[BBG aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 43 Laatste
Acties:
  • 94.506 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal dagen geleden al op dit topic gepost, maar daar kwam helaas geen reactie op (op de zeer handige tip over RML codes na :p). In de tussentijd ben ik nog eens bij mezelf te raden gegaan en heb ik besloten dat ik de assemblagekosten liever in mijn eigen zak houd. Op een budget van 800 euro is die 40-55E die je daaraan kwijt bent me net iets te gortig. Bovendien is het ook wel handig als ik het zelf kan, anders blijf ik elke keer nieuwe voedingen/kasten/optische drives etc kopen.
Hierdoor heb ik een hoop meer keuzevrijheid, maar door mijn nogal twijfelachtige aanleg (wil zoveel mogelijk informatie voor ik een beslissing maak) i.c.m. mijn vrij geringe kennis op het gebied van hardware heb ik echt hulp nodig om de componenten uit te zoeken.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe game pc die bij mijn ouders komt te staan (ik heb zelf op mijn studentenkamer een eigen pc). Het wordt een gezamenlijke familie pc, maar doordat zij er vooral op internetten e.d. hebben zij niet veel eisen naast "genoeg schijfruimte zodat die niet te snel langzaam wordt." Je begrijpt dat ik het zelf uit mag zoeken ;)
  • Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 800 euro alles bij elkaar, daar valt ook W7 onder. 850E is wel een beetje de harde grens.
  • Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? (monitor, toetsenbord, muis, enz.)
Van het oude systeem zijn de muis, toetsenbord en optische drive (een later ingebouwde LG Lightscribe brander) mee te nemen. Het scherm heeft een dusdanige resolutie dat die ook aan vervanging toe is.
  • Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een scherm. W7. 4-8GB ram, opzich zou 4 wel genoeg zijn, maar met de huidige prijzen kunnen we er net zo goed gelijk 8 van maken m.i. Goede videokaart, want gaming.
  • Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Een SSD is me een te grote chunk van het budget, als daarnaast ook nog een HDD moet komen. Niet nodig dus.
Wellicht handig om te vermelden: Ik ben niet van plan te overclocken. Wel moet het systeem even mee kunnen, en mocht het zelfbouwproject slagen (waar ik gewoon vanuit ga ;)) dan is het wel prettig als de kast bij een volgend systeem weer mee zou kunnen. Via diezelfde redenering is het misschien ook wel handig om voor een 1155 socket te gaan, met het oog op de toekomst?
  • Wat voor soort gamer ben je?
Moderate, ik heb jaren op dat systeem gegamed tot het uiteindelijk echt niet meer ging. Graphics zijn leuk, maar niet doorslaggevend: Als het allemaal maar een beetje fatsoenlijk draait op redelijke settings.
Ik speel momenteel vooral BF3, maar daar zullen binnenkort D3 en Guild Wars 2 bij gaan komen.

Ik heb zelf de laatste dagen flink lopen pielen. Het lijkt me niet realistisch een i5-2500 in te bouwen. Wellicht is het dan slimmer om voor een x4 965 of een i3 2300 te gaan. Misschien dat jullie me daar meer over kunnen vertellen? De prijzen daarvan liggen zo dicht bij elkaar. Ook kwam ik de AMD Fx 6100 tegen, voor zo'n 120 euro toch wat extra cores, maar de reacties hierop op internet zijn vrij verschillend. Zit ongetwijfeld veel (intel) fanboyism tussen, maar ik hoor het liever van mensen die ik er meer over kan vragen ;)

Omdat dit voornamelijk een gamesysteem wordt, waarbij wat programma's als Fruityloops ook degelijk moeten draaien, moet de processor wel zeer degelijk zijn, maar is het waarschijnlijk zaak zoveel mogelijk budget in een videokaart te stoppen. De 6870 die ik hieronder heb ingebouwd kan nog wel een vervanger gebruiken.

Qua scherm ben ik een 22" gewend (Ilyama prolite e2210hds), waar ik ook over te spreken ben. Deze is echter niet meer te koop en dus op zoek naar een andere, momenteel heb ik de volgende op het oog:
pricewatch: Iiyama ProLite E2273HDS-B1

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 970 Extreme3€ 66,95€ 66,95
1Seagate SV35.5 ST1000VX000, 1TB€ 97,26€ 97,26
1Iiyama ProLite E2273HDS-B1€ 133,20€ 133,20
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1Thermaltake V3 BlacX Edition€ 36,50€ 36,50
1Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5€ 226,99€ 226,99
1Corsair Builder CX500 V2€ 49,95€ 49,95
1Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9€ 39,10€ 39,10
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 94,90€ 94,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 829,85

1) Grafische kaart. Dit is ontegenzeggenlijk het meest belangrijke. Ik zie in dit topic (ja, heb vrijwel alle pagina's doorgebladerd de afgelopen dagen) vooral 6950's aangeraden worden in systemen met een prijs die op de mijne lijkt. Door de nieuwe 7xxx serie zijn die wellicht interessanter? Uit benchmarks die ik tegen kwam, kwam de 6950 meestal wel sneller naar voren. Echter, omdat de 7850 nieuw is kan ik me voorstellen dat dat door software nog veel dichter naar elkaar toe kan kruipen.
Wat is wijsheid?

2) Processor. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Een i5 lijkt me leuk, maar is op elke manier die ik tot nog toe heb geprobeerd gewoon te duur. Dan kom ik bijna automatisch uit op een 6870, wat een prima kaart is (hij zit in mijn eigen systeempje), maar dat moet handiger kunnen.
Ik twijfel nog tussen I3 2100's (maar is socket 1155 niet een beetje een doodlopend pad?), Fx 6100's (maar hierover kwam ik dus nogal wisselende reacties tegen) en X4's en X6's. De Phenom II X6 1045T lijkt vrij goedkoop en zou weer 2 extra cores opleveren. Door het vrij gigantische prijsverschil met zijn oudere broers verwacht ik echter een adder onder het gras.

3) Kast. Kast moet eigenlijk wel budget zijn, maar als hij mee kan naar een eventueel volgend systeem scheelt het dan weer wat kosten. Ik had eerste de Antec One Hundred op het oog, maar gezien de huidge mobo geen USB3 headers lijkt te hebben, heb ik geen bal aan de usb3 mogelijkheden aan de voorkant. Wel heeft deze kast een extra reeds ingebouwde fan.
Van airflows heb ik 0 verstand, is het slim hier nog 1 a 2 extra fans in te bouwen?

4) Stilte is niet echt een issue (altijd earplugs in dan wel headphones op, heb nl. al jaren geen boxen meer aangesloten op die pc) en ik heb het bij eerdere PC's nog nooit gedaan, maar is het slim de processorcooler te vervangen? Ik zie dat vrijwel iedereen dit doet en ook in het mainstream gamesysteem wordt dit gedaan.

5) Scherm. Ben over mijn huidige Ilyama eigenlijk best wel te spreken en omdat deze een soort opvolger blijkt klinkt dit wel als een goed scherm. Ben tot nu toe uitgegaan van 2ms responsietijd, maar begin me langzaam af te vragen of dat wel echt zo'n verschil maakt. Als ik ook naar 5ms schermen ga kijken zijn er in deze prijsklasse misschien wel veel betere opties.
Ik geloof dat dat wel ongeveer mijn overpeinzingen waren. Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idm1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-12-2022
Hallo allemaal,

Ik heb een hackintosh die zowel windows als OS X draait. De hardware is voor gamen een klein beetje aan het verouderen (hoewel m'n BFG GTX260 Maxcore OC het nog heel aardig doet voor hoe oud ie is! :) ). Ik wil Crysis 2, BF 3, en spellen die in de toekomst gaan uitkomen, in volle glorie op mijn netvlies geprojecteerd zien. Welnu, het wordt dus tijd voor mijn eerste 'high end' pc. High end on a budget that is. De 'oude' hackintosh ga ik dan puur gebruiken voor muziekproductie.

Wat hoef ik niet aan te schaffen?

Muis (g9)
Toetsenbord (apple)
HDD
Beeldscherm (heb een 22", uiteindelijk mag dat wel een 27" worden, maar dat is toekomstmuziek)

Ik heb nu het volgende uitgezocht. Zo blijf ik nog onder de 1000 euro en dat wil graag zo houden. Hoe verder onder de 1000, hoe beter, maar ik wil geen bottlenecks hebben voor de GTX680. Na wat research kom ik daarom op het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec One€ 48,70€ 48,70
1DeepCool Theta 31 PWM€ 6,20€ 6,20
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 184,20€ 184,20
1Cooler Master GX-Lite 600W€ 47,-€ 47,-
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 43,49€ 43,49
1Gigabyte GA-Z77-DS3H€ 80,50€ 80,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 410,09

Daarbij komt dan nog de Palit GTX 680 Jetstream van ongeveer 480 euro. Die kon ik nog niet aan m'n wishlist toevoegen helaas.

Wat denkt men hiervan? Hopelijk is de i5 2500k geen bottleneck voor de GTX680? Alvast bedankt voor het checken :) Groeten,

idm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooienb
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-12-2020
idm1 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:00:
Hallo allemaal,

Ik heb een hackintosh die zowel windows als OS X draait. De hardware is voor gamen een klein beetje aan het verouderen (hoewel m'n BFG GTX260 Maxcore OC het nog heel aardig doet voor hoe oud ie is! :) ). Ik wil Crysis 2, BF 3, en spellen die in de toekomst gaan uitkomen, in volle glorie op mijn netvlies geprojecteerd zien. Welnu, het wordt dus tijd voor mijn eerste 'high end' pc. High end on a budget that is. De 'oude' hackintosh ga ik dan puur gebruiken voor muziekproductie.

Wat hoef ik niet aan te schaffen?

Muis (g9)
Toetsenbord (apple)
HDD
Beeldscherm (heb een 22", uiteindelijk mag dat wel een 27" worden, maar dat is toekomstmuziek)

Ik heb nu het volgende uitgezocht. Zo blijf ik nog onder de 1000 euro en dat wil graag zo houden. Hoe verder onder de 1000, hoe beter, maar ik wil geen bottlenecks hebben voor de GTX680. Na wat research kom ik daarom op het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec One€ 48,70€ 48,70
1DeepCool Theta 31 PWM€ 6,20€ 6,20
1Cooler Master GX-Lite 600W€ 47,-€ 47,-
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 43,49€ 43,49
1Gigabyte GA-Z77-DS3H€ 80,50€ 80,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 410,09

Daarbij komt dan nog de Palit GTX 680 Jetstream van ongeveer 480 euro. Die kon ik nog niet aan m'n wishlist toevoegen helaas.

Wat denkt men hiervan? Hopelijk is de i5 2500k geen bottleneck voor de GTX680? Alvast bedankt voor het checken :) Groeten,

idm
2500K is zeker geen bottleneck, uitstekende processor. Maarre, een CPU-koeler van €6,80? Dat moet wel een rotding zijn ;) Neem eentje die bovenaan de pricewatch-categorie (?) staat en goede reviews heeft. Dan weet je dat je goed zit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 16:19

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:58:
Ik heb een aantal dagen geleden al op dit topic gepost, maar daar kwam helaas geen reactie op (op de zeer handige tip over RML codes na :p). In de tussentijd ben ik nog eens bij mezelf te raden gegaan en heb ik besloten dat ik de assemblagekosten liever in mijn eigen zak houd. Op een budget van 800 euro is die 40-55E die je daaraan kwijt bent me net iets te gortig. Bovendien is het ook wel handig als ik het zelf kan, anders blijf ik elke keer nieuwe voedingen/kasten/optische drives etc kopen.
Hierdoor heb ik een hoop meer keuzevrijheid, maar door mijn nogal twijfelachtige aanleg (wil zoveel mogelijk informatie voor ik een beslissing maak) i.c.m. mijn vrij geringe kennis op het gebied van hardware heb ik echt hulp nodig om de componenten uit te zoeken.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe game pc die bij mijn ouders komt te staan (ik heb zelf op mijn studentenkamer een eigen pc). Het wordt een gezamenlijke familie pc, maar doordat zij er vooral op internetten e.d. hebben zij niet veel eisen naast "genoeg schijfruimte zodat die niet te snel langzaam wordt." Je begrijpt dat ik het zelf uit mag zoeken ;)
  • Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 800 euro alles bij elkaar, daar valt ook W7 onder. 850E is wel een beetje de harde grens.
  • Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? (monitor, toetsenbord, muis, enz.)
Van het oude systeem zijn de muis, toetsenbord en optische drive (een later ingebouwde LG Lightscribe brander) mee te nemen. Het scherm heeft een dusdanige resolutie dat die ook aan vervanging toe is.
  • Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een scherm. W7. 4-8GB ram, opzich zou 4 wel genoeg zijn, maar met de huidige prijzen kunnen we er net zo goed gelijk 8 van maken m.i. Goede videokaart, want gaming.
  • Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Een SSD is me een te grote chunk van het budget, als daarnaast ook nog een HDD moet komen. Niet nodig dus.
Wellicht handig om te vermelden: Ik ben niet van plan te overclocken. Wel moet het systeem even mee kunnen, en mocht het zelfbouwproject slagen (waar ik gewoon vanuit ga ;)) dan is het wel prettig als de kast bij een volgend systeem weer mee zou kunnen. Via diezelfde redenering is het misschien ook wel handig om voor een 1155 socket te gaan, met het oog op de toekomst?
  • Wat voor soort gamer ben je?
Moderate, ik heb jaren op dat systeem gegamed tot het uiteindelijk echt niet meer ging. Graphics zijn leuk, maar niet doorslaggevend: Als het allemaal maar een beetje fatsoenlijk draait op redelijke settings.
Ik speel momenteel vooral BF3, maar daar zullen binnenkort D3 en Guild Wars 2 bij gaan komen.

Ik heb zelf de laatste dagen flink lopen pielen. Het lijkt me niet realistisch een i5-2500 in te bouwen. Wellicht is het dan slimmer om voor een x4 965 of een i3 2300 te gaan. Misschien dat jullie me daar meer over kunnen vertellen? De prijzen daarvan liggen zo dicht bij elkaar. Ook kwam ik de AMD Fx 6100 tegen, voor zo'n 120 euro toch wat extra cores, maar de reacties hierop op internet zijn vrij verschillend. Zit ongetwijfeld veel (intel) fanboyism tussen, maar ik hoor het liever van mensen die ik er meer over kan vragen ;)

Omdat dit voornamelijk een gamesysteem wordt, waarbij wat programma's als Fruityloops ook degelijk moeten draaien, moet de processor wel zeer degelijk zijn, maar is het waarschijnlijk zaak zoveel mogelijk budget in een videokaart te stoppen. De 6870 die ik hieronder heb ingebouwd kan nog wel een vervanger gebruiken.

Qua scherm ben ik een 22" gewend (Ilyama prolite e2210hds), waar ik ook over te spreken ben. Deze is echter niet meer te koop en dus op zoek naar een andere, momenteel heb ik de volgende op het oog:
pricewatch: Iiyama ProLite E2273HDS-B1

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 970 Extreme3€ 66,95€ 66,95
1Thermaltake V3 BlacX Edition€ 36,50€ 36,50
1Corsair Builder CX500 V2€ 49,95€ 49,95
1Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9€ 39,10€ 39,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 829,85

1) Grafische kaart. Dit is ontegenzeggenlijk het meest belangrijke. Ik zie in dit topic (ja, heb vrijwel alle pagina's doorgebladerd de afgelopen dagen) vooral 6950's aangeraden worden in systemen met een prijs die op de mijne lijkt. Door de nieuwe 7xxx serie zijn die wellicht interessanter? Uit benchmarks die ik tegen kwam, kwam de 6950 meestal wel sneller naar voren. Echter, omdat de 7850 nieuw is kan ik me voorstellen dat dat door software nog veel dichter naar elkaar toe kan kruipen.
Wat is wijsheid?

2) Processor. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Een i5 lijkt me leuk, maar is op elke manier die ik tot nog toe heb geprobeerd gewoon te duur. Dan kom ik bijna automatisch uit op een 6870, wat een prima kaart is (hij zit in mijn eigen systeempje), maar dat moet handiger kunnen.
Ik twijfel nog tussen I3 2100's (maar is socket 1155 niet een beetje een doodlopend pad?), Fx 6100's (maar hierover kwam ik dus nogal wisselende reacties tegen) en X4's en X6's. De Phenom II X6 1045T lijkt vrij goedkoop en zou weer 2 extra cores opleveren. Door het vrij gigantische prijsverschil met zijn oudere broers verwacht ik echter een adder onder het gras.

3) Kast. Kast moet eigenlijk wel budget zijn, maar als hij mee kan naar een eventueel volgend systeem scheelt het dan weer wat kosten. Ik had eerste de Antec One Hundred op het oog, maar gezien de huidge mobo geen USB3 headers lijkt te hebben, heb ik geen bal aan de usb3 mogelijkheden aan de voorkant. Wel heeft deze kast een extra reeds ingebouwde fan.
Van airflows heb ik 0 verstand, is het slim hier nog 1 a 2 extra fans in te bouwen?

4) Stilte is niet echt een issue (altijd earplugs in dan wel headphones op, heb nl. al jaren geen boxen meer aangesloten op die pc) en ik heb het bij eerdere PC's nog nooit gedaan, maar is het slim de processorcooler te vervangen? Ik zie dat vrijwel iedereen dit doet en ook in het mainstream gamesysteem wordt dit gedaan.

5) Scherm. Ben over mijn huidige Ilyama eigenlijk best wel te spreken en omdat deze een soort opvolger blijkt klinkt dit wel als een goed scherm. Ben tot nu toe uitgegaan van 2ms responsietijd, maar begin me langzaam af te vragen of dat wel echt zo'n verschil maakt. Als ik ook naar 5ms schermen ga kijken zijn er in deze prijsklasse misschien wel veel betere opties.
Ik geloof dat dat wel ongeveer mijn overpeinzingen waren. Alvast bedankt voor de reacties.
Je hebt duidelijk veel moeite gedaan, dus ga ik dat ook doen ;) . Duurt wel een aantal minuten voordat mijn antwoord er is natuurlijk, maar denk niet meteen dat je vergeten bent :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idm1
  • Laatst online: 27-12-2022
Cool (pun intended), zal ik doen :) Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast bedankt Roofturkey (en ieder ander). Ik dacht niet zozeer dat ik vergeten was, ik vreesde alleen dat jullie eroverheen gelezen hadden ;). Ik bedoelde het ook totaal niet verwijtend.
Doordat ik er in de tussentijd wel veel mee bezig ben geweest heb ik maar besloten het wat uitgebreider en duidelijkert te doen en daarbij ook maar gelijk mijn overwegingen erbij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:30:
Alvast bedankt Roofturkey (en ieder ander). Ik dacht niet zozeer dat ik vergeten was, ik vreesde alleen dat jullie eroverheen gelezen hadden ;). Ik bedoelde het ook totaal niet verwijtend.
Doordat ik er in de tussentijd wel veel mee bezig ben geweest heb ik maar besloten het wat uitgebreider en duidelijkert te doen en daarbij ook maar gelijk mijn overwegingen erbij te zetten.
Nee, ik was je wel degelijk vergeten en dus terecht dat je het opmerkte. Maar daarom doe ik dit maal extra mijn best :*)

Producten Shop Score Totaal
5* Afuture Score: 4 € 843,63
Verberg prijslijst

Afuture
be quiet! Pure Power L7 430W
1x
€ 41,60
Intel Core i5 2310 Boxed
1x
€ 153,40
Corsair XMS3 CMX4GX3M1A1600C9
1x
€ 21,40
Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)
1x
€ 86,-
Aerocool Strike-X One
1x
€ 28,70
Subtotaal inclusief kosten € 336,05
Update.nl
Iiyama ProLite E2273HDS-B1
1x
€ 138,37
MSI H61M-E33 B3
1x
€ 57,42
Subtotaal inclusief kosten € 195,79
Azerty
Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5
1x
€ 232,76
Subtotaal inclusief kosten € 232,76
Allmicro
Seagate Barracuda ST31000524AS, 1TB
1x
€ 73,67
Subtotaal inclusief kosten € 79,03

Is de prijs als je hem besteld.
Hier een wat overzichtelijker lijstje van de onderdelen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST31000524AS, 1TB€ 73,67€ 73,67
1Aerocool Strike-X One€ 28,70€ 28,70
1Intel Core i5 2310 Boxed€ 152,-€ 152,-
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 40,75€ 40,75
1Corsair XMS3 CMX4GX3M1A1600C9€ 21,40€ 21,40
1MSI H61M-E33 B3€ 57,40€ 57,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 819,11

i5, want dat is fijn ;) .
7850 OC, want die is goed :) .
1tb schijf, want die heb je tegenwoordig nodig :P .
22 inch monitor, want die leek jouw fijn en daar geef ik je gelijk in 8) .
Windows 7, want... :?
Aerocool case, want: Be cool, be aerocool! >:) (veel ruimte, voor weinig geld)
430w voeding (met 80 plus certificering), want meer heb je echt niet nodig en scheelt je toch weer een tientje :9 .
4gb 1600mhz ram, omdat je niet meer nodig hebt en altijd later nog kunt uitbreiden (en dan zal de prijs waarschijnlijk nog lager liggen ;) ).
1155 moederbordje.

[ Voor 78% gewijzigd door RoofTurkey op 18-04-2012 16:42 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 02:37:
[...]
@ iTzLife

Als je niet overklokt zijn je PSU en mobo overkill, je kan een PSU van 500W-550W kopen en een goedkoper mobo en PSU. Kijk ook naar verschillen van http://www.anandtech.com/bench/Product/287?vs=552. en http://www.tomshardware.c...-980x,review-31842-3.html en http://bitsum.com/pl_when_hyperthreading_hurts.php
Wat ik eruit begrijp is dat de i7 2600k, aardig dicht bij de 3930 komt, en dat het nog minder stroom verbruikt ook. Je moet oppassen voor hyper-threading bij Cpu intensieve processen, want dat kan ook verlies betekenen.

Ik kies zelf graag altijd voor een goed moederbord waar je mee kan uitbreiden. Ik schuif me Cpu etc nog wel eens door, en upgrade dan me pc. Ik ben iemand die behoort tot de groep: " Ik wil het nieuwste maar nog even wachten tot het wat goedkoper word." Daarom moet ik soms beslissingen maken, maar dan probeer ik zo te bouwen dat uitbreidingen gemakkelijk door zijn te voeren.

Edit:
Ben ook nog maar een student, dus kan het geld maar 1 keer uitgeven, een aangezien dit best wel veel is voor ons wil ik het wel goed doen. Ik ben al sinds januari bezig met de BBG en inleven van artikelen, maar kan de knoop maar niet doorhakken, en aangezien ik nu game op een 10 jaar oude laptop, zit ik te overwegen om de BBG Game (mei) te bestellen zodat ik een normale game kan doen, en dan zie ik wel hoe het uitvalt met 3dsmax.

Ik heb ook nog een 5850 kaart liggen, dus aan de andere kant denk ik aan het 2011 socket met procc, en dan de 5850 tijdelijk gebruiken om te gamen. Dat trekt nog wel.

Edit 2:
Kan ik de conclusie trekken dat de 2600k t.o.v. de 2500k m.b.t. een verbetering is als je ook wil werken met rekenkracht. Met gamen word altijd gezegd dat het niet veel uitmaakt, en is de 2500k te vinden in iedere BBG. Ik kan nog nietvinden hoet de i5 3570 scoort t.o.v. bovenstaande.

[ Voor 27% gewijzigd door iTzLife op 18-04-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:30:
Ik denk dat het zowiezo verstandig is om de 2tb versie te kopen. Voor een 2 tientjes extra ~100 euro heb je de 2tb hdd. Toename van 100% :)

[ Voor 6% gewijzigd door iTzLife op 18-04-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:03

WhySoSerious

Be the change.

iTzLife schreef op woensdag 18 april 2012 @ 17:13:
[...]

Ik denk dat het zowiezo verstandig is om de 2tb versie te kopen. Voor een 2 tientjes ~100 euro heb je de 2tb hdd. Toename van 100% :)
Max budget opstellen en binnen dat budget zoeken op prijs per gigabyte (momenteel 3TB schijven bij een onbeperkt budget)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 08:50
Echter als je toch maar 400GB gaat opslaan heb je niks aan die extra opslag en gooi je dus 2 tientjes weg.
(eigenlijk is 1TB al erg veel voor iemand die verder niet zoveel download kwa films en games)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Arjan.K schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:34:
Zal mij even voorstellen. Ik ben arjan uit kampen (overijssel) en ben 37 jaar. Kom al een geruime tijd op tweakers maar nooit een account aangemaakt.

Ik wil een nieuwe pc samen stellen, waar ik een aantal jaren gebruik van wil maken!!

•Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is rond de €800
•Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een 1080res monitor, toetsenbord, muis, schijf 1.5TB, enz.
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Check mijn wenslijstje
•Wat voor soort gamer ben je?
Ik ben geen die hard gamer, maar wil zeker een spelletje kunnen spellen op zijn tijd, vandaar ook een midden klasse videokaart.

Ik wil qua cpu er zoveel mogelijk uithalen en het lijkt me leuk om het lichtelijk wat over te kunnen clocken, kunt geld maar 1x uitgeven.

Naar vele reviews te hebben gezelen op erkende sites, ben ik tot een samenstelling gekomen en ik heb hier wat vragen over.

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Carbide 300R€ 60,74€ 60,74
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,55€ 31,55
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 258,-€ 258,-
1Nexus RX-5300€ 67,95€ 67,95
1Mushkin Chronos SSD 120GB€ 121,50€ 121,50
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 41,40€ 41,40
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)€ 146,30€ 146,30
1Asus P8Z77-V LE€ 127,10€ 127,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 854,54

1.) Is het board geschikt om lichtelijk wat te over clocken?
Ik heb het board gekozen omdat het goed uit de reviews komt en pci sloten heeft voor mijn geluidskaart en veel bang voor de buck geeft en mij de mogelijkheid geeft om op een later moment de cpu te vervangen voor een ivy bridge cpu

2.) De Corsair Carbide 300R heb ik gekozen omdat die betaalbaar is, ruimte geeft voor lange videokaarten, stoffilters heeft, goede kabelmanagement heeft, redelijk compact is en prettig werkt qua inbouwen.

De voeding die er in komt is een Nexus RX-5300 Modular 530W omdat deze modulair is en goed in mijn budget past en goede reviews krijgd.

Zijn de kabels lang genoeg van deze voeding om alles netjes weg te werken (hier las ik namelijk wat over op het net) en zijn er andere alternatieven in deze prijs klasse?

3.) De SSD die ik gekozen heb is een mid range schijfje die word aangeraden op een erkende site. Als je zoekt op (Best SSDs for ~£150: Performance Alternative 128 GB) kom je uit op deze site.

Laat ik erbij zeggen ik ben absoluut niet thuis in de ssd wereld en moet het echt van een review hebben of advies van jullie. Wel graag in de zelfde prijs klasse!!

4.) De videokaart wordt een ATI 6870 naar wat reviews gelezen te hebben kwam XFX goed uit de test omdat deze snel en weinig geluid produceerde, dit laatste is voor mij belangrijk.

Graag hier advies of ik dit merk moet nemen of een ander merk.

Alvast bedankt :)
Waarvoor ga je het gebruiken, want i5 is al goed voor gamen. Als je gaat photshoppen etc is i7 wel ok.
Ik zou voor asrock extreme 3/4 gen 3 gaan. SSD raad ik je deze: OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 120GB of deze aan: Intel 330 120GB. Doen het in benchmarks goed en word veel goeds over gezegd. En ik zou voor een 6950 gaan als je bf3 en crysis wil gaan spelen. Videokaart: Club 3D HD 6950 coolstream edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
mitsumark schreef op woensdag 18 april 2012 @ 17:23:
Echter als je toch maar 400MB gaat opslaan heb je niks aan die extra opslag en gooi je dus 2 tientjes weg.
(eigenlijk is 1TB al erg veel voor iemand die verder niet zoveel download kwa films en games)
Daar heb je gelijk in, maar uit eigen ervaring, waar ik ook dacht niet zoveel nodig te hebben, kom ik nu tekort. Je kan een dvd (900mb) bekijken, maar ik bemerk zelf dat ik liever voor de 12Gb kwaliteit ga, en dan gaat het toch wel snel qua ruimte.

Hij kan er zelf over nadenken of hij die 20 euro meer wil betalen. Hij ging zelf voor een 1tb hdd die even duur was als een 2tb. Dit kan hij meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Laatst online: 20-05 21:10
ionn schreef op woensdag 18 april 2012 @ 18:04:
[...]

Waarvoor ga je het gebruiken, want i5 is al goed voor gamen. Als je gaat photshoppen etc is i7 wel ok.
Ik zou voor asrock extreme 3/4 gen 3 gaan. SSD raad ik je deze: OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 120GB of deze aan: Intel 330 120GB. Doen het in benchmarks goed en word veel goeds over gezegd. En ik zou voor een 6950 gaan als je bf3 en crysis wil gaan spelen. Videokaart: Club 3D HD 6950 coolstream edition.
voor gewoon gebruik is het ook gewoon beter om dus die i5 te nemen, zoals arjan dat wilt.
verder is een moederboord zoals deze: pricewatch: Asrock Z77 Extreme4 gewoon een stuk goedkoper voor normaal gebruik.
(edit: de pci-e 3.x is alleen te gebruiken met ivy bridge cpu's, maar hij is altijd backwards compatible, dus je kunt er gewoon een pci-e 2.x inzetten.)
kwa ssd raad ik juist deze: pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB of deze: pricewatch: Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB aan.

verder kwa grafische kaart, wat wil je er precies mee doen?

[ Voor 6% gewijzigd door megadoom op 18-04-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iTzLife schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:46:
[...]

Wat ik eruit begrijp is dat de i7 2600k, aardig dicht bij de 3930 komt, en dat het nog minder stroom verbruikt ook. Je moet oppassen voor hyper-threading bij Cpu intensieve processen, want dat kan ook verlies betekenen.
Ja, maar je kan de Process Lasso(gratis) gebruiken, je kan ook HT helemaal uit zetten maar waarom zou je ervoor betalen dan.
Edit 2:
Kan ik de conclusie trekken dat de 2600k t.o.v. de 2500k m.b.t. een verbetering is als je ook wil werken met rekenkracht. Met gamen word altijd gezegd dat het niet veel uitmaakt, en is de 2500k te vinden in iedere BBG. Ik kan nog nietvinden hoet de i5 3570 scoort t.o.v. bovenstaande.
Ja, en/maar i5 3570 heeft 4 physical core's(geen HT dus), denk toch tussen i5 3570 en 2600K de laatste geschikter is voor je apps. Oh kijk hier :)

Edit: en ja ~ €250 verschil tussen 2600K en i7 3930K de prijs/performance not justifiable IMHO..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 12:26
Een paar maanden geleden ben ik begonnen met het samenstellen van een computer, en ben ik ook in een voorganger van dit topic geholpen. Toen kreeg ik het vrij druk en ben ik afwezig geweest van deze site en niet verder gegaan met het samenstellen van mijn systeem. Nu ik wel weer tijd heb, wil ik er nog eens naar gaan kijken.

In het kort is het verhaal dat mijn computer oud is dat ik deze nu volledig ga vervangen. Hierbij ben ik niet echt een gamer, maar speel wel af en toe spellen (meestal single player) en wil dit eindelijk weer eens op goede instellingen kunnen doen. Ook is het voor mij belangrijk dat de setup even mee kan. Daarnaast wil ik de computer ook voor ander (voor een gedeelte) zwaar werk kunnen gebruiken. Mijn budget ligt ongeveer op 700~1000 euro. Ik ga niet overclocken. Hier vind je een uitgebreidere versie van hert verhaal.

(En dan voor wie dat belangrijk vindt, Dit is hoe mijn systeem toen verder evolueerde.)

Dit is het systeem zoals ik er nu mee bezig ben:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB€ 101,-€ 101,-
1LG E2251T€ 109,-€ 109,-
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,23€ 14,23
1In Win Mana 136€ 48,50€ 48,50
1Logitech Z323€ 34,15€ 34,15
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,70€ 25,70
1Microsoft Wired Keyboard 600€ 9,99€ 9,99
1Logitech G400 Gaming Mouse€ 31,-€ 31,-
1Creative Draco HS-850€ 27,-€ 27,-
1XFX Pro 550W€ 54,90€ 54,90
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 125,10€ 125,10
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 77,-€ 77,-
1Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition€ 235,-€ 235,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.028,87

Opmerkingen ten opzichte van mijn vorige lijstje en de huidige BBGs:

Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB
Bij de fotografie-pc vond ik een 2 TB schijf (welke ik sowieso wilde hebben) die sneller was dan wat ik had staan en toch goedkoper was.

Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
Ook mijn SSD komt van de fotografie-pc. Deze leek mij prima prestaties te leveren en toch iets meer een budget-gerichte keuze te zijn dan de enige SSD die tussen de game-pcs te vinden is.

AMD Phenom II X4 965 Black Edition
Aangezien de CPU die ik had staan en ook in deze BBG stond niet meer beschikbaar is, ben ik gaan kijken naar een alternatief. Ik vond deze. Betere CPU, en goedkoper: win-win. Of mis ik hier iets?

Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition
Heb i het goed begrepen dat deze kaart alleen qua koeling verschilt ten opzichte van de Sapphire HD6950 2GB Dual Fan die nu in de BBG staat ij het mainstream gamesysteem en niet meer leverbaar is?

Verder: de vorige keer was het niet helemaal duidelijk of deze kast wel SB 3.0 poorten had die op een USB 3.0 header worden aangesloten, omdat er verschillende versies van de kast zijn. Ik heb toen geschreven dat ik ze hier een email over ging sturen. Dit heb ik volgens mij gedaan, maar ik kan er niks van vinden (geen antwoord, en niet de email zelf, ik zal hem via de webform hebben verstuurd). De specs op de website van de verkoper zijn anders (in aantal USB 3.0 poorten) dan dat ik me herinner, maar dat geeft niet bepaald uitsluitsel, dus ik heb ze opnieuw een email hier over gestuurd.

We gaan zo iets over het budget heen, maar dat moet dan maar...
Heeft iemand nog opmerkingen, aanmerkingen, suggesties of iets anders dat hij of zij kwijt wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

GreatMagicalHat schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:17:
Een paar maanden geleden ben ik begonnen met het samenstellen van een computer, en ben ik ook in een voorganger van dit topic geholpen. Toen kreeg ik het vrij druk en ben ik afwezig geweest van deze site en niet verder gegaan met het samenstellen van mijn systeem. Nu ik wel weer tijd heb, wil ik er nog eens naar gaan kijken.

In het kort is het verhaal dat mijn computer oud is dat ik deze nu volledig ga vervangen. Hierbij ben ik niet echt een gamer, maar speel wel af en toe spellen (meestal single player) en wil dit eindelijk weer eens op goede instellingen kunnen doen. Ook is het voor mij belangrijk dat de setup even mee kan. Daarnaast wil ik de computer ook voor ander (voor een gedeelte) zwaar werk kunnen gebruiken. Mijn budget ligt ongeveer op 700~1000 euro. Ik ga niet overclocken. Hier vind je een uitgebreidere versie van hert verhaal.

(En dan voor wie dat belangrijk vindt, Dit is hoe mijn systeem toen verder evolueerde.)

Dit is het systeem zoals ik er nu mee bezig ben:

#ProductPrijsSubtotaal
1LG E2251T€ 109,-€ 109,-
1In Win Mana 136€ 48,50€ 48,50
1Logitech Z323€ 34,15€ 34,15
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,70€ 25,70
1Logitech G400 Gaming Mouse€ 31,-€ 31,-
1Creative Draco HS-850€ 27,-€ 27,-
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 77,-€ 77,-
1Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition€ 235,-€ 235,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.028,87

Opmerkingen ten opzichte van mijn vorige lijstje en de huidige BBGs:

Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB
Bij de fotografie-pc vond ik een 2 TB schijf welke ik sowieso wilde hebben) die sneller was dan wat ik had staan en toch goedkoper was.

Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
Ook mijn SSD komt van de fotografie-pc. Deze leek mij prima prestaties te leveren en toch iets meer een budget-gerichte keuze te zijn dan de enige SSD die tussen de game-pcs te vinden is.

AMD Phenom II X4 965 Black Edition
Aangezien de CPU die ik had staan en ook in deze BBG stond niet meer beschikbaar is, ben ik gaan kijken naar een alternatief. Ik vond deze. Betere CPU, en goedkoper: win-win. Of mis ik hier iets?

Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition
Heb i het goed begrepen dat deze kaart alleen qua koeling verschilt ten opzichte van de Sapphire HD6950 2GB Dual Fan die nu in de BBG staat ij het mainstream gamesysteem en niet meer leverbaar is?

Verder: de vorige keer was het niet helemaal duidelijk of deze kast wel SB 3.0 poorten had die op een USB 3.0 header worden aangesloten, omdat er verschillende versies van de kast zijn. Ik heb toen geschreven dat ik ze hier een email over ging sturen. Dit heb ik volgens mij gedaan, maar ik kan er niks van vinden (geen antwoord, en niet de email zelf, ik zal hem via de webform hebben verstuurd). De specs op de website van de verkoper zijn anders (in aantal USB 3.0 poorten) dan dat ik me herinner, maar dat geeft niet bepaald uitsluitsel, dus ik heb ze opnieuw een email hier over gestuurd.

We gaan zo iets over het budget heen, maar dat moet dan maar...
Heeft iemand nog opmerkingen, aanmerkingen, suggesties of iets anders dat hij of zij kwijt wil?
Behuizing is niet meer leverbaar volgens de pricewatch ;) .
Verder wil ik even kwijt dat je voor 170 euro beter een i3 met 1155 moederbord kunt nemen naar mijn mening. Dus zoiets: pricewatch: Asrock P67 Pro3 SE met zo een: pricewatch: Intel Core i3 2120 Boxed , vooral omdat je niet wilt gaan overclocken en op stock-speeds de i3 beter is dan de x4, hierop gebaseerd: http://us.digitalversus.c...39-7289-versus-table.html . Voor de rest ziet het er wel goed uit hoor :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan.K
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-03 20:50
[...]

Klopt i5 is idd goed genoeg!! De reden dat ik wel een i7 zou willen is dat ik er weer een jaartje of 5 tegen aan moet en als ik hem kan betalen het gewoon zou doen. De asrock extreme 3/4 gen 3 zijn idd heel leuk maar wil een ivy-bridge boardje zodat ik in de toekomst nog eens kan upgraden (wil het ff slim aanpakken). Kun je onderbouwen waarom een Club 3D 6950. ik zie dat die kaart 2GB geheugen heeft en ik heb gelezen dat ik niet meer dan 1GB nodig tot een resolutie van 1920x1080.. Dus vanwaar ongeveer €100 euro meer betalen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
RoofTurkey schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:41:
[...]

Behuizing is niet meer leverbaar volgens de pricewatch ;) .
Hij zegt bij mij bij een winkel en dat daar de levertijd meer dan 12 dagen is. Of betekent dat in de praktijk dat hij niet meer leverbaar is?
RoofTurkey schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:41::
Verder wil ik even kwijt dat je voor 170 euro beter een i3 met 1155 moederbord kunt nemen naar mijn mening. Dus zoiets: pricewatch: Asrock P67 Pro3 SE met zo een: pricewatch: Intel Core i3 2120 Boxed , vooral omdat je niet wilt gaan overclocken en op stock-speeds de i3 beter is dan de x4, hierop gebaseerd: http://us.digitalversus.c...39-7289-versus-table.html . Voor de rest ziet het er wel goed uit hoor :) .
Het linkje maakt het voor mij niet heel veel duidelijker welke van de twee betere prestaties, er staan maar benchmarks in 3 programma's, waarvan er maar een overduidelijk wordt gewonnen wordt door de i3 en van de andere twee is er zelfs een waarbij de x4 beter presteert.

Ook heeft het moederbord waar je naar linkt geen interne USB 3.0 header. Het lijkt er op dat dit een minder beperkende factor is dan een paar maanden geleden en dat er dus wel een vergelijkbaar moederbord met header zal zijn, al blijft het lastig omdat je moet doorklikken naar de website van de producent voor je weet of een moederbord een USB 3.0 header heeft.

De reden dat ik voor de x4 was gegaan was overigens omdat ik denk dat de processor niet zomaar de bottleneck zal zijn terwijl je veel (semi-) zware dingen tegelijk aan het doen bent, in welk geval je beter af bent met meer cores. Of sla ik hier de plaat helemaal mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

GreatMagicalHat schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:29:
Hij zegt bij mij bij een winkel en dat daar de levertijd meer dan 12 dagen is. Of betekent dat in de praktijk dat hij niet meer leverbaar is?
Alleen even hier op inhakend. Ik vertrouw het nooit meer als dat er staat ;-) Zeker tegenwoordig niet. En als het de enigste shop is, hehe

[ Voor 3% gewijzigd door Mu.siQ op 18-04-2012 20:31 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappie85
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-03 08:40
Beste tweakers,

Na enige maanden wachten op IB is het nu eindelijk tijd voor mijn nieuwe pc. Ik mik op een stille pc die voor van alles zal worden gebruikt: vooral als mediacenter, af en toe video-editen en muziek-editen (usb-recording vanuit externe geluidskaart/gitaarpod... weet iemand of ik dan wel echt een stille pc nodig heb?), af en toe gamen (F1 2011, BF3, CoDs). Qua gebruik is alles hobby; geen professionele gebruiker qua video-editing etc.

Kosten
Zie de lijst hieronder, ongeveer dit budget voor die onderdelen. Ik koop er over een paar weken of maanden pas een videokaart bij; voorlopig toch geen game en video-edittijd. Ik wil alle ruimte open laten om later te OC-en, en eventueel SLI te draaien, daarom XFX 650 (is deze stil?).

Oude componenten
Ik neem alle standaard randapparatuur mee. Ik heb nu nog een wat oudere Asus 20 inch monitor; die upgrade ik later. Ik kloon mijn beeldscherm altijd naar mijn LG HD-Ready Plasma TV (eind 2009 model), dus het is belangrijk dat het beeld daar mooi op is. Over dik een jaar koop ik een mooie Full-HD Plasma; wellicht relevant voor de PC nu (maar denk het niet).

Bijzondere benodigdheden
SSD Crucial M4 zit er bij. Geluid is extreem belangrijk! Óf ik koop een wat duurder mobo met ALC898 chip, óf een cheaper mobo en een externe geluidskaart, zoals een Auzentech met DTS functies. Advies?

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)€ 75,96€ 75,96
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 219,50€ 219,50
1XFX PRO650W€ 74,90€ 74,90
1MSI Z77A-GD65€ 164,05€ 164,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 847,69

Hopelijk hebben jullie advies m.b.t. mobo, audiovoorkeuren en stilte van de onderdelen!
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
Mu.siQ schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:30:
Alleen even hier op inhakend. Ik vertrouw het nooit meer als dat er staat ;-) Zeker tegenwoordig niet. En als het de enigste shop is, hehe
De winkel zelf heeft 4-10 dagen staan. En het is een winkel met goede reviews hier op tweakers.

Lijkt mij toch de moeite waard om toch te proberen. Het ergste dat ik denk dat kan gebeuren (realistisch gezien) is dat ze 'm niet meer hebben en ik m'n geld terugkrijg, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan.K
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-03 20:50
megadoom schreef op woensdag 18 april 2012 @ 18:16:
[...]

voor gewoon gebruik is het ook gewoon beter om dus die i5 te nemen, zoals arjan dat wilt.
verder is een moederboord zoals deze: pricewatch: Asrock Z77 Extreme4 gewoon een stuk goedkoper voor normaal gebruik.
(edit: de pci-e 3.x is alleen te gebruiken met ivy bridge cpu's, maar hij is altijd backwards compatible, dus je kunt er gewoon een pci-e 2.x inzetten.)
kwa ssd raad ik juist deze: pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB of deze: pricewatch: Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB aan.

verder kwa grafische kaart, wat wil je er precies mee doen?
Laat ik voorop stellen dat ik nieuw op het forum ben en mischien in de fout ga als ik vermeld dat ik een review op hardware.info heb gelezen en daar worden 20 Z77 boarden worden getest. De Asrock kwam daar niet zo noemens waardig uit de test!! De Asus P8Z77-V LE daar integen wel.. Mijn vraag is dus vooral kan met de Asus P8Z77-V LE een klein beetje overclocken als dit niet het geval is dan laat ik het Asus P8Z77-V LE boardje achterwegen, misschien dat ik de Asrock dan toch overweeg, boardje schijnd wel veel stroom te verbruiken!!

De 2 ssd's die je noemd heb ik ook in gedachten gehad ik lees veel goeds over de crucial alleen vind ik de write speed erg laag, zie ik hier wat over het hoofd? De Samsung 830 komt idd ook goed uit de test die stond gelijk aan de Mushkin Chronos SSD 120GB, is wat ik gelezen heb in ieder geval. Als je het een en ander ff kan toelichten zal ik dat zeer op prijs stellen!!

Moet ik synchronous of asynchronous kopen, dit kan ook helpen in mijn beslissing, moet er wel een aantal jaartjes mee draaien he haha :)

Zowiezo bedankt voor het meedenken want dat stel ik zeer op prijs!!

[ Voor 65% gewijzigd door Arjan.K op 18-04-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Kappie85 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:38:
Bijzondere benodigdheden
SSD Crucial M4 zit er bij. Geluid is extreem belangrijk! Óf ik koop een wat duurder mobo met ALC898 chip, óf een cheaper mobo en een externe geluidskaart, zoals een Auzentech met DTS functies. Advies?
Persoonlijk zou ik dan gewoon een moederbord naar wens nemen en dan een goede PCI geluidskaart, geeft zeker weten de beste audio-ervaring ;) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miichel92
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 11:51
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1600,-

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? (monitor, toetsenbord, muis, enz.) Bij een monitor is het type of in ieder geval het noemen van de resolutie wel handig.
Ik neem mijn monitor(Benq XL2410T, dit is een 1080p scherm), muis, toetsenbord, behuizing (Fractal design Define XL), DVD-brander en HDD mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heel het interieur van mijn computer

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Kwa looks maakt het mij niet veel uit omdat ik geen side window heb, het gaat bij meer om de prestaties.
Graag zou ik BF3 met een zo hoog mogelijk frame rate willen spelen.(wat natuurlijk binnen het budget past)

Wat voor soort gamer ben je?
BF3, skyrim

Ook gebruik ik mijn PC voor photoshop en af-en-toe video editing.

Ik wil graag leren overclocken maar, met de setup die ik nu heb kan dit helaas niet.
De afgelopen dagen hebben een aantal mensen al een Ivy Bridge weten te bemachtigen maar las al dat ze aardig warm worden. Dus weet ik nog niet zeker of ik deze processor zal nemen.

Ook wil ik later ook nog SLI draaien vandaar de wat grotere voeding.

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Hydro Series H80€ 82,-€ 82,-
1Gainward GeForce GTX 680 Phantom€ 537,53€ 537,53
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 324,81€ 324,81
1Corsair Professional Gold AX750€ 143,90€ 143,90
1Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB€ 253,51€ 253,51
1Asus P8Z77-V Pro€ 174,-€ 174,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.557,15

Ik hoor graag jullie mening hierover

Zolang je blijft leren kan je overal komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappie85
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-03 08:40
RoofTurkey schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:44:
[...]

Persoonlijk zou ik dan gewoon een moederbord naar wens nemen en dan een goede PCI geluidskaart, geeft zeker weten de beste audio-ervaring ;) .
Thanks voor je input! Wordt gewaardeerd.
Nog meer moederbord / geluidskaart tips? (zie mijn originele post hier iets boven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Laatst online: 20-05 21:10
@arjan, ik heb hier en daar ook gelezen dat je het liefst geen marvell controllers wilt incl. een ssd ivm. stabiliteits issues, vandaar dat een LE editie ook iets slechter is. ik ben trouwens ook wel voorstander van asus, ze hebben goeie producten, heb zelf een p8z68-v , helaas zijn die nu wat duurder.
(en volgensmij hebben z77 chipsets niet veel meer dan z68 chipsets met een sandy bridge, correct me if im wrong)
anders zou je ook nog kunnen kiezen voor een iets duurder mobo, maar nog wel gewoon goed: pricewatch: Asus P8Z68-V/GEN3

over die ssd heb je gelijk, die m4 en die samsung zijn bijna aan elkaar gelijk. alleen dat samsung iets snellere write heeft. maar in praktijk merk je dat niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sthij
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-02 19:58
Is een asrock z77 extreme4 m wel goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgbastje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 20:12
Rond de €1700,- a € 1800

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? (monitor, toetsenbord, muis, enz.)
Het gaat alleen om de pc zelf. De monitor muis en toetsenbord neem ik mee.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Nee niet echt.

BF3, race games, onder andere iracing

Ik heb al eerder gegeken voor een neiuwe pc en heb toen ook wat advies gehad. Dat was om nog even te wachten(Ik heb nu namelijk een i7 920 met een 4870X2 )
Maar inmiddels heb ik het budget wat verhoogd en toch besloten dat ik een nieuwe pc wil.

Alleen zit ik wat te twijfelen tussen 2 processoren.
Ik weet dat voor gamen een i5 2500k voldoende is. Maar minder als een i7 voelt niet goed aan :P
Op zich zal een i7 2600k voldoende zijn, maar ben ik met een nieuwer type met x79 moederbord niet wat beter bestand tegen de vooruitgang?
En hoe zit het met pci-e 3.0? Scheelt dat nou als je moederbord het ondersteund of is 2.0 ook gewoon goed?

De reden dat me budget wat hoger is als de lijsten. Komt omdat ik waarschijnlijk aalles bij een winkel haal waardoor het wat duurder uit zal vallen. Ook twijfel ik nog of ik hem zelf in elkaar zet of het laat doen.

En ik ben ook niet van plan om te overclocken dus heb ik ook geen andere koeler op de i7 2600k gekozen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P9X79€ 213,50€ 213,50
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 16,07€ 16,07
1Cooler Master CM 690 II Advanced Black and White Edition€ 73,27€ 73,27
1Scythe Mugen 3 Rev. B€ 36,50€ 36,50
1Intel Core i7 3820 Boxed€ 252,50€ 252,50
1Sapphire HD 7970 3GB GDDR5€ 433,70€ 433,70
1Corsair Professional Gold AX650€ 119,90€ 119,90
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 256GB€ 274,59€ 274,59
1Corsair Vengeance Low Profile Blue CML16GX3M4A1600C9B€ 88,20€ 88,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.593,23

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 16,07€ 16,07
1Cooler Master CM 690 II Advanced Black and White Edition€ 73,27€ 73,27
1Sapphire HD 7970 3GB GDDR5€ 433,70€ 433,70
1Corsair Professional Gold AX650€ 119,90€ 119,90
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 256GB€ 274,59€ 274,59
1Corsair Vengeance Low Profile Blue CML16GX3M4A1600C9B€ 88,20€ 88,20
1Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3€ 109,90€ 109,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.458,63

Graag jullie meningen en advies

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ miichel92

Ik zou een 2500K/3570K kopen en naar 4.5GHz (weet niet hoe vaak je Photoshopt kijk) ofzo overkloken en dan deze PSU kopen. En misschien deze mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1300+- euro exclusief randapparatuur

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De pc dient vooral dient om te gamen en in 2e plaats voor mijn film/tv passie. Ik gebruik ook regelmatig programma's als Sony Vegas voor gamefilmpjes te maken/renderen.

Heb je nog bepaalde voorkeuren?
Koop ik best een 2 of 3TB harde schijf voor mijn film/tv-collectie of is het interessanter om een netwerkschijf te kopen die ik dan kan gebruiken met mijn Dune mediaspeler?

Competitieve gamer (voornamelijk League of Legends) en momenteel casual in andere games zoals CSS. Wil weldra graag overstappen naar nieuwe games zoals Star Wars the Old Republic MMO, Diablo 3 , counterstrike GO. Ik ga ook regelmatig naar LAN-events (FoM bv.)

Dit is wat ik zelf heb opgesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master HAF932 Advanced€ 106,03€ 106,03
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 270,-€ 270,-
1Pioneer BDR-206DBK Zwart€ 78,40€ 78,40
1Sapphire HD7850 2GB GDDR5€ 208,43€ 208,43
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 63,90€ 63,90
1Intel 520 120GB€ 148,90€ 148,90
1Kingston HyperX KHX1600C9D3T1BK6/24GX€ 158,-€ 158,-
1Asrock Z77 Extreme4€ 122,95€ 122,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.289,16

Zou deze setup nog beter kunnen?
Ik heb namelijk mijn twijfels rond de CPU en het RAM geheugen.
Zo las ik bv. dat alles boven 8GB DDR3 overkill is voor een gamesysteem (ik had oorspronkelijk 24 in gedachten zoals u hierboven kan zien) Neem ik dan misschien beter 8 GB DDR3 geheugen met een hogere kloksnelheid dan 1600mhz?

Ook las ik dat i7's bijna of geen verschil maken met i5's voor gamesystemen? Klopt dit ook? Kies ik dan beter een 3570K ipv 3770k? Er is namelijk een verschil van €40.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubm93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09-2022
Je kan geen 6reepjes op je mobo kwijt. En 8gb is meer dan genoeg en boven de 16gb wordt niet door Windows home gesupported.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:45
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:08:
Ik heb namelijk mijn twijfels rond de CPU en het RAM geheugen.
Zo las ik bv. dat alles boven 8GB DDR3 overkill is voor een gamesysteem (ik had oorspronkelijk 24 in gedachten zoals u hierboven kan zien) Neem ik dan misschien beter 8 GB DDR3 geheugen met een hogere kloksnelheid dan 1600mhz?

Ook las ik dat i7's bijna of geen verschil maken met i5's voor gamesystemen? Klopt dit ook? Kies ik dan beter een 3570K ipv 3770k? Er is namelijk een verschil van €40.

Alvast bedankt! :)
CPU zou ik de 2500k nemen, RAM 8GB DDR3 1600mhz en als SSD de crucial M4. Ook een ander moederbord eventueel, dan zit je net onder je budget met een stuk betere videokaart:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus GTX680-2GD5€ 474,76€ 474,76
1Asrock Z77 Pro3€ 88,-€ 88,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.294,34

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoofTurkey schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:32:
[...]

Nee, ik was je wel degelijk vergeten en dus terecht dat je het opmerkte. Maar daarom doe ik dit maal extra mijn best :*)

[knip]

Hier een wat overzichtelijker lijstje van de onderdelen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST31000524AS, 1TB€ 73,67€ 73,67
1Aerocool Strike-X One€ 28,70€ 28,70
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 40,75€ 40,75
1MSI H61M-E33 B3€ 57,40€ 57,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 819,11

i5, want dat is fijn ;) .
7850 OC, want die is goed :) .
1tb schijf, want die heb je tegenwoordig nodig :P .
22 inch monitor, want die leek jouw fijn en daar geef ik je gelijk in 8) .
Windows 7, want... :?
Aerocool case, want: Be cool, be aerocool! >:) (veel ruimte, voor weinig geld)
430w voeding (met 80 plus certificering), want meer heb je echt niet nodig en scheelt je toch weer een tientje :9 .
4gb 1600mhz ram, omdat je niet meer nodig hebt en altijd later nog kunt uitbreiden (en dan zal de prijs waarschijnlijk nog lager liggen ;) ).
1155 moederbordje.
Nice, thanks a lot!

Knap dat er alsnog een i5je inpast, ik kreeg het niet voor elkaar :o Ik ga hier eens rustig naar kijken en wat afwegingen maken.
Videokaart is dus prima? Aangezien hij kwa prijs nogal dicht bij de 6950 (en in mindere mate de 560TI) ligt.
De case ben ik nog niet heel laaiend over, maar wie gaat daar moeilijk over doen met zo'n prijs :p
Over de mobo heb ik eigenlijk maar 1 ding te klagen: Is het gemis van USB niet erg zonde? Moet heel eerlijk zeggen dat ik volgens mij nog nergens usb3 om me heen heb gezien, maar als dat de komende tijd ineens mainstream wordt is het misschien wel waard om toch iets meer aan de mobo uit te geven.
iTzLife schreef op woensdag 18 april 2012 @ 17:13:
[...]

Ik denk dat het zowiezo verstandig is om de 2tb versie te kopen. Voor een 2 tientjes extra ~100 euro heb je de 2tb hdd. Toename van 100% :)
Je hebt natuurlijk gelijk als je alleen naar de cost/gain ratio kijkt. Ik heb alleen nog een externe HDD van 500gb liggen en al mn muziek staat op mijn studentenpctje, dat hoeft niet op deze HDD te komen. Aangezien dat aanzienlijk scheelt (en ik die 20E ergens anders ook wel weet te besteden :+ ) gaat dat hem denk ik niet worden. Als je niet al te krap zit en ook maar een heel klein beetje twijfelt of 1tb wel genoeg gaat zijn: doen.
En anders prik ik er met 2 a 3 jaar wel een nieuwe bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
Op dit moment ben ik tot de volgende conclusie gekomen. Ik moet zeggen dat ik wel wat gedesillusioneerd ben van alle topics en posts die ik gelezen heb, maar tot zover ben ik gekomen. Herhaling van wat achtergrond info:

Programma's: 3D Studio Viz, en 3d studio max, autodesk producten
Games: BF3 in high res.
Budget: 1400 euro max, het geld wat ik overhoud wil ik investeren in 1 of 2 goede monitoren.
Scherm: Ik vind het belangrijk om op 2 schermen te werken. Het liefst 1 waar ik een fps open heb staan, en een ander scherm waar ik me verslagen ondertussen op type. Kan me laptop ook van het bureau af.

Ik had al gekocht:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Graphite 600T Special Edition€ 141,-€ 141,-
1Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 57,80€ 57,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 424,90

En wilde hier aan toevoegen:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI R7870 Twin Frozr€ 323,90€ 323,90
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 80,04€ 80,04
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 946,54

1. CPU
Ik heb gekozen voor een 2600K, ivm met de rekenkracht. Deze scoort goed in verschillende benchmarks. Ik blijf het moeilijk vinden om een uitspraak te doen over de 3570K.

2. Gpu
De 7870 is naar aanleiding van eerdere posts in dit topic de beste qua prijs kwaliteit. Aangezien ik een msi fan ben, en zij mij nog niet hebben teleurgesteld wil ik deze versie proberen.

3. Voeding
Waar ik eerder zei niet te gaan oc'en wil ik me er toch aan gaan wagen. Ik was niet van plan te gaan solderen 8)7,maar via de bios kom je een heel eind.

4. Geheugen
Volgens mij is hier niet veel verschil. De CAS is overal wel 9 in deze prijsklasse, en ik zou de keuze kunnen nemen voor low profile ivm met Oc en koelinstallaties, maar neem aan dat het verschil tussen corsair en kingston minimaal is.

@ soup-nazi,

Je hebt me verschillende artikelen laten lezen, en raadt de 2600K aan, ivm met me apps, maar door je artikel raak ik een beetje in de war. Dit vooral omdat ik het HT verhaal nog niet helemaal begrijp. Ik wil best een duurder systeem, met een Cpu rond de 300 euro.

Edit 1:
Ivm met het budget. Het is het belangrijkste dat de pc de programma's goed trekt. Ik heb zoals eerder vermeld nog een HD5850 liggen, waar ik prima LoL, en Ca op kan doen. En dan kan ik dat geld eventueel nog stoppen in me mobo en cpu of een mooi scherm. Heb nu nog een vga staan namelijk uit 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
[...]

. SSD raad ik je deze: OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 120GB of deze aan: Intel 330 120GB. Doen het in benchmarks goed en word veel goeds over gezegd.
Wat? Er wordt helemaal niets goeds over gezegd :S Juist het tegendeel... Als je een goede 128GB SSD wilt dan zijn de Crucial M4 en de Samsung 830 the way to go

Hier de benchmarks van de 7850 (niet OC) vs de 6950 http://www.anandtech.com/bench/Product/549?vs=510

[ Voor 7% gewijzigd door thewizard2006 op 19-04-2012 09:45 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksummenors
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-07 14:26
Beste tweakers,

Ik vroeg mij af of jullie weten welke case egt geschikt zijn voor water koeling.
Ik had deze in gedachten:
pricewatch: Xilence Interceptor Pro

Weten jullie misschien een betere case die geschikt is voor water koeling.
De bedoeling is dat het volledige systeem zich in de case bevind.

Gydo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

iTzLife schreef op donderdag 19 april 2012 @ 04:28:

*knip*

En wilde hier aan toevoegen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 946,54

*knip*
Waarom dan niet meteen een 3820 met X79 moederbord? Kost net zoveel en meer features :) . BTW is een 2600k met die kingston geheugen set precies wat ik gebruik en dat werkt erg goed en ziet er mooi uit (ook overclocken gaat nog steeds heel makkelijk icm een MSI moederbord ;) ).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

@Jaegger, naast de terechte wijzigingen voorgesteld door Dekar1, zou ik als voeding ipv pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W ofwel de pricewatch: XFX Pro 550W ofwel de pricewatch: Corsair Enthusiast TX550M nemen. Ze zijn beide 80 Plus Bronze gecertifieerd en leveren meer amperes en wattage op de +12V rail dan de OCZ. De eerste is niet modulair, de tweede semi-modulair.
Als je ze kan bemachtigen, kan je misschien ook voor de pricewatch: EVGA GeForce GTX 680 SuperClocked gaan ipv pricewatch: Asus GTX680-2GD5?

Met het volgende lijstje zit je nog net binnen je budget:

#ProductPrijsSubtotaal
1EVGA GeForce GTX 680 SuperClocked€ 467,99€ 467,99
1Corsair Enthusiast TX550M€ 72,20€ 72,20
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 128,50€ 128,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.299,27

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 10:36
Ik wilde eerst op Ivy Bridge wachten maar nu die nogal heet blijkt te worden en de prestatie in relatie tot de prijs lager is dan die van de 2500K, ben ik toch geneigd om gewoon alsnog voor sandy bridge te gaan.

Ik wil een relatief stille game pc bouwen voor rond de 900 euro (geen heel harde grens, maar als student heb ik nou eenmaal niet al te veel te besteden :9). Bovendien ga ik m gebruiken voor programmeren en game development. Omdat die 2500K zo mooi overclocked wil ik me daar natuurlijk ook eens aan wagen, zelfde geldt voor de videokaart.

Scherm heb ik al (1920x1080 24")

Momenteel heb ik dit, wat ongeveer 970 euro inclusief verzendkosten zou zijn. (ga niet bij 5 verschillende shops bestellen)
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 90,-€ 90,-
1Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0€ 86,-€ 86,-
1be quiet! Silent Wings USC, 140mm€ 14,95€ 14,95
2Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm€ 3,65€ 7,30
1Logitech G500€ 39,92€ 39,92
1Asus HD7850-DC2-2GD5€ 229,80€ 229,80
1Asrock Z77 Extreme4€ 122,95€ 122,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 927,19

Zou ik daar misschien nog wat vanaf kunnen schaven?
Ik had eerst een 500GB spinpoint F3 voor 75 euro, maar voor de 20 euro meer ga ik toch liever voor de 1TB variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dekar1 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 23:22:
[...]

CPU zou ik de 2500k nemen, RAM 8GB DDR3 1600mhz en als SSD de crucial M4. Ook een ander moederbord eventueel, dan zit je net onder je budget met een stuk betere videokaart:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus GTX680-2GD5€ 474,76€ 474,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.294,34
Bedankt voor je antwoord.

Waarom de GTX680 als ik mag vragen? Ik geloof ergens te hebben dat deze moeilijk te verkrijgen is, en de 7970 vind je voor €450 volgens tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksummenors
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:09:
[...]

Waarom de GTX680 als ik mag vragen? Ik geloof ergens te hebben dat deze moeilijk te verkrijgen is, en de 7970 vind je voor €450 volgens tweakers?
-------------------------- Mail over ASUS GTX680 --------------------
Geachte heer/mevrouw,

bedankt voor uw email.

Dit product zal 25-04-2012 weer geleverd moeten worden.
De dag dat wij dit binnen krijgen kunnen wij het gelijk versturen.

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

DynaByte NEDERLAND B.V.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Volv schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:03:
*--------*

Zou ik daar misschien nog wat vanaf kunnen schaven?
Ik had eerst een 500GB spinpoint F3 voor 75 euro, maar voor de 20 euro meer ga ik toch liever voor de 1TB variant.
Investeer dan nog 10 euro meer en heb je 2TB! Komt tevens ook uit de BBG.
pricewatch: Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB

Gydo

[ Voor 31% gewijzigd door darksummenors op 19-04-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

darksummenors schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:41:
[...]

Geachte heer/mevrouw,

bedankt voor uw email.

Met vriendelijke groet,

DynaByte NEDERLAND B.V.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Eerst zien, dan geloven....
tot nu toe gaat het precies zoals mijn glazen bol voorspelde: een kleine voorraad bij de intro, daarna schaarste en verhoging van de prijs (vraag/aanbod werking) en daarna een overspoeling van de markt.
Ik heb een MSI 680 (GEWELDIG DING!) maar die heb ik gekocht voor 480 euro op 23-3 en is nu direct leverbaar bij 1 tent voor 525 euro.....
Toch zou ik hem iedereen die er het geld voor over heeft aanraden;)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
RoofTurkey schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:21:
[...]

Waarom dan niet meteen een 3820 met X79 moederbord? Kost net zoveel en meer features :) . BTW is een 2600k met die kingston geheugen set precies wat ik gebruik en dat werkt erg goed en ziet er mooi uit (ook overclocken gaat nog steeds heel makkelijk icm een MSI moederbord ;) ).
Omdat ik niet begrijp wat nou precies de verschillen zijn tussen die cpu's! Ik zal wel even zoeken wat er over gezegd/bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

iTzLife schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:13:
[...]

Omdat ik niet begrijp wat nou precies de verschillen zijn tussen die cpu's! Ik zal wel even zoeken wat er over gezegd/bekend is.
Verschillen in performance voor die CPU's zijn niet echt noemenswaardig (toch?), maar de X79 (eigenlijk de 3820, maar dit is makkelijker om te zeggen ;) ) ondersteunt quad-channel geheugen (tov dual-channel op de 2600k), heeft al een backplate ingebouwd voor wat lichtere CPU-koelers :) , klinkt stoerder :P , etc.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
@ RoofTurkey,

Ik wil ook graag gebruik maken van de 2011 socket. Zocht alleen wat goede redenen om hiervoor te gaan ipv de 1055. Als ik begin met een 2011 mobo, i.c.m. een 3820, dan kan ik na een jaar de cpu vervangen voor een 3960x. Er zal dan ook meer keus zijn. Ik neem aan dat ik de overige specs kan behouden met een MSI X79A-GD45..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

iTzLife schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:00:
@ RoofTurkey,

Ik wil ook graag gebruik maken van de 2011 socket. Zocht alleen wat goede redenen om hiervoor te gaan ipv de 1055. Als ik begin met een 2011 mobo, i.c.m. een 3820, dan kan ik na een jaar de cpu vervangen voor een 3960x. Er zal dan ook meer keus zijn. Ik neem aan dat ik de overige specs kan behouden met een MSI X79A-GD45..
Jup, misschien wel een andere cpu-koeler ;) (want deze is niet compatibel met 2011 socket's). Zoiets: pricewatch: Intel Thermal Solution RTS2011LC of: pricewatch: Noctua NH-D14 Special Edition (LGA 2011) , want ik neem aan dat je de koeler ook nog wilt gebruiken op je volgende (3960x) CPU en dan kun je beter wat tientjes meer uitgeven :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
Ik zal nog even naar de koeler kijken. Ik bestel alvast de mobo etc. Het is jammer dat die cpu prijzen zo uit elkaar liggen. De overstap van 250 naar 500 is toch wel veel. Maar alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik las in het BBG dat er problemen zijn met de fan van deze voeding, is daar bij jullie ook wat over bekend?

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI X79A-GD45€ 188,50€ 188,50
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX€ 88,50€ 88,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 969,94

[ Voor 6% gewijzigd door iTzLife op 19-04-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben alle onderdelen nagelopen en eigenlijk wel tevreden en dus klaar om te bestellen. Bij een laatste check toch nog even naar power consumption gaan kijken en nu zijn er meerdere bronnen te vinden die uitgaan van een minimum power supply van 500watt bij de Sapphire 7850 OC. Toch maar even de PSU upgraden?

Uitgaande van het volgende systeem dus:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST31000524AS, 1TB€ 86,50€ 86,50
1Aerocool Strike-X One€ 29,70€ 29,70
1MSI H61M-E33 B3€ 57,42€ 57,42
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 792,21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

iTzLife schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:10:
Ik zal nog even naar de koeler kijken. Ik bestel alvast de mobo etc. Het is jammer dat die cpu prijzen zo uit elkaar liggen. De overstap van 250 naar 500 is toch wel veel. Maar alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik las in het BBG dat er problemen zijn met de fan van deze voeding, is daar bij jullie ook wat over bekend?

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 969,94
Daar weet ik niets vanaf, maar wil je het op zeker spelen dan kan ik je Adata voedingen persoonlijk aanraden. Die maken ook altijd 'reclame' voor stille fans die lang meegaan.
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:27:
Ik ben alle onderdelen nagelopen en eigenlijk wel tevreden en dus klaar om te bestellen. Bij een laatste check toch nog even naar power consumption gaan kijken en nu zijn er meerdere bronnen te vinden die uitgaan van een minimum power supply van 500watt bij de Sapphire 7850 OC. Toch maar even de PSU upgraden?

Uitgaande van het volgende systeem dus:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST31000524AS, 1TB€ 86,50€ 86,50
1Aerocool Strike-X One€ 29,70€ 29,70
1MSI H61M-E33 B3€ 57,42€ 57,42
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 792,21
Dan zou ik het inderdaad op safe spelen en gaan voor een voeding van 550w (en dan van een merk als Corsair of XFX of seasonic).

[ Voor 35% gewijzigd door RoofTurkey op 19-04-2012 15:33 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksummenors
DRuw schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:04:
[...]

Eerst zien, dan geloven....
tot nu toe gaat het precies zoals mijn glazen bol voorspelde: een kleine voorraad bij de intro, daarna schaarste en verhoging van de prijs (vraag/aanbod werking) en daarna een overspoeling van de markt.
Ik heb een MSI 680 (GEWELDIG DING!) maar die heb ik gekocht voor 480 euro op 23-3 en is nu direct leverbaar bij 1 tent voor 525 euro.....
Toch zou ik hem iedereen die er het geld voor over heeft aanraden;)
------------------- mail dynabyte ------------------
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw email.

U kunt een bestelling plaatsen en deze laten leveren in de winkel.
Hierdoor hoeft u pas te betalen als u het product afhaalt in de winkel.

Met vriendelijke groet,

DynaByte NEDERLAND B.V.
----------------------------------------------------------------

Voordeel hier van is dat je hem voor de prijs krijgt dat je gereserveerd heb en ook nog niet betaald heb waardoor je eerst kan kijken of de leveringsdatum ook daadwerkelijk haalbaar word. Krijg je net een mail binnen dat hij er is en kun je hem gewoon op halen.

Gydo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 11:56
Volv schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:03:
Ik wilde eerst op Ivy Bridge wachten maar nu die nogal heet blijkt te worden en de prestatie in relatie tot de prijs lager is dan die van de 2500K, ben ik toch geneigd om gewoon alsnog voor sandy bridge te gaan.
Bron? Ben wel benieuwd naar die resultaten...

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
Ik had azerty gemaild over de levertijd van de evga GTX 680. Het antwoord daar was medio mei :|
Dat wordt voor mij dus even een nieuwe kaart zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksummenors
LuckyLukeNL schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:28:
Ik had azerty gemaild over de levertijd van de evga GTX 680. Het antwoord daar was medio mei :|
Dat wordt voor mij dus even een nieuwe kaart zoeken.
Ik heb de volgende bedrijven gemaild:
Alternate, Dynabyte, SiComputers, Micro-mail, Informatique, Yorcom, Salland, MyCom, Azerty, Afuture (heeft ze op voorraad maar € 82,5 duurder), en nog 3 anderen telefonisch of chat contact op genomen.
Er zijn hoofdzakelijk 3 leveranciers die dit leveren, bij allen 3 de leveranciers zijn ze niet op voorraad (ASUS variant).

Gydo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

CDRom land heeft er nog een paar op voorraad: Phntm in "Het Nvidia GTX6xx ervaring topic"

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoofTurkey schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:32:

[...]

Dan zou ik het inderdaad op safe spelen en gaan voor een voeding van 550w (en dan van een merk als Corsair of XFX of seasonic).
Okay. Omdat budget nog altijd een issue is, pricewatch: XFX Pro 550W < is dat iets? Even zitten googlen en waar ik bij een PSU op moet letten (naast kwaliteit) schijnt hoeveelheden pins te zijn. Deze zou 20 / 24 moeten hebben. Mobo zegt " ATX 24-Pin power connector" nodig te hebben. Moet lukken, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Die XFX is zeker een goede ;) , daar ga jij geen problemen mee krijgen.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 08:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksummenors
Dat klopt er zijn meerderen nog beschikbaar:

MSI GeForce GTX 680
PNY GeForce GTX 680
Palit GeForce GTX 680 JetStream
Point of View GeForce GTX 680
Gainward GeForce GTX 680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:45
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:09:
[...]

Simpel, je budget laat een veel betere videokaart toe, omdat je geld 'verspilt' met bv. de extreem nutteloze 24GB ram geheugen en de 'dure' SSD. De GTX 680 is vele malen beter dan de HD 7850 (maar dat is logisch gezien het prijsverschil). Ik liet dus even zien dat met passen en meten je budget dus qua gaming een stukje beter kon. We zitten hier immers in het Game-systeem Best-Buy topic ;)

Dit neemt niet weg dat de 7850 een super kaartje is voor zijn prijs. In prijs kwaliteit verhouding is wellicht de HD 7870 de topper. Dit scheelt al gauw 200 euro vergeleken met de GTX 680, en je behaalt er toch hoge FPS mee in de beste games van het heden op 1080p.
Dus een HD 7850 of 7870 kopen en over 2/3 jaar upgraden naar een nieuwe kan ook een legitieme keuze zijn om zo lang mogelijk van je systeem te genieten.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
RoofTurkey schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:21:
[...]

Zie ik iets over het hoofd m.b.t msi x79a-gd45 en msi x79a-Gd45 (d), dat de d versie 8 ddr kan plaatsen maar de normale gd45 veel beter is? 5x pci 3.0, en 4x 600 sata etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

iTzLife schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:10:
[...]

Zie ik iets over het hoofd m.b.t msi x79a-gd45 en msi x79a-Gd45 (d), dat de d versie 8 ddr kan plaatsen maar de normale gd45 veel beter is? 5x pci 3.0, en 4x 600 sata etc.
I'm totally mindblown too :?

Maar als je maar 4 reepjes geheugen erin gaat prikken, dan is de niet-8D de beste (fijnste) keuze lijkt me.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
Dat d8 ik ook! Ik ben altijd gek op die heatpipes, jammer dat de 2011 socket er maar zo weining heeft! Ik bedoel k heb wel duidelijk een relatie met mijn pc, en ze moet er wel een beetje goed uit zien! Maar ja kan uit het BBg workstation maart ook niet veel wijzer worden. Ga maar voor de standaard versie! Die 20 euro verdwijnt wel ergens anders...

Edit:
Ik zie jou wel ergens de Gd65 aanraden,

Maar de 45 serie is toch echt beter?

[ Voor 25% gewijzigd door iTzLife op 19-04-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampover
  • Laatst online: 10-04 11:56
The most important thing to remember, though, is we're still dealing with early versions of the CPUs.

Like we've mentioned before, we're still about five weeks away from these CPUs hitting retail and things may be improved. As for the 3570k, that doesn't look nearly as bad lining up with the 2600k in the heat department.
Nog niet echt betrouwbare resultaten dus...

Lijkt me beter om nog even hier mee te wachten dan nu al conclusies te trekken. ;)

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 10:36
RbBdOs schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:38:
[...]

[...]

Nog niet echt betrouwbare resultaten dus...

Lijkt me beter om nog even hier mee te wachten dan nu al conclusies te trekken. ;)
klopt, het is ook nog wat vroeg om er al definitief wat over te zeggen, maar zij zijn niet de enige.
Op internet gaan er op verschillende plekken geluiden op dat ie behoorlijk warm wordt (let wel: bij het overclocken), door mensen die m al hebben (uit china of whatever).

[ Voor 3% gewijzigd door Volv op 19-04-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een newbe vraag: maar hoe moeilijk is het eigenlijk om over te clocken (processor). Ben nu aan het rond kijken voor een systeempje en lees hier dat je een i5 of i7 met een K erachter alleen moet pakken als je gaat overclocken. Ik heb dat dus nog nooit gedaan, maar het lijkt me wel leuk/spannend. Kan iemand me dat in een nut shell uitleggen hoe dat in z'n werk gaat en of ik het ook zou kunnen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:24:
Een newbe vraag: maar hoe moeilijk is het eigenlijk om over te clocken (processor). Ben nu aan het rond kijken voor een systeempje en lees hier dat je een i5 of i7 met een K erachter alleen moet pakken als je gaat overclocken. Ik heb dat dus nog nooit gedaan, maar het lijkt me wel leuk/spannend. Kan iemand me dat in een nut shell uitleggen hoe dat in z'n werk gaat en of ik het ook zou kunnen? :*)
Kijk even bij het onderdeel overclocking. Daar staan zoveel topics die hierover gaan. Begin eens met deze: Overclocking & Tweaking FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

iTzLife schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:24:
Dat d8 ik ook! Ik ben altijd gek op die heatpipes, jammer dat de 2011 socket er maar zo weining heeft! Ik bedoel k heb wel duidelijk een relatie met mijn pc, en ze moet er wel een beetje goed uit zien! Maar ja kan uit het BBg workstation maart ook niet veel wijzer worden. Ga maar voor de standaard versie! Die 20 euro verdwijnt wel ergens anders...

Edit:
Ik zie jou wel ergens de Gd65 aanraden,

Maar de 45 serie is toch echt beter?
Ik nam aan dat de GD65 beter is dan de 45 vanwege het hogere nummer, maar daar heb ik me niet in verdiept dus het zou makkelijk kunnen dat de 45 beter is ;) .

Ik heb nog geen reactie's gekregen op mijn bericht in een andere BBG aanschaf. Misschien zou ik via hier iemand kunnen doorverwijzen die mij vervolgens kan helpen, alvast _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door RoofTurkey op 19-04-2012 20:05 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
LuckyLukeNL schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:49:
Ik ben nu al een tijdje bezig om een Game systeem samen te stellen. Ik ga hem dan ook vooral gebruiken voor games. Dit zijn dan ook vooral de games die nu nog uit moeten komen dus zware games moet hij aankunnen.

max €1600. (incl. monitor)

Meenemen naar nieuwe pc?
- Ik heb nog een muis en toetsenbord liggen.
- Scyte Mugen 2 Rev. B

Wat heb ik nodig?
Zie samenstelling.

Voorkeuren?
Graag blijf ik bij Intel. Qua videokaart heb ik de GTX680 gekozen omdat die beter zou zijn als de 7970. En heb eigenlijk altijd al Nvidia gehad vandaar de keuze. In de toekomst zou ik ook nog graag een 2e videokaart aan mijn systeem willen toevoegen.

Gamer?
Ik kan mezelf wel een redelijke gamer noemen. spellen die ik erop wil spelen in de toekomst zijn oa. GTA V, Borderlands 2, Far cry 3 enz..

Systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Iiyama E2473HDS-B1€ 160,20€ 160,20
1Samsung SH-222BB Zwart€ 14,10€ 14,10
1EVGA GeForce GTX 680€ 460,99€ 460,99
1Kingston HyperX KHX1866C9D3K2/8GX€ 55,90€ 55,90
1OCZ ZX 850W€ 141,90€ 141,90
1OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 60GB€ 64,46€ 64,46
1Asus P8Z77-V Pro€ 174,-€ 174,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.464,27

Alle verbeteringen om het goedkoper of beter te maken zijn welkom. Graag wil ik wel bij de nieuwe IvyBridge blijven. Voor de monitor denk ik dat ik deze wil. Mocht er een betere zijn dan hoor ik het graag. De eisen zijn daaraan dat hij goed voor gamen moet zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Geen OCZ please, dat staat hier gelijk aan pc-(zelf)moord (vooral de SSD's).
Ga bijvoorbeeld liever voor een degelijke Crucial, Samsung of Intel. Ik neem aan dat je de SSD gaat gebruiken als caching-SSD voor je HDD (dat is in ieder geval wel slim ;) ). Dan zou ik gaan voor deze SSD.

Voeding veranderen in een Corsair, XFX, Adata (die vind ik zelf fijn :P ) of Seasonic. Persoonlijk zou ik dan ook gaan voor deze: pricewatch: Adata HM-850 . Of als je Adata niet leuk vindt (hoezo niet?!) dan kun je ook 'gewoon' gaan voor deze: pricewatch: XFX PRO850W

Die snelheid voor het geheugen zal wel de bedoeling zijn, anders ga gewoon voor dit setje.

Moederbord zou ik persoonlijk altijd gaan voor een MSI, vooral vanwege features als OC genie (handig als je voor het eerst overclockt en dan kun je daarna daarop uitbouwen) en click-bios. Ook spreekt het kleurschema mij altijd wel aan en met de performance zit het ook meestal wel snor ;) . Bijvoorbeeld dit moederbord. Scheelt ook nog eens een tientje :)

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waarom zou je voor een PC die nog geen 300W verbruikt een 850W voeding kiezen?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

-The_Mask- schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:28:
Hij wil later SLI doen en zoveel meer kost een 850w voeding niet boven een 650w, dus dan kun je het beter op zeker spelen ;) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
De SSD wordt vooral gebruik voor mijn OS. verder niks anders eigenlijk. En qua merk kan ik dan altijd nog een andere selecteren. Hetzelfde geld voor de voeding. En die 850W is omdat ik in de toekomst nog ga uitbreiden en dan heb ik het al. RAM is idd puur voor de snelheid :) Ben nu even aan het kijken wat ik met die videokaart moet doen. Aangezien je daar zo lang op moet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
-The_Mask- schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:28:
-edit- Niks gezegd

Mask kun je eens naar mijn systeem kijken, qua cpu ben ik er wel over uit, zoek alleen het verschil tussen die x79 borden. En riep jij niet dat die fans van de xfx 650 niet optimaal waren? Wat raad je aan?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Thermal Solution RTS2011LC€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.003,39

Ps: Hoe kun je een link inserten van je eigen post. Nu link ik de pagina, maar is wel prettig als ik gelijk op degene sta die ik bedoel. Scheelt zoekwerk voor andere.

[ Voor 72% gewijzigd door iTzLife op 19-04-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
oke SSD dan deze: pricewatch: Crucial M4 en voeding deze: pricewatch: XFX Pro850W

Is het dan wel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofnima
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 15:57
;)
iTzLife schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:31:
[...]

-edit- Niks gezegd

Mask kun je eens naar mijn systeem kijken, qua cpu ben ik er wel over uit, zoek alleen het verschil tussen die x79 borden. En riep jij niet dat die fans van de xfx 650 niet optimaal waren? Wat raad je aan?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Thermal Solution RTS2011LC€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.003,39

Ps: Hoe kun je een link inserten van je eigen post. Nu link ik de pagina, maar is wel prettig als ik gelijk op degene sta die ik bedoel. Scheelt zoekwerk voor andere.
Why oh why wil je een 2011? Doe lekker een i7 2700k of een van de nieuwe Ivy-bridge. De i7 3820 is zijn 250 Euro niet waard. Met 1155 zit je qua toekomst ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
Dat wil ik omdat in de BGG workstation word uitgelegd dat de 3820 net wat beter is dan de 2700k, die ook nog duurder is. Tja en met de 2011 socket kan ik uitbreiden naar de 3960x, die op dit moment goed scoort.

Ik weet het allemaal ook niet, daarom post ik hier om te verbeteren. Ik wil er wel bij vermelden dat het belangrijkste is dat ik goed kan werken met 3d studio viz en 3d max. Dat is de basis en daarbij gewoon lekker knallen op bf3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofnima
iTzLife schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:40:
Dat wil ik omdat in de BGG workstation word uitgelegd dat de 3820 net wat beter is dan de 2700k, die ook nog duurder is. Tja en met de 2011 socket kan ik uitbreiden naar de 3960x, die op dit moment goed scoort.

Ik weet het allemaal ook niet, daarom post ik hier om te verbeteren. Ik wil er wel bij vermelden dat het belangrijkste is dat ik goed kan werken met 3d studio viz en 3d max. Dat is de basis en daarbij gewoon lekker knallen op bf3.
Ah ok workstation, nou ik zou zeggen kijk wat ze je in het workstation topic vertellen en vervang dan gewoon de GPU met iets beters. Qua CPU kan je voor het gamen ook met veel minder kracht maar zullen de extra Ghz niet tegen werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
RoofTurkey schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:24:
[...]

Geen OCZ please, dat staat hier gelijk aan pc-(zelf)moord (vooral de SSD's).
Volgens mij hou jij erg van overdrijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
Wat er nu staat:
AMD Phenom II X4 955 (3.2 GHz)
AMD HD 5850
Kingstom HyperX 4096MB
Samsung Syncmaster XL2370 (1440x900)

Naar mijn idee is dit systeem veel te snel voor de games op de resolutie met dit huidige scherm. De monitor zou je in eerste instantie vervangen maar de computer moet helaas weg. Dit is op zich geen probleem, maar ik zit nu eigenlijk een beetje te zoeken naar een passend systeem voor deze monitor.

Toepassingen:
Gamen
Films (tijdens browser op de achtergrond met "veel" tabs open - denk aan stuk of 30)
Af en toe een gameplay film encoderen, ik wil dan wel gewoon door gamen of tussendoor een filmpje kijken.

Wat ik voorstel, maar waarvan ik eigenlijk denk dat het op sommige vlakken overkill is:
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue WD5000AAKX, 500GB€ 63,01€ 63,01
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 16,-€ 16,-
1Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0€ 86,-€ 86,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 24,50€ 24,50
1Intel Core i5 2400€ 162,-€ 162,-
1Sapphire HD 7770 GHz Edition OC 1GB GDDR5€ 122,58€ 122,58
1Cooler Master Silent Pro M500€ 71,03€ 71,03
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB€ 89,10€ 89,10
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 37,18€ 37,18
1Asrock Z68 Extreme4 Gen3€ 151,30€ 151,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 822,70

Het budget is 800-900 EUR.

Vragen/opmerkingen
- processor: maakt het ook enig verschil tijdens het gamen met bijvoorbeeld een i3 2100? (- 63,40)
- voeding: ik heb geprobeerd een bekend merk en stille en modulaire voeding uit te zoeken, maar je zit al snel bij 500 Watts. Als dit anders kan dan hoor ik dat graag. 500 Watts biedt wel uitbreidingsmogelijkheden mocht het scherm eens worden vervangen.
- moederbord: Gekozen op basis van reviews (zie o.a. hardware.info), maar heb eigenlijk geen eisen, deze wordt wel als bovengemiddeld bestempeld. Kan wellicht goedkoper?
- videokaart: Omdat er nu een HD 5850 inzit heb ik naar een aantal benchmarks gekeken en deze presteert prima in Full HD resoluties. Deze 7770 komt op Full HD in bijna alle gevallen nog aardig mee met 30 fps en ik ga er eigenlijk vanuit dat het geen probleem vormt om 60 fps met v-sync te halen op 1440x900 in games zoals Call of Duty.
- SSD: Is uiteraard optioneel. Ik heb nog niet eerder met een SSD gewerkt, maar merk wel eens de traagheid van multitasking op 1 conventionele sata schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
kingofnima schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:45:
[...]

Ah ok workstation, nou ik zou zeggen kijk wat ze je in het workstation topic vertellen en vervang dan gewoon de GPU met iets beters. Qua CPU kan je voor het gamen ook met veel minder kracht maar zullen de extra Ghz niet tegen werken :)
Waarmee onderbouw je dat. Dit is een prima kaart met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Aangezien er een huwelijk voor de deur staat wil ik zoveel mogelijk besparen (wil er ff niet aan denken), en vind daarom 400-500 euro wat te veel. Deze zit met 300 euro mooi binnen mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofnima
iTzLife schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:56:
[...]

Waarmee onderbouw je dat. Dit is een prima kaart met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Aangezien er een huwelijk voor de deur staat wil ik zoveel mogelijk besparen, en vind daarom 400-500 euro wat te veel. Deze zit met 300 euro mooi binnen mijn budget.
Oh ik heb niet naar de kaart gekeken. Ik bedoel dat als je een workstation wil met die je ook kan gamen dan kan je beter in het workstation topic kijken. Voor gamen kan je wel met een i3 maar voor een workstation heb je wel wat anders nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
kingofnima schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:16:
[...]

Oh ik heb niet naar de kaart gekeken. Ik bedoel dat als je een workstation wil met die je ook kan gamen dan kan je beter in het workstation topic kijken. Voor gamen kan je wel met een i3 maar voor een workstation heb je wel wat anders nodig.
Ik heb me post daar maar gemaakt. In principe is het systeem ook niet zo slecht wat ik had, dus als ik er niet veel wijzer uit word, dan bouw ik hem. Mocht hij niet meer voldoen, dan is er vast wel een familielid die ik met iets blij kan maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ soup-nazi,

Je hebt me verschillende artikelen laten lezen, en raadt de 2600K aan, ivm met me apps, maar door je artikel raak ik een beetje in de war. Dit vooral omdat ik het HT verhaal nog niet helemaal begrijp. Ik wil best een duurder systeem, met een Cpu rond de 300 euro.
"Although the Windows Scheduler has become increasingly aware of HyperThreading, this is still a factor since the Scheduler is no AI, and it is especially important in XP and below where the Scheduler is even less aware of HyperThreading"

Hiervoor zegt de artikel ook dat de logical cores maar hooguit 20% van de reken kracht van de physical cores hebben, en sinds windows scheduler geen AI is dus kan ie geen verschil zien tussen physical en logical cores en als scheduler een CPU intensive thread aan een van de logical cores toewijst/omschakelt dan zitten misschien je physical cores idle en dat is natuurlijk niet de bedoeling:

"Therefore, in some situations, it is appropriate to use Process Lasso's HyperThreaded Core Avoidance",......

http://bitsum.com/prolasso.php

De andere was een lijs over welke apps kunnen gebruik maken van HT, maar die is niet compleet.

Edit: Dat is FYI zo dat je in het geval..., dan ben je een beetje voorbereid.
Edit: Stel dat je 2 apps tegelijkertijd gebruikt, een heeft baat bij HT die andere heeft er last van dan is die
Process Lasso heel handig lijkt me, ik heb zelf geen CPU met HT.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeranMuden
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-07 08:34
Beste mede-tweakers,

Momenteel ben ik bezig met het samenstellen van mijn nieuwe "Bakbeest".
Het zal geen Top-of-the-Bill worden, maar het moet wel voldoen aan al mijn eisen en wensen.
Volgens mij ben ik al aardig op weg, alleen een beetje advies met de grafische kaart zou welkom zijn.

Hier een overzichtje:

- Wat mag het systeem gaan kosten?
Een budget van 1000 euro is echt de max.

- Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak?
Muis en harde schijven, waaronder RAID1 configuratie, SSD Vertex 3 en extern Mybook 1 TB
Toetsenbord en monitor heb ik wel, maar een vervanging staat misschien ook op stapel.
Denk aan een 24" scherm en een wat robuuster toetsenbord. Overigens heb ik deze keuzes nu nog niet meegenomen.

- Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Het Intel bord heeft mij voorkeur, gezien het weglaten van FDD en PATA aansluitingen en ook het mooie uiterlijk.

Overclocken is voor mij niet van belang. Wel wil ik graag nieuwere games op prettig ogende instellingen kunnen spelen. Verder zal ik er ook in mindere mate videobewerking mee willen gaan doen.

Voor wat de videokaart betreft, ben ik geneigd om voor een ATI te kiezen. Simpelweg omdat ik hier goede ervaringen mee heb. Uit gemak heb ik de meest populaire ATI kaart gekozen voor de "wishlist", echter op deze keuze verwacht en hoop ik op de meeste input.

- Wat voor soort gamer ben je?
Denk in de richting van RPG, FPS. Spelen op ultra/high/insane is minder belangrijk, indien de spelervaring maar wel soepel en aangenaam blijft.

Dit is wat ik tot nu toe zelf heb kunnen samenstellen. Graag uw tips/opmerkingen!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel DP67BG Extreme€ 161,-€ 161,-
1Sharkoon T28€ 55,50€ 55,50
1Intel Core i5 2550K Boxed€ 199,95€ 199,95
1Cooler Master Silent Pro M600€ 80,-€ 80,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8€ 56,40€ 56,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 761,28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

LuckyLukeNL schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:49:
Alle verbeteringen om het goedkoper of beter te maken zijn welkom. Graag wil ik wel bij de nieuwe IvyBridge blijven. Voor de monitor denk ik dat ik deze wil. Mocht er een betere zijn dan hoor ik het graag. De eisen zijn daaraan dat hij goed voor gamen moet zijn. :)
Veranderingen:

- Andere HDD: dubbele capaciteit, slechts marginaal duurder.
- Andere SSD: dubbele capaciteit. Is duurder, maar heeft meer zin voor zulk systeem en door de andere veranderingen ligt de totaalprijs nog altijd lager dan bij je eerste boodschappenlijstje.
- Andere DVD brander: deze is wat sneller
- Ander geheugen: DDR3-1600 CL9 is normaal gezien voldoende.
- Andere graka: deze is wat overclocked
- Ander moederbord: De belangrijkste verschillen tussen de Pro en de standaard P8Z77-V zijn 16 versus 12 fases (enkel van belang bij O/C) en de Pro heeft 2 interne USB3.0 poorten meer dan de P8Z77-V, maar hetzelfde aantal externe USB3.0. Je hebt niet vermeld dat je (serieus) wilt overclocken, dus lijkt me de standaard P8Z77-V voldoende.
- Andere PSU: Zelfs als je 2-maal GTX 680 in SLI zou zetten, heb je normaal gezien genoeg aan 750W. Als je naast SLI ook van plan bent CPU of GPU te overclocken, heb je natuurlijk wat zwaarder materiaal nodig, maar betere merken dan OCZ zijn Corsair, Seasonic, XFX.

#ProductPrijsSubtotaal
1Iiyama E2473HDS-B1€ 160,20€ 160,20
1EVGA GeForce GTX 680 SuperClocked€ 467,99€ 467,99
1Corsair Enthusiast TX750M€ 97,-€ 97,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 128,50€ 128,50
1Asus P8Z77-V€ 155,-€ 155,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.460,78

edit: Je hebt misschien nog wel een bracket nodig om de SSD in je kast te monteren, dat moet je zelf maar eens effe nakijken.

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

C0rnelis schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:46:
Vragen/opmerkingen
- processor: maakt het ook enig verschil tijdens het gamen met bijvoorbeeld een i3 2100? (- 63,40)
- voeding: ik heb geprobeerd een bekend merk en stille en modulaire voeding uit te zoeken, maar je zit al snel bij 500 Watts. Als dit anders kan dan hoor ik dat graag. 500 Watts biedt wel uitbreidingsmogelijkheden mocht het scherm eens worden vervangen.
- moederbord: Gekozen op basis van reviews (zie o.a. hardware.info)
- videokaart: Omdat er nu een HD 5850 inzit heb ik naar een aantal benchmarks gekeken en deze presteert prima in Full HD resoluties. Deze 7770 komt op Full HD in bijna alle gevallen nog aardig mee met 30 fps en ik ga er eigenlijk vanuit dat het geen probleem vormt om 60 fps met v-sync te halen op 1440x900 in games zoals Call of Duty.
- SSD: Is uiteraard optioneel. Ik heb nog niet eerder met een SSD gewerkt, maar merk wel eens de traagheid van multitasking op 1 conventionele sata schijf.
-Ik geloof dat (in de toekomst al helemaal) een i3 toch net een bottleneck zou kunnen vormen en de i5 waarschijnlijk niet, natuurlijk hangt dit ook af van je GPU en voor een 7770 zou het geen groot verschil moeten maken neem ik aan.
-Als je het scherm vervangt dan maakt dat niets uit voor de belasting van de voeding ;) , maar pricewatch: Seasonic M12II 520W lijkt mij dan een goede kandidaat.
-Moederbord geef je zelf al aan waarom je die wilt :)
-7770 is een goede videokaart, maar volgens mij presteert de 6870/50 beter voor dezelfde prijs (correct me if I'm wrong).
-SSD is altijd een geweldige keuze :P
BeranMuden schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:29:
Beste mede-tweakers,

Momenteel ben ik bezig met het samenstellen van mijn nieuwe "Bakbeest".
Het zal geen Top-of-the-Bill worden, maar het moet wel voldoen aan al mijn eisen en wensen.
Volgens mij ben ik al aardig op weg, alleen een beetje advies met de grafische kaart zou welkom zijn.

Hier een overzichtje:

- Wat mag het systeem gaan kosten?
Een budget van 1000 euro is echt de max.

- Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak?
Muis en harde schijven, waaronder RAID1 configuratie, SSD Vertex 3 en extern Mybook 1 TB
Toetsenbord en monitor heb ik wel, maar een vervanging staat misschien ook op stapel.
Denk aan een 24" scherm en een wat robuuster toetsenbord. Overigens heb ik deze keuzes nu nog niet meegenomen.

- Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Het Intel bord heeft mij voorkeur, gezien het weglaten van FDD en PATA aansluitingen en ook het mooie uiterlijk.

Overclocken is voor mij niet van belang. Wel wil ik graag nieuwere games op prettig ogende instellingen kunnen spelen. Verder zal ik er ook in mindere mate videobewerking mee willen gaan doen.

Voor wat de videokaart betreft, ben ik geneigd om voor een ATI te kiezen. Simpelweg omdat ik hier goede ervaringen mee heb. Uit gemak heb ik de meest populaire ATI kaart gekozen voor de "wishlist", echter op deze keuze verwacht en hoop ik op de meeste input.

- Wat voor soort gamer ben je?
Denk in de richting van RPG, FPS. Spelen op ultra/high/insane is minder belangrijk, indien de spelervaring maar wel soepel en aangenaam blijft.

Dit is wat ik tot nu toe zelf heb kunnen samenstellen. Graag uw tips/opmerkingen!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel DP67BG Extreme€ 161,-€ 161,-
1Sharkoon T28€ 55,50€ 55,50
1Intel Core i5 2550K Boxed€ 199,95€ 199,95
1Cooler Master Silent Pro M600€ 80,-€ 80,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8€ 56,40€ 56,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 761,28
#ProductPrijsSubtotaal
1Aerocool X-Warrior Devil Black Edition€ 43,10€ 43,10
1Corsair Enthusiast TX650M€ 80,20€ 80,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 775,24

Kost ongeveer net zoveel (zeker als de i5 nog een beetje in prijs daalt) en gaat je toch wat meer performance geven.

-Betere i5 (waarschijnlijk ongeveer even goed, maar wel PCI 3.0, etc.)
-Tikkeltje betere GPU (meer heatpipes en een factory OC)
-Andere kast
-Corsair 650w voeding (modulair, 80 plus)
-8gb 1600mhz low-profile RAM
-Een moederbord met meer features en net iets betere performance (fps wise) en hij ziet er ook best vet uit (als je het mij vraagt :P )
ambi schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:56:
[...]
edit: Je hebt misschien nog wel een bracket nodig om de SSD in je kast te monteren, dat moet je zelf maar eens effe nakijken.
Dubbelzijdige tape is je vriend ;)

[ Voor 66% gewijzigd door RoofTurkey op 20-04-2012 11:16 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
RoofTurkey schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:58:
[...]

Kost ongeveer net zoveel (zeker als de i5 nog een beetje in prijs daalt) en gaat je toch wat meer performance geven.
Als je toch niet gaat overklokken en geen CFX gaat draaien, kan je nog besparen op het moederbord, processor en voeding en een betere videokaart nemen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sharkoon T28€ 53,80€ 53,80
1Intel Core i5 3550 Boxed€ 187,50€ 187,50
1Sapphire HD7950 3GB GDDR5 OC€ 363,-€ 363,-
1XFX Pro 550W€ 54,40€ 54,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 788,10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

chim0 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:10:
[...]

Als je toch niet gaat overklokken en geen CFX gaat draaien, kan je nog besparen op het moederbord, processor en voeding en een betere videokaart nemen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sharkoon T28€ 53,80€ 53,80
1Intel Core i5 3550 Boxed€ 187,50€ 187,50
1Sapphire HD7950 3GB GDDR5 OC€ 363,-€ 363,-
1XFX Pro 550W€ 54,40€ 54,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 788,10
Ik wist niet eens dat ivy bridge i5 zonder k al in de pricewatch stonden 8)7 . Ik ben het helemaal met je eens, alhoewel dat moederbord er wel een beetje minder leuk uitziet ;)

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 20:43
darksummenors schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:41:
[...]
Geachte heer/mevrouw,

bedankt voor uw email.

Met vriendelijke groet,
DynaByte NEDERLAND B.V.
[...]
Even terugkomend op deze mail, de EVGA basic en superclocked verwachten ze bij Dynabyte rond 4 mei weer te hebben.
Dus voor mij een kleine zelfstrijd, wachten tot 4 mei om de EVGA wat goedkoper te krijgen of de Asus al te bestellen om er een week eerder mee aan de slag te kunnen :(
Geachte heer Leenders,

Bedankt voor uw e-mail.

De Asus GeForce GTX680, 2GB verwachten wij rond 25 april weer binnen te gaan krijgen. De Superclokced en 2GB versie van EVGA ligt rond de 4 mei qua leveringsdatum.

Met vriendelijke groet,

Linda Luttge

DynaByte NEDERLAND B.V.
Postbus 1484
1300 BL Almere
T 0900-5015046
E info@dynabyte.nl <mailto:info@dynabyte.nl>

[ Voor 6% gewijzigd door theburninglink op 20-04-2012 12:35 ]

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
RoofTurkey schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:33:
[...]

Ik wist niet eens dat ivy bridge i5 zonder k al in de pricewatch stonden 8)7 .
Ja, alleen moeten ze nog wat beter beschikbaar worden maar misschien staan ze ook al bij de shops op de webstie zelf.
Ik ben het helemaal met je eens, alhoewel dat moederbord er wel een beetje minder leuk uitziet ;)
Tja, 't is maar wat je belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

chim0 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:37:
Tja, 't is maar wat je belangrijk vindt.
Het zal je misschien verbazen, maar sommigen zijn echt bereidt om 2x zoveel te betalen voor een net iets beter uiterlijk (denk maar eens aan tv's bijvoorbeeld). Dat is ook vaak de reden dat bijvoorbeeld Gigabyte moederborden vaak niet worden gekozen in een behuizing met window:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1333548792.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1332845338.jpeg

Raadt eens welke het meest verkocht wordt ;) (door mensen met een windowed behuizing)

[ Voor 36% gewijzigd door RoofTurkey op 20-04-2012 12:42 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
RoofTurkey schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:39:
[...]

Het zal je misschien verbazen, maar sommigen zijn echt bereidt om 2x zoveel te betalen voor een net iets beter uiterlijk (denk maar eens aan tv's bijvoorbeeld).
Mja, dat kan ik me nog enigzins voorstellen want dat ding staat midden in je huiskamer. Een mooie zilveren voet staat toch wat mooier dan een plastic ding maar een moederbord voor het uiterlijk? Je bent toch geen klein kind meer dat je koelvinnen in de vorm van AK-47 patroonhulzen wilt? :D

Maarja, ieder z'n ding he.. Je hebt er wel een snellere videokaart voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

performance of looks IN mn DICHTE kast die ONDER het bureau staat.... die is moeilijk;)
Maar je hebt een punt, sommige willen alles in de kleuren rood zwart puur voor de looks.
(en zwart is altijd sneller natuurlijk;))

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
DRuw schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:48:
performance of looks IN mn DICHTE kast die ONDER het bureau staat.... die is moeilijk;)
Maar je hebt een punt, sommige willen alles in de kleuren rood zwart puur voor de looks.
(en zwart is altijd sneller natuurlijk;))
Naja, hij heeft wel die Sharkoon kast met een window maar dan nog..

Maarja, het was maar een suggestie, zoals vele andere hier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

chim0 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:51:
[...]

Naja, hij heeft wel die Sharkoon kast met een window maar dan nog..

Maarja, het was maar een suggestie, zoals vele andere hier! :)
Ik denk dan dat als hij echt BBG wil, dat hij dan gewoon een hele mooie (dichte) kast uit moet zoeken en dan daar allemaal goede (zonder naar de looks te kijken) componenten in moet doen. Kan makkelijk een paar tientjes schelen en misschien zelfs wel meer.

Edit: Het is hier best rustig, zal ik dan maar eens een overstroming van vragen veroorzaken?

[ Voor 8% gewijzigd door RoofTurkey op 20-04-2012 13:52 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3. Voeding
Waar ik eerder zei niet te gaan oc'en wil ik me er toch aan gaan wagen. Ik was niet van plan te gaan solderen 8)7,maar via de bios kom je een heel eind.
Je moet de K versie hebben om goed te kunnen overkloken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeranMuden
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-07 08:34
Ik denk dan dat als hij echt BBG wil, dat hij dan gewoon een hele mooie (dichte) kast uit moet zoeken en dan daar allemaal goede (zonder naar de looks te kijken) componenten in moet doen. Kan makkelijk een paar tientjes schelen en misschien zelfs wel meer.
Mee eens, maar voor mij is een BBG ook iets persoonlijks, waar de factor "smaak" bij om de hoek komt kijken.

Maar in alle eerlijkheid, moet ik bekennen dat ik een beetje heb vals gespeeld.
Alle onderdelen heb ik al gekocht en/of besloten om te kopen, behalve de videokaart.
Ik heb via de Tweakers vraag/aanbod en de bekendste 2e hands verkoopsite van Nederland, alle spullen weten te verzamelen. De factor prijs en de vraag of het zou voldoen aan mijn eisen, heeft mij uiteindelijk dus een onderdeel doen kopen. Je bent dan immers afhankelijk van het aanbod.

De kast is overigens als enige onderdeel wel nieuw. Zeker in combinatie met het Intel bord (bord heeft ledjes en een kekkie doodshoofdje) ben ik heel nieuwsgierig hoe dat gaat staan.

Uiteindelijk was ik toch benieuwd, wat jullie aan mij keuzes zouden veranderen. Ook de input voor een videokaart keuze stel ik zeer op prijs.

Bedankt zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Dan bij deze mijn beloofde overstroming :P

BANGARANG

Nieuw systeem voor opa

Mijn opa is na bijna tien jaar op één en dezelfde Packard Bell toch wel toe aan iets nieuws.

Zijn gebruik

Voor zover ik weet gebruikt hij zijn pc voor MS-office (Outlook, Powerpoint, Word, Excel), Online Bridgen, internetten en misschien nog skype in de toekomst :? . Daarbovenop wordt er af en toe een spelletje gespeeld (naast het bridgen ;) ).

Wensen

Compacte (kleine ATX of 'normale' micro-ATX kast) pc, die het liefste ook lekker stil is.
Een groot (22-24 inch) beeldscherm met een resolutie van 1080p of nog liever 1200p (maar dat kost vaak veel meer dan dat het echt waard is, of niet?).
Toetsenbord (met backlit), muis is er al.
2.0 of 2.1 speakers, die redelijk compact zijn.
Waarschijnlijk moet ook dit systeem pakweg 10 jaar mee gaan, dus toekomstgericht is toch wel handig :)

Budget

Is onbekend, maar het moet kunnen concurreren met een systeem van de Aldi (want dat raadt mijn tante hem aan :F ). Dus ongeveer 600 voor het systeem zelf en randapparatuur zou sowieso apart moeten worden gekocht dus daar gewoon geen extreme bedragen voor nemen, maar wel iets wat lang mee kan gaan ;) .

Wat heb ik zelf bedacht?

Dit systeem leek mij erg geschikt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST31000524AS, 1TB€ 86,24€ 86,24
1Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart)€ 177,50€ 177,50
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 16,-€ 16,-
1Microsoft Office Home and Business 2010 PKC NL€ 176,92€ 176,92
1Fractal Design Core 1000€ 32,20€ 32,20
1Creative Inspire T3130€ 29,95€ 29,95
1Noctua NH-C12P SE14€ 50,10€ 50,10
1Gelid Solutions Silent 9PWM, 92mm€ 5,80€ 5,80
1Gelid Solutions Silent 12 PWM, 120mm€ 5,65€ 5,65
1Speedlink Darksky LED Keyboard (US Layout)€ 20,55€ 20,55
1Adata BN-400€ 50,10€ 50,10
1Intel 330 60GB€ 71,-€ 71,-
1Corsair CML4GX3M1A1600C9€ 23,50€ 23,50
1Trust Surge Guard€ 8,99€ 8,99
1MSI Z77MA-G45€ 108,50€ 108,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.167,50

Voeding, moederbord en CPU kan ik maar niet beslissen. Het moet lang meegaan, maar tegelijkertijd is voor zijn wensen een i5 dikke vette overkill. Wel heeft die i5 dan weer als voordeel de HD4000, welke bijna 2x zo goed presteert als de HD3000, maar met bijvoorbeeld een i3 zou er nog ruimte zijn voor een leuke €50,- GPU (maar presteert die dan beter dan een HD4000?). Voeding leek mij niet zozeer hele erge overkill, maar ik ben bang dat er toch goedkopere alternatieven zijn. Moederbord is eigenlijk vooral gekozen vanwege de mogelijkheid om een caching-SSD te gebruiken, wat handig is aangezien je in Windows dan maar 1 schijf hebt en dus niet per ongeluk de SSD helemaal vol gooit terwijl de HDD ongebruikt blijft (want dat gebeurt er toch wel, wanneer alle programma's standaard op de C schijf worden geïnstalleerd). Ook is bij MSI een voordeel dat OC'en (icm een intel k processor en de click-bios) zo makkelijk is dat zelfs je oma het kan, volgens dit filmpje:

Ook het scherm is nog een puntje van twijfel, maar gezien het een Dell ultrasharp is lijkt mij dat wel oké.

Voor zover de eerste vraag(/vragen).

Nieuwe audio-dingen

Deze vraag past eigenlijk beter in het audio-forum, maar daar kreeg ik allemaal antwoorden die ik niet echt begreep 8)7

Gezien ikzelf nog zit met een el-cheapo MS headset en 2.0 speakers, wil ik toch wel eens dat updaten.

Dit leken mij (en reviewers) een goede keus:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Gaming Audio SP2500€ 184,19€ 184,19
1Logitech G35 gaming headset€ 89,90€ 89,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 274,09

Zijn er nog alternatieven voor deze twee, of zijn dit toch echt de beste bang-for-my-bucks?

Waarschijnlijk snap je nu deze toespeling:
BANGARANG
Dubstep klinkt namelijk voor geen meter met 2.0 speakers ;)

Alvast bedankt tweakeraars!

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
RoofTurkey schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:49:
Dan bij deze mijn beloofde overstroming :P

BANGARANG

Nieuw systeem voor opa

Mijn opa is na bijna tien jaar op één en dezelfde Packard Bell toch wel toe aan iets nieuws.

Zijn gebruik

Voor zover ik weet gebruikt hij zijn pc voor MS-office (Outlook, Powerpoint, Word, Excel), Online Bridgen, internetten en misschien nog skype in de toekomst :? . Daarbovenop wordt er af en toe een spelletje gespeeld (naast het bridgen ;) ).
Ik denk niet dat je opa nog een gamer gaat worden, gaat OC'en, ...
En zoals je zelf al aangeeft is je gekozen systeem zo overkill dat het belachelijk is (bijna troll niveau).

Ik zie je hier regelmatig advies geven aan andere mensen, dan begin ik toch te twijfelen of je dat advies serieus kan nemen.

Volg gewoon de budget pc uit de BBG en dan zit je goed.
Als hij moet kiezen tussen deze of die van de Aldi dat hij dan maar die van de Aldi neemt.

[ Voor 11% gewijzigd door Inrage op 20-04-2012 16:02 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.