RoofTurkey schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:35:
[...]
-HDD lijkt me OK, maar misschien ga je toch liever voor
'green' 
.
-Dat scherm lijkt me ook OK en binnen dat segment valt dat scherm niet eens echt binnen het kaliber: belachelijk

.
-Behuizing ziet er wel goed uit, maar ken je
deze al?
-Scythe mugen is een hele goede prijs/prestatie koeler, maar puur voor de looks zou ik liever gaan voor een corsair hydro
H80 of
H100 (en dan wel met goede, stille fans en niet de stock-fans).
-GTX680 is een hele mooie kaart, maar misschien is het voor zo'n hoge resolutie toch wel leuk om voor een
4gb versie te gaan

.
-Die desktopset vind ik echt drie keer niets als ik hem zo zie, ga dan liever voor
deze.
-i7 FTW

(zeker bij video-editten merk je het verschil wel tussen een i5 en i7

)
-Blurayspeler...
-Niet zo'n fan van Cooler Master voedingen,
deze lijkt mij wel goed, zonder naar het belachelijke toe te gaan

(850w is BTW toch wel erg ruim voor SLI 680)
-Crucial is ook heel betrouwbaar, maar als je toch meer vertrouwen hebt in Samsung dan houd ik je niet tegen (gezien het relatieve prijsverschil tov de rest van je pc)
-Geheugen kun je het beste gaan voor
deze, tenzij je toch liever 16gb hebt dan kun je naar mijn mening het beste gaan voor
deze. Het voordeel van die twee is dat ze zeker weten nergens bij in de weg gaan zitten (bijv CPU koeler) en ze zijn nou niet bepaald duur
-Moederbord valt wat mij betreft in de prijsklasse:

. Ben je dan toch niet bang veel te betalen voor een goed moederbord, ga dan voor
deze voor de looks (het oog wil in die prijsklasse ook wat

) of
deze.
Dit is
mijn mening over wat er beter zou kunnen binnen jouw wenslijst
Veel succes verder!

Vriendelijk dank voor je sentimenten en bijdrage
Green HD vind ik niet heel nodig (5900rpm < 7200 rpm), wellicht als ik later een echte opslagunit ga bouwen.
Behuizing en scherm ben ik geloof ik wel tevreden mee, ik vind die Corsair kast het mooist van al het wit wat ik heb gezien.
De Thermaltake Level 10 GT Snow edition is wel weer wat anders, maar.. mwoah. en ook wel erg prijzig.
Koeling hou ik op de mugen, vloeistofkoeling is wel hip maar.. ik denk dat ie met lucht voorlopig wel frips genoeg blijft.
De
GTX480 die ik nu heb heeft idd 'maar' 2GB ram, maar vind de stap naar 4GB inderdaad wel érg veel geld. Volgens mij valt het performance-wise wel mee in de hogere resoluties. Maar wel een twijfelpunt (heb lang een 7970 overwogen met 3GB, maar de 480 bleek ondanks minder geheugen gewoon stukken sneller - ook op hogere resoluties). Is de verwachting dat die 4gb (3gb?) GT480 versies op korte termijn (zeg een maand) wat zakken in prijs? Lijkt me niet eigenlijk.
Desktopset.. wel een stuk mooier, die logitech. Ik had expres een natural bord uitgezocht, gebruik ik al jaren. Ik heb nogal grote handen, het was effe wennen maar ik wil niet meer zonder split-keyboard

Had ik niet gezegd idd.
De uitgezochte
Coolermaster voeding heb ik vervangen door die van XFX, ik vertrouw je blindelings. In mn huidige pc zit overigens een 620 watt Coolermaster, zie ik net. Lol, waarschijnlijk zou die nog wel genoeg zijn ook voor deze nieuwe build
Geheugen heb ik ook aangepast; lowprofile is idd waarschijnlijk handiger, zeker met die mugen.
En het
moederbord, mja.. die is misschien ook wel te.. Ik had 'm op de features eigenlijk.. waarvan ik de helft of meer waarschijnlijk toch nooit nodig heb. Die Sabertooth is wel erg apart, maar ik geloof niet dat ik 'm zou willen. Heb ik straks voor het eerst in mn leven een kast met een kek ruitje; zie ik alsnog alleen maar plastic!! Daar mopper ik bij m'n auto al over, dat alles ingepakt zit. Doe mij maar een DAFje wat dat betreft, dan kan je nog eens wat zien draaien

Ik heb de Dell wel overwogen, voornamelijk omdat ie een stukje goedkoper is. Misschien is een zwarte rand ook wel prettiger dan een witte, bedenk ik mij. Dell mist pivot geloof ik (maar ja so what..) Was het IPS paneel van die en de Fujitsu niet hetzelfde? Volgens mij ontloopt de technische kant elkaar nauwelijks, met hooguit een menustructuur die wat fujitsuweriger is.
En lol @ wolf in schaapskleren :-) Die houd ik er in! Misschien moet ie maar W0lf gaan heten in het netwerk, Phanomenom_2 is ook zo saai.
En @Camacha ook bedankt, ik ben het er mee eens. Ik hou het voorlopig inderdaad gewoon op de 2GB kaart, heeft vooralsnog pit zat. Ik ren nog niet direct naar de winkel, eerst maar effe een bureau opduikelen. Kan ondertussen die IB processor nog wat goedkoper worden