Mijn online ervaringen en mening:
ik heb de nodige races online gedaan, ik moet eerlijk zeggen dat ik er online tegen vreemden niet zo veel aan vind. Misschien lag het aan de rooms waarin ik kwam maar elke race was alleen maar 1 groot bots festijn. Ik vond overigens de Pure Skill mode waarin de map en auto door de game bepaald wordt een leuke online mode, aangezien daar de mensen iets serieuzer aan het racen waren.
Naar mijn mening komt het spel online pas echt tot zijn recht als je met je eigen club mensen raced, wij hebben nu vrij, za en zondag elke avond de nodige uren online geraced met elkaar (6 man) en dan is het spel echt fantastisch als iedereen iets serieuzer de races doet. In zo'n geval maakt het niet zoveel uit hoe je je auto geupgrade hebt, je maakt nog steeds wel kans met een wat lagere punten waardering van je auto als je de lijnen gewoon beter rijdt. Bovendien is het een leuke methode om wat meer uitdaging te krijgen als je zelf wat beter bent dan de overige, de mensen die echt net beginnen nemen dan een hogere punten auto en de mensen die wat meer ervaring hebben een iets lagere punten auto.
De races die er online inzitten zijn gevarieerd van korte (circuitjes) tot extreem lange (33+ KM) races. Ik kreeg wel de indruk dat niet alle single player racetracks ook online aanwezig waren maar er zijn er zat om je heel lang te vermaken.
De fun modes zijn leuk met een groep waarbij ik met name cat en mouse een hele leuke mode vindt als je een volle room hebt.
Free Roaming vond ik tegenvallen. Als je iets als burnout verwacht met coop challenges zul je teleurgesteld worden, er zijn zo'n 15 tot 20 coop challenges die eigenlijk allemaal hetzelfde zijn, zoals rij van punt A naar B binnen een bepaalde tijdsperiode, of rij met zijn allen binnen 10 seconden van elkaar met 250 km / uur langs snelheidspaal X. Ik vond het vrij saai en we waren er vrij snel klaar mee.
Wat een enorme topper is, is de monthly rival challenges, hiervoor ga je naar de race central club en kies je voor monthly rivals, je krijgt dan elke maand een stuk of 5 challenges waarin je de snelste tijd kunt neerzetten. Aangezien iedereen van je car club erin staat kun je al snel proberen de hoogste positie te krijgen door de ghost te verslaan van degene in je club. Dit kan uiteraard ook met elke single player race, maar ik vond met name de No Fear race een hele leuke challenge uit deze sectie.
Al met al vind ik online enorm goed uitgewerkt, maar het is wel leuker als je met een wat serieuzere groep 'friends' raced.