C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E
Ook nog maar 1 besteld dan
Ik heb een oude Rev B met 256MB geheugen, die draait nu raspbmc en sinds kort ook SSH en webserver (Behalve dat ik vergeten ben de portforwarding goed in te stellen..) Maar dat mag wel wat extra geheugen hebben
Twijfel alleen of ik ga voor rasbmc op 256MB, of met raspbian de webserver op 256MB.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Aan de ene kant geef ik je gelijk, maar in de praktijk merk ik op dit moment weinig van de beperkte hoeveelheid geheugen. De interface/navigatie in XBMC zelf is misschien iets trager, maar met afspelen merk ik daar tot op heden niets van. Dus ik vraag me af of een 512MB Pi zoveel verschil erin brengt. Heeft iemand vast al wel getest, nog niet echt gezocht.Garyu schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:15:
Ik zou liever meer geheugen voor Raspbmc nemen. Als mijn webserver wat langzamer is, boeien... Maar als mijn videostream hapert, erg vervelend!
Eerst maar eens wachten op de Chinesche RaspberryPi
Zal je net zien, komt er volgende week weer een geupdate versie uit
@ spokje: tnx!
(Als je importeert vanuit HongKong, betaal je alsnog BTW tenzij je onder de 25 euro blijft... Dus ALS je het doet, koop er dan slechts 1!)
@Nakebod: van harte gefeliciteerd!
[ Voor 4% gewijzigd door RaspberryStore op 16-04-2013 22:49 ]
Farnell kost bijna 34 euro + 11 euro verzendkosten.
RS kost 32 euro + 5 euro verzendkosten.
Dan blijft de Chinese versie voor ~23 euro een betere deal. En daarbij, hij is rood, alleen dat al is een reden
Groen klinkt als een onrijpe framboos
Dus ja, dat is de moeite om de regels te buigen
Officiele shop zal ze mogelijk niet sturen omdat ze niet voor de EU zijn, maar daar heb je op eBay niet zo snel last van. Hopen dat de verkoper een beetje betrouwbaar is, feedback is redelijk, maar nog niet extreem veel. Over een week of 2, 3 hoop ik dat iig te kunnen beoordelen.

Als je er bij farnell er 3 of meer koopt, is de verzending gratis -> ~33 euro per stuk. Dan heb je er natuurlijk wel 2 extra maar gezien de populariteit zou het niet heel moeilijk zijn ze kwijt te raken. Dan is 23 euro nog steeds een stukje goedkoper, maar je moet er ook langer (paar weken minstens) op wachten.Nakebod schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:37:
3.88? Als ik het zo even bekijk:
Farnell kost bijna 34 euro + 11 euro verzendkosten.
RS kost 32 euro + 5 euro verzendkosten.
Dan blijft de Chinese versie voor ~23 euro een betere deal. En daarbij, hij is rood, alleen dat al is een reden
Groen klinkt als een onrijpe framboos
Voor die van 23 euro wordt gemeld.fdm391 schreef op zondag 21 april 2013 @ 14:07:
[...]
Als je er bij farnell er 3 of meer koopt, is de verzending gratis -> ~33 euro per stuk. Dan heb je er natuurlijk wel 2 extra maar gezien de populariteit zou het niet heel moeilijk zijn ze kwijt te raken. Dan is 23 euro nog steeds een stukje goedkoper, maar je moet er ook langer (paar weken minstens) op wachten.
Dieses Angebot wurde beendet.
http://www.ebay.de/itm/-/130890073275
ICIDU Secure Digital Hi-Speed 4GB of 8GB.Dacuuu schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:58:
Welke SD kaart is nu echt snel? Ik wil een nieuw sd kaartje kopen voor de pi. Rond de 4/8GB. Maar er zijn zoveel classes en dan heb je weer kaartjes die de aangegeven snelheid niet halen etc.
Heb zelf nu de 8GB versie, en ik heb het gevoel dat hij een stuk sneller werkt dan mijn oude antieke 1GB SanDisk kaart. Zie reactie van xbian developer: http://forum.xbian.org/thread-427-page-4.html
Die heeft het over de SI-707187, dat is de 4GB kaart, de 8GB is SI-707188.
Denk dat ik voor mijn 2e Raspberry eenzelfde kaartje ga halen. Maar die komt dus uit China, zal nog wel even duren voordat die er is, tijd zat dus
@ fdm391: Maar die van Farnell is niet rood
[ Voor 7% gewijzigd door Nakebod op 21-04-2013 16:05 ]
Macbook Pro
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Was ook voor de heb, al was het alleen maar omdattie rood is
Of ik hem ooit krijg moet ik maar afwachten, hij wordt niet meer aangeboden en de trackingcode doet niks...
Voor de rest zijn de chinese versies op ebay net zo duur als de eu-versies, dus dan zou ik gewoon hier ergens bestellen.
@Liander:Ja, ik snap dat jullie een probleem hebben, en nee, dat geeft jullie niet het recht ons op een ongeoorloofde manier geld af proberen te troggelen... Dank voor het crediteren van de onterechte factuur, nu de rest van Nederland nog...
Bij mij werkt de t&t ook niet. Bewertungen staan ook ineens op 'privat'. Ik vrees 't ergste ;-) Ik heb maar ff een remindertje in mn agenda gezet om binnen 45 dagen m'n geld te storneren. 95.6 is ook geen super score, overigens...spokje schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:52:
Hehe, die van mij zou ook verstuurd moeten zijn, maar ook de tracking code doet niets. Verkoper heeft wel hoge score dus ga er maar vanuit dat het wel goed komt. En anders krijg ik m'n geld wel terug via Paypal
Overigens de T&T van China Post ligt vaak plat. Deze niet:
http://www.sao.cn/
Die werkte in het verleden met al mijn T&T codes, maar met deze dus ook niet...
We gaan 't zien
[ Voor 15% gewijzigd door EraZor op 26-04-2013 14:45 ]
Ach, hij is nog niet weg. We gaan 't zien. Heb ook bij mijn (500+) aankopen (en verkopen) slechts 1x een geschil gehad. Toen simpel via paypal mn pieken teruggehad. Zie t als een experiment (anders had ik waarschijnlijk überhaupt geen rPi aangeschaft)Dacuuu schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:40:
Mijn Track&trace nr werkt ook niet. Ik heb in jaren tijd heel wat spul besteld op ebay. Heb ooit 1 x mijn geld moeten terug claimen via paypal. Dat ding exact zoals het toe nu toe gaat. Verkoper met low score, verkoopt ineens gigantisch veel. En nu issie weg..
Dus dat deze niet werkt zegt hopelijk niets
Weet alleen niet wat ik ervan moet denken dat zijn feedback op private staat, volgens mij was dit laatst niet het geval.
Er is ook niets meer in zijn shop verkrijgbaar. Zo op het eerste gezicht ziet het er niet al te best (meer) uit, maar wellicht valt het mee.Nakebod schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:00:
Heb eigenlijk nog nooi een werkende track code gehad me bestellingen uit China, ook niet van DX.com bijvoorbeeld.
Dus dat deze niet werkt zegt hopelijk nietsAn sich is de feedback van de verkoper ook niet negatief, 95% positief. Alleen qua aantallen niet extreem veel.
Weet alleen niet wat ik ervan moet denken dat zijn feedback op private staat, volgens mij was dit laatst niet het geval.
Zijn er nog andere goedkope adresjes?
Heeft iemand al eens via alibaba oid een Pi gekocht bijvoorbeeld?
edit: hmm, schiet je weinig mee op. Gewoon maar hier bestellen denk ik.
[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 26-04-2013 22:09 ]
Ik heb net bericht van Ebay gekregen dat de advertentie verwijderd is en me ten zeerste aanraden om te proberen mijn geld terug te krijgen.albino71 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 21:20:
[...]
Er is ook niets meer in zijn shop verkrijgbaar. Zo op het eerste gezicht ziet het er niet al te best (meer) uit, maar wellicht valt het mee.
Zijn er nog andere goedkope adresjes?
Heeft iemand al eens via alibaba oid een Pi gekocht bijvoorbeeld?
edit: hmm, schiet je weinig mee op. Gewoon maar hier bestellen denk ik.
Dus meteen maar een geschil aangemaakt bij Paypal.
Nu toch maar in NL bestellen. Jammer het was toch voor de halve prijs. De prijzen die hier geroepen worden van 33 eu zijn namelijk ex. BTW.
Hier kan je vast geen rode krijgen, of wel?
Door het ontbreken van de CE markings.
Nu maar een saaie normale besteld bij SOSsulotions.
En wie weet komt die mooie rode toch ooit nog een keer binnen, aangezien hij al verstuurd zou moeten zijn ....
[ Voor 47% gewijzigd door ASracing op 28-04-2013 11:15 ]
Same here 😉 Da' s wel het makkelijke van PayPal. Geschil aanmaken en zij lossen t op voor je verder.Dacuuu schreef op zondag 28 april 2013 @ 12:50:
Ik heb de mail ook gehad van eBay..Zie je wel, mijn ebay ervaring laat me niet in de steek. Mijn 2e paypal claim in jaren. Had die gozer na het krijgen van de tracing nr al een berichtje gedaan via eBay. Geen reactie. ELKE normaal verkopende chinees reageert binnen een uur of 8. En deze neppert reageert dus nooit
Nou maar 's kijken of ik er toch een voor t volle Pond aan ga schaffen. Nodig heb ik 'm niet, maar ja; prutsen is altijd leuk, natuurlijk...
Kostte mij 57 euro voor de Rpi model B, Cyntech Blauwe case, en een setje koelblokjes.
hier mijn review: productreview: Raspberry Pi model B (512MB) review door AsusUser
AANBIEDING !
39,95 € incl. Btw
http://www.sossolutions.nl/product.php?id_product=9324189
http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=190687433061Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:00:
Iemand hier die hem draadloos gebruikt en een goedkope netwerkadapter kan aanraden die werkt met de Pi? Hij moet werken op Raspbian en Openelec XBMC in het bijzonder
[ Voor 198% gewijzigd door technorabilia op 12-05-2013 13:53 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Nu nog even wachten tot het op mijn rekening staat.
Het was misschien ook too good to be true, maar een rode pi is natuurlijk altijd leuk.
Het zal nu wel een gewone worden...
Beste,
We hebben het onderzoek naar uw kwestie afgerond en in uw voordeel besloten.
Wij waren in staat een terugbetaling ter hoogte van $29,80 USD terug te
vorderen en dit bedrag is op uw rekening bijgeschreven. Wij verzoeken u er
rekening mee te houden dat het maximaal vijf werkdagen kan duren voordat de
bijschrijving op uw rekening verschijnt.
@Liander:Ja, ik snap dat jullie een probleem hebben, en nee, dat geeft jullie niet het recht ons op een ongeoorloofde manier geld af proberen te troggelen... Dank voor het crediteren van de onterechte factuur, nu de rest van Nederland nog...
+1. Geld op je rekening duurt een paar dagen. Maar komt er 100% aanStoofie schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:33:
En paypal heeft het geschil over de niet verzonden pi in mijn voordeel afgesloten.
Nu nog even wachten tot het op mijn rekening staat.
Het was misschien ook too good to be true, maar een rode pi is natuurlijk altijd leuk.
Het zal nu wel een gewone worden...
[...]
Heb ik een tijdje terug ookal aangegeven op mijn websiteJazco2nd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 18:20:
Pff ik heb voor meerdere mensen raspberries gekocht... en altijd 8-12 euro voor een goede adapter betaald. Nu verkoopt de Action gewoon 2100mA 10Watt usb laders!! Je kan kiezen uit zwart of wit en ze kosten €3.99. Zit geen USB kabel bij maar die kost geen drol. Aanrader dus voor wie nog een Raspberry gaat bestellen!

[ Voor 3% gewijzigd door Dacuuu op 10-05-2013 18:38 ]
[ Voor 99% gewijzigd door technorabilia op 12-05-2013 13:34 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik ben hier niet om schoolmeestertje te spelen, maar volgens mij is het niet de bedoeling om topics met V&A zaken te vervuilen, en dan ook nog binnen vijf posts!kraades schreef op zondag 12 mei 2013 @ 08:14:
Ik heb nog *knip*
Zie ook de rode balk bij de quickreply.
👉🏻 Blog 👈🏻
Die was trouwens zeker als behulpzaam te bestempelen.
👉🏻 Blog 👈🏻
[ Voor 99% gewijzigd door KingKaas op 18-07-2021 09:41 ]
Ben benieuwd....
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
had ik jouw site maar wat eerder gevonden...Dacuuu schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 18:34:
[...]
Heb ik een tijdje terug ookal aangegeven op mijn website
[afbeelding]
Helaas kun je er maar één per klant bestellen, anders was het mooi geweest voor een inkoopactie.Cobalt schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:06:
De huidige prijs voor de RASPBERRY PI CAMERA BOARD is £20.04 bij Farnell dat is met de huidige koers €23.68 en met wissel kosten is het z'n €24.33. Het is gratis aflevering boven de £75.00 dat scheelt £9.95 (huidige koers €11.72 en met wissel kosten €12.04). Als meer mensen uit Groningen het willen bestellen kunnen we het wellicht samen doen.
Gemiddelde Nederlanders zijn maar halve Nederlanders.
staat er niet bij wat ik nu kan zien heb er net 5 in me winkel wagen gedaan en dat lukt gewooncjs schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 04:31:
[...]
Helaas kun je er maar één per klant bestellen, anders was het mooi geweest voor een inkoopactie.
ga het alleen niet kopen wat heb er zelf niks aan
maar zou zeggen probeer het
Hier staat het wel: http://planet.farnell.com/email/cpc/WebOffers/MayPi13_13.htmNLMarcel194 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 06:28:
[...]
staat er niet bij wat ik nu kan zien heb er net 5 in me winkel wagen gedaan en dat lukt gewoon
ga het alleen niet kopen wat heb er zelf niks aan
maar zou zeggen probeer het
En ja, je kunt inderdaad wel meer bestellen via het formulier, echter krijg je er eerst maar één. De overige gaan in back-order.
backorders daar gaan we niet blij van wordencjs schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 06:42:
[...]
Hier staat het wel: http://planet.farnell.com/email/cpc/WebOffers/MayPi13_13.htm
En ja, je kunt inderdaad wel meer bestellen via het formulier, echter krijg je er eerst maar één. De overige gaan in back-order.
misschien dat ik het later wel koop ga eerst wel kijken als de prijs zakt maar dat zal wel niet

want zal voor mijn toch alleen voor de heb zijn
Ik kan betalen met CC.
Omgeving Tilburg.
Dat is jammer. Dan maar 1 bestellenVerwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:02:
Je kunt er helaas maar 1 tegelijkertijd bestellen op het moment.
Ik kon gewoon ingeven hoeveel ik er wou bestellen, heb er dan ook twee besteld:Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:02:
Je kunt er helaas maar 1 tegelijkertijd bestellen op het moment.
Daarnaast nog een PI A en B zodat ik precies boven de 75 kom en dus gratis verzendkosten hebmPart No. Mftr Part No. Description Unit Price Qty. Line Price
2302279 RPI CAMERA BOARD RASPBERRY PI CAMERA BOARD £20.04 2 £40.08
Maar de order moet in principe nog toegewezen worden zeggen ze, dan volgen ook de betaling gegevens. Dus het zou kunnen dat hij dan nog wordt afgeketst omdat je er meer dan 1 hebt besteld. Maar ik verwacht het niet, dat hadden ze dan beter van te voren in kunnen bouwen natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door !null op 14-05-2013 10:22 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Verwijderd
Dat maakt mij niet uit, mits ze de rest van de bestelling maar wel gewoon verzendenVerwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:50:
Zoals iemand anders eerder al aangaf: Als je er meer dan 1 gaat bestellen komen deze simpelweg in backorder te staan.
Heb nu haast al spijt gezien eerdere ervaringen met RS...
EDIT: ik bedenk me net dat het misschien niet zo'n slim idee was tenzij je ook enige camera-instellingen kunt maken. Voor een lange time-lapse moet je bepaalde camera-instellingen vastleggen anders is de footage onbruikbaar.

[ Voor 41% gewijzigd door Piet91 op 14-05-2013 12:49 ]
Verwijderd
Ik wist niet dat RS het ook al leverbaar had (achteraf wel logisch). Kan zo zijn dat je daar wel meerdere kunt bestellen en die ook daadwerkelijk worden uitgeleverd.
Het is natuurlijk aan de reseller om te beslissen hoe er met een beperkte voorraad wordt omgegaan, ik vind dan persoonlijk een limiet van 1 per persoon wel eerlijk. Maar als voorstander van inkoopacties is het dan wel vervelend als er een limiet is. Het is natuurlijk niet te zien voor de reseller dat wij inderdaad een groep hobbyisten zijn en geen handelaar die even snel wat cash wil verdienen (al valt dat bij een product van een paar tientjes sowieso wel mee).
Maar ik ben erg benieuwd naar de camera, 5 megapixel is erg mooi voor die prijs, en hij werkt veel sneller dan een USB webcam door de integratie met de GPU (H.264 compressie zonder CPU belasting). Alleen jammer dat het weer zo'n gesloten module moest zijn, dus je kan er geen andere lens op zetten, IR filter verwijderen enz. Ik zou zelf bijv. wel een wat bredere beeldhoek willen dan met de standaard lens. Maar het schijnt dat de lens toch geschroefd zit, hij zit alleen vastgelijmd maar met een beetje geduld schijn je dat wel los te kunnen snijden, volgens enkele berichten op het raspberry forum.
Ik ga er trouwens een kastje voor maken met 3D printing (ga ik laten doen want ik heb nog geen 3D printer, wel eentje besteld maar dat duurt wel even). Ik wachtte alleen tot ik hem zelf exact na kon meten.
[ Voor 29% gewijzigd door GekkePrutser op 14-05-2013 13:22 . Reden: Ervaringen met RS electronics beetje ingekort want offtopic ]
@TNW, webcams doen het behoorlijk slecht, zelfs op resoluties als 640x480, want er is geen hardware encoding van het binnenkomende ruwe beeldmateriaal. Deze camera module wordt zo aangesloten dat het direct opgepakt wordt door de chip, dus hardware encoding, dus snel. Je smartphone zou het ook waardeloos doen zonder zulk soort hardware encoding.
Wellicht zou je de input van een webcam door de chip kunnen laten encoden, maar ik weet niet eens of dat mogelijk is (misschien kan het fysiek niet eens vanwege de interfaces van de chip).
Ik kreeg een lege mail met daaraan een PDF (wel in nette opmaak) dat de bestelling terug is gezet naar 1 stuks. (volgens mij door iemand handmatig gedaan) Daarna kreeg ik een (automatische?) orderbevestiging met factuur voor 1 stuks. Weet alleen nog niet hoe ik moet betalen.
Maar via de Farnell website kun je op verschillende manier komen. Via farnell.nl en dan op raspberry pi zoeken, of via de link vanaf raspberrypi.org, en dan kun je nog kiezen tussen particulier en zakelijk. Is vrij verwarrend allemaal.
Farnell/Elements 14!null schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:33:
Mijn bestelling bij Farnell/Elements 14 is automatisch omgezet van twee stuks naar 1 stuk. En ook nog eens lagere prijs. Want het was ongeveer 30 eu inclusief btw, en nu is het 25 eu. Ik weet niet wat dat doet voor de minimum bestelling van 50 eu o.i.d.
zonder verzendskosten £20.04 is €23.63 + wisselkosten
met verzendskosten £29.99 is €35.36 + wisselkosten
Ik ben benieuwd hoe je op die €25 uitkomt.
Door niet als particulier maar als bedrijf te bestellen?Cobalt schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:33:
[...]
Farnell/Elements 14
Is dat dan niet gewoon de prijs zonder VAT (BTW)?paul999999 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:13:
[...]
Door niet als particulier maar als bedrijf te bestellen?Volgens de farnell site is hij dan 25.67 (En is verzending gratis dacht ik?)
Ex btw idd maar wel gratis verzenden.
Zouden ze ook een Time Travel Module Breakout Board in het assortiment hebben?
Tja ik snap er ook weinig van. Ben dus via de zakelijke ingang gekomen, maar toen was het dus de genoemde 25,67 (oid) wat dus inclusief btw 30 euro is.Cobalt schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:33:
[...]
Farnell/Elements 14
Nu is het omgezet naar 24,99 incl btw en zie ik geen verzendkosten. Ik zie het wel.
Volgens mij klopt er weinig van dat order systeem.
Het leek me trouwens wel handig om voor de camera module een apart topic te openen? Ook in dit subforum? Omdat dit topic al zo wordt ondergesneeuwd.
Verwijderd
Volgens mij hebben ze er een beetje een zooitje van gemaakt. Nu maar hopen dat die cam snel binnen komt, ik zit er al op te wachten sinds de eerste aankondiging ongeveer.
Die pdf is best wel vaag eigenlijk.Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:25:
Ik heb van Farnell ook een mail met een belangrijke update gekregen, lege mail met een PDF erbij. In de PDF staat verder niets nuttigs. Voorgaande keren dat ik bij Farnell kocht kreeg ik vrijwel meteen een verzendbevestiging maar dat is nu nog niet het geval.
Volgens mij hebben ze er een beetje een zooitje van gemaakt. Nu maar hopen dat die cam snel binnen komt, ik zit er al op te wachten sinds de eerste aankondiging ongeveer.

Verwijderd
Normale orders bij Farnell gaan ook wel wat soepeler, in mijn ervaring tenminste, dus dit is niet echt representatief.
Dus ik kan komend weekend lekker aan de pruts.
WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer
Verwijderd
Ik heb zelf dinsdagochtend de bestelling geplaatst, maar niet via een zakelijk account dus wellicht dat dat er iets mee te maken heeft.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2013 11:17 ]
Een nieuw topic lijkt me handig. Alle andere topics zijn al zo groot en alles zou dan nog meer worden ondergesneeuwd met die meuk over de camera.
2e Bestelling gedaan, nu goed hoop ik. Maar krijg geen bevestigings-mail..
Order Reference: ORP******
Ordered By De Paashaas
Dear Customer,
We will despatch the product(s) you have ordered as soon as they are available. This means you may receive your order in more than one delivery. Payment will not be taken until your goods are despatched.
In the meantime, should you have any queries regarding your order please contact our customer services team by emailing RaspberryQueryUK@farnell.com, or by calling
+44 (0) 113 348 5450 (international charges will apply from mainland Europe).
You will receive an email with order tracking information once your order has been despatched.
Email: RaspberryQueryUK@farnell.com
Tel: +44 (0) 113 348 5450
Heb ik ook gehad, waarschijnlijk camera niet meer op voorraad?Dacuuu schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:33:
Is dit een normale mail?
Order Reference: ORP******
Ordered By De Paashaas
Dear Customer,
We will despatch the product(s) you have ordered as soon as they are available. This means you may receive your order in more than one delivery. Payment will not be taken until your goods are despatched.
In the meantime, should you have any queries regarding your order please contact our customer services team by emailing RaspberryQueryUK@farnell.com, or by calling
+44 (0) 113 348 5450 (international charges will apply from mainland Europe).
You will receive an email with order tracking information once your order has been despatched.
Email: RaspberryQueryUK@farnell.com
Tel: +44 (0) 113 348 5450
1e order:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Good morning, Thank you for your order placed against Farnell Order Ref: ******* When processing this order the credit card details provided are showing as being declined. Please check this with your card issuer & call us on 01133485450 to advise us how to proceed. If we do not receive a response from you in 7 days then the order will be cancelled. Kindest regards, |
Mijn antwoord:
Ik maak wel een nieuwe order.
en de vraag of ze mijn 1e order willen cancelen.
antwoord:
1
2
3
4
5
| Unfortunately, I cannot see why your card declined. Your best option is to ring our sales team, and they can re-input the correct details. Please check to see if you have the sufficient funds on your card first. Alternatively, I can cancel your order, and you can re-place it online. Kindest regards, |
Ik: Hi Amy,
Please cancel this order: *********
i made a 2nd order: ******** - THIS ONE IS GOOD.
I hope to get order: ******* soon.
Kind regards.
Weer mail van Farnell:
1
2
3
4
5
| Good morning, Thank you for your email. I have cancelled your first order. However, your second order has declined now. Please let me know how you wish to proceed. Kindest regards, |
Daarna kreeg ik een mail dat ik kon bellen. Daarop heb ik geantwoord dat ik geen trek had om te bellen naar Engeland. Toen heb ik mijn 06 nr gegeven. Daar belde ze me op. Maar het was een heel zacht Engels stemmetje. Ik verstond er helemaal niks van. Na een paar keer proberen te ontcijferen wat ze bedoelde zegt ze dat ze een andere keer terug belt.
Ik snap er echt niks meer van..
Weet iemand of Farnell nog steeds camera boards op voorraad heeft? Bij RS staat er: Despatch expected within 12 week(s). Dat klinkt niet heel erg hoopvol namelijk, maar ze zijn wel 5 pond goedkoper..
[ Voor 5% gewijzigd door BamSlam_ op 17-05-2013 18:21 ]
Zie alleen comments over Farnell, maar die is 5 pound duurder..
Ja, op order- en paypalbevestiging na heb ik er niets meer van gehoord.Mr_gadget schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 15:43:
Iemand bij RS besteld?
Zie alleen comments over Farnell, maar die is 5 pound duurder..
Toen ik bestelde was er geloof ik nog wel voorraad.
Maar ik verwacht weken te moeten wachten; kijk maar naar eerdere ervaringen met RS i.cm. de Pi zelf.
Ze hebben er momenteel ook een levertijd van 12 weken staan.Piet91 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 15:45:
[...]
Ja, op order- en paypalbevestiging na heb ik er niets meer van gehoord.
Toen ik bestelde was er geloof ik nog wel voorraad.
Maar ik verwacht weken te moeten wachten; kijk maar naar eerdere ervaringen met RS i.cm. de Pi zelf.

Ze hebben het daar weer voor elkaar gekregen.
Toen ik bestelde was er geloof ik gewoon voorraad (niets gaf aan dat het niet zo was), maar dat wordt dus waarschijnlijk wéér lang wachten. Dom geweest

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 20-05-2013 00:31 ]
Verwijderd
Hopelijk morgen dus binnen zodat ik ermee aan de slag kan.
Zojuist een besteld voor €37,95 bij SOS, met een doorzichtige case erbij (€8,-)
edit: en nog geen 24u later al binnen
[ Voor 9% gewijzigd door Thedr op 22-05-2013 15:16 ]
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2013 14:44 ]

RS Components dus.
Dinsdag 14 mei besteld en zojuist hier bezorgd door Selektvracht. Op hun site is te lezen dat het gisteren in sorteercentrum is gesorteerd.
Valt me deze keer dus heel erg mee van RS gezien mijn ervaring met de Pi.
Kan er nu alleen weinig mee doen; beide Pi's zijn in gebruik voor XBMC
Misschien even USB-wifi stick kopen die werkt zonder extra voeding en in kippenhok hangen; daar komen binnen enkele dagen kuikens.
[html]RPi verkopen? Zet het in <a href="http://tweakers.net/aanbod">V&A</a>, niet hier.<br>Er een vinden? wellicht helpt <a href="https://rpilocator.com/">rpilocator</a>.[/html]