• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-06 17:26

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

poktor schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:44:
[...]

En een losse Zero kost nu € 8,95! 8)7
Dat is wel inclusief verzendkosten, dus dat is bij afname van 1 stuk goedkoper dan via Engeland. Maar zodra je er meerdere kunt bestellen (en de verzendkosten eenmalig zijn) wordt via Engeland goedkoper.

Je krijgt bij SOS Solutions trouwens geen "korting" als je de Zero komt ophalen bij hun filiaal. Dit omdat er geen verzendkosten bij zitten 8)7

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:24
[...]

Dat vind ik geen hele gekke prijs. €5 voor de Pi, €4 verzendkosten... Zit niet eens heel veel marge op dan.

629110

De prijs is 5$ en de opbouw is dan als volgt:

€ 5,00 Raspberry Pi Zero (waarschijnlijk zit hier ook al een kleine marge in)
€ 1,05 BTW 21%
€ 2,90 verzendkosten + marge
Maakt een totaal van € 8,95

Verzendkosten bij PostNL
50 - 100g € 2,07
100 - 250g € 2,76

Het is dus minimaal.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:57

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zouden we niet binnenkort een soort mini-actie kunnen doen om in een keer een stel van die Zero boardjes in te kopen?

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Dat is inderdaad niet veel.

Persuader of bytes.

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:24
Ik probeer al een maand zo'n ding te kopen voor een normale prijs. Wat een gedoe.. Ik kreeg van een leverancier terug dat er 10000 notify me meldingen open stonden voor als er weer stock kwam..

• thijsjek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-06 12:26
jantje112 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:30:
Ik probeer al een maand zo'n ding te kopen voor een normale prijs. Wat een gedoe.. Ik kreeg van een leverancier terug dat er 10000 notify me meldingen open stonden voor als er weer stock kwam..
Vandaag gepost,
https://www.raspberrypi.org/blog/pi-zero-projects/
Ben zelf ook opzoek naar 1.

629110

Ik heb al vaker een Raspberry Pi Zero besteld en ontvangen. Goed volgen dus, je komt op zo een 10 a 11 euro bij het kopen in Engeland.

De tweede laatste bestelling is net voor kerst verstuurd maar die heb ik nog steeds niet binnen. De ene laatste en laatste zijn zo een ander halve week geleden besteld. De ene laatste heb ik binnen de laatste niet.

Je mag per site 1 per keer bestellen. Zo heb ik dus wel een hele collectie kunnen opbouwen voor weinig.

edit:
Owja, bij pihut en pimoroni maak je de meeste kans. Als je een notify bericht krijgt moet je wel binnen 1 a 2 minuten bestellen anders zijn ze alweer op. :'( Ze komen om de week binnen op de site's. Het verschilt wel dus let even goed op.

[Voor 21% gewijzigd door 629110 op 13-01-2016 22:32]

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57
Zijn er meer mensen die een lang(er) hebben moeten wachten op hun bestelling bij The Pi Hut? Mijn Touchscreen is 11 januari verzonden, maar nog steeds niet afgeleverd. Vanuit de UK hoeft er toch geen vertraging door de douane op te treden?
Levertijd zou ongeveer maximaal 6 werkdagen zijn. Die zijn wel voorbij...

629110

Ik heb hetzelfde, gemaild en heb te horen gekregen dat alles is vertraagd wat net voor of na kerst en oud/nieuw is besteld.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Prutsky schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:13:
Zijn er meer mensen die een lang(er) hebben moeten wachten op hun bestelling bij The Pi Hut? Mijn Touchscreen is 11 januari verzonden, maar nog steeds niet afgeleverd. Vanuit de UK hoeft er toch geen vertraging door de douane op te treden?
Levertijd zou ongeveer maximaal 6 werkdagen zijn. Die zijn wel voorbij...
Zendingen uit de UK kunnen een maand onderweg zijn :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-06 13:18
Daarbij zit je nu ongeveer op de 8e werkdag (meestal telt de dag van verzenden namelijk niet mee). Valt nog mee toch?

• Prutsky
Ik ben ongeduldig, maar had gewoon de hoop dat het binnen de aangegeven levertijd zou worden bezorgd. Gewoon nog wachten dus.
NB: Mijn PiZero was er wel binnen een week toen deze uitkwam.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het kan trouwens ook extreem snel (voor UK), kreeg net iets niet elektronica gerelateerd binnen dat op de 17e besteld was :o

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Pizza_Boom
Is Duitsland toch makkelijker. Van 't weekend besteld, dinsdag op de post, gister al bezorgd. Geen elektronica tho.

[Voor 10% gewijzigd door Pizza_Boom op 21-01-2016 17:41]

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
Waar in Duitsland? Ik wil ook..

• Pizza_Boom
Oh, sorry, ook dat was niet elektronicagerelateerd. :+

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Maandag bij SOS een PI 2 besteld en gisteren pas binnen. Ik had gisterenochtend ook een mail verstuurd dat ik hem nog niet ontvangen had met de briefpost.

Dit kreeg ik terug:
Beste

Wij hebben meerdere klachten ontvangen uit uw batch met verzonden bestellingen. Waarschijnlijk heeft uw pakket vertraging opgelopen bij PostNL, voor meer informatie zie www.postnl.nl/klantenservice. Mocht je over een week nog niks hebben ontvangen, neem dan even contact met ons op.

With Kind Regards / Met vriendelijke groet,

S.O.S. Solutions

629110

Raven schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:02:
[...]

Zendingen uit de UK kunnen een maand onderweg zijn :/
Heb je ook enig idee dat ze zoek raken na een tijdje ? Of komen ze wel (bijna) altijd aan ?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

629110 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:53:
[...]

Heb je ook enig idee dat ze zoek raken na een tijdje ? Of komen ze wel (bijna) altijd aan ?
Ze komen wel aan, duurt alleen lang. Gelukkig niet zo lang als zendingen uit NZ, daar zijn China en UK niks bij :X

Oscar Wilde

• jouden
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-01-2020
Hallo Allen, Ik ben op zoek naar een RPI nu heb ik zitten zoeken en vraag me af wat er aangeraden wordt.

Wat is het verschil tussen de Pi zero en de 2B?

Hoop dat iemand me kan helpen.
Alvast bedankt.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:57
jouden schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:30:
Hallo Allen, Ik ben op zoek naar een RPI nu heb ik zitten zoeken en vraag me af wat er aangeraden wordt.

Wat is het verschil tussen de Pi zero en de 2B?

Hoop dat iemand me kan helpen.
Alvast bedankt.
Heb je de specificaties bekeken? Er zit een behoorlijk verschil in hardware namelijk. Single vs quad core is een van de verschillen.

• Pizza_Boom
629110 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:53:
[...]

Behalve 3,5* zending LM317's heb ik nog nooit last van niet ontvangen gehad.

*2 bestellingen: 10 stuks TO92, 20 stuks TO220, zijn maar 10 TO220 aangekomen, alles is nogmaals gestuurd volgens de verkopers. 1e zending December 2014, 2e mei 2015. Heb mijn verlies genomen.

• jouden
Oeps indd zie het nu...
Denk dat mijn keuze dan makkelijk is het gaat een 2B worden denk ik.
Cave_Boy schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:32:
[...]

Heb je de specificaties bekeken? Er zit een behoorlijk verschil in hardware namelijk. Single vs quad core is een van de verschillen.

• Pizza_Boom
jouden schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:57:
Oeps indd zie het nu...
Denk dat mijn keuze dan makkelijk is het gaat een 2B worden denk ik.

[...]
Wat wil je ermee doen?

• jouden
Ik wil Kodi gaan gebruiken.
En films af spelen via mijn Synology.

• Pizza_Boom
jouden schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:59:
Ik wil Kodi gaan gebruiken.
En films af spelen via mijn Synology.

[...]
Ik zou dan idd de 2B pakken.

• jouden
Ik vind wel dat er op SOS een groot prijsverschil zit tussen een los bord (39.95) en een kant en klaar kodi 2b speler (79.95)
Pizza_Boom schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:00:
[...]
Ik zou dan idd de 2B pakken.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02 22:42
jouden schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:02:
Ik vind wel dat er op SOS een groot prijsverschil zit tussen een los bord (39.95) en een kant en klaar kodi 2b speler (79.95)
[...]
Wat leveren ze erbij? Case? Afstandbediening? SD? Ik heb daar voor 80 euro een Rpi2 gamekit gekocht met 2 ps2 controllers en 16 GB SD + Case, lader (erg fijn want die lader is erg krachtig) en pre-installed software. Vond ik een erg nette prijs.
Enige jammere was dat ik wat moeite moest doen om de volledige 16 GB van de SD te kunnen gebruiken, was geformateerd tot 4 GB :(

IMO is de zero meer voor IOT toepassingen vanwege de formfactor.
Wil je een bijna volwaardige HTPC dan zou ik voor de 2 gaan. Kun je ook lekker tot N64 op emuleren :)

[Voor 69% gewijzigd door eL_Jay op 22-01-2016 11:05]

• jouden
Er zit bij:
Behuizing
4gb SDHC
2A voeding
1 mtr hdmi
En natuurlijk het mainboard zelf 8)7
eL_Jay schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:02:
[...]

Wat leveren ze erbij? Case? Afstandbediening? SD? Ik heb daar voor 80 euro een Rpi2 gamekit gekocht met 2 ps2 controllers en 16 GB SD + Case, lader (erg fijn want die lader is erg krachtig) en pre-installed software. Vond ik een erg nette prijs.
Enige jammere was dat ik wat moeite moest doen om de volledige 16 GB van de SD te kunnen gebruiken, was geformateerd tot 4 GB :(

IMO is de zero meer voor IOT toepassingen vanwege de formfactor.
Wil je een bijna volwaardige HTPC dan zou ik voor de 2 gaan. Kun je ook lekker tot N64 op emuleren :)

• eL_Jay
jouden schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:08:
Er zit bij:
Behuizing
4gb SDHC
2A voeding
1 mtr hdmi
En natuurlijk het mainboard zelf 8)7
[...]
Vind ikzelf maar een matige deal.
Behuizing is niet nodig, 2A voeding wel!. HDMI kabel kost 3 euro bij de action voor langer ;) en een sd card van 4GB zou voor mij te klein zijn. (als jij al je video's via een externe HDD oid kijkt is dat geen probleem)

• jouden
De 2a voeding los kost 8 euro.
4 GB SDHC los kost 6 euro
- Totaal prijs SOS kost dan dus 50 euro
Een behuizing via aliexpres 3 las ik hier net ergens.
HDMI kabel heb ik nog liggen.

Dus voor 53 zou ik klaar zijn.
eL_Jay schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:20:
[...]

Vind ikzelf maar een matige deal.
Behuizing is niet nodig, 2A voeding wel!. HDMI kabel kost 3 euro bij de action voor langer ;) en een sd card van 4GB zou voor mij te klein zijn. (als jij al je video's via een externe HDD oid kijkt is dat geen probleem)

• eL_Jay
jouden schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:29:
De 2a voeding los kost 8 euro.
4 GB SDHC los kost 6 euro
- Totaal prijs SOS kost dan dus 50 euro
Een behuizing via aliexpres 3 las ik hier net ergens.
HDMI kabel heb ik nog liggen.

Dus voor 53 zou ik klaar zijn.

[...]
Dan heb je alle info om goed onderbouwd jouw keus te kunnen maken :)

• Prutsky
Ter info: het display is gisteren geleverd.

629110

Je kan hem weer (heel kort) bestellen op : https://shop.pimoroni.com/products/raspberry-pi-zero

Succes !

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:30
Thanks! Als impulsaankoop een losse zero besteld. Al hele tijd aan het twijfelen tussen pi zero, Model A+, Model 2 en UP! (van Aaeon), maja, voor dat tientje hoeft de Zero de UP! natuurlijk eigenlijk niet uit te sluiten :P

629110

En de losse is al weer uitverkocht, je hebt hem nu alleen nog in een pakket.

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05 14:07

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Beetje off-topic: de 20e de Odroid C1+ besteld, zojuist bezorgd.

Goede specs en geen importheffing betaald: http://www.hardkernel.com....php?g_code=G143703355573

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:07

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik kreeg net mail van Pimoroni, dus ze zijn er weer eventjes!
https://shop.pimoroni.com/products/raspberry-pi-zero

[Voor 30% gewijzigd door Arjan A op 22-02-2016 13:00. Reden: URL Toegevoegd]

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Bedankt voor de link! Wilde er eentje bestellen, maar heb nog niet echt een doel voor ogen om het te gebruiken. Dus gun het lieverd iemand anders.

• thijsjek
_/-\o_ dank is groot. £9,09 = 11 euro ligt ie op de mat. Was al een tijdje op een aan het azen voor in een compacte nixie klok build

Trouwens elke week krijgt 1 leverancier een lading raspberry pi zeros, om en om is het de UK en USA. Naar mijn weten telkens op een maandag mits vertragingen.

[Voor 23% gewijzigd door thijsjek op 22-02-2016 14:08]

629110

De afgelopen keren dat de Pi Zero op voorraad was bij pimoroni:
Status
Feb 22, 2016
Jan 26, 2016
Dec 28, 2015
Dec 14, 2015

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05 00:01
Ben blij dat ik een pi Zero te pakken gekregen :D. Had de keuze nog uit alle pakketjes (incl. los). Ben uiteindelijk toch voor een setje met case en adaptertjes gegaan. Projectje ook al gevonden!

• thijsjek
Ik krijg net een email dat er een nieuwe voorraad pi zeros te koop zijn bij the pi huthttp://thepihut.com/produ...82poQ&variant=14062715972
SOS heeft wat probleempjes met de RPi 3 bezorging...
Dankzij de "overload" aan bestellingen door alle Raspberry Pi fans lukt het helaas niet je pakketje morgen al bij je thuis af te leveren.

👉🏻 Blog 👈🏻

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Was eigenlijk van plan deze week een extra Pi 2 te bestellen, kwam vanochtend de mededeling dat de 3 uit was, meteen maar gebruik van gemaakt. Vanochtend om 9:15 besteld en om 9:45 de verzendbevestiging binnen. :+

de betaler vervuilt

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:08
Via the PiHut, de raspberry pi zero besteld. En deze is netjes door hun geleverd. Alleen hebben ze wel in plaats van een EU adapter een USA opgestuurd. Dit bij hun aangegeven, en nu mag ik deze terugsturen. Jammer genoeg kost het terug sturen even veel als de waarde van de adapter ;(

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Christiaan676 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:03:
Via the PiHut, de raspberry pi zero besteld. En deze is netjes door hun geleverd. Alleen hebben ze wel in plaats van een EU adapter een USA opgestuurd. Dit bij hun aangegeven, en nu mag ik deze terugsturen. Jammer genoeg kost het terug sturen even veel als de waarde van de adapter ;(
Accepteert die adapter 230v/50Hz? Dan gewoon tussenstukje er tussen stoppen. Laat ze die maar opsturen, is de goedkoopste oplossing :P

[Voor 5% gewijzigd door Raven op 02-03-2016 15:19]

Oscar Wilde

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-05 08:15
Bij ibood pi3 mediaplayer in de aanbieding!

http://www.ibood.com/nl/n...r&utm_campaign=newsletter

DaveD

• rens-br

rens-br

Is niet bepaald een goede aanbieding. Bij SOS kost hetzelfde pakket maar 68 euro en hoef je geen verzendkosten te betalen. Bij iBood komt er nog €5,95 verzendkosten bij.

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-05 08:15
rens-br schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:09:
[...]

Is niet bepaald een goede aanbieding. Bij SOS kost hetzelfde pakket maar 68 euro en hoef je geen verzendkosten te betalen. Bij iBood komt er nog €5,95 verzendkosten bij.
Klopt! Alleen zonder kooi en addons! Voor sommigen onder ons een aandachtspuntje.

DaveD

• rens-br

rens-br

DaveD1109 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:10:
[...]
Klopt! Alleen zonder kooi en addons! Voor sommigen onder ons een aandachtspuntje.
Ik vraag me af of het inderdaad met addons is. Er staat dat Kodi wordt meegeleverd. En je moet ook nog even geduld hebben, want de verwachte verzenddatum is pas op 14 maart.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 07:51
rens-br schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:09:
[...]

Let wel dat er bij iBood een 2,5A voeding bij zit. Die kost bij SOS nog 7 euro extra.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-04 11:39

Thy will see the light...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Zojuist een Zero + Essentials besteld bij ThePiHut, ben benieuwd.

• sapphire
  • Registratie: November 2002

sapphire

Die-hard pruts0r

Wilde me ook eens in dr wereld van de Pi storten.

Had bij Gearbest nog tegoed staan van reviews ed. En vanmiddag een flashsale, uiteindelijk €22,16 afgerekend. Ben benieuwd, lekker knutselen :)

Gabriël ITX

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mijn eerste generatie B kan haar taak niet meer volbrengen (vliegtuigen tracken d.m.v. ADS-B).
CPU-load zit nagenoeg gehele tijd op/boven 95%. Kon 'm zelfs ruiken.

Tijd voor versie 3 dus helaas. Ik zit rond te kijken maar ik geloof dat deze bij ThePiHut het goedkoopst is of niet? Want ik heb dan ook nog een voeding nodig (mijn huidige HTC lader met 1A voldoet waarschijnlijk niet meer) en ik kan wel een Blitzwolf 2x 2.4A USB lader uit China halen maar die is maar £0.07 goedkoper dan de officiële voeding bij ThePiHut.
Denk dat je niet veel goedkoper komt.
Verder pricewatch: Raspberry Pi 3 Model B 1GB.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Net nog eens vergeleken en heb maar bij SOSsolutions de 3 gekocht zonder voeding. Mocht 1A niet voldoende zijn dan pak ik wel m'n Blitzwolf lader.

Zal wel kwestie van ongeduld zijn; nu krijg ik 'm morgen, anders pas volgende week. :+

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

• mbenjamins
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:17
Ik zit er aan te denken om de originele touchscreen te kopen.
Zijn er hier mensen die de touchscreen hebben? Wat vinden jullie van de kwaliteit?

• Xorex
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:27
Ik heb eentje gekocht van adafruit beeld goedkoper
mbenjamins schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:19:
Zijn er hier mensen die de touchscreen hebben? Wat vinden jullie van de kwaliteit?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

mbenjamins schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:19:
Ik ben er wel over te spreken. Stukken beter dan al mijn kleine adafruit displays, voornamelijk natuurlijk om dat het niet resistive is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06 09:22
Raspberry Pi 3 Model B bij arrow.com free shipping vanaf 20$, momenteel is de Pi 31,99$, 27,25€. Wel boven de douanegrens van 22€, met het risico op inklaringskosten..

https://www.arrow.com/en/...3/raspberry-pi-foundation

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waar is momenteel de Raspberry Pi Zero W het goedkoopst te krijgen? Is dat nog altijd Kiwi?

[Voor 27% gewijzigd door Room42 op 22-12-2017 09:43]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Room42 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:43:
Waar is momenteel de Raspberry Pi Zero W het goedkoopst te krijgen? Is dat nog altijd Kiwi?
In een NL webshop (en op voorraad) wel ja.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Room42
  • Niet online
DukeBox schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:47:
[...]

In een NL webshop (en op voorraad) wel ja.
En het buitenland? Ik kon (incl. verzendkosten) niet veel goedkopers vinden, namelijk. Bizar.

- uBlock Origin
- uMatrix

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:10

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Room42 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:52:
En het buitenland? Ik kon (incl. verzendkosten) niet veel goedkopers vinden, namelijk. Bizar.
Zie niks in de Pricewatch staan dus geen idee wat een beetje normale prijs is, maar kijk hier eens naar :

- https://www.banggood.com/...with-NOOBS-p-1208540.html

- https://www.banggood.com/...reless-LAN-p-1204454.html

Bestel daar best veel als ik wat leuks zie voor een leuke prijs dus het is gewoon een betrouwbare Chinese Webshop :)

/EDIT :
Room42 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:14:
Ja, Banggood is een prima shop, maar daar is hij ruim 2x duurder dan in NL, bij Kiwi kost de Zero W, incl. verzendkosten, 13 euro.
Ik zie het nu pas... my bad :$

[Voor 16% gewijzigd door nero355 op 22-12-2017 18:30]

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Room42
  • Niet online
nero355 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:11:
[...]

Zie niks in de Pricewatch staan dus geen idee wat een beetje normale prijs is, maar kijk hier eens naar :

- https://www.banggood.com/...with-NOOBS-p-1208540.html

- https://www.banggood.com/...reless-LAN-p-1204454.html

Bestel daar best veel als ik wat leuks zie voor een leuke prijs dus het is gewoon een betrouwbare Chinese Webshop :)
Ja, Banggood is een prima shop, maar daar is hij ruim 2x duurder dan in NL, bij Kiwi kost de Zero W, incl. verzendkosten, 13 euro.

- uBlock Origin
- uMatrix

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:06
vorige week een Pi3 geleverd gekregen van Sossolutions. Blijkt dat de SD kaart niet lekker is, want de pc crashed gelijk wanneer ik de SD kaart in de pc doe. Terwijl ik normaal nooit problemen heb op deze manier. Heb inmiddels hier al 3 pi's hangen.

Net even met support contact gehad, maar nu moet ik dus alles terug sturen. Jullie hier ervaring mee? Ik hoef toch voor een SD kaart niet alles terug te sturen? Kost me zowat meer geld om de SD kaart terug te sturen dan z'n cheapass 8 gb nieuw te bestellen.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:00

franssie

Save the albatross

@grote_oever je kan het zooitje ook op hun kosten retourneren op basis van de 14 dagen zicht termijn en ergens anders bestellen als het goed is. Ik zou hun even vragen wat zij logischer vinden. Als ik hun was zou ik gewoon een nieuwe SD opsturen - is iedereen gelijk van het gedoe af maar ik ben niet zij.

Maar raar vind ik het wel.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Room42
  • Niet online
@grote_oever Die white-label kaartjes van SOSSolutions zijn echt rommel. Zoek maar eens op het forum, heel veel problemen mee. Je kunt beter een A-merk-kaartje kopen. Check de adviezen op het web en in het Raspberry Pi - deel 2-topic.

Overigens zijn in het geval van RMA/garantie de verzendkosten voor SOS, dus dat is goedkoper dan hem onder WKOA terugsturen (of is dat ook gratis bij SOS?).

[Voor 23% gewijzigd door Room42 op 19-02-2018 19:36]

- uBlock Origin
- uMatrix

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:06
Zal morgen even contact opnemen via Whatsapp ipv mail, want misschien dat ze daar iets makkelijker zijn. Dat de kaartjes niet van top kwaliteit zijn had ik wel begrepen inderdaad. Maar goed, heb in verleden ook met goede kaarten problemen gehad. De Sandisk SD kaarten liepen ook niet lekker in mijn PI2, terwijl de overige 2 cheap ass kaarten van Sossolution nog steeds goed draaien hier. Dus ik ben bij de Pi's al blij dat een kaart goed en stabiel werkt.

Vermoed dat het retourzenden binnen 14 dagen niet handig is, gezien ik al doorgegeven heb dat de SD kaart niet goed werkt. Maar goed, hoe langer ik "lastig" doe hoe langer het duurt voordat ik een nieuwe SD kaart krijgt.

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-01-2020
Lees deze opmerking even: mcDavid in "Raspberry Pi - deel 2"

Zelf gebruik ik Samsung EVO 16 GB voor al mijn RPi2/3 maar de EVO + (Plus) zou nog beter zijn.
Die wil ik in de toekomst eens gaan gebruiken.

• Freakster86
  • Nu online
Rpi 3B voor 25,31 bij lightinthebox. Vergeet de cashback niet.

https://www.lightinthebox...p6118420.html?prm=1.5.1.1

• Room42
  • Niet online
Effectief is het 30 euro voor één met verzendkosten. Wat bedoel je met de cashback?

- uBlock Origin
- uMatrix

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:00

franssie

Save the albatross

Klopt, EUR 29 zelfs dacht ik, toch 10 euro goedkoper dan SOS maar wel met kleine kans op naheffing (6 BTW plus 13 administratiekosten) en een langere verzendduur.
Ik heb er al zat al vind ik het inbouwen van WIFI inclusief 5G wel erg netjes, scheelt toch weer anderehalve euro op een adapter, en misschien belangrijker, een USB poort.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:54

TommyGun

Stik er maar in!

Hmm ik weet het niet, het blijft een Chinese webshop.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Room42
  • Niet online
Ah juist, nee dan, dan zijn mijn gegevens (want dat is waar die sites van leven) mij die €3,75 niet waard :P
franssie schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:14:
Klopt, EUR 29 zelfs dacht ik, toch 10 euro goedkoper dan SOS maar wel met kleine kans op naheffing (6 BTW plus 13 administratiekosten) en een langere verzendduur.
€29,60 :) Die naheffing is inderdaad een risico.
TommyGun schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:14:
[...]

Hmm ik weet het niet, het blijft een Chinese webshop.
Op zich vertrouw ik dat soort sites wel. Zeker deze grote, die alom bekend staan, vind ik prima zaken doen. Je moet alleen wel altijd kopen met de mindset dat je geen garantie hebt op het product.

[Voor 52% gewijzigd door Room42 op 14-03-2018 17:18]

- uBlock Origin
- uMatrix

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Niet vergeten deze erbij te bestellen : https://www.lightinthebox...p6333060.html?prm=1.3.5.2

frambozen pi .... |:(

https://discord.com/invite/tweakers

• Freakster86
  • Nu online
Room42 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:04:
[...]

Effectief is het 30 euro voor één met verzendkosten. Wat bedoel je met de cashback?
Excuus, dacht dat verzending gratis was.
Ja, precies dit. Je kiest een cashbackwebsite, maakt daar een account aan en krijgt geld terug als je via hun aankopen doet.

• hiddit
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05 17:21
helaas te laat. hij is al weg

• MrTuur
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-02-2019
Hoop dat ik hier goed zit. Twijfelde tussen het ervaringen topic en het aankoop topic en de search gaf mij niet direct een antwoord.

Ik gebruik thuis Plex Media Server om te streamen naar chromecast of kijk via de webbrowser op mijn 2e laptop. PMS zelf draait op een laptop waar ook een USB HDD 4TB aan hangt en maak gebruik van sabnzbd om de boel up to date te houden. Echter vind ik het redelijk zonde om een redelijk krachtige laptop 24 uur per dag aan te hebben staan terwijl de apps via het web te benaderen zijn. Maar nog vervelender is dat wanneer je geen zin hebt om op te staan er achter komt dat de pc uit staat. Dus laat ik 'm maar constant aan staan.

Had gehoopt dat een android tv box deze taak wel aan kon maar kon geen mooie manier vinden om remote beheer en file sharing werkend te krijgen zoals ik het nu wel heb met windows programma's die benaderbaar zijn via de browser en allemaal overweg kunnen met networkshares.

Echter als ik kijk bij SOSSolutions zie ik door de bomen het bos niet meer qua extra opties. Dus nu mijn vraag:

Wat heb ik nodig aan Hardware & OS om Plex Media Server te draaien en de hdd te sharen alsof deze gewoon gedeeld wordt vanaf een windows omgeving.

PMS stond in eerste instantie niet eens bovenaan bij mij maar bedacht mij dat zonder PMS ik nog steeds een laptop moet laat draaien en daar wil ik juist vanaf.

Volstaat een PI 3 B+ starter kit voor deze taken of heb ik meer nodig?

Had mij al verkeken met een android tv box waarvan ik dacht dat het wel aan mijn eisen zou voldoen dus leek het mij het beste om toch maar eerst te vragen voor ik weer iets koop wat na testen niet geschikt blijkt.

• Bl4ckviper
  • Laatst online: 28-05 08:41

Bl4ckviper

BlaBlaBla

hiddit schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:15:
[...]

Wees maar blij. Google voor de lol eens op recensies voor die toko.

Be fast .... Be furious....

• Freakster86
  • Nu online
hiddit schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:15:
[...]

Met code 6118420DEAL weer voor die prijs te krijgen. Sorry, code heeft limiet alweer bereikt...

[Voor 10% gewijzigd door Freakster86 op 16-03-2018 16:03]

• hiddit
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05 17:21
Freakster86 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:01:
[...]

Met code 6118420DEAL weer voor die prijs te krijgen. Sorry, code heeft limiet alweer bereikt...
gaat snel haha

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-05 13:14
Beste alle,

Ik heb een starterskit voor 65,- in bestelling staan. Wou hiermee wat klooien testen.

Nu heb je de Nintendo classic mini ook voor 54,- wat natuurlijk op een rpi draait. Is het verstandig om de mini te halen of gewoon bij de starterskit?

Want dan heb je nog de case + controllers. Als je achteraf toch wilt gamen kan dat njet met de rpi kit

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:10

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

theduke1989 schreef op zondag 14 april 2019 @ 09:21:
Beste alle,

Ik heb een starterskit voor 65,- in bestelling staan. Wou hiermee wat klooien testen.

Nu heb je de Nintendo classic mini ook voor 54,- wat natuurlijk op een rpi draait. Is het verstandig om de mini te halen of gewoon bij de starterskit?

Want dan heb je nog de case + controllers. Als je achteraf toch wilt gamen kan dat njet met de rpi kit
Is dat wel een Raspberry Pi? Volgens mij is dat hardware van Nintendo's eigen ontwerp. Nu is het geen heel bijzondere hardware, gewoon je standaard ARM, maar het is geen Pi wat erin zit.

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-05 13:14
@Amanoo ik dacht altijd dat ze een Pi hadden gebruikt met hun eigen firmware erop.

Nja dan is d keuze snel gemaakt en blijf ik mijn starterskit van Pi3+ voor €65,- inclusief verzendkosten.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:26

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@theduke1989 Ja, er zit een soort vergelijkbare SBC in, maar wel specifiek voor de NES Classic Mini:

Hij is wel hackbaar, maar niet vergelijkbaar met een RPi 3B+, al was het maar omdat die laatste veel krachtiger is op alle fronten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Anoniem: 524929
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Ik heb 3 juli een bestelling geplaatst bij Pimoroni, maar nog niets ontvangen. Is ook op 3 juli verzonden.

Weet iemand de levertijd? Heb vanochtend een mailtje gestuurd, maar nog geen reactie.

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 524929 op 10-07-2019 16:54]

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:22
Gaat het met de Raspberry Pi altijd zo slecht met voorraad na release?

De Pi 4 is inmiddels al beschikbaar sinds 24 juni, maar ik zie de leverdatum bij shops steeds verder doorschuiven (van begin juli naar midden juli, toen eind juli en nu al midden Augustus). Of is de vraag ineens veel groter dan ze gewend zijn?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

michaelw1998 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:18:
Gaat het met de Raspberry Pi altijd zo slecht met voorraad na release?

De Pi 4 is inmiddels al beschikbaar sinds 24 juni, maar ik zie de leverdatum bij shops steeds verder doorschuiven (van begin juli naar midden juli, toen eind juli en nu al midden Augustus). Of is de vraag ineens veel groter dan ze gewend zijn?
Ze onderschatten de vraag elke keer weer.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:24
Ik denk dat het prijspunt ook wel dusdanig gekozen is dat er weinig ruimte is om lang met onverkochte voorraden te blijven zitten.

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:22
Lachen, begin juli een preorder geplaatst die ik enkele dagen geleden geannuleerd heb omdat de winkels in NL nogsteeds nauwelijks voorraad krijgen.. vervolgens bij Amazon DE besteld en het is al onderweg naar mij.. :)

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48

Nicap

Tsssk....

Kiwi heeft ze toch gewoon op voorraad? Zondag besteld en twee dagen later in huis. Samen met een zero w.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 20:45
azerty ook. bestellen en een dag later binnen hoor

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

De pi 4 met 4GB is nog steeds niet leverbaar, zit al een maand te wachten.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Sponz schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:49:
De pi 4 met 4GB is nog steeds niet leverbaar, zit al een maand te wachten.
Kijk dan eens hier.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Let op:
RPi verkopen? Zet het in V&A, niet hier.
Er een vinden? wellicht helpt rpilocator.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee