Even wat ervaringen na 'n kleine twee daagjes 'spelen' Ik heb 'n PS Vita op de kop getikt voor €155,00
Met
twee spellen , pre-order pack, starterskit en 'n
8GB geheugenkaartje (totale nieuwwaarde is nu +/- €325,00)
Leuke set zou ik zeggen en de PS Vita bevalt wel goed... Staat wel veel 'bloatware' op, zoals email, friends, trophys en alle bende, het is jammer dat dit niet te verbergen is. Nu heb ik alles maar op 'n laatste 'tabblad' gemieterd, zodat ik dat niet zie. Ook vind ik het jammer dat je de icons niet kunt renamen. Zo heb ik bijvoorbeeld een gratis Montezuma spelletje gedownload: Treasures of Montezuma, die dan 'TOM' heet
Heb dus 'n 8GB kaartje, maar dat is way too small zeg! Heb natuurlijk wat demo's gedownload (leuk hoor, Rayman, Zen Pinball of Little Big Planet) maar dat vreet ruimte. Omdat ik ook een PSN+ abbo heb afgesloten vandeweek kan ik ook wat hele games downloaden, zoals Mortal Kombat. Met spellen van 3,5GB gaat het met 'n 8GB kaartje wel rap. 16GB zal bij mijn gebruik ook wel snel volzitten dus het moet 'n
32GB versie worden
Dat brengt dus nog wat extra kosten met zich mee, maar met zo'n deal, ach jammer maar ik wil het zelf!
Omdat ik ook een PS3 heb, had ik twee mini's aangekocht, Angry Birds en Fieldrunners en die bleek ik ook op m'n Vita te kunnen downloaden, leuk extra'tje natuurlijk! Al met al moet ik met m'n huidige 8GB kaartje wat schipperen met demo's / volledige spellen, maar er staat genoeg in de store, betaald en gratis: leuk hoor!
Dan het apparaat zelf... Ik kon hem wel, maar had 'm in winkels alleen vastgehouden met anti-diefstal-beugels eromheen / eraan dus toen ik alleen de Vita in m'n handen had viel het me op dat hij helemaal niet zo groot, log en zwaar is als ik dacht. Ik vind het een mooi slank design, wat goed in de hand ligt, niet te zwaar is en wat lekker is als gaming handheld. Wel vind ik het jammer dat ik m'n duim niet kan gebruiken voor zowel het 'kruisje' als het 'vierkantje', omdat de knopjes te klein zijn. Normaal rust het plekje tussen de twee kootjes van m'n duim (het scharniertje) op het 'kruisje' en bedien ik met het topje van m'n duim het 'vierkantje', achja.
Het scherm is mooi, de pixels zijn wel te zien doordat het een scherm een resolutie heeft van 960x544 pixels. M'n huidige telefoon heeft een 4,7" scherm en die heeft 1280x720 pixels.. Achja ik vind het genoeg voor de Vita.. Het is een OLED-scherm, mooi en gelukkig zijn de kleuren niet zo oversaturated als Samsung OLED's.
Voor de rest is het gewoon een mooi apparaatje, waar ik liever nog verlichte knoppen in had gezien (in een paar standen in te stellen ofzo) en 'n sensor om het backlight te regelen. Desalniettemin ga ik me (als ik eindelijk ergens een 32GB kaartje scoor) zeker nog wel van genieten. Ook wil ik er dan wat filmpjes opzetten om te kijken hoe dat werkt, voor muziek heb ik 'n iPod / mobiel, maar 'n filmpje op 5"... ja dat wil ik nog proberen!