Ok, bedankt!
Zojuist ook maar de gok gewaagd, ik zat er al een tijd over na te denken. Ik wil graag leren programmeren en daarvoor een apart systeempje hebben zodat ik lekker kan aankloten. Zojuist besteld op RSdelivers.
Echter hoop ik wel dat ze mijn postcode tijdig kunnen aanpassen, die had ik verkeerd ingetypt.
UPDATE: Ik zit net zo door het topic heen te lezen, genoeg "slechte" verhalen over RS. Daarnaast las ik dat ze geen order achteraf kunnen aanpassen (WTF?). Kortom, toch maar dat formulier ingevuld om hem te annuleren, dit heeft geen zin. Ik bestel hem wel in Nederland.
Echter hoop ik wel dat ze mijn postcode tijdig kunnen aanpassen, die had ik verkeerd ingetypt.
UPDATE: Ik zit net zo door het topic heen te lezen, genoeg "slechte" verhalen over RS. Daarnaast las ik dat ze geen order achteraf kunnen aanpassen (WTF?). Kortom, toch maar dat formulier ingevuld om hem te annuleren, dit heeft geen zin. Ik bestel hem wel in Nederland.
[ Voor 38% gewijzigd door SacreBleu op 27-02-2013 00:43 ]
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Ik had hem zondag besteld en wilde hem gister (dinsdag) annuleren, hoewel er op de site stond "dispatch in 2 weeks" werd mij toch al verteld dat hij opgestuurd wasSacreBleu schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:37:
Zojuist ook maar de gok gewaagd, ik zat er al een tijd over na te denken. Ik wil graag leren programmeren en daarvoor een apart systeempje hebben zodat ik lekker kan aankloten. Zojuist besteld op RSdelivers.
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Ik heb hetzelfde, vannacht besteld én een kwartier later geannuleerd, krijg ik nu doodleuk bericht dat het is verzonden. Kijken of die gasten van DHL dit probleem kunnen oplossen. De postcode is maar op één letter anders.Mattie112 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 08:45:
[...]
Ik had hem zondag besteld en wilde hem gister (dinsdag) annuleren, hoewel er op de site stond "dispatch in 2 weeks" werd mij toch al verteld dat hij opgestuurd wasnaja dan hou ik hem maar.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Vandaag mijn RPI binnen gekregen van RS (duurde een kleine 2 weken, behuizing kwam al direct) maar volgens mij is het een 1.0 versie
De sticker onderop eindigt in ieder geval met 1.0.
Edit: De pakbon zelf zegt dan wel weer 512MB dus misschien is het wel gewoon de juiste versie.
Edit: De pakbon zelf zegt dan wel weer 512MB dus misschien is het wel gewoon de juiste versie.
[ Voor 20% gewijzigd door Sypher op 27-02-2013 11:44 ]
Wellicht eerst even opstarten en kijken wat hij écht doet in plaats van direct zeggen dat het een 256MB versie is?Sypher schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:38:
Vandaag mijn RPI binnen gekregen van RS (duurde een kleine 2 weken, behuizing kwam al direct) maar volgens mij is het een 1.0 versieDe sticker onderop eindigt in ieder geval met 1.0.
Eerste inspectie is ook wel handig, viel me gewoon op.Snow_King schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:45:
[...]
Wellicht eerst even opstarten en kijken wat hij écht doet in plaats van direct zeggen dat het een 256MB versie is?
Waarom plakken ze er überhaupt een 1.0 sticker op als het geen 1.0 bordje is?
Ik zou dit even lezen en proberen: http://www.raspberrypi.org/archives/1929Sypher schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:46:
[...]
Eerste inspectie is ook wel handig, viel me gewoon op.
Kun je precies zien welke het nu precies is en of het verkeerd is.
De mijne zojuist ontvangen van raspberrystore.nl, maandagavond besteld en nu in huis. Er werd ook snel en goed op mail gereageerd. Ook het feit dat ik niet meer op hun website kon inloggen(waarvan later bleek dat dit met 2 andere systemen wel lukte) werd op gereageerd.
Ja hoor: op 7-2 besteld bij RS op 22-2 is hij verstuurd en hij kan 10-12 dagen onderweg zijn...
Ach geduld is een schone zaak blijkbaar
♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
Vraagje: Krijg je van RS nog een verzendbevestiging - eventueel voorzien van een tracking nummer - of moet je hun mailen en hopen dat ze binnen een normale tijd reageren?HeyDude schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:51:
Ja hoor: op 7-2 besteld bij RS op 22-2 is hij verstuurd en hij kan 10-12 dagen onderweg zijn...
Ik heb hem zelf namelijk gisterenavond om 23:30 besteld en om 23:45 geannuleerd omdat ik één letter van mijn postcode verkeerd had ingetypt - en 's ochtends om 9:30-ish krijg ik een bericht dat hij al "dispatched" is. Kortom, even afwachten wat ze gaan doen met de "verrassing" in het sorteercentrum.
Waarom is jouw bestelling eerder verstuurd terwijl ik hem al vorige week besteld heb? Rare jongens bij RS
☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant
De vraag is überhaupt wat hun bedoelen met "dispatched" en wat ze precies in "dispatched" hebben staan.manusjevanalles schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:50:
Waarom is jouw bestelling eerder verstuurd terwijl ik hem al vorige week besteld heb? Rare jongens bij RS
Het kan net zo goed dat ze nu alleen nog maar een case hebben opgestuurd. En dat die Pi pas ergens in maart of april binnen komt bij mij. Helaas. Volgende keer niet zo gierig en gewoon op Nederlandse bodem bestellen.
Check gewoon even cat /proc/cpuinfo, dan zie je welke versie je hebt.Sypher schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:46:
[...]
Eerste inspectie is ook wel handig, viel me gewoon op.
Bij mij is het:
Revision : 000e
Zojuist van RS een bevestiging gekregen dat mijn bestelling is opgestuurd, weliswaar vrees ik dat je hier zelf om moet vragen. Daarnaast heb ik ook bevestigd gekregen dat mijn héle bestelling is verzonden. Dus, als alles goed gaat verlopen, krijg ik alles in één keer.
Ik heb inderdaad ook pas een bevestiging van versturing ontvangen nadat ik erom vroeg. Binnen 1 week verzonden!
Update: gisteren heb ik de bestelling ontvangen van RS. Binnen 1,5 week na bestelling!
Update: gisteren heb ik de bestelling ontvangen van RS. Binnen 1,5 week na bestelling!
[ Voor 28% gewijzigd door manusjevanalles op 03-03-2013 08:36 ]
☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant
Verwijderd
Was van plan om mijn Pi bij RS te bestellen, maar spijtig dat die zo'n slechte leveringstijd hebben.
Ze zijn wel de goedkoopste! weet nog niet wat ik ga doen! Anders is The pi Hut de goedkoopste zeker?
Ze zijn wel de goedkoopste! weet nog niet wat ik ga doen! Anders is The pi Hut de goedkoopste zeker?
Bij The Pi Hut zijn ze omgerekend 40 euro, wat rekenen ze daar dan voor shipment? Kon dat niet snel zien. Bij SOS zijn ze 45 euro, heb je geen verzendkosten en de volgende dag worden ze bezorgd.
Ik heb ook bij RS besteld. Nadat de betaling was voltooid met paypal ontving ik herb14 dagen later mijn raspberry pi's. Nadeel is wel dat ze geen gebruik maken van track&trace en krijg je ook geen notificatie. Maar uiteindelijk krijg je ze wel binnen voor een zeer scherpe prijs. Dus wie geduld heeft.....Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:41:
Was van plan om mijn Pi bij RS te bestellen, maar spijtig dat die zo'n slechte leveringstijd hebben.
Die levertijd is meer te wijten aan het feit dat ze het met normale post opsturen. Uit ervaring gaat dat meestal sowieso een week tot twee weken duren. Het record heeft Sony, een poos geleden, ik had een network addon voor mijn PS2 gekocht zodat ik online kon spelen. Je zou hiervoor een activatie code krijgen. Dat heeft welgeteld maanden geduurd! Een maand of drie. De introductiebrief kreeg ik pas ná zes maanden van aankoop.Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:41:
Tot nu toe heeft RS vlot gereageerd op mijn e-mails, jammer dat ze mijn bestelling niet konden tegenhouden om de postcode te wijzigen. Nu is het afwachten óf en wanneer de bestelling aankomt. Bij navraag blijkt dat UPS zelf wel contact zal opnemen met RS om navraag te doen, dan pas kunnen ze het één-en-ander wijzigen.
Wat dat betreft bravo voor de snelle levering, nu maar hopen dat - en wachten wanneer - het product aankomt.
Spannend
Dat RS is toch wel een aanfluiting zeg, ik stuur m'n Pi retour omdat dat ding crap is en ik krijg een adapter ervoor terug....
WTF!
WTF!

Waarom koop je het voor 42.95 bij RS store als je het voor 45e bij Sossolutions kan kopen? Bij hun weet je tenminste dat het goed zit.. ik ben voor het 66e pakket gegaan. Daarmee proberen een kleine htpc setup neer te zetten, als het werkt koop ik los nog wel een sneller kaartje als dat nodig is.
Hopelijk is de adapter van SOSsolutions voldoende voor overclocken naar 900mhz.
Geen idee of het aan mij gericht is maar vroegah was er alleen RS en Farnell. Toen bij beide 1 besteld waarbij doe van RS dus toch flut blijkt te zijn na weken prutsen.Jazco2nd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:41:
Waarom koop je het voor 42.95 bij RS store als je het voor 45e bij Sossolutions kan kopen? Bij hun weet je tenminste dat het goed zit.. ik ben voor het 66e pakket gegaan. Daarmee proberen een kleine htpc setup neer te zetten, als het werkt koop ik los nog wel een sneller kaartje als dat nodig is.
Nu zou ik ook nooit meer iets bij RS kopen....

Als ik een Raspberry PI Model B koop moet ik dan nog los een lader aanschaffen? Deze zit er niet bij in begrijp ik uit de tekst hier?
Jup, een eenvoudig USB ladertje en een kabeltje heb je nodig.dicee schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:37:
Als ik een Raspberry PI Model B koop moet ik dan nog los een lader aanschaffen? Deze zit er niet bij in begrijp ik uit de tekst hier?
Ik heb vorige week donderdag mijn Pi + voeding van RS binnen gekregen.
Eerst maandag achter aan gemail.
Kreeg als reactie dat hij zondag verzonden was?!?!? "Oke, dacht ik. Kan het niet lang meer duren"
Ik heb hem besteld met de zware adapter van 2000mA.
Dit leek mij ook voor het overclocken wel voldoende.
Heb totaal, met verzenden €48,37 euro betaald.
Beetje duurder dan in NL maar wel gelijk een goede spanningsbron er bij.
Nu een manier vinden om hem samen met mijn Arduino Mega te laten werken.
Eerst maandag achter aan gemail.
Kreeg als reactie dat hij zondag verzonden was?!?!? "Oke, dacht ik. Kan het niet lang meer duren"
Ik heb hem besteld met de zware adapter van 2000mA.
Dit leek mij ook voor het overclocken wel voldoende.
Heb totaal, met verzenden €48,37 euro betaald.
Beetje duurder dan in NL maar wel gelijk een goede spanningsbron er bij.
Nu een manier vinden om hem samen met mijn Arduino Mega te laten werken.
Hebben meer mensen last van dat de SOS site niet helemaal fris in elkaar steekt?
Ik krijg het niet voor elkaar om een Type B te vinden.
Misschien tijdelijk uitverkocht? Ik zie hem er ook niet (meer) tussen staan in elk geval.
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Dat is raar. Ik heb hem gistermiddag besteld. En ik zie hem er nu inderdaad nergens meer tussen staan.
Ik zie op mijn factuur ook helemaal geen artikelnummer.
Hij wordt vandaag verzonden. Dus ben benieuwd.
Ik zie op mijn factuur ook helemaal geen artikelnummer.
Hij wordt vandaag verzonden. Dus ben benieuwd.
Dat heet ook wel reclame als het je eigen webwinkel promoot. Anyway, ik heb bij je besteld dus breng er maar eentje uit je voorraad naar mijVerwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:34:
Ik heb mijn pi besteld bij raspberrypi-webshop.nl
Levering is snel en ze hebben genoeg op voorraad.
Plus een mooi Adafruit Prototype shieldje.
Ik heb bij raspberrystore.nl op zondag besteld, had eerst wat vragen over de producten gesteld, en direct heel vriendelijk antwoord ontvangen, vervolgens besteld, en op zondag al een mailtje dat hij de de bestelling klaar had gemaakt en dat deze maandagmorgen gelijk op de post zou gaan. Dinsdagmorgen thuis.Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 00:05:
Ik ook besteld bij raspberrystore.nl slechte levering! en vindt het een on professioneel bedrijf na van een vriend te horen hebben gekregen gelijk naar SosSolutions.nl gegaan had om 13:05 besteld dus zou volgende dag binnenkrijgen en jahoor im an happy man! zeer goeie service had ze ook nog technische vraagjes gesteld en antwoorden zonder problemen. ook gelijk gevraagd waarom hun wel voorraad hadden en farnell en rs niet. hun kopen ze blijkbaar per duizenden in en proberen altijd voorraad te houden en ze hebben mooie cases! vondt die premiums wel wat
Wanneer je vragen hebt is mijn ervaring dat ze ook altijd bereikbaar zijn. Ik heb je op de meest onzalige momenten vragen gesteld, en altijd echt snel antwoord gekregen, zelfs als het gaat om een stukje ondersteuning!!
Ik ben nieuw met Raspberry, en had wat technische dingetjes gevraagd, maar kreeg nog dezelfde avond antwoord, niet omdat hij namens Raspberry ondersteuning moet bieden, maar gewoon omdat het een vriendelijke jongen is!
Ze hebben ook loads of Raspberry stuff gewoon op voorraad. Allerlei accessoires, erg leuk.
Ik heb echt een top ervaring bij raspberrystore.nl. Moest ook een dingetje terugsturen, en ook dat was heel netjes en snel afgehandeld, had ook in 2 dagen mijn geld terug. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik heel erg tevreden ben met Raspberrystore.nl.
Gister een opgehaald bij http://www.kiwi-electronics.nl/ Zijn daar gewoon op voorraad
Ik heb mijn Pi vorig jaar ook bij SoS besteld. Ik snap sowieso niet dat mensen voor maar 1 of 2 euro minder zo'n ding ergens uit timboektoe laten komen, er vervolgens 5/6 weken op moeten wachten en dan erachter komen dat ze iets missen of er iets kapot is... Maargoed, zal wel aan mij liggen...
Daar verkopen ze alleen het type B, die type A zal wel bijna niet meer besteld worden.Armageddon_2k schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:28:
Hebben meer mensen last van dat de SOS site niet helemaal fris in elkaar steekt?
[ Voor 37% gewijzigd door Bartjezz op 08-03-2013 09:44 . Reden: Toevoeging ]
Heb 3 complete setjes besteld bij sossolution maar moet zeggen dat ik de B type ook niet meer kan vinden, alleen een A versie voor 30 euro?Bartjezz schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:42:
Ik heb mijn Pi vorig jaar ook bij SoS besteld. Ik snap sowieso niet dat mensen voor maar 1 of 2 euro minder zo'n ding ergens uit timboektoe laten komen, er vervolgens 5/6 weken op moeten wachten en dan erachter komen dat ze iets missen of er iets kapot is... Maargoed, zal wel aan mij liggen...
[...]
Daar verkopen ze alleen het type B, die type A zal wel bijna niet meer besteld worden.
Vervolg van dit verhaal: 5 dagen geleden mailtje verstuurd naar die lui, auto response terug "blabla bla binnen 3 dagen heb je antwoord bla bla". Nu is het 5 dagen later en nog steeds geen bericht. Hup! Nog en mailtje de deur uit!-LA- schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:42:
Dat RS is toch wel een aanfluiting zeg, ik stuur m'n Pi retour omdat dat ding crap is en ik krijg een adapter ervoor terug....
WTF!
Wat een paupertent moet dat zijn zeg, daar bestel ik dus ook nooit meer....
Bij mij ging het om een voordeel van ruim €40. In dat geval laat ik hem dan inderdaad liever uitBartjezz schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:42:
[...]
Daar verkopen ze alleen het type B, die type A zal wel bijna niet meer besteld worden.
het Verenigd Koninkrijk komen. RS was in eerste instantie juist een hele goede shop. Echter staan alleen
Farnell en RS aangegeven als winkels op de Raspberry website, kortom ze hebben het druk, misschien té druk. Dat kan gebeuren. En voor €40 euro heb ik liever geduld.
Vandaag een setje besteld bij Kiwi electronics, hopen dat het maandag/dinsdag binnenkomt!
Vandaag ook een setje besteld bij Kiwi electronics! Kijk uit naar de levering ;-)
Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall
Gisteren contact gehad met RS Nederland. Er is inmiddels nieuwe voorraad binnen, 2.000 stuks. Klantenservice vertelde me echter ook dat er nog 23.000 (!) stuks in backorder stonden.
Het lijkt er echter wel op dat mijn order met nummer 1200518XX van 21 februari nu toch onderweg is.
Het lijkt er echter wel op dat mijn order met nummer 1200518XX van 21 februari nu toch onderweg is.
Verwijderd
Gister Weer bij Sos Solutions besteld en vandaag alweer in huis super!
Ze hadden tijdelijk de Raspberry's eruit gehaald omdat ze nieuwe producten aan het toevoegen waren en nieuwe setjes en moet zeggen ben zeer tevrede en mooie producten! je ziet echt dat ze nu professioneel gaan. heb Dennis nog aan de telefoongehad om 2 bestellingen 1 te maken hierna had ik gehoord dat ze binnenkort een uniek product gaan lanceren en exclusieve verkooprechten hebben erop. Dus ik hou de site goed in de gaten!
Ze hadden tijdelijk de Raspberry's eruit gehaald omdat ze nieuwe producten aan het toevoegen waren en nieuwe setjes en moet zeggen ben zeer tevrede en mooie producten! je ziet echt dat ze nu professioneel gaan. heb Dennis nog aan de telefoongehad om 2 bestellingen 1 te maken hierna had ik gehoord dat ze binnenkort een uniek product gaan lanceren en exclusieve verkooprechten hebben erop. Dus ik hou de site goed in de gaten!
En inmiddels ontvangen.DutchBlood schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:59:
Gisteren contact gehad met RS Nederland. Er is inmiddels nieuwe voorraad binnen, 2.000 stuks. Klantenservice vertelde me echter ook dat er nog 23.000 (!) stuks in backorder stonden.
Gisteren ook mijn RPI mogen ontvangen van RS. Binnen ongeveer twee weken.
Opzich helemaal niet slecht, wat dat betreft zijn ze even snel als The book depository waar ik het meerendeel van mijn boeken bestel.
Toch goed afgelopen dus
Apparaatje werkt ook helemaal naar behoren, had alleen verwacht dat het allemaal ietsjes sneller was. Geen probleem voor de rest want ik zal er toch webmin op installeren en alleen commandline gebruiken.
Opzich helemaal niet slecht, wat dat betreft zijn ze even snel als The book depository waar ik het meerendeel van mijn boeken bestel.
Toch goed afgelopen dus
Ik heb mijn Raspberry PI B op 3 maart besteld en vandaag in huis (via RS)
. Valt op zich nog wel mee dus.
Raspberry bij RS besteld op 3 maart omdat volgens de website "despatch within 1 week" is, hetgeen ook op de orderbevestiging staat.jk38448 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:22:
Ik heb mijn Raspberry PI B op 3 maart besteld en vandaag in huis (via RS). Valt op zich nog wel mee dus.
Het is nu bijna 3 weken later en niets meer van RS gehoord.
Valt niet mee
Ik heb mijne op 6 maart besteld en vorige week een verzendbevestiging gehad...gerardwr schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 23:10:
[...]
Raspberry bij RS besteld op 3 maart omdat volgens de website "despatch within 1 week" is, hetgeen ook op de orderbevestiging staat.
Het is nu bijna 3 weken later en niets meer van RS gehoord.
Valt niet mee
Aw yeah! 

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Een tip voor mensen die nog hun Raspberry moeten kopen:
In dit topic heeft 1 van de Xbian experts de snelheid van zijn ICIDU 4GB kaart gepost. Blijkt dat deze echt supersnel is, sneller dan veel andere class 8 of class 10 SD kaarten en met booten zelfs sneller dan een usb harddisk/drive.
De 8GB versie staat vanaf €8.95 incl verzenden in de pricewatch. Aanrader dus!
Ik waag het erop en bestel een Pi + 2A adapter + case bij RS shop, €57 is echt goedkoop. Met dit kaartje erbij ben ik voor €66 klaar
Hopelijk trekt de Pi het dan als ik een USB drive erop aansluit zonder aparte voeding..
In dit topic heeft 1 van de Xbian experts de snelheid van zijn ICIDU 4GB kaart gepost. Blijkt dat deze echt supersnel is, sneller dan veel andere class 8 of class 10 SD kaarten en met booten zelfs sneller dan een usb harddisk/drive.
Ik waag het erop en bestel een Pi + 2A adapter + case bij RS shop, €57 is echt goedkoop. Met dit kaartje erbij ben ik voor €66 klaar
[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 25-03-2013 12:58 ]
ben volledig overtuigd van je verhaal, zonder research ding net besteld 8 gbJazco2nd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:58:
Een tip voor mensen die nog hun Raspberry moeten kopen:
Ik waag het erop en bestel een Pi + 2A adapter + case bij RS shop, €57 is echt goedkoop. Met dit kaartje erbij ben ik voor €66 klaarHopelijk trekt de Pi het dan als ik een USB drive erop aansluit zonder aparte voeding..
Ik heb uiteindelijk bij ModMyPi besteld. Als je een USB 2.5" harddisk hebt die zijn stroom ook via USB verwacht, is een USB hub noodzakelijk. Maar veel USB hubs werken niet goed met de Raspberry of kunnen de Raspberry juist niet van stroom voorzien (dus gebruik je toch 2 stopcontacten).
De NewLink Hub die ModMyPi aanbiedt zou perfect werken met de Raspberry en kan je gewoon een externe harddisk op aansluiten. Heb dus uiteindelijk alles maar daar besteld: Raspberry, case (2 kleuren zonder extra kosten!) en de hub. En de SD kaart apart besteld via Pricewatch. Alles is dezelfde dag nog verzonden (gister) !! Dus dat wordt genieten.. helaas eerst nog een wkendje weg..
Dus als je een USB harddisk wil aansluiten die geen eigen voeding heeft en voeding via USB kan/moet halen, is die hub echt aan te raden. Omgerekend ben ik dan incl de SD kaart voor ongeveer €67 klaar. Dat is evenveel als het SOS Solutions setje, alleen mis ik dan de HDMI kabel.
De NewLink Hub die ModMyPi aanbiedt zou perfect werken met de Raspberry en kan je gewoon een externe harddisk op aansluiten. Heb dus uiteindelijk alles maar daar besteld: Raspberry, case (2 kleuren zonder extra kosten!) en de hub. En de SD kaart apart besteld via Pricewatch. Alles is dezelfde dag nog verzonden (gister) !! Dus dat wordt genieten.. helaas eerst nog een wkendje weg..
Dus als je een USB harddisk wil aansluiten die geen eigen voeding heeft en voeding via USB kan/moet halen, is die hub echt aan te raden. Omgerekend ben ik dan incl de SD kaart voor ongeveer €67 klaar. Dat is evenveel als het SOS Solutions setje, alleen mis ik dan de HDMI kabel.
Hier mijn slechte ervaringen met het bestellen van een Raspberry by RS.
- 3 maart : Levertijd volgens website met verzending binnen 1 week, besteld en betaald
- 3 maart : Orderbevestiging met daarin "verzending binnen 1 week"
- 23 maart : Vraag per mail waar mijn bestelling blijft
- 25 maart : Mail van RS, "is op 13 maart verzending maar verznding naar NL kan 12 dagen duren, als het er dan nog niet is gaan we het onderzoeken"
- 28 maart : Mail van RS, "sorry, was door een fout toch niet verstuurd op 13 maart, maar we hebben opdracht gegeven om er vandaag 1 te versturen"
- Met een beetje pech kan ik dus nog 2 wekene wachten, dan is de levertijd 6 weken geweest.
Ik had hier gelezen dat er meer mensen zijn met slechte ervaringen met RS, maar ik dacht "het zal wel meevallen, anders waren ze allang out of business". Niet dus.
Een hele slechte ervaring dus, ik bestel er nooit meer.
- 3 maart : Levertijd volgens website met verzending binnen 1 week, besteld en betaald
- 3 maart : Orderbevestiging met daarin "verzending binnen 1 week"
- 23 maart : Vraag per mail waar mijn bestelling blijft
- 25 maart : Mail van RS, "is op 13 maart verzending maar verznding naar NL kan 12 dagen duren, als het er dan nog niet is gaan we het onderzoeken"
- 28 maart : Mail van RS, "sorry, was door een fout toch niet verstuurd op 13 maart, maar we hebben opdracht gegeven om er vandaag 1 te versturen"
- Met een beetje pech kan ik dus nog 2 wekene wachten, dan is de levertijd 6 weken geweest.
Ik had hier gelezen dat er meer mensen zijn met slechte ervaringen met RS, maar ik dacht "het zal wel meevallen, anders waren ze allang out of business". Niet dus.
Een hele slechte ervaring dus, ik bestel er nooit meer.
Ik zit er ook over te denken een Raspberry te halen. Zat zelf naar deze twee winkels te kijken:
http://www.kiwi-electronics.nl/
http://www.sossolutions.nl/
Iemand ervaring? Andere aanraders mogen ook natuurlijk. Ik vind het vooral makkelijk dat hij helemaal compleet aangeschaft kan worden, geen zin om nog ergens weer een sd-kaart, stroomkabel etc. vandaan te moeten halen.
Wat me vooral doet twijfelen is dat geen van beide het thuiswinkel keurmerk heeft. Geen idee daarom of ze betrouwbaar zijn...
Iemand ervaring? Andere aanraders mogen ook natuurlijk. Ik vind het vooral makkelijk dat hij helemaal compleet aangeschaft kan worden, geen zin om nog ergens weer een sd-kaart, stroomkabel etc. vandaan te moeten halen.
Wat me vooral doet twijfelen is dat geen van beide het thuiswinkel keurmerk heeft. Geen idee daarom of ze betrouwbaar zijn...
Ik heb zelf een zeer goede ervaring met sossolutions.
Ik heb 'm gekocht bij SOSsolutions. Prima winkel en snelle levering.Orian schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 08:49:
Ik zit er ook over te denken een Raspberry te halen. Zat zelf naar deze twee winkels te kijken:
Iemand ervaring?
Ik heb afgelopen donderdag om 22:00 ook bij sossolutions een PI, behuizing, en 1A voeding besteld en de SD kaart die Jazco2nd een paar post hierboven noemde bij replacedirect.Orian schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 08:49:
Iemand ervaring?
Ik heb de losse onderdelen besteld omdat ik het (prijs)verschil tussen hun kant-en-klaar setjes nogal onduidelijk vind 66,- voor small(xbmc?) en 99,- voor medium (openelec xbmc)
Voor zover ik gelezen heb in dit topic is het erg gemakkelijk om zelf Raspbmc of openelec te installeren, dus ga ik dat lekker zelf doen.
op 2 kleine puntje na qua verzending ben ik verder gewoon tevreden.
De gratis verzending is alleen als je postnl envelop zending kiest wat volgens de website 3-5 werkdagen(!?) duurt, wil je hem sneller dan kan je kiezen voor aangetekend pakket a €7,26 of via GLS dat duurt 1-2 werkdagen.
Nu werk ik bij een postnl servicepunt en weet ik dat er doorgaans geen verschil zit in overkomstduur tussen een standaard brief en aangetekend pakket dus ik zou het een slechte service vinden als ze en envelop post nog even een paar dagen "vast houden" voor ze hem verzenden.
Dat gezegd hoop ik mijn gekozen "envelop post" wel gewoon vandaag (zaterdag) te mogen ontvangen omdat de orderstatus wel op "verzonden" staat.
Ik heb de losse SD kaart gekocht die Jazco2nd een paar post hierboven noemde bij replacedirect.
Hier is de verzending niet zoals ze beloven "voor 23:00 besteld(lees: betaald) de volgende dag in huis"
aangezien ik mijn bestelling om 22:00 heb betaald met Ideal verwachte ik de SD kaart de volgende dag te krijgen maar helaas dit is dus een dag later.
Uiteraard is dit geen groot probleem, maar als ze iets niet waarmaken moeten ze er ook geen reclame voor maken vind ik.
EDIT:
Allebij de pakjes vallen net op de deurmat, een pluim voor sossolutions dus met hun snelle levering!
Bedankt voor alle reacties! Denk dat ik dan maar voor sossolutions ga. Inc. wifi adapter is die ook net wat goedkoper volgens mij.
Hebben mensen ervaring met ModmyPi.com?
Ze zijn erg scherp geprijst!
Bij mij isie razendsnel (2 dagen) bezorgd, maar ik moet m nog ophalen straks bij TNT. De SD kaartjes van ICIDU zijn ook al binnen (in een flinke doos). Zal vanavond ff berichten of het pakketje compleet is enz.
Verwijderd
Heb er gisteren wat cases besteld, vanochtend verzonden. Ik wacht met smartDauthi schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:34:
Hebben mensen ervaring met ModmyPi.com?
Wel irritant dat je moet tekenen voor ontvangst voor de ModMyPi pakketjes. Vanmiddag half 2 lag het pakketje nog niet bij TNT.. Ik kon het vanaf 13u afhalen bij een TNT afhaalpunt dat van 9 tot 17 open is. Wat heb je daar nou aan?
laat het dan bij een afhaalpunt met wat ruimere tijden liggen. Vanavond dus niet spelen met de RPi.. helaas.

ModMyPi pakket was perfect in orde, ik mocht wel zelf de RPi erin schroeven maar alles zat er heel netjes bij. in tegenstelling tot SOSSolutions is de zwarte case niet glanzend maar dof plastic. Zie je toch niet.
wel een flinke tegenvaller, de 8GB ICIDU kaart is juist wat trager dan de Transcend 8GB die SOS meelevert! die ga ik wss gewoon retourneren.. als dat nog kan
edit: als iemand nog tips heeft voor een hele snelle SD kaart van liefst 8GB hoor ik die graag. De ICIDUs gaan retour.
wel een flinke tegenvaller, de 8GB ICIDU kaart is juist wat trager dan de Transcend 8GB die SOS meelevert! die ga ik wss gewoon retourneren.. als dat nog kan
edit: als iemand nog tips heeft voor een hele snelle SD kaart van liefst 8GB hoor ik die graag. De ICIDUs gaan retour.
[ Voor 13% gewijzigd door Jazco2nd op 04-04-2013 14:18 ]
Verwijderd
Voor mij zijn de trascend het beste, Kingston is mijn ervaring dat ze snel crashen en niet zo snel zijn, integen stelling tot de Transcend, Zelf ben ik voor de pi een grote voorstander van Transcend!Jazco2nd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:25:
ModMyPi pakket was perfect in orde, ik mocht wel zelf de RPi erin schroeven maar alles zat er heel netjes bij. in tegenstelling tot SOSSolutions is de zwarte case niet glanzend maar dof plastic. Zie je toch niet.
Ik heb bij de dixons de ICIDU class 10 4GB versie gehaald. Op deze kaart staat duidelijk 20MB/s vermeld!
Dat staat niet op de 8GB versie. Hij is ook een stuk sneller, write 23MB/s read 20MB/s. De 8GB versie zat op 14MB write en 15MB/s read. Dus die gaat mooi terug naar de shop.
De 4GB versie van 9 euro bij de Dixons.. aanrader! En volgens dit topic wat sneller dan de Transcend 8GB Class 10. Dus als snelheid belangrijkste is, de ICIDU, wil je graag 8GB, de Transcend.
Mooiste is, ik merkte ook verschil. De Transcend 8GB vond ik sneller opstarten en navigeren in XBMC dan de ICIDU 8GB. De ICIDU 4GB start echt snelste op en installeren van XBian, Flexget en Transmission en 3 addons ging ook wat sneller.
Dat staat niet op de 8GB versie. Hij is ook een stuk sneller, write 23MB/s read 20MB/s. De 8GB versie zat op 14MB write en 15MB/s read. Dus die gaat mooi terug naar de shop.
De 4GB versie van 9 euro bij de Dixons.. aanrader! En volgens dit topic wat sneller dan de Transcend 8GB Class 10. Dus als snelheid belangrijkste is, de ICIDU, wil je graag 8GB, de Transcend.
Mooiste is, ik merkte ook verschil. De Transcend 8GB vond ik sneller opstarten en navigeren in XBMC dan de ICIDU 8GB. De ICIDU 4GB start echt snelste op en installeren van XBian, Flexget en Transmission en 3 addons ging ook wat sneller.
[ Voor 18% gewijzigd door Jazco2nd op 05-04-2013 12:04 ]
Ik heb de 8GB vab ICIDU http://www.mycom.nl/Produ...igital-HiSpeed-8GB/298222Jazco2nd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:02:
Ik heb bij de dixons de ICIDU class 10 4GB versie gehaald. Op deze kaart staat duidelijk 20MB/s vermeld!
Deze haalt prima de beloofde snelheid 19.2MB/s
Verder heb ik mijn Raspberry pi model B 2.0 512MB versie woensdag besteld bij SoS Solutions, 14.15 kreeg ik de bevestiging dat deze verzonden is vandaag heb ik hem nog niet.
Wat mij betreft zeer slechte levering. ( als ik vandaag iets op de bus doe heb je het morgen )
Ik heb hem woensdag ook besteld bij SoS solutions, ik had 13:57 de bevestiging dat hij verzonden was. Heb wel gekozen voor de normale post optie.
Nu maar hopen dat hij morgen er is zodat ik er in het weekend mee kan gaan klooien.
Nu maar hopen dat hij morgen er is zodat ik er in het weekend mee kan gaan klooien.
dan ben ik niet de enigehovemt schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:57:
Ik heb hem woensdag ook besteld bij SoS solutions, ik had 13:57 de bevestiging dat hij verzonden was. Heb wel gekozen voor de normale post optie.
Ik heb er ook woensdag eentje besteld bij SOS Solutions.
en nog niet gekregenkamieltje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:56:
Ik heb er ook woensdag eentje besteld bij SOS Solutions.
SOS solutions:
Pi 2 april besteld, betaald: 2 apr 2013 20:34
3 april verzonden 13:58
5 april in de bus.
Prima service dus.
5 april in de bus.
Prima service dus.
Bij mij niet dus.mpx200_05 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 10:39:
SOS solutions:
5 april in de bus.
Prima service dus.
Vandaag alleen de Usb kabel gekregen die ik apart besteld had maar geen player
Helaas, ook woensdag besteld bij sos solutions en staat sinds woensdag op verzonden.
Maar ook vandaag zaterdag nog steeds niet binnen.
Maar ook vandaag zaterdag nog steeds niet binnen.
Net binnen gekregen. Kan er dus mooi van het weekend mee aan de slag. Denk inderdaad dat het niet aan SOS heeft gelegen, maar aan PostNL.
Het ligt ook niet aan SOS.
Ik heb een nette en snelle reactie gekregen op mijn mail vanmiddag.
Het ligt inderdaad aan PostNL blijkbaar kunnen ze niet 2 enveloppen die verstuurd zijn op dezelfde tijd en naar het zelfde adres samen leveren.
Misschien doen ze het voor expres om het personeel aan het werk te houden
.
Ik heb een nette en snelle reactie gekregen op mijn mail vanmiddag.
Het ligt inderdaad aan PostNL blijkbaar kunnen ze niet 2 enveloppen die verstuurd zijn op dezelfde tijd en naar het zelfde adres samen leveren.
Misschien doen ze het voor expres om het personeel aan het werk te houden
Afgelopen vrijdag ook besteld bij SOS
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Lol nog steeds geen Raspi....
Afgelopen woensdag besteld en verzonden door SoS....maar nog altijd niet gearriveerd bij mij
Dat heb ik weer.....
Afgelopen woensdag besteld en verzonden door SoS....maar nog altijd niet gearriveerd bij mij
Dat heb ik weer.....
De mijne is net voor de middag aangekomen. Ik woon wel in België, dus wel normaal dat het een dagje later is.
Nu kan het prutsen beginnen!
Nu kan het prutsen beginnen!
De mijne afgelopen woensdag op verzonden is er nog steeds niet. Erg teleurstellend.
Ik ben niet te spreken over de service van ModMyPi.com. De 2 hubs die ik bij de 2 RPis had besteld werkten niet met mijn externe usb drive. Heb erover gemaild en kreeg als reactie "buy a different HDD or a more powerful PSU for the hubs". WTF? Ik ga mijn perfect werkende, low power harddisk vervangen omdat zij een halfgare hub leveren? Of een andere adapter kopen, en de adapter van 2.5A die zij leveren dan?
Gestoorde verkopers daar.
Inmiddels na veel testen ontdekt dat ik nog een A-B kabel had liggen, voor de grap die geprobeerd en jahoor, beide hubs werken. Dus ModMyPi.com heeft gewoon kapotte A-B kabels meegeleverd.. Nu maar eens kijken of ze bereid zijn die te vervangen.
Gestoorde verkopers daar.
Inmiddels na veel testen ontdekt dat ik nog een A-B kabel had liggen, voor de grap die geprobeerd en jahoor, beide hubs werken. Dus ModMyPi.com heeft gewoon kapotte A-B kabels meegeleverd.. Nu maar eens kijken of ze bereid zijn die te vervangen.
Vandaag lag ie dan eindelijk op de mat.
Woensdag 3 april een raspi xbmc bested bij SoS 10 min na deze bestelling een micro usb kabel.
Alles was dezelfde dag verzonden. ( alle 2 naar hetzelfde adres )
Zaterdags lag de micro usb op de deurmat maar geen raspi.
Ik dit al aangegeven naar SoS, maar hoe raar het ook is dit kan gebeuren.
Maandag niets, weer SoS op de hoogte gesteld en we zouden dinsdag nog afwachten.
Uiteraard dinsdag nog niets weer SoS gemailed.
Alles is door SoS goed aangenomen en ze hebben mij op dinsdag laat nog een nieuwe verstuurd.
Al met al vervelend voor zowel SoS als mij, maar SoS heeft het goed opgelost en een goede service verleend.
Alles was dezelfde dag verzonden. ( alle 2 naar hetzelfde adres )
Zaterdags lag de micro usb op de deurmat maar geen raspi.
Ik dit al aangegeven naar SoS, maar hoe raar het ook is dit kan gebeuren.
Maandag niets, weer SoS op de hoogte gesteld en we zouden dinsdag nog afwachten.
Uiteraard dinsdag nog niets weer SoS gemailed.
Alles is door SoS goed aangenomen en ze hebben mij op dinsdag laat nog een nieuwe verstuurd.
Al met al vervelend voor zowel SoS als mij, maar SoS heeft het goed opgelost en een goede service verleend.
Vandaag mijn R PI B besteld via http://raspberrypi.rsdelivers.com/default.aspx
Heb een B, met behuizing, 4 GB SD kaart en voeding voor 58 euro. (Wel gelijk 4 besteld om op 58 euro uit te komen).
Ben erg benieuwd wanneer die komt... verwacht 2 weken.
Zie dat veel mensen XBMC draaien... Jullie ook ervaringen met andere Mediaspelers?
Heb zelf een synology NAS, Android telefoon en Android tablet.
Ben erg benieuwd of de R PI meer gebruikersgemak bied dan dat ik nu heb.
Momenteel stream ik met DLNA mkv's via de mediaspeler van mn samsung tv... maar ik word gek van dat ik dan iedere keer mn media moet indexeren als ik download via sabnzb. Ook werken externe subs bijna nooit.
Heb een B, met behuizing, 4 GB SD kaart en voeding voor 58 euro. (Wel gelijk 4 besteld om op 58 euro uit te komen).
Ben erg benieuwd wanneer die komt... verwacht 2 weken.
Zie dat veel mensen XBMC draaien... Jullie ook ervaringen met andere Mediaspelers?
Heb zelf een synology NAS, Android telefoon en Android tablet.
Ben erg benieuwd of de R PI meer gebruikersgemak bied dan dat ik nu heb.
Momenteel stream ik met DLNA mkv's via de mediaspeler van mn samsung tv... maar ik word gek van dat ik dan iedere keer mn media moet indexeren als ik download via sabnzb. Ook werken externe subs bijna nooit.
Ehh ja, ik kwam van de Eminent 7280 en ben superblij dat ik dat ding heb verkocht en nu raspbmc draai. Ik draai ongeveer dezelfde setup als jij en het werkt als een zonnetje. Raspberry download zelf (na simpel menu commando) de subs en anders laat ie kiezen uit een lijst. Werkt perfect. En media houdt ie zelf bij wat er al geindexeerd is. Ik gebruik wel alleen m'n tel en tablet als remote. Zie geen nut meer voor een losse remote. Scheelt ook een hoop gepruts daar bijvoorbeeld Yatse _perfect_ werkt icm Raspbmc (welke XBMC android remote dan ook)
Uiteindelijk bleek ModMyPi kapotte A-B kabel geleverd te hebben en sturen ze nu gratis een nieuwe op, de hub werkt gelukkig wel.
Vorige week vrijdagavond besteld bij SOS, afgelopen woensdag binnen.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik heb een setje besteld op www.raspberry-shop.nl (gevonden via Marktplaats). Afgelopen maandag om 11:00 besteld en de volgende dag binnen.
[ Voor 10% gewijzigd door henkpeters op 13-04-2013 17:13 ]
Hmm... ziet er too good to be true uit.... http://r.ebay.com/F9BsVB
Maar ik heb 't gokje toch maar gewaagd. Altijd te storneren met payPal...
Pas wel op, deze zijn voor china bedoeld zonder CE en mogen daarom mogelijk niet geimporteerd worden.EraZor schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:07:
Hmm... ziet er too good to be true uit.... http://r.ebay.com/F9BsVB
Zonder CE keurmerk? Maar qua hardware zijn ze toch indentiek? Of zouden ze kwalitatief toch minder zijn dan (qua solderingen etc).
Vliegt je Raspberry ineens in de fik.
[ Voor 14% gewijzigd door spokje op 15-04-2013 17:25 ]
Tsja, we gaan t zien. Voor die twee tientjes....spokje schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:25:
Zonder CE keurmerk? Maar qua hardware zijn ze toch indentiek? Of zouden ze kwalitatief toch minder zijn dan (qua solderingen etc).
True, ben ook wel heel nieuwsgierig eigenlijk 
Als ik snel Wikipedia: CE-markering even doorlees lijkt het keurmerk voornamelijk te bestaan om handel binnen de EU te bevorderen en de kwaliteit van produkten te verhogen. Is het zo dat het laten keuren van een product de prijzen dusdanig ophoogt dat ze op de huidige prijzen van de Raspberry komen? Ik vraag me af hoe deze plank zo goedkoop kan zijn en wij 35 dollar voor een CE gekeurd plankje betalen.
Als ik snel Wikipedia: CE-markering even doorlees lijkt het keurmerk voornamelijk te bestaan om handel binnen de EU te bevorderen en de kwaliteit van produkten te verhogen. Is het zo dat het laten keuren van een product de prijzen dusdanig ophoogt dat ze op de huidige prijzen van de Raspberry komen? Ik vraag me af hoe deze plank zo goedkoop kan zijn en wij 35 dollar voor een CE gekeurd plankje betalen.
[ Voor 62% gewijzigd door spokje op 15-04-2013 22:12 ]
CE is echt onzin. EU is een sterk beschermde markt dus laat je vooral niet afschrikken door het ontbreken van een Europese mark. Wel superjammer dat ik dit nu pas zie, afgelopen wkend weer ruim 70 euro uitgegeven voor een setje!
edit: ik ga de gok wagen.. als mijn kiwi electronics pakket morgenochtend niet is verzonden bel ik ze om de RPi zelf te annuleren en bestel ik deze lekker
edit: ik ga de gok wagen.. als mijn kiwi electronics pakket morgenochtend niet is verzonden bel ik ze om de RPi zelf te annuleren en bestel ik deze lekker
[ Voor 26% gewijzigd door Jazco2nd op 16-04-2013 00:13 ]
Maar EraZor, vergeet de verzendkosten niet!!!
Dat is hier US $19,90 per stuk!
Hiermee is het dus alsnog duurder dan de EU-versie
Zijn die china raspberry's afkomstig uit de originele raspberry pi fabrieken, of zijn het echte Chinese clones?
Och, $29,80 inclusief verzenden, dat is maar €23,52 volgens paypal...
Daar heb je geen EU-model voor...
Edit:
Volgens Raspberry zelf zijn ze hetzelfde, op de kleur en CE-keuring na:
http://www.raspberrypi.org/archives/tag/china
Vraag is natuurlijk hoe het met de MPEG-2 en VC-1 codecs gaat, maar dat zien we wel als hij binnen is
Edit:
Vraag is natuurlijk hoe het met de MPEG-2 en VC-1 codecs gaat, maar dat zien we wel als hij binnen is
[ Voor 53% gewijzigd door Stoofie op 16-04-2013 09:27 ]
@Liander:Ja, ik snap dat jullie een probleem hebben, en nee, dat geeft jullie niet het recht ons op een ongeoorloofde manier geld af proberen te troggelen... Dank voor het crediteren van de onterechte factuur, nu de rest van Nederland nog...
Dat lijkt me niet, eigenlijk? voor twee tientjes incl verzenden ben je klaar. Da's toch de helft van een EU model?RaspberryStore schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 08:04:
Maar EraZor, vergeet de verzendkosten niet!!!
Precies ;-)Stoofie schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 08:38:
Och, $29,80 inclusief verzenden, dat is maar €23,52 volgens paypal...
Edit:
[ Voor 50% gewijzigd door EraZor op 16-04-2013 09:42 ]
Ik vind het een beetje jammer om voor die paar euro verschil een chineze kloon te gaan bestellen van een artikel dat door een non-profit organisatie wordt gemaakt. Zij zijn er hard mee bezig geweest in Europa met nobele doelen, hebben het geld hard nodig. Het prijsverschil in Europa neem ik dan wel voor lief om de Raspberry-foundation te ondersteunen.
Oeps, te vroeg geblaat.. het zijn dus wel officiele Raspberry's, dit is gewoon "grijze import". Dus moreel ietsje minder verwerpelijk
. Maar dan nog, is het de vraag of het zinvol is voor dat minimale prijsverschil.
Oeps, te vroeg geblaat.. het zijn dus wel officiele Raspberry's, dit is gewoon "grijze import". Dus moreel ietsje minder verwerpelijk
[ Voor 23% gewijzigd door Garyu op 16-04-2013 09:50 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Voor zover ik weet is het geen kloon, maar gewoon een model voor de chinese markt. Zie ook http://www.raspberrypi.org/archives/3195Garyu schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:48:
Ik vind het een beetje jammer om voor die paar euro verschil een chineze kloon te gaan bestellen van een artikel dat door een non-profit organisatie wordt gemaakt. Zij zijn er hard mee bezig geweest in Europa met nobele doelen, hebben het geld hard nodig. Het prijsverschil in Europa neem ik dan wel voor lief om de Raspberry-foundation te ondersteunen.
Buiten dat: 't scheelt niet een paar €, maar de helft.
edit:
Ook te snel ;-)
Ook te snel ;-)
Alleen voor de kleur rood zou ik het al doen. Top ding!EraZor schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:50:
[...]
Voor zover ik weet is het geen kloon, maar gewoon een model voor de chinese markt. Zie ook http://www.raspberrypi.org/archives/3195
Buiten dat: 't scheelt niet een paar €, maar de helft.
edit:
Ook te snel ;-)
1 persoon heeft er 50 gekocht. Niet voor eigen gebruik denk ik

Zou hij ook 50x verzendkosten betalen? Want ik zat net te kijken voor 3 stuks, en je betaald 3x verzendkosten.
Niet geheel onlogisch, want ~8 euro is natuurlijk veel te goedkoop, en ~23 is een mooi prijsje.
Niet geheel onlogisch, want ~8 euro is natuurlijk veel te goedkoop, en ~23 is een mooi prijsje.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Let op:
[html]RPi verkopen? Zet het in <a href="http://tweakers.net/aanbod">V&A</a>, niet hier.<br>Er een vinden? wellicht helpt <a href="https://rpilocator.com/">rpilocator</a>.[/html]
[html]RPi verkopen? Zet het in <a href="http://tweakers.net/aanbod">V&A</a>, niet hier.<br>Er een vinden? wellicht helpt <a href="https://rpilocator.com/">rpilocator</a>.[/html]