Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 18:30
Hahn schreef op zondag 11 maart 2012 @ 00:17:
Wat wil je voor oplossing daarvoor hebben :? Heel veel filmpjes zijn 16:9 en de iPad is 4:3. De oplossingen zijn
Dacht misschien kan een app zorgen dat het beeld wordt omgezet naar een 4:3 verhouding zonder dat er hoeft te worden gesneden ? ( neem de afwijkende beeldverhoudingen dan voor lief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:36
Jeffrey88 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 01:08:
[...]

Dacht misschien kan een app zorgen dat het beeld wordt omgezet naar een 4:3 verhouding zonder dat er hoeft te worden gesneden ? ( neem de afwijkende beeldverhoudingen dan voor lief)
Dan zou je een raar vervormd beeld krijgen.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Wat heb ik aan zo'n hoge resolutie op zo'n klein schermpje?

Als ik normaal serie materiaal bekijk dat is dat bij mij vaak: 624x352
720 en 1080 natuurlijk 1280x720 en 1920x1080.

Wat gebeurt er als ik series/films kijk met een lagere resolutie op de natuurlijke verhouding van 16:9 en dit upscale naar een 4:3 scherm met een resolutie van 2048 x 1536? Mijn zorgen liggen dan voornamelijk bij mijn series van +- 624x352. Wordt dit niet heel erg lelijk?
Jeffrey88 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 01:08:
[...]

Dat is geen probleem, maar dan worden alle mensen ineens heel erg lang en in elkaar gedrukt..
Eigenlijk kan het niet, "zoals hierboven ook al gezegd wordt" zonder een raar verwrongen beeld te krijgen.

[ Voor 35% gewijzigd door kaasaanfiets op 11-03-2012 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 18:30
Om maar lekker koppig te doen, toen ik vroeger een 19'' 4:3 tft monitor had heb ik vaker 16:9 films in 4:3 gekeken via een 3th party video player voor windows En naar mijn mening viel de vervorming reuzachtig mee.

Maar ik stel blijkbaar een haast onmogelijke vraag lees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

koekoek2003nl schreef op zondag 11 maart 2012 @ 01:55:
Wat heb ik aan zo'n hoge resolutie op zo'n klein schermpje?
Wat gebeurt er als ik series/films kijk met een lagere resolutie op de natuurlijke verhouding van 16:9 en dit upscale naar een 4:3 scherm met een resolutie van 2048 x 1536? Mijn zorgen liggen dan voornamelijk bij mijn series van +- 624x352. Wordt dit niet heel erg lelijk?
Upscaling naar een verhouding die meer dan 3x hoger is, hoef je je niet echt zorgen over te maken. Dat gebeurt nu ook al op het scherm dat je kijk veronderstel ik, veel mensen hebben al een 1920x1080 monitor en 2048x1536 is nog een trapje hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-04 16:45
Ik wil graag een verzekering afsluiten voor mijn Ipad2 (diefstal/schade) omdat ik veel onderweg ben. Probleem: ik ben de aankoopbon kwijt waardoor ik dus nooit een claim kan indienen. Hierdoor heeft het afsluiten van een verzekering vooralsnog geen zin. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De winkel contacteren waar je hem gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Iemand enig idee (ervaring bij een vorige launch o.i.d.) of er bij de Duitse Media Markt ook iPads verkocht zullen worden de 16e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Phuncz schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 10:06:
[...]

Zoals de collega hierboven al aangaf met de link:

60 fields per second = 60fps interlaced
60 frames per second (fps) = 60fps progressive

[...]

Vergeet niet dat het nog steeds "maar" een tablet is, wat jij wil doen was een paar jaar geleden enkel mogelijk op de betere laptops en desktops. Let ook op dat 1080p60 leuk is voor op te slaan, maar om het op bv. een BluRay-schijf te zetten en af te spelen, moet je ofwel naar 1080p30 gaan of 720p60 om het werkend te krijgen.
helder... zal vandaag eens paar filmpjes schieten in de verschillende kwaliteiten van de videocamera.

en inderdaad O-) ik verwacht stiekum best veel.... mijn nieuwe AMD E-450based netbookje heeft er namelijk ook grote moeite mee om goeie FullHD movies te renderen. spelen gaat prima, maar 'produceren' van een project blijft zwaar stampen...

overigens lees ik over de SD/Camera-connection kit wel dat de iPad de film/foto dan gaat importeren naar de filmrol. Houdt dus in dat als ik een 16Gb SDHC-card vol heb geschoten de iPad dan wel flink wat opslag vrij moet hebben? Of kun je toch ook direct vanaf het SDHC-card bewerken zodat je enkel opslagruimte nodig hebt voor opslaan van het eindresultaat...?

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Nee, hij gaat het eerst importeren en dan kun je bewerken op het geheugen. Als je dus regelmatig 16GB kaartjes voltrekt en ze wilt bewerken, is een 64GB de enige keuze. 32GB zou te weinig zijn omdat je dat geheugen deelt met het OS, foto's, muziek en apps.

Voor die prijsklasse heb je al bijna een mooie ultrabook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
[b][message=37833071,noline]Voor die prijsklasse heb je al bijna een mooie ultrabook trouwens.
hmmm... guess you're right 8)7

wordt inderdaad wellicht wat teveel gevraagd van een tablet O-)

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Hotel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-04 09:24
Raimon89 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 11:52:
Iemand enig idee (ervaring bij een vorige launch o.i.d.) of er bij de Duitse Media Markt ook iPads verkocht zullen worden de 16e?
Dat weet ik niet helemaal zeker. Ik woon in Düsseldorf en volgens de lokale folder hier is de iPad 3 vanaf 16 maart beschikbaar, maar of dat ook betekent dat ie dan in de winkel ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-03 01:07
Kreeg dit trouwens gisterochtend in mn mail :)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6773600/shipment.png
Als alles goed gaat heb ik em voor de 23e in huis :9~

[ Voor 4% gewijzigd door ASNNetworks op 11-03-2012 19:15 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
ASNNetworks schreef op zondag 11 maart 2012 @ 18:58:
Kreeg dit trouwens gisterochtend in mn mail :)

[afbeelding]
Als alles goed gaat heb ik em voor de 23e in huis :9~
Wacht, je hebt 'm dus (neem ik aan) in de Britse online Apple Store gekocht, vervolgens laat je die doorsturen door een bedrijf of door een kennis naar Nederland en dat alles in de hoop dat je 'm voor de Nederlandse release, slechts zeven dagen later, hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Uniciteit schreef op zondag 11 maart 2012 @ 19:26:
[...]

Wacht, je hebt 'm dus (neem ik aan) in de Britse online Apple Store gekocht, vervolgens laat je die doorsturen door een bedrijf of door een kennis naar Nederland en dat alles in de hoop dat je 'm voor de Nederlandse release, slechts zeven dagen later, hebt?
nee... ik bestel em vanuit de Britse online Apple Store en laat em vervolgend doorsturen via een bedrijf zodat ik em gewoon binnen heb en geen moeite hoef te doen verder (zeker gezien de levertijden die al na 24 uur naar 2-3 weken zijn gegaan, ga ik ervan uit dat het in NL zeer moeilijk zal worden om em snel te krijgen). Ik wil em gewoon hebben zonder winkels na te bellen, of na de 23e nog es 2-3 weken hoef te wachten. Dat het misschien eerder binnen is dan de 23e is mooi mee genomen ;) Zeker gezien ik niet veel meer zal betalen (denk rond 10-20 euro extra in totaal)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Laatst online: 24-04 21:53
Wanneer zullen eigenlijk de eerste ECHTE reviews online komen? (dus geen hands-on ervaring van 2 minuten)? Krijgen de grotere reviewers hun tablets eerder of ook de 16e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vast wel, maar vanwege non-disclosure agreements mogen ze hun reviews waarschijnlijk niet online zetten voor de launch, lijkt me.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
J0ey schreef op zondag 11 maart 2012 @ 20:49:
Wanneer zullen eigenlijk de eerste ECHTE reviews online komen? (dus geen hands-on ervaring van 2 minuten)? Krijgen de grotere reviewers hun tablets eerder of ook de 16e?
Vorig jaar hadden alle grote site's (Engadget, AllThingsD, NYTimes, Slashgear, Macworld) twee dagen van te voren, op een woensdag - toevallig - allemaal tegelijkertijd hun reviews klaar en online gezet.

Ik zou dus zeggen... volgende week woensdag.(Amerikaanse tijd) zullen de reviews wel binnen komen stromen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Uniciteit schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:11:
[...]

Vorig jaar hadden alle grote site's (Engadget, AllThingsD, NYTimes, Slashgear, Macworld) twee dagen van te voren, op een woensdag - toevallig - allemaal tegelijkertijd hun reviews klaar en online gezet.

Ik zou dus zeggen... volgende week woensdag.(Amerikaanse tijd) zullen de reviews wel binnen komen stromen. :)
Ah ok, bij de Asus Transformer Prime kwam de ene site een maand eerder dan de ander met hun review. :P maar ik dacht al dat met Apple een stukje beter geregeld was, dan ga ik de bekende sites in de loop van de week in de gaten houden, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Afgelopen week toen de nieuwe iPad werd aangekondigd, dacht ik in eerste instantie van; "Nee, ik hoef geen nieuwe iPad". Toch kriebelt het om er wel een te kopen, omdat m'n moeder mijn huidige 16 GB iPad 1 misschien van me over wil nemen. Ze wil er voornamelijk mee gaan lezen, maar een ereader vindt ze te simpel. Ze wil er immers ook nog andere dingen (spelletjes, internetten etc.) op doen.

Komende week wil ze gaan kijken of het wat voor haar is (zet er wat boeken voor haar op). Zo ja, dan koopt ze hem. Zo niet, dan houd ik hem en denk ik er nog eens even goed over na om hem op marktplaats te zetten. M'n oom is misschien ook wel geïnteresseerd, dus ik heb al 2 kandidaten.

Nu zit ik te twijfelen tussen de 16 GB en de 32 GB (beiden WiFi) uitvoering, omdat ik 16 GB toch wat aan de krappe kant vind. € 479,- vind ik al een behoorlijk bedrag en gelijk € 100,- erbovenop vind ik best pittig. De 64 GB uitvoering wordt het sowieso niet, omdat ik ook al een 64 GB iPod touch 4 heb waar al een grote collectie aan muziek opstaat.

16 GB voldoet in principe ook, maar de apps worden steeds groter en films nemen denk ik ook al aardig wat ruimte in beslag. Ook zou ik er wat meer muziek op willen hebben, maar dat heeft in mijn situatie eigenlijk nauwelijks prioriteit. Met 16 GB kom je dan toch al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
syltheboy schreef op zondag 11 maart 2012 @ 22:44:
Afgelopen week toen de nieuwe iPad werd aangekondigd, dacht ik in eerste instantie van; "Nee, ik hoef geen nieuwe iPad". Toch kriebelt het om er wel een te kopen, omdat m'n moeder mijn huidige 16 GB iPad 1 misschien van me over wil nemen. Ze wil er voornamelijk mee gaan lezen, maar een ereader vindt ze te simpel. Ze wil er immers ook nog andere dingen (spelletjes, internetten etc.) op doen.

Komende week wil ze gaan kijken of het wat voor haar is (zet er wat boeken voor haar op). Zo ja, dan koopt ze hem. Zo niet, dan houd ik hem en denk ik er nog eens even goed over na om hem op marktplaats te zetten. M'n oom is misschien ook wel geïnteresseerd, dus ik heb al 2 kandidaten.

Nu zit ik te twijfelen tussen de 16 GB en de 32 GB (beiden WiFi) uitvoering, omdat ik 16 GB toch wat aan de krappe kant vind. € 479,- vind ik al een behoorlijk bedrag en gelijk € 100,- erbovenop vind ik best pittig. De 64 GB uitvoering wordt het sowieso niet, omdat ik ook al een 64 GB iPod touch 4 heb waar al een grote collectie aan muziek opstaat.

16 GB voldoet in principe ook, maar de apps worden steeds groter en films nemen denk ik ook al aardig wat ruimte in beslag. Ook zou ik er wat meer muziek op willen hebben, maar dat heeft in mijn situatie eigenlijk nauwelijks prioriteit. Met 16 GB kom je dan toch al een heel eind.
Ik zit met hetzelfde, 16 GB gaat toch wat krap worden als je ziet dat een 1080p (wat je toch wel wil hebben met zo'n scherm) film al 8-10GB is. Maarja dan maar iets vaker de iPad legen, voor die €100 kan je een hoop leuke accessoires kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Hoef eigenlijk alleen een functionele hoes zoals de Macally Bookstand die ik nu heb en een screen-protector. 16 GB zal wel voldoende zijn, want eigenlijk ben ik niet zo'n filmfanaat en ik heb met m'n huidige iPad nog geen enkele film afgekeken. Ik heb er nu eerlijk gezegd al maanden geen films meer opstaan. :P

[ Voor 49% gewijzigd door syltheboy op 11-03-2012 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Ik denk dat het toch 32 GB wordt. Dit is een apparaat dat je toch wel zeker een jaar houdt en mogelijk wel langer en dan wil je niet gelimiteerd worden door te weinig opslag.

Daarnaast vraag ik me af hoe het met de verkoopwaarde zal zijn: als ze volgend jaar misschien overstappen op 32 GB, 64 GB en 128 GB modellen dan zal de tweedehandsprijs voor een 16 GB flink omlaag gaan.

Hetzelfde als met de eerste generatie iPhone destijds: ze hadden 4 en 8 GB modellen, en plotseling werd dat 8 en 16 GB. Het 4 GB model wou toen niemand meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:11
De 16GB is meer dan genoeg voor mij, stream toch bijna alles en apps zijn allemaal klein, alleen de echte grafische games niet, al zijn die meestal ook niks aan op een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Mijn 16 GB iPad 1 heb ik nu iets langer dan 1 jaar, maar die was destijds al bijna oud model. Straks koop ik waarschijnlijk de nieuwste versie en ga er denk ik toch ongeveer 2 jaar mee doen.

[ Voor 6% gewijzigd door syltheboy op 12-03-2012 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06-2022
Uniciteit schreef op zondag 11 maart 2012 @ 23:29:
Daarnaast vraag ik me af hoe het met de verkoopwaarde zal zijn: als ze volgend jaar misschien overstappen op 32 GB, 64 GB en 128 GB modellen dan zal de tweedehandsprijs voor een 16 GB flink omlaag gaan.

Hetzelfde als met de eerste generatie iPhone destijds: ze hadden 4 en 8 GB modellen, en plotseling werd dat 8 en 16 GB. Het 4 GB model wou toen niemand meer.
Is volgend jaar niet alles in je iCloud?

Hoe gaan jullie je 'nieuwe iPad' bestellen? Voor de deur van de Apple Store slapen, via internet, via het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Koen- schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:13:
[...]

Is volgend jaar niet alles in je iCloud?

Hoe gaan jullie je 'nieuwe iPad' bestellen? Voor de deur van de Apple Store slapen, via internet, via het buitenland?
Gewoon lekker wachten tot de pre-order site live gaat, zo niet dan bestel ik hem gewoon via Apple op de launch dag. Ik word namelijk een beetje moe van die mensen die voor de deur gaan liggen of stad en land af gaan reizen, misschien een keer tijd voor een vriendin of een leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Zelf ben ik niet van plan om voor de deur van de Apple Store te gaan slapen, maar ik koop hem waarschijnlijk zodra hij voldoende op voorraad is bij een APR. Eventueel wil ik hem wel bij MyCom halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 08:56

Lucaz

Ondertiteling

Zo mijne is ook besteld :)

APPLE IPAD 3 WI-FI + 4G 32GB - BLACK 619.00 EUR (excl btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

J0ey schreef op zondag 11 maart 2012 @ 22:46:
[...]

Ik zit met hetzelfde, 16 GB gaat toch wat krap worden als je ziet dat een 1080p (wat je toch wel wil hebben met zo'n scherm) film al 8-10GB is. Maarja dan maar iets vaker de iPad legen, voor die €100 kan je een hoop leuke accessoires kopen. :P
De grootte van 1080p films voor de iPad moet wel minder kunnen dan dat denk ik. Als ik zelf films omzet vanuit 1080p naar 720p voor de iPad 1 kom ik meestal uit op een bestandsgrootte van tussen de 1-1.5 gb voor een hele film. 1080p films zijn natuurlijk wel groter, maar de iPad 3 ondersteunt dan een hogere compressie d.m.v h264 aangezien het hogere profiles ondersteunt.

http://arstechnica.com/ap...tter-h264-compression.ars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
NotSoSteady schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:20:
[...]
Gewoon lekker wachten tot de pre-order site live gaat, zo niet dan bestel ik hem gewoon via Apple op de launch dag. Ik word namelijk een beetje moe van die mensen die voor de deur gaan liggen of stad en land af gaan reizen, misschien een keer tijd voor een vriendin of een leven.
Natuurlijk is het geen zekerheid, maar met de afgelopen iPad (en ook iPhone) lanceringen, werden pre-orders alleen aangeboden in de landen die hem het eerst kregen (US/UK/DE/FR). De andere landen zoals Nederland kregen pas een bestelmogelijkheid op de launchdag zelf.

Het kan natuurlijk zijn dat ze het nu wel gaan doen maar ik acht de kans niet zo groot.

Maar wat is er zo erg aan voor de deur gaan 'liggen'? Ik heb dat zelf met de iPad 1 ook gedaan. Het was erg gezellig in de rij, het team van Apple kwam met iedereen een praatje maken, en ze hadden geregeld dat er gratis koffie was van Starbucks. Dit was in de UK. Zelfs met het wachten (ik stond er vanaf 5 uur) heeft het me nog een stuk minder tijd gekost dan mijn vriendin nodig heeft om schoenen te kopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
GekkePrutser schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:45:
[...]

Natuurlijk is het geen zekerheid, maar met de afgelopen iPad (en ook iPhone) lanceringen, werden pre-orders alleen aangeboden in de landen die hem het eerst kregen (US/UK/DE/FR). De andere landen zoals Nederland kregen pas een bestelmogelijkheid op de launchdag zelf.

Het kan natuurlijk zijn dat ze het nu wel gaan doen maar ik acht de kans niet zo groot.

Maar wat is er zo erg aan voor de deur gaan 'liggen'? Ik heb dat zelf met de iPad 1 ook gedaan. Het was erg gezellig in de rij, het team van Apple kwam met iedereen een praatje maken, en ze hadden geregeld dat er gratis koffie was van Starbucks. Dit was in de UK. Zelfs met het wachten (ik stond er vanaf 5 uur) heeft het me nog een stuk minder tijd gekost dan mijn vriendin nodig heeft om schoenen te kopen 8)
Ik heb mijn iPhone 4S anders prima kunnen pre-orderen afgelopen keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 15:53

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

GekkePrutser schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:45:
Het kost je een vrije dag, dus is het ten eerste erg duur. Ten tweede kun je je eveneens afvragen wat er mis mee is om de ipad een week later te kopen.

Ieder zijn hobby, dat dan weer wel natuurlijk :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319

Het is de eerste keer dat ik van plan ben om een Apple device aan te schaffen vanaf de release date. Ik ben geen fan boy dus veel moeite wil ik er niet voor doen om bij één van de eerste te zijn maar zou ook graag geen weken wachten.

Wat is de snelste manier om aan een nieuwe iPad te geraken zonder te slapen bij een Apple Store? Pre order op de online Apple store? (is dat mogelijk?), dag van de release bestellen op Apple Store? Of zijn Apple partners sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 23:10
Ik denk dat je best kans maakt als je het heel vroeg bij een Mediamarkt ofzo gaat proberen op de launchdag. Ook denk ik dat Apple resellers net zo weinig voorraad krijgen als winkels als Mediamarkt.
Het is wel een gok natuurlijk, maar de online Apple store zal waarschijnlijk vrij snel wachttijden kennen vanwege de massale aanloop.

Pre-order online is volgens mij wel mogelijk ja.

Er zijn genoeg "gekken" die graag uren willen wachten, dat is aan mij ook niet zo besteed dus het handigst lijkt me een winkel uitzoeken die zeker voorraad krijgt, maar waar niet veel mensen het 1e aan zullen denken als ze Apple-spul willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-05 14:34
Weet iemand of de duitse Media Markt ook de nieuwe iPad verkoopt op de releasedate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Als de eerste batch pre-orders al op is in de States dan zal ik hier maar rekening houden met een erg klein aantal beschikbare iPads. Ik was een van de eersten met een iPhone 4S pre-order en die had ik nog niet op launch dag thuis, net zoals de rest. Maakt mij niet uit maar voor de mensen die gaan pre-orderen misschien iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Als je hem zeker op de launchdag in huis wil hebben dan lijkt me met het oog op het verleden het best om zelf naar een winkel te gaan, misschien kun je zelfs pre-orderen bij een winkel. Met iPhones gebeurt dat ook wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Krijg je net weer als vorig jaar dat de iPad pas vanaf 17:00 's middags verkocht mag worden?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
MrBlueEyes schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:20:
Krijg je net weer als vorig jaar dat de iPad pas vanaf 17:00 's middags verkocht mag worden?
Reken maar op iets debiels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Ik bestel altijd op dag 1 via de UK apple store met mijn NL account en NL creditcard. Mijn collega stuurt hem dan door naar mij via een koerier van de firma. Nog nooit ergens naast gepakt. :)

En voor een winkel gaan liggen vind ik echt te gek voor woorden maar goed, dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Gezien zijn staat van dienst uit het verleden mogen we er wel van uit gaan dat een jailbreak niet extreem lang gaat duren, ook al zegt ie dat er geen "you" in z'n bericht staat :p
5 more days until I will have a jailbroken "the new iPad"
https://twitter.com/#!/i0n1c/status/179150054161006592
And I am pretty sure my latest tweet will result in bullshit news all over the net. There is no "you" in "i will have a jailbroken iPad"
https://twitter.com/#!/i0n1c/status/179150938802630656

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:16
MrBlueEyes schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:20:
Mjah, ik wil best even voor of na het werk bij de MM of iCentre langs rijden.
Echter heb ik geen zin om een absurde drukte om 17:00 bijvoorbeeld.

(ff met een suffe ochtendkop om 8:00 voor het werk vind ik geen punt)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
SidewalkSuper schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:47:
Gezien zijn staat van dienst uit het verleden mogen we er wel van uit gaan dat een jailbreak niet extreem lang gaat duren, ook al zegt ie dat er geen "you" in z'n bericht staat :p

[...]

https://twitter.com/#!/i0n1c/status/179150054161006592

[...]

https://twitter.com/#!/i0n1c/status/179150938802630656
Ze kunnen beter een keer die A5 bootrom eens aanpakken, hoeven we ook niet elke keer een half jaar te wachten op een jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Klopt, maar die is blijkbaar lekker dichtgetimmerd inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
TLRnZ schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:57:
[...]

Mjah, ik wil best even voor of na het werk bij de MM of iCentre langs rijden.
Echter heb ik geen zin om een absurde drukte om 17:00 bijvoorbeeld.

(ff met een suffe ochtendkop om 8:00 voor het werk vind ik geen punt)
Ja vorig jaar werkte ik nog niet fulltime. Dus toen stond ik rond 16:00 bij de MM en had ik om 17:30 mijn iPad 32GB wifi zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Laatst online: 23:35
Ik vraag me af hoe laat ze in Duitsland beginnen met het verkopen van de nieuwe iPad. Ik hoop gewoon 0900-1000, of zal het daar ook pas 's middags zijn?

EDIT: Het blijkt dat de stores in Duitsland nog geen idee hebben hoe laat ze de iPad gaan verkopen vrijdag. Ze verwachten deze informatie pas later deze week te ontvangen.

[ Voor 36% gewijzigd door VeeGee op 12-03-2012 16:26 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 11:41

mjl

Ugh

Is er al bekend dat of er een simlock op de ipad zit in de US?

Qua netwerk zou je de AT&T variant moeten nemen voor gebruik in NL (ite 700 & 2100) lijkt me?

Verizon is alleen 700 MHz en CDMA
Wi-Fi + 4G for AT&T model: 4G LTE (700, 2100 MHz)3; UMTS/HSPA/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)

Wi-Fi + 4G for Verizon model: 4G LTE (700 MHz)3; CDMA EV-DO Rev. A (800, 1900 MHz); UMTS/HSPA/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)
Wederom is GPS alleen aanwezig op de mobiel internet variant (3G/4G).

(zie http://www.apple.com/ipad/specs/ onder kopje "location").

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

Kon via United Consumers een iPad2 krijgen met de overstap van zorgverzekering voor 2 jaar, dat maar gedaan (was ik toch al van plan). Kreeg net een mailtje; of eind deze maand een iPad2 met €80 korting extra (op premie over 2 jaar verspreid) of eind April de nieuwe iPad. Heb toch maar gekozen voor de nieuwe, hopen dat ze hem dan ook kunnen leveren...
mjl schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:51:
[...]

Wat ik wel zie op de site van Apple (comparison tussen 2 en 3)

Bij iPad2: Photo and video geotagging over Wi-Fi
Bij de nieuwe iPad: Photo and video geotagging

Daar is dus "over Wi-Fi" weggelaten, misschien toch stiekem een GPS aan boord?

[ Voor 41% gewijzigd door Roeligan op 12-03-2012 17:46 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florisappelaar
  • Laatst online: 24-01-2024
Wanneer is pre-order voor de ned store denken jullie mogelijk?

twijfel nog of ik naar Oberhausen, of in Adam haal of gewoon pre-order direct als het mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Ik denk vanaf woensdag. Vorige week woensdag was iPad te pre-orderen in de eerste landen, in NL komt ie een week later uit, dus denk ook week later pre-order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Verwacht je dan woensdag als in dinsdag op woensdagnacht of woensdag op donderdagnacht? :P Of gewoon overdag, kan natuurlijk ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florisappelaar
  • Laatst online: 24-01-2024
ik denk dan woensdag in de loop van de dag... net zoals dat ging voor de US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jps110
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik kreeg net mailing dat de Ipad2 nu € 379 is bij een webwinkel. Dus € 100 korting. Volgens mij was dit toch al beloofd door Apple? En niet de korting van € 80 zoals de grote webshops aanbieden. Voor € 379 is de Ipad2 een goed alternatief voor de 3! Even afwachten of de 3 wel zo snel is als de 2, gezien de hands-on review hier van Tweakers.

Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
jps110 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:49:
Ik kreeg net mailing dat de Ipad2 nu € 379 is bij een webwinkel. Dus € 100 korting. Volgens mij was dit toch al beloofd door Apple? En niet de korting van € 80 zoals de grote webshops aanbieden. Voor € 379 is de Ipad2 een goed alternatief voor de 3! Even afwachten of de 3 wel zo snel is als de 2, gezien de hands-on review hier van Tweakers.
Nee, de officiële prijs van Apple voor de iPad 2 in Nederland is €399. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:23
mjl schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:51:
Is er al bekend dat of er een simlock op de ipad zit in de US?

Qua netwerk zou je de AT&T variant moeten nemen voor gebruik in NL (ite 700 & 2100) lijkt me?

Verizon is alleen 700 MHz en CDMA

[...]

De nieuwe Verizon versie heeft volgens de specs overigens ook de Nederlandse GSM/EDGE & UMTS frequenties.

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm... Net retina scherm heeft zoveel pixels en zo'n hoge dpi. Zal je dan nog last KUNNEN hebben van dead pixels?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

jps110 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:49:
Even afwachten of de 3 wel zo snel is als de 2, gezien de hands-on review hier van Tweakers.
deBennie in "[iPad] Ervaringen & Discussie - deel 13"
Lees dat maar eens, Arnoud Wokke van Tweakers is zowat de enige die schrijft over haperingen en vertraginen bij bij specifieke handelingen. Nu ja, wachten zal sowieso geen slechte zet zijn, dan heb ik meer kans dat de mijn exemplaar er vroeg bij is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
kmf schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:36:
Hmmm... Net retina scherm heeft zoveel pixels en zo'n hoge dpi. Zal je dan nog last KUNNEN hebben van dead pixels?
Iets wat pixels heeft, kan dode pixels hebben. Waarom zou een scherm met méér (en kleinere) pixels ineens geen dode pixels meer kunnen hebben :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:39
Hahn schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:39:
[...]

Iets wat pixels heeft, kan dode pixels hebben. Waarom zou een scherm met méér (en kleinere) pixels ineens geen dode pixels meer kunnen hebben :?
Hij bedoelt of je er last van hebt. Dus kun je dat nog zien... Dat hangt natuurlijk af van hoe goed je ogen zijn en hoe dicht je bij het scherm zit. Gelukkig heb ik er geen ervaring mee :) Er zullen echter vast wel gebruikers zijn van iPhones (4/4S) die daar wel al ervaring mee hebben.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-05 01:57

Turfschipper

Hup NAC

Ik vind dat best een goede vraag. Ik denk zelf dat je het niet ziet bij normaal gebruik. Misschien als je een pixeltest doet, dat je hem dan ineens ziet.

Dus, zolang je niks verkeerds ziet, niks testen, ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208250

Ik vraag mij af hoelang de iPad 2 nog leverbaar zal blijven na de release van de 3.. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoedje schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:41:
[...]

Hij bedoelt of je er last van hebt. Dus kun je dat nog zien... Dat hangt natuurlijk af van hoe goed je ogen zijn en hoe dicht je bij het scherm zit. Gelukkig heb ik er geen ervaring mee :) Er zullen echter vast wel gebruikers zijn van iPhones (4/4S) die daar wel al ervaring mee hebben.
Bij een iPhone4(s) is hetzo dat je op normale afstand geen pixels kan onderscheiden. Ga je er dichter op zitten, dan kunnen je ogen niet meer focussen en onderscheidt je ook geen pixels.
Alleen met een vergrootglas/microscoop zal je dus dead pixels kunnen vinden.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 21:54
Anoniem: 208250 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 01:54:
Ik vraag mij af hoelang de iPad 2 nog leverbaar zal blijven na de release van de 3.. Iemand enig idee?
De 16GB WiFi variant blijft leverbaar (ik vermoed als beetje tegenwicht tegen Android tablets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Laatst online: 07-05 11:03
Hoop dat vandaag bekend wordt hoe laat we morgen kunnen bestellen :)

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 08:00:
[...]

De 16GB WiFi variant blijft leverbaar (ik vermoed als beetje tegenwicht tegen Android tablets).
Ik denk dat ze gewoon nog van hun voorraad af moeten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
syltheboy schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 09:25:
[...]

Ik denk dat ze gewoon nog van hun voorraad af moeten. ;)
Inderdaad, voorraad moet eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Jpjedi schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 09:27:
[...]

Inderdaad, voorraad moet eruit.
In dit artikel: nieuws: Apple presenteert nieuwe iPad met beter scherm

Staat toch echt:
De iPad 2 blijft overigens in de winkel liggen, maar zakt in prijs. De 16GB-versie wordt 100 dollar goedkoper en gaat naar 399 dollar, terwijl de 3g-versie met evenveel opslag 529 dollar gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Ja.. verklaar je nader? Ik vat hem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39
Ik zag gisteren bij MM de iPad 2 16GB WiFi voor €399. Van alle versies lag nog een bak vol. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

kmf schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 07:06:
[...]

Bij een iPhone4(s) is hetzo dat je op normale afstand geen pixels kan onderscheiden. Ga je er dichter op zitten, dan kunnen je ogen niet meer focussen en onderscheidt je ook geen pixels.
Alleen met een vergrootglas/microscoop zal je dus dead pixels kunnen vinden.
Dat hangt van je visus af, ik kan ze wel zien maar heb ook een debiel hoge visus. Moet me er wel voor inspannen, dat wel, maar onzichtbaar is het nog niet. Of ik een dode pixel zou spotten weet ik niet, in ieder geval niet als hinderlijk ervaren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Roeligan schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:43:
[...]

Wat ik wel zie op de site van Apple (comparison tussen 2 en 3)

Bij iPad2: Photo and video geotagging over Wi-Fi
Bij de nieuwe iPad: Photo and video geotagging

Daar is dus "over Wi-Fi" weggelaten, misschien toch stiekem een GPS aan boord?
Iemand hier nog een mening over?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Geachte ----,

Hartelijk dank voor uw email.

Het is helaas niet bekend of er een pre-order mogelijk komt voor de nieuwe iPad.

De iPad zal vanaf 23 Maart in Nederland beschikbaar zijn, zo ook op onze website. Indien er een mogelijkheid is om de iPhone te pre-orderen zal dit direct op de website vermeldt staan, houd daarom goed de website in de gaten.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd, mocht u toch nog vragen hebben, kunt u mij altijd terug emaillen.

Met vriendelijke groet,

--------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz

Lucaz

Ondertiteling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:28
duurder dan bij Apple? 498 bij die webshop ipv 479 bij apple. 16gb model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Jpjedi schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 09:44:
[...]

Ja.. verklaar je nader? Ik vat hem niet?
Het punt is, waarom zou je je voorraad kwijt willen als het product gewoon nog een tijd leverbaar blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011

PBP

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MVqZXl.jpg
The Geekbench Score of the 4S was 618, The iPad 2 was 751 and the New iPad is 756.
1GB ram dus :)

[ Voor 43% gewijzigd door PBP op 13-03-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz

Lucaz

Ondertiteling

Brm-G schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:57:
[...]

duurder dan bij Apple? 498 bij die webshop ipv 479 bij apple. 16gb model
Maar krijg hem wel de 19de of 20ste binnen :P Dan maar iets duurder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Laatst online: 06-05 15:00
De rest van de scores zijn hier te vinden: http://www.tinhte.vn/threads/1139326/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 15:28
Scores vallen een beetje tegen als je het mij vraagt. Ik had toch wel gehoopt op een hoger geklokte CPU en een sneller systeem in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 13:39
Bigg Balls schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:55:
Scores vallen een beetje tegen als je het mij vraagt. Ik had toch wel gehoopt op een hoger geklokte CPU en een sneller systeem in het algemeen.
Benchmarks zijn ook maar een momentopname en totaal niet representatief voor de eindervaring. Zolang het soepel werkt is toch eigenlijk alles prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Houdt deze test ook rekening met het verbeterde grafische gedeelte? Misschien dat de test tool herschreven moet worden? Het kan op een aantal vlakken hetzelfde presteren als zijn voorganger, maar zoals gezegd zou het grafisch 2x zo snel/goed moeten zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Roeligan op 13-03-2012 12:00 . Reden: typo ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Laatst online: 23:35
Op MacRumors is een eerste (Vietnamese) unboxing video te zien van de nieuwe iPad. Het voegt misschien niet zoveel toe, maar wel leuk om even te bekijken :)

http://www.macrumors.com/...d-generation-retina-ipad/

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Blijft leuk straks met de Amerikaanse release op m'n gemak even wat unboxing en reviews bekijken. En een week later hopelijk zelf mijn iPad1 vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Geekbench iPad iPad 2 The New iPad iPhone 4S
Benchmarks – Geekbench 2.2.7 for iOS
Integer 369 692 681 551
Floating Point 468 921 914 735
Memory 704 780 839 748
Stream 341 339 334 229
Memory 256MB 512MB 1GB 512MB
Processor Apple A4 @ 1000 (single-core) Apple A5 @ 1000 (dual-core) Apple A5X @ 1000 (dual-core) Apple A5 @ 800 (dual-core)
iOS Version iOS 5.1 iOS 5.1 iOS 5.1 iOS 5.1
Geekbench Score 471 752 756 629

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Laatst online: 06-05 15:00
NotSoSteady schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:11:
Geekbench iPad iPad 2 The New iPad iPhone 4S
Benchmarks – Geekbench 2.2.7 for iOS
Integer 369 692 681 551
Floating Point 468 921 914 735
Memory 704 780 839 748
Stream 341 339 334 229
Memory 256MB 512MB 1GB 512MB
Processor Apple A4 @ 1000 (single-core) Apple A5 @ 1000 (dual-core) Apple A5X @ 1000 (dual-core) Apple A5 @ 800 (dual-core)
iOS Version iOS 5.1 iOS 5.1 iOS 5.1 iOS 5.1
Geekbench Score 471 752 756 629
Vreemd dat de score voor Stream lager is dan die van zelfs de iPad 1. Meer geheugen maar het is trager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-04 17:49
Net mijn shipping notification gekregen. Hij ligt nu in the vliegtuig van Shenzhen naar Singapore. Als het vrijdag nog lukt dan heb ik de iPad voor alle Amerikanen hem krijgen (hier GMT+8), alleen de japanners zijn iets eerder.

Anyway, het kan ook na het weekend worden. Ik kan in ieder geval wat vraagjes beantwoorden :)

Prijstechnisch: $658 Singapore Dollar, wat rond de €405 is.

[ Voor 8% gewijzigd door Vanx op 13-03-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 21:09
Kan niet wachten tot de iPad 3. Begin de tekortkomingen van mijn iPad 1 wel wat te merken, voor het gebrek van afspelen van 720p rechstreeks vanaf mijn NAS (mkv).

Zit met smart te wachten op het reserveren bij iCentre of misschien gewoon op D Day halen bij MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-02 03:41
Ik dacht nooit een Ipad te willen kopen als Androidman, maar de afprijzing heeft mij er in combinatie met de nood voor een tablet er toch overgehaald om een Ipad 2 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
johiem schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:55:
Kan niet wachten tot de iPad 3. Begin de tekortkomingen van mijn iPad 1 wel wat te merken, voor het gebrek van afspelen van 720p rechstreeks vanaf mijn NAS (mkv).

Zit met smart te wachten op het reserveren bij iCentre of misschien gewoon op D Day halen bij MM.
Een iPad2 kan 720p MKV ook niet soepel afspelen (een Athlon X2 ook niet), dus betwijfel of tNi dat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Via jailbreak en bijvoorbeeld XBMC gaan zelfs veel 1080p bestanden vloeiend. Het probleem voor non-jailbroken toestellen is dat er in iOS geen ondersteuning is om rechtstreeks .mkv bestanden te splitten, waardoor je het zelf moet programmeren (via een app dus) en dan heb je geen toegang tot de h.264 hardware decoder API. Of zoiets.

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 13-03-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

leeuwtje1 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:14:
Ik dacht nooit een Ipad te willen kopen als Androidman, maar de afprijzing heeft mij er in combinatie met de nood voor een tablet er toch overgehaald om een Ipad 2 te halen.
De combinatie werkt voor mij goed. Op mijn smartphone verwacht ik enige flexibiliteit en dat werkt op een Android gewoon super voor mij, schermen, widgets enz zijn perfect naar eigen wens in te richten.. De tablet voor thuis mag eenvoudig en doelbewust zijn werk doen, en zo dat ook de vrouw het kan gebruiken en verder hoeft daar niet al te veel aan getweaked te worden. Dan is een Ipad gewoon perfect.

[ Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 13-03-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 21:09
Phuncz schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:23:
Via jailbreak en bijvoorbeeld XBMC gaan zelfs veel 1080p bestanden vloeiend. Het probleem voor non-jailbroken toestellen is dat er in iOS geen ondersteuning is om rechtstreeks .mkv bestanden te splitten, waardoor je het zelf moet programmeren (via een app dus) en dan heb je geen toegang tot de h.264 hardware decoder API. Of zoiets.
Nou dat zal wel een tegenvaller zijn, dan alles maar omzetten. Komen er maar op 1 manier achter. Anyway ik ga hem toch kopen, het is een hele upgrade van een iPad 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
720p series werken prima met mijn iPad 2 anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Hier werken 720p mkv's ook prima. Gewoon streamen met Airvideo en dan coverteerd hij ze tijdens het afspelen. Zolang je geen bestanden heb van 10gb gaat dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 04-05 17:28

zAo

GPLv2 Fanboy

NotSoSteady schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:32:
720p series werken prima met mijn iPad 2 anders
Waar kijk je die mee dan? Ik heb mijn Transformer Prime verkocht, maar dit blijft een groot probleempunt voor me. Thuis kan Plex alles regelen, maar ik ga voor op reis niet re-encoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Heeft iemand hier trouwens ervaring met een iPad in Engeland halen? Ben daar eind maart, dus misschien dat ik er dan eentje kan oppikken. Is alleen de oplader anders dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 13:39
PBP schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:35:
Hier werken 720p mkv's ook prima. Gewoon streamen met Airvideo en dan coverteerd hij ze tijdens het afspelen. Zolang je geen bestanden heb van 10gb gaat dat prima.
Een iDevice met AirVideo converteert niets, dat doet de PC/Mac waarop het bronbestand staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 04-05 17:28

zAo

GPLv2 Fanboy

me_mrtn schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:39:
[...]
Een iDevice met AirVideo converteert niets, dat doet de PC/Mac waarop het bronbestand staat.
En daar heb ik dus geen zin/tijd voor. Ik wil nu iets downloaden op mijn machine en het direct oversleuren. Dat overzetten is al een stap te veel, maar zo zit iOS nu eenmaal in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

me_mrtn schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:39:
[...]

Dat bedoel ik ook niet. Dat doet mijn iMac ook, dat had ik er niet bijgezet :P. Maar Airvideo werkt prima , maar ja dan moet je wel je pc/mac aanlaten ja.
Pagina: 1 ... 3 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]