Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Nou dan lijkt hij er toch eindelijk echt aan te gaan komen.
Hopelijk kan iedereen hem dit weekend nog updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd en ook wel blij dat de update in Nederland eindelijk uitkomt.
Hier in Frankrijk heb ik hem al twee weken en ben al die tijd bezig om te Rooten met al de programma's die ik maar op Google kon vinden. Wat een deceptie, steeds stopt het Root programma en tot nu toe geen enkel succes. Wat doe ik fout....?! Zal wel iets stoms zijn. Ik zal jullie ervaringen met aandacht volgen, veel succes.

Ene... ICS loopt verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nou vandaag zal ook niet gaan gebeuren geloof ik. Heb inmiddels maar met die Nokia actie een Nokia 800 gekocht, voor mij de laatste Alcatel helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik snap er niets van.
Hebben jullie mijn plaatje al bekeken van vrijdag avond? ((gisteravond)
Daar is toch duidelijk te zien dar er al een Nederlandse 4.0.4 versie in zit.
En hier hebben jullie het er over dat hij binnenkort komt.

Ik snap het niet, waarom heb ik hem dan al, gewoon geupdate via de telefoon en die is nog standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik snap het ook niet, heb je het via gprs of wifi gedaan, kan misschien ook aan de provider liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03-2021
burgkop schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 20:54:
Ik snap er niets van.
Hebben jullie mijn plaatje al bekeken van vrijdag avond? ((gisteravond)
Daar is toch duidelijk te zien dar er al een Nederlandse 4.0.4 versie in zit.
En hier hebben jullie het er over dat hij binnenkort komt.

Ik snap het niet, waarom heb ik hem dan al, gewoon geupdate via de telefoon en die is nog standaard.
Misschien heb jij een ander serienummer dan de rest ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Niet online
fransf schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 21:33:
[...]

Misschien heb jij een ander serienummer dan de rest ofzo?
Ik weet niet wat het met het serienummer te maken heeft, toestel komt bij Typhone vandaan mei-2012
Denk dat al die toestellen uit die tijd dezelfde software hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 21:21:
ja ik snap het ook niet, heb je het via gprs of wifi gedaan, kan misschien ook aan de provider liggen?
Ik gebruik geen data verbinding, dus gewoon met wifi, thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a6racer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04-2024
Laatste nieuws via Facebook:

Tom van der Ven ALCATEL onetouch NL: Het is echt beter om alleen dingen te zeggen waarvan je (bijna) zeker weet dat je het waar kunt maken. Zeg dus niet 'hij komt morgen vermoedelijk uit', maar zeg gewoon 'hij komt uiterlijk dinsdag uit'. Dan kan het alleen maar meevallen in plaats van alleen maar tegenvallen zoals nu en zo wek je ook meer vertrouwen. (20 uur geleden, het is nu zondag 20.08uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a6racer schreef op zondag 18 november 2012 @ 20:09:
Laatste nieuws via Facebook:

Tom van der Ven ALCATEL onetouch NL: Het is echt beter om alleen dingen te zeggen waarvan je (bijna) zeker weet dat je het waar kunt maken. Zeg dus niet 'hij komt morgen vermoedelijk uit', maar zeg gewoon 'hij komt uiterlijk dinsdag uit'. Dan kan het alleen maar meevallen in plaats van alleen maar tegenvallen zoals nu en zo wek je ook meer vertrouwen. (20 uur geleden, het is nu zondag 20.08uur)
Dit is geen bericht van Alcatel, dit is van Tom van der Ven zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel het laatste bericht van Alcatel, 4 minuten geleden:

ALCATEL onetouch NL De 2.3.6-01001 upgrade is nodig om de upgrade naar Android 4.0 te kunnen doen. Zolang we nog geen definitieve datum hebben vanuit China proberen we inzicht te geven over de mogelijke lanceerdatum. Ik hoop dat jullie kunnen begrijpen dat we dit doen om jullie te informeren en niet om valse beloftes te maken. Hopelijk kunnen we vandaag meer duidelijkheid geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heeft het er wel mee te maken:

Die van mij komt ook bij Typhone vandaan en ook ik heb 4.0.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:52:
Misschien heeft het er wel mee te maken:

Die van mij komt ook bij Typhone vandaan en ook ik heb 4.0.4
Hebben jullie dan de engelse taal geselecteerd? bij het update menu?

Ik heb eerst optie OT-995 gedaan en na de opstart nog een keer de optie OneTouch-995 maar beide geven bij mij geen android 4.04, jammer maar helaas. 8)7

ps. de mijne gekocht bij MM online begin mei.

[ Voor 5% gewijzigd door Supertip op 19-11-2012 18:08 . Reden: ps-je erbij ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Ik heb de mijne bij de AH opgehaald, simlock vrij, erg vaag hoor. Inmiddels zitten sommige al op de 4.2 en wij op 2.3.6 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne komt ook bij AH vandaan, 2 weken geleden gekocht.
Ik heb er niet zo veel moeite mee dat ik nog even moet wachten, maar had wel een reactie verwacht van Alcatel i.v.m het feit dat de ene wel en de andere niet ics heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:24:
Dit is wel het laatste bericht van Alcatel, 4 minuten geleden:

ALCATEL onetouch NL De 2.3.6-01001 upgrade is nodig om de upgrade naar Android 4.0 te kunnen doen. Zolang we nog geen definitieve datum hebben vanuit China proberen we inzicht te geven over de mogelijke lanceerdatum. Ik hoop dat jullie kunnen begrijpen dat we dit doen om jullie te informeren en niet om valse beloftes te maken. Hopelijk kunnen we vandaag meer duidelijkheid geven.
Oftewel ze hebben geen flauw idee wanneer die update eindelijk komt.
Ik word een beetje moe van Alcatel. Mooi dat ze ons willen informeren, maar gebruik dan geen woorden als 'vermoedelijk', dan krijgen we weer valse hoop.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:37:
Opmerking van Alcatel op facebook........

ALCATEL onetouch NL We hebben vandaag akkoord gegeven op de release. We zijn nu bezig om alles gereed te maken voor de Nederlandse uitrol. Dat vindt vermoedelijk morgen plaats.
2 uur geleden
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:46:
De mijne komt ook bij AH vandaan, 2 weken geleden gekocht.
Ik heb er niet zo veel moeite mee dat ik nog even moet wachten, maar had wel een reactie verwacht van Alcatel i.v.m het feit dat de ene wel en de andere niet ics heeft.
Ik had in het begin ook niet zo'n moeite met wachten toen ik mijn OT995 begin september kocht, maar ik vind het nu wel vervelend worden. In september zeiden ze al dat die update 'voor het einde van de maand' zou komen, maar ondertussen mogen we al blij zijn als we hem voor december mogen begroeten..
Als je dit topic vanaf augustus terugleest kom je minstens 5 keer een (gequote) bericht van Alcatel tegen waar ze de update beloven en tijdstippen noemen, maar het is ze nog steeds niet gelukt.

[ Voor 27% gewijzigd door Pieter van Ras op 19-11-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Niet online
Supertip schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:07:
[...]

Hebben jullie dan de engelse taal geselecteerd? bij het update menu?

Ik heb eerst optie OT-995 gedaan en na de opstart nog een keer de optie OneTouch-995 maar beide geven bij mij geen android 4.04, jammer maar helaas. 8)7

ps. de mijne gekocht bij MM online begin mei.
Die van mij staat op NL, altijd overigens, aan dat buitenlandse gedoe doe ik niet mee. ;) (als het niet nodig is tenminste)

Al eens een mail gestuurd naar het reparatiebedrijf?

Misschien mailen ze de download even mee, net zo makkelijk. Als het te groot is natuurlijk een downloadbare link.
Zou ik wel willen weten of het ook 4.0.4. is.

De eerste update was inderdaad 2.3.6-01001 een kleintje.
De tweede - 4.0.4. duurde heel lang.

[ Voor 5% gewijzigd door burgkop op 19-11-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Nou vandaag dan?

Ik ben benieuwd.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
Supertip schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:32:
Nou vandaag dan?

Ik ben benieuwd.
Ga daar maar niet van uit :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fransf schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:40:
[...]

Ga daar maar niet van uit :( :( :(
inderdaad, ik denk dat we al blij mogen zijn als het nog voor de kerst gebeurt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:39:
[...]

inderdaad, ik denk dat we al blij mogen zijn als het nog voor de kerst gebeurt :|
net nog ff geprobeerd maar helaas geen 4.04 :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:45
Is het eigenlijk mogelijk een telefoonnummer te blokkeren op deze telefoon? Of moet dat via je simkaart, ik snap niet helemaal hoe het moet en of het kan. Heb het nog niet kunnen vinden in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
Ik zat nog te twijfelen toen ik deze telefoon kocht tussen een LG en deze.
Maar vanwege de hardware van de alcatel heb ik deze gekozen en omdat er later 4.0.4 zou uitkomen.
Maar nu heb ik wel spijt eigenlijk. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn toestel komt ook bij Typhone en ik heb 4.0.4.

Tevens ik vind de GPS in versie 4.0.4 enorm goed werken, fix in huis is binnen enkele seconden terwijl dit bij vorige versie meer dan 20 minuten duurde.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:45:
Mijn toestel komt ook bij Typhone en ik heb 4.0.4.

Tevens ik vind de GPS in versie 4.0.4 enorm goed werken, fix in huis is binnen enkele seconden terwijl dit bij vorige versie meer dan 20 minuten duurde.
heb je gewoon via de telefoon geupdate. ( bij instellingen en dan over de telrfoon)
?
of via de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via pc gedaan.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 18:28:
[...]

heb je gewoon via de telefoon geupdate. ( bij instellingen en dan over de telrfoon)
?
of via de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Mijn OT-995 komt bij de AH vandaan en daar is ook nog geen update voor beschikbaar. Zou best kunnen zijn dat die Typhone telefoons een ander serienummer hebben (uit buitenland ofzo). Geen idee wat bepaald of er een update voor je klaar staat of niet.

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK,
Ik heb dus nu een brick!
Ik heb geprobeerd te uodaten, maar dat ging niet goed.
Heb per ongeluk/express op Q de dir images verwijderd.
Toestel start, hoe ik het ook probeer, alleen op naar het witte one touch scherm.
Geluid min werkt ook niet in combi met opstarten.
Ik heb inmiddels SDK etc op de pc, maar de pc blijft aangeven dat het een onbekend apparaat is en ondanks dat ik alle usb drivers heb geprobeerd, inclusief eerst verwijderen van het apparaat, blijft het een onbekend aparaat en komt het ook niet voor in mijn computer.

Wie weet raad????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terug naar de winkel en repareren met garantie. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop toch op iets waarmee ik zelf aan de slag kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
De OT995 boot naar de bootloader; wit scherm met Alcatel logo. Je kunt door de info te volgen op XDA met fastboot en CWM een recovery flashen.

http://forum.xda-develope...read.php?t=1620387&page=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:28:
Dacht ik ook... maar tot mijn spijt niet gelukt. Moederbord bleek naar de knoppen door eveneens een mislukte update.
Uiteindelijk bleek opsturen naar Solid Vision de meest pragmatische oplossing. Kreeg het toestel binnen 5 dagen weer perfect werkend retour.

Als je van uitproberen houdt dan zeg ik: succes. Maar mijn advies zou zijn bespaar je de moeite en stuur em op voor reparatie.

http://www.gsmrepareren.nl/eindgebruiker/aanmelden.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:28:
als hij boot is er zowieso altijd een mogelijkheid om zelf te repareren

wat ik zou doen als eerste is zet de telefoon uit
ga in windows naar apparaatbeheer en connect de telefoon via USB
kijk of hij drivers of dergelijke gaat installeren / zoniet verwijder alle apparaten die hij gevonden heeft nadat je via usb verbonden bent
sluit de telefoon opnieuw aan op de PC ( nog steeds power off)
open one touch update en probeer opnieuw te updaten

werkt dit ook niet probeer dan te booten met volume down en power tegelijk
als het goed is start hij dan in de bootloader...
in apparaat beheer moet hij aangegeven worden als fastboot device of iets dergelijk
download dit http://d-h.st/3d2 pak het uit en open boot.bat

de telefoon zou nu moeten starten in CWM... als je dit aan de praat hebt gekregen laat het dan even weten..
dan zijn er namelijk tal van mogelijkheden om je telefoon te herstellen

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is dat hij ook niet boot!
Als ik hem aansluit op USB duurt het een tijd en geeft dan aan dat Windows een onbekend aparaat heeft gevonden.
Drivers vervangen helpt niet.
Het blijft een onbekend apparaat.
Ik denk dat de accu inmiddels ook flink ontladen is.De PC trickert wel iets, want als de USB kabel is aangesloten, krijg ik wel het witte Alcatelscherm, maar daar kan ik dus ook niets mee.
Belangrijkste is eigenlijk dat ik met de PC op de telefoon kan komen, maar helaas.....
Ik sta (nu na 6 uur klooien, op het punt om hem maar op te sturen, tenzij iemand nog iets bruikbaars heeft.
Net gaat met een ding-dong van Windows het scherm weer uit en beginnen ledje en toetsen te knipperen.

Na een minuut of 5 gaat het scherm weer aan, blijft een minuut of 5 aan en gaat dan weer uit.
Bij elke verandering een ding dong van Windows, maar geen verandering in apparaatbeheer en/of beschikbare drives

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2012 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 18:14:
Probleem is dat hij ook niet boot!
Als ik hem aansluit op USB duurt het een tijd en geeft dan aan dat Windows een onbekend aparaat heeft gevonden.
Drivers vervangen helpt niet.
Het blijft een onbekend apparaat.
Ik denk dat de accu inmiddels ook flink ontladen is.De PC trickert wel iets, want als de USB kabel is aangesloten, krijg ik wel het witte Alcatelscherm, maar daar kan ik dus ook niets mee.
Belangrijkste is eigenlijk dat ik met de PC op de telefoon kan komen, maar helaas.....
Ik sta (nu na 6 uur klooien, op het punt om hem maar op te sturen, tenzij iemand nog iets bruikbaars heeft.
Net gaat met een ding-dong van Windows het scherm weer uit en beginnen ledje en toetsen te knipperen.

Na een minuut of 5 gaat het scherm weer aan, blijft een minuut of 5 aan en gaat dan weer uit.
Bij elke verandering een ding dong van Windows, maar geen verandering in apparaatbeheer en/of beschikbare drives
Dit is precies wat ik ook heb gehad na een mislukte update.
Mega-frusterend! Niks werkt. heb alles geprobeerd.

Geloof me, bespaar jezelf de verdere frustratie en stuur je telefoon op, want is er is niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks,
Ik heb net even een 918D erbij gekocht in de bonus voor89 euri.
Krijg alleen sim1 niet goed geplaatst.
Is echt een baggerdag vandaag.

• fransf
ALCATEL onetouch NL Natuurlijk zijn we hard aan 't werk om de release vrij te geven. Als we 'm te vroeg vrij geven is de kans op fouten groter. Dit willen we natuurlijk voorkomen. Na het te vroeg communiceren van een verwachte lanceerdatum proberen we nu eerst een definitieve datum bevestigd te krijgen, alvorens we een datum afgeven.
11 uur geleden

ALCATEL onetouch NL Het is nu zeker geen kwestie meer van weken. Het gaat echt om dagen. Of minder. (maar dat kan ik maar beter niet meer zeggen... ^ST
9 uur geleden

Verwijderd

Ja dit beginnen nu echt spannende dagen te worden........

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:59:
[...]

Dit is precies wat ik ook heb gehad na een mislukte update.
Mega-frusterend! Niks werkt. heb alles geprobeerd.

Geloof me, bespaar jezelf de verdere frustratie en stuur je telefoon op, want is er is niks aan te doen.
Hier sluit ik mij bij aan.
Mijn flash was ook mislukt en uiteindelijk is het moederbordje vervangen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Ik heb het toestel vanmiddag naar Solid Vision gestuurd.
Ik ben benieuwd wat er eerder is:
Mijn gerepareerde toestel of ICS.
Zou mooi zijn als ze ICS er meteen op zetten :)

• Supertip
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 17:31:
Ik heb het toestel vanmiddag naar Solid Vision gestuurd.
Ik ben benieuwd wat er eerder is:
Mijn gerepareerde toestel of ICS.
Zou mooi zijn als ze ICS er meteen op zetten :)
Jaaaaaaaa gaan we allemaal ons toestel dood flashen en opsturen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
Hebben andere ook dat de powerknop bijna niet meer uitsteek maar bijna gelijk is aan de bovenkant van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:36
fransf schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 08:30:
Hebben andere ook dat de powerknop bijna niet meer uitsteek maar bijna gelijk is aan de bovenkant van de telefoon?
Hij zit wel enigszins "verzonken" en vaak moet ik 2 of 3 keer drukken voordat ie wat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
fransf schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 08:30:
Jup, erg irritant. Soms heb ik het idee dat het erger is dan toen ik hem kocht, maar ik weet het niet zeker. Die van mijn broertje is echter 'scheef' (links zit dieper dan rechts), dus die is zeker erger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
Orian schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:20:
[...]

Jup, erg irritant. Soms heb ik het idee dat het erger is dan toen ik hem kocht, maar ik weet het niet zeker. Die van mijn broertje is echter 'scheef' (links zit dieper dan rechts), dus die is zeker erger geworden.
Zie je toch weer dat het een budget merk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch kan je beter een verzonken knopje hebben dan zoals bij de 918D dat ze uitsteken.
Het ding heeft ook een harwarematige homeknop.
Beide knoppen hebben de onhebbelijkheid het scherm aan te zetten als je ze aanraakt, dus als je de telefoon in je zak hebt, vreet hij batterij als je pech hebt.
Ik kan nog niet vinden of ik dit kan aanpassen
Op zich zal ik dus blij zijn als de 955 weer terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
Een widget om je telefoon te vergrendelen helpt ook prima, scheelt toch al gauw de helft van het aantal keren dat je op dat knopje drukt.

Het is even wennen in het begin, maar nu heb ik het lock widget linksonder op de pagina gezet. Lekker dicht bij de home knop, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Het blijft maar angstig stil omtrent de 4.04 update.

En ik heb eigenlijk geen zin om hem weer aan de comp. Te hangen om te kijken, wat hij flasht dan ook de oude versie weer.
En zit je weer met de standaard telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ics update is er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Hier niet, in ieder geval niet OTA. Of via de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Kun je vermelden waar je je telefoon gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds vanacht is ICS beschikbaar via one touch upgrade...
mijn telefoon is in april gekocht bij typhone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alias-pb
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 01:47
Yes ...eindelijk bij mij staat het er nu op.
telefoon komt van 4launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
Ik heb ook nog niets maar bij alcatel op facebook zeggen ze dat het per imei nummer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook niet via de one touch upgrade via de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Ik heb nu wel android 4.04 erop staan. Kijk goed welk type je hebt (achter de accu) blijkbaar zit hier een verschil in. De mijne komt van de A.H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wachten dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
Die van mij komt van Phonehouse. Maar helaas nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg de hele tijd een error als ik hem via pc probeer te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Zit je externe geheugenkaart nog in de telefoon?? zo ja haal die er even uit. Bij mij ging het ook fout, toen ik at kaartje eruit haalde kon ik gewoon updaten.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 18:59:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 18:59:
Ben benieuwd of jij dan ook de update krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-04-2024
Ook ik heb nu android 4.0.4 :)
Updaten via de computer verliep prima, SD kaartje had ik er wel uitgehaald.
Ik heb OT-995 geselecteerd.

ICS werkt vloeiend en ziet er goed uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er staat: kan de schijf niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Hier via de update tool op de computer ook ICS kunnen flashen :) Mijn telefoon is eentje van de AH en ik heb gekozen voor de optie 'One Touch 995'. Dit stond bij mij onder de batterij.

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
:) :) :) Ik heb hem net ook via de pc geupdate en heb ook OT-995 geselecteerd.
Eindelijk heb ik nu ook ICS 4.0.4 erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siebo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 22:15
update wil niet bij mij (via alcatel update op pc). krijg foutmelding : kan schijf niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOJ0
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-07 23:42
Dat had ik eerst ook altijd, maar tegenwoordig maak ik eerst via wifi verbinding en als ik dan het kabeltje aansluit doet hij het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcamps
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:32
Hier ook gelukt naar android 4.0.4!
(OT-995 geselecteerd)

[ Voor 24% gewijzigd door jcamps op 24-11-2012 22:03 . Reden: toevoeging van selectie van optie in updateprogramma ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg ook steeds de melding kan schijf niet vinden. Wat ik ook probeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highs3000
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:48
Update naar 4.0.4 is gelukt. "One Touch 995" geselecteerd, telefoon bij AH gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 20:54:
krijg ook steeds de melding kan schijf niet vinden. Wat ik ook probeer...
verwijder alle usb apparaten behalve muis en toetsenbord
verwijder de alcatel drivers en laat ze opnieuw installeren
zet de telefoon uit en sluit hem aan op de pc via usb
open one touch update en dan moet het wel lukken
haal ook je SD en sim eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ij is de update naar ICS ook gelukt, na eerst de one touch update van de Alcatel site op mijn pc geinstalleerd te hebben. SD-card eerst verwijderd. ICS loopt zeer soepel. Ik blijf het een puik budgettoestel vinden, veel duurdere toestellen ontvangen lang niet altijd een upgrade naar een nieuwe versie van het OS.Ben dik tevreden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siebo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 22:15
Na de stappen gevolgd te hebben van mistercheese, krijg ik nu geen foutmelding meer en is ie de upgrade aan het downloaden :D

De update naar 4.0 is gelukt

[ Voor 11% gewijzigd door siebo op 24-11-2012 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maken jullie voordat jullie updaten nog een backup. zo ja hoe?

is het ook.mogelijk om de safedata van bepaalde spelletjes op te slaan. zodat ik.niet helemaal overnieuw hoef te beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 23:24:

is het ook.mogelijk om de safedata van bepaalde spelletjes op te slaan. zodat ik.niet helemaal overnieuw hoef te beginnen
titanium backup installeren, wel eerst rooten

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook 4.0.4 nu, toestel van de AH. Werkt best lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02:11
Hoe lang duurt dat updaten, als alles in 1 keer goed gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N0EPie0910 schreef op zondag 25 november 2012 @ 01:01:
Hoe lang duurt dat updaten, als alles in 1 keer goed gaat?
Minuut of 15 a 20 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukt, ook ik heb nu versie 4.04 bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 23:24:

Dat kan via Titanium Backup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus eerst rooten en dan.met titanium backup.

gaat de update naar ics dan gewoon goed of moet je eerst nog unrooten of zo.iets?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Hier ook ICS inmiddels, via de pc updater. Ik heb gekozen voor one touch 995 (stond ook onder mijn batterij). Telefoon voelt een stuk sneller, al is het jammer dat je alles opnieuw moet installeren (had geen backup gemaakt). Telefoon komt overigens van belcompany.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie de telefoon tijdens de update aan laten staan of uitgezet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Voor het updaten uitgezet; zowel sim als sd kaart eruit. Wel de batterij erin gedaan. Toen ik hem aan de pc koppelde verscheen er een batterij op het scherm. Weet niet meer of hij uit zichzelf aanging, maar heb toen verder niets gedaan.
Eerste keer opstarten duurt overigens wel lang. Ik probeerde hem zelfs al uit te zetten omdat ik dacht dat hij vastgelopen was (wat dus niet zo was). Heb dan dus even geduld ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij lukt het niet als de telefoon uitstaat. de pc zegt dan iets van er is geen telefoon gevonden.

nu maar eens proberen met de telefoon aan

edit:
pc is nu bezig met updaten van de telefoon.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
Heerlijk de nieuwe update 4.0.4 helemaal happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de telefoon na de update nou ook nog geroot.??

of is dit verwijdert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier nu ook android 4.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-04-2024
Is ICS te rooten dmv SuperOneClick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raz3r schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:23:
Is ICS te rooten dmv SuperOneClick?
want nu kan ik mijn back ups van titanium niet meer terug zetten :((

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:09

Inge Janse

post-l33t

Ongelofelijk. Ik was lang sceptisch, maar er is inderdaad licht aan het einde van de 995-tunnel. Het lijkt wel alsof ik een compleet nieuwe telefoon heb met ICS. Props voor Alcatel hoor!

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Inge Janse: same here, eigenlijk 2 telefoons voor de prijs van één. De OT995 is een heerlijk toestel zo. Complimenten voor Alcatel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:09

Inge Janse

post-l33t

Klinkt superspannend en supersimpel. Rest de vraag: ik heb net ics erop gezet, wat gaat dit nog voor extra voordelen opleveren? En, ook niet belangrijk: extra nadelen tov de gewone ics?

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe moet ik de officiele ICS van Alcatel rooten. Ik wil graag mijn back-ups weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:08:
Hoe moet ik de officiele ICS van Alcatel rooten. Ik wil graag mijn back-ups weer terug?
- download http://dl.dropbox.com/u/2889810/root.zip en kopieer naar SDCARD
- download http://dl.dropbox.com/u/2889810/boot_recovery.zip en extract de zip naar bureaublad
- sluit de telefoon aan via USB en open boot_recovery.bat
- navigeer in recovery met de volume up/down en power button
- kies ''install zip from SDCARD'' / '' choose zip from SDCARD'' en selecteer root.zip
- kies ''reboot system now''
- voila

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:27:
rom gebaseerd op de stock rom

ROM:
- Stripped
- Pre-rooted
- Deodexed
- Zipaligned
- Busybox
- Init.d support
- Adfree

KERNEL:
- Heimdallr kernel V3 (overclock tot 1.8 GHZ)

INFO:
rom boot alleen als je via OTU geupdated hebt naar 4.0.4

HOW TO INSTALL:
- download http://dl.dropbox.com/u/2889810/tweaked_ics.zip en kopieer naar SDCARD
- download http://dl.dropbox.com/u/2889810/boot_recovery.zip en extract de zip naar bureaublad
- sluit de telefoon aan via USB en open boot_recovery.bat
- navigeer in recovery met de volume up/down en power button
- kies ''install zip from SDCARD'' / '' choose zip from SDCARD'' en selecteer tweaked_ics.zip
- kies ''reboot system now''
- wacht 2 minuutjes et voila
Klinkt interessant, maar waar komt dit vandaan? Zelf gekookt of van XDA? Kan je die overclock ook uitschakelen?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-09 16:51

CyberThug

Formatting C: 1%

Waar hebben jullie die update vandaan? Van alcatelonetouch.com? En dan de 2.6.7?
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste