Toon posts:

[BBG aanschaf] Gamesysteem Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste
Acties:
  • 92.269 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• etnerdnl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-05 19:27
Goose GT schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:37:
[...]

Ik zal er wel videos mee edite, natuurlijk ook wel bezig met vmware maar over het algemeen is dat niet iets waar ik me vaak mee bezig houd.

Budget heb ik niet :P. haha, jah ik wil niet teveel uit gaan geven natuurlijk. Ik heb 2 26 inch schermen. Ik heb de voeding meer gekozen aangezien ik de kast wel ga uitbreiden.

Mobo heeft natuurlijk wel draadloos, is wat ik eigk wil aangezien ik op een woonboot woon :P
Waarmee ga je de kast uitbreiden? 720 watt is echt veel teveel.. het systeem wat je gaat draaien kan al makkelijk 550 watt.. en ik vraag me toch af of je het het geld waar zou moeten vinden om voor een beetje editten enz al een i7 en 16GB ram te nemen.. (scheelt ruim 100 euro) en je zou ook een goedkoper mobo kunnen nemen en een los wifi kaartje/adaptertje kunnen kopen.. ben je waarschijnlijk toch goedkoper uit :P Maarja als geld geen issue is.. alleen dan kunnen we je hier niet echt verder helpen want als je meer gaat uitgeven dan je 'nodig' hebt is het niet echt een Best Buy meer :)

PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
michaeltb schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:05:
[...]

De AMD + betere videokaart wordt vaker aangeraden ipv een i5. Maar waarom zou je dan niet gaan voor een i3? De i3 kost ~€100 en is dus ~€50 euro goedkoper, daarnaast presteert de i3 beter dan de 965 in games:

http://www.anandtech.com/bench/Product/102?vs=289

Of zie ik het verkeerd ? :)
Je ziet het verkeerd, de tests van anandtech zijn op een lage resolutie gedaan.

Naargelang de games meer multithreaded worden zal de phenom 965 steeds beter worden t.o.v. de i3. Daarnaast kun je de 965 'gemakkelijk' 20% overklokken waardoor ie nu al doorgaans sneller is dan de i3.
(vergelijk bv met de phenom 980 en trek die lijn nog 1x zover door)
Voor het ver overklokken is wel een betere koeler aan te raden, maar ook met stock koeler kun je al aardig wat winst pakken.

Wil je niet overklokken is de i3 inderdaad wel een aardige optie, maar zeker niet automatisch de betere keus boven de phenom 965.
Ook als verbruik belangrijk is, is de i3 het overwegen waard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-05 15:30
Toch zou ik zelf voor een i3 gaan, dan kun je in de toekomst nog een keer een andere cpu prikken, ik geloof dat AMD binnenkort overgaat op andere socket.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
michaeltb schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:03:
Toch zou ik zelf voor een i3 gaan, dan kun je in de toekomst nog een keer een andere cpu prikken, ik geloof dat AMD binnenkort overgaat op andere socket.
Er is nog niks bekend over een nieuwe socket, het schijnt dat de volgende generatie nog op AM3+ gaat werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 394838

Redblader schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 00:20:
Slecht als in: kan eventueel schadelijk zijn voor je systeem en niet het geadverteerde vermogen leveren, er is een reden dat voedingen van een goed merk 2x zo duur zijn, de kwaliteit van de onderdelen is gewoon veel hoger.

Efficiëntie is maar een deel van een voeding, maar van die goedkope prut voedingen hebben ook zeer onstabiele voltages bijvoorbeeld wat nadelig kan zijn voor alle andere onderdelen in je PC.
Mmm ja, dat dacht ik al. Hartstikke bedankt dat je me daar nog even op wijst, het zou jammer zijn als ik direct al alles zou kapot maken.

mvg

Romke

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

minimals schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:03:
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden om op de programmeren (door mezelf) en dagdagelijkse taken te doen (de rest van het gezin). Onder programmeren vallen Netbeans, Visual Studio en af en toe een VM (Linux en dergelijke). Ik veronderstel dat ik dan best bij Intel CPU's blijf voor de performance die ik nodig heb.
Een IDE soepel draaiend houden heb je op zich geen hele zware CPU voor nodig, dus daarvoor maakt het niet zo uit. Ik zou dus vooral kijken of het voor games goed genoeg is.
Het komt dus momenteel een beetje neer op de vraag of de gekozen gtx 560 Diablo 3 en Guild Wars 2 in al hun glorie kan draaien op een resolutie van 1920x1080.
Lastig te beantwoorden, voor zover ik weet zijn daarvan nog geen benchmarks bekend of zo. Gezien de recommended specs die ik kan vinden zullen deze games niet extreem zwaar worden en dan zal een GTX560 wel voldoen. Maar dit weet ik dus niet zeker (niemand eigenlijk, lijkt me :P).
- Zo ja, dan zal ik investeren in een i5 2500 (182 euro) of i5 2500k + ander moederbord (190 euro, voorstellen voor een goed, goedkoop moederbord?).
Ligt er puur aan of je wilt OC'en, enige andere verschil tussen de K-versie en de non-K-versie is de IGP maar met een losse videokaart gebruik je die niet, dus als je wilt OC'en een K-versie en anders niet.
Inrage schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:34:
Lees de fucking openings post... wat is je budget?
Dat mag wel iets fucking vriendelijker verwoord worden. ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 244769

Ik wil graag voor mijn oom een Game-PC in elkaar draaien voor ongeveer 160 euro. Nu heb ik zelf al wat bij elkaar gezocht maar wil ik toch ook nog eventjes een second opinion aangezien ik sinds de i7 860/HD 5000 series niet echt bijgehouden heb wat leuke low-cost hardware is. De enigste eis is dat hij voor nu nog even 'future proof' is en dat hij Diablo 3 kan draaien. Harde schijven en case hoeven niet besteld te worden.

En kort nog eventjes een toelichting op mijn keuzes

Moederbord, gewoon een goedkoop bordje gepakt waar een PCI-E kaart in gezet kan worden.
Processor, voor wat ik gezien heb kan deze redelijk meekomen met de Exxxx serie (ik weet dat het een paar generaties terug is...).
Voeding, eentje van een bekend merk zodat je zeker weet dat hij er niet uit klapt bij belasting.
RAM, zelf goede ervaring mee en omdat het bordje maar 2 slots beschikt blijft er zo wat ruimte voor uitbreiding over.
videokaart, eigenlijk een beetje wilde gok met een beetje onderbuikgevoel. Ik vermoed dat deze sterk genoeg is voor D3 en andere games.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock N68-VS3 UCC€ 34,54€ 34,54
1AMD Athlon II X2 260 Boxed€ 56,40€ 56,40
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,90€ 37,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 18,79€ 18,79
1MSI R5450-MD1GD3H/LP€ 26,04€ 26,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 173,67

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-05 17:04

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Anoniem: 244769 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:14:
Ik wil graag voor mijn oom een Game-PC in elkaar draaien voor ongeveer 160 euro. Nu heb ik zelf al wat bij elkaar gezocht maar wil ik toch ook nog eventjes een second opinion aangezien ik sinds de i7 860/HD 5000 series niet echt bijgehouden heb wat leuke low-cost hardware is. De enigste eis is dat hij voor nu nog even 'future proof' is en dat hij Diablo 3 kan draaien. Harde schijven en case hoeven niet besteld te worden.

En kort nog eventjes een toelichting op mijn keuzes

Moederbord, gewoon een goedkoop bordje gepakt waar een PCI-E kaart in gezet kan worden.
Processor, voor wat ik gezien heb kan deze redelijk meekomen met de Exxxx serie (ik weet dat het een paar generaties terug is...).
Voeding, eentje van een bekend merk zodat je zeker weet dat hij er niet uit klapt bij belasting.
RAM, zelf goede ervaring mee en omdat het bordje maar 2 slots beschikt blijft er zo wat ruimte voor uitbreiding over.
videokaart, eigenlijk een beetje wilde gok met een beetje onderbuikgevoel. Ik vermoed dat deze sterk genoeg is voor D3 en andere games.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock N68-VS3 UCC€ 34,54€ 34,54
1AMD Athlon II X2 260 Boxed€ 56,40€ 56,40
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,90€ 37,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 18,79€ 18,79
1MSI R5450-MD1GD3H/LP€ 26,04€ 26,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 173,67
Bij zo'n budget zou ik toch eerder gaan kijken naar tweedehands spullen. Vooral omdat je ook helemaal niet bang bent om met oudere generaties te werken ;)

Grillmeister

Acties:
  • 0Henk 'm!

• minimals
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-04 22:17
Na nog eens goed nagedacht te hebben en de BBG van afgelopen maand er nog eens op na te kijken ben ik uitgekomen op het volgende systeem. Enkel de kast is een beetje een gok, maar hij wordt overal geprezen om zijn prijs/prestatie dus ik denk dat ik voor die prijs geen miskoop zal doen.

Het totaal is iets boven mijn streefdoel van 600 euro, maar ik denk dat het de meerprijs over het algemeen gezien wel waard is. Diablo 3 en Guild Wars 2 zouden in ieder geval netjes moeten kunnen draaien op dit systeem.

Als er nog opmerkingen zijn langs jullie kant sta ik nog steeds open voor meer advies!

#ProductPrijsSubtotaal
1BitFenix Merc Alpha€ 32,70€ 32,70
1Logitech MK260 Wireless Combo€ 19,-€ 19,-
1Intel Core i5 2400€ 162,-€ 162,-
1Sapphire HD7850 2GB GDDR5€ 212,98€ 212,98
1Corsair Builder CX500 V2€ 49,95€ 49,95
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 73,49€ 73,49
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 37,-€ 37,-
1MSI H61MA-E35 (B3)€ 55,-€ 55,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 642,12

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:16

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Dames en heren, er is een nieuw topic aangemaakt: [BBG aanschaf] Gamesysteem

Dan blijft het overzicht behouden :) Voor de mensen die net hun reactie hier hebben geplaatst kunnen dat even opnieuw doen in het nieuwe topic.

Verder wil ik aangeven dat de sfeer wel gemoedelijk moet blijven. Mensen met een negatieve toon aanspreken is niet wenselijk. Anderzijds is het natuurlijk ook dat de mensen die advies willen wel eerst wat eigen inzet moeten tonen.

[Voor 5% gewijzigd door Bolletje op 04-05-2012 16:33]

Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee