En voor geen van allen heb je een iPhone, iPad of iPod Touch nodig

Je kunt het ook prima met alleen je Mac gebruiken. De mail van iCloud is overigens een doodnormale imap mailaccount die in ieder hedendaagse mailclient werkt. Messages is de voortzetting van het oude iChat in een wat meer up to date jasje waarbij de iOS devices dan weer wel zijn betrokken. Het zijn wel features die leuker worden op moment dat er meerdere Macs en/of iOS devices om de hoek komen kijken. Er zijn nog best een groot aantal mensen die iets van een iPhone/iPad hebben naast een Mac.
Notification Center: dit kan misschien nog handig zijn ivm iCal maar wat er nog in zal komen weet ik niet..
Het is volgens mij wel de bedoeling dat het door andere apps die hun notificaties ergens kwijt moeten ook gebruikt zal worden. Dat zal ook wel moeten wil het zich "notification centre" kunnen noemen.
Gatekeeper: staat al uit, ik mocht een bepaald programma niet installeren..
Dat is ook een manier maar je kunt ook per app een uitzondering maken. Dat vind ik wel een fijne feature moet ik zeggen. Zo kun je veel beter zelf beslissen om toch die Gatekeeper te overrulen of niet. Ben je wat bewuster bezig (tikte hij hoopvol... ;'( ).
Maar voor de rest werkt het erg goed hoor

Ook niet geheel onbelangrijk

Underworld schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:15:
Ik moet je nageven dat ik daar ook een beetje moe van word; New Features for China! Alsof Europe niet belangrijk is... (zo klinkt het namelijk wel in mijn ogen).
Net zoiets als; Siri only available in English, 'Siri directions' for now only in the USA available.
Als we het in aantallen gaan uitdrukken dan stelt Europa niks voor. De meest gesproken taal is het Chinees dus dat daar wat voor wordt gedaan is niet zo heel erg raar. Zelfs het Engels valt in deze in het niet.
Dat Siri en Dictation gebeuren is ook vrij irritant maar ja, wij Nederlanders hebben dan ook een zeer complexe taal. Dat Engels steekt wat dat betreft een stuk eenvoudiger in elkaar waardoor het zich ook beter laat digitaliseren. Dat is voor ons altijd al een probleem geweest. Anno nu kampen we nog steeds met tekstverwerkers die niet bijster verder komen als een spellingscontrole. De grammatica variant werkt voor geen meter of zit er niet eens in (kennelijk hebben ze de moed bij voorbaat al opgegeven).
Magoed, ik ben benieuwd hoe al die kleine verbeteringetjes in het dagelijks gebruik uit zullen pakken.
Dat is niet volledig scherm, dat is bijna-volledig scherm die je lijkt te activeren door op de zoom button te klikken. Ik zou dan eerder de volledig scherm optie in de app gebruiken (shift-cmd-f) en alleen dat bijna-volledig scherm wanneer die optie er niet in zit. Je kunt dan proberen om die extra pixels in beslag te laten nemen door na het klikken op de zoom button het scherm handmatig te vergroten (een uiterst secuur werkje).
[
Voor 10% gewijzigd door
ppl op 19-07-2012 00:58
]