Zodra ik een auto heb die echt hard kan, zal ik wel wat harder gaan, maar m'n bijzonderste auto's zijn nu een Zonda R en een MC12. (PR challenges tellen toch niet?)
De flitspalen en traject controles vallen me trouwens erg tegen. t was toch leuk geweest als er nog een bepaalde schaling in zat, ipv. de hoogste bovenaan. Er zit wat dit betreft totaal geen diepgang in.
Bijvoorbeeld een snelheid per klasse was al leuk geweest: als ik in m'n A klasse Delta rondrijdt, is het nogal onzinnig om te zien dat het hardst gereden is met een R1 Veyron.
Over de season pass: niet kopen! Het is nl niet voordeliger. Het enige wat je er mee verdient zijn 6 extra wagens over de gehele looptijd, waarvan de eerste de Miura concept is, ofwel een direct kopie uit FM4 en niets bijzonders. Daarnaast zijn waarschijnlijk (kijkend naar de eerste pack) de helft van de auto's in elke pack een directe kopie uit FM4.
Wellicht dat de rally expansion wat leuks wordt, maar daar heb ik opzich Dirt 3 al voor.
Uiteindelijk heb ik tot nog toe een gemengd gevoel over het spel. In eerste instantie was ik door de demo aardig hyped, maar in de praktijk is er gewoon te weinig te doen. Het is racen of freeroamen en met freeroamen kan je eigenlijk alleen flitscamera's doen. Hierbij was een MP integratie wel erg welkom geweest!
Verder valt het arcadey feel niet echt bij me in de smaak. Zo zou ik t niet erg vinden dat wanneer ik frontaal op een CPU wagen klap, ik kompleet stil kom te staan, i.t.s.t. de auto met 100 km/h voor me uit te duwen... Of dat je ook daadwerkelijk
moet afremmen voor een bocht (MP

)... Of dat andere auto's ook echt beïnvloed worden als je ze aantikt (PIT is onmogelijk).
Ik ga 'm nu een paar weekjes rust geven. Volgende week Blops 2 en hopelijk stelt die niet teleur...