Denk het niet, ze schijnen niet heel briljant te werken bij weinig licht. Kan helaas niet heel veel voorbeelden hiervan vinden.Nicap schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:24:
Ik wilde er eentje in een vogelhuisje plaatsen volgend jaar. Zijn ze daar geschikt voor? Of vangen ze te weinig licht.
Bovenstaande zag ik in het kortingscode-topic, ook wel leuk voor hierParadox schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:20:
eentje uit mijn de nieuwsbrief deze ochtend.
Onze vernieuwde website is eindelijk klaar!
WWW.SOSSOLUTIONS.NL
Voor de lezers van deze nieuwsbrief een kortingscode van 4 %!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
[ Voor 9% gewijzigd door RedPixel op 27-05-2013 10:04 ]
I see red pixels.
Jammer, heb er afgelopenwoensdag één besteld bij RS. Kreeg vrijdag mail dat ie "dispatched"was.wwwhizz schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:03:
[...]
Bovenstaande zag ik in het kortingscode-topic, ook wel leuk voor hierDaarmee kost een RasPi nog maar €36,43 incl. verzenden. Doe mij er maar twee
Volgens de mail was de verzendtijd naar Europa behalve Duitsland tussen de 8 en 14 werkdagen.
Kwam hier even checken om te kijken wat de ervaringen hiermee waren.
Had ik dus beter vantevoren kunnen doen

Als ie bevalt dan weet ik in elk geval waar ik voor de volgende moet zijn.
Voor welke prijs heb je het gekocht? Gisterenmiddag was het nog 59,99 (normaal 74,99), nu staat er 64,99 (normaal 79,99) voor exact dezelfde configuratie. Ze rekenen ook nog eens € 6,50 verzendkosten.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2013 11:25 ]
Gemiddelde Nederlanders zijn maar halve Nederlanders.
Gisterenmiddag 2 Raspberry B voordeelpakketten bij raspberrypikopen.nl besteld, zou vanwege voorraad de volgende dag (vandaag dus) geleverd worden, maar de order is volgens de status nog niet eens verwerkt
Zijn ze daar traag met statusupdates?
Zijn ze daar traag met statusupdates?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
raspberrypikopen.nl blijkt sinds vandaag niet meer te bestaan, het is nu http://paxnova.nl. Login van de oude site werkt overigens bij de nieuwe, de database met accounts/orders enzo lijkt overgezet te zijn.
Helaas is de bestelling nog steeds niet verwerkt.
edit: Geen reactie via email en mijn Facebook commentaar/vraag is verwijdert

[ Voor 62% gewijzigd door Raven op 31-05-2013 16:32 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
En, heb je nog wat ontvangen? Dat de site-eigenaar hier kwam spammen, geeft wel te denken.Raven schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:53:
raspberrypikopen.nl blijkt sinds vandaag niet meer te bestaan, het is nu http://paxnova.nl. Login van de oude site werkt overigens bij de nieuwe, de database met accounts/orders enzo lijkt overgezet te zijn.
Gemiddelde Nederlanders zijn maar halve Nederlanders.
Jep, de bestelling is uiteindelijk wel aangekomen, bijna 1 week na de bestelling terwijl er nog altijd staat dat het op voorraad is en op de volgende dag geleverd zou/gaat worden.
Oscar Wilde
bestelling geplaatst op paxnova.nl - niets gezien, nog geen email, wel IDEAL betaling afgeschreven. telefonisch niet bereikbaar.
update: blijkt een telefoon storing te zijn, nu wel email ontvangen en is verzonden. Ben benieuwd, als aangekomen is dan update ik dit hier. Gisteren besteld en vandaag binnen lijkt dus te kunnen..
Goedemorgen,
Wat vervelend dat u geen e-mails hebt ontvangen. Wij gaan kijken hoe dit heeft kunnen gebeuren. Uw pakket is gewoon verzonden en u kunt het pakket volgen op www.postnl.nl middels de volgende track&trace code: XXXYYY.
Daarnaast hebben wij op dit moment een telefoniestoring en klopt het dat we tijdelijk telefonisch onbereikbaar zijn.
Omze oprechte excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Rick
Team Paxnova.nl
update: blijkt een telefoon storing te zijn, nu wel email ontvangen en is verzonden. Ben benieuwd, als aangekomen is dan update ik dit hier. Gisteren besteld en vandaag binnen lijkt dus te kunnen..
Goedemorgen,
Wat vervelend dat u geen e-mails hebt ontvangen. Wij gaan kijken hoe dit heeft kunnen gebeuren. Uw pakket is gewoon verzonden en u kunt het pakket volgen op www.postnl.nl middels de volgende track&trace code: XXXYYY.
Daarnaast hebben wij op dit moment een telefoniestoring en klopt het dat we tijdelijk telefonisch onbereikbaar zijn.
Omze oprechte excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Rick
Team Paxnova.nl
[ Voor 64% gewijzigd door peterpijpelink op 07-06-2013 11:52 ]
07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com
Hmm, raar dat jij wel reactie op emails krijgt.
Het enige dat ik heb gekregen is een bestelbevestiging, verder helemaal niets, ook niets na vragen statusupdate bestelling en commentaar op 't adverteren van de volgende dag leveren, de berichten van mij en een ander die daar ook commentaar over had werden verwijdert..
Zag uiteindelijk de zending verschijnen op https://mijnpakket.postnl.nl/
Maar goed, een winkel waarvan de eigenaar zich voordoet als hele happy koper zou ik geen zaken mee doen. Als ik dat van te voren had geweten...
Het enige dat ik heb gekregen is een bestelbevestiging, verder helemaal niets, ook niets na vragen statusupdate bestelling en commentaar op 't adverteren van de volgende dag leveren, de berichten van mij en een ander die daar ook commentaar over had werden verwijdert..
Maar goed, een winkel waarvan de eigenaar zich voordoet als hele happy koper zou ik geen zaken mee doen. Als ik dat van te voren had geweten...
[ Voor 68% gewijzigd door Raven op 07-06-2013 12:08 ]
Oscar Wilde
Mijn bestelling van gisteren is verzonden en bij PostNL zie ik dat het ook onderweg is. Ik had helemaal geen enkele email ontvangen, telefoon werkte niet, en dus maar email gezonden en kreeg na uur wel reactie (gelukkig). Als binnen is zal ik wel update plaatsen. Met je eens dat je voordoen als koper, zeker hier op tweakers, niet handig is. Lijkt mij een beginnende ondernemer die dit soort zaken nog moet leren. Maar als eerlijk en duidelijk gaat komen klanten vanzelf, als je verkloot dan kun je snel vergeten..Raven schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:00:
Hmm, raar dat jij wel reactie op emails krijgt.
Het enige dat ik heb gekregen is een bestelbevestiging, verder helemaal niets, ook niets na vragen statusupdate bestelling en commentaar op 't adverteren van de volgende dag leveren.
07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com
Beginnend? paxnova.nl was tot vorige week http://www.raspberrypikopen.nl/ en ik vraag mij af hoeveel namen zijn site daarvoor heeft gehad.
Oscar Wilde
pakket is aangekomen. in uitstekende staat. Erg tevreden. ben nu download aan doen van software.Raven schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:12:
Beginnend? paxnova.nl was tot vorige week http://www.raspberrypikopen.nl/ en ik vraag mij af hoeveel namen zijn site daarvoor heeft gehad.
Niet netjes hoe het bij jou gegaan is, plus dat het niet handig is om je op tweakers voor te doen als koper.Raven schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:12:
Aan de andere kant heb je gekregen wat je hebt besteld. Dat dan weer wel...
Maar ik moet er niet aan denken garantie nodig te hebben....
Oscar Wilde
Juni actie bij SOS http://www.sossolutions.nl/product.php?id_product=9324335
Weet iemand of RS met DHL verzend? IK werd opgebeld voor de ontvangst van een pakketje maar ik heb nog helemaal niks van RS gehoord...normaal bellen ze ook niet op toch?
Ik snapte je ongenoegen zeker wel hoor, maar hier heb je helemaal een punt!Raven schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:54:
Maar ik moet er niet aan denken garantie nodig te hebben....
Hopen dat je het niet nodig hebt.
Beste mensen, ook ik ben (sinds 8 juni) de gelukkige eigenaar van een RPi!
Ik heb hem besteld bij SOS Solutions (vrijdag 7e), zeer snel in een nette kussen-envelop geleverd. Helaas klapte de adapter er direct uit, maar men heeft een nieuwe toegezegd (snelle reactie via e-mail/contactform). Ik ben zeer te spreken over deze winkel. De prijzen zijn oké (accessoires bevatten wat marge), maar de service is super.
Nu nog een goed project verzinnen!
-- edit
SD kaart van MyCom. Vond SOS wat prijzig.
Ik heb hem besteld bij SOS Solutions (vrijdag 7e), zeer snel in een nette kussen-envelop geleverd. Helaas klapte de adapter er direct uit, maar men heeft een nieuwe toegezegd (snelle reactie via e-mail/contactform). Ik ben zeer te spreken over deze winkel. De prijzen zijn oké (accessoires bevatten wat marge), maar de service is super.
Nu nog een goed project verzinnen!
-- edit
SD kaart van MyCom. Vond SOS wat prijzig.
[ Voor 5% gewijzigd door vpm op 10-06-2013 09:31 ]
Heb mijn 2e afgelopen woensdag bij SOS besteld. Zelfde dag nog verzonden..
Nog niet binnen helaas
had eigenlijk v/h weekend willen pielemozen
Hopelijk komt ie morgen binnen (reken niet op vandaag).. Anders woensdag even bellen
Nog niet binnen helaas
had eigenlijk v/h weekend willen pielemozen
Hopelijk komt ie morgen binnen (reken niet op vandaag).. Anders woensdag even bellen
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Vandaag kun je vergeten, PostNL doet al lange tijd niets meer aan bezorging op maandagen.
Oscar Wilde
I know..Raven schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:51:
Vandaag kun je vergeten, PostNL doet al lange tijd niets meer aan bezorging op maandagen.
We wachten het braaf af.
Het enige verschil met nu is dat PostNL onlangs aangekondigd heeft op maandag niets meer te gaan doen, terwijl dat al lange tijd zo is.

Oscar Wilde
binnen

Iemand nog een kortingscode van sossolutions voor Juni? Ik wil me eigenlijk een 2e Pi bestellen en extra korting in deze barre economische tijden is nooit erg 
@hieronder, thnx, had ik al naar gezocht, maar geen aanbiedingen daar, vandaar dat ik het hier vroeg omdat in Mei er wel eentje gepost was.
edit2: Ook dan maar meteen de link naar dat forum
klik
@hieronder, thnx, had ik al naar gezocht, maar geen aanbiedingen daar, vandaar dat ik het hier vroeg omdat in Mei er wel eentje gepost was.
edit2: Ook dan maar meteen de link naar dat forum
[ Voor 47% gewijzigd door arie_papa op 18-06-2013 20:17 ]
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Er is volgens mij ergens een (algemeen) topic speciaal voor kortingscodes, of was die voorzien van een slotje?
Oscar Wilde
Ik heb ongeveer een maand terug een cameraboard besteld bij RS maar nog niks gehoord...Meer mensen die nog op RS wachten?
SOS is geweldig snel
Woensdag besteld + verzonden, vrijdag in de bus.. RPi + case en 2 sd kaartjes. DOA test heeft hij ook al doorstaan gezien dit bericht
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Tips nodig
Ik heb woensdag een raspberry pi besteld bij paxnova.nl (voorheen raspberrypikopen.nl) maar na betaling en bericht dat ik een bestelling had geplaatst niets meer gehoord.
Omdat ik op woensdag om 7.30 wat besteld had zou ik het de volgende binnenkrijgen maar omdat ik nog geen verzendbevestiging had gekregen heb ik donderdag middag een account aangemaakt, maar deze geen aan dat ik geen bestelling heb geplaatst.
Hierna heb ik een mail gestuurd waar ik nog geen reactie op heb gehad.
Gisteren heb ik proberen te bellen, maar de telefoon werkt niet.
Toen heb ik een facebook bericht geplaatst op de facebook van raspberrypikopen.nl. Dit bericht was savonds nergens meer te vinden en ik kon met mijn eigen account ook geen berichten meer plaatsen... (vreemd)
Daarna heb ik nog een facebook prive bericht gestuurd met een andere account (vreemd dat dit wel gaat dus ik zal wel geblockeerd zijn) maar hier heb ik ook nog niks op gehoord.
Ik las dat hier ook al meerdere mensen problemen hadden met deze site, is hier iets wat ik nog kan doen? En dan ook zorgen dat deze site offline wordt gehaald zodat niet nog meer mensen problemen krijgen?
--Edit---
Ik lees op de pagina hiervoor dat de eigenaar op tweakers kwam om te spammen, onder welke naam deed hij dit dan probeer ik hem ook nog via deze weg te bereiken
Ik heb woensdag een raspberry pi besteld bij paxnova.nl (voorheen raspberrypikopen.nl) maar na betaling en bericht dat ik een bestelling had geplaatst niets meer gehoord.
Omdat ik op woensdag om 7.30 wat besteld had zou ik het de volgende binnenkrijgen maar omdat ik nog geen verzendbevestiging had gekregen heb ik donderdag middag een account aangemaakt, maar deze geen aan dat ik geen bestelling heb geplaatst.
Hierna heb ik een mail gestuurd waar ik nog geen reactie op heb gehad.
Gisteren heb ik proberen te bellen, maar de telefoon werkt niet.
Toen heb ik een facebook bericht geplaatst op de facebook van raspberrypikopen.nl. Dit bericht was savonds nergens meer te vinden en ik kon met mijn eigen account ook geen berichten meer plaatsen... (vreemd)
Daarna heb ik nog een facebook prive bericht gestuurd met een andere account (vreemd dat dit wel gaat dus ik zal wel geblockeerd zijn) maar hier heb ik ook nog niks op gehoord.
Ik las dat hier ook al meerdere mensen problemen hadden met deze site, is hier iets wat ik nog kan doen? En dan ook zorgen dat deze site offline wordt gehaald zodat niet nog meer mensen problemen krijgen?
--Edit---
Ik lees op de pagina hiervoor dat de eigenaar op tweakers kwam om te spammen, onder welke naam deed hij dit dan probeer ik hem ook nog via deze weg te bereiken
[ Voor 15% gewijzigd door dongilles op 29-06-2013 08:20 ]
Zelfde verhaal als bij mij dus, incl het verwijderen van berichten, al heb ik uiteindelijk wel wat gekregen. Je kan verder niets doen helaas.
Dat account, waarvan ik niet weet of die genoemd mag worden, begint met Lu en eindigt op na
Maar als je heel erg positieve berichten vind die door mods zijn aangepast, dan zit je goed. Die reageert overigens niet op DM.
Dat account, waarvan ik niet weet of die genoemd mag worden, begint met Lu en eindigt op na
[ Voor 28% gewijzigd door Raven op 29-06-2013 09:57 ]
Oscar Wilde
Verwijderd
@Dongilles (en anderen); als je een afgeronde ervaring hebt met de winkel (of uitzichtloos, maar dat is te vroeg om te kunnen concluderen gezien een winkel wettelijk 30 dagen heeft om te leveren):
http://tweakers.net/shopreview/9013/paxnova-punt-nl.html
http://tweakers.net/shopreview/9013/paxnova-punt-nl.html
Hmm, wacht nu al sinds 25 mei op mijn camera board. Na hoeveel dagen ontvingen jullie een board?
RS heeft het zelf over 'within 12 weeks', maar hoopte eigenlijk dat dat vooral worst case was..
RS heeft het zelf over 'within 12 weeks', maar hoopte eigenlijk dat dat vooral worst case was..
Wat een lef, krijg na meer dan een maand ineens antwoord op DM van die ene verkoper...
Oscar Wilde
Goed om te horen, gisteren besteld daar dus ik heb goede hoop!skinlee78 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 00:15:
SOS is geweldig snelWoensdag besteld + verzonden, vrijdag in de bus.. RPi + case en 2 sd kaartjes. DOA test heeft hij ook al doorstaan gezien dit bericht
Tegen alle verwachtingen in heb ik mij raspberry vandaag binnen gekregen, het is niet meer gelukt contact te leggen met Paxnova maar ik ben blij dat ik hem toch heb gekregen
Schrijf dan maar net zoals ik heb gedaan een shopreview, dan zijn mensen tenminste gewaarschuwd nav onze ervaringen, als ze de moeite nemen shopreviews te lezen 
edit: al gedaan zie ik.
edit: al gedaan zie ik.
[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 02-07-2013 12:45 ]
Oscar Wilde
Ja had ik al meteen gedaan 
ik koop iig nooit meer iets bij een winkel die ik niet ken of geen shopreview heeft hier op tweakers
ik koop iig nooit meer iets bij een winkel die ik niet ken of geen shopreview heeft hier op tweakers
Ik heb hem hoor, SOSsolutions, 1 werkdag later, top!Milosonator schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:19:
[...]
Goed om te horen, gisteren besteld daar dus ik heb goede hoop!
Gistermiddag besteld bij Kiwi-Electronics. Volgens Track&Trace staat de bezorger tussen 11:00 en 13:00 thuis voor de deur. Zit ik dan lekker op me werk 
Hopelijk is me vrouw dan thuis en gaat ze niet net even de kinderen uit school halen.Laat ze die maar even wachten.
Ik kijk er naar uit wat dit apparaatje allemaal kan.
Gegroet,
Hopelijk is me vrouw dan thuis en gaat ze niet net even de kinderen uit school halen.Laat ze die maar even wachten.
Gegroet,
De Raspberry kan erg veel. Wat wil jij er mee gaan doen?Xeodopel schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:37:
Gegroet,
Waarschijnlijk in eerste vakantie als Mediaplayer. Weet nog niet op het OpenELEC, XBIAN of Raspbmc wordt. Ga ze allemaal wel even proberen.Dacuuu schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:48:
[...]
De Raspberry kan erg veel. Wat wil jij er mee gaan doen?
Maar ook wil ik een SD kaartje maken met een Linux versie (weet nog niet welke) erop om en dan met camera surveillance te doen.
Vooral tijdens de vakantie periode. Wil graag zien of er nog wat mensen proberen binnen te komen bij mij thuis.
Gegroet,
edit: Zojuist thuis afgeleverd. Er was dus toch nog iemand thuis. Ik ben blij.
edit2: Alles keurig verpakt door Kiwi-Electronics, nu de kids naar bed brengen en dan eens even er mee spelen.
[ Voor 17% gewijzigd door Xeodopel op 03-07-2013 20:09 ]
Van de week nog een 2e raspberry erbij gekocht bij www.raspberry-shop.nl om te gebruiken als oscam server. Was de volgende dag binnen dus aardig vlot.
Gister een setje besteld bij raspberystore.nl
Had zelfs de mogelijkheid om het pakje op te halen, dat dus maar gedaan zodat ik mijn Pi direct binnen had en aan de slag kan.
Verder ook vriendelijk geholpen en goed geïnformeerd.
Had zelfs de mogelijkheid om het pakje op te halen, dat dus maar gedaan zodat ik mijn Pi direct binnen had en aan de slag kan.
Verder ook vriendelijk geholpen en goed geïnformeerd.
Nog steeds aan het wachten...Mr_gadget schreef op zondag 30 juni 2013 @ 16:18:
Hmm, wacht nu al sinds 25 mei op mijn camera board. Na hoeveel dagen ontvingen jullie een board?
Eergister laat Pi #3 besteld bij SoS Solutions. Vanochtend al in de post. Ondanks de mededeling op hun site dat het wat langer kan duren..
Super!
Super!
Verwijderd
G15 toetsenbord werkt overigens uitsteken(d)t met Pi B en opvolgers wegens 2100 mA (adaptertjecombinatie).
[ Voor 205% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2016 18:43 . Reden: Daarmee verwijs ik naar populaire Action adapters ]
Ik zoek een goede micro-usb wall adapter die veilig is maar toch scherp geprijsd is. Iemand enig ervaring met een degelijke adapter en waar ik deze kan halen?
Bij de action schenen ze een tijdje terug goede adapters liggen las ik hier ergens. Weet niet of ze die nog steeds hebben.
Verwijderd
Gewoon iets dergelijks hebben ze nog steeds. Alhoewel ik aanneem dat wat de Actions verkopen ook veilig is.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2016 18:48 ]
Ik had idd de reactie boven mij gezien maar ik twijfel daar toch aan, met name omdat begin dit jaar in het nieuws was dat action opladers had verkocht waarbij alle verbonden apparaten snel kapot gingen. Nu is de raspberry pi niet bijzonder duur maar ik wil geen risico nemen met allerlei randapparatuur.
[ Voor 10% gewijzigd door Kolomos op 11-10-2013 15:27 ]
FYI ik had maanden geleden 2 setjes Raspberries gekocht samen met deze USB hubs via ModmyPi.com:
https://www.modmypi.com/r...2.0-with-Mains-Adaptor%29
Ik had voor aankoop nog contact met de winkel en ze hebben exact uitgelegd hoe ik alles moest aansluiten en verzekerd dat het genoeg stroom moet leveren.
Kom terug van vakantie, blijkt de hub ineens niet genoeg stroom te kunnen leveren aan de 2.5" usb harddisk. Het heeft dus een paar maanden gewerkt, nu niet meer. De harddisk is een Adata CH11 750GB, lekker compact en USB3.0. Vreemdgenoeg bleef de harddisk werken, maar met een extreem lage snelheid (laagste toerental?) waardoor video, zowel 720p als non-720p continu vastliep.
Omdat de hdd het dus bleef doen zocht ik de oorzaak helemaal niet in die hoek maar in software. Heb dagenlang de RPi opnieuw from scratch geinstalleerd met XBian verschillende versies ook nog eens. Uiteindelijk blijkt de hub de boosdoener want als ik de RPi ontkoppel, hoor je direct de hdd iets harder zoemen en met aparte voeding werkte alles weer.
De Raspberry is een mooi product maar het kan echt voor een berg irritaties zorgen simpelweg omdat de voeding gewoon slecht is geregeld. Het was een stuk simpeler geweest als de USB poorten wel gewoon voeding hadden. Had je dit gedoe niet.
De Action in Amsterdam heeft trouwens al een tijdje geen adapters meer.
Ik heb nu via dx.com een dual port USB stekker gekocht, 1 port 2.1A en 1 port 1A:
http://dx.com/p/lidu-dual...ower-adapter-white-222515
Daarnaast op Amazon.de een USB3.0 Y kabel gekocht (Die zou standaard bij elke RPi geleverd moeten worden. Scheelt hoop ergernis):
http://www.amazon.de/dp/B...e_386171_38075861_TE_item
https://www.modmypi.com/r...2.0-with-Mains-Adaptor%29
Ik had voor aankoop nog contact met de winkel en ze hebben exact uitgelegd hoe ik alles moest aansluiten en verzekerd dat het genoeg stroom moet leveren.
Kom terug van vakantie, blijkt de hub ineens niet genoeg stroom te kunnen leveren aan de 2.5" usb harddisk. Het heeft dus een paar maanden gewerkt, nu niet meer. De harddisk is een Adata CH11 750GB, lekker compact en USB3.0. Vreemdgenoeg bleef de harddisk werken, maar met een extreem lage snelheid (laagste toerental?) waardoor video, zowel 720p als non-720p continu vastliep.
Omdat de hdd het dus bleef doen zocht ik de oorzaak helemaal niet in die hoek maar in software. Heb dagenlang de RPi opnieuw from scratch geinstalleerd met XBian verschillende versies ook nog eens. Uiteindelijk blijkt de hub de boosdoener want als ik de RPi ontkoppel, hoor je direct de hdd iets harder zoemen en met aparte voeding werkte alles weer.
De Raspberry is een mooi product maar het kan echt voor een berg irritaties zorgen simpelweg omdat de voeding gewoon slecht is geregeld. Het was een stuk simpeler geweest als de USB poorten wel gewoon voeding hadden. Had je dit gedoe niet.
De Action in Amsterdam heeft trouwens al een tijdje geen adapters meer.
Ik heb nu via dx.com een dual port USB stekker gekocht, 1 port 2.1A en 1 port 1A:
http://dx.com/p/lidu-dual...ower-adapter-white-222515
Daarnaast op Amazon.de een USB3.0 Y kabel gekocht (Die zou standaard bij elke RPi geleverd moeten worden. Scheelt hoop ergernis):
Actions opladers en kabels verschilt per filiaal. En soms hebben ze ineens weer. Ik heb in ieder geval een setje extra ingeslagen.
Jaa das waar. Hee ik zie net je sig. Misschien vind je dit ook een mooie guide om toe te voegen!
Simple GUIDE: *Fully Automated* TV/Movie Following via XBMC
Beschrijft voor noobs een meer lichtgewicht oplossing (ten opzichte van sickbeard/couchpotato) door Flexget en http://Trakt.tv te gebruiken.
Beschrijft voor noobs een meer lichtgewicht oplossing (ten opzichte van sickbeard/couchpotato) door Flexget en http://Trakt.tv te gebruiken.
Zal nog eens naar die tut kijken. Had hem al een keer doorgelezen. Heb nu een 2e pi om mee te testen.Jazco2nd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:52:
Jaa das waar. Hee ik zie net je sig. Misschien vind je dit ook een mooie guide om toe te voegen!
Gekke vraag, maar waarom een USB3.0 kabel? De RPi heeft toch alleen USB2 poorten? Of heb ik ergens een post gemist over het modden van die poorten?Jazco2nd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:13:
On topic:
Gisteren bij SOS Solutions een RPi besteld, samen met zwarte Cyntech behuizing en 2 SD kaartjes met Wheezy pre-installed (ben ff te lui om zelf te installeren). Ik wil 1 kaartje gebruiken zodat ik de RPi in kan zetten als printserver, de andere is om mee te testen en spelen
Bestelproces bij SOS is prima: accountje aanmaken, zit er meteen die 10% kortingscode van ComputerTotaal bij de Waardebonnen
Vandaag 2 mails gehad dat de RPi verzonden is... Ben benieuwd!
[ Voor 34% gewijzigd door Pietervs op 14-11-2013 11:15 . Reden: toevoeging on topic ]
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Het lijkt me dat het 'm vooral gaat om de Y-kabel, niet zozeer om de USB3 functionaliteit want daar heb je idd niets aan.Pietervs schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:10:
[...]
Gekke vraag, maar waarom een USB3.0 kabel? De RPi heeft toch alleen USB2 poorten? Of heb ik ergens een post gemist over het modden van die poorten?
aha, dan snap ik hetmcDavid schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:09:
[...]
Het lijkt me dat het 'm vooral gaat om de Y-kabel, niet zozeer om de USB3 functionaliteit want daar heb je idd niets aan.
Dank voor de uitleg!
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Net een RPi gekocht via SOSSolutions, die zal over een paar dagen wel in de bus liggen.. eindelijk spelen!!!
Oh met 10% korting via computertotaal
Oh met 10% korting via computertotaal
[ Voor 16% gewijzigd door EricBruggema op 05-01-2014 11:54 ]
Verwijderd
besteld bij Farnell, met nog enkele accesoires.
Levering supersnel, maar spijtig genoeg enkel de accesoires. Raspberry zelf pas leverbaar vanaf 10 februari
Levering supersnel, maar spijtig genoeg enkel de accesoires. Raspberry zelf pas leverbaar vanaf 10 februari
Gisteravond laat een Raspberry pi b+ besteld bij Kiwi.electronics, inclusief voeding van 2 ampère en een SDcard met NOOBS.
Ik heb echt belachelijk lang lopen kijken en zoeken naar mooie cases en heb uiteindelijk bij Cyntech een zwarte Raspberry Pi Case - Model B+ besteld.
En nu al spijt van, de case dan, want relatief gezien te duur en nogal ingetogen maar goed.
Ik ben benieuwd naar het apparaatje, heb geen ervaring met de software dus dat wordt mogelijk nog leuk.
Zeker aangezien ik ook nogal ongeduldig ben, maar goed.
Inmiddels op het forum alle Topics gebookmarked en online tutorials gelezen e.d.
Logischerwijs zou de Pi morgen op zijn vroegst kunnen arriveren en de case zal (veel) langer duren omdat hij uit het UK moet komen.
Het is de bedoeling dat de Pi mijn WD HD Tv live gaat vervangen mits hij bevalt qua werking etc.
Ik kijk naar Xmbc of Xbian, OpenELEC en RaspBMC.
Ik heb echt belachelijk lang lopen kijken en zoeken naar mooie cases en heb uiteindelijk bij Cyntech een zwarte Raspberry Pi Case - Model B+ besteld.
En nu al spijt van, de case dan, want relatief gezien te duur en nogal ingetogen maar goed.
Ik ben benieuwd naar het apparaatje, heb geen ervaring met de software dus dat wordt mogelijk nog leuk.
Inmiddels op het forum alle Topics gebookmarked en online tutorials gelezen e.d.
Logischerwijs zou de Pi morgen op zijn vroegst kunnen arriveren en de case zal (veel) langer duren omdat hij uit het UK moet komen.
Het is de bedoeling dat de Pi mijn WD HD Tv live gaat vervangen mits hij bevalt qua werking etc.
http://www.action.nl/micro-wifi-ontvanger
Leuke actie van de action. Werkt het apparaat zo uit de blister in een Raspberry ?
Leuke actie van de action. Werkt het apparaat zo uit de blister in een Raspberry ?
Donderdagmiddag al binnen gekregen.Daniel36 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:53:
Gisteravond laat een Raspberry pi b+ besteld bij Kiwi.electronics, inclusief voeding van 2 ampère en een SDcard met NOOBS.
Alleen amper tijd gehad om eens te frobellen.
Nu wachten op de case
http://pisupply.nl/index....=27483&controller=product
oplicht site of hoe kan het zo goedkoop?
35 euro voor pi+ +case en verzending
Verwijderd
Of het kan een foutje zijn.... ze hebben een KvK nr op de site dus lijkt me geen fake webshop.redbullet schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 12:32:
http://pisupply.nl/index....=27483&controller=product
Tsja, ze staan niet in de pricewatch, dus geen beoordelingen. Maar de prijs is heel redelijk in vergelijking met andere winkels, dus niet to good to be true. Website ziet er ook goed uit, je kan er langsgaan (Eindhoven). Ik zou ze het voordeel van de twijfel geven.
Eindhoven ligt jammer genoeg niet op een steenworp afstand vanaf mij
Verwijderd
Om even de twijvel van PiSupply weg te nemen
Ik heb daar zon setje gekocht met Rpi B+ met behuizing,
Heb het dinsdag besteld en het was woensdagin huis.
ging ten name van SOS Solutions,tevens ook in een enveloppe van
SOS Solutions
Ik heb daar zon setje gekocht met Rpi B+ met behuizing,
Heb het dinsdag besteld en het was woensdagin huis.
ging ten name van SOS Solutions,tevens ook in een enveloppe van
SOS Solutions
^ nofi, maar met een registratiedatum van 4 dagen geleden en 1 post (^deze) op GoT ben je niet de meest betrouwbare bron..
Opzich zou afterpay een goede betrouwbaarheids factor kunnen zijn echter werkt deze niet:
Opzich zou afterpay een goede betrouwbaarheids factor kunnen zijn echter werkt deze niet:
An exception occurred: SOAP Fault: (faultcode: S:Server, faultstring: nl.afterpay.ad3.web.service.impl.exception.AuthenticationException)
[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 25-09-2014 08:47 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
hmm plaatje van paypall staat onderaan, met afrekenen geen paypall?
Verwijderd
Ik wou hem met afterpay betalen , en dat wou ook niet.
En aangezien ik eerder bij SOS heb gekocht (en de naam daar zag)
Dacht dat t wel ok was.
En aangezien ik eerder bij SOS heb gekocht (en de naam daar zag)
Dacht dat t wel ok was.
Ik heb vorige week bij pisupply.nl een Raspberry Pi B+ inclusief behuizing besteld.
Vond het vrijwel ontbreken van feedback waar dan ook niet echt vertrouwenwekkend.
Daarom betaald via PayPal. Levering binnen 2 dagen en verder helemaal in orde.
Voor mij dus een prima deal geweest.
Vond het vrijwel ontbreken van feedback waar dan ook niet echt vertrouwenwekkend.
Daarom betaald via PayPal. Levering binnen 2 dagen en verder helemaal in orde.
Voor mij dus een prima deal geweest.
Inmiddels de case een paar dagen binnen en dat is een prima dingetje.Daniel36 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:53:
Rpi erin en vastschroeven en klaar.
Ik heb nu XBMC erop en dat bevalt goed.
Gisteren de B+ versie inclusief een behuizing bij SOS besteld. Met de code Chip ging er nog 10% van af.
Kan niet wachten om er van 't weekend mee te spelen. XBMC er op en dan kan m'n WDTV Live (hopelijk) de deur uit.
Kan niet wachten om er van 't weekend mee te spelen. XBMC er op en dan kan m'n WDTV Live (hopelijk) de deur uit.
Ik heb hem vrijdag besteld en vandaag in huis. B+, voeding en micro SD kaartje 16 GB, ook bij SOS.
[ Voor 8% gewijzigd door Pizza_Boom op 17-01-2015 23:18 ]
* franssie kickt om het rPi topic niet te vervuilen,
vandaag de B2+ besteld maar ik was denk ik iets te laat, nog geen verzendbevestiging mogen ontvangen (ze waarschuwden al op de site van SOS solutions dat het een dag later kon worden ivm met de drukte, wat ik helemaal begrijp).
vandaag de B2+ besteld maar ik was denk ik iets te laat, nog geen verzendbevestiging mogen ontvangen (ze waarschuwden al op de site van SOS solutions dat het een dag later kon worden ivm met de drukte, wat ik helemaal begrijp).
[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 02-02-2015 20:09 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
net achter het eerste net gevist -maar netjes dat ze het meldenAllereerst bedankt voor uw bestelling, wij hebben vandaag een explosie aan bestellingen binnen gekregen en het is ons spijtig genoeg niet gelukt om alle orders vandaag op tijd te kunnen verzenden.
Wij hebben vanmorgen sinds de lancering van het nieuwe model Raspberry Pi 2 B het aantal orders te verwerken gekregen welke we normaal binnen 3 weken te verwerken hebben.
Uw bestelling zal morgen, en uiterlijk woensdag 4 februari worden overgedragen aan de vervoerder zoals gekozen bij het bestellen, en zal deze de volgende werkdag bij u alsnog bezorgen.
Wij verontschuldigen ons nogmaals, ondanks alle inspanningen dat we uw order niet op tijd hebben kunnen versturen, hopen wij op uw begrip voor deze situatie.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Mail kreeg ik ook, maar vanochtend bericht dat ie verzonden is. Gister om 9.15u besteld.franssie schreef op maandag 02 februari 2015 @ 21:49:
[...]
net achter het eerste net gevist -maar netjes dat ze het melden
Ik heb gisterenavond rond 6 uur besteld. Echter geen mail gehad dat het wat langer duurt, ook nog geen verzend bevestiging. Hopelijk morgen binnen.
maar je hebt wel de mail bevestiging van de bestelling en de betaling? Dan komt ie ook wel.
Ik had inderdaad vanochtend net zoals Pino112 een email dat ie vandaag op de post ging. We zullen zien.
Ik had inderdaad vanochtend net zoals Pino112 een email dat ie vandaag op de post ging. We zullen zien.
Die 2 mails inderdaad wel gehad. Even afwachten dus.franssie schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:45:
maar je hebt wel de mail bevestiging van de bestelling en de betaling? Dan komt ie ook wel.
Ach, ik probeerde destijds op launchday een Pi te krijgen. Dan valt 2 dagen wachten nog wel mee
Ik ben al zeer lang aan het twijfelen om een te kopen. Kan iemand bevestigen of een Raspbp B+ case past op een Raspbp B 2? En zijn er naast een case en voeding nog zaken die je zeker moet hebben? Zijn er ook ergens leuke projecten te vinden, die goed zijn voor een "beginner"? Wel programmeren of etc, maar nieuwkomer op vlak van Raspberry pi
B+ case moet idd passen. Bij SOS Solutions was het incl. behuizing maar 4 euro duurder (inmiddels 5 euro). Naast de voeding heb je sowieso een micro sd kaart nodig.Matsooh schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:30:
Ik ben al zeer lang aan het twijfelen om een te kopen. Kan iemand bevestigen of een Raspbp B+ case past op een Raspbp B 2? En zijn er naast een case en voeding nog zaken die je zeker moet hebben? Zijn er ook ergens leuke projecten te vinden, die goed zijn voor een "beginner"? Wel programmeren of etc, maar nieuwkomer op vlak van Raspberry pi
Ik was inderdaad ook bij SOS aan het kijken naar de "Raspberry Pi 2 B QUAD CORE Starter Kit compleet met boekje", enkel vindt ik de zwarte case met het Raspbp logo op iets leuker
Deze kit intereseert me ook wel omdat het boekje er bij zit, weet niet in hoeverre dat interessant is maar zoek wat leuke dingen te gaan doen met de Raspbp maar heb nog geen idee wat, daarom
Verwijderd
wat is nou verstandig.. 8 of 16 gb micro sd kaartje ?Cooler_King schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:35:
[...]
B+ case moet idd passen. Bij SOS Solutions was het incl. behuizing maar 4 euro duurder (inmiddels 5 euro). Naast de voeding heb je sowieso een micro sd kaart nodig.
heb ook zo'n ding besteld en dacht nog SD kaartjes te hebben liggen.. is zo maar die 'grote'
Lig er maar net aan wat je ermee wil doen, een Raspbmc installatie op de B+ gebruikt bv. maar 30% van een 4GB µSD.
Pentaxiaan
Weet iemand of SOS ook in BE levert? Heb op de site zitten zoeken maar daar staat geen info op...
Verwijderd
krijg net mailtje iprototype.. levering is vertraagd
eerst adverteren met nu bestellen is morgen geleverd, toen werd het 4 feb verzenden.. en nu is het 'deze week leveren'
zal mij benieuwen
eerst adverteren met nu bestellen is morgen geleverd, toen werd het 4 feb verzenden.. en nu is het 'deze week leveren'
zal mij benieuwen

Vanochtend maar ff opgepikt bij SOS. Gisteren laat besteld, om 9:15 een mailtje dat ie klaar lag. Was in de buurt dus 10 minuten later had ik hem opgehaald. Liep inderdaad storm.
de betaler vervuilt
Verwijderd
iets te vroeg gemompeld.. .. krijg net bericht dat hij verzonden is.. ze zijn erVerwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 18:30:
krijg net mailtje iprototype.. levering is vertraagd![]()
zal mij benieuwen
Ik heb de Pi sinds gister binnen via Kiwi Electronics (leuke shop, vaker van besteld). Wezen prutsen met dat Ubuntu Snappy Core gezien er nog geen ARMv7 port is van Archlinux.
Man dat viel vies tegen. Snappy is gewoon een schonere app packaging format, maar ze hebben meteen apt uit de image gesloopt. Dat terwijl Snappy nog helemaal geen packages bevat.
Die image is echt puur voor het testen van je applicatie deployment op dat platform. Je kunt er verder niks mee.
Man dat viel vies tegen. Snappy is gewoon een schonere app packaging format, maar ze hebben meteen apt uit de image gesloopt. Dat terwijl Snappy nog helemaal geen packages bevat.
Die image is echt puur voor het testen van je applicatie deployment op dat platform. Je kunt er verder niks mee.
Verwijderd
goed om te weten, ter voorbereiding had ik vast alles gedownload dat ik kon vindenCilph schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:11:
Ik heb de Pi sinds gister binnen via Kiwi Electronics (leuke shop, vaker van besteld). Wezen prutsen met dat Ubuntu Snappy Core gezien er nog geen ARMv7 port is van Archlinux.
Weet iemand nog een goede webshop, die de RPI 2 in stock heeft die levert in België? Liefst die ook (starter) kits leveren (Bijv met voeding, USB nano wifi adapter, case,...) ? Of die apart bij te bestellen zijn?
Bij oa Kiwi Electronics & Mod my pi is het meeste uitverkocht
Alvast bedankt
Misschien een beetje te laat maar het antwoord is 'ja'Matsooh schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 17:40:
Weet iemand of SOS ook in BE levert? Heb op de site zitten zoeken maar daar staat geen info op...
Wordt verstuurd met GLS en kost iets van een 3 euro en een beetje.
Maandagochtend besteld en deze ochtend afgeleverd in Belgie. Dik hulde voor de mensen van SOS ivm de mail en snelheid van verzending.
Ik heb hem gisteren binnengekregen van SOS. Had hem maandagochtend besteld, maar kreeg s'middags al bericht dat ze hem niet hadden verstuurd ivm drukte. Dinsdag verstuurd, woensdag dus binnen.Smultie schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:59:
Iemand al een RPi2 binnen die bij SOS solutions is besteld?
-
Let op:
[html]RPi verkopen? Zet het in <a href="http://tweakers.net/aanbod">V&A</a>, niet hier.<br>Er een vinden? wellicht helpt <a href="https://rpilocator.com/">rpilocator</a>.[/html]
[html]RPi verkopen? Zet het in <a href="http://tweakers.net/aanbod">V&A</a>, niet hier.<br>Er een vinden? wellicht helpt <a href="https://rpilocator.com/">rpilocator</a>.[/html]