Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Ik heb de update voor mijn unbranded Lumia gister op de officiële manier binnen gekregen via Zune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zo te zien is de update al afgevangen en als cab beschikbaar. Ik heb naar @NokiaNL ook een tweet gestuurd of de Singapore rom bezitters nu nog alsnog de update via Zune gaan krijgen (lijkt mij stug) maar daar heb ik nog geen reactie op gehad. Zal wel te moeilijk voor het Tweet team zijn :P

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:32

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

PaT schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:06:
[...]

Zo te zien is de update al afgevangen en als cab beschikbaar. Ik heb naar @NokiaNL ook een tweet gestuurd of de Singapore rom bezitters nu nog alsnog de update via Zune gaan krijgen (lijkt mij stug) maar daar heb ik nog geen reactie op gehad. Zal wel te moeilijk voor het Tweet team zijn :P
Nee dat bericht van Heathcliff74 is van ergens december 2011 en gaat over de vorige update. De 12070 update is nog niet als cab afgevangen voor NL, tenminste niet in het topic wat ik hierboven heb gepost op XDA.

Verder denk ik niet dat de Singapore ROM bezitters de update nog via Zune krijgen. Ik heb mijn eigen Lumia 800 geflashed met de de Singapore rom maar de Lumia 800 van mn vriendin niet. Die kreeg gister netjes via Zune de update en mijn Lumia dus niet. Daarna de versie's op beide telefoons bekeken en naast elkaar gehouden en die is identiek als het om Besturingssyteem, Revisienummer firmware radio software en radio hardware gaat....

[ Voor 26% gewijzigd door MRE-Inc op 29-03-2012 10:16 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hier kan je zien of voor jouw specifieke toestel de update al beschikbaar is. Lijkt nu zo'n beetje 50-50 te zijn verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:40
Volume bug zit trouwens ook in officiële update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Toch wel typisch dat die bug bij sommigen er wel in zit en bij anderen niet. Ik heb echt nergens last van wat dat betreft. Zo zie je maar, de ene Lumia is de andere niet! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:43
Ik ben niet onder de indruk. De telefoon is nu 4 uur van de lader, en het batterijpercentage staat alweer op 86% met 3G aan en 5 minuten browsen. Vanavond (met een lader in de buurt) nog eens uitproberen of ik de fast-drain kan reproduceren. Tot nu toe lukte dat vrijwel altijd door explorer af te sluiten terwijl hij nog aan het laden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:43
Hier af de lader sinds 7u30... dus een goeie 4u en zit nog aan 88% (geen calls, 3G aan, BT aan, twee mailboxen)

Tot op heden is dat vergelijkbaar met voor de update... maximaal estimated was dan ook identiek. De hoop dat ik niet dagelijks aan de lader moet, of zelfs het einde van de dag haal als ik hem wat intensiever gebruik is al meteen terug verdwenen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 09:08
r2504 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:04:
Hier af de lader sinds 7u30... dus een goeie 4u en zit nog aan 88% (geen calls, 3G aan, BT aan, twee mailboxen)

Tot op heden is dat vergelijkbaar met voor de update... maximaal estimated was dan ook identiek. De hoop dat ik niet dagelijks aan de lader moet, of zelfs het einde van de dag haal als ik hem wat intensiever gebruik is al meteen terug verdwenen :-(
Al en keer een reboot gedaan?
Kan misschien ook wel helpen.

En in principe is alleen de standby-tijd sterk verbeterd.
Ik houd het met normaal gebruik meestal 2 dagen vol.
3G en Wifi aan constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:17
5 uur terug van de lader afgehaald. Wat sms gestuurd + 1 uur mp3 geluisterd.

Sta nu nog op 93%.

Wifi staat aan, syncen ook. 2g, locatie uit.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:00
7 uur van de lader,

Beetje whatsapp, Trein Planner,

Nu 77%, 1 dag en 4 uur over.

Alles staat uit, BT, EDGE, WIFI, Locatie, achtergrond apps.

Ik had vandaag de Fyra daar zijn bepaalde stukken dat ik geen bereik heb, volgens mij trekt dit ook de batterij.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is gek... Mijn unbranded Lumia draait nog 8106, net aan Zune gehangen, zegt hij vrolijk dat mijn telefoon 8107 draait en dus up-to-date is.... En ook geen knop om hem te updaten dus ?????

Iemand dit eerder gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iedereen de update vinden via Zune? Voor mijn toestel (product code: 059L9Q7) zou hij beschikbaar moeten zijn volgens de website van Nokia (Nokia), maar kan helaas niks vinden. Gister en vandaag al meerdere keren geprobeerd. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Vistajevski schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:43:
Ik ben niet onder de indruk. De telefoon is nu 4 uur van de lader, en het batterijpercentage staat alweer op 86% met 3G aan en 5 minuten browsen. Vanavond (met een lader in de buurt) nog eens uitproberen of ik de fast-drain kan reproduceren. Tot nu toe lukte dat vrijwel altijd door explorer af te sluiten terwijl hij nog aan het laden was.
Hard reset doen, ben je wel alles kwijt, maar dit was bij mij en anderen tot nu toe de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de update heb ik last van een zeer vervelende bug. Als ik muziek aan het luisteren ben en iemand belt mij. Paar seconde voordat m'n telefoon overgaat, wordt de muziek pijnlijk hard. Niet echt handig voor m'n trommelvliezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:43
Ondertussen goeie 8u van de lader... 80% (+- 10% per 4u... al zou ik dan nog 32u moet halen, echter hij geeft nog 18u aan).

Misschien moet ik toch eens een hard reset overwegen... al is het weer een heleboel werk (een soft reset/power off heb ik reeds gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:33:
Na de update heb ik last van een zeer vervelende bug. Als ik muziek aan het luisteren ben en iemand belt mij. Paar seconde voordat m'n telefoon overgaat, wordt de muziek pijnlijk hard. Niet echt handig voor m'n trommelvliezen
Hetzelfde probleem heb ik helaas ook maar dan bij de vorige firmware (8107)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:11:
Kan iedereen de update vinden via Zune? Voor mijn toestel (product code: 059L9Q7) zou hij beschikbaar moeten zijn volgens de website van Nokia (Nokia), maar kan helaas niks vinden. Gister en vandaag al meerdere keren geprobeerd. Iemand ideeën?
heb hetzelfde,maar ik had 'm al ge update met de cabsender.
hoop dat ie toch nog komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
r2504 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:35:
Ondertussen goeie 8u van de lader... 80% (+- 10% per 4u... al zou ik dan nog 32u moet halen, echter hij geeft nog 18u aan).

Misschien moet ik toch eens een hard reset overwegen... al is het weer een heleboel werk (een soft reset/power off heb ik reeds gedaan).
Als je je telefoon nu 2 dagen uit zet en je zet hem dan aan dan staat er bij resterende tijd ook nog iets van 3 dagen. De resterende tijd past zichzelf aan aan wat je aan het doen bent. Ben je dus flink aan het internetten en muziek aan het luisteren dan gaat het omlaag. Ben je al paar uur niks aan het doen dan gaat de tijd weer omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:42
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:33:
Bekend issue met deze update helaas. Hoop dat er snel een fix voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:28

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik kan de update ook downloaden, ga het vanavond meteen ff doen. Is het wederom nodig om een hard reset uit te voeren na de update? Sowieso is het natuurlijk verstandig, maar liever doe ik het niet omdat dat nogal wat werk scheelt ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:47:
heb hetzelfde,maar ik had 'm al ge update met de cabsender.
hoop dat ie toch nog komt
Heb ik ook geprobeerd, maar hij geeft helaas een foutmelding. Dus dat ging helaas niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
spNk schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:12:
[...]

Hard reset doen, ben je wel alles kwijt, maar dit was bij mij en anderen tot nu toe de oplossing.
Heb ik inmiddels gedaan, maar (net als bij de vorige update overigens) zonder enig resultaat. De idle drain staat nu op 3% per uur met 3G en wifi aan, 1 keer per uur mail syncen van 1 account, live tile van buienrader en andere achtergrondapplicaties uit. Dat is precies hetzelfde als toen ik hem kocht in december. Alleen de random boost van het idle verbruik naar > 10% per uur (waar ik pas na de vorige update echt last van had) ben ik nog niet tegengekomen.

In het algemeen haal ik hem om 7 uur 's ochtends van de lader en hang ik hem er om 11 uur 's avonds weer aan. Dat is 16 uur zonder bijladen, oftewel alleen de helft van de batterijlading is al nodig voor het standby verbruik. Met wat veiligheidsmarge ingebouwd laat dat hooguit 40% over voor ander gebruik. Dat is in mijn ervaring anderhalf uur browsen.

Conclusie: 3G is niet bruikbaar op de Lumia, en alleen geschikt voor noodgevallen. Kan ik volgend jaar in elk geval een abonnement met een fors kleinere databundel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
Vistajevski schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:42:
[...]

Heb ik inmiddels gedaan, maar (net als bij de vorige update overigens) zonder enig resultaat. De idle drain staat nu op 3% per uur met 3G en wifi aan, 1 keer per uur mail syncen van 1 account, live tile van buienrader en andere achtergrondapplicaties uit. Dat is precies hetzelfde als toen ik hem kocht in december. Alleen de random boost van het idle verbruik naar > 10% per uur (waar ik pas na de vorige update echt last van had) ben ik nog niet tegengekomen.

In het algemeen haal ik hem om 7 uur 's ochtends van de lader en hang ik hem er om 11 uur 's avonds weer aan. Dat is 16 uur zonder bijladen, oftewel alleen de helft van de batterijlading is al nodig voor het standby verbruik. Met wat veiligheidsmarge ingebouwd laat dat hooguit 40% over voor ander gebruik. Dat is in mijn ervaring anderhalf uur browsen.

Conclusie: 3G is niet bruikbaar op de Lumia, en alleen geschikt voor noodgevallen. Kan ik volgend jaar in elk geval een abonnement met een fors kleinere databundel nemen.
Waarschijnlijk woon je in een regio waar de 3G verbinding slecht is of je Lumia is gewoon niet in orde.
Ik haal sinds de update een batterijtijd van 2 a 3 dagen.
En er zijn er meer die dit halen.

Ik heb altijd 3G en wifi aan staan en haal ieder uur mails van 2 accounts binnen.

Ik zou even contact op nemen met een Nokia Care Point. Die kunnen wel vertellen of ie daadwerkelijk vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:32

Snippertje

Light up your life

Vistajevski schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:42:
[...]

Ik ervaar precies hetzelfde. 3G is echt een killer, zeker in combi met whatsapp. Zonder 3G en battery saving aan heb ik 5 dagen gehaald, met minimaal gebruik.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Snippertje schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:10:
[...]

Ik ervaar precies hetzelfde. 3G is echt een killer, zeker in combi met whatsapp. Zonder 3G en battery saving aan heb ik 5 dagen gehaald, met minimaal gebruik.
En daar was je me kwijt.

Je koopt toch geen toestel om het vervolgens niet/minimaal te gebruiken? Sowieso snap ik het nut van >2 dagen standby tijd niet. Ben je nou een Rimboe Jack die dagen achtereen zich loopt te voeden in de jungle met larven van enge beesten en die daarna nog steeds wil bellen dat hij het volgende dorp heeft bereikt, ala, dan snap ik het.

Maar wij, Beneluxers die bij wijze van spreke op iedere hoek een stopcontact hebben, hebben zo'n uithoudingsvermogen toch niet echt nodig? Dat het makkelijk zou zijn, ja, maar is het 's avonds voor het slapen gaan aan de lader leggen nu echt zo'n probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
PaT schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:17:
[...]

En daar was je me kwijt.

Je koopt toch geen toestel om het vervolgens niet/minimaal te gebruiken? Sowieso snap ik het nut van >2 dagen standby tijd niet. Ben je nou een Rimboe Jack die dagen achtereen zich loopt te voeden in de jungle met larven van enge beesten en die daarna nog steeds wil bellen dat hij het volgende dorp heeft bereikt, ala, dan snap ik het.

Maar wij, Beneluxers die bij wijze van spreke op iedere hoek een stopcontact hebben, hebben zo'n uithoudingsvermogen toch niet echt nodig? Dat het makkelijk zou zijn, ja, maar is het 's avonds voor het slapen gaan aan de lader leggen nu echt zo'n probleem?
+1

Ik leg hem ook sowieso aan de lader s'avonds. Of ie nou nog 70% vol is of niet.
Zodat ik hoe dan ook een volle batterij heb als ik smorgens weer naar mijn werk ga.

Maar een langere standby tijd kan wel handig zijn als je bijv. bij je vriendin blijft slapen en je je lader bent vergeten :P Nu hebben de meeste wel een mini-usb lader thuis liggen maar lang niet iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsr
  • Laatst online: 05-08-2024
Jij hebt een vriendin zonder mini-usb lader? Pffff. Nou ja, ze zal wel andere kwaliteiten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:32

Snippertje

Light up your life

PaT schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:17:
[...]

En daar was je me kwijt.

Dat was vanwege het feit dat ik op wintersport was en ik weleens wilde testen waar het aan ligt.

Met normaal gebruik kom ik 1 dag niet door. Elke avond opladen vind ik prima, maar 2x per dag vind ik vrij vervelend.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Heef iemand een link naar de originele Nederlandse CAB file?

Nu heb ik nog de Singapore versie via Cab sender erop staan, maar ik wil liever de originele NL versie hebben.

[ Voor 48% gewijzigd door supersatan op 30-03-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Die is er toch (nog) niet? Even de thread op XDA in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

PaT schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:13:
Die is er toch (nog) niet? Even de thread op XDA in de gaten houden.
Ja die is er wel, alleen niemand die voordat hij zijn lumia update even met wireshark het netwerkverkeer snift om de directe download link te capturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de singapore versie ook, maar naar wat ik begrijp is de nederlandse exact hetzelfde. Ook de volumebug schijnt erin te zitten. Al heb ik daar nog nooit last van gehad. Waarom zou je de nederlandse moeten hebben? Kan iemand me dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:27:
Ik heb de singapore versie ook, maar naar wat ik begrijp is de nederlandse exact hetzelfde. Ook de volumebug schijnt erin te zitten. Al heb ik daar nog nooit last van gehad. Waarom zou je de nederlandse moeten hebben? Kan iemand me dat uitleggen?
En is er een manier om terug te gaan naar de originele vorige versie zonder data verlies?
Volgens Zune ben ik alle wijzigingen sinds 25 januari 2012 kwijt als ik dat doe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
Waarom zou je terug willen naar de vorige versie?
De singapore update en de nederlandse update zijn identiek.
Bij de volgende beschikbare update gewoon netjes wachten en dan heb je deze vragen niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MRELynx schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:26:
[...]

Ja die is er wel, alleen niemand die voordat hij zijn lumia update even met wireshark het netwerkverkeer snift om de directe download link te capturen....
Ik bedoeld dat de gewiresharkde (wat een woord!) versie er nog niet is. Ik bedoel niet dat er geen Nederlandse versie zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Laatst online: 12-09 10:05
Iemand die weet of er snel een fix komt voor de harde ringtoon de 1e seconde dat deze over gaat? Ik vind het een vervelende bug.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06
Mijn vriendin ontvangt morgen de witte lumia. Voor dat ie geupdate wordt zal ik ff wiresharken :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

loewie1984 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:14:
Mijn vriendin ontvangt morgen de witte lumia. Voor dat ie geupdate wordt zal ik ff wiresharken :)
Moooi....Dan kunnen we eindelijk de NL versie van de update erop zetten ondanks dat die exact hetzelfde schijnt te zijn dan de Singapore update... Snap dan alleen niet waarom Nokia Nederland pas half april die update uit wil brengen. Die update gaat toch op de achtergrond via windowsupdate.com van Microsoft. Die hebben genoeg bandbreedte achter de hand om die paar WP gebruikers van updates te voorzien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
hier alvast een teaser :p

Nokia Lumia 800 updaten

tada:
http://download.windowsup...764b204e8448e703535c7.cab

[ Voor 26% gewijzigd door loewie1984 op 31-03-2012 13:07 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Mijn held ;) Als je een lekkere chick was geweest..... 8)

Nou die NL cab is net zo groot als de Singapore cab die ik er al op had staan. Dmv cab sender methode de NL cab erop proberen te zetten, maar dat lukt niet.
UpdateWP version 4.8.2345.0

Applying updates to device
Id: \\?\usb#vid_045e&pid_04ec&mi_00#6&51c45d&0&0000#{ca3d7387-f67b-
11da-bbec-8000600fe800}
SN: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Name: Maarten's NOKIA Lumia 800
KITLName: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Manufacturer: NOKIA
ModelId: 4
Model: Lumia 800
MobileOperator: 000-NL
Version: 07.10.08107.03-00.00.00000.00-00.00.00000.00

Checking your phone's status: Completed in 0,01 seconds
Checking system requirements: Completed in 0,07 seconds
Downloading updates: Completed in 2,32 seconds
Checking system requirements: Completed in 0,02 seconds
Transferring updates: Completed in 6,47 seconds
Preparing to install: Completed in 10,09 seconds
Restarting your phone: Completed in 36,54 seconds
Installing updates: Completed in 42,29 seconds
Checking your phone's status: Completed in 0,01 seconds
Restarting your phone: Completed in 32,23 seconds
Completing updates: Completed in 9,44 seconds
Error:
Update device ec471e85 - b579c1d2 - 89939f80 - cdf7319e Complete with error code
: 8018004D, error message: IU (Image Update) installation failed on phone: No ap
plicable packages.

╚══════» Done
Press any key to continue . . .

[ Voor 63% gewijzigd door MRE-Inc op 31-03-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! Gelijk even installeren dan! Benieuwd naar het verschil!

edit:
Is me ook niet gelukt. Maar de bestanden lijken even groot en het lijkt ook heel lang goed te gaan. Hij lijkt de update ook te installeren, alleen duurt dat heel kort, om gelijk na het opstarten aan te geven dat de update mislukt is.
Laat het maar zo. De telefoon doet het immers goed.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Als iemand erachter is hoe die geïnstalleerd kan worden hoor ik het graag. Ik heb zelf ook al wat dingen ondernomen maar dat lukt me niet.

Cab Sender doet het niet, een backup terugplaatsen met de backup content van de witte lumia van mijn vrouw om vervolgens de officiele update via zune binnen te trekken. Lukt ook niet.

Ik heb in die wireshark log dus gezocht naar .cab en daar kwamen een aantal resultaten uit vanwaar dit er een was. Het kan net zo goed zijn dat ik de verkeerde link heb en toch die log moet gaan posten op xda. Heb daar al een topic aangemaakt dat ik de log wilde posten maar ik heb een 10 post inhoudelijke drempel en ik mag er geen crap posten. Dus heb gezegd als ze die drempel even weghalen post ik mijn wireshark logje wel :p

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, net geprobeerd had al de singapore rom erop maar krijg de volgende error :
een hoop nummers en dan: error message IU < Image Updat> installation failed on phone : No applicable packages

gaat dus niet bij mij , of doe ik iets verkeerds?

edit : heb 'm op de zelfde manier geflashed als de singapore rom, althans geprobeerd .

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2012 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Dat had ik dus ook.

Wat ik verwacht is dat XDA de cabsender moet gaan aanpassen hiervoor. Ik had ook al een oudere rom geprobeerd te plaatsen maar dat doet ie ook niet :(

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep ff geduld misschien komt er iemand nog met een oplossing :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Al die cabs beginnen met pr12_oemupdate.cab.pks en dan een soort van willekeurig nummer. Denk dat ze allemaal gewoon het zelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me evident waarom dat niet werkt, de update is immers al gewoon aanwezig... Het heeft dan ook niet zoveel nut om deze update erop te zetten, het is immers dezelfde update. Je kunt natuurlijk m.b.v. Cabsender deze update er toch opkrijgen, zet gewoon de backup terug die je hebt gemaakt toen je de singapore versie erop hebt gezet, daarna zal deze versie wel applicable zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hoe zijn nu de bevindingen rondom de batterij bij iedereen? Ik heb hem nu 2 volle dagen lopen en merk op beide dagen een kleine verbetering. Ik merk dat ik nu ook bij redelijk intensief gebruik (gister bijv. een volledige uitzending van Zembla gestreamed gekeken) de dag nu wel vol hou.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Net binnengehaald, de Firmware versie klopt, nu even kijken of de update ook daadwerkelijk werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben op de een of ander manier mijn back up kwijt van de voorlaatste FW, is er een manier om aan deze rom te komen en terug te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

Nokia is gek geworden:

Zie http://europe.nokia.com/f...tware-update-availability

En dan krijgen we dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rctcr.jpg

Zoals je ziet worden 2 productcodes dubbel vermeld, waiting for approval lijkt te overwinnen, nog steeds geen update beschikbaar..

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Heef iedereen hier de nieuwe update al binnen?

Telkens als ik mijn Lumia aan Zune hang is er nog geen update :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
ItWasntMe schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:20:
Heef iedereen hier de nieuwe update al binnen?

Telkens als ik mijn Lumia aan Zune hang is er nog geen update :o
Had je al geupdate naar 12070 via de singapore cab of niet?
Als dat zo is dan krijg je nu geen update.
Anders zou de update er inmiddels wel moeten zijn neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
XNL073 schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:41:
[...]

Had je al geupdate naar 12070 via de singapore cab of niet?
Als dat zo is dan krijg je nu geen update.
Anders zou de update er inmiddels wel moeten zijn neem ik aan.
Nope ik heb daar niet aan gedaan :o

Ik zit nu op Revisienummer firmware: 1600.2483.8106.11500

Hoop dat die binnenkort wel binnen rolt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Met dit linkje : http://europe.nokia.com/f...tware-update-availability en het nummer op je sim kaart houder kan je zien of die voor jou beschikbaar zou moeten zijn.

Hooguit nog een week of 2 geduld en je heb hem via de geheel legale en officiële manier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 21:48
Ik heb hem gewoon via Zune binnen. unbranded toestel via telfort besteld.

Ik heb alleen een vervelend probleem na de update, ik kan geen youtube meer bekijken. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Ik heb de app al opnieuw geinstalleerd, ook geprobeerd via youtube.com ipv m.youtube.com maar niks werkt. Een hardreset heb ik geen zin in heb mijn telefoon netjes ingedeeld.

Niet dat ik het vaak gebruik maar is toch jammer als je een keer een filmpje op wil zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
PaT schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:49:
Met dit linkje : http://europe.nokia.com/f...tware-update-availability en het nummer op je sim kaart houder kan je zien of die voor jou beschikbaar zou moeten zijn.

Hooguit nog een week of 2 geduld en je heb hem via de geheel legale en officiële manier!
Oja... ik heb gekeken naar dat nummer, nergens te vinden in Nederland. Staat het nummer bij Spanje met daar achter "Update not available"...

edit:
Hier baal ik van :+

[ Voor 3% gewijzigd door ItWasntMe op 02-04-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Hoort deze update ook te wennen? 7.30-17u nog zo'n 20% resterend. Vanochtend halfuurtje 3g trein. Smiddags halfuurtje 3g trein. Ik snap er geen hol meer van, verder over wifi wat gewhatssapt enkel, mailtjes staan wel op push meteen allemaal.

Ohja en NOKIA carepoint, doen die toestellen met batterijproblemen kosteloos vervangen? Hij is nu 2 maand in abbo en 2,5 maand in bezit. Phonehouse begint meteen te zeuren dat ik geen verzekering heb, gok ik zo. Dat deden ze namelijk ook toen ik het klepje van simcard geblokt had. Ik vroeg of ze hem wilden repareren. "tja had je hem maar in de winkel moeten ophalen, en niet thuis laten bezorgen".

Edit: het is nu bijna acht uur, en ik krijg de batterij-bijna-leeg melding, om te janken dit.

[ Voor 62% gewijzigd door Crescendo op 02-04-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 05-09 08:50
Hard reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Heb ik al eens gedaan, maar nog niet na deze update. Zou ik eventueel kunnen proberen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:20

Eagle Creek

Breathing security

Die nieuwe update is wel 'wow' qua batterijduur zeg. 3 dagen geleden opgeladen, nog 10% te gaan. In die tijd meermaals gebeld, gesms't, gewhatsapp't, genavigeerd (eventjes), geinternet, etc.

----
Wel heb ik ook de ervaring, zoals al genoemd in het batterijtopic, dat het soms lijkt alsof er een bepaalde applicatie is die de phone leegtrekt. Voor deze update, deed ik met gemak 1.5 dag met een lading. Maar soms, had ik 40% als ik naar bed ging, en 's nachts was m'n toestel al uitgevallen. Overdag merkte ik dit ook, letterlijk procenten per uur. Na een herstart hield de train op, tot hij plotsklaps weer begon.

Anderen heb ik hier ook al melding van zien maken in het batterijtopic. Tweakers heeft dat topic gesloten, dus verder wil ik er ook maar niet op ingaan.

Sinds de nieuwe update heb ik dit nog niet meegemaakt overigens, maar ik houd het in de gaten.
----

Ik kreeg de update vorige week via Zune aangeboden, installatie ging vlotjes (en niet via RDP, zo kwam ik achter :+). Met de camera heb ik nog weinig verbetering gemerkt, maar zo vaak fotografeer ik niet dus ik ben misschien niet echt objectief.

[ Voor 71% gewijzigd door Eagle Creek op 02-04-2012 23:07 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Eagle Creek schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:15:
Die nieuwe update is wel 'wow' qua batterijduur zeg. 3 dagen geleden opgeladen, nog 10% te gaan. In die tijd meermaals gebeld, gesms't, gewhatsapp't, genavigeerd (eventjes), geinternet, etc.

Ik kreeg de update vorige week via Zune aangeboden, installatie ging vlotjes (en niet via RDP, zo kwam ik achter :+). Met de camera heb ik nog weinig verbetering gemerkt, maar zo vaak fotografeer ik niet dus ik ben misschien niet echt objectief.
Heb jij dan ook een hard reset gedaan nog? Ik moet zeggen dat ik nog niet heel veel gemerkt heb, een lichte verbetering is meer wat de lading dekt wat mij betreft. Hoewel ik nu wel gewoon een goede dag haal.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Nee, geen hard reset. Update geïnstalleerd, automatische herstart i.v.m. de update, en verder gewoon gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Nou ik had dus die link willen posten op XDA maar dat kan niet, want er is een 10 post inhoudelijke drempel.
Dus ik heb 2 collega's die meewerken aan de website WP7.nl gevraagd of zij niet iets kunnen doen. Aandacht generen of die link posten. Ik wil die NL cab, al is het maar dat dat cards-with-me erin zit en als ik het zo moet halen uit de appstore ik ervoor moet dokken.

Hoop overigens dat ze snel met een nieuwe update gaan komen, we missen nog steeds de als 'usb storage' benadering van het apparaat, tethering, ik wil één vast bluetooth output volume en die stomme ringtone bug (1ste seconde volume 30)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

usb storage benaderen van een Windows Phone 7 toestel gaat NOOIT gebeuren. Alleen via hacks is er een soort van bestandsverkenner mogelijk die geloof ik desondanks toch met Zune moet samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crescendo schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:43:
Ohja en NOKIA carepoint, doen die toestellen met batterijproblemen kosteloos vervangen?
Zelfs als dat zo is dan die zullen het eerst uittesten door bijvoorbeeld de telefoon 5-6 dagen op alleen standbye te leggen.
En als je matige batterij duur dus bijvoorbeeld ligt aan de slechte 3G ontvangst van je huidige provider op je werkplek (en in de trein gebruik je sowieso veel om 3G netwerk te bereiken) of thuis dan zullen zij bij zo'n test wel gewoon een normale batterijduur vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Die tethering update laat inderdaad wel erg lang op zich wachten. WP kan het, maar de Nokia devs zijn blijkbaar nog te druk bezig geweest met het oplossen van bugs.

Jammer, want ik mis die feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
Ik merk na een weekje inmiddels wel wat verbetering. Het standby verbruik met 3G aan is de afgelopen week geleidelijk gedaald van ruim 3% naar iets minder dan 2% per uur. Ik vind het nog steeds veel, maar wel acceptabel. Ik kan de telefoon nu in elk geval op een voor mij normale manier gebruiken zonder dat ik op het batterijgebruik hoef te letten. Wat ik wel raar vind is, dat het verbruik niet meteen beter was. Het lijkt alsof de batterij zich fysiek ook nog even moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:57:
[...]

Zelfs als dat zo is dan die zullen het eerst uittesten door bijvoorbeeld de telefoon 5-6 dagen op alleen standbye te leggen.
Ik heb mijn Lumia 800 bij het lokale care-point ingeleverd met de mededeling dat op 3G hij wel erg snel leeg was.

online te volgen waar hij is, nu bijna weer terug :)
code:
1
2
3
4
5
6
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care)       22-3-2012 11:38:12          
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care     23-3-2012 3:12:20           
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst      23-3-2012 4:17:45           
Reparatie ETD - Reparatie gereed        28-3-2012 12:03:23          
Logistiek - Product klaar voor retourzending        30-3-2012 7:46:31           
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel        2-4-2012 17:26:05

Hij heeft dus minder dan 5 dagen bij Nokia gelegen.
Eind van de middag kan ik hem ophalen, kan ik alleen niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vorige week geupdate en merk duidelijk verbetering.
bij langdurig wordfeud,Whatsapp, nokia drive etc gaat het hard, maar mn standby drain is echt flink verlaagd.
van zo'n 5-10% per uur naar 2-5% per uur.

Waar ik vroeger aan het eind van de werkdag al richting 20% ging, kom ik nu gewoon met nog 50% thuis. Hoef hem dus niet meer tussendoor aan de lader te hangen wat het gebruiksgemak behoorlijk verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Vorige week geupdate.
Vóór de update had ik rustig een getal bij batterijduur staan van 2+ dagen te gaan. Ná de update, 1 uur van de lader en dan nog minder als een dag te gaan :(
Moest toch juist verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Naja ik kan hem eens laten leegtrekken op wpbench kijken hoeveel uur ik haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

Ik haalde 3:30:57 met wpbench voor de update, en ik denk niet na het met deze update langer gaat worden, omdat die test niets met de stand-by tijd te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisgeerdink
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01-2023
fewips schreef op zondag 01 april 2012 @ 17:20:
Nokia is gek geworden:

Zie http://europe.nokia.com/f...tware-update-availability

En dan krijgen we dit:

[afbeelding]

Zoals je ziet worden 2 productcodes dubbel vermeld, waiting for approval lijkt te overwinnen, nog steeds geen update beschikbaar..
Ik zit met hetzelfde. Inmiddels staat er ook Update Available bij de 2e productcode, maar Zune vindt nog steeds geen update bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peerke63nl schreef op woensdag 04 april 2012 @ 15:09:
Vorige week geupdate.
Vóór de update had ik rustig een getal bij batterijduur staan van 2+ dagen te gaan. Ná de update, 1 uur van de lader en dan nog minder als een dag te gaan :(
Dat getal is een extrapolatie van wat je in dat uur gedaan hebt. Vrij nutteloos omdat alleen al het kijken van de stroomvretende diagnostic app je overblijvende batterijduur beinvloed zeker als je die relatief kort van de lader af hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

chrisgeerdink schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:23:
[...]

Ik zit met hetzelfde. Inmiddels staat er ook Update Available bij de 2e productcode, maar Zune vindt nog steeds geen update bij mij.
Gatver je hebt gelijk, ik keek vanochtend nog, toen stond het nog zoals op 't screenshot..
Morgen maar weer Zunen!
Zune loopt altijd beetje achter de feiten aan, zijn wel trucjes voor, maar eerst even morgen afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
defcon84 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 15:41:
Ik haalde 3:30:57 met wpbench voor de update, en ik denk niet na het met deze update langer gaat worden, omdat die test niets met de stand-by tijd te maken heeft.
Ok, maar ik merk gewoon geen verschil, zeker geen 3x zo lange batterijduur.

Ik zal het een weekje, aanzien, maar jullie weten zeker dat indien echt batterijproblemen ik geen nieuwe krijg, kosteloos. Je hebt toch ook zonder die onzin, geldklopperij van verzekeringen een jaar (geen idee hoe lang precies) recht op een volledig werkend toestel?

[ Voor 27% gewijzigd door Crescendo op 04-04-2012 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Als je de hele dag het toestel gebruikt zal je weinig verschil maken. Het verschil wordt voornamelijk in standby tijd gemaakt. Daarbij is het verbruik ruim verminderd.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Telfordia schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:09:
Als je de hele dag het toestel gebruikt zal je weinig verschil maken. Het verschil wordt voornamelijk in standby tijd gemaakt. Daarbij is het verbruik ruim verminderd.
Vroeg het hier bij de klant eens aan een vrouwke waarvan ik ook wist dat ze een Lumia had; bij haar staat d'r telefoon voornamelijk in standby, WhatsApp gebruikt ze volgens mij niet etc... Zij was super tevreden aangezien ze nu drie dagen geleden de update geïnstalleerd heeft en de batterij sindsdien nog steeds niet leeg is... (geen idee hoeveel resterend)

Ikzelf merk wel een verbetering; ik kom nu makkelijk een dag door, maar meer ook niet. Maar een telefoon is om te speule, toch? :P

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Ik merk het zelf ook voornamelijk bij weinig gebruik. Dan haal ik makkelijk de 1,5 a 2 dagen. Als ik Spotify gebruik dan is het zo gedaan met de lading, maar dat ligt volgens mij ook aan Spotify die ook na gebruik de batterij nog leegtrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 21:48
Bij mij valt de update toch tegen, eerste dag ging het vrij lekker na de update, maar nu toch al 2 dagen weer dat ik het einde van de dag niet haal.

Ik doe nauwelijks iets met de tel op een dag, maar heb wel 3g, bluetooth en whatsapp aan. WIFI uit.

Ik had overigens het probleem dat youtube het niet meer deed na de update (m.youtube.com). Dit is gelukkig opgelost door mijn browsegeschiedenis te verwijderen. Geen idee wat het nu was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rowdy.nl schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:42:
[...]
Ikzelf merk wel een verbetering; ik kom nu makkelijk een dag door, maar meer ook niet. Maar een telefoon is om te speule, toch? :P
Om te bellen toch. ;-)
Meeste smartphones hebben 6-9 uur beltijd voor ze leeg zijn.
Bij spelletjes of video of websurfen wat allemaal veel intensiever is dan bellen gaat het nog veel sneller.
Dan raak je normaal gezien gauw 20-30% van je power kwijt in een uurtje en ben je in 3-5 uur door je batterij heen. Als je ook een hele dag met je telefoon wilt doen zal 2-3 uur gamen al problemen kunnen opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Telfordia schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:09:
6.10-16.15 vandaag de score, vind het erg matig.

Zou vandaag deels door Vodafone kunnen komen. Die heb ik namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Crescendo op 05-04-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2023
fewips schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:06:
[...]

Gatver je hebt gelijk, ik keek vanochtend nog, toen stond het nog zoals op 't screenshot..
Morgen maar weer Zunen!
Zune loopt altijd beetje achter de feiten aan, zijn wel trucjes voor, maar eerst even morgen afwachten!
Ik heb ook de PhoneHouse versie (wellicht is dit dezelfde) met 059L9PR1, gisteren kreeg ik op mijn telefoon het bericht dat er een update was :). Ik heb hem nu net succesvol geupdate via Zune. Ik kan waarschijnlijk de accu voorlopig niet echt testen, want ook hier Vodafone (en in de buurt van R'dam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

Zune heeft 'm door! Eens kijken wat het oplevert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Problemen met mijn geluid na de update. Als ik radio luister met de webradio app (meerdere apps geprobeerd trouwens) dan is het volume zeer hard van 1 tot 10. Met 11 wordt het weer zacht en goed in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serpie schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:42:
Problemen met mijn geluid na de update. Als ik radio luister met de webradio app (meerdere apps geprobeerd trouwens) dan is het volume zeer hard van 1 tot 10. Met 11 wordt het weer zacht en goed in te stellen.
De bekende volume bug. Zelf nog nooit last van gehad, maar algemeen bekend. Er werd gehoopt dat deze bij de release van de nieuwe software in nederland verdwenen zou zijn, maar helaas.
Afwachten wat nokia hieraan gaat doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Resterend: 16%
Geschat rest. tijd: 5 uur
Tijd sinds laatste keer opladen: 3 dagen en 11 uur

Mij hoor je absoluut niet klagen. En telefoon is gewoon gebruikt. Muziek luisteren, bellen, internet, mail, sms, whatsapp, etc.

Wat ik mij trouwens afvraag: om mijn laptop staat een backup van de vorige update. Ik heb de laatste update echter uitgevoerd op mijn vaste pc. Als ik beide op dezelfde pc had uitgevoerd, zou ik dan 2 backup files hebben (van ruim 1 GB), of zou de voorlaatste zijn vervangen door de laatste? Maw: kan ik de voorlaatste backup verwijderen? Ik heb een SSD, dus bestanden van meer dan 1 GB ruim ik liever op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 15:27:
De bekende volume bug. Zelf nog nooit last van gehad, maar algemeen bekend. Er werd gehoopt dat deze bij de release van de nieuwe software in nederland verdwenen zou zijn, maar helaas.
Afwachten wat nokia hieraan gaat doen....
Hmm, ik had er nooit last van tot aan deze update. Dacht dat de update hem veroozaakt had. Jammer hopen dat ze het snel oplossen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Eagle Creek:

Resterend: 49%
Resterend 10 uur
Tijd sinds laatste keer opladen: 20 uur.

Tja dit is niet verkeer, maar: daar zit dus wel ruim 10 uur slaap in. Als je het zo bekijkt, terwijl ik vandaag niet eens 3G heb aan gehad, aangezien ik thuis zit. Zou hij na 20 uurtjes leeg zijn, met totaal geen intensief gebruik, vanochtend even Wordfeud hooguit kwartiertje, tussendoor heel even wat whatsapp en wordfeud, maar hooguit even paar minuutjes in een uur. Ik snap er gewoon helemaal niks meer van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serpie schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:57:
[...]

Hmm, ik had er nooit last van tot aan deze update. Dacht dat de update hem veroozaakt had. Jammer hopen dat ze het snel oplossen dan..
De update heeft 'm ook veroorzaakt. Hij is bekend vanwege de mensen die hun telefoon geflashed hebben met de singapore software. Die was namelijk al een aantal weken eerder beschikbaar dan de officiële update. Ik heb 'm er ook op gezet, maar heb mijn volume nooit onder 10. Eigenlijk nooit onder 15....
Vandaar dat ik er dus geen last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Hoe werkt dat updaten? gaat dat helemaal vanzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:18:
[...]

De update heeft 'm ook veroorzaakt. Hij is bekend vanwege de mensen die hun telefoon geflashed hebben met de singapore software. Die was namelijk al een aantal weken eerder beschikbaar dan de officiële update. Ik heb 'm er ook op gezet, maar heb mijn volume nooit onder 10. Eigenlijk nooit onder 15....
Vandaar dat ik er dus geen last van heb.
Maak je maar geen zorgen de NL update heeft hem net zo goed. Mijn vriendin heeft sinds een aantal dagen de witte lumia en daar zit ie ook netjes in. De volume bug dus! :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Serpie schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:57:
[...]

Agreed! Ik had het ook nooit, maar nu wel.
Crescendo schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 19:58:
Eagle Creek:

Resterend: 49%
Resterend 10 uur
Tijd sinds laatste keer opladen: 20 uur.

Tja dit is niet verkeer, maar: daar zit dus wel ruim 10 uur slaap in. Als je het zo bekijkt, terwijl ik vandaag niet eens 3G heb aan gehad, aangezien ik thuis zit. Zou hij na 20 uurtjes leeg zijn, met totaal geen intensief gebruik, vanochtend even Wordfeud hooguit kwartiertje, tussendoor heel even wat whatsapp en wordfeud, maar hooguit even paar minuutjes in een uur. Ik snap er gewoon helemaal niks meer van..
Het blijft wisselend tussen verschillende personen.
Om 15.50 uur had ik nog 5 uur te gaan volgens de schatting. We zijn nu 5 uur verder, en ik heb nog 13% / 6 uur over! Dat is wel nagenoeg standby in die tijd, maar dat is dus 3% in 5 uur tijd. Dat haal jij bij lange na niet begrijp ik.
Heilige Kaas schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:21:
Hoe werkt dat updaten? gaat dat helemaal vanzelf?
Wel even aansluiten op je computer en Zune starten hè :+ .
Dan een paar keer op OK / Next, en de rest gaat vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Laatst online: 18-09 08:25
Heb sedert gisteren zelf een Lumia 800 en heb deze dan ook geupdate.

Voor de update had ik zelf meer dan een dag staan bij de geschatte tijd terwijl na de update het op 20h werd geschat. Ik heb de telefoon enkel uitgezet en aangezet maar het blijft hetzelfde.

Nu ja, als ik binnen de week geen verbetering zie, zal ik maar eens een hard reset proberen en zien of het helpt.

Ik heb geen apps op de achtergrond draaien (denk ik toch niet), Wifi, Bluetooth, 3g staat allemaal uit. Maar aangezien de batterij nog maar 1 keer is opgeladen en ik gelezen heb dat ze wat verbeterd na een paar keer opladen, heb ik er nog de volle hoop in.

Ook is het natuurlijk zo dat je de eerste paar dagen er toch wat meer mee speelt en dingen probeert natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misterdoom schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:10:
Voor de update had ik zelf meer dan een dag staan bij de geschatte tijd terwijl na de update het op 20h werd geschat. Ik heb de telefoon enkel uitgezet en aangezet maar het blijft hetzelfde.
Dat is totaal niet relevant. De update gaat over het verbruik.

Niet over metingen met een diagnostics app. Dat zijn gewoon extrapolaties naar de toekomst van het eerdere batterijverbruik per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Laatst online: 18-09 08:25
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:30:
[...]

Dat is totaal niet relevant. De update gaat over het verbruik.

Niet over metingen met een diagnostics app. Dat zijn gewoon extrapolaties naar de toekomst van het eerdere batterijverbruik per uur.
Ik staar me er absoluut niet blind op. Met battery save aan (de ingebouwde functie) heeft de lumia 7% verbruikt op iets meer dan 8 uur wat voor mij zeer aanvaardbaar is.

Ik vermoed dat de 1dag+ aanduiding kwam doordat de nokia nog niet had aangestaan en dus 0 verbruik had.

Zolang in stand-by er maar een kleine 1% per uur wordt verbruikt vind ik het heel aanvaardbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:33:
[...]

Dat getal is een extrapolatie van wat je in dat uur gedaan hebt. Vrij nutteloos omdat alleen al het kijken van de stroomvretende diagnostic app je overblijvende batterijduur beinvloed zeker als je die relatief kort van de lader af hebt
Maar nu praat jij over de diagnostics tool. Is dat hetzelfde als dat ik kijk bij "batterijbesparing" bij instellingen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

peerke63nl schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 19:32:
[...]

Maar nu praat jij over de diagnostics tool. Is dat hetzelfde als dat ik kijk bij "batterijbesparing" bij instellingen :?
Toets eens ##634# in op je toestel. Dan verschijnt automatisch diagnostics in je app-list. ;)

Z-machine OriginID: JaccoW

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.