Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 20:34
Vraagje:
Hoe weet ik wat de optimale graphics config is? Ik heb het idee dat simcity het een beetje laag inschaalt.
Zelf heb ik een i7, 6gb intern en een GT550M..

De standaard settings zijn mijns inziens een beetje erg laag, maar behalve trial en error, zijn er makkelijkere manieren om er achter te komen hoe de set up moet zijn?

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-06 23:03
Anoniem: 130277 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:04:
@Dracuuu wanneer heb jij hem daar besteld? ik 12-02 maar heb de key nog niet binnen...
Guess i need to be more patient :-P
Hier ook nog geen key binnen, heb 20-2 besteld. Op het forum van ze staat dat ze de eerste 100 orders verwerkt hebben. Alle keys versturen ging nog wel een paar uur duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:02
Is de final nu uitdagender dan de beta?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dteunissen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-06 12:35
MrAngry schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:11:
Is de final nu uitdagender dan de beta?
De final is inderdaad uitdagender + je hebt meer mogelijkheden dan in de beta dus kan er ook veel meer mis gaan :) .

**BTW...waarom zie ik toch nog constant geleuter over keys en bestellingen voorbij komen :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
Iemand een idee hoe je stroom kunt delen met andere steden in je regio. Mijn stroom opbrengst d.m.v. oliecentrale kan mischien wel 3 steden van stroom voorzien.

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:24
ZTeeVeR schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:07:
Vraagje:
Hoe weet ik wat de optimale graphics config is? Ik heb het idee dat simcity het een beetje laag inschaalt.
Zelf heb ik een i7, 6gb intern en een GT550M..

De standaard settings zijn mijns inziens een beetje erg laag, maar behalve trial en error, zijn er makkelijkere manieren om er achter te komen hoe de set up moet zijn?
Ik draai em op een i7 3630QM, 12GB, GTX670MX (laptop) op 1920x1080 met alles op high.
Ultra voor de dingen die ultra kunnen zijn draait op zich wel, maar het loopt net iets lekkerder als je alles op high laat staan.

Op mijn MacBook Air (i7, 8GB, HD4000) kun je rustig alles op Low zetten, anders is het niet te spelen. Het vraagt dus nog wel wat van de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gamespot geeft Simcity een 5.0. Auw.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 20:34
OverSoft schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:17:
[...]

Ik draai em op een i7 3630QM, 12GB, GTX670MX (laptop) op 1920x1080 met alles op high.
Ultra voor de dingen die ultra kunnen zijn draait op zich wel, maar het loopt net iets lekkerder als je alles op high laat staan.

Op mijn MacBook Air (i7, 8GB, HD4000) kun je rustig alles op Low zetten, anders is het niet te spelen. Het vraagt dus nog wel wat van de videokaart.
Ok, trial and error it is! :) Ik zal eens gaan kijken. Ik zag al dat het inderdaad redelijk intensief was voor het systeem. Op low draait alles echt mega vloeiend, maar ziet het er niet echt heel erg mooi uit...we gaan extirimenteren! :)

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gewoon Algemeen bekeken moeten die Gamesites eens kijken naar het spel en niet naar de ellende van de launch.

Autoweek gaat toch ook niet de Prius ineens een lagere score geven, omdat de auto's 20x teruggeroepen zijn?

In mijn ogen zijn deze reviewsites dus niet "betrouwbaar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496732

Even een vraagje.
Ik wil Simcity graag op mijn M4 Crucial 128G schijf zetten. Maar als ik de map Simcity rechtstreeks kopieer vanuit de Origin map op mijn D Schijf naar mijn C schijf dan moet ik het spel opnieuw dowloaden. En bij het dowloaden kan ik de map waarin die gezet word niet aanvinken. Ik wil niet mijn hele origin map overzetten aangezien BF3 daar ook in zit en die wil ik niet op mijn C schijf hebben,

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:18
Vorkie schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:22:
[...]

Gewoon Algemeen bekeken moeten die Gamesites eens kijken naar het spel en niet naar de ellende van de launch.

Autoweek gaat toch ook niet de Prius ineens een lagere score geven, omdat de auto's 20x teruggeroepen zijn?

Autoweek zou de Prius met de grond gelijk maken als dat ding tijdens de review iedere 20 minuten uitvalt en je vervolgens een uur of meer langs de kant mag gaan staan wachten, todat die weer start...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274410

[...]

Ik vind de review meer dan fair getuige ook dit oordeel van gamespot:
"SimCity (the game) isn't the pinnacle of the series, but it's super fun. SimCity (the service) is a disaster. What you get out of the package as a whole rests solely on how many flaming hoops you're willing to jump through before arriving at your just reward."

EA market simcity zelf ook heel erg als een service/platform voor dlc en uitbreidingen voor langere tijd. Dan vind ik het ook niet meer dan fair om het spel ook als zodanig te beoordelen en dan is de conclusie van gamespot zeker valide. Over het cijfer kun je discussieren, maar de conclusie is valide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Is dat zo? Een spel moet natuurlijk wel speelbaar zijn.
Als een spel vol met gamebreaking bugs zit, dan kan je een cijfer geven met in acht neming van die bugs (wat meestal gebeurt), of je kan over je hart strijken en de bugs negeren onder het mom van 'het zal er vast uitgepatch worden. Ooit."

Zo ook met launch-issues bij always-online-spellen.
Een spel moet gewoon speelbaar zijn, of dat nou door serverproblemen of bugs of wat dan ook komt. Zeker als always-online als feature gepromoot wordt, da heb je als klant te verwachten dat dit dan ook werkt in plaats van het spel compleet onderuit te halen.

Daarnaast is de vraag natuurlijk of het launchproblemen zijn of dat het structureel zo blijft.

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 08-03-2013 12:32 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:35

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

chrisO schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:30:
[...]

Autoweek zou de Prius met de grond gelijk maken als dat ding tijdens de review iedere 20 minuten uitvalt en je vervolgens een uur of meer langs de kant mag gaan staan wachten, todat die weer start...
Ik denk niet dat die vergelijking helemaal eerlijk is. Stel je voor dat er een super lange file staat: wordt dan ook de Prius met de grond gelijk gemaakt? Het is niet zo dat iedereen van 1 "auto" gebruik wil maken maar eerder de "weg" er naar toe is heel erg druk!

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 15:28
Het gaat er om dat ze Sim City op een bepaalde manier neerzetten. Hun keuze is dat het allemaal online moet zijn. Als je daarvoor kiest moet je dus wel zorgen dat je eraan kan voldoen.
Anders hadden ze maar moeten zorgen dat mensen zonder die server verbinding kunnen spelen.
Dus het is logisch dat ze er op worden afgerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:01

Koppensneller

winterrrrrr

Mattie112 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:31:
[...]

Ik denk niet dat die vergelijking helemaal eerlijk is. Stel je voor dat er een super lange file staat: wordt dan ook de Prius met de grond gelijk gemaakt? Het is niet zo dat iedereen van 1 "auto" gebruik wil maken maar eerder de "weg" er naar toe is heel erg druk!
Je moet het anders zien: is je ervaring met Pinkpop (of een ander evenement) minder leuk als je op weg er naartoe eerst 4 uur in de file staat omdat de organisatie maar één onverharde weg naar het terrein heeft aangelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-06 12:01
Iemand anders had eerder in deze thread of in een andere thread over SimCity een leuke vergelijking gepost met een restaurant. Hierbij is de bediening de service (de online structuur van SimCity). En het eten is het product (De game). Als een restaurant in openingsweek een review krijgt, en het ontzettend druk is en daardoor de bediening slecht is maar het eten goed. Dan zal bijna geen enkele reviewer het restaurant een positieve beoordeling geven. Wat heb je aan een goed product als je er niet bij kan door de slechte service? En de game wereld zet zich steeds meer in die positie. EA heeft er voor gekozen om Always On er in te stoppen en te promoten. Dan moeten ze er ook op afgerekend worden naar mijn idee als ze iets niet waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 15:26
Iemand enig idee hoe de tech level van industrie omhoog gaat?
Ik had grade school/high school. Education level van 3 van de 5 hoedjes (kun je zien in stats) en nog blijft tech level van alle industrie op het allerlaagste punt staan. De density gaat wel omhoog en ze upgraden ook naar grotere fabrieken, maar niet naar hogere tech levels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
University zetten. Dan kan je ook je bevolking in bepaalde aspecten beter bijscholen zoals economie met een businesschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Sanny_83 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:35:
Het gaat er om dat ze Sim City op een bepaalde manier neerzetten. Hun keuze is dat het allemaal online moet zijn. Als je daarvoor kiest moet je dus wel zorgen dat je eraan kan voldoen.
Anders hadden ze maar moeten zorgen dat mensen zonder die server verbinding kunnen spelen.
Dus het is logisch dat ze er op worden afgerekend.
"Electronic Arts (EA) weigert consumenten geld terug te geven vanwege storingen bij de nieuwe SimCity-game."

http://www.nu.nl/games/33...ug-storingen-simcity.html

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-06 00:52
Koppensneller schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:36:
[...]

Je moet het anders zien: is je ervaring met Pinkpop (of een ander evenement) minder leuk als je op weg er naartoe eerst 4 uur in de file staat omdat de organisatie maar één onverharde weg naar het terrein heeft aangelegd?
De file van pinkpop is afhankelijk van de infrastructuur waar pinkpop geen invloed op heeft, bij SimCity ligt het knelpunt aan hun infrastructuur.

Als jij naar pinkpop gaat met je gekochte kaartje en 6 uur in de rij staat om binnen te komen waarna gezegd wordt om morgen nog maar eens te kijken, dan vind je pinkpop echt geen leuk festival ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushleader
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 16:54
Anoniem: 496732 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:29:
Even een vraagje.
Ik wil Simcity graag op mijn M4 Crucial 128G schijf zetten. Maar als ik de map Simcity rechtstreeks kopieer vanuit de Origin map op mijn D Schijf naar mijn C schijf dan moet ik het spel opnieuw dowloaden. En bij het dowloaden kan ik de map waarin die gezet word niet aanvinken. Ik wil niet mijn hele origin map overzetten aangezien BF3 daar ook in zit en die wil ik niet op mijn C schijf hebben,

Bedankt!
Simlink maken naar de map vanuit de origin base folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:14

luigi87

Domotica Fanaticus

Even een vraagje.

Bedankt!
Voor meer info kijk even hier.
Werkt wel erg fijn met die shell extension.

[ Voor 38% gewijzigd door luigi87 op 08-03-2013 12:53 . Reden: daarom ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:11

The_Worst

Unox

DoubleTweaks schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:17:
Iemand een idee hoe je stroom kunt delen met andere steden in je regio. Mijn stroom opbrengst d.m.v. oliecentrale kan mischien wel 3 steden van stroom voorzien.
Steden die stroom nodig hebben kunnen bij jouw stroom inkopen. Je kan niet jouw stroom opdringen bij andere steden. ;) Het overschot dat je hebt wordt dan zover nodig verstuurd.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
The_Worst schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:59:
[...]

Steden die stroom nodig hebben kunnen bij jouw stroom inkopen. Je kan niet jouw stroom opdringen bij andere steden. ;) Het overschot dat je hebt wordt dan zover nodig verstuurd.
Moet ik dit niet ergens beschikbaar stellen/aanvinken?

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:55

Phydomir

Dennis

Ik heb net op mijn map per ongeluk een tweede regio geclaimed. Hoe kom ik hier weer vanaf?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
DoubleTweaks schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:00:
[...]

Moet ik dit niet ergens beschikbaar stellen/aanvinken?
Nee, jouw overproductie is standaard beschikbaar voor anderen. Heb je een tekort gaat als eerste je export omlaag.
Phydomir schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:00:
Ik heb net op mijn map per ongeluk een tweede regio geclaimed. Hoe kom ik hier weer vanaf?
Je hebt een tweede stad geclaimed in dezelfde regio ;) Abandon knop gebruiken vanuit regio scherm.

[ Voor 34% gewijzigd door Tsurany op 08-03-2013 13:02 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Durft iemand zich al te wagen aan een SimCity 4 vs SimCity 2013 vergelijking? Wat doet 2013 beter dan 4? Wat mis je in 2013 dat 4 wel had?

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
phex schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:46:
[...]

De file van pinkpop is afhankelijk van de infrastructuur waar pinkpop geen invloed op heeft, bij SimCity ligt het knelpunt aan hun infrastructuur.

Als jij naar pinkpop gaat met je gekochte kaartje en 6 uur in de rij staat om binnen te komen waarna gezegd wordt om morgen nog maar eens te kijken, dan vind je pinkpop echt geen leuk festival ;)
Niet helemaal mee eens,

Als organistatie van een groot festival dient je niet alleen te kijken naar het terrein waar je het evenement op plaats laat vinden, maar ook de infrastructuur hier naartoe. Dus valt wel degelijk aan de verantwoordelijkheid van de organisatie.
Er zullen bij verstopte wegen naar het evenement vast wel negatieve reacties zijn, maar die zijn dan hoofdzakelijk op de weg daarnaartoe. Eenmaal binnen zal je bijna niemand horen "Wow wat een vet feest, verdient 10 sterren van de 5!!!!" Dit was hetzeflde persoon wat eerst maar 1 ster gaf vanwege de weg ernaartoe....

Nu terug te komen op EA;
De infrastructuur is niet goed ingericht, maar het spel wel. Dat wil zeggen dat je nu op internet iedereen hoort klagen over de verbindingen en noem het maar op!
Meestal ook kuddegedrag, omdat "die ene boven hem ook aan het zeuren is".
Over de dag verspreid hoor je ook veel mensen die wel geluk hadden, enorme positieve reacties geven, dat, ondanks het kleine mapje, de moeilijkheid er wel in zit, dat er goed doorgedacht is over je "buren" en de samenwerking hiermee. Grafisch ziet het e.e.a. er ook top uit voor een Simulatie!

Ik heb zelf de game nog niet binnen, ik verwacht hem vandaag. Ga 1 of 2 keer proberen in te loggen, maar als dat niet lukt probeer ik het wel iets later. "Wat in het vat zit verzuurd niet" zullen we dan maar zeggen.

Als ICT / tweakers, moeten we vooral eens gaan nadenken in de techniek wat zo een server aan moet kunnen. Jij verwacht dat er dag 1 100.000 mensen zullen verbinden, deze verdeeld over 5 servers is 20.000 man per server.
Helaas ben je vergeten mee te denken dat er altijd mensen zijn die niet kunnen wachten uit andere werelddelen (VPN) dus er komen ineens 150.000 mensen binnen 1 uur op jouw servers af. Dan komen er dus ineens 35000 mensen per server, terwijl die berekend is op 20,000. een vermeerdering van 15.000 mensen!!!
Hoe zal het Tweakers servertje het doen? Niet veel beter als die van EA hoor...(indien geschaald op 20.000 mensen)

Al met al mensen, heb dat extra geduld, begin niet gelijk te roepen / janken op een refund en wacht af! Zoals ik al eerder zei in deze reactie; Wat in het vat zit verzuurd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 11-06 20:45
Mythio schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:43:
Iemand enig idee hoe de tech level van industrie omhoog gaat?
Ik had grade school/high school. Education level van 3 van de 5 hoedjes (kun je zien in stats) en nog blijft tech level van alle industrie op het allerlaagste punt staan. De density gaat wel omhoog en ze upgraden ook naar grotere fabrieken, maar niet naar hogere tech levels..
Grade school = minder crime
High school = recyclen
Community college en University = tech levels.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
RocketKoen schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:06:
[...]

Grade school = minder crime
High school = recyclen
Community college en University = tech levels.
Ah bedankt voor de tip! Zover was ik nog neit met simcity door spitten :)

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
Vorkie schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:04:
[...]

Niet helemaal mee eens,

Als organistatie van een groot festival dient je niet alleen te kijken naar het terrein waar je het evenement op plaats laat vinden, maar ook de infrastructuur hier naartoe. Dus valt wel degelijk aan de verantwoordelijkheid van de organisatie.
Er zullen bij verstopte wegen naar het evenement vast wel negatieve reacties zijn, maar die zijn dan hoofdzakelijk op de weg daarnaartoe. Eenmaal binnen zal je bijna niemand horen "Wow wat een vet feest, verdient 10 sterren van de 5!!!!" Dit was hetzeflde persoon wat eerst maar 1 ster gaf vanwege de weg ernaartoe....

Nu terug te komen op EA;
De infrastructuur is niet goed ingericht, maar het spel wel. Dat wil zeggen dat je nu op internet iedereen hoort klagen over de verbindingen en noem het maar op!
Meestal ook kuddegedrag, omdat "die ene boven hem ook aan het zeuren is".
Over de dag verspreid hoor je ook veel mensen die wel geluk hadden, enorme positieve reacties geven, dat, ondanks het kleine mapje, de moeilijkheid er wel in zit, dat er goed doorgedacht is over je "buren" en de samenwerking hiermee. Grafisch ziet het e.e.a. er ook top uit voor een Simulatie!

Ik heb zelf de game nog niet binnen, ik verwacht hem vandaag. Ga 1 of 2 keer proberen in te loggen, maar als dat niet lukt probeer ik het wel iets later. "Wat in het vat zit verzuurd niet" zullen we dan maar zeggen.

Als ICT / tweakers, moeten we vooral eens gaan nadenken in de techniek wat zo een server aan moet kunnen. Jij verwacht dat er dag 1 100.000 mensen zullen verbinden, deze verdeeld over 5 servers is 20.000 man per server.
Helaas ben je vergeten mee te denken dat er altijd mensen zijn die niet kunnen wachten uit andere werelddelen (VPN) dus er komen ineens 150.000 mensen binnen 1 uur op jouw servers af. Dan komen er dus ineens 35000 mensen per server, terwijl die berekend is op 20,000. een vermeerdering van 15.000 mensen!!!
Hoe zal het Tweakers servertje het doen? Niet veel beter als die van EA hoor...(indien geschaald op 20.000 mensen)

Al met al mensen, heb dat extra geduld, begin niet gelijk te roepen / janken op een refund en wacht af! Zoals ik al eerder zei in deze reactie; Wat in het vat zit verzuurd niet.
Wat in het vat zit zal niet verzuren, maar mensen doen een pre-order voor de hoogste prijs om daadwerkelijk gelijk te kunnen gaan spelen. Dus logisch dat ze dan over de zeik zijn als ze voor niks zo snel een hoop geld hebben betaald voor een product wat je dus nog niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Sssquirrel schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:04:
Durft iemand zich al te wagen aan een SimCity 4 vs SimCity 2013 vergelijking? Wat doet 2013 beter dan 4? Wat mis je in 2013 dat 4 wel had?
SimCity 4 is wel erg oud. Maar wat je vooral merkt is dat SimCity alles een stuk dieper uitwerkt, meer simulatie, meer getallen. Hierdoor zijn een aantal zaken komen te vervallen zoals grote maps, uitgebreid OV en uitgebreide verkeerssystemen.
Ik zou zeggen dat SimCity een veel beter spel is dan SimCity 4 maar dat die vergelijking ook vrij mank gaat omdat SimCity 4 gewoon een stuk ouder is en op veel oudere techniek is gebaseerd. Een vergelijking tussen SimCity en Cities XL Platinum zou ik een stuk terechter vinden en dan doet Cities XL wel een hoop dingen waar SimCity bij achter blijft en andersom.

SimCity is echt kleine schaal simulatie waarbij SimCity 4 en Cities XL echt stedenbuilders zijn voor veel grotere schaal.
Alleen als je zulke inschattingsfouten maakt ben je gewoon gigantisch aan het prutsen of expres te weinig capaciteit aan het inzetten. Als ze werkelijk inschattingsfouten hebben gemaakt gaan er intern gewoon koppen rollen.

[ Voor 33% gewijzigd door Tsurany op 08-03-2013 13:25 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Jerry schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:50:
[...]

Origin op Engels zetten daarna installeren ;).
Werkt dit ook als ik het spel in doosje bij Mediamarkt haal :?
Op dat doosje staat namelijk Taal + Nogwat allebei in het Nederlands met bij allebij een nederlands vlaggetje?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Sanny_83 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:15:
[...]

Wat in het vat zit zal niet verzuren, maar mensen doen een pre-order voor de hoogste prijs om daadwerkelijk gelijk te kunnen gaan spelen. Dus logisch dat ze dan over de zeik zijn als ze voor niks zo snel een hoop geld hebben betaald voor een product wat je dus nog niet kan gebruiken.
Tsja. Dat doen ze zichzelf aan.
Hoe meer pre-orders, des te groter de verleiding om een spel uit te brengen dat nog vol bugs zit.

Een dag na de release staan er overal nieuwsberichten die je afraden het spel te kopen. Maar omdat iedereen al heeft betaald is het spel toch een kassucces.

En developers moedigen het met liefde aan, door crappy DLC te geven aan mensen die pre-orderen.
Of beter gezegd, content onthouden aan mensen die niet pre-orderen. Want dat is 0-day DLC gewoon.

Daarnaast. Als je verwacht dat een online only AAA titel op de 1e dag na de release geen server problemen gaat hebben, dan ben je behoorlijk naief... Dat is namelijk een constante factor sinds het begin van online-only games.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Help!!!! schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:22:
[...]

Op dat doosje staat namelijk Taal + Nogwat allebei in het Nederlands met bij allebij een nederlands vlaggetje?
Jup, moet lukken :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Help!!!! schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:22:
[...]

Volgens mij wel, ik kon ook kiezen tussen talen volgens mij.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Theo
  • Laatst online: 10:29
Tsurany schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:21:
[...]
SimCity is echt kleine schaal simulatie waarbij SimCity 4 en Cities XL echt stedenbuilders zijn voor veel grotere schaal.
Zullen ze dat later misschien nog aanpassen dat je grotere steden kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
DJ-Theo schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:24:
[...]

De server kan op het moment niet eens aan om op cheetah speed te draaien :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
[...]

Ze hebben gezegd van wel maar dat is nooit een officiële belofte geweest en is gewoon zo'n statement die eigenlijk niks zegt. Kans is zeker aanwezig maar niemand weet het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Laatst online: 02-08-2023
Tsurany schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:21:
[...]

SimCity 4 is wel erg oud. Maar wat je vooral merkt is dat SimCity alles een stuk dieper uitwerkt, meer simulatie, meer getallen. Hierdoor zijn een aantal zaken komen te vervallen zoals grote maps, uitgebreid OV en uitgebreide verkeerssystemen.
Ik zou zeggen dat SimCity een veel beter spel is dan SimCity 4 maar dat die vergelijking ook vrij mank gaat omdat SimCity 4 gewoon een stuk ouder is en op veel oudere techniek is gebaseerd. Een vergelijking tussen SimCity en Cities XL Platinum zou ik een stuk terechter vinden en dan doet Cities XL wel een hoop dingen waar SimCity bij achter blijft en andersom.

Okay, jammer dat SimCity (2013) minder uitgebreide OV / verkeerssystemen heeft dan 4. Dat is toch wel iets essentieels voor een stad-simulator lijkt me.. Zijn er 1-richtingswegen of verhoogde treinrails?

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMaze
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-05 13:22
[...]

Ik zou er geen rekening mee houden, aangezien ze juist de spelwijze op regioniveau promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Thx. :)
Vincitore schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:24:
[...]

Volgens mij wel, ik kon ook kiezen tussen talen volgens mij.
Thx. :)

Wat overigens wel raar blijft is dat ik Origin op Engels heb staan en mijn profile op UK- Engels maar dat de store in Origin wel gewoon in het Nederlands is :? 8)7

ps: ik gruwel dus van NL in games.. :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:53

Nee, maar je kan wel gaan schalen in een aantal punten om de rekenkracht per speler te verminderen. Zo zou ik het acceptabel vinden als bepaalde simulaties/updates minder vaak worden gedaan, zoals het updaten van een andere stad in je regio. Zolang de interactie van import/export maar goed blijft werken kan het me aan mijn reet roesten dat ik de nieuwe wolkenkrabbers in een andere stad pas 5 minuten later zie verschijnen. Leuk als dat semi-realtime is, maar als het daarvoor te druk is, so be it. Zolang ik maar kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Theo
  • Laatst online: 10:29
RocketKoen schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:25:
[...]

De server kan op het moment niet eens aan om op cheetah speed te draaien :P
Ik kan helaas nog niet eens spelen. Gisteren besteld maar helaas was er net niemand thuis toen de postbode voor de deur stond :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Sssquirrel schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:25:
[...]

Okay, jammer dat SimCity (2013) minder uitgebreide OV / verkeerssystemen heeft dan 4. Dat is toch wel iets essentieels voor een stad-simulator lijkt me.. Zijn er 1-richtingswegen of verhoogde treinrails?
Nope niks van dat. Bussen en trams voor in je stad en je kan stations, havens en vliegvelden bouwen maar daar verder weinig anders mee doen dan capaciteit instellen.

Je kan wel treinen aanleggen maar niet verhoogd en je hebt geen ruimte voor een goed treinnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
GENETX schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:26:
[...]

Nee, maar je kan wel gaan schalen in een aantal punten om de rekenkracht per speler te verminderen. Zo zou ik het acceptabel vinden als bepaalde simulaties/updates minder vaak worden gedaan, zoals het updaten van een andere stad in je regio. Zolang de interactie van import/export maar goed blijft werken kan het me aan mijn reet roesten dat ik de nieuwe wolkenkrabbers in een andere stad pas 5 minuten later zie verschijnen. Leuk als dat semi-realtime is, maar als het daarvoor te druk is, so be it. Zolang ik maar kan spelen.
Om het moment duurt dat al meer dan een uur. Dus 5 minuten zou een verbetering zijn.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Is het echt zo erg :X

Heb het nog niet gespeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Kort samengevat, de systeem/game beheerders bij EA hebben gewoon niet goed ingeschaald (en geschat). Ja mensen hebben er last van en ja, sommige hebben nachten opgezeten om het spel te kunnen spelen. EA geeft, als je alle reacties van hun bekijkt, redelijk aan dat ze het niet verwacht hadden en dat ze er met man en macht mee bezig zijn.
Denk maar niet dat diegene die de inschattingsfout gemaakt heeft straks nog werkt daar, althans, de eindverantwoordelijke voor de inschatting.

Verder, geniet lekker nog van de zon die buiten schijnt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Vorkie schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:32:
Kort samengevat, de systeem/game beheerders bij EA hebben gewoon niet goed ingeschaald (en geschat). Ja mensen hebben er last van en ja, sommige hebben nachten opgezeten om het spel te kunnen spelen. EA geeft, als je alle reacties van hun bekijkt, redelijk aan dat ze het niet verwacht hadden en dat ze er met man en macht mee bezig zijn.
Denk maar niet dat diegene die de inschattingsfout gemaakt heeft straks nog werkt daar, althans, de eindverantwoordelijke voor de inschatting.
Aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:53
Even een vraagje.

Bedankt!
Gebruik Dirlinker. Werkt super handig.

https://dirlinker.codeplex.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:18
Vorkie schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:32:
Helemaal mee eens. MAAR dit gebeurt gewoon zo vaak dat ik me afvraag of ze nou echt geen betere oplossingen in de tussentijd kunnen bedenken. Schaalbare oplossingen waarbij er een zooi servers bijgeschaald kunnen worden indien nodig.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:16
kan iemand mij vertellen hoe ik een brug over het water kan bouwen? er zit daar olie en het ligt wel in mijn zone. bij wegenbouw staat dat het kan, maar zie de optie nergens..

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:36:
kan iemand mij vertellen hoe ik een brug over het water kan bouwen? er zit daar olie en het ligt wel in mijn zone. bij wegenbouw staat dat het kan, maar zie de optie nergens..
is dat niet gewoon een weg over het water heen trekken?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Weg over het water slepen, brug komt vanzelf :)
Luuk1983 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:34:
[...]

Helemaal mee eens. MAAR dit gebeurt gewoon zo vaak dat ik me afvraag of ze nou echt geen betere oplossingen in de tussentijd kunnen bedenken. Schaalbare oplossingen waarbij er een zooi servers bijgeschaald kunnen worden indien nodig.
Tuurlijk kan dat, loadbalancing, high-availability,... kan allemaal. Alleen het kost geld om zo'n capaciteit neer te zetten ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Tsurany op 08-03-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:08
Gewoon een weg trekken, er hoort dan automatisch een brug te komen.

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:14
Gewoon een weg trekken van de ene kant van het water naar de andere kant als het goed is.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Magic schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:37:
[...]

is dat niet gewoon een weg over het water heen trekken?
neej dan geeft ie aan dat er een brug moet komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Weg trekken van het ene land naar de andere kant en dan wordt het zelf een brug m.i.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-04 19:36
MarkH NL schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:37:
[...]

Gewoon een weg trekken, er hoort dan automatisch een brug te komen.
Wel ver van te voren beginnen met de weg... anders zegt ie dat het "too steep" is...

Steam: McKluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Klopt, gebaseerd op een aanname, maar vergeet niet dat het een Amerikaans bedrijf is en die staan nou niet bekend om hun, zeg maar, stabiele arbeidsvoorwaarden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

RocketKoen schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:24:
[...]

Tsja. Dat doen ze zichzelf aan.
Hoe meer pre-orders, des te groter de verleiding om een spel uit te brengen dat nog vol bugs zit.
Nee de consument doet dat niet zichzelf aan, dat is een keuze van het bedrijf. Daarnaast stelt het bedrijf de releasedatum, niet de consument.
Een dag na de release staan er overal nieuwsberichten die je afraden het spel te kopen. Maar omdat iedereen al heeft betaald is het spel toch een kassucces.

En developers moedigen het met liefde aan, door crappy DLC te geven aan mensen die pre-orderen.
Of beter gezegd, content onthouden aan mensen die niet pre-orderen. Want dat is 0-day DLC gewoon.

Daarnaast. Als je verwacht dat een online only AAA titel op de 1e dag na de release geen server problemen gaat hebben, dan ben je behoorlijk naief... Dat is namelijk een constante factor sinds het begin van online-only games.
nee het is naïef om het maar te accepteren dat het niet werkt. Het bedrijf belooft iets, dat moet het dan ook waar maken. Het spel kon ook prima offline gespeeld worden, maar daar hebben ze niet voor gekozen. De fout ligt dus bij de bedrijven, die worden dus ook om een logische reden keer op keer afbrand.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:37:
[...]

neej dan geeft ie aan dat er een brug moet komen..
misschien moet je iets meer ruimte reserveren om een talut te maken? De weg van iets verder landinwaards trekken?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Vorkie schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:38:
[...]

Klopt, gebaseerd op een aanname, maar vergeet niet dat het een Amerikaans bedrijf is en die staan nou niet bekend om hun, zeg maar, stabiele arbeidsvoorwaarden....
Ik doel op de aanname dat het een inschattingsfout is. Dat is niet bevestigd, dat weet je niet en dat neem je nu aan en presenteer je als feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
ik ga het is proberen! bedankt voor de snelle reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:11
weet iemand of je een Trade Depot ook aan de rails kan koppelen? of heb je daar echt een Trade port voor nodig? (voordat ik straks voor niks een zooi gebouwen sloop om plaats te maken voor rails :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Trade Depot kan niet aan de rails gekoppeld, daar moet je weer een ander gebouw voor hebben die je eerst moet unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:38:
[...]

Ik doel op de aanname dat het een inschattingsfout is. Dat is niet bevestigd, dat weet je niet en dat neem je nu aan en presenteer je als feit.
Aha, dat was mij niet duidelijk, oke point taken, laten we de rest maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
ok thanks ja dat is de trade port dan neem ik aan :)
dan zorg ik er denk ik eerst maar voor dat ik die kan unlocken met mn mining HQ ipv een smelterij.. nu kunnen mn coal/ore shipments steeds mn stad niet uit door het verkeer dat grandioos vast staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Tsurany schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:46:
Trade Depot kan niet aan de rails gekoppeld, daar moet je weer een ander gebouw voor hebben die je eerst moet unlocken.
En daarna moet je ook nog eens de uitbreidingen voor dat gebouw unlocken...

Trade port kan namelijk al vanaf een trade/mine/oil HQ. Maar om daar iets anders te verhandelen dan freight moet je eerst een lvl 2 HQ hebben en een uitbreiding van 400k kopen.

Of je moet het geluk hebben dat iemand anders in je regio dat al heeft gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door RocketKoen op 08-03-2013 13:50 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Het is idd een kostbare operatie om trade massaal op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Tsurany schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:51:
Het is idd een kostbare operatie om trade massaal op te zetten.
Vooral lastig. Je moet echt absurd veel minen en traden om die HQ unlocks te krijgen.
3 mines met maximale upgrades. En geen verkeersproblemen.

Tegen de tijd dat ik het had unlocked met mijn oliestadje (naast die van jou) was mijn olie al voor de helft op.

Maja, nu olie inkopen (5k), refinen naar fuel en verkopen voor 21k. Levert 50k/maand (dag) op per fuel processor (max 4 per refinery).

Alhoewel er wel een berg water en power inkomt. en massa sewage uitkomt.
Mijn balans stijgt nu langzaam, terwijl ik 17k/uur verlies draai :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
ja dat is dus ook de reden waarom ik eigenlijk die trade port wil.. ik mine vrij veel maar het komt allemaal mn stad niet uit door massa's aan verkeersproblemen :( maar wordt een dure grap dan als ik het zo hoor.. kan ik het geld misschien beter besteden aan smelteries en mijn verkeersproblemen oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 06-06 16:55
Ben niet echt op de hoogte omtrent de problemen rond simcity, maar het feit dat hij op verifiëren server blijft staan, is dat normaal? Heb al meerdere servers geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234657

In mijn grote stad geven de mensen aan dat er teveel bacterien zijn en ik er wat aan moet doen, bouw me scheel aan ziekenhuizen en klinieken, maar het helpt niets.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:36

MeNTaL_TO

The future is not set

Mijn vriendin (speelt op mijn key, haar key is nog niet binnen) heeft 2 problemen.
1) Luchtvervuiling, die had ik al voorbij zien komen in de let's all be.. uitleg films, highteck gaan mbv university, maar als je die nog niet hebt, is dan het enige bomen?
2) bacteriën, die heb ik niet gezien, wat kan je daar tegen doen?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-03 11:20
Zou graag de mensen die blijven zeuren om extra servers en server problemen willen verzoeken zelf een game te maken.

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Anoniem: 234657 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:10:
In mijn grote stad geven de mensen aan dat er teveel bacterien zijn en ik er wat aan moet doen, bouw me scheel aan ziekenhuizen en klinieken, maar het helpt niets.

Iemand tips?
Volgens mij als de educatie hoger is, dat er dan minder bacterien zijn omdat je sims beter opgeleid zijn en zo alles beter schoonmaken :+

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234657

Hmmm, heb toch een universiteit en een basisschool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 06-06 16:55
MyKey schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:10:
Zou graag de mensen die blijven zeuren om extra servers en server problemen willen verzoeken zelf een game te maken.
Doel je op mij? Je kan toch niet offline spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:10:
Mijn vriendin (speelt op mijn key, haar key is nog niet binnen) heeft 2 problemen.
1) Luchtvervuiling, die had ik al voorbij zien komen in de let's all be.. uitleg films, highteck gaan mbv university, maar als je die nog niet hebt, is dan het enige bomen?
2) bacteriën, die heb ik niet gezien, wat kan je daar tegen doen?
lucht vervuiling waait vanzelf je stad uit als ik het goed heb, bomen zijn volgens mij alleen tegen grondvervuiling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:11

The_Worst

Unox

Dat is inderdaad ook het grote probleem waar ik tegenaan loop. 3 steden van mij klagen over bacterien maar ik heb geen idee hoe ik het kan oplossen. Het komt allemaal vanuit de lucht dus ik ben bang dat je er vrij weinig aan kunt doen. :-(

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
MyKey schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:10:
Jij bent al gebrainwashed en gelooft dat dit soort dingen acceptabel zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:14
The_Worst schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:14:
Dat is inderdaad ook het grote probleem waar ik tegenaan loop. 3 steden van mij klagen over bacterien maar ik heb geen idee hoe ik het kan oplossen. Het komt allemaal vanuit de lucht dus ik ben bang dat je er vrij weinig aan kunt doen. :-(
Je kan je vervuilende gebouwen herpositioneren, clinics/hospitals bouwen (evt. hospital met preventie addon) en inderdaad education.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:09

Oxigeon

En zo is dat!

Mischa_NL schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:16:
[...]

Jij bent al gebrainwashed en gelooft dat dit soort dingen acceptabel zijn...
Heb de game niet maar enkele dingen die ik vind:
- Acceptabel, NEE
- Er melden zich op dit moment zoveel gebruikers aan dat het onmogelijk is dat de servers het kunnen verwerken. Enige optie is dan ermee te leren leven. Doe je dit niet leg je de game aan de kant en probeer je het morgen opnieuw.

Bij werkelijk alle games die online gaan en uitkomen is dit een probleem. Waarom extra servers bijkopen als het 2 dagen later allemaal vloeiend werkt.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Oxigeon schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:20:
[...]

- Acceptabel, NEE
- Er melden zich op dit moment zoveel gebruikers aan dat het onmogelijk is dat de servers het kunnen verwerken. Enige optie is dan ermee te leren leven. Doe je dit niet leg je de game aan de kant en probeer je het morgen opnieuw.

Bij werkelijk alle games die online gaan en uitkomen is dit een probleem. Waarom extra servers bijkopen als het 2 dagen later allemaal vloeiend werkt.
Enige optie is ermee leven, dat is correct. Het is alleen compleet onacceptabel dat elke game waar je verplicht online moet zijn kampt met dit gezeik.
Ik koop een game niet om hem over 2 weken te kunnen spelen.

En tja, koop wat extra servers en rot ze in de kast voor BF4 ofzo. Die dingen zijn niet gelijk 0 meer waard als je ze niet gebruikt.
Het is niet eens een wereldwijde release... (Zoals D3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179336

Wat een hoop gezeur hier. Als je wil zeuren ---> [SimCity] Klachten en problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
Mischa_NL schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:24:
[...]

Enige optie is ermee leven, dat is correct. Het is alleen compleet onacceptabel dat elke game waar je verplicht online moet zijn kampt met dit gezeik.
Ik koop een game niet om hem over 2 weken te kunnen spelen.

En tja, koop wat extra servers en rot ze in de kast voor BF4 ofzo. Die dingen zijn niet gelijk 0 meer waard als je ze niet gebruikt.
Helemaal mee eens, zoek een oplossing om de overflow op te vangen die vaker te gebruiken is. Het is niet dat ze er de middelen niet voor hebben. Als je mee wilt doen met het grote always online gamen moet je jezelf daar wel een beetje op voorbereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 13:16
Oxigeon schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:20:
[...]

- Acceptabel, NEE

Je bent je bewust dat we al verder dan 2 dagen later zijn? Aangezien in de VS geloof ik er nog steeds problemen zijn en de game is daar al meer dan 2 dagen uit.
En nee niet bij alle online games zijn vanaf dag 1 giga problemen.
EA had dit allemaal kunnen zien aankomen met de beta test en de giga vraag naar keys voor deze beta.

We hebben het hier niet over een klein bedrijf dat net komt kijken maar over EA welke met elke grote release problemen blijkt te hebben.
Je zou verwachten dat ze na de zoveelste keer eens rekening ermee houden en zorgen dat ze op dag 1 overcapaciteit hebben en deze dan afhankelijk van de daadwerkelijke behoefte omlaag brengen.

Zoals ik het begrijp kwam de capaciteit die ze op dag 1 hadden geeneens in de buurt van de vraag.
Dus ze hebben echt niets geleerd van de beta test qua vraag.

beetje OT:
Zoals ik gister poste heb ik gister de LE gekocht bij de Intertoys en kreeg dus de normale versie mee en ik kwam hier pas achter na activatie.
Er werd gister snel gereageerd op een mail richting Intertoys waarin men zei dat ze gebeld hadden met het filiaal en dat ik het gewoon kon ruilen.

Ik ging dus vandaag langs en nam voor zekerheid een printje van de e-mail mee en ging er eigenlijk niet van uit dat het echt eenvoudig zou gaan.
Bij de kassa legde ik het probleem uit en zei dat er gebeld was en ze wisten meteen waar het over ging.
Ik ging even met de medewerker naar de andere kant van de winkel en ze hadden het al voor me klaar liggen.
Ik zei er nog bij dat ik het spel al geactiveerd had (dit stond ook in de mail) maar dat was geen probleem want aangezien het spel niet meer gesealed was gingen ze het toch niet meer verkopen.

Ze boden opeens met 3 man hun excuses aan voor de problemen enz en ik liep uiteindelijk met een zeer verbaasd gezicht de winkel uit.
Raar als je verbaasd bent wanneer een winkel je goede service geeft en de medewerkers aardig tegen je zijn.
Ze zien me daar dus echt wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 13:24

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Volgens mij is de meest effectieve manier; niet wereldwijd lanceren. En dan bedoel ik dus nog veel gefaseerder als nu. Werk met pre-order keys die je dus echt van tevoren krijgt en die jouw moment van lancering bepalen. Zo kun je zelfs de VS gefaseerd online laten gaan en alles goed monitoren. Nu gaan miljoenen gamers tegelijkertijd online, dat is en blijft lastig.

Maar ja, zie maar eens een executive te vinden die zich aan een gefaseerde lancering durft te branden. Geen enkele AAA-titel zal dat willen denk ik :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 13:16
Cloud schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:32:
Volgens mij is de meest effectieve manier; niet wereldwijd lanceren. En dan bedoel ik dus nog veel gefaseerder als nu. Werk met pre-order keys die je dus echt van tevoren krijgt en die jouw moment van lancering bepalen. Zo kun je zelfs de VS gefaseerd online laten gaan en alles goed monitoren. Nu gaan miljoenen gamers tegelijkertijd online, dat is en blijft lastig.

Maar ja, zie maar eens een executive te vinden die zich aan een gefaseerde lancering durft te branden. Geen enkele AAA-titel zal dat willen denk ik :)
Precies, kans dat in de 1e regio waar je hem uitbrengt de users reviews slecht zijn en dit verspreid zich tegenwoordig dusdanig snel dat de releases in de andere regios direct flink tegen zullen vallen.

Maar een bedrijf zoals EA is toch wel groot/rijk/ervaren genoeg om met zoiets rekening te kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-06 23:03
Je hebt dan nog mensen die gaan spelen via VPN, zoals nu ook al gebeurde dus of dat het echt werkt vraag ik me af.

Een private beta op basis van invites die over gaat in de uiteindelijke game zoals je wel met mmo's ziet werkt dan misschien beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen

De spelers uit de VS spelen op US server. Die in de EU op EU servers enz.
Het spel gefaseerd uitbrengen schiet je 0,0 mee op.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Mischa_NL schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:24:
Niet alleen dat, juist een cloud dienst zou ideaal zijn om deze piek op te vangen. Gewoon een paar weken wat extra rekenkracht bij Amazon oid inkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472861

hier een handige lijst met cheats voor degene die in sandbox mode spelen :

http://www.simcityhub.com...ws/simcity-sandbox-cheats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

geen Always-on DRM werkt nog beter. Wil je spelen? Ga je gang. Voor de ultieme ervaring moet je echter online zijn.
Zo EA volgende maand onverwacht failliet gaan en niemand neemt de Sim City licentie over en daardoor gaan dus de servers online kun je niks met het spel.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179336

RocketKoen schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:36:
[...]

Spelen op meerder servers heeft ook voordelen. Als US slaapt, kunnen EU daarop spelen. Slaapt de EU, kan de US daarop spelen. Dus zo kan je ook meer mensen laten spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 13:24

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Christiaan676 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:35:
Je hebt dan nog mensen die gaan spelen via VPN, zoals nu ook al gebeurde dus of dat het echt werkt vraag ik me af.

Een private beta op basis van invites die over gaat in de uiteindelijke game zoals je wel met mmo's ziet werkt dan misschien beter.
Je vergeet de doelgroep. Hoeveel procent van de spelers die Simcity aan gaan schaffen kennen de term VPN? Hoeveel zouden weten wat je ermee kunt doen?

Maar een private beta into release zou misschien wel iets zijn ja :)
RocketKoen schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:36:
[...]

Je begrijpt volgens mij niet wat ik voorstel :) Ik stel voor zelfs bínnen de VS niet iedereen tegelijkertijd te laten beginnen. Veel sterker gefaseerd dan nu dus.
GENETX schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:38:
[...]

Niet alleen dat, juist een cloud dienst zou ideaal zijn om deze piek op te vangen. Gewoon een paar weken wat extra rekenkracht bij Amazon oid inkopen.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Je gehele infrastructuur moet je daarop voorbereiden. Nu hebben ze alleen verkeer in eigen datacenters en dan krijg je ineens met verkeer naar andere datacenters te maken. Ook de servercode zal erop voorbereid moeten zijn.

Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik denk wel dat het zeker niet zo eenvoudig is als men denkt :)
L1nt schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:39:
[...]
geen Always-on DRM werkt nog beter. Wil je spelen? Ga je gang. Voor de ultieme ervaring moet je echter online zijn.
We discussiëren toch over mogelijkheden om dit soort lanceringen te verbeteren? We hebben het over Simcity zoals het nu is. Niet een versie die geen online afhankelijkheden heeft.
Zo EA volgende maand onverwacht failliet gaan en niemand neemt de Sim City licentie over en daardoor gaan dus de servers online kun je niks met het spel.
Minieme kans.

[ Voor 15% gewijzigd door Cloud op 08-03-2013 14:42 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
You're the Cloud :+

Maar idd, uiteraard zal daar wat extra's voor moeten worden gedaan. Maar flexibiliteit lijkt me wel fijn als uitgever bij dit soort dingen. Ik denk dat een dergelijke oplossing goedkoper is dan eigen servers neerzetten. Je moet er alleen bij je ontwerp over na denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Anoniem: 179336 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:39:
[...]

Spelen op meerder servers heeft ook voordelen. Als US slaapt, kunnen EU daarop spelen. Slaapt de EU, kan de US daarop spelen. Dus zo kan je ook meer mensen laten spelen. :)
Met Simcity kan dat misschien werken. Maar met de meeste online spellen ruilen spelers hun ping van <30 niet graag in voor eentje van 300, omdat de servers allemaal in LA of China staan.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1 ... 83 ... 131 Laatste

Let op:
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic

Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!

Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.