• AlphaWolf
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-01 13:16
Wouw ik krijg nu in eens een wachtrij! Hopen dat je na 20 minuten dan ook daadwerkelijk normaal kan spelen..

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-12-2025

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Mils schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:00:
Het wordt pas leuk als iedereen weekend heeft ;)
_O- breek me de bek niet los hahaha

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• Mortalboy[NL]
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
Ze moeten er gewoon 3 extra servers bijplaatsen, is dat zo moeilijk???

• AlphaWolf
Mortalboy[NL] schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:00:
Gewoon upscalen...

[ Voor 6% gewijzigd door AlphaWolf op 07-03-2013 20:09 ]

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:17
Klachten topic is toch ergens anders?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:24
Mortalboy[NL] schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:00:
Ja, want je wil zo min mogelijk servers, zodat mensen met hun vrienden kunnen spelen.

Maar tegenwoordig mag je wel verwachten dat de servers instanced zijn, zodat ze de capaciteit makkelijk kunnen aanpassen met een cloud van hardware.

TheS4ndm4n#1919

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:00
Klopt, dit topic was meer voor strategieën en tips.

MAAR door alle problemen worden het meer een forum voor tips en trucs om überhaupt te kunnen spelen :)

WP: Ecodan PUHZ-SW50

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

vleesjus

echte vleesjus!

Gaat erg lekker met mijn stad. 2 dagen geleden al begonnen en begin het aardig onder de knie te krijgen. Mijn dorpje is inmiddels uitgegroeid tot een stad met 77k inwoners.

Ik vond de kleine steden in het begin erg tegenvallen, maar nu ik er mee bezig ben is het best een uitdaging om alles zo in te plannen om zoveel mogelijk diensten binnen je stad te hebben. Zo heb ik net een expocenter gebouwd, een behoorlijk groot gebouw. Hiervoor moest een complete woonwijk sneuvelen omdat er ook meteen een tramstation naast moest komen.
Gelukkig trekt dit weer enorm veel bezoekers/toeristen waardoor de inkomsten binnenstromen. Ongeveer 350K in kas nu en dus lekker aan het spenderen aan scholen en gezondheidszorg!

Bij gebrek aan screenshots, hier is mijn stream: http://www.twitch.tv/varia_qt

ps. ik speel vanavond al 2 uur probleemloos :P

[ Voor 3% gewijzigd door vleesjus op 07-03-2013 20:11 ]

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-01 15:09
Mils schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:03:
Klopt, dit topic was meer voor strategieën en tips.

MAAR door alle problemen worden het meer een forum voor tips en trucs om überhaupt te kunnen spelen :)
Yup, als bijna niemand kan spelen valt er denk ik niet veel inhoudelijk over het spel te praten.

Is er btw al een officieel excuus ofzo van EA geweest?

• AlphaWolf
vleesjus schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:09:
Gaat erg lekker met mijn stad. 2 dagen geleden al begonnen en begin het aardig onder de knie te krijgen. Mijn dorpje is inmiddels uitgegroeid tot een stad met 77k inwoners.

Ik vond de kleine steden in het begin erg tegenvallen, maar nu ik er mee bezig ben is het best een uitdaging om alles zo in te plannen om zoveel mogelijk diensten binnen je stad te hebben. Zo heb ik net een expocenter gebouwd, een behoorlijk groot gebouw. Hiervoor moest een complete woonwijk sneuvelen omdat er ook meteen een tramstation naast moest komen.
Gelukkig trekt dit weer enorm veel bezoekers/toeristen waardoor de inkomsten binnenstromen. Ongeveer 350K in kas nu en dus lekker aan het spenderen aan scholen en gezondheidszorg!

Klinkt goed :) alleen je stream is offline?

Edit: Werkt nu wel

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
vleesjus schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:09:

hoe heb je dat ding kunnen bouwen? Ik kon die kleine wel plaatsen maar die grote paste nergens. Ook niet toen ik er een hele wijk voor had weg gehaald.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-01 16:35

yzx

Neteen 5tal minuten staan staren waarom mijn gebouwen niet geupgrade werden :+
Een inzoom actie later zag ik dat de wegen compleet dicht waren
Oei oei

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

vleesjus

echte vleesjus!

Donstil schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:14:
[...]

hoe heb je dat ding kunnen bouwen? Ik kon die kleine wel plaatsen maar die grote paste nergens. Ook niet toen ik er een hele wijk voor had weg gehaald.
Expo center is de kleine :P b Het heeft wel een behoorlijk lang recht stuk weg nodig.
AlphaWolf schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:11:
[...]

Klinkt goed :) alleen je stream is offline?

Edit: Werkt nu wel
Yep stream crashte even.

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-11-2025
Mozes kriebels, wat mij betreft mogen er wel heel wat verbeteringen met de servers... Alles zit vol leuk als je lekker wilt gamen en alle servers zitten vol dus kan je alsnog niet verder met je city.
Groot nadeel als je niet voldoende capaciteit hebt. Slechte zaak van EA.... :(

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06-2025
Pctje91 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:21:
Mozes kriebels, wat mij betreft mogen er wel heel wat verbeteringen met de servers... Alles zit vol leuk als je lekker wilt gamen en alle servers zitten vol dus kan je alsnog niet verder met je city.
Groot nadeel als je niet voldoende capaciteit hebt. Slechte zaak van EA.... :(
En vooral niks zeggen.

• Donstil
  • Niet online
vleesjus schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:20:
[...]

Expo center is de kleine :P b Het heeft wel een behoorlijk lang recht stuk weg nodig.
Ooh die had ik dan ook. Makkelijk cashen wel. 35.000 investeren. 100.000 winst.
Puur en alleen met inwoners van mijn stad al makkelijk haalbaar.

Daarom wilde ik die grotere bouwen maar krijg hem nergens gebouwd.

• Mils
  • Laatst online: 13:00
Hoeveel van jullie hebben ook daadwerkelijk geklaagd bij EA? Of alleen hier op het forum?

WP: Ecodan PUHZ-SW50

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Heerlijk spel tot nu toe! zit alleen in mn eigen regio en heb een bacterie uitbraak. Bij het gemeentehuis staat het helemaal vol met mensen die het protesteren zijn xD

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:09
Eigenlijk echt stom dat er allemaal verschillende servers zijn. Het lijkt mij juist een spel wat makkelijk te schalen is. Zodra een gebruiker inlogt laad je gewoon zijn regio op één van de servers in de cluster en connect je daar de gebruiker mee. Je stelt een maximum vast van regio's per server en zodra een server vol is laad je nieuwe mensen op een andere server.

• Lekkerboeie86
  • Nu online
in een paar uur tijd is de helft van mn bewoners weg :( ligt denk aan die bacterien maar weet niet hoe dit ik dit kan oplossen. heb afval verwerking. riolering en een ziekenhuis. iemand een idee?

• Mortalboy[NL]
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
Heb je ook scholen?

Verwijderd

In geval van een epidemie moet je een grotere ziekenhuis bouwen, kan het niet checken want kan niet op de servers komen...

• Lekkerboeie86
  • Nu online
ik heb 1 school met uitbreiding. ik ben van bijna 3000 inwoners naar 800 gegaan. heb extra afvalverwerking ingezet. Maar zoals ik nu in de stats kan zien in de industrie erg vervuilend. Terwijl ik er niet eens veel van heb.

Verwijderd

Pfff...Blijf problemen houden met het verkeer. Hoe breder de wegen zijn, hoe meer ellende je hebt. :-(

• Mmore
  • Laatst online: 14-01 21:02
Lekkerboeie86, klinkt alsof je inwoners wel in wealth zijn gegroeit maar niet in de grote -- welke density zijn de roads waar je bevolking aan woont?

Ik heb last van een bug waarbij m'n recycling plant niet meer werkt. Verzamelt wel gewoon stuff maar nu zit ie vol (20ton) en produceert ie nagenoeg niets meer aan plastic. Uit en aanzetten werkt niet... :'(

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:52
Dan zit je er verdomme in, kan ie de stad weer niet laden

• theburninglink
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-01 13:58
Mmore schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:01:
Ik heb last van een bug waarbij m'n recycling plant niet meer werkt. Verzamelt wel gewoon stuff maar nu zit ie vol (20ton) en produceert ie nagenoeg niets meer aan plastic. Uit en aanzetten werkt niet... :'(
Hij produceert niks meer omdat z'n opslagdepot vol zit. Om het op te lossen moet je een handelsdepot neerzetten en die een plastic opslag geven. Dan kan je dat plastic ook weer verkopen.

[ Voor 46% gewijzigd door theburninglink op 07-03-2013 21:04 ]

'I reject your reality and substitute my own'

• Lekkerboeie86
  • Nu online
ik heb vooral low en medium density aan rustige wegen. aan het begin ging het erg lekker. tot ik overal brand kreeg. en nu nog een bacterie aanval er overheen. :'(

• Mmore
theburninglink schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:03:
[...]

Hij produceert niks meer omdat z'n opslagdepot vol zit. Om het op te lossen moet je een handelsdepot neerzetten en die een plastic opslag geven. Dan kan je dat plastic ook weer verkopen.
Sorry, ik was niet erg duidelijk. De plastic is helemaal leeg, de rotzooi is helemaal vol. De zooi wordt niet omgezet -> plastic. Mijn trade depot direct ernaast doet dan ook helemaal niets. ;) Heeft prima gewerkt hoor. Schijnt een bekende bug te zijn, vond net via Google andere mensen die er last van hadden.

Kost me veel geld, export van plastic leverde mij behoorlijk wat op.

@Lekkerboeie - hogere density zorgt voor meer mensen in general :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mmore op 07-03-2013 21:07 ]

• theburninglink
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-01 13:58
Ah op die manier, ik had daar ook last van als ik m'n recyclingplant net neer had gezet. Meestal helpte het neerzetten van meer 'plasticophaalwagens' :P

Want plastic wordt met een aparte truck opgehaald, althans zo heb ik het begrepen toen ik het ingame las (kan nu even niet ingame... *mompelt iets met servers*)

'I reject your reality and substitute my own'

• Lekkerboeie86
  • Nu online
hahaha ik ook :) als straf dat iedereen dood is ben ik ook van de server gekicked :o

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:54
Holy fuck! Wat een prachtig spel! Speel 'm op m'n Retina MacBook Pro in 2880 x 1800 met alles op High. _O_

Wel pittig spel. Valt niet mee om alles op te vangen..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Heb weer een mooi lopende stad erbij :) High-tech, processors bouwen van recycled plastic en alloy. Wil bij een mede burgemeester z'n vervuiling ophalen maar dat werkt niet omdat de regio crasht... das matig.

Maar wel erg leuk om zo in detail bezig te zijn. Stad groeide van 20k naar 50k inwoners terwijl ik lekker met de details aan het klooien ben. Universiteitje bij de industrie, science expansion erbij. Voila.

[ Voor 33% gewijzigd door Tsurany op 07-03-2013 21:40 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-01 23:32
Eindelijk een uurtje kunnen spelen net, eerste stad in sandbox-mode, na een uurtje waarschuwing dat ik failliet aan het gaan was :-)

Denk dat het probleem was dat ik te snel te dure/grote voorzieningen heb neergezet, had ook voortdurend meer werkers nodig en bleef maar groene zones bijplaatsen. Heb hier en daar wel parkjes ed. neergegooid, had een school, een ferry-terminal (meestal gesloten wegens te weinig werkers), bussen, ziekenhuis, brandweer, water, stroom, afval (zowel een dump als een recycle-station), alle voorzieningen waaraan ik kon denken heb ik geplaatst (politie niet aan toegekomen, toen was ik al failliet). Op het eind nog geen 5000 inwoners en een cashflow van -2500. Het viel me op dat de industrie aan het zeuren was om een trade depot, maar ik kon niet vinden hoe ik die kan bouwen...

Iemand wat tips? Vind het leuk om uit te zoeken, maar altijd handig om een zetje in de goede richting te krijgen :-) ik denk zelf dus dat ik te snel te veel heb gebouwd, en ik had maar weinig inwoners, huisjes bleven op low density staan.

Inderdaad een prachtig spel zeg! Je kunt echt verdwalen in de wereld, gewoon alleen maar even kijken, klikken op gebouwen, kijken wat de mogelijkheden allemaal zijn...

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:54
Ik vind het ook heerlijk om lekker in te zoomen op de stad om de grafische pracht te zien en de stad echt te zien leven. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• sohl10
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-01 23:02
Uurtje geleden even gespeeld, had het gevoel dat de gebouwen wat minder snel naar medium-density gingen dan bij de beta.. Nu kom ik er helaas niet meer in, alle servers zijn druk en EU oost 2 (enige waar staat 'beschikbaar') is onbereikbaar :'(

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-11-2025
migchiell schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:41:
Denk dat het probleem was dat ik te snel te dure/grote voorzieningen heb neergezet, had ook voortdurend meer werkers nodig en bleef maar groene zones bijplaatsen. Heb hier en daar wel parkjes ed. neergegooid, had een school, een ferry-terminal (meestal gesloten wegens te weinig werkers), bussen, ziekenhuis, brandweer, water, stroom, afval (zowel een dump als een recycle-station), alle voorzieningen waaraan ik kon denken heb ik geplaatst (politie niet aan toegekomen, toen was ik al failliet). Op het eind nog geen 5000 inwoners en een cashflow van -2500. Het viel me op dat de industrie aan het zeuren was om een trade depot, maar ik kon niet vinden hoe ik die kan bouwen...

Iemand wat tips? Vind het leuk om uit te zoeken, maar altijd handig om een zetje in de goede richting te krijgen :-) ik denk zelf dus dat ik te snel te veel heb gebouwd, en ik had maar weinig inwoners, huisjes bleven op low density staan.
Trade depot kun je bouwen door bij de specialiteit handel te kijken. Verder is het aan te bevelen in het begin vooral in te spelen op de behoeftes die zich zullen ontwikkelen, als je dat een beetje onder de knie hebt kun je in latere steden al gauw zelf aan de slag omdat je dan weet wat er nodig is en in welke volgorde dat het meest handig is. :)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:07

The_Worst

Unox

Releasenotes patch 1.2:
[list]• Fix for crash caused most commonly occurring on servers experiencing lag. This crash would happen most often when claiming a new city when playing in a region.
• Fix for server select dialog not appearing on start-up if the server the player was last on is not available.
• Disabled Cheetah speed. Cheetah speed is is now the same as llama speed.
• Crash fix for finding closest points.
• Crash fixes in transport and pedestrian code.
• A fix cities having processing problems associated with helicopters
Bron

It's a temporary measure to reduce load on the server and let more people play. We fully intend to reenable it. Bron

[ Voor 24% gewijzigd door The_Worst op 07-03-2013 21:56 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Mmore
Disabled Cheetah speed.

.....

Wow.

• The_Worst

The_Worst

Unox

Je moet herstarten om de patch te laten installeren maar ik zou het niet doen. Alle servers zitten vol en je komt er momenteel niet in.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Phoenix_the_II
  • Laatst online: 15-12-2020
Mmore schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:54:
Disabled Cheetah speed.

.....

Wow.
Volgende patch:

"Disabled all speeds. So that users can at least claim their cities. Meanwhile we're going back to do drawing board and recode the game. ETA: soon(tm)"

Verwijderd

The_Worst schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:52:
Releasenotes patch 1.2:
[list]• Fix for crash caused most commonly occurring on servers experiencing lag. This crash would happen most often when claiming a new city when playing in a region.
• Fix for server select dialog not appearing on start-up if the server the player was last on is not available.
• Disabled Cheetah speed. Cheetah speed is is now the same as llama speed.
• Crash fix for finding closest points.
• Crash fixes in transport and pedestrian code.
• A fix cities having processing problems associated with helicopters
Ze zijn echt goed bezig: http://arstechnica.com/ga...mcity-servers/?comments=1

EA Technician: Dude the servers are literally smoking here, we should call the cloud guys and add some capacity.
EA Bobo: WUT and cut in my share turnout and profits? NEVAH!
EA Crowdcontrol: There's nothing wrong here, we just disabled half the game so it should be better now.
EA Technician: Man they don't get it, the login servers are smoking, not the game servers... Whatever, i'll just be quiet and hope for my bonus this year.

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-01 23:19
Mmore schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:54:
Disabled Cheetah speed.

.....

Wow.
Inderdaad een beetje apart. Ik vermoed dat ze dit hebben gedaan om server-load te reduceren. Een gedeelte van de micro-schaal berekeningen worden op hun server gedaan. Wanneer de game snelheid lager ligt gebeurt er minder en worden zodoende de servers wat ontlast. Ik denk dat Cheetah snelheid later wel weer wordt toegevoegd. Ik zou het in ieder geval zeer raar vinden als ze tijdens development Cheetah snelheid prima hebben bevonden, en het vervolgens 2 dagen na de eerste release dag uit het spel slopen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ligt het aan mij of ligt je stad stil als je alt-tabbed ?

https://discord.com/invite/tweakers

• sohl10
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-01 23:02
Een vraagje: Als je een regio op een server van Europa hebt, kan je dan ook later verder spelen op de server van Amerika?

Verwijderd

sohl10 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:01:
Een vraagje: Als je een regio op een server van Europa hebt, kan je dan ook later verder spelen op de server van Amerika?
nee

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:39
sohl10 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:01:
Nee. Zie: https://help.ea.com/nl/ar...o-servers-work-in-simcity

Steam ||

• Terranova
Nou ben benieuwd, net een tijdje gespeeld. Stad inmens laten groeien, maar servers weer plat. Hopen dat het opgeslagen is

• The_Worst

The_Worst

Unox

Als je geen melding had van verbinding met de servers is verbroken en het spel is normaal afgesloten dan is jouw stad er nog steeds.

• Terranova
The_Worst schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:11:
Als je geen melding had van verbinding met de servers is verbroken en het spel is normaal afgesloten dan is jouw stad er nog steeds.
Ohh die had ik voortdurend, maar soms weer verbinding. Maar ik was zo dom om naar een andere stad in mijn region te gaan. Daarna klapte ie

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 01:51
ik had vanmiddag dat de verbinding verbroken was. ik ben toen gewoon door blijven spelen en later was de verbinding gewoon weer hersteld.... maarja voor het zelfde geld hersteld ie niet...

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• The_Worst

The_Worst

Unox

Klopt en soms crasht het spel als je geen verbinding hebt en dan kunnen de rapen gaar zijn maar elke keer als je weer verbinding hebt synchroniseert het spel (niet constant overigens) dus mogelijk val je wat terug.

• simlock
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07-2021
Rivanov schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:15:
Holy fuck! Wat een prachtig spel! Speel 'm op m'n Retina MacBook Pro in 2880 x 1800 met alles op High. _O_

Wel pittig spel. Valt niet mee om alles op te vangen..
Via bootcamp dan zeker? Staan je fans dan niet de hele tijd te loeien als een gek?

Verwijderd

Fijn zeg online DRM. De hele launch is erdoor verziekt. Het is slechts een vertragende factor. Volgende week is hij ook via minder legale circuits verkrijgbaar.

• CyberDonky
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-01 15:42

CyberDonky

DealBytes

Heb voortdurend Simcity kunnen spelen, soms viel de verbinding weg maar alles bleef gesynchroniseerd! :)
De verbinding is wel wat stabieler gelukkig!

• Xyrr
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:17:
Fijn zeg online DRM. De hele launch is erdoor verziekt. Het is slechts een vertragende factor. Volgende week is hij ook via minder legale circuits verkrijgbaar.
Ze hebben het spel zo ontworpen dat de servers een deel van de berekeningen overnemen. Zonder server werkt het spel dus helemaal niet. Op den duur zullen er wel private servers beschikbaar komen, maar niet volgende week.

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik zit nog in het spelletje, zoek de server te wachten.
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:17:
Verkeerde topic, zie ook dat grote roze venster in beeld.

[ Voor 75% gewijzigd door Postius op 07-03-2013 22:20 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-01 21:11
Xyrr schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:19:
[...]

Ze hebben het spel zo ontworpen dat de servers een deel van de berekeningen overnemen. Zonder server werkt het spel dus helemaal niet. Op den duur zullen er wel private servers beschikbaar komen, maar niet volgende week.
En toch hebben al tientallen mensen 2 uur lang zonder verbinding gespeeld en alles ging gewoon door :)

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
klopt hier ook, maar na een bepaalde (buffertijd?) wordt je dan alsnog uit je region naar het main menu geslingert :( tenminste, dat is mij nu al 2 keer overkomen.

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:05
batsma schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:22:
klopt hier ook, maar na een bepaalde (buffertijd?) wordt je dan alsnog uit je region naar het main menu geslingert :( tenminste, dat is mij nu al 2 keer overkomen.
is dan ook je save weg? want dat ik net ook! hoop dat mn stad er nog een beetje is :(

• Mischa_NL
  • Laatst online: 01-02-2023
Wat een baggerzooi.
Dat dit anno 2013 nog steeds blijft gebeuren bij elke grote release.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zow, dit lijkt nu toch wel een van de grootste rampen in de geschiedenis van game-releases te worden.

Diablo 3 was ook ernstig, maar dat was een wereldwijde release, waar na de eerste dag al behoorlijk verbetering kwam. Simcity is nu 4 dagen uit, en de problemen lijken alleen maar erger te worden. Straks met de nieuwe stroom gamers komend weekend zal het ook dan waarschijnlijk niet goed speelbaar zijn. Ik ben normaal optimistisch, maar ik zie het nog niet speelbaar worden voor minimaal midden volgende week :(

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• timper
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb tot nu toe 5 min turtorial gespeeld, daarna is het me niet meer gelukt. Nog steed vind ik het slecht dat er geen totale offline singleplayer modus is, dan kan je tenminste gewoon spelen.

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
timper schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:28:
Ik heb tot nu toe 5 min turtorial gespeeld, daarna is het me niet meer gelukt. Nog steed vind ik het slecht dat er geen totale offline singleplayer modus is, dan kan je tenminste gewoon spelen.
nogmaals, dat kan niet, want de simulatie draait op servers van EA. Niet alleen DRM en inloggen dus, maar de hele simulatie. Dat zou te zwaar zijn voor je eigen pc.

• The_Worst

The_Worst

Unox

Diverse mensen hebben desondanks ook al gezegd dat ze 2 uur lang konden speler zonder een verbinding te hebben met de server dus die vlieger gaat niet helemaal op.

• HADES2001
  • Niet online
Haribo112 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:29:
[...]

nogmaals, dat kan niet, want de simulatie draait op servers van EA. Niet alleen DRM en inloggen dus, maar de hele simulatie. Dat zou te zwaar zijn voor je eigen pc.
geloof jij altijd de fabeltjes van EA ?
het is complete onzin sim city 4 draaide toch ook gewoon ? ze praten wel mooi over een online wereld ecenomy maar als je singleplayer/offline speelt valt dat hele aspect al weg

• timper
[...]

Maar dan mogen ze er wel voor zorgen dat je het kan spelen:)

Verwijderd

[...]

Ik geloof hier dus echt geen drol van.
Dit is voor mijn gevoel een mooi PR praatje om dat hele online DRM bij de mensen naar binnen te werken.

• timper
Dit zou volgens mij gewoon prima kunnen...

• DrBreakalot
  • Laatst online: 08-01 22:04
The_Worst schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:31:
Diverse mensen hebben desondanks ook al gezegd dat ze 2 uur lang konden speler zonder een verbinding te hebben met de server dus die vlieger gaat niet helemaal op.
Klopt, ik ook vanavond, maar uiteindelijk ben ik gekickt.
Tussen steden gebeurt echter niets als er geen verbinding is, geen water, elektriciteit of mensen gingen heen en weer.

• staringgg
  • Niet online
The_Worst schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:31:
Idd.. maar 'cloud' berekeningen zullen bijvoorbeeld wel de regio berekenen en maar niet je eigen stad. Vandaar dat je zonder contact toch kunt verder spelen. (Vermoed ik)

Gewoon doen

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-01 21:46
Zojuist 4 uur aan een stuk gespeeld tot 75K inwoners en de grote solar 40% onderzocht.. helaas wilde ik ff alt-tabben en bam vastloper in spel... achja.. mooie tijd om te stoppen...

| Losing my religion |

• Terranova
Ohh joepie elke servert is nu busy, maar misschien is het maar beter dat ik niet zie dat mijn stad niet opgeslagen is. Anders komt er niet veel van slapen vannacht :p

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2025
En straks komt daar nog eens UK en Ierland bij en nog wat kleinere landen.

internix.be

• Peoplen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2025
Welke simulatie? De Glassbox engine hebben ze uitgelegd maar ik kan me niet inbeelden welke simulaties te zwaar zouden zijn voor een beetje processor. De simulaties die gedaan worden zijn puur anti-piracy en semi voor multiplayer (global market).

Heb goedkoop een key kunnen bemachtigen, helaas krijg ik hem morgen pas maar heb zo te lezen nog niet veel gemist. Heb het idee dat er nog een grote groep mensen is die morgen pas een key krijgen, excuus van mijn dealer is: "UK release is pas 8 maart, dat is de uiterste levertijd dat wij mogen leveren."

Had verwacht dat in de loop van vandaag de problemen zouden verminderen, maar met nog een extra groep mensen die morgen van 'pre-order' naar 'live' gaan verwacht ik niet dat de problemen snel opgelost gaan worden.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:29
Jump schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:35:
En straks komt daar nog eens UK en Ierland bij en nog wat kleinere landen.
En alle mensen met een key uit die landen, waaronder le moi :)

• The_Worst

The_Worst

Unox

Het vervelende is dat ik naar Europe West 1 wil maar daar wil hij geen verbinding mee maken. Nu is dat niet perse een groot probleem maar de launcher springt altijd naar Europe West 2 na één foute verbindingspoging welke andere server ik ook selecteer. Nu zegt hij dus van game is ready maar daar wil ik niet heen :-(

• Krukar
  • Laatst online: 22-12-2025
Setting certain simulation aspects and rendering on EA's SimCity servers is a technical requirement for the game to run. Data for actions like trading between cities and cross-regional affects (like pollution and fluctuating availability of resources) is processed on EA's servers then returned to players' PCs.

"GlassBox is the engine that drives the entire game-the buildings, the economics, trading, and also the overall simulation that can track data for up to 100,000 individual Sims inside each city," she wrote. "There is a massive amount of computing that goes into all of this, and GlassBox works by attributing portions of the computing to EA servers (the cloud) and some on the player's local computer."
Wat op de EA servers draait is dus de region-functies. Als je geen verbinding hebt werkt je stad dus wel maar gebeurt er niets tussen je steden in de regio.

Straks met die challenges gaan ze schijnbaar nog meer doen met dat always-online:
According to Bradshaw, having all players online all the time allows Maxis to collect the information it needs to create and issue weekly local and global challenges for players, as well as keep leaderboards up to date.

[ Voor 15% gewijzigd door Krukar op 07-03-2013 22:40 ]

• Peoplen
Maar ze hebben een singleplayer ingebouwd, de sandbox. Houd deze dan in ieder geval in je centrale simulatie ipv de DRM-cloud. Veel spellen zijn multiplayer het beste, maar wanneer de servers down zijn kon je zelfs Battlefield nog in singleplayer spelen.

• Krukar
  • Laatst online: 22-12-2025
Tja, denk dat dat vooral te maken heeft met piracy. Een hele GlassBox server nabouwen om een cracked game op te spelen is even andere koek dan een lokale executable reverse engineeren en er wat in aan te passen.

• staringgg
  • Niet online
Vervelend natuurlijk allemaal met de servers, maar dat is nu niet anders.. Zolang ze het maar snel oplossen! Dat er in het weekend gewoon ingelogd en gespeeld kan worden

Gewoon doen

• Peoplen
Het DRM gedeelte zuigt, EA en de hele markt eromheen is klote, maarja de gaming markt heeft zich eenmaal efficiënter kunnen aanpassen dan de muziekmarkt, en dit is het resultaat. Actie, reactie en geef ze eens ongelijk.

Het is alleen jammer dat vroeger alles gelijk gratis gespeeld kon worden, en we tegenwoordig betalen en moeten wachten..

Verwijderd

Zo dat moet pijn doen, Amazon geeft geld terug en heeft een waarschuwing geplaatst bij simcity op disc in hun winkel, digital download leveren ze niet meer.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:31

Zorian

What the fox?

Vind het een beetje erg zeikerig hoor. Het spel is amper uit en mensen janken alsof het het einde van de wereld is en dit voor de rest van de tijd zo blijft.

Come on, het spel is amper uit. Calm your tits. Dit is te verwachten, kijk bijvoorbeeld ook naar BF3 enzo.

Maar goed, my 2 cents. Geef ze even een dagje of 2 de tijd en alles zal weer fantastisch zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Zorian op 07-03-2013 23:02 ]

• Mischa_NL
  • Laatst online: 01-02-2023
Xereon schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:02:
Vind het een beetje erg zeikerig hoor. Het spel is amper uit en mensen janken alsof het het einde van de wereld is en dit voor de rest van de tijd zo blijft.

Come on, het spel is amper uit. Calm your tits. Dit is te verwachten, kijk bijvoorbeeld ook naar BF3 enzo.

Maar goed, my 2 cents. Geef ze even een dagje of 2 de tijd en alles zal weer fantastisch zijn.
Het hoort vanaf seconde 1 gewoon te werken. Klaar.

• bouldymen
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-12-2025

Ik vindt het wel vervelend als ik een nieuwe koelkast koop dan verwacht ik ook gewoon dat deze werkt en niet dat de verkoper mij gaat vertelen dat het koel element over paar dagen komt.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-01 15:09

Je betaald voor de game om hem te spelen niet om te wachten tot EA hun zaakjes op orde heeft.
Dat de game goed zou verkopen dat hadden ze kunnen verwachten puur door te kijken naar de pre-orders of naar de grote beta code vraag en het is niet alsof EA een klein bedrijfje is.

Daarnaast hebben ze in het verleden al vaker dergelijke problemen gehad dus dan zou je verwachten dat ze zich zouden indekken bij toekomstige grote releases.

@MulderA
In 1 woord: Geniaal.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-01 10:16

Vergeet niet dat dit nu al 3 dagen aan de gang is. De ramp release in de US was een voorbode voor de release in de EU.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:31

Zorian

What the fox?

^ Met als verschil dat een koelkast niet door zoveel mensen tegelijk wordt bezocht.
Dit gebeurt simpelweg zo goed als altijd bij populaire spellen op de releasedag en de dag erna.

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-12-2025
Goed leuk dagje cebit gehad, ben net terug.. spel lag op de deurmat meteen geinstalleerd en spelen maar... NOT kom er niet in.. GVD...
Dan denk ik wat hebben ze nu dan geleerd van die stress testen met hun beta's..???

Verwijderd

Xereon schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:13:
^ Met als verschil dat een koelkast niet door zoveel mensen tegelijk wordt bezocht.
Dit gebeurt simpelweg zo goed als altijd bij populaire spellen op de releasedag en de dag erna.
En de dag daarna en daarna, misschien zelfs wel het hele weekend daar kan je letterlijk op wachten.

Verwijderd

Laat ik na een hoop gezeur over problemen maar eens een review schrijven. ;)

Ik heb vandaag zo'n 4-5 uur gespeeld in 1 regio, en heb daar 4 plaatsen opgebouwd. Het viel mij op dat ik net als in de oude SC nog steeds om de paar blokken een Medical, Fire, Police, Education moet plaatsen omdat ze anders de stad niet goed dekken.

De stad wilde niet echt groeien met alleen maar R en C zones, ik moest ook I erbij zetten, en dat vind ik jammer omdat de maps te klein zijn om grote lappen industrie neer te gooien.

Het boren van olie, en graven van erts vond ik erg leuk om te doen, het ging mij goed af en kon hiermee ook snel groeien.

Hopelijk kan ik binnenkort een volledige regio volbouwen en kijken wat er tussen de plaatsen in de regio kan plaats vinden zoals handel en werken buiten de regio.

Verwijderd

Moet Industrial persee in dezelfde stad? Of kun je ook een andere stad binnen de regio hiervoor gebruiken?

• Xyrr
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:17:
Ik heb vandaag zo'n 4-5 uur gespeeld in 1 regio, en heb daar 4 plaatsen opgebouwd. Het viel mij op dat ik net als in de oude SC nog steeds om de paar blokken een Medical, Fire, Police, Education moet plaatsen omdat ze anders de stad niet goed dekken.
Het moeten bouwen van politie etc. om de paar blokken vind ik ook een beetje apart. In de echte wereld is dit ook niet het geval; in Nederland is de gemiddelde afstand tot een ziekenhuis zo'n 10 kilometer. Ik had liever gezien dat er kleinere politie/medische gebouwen waren zoals de huisartsenpost, criminaliteit meldpunt, etc.

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:17:
Echt? Ik ervaar dat juist anders. Ik heb een groot politie bureau, een kliniek (geen ziekenhuis) en een groot brandweer ding.

Alle 3 volledig geupgrade. was voor een stad met 90k ruim voldoende.
Cellen zaten amper vol. 9 van de 45 bedden waren maar bezet en brandweer rukte maar af en toe uit.

Edit: Wel een stad met industrie op het hoogste niveau dus haast geen vervuiling en een kern energie centrale zonder uitstoot.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 07-03-2013 23:24 ]

Verwijderd

Nou ik was dus even online en besloot een regio te maken, toen ik op claim city klikte knalde hij naar hoofdmenu en verbinding kwijt... Ik denk regio kwijt, ja toch?

Nee, zo'n 10 minuten geleden krijg ik in het menu een extra knop en een melding servers zijn offline gehaald. Die extra knop bracht mij naar mijn nieuw geclaimde stad, wat mij verbaasde. Nu heb ik bijna 1000 inwoners, kan geen andere steden claimen in mijn region, want het spul is offline, maar voor de rest werkt alles.

Dag theorie dat server nodig is voor de simulator dus. Wel balen als hij hem niet tussentijds kan reconnecten anders heb ik morgen nog een lege stad :/

• Xyrr
Super! Ben na uren weer op de server... Nu krijg ik echter de optie om de tutorial te doen, en de steden waar ik eerder op de dag een aantal uren aan heb besteed zijn verdwenen.

Nevermind, somehow ben ik van server geswitched.

[ Voor 14% gewijzigd door Xyrr op 07-03-2013 23:46 ]

• Mausz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-03-2025
Wat als je vergeet op welke server je je regio heb gemaakt? Is daar een overzicht van ofzo?
Pagina: 1 ... 81 ... 131 Laatste

Let op:
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic

Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!

Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.