Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Ja.. snap ik ook niet. Heb nu werk en thuis op mijn home screen, maar dat zou natuurlijk niet nodig moeten zijnDeathchant schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:43:
+1 idd. Erg duidelijke widget. Alleen jammer dat je geen optie kunt kiezen met CURRENT LOCATION, zodat je geen 4 aparte widgets op 1 homescreen hoeft te doen.
Buienalarm is sowieso een top app, kun je tenminste veilig op de fiets stappen in de nederlandse zomersreyals schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:47:
is buienalarm niet geschikt?
Google Play: Buienalarm
Bij gebrek aan Regendetector
Ja jammer, buienradar.nl heeft Regendetector server geblokkeerd (IP block).
Ik gebruik nu ook Buienalarm, maar vind die widget veel te klein. De widget van Regendetector gaf veel meer informatie.
Ik hoop dat Regendetector weer gaat werken.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Ik weet het je moet juist blij zijn met de bugfixes en support, maar het is gewoon elke week, soms na 3 dagen raak. Dan staat het update icoon weer in de notification bar en ja hoor weer 4 updates.
Wat is jullie mening hierover??
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Ik behoor tot de groep mensen die om het uur de market laad om te kijken of er nog updates zijn.henkyyyyyyy schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:06:
Ik heb al Android vanaf de G1 van Google, maar waar ik mij toch het meest aan blijf storen zijn de constante updates van de Apps.
Ik weet het je moet juist blij zijn met de bugfixes en support, maar het is gewoon elke week, soms na 3 dagen raak. Dan staat het update icoon weer in de notification bar en ja hoor weer 4 updates.
Dus van mij mogen er meer updates komen!
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Ik laat ze gewoon automatisch installeren. Heb je er vrij weinig last van, alleen voor apps die opeens andere permissies hebben krijg je een melding dat je het even handmatig moet installeren. Dat maakt het al stukken rustiger imo.henkyyyyyyy schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:06:

Ik was vrij fanatiek met het verplaatsen van updates van system apps naar de systeem directory en zo min mogelijk installeren, maar sinds FroYo werkt het installeren op de SD-kaart vrij goed en met mijn huidige Galaxy S2 heb ik sowieso opslagruimte genoeg.
Zoals hierboven gaan updates bij mij ook automatisch (via WiFi), en dan nog controleer ik een paar keer per dag of er updates zijn. Met zo'n 75 geïnstalleerde apps zijn dat er inderdaad elke dag wel een paar, maar om eerlijk te zijn heb ik er geen last van.
Zelf kijk ik toch elke 2 dagen wel een keer of er een update is. Als de update er dan al een dag is, kan ik ook mooi aan de hand van de commentaren lezen of het zin heeft om te updaten, of om even te wachten ivm nieuwe bugs die geintroduceerd zijn.
if it works, don't fix it
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ik ga een alles op automatisch bijwerken zetten behalve als permissies veranderen, hopelijk blijft dat vervelende update icoon dan weg
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Verwijderd
Misschien een domme vraag maar hoe krijg je in vredesnaam zoveel apps op je telefoon kwijt. Ik heb er nu een stuk of 20 - 25 en er is nog wat ruimte om er een stuk of wat bij te doen maar dan ben ik toch echt wel door het ram geheugen heen.gwystyl schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:34:
Die updates zijn vooral een probleem als je weinig intern geheugen hebt. Bij mijn vorige telefoon (Galaxy Spica) kon één update er voor zorgen dat de hele telefoon vastliep omdat het vrije geheugen onder de 15 mb kwam. Zeker bij updates van system apps, omdat hij die in data neerzet (dan heb je hem dus dubbel).
Ik was vrij fanatiek met het verplaatsen van updates van system apps naar de systeem directory en zo min mogelijk installeren, maar sinds FroYo werkt het installeren op de SD-kaart vrij goed en met mijn huidige Galaxy S2 heb ik sowieso opslagruimte genoeg.
Zoals hierboven gaan updates bij mij ook automatisch (via WiFi), en dan nog controleer ik een paar keer per dag of er updates zijn. Met zo'n 75 geïnstalleerde apps zijn dat er inderdaad elke dag wel een paar, maar om eerlijk te zijn heb ik er geen last van.
Ik heb een samsung SIII dus al met al toch een aardig toestel.
Mis ik iets...??
Ik denk het?Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:08:
[...]
Misschien een domme vraag maar hoe krijg je in vredesnaam zoveel apps op je telefoon kwijt. Ik heb er nu een stuk of 20 - 25 en er is nog wat ruimte om er een stuk of wat bij te doen maar dan ben ik toch echt wel door het ram geheugen heen.
Mis ik iets...??
Ik heb net geteld en heb 126 apps op mijn telefoon staan (Desire HD).
Overigens heeft ram-geheugen niets met aantal geïnstalleerde apps te maken.
Misschien heb je een paar grote spellen geïnstalleerd staan op je interne geheugen?
Anomaly Earth neemt bijvoorbeeld al 150Mb in, als ik het me goed herinner.
[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 13-07-2012 12:20 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Als jij maar 20-25 apps op je SIII hebt staan en nog maar plaats over heb voor een paar andere dan ja, dan doe je iets verkeerd. Ik zit rond de 180 en heb nog oh zo veel plek over voor meer.Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:08:
[...]
Misschien een domme vraag maar hoe krijg je in vredesnaam zoveel apps op je telefoon kwijt. Ik heb er nu een stuk of 20 - 25 en er is nog wat ruimte om er een stuk of wat bij te doen maar dan ben ik toch echt wel door het ram geheugen heen.
Mis ik iets...??
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Verwijderd
Het gaat wel om het Ram geheugen.
Als ik bij instellingen kijk en het apparaat geheugen zie is er nog zo'n 10 gb vrij, dus dat is het probleem niet.
Alleen zijn er ook veel apps die het ram geheugen opslokken. Overigens ook een aantal die er al standaard opstaan (telefoon is niet geroot of iets dergelijks, ben er nog niet achter hoe ik dit op een makkelijke manier kan doen)
Van het RAM geheugen is zo'n 600 mb in gebruik en nog een kleine 200 mb over.
Als ik er nog een zooitje apps bij download is dit (lijkt mij) zo op. Hoe doen anderen dit dan?
Dus je weet het niet zeker, maar je *denkt* dat je ineens een "out of memory" melding krijgt als je nog een stuk of 10 apps installeert?Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:57:
Kan iemand me uitleggen (mag ook via pm) wat ik anders zou kunnen doen dan?
Het gaat wel om het Ram geheugen.
Als ik bij instellingen kijk en het apparaat geheugen zie is er nog zo'n 10 gb vrij, dus dat is het probleem niet.
Alleen zijn er ook veel apps die het ram geheugen opslokken. Overigens ook een aantal die er al standaard opstaan (telefoon is niet geroot of iets dergelijks, ben er nog niet achter hoe ik dit op een makkelijke manier kan doen)
Van het RAM geheugen is zo'n 600 mb in gebruik en nog een kleine 200 mb over.
Als ik er nog een zooitje apps bij download is dit (lijkt mij) zo op. Hoe doen anderen dit dan?
_██_
(ಠ_ృ)
Als je met 'n SIII niet meer dan 20-25 apps kan installeren doe je iets goed fout, maar zo te lezen heb je nog niet geprobeerd om er meer op te zetten. Volgooien die hap, volgens mij kun je er ruim 300 wel opzetten als je zou willen.
Verwijderd
Bedankt voor de uitleg.Eric_Cantona schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:09:
RAM geheugen is werkgeheugen, de rekenkracht. Die mag helemaal vol zijn, Android is zo gebouwd dat 't zelf zijn geheugen beheert en dus apps op de achtergrond opstart of laat draaien om 't sneller te laten opstarten als je 't nodig hebt bijvoorbeeld.
Als je met 'n SIII niet meer dan 20-25 apps kan installeren doe je iets goed fout, maar zo te lezen heb je nog niet geprobeerd om er meer op te zetten. Volgooien die hap, volgens mij kun je er ruim 300 wel opzetten als je zou willen.
Ik heb vermoed ik eerder wat verkeerd begrepen en bij mijn vorige foon (sony x10) leek die steeds trager te worden als er meer apps opkwamen..Maar dat heeft dan misschien aan iets anders gelegen.
Ik ga de hele play store is ff erop zetten en dan zien wat er gebeurd
Verwijderd
Ik zou niet zonder Jorte kunnenJasper schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:41:
Heeft Google Calendar heeft eigen app in de Play store? De Samsung calendar app op de S3 is redelijk stom. Of andere tips?
Maar dr zijn er aardig wat te vinden in play store volgens mij
Het is een één-op-één kopie van de stock-calendar app (inclusief scrollable widget!) en ben er erg content over.
Jasper schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:41:
Heeft Google Calendar heeft eigen app in de Play store? De Samsung calendar app op de S3 is redelijk stom. Of andere tips?
Top, thanks!adgjm schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:19:
Jij bent op zoek naar deze: Google Play: Android 4 ICS Calendar
Het is een één-op-één kopie van de stock-calendar app (inclusief scrollable widget!) en ben er erg content over.
[...]
Denk dat je iets mistVerwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:08:
[...]
Mis ik iets...??
RAM is iets anders dan opslaggeheugen hè. RAM mag ook best vol staan, helemaal niet erg. Android regelt zelf wel dat er dan apps afgesloten worden.
Die S3 van jou kun je maximaal volstouwen met apps, je kunt er gerust vele honderden gemiddelde apps op kwijt. Als je de 16GB versie hebt, dan heb je ongeveer 14 GB voor jezelf, die kun je helemaal volstouwen met zooi. Als je er een SD card in doet dan wordt het helemaal feest
Edit: spuit 11
1 heb ik er gevonden maar die kost gewoon grof geld:
http://www.clz.com/comics/android.php
Aan de app zelf heb je niets, je moet de pc versie erbij nemen.
Zoveel doe ik er ook niet mee dat ik dat geld er voor over heb, een paar euro voor een app oké maar even meer dan €30 neer te leggen dat gaat me voor dat wat ik er mee doe veel te ver.
Ofwel, zijn er hier mensen die een alternatief hebben?
Ik zou mensen uberhaupt adviseren om niet klakkeloos alles te installeren.. over het algemeen zal je er dan weinig tot geen last van hebben..
Zit hier wat bij?VieSix schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:44:
Ik heb hier een verzameling stripboeken waar ik een app voor zoek om bij te houden welke ik heb, welke druk enz.
...
Ofwel, zijn er hier mensen die een alternatief hebben?
Google Play: Shelves
Google Play: PackRat
Google Play: Collectionista manager
Bij alles wat ik erover kan vinden staat dat het gewoon zou moeten werken op deze manier. Heb mijn account al eens verwijderd en weer geinstalleerd maar dat heeft niet geholpen. Iemand een idee? Alvast bedankt voor de hulp.
Als je in je telefoonboek voor elk nr waarvan je WEL wilt dat de gebelde persoon je nr ziet *31# zet, kun je je nummerweergave standaard op verbergen/anoniem laten staan. Zo staat mijn zakelijke telefoon ingesteld.CasGas schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:22:
Iemand die een app weet om snel te kunnen switchen tussen anoniem bellen en gewoon nummer meegeven?
Ik bel veel klanten en wil dan uiteraard mijn nummer niet meesturen, maar ik vergeet het te vaak weer uit te zetten waardoor het prive ook weer erg lastig is.. Het zit gewoon te ver weg in het menu om het uit en aan te zetten..
Ik had wel "AnonymousDialer" gevonden, maar die heeft geen optie voor Nederland er tussen staan, als je het land moet kiezen.. iemand een idee?
Dus:
- standaard op anoniem bellen;
- personen in mijn adresboek die mijn nr mogen zien *31# voor het nr zetten.
Ik ben in het bezit van de HTC One X.
Aangezien je tegenwoordig in Whatsapp niet meer automatisch een profielfoto bij iemand te zien krijgt (gekoppeld aan FB), gebruik ik nu HaxSync. Ik loop hierbij echter tegen wat problemen op en ben alle instellingen al nagelopen.
Ik heb haxsync laten syncen, allen contacten gekoppeld aan haxsync en inmiddels bij de meeste personen de haxsync foto geselecteerd. Deze foto werd ook netjes in Whatsapp weergegeven.
Het probleem is dat deze soms weer gewoon terug springen in contacten naar de oude foto (google of fb) en dan dus niet meer in Whatsapp wordt weergegeven. Daarnaast staat er dan bij sommigen geen foto meer van haxsync terwijl deze wel gekoppeld is aan haxsync...
Iemand ervaring met deze app?
PSN: Mondaatje
Thnx, ik ben op het moment met Catawiki aan het stoeien en dat ziet er veelbelovend uit al is het wel overkill.
Deze hou ik zeker in gedachten.
Helaas kom ik erachter dat thunderbird niet te krijgen is
Arie- schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:48:
@Freakster86, het zou handig zjin als je iets meer informatie geeft, je geeft aan dat je Thunderbird gebruikt op je PC, maar heb je je agenda ook ergens op een server gehost, of enkel lokaal in je eigen Thunderbird installatie? Is het misschien een optie om de calendar van je google account te gebruiken als externe agenda host, dan kun je dit eenvoudig ook op je telefoon gebruiken. Mocht je percee je agenda middels USB syncen tussen je telefoon en PC, dan moet je zoeken naar een applicatie die dat voor je doet, voor Outlook bestaat er wel één, voor Thunderbird weet ik dit niet. Welke telefoon heb je, volgens mij ondersteunt HTC Sync namelijk ook wel wat agenda's.
- Ik gebruik nu Thunderbird als e-mail client. G-mail, hotmail en straks ook uni-mail komt daar op binnen en wordt door middel van die filters (werkt nog niet helemaal) in de juiste mappen gezet. Lekker overzichtelijk.
Via g-mail zelf (op telefoon of tab) ziet het er niet uit. Al die mappen. Verschrikkelijk.
- Op dit moment heb ik geen echte agenda. Heb wat zitten experimenteren met een paar add ons maar tot nu toe niet echt tevreden. Punt is eigenlijk dat ik dit in 1. In thunderbird zelf wil en 2. ook op mijn tab (en misschien telefoon). De tab wil ik namelijk gaan gebruiken als agenda, mail e.d. tijdens studie.
Ik heb op dit moment het volgende:
- HTC Legend
- Galaxy Tab 8.9
- PC + laptop
Op die laatste gebruik ik dus thunderbird en dit (i.c.m. een goede agenda) zou ik ook graag willen hebben op de tab. E-mail op de telefoon vind ik niks. Het zou echter wel fijn zijn als daar mijn agenda op komt te staan.
Syncen moet via internet. Met kabels gaan connecten e.d. is onhandig.
Als jij met kunt vertellen hoe ik dit het beste kan doen, ben je een held!
Even bedanken voor het vermelden van die widget. Wat een top-widget is dat zeg!
Het makkelijkst lijkt me om de plugin Lightning te installeren, zodat je je google agenda kan lezen en schrijven in Thunderbird. Die google agenda kan je ook als vanzelf syncen met een android tablet en telefoon.Freakster86 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 13:56:
[...]
Ik zal je vragen proberen te beantwoorden
- Ik gebruik nu Thunderbird als e-mail client. G-mail, hotmail en straks ook uni-mail komt daar op binnen en wordt door middel van die filters (werkt nog niet helemaal) in de juiste mappen gezet. Lekker overzichtelijk.
Via g-mail zelf (op telefoon of tab) ziet het er niet uit. Al die mappen. Verschrikkelijk.
- Op dit moment heb ik geen echte agenda. Heb wat zitten experimenteren met een paar add ons maar tot nu toe niet echt tevreden. Punt is eigenlijk dat ik dit in 1. In thunderbird zelf wil en 2. ook op mijn tab (en misschien telefoon). De tab wil ik namelijk gaan gebruiken als agenda, mail e.d. tijdens studie.
Ik heb op dit moment het volgende:
- HTC Legend
- Galaxy Tab 8.9
- PC + laptop
Op die laatste gebruik ik dus thunderbird en dit (i.c.m. een goede agenda) zou ik ook graag willen hebben op de tab. E-mail op de telefoon vind ik niks. Het zou echter wel fijn zijn als daar mijn agenda op komt te staan.
Syncen moet via internet. Met kabels gaan connecten e.d. is onhandig.
Als jij met kunt vertellen hoe ik dit het beste kan doen, ben je een held!
Hier voor de desktop: http://www.yr.no/place/Ne...our_by_hour_detailed.htmlanandus schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 20:28:
[...]
Even bedanken voor het vermelden van die widget. Wat een top-widget is dat zeg!
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Google Play: AppSales. Best Apps on Sale
En wat vindt je dan om speciaal apps geoptimaliseerd voor tablets te vinden?
Google Play: Tablified Market Pro (50% OFF)
Er zijn trouwens diverse apps/games in de 'Summer Sale'. Onder andere Google Play: Sprinkle voor halve prijs.
[ Voor 24% gewijzigd door CaptJackSparrow op 15-07-2012 15:22 ]
Ik heb er veel geprobeerd, IMHO is dit de prettigste (en voor overzichtelijkste)Jasper schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:41:
Google Play: Business Calendar Free
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Inderdaad een erg fijne app. Zo te zien niet voor de pc. Ik snap niet dat het zo moeilijk is om een een goede e-mail client + kalender cross platform te maken. Ze maken het allemaal zo ingewikkeld...Tukk schreef op zondag 15 juli 2012 @ 15:37:
[...]
Ik heb er veel geprobeerd, IMHO is dit de prettigste (en voor overzichtelijkste)
Google Play: Business Calendar Free
Heb de kalender werkende op alle apparaten
[ Voor 12% gewijzigd door Freakster86 op 15-07-2012 18:19 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Sando op 16-07-2012 08:09 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Android NDK - Android Native Development KitSando schreef op maandag 16 juli 2012 @ 08:08:
Ik dacht dat apps in Java werden geschreven. Hoe komen er nu C++ apps als XBMC Media Center en Ubuntu for Android? Welk deel van het verhaal heb ik gemist? Die dingen zijn echt te lomp groot om even te porten naar Java.
The NDK is a toolset that allows you to implement parts of your app using native-code languages such as C and C++. For certain types of apps, this can be helpful so that you may reuse existing code libraries written in these languages and possibly increased performance.
[ Voor 19% gewijzigd door serhat op 16-07-2012 10:14 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Winamp doet dat (hulde!) maar die vind ik weer niet handig reageren icm. het lockscreen van mijn Xperia S. ALs iemand suggesties heeft, graag!
Available in the U.S. only.Arie- schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:00:
Google music.
alleen voor registratie hoef je in de USA te zijn, daarna werkt het hier ook perfect.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Gebruik het praktisch dagelijks op mijn tablet. Via een proxy (hidemyass) aanvragen en gaanreyals schreef op maandag 16 juli 2012 @ 23:22:
[...]
alleen voor registratie hoef je in de USA te zijn, daarna werkt het hier ook perfect.
Thanks guys, vanavond even proberen.Cyleo schreef op maandag 16 juli 2012 @ 23:53:
[...]
Gebruik het praktisch dagelijks op mijn tablet. Via een proxy (hidemyass) aanvragen en gaanProxy heb je idd alleen nodig bij registratie.
Battery Widget? Reborn!; naast een mooie widget, zet hij je telefoon 's nachts tussen zelf in te stellen tijd in flight mode
Sentry; Zet je wifi uit als je niet in de buurt bent van netwerken waar je toegang toe hebt.
gezien BW widgets niet meer werkt in jelley bean -.-
Google Play: Extended ControlsDenniz0229 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:07:
Iemand hier een goede toggle widget app?
gezien BW widgets niet meer werkt in jelley bean -.-
Wat ook niet werk is om CHU automatisch op te laten starten als er connectie is met mijn bluetooth carkit.
Zouden beide zaken verband kunnen houden met het feit dat er in mijn ROM geen car mode heeft? Ik heb een Desire S met Saga3D (stock based)
PowerAmpmigchiell schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:07:
Kent iemand een muziek-app die bij het sorteren van de namen van artiesten het woord "the" in een bandnaam kan negeren? Zodat The Beatles onder de B komen te staan, The Cure onder de C en The Doors onder de D, in plaats van alledrie onder de T?
Winamp doet dat (hulde!) maar die vind ik weer niet handig reageren icm. het lockscreen van mijn Xperia S. ALs iemand suggesties heeft, graag!
Die kan ik alleen niet weergeven op het lockscreen van de sgs2, weet niet of de xperia dat wel ondersteunt. Je krijgt wel een icoontje in de notificatie-area met controle next en play /pause erbij
Verwijderd
[ Voor 82% gewijzigd door janvanduschoten op 17-07-2012 22:48 ]
PlayerPro doet het ook. Sowieso mijn favoriete muziekspelermigchiell schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:07:
Kent iemand een muziek-app die bij het sorteren van de namen van artiesten het woord "the" in een bandnaam kan negeren? Zodat The Beatles onder de B komen te staan, The Cure onder de C en The Doors onder de D, in plaats van alledrie onder de T?
ik gebruik Car Dock Home.Bevalt prima, en met Car Mode Control kun je handmatig in Car mode gaan. Dan werkt de home knop ook zoals jij bedoelt.ginkgo schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:44:
Gisteren heb ik Car Home Ultra (free) geprobeerd. Het was niet helemaal wat ik ervan verwacht had. Ik had namelijk gehoopt dat het tijdelijk mijn home button zou overnemen, maar als CHU actief is kom ik met de home button bij mijn default launcher. Dus na bijv. het openen van een app kan ik alleen nog met de back toets terugkomen bij CHU. De setting Start/Stop Car mode lijkt geen effect te hebben.
Wat ook niet werk is om CHU automatisch op te laten starten als er connectie is met mijn bluetooth carkit.
Zouden beide zaken verband kunnen houden met het feit dat er in mijn ROM geen car mode heeft? Ik heb een Desire S met Saga3D (stock based)
Zojuist antwoord van de ontwikkelaar gehad:Deathchant schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:43:
+1 idd. Erg duidelijke widget. Alleen jammer dat je geen optie kunt kiezen met CURRENT LOCATION, zodat je geen 4 aparte widgets op 1 homescreen hoeft te doen.
Hi,
An option to set a dynamic location will be added in the next Aix update (0.2.0).
Sincerely,
Per Magnus Veierland
Over die Extended Controls.....is het daar niet zo dat wanneer je op de GPS icoon klikt, dat je dan eerst naar het locatiemenu verwezen wordt waar je het alsnog nog eens moet aanklikken?
Ik heb bijv op mijn One X de standaard powercontrol widget van ICS4, dat ik gewoon op het GPS icoon klik en dat GPS dan ook gewoon aangaat, zonder dat ik eerst naar een intern menuutje gestuurd wordt.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Of mis ik iets?
[ Voor 8% gewijzigd door Vis op 18-07-2012 10:15 ]
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Vreemd...gwystyl schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:21:
Die kan ik alleen niet weergeven op het lockscreen van de sgs2, weet niet of de xperia dat wel ondersteunt. Je krijgt wel een icoontje in de notificatie-area met controle next en play /pause erbij

Wanamlite 12.2
[ Voor 10% gewijzigd door businka19 op 18-07-2012 11:02 ]
Even de settings van PowerAmp doorgeploegd, en daar kan je inderdaad wel lockscreen instellingen selecteren. Blijkbaar overruled JKay's thema/lockscreen die functie. Als je het standaard lockscreen gebruikt zou het wel moeten werken.
Wel een IP-adres gebruiken voor de Proxy, als je via een website-proxy gaat krijg je problemen met cookies
Je mist iets, heel de weergave is een verwachting (van 24 uur).Vis schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:15:
Ik vind alleen jammer van die Aix Weather widget, dat je geen vooruitzichten kan zien... ! Alleen het heden.
Of mis ik iets?
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Werkt perfect samen met het lockscreen, en sorteert de bands inderdaad correct. Maar mijn hemel, wat maakt hij een potje van de cover-art... als ik een liedje selecteer via Albums, dan pakt hij een andere afbeelding dan als ik datzelfde liedje selecteer via Artiest > Albums... bovendien heeft een flink deel van mijn albums geen correcte cover-art meer, hij lijkt simpelweg een willekeurige cover-art op meerdere albums te plakken, of een willekeurige afbeelding ergens van internet te plukken en die eraan te hangen...bladiblo schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 01:58:
[...]
PlayerPro doet het ook. Sowieso mijn favoriete muziekspeler
had net gisteren alle cover-art goed gezet, maar het is nu echt een rotzooi. Bovendien kan ik bij Artiesten (zo te zien) niet kiezen voor wel of geen afbeelding, ik heb de artiesten het liefst gewoon in een lijst maar ook daar staan afbeeldingen bij (meestal wel de goede maar soms ook niet, geen idee hoe ik dat eventueel kan corrigeren).
Is er een PlayerPro-gebruiker die weet hoe dit te fiksen is? Want de integratie met lockscreen is echt precies hoe ik het wil hebben, en hoe ik het verder nog nergens heb gezien (behalve bij de standaardplayer van Sony).
Bij EC word je inderdaad doorverwezen naar het systeemmenu.Deathchant schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:01:
[...]
Over die Extended Controls.....is het daar niet zo dat wanneer je op de GPS icoon klikt, dat je dan eerst naar het locatiemenu verwezen wordt waar je het alsnog nog eens moet aanklikken?
Ik heb bijv op mijn One X de standaard powercontrol widget van ICS4, dat ik gewoon op het GPS icoon klik en dat GPS dan ook gewoon aangaat, zonder dat ik eerst naar een intern menuutje gestuurd wordt.
Podcaster app waarbij je veel kunt vinden en downloaden, play lists maken etc.
Super app!
Luister vaak naar Trance radioshows van Markus Schulz, Armin van Buuren en Above & Beyond, en kan ze nu direct na afloop downloaden vanaf BeyondPod en ze staan op mn Galaxy Nexus.
Heerlijk
Nee hoor, gratis? Je hebt idd eerst een Trial van de Full voor een week ofzo, maar daarna heb je gewoon de Lite versie waarmee je nog zo goed als alles kan, zie maar via hun website:anandus schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:46:
Wel jammer dat het best prijzig is (5 dollar ofzo), ben weer teruggegaan naar Google Listen.
What is the difference between Lite and Full Feature (Pro) versions?
Posted by Tim P on 12 July 2011 02:56 PM
Lite version has all the features of the Pro version except:
•Scheduling of updates will be disabled
•You will be able to update only one feed at a time
•You can download only one podcast at a time
When using the Lite version, you can still add feeds, update, download and play your podcasts. The main limitation is that in order to get the latest episodes, you have to manualy refresh each of your feeds using the circular "Refresh" button located in the top right corner the Feed Content View.
To unlock the Full feature (Pro) version, you can purchase an "unlock key" (use Menu > More > Purchase Unlock Key from BeyodnPod). BeyondPod Unlock Key is a small Android application that can be purchased from the Android Market. Once BeyondPod detects that the Unlock Key Application is installed it will automatically unlock all Pro features. Currently the same unlock key will unlock both the Phone and the Tablet versions of BeyndPod.
iets van leesplankje achtig.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Heb de cover-art hersteld (via PlayerPro zelf, werkt prima) en nu gaat het goed! Ook heb ik gevonden hoe ik de artiesten kan tonen in een lijst ipv. thumbnails en hoe ik de foto's bij artiesten kan aanpassen.migchiell schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:26:
[...]
Werkt perfect samen met het lockscreen, en sorteert de bands inderdaad correct. Maar mijn hemel, wat maakt hij een potje van de cover-art... als ik een liedje selecteer via Albums, dan pakt hij een andere afbeelding dan als ik datzelfde liedje selecteer via Artiest > Albums... bovendien heeft een flink deel van mijn albums geen correcte cover-art meer, hij lijkt simpelweg een willekeurige cover-art op meerdere albums te plakken, of een willekeurige afbeelding ergens van internet te plukken en die eraan te hangen...
had net gisteren alle cover-art goed gezet, maar het is nu echt een rotzooi. Bovendien kan ik bij Artiesten (zo te zien) niet kiezen voor wel of geen afbeelding, ik heb de artiesten het liefst gewoon in een lijst maar ook daar staan afbeeldingen bij (meestal wel de goede maar soms ook niet, geen idee hoe ik dat eventueel kan corrigeren).
Is er een PlayerPro-gebruiker die weet hoe dit te fiksen is? Want de integratie met lockscreen is echt precies hoe ik het wil hebben, en hoe ik het verder nog nergens heb gezien (behalve bij de standaardplayer van Sony).
PlayerPro is nu volledig naar mijn wens, alleen jammer dat ie € 3,95 kost ;-)
Haha oke... snap jeanandus schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:59:
Ja, weet ik, maar ik volg aardig wat verschillende en het "only one feed/podcast at a time" en het manually refreshen was heel vermoeiend
Echt een aanradertje, snel, en een erg cleane interface
hij trilt wel maar er gebeurt vervolgens niks, wat gaat hier verkeerd ?
Draai de laatste Spotify v0.5.1.15.g81977995

*** edit ***
Ben er al uit, het is een bug in de nieuwe versie !
[ Voor 41% gewijzigd door Albert020 op 20-07-2012 16:45 ]
Binnekort (zondag) komt Carbon uit voor Android, ziet er gelikt uitCyleo schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:49:
Voor iedereen die nog op zoek is naar een goede twitter client onder ICS: Tweetlane.
Echt een aanradertje, snel, en een erg cleane interface
http://www.theverge.com/a...ndroid-twitter-video-demo
Het zelfde speelt zich ook voort in de algemene zoekmachine van google.
Weet iemand misschien of dit nu eenmaal bij ICS hoort of dat er wat ingesteld kan worden zodat ik zelf ook selectief me eigen ingeving kan zoeken?
Rail Away!
Wat doen jullie trouwens met apps die je phone state and ID nodig hebben? Ik keek bijv naar Business Calender maar die heeft dat dus nodig. Dan wordt ik al achterdochtig want waarom heeft een agenda widget dat nodig....
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Linkje voor de luie mensen: Google Play: Power Controls
Ik zou je er niet teveel op blind staren. Oude Android apps (die Android 1.5 en lager ook ondersteunen volgens de 'specificaties' van de app) krijgen deze permissies automatisch, al worden ze niet gebruikt. Ik meen mij te herinneren dat dit toen standaard was en later Google bedacht dat het misschien niet standaard nodig zou moeten zijn, maar om backwardscompatible te blijven worden de rechten dus automatisch toegevoegd, zolang je hebt aangegeven ook Android 1.5 or lager met je app te willen ondersteunen.JT schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 11:24:
Tipje voor gratis betere control bar: Power Controls. Enige nadeel is dat deze GPS niet direct kan schakelen (je gaat naar het instellingenscherm) maar verder érg uitgebreid, zeer veel opties (bluetooth vindbaarheid, NFC, wifi of USB hotspot aan of uit zetten enz.). Ook geen rare permissies nodig!
Wat doen jullie trouwens met apps die je phone state and ID nodig hebben? Ik keek bijv naar Business Calender maar die heeft dat dus nodig. Dan wordt ik al achterdochtig want waarom heeft een agenda widget dat nodig....
Zie ook: http://stackoverflow.com/...-phone-state-and-identity
Als je het echt niet vertrouwt, kan je een van de anonimiserende apps gebruiken die de device ID etc kunnen faken.
[ Voor 4% gewijzigd door serhat op 21-07-2012 12:05 ]
Edit: LBE privacy guard is ideaal
[ Voor 23% gewijzigd door JT op 21-07-2012 14:46 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Bedankt voor de tip, eindelijk een degelijke app voor notification toggles! Ik had daarvoor al Notification Toggle en SwitchPro Widget geprobeerd, maar bij beide was ik niet gecharmeerd van de look. Bij de SwitchPro Widget was het ook totaal onduidelijk hoe je de widget in de notificatie balk kreeg, hier was ik vervolgens langer dan 15 minuten mee bezig, waarna je vervolgens dus je geld niet meer terug kan vorderen.JT schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 11:24:
Tipje voor gratis betere control bar: Power Controls. Enige nadeel is dat deze GPS niet direct kan schakelen (je gaat naar het instellingenscherm) maar verder érg uitgebreid, zeer veel opties (bluetooth vindbaarheid, NFC, wifi of USB hotspot aan of uit zetten enz.). Ook geen rare permissies nodig!
Power Controls integreert mooi met de look van ICS/JB en verder vind ik de keuze voor een battery icon in je notificatie balk een ideale oplossing vergeleken met de standaard opties als een nutteloze icon of een transparante icon die vervolgens wel ruimte inneemt. Alleen jammer dat de GPS toggle altijd naar het GPS menu gaat en niet direct de GPS aan- of uitzet, maar dit is een beperking in de stock rom (daarom hoop ik stilletjes dat Google de functionaliteit van dergelijke apps zelf nog een keer gaat implementeren).
Vwb de permissie van phone state en ID, dat is bijna altijd vanwege reclame banners in de app. Als je bijvoorbeeld bij Business Calendar naar de permissies kijkt zie je dat deze permissie bij de gratis versie wel nodig is en bij de betaalde versie niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Laguna op 22-07-2012 05:44 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Sometimes you need to plan for coincidence
Dat zit er volgens mij al heel lang in en is voor zover ik weet niet uit te zetten anders dan je GPS uit te zetten.Groentenboer schreef op maandag 23 juli 2012 @ 06:36:
Sinds de laatste update van Facebook wordt bij ieder bericht automatisch een locatie ingevoegd ("in de buurt van ...."). Dat wil ik helemaal niet, maar hoe zet ik het uit?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Met GPS uit wordt je locatie in ieder geval niet meegepost is mijn ervaring.timovd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:10:
Als je GPS uitstaat, weet FB je alsnog te vinden.
Het is inderdaad niet uit te zetten maar met Google Play: LBE Privacy Guard is het in elk geval wel te blokkeren. Geroote telefoon is echter wel een vereiste.Groentenboer schreef op maandag 23 juli 2012 @ 06:36:
Sinds de laatste update van Facebook wordt bij ieder bericht automatisch een locatie ingevoegd ("in de buurt van ...."). Dat wil ik helemaal niet, maar hoe zet ik het uit?
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
@ hieronder klopt heb ik ook uitstaan, best handig, weet niet elke willekeurige app (lees: vooral games) waar je uithangt
[ Voor 37% gewijzigd door Paul-G op 24-07-2012 09:38 ]
Je moet denk ik in de Android settings je locatie-gegevens uitzetten. Dus:Paul-G schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:28:
Ik gebruik Facebook gewoon via de browser, dan heb ook geen last van het feit dat de locatie wordt meegestuurd.
* Instellingen
* Locatieservices
En dan alles uitzetten, dan weet je telefoon niet waar je bent en dan weet FB het ook niet.
(laatste trouwens niet helemaal waar, maar FB kan het in ieder geval niet zien).
rm -r *
Wel de lusten maar niet de lastenGroentenboer schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:47:
Maar da's weer minder handig met de weerplaatjes op je homescreen, Google Maps, etc etc ;-)
rm -r *
Is dit niet op te lossen door van Power Controls een system app te maken? Moet uiteraard geroot zijn.Laguna schreef op zondag 22 juli 2012 @ 05:37:
Alleen jammer dat de GPS toggle altijd naar het GPS menu gaat en niet direct de GPS aan- of uitzet, maar dit is een beperking in de stock rom (daarom hoop ik stilletjes dat Google de functionaliteit van dergelijke apps zelf nog een keer gaat implementeren).
EDIT: tested, no luck
Heeft iemand een idee hoe ik die bladwijzers kan verwijderen ?
Dit topic is gesloten.