Na 6 jaar is mijn pc toe aan vervanging (hij schuift door naar mijn vriendin). Dus ik neem ook niks mee van huidig systeem.
Wat wil ik:
- Gamen; met name (MMO)RPG’s (Guild Wars 2, Diablo 3), maar ook FPS (BF3).Veelal spellen die zwaar zijn en die nog moeten uitkomen. Ik ben visueel ingesteld, dus alles moet op z’n hoogst/ultra, wil geen concessies doen;
- een (zeer) stil systeem (mijn huidige systeem: naast schiphol wonen is minder lawaaierig, dus dat wil ik niet meer);
- dat het systeem minstens een jaar de spellen op het hoogste kan draaien (een scherm, hoogste resolutie en max fps);
- 3D gaming (iemand ervaring mee?). Kan ik met onderstaand systeem aan de slag met 3D of moet ik nog meer hebben?
Wat wil ik niet/gaat ik niet doen:
- zelf in elkaar zetten, lang geleden dat ik dat gedaan heb en wil de eventuele problemen bij de leverancier neerleggen

;
- overclocken, kan ik niet en heb er de ballen niet voor

;
- denk niet dat ik voor SLI ga, altijd gedacht te gaan doen, maar uiteindelijk ga ik toch altijd voor een nieuwe high-end kaart.
De producten die ik hieronder geselecteerd heb, zijn allen te verkrijgen bij Mycom (excl. monitor). Daar wil ik het systeem ook laten assembleren. Budget is € 1.750 incl. monitor en excl. overige randapparatuur (muis, tb, geluid, etc.(dat haal ik zo wel ergens voor een paar tientjes)). Eigenlijk € 1.800, maar heb even de assemblagekosten er al vanaf gehaald.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version) | € 75,96 | € 75,96 |
1 | Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB | € 101,- | € 101,- |
1 | Samsung Syncmaster S23A700D | € 224,80 | € 224,80 |
1 | Cooler Master Hyper 612S | € 31,95 | € 31,95 |
1 | EVGA GeForce GTX 680 SuperClocked | € 467,99 | € 467,99 |
1 | Intel Core i7 2600 Boxed | € 251,90 | € 251,90 |
1 | LG BH10LS38 Zwart | € 72,19 | € 72,19 |
1 | Corsair Professional Gold AX650 | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB | € 145,- | € 145,- |
1 | Corsair Vengeance Low Profile CML16GX3M4A1600C9 | € 87,90 | € 87,90 |
1 | ICIDU Internal Card Reader OEM | € 7,45 | € 7,45 |
1 | Asus P8Z68-V/GEN3 | € 144,- | € 144,- |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 1.730,04 |
Keuzes gebaseerd op:
- CPU: heb hier al vaker voorbij zien komen dat de i5 genoeg is voor gaming. Maar ik denk dat ik toch voor de i7 ga. Of kan iemand me overtuigen dat ik geen spijt krijg als ik voor de i5 ga?
- GPU: Nvidia fan en voor de rest spreekt dit voor zich denk ik.
- Geheugen: aangezien de prijzen niet veel schelen tussen 8 en 16, ga ik toch maar voor 16 (ook met oog op de toekomst).
- Kast: denk een goede kas, vaak voorbij zien komen.
- Monitor: denk een goede 3d monitor voor de prijs en gezien beperkt aanbod van 3d monitoren.
- Processor koeling: mycom heeft geen scythe, dus moest iets anders kiezen, maar mag ook een andere zijn.
- SSD: must! Alleen vraag ik me af of deze beter is dan de Crucial, en zeker gelet op prijsverschil.
- Mobo: geen echte research naar gedaan. Wellicht overkill?
De prijzen bij Mycom zijn vanzelfsprekend wat hoger, dus wil hier nog wat vanaf halen als het kan, maar dat lukt misschien door wat overkill zaken te schrappen/vervangen.
Alvast thanks voor de moeite.