Opzich logisch ja, maar ik ken geen enkel toestel wat dit ook doet. Het is tegelijk ook onlogisch, waarom zou je een volume willen waarbij je je gesprekspartner niet meer hoort, maar hij/zij jou wel?Z_Jr schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:27:
@Fallen Angel,
Bij 0/10 dan hoort het geluid ook gewoon helemaal uit te staan. 0/10 is immers gelijk aan 0. Lijkt me best logisch dat WP7.5 het zo heeft ingedeeld.
Ik heb de nieuwe firmware nu ook sinds vrijdag draaien en het is voor mij echt een hele vooruitgang.
Waar ik eerst op een normale werkdag de telefoon om 8:00 van de lader haalde was ie rond 19:00 nog maar 5% ongeveer. Gisteren heb ik het in de gaten gehouden en smorgens om 8:00 van de lader en savonds om 23:00 had ik nog 60% batterij. Heb hem toch maar aan de lader gelegd mocht ie de dag erna uitvallen.
Heb gisteren de hele dag WIFI + 3G aangehad. ongeveer 10 minuten gebeld. Best veel whatsapp. Nog half uurtje muziek geluisterd via de speaker en ongeveer half uurtje spelletjes gedaan. En eind van de dag toch nog 60%. Ik vind het een hele verbetering.
Waar ik eerst op een normale werkdag de telefoon om 8:00 van de lader haalde was ie rond 19:00 nog maar 5% ongeveer. Gisteren heb ik het in de gaten gehouden en smorgens om 8:00 van de lader en savonds om 23:00 had ik nog 60% batterij. Heb hem toch maar aan de lader gelegd mocht ie de dag erna uitvallen.
Heb gisteren de hele dag WIFI + 3G aangehad. ongeveer 10 minuten gebeld. Best veel whatsapp. Nog half uurtje muziek geluisterd via de speaker en ongeveer half uurtje spelletjes gedaan. En eind van de dag toch nog 60%. Ik vind het een hele verbetering.
Gisteren net voor 7.00 uur van de lader gehaald, 's avonds om 23.00 uur had ik nog zo'n 32%.
Ik heb 3G, Wifi, Locatieservice en Bluetooth altijd aan staan. WhatsApp een beetje, Facebooken, hier en daar een foto uploaden en 's avonds wat op IMDB en klooien met m'n eigen afstandsbediening App die ik aan het ontwikkelen/testen ben...
Zeker een vooruitgang dus...
Probleem met het geluid was ook reeds opgevallen, maar ik gebruik eigenlijk nooit iets onder de 10 dus veel last heb ik er niet van...
Ik heb 3G, Wifi, Locatieservice en Bluetooth altijd aan staan. WhatsApp een beetje, Facebooken, hier en daar een foto uploaden en 's avonds wat op IMDB en klooien met m'n eigen afstandsbediening App die ik aan het ontwikkelen/testen ben...
Zeker een vooruitgang dus...
Probleem met het geluid was ook reeds opgevallen, maar ik gebruik eigenlijk nooit iets onder de 10 dus veel last heb ik er niet van...
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Verwijderd
Ik meen trouwens dat, sinds de update, het volume hoger lijkt. Waarschijnlijk omdat er inderdaad meer laag in het geluid zit. Waar ik eerder met hoofdtelefoon op het volume zo tegen de 25 had, vind ik nu 20 ruim voldoende. Als jullie het volume hoog vinden... Kan. Ik ben gitarist, dus waarschijnlijk is mijn gehoor al redelijk aangetast. Of mijn hoofdtelefoon is niet heel efficiënt....
Hmm, met redelijk wat internetten, haal ik net een dag op de telefoon (inclusief 10 daarvan slapen).... verbruik schommelt nog heel erg!
Klopt, ik zet 'm tegenwoordig ook een stuk minder hard.Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:24:
Ik meen trouwens dat, sinds de update, het volume hoger lijkt. Waarschijnlijk omdat er inderdaad meer laag in het geluid zit. Waar ik eerder met hoofdtelefoon op het volume zo tegen de 25 had, vind ik nu 20 ruim voldoende. Als jullie het volume hoog vinden... Kan. Ik ben gitarist, dus waarschijnlijk is mijn gehoor al redelijk aangetast. Of mijn hoofdtelefoon is niet heel efficiënt....
Wat ik echter bedoelde met geluid zijn de hierboven beschreven problemen. Als ik van 10 naar 9 ga springt het volume opeens hard omhoog ipv omlaag...
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
pff... ik probeer hem op max 14 te houden, en dat is al dusdanig hard dat omgevingsgeluid wel weg isVerwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:24:
Wel me oren laatst laten meten, en die deden het ook al iets minder als verwacht voor mijn leeftijd.....en ik vind 14 dan al flink hard
https://wren.co/join/Devian
Schijt, foon staat al in de energiebespaar stand 
standbye tijd ok, maar teveel whatsappen vreet stroom.
Dank dat ik maar eens contact ga opnemen met Nokia om hem nogmaals om te ruilen.
(nieuwere batches veel beter?)
Dank dat ik maar eens contact ga opnemen met Nokia om hem nogmaals om te ruilen.
Die van mij is van de introductie, dus een oude batch, maar geen probleem.hjs schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:34:
Lijkt er eerder op dat bepaalde batches dit hebben en dit niet persé aan een nieuwere of oudere batch ligt. Eerder aan een prutsteam wat de slechte batches maakt...
Ik heb een nieuwe batch (febr. 2012), maar ook hier is het niveau van de accu standaard relatief beneden pijl. Ik haalde denk ik 15 uur met een acculading (heb toen maar op GPRS only gezet). Heb zojuist deze nieuwe er op geflasht, ik ben erg benieuwd hoe deze presteert
Max. 14... dan hoor ik hem gewoonweg niet... die van mij staat steeds op 30/30 en da's nog enorm veel stiller als m'n Nokia 5800. Ook het gespreksvolume staat constant op 10/10 en vind ik ook veel te zwak in ruimtes waar een beetje lawaai is (en is trouwens wederom véél stiller als m'n 5800).
30? auw !!
Dat had ik vanmorgen, gisteren via de stereo gekoppeld en hij stond nog op 30 toen ik mijn oortjes in deed en random een nummer begon.
Was dit intro
YouTube: Judas Priest- sinner- unleashed in the east version
Dat had ik vanmorgen, gisteren via de stereo gekoppeld en hij stond nog op 30 toen ik mijn oortjes in deed en random een nummer begon.
Was dit intro
YouTube: Judas Priest- sinner- unleashed in the east version
Oh... nee, had het gewoon over speaker... trouwens een van de zéér zwakke punten van Windows Phone, het absolute gebrek aan individuele volumes (beltoon en muziek) en profielen.hjs schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:52:
hij stond nog op 30 toen ik mijn oortjes in deed en random een nummer begon.
Ik heb de update gedraaid en me gebruik hetzelfde gelaten. Ik ben er kwa batterijniveau op achteruit gegaan. Enige optie dat ik me nog voor kan stellen om het echt helemaal " goed " te laten verlopen is een hardreset.. Beetje jammer, maargoed.. Ik hou het denk ik wel vol tot ik de 900 kan nemen
als je nu zelf al zegt dat het off-topic is, plaats het dan niet
[ Voor 106% gewijzigd door PaT op 14-03-2012 17:42 ]
Is een hard reset noodzakelijk om deze nieuwe firmware goed te laten werken?
Ik heb nu een discharge rond de 70mA. maar soms schiet die opeens even naar de 200mA. Dit zal wel te maken hebben met een Whatsapp en Hotmail die hij elke 10min mijn mail checkt. Of is dit al een indicatie dat de nwe software in principe goed werkt?
Echter heb ik mijn telefoon sinds maandag. Hij is wel snel leeg maar ik begreep dat dit te maken heeft dat de batterij pas optimaal werkt als deze ca 5 keer volledig opgeladen of ontladen is?
En ik begreep zodra je de nwe firmware hebt en deze goed werkt dat je de Diagnostic app moet verwijderen? Dit schijnt ook te helpen in de accuduur??
Ik heb nu een discharge rond de 70mA. maar soms schiet die opeens even naar de 200mA. Dit zal wel te maken hebben met een Whatsapp en Hotmail die hij elke 10min mijn mail checkt. Of is dit al een indicatie dat de nwe software in principe goed werkt?
Echter heb ik mijn telefoon sinds maandag. Hij is wel snel leeg maar ik begreep dat dit te maken heeft dat de batterij pas optimaal werkt als deze ca 5 keer volledig opgeladen of ontladen is?
En ik begreep zodra je de nwe firmware hebt en deze goed werkt dat je de Diagnostic app moet verwijderen? Dit schijnt ook te helpen in de accuduur??
When the pink is snookered, Go for the brown
De update is voor mij gelukkig een hele verbetering tot nu toe.
Nu 1 dag en 14 uur in gebruik en nog 43% over. Dat heb ik nog niet eerder gezien!
Nu 1 dag en 14 uur in gebruik en nog 43% over. Dat heb ik nog niet eerder gezien!
Het probleem lijkt niet zozeer een generiek WP7 probleem te zijn. De Omnia 7 die ik voor mijn werk gebruik staat 24/7 aan, maar die heeft nooit accuproblemen.r2504 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:46:
Ik merkte de laatste dagen weer dat de batterij er iedere dag een stukje op achteruit ging tot vandaag ik een "Battery low" kreeg rond 21u (van 7u 's morgens is dit amper 14 zonder er noemenswaardig iets mee te doen).
Gelukkig weet ik ondertussen de oplossing... gewoon de telefoon eens herstarten en de komende week gaat ie weer prima (iets meer dan een dag) tot hij uiteindelijk weer zakt tot ik amper een halve dag kan doen. Er is dus iets grondigs fout met Windows Phone/Nokia drivers !
Hopelijk zal dit ook bij de laatste update opgelost zijn (oordelen na twee dagen is dus ook weinig zinvol... praat nog eens na 14 dagen zonder herstarten).
[ Voor 76% gewijzigd door InZane op 14-03-2012 12:04 ]
Vanochtend van de lader gehaald. Nu nog 79%. Niks mee gedaan. Telefoon werd gisteren ook opeens erg warm, denk echt dat er iets niet helemaal klopt en ga hem terugsturen.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
hardware probleem. terugsturen die hap.meld er even bij dat je al een hardreset hebt geprobeerd.Snippertje schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:25:
Vanochtend van de lader gehaald. Nu nog 79%. Niks mee gedaan. Telefoon werd gisteren ook opeens erg warm, denk echt dat er iets niet helemaal klopt en ga hem terugsturen.
wees dan ook zo verstandig om er niet op te reageren. Problemen met posts meld je via de tr knop.
[ Voor 85% gewijzigd door PaT op 14-03-2012 17:45 ]
Zo off-topic is het niet. In een update komen nieuwe zaken, dit zou een geavanceerder volumebeheer kunnen zijn. Moet zeggen dat ik het volumebeheer het zwakste aan heel wp7 vind. Dit in meerdere opzichten:
- 1/30 is niet zacht maar vrij hard in een stille ruimte.
- Beltoon en algemeen volume niet gescheiden.
Dit zou ik graag zie in een update. Ik verlang geen super uitgebreide profielen (mag wel), maar deze basiszaken zou ik graag zien.
Overigens mijn batterij doet het nog steeds op de lading na de update, dit is al bijna 3 dagen terwijl het maximum voorheen 1,5 dag was. Dit met bluetooth en 3g aan.
- 1/30 is niet zacht maar vrij hard in een stille ruimte.
- Beltoon en algemeen volume niet gescheiden.
Dit zou ik graag zie in een update. Ik verlang geen super uitgebreide profielen (mag wel), maar deze basiszaken zou ik graag zien.
Overigens mijn batterij doet het nog steeds op de lading na de update, dit is al bijna 3 dagen terwijl het maximum voorheen 1,5 dag was. Dit met bluetooth en 3g aan.
Maar het is hier niet het "plemp hier je wensenlijst voor een volgende update" topic. Hier bespreken we de 1600.2487.8107.12070 update en of dat (met name) verbetering brengt m.b.t. de batterij capaciteiten. Daarnaast uiteraard bugs die juist door deze firmware update komen. Niet meer, niet minder.
Edit: 15-03
Woehoee! Op dit moment staat de teller op 31% resterend, nog 7 uur te gaan en 1 dag sinds de laatste lading!
Het gaat dus echt met de dag beter na deze firmware update!
Edit: 15-03
Woehoee! Op dit moment staat de teller op 31% resterend, nog 7 uur te gaan en 1 dag sinds de laatste lading!

Het gaat dus echt met de dag beter na deze firmware update!
[ Voor 24% gewijzigd door PaT op 15-03-2012 07:38 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
@PaT,
Heb je na de update je toestel hard reset? Maak je ook gebruik van whatsapp?
Vind het steeds bizar dat dezelfde toestellen gewoon meer als 100% kunnen verschillen en batterijduur..
Vind het steeds bizar dat dezelfde toestellen gewoon meer als 100% kunnen verschillen en batterijduur..
Ik ook! Heb mijn Lumia nu een kleine week na de update (die ik in het weekend gedaan had) in gebruik. Bevindingen, buiten de volume bug performt het toestel nog steeds prima en is de battertijd flink toegenomen, met een laadcyclus kom ik nu op zo'n 40 uur uit voordat ie weer aan de lader moet. Dat is met wifi, 3g en bluetooth aan dus.PaT schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 08:12:
[...]
Die zitten niet in deze update... dat komt later. Nokia vond het batterij probleem oplossen iets belangrijker dan de camera opties aanpassen! (en daar ben ik erg blij mee)
Moet ik mij zorgen maken om mijn accu? Ik heb mijn lumia 800 sinds maandag, gelijk de nwe Firmware opgezet echter is mijn batt wel erg snel leeg... Vanochtend rond 07.00u van de lader en ca 1 uur tijd even whatsapp gedraaid, FB, Nu.nl / NS app.etc. (geen muziek en niet gebeld) en nu staat die op 80%. Rond 18.00u is die al leeg. Tijdens kantooruren check alleen even mijn mijn e-mail en FB.
In stand by verbruikt de accu wel rond de 70mA. En toch haal in het einde van dag middag er niet mee??
Volgende staan standaard aan:
BT.
WIFI
3G
Locatiebepaling
Email (elke 30min)
In stand by verbruikt de accu wel rond de 70mA. En toch haal in het einde van dag middag er niet mee??
Volgende staan standaard aan:
BT.
WIFI
3G
Locatiebepaling
Email (elke 30min)
whatsapp is een hog op een wp7 toestel. dat zou er mee te maken kunnen hebben. Daarnaast schijnt de diagnostics app ook stroom te vreten.
]badluckboy schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:07:
whatsapp is een hog op een wp7 toestel. dat zou er mee te maken kunnen hebben. Daarnaast schijnt de diagnostics app ook stroom te vreten.
Maar het zou ook kunnen dat mijn batt nog er nieuw is? Ik heb hem nu 3 opgeladen en ontladen.
Je hebt hem pas sinds maandag. Kijk over een week nog maar is, als het toestel een paar keer ontladen, en geladen is. Dan moet het al beter zijn.
---RAWE CEEK!!!---
thanks, het is verder echt een geweldig toestel!NoFearCreations schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:45:
Je hebt hem pas sinds maandag. Kijk over een week nog maar is, als het toestel een paar keer ontladen, en geladen is. Dan moet het al beter zijn.
Hoe meer WhatsApp je gebruikt, hoe meer winst je haalt door als je niet aan het surfen bent e.d. 3G uit te zetten, nu haal ik gemakkelijk 20u +. WhatsApp is bijvoorbeeld helemaal niet op de achtergrond actief, dus een echte hog is het helemaal niet, maar de push messages etc. verstoken veel, zonder 3G aan gaat dit verbruik zo door de helft is mijn ervaring..
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
ja ok maar in mijn geval zal dit dan te maken hebben, dat mijn accu nog er nieuw is? Ik lees verhalen bij "normaal verbruik je nu makkelijk einde van de avond moet kunnen halen + de een deel van de volgende ochtend...fewips schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:24:
Hoe meer WhatsApp je gebruikt, hoe meer winst je haalt door als je niet aan het surfen bent e.d. 3G uit te zetten, nu haal ik gemakkelijk 20u +. WhatsApp is bijvoorbeeld helemaal niet op de achtergrond actief, dus een echte hog is het helemaal niet, maar de push messages etc. verstoken veel, zonder 3G aan gaat dit verbruik zo door de helft is mijn ervaring..
Zoals aangegeven is mijn standby rond de 70ma. Eenvriend van mij heeft de Lumia 800 ook sinds maandag maar nog de standaard NL Firmware en zijn standby verbruik is rond de 200MA.
Ik kijk het nog een week aan.
Goed, ik haal nu met 3G aan eigenlijk net tot het eind van de avond. Dus niet veel verbetering, eerst was het 't begin van de avond. Maar ik moet zeggen dat ik push voor whatsapp gebruik. Ik heb deze net even uitgezet, ben benieuwd of dat wat helpt.
Ik draai ook de nieuwe update.
Ik heb voor whatsapp ook gewoon push aanstaan en krijg denk ik ong. 40 whatsapp berichten per dag.
Ik heb altijd 3G + Wifi aanstaan.
Aan de eind van de avond heb ik dan ongeveer 65% over.
Heb mijn lumia 800 nu anderhalve week en de batterij gaat steeds langer mee.
Ik heb nog nooit de diagnostics app gedraait of de telefoon zelf gereboot.
Ben er toch best tevreden mee zo. Is in ieder geval langer als oude iPhone 3Gs (die nu zielig aan het verstoffen is haha)
Ik heb voor whatsapp ook gewoon push aanstaan en krijg denk ik ong. 40 whatsapp berichten per dag.
Ik heb altijd 3G + Wifi aanstaan.
Aan de eind van de avond heb ik dan ongeveer 65% over.
Heb mijn lumia 800 nu anderhalve week en de batterij gaat steeds langer mee.
Ik heb nog nooit de diagnostics app gedraait of de telefoon zelf gereboot.
Ben er toch best tevreden mee zo. Is in ieder geval langer als oude iPhone 3Gs (die nu zielig aan het verstoffen is haha)
Overigens biedt de diagnostics app echt nul toegevoegde waarde, uninstalleer dit, want het loggen van je activiteiten kost je hoe dan ook wat, en Nokia raadt het mensen af om dit zelf te installeren!Cruzer schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:35:
[...]
ja ok maar in mijn geval zal dit dan te maken hebben, dat mijn accu nog er nieuw is? Ik lees verhalen bij "normaal verbruik je nu makkelijk einde van de avond moet kunnen halen + de een deel van de volgende ochtend...
Zoals aangegeven is mijn standby rond de 70ma. Eenvriend van mij heeft de Lumia 800 ook sinds maandag maar nog de standaard NL Firmware en zijn standby verbruik is rond de 200MA.
Ik kijk het nog een week aan.
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
Whatsapp is toch wel een stroomvreter. Ik heb het eraf gegooid. Nu scheelt het dat ik maar met weinig mensen Whatsapp. Met die mensen heb ik afgesproken om Ebuddy XMS te gebruiken. Is nog in ontwikkeling voor WP7, maar werkt wel. Ook die is er voor iPhone en Android. En er is een mogelijkheid om berichten vanaf je PC te versturen. Wordt trouwens in Nederland ontwikkeld.
Dat eBuddy XMS vind ik ook mooier en net wat beter werken. Nadeel is alleen dat blackberry gebruikers pushberichten niet in berichten zien binnenkomen en enkel als een popupvenster over alles heen krijgen. Een groot nadeel..coenox schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:20:
Whatsapp is toch wel een stroomvreter. Ik heb het eraf gegooid. Nu scheelt het dat ik maar met weinig mensen Whatsapp. Met die mensen heb ik afgesproken om Ebuddy XMS te gebruiken. Is nog in ontwikkeling voor WP7, maar werkt wel. Ook die is er voor iPhone en Android. En er is een mogelijkheid om berichten vanaf je PC te versturen. Wordt trouwens in Nederland ontwikkeld.
Indien beiden het Windows Phone Push messaging systeem gebruiken (wat in princiepe het meest zuinige is) zou het geen verschil mogen geven in batterij gebruik. Ik zie dus niet in waarom XMS beter zou zijn dan WhatsApp (tenzij dit andere stukken code bevat die niet optimaal zijn).

Ben erg tevrede over de nieuwe update.
Wifi hele dag aan
BT hele dag aan
3G uit, heb toch geen bereik dus alleen G
Hele dag online met Windows Live Messenger en ontvang en verstuur ongeveer 25 berichten per dag.
Ongeveer 5 whatsapp berichten per dag
Beetje internetten
Paar foto's maken
Diverse achtergrond taken aan zoals een dag countdown (over x aantal dagen vakantie)
Weer applicatie op basis van GPS die om het uur het weer update.
Verder nog de Xbox Live app die continue refreshed op de achter grond en ook regelmatig bekeken wordt
Ongeveer 3 telefoontjes per dag.
[ Voor 27% gewijzigd door MRE-Inc op 15-03-2012 14:45 ]
XBL: MRE Inc
Zo te zien nog 15% over, dus nee...badluckboy schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:43:
en hij is al leeg?
Wat het interessante hieraan is dat er staat bij Tijd sinds laatste keer opladen: 2 dagen en 5 uur
En inmiddels op 2 dagen en 7 uur met 12% over en 1 telefoontje verder van ongeveer 3 minuten en 10 MSN berichten verder.
Sick. Ik heb mijne vandaag alweer opgeladen. Vanochtend om 8uur van de lader en om 12uur nog maar 40%. Alleen beetje whatsappen in de trein en treintijden bekeken.
En nu een half uur van lader, beetje internet in trein en whatsapp. En nu nog 94% met 9uur resterend.
Wifi aan,3G aan, helderheid auto, bt uit, push mail aan.
En nu een half uur van lader, beetje internet in trein en whatsapp. En nu nog 94% met 9uur resterend.
Wifi aan,3G aan, helderheid auto, bt uit, push mail aan.
[ Voor 33% gewijzigd door Snippertje op 15-03-2012 15:55 ]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Verwijderd
Bij mij gaat het steeds beter.
Na de update kon ik in stand-by tijd 1 dag en 15u meedoen, vervolgens zakte het naar 1 dag en 6 u.
Eergisteren was het 1 dag en 14 u en vandaag kan ik met een volle bat. 1 dag en 20 u mee doen. Alles in stand-by tijd.
3G uit want slecht ontvangst
Wifi aan
Locaties uit
Tel. zoeken aan
Updates aan
App.:
Trein
WhatsApp
7Dialer
AppoinTile
Carbon WP
Slim Tanken
Om het uur mails checken.
Ga ik veel internetten en WhatsApp gebruiken dan daalt ie naar de 14 a 18 uur,nog redelijk voor mij, want maak dan gebruik van 3G en internet dan veel.
Na de update kon ik in stand-by tijd 1 dag en 15u meedoen, vervolgens zakte het naar 1 dag en 6 u.
Eergisteren was het 1 dag en 14 u en vandaag kan ik met een volle bat. 1 dag en 20 u mee doen. Alles in stand-by tijd.
3G uit want slecht ontvangst
Wifi aan
Locaties uit
Tel. zoeken aan
Updates aan
App.:
Trein
7Dialer
AppoinTile
Carbon WP
Slim Tanken
Om het uur mails checken.
Ga ik veel internetten en WhatsApp gebruiken dan daalt ie naar de 14 a 18 uur,nog redelijk voor mij, want maak dan gebruik van 3G en internet dan veel.
Ik ben nog vergeten erbij te zetten dat ik ook nog 2 exchange accounts heb die op "Bij binnenkomst van nieuwe items" staat ingesteld. Dus pure push mail.
Verder ook nog locaties aan, telefoon zoeken aan, updates aan.
Verder ook nog locaties aan, telefoon zoeken aan, updates aan.
Geen harde reset, daar geloof ik niet in. Whatsapp gebruik ik wel.T.Rijkers schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 08:08:
@PaT,
Het toestel gaf uiteindelijk na 1 dag en 9 uur het bekende "ik wil aan de stroom" geluidje, met nog 7% over en 1 uur te gaan.
Eerlijk is eerlijk, ik heb hem de afgelopen dagen niet extreem gebruikt. Maar dan nog, al zou dat de helft schelen, zolang ik van 7 uur 's ochtends tot ongeveer 10 uur 's avonds zonder stopcontact kan, ben ik meer dan tevreden!
15% en nog goed voor 4u... dus in princiepe zou je met de 85% zo'n 26u doen (terwijl hij al 43u van de lader is). Allemaal beste leuke cijfers... maar het geeft aan dat het resterende gebruik weinig zinvol is... het enige wat belangrijk is, is de 2 dagen en 5 uur (en da's best een mooie prestatie).Rowdy.nl schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:02:
[...]
Zo te zien nog 15% over, dus nee...
Wat het interessante hieraan is dat er staat bij Tijd sinds laatste keer opladen: 2 dagen en 5 uur
Is daar nog iets in te vinden? Verschillen met de andere versies?Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 07:20:
De NL versie is ook te vinden met Navifirm
Verwijderd
Ik ga hem vanavond pas installeren. Dus nog geen idee. Er staat tevens V4 achter, dus misschien dat ze de bekende bugs hebben gefixed. Bij de AUS versie staat bijv. V2hjs schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 08:28:
[...]
Is daar nog iets in te vinden? Verschillen met de andere versies?
Zou je die "gewoon" over de V2 heen kunnen gooien?
Verwijderd
Twijfelde ik in het begin over de update 12070, na enkele dagen is deze twijfel geheel weg genomen.
Zoals ik al eerder vermelde schommelde de batterij duur na de 12070 update tussen de 30 en 38 u in stand-by tijd.
Gisteren ond een uur of 12 van de lader eraf gehaald en zie hier http://i41.tinypic.com/2nhkoe9.jpg
Uitermate tevreden dus,moet erbij zeggen dat het voor de stand-by mode geldt, maar dan nog, voor de update was het krap 24 uur.
Zoals ik al eerder vermelde schommelde de batterij duur na de 12070 update tussen de 30 en 38 u in stand-by tijd.
Gisteren ond een uur of 12 van de lader eraf gehaald en zie hier http://i41.tinypic.com/2nhkoe9.jpg
Uitermate tevreden dus,moet erbij zeggen dat het voor de stand-by mode geldt, maar dan nog, voor de update was het krap 24 uur.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2012 08:59 ]
Heb je ook een link waar je die info leest?
Heb trouwens die twee links naar dat cab-sender gebeuren maar even in de start-post gezet, is het makkelijker terug te vinden
Heb trouwens die twee links naar dat cab-sender gebeuren maar even in de start-post gezet, is het makkelijker terug te vinden
[ Voor 60% gewijzigd door hjs op 16-03-2012 09:56 ]
Heeft iemand de update al ontvangen via Zune???
half april kun je hem pas verwachten, is zo aangekondigd op de facebook pagina van Nokia Nederland en bevestigd op twitter door ThysmansBatsu schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:18:
Heeft iemand de update al ontvangen via Zune???
ah thanks! Dan toch maar eens opzoeken hoe ik die van Nieuw-Zeeland erop kan zetten.hjs schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:24:
[...]
half april kun je hem pas verwachten, is zo aangekondigd op de facebook pagina van Nokia Nederland en bevestigd op twitter door Thysmans
vanmorgen net de link in de openingspost gezetBatsu schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:33:
[...]
ah thanks! Dan toch maar eens opzoeken hoe ik die van Nieuw-Zeeland erop kan zetten.
hjs in "Nokia Lumia 800 1600.2487.8107.12070 update"
Heeft iemand deze al geinstalleerd? De V4 NL. Ik heb zelf de officiele Singapore versie.Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 08:36:
[...]
Ik ga hem vanavond pas installeren. Dus nog geen idee. Er staat tevens V4 achter, dus misschien dat ze de bekende bugs hebben gefixed. Bij de AUS versie staat bijv. V2
[ Voor 6% gewijzigd door Cruzer op 16-03-2012 14:39 ]
Verwijderd
Gisteren. Nog niet echt kunnen testen qua volume bug. Schermbug na bellen is opgelost bij mij.Cruzer schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:32:
[...]
Heeft iemand deze al geinstalleerd? De V4 NL. Ik heb zelf de officiele Singapore versie.
Accu lijkt ietsjes beter, maar ik deed al 2-3 dagen met een accu met normaal gebruik.
Verwijderd
Downloaden met navifirm+ en vervolgens installeren met nokia care suite. Let wel op, alles is dan van je telefoon.hjs schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 08:43:
Gewoon te updaten met de cab-sender?
Alleen ik kan geen link vinden waar het staat
Snap niet waarom dit bij mij werkt.Ik heb mijn Lumia 800 sinds maandag en en gelijk die laatste update er opgezet via CAB. Daarna haalde ik max 14uur resterende tijd bij 100%. Vandaag een HARD Reset gedaan via de knoppen en toen schoot de resterende tijd omhoog naar 1 dag en 15 uur... bij 100%Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:07:
hoop dat de link te lezen is, zo niet hier de gegevens : resterend 76 % , resterende tijd 2 dagen en 14 uur , tijd sinds laatste keer opgeladen 21uur.
dit was om 08.56 uur, meer en meer dan tevreden dus.
Zit er dan toch nog een probleem in mijn software? Ik had een Vodafone branded, deze heb ik unbrand naar een januari versie NL, vervolgens aangesloten op Vuze en die kwam met de huidige NL software en deze heb ik via de CAB methode geupdate naar de Signapore versie.
Maar wat iemand ook hier zei, mijn gsm is nog niet een week oud...dus je batt is nog niet optimaal, maar ik zou ook graag naar die 2 dagen willen...
Verwijderd
@Cruzer
Het heeft bij mij ook enkele dagen geduurd eer de batterij naar behoren ging functioneren.
Ik weet niet of het stabiel blijft, want in het verleden met de oude fw schommelde het ook sterk tussen de 35 u en 2 dagen.Heb na de update van 12070 wel direct nog een hard reset gedaan.
Het heeft bij mij ook enkele dagen geduurd eer de batterij naar behoren ging functioneren.
Ik weet niet of het stabiel blijft, want in het verleden met de oude fw schommelde het ook sterk tussen de 35 u en 2 dagen.Heb na de update van 12070 wel direct nog een hard reset gedaan.
@Cruzer
Je moet je niet blindstaren op de resterende tijd, want die blijft toch varieren. Als je het toestel alleen stand-by laat liggen, dan gaat de resterende tijd omhoog; ga je een paar uur browsen, dan wordt de resterende tijd naar beneden bijgesteld met meer dan die paar uur. Laat je 'm daarna weer liggen, dan loopt de resterende tijd weer wat op. Afijn, you get the picture.
Je moet je niet blindstaren op de resterende tijd, want die blijft toch varieren. Als je het toestel alleen stand-by laat liggen, dan gaat de resterende tijd omhoog; ga je een paar uur browsen, dan wordt de resterende tijd naar beneden bijgesteld met meer dan die paar uur. Laat je 'm daarna weer liggen, dan loopt de resterende tijd weer wat op. Afijn, you get the picture.
Ok thanks, werd alleen beetje gek van die berichten dat sommige er 3 dagen mee kunnen doen.. We wachten af hoe het verloopt. Het is verder een top toestel! En anders moet ik het erbij houden dat die elke dag aan de lader moet en een lader mee moet nemen als ik even paar dagen weg ben..Maar dat deed met mijn vorige Nokia's ook alVerwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:42:
@Ru_
klopt idd,kan hier niets meer aan toe voegen
Dat zal je bij alle moderne smartphones moeten. Een Galaxy en Iphone doet het ook niet langer dan een krappe dag op een accu.Cruzer schreef op zondag 18 maart 2012 @ 00:07:
[...]
Ok thanks, werd alleen beetje gek van die berichten dat sommige er 3 dagen mee kunnen doen.. We wachten af hoe het verloopt. Het is verder een top toestel! En anders moet ik het erbij houden dat die elke dag aan de lader moet en een lader mee moet nemen als ik even paar dagen weg ben..Maar dat deed met mijn vorige Nokia's ook al
[ Voor 2% gewijzigd door Paul01 op 18-03-2012 09:30 . Reden: typefoutje ]
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Verwijderd
Kan iemand de CAB van de unbranded NL update misschien online knallen? Ik heb twee weken terug de destructieve update gedaan en heb eigenlijk geen zin om dat proces nog een keer door te moeten. Aan de andere kant wil ik ook niet met de NZ rom blijven werken
De officiële versie??? Of heb jij eindelijk de vorige update ontvangen. Er schijnen namelijk ook Lumia's rond te zwerven die de vorige update maar niet kregen.Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:16:
heb hem net binnen gehad via zune.verder nog niks kunnen testen
Op NaviFirm staat nu ook de Nederlandse versie, ik heb mijn toestel inmiddels weer teruggeflashd naar de oude via Zune uitgerolde update (1600.2483.8106.11500).
Indien officiële update via Zune zou uitkomen, ben ik alles in die tussentijd aan gemaakte bestanden weer kwijt. Vrij nutteloos en vervelend dus, dan maar een x extra aan de lading.
Indien officiële update via Zune zou uitkomen, ben ik alles in die tussentijd aan gemaakte bestanden weer kwijt. Vrij nutteloos en vervelend dus, dan maar een x extra aan de lading.
[ Voor 14% gewijzigd door Wietsee. op 19-03-2012 20:00 ]
Verwijderd
ja volgens mij de officiele het is nr 1600.2487.8107.12070PaT schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:51:
[...]
De officiële versie??? Of heb jij eindelijk de vorige update ontvangen. Er schijnen namelijk ook Lumia's rond te zwerven die de vorige update maar niet kregen.
Hierzo kan je alle updates bijhouden van Microsoft, talen en updates van verschillende wp7 toestellen. Zou wel goed kijken of de cab's unbranded zijn!Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:32:
Kan iemand de CAB van de unbranded NL update misschien online knallen? Ik heb twee weken terug de destructieve update gedaan en heb eigenlijk geen zin om dat proces nog een keer door te moeten. Aan de andere kant wil ik ook niet met de NZ rom blijven werken
Persoonlijk zou ik nog fftjes wachten met offline updaten. Heb vandaag gelezen dat ze druk bezig zijn de update wereldwijd te pushen.
[ Voor 10% gewijzigd door vali op 19-03-2012 20:07 ]
Verwijderd
Thanks! Kan ik daarna weer mooi Zunen.vali schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:06:
[...]
Hierzo kan je alle updates bijhouden van Microsoft, talen en updates van verschillende wp7 toestellen. Zou wel goed kijken of de cab's unbranded zijn!
Persoonlijk zou ik nog fftjes wachten met offline updaten. Heb vandaag gelezen dat ze druk bezig zijn de update wereldwijd te pushen.
Verwijderd
http://forum.xda-develope...ead.php?t=1525370&page=27
heb ook een vodafone brandend versie en heb hem vanavond via zune gekregen.in duitsland en engeland dus ook al vrijgegeven.
heb ook een vodafone brandend versie en heb hem vanavond via zune gekregen.in duitsland en engeland dus ook al vrijgegeven.
Vreemd dat er dan niet meerdere Tweakers zijn die dat hier melden, je bent vast niet de enige Tweakers met een Vodafone branded Lumia toestel.Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:18:
http://forum.xda-develope...ead.php?t=1525370&page=27
Of al die Tweakers hebben het toestel al geflasht met de CAB methode.
Hopelijk ontvang ik nu wel de update direct, vorige keren was dit niet mogelijk aangezien Nokia de productcode 059M062 niet had meegenomen in het update systeem.
De productcode van je toestel kun je vinden op je sim-tray, op het stickertje.
[ Voor 19% gewijzigd door Wietsee. op 19-03-2012 21:50 ]
krijg nu ook mijn NL 12070 binnen. Ik had mijne weer even via Zune teruggezet naar de oude versie, ik had namelijk eerst de Singapore versie. Nu heb ik via Zune de officiele NL versie. Wel een tip om even een hard reset te doen na de update, bij mij hielp dat het batterij verbruik vergroot op de Singapore versie...
Mijn Lumia 800 is Vodafone de-branded.
Mijn Lumia 800 is Vodafone de-branded.
Verwijderd
als je de lumia via de cab sender hebt ge updatenaar 12070, krijg je via zune dan als nog de NL versie?
Je krijgt gewoon netjes je updates, alleen moet je wel een unbranded nemen als je telefoon unbranded is en een vodafoneNL branded nemen als je telefoon vodafone NL branded is (you get the pictureVerwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 22:37:
als je de lumia via de cab sender hebt ge updatenaar 12070, krijg je via zune dan als nog de NL versie?
Als je dit niet doet krijg je alleen updates van de bepaalde branded versie die je geflashed had. Ik had zelf een keer een franse branded firmware(SFR) op mijn omnia geflashed en ik was hierna gelijk gebranded naar SFR.
Verwijderd
@vali
dank je, dan wacht ik ff af.
dacht in de eerste instantie dat ik de update niet meer zou krijgen via zune, omdat ie al met de cabsender naar 12070 is geflashed
dacht in de eerste instantie dat ik de update niet meer zou krijgen via zune, omdat ie al met de cabsender naar 12070 is geflashed
offline updates geven geen problemen hoorVerwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:14:
@vali

Hmmm heb die Singapore firmware erop staan en wil ook gewoon de NL 12070 ROM via Zune erop zetten.
Probeerde dus te downraden naar de 11500 firmware door onderstaande cab in de update folder te zetten en via S de cab ernaar toe te sturen. Dat werkt dus niet, krijg een foutmelding: no applicable package
Nokia Lumia 800 unbranded device update version 1600.2483.8106.11500:
http://download.windowsup...37b5222b93dc3339e559bc5f5
Probeerde dus te downraden naar de 11500 firmware door onderstaande cab in de update folder te zetten en via S de cab ernaar toe te sturen. Dat werkt dus niet, krijg een foutmelding: no applicable package
Nee dat werkt inderdaad niet. Downgraden gaat vaak mis (nog nooit werkend gekregen tbh). Ik zou je zune backup terug zetten en de volgende keer de optie "Send cabs to device with backups" kiezen. Dan kan je altijd de backup terug zetten.MRELynx schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:49:
Hmmm heb die Singapore firmware erop staan en wil ook gewoon de NL 12070 ROM via Zune erop zetten.
@Vali, dat is juist het probleem. Ik had voordat ik via cabsender de 12070 update erop zette een backup gemaakt van de oude rom. Toen de 12070 singapore erop gezet en eergister via een backup tooltje (leuk windowtje gui achtig iets) een nieuwe backup gemaakt van de 12070 rom die dus de backup van de oude rom overschreef. Ik kan dus niet terug tenzij ik een hardreset doe en via die nokia flash tool een rom flash.
Enige mogljikheid is om de NL cab via cabsender erop te zetten. Weet alleen niet hoe zsm krijg....
Enige mogljikheid is om de NL cab via cabsender erop te zetten. Weet alleen niet hoe zsm krijg....
[ Voor 10% gewijzigd door MRE-Inc op 20-03-2012 00:07 ]
Hm, ik heb een Lumia 800 unbranded (gekocht bij Coolblue) en via cabsender (via nokiainnovation.com) geupdate naar de 12070 update. Als de officiële BE/NL-versie uitkomt via Zune, dien ik dan te downgraden naar mijn backup, of kan ik zonder problemen bijwerken naar de NL-versie?
De 12070-update is voor mij een hele verademing (minder vastlopen van animaties, langere batterijduur enz.)...
De 12070-update is voor mij een hele verademing (minder vastlopen van animaties, langere batterijduur enz.)...
met de NL versie heb ik nu Cards with me in mijn apps lijst standaard en ook Sport Tracker.
Deze had ik niet op de officiele Singapore versie
Mijn accu duur is nog wel steeds hetzelfde na de stekker er uit te halen op 1 dag en 14 uur.
Verder zie ik geen verschillen met de Singapore versie. Wat ik wel paar x had is met de Singapore versie als ik mailtje kreeg via Hotmail dat je dan het bericht in chinese tekens zag...
Maar goed heb nu de NL versie.
Mijn accu duur is nog wel steeds hetzelfde na de stekker er uit te halen op 1 dag en 14 uur.
Verder zie ik geen verschillen met de Singapore versie. Wat ik wel paar x had is met de Singapore versie als ik mailtje kreeg via Hotmail dat je dan het bericht in chinese tekens zag...
Cardswith.me is een leuke app. Had ergens al gelezen dat er onderhandelingen waren om die standaard op WP7 in NL uit te brengen.Cruzer schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:17:
met de NL versie heb ik nu Cards with me in mijn apps lijst standaard en ook Sport Tracker.
Verzoekje: Kun je op je pc zoeken naar *.cab en proberen te achterhalen wat de naam van jouw NL cab file is ? En als je hem hebt, ergens uploaden zodat ik hem met Cabsender op mijn eigen Lumia kan zetten ?
Verwijderd
Hey even een noob vraagje, hoe weet ik of me telefoon "vodafone branded" is? Ik heb idd een abo bij vodafone, maar ik weet niet of mijn toestel branded is. Ook probeer ik te updaten via zune, maar hij zegt dat mijn telefoon up to date is (7.10 8107). Weet iemand of ik iets fout doe, of dat ik gewoon moet wachten?
Het enige wat 'branded' is is een Vodafone logo bij het booten en een paar voorgeïnstalleerde Apps. Dus als je je telefoon uit en weer aanzet, en je ziet een Vodafone logo heb je een 'branded' telefoon.Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:51:
Hey even een noob vraagje, hoe weet ik of me telefoon "vodafone branded" is? Ik heb idd een abo bij vodafone, maar ik weet niet of mijn toestel branded is. Ook probeer ik te updaten via zune, maar hij zegt dat mijn telefoon up to date is (7.10 8107). Weet iemand of ik iets fout doe, of dat ik gewoon moet wachten?
Het staat overigens ook op de doos waar je Lumia in zat toen je 'm kocht.
Heb het nog even aangekeken omdat ik de vorige keer misschien een app de schuld kon geven (sports tracker deed raar die ochtend). Maar nu eens gewoon naast me neer gelegd met 3G aan, en paar keer op de terug toets gedrukt zodat ik zeker wist dat alles uit was.hjs schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:34:
10:34 -> 67%
11:29 -> 58% (twee whatsapp berichtjes gelezen)
12:29 -> 39% (iets meer gewhatsapped en een keer wordfeud gespeeld)
Waar zit het Nokia Carepoint in Hoorn

(geloof niet dat de NL firmware iets gaat verbeteren aan dit 3G probleem)
[ Voor 6% gewijzigd door hjs op 20-03-2012 13:31 ]
Verwijderd
Nokia Nederland heeft vandaag opnieuw op zijn facebook geplaatst dat ze pas half april de update gaan uitrollen in NL. Ik vraag me dus af welke update andere gebruikers nu via Zune ontvangen

Verwijderd
Zijn allemaal gebruikers met een vodafone branded telefoon. Denk dat dat niet persé via nokia nederland gaat. Nokia nederland doelt waarschijnlijk alleen op unbranded telefoons. Maar... Pin me er niet op vast.
Ik heb mijn lumia gewoon weer gedowngrade. Via cabsender. Ik heb wel voor de optie met backup gekozen toen ik de firmware had geupgrade. Wanner je de cabsender weer start kun je de vorige status terug schrijven. Is perfect gegaan.vali schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:57:
[...]
Nee dat werkt inderdaad niet. Downgraden gaat vaak mis (nog nooit werkend gekregen tbh). Ik zou je zune backup terug zetten en de volgende keer de optie "Send cabs to device with backups" kiezen. Dan kan je altijd de backup terug zetten.
Alleen jammer dat zune hem nog niet officieel aanbied voor mijn variant
En toch heb ik zojuist de update geïnstalleerd via Zune... Vodafone branded.Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:41:
Nokia Nederland heeft vandaag opnieuw op zijn facebook geplaatst dat ze pas half april de update gaan uitrollen in NL. Ik vraag me dus af welke update andere gebruikers nu via Zune ontvangen
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
ik heb ook een vodafone brand. en ik hem net ook aangeboden gekregen en ik installeer hem momenteel.SirLenncelot schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:33:
[...]
En toch heb ik zojuist de update geïnstalleerd via Zune... Vodafone branded.
[ Voor 18% gewijzigd door badluckboy op 20-03-2012 21:41 ]
Dit topic is gesloten.