BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070
Gewoon door de brievenbus zoals PurpleMadness aangaf.
Even een sd-kaartje klaar maken en dan kijken wat hij doet =D.
Had overigens een rpi en een crystal clear case besteld, beiden mooi verpakt in een bubbeltjes envelop.

[ Voor 51% gewijzigd door Garyu op 25-01-2013 23:14 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Beetje misleidend dat nergens op de pagina staat dat de prijs ex btw is.Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 01:34:
[...]
Beste Tweakers,
Aangezien wij hier eerder zijn vernoemd wou ik even e.e.a. duidelijk maken.
minifo is de officiele Raspberry Pi reseller voor België (wij zijn echter gevestigd in Nederland), zie http://farnell.com/raspbe...er/approved-retailers.php, het voordeel voor u is dat wij, niet zoals vele andere webshops, een ruime voorraad Raspberry Pi's hebben, en de geadviseerde verkoopprijs hanteren.
Daarnaast sturen wij onze pakketjes met DHL Express, waardoor wij een levertijd van 1/2 dagen kunnen garanderen.
Als er iets is wat wij moeten verbeteren, aan onze website, verzendmethode, of wat je maar binnenschiet, dan hoor ik dat graag.
Veel plezier met de Pi's allemaal
Koen Schmeets - minifo
Verwijderd
Zo kreeg ik hem vandaag ook binnen!Garyu schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 23:13:
Geniaal gefrankeerd is mijn pakketje van SOS Solutions vandaag aangekomen, halve doos volgeplakt met (hele oude) postzegels..
[afbeelding]
Overigens sublieme service van SOS, vrijdag morgen om 11 uur besteld, 2 uur later al klaar voor verzenden en zaterdagmorgen was ie er.
Verwijderd
Thanks! Aangepastjobr schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 20:51:
[...]
Beetje misleidend dat nergens op de pagina staat dat de prijs ex btw is.
Onze site is nu ook sneller, en gemakkelijker in gebruik (http://www.minifo.com/nl/raspberry-pi.html)
Misschien ook goed om te vermelden, de GertBoard (pre-assembled) is nu beschikbaar, en ook voorradig bij ons.
Als iemand nog feedback heeft, ik hoor het graag!
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 14:18 ]
Verwijderd
zitten daar voordelen aan of is beter gewoon origineel te behouden.Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:29:
Een Raspberry Pi die overgeclocked is (http://www.jeremymorgan.c...o-overclock-raspberry-pi/)
?
Net even gekeken op mijn Raspbian config en daar staat die force_turbo ook gewoon aan. (heb ik zelf niet ingevuld).
Wat ik mij kan voorstellen is dat je in het ergste geval datacorruptie kunt krijgen.
Als de data vernaggeld is, kaartje opnieuw formatteren en opnieuw beginnen.
Voordeel zou kunnen zijn dat zaken net even wat vloeiender lopen.
Mijn R'pi draait op 800 MHz en dan loopt alles in het menu van XBMC wel soepel, wat bij 700 MHz net niet het geval was. CPU-load is dan meestal zo'n 92% op 800 MHz.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Het grootste nadeel is het verlies van de netwerkfunctionaliteit. Zonder netwerk is dat ding voor mij in ieder geval praktisch niet interessant.
Verwijderd
Och, er zijn wel wat leuke toepassingen te verzinnen. Plus het verlaagde energieverbruik (30% van model B?) maakt toepassingen als Sprite's micro arcade ook wat langer bruikbaarGaryu schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:40:
[...]
Het grootste nadeel is het verlies van de netwerkfunctionaliteit. Zonder netwerk is dat ding voor mij in ieder geval praktisch niet interessant.
Je kunt er natuurlijk een usb Wifi dongetlje inprikken. Maar dat kost al snel zoveel extra dat je net zo goed meteen model B kunt kopen, die dan ook nog eens 2 keer zoveel geheugen en een extra USB-poort heeft.Garyu schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:40:
[...]
Maar dan moet je alsnog een Wifi dongeltje kopen om hem op je Wifi netwerk te krijgenBamSlam_ schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:48:
[...]
Je kunt er natuurlijk een usb Wifi dongetlje inprikken. Maar dat kost al snel zoveel extra dat je net zo goed meteen model B kunt kopen, die dan ook nog eens 2 keer zoveel geheugen en een extra USB-poort heeft.
Ik heb er laatst wel eentje gekocht voor mn Pi om te proberen hoe het ging. Een icidu bij de Mycom, was 13 euro. Werd direct herkend en speelt zonder problemen de media af op OpenElec op de Pi. Ja, ook HD-spul in 720p en 1080p (bitrates weet ik even niet uit mijn hoofd).
-
Verwijderd
http://www.sossolutions.nl/product.php?id_product=9324335 - €99
http://www.sossolutions.nl/product.php?id_product=9324225 - €66
Wat is nou het grote verschil?
Wat houdt OpenElec precies in?
Ondersteunt de meegeleverde HDMI kabel CEC?
Betekent dat ik dat standaard de Pi kan bedienen met de originele afstandsbediening van mijn Sony TV?
Heb al gechecked of deze over CEC beschikt (schijnt daar theatre sync te heten) en dat is gelukkig het geval.
Bij het bestellen van een dergelijk pakketje is het volgens mij een kwestie van plug & play toch? :-) Ik wil hem gebruiken voor het streamen van 1080p films met DTS codering. Wat raden jullie mij aan?
Kan iemand mij helpen met bovenstaande vragen?
- De dure heeft alle software al geïnstalleerd, de tweede niet. Verder draait de dure op 1Ghz en de goedkope op stock 700Mhz. Ook heeft de dure een updatefunctie. Kan je je SD-kaartje opsturen en dan krijg je 'm geüpdate terug; wat onnodig hier op Tweakers, toch? Willenwezellufdoen
- Als ik mag quoten:
"OpenELEC is an embedded operating system built specifically to run XBMC, the open source entertainment media hub. The idea behind OpenELEC is to allow people to use their Home Theatre PC (HTPC) like any other device you might have attached to your TV, like a DVD player or Sky box. Instead of having to manage a full operating system, configure it and install the packages required to turn it into a hybrid media center, OpenELEC is designed to be simple to install, manage and use, making it more like running a set-top box than a full-blown computer." (Bron: http://wiki.openelec.tv/i...for_Raspberry_Pi#OpenELEC)
Het is dus vooral een klein OS, speciaal gemaakt om XBMC te draaien.
- Alleen de dure heeft een HDMI kabel met CEC, net bevestigd via de mail.
- Als je TV CEC via HDMI ondersteunt, dan ja. Dat zal dan wel werken.
- Die van €99,00 is inderdaad Plug 'n Play, die andere is eerst nog even spelen. Ik zou zelf de tweede aanraden, want ik weet niet wat die man allemaal uitvoert met de RPi. Waarschijnlijk een gewone OpenELEC build op de SD-kaart geflasht, maar dat kan je zelf als echte Tweaker denk ik ook wel. Ik vind het dat extra geld niet waard. De gids voor het maken van een build is heel duidelijk @ hier: http://wiki.openelec.tv/i...rry_Pi#Build_Instructions
Als je echt heel graag P'nP wil, dan kan je het beste voor de dure gaan.
and thanks for all the fish.
Ik heb de "goedkope" besteld en geleverd gekregen, en dat werkte ook meteen. Ik had hem alleen via een andere HDMI-kabel aangesloten, en die werkte eerst niet, daarvoor moest nog een instelling veranderd worden om een powerboost op de kabel te krijgen (was een 5m kabel, misschien iets hogere weerstand..). RaspBMC begint zich dan vanzelf te updaten en op een gegeven moment zie je dan gewoon de XMBC interface voor je neus op je TV. Dan kan je beginnen muziek en video toe te voegen. Ik denk dat de 1000MHz versie gewoon wat sneller is waardoor alles net wat soepeler draait, maar nodig is het niet.
Uiteindelijk heb ik overigens XMBC er weer afgegooid en Raspbian geinstalleerd, jebenteentweakerofniet he
Verwijderd
Ik bestel nu de goedkope, dat is goedkoper dan losse componenten zonder voeding en HDMI kabel

Hopelijk ligt hij morgen in de brievenbus/staat er een pakketmeneer voor de deur. Spannond!
Overigens, ligt het aan mij of is het Nederlands van SOS solutions niet echt geweldig?
Verwijderd
Verwijderd
Ik kreeg de verzendmail gisteren na 16:30 helaasZalmanman schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:35:
Ook net de "goedkope" gekocht, maar dan wel met een 16GB SD-kaartje en koelelementjes. Ik denk zelf dat ik de SD-kaart (met XBMC erop dus) ga formatteren er er Raspbian op ga zetten. Het is gewoon dat 'ie in deze setup goedkoper is dan alle onderdelen los. En aangezien we in een tijd van bezuinigingen leven (), ga ik nu voor de goedkoopste mogelijkheid, wat ik anders natuurlijk nooit gedaan had
Hopelijk ligt hij morgen in de brievenbus/staat er een pakketmeneer voor de deur. Spannond!
Overigens, ligt het aan mij of is het Nederlands van SOS solutions niet echt geweldig?
Van de week heb ik de benodigde kabel getrokken eindelijk en nu de Pi besteld met de 8GB kaart (4 is zat, maar voor 4 euro had ik graag wat speling). Ik ben benieuwd
Nouja, heb ik in ieder geval genoeg tijd om me nog eens goed in te lezen over Raspbian en zo. Ja, ik weet dat 4GB ook wel zal voldoen, maar voor echte haast n00bistische klooien is wat meer speelruimte wel handig.
Man, ik heb 'm 29 januari bij RS Components besteld ("dispatch expected within 2 weeks") en zit nog rustig te wachten. Wat loop je nou te klagen?Zalmanman schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 17:12:
Staat er op de site dat 'ie op voorraad is, krijg je bij navraag een mailjte dat 'ie maandag pas binnen komt en maandag avond verzonden wordtHadden ze ook wel even op de site mogen zetten, vind ik.
Nouja, heb ik in ieder geval genoeg tijd om me nog eens goed in te lezen over Raspbian en zo. Ja, ik weet dat 4GB ook wel zal voldoen, maar voor echte haast n00bistische klooien is wat meer speelruimte wel handig.
Ik wachtval vanaf oktober...Tommiiee schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 22:26:
[...]
Man, ik heb 'm 29 januari bij RS Components besteld ("dispatch expected within 2 weeks") en zit nog rustig te wachten. Wat loop je nou te klagen?
Mensen zijn vast voor verbetering vatbaar. Volgens mij heb ik na het bestellen ook een kleine wijziging doorgegeven. SOS heeft dit daarna aangepast. Geef je onjuistheden niet door dan blijven ze staan, geef je het door dan kunnen ze er in ieder geval iets mee doen. Nieuwe termintroduceren? "Crowdcorrection"!Zalmanman schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:35:
Ik houd m'n mond vanaf nu. Ik heb inderdaad niets te klagenTommiiee schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 22:26:
[...]
Man, ik heb 'm 29 januari bij RS Components besteld ("dispatch expected within 2 weeks") en zit nog rustig te wachten. Wat loop je nou te klagen?

"Crowdcorrection", goeie! Het ging me om de tekst in de tabel bij "Meer informatie" van de koelelementen: http://www.sossolutions.nl/product.php?id_product=9324223sypie schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 08:30:
[...]
Mensen zijn vast voor verbetering vatbaar. Volgens mij heb ik na het bestellen ook een kleine wijziging doorgegeven. SOS heeft dit daarna aangepast. Geef je onjuistheden niet door dan blijven ze staan, geef je het door dan kunnen ze er in ieder geval iets mee doen. Nieuwe termintroduceren? "Crowdcorrection"!
Het loopt niet lekker, imho. Kan zijn dat ik een mierenn**k*r ben (wat ook zo is), maar om dat alles nou aan te merken voor verbetering lijkt mij ethisch niet verantwoord. Maar dit is wel erg offtopic, geloof ik.
Verwijderd
Reageren niet op e-mail's, nog nooit zo belabberde service gehad en had er ook nooit besteld als ik dit topic eerder had gezien.
Ik kan begrijpen als er vertraging optreed maar het gebrek aan communicatie is hoogst irritant.
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/874675/
Verwijderd
Da's dan wel weer knap. RS met back-to-the-future mogelijkheden?Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:32:
22 februari besteld bij RS, levering binnen een week, nog niets.
Reageren niet op e-mail's, nog nooit zo belabberde service gehad en had er ook nooit besteld als ik dit topic eerder had gezien.
Ik kan begrijpen als er vertraging optreed maar het gebrek aan communicatie is hoogst irritant.
Verwijderd
Donderdag eind van de middag besteld bij SOS, nog niks binnen gehad. Ik verwacht hem morgen.Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 16:57:
Niks ontvangen vandaagHad gehoopt dit weekend nog te kunnen spelen, nu moet ik geduld hebben
Hier ook de 22e (januari) besteld (5 stuks) bij RS maar nog niets binnen of reactie van ze. Wachten duurt langVerwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:32:
22 februari besteld bij RS, levering binnen een week, nog niets.
Dat is maar liefst 4 euro duurder !! Alleen is verzending gratis vanaf 25 euro bij Conrad dus is hij eigenlijk 0.84 euro goedkoper dan bij SOS..babbaloerie schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:51:
Je kan de Raspberry Pi nu ook kopen bij Conrad, als je tenminste bereid bent om maar liefst 50 euro er voor neer te tellen. Maar dan kan je wel met iDeal betalen.
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/874675/
Verwijderd
Hier hetzelfde, om 15:55 besteldVerwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:05:
[...]
Donderdag eind van de middag besteld bij SOS, nog niks binnen gehad. Ik verwacht hem morgen.
Ik had vorige week geen verzendkosten bij SOSWeeDzi schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:43:
[...]
Dat is maar liefst 4 euro duurder !! Alleen is verzending gratis vanaf 25 euro bij Conrad dus is hij eigenlijk 0.84 euro goedkoper dan bij SOS..
Volgens mijn schoonpa, die in het verleden zakelijk met RS te maken had, blijven ze er zo ver mogelijk uit de buurt. Schijnt dat ze vooral de logistiek daar enorm slecht voor elkaar hebben.Despatch expected in 3 week(s)
Ik denk dat ik m'n order maar cancel en er een bij Conrad of SOS koop.
Edit: zojuist mijn order bij RS geannuleerd (helemaal onderaan de pagina) en vervolgens bij SOS besteld. Levertijd: 1-3 dagen.
[ Voor 15% gewijzigd door Tommiiee op 11-02-2013 12:38 ]
Verwijderd
Als SOS tenminste levert. Hier nog steeds niks. Wel andere poststukken gehad.Tommiiee schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:27:
Geen idee wat ze bij RS allemaal aan het doen zijn, maar:
[...]
Volgens mijn schoonpa, die in het verleden zakelijk met RS te maken had, blijven ze er zo ver mogelijk uit de buurt. Schijnt dat ze vooral de logistiek daar enorm slecht voor elkaar hebben.
Edit: zojuist mijn order bij RS geannuleerd (helemaal onderaan de pagina) en vervolgens bij SOS besteld. Levertijd: 1-3 dagen.
Zojuist een bevestiging gekregen dat mijn bestelling verzonden is, dus ik verwacht hem morgenVerwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 18:22:
[...]
Als SOS tenminste levert. Hier nog steeds niks. Wel andere poststukken gehad.
Overmorgen, dus.
Heb de mail na 16:30 ontvangen.Indien u deze mail NA 16:30 ontvangt is uw bestelling vandaag NIET met de post meegegaan.
[ Voor 21% gewijzigd door Tommiiee op 11-02-2013 19:29 ]
Verwijderd
Heb ze gebeld. Ze leveren morgen. Hadden een voorraad veschil waardoor ze mijn Pi ondanks mail met daarin bericht dat het verzonden was nog steeds daar hadden liggen. Is er vanavond alsnog uitgegaan waardoor hij naar verwachting morgen geleverd wordt. Geldt denk ik ook voor die van jou. Wel overige kerel trouwens en gewoon op 06 nummer te bereiken.Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 18:22:
[...]
Als SOS tenminste levert. Hier nog steeds niks. Wel andere poststukken gehad.
Morgen ontvang ik ook mn NAS dus kan ik onder het genot van een lekker champions league wedstrijdje even kloten
Dan zou ik maar eens een mailtje hun kant op schieten, want mijn neef heeft 'm ergens in januari besteld en had 'm binnen anderhalve week binnen (van RS).
Verwijderd
Ik wacht vol ongeduld, mijn oude mediaplayer wilde een bluray niet afspelen van mijn NAS, en die wil ik wel graag zienVerwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:47:
[...]
Heb ze gebeld. Ze leveren morgen. Hadden een voorraad veschil waardoor ze mijn Pi ondanks mail met daarin bericht dat het verzonden was nog steeds daar hadden liggen. Is er vanavond alsnog uitgegaan waardoor hij naar verwachting morgen geleverd wordt. Geldt denk ik ook voor die van jou. Wel overige kerel trouwens en gewoon op 06 nummer te bereiken.
Morgen ontvang ik ook mn NAS dus kan ik onder het genot van een lekker champions league wedstrijdje even kloten
Dank voor het bellen en informeren!
Edit: nog niks. Bah.
Vandaag online voor € 21,70 een Pibow case besteld (http://pibow.com/pages/pre-order-a-pibow.html), ben benieuwd hoe lang die op zich laat wachten (levertijd 3 week?).
Verwijderd
Ik ook niet......Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 08:12:
[...]
Ik wacht vol ongeduld, mijn oude mediaplayer wilde een bluray niet afspelen van mijn NAS, en die wil ik wel graag zien
Dank voor het bellen en informeren!
Edit: nog niks. Bah.
Verwijderd
Even gebeld, mijn pakje is onderweg maar de post schijnt er lang over te doen. Als hij er van de week nog niet is dan krijg ik een andere opgestuurd.
Ik wacht even af, tot nu toe prima service
Anyway, ik had hier een hele rits positieve reacties gelezen over de winkel, dus ik dacht, laat ik ook de andere kant horen
Schiet tussen de palen en je scoort!
Ik heb al 10 mails gestuurd maar krijg nooit antwoord...Tommiiee schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 01:13:
[...]
Dan zou ik maar eens een mailtje hun kant op schieten, want mijn neef heeft 'm ergens in januari besteld en had 'm binnen anderhalve week binnen (van RS).

Is het niet zo dat een groot deel van de problemen opgelost is, nu de raspB al ruime tijd te koop is? De grootste storm is over?
☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant
Verwijderd
Good Afternoon,
Apologies for the delay in the response to your email. We have been experiencing some stock issues; however we are expecting to dispatch your order by the end of the week at the latest. You will receive a dispatch confirmation email when your order has been processed.
Thank you for your continued patience and apologies for any inconvenience this may have caused.
Kind Regards
Raspberry PI Team
besteld op 22 januari (1 week levertijd)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2013 19:05 ]
Bij de Nederlandse shops waar ik de RPi gezien heb, lag de prijs vaak inderdaad rond de 50 euro. Dit was meestal wel inclusief verzending en BTW. Op de website van RS Online kom ik uit op een totaalprijs van 39 euro en 16 cent (ook inclusief), een verschil van ~ 10 euro.xzaz schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:11:
Ik was geïnteresseerd in een RPi maar vindt de prijs wel een beetje tegenvallen; alles is gebaseerd op prijs alleen gaat hij in Nederland ~2 keer over de kop; dat doet een beetje af van de itentie van de maker. Is ~ €50,- dan een redelijke prijs in tegenstelling tot de ~€ 30,-
Mede omdat ik in de gelegenheid was om een fysieke aankoop in een winkel te doen (ben soms een tikkeltje ouderwets) en de (vaak lange) online levertijden, heb ik het prijsverschil voor lief genomen.
Trouwens, ook bij Element14 (waar Okaphone ze inkoopt blijkbaar) ligt de prijs op £36.95 inclusief BTW en verzenden, dat is omgerekend ook 42 euro.
Met andere woorden, belastingen (BTW) en levering maken de adviesprijs van 25 dollar van de RPi per definitie hoger... ;-)
De shop zelf straalt niet veel professionaliteit uit maar het doet wat het moet doen. Nu nog even wachten op de postbode hier.
Eerste keer dat ik met XBMC aan de gang ga voor het afspelen van media dus het zal in het begin redelijk veel googlen worden. Zal hem gaan gebruiken als mediaspeler voor de tv beneden.
Ik kreeg letterlijk dezelfde mail, dus daar steken ze dus ook niet zoveel tijd in.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:03:
update mail van RS:
Good Afternoon,
Apologies for the delay in the response to your email. We have been experiencing some stock issues; however we are expecting to dispatch your order by the end of the week at the latest. You will receive a dispatch confirmation email when your order has been processed.
Thank you for your continued patience and apologies for any inconvenience this may have caused.
Kind Regards
Raspberry PI Team
besteld op 22 januari (1 week levertijd)
Hoe lang duurde het voor je een bevestiging kreeg van je annulering bij RS, en voor ze het geld hadden teruggestort?Tommiiee schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:27:
Geen idee wat ze bij RS allemaal aan het doen zijn, maar:
[...]
Volgens mijn schoonpa, die in het verleden zakelijk met RS te maken had, blijven ze er zo ver mogelijk uit de buurt. Schijnt dat ze vooral de logistiek daar enorm slecht voor elkaar hebben.
Ik twijfel om hetzelfde te doen en de order bij RS te cancellen en bij SOS te bestellen, maar dan moeten ze dat wel redelijk snel afhandelen bij RS.
Verwijderd
Toch nog even hier, de leveringen doen er rond de 4 dagen over momenteel (meerdere gevallen gezien en mijzelf inclusief). Dus vandaag of morgenZalmanman schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:51:
Mijn RPi staat vanaf maandag op verzonden en vandaag nog niets gezien. Toch maar even een mailtje de deur uit gedaan richting SOS. Nu hoop ik niet dat 'ie defect aankomt zoals hierboven... Ah well, keep the good faith. It'll arrive. ("A package is never late, nor is it early. It arrives exactly when it means to." Behoeft geen uitleg van bron, toch?)
GandalfZalmanman schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:51:
Mijn RPi staat vanaf maandag op verzonden en vandaag nog niets gezien. Toch maar even een mailtje de deur uit gedaan richting SOS. Nu hoop ik niet dat 'ie defect aankomt zoals hierboven... Ah well, keep the good faith. It'll arrive. ("A package is never late, nor is it early. It arrives exactly when it means to." Behoeft geen uitleg van bron, toch?)

Het zou natuurlijk best door de post gebeurd zijn, in ieder geval wel jammer.Achja, shit happens. Tot nu toe wel goede support, dus mocht er bij jou iets mis zijn gewoon bellen naar hun, ze zijn zelfs tot 10 uur 's avonds bereikbaar
[ Voor 0% gewijzigd door Isitlightagain op 14-02-2013 16:30 . Reden: typo ]
Verwijderd
Hoe doen jullie dat hier met file management? Ik heb er nu een 16GB USB stickje ingeprikt en daar zet ik alles op, maar ik merk toch dat dit allemaal wat omslachtig werkt. Eerst downloaden op de computer. Dan weer uploaden op de Pi en dan pas kijken. Een share aanmaken is een alternatief, maar dan moet de PC weer aanstaan om te kijken. Ik zag dat er een transmission add on is voor Openelec, zal daar ook nog even mee kloten.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2013 11:25 . Reden: SPAM ]
Heb vandaag een mail van ze gekregen dat ze moeite hebben om m'n PayPal transactie terug te vinden, dus moesten ze wat extra info hebben (ook al had ik gewoon transaction ID meegegeven)..Faaz0 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:48:
Hoe lang duurde het voor je een bevestiging kreeg van je annulering bij RS, en voor ze het geld hadden teruggestort?
Ik twijfel om hetzelfde te doen en de order bij RS te cancellen en bij SOS te bestellen, maar dan moeten ze dat wel redelijk snel afhandelen bij RS.
M'n Pi is trouwens eergisteren binnengekomen. Heb er Xbian op geknald en dat werkt prima. Alleen krijg ik geen van mijn afstandsbedieningen aan de praat, waardoor ik nu met besturing via m'n smartphone opgescheept zit
Levertijd 7-feb + 3 weken zucht...
♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
Ik heb hem ook maar gecancelled by RS en bij SOS besteld, eens kijken hoe lang het duurt voor ik mn geld terug op Paypal krijgTommiiee schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 02:06:
[...]
Heb vandaag een mail van ze gekregen dat ze moeite hebben om m'n PayPal transactie terug te vinden, dus moesten ze wat extra info hebben (ook al had ik gewoon transaction ID meegegeven)..
M'n Pi is trouwens eergisteren binnengekomen. Heb er Xbian op geknald en dat werkt prima. Alleen krijg ik geen van mijn afstandsbedieningen aan de praat, waardoor ik nu met besturing via m'n smartphone opgescheept zitProbleem schijnt 'm in de CEClib te zitten, maar ik ben benieuwd..
EDIT:
Godzijdank, het lijkt alleen de SD-kaart maar te zijn. Maar goed, dit was niet de planning

EDIT2:
Windows was even ongesteld... Via GParted de SDkaart opnieuw geformatteerd, Arch erop geflashed en nu de repo's aan het updaten. Ik ben hier nu ook weg :-)
[ Voor 23% gewijzigd door Zalmanman op 15-02-2013 20:10 ]
Had ook bij RS gekeken, maar de levertijd was dusdanig dat ik dat al niet wilde. iPrototype had ze ook niet op voorraad nog en SoS ken ik niet, wel gezien daar maar vond het maar zozo eruit zien (website) .
Nu alleen nog een leuke case scoren, wil eigenlijk wel het model wat SoS op de site heeft, maar die zie ik zo verder nergens anders als bij RS ook.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
- 2x model A
- 1x model B rev.2
- 2x case
Vrijdag de A bordjes ontvangen, netjes in het doosje verpakt. Vandaag (maandag er op) de twee cases. Model B zou ergens in maart verschijnen... maar de levertijd was al bekend.
Door de grote levering (€50+) nog gratis verzending ook.
De rekening wordt nagezonden, dit is een optie voor zakelijke klanten; ik vermoed de mogelijkheid per bankoverschrijving, acceptgiro of iets dergelijks.
Tot op heden alleen maar lof over RS!
Zie ook mijn review onder de pricewatch.
DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS
Helaas is dat nummer nog niet te vinden op de postnl site.
(ook nog geen officieel bericht van conrad gehad dat ie verzonden is overigens)
Als ik het hier zo lees word dat hem dus niet...
Ook maar is even mailen.
Voorlopig maar spelen met mijn Arduion Mega's 2650.
En uitzoeken hoe 1 met de PI te laten communiceren
alles werkte prima en dus ook prima verzend service bij SOS.
Verwijderd
Levering is snel en ze hebben genoeg op voorraad.
Plus een mooi Adafruit Prototype shieldje.
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.
Verwijderd
Heb zelf een Micro usb kabel en lader liggen dat moet gewoon werken, neem ik aan.
http://www.raspberrypicolocatie.nl/Raspberry Pi colocatie door PCextreme
PCextreme maakt het mogelijk om gratis je Raspberry te colocaten in een professioneel datacenter. Afgezien van de verzendkosten is de dienst gratis voor de volle 100%.
Het enige addertje onder het gras is dat we vragen om een vrijwillige share onder je vrienden op fora, sociale netwerken of bijvoorbeeld de wekelijkse bridge party.
Ik stuur mijn RaspberryPi 256MB in elk geval die kant op... mooie node.js server!
Less = more
Grappig! Vraag me alleen af hoe het werkt? Maken hun een soort omgeving waar je alles in kan doen? Want ik speel best veel met de pi, resultaat -> eens per maand ongeveer even de sd kaart opnieuw schrijven. En verwacht niet dat hun voor 1000 personen ofzo elke keer opnieuw sd kaartjes gaan schrijvenIWriteCode schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:17:
Voor de liefhebbers...
[...]
http://www.raspberrypicolocatie.nl/
Ik stuur mijn RaspberryPi 256MB in elk geval die kant op... mooie node.js server!
Dat staat in hun FAQ:Dacuuu schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:10:
[...]
Grappig! Vraag me alleen af hoe het werkt? Maken hun een soort omgeving waar je alles in kan doen? Want ik speel best veel met de pi, resultaat -> eens per maand ongeveer even de sd kaart opnieuw schrijven. En verwacht niet dat hun voor 1000 personen ofzo elke keer opnieuw sd kaartjes gaan schrijven
Reboots en herinstallaties voeren we uit op best-effort basis, binnen een 8x5 time window. Vanwege de tijd die het in beslag neemt zal er bij een herinstallatie tevens € 20,- worden gefactureerd.
I see red pixels.
De verzender is nog onderweg, zal wel mooi zijn als ik hem vandaag krijg. Dinsdag verzonden vanuit een magazijn in Duitsland via Conrad.
[ Voor 8% gewijzigd door xzaz op 22-02-2013 15:54 ]
Colocatie is, zoals altijd, voor mensen die weten wat ze doenxzaz schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:39:
Denk dat het meer is voor statische services niet echt mee te knutselen. Mijn PI is onderweg!
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Let the fun begin

Conrad:
Dinsdag besteld
Vrijdag middag binnen
[ Voor 34% gewijzigd door xzaz op 22-02-2013 19:58 ]
Morgen lekker knutselen
Verwijderd
Heb je nu wel of niet bij raspberrystore.nl besteld? En wat was er dan slecht?Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 00:05:
Ik ook besteld bij raspberrystore.nl slechte levering! en vindt het een on professioneel bedrijf na van een vriend te horen hebben gekregen gelijk naar SosSolutions.nl gegaan had om 13:05 besteld dus zou volgende dag binnenkrijgen en jahoor im an happy man! zeer goeie service had ze ook nog technische vraagjes gesteld en antwoorden zonder problemen. ook gelijk gevraagd waarom hun wel voorraad hadden en farnell en rs niet. hun kopen ze blijkbaar per duizenden in en proberen altijd voorraad te houden en ze hebben mooie cases! vondt die premiums wel wat
Overigens heb ik gisteravond daar besteld, dus dat wordt ook spannend.
Farnell had vorige week gewoon voorraad, ik had op vrijdagochtend besteld en maandag werd hij afgeleverd (Bij bedrijfspand). Ik denk dat er bij hun ook wel enkele 10000en op voorraad zijn, mede omdat ze ze zelf makenVerwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 00:05:
Ik ook besteld bij raspberrystore.nl slechte levering! en vindt het een on professioneel bedrijf na van een vriend te horen hebben gekregen gelijk naar SosSolutions.nl gegaan had om 13:05 besteld dus zou volgende dag binnenkrijgen en jahoor im an happy man! zeer goeie service had ze ook nog technische vraagjes gesteld en antwoorden zonder problemen. ook gelijk gevraagd waarom hun wel voorraad hadden en farnell en rs niet. hun kopen ze blijkbaar per duizenden in en proberen altijd voorraad te houden en ze hebben mooie cases! vondt die premiums wel wat
Maatje van me stuurde me de link van die colocatie door, dus hij gaat nu na een weekje knutselen die kant op om als nodejs server te draaien voor een jaartje
Daarna waarschijnlijk terug naar huis om als knutseldoos of XBMC te gebruiken
Dan kan je beter je pi terug laten sturen dit kost 7,50. Of zelf ophalen als je een beetje in de buurt woont
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
[html]RPi verkopen? Zet het in <a href="http://tweakers.net/aanbod">V&A</a>, niet hier.<br>Er een vinden? wellicht helpt <a href="https://rpilocator.com/">rpilocator</a>.[/html]