Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 21:11
AtleX schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:36:
Mode-schakelaar op Movie zetten, dan op Menu drukken en AF-mode during movies (camera-icoon) op Disable zetten. Vervolgens op de 2e pagina Movie Exposure op manual zetten. Dan kan je daarna op dezelfde manier als op de M-stand de sluitertijd & het diafragma instellen. Dan kan je ineens best leuke dingen, ik heb zondag dit filmpje (HD) ter test opgenomen met alles op manual:

[video]

Jammer genoeg blijft de film-functionaliteit toch best wel beperkt. Focus-stacking zoals aanwezig in de Magic Lantern firmware voor de 5D2 mis ik best wel.
Thanks
freekweb schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:38:
[...]

Staat ook netjes in de manual O-)
Heb dat pakwerk nog gelezen ook, maar waarschijnlijk overheen gelezen. Heb het niet woord voor woord gelezen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

Convoy

g44p

dangerpaki schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:09:
[...]

Thanks

[...]

Heb dat pakwerk nog gelezen ook, maar waarschijnlijk overheen gelezen. Heb het niet woord voor woord gelezen namelijk.
In ieder geval veel plezier met de camera, heb em ook net sinds 2 dagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
freekweb schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:14:
[...]

In ieder geval veel plezier met de camera, heb em ook net sinds 2 dagen ;)
Nice... Heb hem ook al een tijdje, maar merk wel dat als je camera beter wordt dat je eigen tekorten vaker zichtbaar worden :) jij ook veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

dangerpaki schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:41:
[...]

Nice... Heb hem ook al een tijdje, maar merk wel dat als je camera beter wordt dat je eigen tekorten vaker zichtbaar worden :) jij ook veel plezier ermee.
Dat is alleen maar goed toch? Worden je eigen sklills ook nog een beetje op de proef gesteld ;) In november 4 weken door thailand trekken, kijken wat hij er daar van bakt 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Convoy op 24-06-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljwilliam88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 15:56
Hallo mensen,

Kan iemand mij misschien helpen?

Ik wil graag een HD camera kopen, en ik zat te denken aan de 550D omdat ik dan gelijk een goede spiegelreflexcamera heb. Ik heb momenteel de 400D dus de 550D is een mooie upgrade + hij kan HD video filmen.

Ik wil de video functie gebruiken voor gigs van mijn band op te nemen, voor audio wil ik dan de externe mic output gebruiken.

Nu las ik dingen over overheating en dat je niet langer dan 12 min. kan filmen.

Mijn vraag is, kan ik beter voor een echte HD camcorder gaan, of toch voor de 550D?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Max. filesize van een film is onderdaad 4GB, wat bij Full HD met audio neerkomt op ongeveer 12 minuten. Bij lagere kwaliteit, bijvoorbeeld 720P, kan je natuurlijk langer filmen. Overheating is niet direct een probleem, bij kamertemperatuur (~22 graden) kon ik prima 12 minuten full HD opnemen. De body werd toen best wel warm, maar ik kreeg geen foutmeldingen of iets dergelijks.

Of een 550D geschikt is voor je filmklusjes is zo lastig te zeggen. Wil je veel controle over je DOF, focus, enorm goede kwaliteit, verwisselbare lenzen, etc.? Dan is een 550D op zich wel bruikbaar. Wil je gewoon een camera op een statief knallen en een uur opnemen dan kan je beter een (heel goede!) HD camcorder halen die flink lichtsterk is en de mogelijkheid heeft een losse microfoon aan te sluiten.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 11:31
AtleX schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:16:
...en de mogelijkheid heeft een losse microfoon aan te sluiten.
Wil je nu beweren dat de 550D geen externe microfoon kan aansluiten? Ik meen (als geinteresseerde aspirant bezitter) gelezen te hebben dat dit wel kan?

Nee, ik ben GEEN hobbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Jawel, dat kan prima. Waar ik op doelde is dat de die camcorder een losse microfoon aansluiting moet hebben omdat de meeste ingebouwde microfoons erg slecht zijn. Hard geluid (een bandoptreden bijvoorbeeld) resulteert in gekraak en sowieso heb je met een losse microfoon veel meer mogelijkheden qua kwaliteit, positionering van het de microfoon en dus ook meer controle over wat je opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:43
AtleX schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:06:
[...]

Met wat voor batterijen of accu's ga je die gebruiken?

[edit]
Crap, waarom doet die gozer niet verkopen via direct buy oid? Ik heb geen zin om te gaan bieden.
Ik heb er nu gewoon de accu in zitten die bij de camera zat. Vooralsnog is dat voor mij ook voldoende. Gebruik de camera niet zo intensief dat ik er in een dag een acculading doorheen jaag.

Je bedoelt deze (is wel met accu)? Ik vond het de moeite van de BiN niet waard en heb gewoon geboden tot ik niet werd overboden. Dat was bij de tweede grip waar ik op geboden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoitkever
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:47
ljwilliam88 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:05:
Hallo mensen,

Kan iemand mij misschien helpen?

Ik wil graag een HD camera kopen, en ik zat te denken aan de 550D omdat ik dan gelijk een goede spiegelreflexcamera heb. Ik heb momenteel de 400D dus de 550D is een mooie upgrade + hij kan HD video filmen.

Ik wil de video functie gebruiken voor gigs van mijn band op te nemen, voor audio wil ik dan de externe mic output gebruiken.

Nu las ik dingen over overheating en dat je niet langer dan 12 min. kan filmen.

Mijn vraag is, kan ik beter voor een echte HD camcorder gaan, of toch voor de 550D?

Alvast bedankt
Overheating valt wel mee, heb ik alleen na een paar uur filmen op 60fps in de volle zon last van gehad.

Maar misschien kun je ook eens kijken bij AV verhuur bedrijven? Daar kun je voor een redelijk bedrag ook een professionele camera huren voor een dagje, als je alleen opnames van je band op video wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljwilliam88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 15:56
Een camera huren is voor mij geen optie. Ik wil graag mijn eigen spullen hebben, ik ga nog eens goed nadenken.

Voordeel van de 550D is wel dat ik verschillende lenzen en met DOF aan de slag kan.

In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Sh0ckTr00per schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:56:
[...]

Ik heb er nu gewoon de accu in zitten die bij de camera zat. Vooralsnog is dat voor mij ook voldoende. Gebruik de camera niet zo intensief dat ik er in een dag een acculading doorheen jaag.
Misschien kun je er een review over schrijven? Denk dat veel mensen die een grip willen deze zouden overwegen als de kwaliteit gewoon goed is. Ook qua koopervaring bij een bedrijf in HongKong, zijn veel mensen toch huiverig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees erg veel enthousiaste reviews over deze lens van 100 euro:

pricewatch: Canon EF 50mm f/1.8 II

Is deze ook goed bruikbaar voor video opnames (met name 's avonds) met de 550d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Optisch zal het voor het filmen wel goed zitten, maar die lens heeft wel een nogal kleine MF ring en dat levert misschien wel iets teveel gepriegel op.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 15:48

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ook het monteren van 'lensgears' voor je followfocus is wat lastig met die 50/1.8 MkII. Als het je puur om video gaat kun je beter een Nikkor 50/1.8 met een adapter gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op het blog van philip Bloom vraagt iemand welke 3 lenzen hij moet kopen, Philip zegt 'difficult to answer, but 11-16mm tokina. 30mm sigma, 50mm canon maybe?

hij is dus wel enthousiast over de 50mm.

Over de kitlens zegt ie: 'it’s crap!'
Ik lees overal dat ie de 100 euro dik en dwars waard is.

Die kitlens is toch zo slecht niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:41

Milo.

klik

Canon heeft wel meerdere 50mm's ik denk toch dat hij de f/1.4 bedoeld die wel een redelijk normale focusring heeft.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 15:23
Na een paar dagen gespeeld te hebben ben ik tot de overduidelijke conclusie gekomen dat ik toch wel heel graag een stillere lens wil voor het filmen. Wat een kabaal zeg als je aan de focus ring draait (18-55kitlens). Is de 50mm 1,8 ook zo luidruchtig? Dat de focusring klein is dat hindert mij niet zo. Voor het geld dat ik bespaar op de 1,4 koop ik denk ik wel wat filters. Tenzij de 1,8 ook zo luidruchtig is natuurlijk. De kitlens schiet wel aardige foto's, maar het voelt wel el cheapo aan IMHO. Toch maar eens rond gaan kijken. In de tussentijd koop ik denk ik een adapter voor de Nikon 18-70 kitlens. Filmen op MF, maar dan wel stil. Ben trouwens benieuwd hoe de foto's er dan uit zien.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 23:43
50 1.8 is een echte koffiemolen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Die Bruine schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:16:
Na een paar dagen gespeeld te hebben ben ik tot de overduidelijke conclusie gekomen dat ik toch wel heel graag een stillere lens wil voor het filmen. Wat een kabaal zeg als je aan de focus ring draait (18-55kitlens). Is de 50mm 1,8 ook zo luidruchtig? Dat de focusring klein is dat hindert mij niet zo. Voor het geld dat ik bespaar op de 1,4 koop ik denk ik wel wat filters. Tenzij de 1,8 ook zo luidruchtig is natuurlijk. De kitlens schiet wel aardige foto's, maar het voelt wel el cheapo aan IMHO. Toch maar eens rond gaan kijken. In de tussentijd koop ik denk ik een adapter voor de Nikon 18-70 kitlens. Filmen op MF, maar dan wel stil. Ben trouwens benieuwd hoe de foto's er dan uit zien.
Mijn 17-40L lens is ook gewoon heel goed te horen. Dat terwijl het een L lens is. Dat krijg je nou eenmaal als de microfoon naast je lens zit. Je kan beter geld steken in een dedicated microfoon van goede kwaliteit die je misschien op de plek van flitser kan mounten en kan afschermen zodat je geen lawaai van je focus oppikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Natuurlijk ook wel dom van mij om niet eerst onderzoek te doen naar die lenzen voordat ik besloot een 550D te kopen ipv een D90. Als ik aan mijn Nikon lens draai voel en hoor ik niets. Geen plastic geschuur. Dat is ook wel logisch als je het prijsverschil in lenzen ziet tussen de twee merken. Om het leuk te houden ga ik voor de 17-55 IS USM (goed sparen bedoel ik dus :P ). Die 50mm 1,4 wacht maar even. Maar ja, denk dat ik pas na de zomer lenzen koop. Morgen richting Summerjam, daarna Spanje en ReggaeGEEL. De vakanties vind ik nu even belangrijker. Alhoewel, de 55-250 tijdens de vakantie lijkt me wel wat. En zo duur is die niet. Hmm dilemma...

Edit:

Waarom ben jij eigenlijk voor de Tamron gegaan ipv de Nikon? Of kan ik dat ergens in een topic teruglezen :)

Edit 1:

Ga dat topic maar eens doorspitten. Mijn eerste gok is de prijs...

[ Voor 15% gewijzigd door Die Bruine op 28-06-2010 11:31 . Reden: Extra vraagje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoitkever
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:47
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 11:53:
Ik lees erg veel enthousiaste reviews over deze lens van 100 euro:

pricewatch: Canon EF 50mm f/1.8 II

Is deze ook goed bruikbaar voor video opnames (met name 's avonds) met de 550d?
Houd ook even rekening met het feit dat ie een diafragma met maar 5 bladen heeft. Je dus allemaal pentagons bij out-of-focus beelden: http://a.img-dpreview.com...s/issues/IMG_0323-acr.JPG Geen hele mooie bokeh vind ik.
Zie meer in de review bij dpreviews: http://www.dpreview.com/l...n_50_1p8_ii_c16/page4.asp
Of je dit een probleem vindt moet je zelf weten, de prijs is wel weer aantrekkelijk van de 50mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Laatst online: 11-10 10:52

spanx

_Sp[A]nX_

Heb net een lens besteld Sigma 17-70 F2.8-4 OS HSM... alleen nu wil ik de body (550D) bestellen zie ik nu dat hij nergens meer te verkrijgen is!

Iemand nog een tip waar ik hem kan kopen tegen een schappelijke prijs?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Die Bruine schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:16:
Contactgeluiden zijn altijd een probleem, alleen al daarom kun je het beste altijd met een externe microfoon filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snoitkever schreef op maandag 28 juni 2010 @ 11:40:
[...]

Houd ook even rekening met het feit dat ie een diafragma met maar 5 bladen heeft. Je dus allemaal pentagons bij out-of-focus beelden: http://a.img-dpreview.com...s/issues/IMG_0323-acr.JPG Geen hele mooie bokeh vind ik.
Zie meer in de review bij dpreviews: http://www.dpreview.com/l...n_50_1p8_ii_c16/page4.asp
Of je dit een probleem vindt moet je zelf weten, de prijs is wel weer aantrekkelijk van de 50mm f/1.8
Nu je me op de bokeh hebt geattendeerd zal ik het zien :)
Maar ik vind dat niet hinderlijk, is mijn eerste spiegelreflex dus ik vind het al uberhaupt mooi om een foto te maken met wazige achtergrond.

Over het geluid van de lenzen: het advies is een microfoon te kopen. Ik heb ze allemaal voorbij zien komen maar is er ook een microfoon van 3 tot 5 centimter die goed bruikbaar is? Hoeft geen HD DTS op te nemen, zolang het maar een beetje goed geluid is. Ik wil wel graag filmen maar niet met een microfoon van 15 centimeter op de cam lopen, ben geen pro filmer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 11-10 15:53
spanx schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:33:
Heb net een lens besteld Sigma 17-70 F2.8-4 OS HSM... alleen nu wil ik de body (550D) bestellen zie ik nu dat hij nergens meer te verkrijgen is!

Iemand nog een tip waar ik hem kan kopen tegen een schappelijke prijs?
Ik heb 'm vorige week via cameraland.nl besteld. Zondag besteld en betaald (overschrijving vanuit Belgie, dus dat heeft al tot dinsdag geduurd) en vrijdag thuis gekregen.

Ik heb er trouwens ook nog een vraagje over waar ik nog geen oplossing voor gevonden hebt.
Als je in het donker autofocus gebruikt, kan het gebeuren dat de camera niet zeker is van de focus, waardoor het autofocuslampje in de zoeker flikkert. Op dat moment kan je geen foto nemen. Is het mogelijk om deze beveiliging uit te schakelen zodat hij de foto toch neemt? Vaak ziet de focus er in de zoeker toch goed uit, en op dat moment de AF aan en uit schakelen vind ik toch een beetje omslachtig.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

ff een vraagje, kan iemand mij vertellen wat het daadwerkelijke verschil is tussen de Canon 500D & Canon 550D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Specs naast elkaar op dpreview

Maar kom op zeg, er is geen een review die niet uitlegt wat er tov de voorganger verschilt. Overigens googlet het beter als je ze 500D en 550D noemt. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Voutloos schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:33:
Specs naast elkaar op dpreview

Maar kom op zeg, er is geen een review die niet uitlegt wat er tov de voorganger verschilt. Overigens googlet het beter als je ze 500D en 550D noemt. ;)
Thx Voutloos! Jij bent mijn held van de dag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
[b][message=34233177,noline] Ik heb 'm vandaag binnen gekregen uit Hong Kong via eBay. 48 euro inclusief verzenden, geen douane-ellende. Netjes verpakt, doet het perfect.
Heb hem gister op E-Bay uit Hong Kong, inclusief 2 batterijen voor 63 euro gekocht. Ben benieuwd. Als ik hem binnen heb volgt er een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan de 550D te kopen, maar ik vroeg me af waar en ook wanneer ik dit het beste (goedkoopste) kan doen.
Ik zie dat de prijzen de laatste tijd namelijk zijn opgelopen (agv de dollaskoers?).
Nu heb ik het niet a la minute nodig, kan ik beter even wachten (een maand ongeveer) in de hoop dat de prijs daalt? Of zit dat er niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
  • Laatst online: 03-10 14:51
Hey, ik ben al een tijdje op tweakers maar sindskort ook een canon 550D gekocht dus ik dacht, laat ik hier even langs komen. Het is mijn eerste DSLR dus weet er nog niet zoveel vanaf. Deze zomer maar van plan om wat erover te leren voordat ik op vakantie ga.

Heb het destijds gekocht bij de Mediamarkt tijdens de shoppingnight in Den Haag. Ben gegaan voor de 18-135 IS kit en met de 19% BTW weg ermee actie kwam ik uit op 720 euro ongeveer.

Om de vraag van SharkyVS te beantwoorden: Ik zou dus niet wachten tot de prijs daalt maar gewoon wachten op een actie. Kijk goed elke week rond wat de nieuwe aanbiedingen zijn bij bv. mediamarkt, Saturn of gewoon webwinkels zoals kamera-express en wehkamp. Meestal krijg je de camera dan wel mee voor een aantrekkelijk prijsje. Laatst was bij de wehkamp de kit met 18-55 IS nog in de aanbieiding voor ongeveer 620 euro (normaal 688 euro als ik afga op de pricewatch)

Daarnaast zit ik ook te denken aan de canon 50 1.8, ken iemand die hem tweedehands wilt verkopen voor 50 euro.Lijkt mij opzich wel een goede aankoop voordat ik op vakantie ga. Of zal de 18-135 voldoen aangezien ik nog niet zo bekend ben op fotografie gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou niets zucht, eerder kuch.
Afijn, ik vraag naar welke trend jullie verwachten? Dat staat niet op de pricewatch...
Dus weet je daar wel het antwoord op? Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:55:
[...]
Afijn, ik vraag naar welke trend jullie verwachten? Dat staat niet op de pricewatch...
Jawel:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=253204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat is een historische trend analyse, geen verwachte analyse...
Maar goed de vraag is, loont het om te wachten met kopen, of kan ik het beste NU kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Schildje schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:38:
Hey, ik ben al een tijdje op tweakers maar sindskort ook een canon 550D gekocht dus ik dacht, laat ik hier even langs komen. Het is mijn eerste DSLR dus weet er nog niet zoveel vanaf. Deze zomer maar van plan om wat erover te leren voordat ik op vakantie ga.

Heb het destijds gekocht bij de Mediamarkt tijdens de shoppingnight in Den Haag. Ben gegaan voor de 18-135 IS kit en met de 19% BTW weg ermee actie kwam ik uit op 720 euro ongeveer.

Om de vraag van SharkyVS te beantwoorden: Ik zou dus niet wachten tot de prijs daalt maar gewoon wachten op een actie. Kijk goed elke week rond wat de nieuwe aanbiedingen zijn bij bv. mediamarkt, Saturn of gewoon webwinkels zoals kamera-express en wehkamp. Meestal krijg je de camera dan wel mee voor een aantrekkelijk prijsje. Laatst was bij de wehkamp de kit met 18-55 IS nog in de aanbieiding voor ongeveer 620 euro (normaal 688 euro als ik afga op de pricewatch)

Daarnaast zit ik ook te denken aan de canon 50 1.8, ken iemand die hem tweedehands wilt verkopen voor 50 euro.Lijkt mij opzich wel een goede aankoop voordat ik op vakantie ga. Of zal de 18-135 voldoen aangezien ik nog niet zo bekend ben op fotografie gebied?
Waarom zou je voor de 50/F1.8 gaan als je ook al de 18-135 hebt? Wil je op vakantie zoveel wisselen dan? De 50 ligt gewoon in het bereik van je 18-135? Wat voor foto's zou je met de 50/1.8 willen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:55:
[...]

Nee dat is een historische trend analyse, geen verwachte analyse...
Maar goed de vraag is, loont het om te wachten met kopen, of kan ik het beste NU kopen?
Wachten loont altijd, maar de vraag is dan hoelang wil je wachten.
Ik heb vorige week de 550d + 18-135 IS gehaald bij Makro voor €800,- Das meer dan iemand hierboven heeft betaald, maar minder dan de laagste prijs in de pricewatch.
Uiteindelijk zal de prijs altijd zakken.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViNcE schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:27:
[...]

Wachten loont altijd, maar de vraag is dan hoelang wil je wachten.
Ik heb vorige week de 550d + 18-135 IS gehaald bij Makro voor €800,- Das meer dan iemand hierboven heeft betaald, maar minder dan de laagste prijs in de pricewatch.
Uiteindelijk zal de prijs altijd zakken.
Thnx!
Wel over een maand ga ik op vakantie, dus als ik em dan heb, is dat wel erg mooi.
Dus ik denk niet dat in 4 weken tijd, veel zal gebeuren, maar misschien dat je daar een betere blik op hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

In 3 maanden tijd is de 550D+15-55 IS kit misschien 25 euro goedkoper geworden, dus het zal echt om tientjeswerk gaan in 4 weken en waarschijnlijk nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
dangerpaki schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:21:
[...]

Waarom zou je voor de 50/F1.8 gaan als je ook al de 18-135 hebt? Wil je op vakantie zoveel wisselen dan? De 50 ligt gewoon in het bereik van je 18-135? Wat voor foto's zou je met de 50/1.8 willen maken?
Dat is waar, maar aangezien de 50/1.8 scherpere foto's kan maken en de F waarde wat verder omlaag kan lijkt het me opzich geen slechte aankoop als ik ook wat mooie foto's in de avond zou willen maken. het Verwisselen van lenzen zal ik dus niet al te vaak hoeven doen, waarschijnlijk dat ik hem er af en toe opzet als ik veel portret foto's ga maken die dag of wanneer er een mooie sfeer hangt in de avond.

Vraag me alleen wel af hoe groot het verschil nou is tussen beide lenzen in scherpte en in avondgebruik. Heb over beide lenzen wel wat reviews gelezen maar het wordt nooit echt met elkaar vergelijkt. Lijkt me wel dat de primes over het algemeen wat scherpere foto's maken dan een zoom lens.

@SharkyVS Zoals ik al zei, wacht gewoon op een goede aanbieding en ga er ook naar op zoek. Je hebt nog 4 weken de tijd dat er 1 aanbieding langskomt. Je zal alleen wel vaak moeten checken maar als je een koopje wilt hebben dan zal je er ook wel wat moeite voor moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtleX schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:22:
In 3 maanden tijd is de 550D+15-55 IS kit misschien 25 euro goedkoper geworden, dus het zal echt om tientjeswerk gaan in 4 weken en waarschijnlijk nog minder.
Het gaat inderdaad om de aanbiedingen, heb hem voor 585 bij de BCC kunnen kopen (18-55 kit).
Als de Mediamarkt een stunt heeft even naar de BCC en zij geven de laagste prijs + 25% van het prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:18:
[...]

Het gaat inderdaad om de aanbiedingen, heb hem voor 585 bij de BCC kunnen kopen (18-55 kit).
Als de Mediamarkt een stunt heeft even naar de BCC en zij geven de laagste prijs + 25% van het prijsverschil.
raar want bij BCC is ie toch echt duurder dan je zegt: €799,-

http://www.bcc.nl/product...l-ef-s-18-55-is-objectief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 15:21
freekweb schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:10:
[...]

raar want bij BCC is ie toch echt duurder dan je zegt: €799,-

http://www.bcc.nl/product...l-ef-s-18-55-is-objectief
Dat zegt hij dus ook.. BCC geeft laagste prijsgarantie + 25% over het verschil terug. Dus als hij bij bijv de MediaMarkt in de aanbieding is, naar de BCC gaan. Ik heb er ook van geprofiteerd enkele weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Jimster schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:19:
[...]

Dat zegt hij dus ook.. BCC geeft laagste prijsgarantie + 25% over het verschil terug. Dus als hij bij bijv de MediaMarkt in de aanbieding is, naar de BCC gaan. Ik heb er ook van geprofiteerd enkele weken geleden.
ah op die manier, begreep/las het ff verkeerd dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Schildje schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:49:
[...]

Dat is waar, maar aangezien de 50/1.8 scherpere foto's kan maken en de F waarde wat verder omlaag kan lijkt het me opzich geen slechte aankoop als ik ook wat mooie foto's in de avond zou willen maken. het Verwisselen van lenzen zal ik dus niet al te vaak hoeven doen, waarschijnlijk dat ik hem er af en toe opzet als ik veel portret foto's ga maken die dag of wanneer er een mooie sfeer hangt in de avond.

Vraag me alleen wel af hoe groot het verschil nou is tussen beide lenzen in scherpte en in avondgebruik. Heb over beide lenzen wel wat reviews gelezen maar het wordt nooit echt met elkaar vergelijkt. Lijkt me wel dat de primes over het algemeen wat scherpere foto's maken dan een zoom lens.

@SharkyVS Zoals ik al zei, wacht gewoon op een goede aanbieding en ga er ook naar op zoek. Je hebt nog 4 weken de tijd dat er 1 aanbieding langskomt. Je zal alleen wel vaak moeten checken maar als je een koopje wilt hebben dan zal je er ook wel wat moeite voor moeten doen.
Wil je de avond foto's uit de hand schieten en van bewegende objecten? Anders kan je beter investeren in een goede statief. Maar als je echt foto's in een club/feestje of donker restaurantje wilt dan heb je inderdaad wel wat aan de 50/1.8. Hou wel in de gaten dat je op zulke grote diafragma's weinig DoF hebt en dat veel voor en achter je object wazig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Canon EOS 550D body - Set 2 (verzendklaar in 5 dagen)
- incl. Transcend SDHC-Kaart High-Speed 16GB/C6 - Geheugenkaart
- incl. Screenprotector - door professionals aanbevolen tegen krassen en displaybreuk

besteld!! (RodeKoon) 679,70

Sigma 17-70 2.8-4 OS HSM MACRO gisteren aangekomen.... nu alleen nog testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

spanx schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 08:29:
Canon EOS 550D body - Set 2 (verzendklaar in 5 dagen)
- incl. Transcend SDHC-Kaart High-Speed 16GB/C6 - Geheugenkaart
- incl. Screenprotector - door professionals aanbevolen tegen krassen en displaybreuk
Vraag me af hoeveel mensen hierdoor overtuigd raken hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:46

mux

99% efficient!

Als je maar hard genoeg blijft roepen dat je van niet-L-glas alleen maar mislukte foto's krijgt, je flitser weigert te werken zonder omnibounce en alle professionals (want ja, iedereen wil toch professioneel fotograaf zijn?) product A t/m M gebruikt, dan is het zo!

Fotografie-gear is 99% gevoel, 1% ratio :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 13:40
En de P was van professioneel toch?

Screen protectors kunnen best handig zijn als je bang bent voor krassen.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de prestaties van de Sigma 17-70, Het grote Canonmount-objectieven-topic v2010 heeft nog een praktijkreview nodig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Milo. schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 08:33:
[...]

Vraag me af hoeveel mensen hierdoor overtuigd raken hehe.
ik snap hem even niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
ssj3gohan schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 08:38:
Als je maar hard genoeg blijft roepen dat je van niet-L-glas alleen maar mislukte foto's krijgt, je flitser weigert te werken zonder omnibounce en alle professionals (want ja, iedereen wil toch professioneel fotograaf zijn?) product A t/m M gebruikt, dan is het zo!

Fotografie-gear is 99% gevoel, 1% ratio :P
Psies! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 12:12
Zijn er hier eigenlijk mensen die ooit een kras op hun scherm hebben gekregen?
(is mij nog niet overkomen in de afgelopen 4 jaar)

En zo ja, heb je dan gevraagd hoe duur het zou zijn zo'n schempje te vervangen?
In een amerikaans forum zag ik dat iemand voor $10 een nieuw schermpje van Canon kon bestellen en het bleek ook heel simpel te zijn om het zelf te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik wil deze camera aanschaffen. Zoek nu nog een geheugenkaartje. Gezien 18MP en het feit dat ik veel wil filmen ermee zit ik te denken aan een 32GB kaartje.

Is dit een goeie? : pricewatch: Transcend SDHC 32GB Class 6

Wat zouden jullie minimaal aanraden voor vlotte opslag? Wat betekenen die "class" indicaties ? ik heb daar de ballen verstand van :o

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:18

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Class en dan scrollen naar het speeds gedeelte.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
ajhaverkamp schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 14:23:
Class en dan scrollen naar het speeds gedeelte.
Dank je, had ik zelf ook wel kunnen uitzoeken 8)7

Afijn, dus dat is een mooi kaartje dunkt mij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

PowerUp schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 08:44:
En de P was van professioneel toch?

Screen protectors kunnen best handig zijn als je bang bent voor krassen.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de prestaties van de Sigma 17-70, Het grote Canonmount-objectieven-topic v2010 heeft nog een praktijkreview nodig :Y)
zodra ik mijn body binnen heb zal ik hem aan een beginners-test onderwerpen (lig nu naast me)... aangezien het mijn "eerste" lens is kan ik natuurlijk geen prof. review schrijven aangezien ik geen ervaring heb... of een vergelijkingsexemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

spanx schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 09:08:
[...]

ik snap hem even niet :|
Die zin, "door professionals aanbevolen tegen krassen en displaybreuk", vind ik persoonlijk echt nergens op slaan, het is pure bangmakerij en commerciele marketing.
Zoals mjtdevries al aangeeft, hoeveel mensen hebben daadwerkelijk een kras op hun scherm? Ik kan niet zeggen dat ik mn camera altijd netjes opberg, soms slingert die gewoon in mn eastpak maar echt last van diepe onhandige krassen heb ik nog niet gehad. Wel veel kleine krasjes maar daar erger is me totaal niet aan omdat je ze vaak niet eens ziet.
Dus express zo een 'bescherming' erbij kopen is in mijn optiek wat overdreven.. maar goed het ging om de zin die de shop erachter had geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je bij aankoop van een 550d standaard een sdhc kaart bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:31

breinonline

Are you afraid to be known?

Nee (is trouwens bij geen enkele digitale camera, er zijn wel winkels die een en ander in een pakket aan kunnen bieden natuurlijk).

[ Voor 94% gewijzigd door breinonline op 04-07-2010 21:51 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

de screen protector zat bij het pakket :P

had al het e.e.a. gelezen op internet dat het scherm van de 550d wat krasgevoeliger was dan het oude model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
Digibilly schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:07:
[...]

Zag hem van de week al op de website. Ga hem ook bestellen en neem meteen 2 batterijtjes mee. iets meer grip is nooit weg met deze voor mijn handen, iets te kleine body. (voor de rest niets dan lof...)
De postbode belde vanochtend aan, dacht dat het de foto's op posterformaat waren die ik via Flickr besteld had. Was het al de batterygrip uit Hong Kong. Heeft er nog geen week over gedaan, voor net €63,- Ziet er heel degelijk uit, camera voelt meteen een stuk degelijker, past beter in mijn wat grotere handen. Fototas is bijna te klein maar dan kopen we binnenkort wel een andere. had ook 2 batterijtjes bij besteld. Allebei opgeladen maar batterystatus blijft op half staan? Misschien na een paar maal gebruiken en opladen beter? Ga ze van de week eens helemaal leegtrekken met filmpjes en dan herladen. Kijken wat hij dan zegt. Binnenkort foto's plus uitgebreide review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
Spam schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 14:17:
Ik wil deze camera aanschaffen. Zoek nu nog een geheugenkaartje. Gezien 18MP en het feit dat ik veel wil filmen ermee zit ik te denken aan een 32GB kaartje.

Is dit een goeie? : pricewatch: Transcend SDHC 32GB Class 6

Wat zouden jullie minimaal aanraden voor vlotte opslag? Wat betekenen die "class" indicaties ? ik heb daar de ballen verstand van :o
Bedenk wel dat in stand raw je maar 4 a 5 foto's maximaal in burststand kan opnemen omdat dan de buffer volloopt. Daar helpt geen snellere kaart. Wat betreft filmpjes of foto's is er geen andere beperking. Mijn Transcend class 6 16 GB voldoet prima.
spanx schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:28:
de screen protector zat bij het pakket :P

had al het e.e.a. gelezen op internet dat het scherm van de 550d wat krasgevoeliger was dan het oude model.
Gebruik het toestel nu bijna 1 1/2 maand zeer intensief en niet erg netjes. Nog geen kras te zien op het scherm dus met die zgn krasgevoeligheid valt het reuze mee. Lijkt me zonde om zo een protector erover heen te doen. Scherm is juist van Überkwaliteit dat je daarmee gedeeltelijk te niet zou doen.

[ Voor 26% gewijzigd door SlagerBlom op 05-07-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:40
Dat is niet helemaal waar hoor. Mijn Sandisk Class 6 icm 500D trekt 9 foto's achter elkaar. Pas bij de 10e merk je een pauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
jip_86 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:54:
Dat is niet helemaal waar hoor. Mijn Sandisk Class 6 icm 500D trekt 9 foto's achter elkaar. Pas bij de 10e merk je een pauze.
Jij hebt dan ook een 500D. De bestanden zijn kleiner dus bij burst kun je er meer opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:40
Digibilly schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:45:
[...]

Jij hebt dan ook een 500D. De bestanden zijn kleiner dus bij burst kun je er meer opslaan.
Klopt, maar die heeft ook 3.4 fps ipv 3.7 van de 550D dat zal dat verschil dan wel opheffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
jip_86 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 19:00:
[...]

Klopt, maar die heeft ook 3.4 fps ipv 3.7 van de 550D dat zal dat verschil dan wel opheffen.
Nee, dat heft dat verschil dus niet op. Kijk anders eens op dpreview en leg de specs van beide toestellen naast elkaar. misschien wordt het je dan wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
ik zit nog te twijfelen over deze camera en een 4/3 camera, bijvoorbeeld de G2 van panasonic. Ik heb totaal geen idee of deze twee camera's te vergelijken zijn. het zou voor mij voornamelijk vanwege de grootte en de prijs zijn. Weet iemand toevallig een shoot-out tussen deze twee modellen ? ik kon niets vinden met google..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Is de G2 al uit dan? Een 4/3 koop je vanwege het formaat me dunkt... Ik heb foto's van een G1 naast een G2 gezien en dat was echt marginaal verschil. Een G1 naast een GF1 daarentegen is IMO een groot verschil. Terugkomend op de 550D, die is niet zo veel groter en/of zwaarder dan een G1/G2. Alleen op de evf alleen al prefereer ik de 550D. Zet daarnaast elke review die je maar kunt vinden over de G1/G2 en GF1 en 550D. Ik denk dat je keuze dan snel is gemaakt. Tenzij je een full frame hebt en een tweede handy zoekt zou ik voor de 550D gaan. Koop je een 4/3 vanwege het formaat, dan komt alleen de GF1 in beeld. Die viel bij mij af vanwege een gebrek aan beeldstabilisatie en evf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Die Bruine schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:31:
Is de G2 al uit dan? Een 4/3 koop je vanwege het formaat me dunkt... Ik heb foto's van een G1 naast een G2 gezien en dat was echt marginaal verschil. Een G1 naast een GF1 daarentegen is IMO een groot verschil. Terugkomend op de 550D, die is niet zo veel groter en/of zwaarder dan een G1/G2. Alleen op de evf alleen al prefereer ik de 550D. Zet daarnaast elke review die je maar kunt vinden over de G1/G2 en GF1 en 550D. Ik denk dat je keuze dan snel is gemaakt. Tenzij je een full frame hebt en een tweede handy zoekt zou ik voor de 550D gaan. Koop je een 4/3 vanwege het formaat, dan komt alleen de GF1 in beeld. Die viel bij mij af vanwege een gebrek aan beeldstabilisatie en evf.
Volgens pricewatch lijkt de G2 wel leverbaar : pricewatch: Panasonic Lumix DMC-G2 + G Vario 14-42mm ASPH Mega O.I.S.

Maar ik zat al in deze review te lezen tussen de GH1 van panasonic en de 550D en daar kwam de 550D beter uit de test..

Ziet ernaar uit dat het toch een 550D wordt. Ik ga eens in de winkel kijken wat het verschil in gewicht is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-10 12:36
Ik weet niet waar ik het moet plaatsen, dus ik probeer het hier.

Is er iemand bekend met de site topfoto.nu? Ik zie daar best een interessante aanbieding, een 550D + 18-55 IS kitlens voor 699 euro met een cashback van 70 euro, wat dus uitkomt op 629 euro. Shopreviews zeggen me niets, die dateren uit 2005, en op google is ook niet zo heel gek veel te vinden.

Op een ander forum hebben ze het er ook over gehad, maar daar zijn nog geen concrete dingen gebeurd.

Is een aankoop wagen slim?
of zal ik dit in SF vragen?

[ Voor 3% gewijzigd door n41r0j op 07-07-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@Jorian: volgens mij was de 550D nog niet "geboren" in 2005. Cashback acties komen vrijwel altijd van de fabrikant af, dus als het niet op Canon.nl staat dan is het hoogstwaarschijnlijk niet waar.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
ck2000nl schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 07:46:
@Jorian: volgens mij was de 550D nog niet "geboren" in 2005. Cashback acties komen vrijwel altijd van de fabrikant af, dus als het niet op Canon.nl staat dan is het hoogstwaarschijnlijk niet waar.
Heb zitten kijken maar die cashback lijkt alleen te werken als je 'm in zwitserland of lichtenstein koopt. Voor de rest een vage site hoor. Ik zou er niet kopen. De 18-135 lens vragen ze 450 voor ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
Hij is op dit moment voor 677 euro te krijgen bij Saturn Utrecht, is ietsjes goedkoper, misschien vind je het genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Schildje schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:03:
Hij is op dit moment voor 677 euro te krijgen bij Saturn Utrecht, is ietsjes goedkoper, misschien vind je het genoeg.
Ik kan me niet voorstellen dat dat inclusief kitlens is.
Nevermind. Was even in de war met de prijzen.

[ Voor 8% gewijzigd door MPeek op 08-07-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-10 17:33
Als ik door de zoeker van mijn D550 kijk zie ik een klein miniscuul haartje zitten in de rechterbovenhoek. Haartje is gelukkig niet zichtbaar op de foto's. Hoe of wat moet ik doen om deze weg te krijgen? Ik ben super voorzichtig met het veranderen van lenzen en vraag me echt af hoe deze hier terecht is gekomen. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:08

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Wegblazen met een luchtpompje (niet met je eigen adem) :)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Het was toch mogelijk om de 550d zelf te laten focussen (AF) tijdens het filmen (afgezien van het lawaai) mijne doet het opeens niet meet automatisch... wel als ik de knop half in druk...

iemand nog tips mbt filmen?

ps top appraat! (zeker in combinatie met de Sigma 17-70 MACRO OS HSM)

die HSM valt me reuze mee, echt snel zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Laatst online: 09-10 19:20

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Dux... als je objectieven wisselt kan er altijd stof op de sensor komen, hoe voorzichtig je ook bent.

Als stof etc nog niet vast zit op de sensor dan kun je het met een Blaasbalgje vaak wel weg blazen. Zoals hierboven aangehaald ga niet zelf blazen. Dan wordt de kans groter dat je andere middelen moet gebruiken, zoals een natte sensor swab. Zoek eens op sensor cleaning en je vindt erg veel informatie.

[ Voor 21% gewijzigd door Daan_ op 12-07-2010 09:05 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:08

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Superdaantje schreef op maandag 12 juli 2010 @ 09:03:
Dux... als je objectieven wisselt kan er altijd stof op de sensor komen, hoe voorzichtig je ook bent
Ontken ik dat dan? Er wordt gevraagd hoe dat weg te krijgen, ik reageer daarop.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Beste mede-tweakers,

heeft iemand van jullie ervaring met timer remotes voor de 550D? Ik ben zelf op zoek naar een leuke remote. Alleen de originele Canon is me te duur voor de paar keer dat ik een time lapse wil maken. Ik kwam zelf de R8A9 tegen op ebay. Goedkoop, en een beetje algemeen design wat volgens mij alle goedkope timer remotes gebruiken. Heeft iemand van jullie ervaring met deze of met een andere remote? Ik kan op internet namelijk niets terug vinden over de remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb een paar wired remotes besteld voor 3 euro per stuk. Dat lijkt me handiger dan IR remotes aangezien de ontvanger aan de voorkant zit en ik zelden mezelf op de foto doe zetten. :P Zodra ik ze heb ontvangen zal ik er hier wel wat over roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
AtleX schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:38:
Ik heb een paar wired remotes besteld voor 3 euro per stuk. Dat lijkt me handiger dan IR remotes aangezien de ontvanger aan de voorkant zit en ik zelden mezelf op de foto doe zetten. :P Zodra ik ze heb ontvangen zal ik er hier wel wat over roepen.
Thanks, ik wacht effe tot je ze hebt. De remotes die jij besteld hebt zijn dat ook timer remotes? (dus instelbaar om om de zoveel tijd automatisch een foto te nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

dangerpaki schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:27:
Beste mede-tweakers,

heeft iemand van jullie ervaring met timer remotes voor de 550D? Ik ben zelf op zoek naar een leuke remote. Alleen de originele Canon is me te duur voor de paar keer dat ik een time lapse wil maken. Ik kwam zelf de R8A9 tegen op ebay. Goedkoop, en een beetje algemeen design wat volgens mij alle goedkope timer remotes gebruiken. Heeft iemand van jullie ervaring met deze of met een andere remote? Ik kan op internet namelijk niets terug vinden over de remote.
Ik heb net zo'n neppert gekocht van 'Aperture', in mijn geval de AP-TR3C (voor 7D en 5D). Werkt net zoals de originele Canon, en dat voor slechts €16.
AtleX schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:38:
De IR-variant heeft wel het voordeel dat je er ook video mee kunt starten, dat kan met de wired variant niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Schildje schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:03:
Is dat alleen de body ? Want die is elders goedkoper:

pricewatch: Canon EOS 550D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
MartijnGizmo schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:39:
[...]

Ik heb net zo'n neppert gekocht van 'Aperture', in mijn geval de AP-TR3C (voor 7D en 5D). Werkt net zoals de originele Canon, en dat voor slechts €16.

[...]

De IR-variant heeft wel het voordeel dat je er ook video mee kunt starten, dat kan met de wired variant niet.
Ik kan die apurture nergens vinden, daar kon ik inderdaad wel wat over vinden. Maar kan die nergens vinden op ebay. Maar de TC-80C1 (niet te verwarren met de originele Canon TC-80N3) schijnt het ook prima te doen. Ik zou die voor omgerekend 25 euro kunnen hebben. Die ben ik serieus aan het overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
Spam schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:25:
[...]

Is dat alleen de body ? Want die is elders goedkoper:

pricewatch: Canon EOS 550D
Nee dat is inclusief 18-55 IS kitlens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Schildje schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:59:
[...]

Nee dat is inclusief 18-55 IS kitlens.
Niet, alleen de body. My bad...

[ Voor 4% gewijzigd door spanx op 13-07-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 15:49

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Inclusief 18-55 IS kitlens. Het was een actieprijs, geldig t/m 10 juli 2010.
Ik heb hem zelf voor die prijs gehaald.

Overigens was ie bij de naastgelegen BCC 668 euro, zag ik later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de MM in Rotterdam, vestiging Beijerlandselaan, staat de 550d + 18-55 IS kitlens voor €644,-
Bij BCC staat ie voor €799,-

Gisteren heb ik de 550d + 18-55 IS kitlens op vertoon van de MM folder (pdf) bij BCC dus meegekregen voor €605,25.

Ik ben van de 1000D naar de 550D gegaan, wat een verademing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Wil met de 550D ook Nikon lenzen gaan gebruiken. Dus heb ik een adapterring nodig.

Wie heeft er advies voor de juiste (goedkoopste) ring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Laatst online: 09-10 19:20

Daan_

Alles op zijn tijd !!

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

dangerpaki schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:52:
[...]

Thanks, ik wacht effe tot je ze hebt. De remotes die jij besteld hebt zijn dat ook timer remotes? (dus instelbaar om om de zoveel tijd automatisch een foto te nemen)
En ik heb ze binnen. :) Het voelt zoals verwacht nogal plastic-fantastic aan maar ze doen wat ze moeten doen. Half indrukken voor scherp stellen, helemaal indrukken voor foto maken. Er zit een betrouwbaar overkomend klikje in de knop waardoor 'ie goed te bedienen is, maar da's meer kunstmatig klikken dan dat er echt een fatsoenlijke kwaliteit knop achter zit. Verder zit er nog een schuifje op om de knop vast te zetten zodat je geen lamme vinger krijgt in bulb-modus. De connector voelt goed stevig aan, wat ik belangrijker vind dan dat de behuizing wat goedkoop aanvoelt. Niets zo vervelend als een draadbreukje 'ergens' in het snoer. Ik verwacht niet dat het ding lang meegaat, maar voor 3 euro maakt me dat niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
AtleX schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 08:50:
[...]

En ik heb ze binnen. :) Het voelt zoals verwacht nogal plastic-fantastic aan maar ze doen wat ze moeten doen. Half indrukken voor scherp stellen, helemaal indrukken voor foto maken. Er zit een betrouwbaar overkomend klikje in de knop waardoor 'ie goed te bedienen is, maar da's meer kunstmatig klikken dan dat er echt een fatsoenlijke kwaliteit knop achter zit. Verder zit er nog een schuifje op om de knop vast te zetten zodat je geen lamme vinger krijgt in bulb-modus. De connector voelt goed stevig aan, wat ik belangrijker vind dan dat de behuizing wat goedkoop aanvoelt. Niets zo vervelend als een draadbreukje 'ergens' in het snoer. Ik verwacht niet dat het ding lang meegaat, maar voor 3 euro maakt me dat niet zoveel uit.
Thanks,

Ik ga sowieso voor de iets duurdere timer remotes. Hopen dat die kwalitatief wat beter zijn. Draadbreuk is inderdaad niet best als je dat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:42:

Ik ben van de 1000D naar de 550D gegaan, wat een verademing!
Waarom als ik vragen mag? Zit zelf te dubben over de 1000D namelijk. (ben beginner, dus misschien is jouw opmerking voor de meer profi fotograaf :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 10:41
Zojuist een 550d gekocht bij BCC voor 630 euro (ze hadden helaas de prijs aangepast van 799 naar 699, dus kreeg ik hem niet mee voor de 605 euro :( ), 1080p 24fps werkt prima op mijn oude Sandisk class 2 4GB kaart. 720p 50-60 fps werkt echter niet goed, alleen als ik geluid uitzet werkt het naar behoren. Gelijk maar even een snelle geheugen kaart besteld, Sandisk Extreme III 16GB class 10 (77 euro bij topdeals), misschien een beetje overkill voor de camera, maar lezen naar pc is super snel :) zie ook http://www.tomshardware.c...sdhc-class-10,2574-4.html

Voorheen had ik een 450D, de kwaliteit van de fotos's is ongeveer hetzelfde, maar de film functie is wel een leuke gadget. Ik heb alleen het idee dat het plastic van de camera wat goedkoper aanvoelt, bijv de zoom buttons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 10:13

Frits Flits

SOUND! Designer

Ligt het nou aan mij of is de kwaliteit van de HD-video's gewoon niet denderend? Als ik een beeld heb met vrij weinig diepte er in en ik film het dan lijkt het wel een vergrootte jpg-afbeelding. Weinig scherpte, lelijke 'plakkerige' beelden, dikke compressie. Dit heb ik voornamelijk met de 18-55mm IS kitlens, met m'n Tamron is de kwaliteit al iets beter. Spelen met m'n diafragma maakt weinig uit. Het blijft 'vies'. De scherpte veranderen in het menu helpt niets, dan krijg je nog meer van die lelijke jpg-randjes. Er mist gewoon heel veel detail. Bij medium/close-ups wordt het al beter, maar totaaltjes zijn totaal lelijk te noemen. Als ik een foto maak van dezelfde setting dan ziet het er wel erg goed uit.

Twee still frames:
Gisteren in de Efteling (scherpgesteld op 't hek)
Net wat gordijnen (scherpgesteld op 't gordijn)

Nog een foto van bijna dezelfde setting in de Efteling:
Foto

[ Voor 10% gewijzigd door Frits Flits op 16-07-2010 20:10 . Reden: Foto toegevoegd ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Niet echt last van:

Uit het handje, tegenlicht:

[ Voor 5% gewijzigd door AtleX op 16-07-2010 20:08 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste