iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Wel opvallend dat in web winkels ze hem gewoon iPad 3 noemen ipv new iPad of gewoon iPad. En de 1080p Apple TV heeft Apple TV HD.Phuncz schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:05:
Ik kan wel een weekje extra wachten, dan steun ik mijn eigen land zijn economie meer mee
Ik vind de naamgeving van Apple ook niet handig, had er gewoon een digit achter gezet, wel zo handig.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Het probleem is gewoon dat ze in de buik zitten met de iPad 2, het liefst zullen ze gewoon de naam iPad gebruiken maar dan komen er helemaal problemen omdat mensen het niet begrijpen. Daarom heeft die de naam 'new' iPad meegekregen, in de support pages wordt ook de hele tijd verwezen naar de third-generation iPad.loekf2 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:20:
[...]
Wel opvallend dat in web winkels ze hem gewoon iPad 3 noemen ipv new iPad of gewoon iPad. En de 1080p Apple TV heeft Apple TV HD.
Ik vind de naamgeving van Apple ook niet handig, had er gewoon een digit achter gezet, wel zo handig.
Tesla Model 3 RWD (2023)
@kmf Lees de hands-on nog eens goed door. Ik heb nergens gezegd dat hij structureel trager is (ook niet sneller), maar dat hij op sommige momenten bij zware taken een kleine hapering laat zien, waar je bij zware taken op de iPad 2 niet ziet.
Het zijn wel degelijk real-life dingen, maar bovenal was ik verbaasd, omdat je dit nooit ziet bij de aankondiging van Apple-producten. Als Apple iets toont, werkt het goed of ze tonen het niet (vandaar ook dat je de Camera-app niet mocht starten vermoedelijk; je kon dan niet zien waartoe hij in staat is). Dat zaken die ze juist wel tonen niet altijd op de snelheid lopen die je verwacht, is dan een behoorlijke verrassing. Ik was trouwens niet de enige die het heeft gezien, ik heb het zoals gezegd gecheckt met een van de meer technische Apple-medewerkers die er was en die bevestigde mijn bevindingen. Tot zijn eigen verbazing overigens.
@Dr. Strangelove Absoluut. Als mensen ze ze in een willekeurige winkel (bijvoorbeeld aan het Leidseplein in Amsterdam
In het algemeen: ik heb geprobeerd om een beeld te geven van de indruk die ik kreeg door te spelen met de nieuwe iPad (drie exemplaren in totaal, totale speeltijd drie kwartier). Ik snap dat het vreemd lijkt dat op andere sites andere bevindingen staan, maar het is misschien goed te vertellen dat op sites als The Verge de tijd van publicatie het belangrijkste is: als de persco om kwart over acht af is, vinden ze negen uur voor de hands-on al te laat. Ze nemen geen tijd om gewoon te 'spelen', ze rennen naar de demonstratieruimte, grijpen een iPad, klikken wat rond, maken een video, schieten foto's en gaan snel tikken en uploaden om de concurrentie te snel af te zijn. Dat had ik ook kunnen doen, maar als redactie vinden we dat geen format dat bij ons past: wij spelen liever langer, proberen benchmarks te doen of op andere manieren het apparaat zwaar te belasten en checken de firmware op nieuwe apps of instellingen. In dit geval ben ik eerst teruggegaan naar het hotel, waarbij ik alle aantekeningen en beeldmateriaal heb doorgenomen en daarna ben ik pas gaan schrijven. Dat is een fundamenteel andere benadering van een hands-on. Wat The Verge en Engadget doen, past goed bij hun stijl van schrijven en werken, maar niet bij die van Tweakers.net. Ik zie uit naar hun reviews, want bij de iPad 2 weken die ook behoorlijk af van hun hands-on bevindingen
Ik vind het wel jammer dat ze het gewicht niet lager hebben gekregen, iPad is me al net iets te zwaar. maar zo'n dikke batterij is natuurlijk nodig voor dat scherm, snellere processor en LTE.
Mooi gezegd, ik vind het ook helemaal niet erg als Tweakers wat later komt met een hands-on of een review. Soms verwacht je dat ie eerder komt (met het gevoel "waarom heeft Tweakers nog geen review?!") maar als ie er eenmaal is, is het eigenlijk altijd erg uitgebreid en de moeite waard om te lezen.Wat The Verge en Engadget doen, past goed bij hun stijl van schrijven en werken, maar niet bij die van Tweakers.net
Ja... bij GravisVeeGee schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:57:
Is het inmiddels al mogelijk om hem ergens over de grens te pre-orderen? Via de Duitse Apple Store is slechts verzenden naar een Duits adres mogelijk, terwijl ik hem graag zou ophalen ergens vlak over de grens.
Heb er zelf een 4G met 64 GB + AppleTV HD in bestellingen staan. Voor abhohlen (ik haat UPS) moet je ff een mailtje sturen na de bestelling.
Hm bij Maastricht over de grens is me toch iets te ver vanaf Groningen. Ik las dat ze ongeveer 20 EUR verzendkosten rekenen? Heb ik hem dan de 16e in huis of wordt de iPad dan pas verstuurd? Anders loont het misschien toch om nog even een weekje te wachten voor de Nederlandse release.loekf2 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:30:
[...]
Ja... bij Gravis
Heb er zelf een 4G met 64 GB + AppleTV HD in bestellingen staan. Voor abhohlen (ik haat UPS) moet je ff een mailtje sturen na de bestelling.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Anoniem: 399255
Ben ik ook benieuwd naar, hoorde dat apple stores zelf eerst voorraad krijgen, dan de resellers, kans dat gravis er genoeg heeft om ook uit te leveren + verzend tijd dat het tijdig is dan de 23 maart voor NL weet ik nietVeeGee schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:12:
[...]
Hm bij Maastricht over de grens is me toch iets te ver vanaf Groningen. Ik las dat ze ongeveer 20 EUR verzendkosten rekenen? Heb ik hem dan de 16e in huis of wordt de iPad dan pas verstuurd? Anders loont het misschien toch om nog even een weekje te wachten voor de Nederlandse release.
Tubes....It's what make music music!
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Aha..bijna 24uur al. Iets te laat dus..Rivanov schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:46:
Troll? Die is er al sinds gisteravond.
Klopt, ik heb die gisteravond al op mijn iPad 1 gezet.
Mijn indruk is erg positief. Er zijn duidelijk flink wat optimalisaties in uitgevoerd. Mijn iPad 1 is iig duidelijk sneller met 5.1.
Het geluid is echt duidelijk verbeterd, browsen en switchen tussen apps gaat soepeler, het afspelen van video's gaat nu eindelijk zonder vastlopers bij elke derde film.
Prima update/upgrade wat mij betreft.
Running now!!..idd op de 2 voelt het ook in eerste instantie sneller aan...zal het placebo zijn?Richub schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:54:
[...]
Klopt, ik heb die gisteravond al op mijn iPad 1 gezet.
Mijn indruk is erg positief. Er zijn duidelijk flink wat optimalisaties in uitgevoerd. Mijn iPad 1 is iig duidelijk sneller met 5.1.
Het geluid is echt duidelijk verbeterd, browsen en switchen tussen apps gaat soepeler, het afspelen van video's gaat nu eindelijk zonder vastlopers bij elke derde film.
Prima update/upgrade wat mij betreft.
Ziet er prima uit tot nu toe
Zal Microsoft niet leuk vindenRichub schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:54:
Mijn huidige iPad 1st gen komt ook bij Gravis vandaan. Prima zaak in Duitsland, personeel spreekt engels. Staat me alleen iets bij van niet kunnen pinnen in de winkel. We zijn twee jaar verder en ik heb tegenwoordig nooit problemen met pinnen over de grens. Ze accepteren geen creditcards geloof ik.Anoniem: 399255 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:39:
[...]
Ben ik ook benieuwd naar, hoorde dat apple stores zelf eerst voorraad krijgen, dan de resellers, kans dat gravis er genoeg heeft om ook uit te leveren + verzend tijd dat het tijdig is dan de 23 maart voor NL weet ik nietHebben mensen hier ervaring mee? (dus bestellen en bezorgen vanuit gravis)
Kan natuurlijk een week wachten, maar gadget freak....
Ik hoop dat de Safari crashes minder worden. Tegenwoordig knalt Safari er mij iets te snel uit (op de 1st gen iPad) door geheugen krapte. Maar ja... iPad moet het met 256 MB doen...silitek schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:57:
[...]
Running now!!..idd op de 2 voelt het ook in eerste instantie sneller aan...zal het placebo zijn?
Ziet er prima uit tot nu toe
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Tja, het is maar wat je wilt... helemaal naar Duitsland rijden om één week eerder een iPad 3 te hebben, of één week wachten en bij een reseller in de buurt (of in een stad in de buurt) een iPad 3 halen.Rivanov schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:29:
De mStore in Duitsland doet in ieder geval niet aan reserveren. Ik wacht nog op antwoord van Gravis. En anders rij ik gewoon naar Oberhausen.
Ik denk dat het grote probleem met jouw hands-on juist is, dat er wordt gesuggereerd dat de iPad 3 een (soms veel) slechtere performance heeft dan de iPad 2, terwijl uit deze punten hierboven blijkt dat de performance juist gelijk is aan of beter dan de iPad 2.arnoudwokke schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 01:39:
Ik heb een paar dingen gedaan om te kijken of de nieuwe iPad snel bleef. Vervolgens heb ik die handelingen, waar mogelijk, herhaald op een iPad 2. Dit zijn ongeveer:
- Snel scrollen door veel foto's, onder meer in iPhoto <- de nieuwe iPad kon dit gewoon niet bijbenen. Thumbnails verschenen pas seconden later op het scherm en het scrollen ging schokkerig. Ik heb dit op drie iPads gereproduceerd. Een Apple-medewerker die ik het heb verteld, bevestigde het. 'It cannot catch up when you do that' Dit kan de iPad 2 ook niet als je heel snel omlaag scrollt in de foto app
- Een grafische zware game starten en vervolgens op de Home-knop rammen <- na het drukken op de Home-knop sloot hij in ongeveer de helft van de gevallen niet direct af. Ook stotterde afsluitanimatie (je weet wel, dat het venster naar het midden van het homescreen toe verdwijnt. Ik heb heel wat afgespeeld op de iPad 2, maar dat had ik nog nooit gezien. Dit zie je ook gebeuren bij zware games op de iPad 2 (zoals PES)
- Snel op een foto inzoomen en uitzoomen, vervolgens volgende foto oproepen <- ook hierbij ging het niet altijd feilloos. Omdat het hierbij ging om fullsize-foto's, vond ik dat enigszins logisch. Geen idee in welke app je bedoelt: iPhoto of de Foto's app
- Snel apps opstarten en afsluiten <- geen lag, bleef vlekkeloos gaan Bij de iPad 2 niet altijd vlekkeloos
- Snel scrollen in de browser <- geen lag, bleef vlekkeloos gaan Bij de iPad 2 niet altijd vlekkeloos
In alle tijd dat ik een iPad 2 in gebruik heb gehad, heb ik nooit lag gezien. Daar komt bij dat Apple veelal een functie of feature pas toepast als het vlekkeloos werkt. Dit heb ik dus nog nooit gezien op een Apple-product bij de aankondiging (wel bij veel andere producten trouwens - bijna geeneen werkt bij de aankondiging zonder vertragingen). Omdat het een Apple-product is en de release snel is, vind ik dat ik de lat hoger mag leggen.
We mochten onze cameraman niet meenemen, anders hadden we hier een schitterende video gemaakt. Geen enkel Nederlands medium mocht dat trouwens. Mijn cameraskills behoren tot de beroerdste op de redactie. Mijn foto's zijn veelal al nauwelijks acceptabel, ik waag me daarom niet aan video
Voor sommigen is Duitsland ook in de buurt he.Uniciteit schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:38:
[...]
Tja, het is maar wat je wilt... helemaal naar Duitsland rijden om één week eerder een iPad 3 te hebben, of één week wachten en bij een reseller in de buurt (of in een stad in de buurt) een iPad 3 halen.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Niet iedereen woont in de Randstad of Groningen waardoor het helemaal naar Duitsland is. Ik zit binnen no-time in Duitsland namelijk.Uniciteit schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:38:
[...]
Tja, het is maar wat je wilt... helemaal naar Duitsland rijden om één week eerder een iPad 3 te hebben, of één week wachten en bij een reseller in de buurt (of in een stad in de buurt) een iPad 3 halen.
Nu met 5.1 release vraag ik me af hoe objectief z'n bevinden nu zijn!!..Alle Lag "Hiaten"op de 2 zijn verdwenen.Uniciteit schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:41:
[...]
Ik denk dat het grote probleem met jouw hands-on juist is, dat er wordt gesuggereerd dat de iPad 3 een (soms veel) slechtere performance heeft dan de iPad 2, terwijl uit deze punten hierboven blijkt dat de performance juist gelijk is aan of beter dan de iPad 2.
Wat doe ik fout / wat moet ik doen / inregelen?
Ja het was echt zo erg.Rivanov schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:34:
Hmm. Was het toen zo erg daar ja?
Maar misschien wordt het nu beter georganiseerd en zal de drukte ook minder zijn, zeker als de launch om
5 uur 's middags is net als vorig jaar met de iPad 2.
Ben ik ook benieuwd naar!alwinus schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:07:
Enig idee trouwens wanneer de ipad te reserveren is in de online nederlandse apple store?
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
zit er over te denken om de iPad ook te gebruiken om met iMovie leuke filmpjes te editen.
nu schiet ik die filmpjes niet met de iPad maar met een videocamera (betere zoom, optische stabiliteit, etc) en die spuugt 1080p 60fps uit op H.264 mp4 formaat.
vraag 1. Kan ik mijn SD-kaartje via een camera connector kit aansluiten op de iPad en dan direct editen (dus zonder eerst via iTunes te converteren en op de iPad synchroniseren)?
vraag 2. If so, trekt de new Ipad met zijn A5x processor en iOS 5.1 het dan om een 1080p 60fps H.264 bestand te editen en weg te schrijven naar het bewerkte bestand met behoud van de 1080p kwaliteit?
one life, live it!
Goede vraag... misschien dat ik anders ff bel met een apple store en hem daar reserveer (als ze daar tenminste aan doen)alwinus schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:07:
Enig idee trouwens wanneer de ipad te reserveren is in de online nederlandse apple store?
LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak
De hands-on van Arnoud was met 5.1. Waarom zou lag logisch zijn op de nieuwe Ipad? Hierom: De GPU is dubbel zo krachtig ivm de Ipad 2, maar er moeten wel 4 keer zoveel pixels aangestuurd worden. Dat kan lag opleveren;)silitek schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:16:
[...]
Nu met 5.1 release vraag ik me af hoe objectief z'n bevinden nu zijn!!..Alle Lag "Hiaten"op de 2 zijn verdwenen.
Dit zou moeten lukken:erwin.heukels schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:15:
zit er over te denken om de iPad ook te gebruiken om met iMovie leuke filmpjes te editen.
...die spuugt 1080p 60fps uit op H.264 mp4 formaat.
Video formats supported: H.264 video up to 1080p, 30 frames per second, High Profile level 4.1 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; Motion JPEG (M-JPEG) up to 35 Mbps, 1280 by 720 pixels, 30 frames per second, audio in ulaw, PCM stereo audio in .avi file format.
LET OP: het is niet altijd mogelijk om je camera in te stellen in het juiste formaat of dat er toch ergens iets niet compatibel is. Ik raad je aan om een aantal voorbeeldfilmpjes opgenomen met de camera (in verschillende resoluties en instellingen) op een SD-kaartje mee te nemen en naar één van de betere Apple Resellers of best nog de Apple Store in Amsterdam te gaan om het te testen op de 3de generatie iPad als hij er is over twee weken. Normaal zal tegen dan hun softwareupdate ook al binnen moeten zijn voor de demotoestellen waar gegarandeerd iMovie HD bij zal zitten, zodat zij het kunnen testen. En anders is er nog steeds de Genius Bar.
Ja, als het in het hierboven aangeduide formaat is. Let vooral op dat het 1080p 30fps is en geen 1080i 60fps, evenals het profiel en geluid !erwin.heukels schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:15:vraag 1. Kan ik mijn SD-kaartje via een camera connector kit aansluiten op de iPad en dan direct editen (dus zonder eerst via iTunes te converteren en op de iPad synchroniseren)?
Er is zover ik weet nog geen toestel kunnen gereviewed worden, maar aannemelijk wordt het wel dat de kwaliteit behouden blijft want de iPad 2 was al relatief goed met video-editing. Het zal niet op kunnen tegen een high-end PC met een duur video-editing pakket, maar ik zie de gemiddelde mens het verschil er ook niet uithalen zonder een zij-aan-zij A/B vergelijking.erwin.heukels schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:15:vraag 2. If so, trekt de new Ipad met zijn A5x processor en iOS 5.1 het dan om een 1080p 60fps H.264 bestand te editen en weg te schrijven naar het bewerkte bestand met behoud van de 1080p kwaliteit?
Ik vraag me af waar dit vanaf zou komen. Ik vermoed dat het RAM geheugen de beperkende factor zal zijn in dit geval, dat het niet snel genoeg aangesproken kan worden of dat er nog redelijk wat optimalisatie nodig zal zijn.alwaysleft schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:36:
[...]
De hands-on van Arnoud was met 5.1. Waarom zou lag logisch zijn op de nieuwe Ipad? Hierom: De GPU is dubbel zo krachtig ivm de Ipad 2, maar er moeten wel 4 keer zoveel pixels aangestuurd worden. Dat kan lag opleveren;)
[ Voor 23% gewijzigd door Phuncz op 09-03-2012 12:06 ]
Ik zou er best 1 willen aanschaffen 2e hands maar ik zou niet weten wat nu een fair prijs zou moeten zijn.
Uiteraard de Ipad 3 komt eraan dus zou de prijs van de 1 drastische moeten gaan zakken lijkt mij...maar wat zou je er nog voor kunnen vragen?
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
- download iPone configuration Utility
- De iPhoto app ook downloaden via iTunes
- Vervolgens in de tool iPhoto.ica toevoegen (te vinden in de map "mobile applications" in je iTunes folder
- iPad verbinden met kabel, links in de tool je iPad aanklikken,
- Rechts naar tabblad programma's gaan, naar beneden scrollen naar iPhoto, klik op installeren et voila!
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Anoniem: 87302
225 euro voor een 16gb ipad 1Donnas-A schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:13:
Heeft iemand toevallig een idee hoeveel de waarde nu van een Ipad 1 zou moeten zijn?
Ik zou er best 1 willen aanschaffen 2e hands maar ik zou niet weten wat nu een fair prijs zou moeten zijn.
Uiteraard de Ipad 3 komt eraan dus zou de prijs van de 1 drastische moeten gaan zakken lijkt mij...maar wat zou je er nog voor kunnen vragen?
Ook al geprobeerd alleen crashed hij wel vaak hier.Tourniquet schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:41:
Trucje om iPhoto toch op de iPad 1st gen te installeren:
- download iPone configuration Utility
- De iPhoto app ook downloaden via iTunes
- Vervolgens in de tool iPhoto.ica toevoegen (te vinden in de map "mobile applications" in je iTunes folder
- iPad verbinden met kabel, links in de tool je iPad aanklikken,
- Rechts naar tabblad programma's gaan, naar beneden scrollen naar iPhoto, klik op installeren et voila!
Ok dank je wel! Dan is dat de prijs die ik ga hanteren en meer geef ik er dan ook niet voor!
Geen iPad 1 64Gb nodig?Donnas-A schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:44:
[...]
Ok dank je wel! Dan is dat de prijs die ik ga hanteren en meer geef ik er dan ook niet voor!
PSN: TDBtje
Nou ik weet niet precies wat je er voor vraagt?
Ik heb inmiddels contact met iemand die een 16gb verkoopt voor 225....
Dus als je een mooie deal weet stuur me dan maar een PB
Anoniem: 339105
maar over de zoveelste generatie.
Ik schat in dat ze bij een volgende iPhone het daar ook zo gaan toepassen.
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 339105 op 09-03-2012 13:02 ]
Toevallig was ik ff op de site aan het kijken een daar wordt ook gesproken over generatieAnoniem: 339105 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:00:
Wat betreft de naam: bij de iPod hebben ze het toch ook niet over iPod 1 etc.,
maar over de zoveelste generatie.
Ik schat in dat ze bij een volgende iPhone het daar ook zo gaan toepassen.
iPad 2
2e generatie
iPad
3e generatie
LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak
Ja, net als bij de iPods dus... Ik vind het ook wel logisch.. En het ziet er cleaner uit (zeker als ze later ook nog met toevoegingen gaan werken, zoals bijvoorbeeld de iPhone 3GS). Juist bij de iPhone is de nummering een zooitje geworden. Ik denk dat ze dat ook aan gaan pakken en het probleem bij de iPad wilden voorkomen.appelsientje schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:04:
[...]
Toevallig was ik ff op de site aan het kijken een daar wordt ook gesproken over generatie
iPad 2
2e generatie
iPad
3e generatie
Ja bij mij crashte hij ook al een paar keer. Ook geen idee wat er gebeurt bij syncen en als er updates voor de app komen.PBP schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:42:
[...]
Ook al geprobeerd alleen crashed hij wel vaak hier.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
An a day keeps the doctor away.
Nee, nog nietHardCoreGamer schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:20:
Mijn 'oude' iPad net verkocht, is er al een manier om 'The New' iPad te reserveren?
rond de 200 euroDonnas-A schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:13:
Heeft iemand toevallig een idee hoeveel de waarde nu van een Ipad 1 zou moeten zijn?
Anoniem: 434800
Ik mag hopen dat je microUSB bedoelt, maar eh..het is natuurlijk wel vreemd...volgens mij is het voor mobiele telefoons toch verplicht om vanaf (ehh...dit jaar?) microUSB te hebben, laat ze dat dan gelijk doortrekken naar de tablets. Met punt 2 ben ik het ook wel eens...vreemd dat dat niet kan/gebeurt..CoiLive schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:25:
Mooi ding weer. Er zal zeker weer een iPad in huis komen, maar ik heb nog wel even geduld (geen geld voor over nu). Er zijn alleen 4 dingen die ik mis/jammer vind:
1. Stylus. Ik weet dat Apple hier 'tegen' is, maar het zou fijn zijn als je een stylus zou kunnen gebruiken met een veel dunnere punt (minimus op de iPad 2 is volgens mij iets van 5 á 6 mm?). Dit maakt tekenen en notities maken vele malen prettiger dan met je vingers of met een stylus met een dikke punt zoals nu het geval is. (zou trouwens kunnen dat het nu mogelijk, maar daar heb ik niks over gezien of gelezen).
2. 'Multitasking'. Hier bedoel ik eigenlijk maar 1 ding mee. Als ik een film of filmpje (Youtube, TED etc.) aan het kijken ben dan heb ik nog wel eens de neiging om even snel iets op te zoeken of te checken. Dan zou ik het prettig vinden als de video op de achtergrond (of alleen de audio) door blijft lopen. Ik vind het vervelend om dan opeens in stilte te zitten of 'uit' de film te zijn. Ik kan prima even verder luisteren terwijl ik even snel iets check.
3. Betere front facing camera. Niet echt een heel erg groot punt, maar nu nog VGA? Het zou fijn zijn als dat iets hoger zou kunnen zijn.
4. Dock connector. Maak het nou eens gewoon standaard mini usb. Die kabels heeft iedereen overal wel liggen en hoe ik er niet aan te denken als ik ergens heen ga. Dit is zeker geen groot punt, maar ik heb liever standaarden wat dat betreft.
Ja kan wel YouTube filmpjes (of het geluid althans) laten doorspelen terwijl je in een andere app bent. Alleen je moet wel een extra handeling verrichten. Namelijk na het schakelen naar bijv. Safari even 2x de Home button indrukken, de balk naar links swipen en daar met de music player controls de video weer starten. Zo luister ik regelmatig muziek via YouTube terwijl ik aan het browser ben. Wel erg jammer dat de video standaard gepauzeerd wordt als je de YouTube app naar de background verplaatst.TheVMaster schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:41:
[...]
Ik mag hopen dat je microUSB bedoelt, maar eh..het is natuurlijk wel vreemd...volgens mij is het voor mobiele telefoons toch verplicht om vanaf (ehh...dit jaar?) microUSB te hebben, laat ze dat dan gelijk doortrekken naar de tablets. Met punt 2 ben ik het ook wel eens...vreemd dat dat niet kan/gebeurt..
monnick schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:45:
[...]
Ja kan wel YouTube filmpjes (of het geluid althans) laten doorspelen terwijl je in een andere app bent. Alleen je moet wel een extra handeling verrichten. Namelijk na het schakelen naar bijv. Safari even 2x de Home button indrukken, de balk naar links swipen en daar met de music player controls de video weer starten. Zo luister ik regelmatig muziek via YouTube terwijl ik aan het browser ben. Wel erg jammer dat de video standaard gepauzeerd wordt als je de YouTube app naar de background verplaatst.
Wat is trouwens een beetje een 'leuke' prijs voor een iPad 1 64GB (wifi)....m'n vrouw wil eigenlijk wel een 3 maar wil natuurlijk wel een lekker prijsje voor de 1 krijgen..
Ik meen me te herinneren dat apple er met dit ding er onderuit weet te komen.TheVMaster schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:41:
[...]
Ik mag hopen dat je microUSB bedoelt, maar eh..het is natuurlijk wel vreemd...volgens mij is het voor mobiele telefoons toch verplicht om vanaf (ehh...dit jaar?) microUSB te hebben, laat ze dat dan gelijk doortrekken naar de tablets. Met punt 2 ben ik het ook wel eens...vreemd dat dat niet kan/gebeurt..
Ik dacht alleen dat het standaard met telefoons meegeleverd zou worden, blijkbaar niet dus. Ik heb er zelf maar een gekocht.
Micro-USB doen ze met de iPhone met een adapter (net zoiets als de Camera Connection Kit). Dus als het voor tablets moet dan gaan ze die vast ook ondersteunen. Is een stukje plastic van een euro (schat ik als productiekosten)TheVMaster schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:41:
[...]Ik mag hopen dat je microUSB bedoelt, maar eh..het is natuurlijk wel vreemd...volgens mij is het voor mobiele telefoons toch verplicht om vanaf (ehh...dit jaar?) microUSB te hebben, laat ze dat dan gelijk doortrekken naar de tablets. Met punt 2 ben ik het ook wel eens...vreemd dat dat niet kan/gebeurt..
Overigens ben ik blij dat ze niet gedwongen worden om de dock port af te schaffen. Het heeft een aantal grote voordelen, namelijk dat je er veel meer mee kan dan alleen USB kabels aansluiten. Je kan het ook gebruiken voor:
- Audio Uit
- Audio In (Al weet ik niet of dit geimplementeerd is op de iPad)
- Video Uit (Component of composiet)
- Serieel in/uit
- Vroeger zat er ook nog firewire op maar dat is uitgefaseerd.
Nee, de fabrikanten hoeven alleen maar een micro-USB adapter beschikbaar te maken, niet bij te leveren.rinkel schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:15:
[...]
Ik meen me te herinneren dat apple er met dit ding er onderuit weet te komen.
Ik dacht alleen dat het standaard met telefoons meegeleverd zou worden, blijkbaar niet dus. Ik heb er zelf maar een gekocht.
[ Voor 19% gewijzigd door GekkePrutser op 09-03-2012 22:43 ]
Ik quote mezelf maar eens omdat het relevant is aan de discussiePhuncz schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:42:
[...]
Micro- of Mini-USB is eigenlijk helemaal geen zegen. Mijn HTC 7 Trophy heeft het en als ik hem uit een dock/lader-thingie wil halen, moet ik dan met twee handen doen. iPad, iPhone, iPod en Macbooks kan je met gemak zonder ergens aan te moeten trekken en de dock-connector kan ook nog eens veel meer dan enkel laden.
Mij krijgt men ook niet meer overtuigd dat de dock-connector een slecht ding is.
Dat vind jij. Lijkt me toch logisch dat een oplaad/data kabel er niet zomaar uit moet "vallen"..Phuncz schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:35:
[...]
Ik quote mezelf maar eens omdat het relevant is aan de discussie
Waar ik een grotere hekel aan heb: ik gebruik van die externe batterijen, die hebben vaak ook een speciale adapter nodig.. gelukkig zijn er ook varianten te vinden die met usb te laden zijn.
/offtopic

Er zit in de wifi versie gewoon GPS hoor, bij de eerste iPad was dit echter alleen in de 3G variant.RKorenberg schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 22:55:
Ah nog geen GPS in de Wifi versieGa er sowieso eentje kopen, wil hem ook graag als TomTom gebruiken, dus dan kan ik of ruim 100eu meer neerlappen voor een 4G variant, of een losse bluetooth GPS adapter?
De specs pagina van Apple zegt toch echt dat Assisted GPS alleen op de 3G/4G/LTE versie zit.Roog1317 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:23:
[...]
Er zit in de wifi versie gewoon GPS hoor, bij de eerste iPad was dit echter alleen in de 3G variant.
Onder het kopje Location te vinden. http://www.apple.com/ipad/specs/
Dit was ook zo voor de iPad 1 en iPad 2.. Ze kunnen via wifi ook wel een soort van plaatsbepaling doen, maar dat is niet hetzelfde.
Inderdaad, bij de chip die vermoedelijk in de iPad 3 wordt gebruikt (Qualcomm MDM9600) zit GPS zelfs al in de baseband ingebouwd, dus er is niet eens een aparte chip meer voor nodig. Maar die Qualcomm chip zit natuurlijk niet in de WiFi versie.Satch schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:37:
[...]De specs pagina van Apple zegt toch echt dat Assisted GPS alleen op de 3G/4G/LTE versie zit.
Onder het kopje Location te vinden. http://www.apple.com/ipad/specs/
Dit was ook zo voor de iPad 1 en iPad 2.. Ze kunnen via wifi ook wel een soort van plaatsbepaling doen, maar dat is niet hetzelfde.
De iPads & 2 hadden nog wel een aparte chip, van Broadcom. Behalve de iPad 2 CDMA versie, die had hem al wel in de baseband geintegreerd. Maar die is in Nederland niet verkocht natuurlijk.
Dat laatste, dat is wel een verschil met wat je eerder zei:arnoudwokke schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:09:
Ik was trouwens niet de enige die het heeft gezien, ik heb het zoals gezegd gecheckt met een van de meer technische Apple-medewerkers die er was en die bevestigde mijn bevindingen. Tot zijn eigen verbazing overigens.
Deze laatste quote geeft een bevestiging aan, terwijl de 1e quote een verbazing aan geeft.Ik heb dit op drie iPads gereproduceerd. Een Apple-medewerker die ik het heb verteld, bevestigde het. 'It cannot catch up when you do that'
Dus wat is het nou, weet 'apple' dat de iPad 3 op bepaalde punten de performance niet heeft (terwijl de keynote én het handson filmpje van engagdet anders laten zien), of zou dit een exemplarisch preproductie modellen zijn die niet helemaal optimaal zijn (aangezien de camera ook niet gebruikt mocht worden), aangezien het (1e quote) ook een verrassing is voor de apple medewerker?
Ik denk dat het antwoord daarop een aanname zal zijn. Jammer dat je geen filmpje hebt, arnoud.
http://www.wired.com/gadg...-on-with-apples-new-ipad/We touched it. We caressed every bezel. The new iPad is a model of inspired industrial design, and its specs best the previous-generation iPad 2 in all the important areas. But while our hands-on time with the new iPad was admittedly brief today, we nonetheless left Apple’s demo room with an overwhelming sense of, well, “sameyness.”
Very little during our hands-on demo provoked a moment of jaw-dropping awe. The best tablet of 2011 is now undoubtedly better -- but for Apple, is this good enough? If anything, we’ve been spoiled by the performance and finesse of Apple’s existing products. We've become inured to the company's unique charms.
At first glance, the new iPad exudes familiarity -- and not just because most of its features were telegraphed via leaks and rumors during the last four months. The new slate’s physical design is nearly identical to that of the iPad 2, and nothing about its Appley comportment screams, “I’m an entirely new tablet!” The home button remains intact, and all but one physical dimension remains the same.
It’s only when you hold the new iPad in your hands -- and then turn on its screen -- that you begin to notice two key differences.
The first is extremely subtle: The new tablet is thicker. Now, it’s true, you have to be an iPad 2 user to notice the difference, but this latest model really does look a bit pudgier in the flesh. From generation to generation, the tablet’s waist line has grown from 8.8mm to 9.44mm. Who knew such a small size differential could even be noticeable?
We didn’t find the new dimension to be a problem, mind you. During our 15-minute hands-on demo, the extra thickness had no bearing on useability -- nor did the new tablet’s extra weight (the baseline Wi-Fi model has grown from 1.33 lbs to 1.44 lbs). But if you’re obsessed with industrial design aesthetics (or simply want to argue), you can take Apple to task for sliding just a wee bit backwards in the race to manufacture the slimmest, lightest mobile gear around.
The second key difference between the iPad 2 and “the new iPad” (come on, Apple, choose a name already) comes to light as soon as you turn on the screen. Packed with a 2048 x 1536 resolution, and pixel density of 264 pixels per inch, the new tablet’s so-called “Retina Display” is a sight to see.
It doesn’t boast the 326ppi spec of the iPhone 4 and 4S, but during our brief demo we couldn’t discern any difference in display quality between Apple’s best smartphones and newest tablet. This alone would seem to support the company’s overall promise that in a Retina Display, individual pixels melt into nothingness, leaving nothing but brilliant, near continuous-tone images in their wake.
To be sure, the new iPad’s display is drop-dead gorgeous, as well as notably bright. We scrutinized a bunch of high-resolution images pulled from Apple’s new iPhoto app, and found display quality on the new iPad to be sublime. Just one problem, though: All its brilliance notwithstanding, the iPad Retina Display didn’t show us anything that iPhone 4 and 4S users haven’t seen before.
Yes, the pixel density is world-class, but the Retina Display is no longer breath-taking the way it was when it was first introduced in June 2010. It’s a welcome addition to the iPad line, yes, but it no longer reeks of breakthrough technology.
It was much harder to evaluate other new features during our brief hands-on demo. The new iPad supports 4G data speeds, but demo units were locked down to Wi-Fi during Apple’s event, so we can’t comment on the 4G experience. And while we were able to snap images with the new iSight camera, we couldn’t evaluate resulting image quality against competing sensors (including the iPad 2’s).
As for the new A5x processor -- which boasts dual-core CPU functionality, but a with quad-core graphics engine -- we found performance in Safari web browsing and Infinity Blade Dungeons to be blissfully zippy. But, again, without some semblance of comparative testing, it’s difficult to comment on what performance bumps, if any, the new processor provides.
Only a full review will tell the complete story, so please stay tuned for our final, hands-on critique. For now, just enjoy our pretty iPad pictures.
Je leest helaas niks over een 'mindere' performance.
Maar ook in deze handson reviews niks over een mindere performance:
- theverge.com (met filmpje): http://www.theverge.com/2...new-ipad-hands-on-preview
- slashgear.com : http://www.slashgear.com/apple-new-ipad-hands-on-07217268/ (Performance from the A5X dual-core processor - with its quadcore GPU - is swift, with apps loading and multitasking flipping through with zero lag.)
- techradar.com (met matig filmpje): http://www.techradar.com/...n-new-ipad-review-1069445
Is het een handson review, of is het een verslag van een tweakers review? Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik heb het vermoeden dat het laatste het geval is:
http://www.elsevier.nl/we...le-verwachtingen-waar.htm
Wat staat er in de inleiding? Dit:
Veel te voorbarig, als je het mij vraagt....Apple heeft de nieuwste iPad onthuld. Hoewel de iPad 3 een verbetering is ten opzichte van de iPad 2, is er ook een aantal punten waarop de tablet minder goed werkt dan zijn voorganger.
[ Voor 7% gewijzigd door deBennie op 10-03-2012 08:18 ]
Apple moet je nooit op specs beoordelen. Dus al 10 reviews roepen dat het goed zit met de snelheid van de nieuwe iPad, en Tweakers roept dat het net wat minder loopt door allemaal hokuspokus-truukjes uit te halen.. dan neig ik toch meer te luisteren naar The Verge, Engadget, Wired etc.
dank voor nazoeken! zelf nog even de spec's opgezocht van de camera en die doet:Phuncz schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:56:
[...]
Dit zou moeten lukken:
Video formats supported: H.264 video up to 1080p, 30 frames per second, High Profile level 4.1 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; Motion JPEG (M-JPEG) up to 35 Mbps, 1280 by 720 pixels, 30 frames per second, audio in ulaw, PCM stereo audio in .avi file format.
LET OP: het is niet altijd mogelijk om je camera in te stellen in het juiste formaat of dat er toch ergens iets niet compatibel is. Ik raad je aan om een aantal voorbeeldfilmpjes opgenomen met de camera (in verschillende resoluties en instellingen) op een SD-kaartje mee te nemen en naar één van de betere Apple Resellers of best nog de Apple Store in Amsterdam te gaan om het te testen op de 3de generatie iPad als hij er is over twee weken. Normaal zal tegen dan hun softwareupdate ook al binnen moeten zijn voor de demotoestellen waar gegarandeerd iMovie HD bij zal zitten, zodat zij het kunnen testen. En anders is er nog steeds de Genius Bar.
Full-HR: 1920 x 1080 (60 fps/ 24Mbps) Full HD: 1920 x 1080 (60fields/sec 16Mbps)
Full-SHQ: 1920 x 1080 (30 fps/ 12Mbps) HD-SHQ: 1280 x 720 (30 fps/9Mbps)
geen idee wat verschil is tussen Full-HR en Full HD in deze context want wordt niet gesproken over i of p
zal inderdaad eens een SD-kaartje schieten met meerdere formaten. wel jammer dat de new Ipad dus geen 60fps 1080p aankan. daar heb ik afgelopen jaren namelijk veel in geschoten
one life, live it!
Als dit waar is, vind ik het toch wel een grote faal van Apple.
Het blijkt dat 4G op de nieuwe iPad helemaal niet gaat werken buiten Noord-Amerika omdat de benodigde frequentiebanden niet ondersteund worden. Maar tegelijkertijd wordt het wel als feature gezet op de Apple sites van o.a. Duitsland en Australië.
Dat 4G niet ondersteund wordt in je land, ok, maar het dan wel aanprijzen op de site van je land, dat is gewoon misleiding.
Het bericht:TlighT schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 09:19:
http://www.theverge.com/2...pad-international-att-lte
Als dit waar is, vind ik het toch wel een grote faal van Apple.
Het blijkt dat 4G op de nieuwe iPad helemaal niet gaat werken buiten Noord-Amerika omdat de benodigde frequentiebanden niet ondersteund worden. Maar tegelijkertijd wordt het wel als feature gezet op de Apple sites van o.a. Duitsland en Australië.
Dat 4G niet ondersteund wordt in je land, ok, maar het dan wel aanprijzen op de site van je land, dat is gewoon misleiding.
Waar blijkt dat uit dan? Wat ik lees is dat internationale kopers van een new iPad (buiten de USA, zoals jij en ik) binnen de USA met het AT&T LTE netwerk kunnen connecten. Er was twijfel of de AT&T of de Verizon versie buiten de USA verkocht zou worden.After some earlier confusion, Apple has clarified that buyers of the new iPad outside the US will be able to provision the device on AT&T LTE when they're in the States:
iPads sold internationally will be able to connect to AT&Ts LTE network when in the US with the appropriate SIM and plan.
There'd initially been some question as to which 3G-capable SKU — the AT&T LTE or Verizon LTE model — would be sold in European countries, but it now appears that Verizon's model is a carrier exclusive, at least for the moment. Meanwhile, Europeans traveling to the US will be able to provision their iPads on AT&T's 4G network if they've got access to an appropriate AT&T SIM.
Betekent toch niet meteen dat het LTE hier niet gaat werken?
http://answers.yahoo.com/...qid=20100214235640AAi6rmX is denk ik wel een antwoord op je vraag.erwin.heukels schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 09:17:
[...]
dank voor nazoeken! zelf nog even de spec's opgezocht van de camera en die doet:
Full-HR: 1920 x 1080 (60 fps/ 24Mbps) Full HD: 1920 x 1080 (60fields/sec 16Mbps)
geen idee wat verschil is tussen Full-HR en Full HD in deze context want wordt niet gesproken over i of p
zal inderdaad eens een SD-kaartje schieten met meerdere formaten. wel jammer dat de new Ipad dus geen 60fps 1080p aankan. daar heb ik afgelopen jaren namelijk veel in geschoten
Volgens slashgear.com:deBennie schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 09:27:
Waar blijkt dat uit dan? Wat ik lees is dat internationale kopers van een new iPad (buiten de USA, zoals jij en ik) binnen de USA met het AT&T LTE netwerk kunnen connecten. Er was twijfel of de AT&T of de Verizon versie buiten de USA verkocht zou worden.
De huidige iPad gaat dus waarschijnlijk nooit werken met LTE in Europa.The new iPad WiFi + 4G put up for pre-order in Europe yesterday supports the same 700MHz and 2100MHz LTE bands as the AT&T version in the US; however, actual LTE roll-out in Europe is expected to use the 800MHz, 1800MHz and 2600MHz bands.
http://www.slashgear.com/...f-north-america-08217470/
Zoals de collega hierboven al aangaf met de link:erwin.heukels schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 09:17:
[...]
dank voor nazoeken! zelf nog even de spec's opgezocht van de camera en die doet:
60 fields per second = 60fps interlaced
60 frames per second (fps) = 60fps progressive
Vergeet niet dat het nog steeds "maar" een tablet is, wat jij wil doen was een paar jaar geleden enkel mogelijk op de betere laptops en desktops. Let ook op dat 1080p60 leuk is voor op te slaan, maar om het op bv. een BluRay-schijf te zetten en af te spelen, moet je ofwel naar 1080p30 gaan of 720p60 om het werkend te krijgen.erwin.heukels schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 09:17:
wel jammer dat de new Ipad dus geen 60fps 1080p aankan. daar heb ik afgelopen jaren namelijk veel in geschoten
Het is een rommeltje in frequentieland op dit moment. Dit komt doordat wat beschikbaar is in het ene land, weer bezet is in het andere land. bv Digitenne neemt een plaats in die in andere landen voor lte is gereserveerd (bron: agentschap telecom)deBennie schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 09:27:
Waar blijkt dat uit dan? Wat ik lees is dat internationale kopers van een new iPad (buiten de USA, zoals jij en ik) binnen de USA met het AT&T LTE netwerk kunnen connecten. Er was twijfel of de AT&T of de Verizon versie buiten de USA verkocht zou worden.
Hier wat meer info.
De consistentie in het gebruik van frequenties voor LTE netwerken blijkt wereldwijd ver te zoeken, zo meldt Wireless intelligence. In 2015 zullen naar verwachting 38 verschillende combinaties van frequentie spectra in gebruik voor LTE netwerken, waardoor roaming, het gebruik van een mobiele telefoon in het buitenland, in gevaar kan komen.
Europa gaat spectrum in de 800, 1800 en 2600 MHz band gebruiken voor toekomstige LTE netwerken. In de Verenigde Staten wordt de 700 en 1700 MHz band gebruikt. Azië ligt redelijk in lijn met Europa en gaat de 800 en 1800 MHz band gebruiken. Australië heeft naast de 1800 MHz band ook gekozen voor de 2300 MHz band.
Dat een standaard in de frequenties ver te zoeken is, lijkt ook bevestigd te worden door het Nederlandse beleid. Op termijn worden naar verwachting ook de huidige GSM en UMTS frequenties vrijgegeven voor het gebruik van LTE. Hiermee mogen providers zelf bepalen of zij bepaalde frequenties inzetten voor GSM, UMTS of LTE. Dit zou betekenen dat in Nederland ook frequentiespectrum in de 900, 1800 en 2100 MHz band gebruikt kan gaan worden voor LTE.
Anoniem: 437255
Gelijk met Nederland of Duitsland?
NederlandAnoniem: 437255 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:22:
Weet iemand wanneer de nieuwe ipad in België uitkomt?
Gelijk met Nederland of Duitsland?
Nee ok, maar is dat apple aan te schrijven? Volgens mij niet hoor, bovendien is als ik de artikelen zo lees nog niks zeker.TlighT schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 10:01:
[...]
Volgens slashgear.com:
[...]
De huidige iPad gaat dus waarschijnlijk nooit werken met LTE in Europa.
Je conclusie dat dit een grote faal van apple is vind ik dan ook overtrokken.
Het gaat me er niet om dat Apple dat niet ondersteund, daar kunnen ze niet zoveel aan doen. Waar ik me aan stoor is dat ze op de productpagina hier niks van zeggen. Bijvoorbeeld op http://www.apple.com/de/ipad/features/:deBennie schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:39:
[...]
Nee ok, maar is dat apple aan te schrijven? Volgens mij niet hoor, bovendien is als ik de artikelen zo lees nog niks zeker.
Je conclusie dat dit een grote faal van apple is vind ik dan ook overtrokken.
Als je niet beter weet dan maak je hier toch uit op dat LTE in Duitsland bij bepaalde gebieden/providers ondersteund wordt. Pas op de technische pagina kun je in een voetnoot lezen dat 4G ondersteund wordt door bepaalde providers in de US/Canada.Das neue iPad unterstützt schnelle Datennetze auf der ganzen Welt – bis zu 4G LTE. (2)
(2) Datentarife separat erhältlich. Die 4G Abdeckung ist nicht in allen Regionen verfügbar und abhängig vom Anbieter. Nähere Informationen sind beim jeweiligen Mobilfunkanbieter erhältlich.
Dit is op z'n minst erg onduidelijk en als je het mij vraagt misleidend. Ze moeten 4G niet prominent op hun Europese/Australische sites zetten als de meeste mensen in die landen er in de praktijk heel weinig/niets aan hebben.
Het kan nog tot 2014 duren voor we hier 4g hebben. Tegen die tijd zal Apple ongetwijfeld haar newest iPad al op de markt hebben. Dus nogmaals, ik zie dit niet als grote faal van Apple...TlighT schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 12:02:
[...]
Het gaat me er niet om dat Apple dat niet ondersteund, daar kunnen ze niet zoveel aan doen. Waar ik me aan stoor is dat ze op de productpagina hier niks van zeggen. Bijvoorbeeld op http://www.apple.com/de/ipad/features/:
[...]
Als je niet beter weet dan maak je hier toch uit op dat LTE in Duitsland bij bepaalde gebieden/providers ondersteund wordt. Pas op de technische pagina kun je in een voetnoot lezen dat 4G ondersteund wordt door bepaalde providers in de US/Canada.
Dit is op z'n minst erg onduidelijk en als je het mij vraagt misleidend. Ze moeten 4G niet prominent op hun Europese/Australische sites zetten als de meeste mensen in die landen er in de praktijk heel weinig/niets aan hebben.
http://www.intomobile.com...-4g-has-a-long-way-to-go/
Dit komt uit begin 2010 en is dus al redelijk verouderd. Zo heeft hij het erover dat pas in 2014 telefoons met een 1,5 GHz dual-core processor zullen zijn, en heel misschien een 1 GHz quad-core processor. We zitten nu, in 2012, al in die fase.deBennie schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 12:17:
[...]
Het kan nog tot 2014 duren voor we hier 4g hebben. Tegen die tijd zal Apple ongetwijfeld haar newest iPad al op de markt hebben. Dus nogmaals, ik zie dit niet als grote faal van Apple...
http://www.intomobile.com...-4g-has-a-long-way-to-go/
Mwa, dan nog lees ik dat men ten 1e wacht op de veiling in oktober en daarnaast dat de uitrol nog een paar jaar op zich laat wachten. Ik zie een aantal keer '2015' staan...Uniciteit schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 12:24:
[...]
Dit komt uit begin 2010 en is dus al redelijk verouderd. Zo heeft hij het erover dat pas in 2014 telefoons met een 1,5 GHz dual-core processor zullen zijn, en heel misschien een 1 GHz quad-core processor. We zitten nu, in 2012, al in die fase.
http://webwereld.nl/analy...and-op-de-lange-baan.html
http://webwereld.nl/nieuw...-4g-tot-na-veiling--.html
Dus ja nogmaals, ik zie daar geen grote faal van Apple in.
In Duitsland/Scandinavië/Australië en nog een aantal landen hebben ze wel LTE en dat wordt door de nieuwe iPad niet ondersteund. Nogmaals het gaat me er niet om dat het niet ondersteund wordt, waar ik me aan erger is dat Apple daar niet duidelijk over is.deBennie schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 12:34:
[...]
Mwa, dan nog lees ik dat men ten 1e wacht op de veiling in oktober en daarnaast dat de uitrol nog een paar jaar op zich laat wachten. Ik zie een aantal keer '2015' staan...
http://webwereld.nl/analy...and-op-de-lange-baan.html
http://webwereld.nl/nieuw...-4g-tot-na-veiling--.html
Dus ja nogmaals, ik zie daar geen grote faal van Apple in.
De oplossing die ik hier voor gevonden heb is even inzoomen (pinch oid) en dan scrollen, als je dan weer uitzoomt werkt het wel weer goed.Neefdave schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:09:
Jammer dat ik met de ipad 1 op ios 5.1 nog steeds halve pagina's geladen worden in safari.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Ik denk pas nadat de US, UK, duitse, franse release is geweest (volgende week vrijdag), dus waarschijnlijk pas over een week.Erw schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 18:34:
Wanneer kun je de Ipad 3 bestellen in de apple store denken jullie? (of welke store dan ook)
Tot die tijd moet je het de advertenties voor de iPad 2 doen, 100 euro eraf etc, bij allerlei winkels die strak de nieuwe iPad negeren.
Ik kan leven met zo'n genuanceerde reactie. Beter dan die 1e reactie van je.TlighT schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 12:42:
[...]
In Duitsland/Scandinavië/Australië en nog een aantal landen hebben ze wel LTE en dat wordt door de nieuwe iPad niet ondersteund. Nogmaals het gaat me er niet om dat het niet ondersteund wordt, waar ik me aan erger is dat Apple daar niet duidelijk over is.
16 maart beschikbaar in Duitsland, maar als je hem in de Duitse sore wil bestellen, heb je te maken met een levertijd van 2-3 weken.Uniciteit schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 23:21:
Wat is er? Vanwaar het "vraagachtige smiley"-tekentje?
Niet helemaal, de release is inderdaad 16 maart maar de eerste en tweede batch zijn al uitverkocht. Zodoende nu 2-3 weken levertijd.Gabliboeba schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 23:39:
[...]
16 maart beschikbaar in Duitsland, maar als je hem in de Duitse sore wil bestellen, heb je te maken met een levertijd van 2-3 weken.
Een hoop video's zijn blijkbaar in 16:9 formaat waardoor de ipad onder en boven zwarte balken laat zien. Als ik kies voor beeldvullend dan valt een deel van het beeld er buiten.
Is hier een oplossing voor ? (neem aan dat de iPad 3 niet anders zal zijn)
The devil is in the details.
Anoniem: 131162
Ja want groningen ligt wel 50 hele kilometers van duitsland afRivanov schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:56:
[...]
Niet iedereen woont in de Randstad of Groningen waardoor het helemaal naar Duitsland is. Ik zit binnen no-time in Duitsland namelijk.
Heb je alleen niets aan, aangezien de dichtsbijzijnde Apple Store alsnog 250km vanaf Groningen ligt.Anoniem: 131162 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 00:30:
[...]
Ja want groningen ligt wel 50 hele kilometers van duitsland af
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]