Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:38
Heb verschillende keren geprobeerd met de forced methode maar krijg geen nieuwe firmware.

Toestel is unbranded van The Phone House.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:37
Merken jullie iets in het batterij verbruik?

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:12

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Cruzer schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 08:57:
Merken jullie iets in het batterij verbruik?
Ja gisteravond voordat ik naar bed ging van de lader gehaald op 100%. Werd wakker en stond toen op 93% waarbij de tijd sinds laatst opgeladen op 7 uur stond. Dus 1% battery drain per uur met 3G uit ivm slecht ontvangst. Verder had ik gisteravond bij thuiskomst nog 53% over terwijl ik die dag toch aardig met mn telefoon had lopen klooien/spelen/installeren/internetten/msn-en/whatappen.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

r2504 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:24:
Heb verschillende keren geprobeerd met de forced methode maar krijg geen nieuwe firmware.

Toestel is unbranded van The Phone House.
Ik heb zo'n zelfde, van dezelfde leverancier. Die hebben de update dus nog niet aangeboden gekregen. Ik ben erg blij dat ik hem er zelf op gegooid heb, want man-o-man wat een enorme verbetering ten opzichte van voor de update.

De enige bug die ik heb is dat hij, zodra de batterij wat leger is (het exacte percentage moet ik nog uitvogelen) hij de verbinding met mijn bluetooth carkit verliest. Ik zie dan in het scherm in mijn auto ook dat hij maar 1 streepje ontvangst heeft en dat verandert pas als ik het lockscreen er af haal. Dan geeft het toestel de daadwerkelijke signaalsterkte weer door. Daar zit dus iets niet helemaal 100% goed. Het typische is, is dat ik er zodra het toestel aan de lader hangt er vrijwel geen last van heb.

Eigenlijk moet ik hem opsturen. Bij The Phone House krijg je dan toch een "hoogwaardig" leentoestel? Of wimpelen die je ook af richting een Nokia Care punt? (zit er toevallig 1 dicht in de buurt van mijn werk).

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
PaT schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:54:
[...]

Eigenlijk moet ik hem opsturen.
Opsturen omdat er een bug in het OS zit :? Wat verwacht je dan dat ze gaan doen ?

Als ik Tweakers hier lees krijg je trouwens constant de opmerking van hem ruilen... terwijl het gewoon steeds over software fouten gaat. Ruilen heeft dus absoluut geen zin, je krijgt gewoon een ander toestel met identiek hetzelfde probleem. Het enige wat je kan doen is geduldig wachten op updates (en dat gaat alles behalve snel - moest ik zelf bugs fixen aan dergelijk tempo kon ik de deur wel dicht doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

r2504 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:23:
[...]

Opsturen omdat er een bug in het OS zit :? Wat verwacht je dan dat ze gaan doen ?
Bug in het OS? Waar heb ik dat geschreven? Het lijkt mij juist iets specifieks voor Nokia. Met andere WP7 toestellen had ik hier geen last van en ik heb ook nog niemand anders over deze bug horen praten. Daarmee concludeer ik dat het aan mijn toestel ligt. Aangezien dat toestel bij Nokia vandaan komt, mogen zij er wat mij betreft wat aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Bug OS of Nokia firmware... het is in ieder geval iets wat niet opgelost wordt door een ander toestel.

Andere WP7 toestellen hebben trouwens ook geen batterij problemen... maar daarom zijn jou batterij problemen nog niet opgelost als je terug een andere Nokia WP7 hebt (al lijkt er met deze firmware stilaan een eind aan gekomen te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
bij Nokia zelf zeggen ze het ook hoor, dat terug sturen.
(naar aanleiding van mijn post eerder een mailtje gestuurd)
Beste hjs,

Wat vervelend dat de stand-by tijd zo slecht lijkt te zijn.

Helaas kan ik niet bepalen op basis van deze informatie of het toestel of de
batterij niet in orde is.
Hiervoor zal het toestel inderdaad moeten worden aangeboden voor een kwaliteits
controle.

Dit kan via een Nokia Care Point of via Online Repair.

mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Zijn er eigenlijk nog meer mensen die geen verbetering in batterijduur hebben gezien, net als mij?
Ik haal echt niet meer dan 23 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
spNk schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:13:
Zijn er eigenlijk nog meer mensen die geen verbetering in batterijduur hebben gezien, net als mij?
Ik haal echt niet meer dan 23 uur...
Even een Hard reset doen, dus geen soft reset. Je bent dat wel alles kwijt... Iig dat hielp bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hielp bij mij ook,deed er op een gegeven moment 4dg mee, een uitschieter, nu is het stabiel en zit rond de 30-40 uur

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:05
Hmm ik heb ook de update er op zitten, merkte niets aan de batterij duur totdat ik 3G/WireLess switching ging toen, dit hielp erg.

Ik leees hier dat pass na een hard reset de firmware update echt gaat werken, is er een manier om een volledige backup te doen? Ik heb echt geen zin om alles weer opnieuw te gaan configureren (sowieso raar dat dat moet)

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zit nu op een halve batterij per dag, mits ik amper tot geen Whatsapp gebruik. In dat geval zit ik op een kleine 12 uur en heb nog resterende 10% batterij. Gebruik nu af en toe Nokia Drive (Rijden op z'n Nederlands :P), die lijkt nog minder batterij te gebruiken dan whatsapp zelf |:(

[ Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 21-03-2012 12:15 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn toch ook andere apps dan whatsApp zoals kik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:05
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:45:
er zijn toch ook andere apps dan whatsApp zoals kik
Alleen als niemand dat gebruikt is dat niet zo handig ;)

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij deze dan gewoon met z'n allen over gaan op kik, ook geen gezeur meer over whatsapp die toch niet deugt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:44
Sc0tTy schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:10:
[...]

Alleen als niemand dat gebruikt is dat niet zo handig ;)
Ebuddy XMS komt er aan. WP7 versie is nog simpel, maar gaat straks on par worden met Android, iOS en BB. Er schijnt ook een symbian versie te komen. En je kunt vanaf PC berichten sturen. Ik gebruik het in plaats van Whatsapp. Maar je omgeving moet natuurlijk wel meewerken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik 'm nu flash met de versie die ik wil via NaviFirm en de care suite, krijg ik daarna via Zune automatisch updates voor die specifieke versie? Of is automagisch updaten vanaf dat moment uitgesloten?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fallen Angel
vali schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:22:
[...]

offline updates geven geen problemen hoor :P, je moet alleen goed opletten wat je aan het flashen bent. Heb zelf de nederlandse taal erop geflashed (na 2 min gelijk terug gegaan naar engels |:( )
zie hier je antwoord, was mij ook niet duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt quoter en bron :) Midnight flashing yay :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Cruzer schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:17:
[...]

Even een Hard reset doen, dus geen soft reset. Je bent dat wel alles kwijt... Iig dat hielp bij mij.
Thanks, geeft nu 1 dag en 15 uur aan. Eens kijken wat daar van over blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
dat heb ik ook 1 dag en 15 uur... Maar dat blijft niet veel van over... beetje internetten/whatsapp/teletekst/nu.nl dan is die einde van de avond leeg met de nwe software.

Ik heb dan ook wel BT, WIFI, 3G aan... dat zijn niet de zuinige instellingen :).

Sommige krijgen gelijk na het opladen de melding 2 dagen.. ik weet niet hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
dat heb ik ook 1 dag en 15 uur... Maar dat blijft niet veel van over... beetje internetten/whatsapp/teletekst/nu.nl dan is die einde van de avond leeg met de nwe software.

Ik heb dan ook wel BT, WIFI, 3G aan... dat zijn niet de zuinige instellingen :).

Sommige krijgen gelijk na het opladen de melding 2 dagen.. ik weet niet hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 14:10

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Kan me dat best voorstellen, als je alles driedubbel doet dattie dan rap leeg gaat... :P

Mijn LG E900 gaat sneller leeg met de 8107 firmware (heeft ie al wat langer dan de Lumia) maar bij mijn Lumia daarintegen is het sterk verbeterd...

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:07
Al vaker gezegd.. maar ook ik kan bevestigen dat whatsapp killing is voor je phone. Wat zuigt die een batterij weg.

Voor de rest geen issue's met deze fw. Whatsapp uit, 2g aan en ik ga zo 3 dagen mee op de batterij (wifi wel aan)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoe is een unbranded N800 nu het makkelijkst te updaten met behoud van data?
Ik lees dat je kunt kiezen tussen Zune of Navi+ maar begrijp het verschil niet echt.
Of moet er zowiezo een harde reset plaatsvinden voordat alle wijzigingen doorgevoerd zijn?

(iets met bomen en bos.. :) )

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik met deze uitstekende handleiding http://nokiainnovation.com/2012/03/guide-how-to-get-the-latest-lumia-800-update-now/ mijn Lumia800 met de nieuwe firmware heb voorzien, is het batterijverbruik van 150-200mA naar 60-90mA gezakt.
(Opm.: Met Win32 XP heb ik de batchfile "WP7 Update Cab Sender.bat" wel eerst met Notepad++ moeten bewerken, zodat alleen nog het gedeelte mbt. :Sendcab aktief was ivm. het niet werkend Choice menu.)

Vraag:
Het bestand "pr12_oemupdate.cab.pks_33f6e72c7916dcdfca7f8d2c8a89fb00e49b2dbf.cab" (de nieuwe firmware) kan worden geopend met bv. 7zip. Zou het mogelijk zijn dit bestand en de erin aanwezige registry entries voor verdere tweaks te bewerken? Is dat al gedaan?

Voorbeelden:

NOKIA_RM801_PHONESETTINGS.cab.pkg:
REGEDIT4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Security\ECallWithSIM]
"List"=multi_sz: "112","911"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Security\ECallWithoutSIM]
"List"=multi_sz: "112","911","000","08","110","999","118","119"

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

arjants schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:15:
Ik lees dat je kunt kiezen tussen Zune of Navi+ maar begrijp het verschil niet echt.
Of moet er zowiezo een harde reset plaatsvinden voordat alle wijzigingen doorgevoerd zijn?

Zonder hard reset: Zune of cabsender
Met hard reset: Navi+

Geesch: Denk niet dat het gaat lukken om je eigen regsettings erin te zetten. Denk dat je daarna de cab opnieuw moet signen. Op Android kon je het wel doen en ook self signen, maar hoe het exact bij WP7 gaat kan ik je niet vertellen. Had daar zelf ook al aangedacht. Enige manier is om het uit te proberen. Je zou dan die regkey kunnen zetten waarin je je toestel developer unlocked en daarna een xap te sideloaden/installeren en kijken of dat werkt.

[ Voor 32% gewijzigd door MRE-Inc op 22-03-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:07
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:22:
Nadat ik met deze uitstekende handleiding http://nokiainnovation.com/2012/03/guide-how-to-get-the-latest-lumia-800-update-now/ mijn Lumia800 met de nieuwe firmware heb voorzien, is het batterijverbruik van 150-200mA naar 60-90mA gezakt.
(Opm.: Met Win32 XP heb ik de batchfile "WP7 Update Cab Sender.bat" wel eerst met Notepad++ moeten bewerken, zodat alleen nog het gedeelte mbt. :Sendcab aktief was ivm. het niet werkend Choice menu.)

Vraag:
Het bestand "pr12_oemupdate.cab.pks_33f6e72c7916dcdfca7f8d2c8a89fb00e49b2dbf.cab" (de nieuwe firmware) kan worden geopend met bv. 7zip. Zou het mogelijk zijn dit bestand en de erin aanwezige registry entries voor verdere tweaks te bewerken? Is dat al gedaan?

Voorbeelden:

NOKIA_RM801_PHONESETTINGS.cab.pkg:
REGEDIT4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Security\ECallWithSIM]
"List"=multi_sz: "112","911"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Security\ECallWithoutSIM]
"List"=multi_sz: "112","911","000","08","110","999","118","119"
Nee dat kan niet. Op het bestand zit een hash, waarmee je telefoon controleert of het een origineel bestand is. Op het moment dat jij data in het bestand aanpast, komt deze hash niet meer overeen en kun je de file niet uploaden.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjants schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:15:

Met bovenstaande procedure blijven alle data en instellingen behouden! (KPN toestel. non-branded?)
En harde reset heb ik niet gedaan. Alleen volledig uit- en weer ingeschakeld (reboot). Of is dat een harde reset?
Maar dat doet het apparatook na de update automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Wat zijn nu de grote verschillen tussen het updaten via Cab Sender methode of via Navifirm?

Of maw wat is de beste methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:14

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik zit nog steeds te wachten tot de firmware eindelijk via reguliere kanalen beschikbaar komt in Nederland. Zijn er al signalen in deze richting?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geesch: Denk niet dat het gaat lukken om je eigen regsettings erin te zetten. Denk dat je daarna de cab opnieuw moet signen. Op Android kon je het wel doen en ook self signen, maar hoe het exact bij WP7 gaat kan ik je niet vertellen. Had daar zelf ook al aangedacht. Enige manier is om het uit te proberen. Je zou dan die regkey kunnen zetten waarin je je toestel developer unlocked en daarna een xap te sideloaden/installeren en kijken of dat werkt.
Nee dat kan niet. Op het bestand zit een hash, waarmee je telefoon controleert of het een origineel bestand is. Op het moment dat jij data in het bestand aanpast, komt deze hash niet meer overeen en kun je de file niet uploaden.
Klinkt redelijk. Maar: Hoe weet het toestel wat de correcte hash is? Het is immers een update.
Indien het via private/public key signed certificate werkt zal er ook ergens een vergelijking gemaakt moeten worden.
Of het staat reeds in de oude software of het moet via een server vergeleken moeten worden. Tijdens het flashen was ik online. Of het ziet ergens in de hardware ingebakken. Tot nu toe ben ik bij MS nog nooit een goede beveiliging tegengekomen ... kan helaas niet verder testen, toestel is niet mijn eigendom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:18
DeNachtwacht schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:54:
Ik zit nog steeds te wachten tot de firmware eindelijk via reguliere kanalen beschikbaar komt in Nederland. Zijn er al signalen in deze richting?
Nokia NL heeft gezegd half april. Nog paar weekjes geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pr12_oemupdate.cab.pks_33f6e72c7916dcdfca7f8d2c8a89fb00e49b2dbf.cab

dit zou natuurlijk ook een hash kunnen zijn om te vergelijken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem zojuist via de legale manier binnen gekregen. vanmiddag op mijn werk melding dat er een update was
en 30 min geleden aan zune gehangen en begon gelijk, dus hij is er!
Nokia Lumia 800 zwart, Vodafoon Branded.

nu nog even checken wat deze update allemaal met zich mee brengt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ook ik heb hem handmatig geupdate via de nokiainnovation link. Nlse tal zat erop en niets hoeven herinstalleren.
Mijn ervaring met de batterij; stabielere leegloop. Ik had er dagen tussenzitten dat bij geen gebruik ik toch in de avond om 19 uur aan de lader moest. Nu is het zo dat ik nu, 22;00 nog 45% heb met redelijk gebruik.
Twee dagen enzo haal ik dus niet, niet zonder noodgrepen als 3G uit, whatsapp eraf etc.
Mijn gsm gebruik ik om te gebruiken zoals deze bedoeld is. Nu na de update ben ik veel geruster dat ik altijd een dag haal op een lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik krijg hem max op 1 dag en 15u zodra ik hem van de lader haal met de nwe update.

Maar kennelijk kan het ook anders :-)
las dit op het XDA forum:

My mum's Cyan Lumia 800. Lol. It's on E and not much apps except TuneIn Radio.

http://imgur.com/ePJ5R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:14

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Cruzer schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:57:
Ik krijg hem max op 1 dag en 15u zodra ik hem van de lader haal met de nwe update.

[droommodus...]Dat zou toch wat zijn met 3g aan...[/droommodus...]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en in hoeverre is ie echt actief geweest met de lumia
heb een keer meegemaakt dat ie 5 dg mee ging MAAR met minimaal gebruik :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:45:
en in hoeverre is ie echt actief geweest met de lumia
heb een keer meegemaakt dat ie 5 dg mee ging MAAR met minimaal gebruik :*)
Ja precies, maar ik snap niet hoe dat werkt met de resterende tijd weergave?

Jij hebt toch ook 1 dag en 14 uur zodra je de telefoon van de lader afhaal?

Net als vandaag 06.00u van de lader totaal 1 uur beetje geinternet/treinplanner 5 berichten whatsapp. en hij staat nu 15.25u op 50%.. ok 3G staat aan en wifi en email 30min synchroniseren + locatie aan. Achtergrondtaken staat uit, schermverlichting ook op laag.

Verder staat die heel de tijd op standby alleen dat 1 uurtje in de trein vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Cruzer

zou het niet weten, op die ene dag dat ik die 5 dg haalde begon de lumia notabene met 1dg en 7u.
ik heb bewust die dag weinig gebruikt gemaakt van de mob. en zag dat ie na enkele uren was gestegen tot 1 dag en 22 u. vervolgens liep het echt op naar dik 2 dagen met nog 's een keer 3 dagen te gaan
wel met minimale gebruik van de lumia 3g aan wifi aan BT uit en locaties aan. achtergrond alles uit.
deze waarden nooit meer gehaald wat ik ook doe.
het val me wel op dat als je live tiles op je home screen gebruikt, dat dat ook erg veel energie kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:05:
@Cruzer

zou het niet weten, op die ene dag dat ik die 5 dg haalde begon de lumia notabene met 1dg en 7u.
ik heb bewust die dag weinig gebruikt gemaakt van de mob. en zag dat ie na enkele uren was gestegen tot 1 dag en 22 u. vervolgens liep het echt op naar dik 2 dagen met nog 's een keer 3 dagen te gaan
wel met minimale gebruik van de lumia 3g aan wifi aan BT uit en locaties aan. achtergrond alles uit.
deze waarden nooit meer gehaald wat ik ook doe.
het val me wel op dat als je live tiles op je home screen gebruikt, dat dat ook erg veel energie kost.
ja apart he mijn verbruik staat wel rond de 70mA in stand by. Volgens mij is dat wel ok? Maar je leest ook dat gebruikers 2 uur muziek luisteren internetten etc en dan nog veel resterende accu uren over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:44
Cruzer schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:57:

Als je het toestel tussendoor 5 dagen uitzet, kom je ook aan 6 dagen sinds laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
coenox schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 09:02:
[...]

Als je het toestel tussendoor 5 dagen uitzet, kom je ook aan 6 dagen sinds laden...
Klopt. Vraag me dan ook af of de mensen die zulke lange standby tijden halen snachts toevallig de telefoon uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-08 08:56
Ik lees hier dat na de update sommige mensen standaard een "resterende tijd" van 1 dag en 15 uur te zien na het opladen. Dit is bij mij ook het geval -- is dit iets wat met de nieuwe update ingebakken is of gewoon toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-03-2024
nee, ik heb namelijk een standaard van 16 uur :P waar na enig gebruik hooguit 7 uur over blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:46

Snippertje

Light up your life

Ik heb hem meegenomen op wintersport en daar haalde ik makkelijk de 5 dagen. Alles stond dan uit en batterijbesparing aan en helderheid op automatisch. Belde paar x per dag en verstuurde een paar smsjes. Ben daar erg tevreden over. In Nederland echter meteen weer dramatisch. Het moet bijna wel aan de push van whatsapp liggen of aan de 3g verbinding. Dat is het enige dat ik gebruikt heb vandaag.

Anyway het lijkt dus niet aan de batterij zelf te liggen.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Chippu schreef op zondag 25 maart 2012 @ 19:26:
Ik lees hier dat na de update sommige mensen standaard een "resterende tijd" van 1 dag en 15 uur te zien na het opladen. Dit is bij mij ook het geval -- is dit iets wat met de nieuwe update ingebakken is of gewoon toeval?
Klopt heb ik ook sinds een hard reset, daarvoor had ik max 14. Toen met deze nwe software een hard reset gedaan en kreeg ik 1 dag en 14uur. Maar bij redelijk gebruik is die idd zo leeg.

Wanneer heb jij jouw Lumia 800? Ik nu 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unia
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 21:56
Snippertje schreef op zondag 25 maart 2012 @ 20:42:
Ik heb hem meegenomen op wintersport en daar haalde ik makkelijk de 5 dagen. Alles stond dan uit en batterijbesparing aan en helderheid op automatisch. Belde paar x per dag en verstuurde een paar smsjes. Ben daar erg tevreden over. In Nederland echter meteen weer dramatisch. Het moet bijna wel aan de push van whatsapp liggen of aan de 3g verbinding. Dat is het enige dat ik gebruikt heb vandaag.

Anyway het lijkt dus niet aan de batterij zelf te liggen.
Dat heb ik nu dus ook. Mijn Lumia heeft nu de 3G/E verbinding uitstaan, geen Bluetooh, geen locatiedienst (die laatste twee stonden sowieso uit) en gebruik hem echt zo min mogelijk. Staat nu ongeveer 5 dagen aan (die tijd sinds laatste keer opladen is verdwenen, denk door de zomertijd?) met 9 procent over.

Het moet haast wel Whatsapp of die dataverbinding zijn, maar waarom blijft me een raadsel. En al zou het dit zijn, waarom wordt het dan niet opgelost? :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unia schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:28:
[...]
Het moet haast wel Whatsapp of die dataverbinding zijn, maar waarom blijft me een raadsel. En al zou het dit zijn, waarom wordt het dan niet opgelost? :\
Een probleem met je dataverbinding is niet eenduidig.
Dat hangt vooral ook af van je provider en de verbinding die die provider heeft bij je thuis en/of op je werk.
Dat is dus voor iedereen anders.

Bij ons op het werk hangen sinds kort extenders voor de 3G verbinding van Vodafone en alle vodafone gebruikers hebben gewoon een betere batterijduur gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:34
Het probleem dat ik heb met 3G is niet zozeer de signaalsterkte, maar het feit dat om de een of andere reden de verbinding blijft "hangen" als ik browse via 3G waardoor de batterij in ijltempo leeggetrokken wordt. Afgelopen vrijdag ook weer: telefoon om 7 uur 's ochtends van de lader gehaald. Overdag vrijwel niet gebruikt en de dataverbinding op E laten staan. Om 17.00 uur had ik nog 89% over. Vervolgens niet langer dan tien minuten via 3G gebrowsed (en daarna weer op E gezet) en toen begon ie leeg te lopen. Om 21.00 uur had ik nog 30% over. Het enige wat dan nog helpt is opnieuw opstarten, maar dat gaat de laatste tijd ook moeizaam. Als in: uitzetten gaat prima, maar daarna wil hij niet altijd weer meteen aan, ook als hij helemaal opgeladen is.
Ik wacht de firmwareupdate nog even af, maar als het daarna niet beter wordt gaat hij toch terug. 3G is onder de huidige omstandigheden gewoon onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefunit41
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 23:31
Ik heb via een NL webshop mijn Lumia 800 gekocht, eens hij thuis was zag ik dat deze RIM branded was (italie)
Is het mogelijk hier de Mobistar branded firmware op te zetten en waar zou ik die kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik weet niet of dit nu update of OS gerelateerd is, maar sinds de update blijft de 'X nieuwe items' onder 'Ik' gewoon staan. Begon na de update met 1 item, inmiddels staat die al op 8 nieuwe items. Klik ik erop, is de lijst gewoon wit (dus gelezen), ook openen van de facebook updates doet er niets mee.

Is er ergens nog een trucje om hiervan te komen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:25:
Ik weet niet of dit nu update of OS gerelateerd is, maar sinds de update blijft de 'X nieuwe items' onder 'Ik' gewoon staan. Begon na de update met 1 item, inmiddels staat die al op 8 nieuwe items. Klik ik erop, is de lijst gewoon wit (dus gelezen), ook openen van de facebook updates doet er niets mee.

Is er ergens nog een trucje om hiervan te komen?
Geen last van dus lijkt me toestelgerelateerd. Het blijft nu wel iets langer staan dan eerst, voor m'n gevoel een half uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:07:
[...]

Geen last van dus lijkt me toestelgerelateerd. Het blijft nu wel iets langer staan dan eerst, voor m'n gevoel een half uurtje.
Niet toestel gerelateerd en blijkbaar ook niet update gerelateerd. Volgens mij is in het algemene Nokia of zelfs het algemene WP topic hiervan al melding gedaan dat ze bij Facebook lopen te klootviolen.

Ik heb er ook last van en vind het stront irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Unia schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:28:
[...]

Dat heb ik nu dus ook. Mijn Lumia heeft nu de 3G/E verbinding uitstaan, geen Bluetooh, geen locatiedienst (die laatste twee stonden sowieso uit) en gebruik hem echt zo min mogelijk. Staat nu ongeveer 5 dagen aan (die tijd sinds laatste keer opladen is verdwenen, denk door de zomertijd?) met 9 procent over.

Ik heb vandaag ook e.e.a getest, BT uit, WIFI uit, Edge aan, Locatie uit. geen achtergrondtaken, Facebook uitgeschakeld in standby mode.

Resultaat, 06.00u van de lader, beetje gewhatsapped, internet, treintijden, e-mail, teletekst. rond 17.00 had ik 75% over, in tijd 24uur resterende tijd over. Ik had overigens geen gespreken gevoerd. Daarna van Leiden naar Dordrecht in de trein met wifi aan, ging het wel redelijk hard, bij aankomst in Dordrecht (18.40) had ik van de 75% nog rond de 62% over, Maar had wel dat stuk, whatsapp aan, Facebook, nu.nl en email via WIFI.

Nu 21.45u, heb ik de telefoon vanaf 18.40u tot nu amper gebruikt, verbinding via WIFI thuis en heb nog:

levensduur batterij, 54%

resterende tijd: 21 uur ,

tijd sinds laatste x opladen 15 uur

Het ligt idd echt aan 3G en je al je instellingen WIFI, BT Locatie. En uiteraard ook het gebruik van apps (Whatsapp + Facebbok. 3G uit is voor bepaalde apps geen optie merkte ik. Op E, heeft Facebook het moeilijk, ook website openen gaan erg traag via E.

In mijn ogen is mijn batterij wel in orde, alleen ligt het aan de gebruiker :/ . Ik heb de telefoon nu 2 weken dus kan ik niet oordelen hoe de situatie was voor deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 17:07
Hmm, begin het nu toch wel een beetje raar te vinden. Krijg nog steeds geen melding dat er een update is, ook niet terwijl hij verbonden is met mijn laptop. Mijn Lumia 800 "revisienummer firmware" staat nog op: 1600.2843.8106.11500. Dit is nog de vorige versie, komt dit omdat Nokia de update nog niet overal heeft uitgerold of? Lijkt me wel erg lang te duren nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Heb geduld, Nokia heeft aangegeven dat ze tot medio april de tijd nemen om e.e.a. uit te rollen. Echt, de update komt vanzelf. En kan je echt niet wachten, dan kan je hem er zelf op knallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ru__
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sterker nog: op hun Twitter kanaal heeft Nokia Nederland gemeld dat ze de update vanaf medio april in Nederland gaan uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 17:07
Heh, oke. Ik alweer ongerust dat ze die van mij hadden overgeslagen 8)7. Maargoed zal vanzelf wel komen. Zelf erop knallen kan natuurlijk ook idd, maar ik wacht wel even af. Bedankt voor jullie reactie. Tot nu toe bevalt de lumia, zelfs met de oude firmware ;), zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:15
PaT schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:29:
[...]

Niet toestel gerelateerd en blijkbaar ook niet update gerelateerd. Volgens mij is in het algemene Nokia of zelfs het algemene WP topic hiervan al melding gedaan dat ze bij Facebook lopen te klootviolen.

Ik heb er ook last van en vind het stront irritant.
Ah, het ligt dus aan Facebook :(
Ik heb er ook last van met mijn Lumia 800 en Omnia 7 en mijn vrouw hoorde ik er ook al over klagen met haar Lumia 710. Het is dus niet toestel en ook niet update gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefunit41
beefunit41 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:18:
Ik heb via een NL webshop mijn Lumia 800 gekocht, eens hij thuis was zag ik dat deze RIM branded was (italie)
Is het mogelijk hier de Mobistar branded firmware op te zetten en waar zou ik die kunnen vinden?
Is er nu echt niemand die weet waar ik de belgische Mobistar firmware kan vinden of hoe ik eraan kan raken? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even kijken op XDA developers en zoeken onder de term 'navifirm'. Er staan wel wat handleidingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

beefunit, waarom zou je specifiek de Mobistar firmware willen? neem toch gewoon de unbranden/originele..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefunit41
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:09:
Even kijken op XDA developers en zoeken onder de term 'navifirm'. Er staan wel wat handleidingen op.
Thx! Alleen loop ik nu tegen het probleem aan dat wanneer je de keuze moet maken om de CAB te 'senden' hij automatisch iets doet bij het lanceren van de .bat file

'CHOICE' is not a recognized internal or external command

[ Voor 34% gewijzigd door beefunit41 op 27-03-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
beefunit41 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:08:
[...]

Thx! Alleen loop ik nu tegen het probleem aan dat wanneer je de keuze moet maken om de CAB te 'senden' hij automatisch iets doet bij het lanceren van de .bat file

'CHOICE' is not a recognized internal or external command
XP zeker?
ff zoeken, is eerder langsgekomen in dit topic, gaat om een stukje remmen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ beefunit41 en andere XP gebruikers:

WP7 Update Cab Sender.bat met Notepad++ editen in (andere entries deleten) in:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
@ECHO off
TITLE WP7 Update Cab Sender

REM #######################################################################
:Sendcab
REM #######################################################################
ECHO.
ECHO ÉÍÍÍÍÍͯ Creating list of cabs
ECHO þ
SETLOCAL enabledelayedexpansion
SET cablist= 
FOR %%x in ("%cd%\*.cab") DO (
    SET cablist=!cablist! "%%x"
)
SETLOCAL disabledelayedexpansion
ECHO þ
ECHO ÌÍÍÍÍÍͯ Updating device
ECHO þ
CD tools
IF /I "%PROCESSOR_ARCHITECTURE%"=="x86" ( CD x86 ) ELSE ( CD "x64" )
UpdateWP /iu %cablist%
CD ../..
ECHO þ
ECHO ÈÍÍÍÍÍͯ Done
PAUSE
GOTO Menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt nu bij velen binnen via Zune. Zo ook hier bij 2x Lumia 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens deze link : http://europe.nokia.com/f...tware-update-availability is de update voor nederland begonnen.

voor mijn lumia met product code 059L9Q7 moet er een update zijn maar krijg 'm vooralsnog niet via zune binnen.
iemand ook al gecheked ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Zojuist kreeg ik ook de update binnen. Sinds de vorige update stond er een vraagteken ipv een batterij status icoontje bovenin het scherm. Dat zou met deze update verholpen moeten zijn, helaas niet dus. Zijn er meer mensen die nog steeds een vraagteken hebben? Ik neig ernaar om hem op te sturen omdat het toch wel erg irritant is en het nog steeds niet is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houbie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 19:54
Update is ook uit in belgie (ik heb hem toch gehad).
Installatie verloopt zeer vlot, Zune begeleidt je mooi.
ga morgen eens testen hoe lang het duurt eer hij leegloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is aangesloten op de pc en gekoppeld aan zune , maar nog geen update binnen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:39
Dit is de update die ook al beschikbaar was via die Singaporese rom van XDA of is dit weer een nieuwe rom?

Ik heb er spijt van dat ik die XDA cab gebruikt heb, geen backup van mijn telefoon heb en nu dus vermoedelijk niet meer de officiele updates kan krijgen... :(

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@loewie
zit met hetzelfde probleem, maar volgens kenners hier op dit forum krijg je de update wel omdat je 'm off line hebt geupdate.
ik wacht ook maar af want volgens de link die ik hierboven postte, is er voor mijn toestel wel een update beschikbaar, vooralsnog niet binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:06
Deze nokia gebruiker is nu aan het updaten!! :)

Het betreft iig de nokia update

[ Voor 27% gewijzigd door sinasappel op 28-03-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sinasappel
had je de singapore rom erop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
Nee, gewoon standaard rom.

Misschien stomme vraag maar waar kan je ergens de product code van de telefoon zien, niet bij info naar mijn weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Maar voor de goede orde, dit is dan dus een update boven op mijn OS version: 7.10.8107.79

Afkomstig uit deze cab
code:
1
pr12_oemupdate.cab.pks_33f6e72c7916dcdfca7f8d2c8a89fb00e49b2dbf

Ik zie nl.
os version: 7.10.8107.79
firmware revision: 1600.2487.8107.12070
hardware revision: 112.1402.2.4
radio software version: 1.600.24
radio hardware version: 8255
bootloader version: 7.35.0.0

Als dat niet het geval is, snap ik niet waarom ze deze versie dus wereldwijd de deur uit laten gaan, er zit nota bene nog een volume bug in die de ringtoon de eerste seconde kneiterhard afspeelt (leuk voor als je je oordoppen ophebt)

[ Voor 22% gewijzigd door loewie1984 op 28-03-2012 20:00 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glandur
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:16
sinasappel schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:58:
Nee, gewoon standaard rom.

Misschien stomme vraag maar waar kan je ergens de product code van de telefoon zien, niet bij info naar mijn weten
Op de houder waar je micro sim in gaat, staat op de nokia site:
"You can find product code information on the label on the back of your phone's SIM card holder."
(Bron: http://europe.nokia.com/f...tware-update-availability )

[ Voor 32% gewijzigd door Glandur op 28-03-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:57:
@sinasappel
had je de singapore rom erop staan?
Ik had die andere 12070 update. Vorige week de backup terug gezet.
En ik krijg nu de update van Zune binnen.

Dus als je 'm niet krijgt, moet je even je backup terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
besturingssysteem 7.10.8107.79
firmware 160002487.8107.12070

Dit lijkt me de nieuwste. Ga eerst even een hard reset uitvoeren en laat het zo snel mogelijk weten of de batterij beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 23:04
Update binnen :) Eens kijken wat morgen brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinasappel schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:05:
besturingssysteem 7.10.8107.79
firmware 160002487.8107.12070

Dit lijkt me de nieuwste. Ga eerst even een hard reset uitvoeren en laat het zo snel mogelijk weten of de batterij beter is
heb de back-up helaas niet meer, maar volgens enkelen hier, krijgt iedereen de update omdat ik de singapore rom off line heb ge-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:15:
[...]

heb de back-up helaas niet meer, maar volgens enkelen hier, krijgt iedereen de update omdat ik de singapore rom off line heb ge-update
Wat wil je nu zeggen? Dat je ondanks de Singapore rom de update alsnog ga krijgen of juist niet?
Ik heb ook die Singapore rom en Zune zegt dat ik up-to-date ben. Ik verwacht eerlijk gezegd ook geen update via Zune meer te krijgen. Dat is verder ook geen probleem, want ik heb verder weinig tot geen problemen met het toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PaT,

omdat het dus een off line update is en niet via Zune zou je de update wel moeten krijgen.
zal ff kijken of ik de post terug kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Hier (The Phonehouse unbranded toestel van de allereerste batch) was nog steeds niets van melding op de telefoon te zien... tot ik in Settings/Phone update zelf ging kijken.

Dan aan de PC gehangen en meteen de melding dat ik kon update... staat nu ook op 12070... afwachten nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:41
Informatie m.b.t. de update door Nokia Nederland:
Na de introductie van de Nokia Lumia 800 vorig jaar, hebben we continu verbeteringen aangebracht via software-updates. Nu introduceren we maar liefst de derde update in vier maanden. En wat voor een update…

De nieuwe softwareversie van de Nokia Lumia 800 (1600.2487.8107.12070) verbetert de batterijduur aanzienlijk. Oorspronkelijke stond deze update gepland op 18 april 2012. Die planning hebben we naar voren weten te halen! En voordat je enthousiast je Lumia 800 aan de Mac of pc gaat aansluiten, moet je nog één ding weten: de update is niet direct wereldwijd beschikbaar. Dat beschikbaar stellen doen we in delen. De eerste serie landen doen we vandaag (28 maart 2012), andere landen volgen de komende vier weken op 4, 11 en 18 april 2012. En het allermooiste is, dat Nederland behoort tot het rijtje van eerste landen! Klik hier om te zien of de update beschikbaar is bij jouw operator.

Fases
Voor wie zich afvraagt waarom software updates gefaseerd worden uitgerold, lichten we graag onze redenen toe. Elke software-update voor Windows Phone gaat via Zune (of Windows Phone 7 Connector op de Mac) en dat is als het hoeden van schapen door een weidehek. Voor een Windows Phone fabrikant, is dit wat het ontwikkelen van een smartphone is: zoeken naar de balans tussen wat je kunt doen en wat je graag zou willen doen; tussen wat je nu kunt bieden en pas later. Maar dankzij de urgentie die Nokia en Microsoft aan deze update geven, zijn we in staat om de introductie naar voren te halen. Alleen, we kunnen niet iedereen tegelijkertijd blij maken. Eerst moet nieuwe software door een verplichte test en goedkeuringsprocedure van elke operator. Vervolgens plant de operator de goedgekeurde softwareversie voor jouw netwerk zo snel mogelijk in en zet deze klaar.

Nu we het gefaseerde schema voor de software-update hebben uitgelegd kunnen we het over iets leukers hebben. Want wat is er nieuw aan deze software-update?

Feedback
We hebben geluisterd naar de feedback en wensen van gebruikers. Het hoogst op jullie verlanglijstje staat een langere batterijduur. En dat is wat we met deze software-update bieden. We hebben de software aan de strengste tests onderworpen en toen bleek dat de Nokia Lumia via deze update een sterk verbeterde batterijduur heeft, of het nu gaat om spraaktijd via het 3G-netwerk, surfen op het internet via WiFi, muziek luisteren of de algemene gebruiksduur. Onze eigen tests met de Nokia Lumia 800 tonen aan dat de Lumia 800 beter presteert op bovengenoemde punten dan andere toonaangevende smartphone-merken met dezelfde batterij capaciteit (Nokia Lumia 800 heeft een 1450mAh-batterij). Nadat mijn collega Dinesh zijn Lumia 800 had geüpdatet merkte hij dat, met een gemiddeld dagelijks gebruik gedurende de afgelopen twee weken, zijn toestel tussen de 25 en 30 uur blijft werken op een opgeladen batterij. Dinesh zijn smartphone gebruik bestaat uit veel telefoongesprekken en sms’jes, surfen, e-mail binnenhalen op drie accounts, muziek luisteren op de route van en naar zijn werk, gebruik van GPS (navigeren en kaarten ophalen). En hij heeft zijn telefoon in vliegtuigstand gedurende de vijf uur dat hij slaapt. Ik moet toegeven, hij is geen zware smartphone gebruiker, maar zeker ook geen lichte!

Naast de batterijduur heeft Nokia de geluidskwaliteit, de bas, verbeterd. Dit biedt een betere spraakkwaliteit en een nog betere Nokia Music-ervaring. Verder hebben we ervoor gezorgd dat de soft keys oplichten bij elke instelling van het helderheidsniveau.

We weten dat sommigen van jullie graag willen weten of WiFi tethering in deze software-update is meegenomen. Met WiFi tethering is het mogelijk om bijvoorbeeld een laptop zonder internetverbinding aan de Nokia Lumia te koppelen, zodat deze ook toegang heeft tot internet. We kunnen helaas nog niet bevestigen wanneer WiFi tethering er komt, maar dat het komt, is zeker. Hopelijk heb je er begrip voor dat we voorrang hebben gegeven aan de uitbreidingen waar de meeste vraag naar was en waardoor de meeste gebruikers het maximale kunnen halen uit hun Lumia 800.

In de tussentijd hopen we dat je plezier beleeft aan deze software-update. En via Facebook.com/NokiaNederland of @NokiaNL horen we graag wat je van deze update vindt!
Bron: http://newsroom.nokia.nl/...a-lumia-800-batterij.html

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:31:
@PaT,

omdat het dus een off line update is en niet via Zune zou je de update wel moeten krijgen.
zal ff kijken of ik de post terug kan vinden
Hmm, lijkt mij stug, maar zou wel prettig zijn als er nog last minute verbeteringen in zouden zitten.
Zelf dus ook de Singapore rom en ik krijg dus vooralsnog GEEN update aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Denk dat we nog even moeten wachten PAT, het bericht op de frontpage schepte bij mij verwarring. Het blijkt dus gewoon de release te zijn die wij al te pakken hadden bij de Singaporese update omdat we de battery drain spuugzat waren.

Heb jij ook last van die ringtone bug? (eerste seconde volume 30 en dan ingestelde volume)

Vind dat ze overigens nog genoeg kunnen verbeteren aan de telefoon. Zoals 1 standaard output volume voor bluetooth, wie wil dat nou kunnen beïnvloeden? Als je een jabra, parrot, of geïntegreerder carkit hebt kun je daar altijd het volume mee aanpassen. De bron-output moet altijd maximaal zijn voor de beste geluidskwaliteit.

Als je bluetooth volume op 5 zet ipv 10 en je auto luidsprekers op 30 ipv 20, dan ben je niet goed bezig. Dus waarom moet je het dan willen beïnvloeden?

En in die post hierboven, er gaan dus nog updates komen, want ze geven dus nu aan dat tethering komt, een ding wat zeker is zoals ze het zelf omschrijven. Je telefoon gewoon kunnen gebruiken als storage zou ook een mooie zijn, net als het kunnen instellen van sync tijden van je e-mail. Ook zo basaal, moet er gewoon in..

srry 4 the /rant

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vali schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:22:
[...]

offline updates geven geen problemen hoor :P, je moet alleen goed opletten wat je aan het flashen bent. Heb zelf de nederlandse taal erop geflashed (na 2 min gelijk terug gegaan naar engels |:( )
@PaT
op pagina 12 beantwoord Vali mijn vraag

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2012 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@Loewie, nee, daar heb ik helemaal geen last van.

@black800, wat moet ik zien dan? Wat vali zegt lijkt mij logisch voor toekomstige updates (camera, tethering), maar niet wat betreft dezelfde update, maar dan een andere versie (v2 tegen v4 als ik het goed begrepen heb). Lijkt mij stug dat Nokia over de V2 gewoon de V4 gaat gooien.

Maar zoals gezegd, dat maakt mij niet uit, mijn Lumia werkt goed (genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Hier is hij nu ook netjes binnen. Hier een Unbranded Lumia 800 (via KPN verkregen, 059L9Q7). Ik had de vorige officiele update er op staan (december? of was het toen al januari?) Zo te zien werkt alles nog, maar ik had dan ook geen problemen met vraagtekentjes.

[ Voor 1% gewijzigd door Shaggy_NL op 03-04-2012 20:09 . Reden: Product Code toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashayungi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 08:55
Ik heb hem net ook gedownload via ZUNE en het lijkt er inderdaad op dat de standby-tijd verdubbeld is. Echter is dit alleen de standby-tijd. Voorheen zat ik tussen de 130 mA~200 mA in de Diagnostics app, nu op 60 mA~130mA. Goede verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Wietsee. schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:42:
Informatie m.b.t. de update door Nokia Nederland:
Zielig antwoord trouwens over het beschikbaar stellen... "het hoeden van schapen door een weidehek".

Voor Windows doet men over heel de wereld een Patch Tuesday, en laat men GB's aan previews downloaden zonder enige regio restrictie, en dus volumes die enorm veel groter zijn dan wat het handje vol Nokia Windows Phones ook maar kan zijn. Als ik dus dergelijke reactie lees dan kan ik maar één ding bij mezelf denken... je bent niet eerlijk tegen je klanten bezig !

Dat we hier nogmaals 14 dagen hadden op moeten wachten zou gewoon een pure schande geweest zijn !

Net trouwens van de lader... estimated time is nog steeds maar 23 uur (zoals voordien)... enkele dagen aanzien dus of er effectief een verbetering te merken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus voor de duidelijkheid er is dus nergens een Nederlandse 1600.2487.8107.12070 update file te vinden voor die gene die nou nog een singapore versie gebruiken want ik heb namelijk een minder goede ervaring met deze versie wil graag terug of naar de nederlandse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 21:52:
Dus voor de duidelijkheid er is dus nergens een Nederlandse 1600.2487.8107.12070 update file te vinden voor die gene die nou nog een singapore versie gebruiken want ik heb namelijk een minder goede ervaring met deze versie wil graag terug of naar de nederlandse versie.
Klopt:

I'd really like to get my hands on that update package. So I'd appreciate it if you can grab the update and post it here. It's not difficult. Here are instructions:

1. When your device or zune reports an update: WAIT! DON'T UPDATE YET! First a little preparation!
2. Download Wireshark, install it and run it.
3. In the options make sure you have Promiscuous Mode enabled (Edit -> Preferences -> Capture)
4. Click on the network interface that has your connection to the internet. That will start a trace.
5. In the "Filter" in the toolbar enter this: http.request
6. Click on "Apply"
7. Now start the update of the phone with Zune.
8. When it's done, you can click "Stop capture" in the toolbar.
9. Then File -> Save as to save the capture as a file.
10. Post the captured file here or if it's too big, mail it to me (ask for my mail-address in PM plz).

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1379508

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:50
En waarschijnlijk zit Italië (Provider TIM) niet in de eerste batch, want ik krijg nog geen update binnen. Dan nog maar even geduld hebben en nog even overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr12468
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-08-2017
Heeft iemand anders ook last van een slechtere camera na deze 2070 update?
Door de camera is de belichting nu veel blauwer, en in donkere omgevingen zie ik meer storing in beeld als ik de camera ergens op richt.

Ik zal moren overda eens kijken of die kleur dan wat uitmaakt, maar in een wat donkere plek heb ik veel liever de vorige update.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.