indofk schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:51:
Had bij gsmeasy ook per ongeluk een zwarte besteld de 28e en naar heen enweer gebel en gemail de volgende dag een bevestiging gekregen dat er een nieuwe order was aangemaakt met deze keer de witte
kreeg ik gistermiddag de mededeling dat vodafone de aanvraag had afgekeurd en dat gsmeasy vanwege privacy niet kon vertellen waarom en dat al ik het wou weten contact met vodafone moest opnemen
kreeg ik een paar uur later weer een mail
Beste klant,
Je hebt onlangs een bestelling geplaatst bij Gsmeasy.nl
Helaas heeft het netwerk je aanvraag afgewezen met als reden: Creditcheck afgekeurd
vreemd heb alwel een aansluiting bij vodafone lopen maar betaal altijd netjes en er komt genoeg geld binnen elke maand , dus maar ff contact opgenomen met vodafone en die konden zich niet herkennen in wat gsmeasy beweerd en dat ze ook niks geannuleerd hebben van een aanvraag op mijn naam . ik vind het iig vreemd allemaal .ik kon wel gelijk via vodafone een nieuwe bestelling plaatsen maar daar heb ik vanaf gezien omdat het nu bijna 300 euro meer kost
bij vraag en antwoord van GSMeasy:
Bij elke aanvraag die wij verwerken moeten we alle gegevens die de klant heeft opgegeven invoeren in het systeem van het Netwerk. Al die gegevens worden weer doorgevoerd naar een bureau die de gegevens checkt. Er zijn 2 bedrijven die dit doen; Experian en EDR. Deze 2 bureau’s geven na het checken van de gegevens een positief of negatief advies aan de netwerken. Het is zeer belangrijk dat de gegevens overeenkomen met elkaar. Dat betekent dat de adresgegevens die opgegeven worden hetzelfde zijn als de gegevens zoals die bij de bank bekend zijn. Verder gaan de gegevens door een Credit Check, daar wordt bekeken of dat je oa een goed betalingsverleden hebt gehad. Daarnaast moet de aanvrager 18 jaar of ouder zijn. Minderjarigen kunnen via internet geen abonnement aanvragen.
het kan gek gaan hoor, 2 jaar geleden wilde ik de (toen gloednieuwe) Desire hebben icm een abbonement.
bij coolblue afgekeurd

, vodafone gaf geen reden daarvoor op (moest daarvoor bellen blahblah)
ik heb geen enkele lening, geen BKR registratie.. nada.
enkel een hypotheek. en betaal elke maand braaf de premie.
diezelfde avond bij GSMeasy besteld en *poef* aanvraag goedgekeurd
tot op de dag van vandaag weet ik niet waarom ik in eerste instantie werdt geweigerd.