Anoniem: 87302

Mijn vita eindelijk definitief gejailbreakt. Wat gaat dat makkelijk zeg.
Homebrew here we come!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 87302 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:48:
Homebrew here we come!
Het fijnste is dat je jailbreak ook niet meer weg is na een reboot oOo

Mijn Gamecard naar SD adapter is ook binnen dus binnenkort heb ik superveel opslag *O*

Alleen jammer niet alles werkt aan oude PSP of PS1 games }:|

Alle gameboy en andere nintendo zut werkt wel als een trein :Y)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Touchdomex schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:53:
[...]

Het fijnste is dat je jailbreak ook niet meer weg is na een reboot oOo

Mijn Gamecard naar SD adapter is ook binnen dus binnenkort heb ik superveel opslag *O*

Alleen jammer niet alles werkt aan oude PSP of PS1 games }:|

Alle gameboy en andere nintendo zut werkt wel als een trein :Y)
Hoe zit dat met zo een adapter, ik zie ze voor twee euro op aliexpress.
Is dat alles of moet ik ook solderen?

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 87302 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:55:
[...]

Hoe zit dat met zo een adapter, ik zie ze voor twee euro op aliexpress.
Is dat alles of moet ik ook solderen?
Van wat ik heb besteld is het gewoon een printplaat waar je Micro-SD in stopt en daarna in je gamecard slot.

Vervolgens moet je wel het mountpoint verplaatsen naar je MicroSD maar daar zijn drivers voor. Op reddit wel veel informatie over.

Ik heb ze hier nog niet in huis zelf maar weet dat ze bij mijn ouders zijn afgeleverd. Ben daar alleen nog niet geweest. Dus weet nog niet precies.

Tenzij je een 3G model hebt dan schijnt het makkelijker te zijn met andere opties weer. Meer keuze.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:46

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Anoniem: 87302 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:48:
Homebrew here we come!
Zeker een vrij oude firmware nodig? Mijn Vita is redelijk up to date qua firmware, dus kan ik het waarschijnlijk vergeten.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

SqueakyClean schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:57:
[...]

Zeker een vrij oude firmware nodig? Mijn Vita is redelijk up to date qua firmware, dus kan ik het waarschijnlijk vergeten.
Ja. Ze zijn wel hard bezig maar volgens mij kunnen ze nog niet downgraden. Je hebt sowieso 3.60 of eerder nodig. Op dit moment that is.

Een van de redenen waarom ik specifiek destijds heb gezocht naar eentje met de 3.60 firmware en volgens mij had ik er uiteindelijk eentje gehaald uit europa met een nog oudere firmware dus handmatig mogen updaten naar 3.60 en daarna jailbreaken.

Alleen het aanbod van Vitaroms zelf is wat matig dus voorlopig speel ik wat ik hier heb in de kast en retro spul. Eigenlijk het tofste.

Minish Cap bijvoorbeeld is echt perfect op een Vita. Veel beter dan op mijn WiiU.

Dat OLED scherm is prachtig.

[ Voor 41% gewijzigd door Touchdomex op 24-08-2017 12:03 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Touchdomex schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:57:
[...]

Van wat ik heb besteld is het gewoon een printplaat waar je Micro-SD in stopt en daarna in je gamecard slot.

Vervolgens moet je wel het mountpoint verplaatsen naar je MicroSD maar daar zijn drivers voor. Op reddit wel veel informatie over.

Ik heb ze hier nog niet in huis zelf maar weet dat ze bij mijn ouders zijn afgeleverd. Ben daar alleen nog niet geweest. Dus weet nog niet precies.

Tenzij je een 3G model hebt dan schijnt het makkelijker te zijn met andere opties weer. Meer keuze.
Heb er ook eentje binnen voor m'n 3.60 Vita. Nog niet heel veel mee getest/geprobeerd verder, er zit nu een 16GB micro-SD kaartje in maar moet 'm nog werkend krijgen ergens :)

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Exorcist schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:42:
[...]

Heb er ook eentje binnen voor m'n 3.60 Vita. Nog niet heel veel mee getest/geprobeerd verder, er zit nu een 16GB micro-SD kaartje in maar moet 'm nog werkend krijgen ergens :)
Ik moet kijken wat ik heb liggen en als ik moet kopen wordt het direct een high-speed 64GB kaartje en daarna volpleuren met SNES, GBA en GBC!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wacht inmiddels al 9 dagen op die adapter.
Misschien komt hij vandaag aan met de post :)

Hoelang duurde het bij jullie?

Lekker volzetten met indie games en het beste uit mijn psvita collectie 8)
:o LED

[ Voor 68% gewijzigd door Zakkenwasser op 24-08-2017 15:52 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

AyeAyeCaptain! schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:56:
Ik wacht inmiddels al 9 dagen op die adapter.
Misschien komt hij vandaag aan met de post :)

Hoelang duurde het bij jullie?

Lekker volzetten met indie games en het beste uit mijn psvita collectie 8)
Hier heeft het 3 weken geduurd.

• Zakkenwasser
  • Niet online
Touchdomex schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:50:
[...]

Hier heeft het 3 weken geduurd.
:o zolang! Toevallig ook van Modsiah?

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

AyeAyeCaptain! schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:06:
[...]

:o zolang! Toevallig ook van Modsiah?
Neuh via ebay. Alleen twijfel ik nu of het wel een goede is omdat nieuwere mooier zijn :+

Als het uiteindelijk maar werkt.

• Rincewind
  • Laatst online: 19-06 21:39

Rincewind

Take me in your arms tonight

Weet iemand waar ik een how-to kan vinden hoe ik emulators/homebrew op de Vita krijg? Mijn vita zit gelukkig nog op V3.60 en HENkaku is al geïnstalleerd. sd2vita is onderweg :-) Ik heb even wat beter doorgelezen en al een how-to gevonden... :) Ik ben nog wel op zoek naar goede emulators die ik kan installeren. Iemand een suggestie? Wololo heb ik al gekeken maar dat is nogal vaag..

[ Voor 38% gewijzigd door Rincewind op 24-08-2017 22:02 ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Aangezien ik graag online ga met m;n PS Vita en emulators ook op 3.65 draaien is dat voor mij de beste combinatie. M'n Playstation TV is wel met 3.6 en Henkaku :P
Anoniem: 406530 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 07:28:
[...]

En nee, ik heb vooralsnog ook alleen maar die Franse en Spaanse websites gevonden met het risico dat daar bestellen een niet-Engelstalige game oplevert.
Inmiddels zijn er ook nederlandse shops waar een pre-order is te plaatsen. o.a. NedGame.nl (29,99) en ygz.nl (25,99)

[ Voor 16% gewijzigd door Fietsbel op 24-08-2017 23:04 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetterRobo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-07-2021
Mizgala28 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:00:
Ik denk dat ik voorlopig zoet ben met deze is namelijk een vrij lange SRPG uit de Gundam serie, verder ook een vrij speciale Vita game aangezien deze als enige de game op 2 cartridges bevat (Sony heeft nooit de 8GB Vita carts beschikbaar gemaakt).

Weer een mooie import voor in de collectie.

[afbeelding]
Hé die heb ik ook op de PS4, wist niet dat de vita versie er is.
Waar heb je die gekocht? Play-Asia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rincewind schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:27:
Weet iemand waar ik een how-to kan vinden hoe ik emulators/homebrew op de Vita krijg? Mijn vita zit gelukkig nog op V3.60 en HENkaku is al geïnstalleerd. sd2vita is onderweg :-) Ik heb even wat beter doorgelezen en al een how-to gevonden... :) Ik ben nog wel op zoek naar goede emulators die ik kan installeren. Iemand een suggestie? Wololo heb ik al gekeken maar dat is nogal vaag..
Ik heb vandaag Retro Arch geïnstalleerd. Ben nog niet tevreden, spellen lopen wel 100% op de snes, pc engine. Maar ik mis scanlines en heb hier em daar issues om de controller goed in te stellen (button layout).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Fietsbel schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:37:
Aangezien ik graag online ga met m;n PS Vita en emulators ook op 3.65 draaien is dat voor mij de beste combinatie. M'n Playstation TV is wel met 3.6 en Henkaku :P

[...]
Inmiddels zijn er ook nederlandse shops waar een pre-order is te plaatsen. o.a. NedGame.nl (29,99) en ygz.nl (25,99)
Bedankt voor de tip! Ik zal er eens naar kijken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:51
Fietsbel schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:11:
[...]

Wil inderdaad nog even wachten met de EU (digitale versie) te kopen van Diva X en de DLC van de overige titels.

En weer wat binnen: 3 PlayStation Vita games:
[afbeelding]
Killzone Mercenaries en Uncharted: The Golden Abyss zijn wel twee van de beste mainstream games voor de PlayStation Vita.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:40
Ik wil binnenkort ook aan de Vita, om eens een gat te slaan in mn verzameling PS plus games. Nu zie ik dat de Sony geheugenkaartjes nogal aan de prijs zijn. Hoe kom je uit met een 8GB kaartje? En een 16GB?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

assasinbats schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:37:
Ik wil binnenkort ook aan de Vita, om eens een gat te slaan in mn verzameling PS plus games. Nu zie ik dat de Sony geheugenkaartjes nogal aan de prijs zijn. Hoe kom je uit met een 8GB kaartje? En een 16GB?
Niet heel veel. Je moet er vanuit gaan dat elk spel ongeveer 1.5GB tot 2GB in kan nemen. Soms iets minder, dan heb je mazzel. Als je wat wilt hebben moet je 32GB halen. Dat is voldoende. De 64GB kaartjes schijnen onbetrouwbaar te zijn (kun je hier in het topic ook lezen. Ik had eerst 64GB gewild :+ )

Al heb ik nu een modded Vita dus dan kan er spontaan wel een SD-kaart in. Alleen dan kun je voor zover ik weet weer geen PS Plus games installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:46

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Secret of Mana remake komt volgend jaar naar de Vita!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-06 18:13
GetterRobo schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 01:01:
[...]

Hé die heb ik ook op de PS4, wist niet dat de vita versie er is.
Waar heb je die gekocht? Play-Asia?
Yup, ik heb deze inderdaad van Play-Asia :P

Nadeel is wel dat je de 2de cartridge volledig moet installeren op je Vita + update, eerste cartridge is de enige die je dan gebruikt maar die hoef je net als reguliere Vita games niet te installeren op je geheugenkaart, dit grapje kost echter wel kleine 5gb van m'n ruimte maar echt andere manier om deze spel in het westen on the go te kunnen spelen is er niet.
Touchdomex schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:44:
[...]

Niet heel veel. Je moet er vanuit gaan dat elk spel ongeveer 1.5GB tot 2GB in kan nemen. Soms iets minder, dan heb je mazzel. Als je wat wilt hebben moet je 32GB halen. Dat is voldoende. De 64GB kaartjes schijnen onbetrouwbaar te zijn (kun je hier in het topic ook lezen. Ik had eerst 64GB gewild :+ )

Al heb ik nu een modded Vita dus dan kan er spontaan wel een SD-kaart in. Alleen dan kun je voor zover ik weet weer geen PS Plus games installeren.
Indie games zijn over het algemeen ergens tussen de 100mb a 1,5gb (gemiddeld) waar de grotere titels zelfs 3.3gb kunnen zijn ZONDER updates (ik heb Vita titels die zelfs 2gb updates kregen).

Niet zo handig met de huidige geheugenkaart prijzen, om maar over te zwijgen dat Sony binnenkort volgens geruchten stopt met de productie ervan wat de kans van nog hogere prijzen verhoogt.
assasinbats schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:37:
Als ik naar mijn partner kijk die vooral digitale Vita games heeft staan er nu ongeveer 6 digitale games erop en er is nog maar 1gb van de 16gb over.

Minimaal 16gb is wel zo slim als je digitale titels wilt spelen, heb zelf vrijwel alleen fysieke games en mijn 16gb kaartje raakt nu wel vol (vooral door updates), een 16gb kaartje kun je eventueel bij Nedgame kopen, een 32gb zou ik bij Play-Asia kopen want daar zijn ze ongeveer 60 euro (met verzending 65 euro) en de kans dat je import heffingen krijgt is vrij nihil zolang je de goedkoopste verzending neemt (gouden tip trouwens).

Geheugen kaartjes zijn trouwens regio vrij.

Andere optie is de sd kaart adapter, maar zoals je hier ook al leest zijn daar bepaalde voorwaarden aan gebonden om dat te kunnen gebruiken.

Vandaag wat nieuwe titels gekregen, nu nog geduldig wachten op mijn andere titels waaronder 2 Ys games en Undertale CE.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/idUc2zgbfQw8zZNLoH6IRoop/full.jpg

Voorlopige Vita game teller: 73 games in collectie

[ Voor 12% gewijzigd door Mizgala28 op 25-08-2017 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Laatst online: 07:40
Mizgala28 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:52:
[...]

Yup, ik heb deze inderdaad van Play-Asia :P

Nadeel is wel dat je de 2de cartridge volledig moet installeren op je Vita + update, eerste cartridge is de enige die je dan gebruikt maar die hoef je net als reguliere Vita games niet te installeren op je geheugenkaart, dit grapje kost echter wel kleine 5gb van m'n ruimte maar echt andere manier om deze spel in het westen on the go te kunnen spelen is er niet.

[...]

Indie games zijn over het algemeen ergens tussen de 100mb a 1,5gb (gemiddeld) waar de grotere titels zelfs 3.3gb kunnen zijn ZONDER updates (ik heb Vita titels die zelfs 2gb updates kregen).

Niet zo handig met de huidige geheugenkaart prijzen, om maar over te zwijgen dat Sony binnenkort volgens geruchten stopt met de productie ervan wat de kans van nog hogere prijzen verhoogt.

[...]

Als ik naar mijn partner kijk die vooral digitale Vita games heeft staan er nu ongeveer 6 digitale games erop en er is nog maar 1gb van de 16gb over.

Minimaal 16gb is wel zo slim als je digitale titels wilt spelen, heb zelf vrijwel alleen fysieke games en mijn 16gb kaartje raakt nu wel vol (vooral door updates), een 16gb kaartje kun je eventueel bij Nedgame kopen, een 32gb zou ik bij Play-Asia kopen want daar zijn ze ongeveer 60 euro (met verzending 65 euro) en de kans dat je import heffingen krijgt is vrij nihil zolang je de goedkoopste verzending neemt (gouden tip trouwens).

Geheugen kaartjes zijn trouwens regio vrij.

Andere optie is de sd kaart adapter, maar zoals je hier ook al leest zijn daar bepaalde voorwaarden aan gebonden om dat te kunnen gebruiken.

Vandaag wat nieuwe titels gekregen, nu nog geduldig wachten op mijn andere titels waaronder 2 Ys games en Undertale CE.

[afbeelding]

Voorlopige Vita game teller: 73 games in collectie
Goede tip van Play-Asia! Maar ik kan m alleen vinden voor 80+ eu. Kijk ik verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Jumpman schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:29:
[...]

Killzone Mercenaries en Uncharted: The Golden Abyss zijn wel twee van de beste mainstream games voor de PlayStation Vita.
Zeker, ik vermaak me er goed mee.
Bepaalde titels wil ik graag fysiek ipv digitaal , maar ben geen verzamelaar die alles voor een bepaald systeem koopt. Nog een handje vol titels en ik ben "klaar" met de fysieke collectie voor de Vita.

Net zoals @Mizgala28 ook Velocity 2x binnen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ym25ikXg5hkIbMR03GioUNxl/full.jpg

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
assasinbats schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:47:
[...]

Goede tip van Play-Asia! Maar ik kan m alleen vinden voor 80+ eu. Kijk ik verkeerd?
http://www.play-asia.com/...emory-card-32gb/13/704fak

De 32gb, 64gb raad ik gewoon af want ze raken vrij vaak corrupt, als ze misschien 4 keer goedkoper waren zou ik de gok nemen (niet op eBay kijken, de 64gb varianten voor ~20 euro daar zijn fake).

(ze raken naar mijn mening en op basis van wat ik hoor en lees vrij vaak corrupt, je kunt er vanuit gaan dat 1 op 5 64gb kaartjes uiteindelijk gedonder bezorgt, niet bepaald wenselijk voor een product waar je doodleuk 90 a 100 euro voor neersmijt)
Fietsbel schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:11:
[...]

Zeker, ik vermaak me er goed mee.
Bepaalde titels wil ik graag fysiek ipv digitaal , maar ben geen verzamelaar die alles voor een bepaald systeem koopt. Nog een handje vol titels en ik ben "klaar" met de fysieke collectie voor de Vita.

Net zoals @Mizgala28 ook Velocity 2x binnen :)

[afbeelding]
Ik verzamel en speel games voor de Vita, heb tijdje terug de volledige fysieke PAL lijst gezien en op 8 titels na wil ik alles zo'n beetje spelen, qua imports ben ik echter wel kieskeurig en koop ik alleen de games die ik echt hebben wil.

(er zijn momenteel net geen 200 fysieke PAL Vita games, heb zelf momenteel 57 en mijn doel is om ze allemaal te hebben)

[ Voor 202% gewijzigd door Mizgala28 op 25-08-2017 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
- dubbel post -

[ Voor 98% gewijzigd door Mizgala28 op 25-08-2017 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetterRobo
Waarom al die spellen? Ik verzamel ook wat, maar ben op een gegeven moment afgehaakt omdat ik een gigantische backlog heb opgebouwd.

De vita krijgt alleen tijdens de vakantie wat aandacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
GetterRobo schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:57:
Waarom al die spellen? Ik verzamel ook wat, maar ben op een gegeven moment afgehaakt omdat ik een gigantische backlog heb opgebouwd.

De vita krijgt alleen tijdens de vakantie wat aandacht...
Omdat de meeste zijn uitgespeeld (qua Vita dan, heb momenteel 15 games qua Vita backlog)

Verder bestaat 90% van mijn gaming tijd uit PC of Vita en aangezien Vita overal mee kan speel ik meer daarop (~50% a 60% van die 90%).

Mijn New 3ds bijvoorbeeld pak ik alleen voor games als Pokémon en Mario, andere consoles in huis speel ik af en toe als ik zin heb in een specifieke titel en de PS4 is vooral voor mijn partner bedoelt, ik vind alleen Uncharted erop leuk (want de andere leuke PS4 titels heb ik al op PC want multi-platform).

Niet dat ik veel game, maar met een handheld vind ik vaker de tijd voor, voor ik een Vita had had ik hetzelfde met de DS en de GBA.

Ik ben gewoon altijd een handheld + PC persoon geweest, alleen een PC kan moeilijker overal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetterRobo
Ok, ik speel voornamelijk TRPG en hoop binnenkort aan Disgaea te kunnen beginnen.

Alleen merk ik dat de handhelds tegenwoordig vaker thuis gebruikt worden. Wellicht is het een beetje overkill om een sessie, telefoon+vita+3ds (in welke volgorde dan ook), te gamen.

Keuze stress en het switchen tussen al die games, wil ik voorkomen. Hierdoor ben ik nog steeds bezig met Final Fantasy Tactics en Fire Emblem, gewoon relax gamen.

Lijkt wel scrummen: welke game ga ik spelen☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Touchdomex schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:44:
[...]

Definieer "spontaan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Nou spontaan met een adapter voor de PS Vita game kaartjes naar MicroSD.

Of als je een 3G variant hebt op de plek waar de 3G adapter zat een adapter plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Touchdomex schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:14:
[...]

Nou spontaan met een adapter voor de PS Vita game kaartjes naar MicroSD.

Of als je een 3G variant hebt op de plek waar de 3G adapter zat een adapter plaatsen.
Ja , maar het is dan nog niet een standaard SD kaartje. Moet nog mounten met speciale software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:45:
[...]

Ja , maar het is dan nog niet een standaard SD kaartje. Moet nog mounten met speciale software?
Je moet er drivers voor installeren ja maar daarna kun je er dus gewoon SD in stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Touchdomex schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:46:
[...]

Je moet er drivers voor installeren ja maar daarna kun je er dus gewoon SD in stoppen :)
En je moet op een specifieke PS Vita firmware draaien, en als je net als ik ook online speelt kun je dat vergeten onder veel omstandigheden, om maar over te zwijgen dat je bepaalde nieuwere titels door gebrek aan update niet kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Mizgala28 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:01:
[...]

En je moet op een specifieke PS Vita firmware draaien, en als je net als ik ook online speelt kun je dat vergeten onder veel omstandigheden, om maar over te zwijgen dat je bepaalde nieuwere titels door gebrek aan update niet kunt spelen.
Ja, daarom zou ik er eigenlijk 2 willen.

Eentje die ik zonder geweten kan updaten en eentje met modded firmware.

Er is voor beide scenario veel te zeggen en stiekem zou ik hem modded willen houden maar wel de mogelijkheid tot de andere dingen :$

Het spelen van je oude games op een Vita is gewoon zo'n fijne ervaring. Veel beter dan ze voor de zoveelste keer kopen op de NN3DS :/ Superklein schermpje met niet de helderheid van de Vita :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Touchdomex schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:04:
[...]

Ja, daarom zou ik er eigenlijk 2 willen.

Eentje die ik zonder geweten kan updaten en eentje met modded firmware.

Er is voor beide scenario veel te zeggen en stiekem zou ik hem modded willen houden maar wel de mogelijkheid tot de andere dingen :$

Het spelen van je oude games op een Vita is gewoon zo'n fijne ervaring. Veel beter dan ze voor de zoveelste keer kopen op de NN3DS :/ Superklein schermpje met niet de helderheid van de Vita :/
Ik vind de NN3DSXL een prima systeem, maar de Vita en vooral de OLED model heeft zeker z'n charme, 2 aparte Vita's zou inderdaad de beste oplossing zijn in dit geval.

Persoonlijk hoop ik dat er ooit een betere oplossing komt voor de memory cards, een adapter Vita>Micro SD zou theoretisch mogelijk zijn omdat een micro sd kaart dunner is dan eentje van de Vita, hopelijk komt iemand met zo'n oplossing en dat alles gewoon seamless werkt zonder hacks en dergelijke.

Al vrees ik dat dat niet zal gebeuren, maar als Sony OS wise de Vita niet meer update dan zullen dit soort hacks makkelijker zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Mizgala28 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 00:03:
[...]

Ik vind de NN3DSXL een prima systeem, maar de Vita en vooral de OLED model heeft zeker z'n charme, 2 aparte Vita's zou inderdaad de beste oplossing zijn in dit geval.

Persoonlijk hoop ik dat er ooit een betere oplossing komt voor de memory cards, een adapter Vita>Micro SD zou theoretisch mogelijk zijn omdat een micro sd kaart dunner is dan eentje van de Vita, hopelijk komt iemand met zo'n oplossing en dat alles gewoon seamless werkt zonder hacks en dergelijke.

Al vrees ik dat dat niet zal gebeuren, maar als Sony OS wise de Vita niet meer update dan zullen dit soort hacks makkelijker zijn denk ik.
Ja de moddingcommunitie mag er wel eens mee komen om die VitaMemory om te zetten naar MicroSD maar volgens mij zit er nog meer tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Touchdomex schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:46:
[...]

Wat is het verschil tussen deze kaart van de originele uitvinder ( verkocht ie eerst voor $30 per stuk, nu voor $10) en eentje van Ali/ebay voor $2,50 ?

Adaptertje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 87302 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 10:58:
[...]

Wat is het verschil tussen deze kaart van de originele uitvinder ( verkocht ie eerst voor $30 per stuk, nu voor $10) en eentje van Ali/ebay voor $2,50 ?

Adaptertje
Volgens mij niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Anoniem: 87302 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 10:58:
[...]

Adaptertje
Modsiah heeft ze getest en ook beter gesoldeerd dan die goedkopere modellen.

Eerlijk gezegd vind ik $15 nog steeds cheap vergeleken met bijv. een 3DS Brickway kaartje.

[ Voor 10% gewijzigd door Zakkenwasser op 29-08-2017 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AyeAyeCaptain! schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:47:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik $15 nog steeds cheap vergeleken met bijv. een 3DS Brickway kaartje.
Nou, mijn kaartje is voor $1,49 (!) inc verzendkosten onderweg. Als die negen keer stuk gaat en de tiende doet het dan ben ik nog goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 19:16
Ik heb ook zo'n kaartje via Ebay. Op zich wel leuk (je moet de SD kaart wel op een bepaalde manier formatteren) maar het ejecten van die chip is best tricky, Ik heb met een pincet het kaartje er weer uit kunnen peuteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 20:37
AyeAyeCaptain! schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:47:
[...]

Wat heeft in godsnaam Gateway voor 3DS met deze vita-kaart te maken? Appels en peren.
Gateway zorgt ervoor dat je 3ds kan spelen vanaf een m-sd en geven geen extra opslag ruimte.
Die geheugenadapters voor Vita geven alleen een goedkopere manier om externe geheugen toe te voegen (tov. Sony memory kaartjes). Dat ze gebruikt worden om illegale dumps op te installeren is een ander geval.

De term Brickway is overigens zo goedkoop en is papagaai gedrag. Is jouw 3ds gebricked door GW? Of ken je iemand wiens 3ds gebricked is door GW? Ik ken wel mensen wiens 3ds gebricked is door die gratis tools om CFW te installeren.

back on topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

wes- schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:01:
Ik heb ook zo'n kaartje via Ebay. Op zich wel leuk (je moet de SD kaart wel op een bepaalde manier formatteren) maar het ejecten van die chip is best tricky, Ik heb met een pincet het kaartje er weer uit kunnen peuteren.
Ja daar kwam ik ook al achter :+ Het is wel iets lomper :P

Dus pas er definitief in steken als ik ook een juist SD-kaartje heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Goed idee, niet boos zijn hoor :w

Hij is trouwens binnen ;)
Touchdomex schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:09:
[...]

Dus pas er definitief in steken als ik ook een juist SD-kaartje heb.
Dat micro-SD kaartje kun je er wel gewoon uitklikken als de SD2Vita al in je Vita zit.

[ Voor 41% gewijzigd door Zakkenwasser op 30-08-2017 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

AyeAyeCaptain! schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 23:04:
[...]

Dat micro-SD kaartje kun je er wel gewoon uitklikken als de SD2Vita al in je Vita zit.
Dat heb ik gemerkt :D Ideaal!

Het werkt! Vanavond nog eventjes langs de MediaMarkt en daarna alles weer heen en weer verplaatsen.

Alleen wat ik niet werkende heb gekregen nog is om zowel de PSVita memory te laten werken EN de MicroSD tegelijk maar ja.

Als ik 64GB erin kan steken in eerste instantie dan is het voor mij al voldoende :P Dat is al veel meer dan de 16GB die ik nu gebruik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Touchdomex schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:09:
[...]

Dat heb ik gemerkt :D Ideaal!

Het werkt! Vanavond nog eventjes langs de MediaMarkt en daarna alles weer heen en weer verplaatsen.

Alleen wat ik niet werkende heb gekregen nog is om zowel de PSVita memory te laten werken EN de MicroSD tegelijk maar ja.

Als ik 64GB erin kan steken in eerste instantie dan is het voor mij al voldoende :P Dat is al veel meer dan de 16GB die ik nu gebruik 8)
Vindje 64gb niet een beetje weinig? Ik heb zelf 128gb en voel me ook lichtelijk beperkt in opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 19-06 17:51

spaceboy

Op grote hoogte

Ik had trouwens mijn Vita al maanden stof laten happen. En toen kwam Undertale uit. Wat een pareltje is dat zeg...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

AyeAyeCaptain! schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:08:
[...]

Vindje 64gb niet een beetje weinig? Ik heb zelf 128gb en voel me ook lichtelijk beperkt in opslag.
Neuh pas bij veel vita games maar nu voor emulatie is het niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananana
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-02 18:51
Ik hoop dat het niet al te vervelend is dat ik even spontaan dit topic bespring. Geheugen is in mijn geval nog niet zo'n probleem.

Ik ben zelf nu al even op zoek naar een triggergrip voor mijn vita 2000, en kan maar moeilijk iets geschikts vinden. Amazon.de laat een drietal aanbiedingen zien welke allemaal meer dan 100 euro zijn. Dat is even een heel ander bedrag dan ik in mijn hoofd had :p Verder lijken ze nergens op voorraad te zijn. Heeft iemand van jullie een idee waar ze nog te koop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
banananana schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:32:
Ik hoop dat het niet al te vervelend is dat ik even spontaan dit topic bespring. Geheugen is in mijn geval nog niet zo'n probleem.

Ik ben zelf nu al even op zoek naar een triggergrip voor mijn vita 2000, en kan maar moeilijk iets geschikts vinden. Amazon.de laat een drietal aanbiedingen zien welke allemaal meer dan 100 euro zijn. Dat is even een heel ander bedrag dan ik in mijn hoofd had :p Verder lijken ze nergens op voorraad te zijn. Heeft iemand van jullie een idee waar ze nog te koop zijn?
Bedoel je toevallig deze?

https://www.play-asia.com...ation-vita-slim/13/70a3hf

Schijnt de beste op de markt te zijn, heb deze alleen zelf niet want ik heb de 1000 model.

En als je al bezig bent, misschien dat je nog een eurotje of 2 kunt besparen met de code LVGASIA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:49:
[...]

Bedoel je toevallig deze?

https://www.play-asia.com...ation-vita-slim/13/70a3hf

Schijnt de beste op de markt te zijn, heb deze alleen zelf niet want ik heb de 1000 model.

En als je al bezig bent, misschien dat je nog een eurotje of 2 kunt besparen met de code LVGASIA.
Voor model 1000: http://www.play-asia.com/...-pch-1000-black/13/709ikh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Die ken ik, maar de ergonomie is ver te zoeken zeker als je net als ik kleine handen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:58:
[...]

Die ken ik, maar de ergonomie is ver te zoeken zeker als je net als ik kleine handen hebt.
Da's niks idd. Dan wordt het wel lastig, voor de 1000 is verder heel weinig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AyeAyeCaptain! schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:08:
[...]

Ik heb een 8gb kaartje en gebruik er maar 5gb van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Anoniem: 87302 schreef op zondag 3 september 2017 @ 02:02:
[...]

Ik heb een 8gb kaartje en gebruik er maar 5gb van.
:o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mizgala28
Deze kwam eindelijk binnen, NIS EU was traag |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HK2ipK0UNrAgiuHRBEVPLQzJ/full.jpg

Een hele mooie LE, absoluut het geld waard _/-\o_

Ook gescoord maar niet op de foto, Ys Origin (asian-english), Shinobido 2 en Persona 4 Dancing All Night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
Ik wil eigenlijk van de glossy afwerking van de Vita af, maar afgezien van een Japanse import van een nieuwe Vita weet ik niet of andere opties echt reëel zijn. Iemand ervaring met het toepassen van skins of misschien het vervangen van de body?

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
dialMforMike schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:55:
Ik wil eigenlijk van de glossy afwerking van de Vita af, maar afgezien van een Japanse import van een nieuwe Vita weet ik niet of andere opties echt reëel zijn. Iemand ervaring met het toepassen van skins of misschien het vervangen van de body?
Vervangen van een body is niet echt een optie tenzij je van plan bent alles uit elkaar te halen en (zelf) professioneel wilt gaan verven met een matte kleur.

Skins zijn er in alle vormen voor de Vita, je kunt ergens een goedkope skin scoren eventueel of als je liever iets kwalitatiefs wilt even bij dbrand gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
Dank voor je input :)

Ik ben altijd bang dat zo'n skin maar een hele korte periode mooi blijft, maar misschien beter dan blijven irriteren aan vingerafdrukken. Blijf het zonde vinden dat, voor zover ik weet, de matte versie(s) niet buiten Japan een release heeft gekregen, dan had ik er nog makkelijk 1 van Marktplaats kunnen halen.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-06 09:52
Hoi! Ik ga toch maar even een dood draadje weer tot leven schoppen.

Ik heb jaren geleden mijn Vita gekocht, voornamelijk voor Persona 4 Golden. Ik heb er nog een paar andere games op gespeeld die ik kreeg bij PS+, maar al snel lag hij stof te happen. Vervolgens heb ik de Vita ruim drie jaar aan een vriend uitgeleend, die er WipeOut op wilde spelen.

Nu heb ik sinds kort een PS4 en heb ik gisteren mijn Vita teruggeclaimd, zodat ik hem kan gebruiken voor Remote Play. Dan komt meteen weer naar boven wat een ontzettend mooi apparaat het eigenlijk is. Nu is mijn vraag: welke ontwikkelingen heb ik in de laatste drie jaren gemist? Ik weet dat het platform morsdood is, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat in drie jaar helemaal niets noemenswaardigs met het platform is gebeurd.

Ik zou nog Project Diva willen aanschaffen (wat een guilty pleasure op de PS3 was), maar om dat nou in het openbaar te gaan spelen... Dan koop ik het toch liever dezelfde game op de PS3 of PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
faraga schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:53:

Ik heb jaren geleden mijn Vita gekocht, voornamelijk voor Persona 4 Golden. Ik heb er nog een paar andere games op gespeeld die ik kreeg bij PS+, maar al snel lag hij stof te happen. Vervolgens heb ik de Vita ruim drie jaar aan een vriend uitgeleend, die er WipeOut op wilde spelen.

Nu heb ik sinds kort een PS4 en heb ik gisteren mijn Vita teruggeclaimd, zodat ik hem kan gebruiken voor Remote Play. Dan komt meteen weer naar boven wat een ontzettend mooi apparaat het eigenlijk is. Nu is mijn vraag: welke ontwikkelingen heb ik in de laatste drie jaren gemist? Ik weet dat het platform morsdood is, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat in drie jaar helemaal niets noemenswaardigs met het platform is gebeurd.

Ik zou nog Project Diva willen aanschaffen (wat een guilty pleasure op de PS3 was), maar om dat nou in het openbaar te gaan spelen... Dan koop ik het toch liever dezelfde game op de PS3 of PS4.
Volgens mij heb je niks gemist. Games als Salt & Sanctuary en Hotline Miami zijn leuk, maar verder is er weinig noemenswaardig qua ontwikkelingen.

Remote Play werkt ronduit kut met die beperkte pookjes. Dan kan je beter je laptop gebruiken en je DS4 daarin steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
faraga schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:53:

Ik zou zeggen als je vrij snel en duidelijk wilt weten wat je evntueel hebt gemist voor de Vita in die 3 jaar zou ik eventueel op www.thevitalounge.net/forum kijken.

Qua Project Diva, erg leuke spellen maar als je toch al van plan bent om het op een PS4 te gaan spelen ben je veel beter uit met Future Tone want die heeft veel meer liedjes.
bram1984 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:01:
[...]

Volgens mij heb je niks gemist. Games als Salt & Sanctuary en Hotline Miami zijn leuk, maar verder is er weinig noemenswaardig qua ontwikkelingen.

Remote Play werkt ronduit kut met die beperkte pookjes. Dan kan je beter je laptop gebruiken en je DS4 daarin steken.
Smaken verschillen want ik heb zelf juist een hekel aan de PS4 pookjes, had liever dat ik m'n PC gamepad kon gebruiken op de PS4.

Remote Play werkt prima op de Vita mitst je het goed instelt en je PS4 aan een LAN kabel hangt, je moet alleen shooters vermijden maar dat is logisch, zelf vind ik vooral de achter touchpad met Remote Play irritant maar de meeste games die ik via RP speelt gebruiken die niet of weinig.

En als een spel het wel gebruikt dan gebruik ik RP op mijn PC in plaats van op de Vita.

Dat terzijde, nieuwe aanwinst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z9zkBiSYl7DMewIU2Jw7OlSm/full.jpg

Erg mooie CE, kreeg natuurlijk wel import heffingen erbij omdat deze alleen uit de VS te bestellen is (Fangamer exclusive).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mizgala28 Kan best, maar feit is dat je gewoon enorm aan nauwkeurigheid inlevert met remote play via de Vita. * knip *

[ Voor 25% gewijzigd door Geronimous op 17-10-2017 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
bram1984 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:32:
@Mizgala28 Kan best, maar feit is dat je gewoon enorm aan nauwkeurigheid inlevert met remote play via de Vita. ...
Precisie en controllers gaan sowieso niet door 1 deur, bij de Vita lever je niks in als je eraan went dat het anders werkt. (met nadruk op ALS je eraan wil wennen)

En dat iets anders werkt betekend niet meteen dat het slechter is, ook hier verschillen de smaken maar ik hoor vrijwel nooit iemand klagen over de precisie van de Vita joysticks.

Wat ik juist wel hoor is de eventueel terechte klacht over inputlag via RP wat afhankelijk is van veel verschillende factoren maar wel een reëel probleem is, en het gebrek aan R2/L2 en R3/L3 knoppen en dat zijn de klachten van mensen die beiden hebben maar ook op beiden spelen.

En als ik al klachten hoor over de joystick betreft het meestal de kleinere maat waar mensen met grote handen vaak niet aan kunnen wennen (logisch), echter ook dan klaagt vrijwel niemand over de precisie aan sich want dan zijn de grotere handen het probleem, maar dat gaat ook de andere kant op met kleinere handen (zo is de DS4 te groot voor mij, DS3 was beter op dat vlak)

Ik speel op beide PC en consoles, ook daar moest ik aan wennen met bepaalde games omdat de muis veel preciezer werkt echter is dat appels met peren vergelijken terwijl DS4 vs Vita vrijwel hetzelfde is op aantal knoppen na qua besturing.

In een notendop is het allemaal vooral kwestie van gewenning en de juiste maat handen hebben en met het apparaat kunnen omgaan, smaken verschillen.

* knip *

[ Voor 22% gewijzigd door Geronimous op 17-10-2017 23:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Mizgala28 * knip * De DS4 sticks zijn hoger, hebben meer oppervlak en kunnen ruimer bewegen. Dat maakt ze bij voorbaat feitelijk al nauwkeuriger. * knip *

Ik zou zeggen, ga even een paar dagen je Vita als PS4 controller gebruiken en daarna weer terug naar de DS4. Even kijken of je dan verschil merkt.

Mijn mening over de Vita sticks is inderdaad volstrekt irrelevant. Meningen zijn in deze überhaupt niet relevant, aangezien het hier over een feitelijk verschil gaat. Je kan de Vita sticks nog zo geweldig en de DS4 sticks nog zo kut vinden, met Vita sticks leg je het bij voorbaat al af als je bijvoorbeeld een online shooter zonder input lag zou spelen. Er is amper deadzone omdat daar simpelweg geen ruimte voor is. Waarom denk je dat opzet stukjes op controllers precisie toevoegen? * knip *

[ Voor 17% gewijzigd door Geronimous op 17-10-2017 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
bram1984 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:18:
@Mizgala28 ... De DS4 sticks zijn hoger, hebben meer oppervlak en kunnen ruimer bewegen. Dat maakt ze bij voorbaat feitelijk al nauwkeuriger, ...
Ze hebben niet meer oppervlak, er liggen hier in huis ruim 10 verschillende thuisconsoles + verschillende gamepads, enige "betere" aan de pookjes van de DS4 vs DS3 is de textuur die meer grip heeft op de DS4.

(vergeleken met de Vita hebben ze wel meer oppevlak, maar dat is logisch)

Dat hogere maakt ze juist onnauwkeurig naar mijn mening en dat zelfs vergeleken met een goedkope gamepad van logitech op mijn PC, zelfs DS3 is beter maar in beide gevallen zijn dat meningen en geen feiten, dus probeer van jouw mening geen feit te maken die het niet is.
Ik zou zeggen, ga even een paar dagen je Vita als PS4 controller gebruiken en daarna weer terug naar de DS4. Even kijken of je dan verschil merkt.
Doe ik al, ik wissel regelmatig tussen Vita RP en gaming, PS4 met DS4 gaming en PS4 RP op PC (andere consoles laat ik even daarbuiten).
Mijn mening over de Vita sticks is inderdaad volstrekt irrelevant. Meningen zijn in deze überhaupt niet relevant, aangezien het hier over een feitelijk verschil gaat. Je kan de Vita sticks nog zo geweldig en de DS4 sticks nog zo kut vinden, met Vita sticks leg je het bij voorbaat al af als je bijvoorbeeld een online shooter zonder input lag zou spelen. Er is amper deadzone omdat dat simpelweg geen ruimte voor is. Waarom denk je dat opzet stukjes op controllers precisie toevoegen? Juist. Als je dan met droge ogen beweert dat de Vita net zo nauwkeurig is als een controller met normaal formaat sticks, dan heeft het sowieso geen zin om hier verder over door te gaan.
Om op het onderstreepte in te gaan, jij gaat de fout in om van jouw mening dat iets niet goed is een feit van te maken, terwijl ik het tegenspreek en beide jouw stelling en de mijne als een mening neerzet want dat is hier overduidelijk het geval, wat jij en ik zeggen zijn mening over wat wel goed of slecht is echter maak ik geen feit van mijn mening... jij wel.

Overigens heb ik al aangegeven dat shooters en RP niet samengaan, ook als je RP op PC gebruikt en beide PS4 en PC via kabel aangesloten zijn, inputlag is te groot laat staan over draadloos netwerk.

Verder zei ik nooit dat ik de Vita joystick geweldig vind want ik heb liever een muis en toetsenbord die veel beter zijn in games als ik al een keuze moet maken, wat ik wel zeg is dat jouw stelling niet klopt over de joysticks van de Vita.

Nogmaals, jouw mening en geen feit maar zoals ik dat al zei is wat ik zeg ook een mening.

Ik maak geen feit van dat Vita beter is, feit is dat Vita knoppen mist, feit is dat er inputlag is bij RP maar te kleine en te onnauwkeurige joysticks is net zo hard een mening als dat ik een DS4 te groot vind en hekel aan de joysticks ervan heb.

* knip *

[ Voor 11% gewijzigd door Geronimous op 17-10-2017 23:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
* knip *

[ Voor 162% gewijzigd door Geronimous op 17-10-2017 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
* knip * niet op de man... de rest voegt ook niets toe

[ Voor 109% gewijzigd door Geronimous op 17-10-2017 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en nu wordt het trollen...

Het bekvechten is nu voorbij...

[ Voor 78% gewijzigd door Geronimous op 17-10-2017 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Ik overweeg een PS vita puur voor de Metal Gear Collection. Sinds ik MGS V: TPP en GZ heb doodgespeeld op de PC voel ik daar wel iets voor.

Maar de vita is inmiddels wel oud, maar wel met een paar mooie titels.
Raden jullie het me aan, en waar moet ik dan op letten?
FW 3.65 is belangrijk voor flashen maar weet eigenlijk niet waarom. De 64 Gb kaartjes vermijden. Oled is het mooiste maar ik denk dat ik een micro USB kabel toch belangrijker vindt.

Of toch maar voor een switch gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

it0 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:46:
Ik overweeg een PS vita puur voor de Metal Gear Collection. Sinds ik MGS V: TPP en GZ heb doodgespeeld op de PC voel ik daar wel iets voor.

FW 3.65 is belangrijk voor flashen maar weet eigenlijk niet waarom. De 64 Gb kaartjes vermijden. Oled is het mooiste maar ik denk dat ik een micro USB kabel toch belangrijker vindt.

Als je de titels kan vinden dan is het een mooi ding, absoluut.

Wil je hem origineel houden of wil je hem modden? Als je hem gaat modden 3.60 en vooral heel veel lezen.

Anders gewoon een PS Vita Slim halen ergens in de aanbieding en dan maakt de firmware ook niets uit afaik. Dit vanwege de Micro-USB en het zuinigere scherm (want LCD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Touchdomex schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:49:
[...]

Als je de titels kan vinden dan is het een mooi ding, absoluut.

Wil je hem origineel houden of wil je hem modden? Als je hem gaat modden 3.60 en vooral heel veel lezen.

Anders gewoon een PS Vita Slim halen ergens in de aanbieding en dan maakt de firmware ook niets uit afaik. Dit vanwege de Micro-USB en het zuinigere scherm (want LCD)
Het OLED scherm blijft alleen wel echt fantastisch vind ik!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Peter_Aragorn schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:36:
[...]

Het OLED scherm blijft alleen wel echt fantastisch vind ik!
Dat is een afweging die je alleen zelf kan doen. Ik heb er eentje met OLED puur omdat die ook veel gekoppeld is aan de 3.60 firmware :+ Mijn is dan ook gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Touchdomex schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:46:
[...]

Dat is een afweging die je alleen zelf kan doen. Ik heb er eentje met OLED puur omdat die ook veel gekoppeld is aan de 3.60 firmware :+ Mijn is dan ook gemod.
Dat klopt. Mijne zat op 3.6, maar ik heb hem per ongeluk geüpdatet... Verder nog wel genoeg spellen inmiddels gelukkig, door een jaar of zes aan PS Plus :)!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Dat PS plus klinkt leuk, maar als newbie ben je dan meteen SOL als ik het goed begrijp?
Of is er een manier om aan de oude games te komen, anders dan kopen? Kan je oude accounts kopen?

[ Voor 36% gewijzigd door it0 op 10-11-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
it0 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:08:
Dat PS plus klinkt leuk, maar als newbie ben je dan meteen SOL als ik het goed begrijp?
Of is er een manier om aan de oude games te komen, anders dan kopen? Kan je oude accounts kopen?
Wat is SOL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Shit Out of Luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klopt inderdaad. Je kan geen "gratis" games meer downloaden als ze niet meer in de IGC zitten. Tenzij je ze al eerder binnen je abo hebt gedownload. Zolang je lid bent kun je ze opnieuw downloaden.

[ Voor 17% gewijzigd door bram1984 op 10-11-2017 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
it0 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:46:

(even uit je andere post, koop geen PSN accounts)

Ik zou voor de slim gaan, ik heb zelf de OLED model en ja het scherm is prachtig maar je zal meer plezier hebben van de Slim om een paar simpele redenen:

- OLED degradeert, ik kocht een vrijwel gloednieuwe Vita bijna 3 jaar terug maar er zijn er genoeg die langere tijd achter de rug hebben, LCD heeft dat probleem niet (en mijn OLED zal sowieso langer meegaan omdat mijn helderheid altijd op laagst staat)

- micro-usb aansluiting, orginele Vita laadkabels vinden is geen makkie (tenzij import) en de neppe die ik heb gezien smeken om de boel in de fik te zetten, nou kun je dat probleem ook met micro-usb creëren maar je hebt ook ruime keuze aan goede kabels.

- accu gaat langer mee, OLED is een accu slurper en de Slim model gaat door de LCD 1 a 2 uur langer mee in games per laad beurt.

- makkelijker model om in goede staat vinden, OLED model kwam uit in 2012 in het westen de Slim ergens in 2014, daarnaast zijn de Slim modellen dus niet alleen jonger en vaak in betere staat, als je geen risico wilt lopen met een zwaar gebruikte OLED model is Slim de betere koop, ook omdat LCD de nadelen van de OLED niet heeft.

En de LCD van de Slim ziet er goed uit, als je de OLED en Slim model naast elkaar legt zie je overduidelijk het verschil maar in dagelijks gebruikt is het prima, ben zelf ook van plan om een extra Slim te halen als mijn OLED op een dag stik zegt.

Ja het scherm van de OLED is prachtig, maar de Slim heeft gewoon meer voordelen.

switch kopen is ook een goede optie, daar komen sowieso nu veel games op uit echter verwacht geen MGS game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:37
Waarom moeten 64gb kaartjes vermeden worden? (ik heb een 64GB kaartje :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Kashika schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:55:
Waarom moeten 64gb kaartjes vermeden worden? (ik heb een 64GB kaartje :D)
Schijnen volgens mensen hier relatief sneller corrupt/kapot te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Ik heb ook 64GB en nooit problemen gehad (tevens staat nu slim+64gb te koop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:37
Touchdomex schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:59:
[...]

Schijnen volgens mensen hier relatief sneller corrupt/kapot te geraken.
Is een keer voorgekomen bij mij. Dacht dat het een andere oorzaak had echter...

Ik bewaar een back-up van de saves. Geen enorm probleem om het te formatteren en je saves weer terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Kashika schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:51:
[...]

Is een keer voorgekomen bij mij. Dacht dat het een andere oorzaak had echter...

Ik bewaar een back-up van de saves. Geen enorm probleem om het te formatteren en je saves weer terug te zetten.
Ik maak ook altijd regelmatig een backup maar dan ben je wel 90 euro verder als dat ding stuk is.

Er wordt vooral op verschillende PS Vita forums geklaagd over de betrouwbaarheid van de 64gb geheugenkaart, het schijnt zelfs dat de onbetrouwbaarheid ervan de reden is dat Sony ze nooit in het westen uit heeft gebracht.

Ik heb vorig jaar nog een blog van iemand over gelezen die het zelf onderzocht, zijn conclusie was dat de kans ongeveer 20% tot 30% is dat de 64gb model corrupt raakt terwijl dat bij andere varianten onder de 5% ligt.

Reden ervan wist hij niet, maar net als hij zijn er mensen die vermoeden dat Sony deze spotgoedkoop heeft geproduceerd.

Probleem voor mij en meeste mensen ligt niet alleen bij de grote kans dat die kaartje corrupt raakt, een normale 64gb kaartje heb je al voor €22 als je goed zoekt, terwijl die voor de Vita minimaal €85 euro kosten en dat is een flinke investering.

De kans is gewoon groot dat ze kapot gaan, maar ik ken ook mensen die eentje hebben en nergens last van hebben, maar ik ken zelf ook mensen die meerdere hebben gehad.

Ik zelf zou de gok nemen als ze de prijs hadden van normale micro SD kaartjes, ik maak 2x per week een backup dus als er iets corrupt raakt is het nog geen ramp, maar een 64gb model is gemiddeld 4x duurder en je moet ze nog importeren ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HindrikVonk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-12-2023
Toch ook maar een vita aangeschaft, de oled versie met FW versie 3.6.
Dit omdat ik deze kan jailbreaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:40
Mensen die nog Rainbow Moon/Skies gaan pre orderen? Zag dat ik een mail had.
https://www.play-asia.com/search/Rainbow+Exclusive

Denk dat ik voor allebei ga, twijfel alleen Limited of normale editie. Vond rainbow moon op de Vita echt een van de beste games, perfect voor een handheld. Heb er iets van 200+ uur ingestoken denk ik

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Musta schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:30:
Mensen die nog Rainbow Moon/Skies gaan pre orderen? Zag dat ik een mail had.
https://www.play-asia.com/search/Rainbow+Exclusive

Denk dat ik voor allebei ga, twijfel alleen Limited of normale editie. Vond rainbow moon op de Vita echt een van de beste games, perfect voor een handheld. Heb er iets van 200+ uur ingestoken denk ik
Ik ga voor de normale Skies aangezien ik al een LRG versie van Moon heb.

En als ik al voor een limited zou gaan dan zou ik beide willen maar daar zie ik het nut van niet in.

Van diezelfde bedrijf komt ook Reverie, Sir Eats a Lot en Unepic fysiek uit begin volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De meeste titels die met PSN plus komen zijn voor de PS Vita beetje meh, vaak simpele indie titels. Deze maand is het Forma.8 en het is een leuk spel voor de Vita, zeker een aanrader :)

39

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mizgala28
Mijn Axiom Verge Multiverse Edition is eindelijk binnen voor de Vita (plus paar andere extra games).

Zeker een mooie editie, je krijgt een blu-ray met daarop een documentaire met de maker van het spel, gameplay video en ook nog eens een speedrun ervan + poster en een artbook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x0kyJfnHX26ZCndRFcLdi9Lh/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:22
Nog mensen die hun vita veel gebruiken? Ik heb de oled sinds launch. Flink voor betaald toen, ik had er hele hoge verwachtingen van. De psp had ik ook vele jaren plezier van gehad, eindelijk een opvolger met dual analoge joysticks.

Uiteindelijk heb ik hem heel weinig gebruikt, al wel 2 keer de schouder buttons en on/off button vervangen. Wat betreft games werd hij eigenlijk al behoorlijk snel in het begin al op een zijspoor gezet. Tenminste als je niet van indie's houd. Voor remoteplay op de ps4 is hij eigenlijk ook onbruikbaar, de support voor een kleiner scherm met lage resolutie is er niet en het gemis van een 2de setje schouder buttons maakt veel spellen behoorlijk onspeelbaar.

Helaas nooit een gta gehad, de psp destijds was wat dat betreft een stuk leuker. Wat heb ik wel veel gespeeld: ik denk alleen borderlands. Dat was echt het soort spel waarvan ik al lang hoopte dat zoiets ooit nog op de vita zou verschijnen. Helaas is er weinig soortgelijks verschenen, de meeste games legde ik met hooguit een uurtje al aan de kant om vervolgens nooit meer te spelen.

En ja de corrupte geheugen kaarten, mijn 32 gb kaart is ook onleesbaar. Nadat dat gebeurt is heb ik de vita eigenlijk ook niet meer veel aangeraakt. De 4 gb kaart die ik bij het launch model kreeg heb je niet erg veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Chrisje1983 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:17:
Nog mensen die hun vita veel gebruiken? Ik heb de oled sinds launch. Flink voor betaald toen, ik had er hele hoge verwachtingen van. De psp had ik ook vele jaren plezier van gehad, eindelijk een opvolger met dual analoge joysticks.

Uiteindelijk heb ik hem heel weinig gebruikt, al wel 2 keer de schouder buttons en on/off button vervangen. Wat betreft games werd hij eigenlijk al behoorlijk snel in het begin al op een zijspoor gezet. Tenminste als je niet van indie's houd. Voor remoteplay op de ps4 is hij eigenlijk ook onbruikbaar, de support voor een kleiner scherm met lage resolutie is er niet en het gemis van een 2de setje schouder buttons maakt veel spellen behoorlijk onspeelbaar.

Helaas nooit een gta gehad, de psp destijds was wat dat betreft een stuk leuker. Wat heb ik wel veel gespeeld: ik denk alleen borderlands. Dat was echt het soort spel waarvan ik al lang hoopte dat zoiets ooit nog op de vita zou verschijnen. Helaas is er weinig soortgelijks verschenen, de meeste games legde ik met hooguit een uurtje al aan de kant om vervolgens nooit meer te spelen.

En ja de corrupte geheugen kaarten, mijn 32 gb kaart is ook onleesbaar. Nadat dat gebeurt is heb ik de vita eigenlijk ook niet meer veel aangeraakt. De 4 gb kaart die ik bij het launch model kreeg heb je niet erg veel aan.
Vita is ook tegenwoordig vooral geschikt voor de indie en japanse game fans, en dat de console minder games krijgt tegenwoordig is al helemaal logisch gezien de leeftijd (sinds dit jaar zelfs in japan komen er minder games voor uit).

Zelf heb ik meer dan genoeg plezier met de Vita en eigenlijk heb ik op de PC na nog nooit een systeem gehad waar ik in zoveel games interesse in had (met Nintendo is Pokemon mijn hoofdreden om deze te kopen, later kwam daar Monster Hunter en paar losse games er bovenop).

Maar voor de meeste mensen is er verder weinig voor te zoeken, er zijn heleboel games erop en er komen nog genoeg voor uit (gezien de staat van het systeem) maar niks van het type "AAA" (ben opzich tegen die term maar vooruit).

Echter als je niet van indie games of japanse games houdt (japanse games maar natuurlijk wel in het engels) dan is er vrijwel niks op de oudere games na voor de Vita, daarnaast moet je vrijwel alles importeren als je specifieke titels wilt die een Nedgame of Gamemania bijvoorbeeld niet hebben, ook de geheugenkaarten zijn nog steeds prijzig en die moet je ook vaak importeren (en ik zou ze zelf nooit 2de hands kopen).

In a nutshell, Vita is vooral voor de liefhebbers en verzamelaars en ik zelf val onder dat eerste groep maar het is niet een systeem zoals de 3DS waar je om de hoek bij een Intertoys nog games voor kan gaan halen, je moet er moeite in steken.

(ik doel op fysieke games, digitaal is er voldoende op de Vita, sterker nog ruim 50% van de (vooral westerse) games is digital only erop)

Daarnaast krijgen verzamelaars er steeds meer interesse in en dat drijft de al redelijk hoge prijzen nog meer op.

Qua memory cards had je pech vrees ik, alleen de 64gb model staat er echt bekend om dat deze corrupt kan raken bij intensief gebruik, bij andere modellen is het kwestie van pech.

Over de Vita games gesproken, deze 2 kwamen vandaag toevallig binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FdOjXhxcZoRWRud8b61IRmCQ/full.jpg

mijn fysieke Vita games teller staat nu op 105 *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 11-05-2018 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:22
Ik snap je reply wel, maar die is meer op dit moment gericht op hoe we nu tegen de vita aankijken. Het apparaat is min of meer als een AAA game console in de markt gezet en om die reden had ik hem gekocht, maar dat heeft hij meteen al niet waar gemaakt. Na anderhalf jaar begon het er al somber uit te zien en eigenlijk is het daarna alleen maar slechter gegaan met als enige lichtpuntje de PS3 Port van borderlands.

Toch in elk geval fijn dat een andere doelgroep als ik er nu wel veel plezier aan beleeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Chrisje1983 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 19:00:
Ik snap je reply wel, maar die is meer op dit moment gericht op hoe we nu tegen de vita aankijken. Het apparaat is min of meer als een AAA game console in de markt gezet en om die reden had ik hem gekocht, maar dat heeft hij meteen al niet waar gemaakt. Na anderhalf jaar begon het er al somber uit te zien en eigenlijk is het daarna alleen maar slechter gegaan met als enige lichtpuntje de PS3 Port van borderlands.

Toch in elk geval fijn dat een andere doelgroep als ik er nu wel veel plezier aan beleeft.
Het ging vooral in het westen verkeerd met de Vita.

Men geeft de gebrek aan games en de hoge geheugenkaart prijzen vaak de schuld, maar eerlijk gezegd waren de geheugenkaarten niet het echte probleem maar de gebrek aan games.

Punt is dat de hele gebrek aan games verhaal een onderdeel van een cirkel is dat alle ellende heeft veroorzaakt, ik weet nog dat voordat ik de Vita had het al mij opviel dat Sony de handheld met enorme fanfare op de markt had gezet en iedereen was enthousiast dat dat DE Nintendo handheld killer wordt, zeker aangezien de 3ds een hele slechte start had.

Maar daarna was het stil, Sony begon de cirkel want in typische Sony stijl geven ze de schuld aan de gamers terwijl Sony zelf vrij snel de handdoek in de ring gooide, veel mensen zijn er vrij zeker van dat Sony verwachtte dat het systeem zichzelf zou verkopen en dat de games daarna ervoor gemaakt zouden worden, om maar over te zwijgen dat Nintendo een inhaal slag ging maken en dat dat al helemaal de Vita niet had geholpen.

In Japan liep de Vita tot vorig jaar qua games en verkopen nog steeds goed, maar dat komt doordat Sony juist daar wel deed wat ze in het westen niet deden en dat was marketing, en toen Sony stopte met games maken had dat daar geen invloed op de Vita omdat de in azie bekende devs ruim voldoende games voor gingen uitbrengen (vele daarvan kwamen hier ook uit).

Westerse devs verloren hun interesse want Vita verkocht niet, Vita verkocht niet want Sony deed vrijwel niks en mensen kochten de Vita niet omdat deze geen games had, het is een cirkel vol ellende.

Daarnaast heeft Sony het alleen erger gemaakt door het apparaat vrij snel te negeren en later als een verkapte PS4 accessoire te verkopen voor remote play, ook de hele marketing van "PS3 in je pocket" kon beter, games als Killzone en Wipeout 2048 tonen hoe enorm veel de Vita kon qua grafisch mooie games maar beiden waren grote titels die specifiek voor het apparaat gemaakt waren.

Wat later kwam waren PS3 ports, PS4 ports en best wat exclusives (die uiteindelijk elders ook op uitkwamen) en wat mij vooral opviel was dat PS3 ports mooi waren en goed draaien in de meeste gevallen, de (in eerste instantie) exclusives deden dat ook, maar je merkt dat PS4 ports er vaak vreselijk op uitzien (PS1 look of erger) en dat de framerate om te huilen is.

Dat allemaal is grotendeels een berg van ellende, ik ben er zeker van dat zelfs als Nintendo niks deed aan de slechte start van de 3DS deze nog steeds het beter zou doen dan de Vita (sowieso door Pokemon).

Sony heeft gefaald, zo erg dat ik nog twijfel of ik ooit nog een handheld van hun zou kopen, laat staan zo erg zou supporten als de Vita.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ik ben het wel met bovenstaand verhaal eens, maar aan de andere kant: ik heb mijn Vita gewoon 100% erbij naast m'n PS4 (waar ik 99% van de tijd op speel) maar heel af en toe op reis of als ik in de tuin hang pak ik m'n Vita. Er ZIJN echt wel een paar games die de moeite zijn. Het had inderdaad veel meer/beter gekund, maar ik vind 'm eigenlijk nog best aardig vermaak bieden. Glas is halfvol. ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-06 16:04
Ik zie hier in Taiwan verse Vita's liggen voor zo'n 145 euro(de kekke oranje/blauwe versies die nooit in Nederland zijn uitgekomen).

Begint te jeuken, ondanks dat ik al een Switch op zak heb...

Iemand nog goede argumenten om het wel of niet te doen?

Wat me meteen wel opvalt zijn de prijzen van alles. Stuk duurder dan bij de 3DS.

[ Voor 14% gewijzigd door BarôZZa op 15-06-2018 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 20:37
Ligt denk ik wat je ermee wilt en wat jouw spelvoorkeuren zijn.

De PSVita wordt zeker in het westen toch al een hele tijd niet meer actief ondersteund.
Als je houdt van (J)RPG en visual novels (anime) dan zit je heel goed bij de PsVita.
Ook nog wel eens Asia (niet Japans!!!) releases met ook engels als optie.
Voor andere dingen not so much.

Ben je meer een platformer, fps-er dan ben je aangewezen op wat oude spellen (van toen er nog iets meer uitkwam voor de Vita).

Ik heb er 1 gekocht (op 3.60) omdat deze hackbaar was en ook PSP spellen speelbaar werden.
Die je nu koopt staat geheid op 3.65 of hoger en is nog niet hackbaar (wellicht september)

Je hebt al een switch..... denk maar zo: hoe meer meuk je hebt om mee spelen, hoe minder je uiteindelijk daadwerkelijk speelt (dat is mijn ervaring tenminste).

Daarentegen: als je 145 euro + 'wat een geheugen kaartje gaat kosten' (en DAT kan je wel eens doen schrikken) kan missen: why not. je leeft maar 1 keer :-)

Succes met het dilemma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:53
BarôZZa schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:05:
Ik zie hier in Taiwan verse Vita's liggen voor zo'n 145 euro(de kekke oranje/blauwe versies die nooit in Nederland zijn uitgekomen).

Begint te jeuken, ondanks dat ik al een Switch op zak heb...

Iemand nog goede argumenten om het wel of niet te doen?

Wat me meteen wel opvalt zijn de prijzen van alles. Stuk duurder dan bij de 3DS.
Heb vorige week nog een 2e gekocht (Blauwe 2000) in Tokyo. Stond nog 3.55 op dus dat is mijn nieuwe emulator :) Was wel maar €75,- dus de keuze was niet zo ingewikkeld. Wilde hoe dan ook zien hoe deze er uit zag naast mijn Oled versie.

Had er ook nog een 16GB kaartje bijgekocht, maar dat was niet echt nodig voor hetgene waar ik heb nu gebruik. Kan nu ook een SD2Vita kaartje gebruiken wat veel voordeliger is.

Als je hem helemaal legaal gaat gebruiken dan vind ik het een dure grap daar in Taiwan. Maarja ik zou hem al kopen voor Virtua Tennis World Tour, Hot Shots Golf en de Final Fantasys en dat is voor iedereen weer anders natuurlijk.

Dus als je nog een goede emulator zoekt en geen problemen hebt met gratis spellen dan ja, maar dan moet je wel de firmware checken voor je het koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Had na jaren weer eens zin om Lumines te spelen op de PS Vita.

Had het spel verkocht nadat deze ooit gratis te downloaden was via PS Plus.
Het spel stond niet meer op mijn Vita dus ik wil het spel opnieuw downloaden... staat het spel niet meer in de Vita PS Store. Kon ik dus mijn hele download lijst doorscrollen om het spel alsnog te kunnen downloaden. Ik heb al sinds 2009 hetzelfde account dus het is een flinke lijst.
Eenmaal gevonden en gedownload werkt mijn opgeslagen save uit de ‘PS cloud’ van 2013 ook niet meer. (Misschien is de retail save niet compatible met de digitale versie?)

|:(

Vreemd dat één van de beste PSP & Vita spellen nu dus niet meer digitaal te koop is.

[ Voor 10% gewijzigd door Ike. op 15-06-2018 23:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Gelukkig is Lumines erg goedkoop te verkrijgen.
LaFleche schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:31:
Ligt denk ik wat je ermee wilt en wat jouw spelvoorkeuren zijn.

De PSVita wordt zeker in het westen toch al een hele tijd niet meer actief ondersteund.
Als je houdt van (J)RPG en visual novels (anime) dan zit je heel goed bij de PsVita.
Ook nog wel eens Asia (niet Japans!!!) releases met ook engels als optie.
Voor andere dingen not so much.

Ben je meer een platformer, fps-er dan ben je aangewezen op wat oude spellen (van toen er nog iets meer uitkwam voor de Vita).

Ik heb er 1 gekocht (op 3.60) omdat deze hackbaar was en ook PSP spellen speelbaar werden.
Die je nu koopt staat geheid op 3.65 of hoger en is nog niet hackbaar (wellicht september)

Je hebt al een switch..... denk maar zo: hoe meer meuk je hebt om mee spelen, hoe minder je uiteindelijk daadwerkelijk speelt (dat is mijn ervaring tenminste).

Daarentegen: als je 145 euro + 'wat een geheugen kaartje gaat kosten' (en DAT kan je wel eens doen schrikken) kan missen: why not. je leeft maar 1 keer :-)

Succes met het dilemma.
Er zijn voldoende platformers ook daarna uitgekomen, hetzelfde geldt voor metroidvania games.

Qua FPS games klopt wat je zegt, maar op Killzone na vind ik dat alle andere FPS games op de Vita het gewoon net niet zijn, dan wel qua verhaal, gameplay, besturing ect.

Op (J)RPG's en VN's is er verder nog genoeg anders op de Vita als je indie games mee telt, zelfs ben ik erg gecharmeerd van de Gundam games die hier nooit uitkwamen (3 daarvan zijn vanuit Azië in het Engels te verkrijgen).

Verder zijn er ook nog best wat leuke PSP en PS1 games te verkrijgen ervoor, voordeel met sommige PSP games is dat je de rechter joystick in sommige games voor de camera kan instellen, wat op de PSP niet kon door gebrek ervan.

Zolang je geen AAA titels verwacht is er genoeg leuks, het is alleen dat vanaf dit jaar de focus op VN's erg hoog ligt in het westen (en ik vrees dat dit niet veranderd) en dat je eigenlijk verder op indies gewezen bent.

maar dat terzijde, Super Robot Wars X en een nieuwe Digimon kwamen ook dit jaar uit en beide zijn geen indies of VN's.

Qua RPG's verheug ik mij vooral op Rainbow Skies, dat spel was al jaren in ontwikkeling en eigenlijk dacht ik op ten duur dat deze nooit uit zou komen, gelukkig dus wel.

Betreffende de kosten de Vita is een duur systeem om aan te beginnen (vind ik), vooral als je fysieke games wilt kan het een duur grapje worden maar mocht je SD2Vita kopen en geluk hebben dat je OS op 3.60 draait, dan is dat een leuk systeem om te hebben zeker aangezien PSN sales af en toe heel verleidelijk kunnen zijn qua prijzen.

Ik zou de Vita alleen kopen als je deze echt graag wilt, qua indies zijn de meeste goede games al uit op de Switch of komen ervoor binnenkort uit, voor de rest heeft de Vita nut als je bepaalde Playstation only games on de go wilt spelen maar onthoud dat PS4 wel betere graphics en performance zal leveren.

En verder? Er zijn paar exclusives ervoor zoals Persona 4 Golden en Uncharted Golden Abyss, maar veel Vita exclusieve games zijn uiteindelijk vooral naar de PC geport dus die lijst is tegenwoordig fors korter.

Ik ben zelf zeer gecharmeerd van de Vita ondanks dat ik tegenwoordig een Switch heb, maar ik raad mensen gewoon aan om echt goed over na te denken als ze een Vita willen.

[ Voor 17% gewijzigd door Mizgala28 op 16-06-2018 11:30 ]

Pagina: 1 ... 81 82 Laatste