[OS X Mountain Lion 10.8] Ervaring & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 35 Laatste
Acties:
  • 240.491 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik hoop nu echt dat ze de imac echt kunnen laten slapen, want als er 1 device is dat zogezegd via utp of usb de computer uit de slaap houdt, krijg je hem niet automatisch in slaap. Het zelfde voor de macpro's. Die worden wel 10x op een uur wakker omdat ze zogezegd getriggerd worden door een signaal. Ik zou niet weten welk signaal dat is (iets van bonjour?).

Ik vind het ook zeer irritant dat je niets standaard de iMac zijn scherm kan laten doven als je via remote ingelogged bent. Mijn vrouw werkt zo soms een hele dag op haar iMac (via een macpro) maar die iMac z'n scherm blijft natuurlijk aanstaan. Het zou best wat kunnen schelen in verbruik op jaarbasis.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvdL
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-12-2021
Chillco schreef op zondag 15 juli 2012 @ 19:17:
[...]

Na wat Google-werk vond ik één ander iemand die hetzelfde probleem had. Diegene had ook een KPN Experia Box (heb ik dus ook). Hij had het probleem opgelost met de volgende instellingen:

[...]

Bij mij werkt het nu ook prima. Toch vreemd dat dit nodig moet zijn en ben benieuwd hoeveel geklaag er gaat komen van KPN klanten wanneer ML straks officieel uitgebracht wordt.

iOS 6 schijnt precies hetzelfde te hebben.
Thanks, dat heeft inderdaad geholpen en wifi werkt nu prima! Ben ook benieuwd wat Apple hier aan gaat doen, kan zo niet de volledige 100mbit halen uit m'n glasvezelaansluiting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07 17:04
Ik heb last van error 19 als ik een backup wil maken met TM, zag hem al eerder langskomen maar in de GM is het nog steeds niet weg.

code:
1
 16-07-12 20:18:58,831 com.apple.backupd[997]: Backup failed with error: 19

Heb zelf een IX2-200 NAS hier staan, het rare is: Kan wel mijn backup zien, maar niet aanmaken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

poesje miauw ....kom eens gauw ik heb lekkere mac voor jouw.

(wat duurt het lang zeg ...)

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:45
xppn schreef op maandag 16 juli 2012 @ 20:31:
Ik heb last van error 19 als ik een backup wil maken met TM, zag hem al eerder langskomen maar in de GM is het nog steeds niet weg.

code:
1
 16-07-12 20:18:58,831 com.apple.backupd[997]: Backup failed with error: 19

Heb zelf een IX2-200 NAS hier staan, het rare is: Kan wel mijn backup zien, maar niet aanmaken.....
Ik had een zelfde probleem. Een volledige nieuwe parsebundle starten lost het probleem op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
  • Laatst online: 28-07 17:04
Bedankt, ga gelijk proberen als ik thuis ben.
Dat lost het probleem voor mij niet op... nog steeds error 19... :/
De NAS een reboot geven.... Nu aan het backuppen....

5.1 audio aanzetten voor muziek/VLC etc hebben ze er nog niet makkelijker op gemaakt...
Moest deze stappen volgen om via HDMI 5.1 te kunnen krijgen, incl de setting in DVD player.

https://discussions.apple.../3639822?start=0&tstart=0

Wat ik overigens raar vind... wat heeft DVD-player nou met iTunes te maken (of andere applicaties)? Want na die stap werkt het pas voor de andere applicaties... Of mis ik een setting ergens? Het is niet alleen 'Sound/MIDI conf' blijkbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door xppn op 17-07-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 18:36
Net een enorm vreemde bug tegengekomen.

Als ik een mail verstuur of aankrijg krijg ik niet de typische geluidsmeldingen als er geen boxen aangesloten zijn via de koptelefoon uitgang. Als ik dan nadien boxen aansluit spelen al deze geluiden tegelijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:54
Als ik naar de apple store ga http://store.apple.com/nl krijg ik de volgende boodschap : Heel even geduld, we zijn de apple store aan het bijwerken, we zijn zo terug!

Wat zou dit kunnen betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
JimmyJoness schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:26:
Als ik naar de apple store ga http://store.apple.com/nl krijg ik de volgende boodschap : Heel even geduld, we zijn de apple store aan het bijwerken, we zijn zo terug!

Dat ze de store aan het bijwerken zijn!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 15:41

BioHazard

*\o/*

Denk dat de online Apple Store niet direct in verband staat met een ML release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
BioHazard schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:31:
[...]

Denk dat de online Apple Store niet direct in verband staat met een ML release.
ok zonde;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Zeker weten doe ik het ook niet hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Gebruik zelf ML al een klein tijdje op mn MBPr maar toch niet zo heel blij mee, lion was nog veel erger dusja..
Snap best dat het een beta is en hoop dat ze het allemaal in orde krijgen op de final van ML want grafische performance is meestal echt slecht.
Iets wat op oudere modellen een vloeibare motie is op je scherm hapert aan alle kanten op de MBPr, zowel met de Intel als de NVidia chip, op lion was dit veel erger.

Als ik het apparaat dichtklap en ik open m na een tijdje weer lijkt het erop alsof het apparaat VSync problemen heeft (tearing). als ik hierna met gfxCardStatus de chip omschakel van intel naar nvidia of vice versa dan is dit opgelost.

Verder werkt safari een stuk beter, gebruik nogsteeds liever chrome maar dat is nog niet helemaal optimaal op de MBPr.

Als de performance in GFX zo blijft dan doe ik dat ding weg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Laatst online: 21:03
De GM is de final meestal. Dus ik weet niet hoe je bij beta komt? Chrome gebruikt dezelfde webkit als safari.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
carpebios schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:06:
De GM is de final meestal. Dus ik weet niet hoe je bij beta komt? Chrome gebruikt dezelfde webkit als safari.
Oh wist ik niet eens dat het al een GM status had, heb gewoon vrolijk geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:34
joon schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:04:
Verder werkt safari een stuk beter, gebruik nogsteeds liever chrome maar dat is nog niet helemaal optimaal op de MBPr.
De laatste beta van Chrome (22 volgens mij) heeft Retina ondersteuning. Die werkt perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:49
Wat is er zo anders aan Retina dat Chrome daar speciaal ondersteuning voor moet hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nou je app moet alles in de dubbele resolutie renderen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Oh zo, dat is toch gewoon opschalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

tiguan schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:56:
Klopt, maar dan is het niet zo mooi meer allemaal. Retina support zorgt ervoor dat ook bij schalen de graphics scherp en helder blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

tiguan schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:56:
Nee. Je kunt niet de informatie voor 4 pixels uit 1 pixel halen. Alle applicaties moeten—net als bij de iPhone en iPad—alle graphics ook als @2x leveren.

1. @1x graphics
2. @1x graphics upscaled
3. @2x graphics

Afbeeldingslocatie: http://agosto.nl/dir/dump/6905084974_4a7cd83763_o.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Good Fella schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:32:
[...]

Nee. Je kunt niet de informatie voor 4 pixels uit 1 pixel halen. Alle applicaties moeten—net als bij de iPhone en iPad—alle graphics ook als @2x leveren.

1. @1x graphics
2. @1x graphics upscaled
3. @2x graphics

[afbeelding]
Dat is ook opschalen, alleen dan met vectors. Indien er bitmaps worden gebruikt als icoontjes, dan zouden de icoontjes inderdaad opnieuw moeten worden gemaakt voor een hogere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

tiguan schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:06:
[...]

Dat is ook opschalen, alleen dan met vectors. Indien er bitmaps worden gebruikt als icoontjes, dan zouden de icoontjes inderdaad opnieuw moeten worden gemaakt voor een hogere resolutie.
Voor zover ik weet zijn alle iconen etc in OS X nog gewoon bitmaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online

http://9to5mac.com/2012/0...for-order-status-updates/

Dat was t ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:49
tiguan schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:06:
[...]

De meeste icoontjes zijn bitmaps, veel van de details die er in zitten zijn gewoon niet lekker te maken in enkel vector. Probeer dat icoontje van GameCenter maar eens enkel te maken in vector. Daarnaast krijg je ook niet zo zeer met een opgeschaalde vector meer detail maar enkel minder karteling. Het is niet dat er nieuwe informatie wordt toegevoegd, de paden worden enkel opnieuw berekent.

[ Voor 16% gewijzigd door ZpAz op 18-07-2012 17:11 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Zo zo zo ik heb 'm ook maar eens geinstalleerd, de installatie duurde wel een stuk langer dan de setup liet zien... Jammer dat ik nog niet echt een reden heb gevonden waarom ik ML leuk moet vinden:

iCloud: ik heb een Androidphone dus ik heb niets aan iCloud.
Reminders & Notes: niet veel spannends aan imho
Notification Center: dit kan misschien nog handig zijn ivm iCal maar wat er nog in zal komen weet ik niet..
Power Nap: ik heb een Macbook Pro uit 2011, geen ondersteuning dus.
Dictation: zou leuk zijn in het Nederlands maar ja, dat is dus niet het geval..
Sharing: ik gebruik Chrome dus dan valt er al veel van deze feature weg.
AirPlay: geen AppleTV in huis.
Game Center: again again, ik heb geen iPhone.
Gatekeeper: staat al uit, ik mocht een bepaald programma niet installeren..
Safari: ik gebruik Chrome.
Nieuwe features voor China: ik woon in Belgie.

Maar voor de rest werkt het erg goed hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Dat moet ook niet, je moet hem gewoon testen of je app's er op werken momenteel :)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Nee maar de consumenten moeten er toch iets leuks aan vinden? Zo niet-gemiddeld ben ik ook weer niet lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
De consumenten hebben niet eens de beschikking over Mount Lion, want hij is nog niet uit. En je moet helemaal niks :). Als het huidige OS prima voldoet, waarom dan upgrade als je er verder niks aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

filenox schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:58:

Ik moet je nageven dat ik daar ook een beetje moe van word; New Features for China! Alsof Europe niet belangrijk is... (zo klinkt het namelijk wel in mijn ogen).
Net zoiets als; Siri only available in English, 'Siri directions' for now only in the USA available.

Nu ik Berg Leeuw een aantal dagen gebruik, moet ik zeggen dat ik nooit het 'wouw' gehalte heb gehad, wat ik wel bij Snow Leopard had. Ik kan me voorstellen dat Windows gebruikers/liefhebbers, dat wel meer hebben met een nieuwe release van een Windows 7/8. Doen ze toch iets beter.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
carpebios schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:13:
De consumenten hebben niet eens de beschikking over Mount Lion, want hij is nog niet uit. En je moet helemaal niks :). Als het huidige OS prima voldoet, waarom dan upgrade als je er verder niks aan hebt?
Over een aantal dagen heeft ook de consument toegang tot ML en aangezien de GM al even beschikbaar is gaat er niets meer veranderen qua features. 'Je' moet inderaad niets nee maar als bedrijf (Apple) is het wel interessant dat het nieuwe OS enkele features heeft die de gemiddelde consument leuk vindt aangezien dat voor meer omzet, winst zorgt.
Underworld schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:15:
[...]

Ik moet je nageven dat ik daar ook een beetje moe van word; New Features for China! Alsof Europe niet belangrijk is... (zo klinkt het namelijk wel in mijn ogen).
Net zoiets als; Siri only available in English, 'Siri directions' for now only in the USA available.

Nu ik Berg Leeuw een aantal dagen gebruik, moet ik zeggen dat ik nooit het 'wouw' gehalte heb gehad, wat ik wel bij Snow Leopard had. Ik kan me voorstellen dat Windows gebruikers/liefhebbers, dat wel meer hebben met een nieuwe release van een Windows 7/8. Doen ze toch iets beter.
+1 inzichtvol ;)

[ Voor 38% gewijzigd door filenox op 18-07-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Denk je nu echt dat OSX met z'n 15/20 euro een melk koe wordt? Over een aantal dagen wel, maar je bent dus geen developer, dus heb je hem illegaal. Daar maken ze helemaal geen winst op. Maar jij gaat hem zeker kopen als die uit is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
1 miljoen klanten * 20 euro = 20 000 000 euro, dat is mooi meegenomen lijkt me. Al zal Apple eerst aan 1 miljoen klanten moeten komen natuurlijk (al is dat in de praktijk erg makkelijk haalbaar, daar niet van)
Over een aantal dagen wel, maar je bent dus geen developer, dus heb je hem illegaal.
Ik ben geen developer omdat ik aan de gemiddelde consument denk? Mmm...

[ Voor 16% gewijzigd door filenox op 18-07-2012 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:27

Jrz

––––––––––––

Hun omzet afgelopen kwartaal is iets bijna 40 miljard, en 12 miljard winst :-)

12 miljard winst in 1 kwartaal is dus 100 miljoen winst per dag :P

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Je snapt m'n punt wel :P Hoe leuker de features zijn, hoe meer ze er aan verdienen & hoe meer positieve mond-tot-mond reclame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het grootste voordeel van ML is de snelheid van het OS, Lion was in mijn ogen een soort Windows ME.
Maar daar nou opnieuw voor te betalen is een beetje jammer ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Fietsbel op 18-07-2012 19:35 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Zo zo zo ik heb 'm ook maar eens geinstalleerd, de installatie duurde wel een stuk langer dan de setup liet zien... Jammer dat ik nog niet echt een reden heb gevonden waarom ik ML leuk moet vinden:

Notification Center: dit kan misschien nog handig zijn ivm iCal maar wat er nog in zal komen weet ik niet..

LOL Ik zit juist te wachten op de release van de nieuwe poes!

bezit,Ipad ,Iphone ,Apple Tv, nieuwe Macbook dus voor mij wel veel nieuwe verbeteringen

(heb ook android,windows,unbuntu,linux overigens).

Denk dat je er meer in mee zou moeten gaan om het echt te snappen!

Net zoals als de ene persoon zijn android telefoon root en de andere niet!

Snap je wel ,denk dat ik als ik jouw was,ik ook geen geld zou betalen voor 2 extra feature's.

Mountain Lion zal overigens ook niet heel veel verschil maken voor merendeel van de gebruikers.

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Fietsbel schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:35:
Het grootste voordeel van ML is de snelheid van het OS, Lion was in mijn ogen een soort Windows ME.
In mijn ogen is OSX nog steeds veel trager dan Windows (7). Zo is het geen uitzondering dat het meer dan 5sec duurt om Systeemvoorkeuren op te starten (om een voorbeeld te geven). In Windows gaat alles wat 'snappier' imho. (13" Macbook Pro voorjaar 2011, 8GB RAM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:49
SSD installeren. Dan loopt alles vlot en alles zonder SSD traag.

ML lijkt mij juist wel erg fijn, ik heb dan ook allemaal andere Apple apparaten (Airport Express voor muziek streamen, iOS devices e.d.) dus de integratie lijkt mij perfect!

Als je die dingen allemaal niet hebt dan kan het inderdaad zo zijn dat je wat minder enthousiast bent over het OS.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:00
filenox schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:40:
[...]

In mijn ogen is OSX nog steeds veel trager dan Windows (7). Zo is het geen uitzondering dat het meer dan 5sec duurt om Systeemvoorkeuren op te starten (om een voorbeeld te geven). In Windows gaat alles wat 'snappier' imho. (13" Macbook Pro voorjaar 2011, 8GB RAM)
Dan zou ik hem even opnieuw installeren want dat is niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

RonXP schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:54:
[...]

Dan zou ik hem even opnieuw installeren want dat is niet normaal.
Zou toch wel denken dat iemand die 8gb in zijn macbook heeft toch wel ssd heeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Dat is apart dat het zolang moet duren. Op mn 2010 macbook air staat het er instant, maar dat komt wellicht door de SSD (de processor zelf is maar een core2duo)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 08:08
Ik heb mijn dock links staan en automatisch verbergen aanstaan.
Nu zit ik me ineens te irriteren aan de paar pixels ruimte die het dock toch nog inneemt.
Als ik een programma over het volledige scherm wil hebben blijf ik links een paar pixels van mijn bureau-achtergrond zien.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
En voor geen van allen heb je een iPhone, iPad of iPod Touch nodig ;) Je kunt het ook prima met alleen je Mac gebruiken. De mail van iCloud is overigens een doodnormale imap mailaccount die in ieder hedendaagse mailclient werkt. Messages is de voortzetting van het oude iChat in een wat meer up to date jasje waarbij de iOS devices dan weer wel zijn betrokken. Het zijn wel features die leuker worden op moment dat er meerdere Macs en/of iOS devices om de hoek komen kijken. Er zijn nog best een groot aantal mensen die iets van een iPhone/iPad hebben naast een Mac.
Het is volgens mij wel de bedoeling dat het door andere apps die hun notificaties ergens kwijt moeten ook gebruikt zal worden. Dat zal ook wel moeten wil het zich "notification centre" kunnen noemen.
Dat is ook een manier maar je kunt ook per app een uitzondering maken. Dat vind ik wel een fijne feature moet ik zeggen. Zo kun je veel beter zelf beslissen om toch die Gatekeeper te overrulen of niet. Ben je wat bewuster bezig (tikte hij hoopvol... ;'( ).
Ook niet geheel onbelangrijk :P
Underworld schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:15:
Als we het in aantallen gaan uitdrukken dan stelt Europa niks voor. De meest gesproken taal is het Chinees dus dat daar wat voor wordt gedaan is niet zo heel erg raar. Zelfs het Engels valt in deze in het niet.

Dat Siri en Dictation gebeuren is ook vrij irritant maar ja, wij Nederlanders hebben dan ook een zeer complexe taal. Dat Engels steekt wat dat betreft een stuk eenvoudiger in elkaar waardoor het zich ook beter laat digitaliseren. Dat is voor ons altijd al een probleem geweest. Anno nu kampen we nog steeds met tekstverwerkers die niet bijster verder komen als een spellingscontrole. De grammatica variant werkt voor geen meter of zit er niet eens in (kennelijk hebben ze de moed bij voorbaat al opgegeven).

Magoed, ik ben benieuwd hoe al die kleine verbeteringetjes in het dagelijks gebruik uit zullen pakken.
HiddenWolf schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:11:
Als ik een programma over het volledige scherm wil hebben blijf ik links een paar pixels van mijn bureau-achtergrond zien.
Dat is niet volledig scherm, dat is bijna-volledig scherm die je lijkt te activeren door op de zoom button te klikken. Ik zou dan eerder de volledig scherm optie in de app gebruiken (shift-cmd-f) en alleen dat bijna-volledig scherm wanneer die optie er niet in zit. Je kunt dan proberen om die extra pixels in beslag te laten nemen door na het klikken op de zoom button het scherm handmatig te vergroten (een uiterst secuur werkje).

[ Voor 10% gewijzigd door ppl op 19-07-2012 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

[...]

Dat is inderdaad zoals de rest al zegt, niet normaal. ff testen... 0,5 sec, (SSD icm 13" medio 2009).
Fietsbel schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:35:
Nou ME was (imho) serieus het slechtste besturingssysteem waar ik ooit mee gewerkt heb.
Ik zou het dan eerder vergelijken met een OS X 10.0 (Cheetah) Toevallig dezelfde tijd als Windows ME ook ongeveer, als ik me niet vergis ;)

@ppl, ik ga er vooralsnog totaal niet vanuit dat wij hier over 100 jaar chinees aan het praten zijn (wat vaak door Trendwatcher als Adjiedj wel beweert wordt).

[ Voor 9% gewijzigd door Underworld op 18-07-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
[...]

Helemaal mee eens. Die ervaring heb ik ook met de standaard hard disk. Ik hoop ook dat ML iets minder log aan gaat voelen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Underworld schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:44:
@ppl, ik ga er vooralsnog totaal niet vanuit dat wij hier over 100 jaar chinees aan het praten zijn (wat vaak door Trendwatcher als Adjiedj wel beweert wordt).
Dit wordt officieel door diverse taalkundige instellingen bijgehouden en daaruit blijkt dat het Chinees de grootste groep "gebruikers" kent. Afhankelijk van de lijst zit het Engels vaak op plaats 3 of 5. Trendwatchers zijn leuk en aardig maar die hebben het vrijwel nooit bij het rechte eind, die geloof ik ook al lang niet meer (maar vermakelijk blijven ze nog wel 8)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

filenox schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:21:
Ik ben geen developer omdat ik aan de gemiddelde consument denk? Mmm...

Niks denken aan de gemiddelde consument, je denkt voornamelijk aan jezelf (hoewel dat wel weer overeenkomt met de gemiddelde consument)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

ppl schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:41:
[...]
Dat is ook een manier maar je kunt ook per app een uitzondering maken. Dat vind ik wel een fijne feature moet ik zeggen. Zo kun je veel beter zelf beslissen om toch die Gatekeeper te overrulen of niet. Ben je wat bewuster bezig (tikte hij hoopvol... ;'().
Mis ik de grap of kan dit echt? Zo ja, waar? Zo nee, haha.

Ah, ctrl+click en dan open :)

[ Voor 4% gewijzigd door MoietyMe op 19-07-2012 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Nee dat was bloedserieus. Dat stukje van bewuster bezig zijn is meer praktijkervaring: als mensen iets kunnen omzeilen dan doen ze dat ook. Ik verwacht ook niet dat men in de praktijk hierdoor bewuster mee bezig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

ppl schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 01:00:
Nee dat was bloedserieus. Dat stukje van bewuster bezig zijn is meer praktijkervaring: als mensen iets kunnen omzeilen dan doen ze dat ook. Ik verwacht ook niet dat men in de praktijk hierdoor bewuster mee bezig zal zijn.
Ah oké. Ik heb Aperture nog van een DVD en dat mocht ik niet installeren van meneer Berg Leeuw. Nu dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
ZpAz schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:48:
SSD installeren. Dan loopt alles vlot en alles zonder SSD traag.
ken-dj schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:03:
[...]
Zou toch wel denken dat iemand die 8gb in zijn macbook heeft toch wel ssd heeft 8)7
Dus je moet OSX op een SSD installeren op dezelfde performance te krijgen dan op Windows met een HDD? :/
RonXP schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:54:
[...]Dan zou ik hem even opnieuw installeren want dat is niet normaal.
Ook mijn Mac Mini was OSX in der tijd niet zo snel als Windows dus het ligt gewoon echt aan OSX :)
ppl schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:41:
[...]
Het is volgens mij wel de bedoeling dat het door andere apps die hun notificaties ergens kwijt moeten ook gebruikt zal worden. Dat zal ook wel moeten wil het zich "notification centre" kunnen noemen.
[...]
Dat is ook een manier maar je kunt ook per app een uitzondering maken. Dat vind ik wel een fijne feature moet ik zeggen. Zo kun je veel beter zelf beslissen om toch die Gatekeeper te overrulen of niet. Ben je wat bewuster bezig (tikte hij hoopvol... ;'( ).
Over dat Notificatie Center heb je gelijk ja, het is wel jammer dat er vandaag de dag amper programma's gebruik maken van die balk, Adium bijvoorbeeld. Ik wacht ook nog op een "Gmail Notifier" die werkt via deze 'balk' (mail.app gebruik ik niet, webmail ftw)

Mmm die functie heb ik - nog - niet gevonden. (Nu dus wel dankzij Good Fella)
Dat is inderdaad zoals de rest al zegt, niet normaal. ff testen... 0,5 sec, (SSD icm 13" medio 2009).
Op een SSD loopt elk OS goed ;)
Helemaal mee eens. Die ervaring heb ik ook met de standaard hard disk. Ik hoop ook dat ML iets minder log aan gaat voelen
Tot nu heb ik nog geen veranderingen kunnen waarnemen :N
Niks denken aan de gemiddelde consument, je denkt voornamelijk aan jezelf (hoewel dat wel weer overeenkomt met de gemiddelde consument)
Ik weet dat ik bij die bepaalde eisen overeenkom met de gemiddelde consument dus ik denk dat het verhaaltje dan wel klopt ;)

Goedemorgen trouwens :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

filenox schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 08:40:

Dus je moet OSX op een SSD installeren op dezelfde performance te krijgen dan op Windows met een HDD? :/

[...]

Ook mijn Mac Mini was OSX in der tijd niet zo snel als Windows dus het ligt gewoon echt aan OSX :)

[...]
Op een SSD loopt elk OS goed ;)

Goedemorgen trouwens :7
Goedemorgen, ;)

Ook met een HD is een fresh install echt wel aan te raden als je serieus 5 seconden moet wachten. Dat heb ik opstartende van mijn HD en dan systeemvoorkeuren openen ook niet.

Het lijkt mij dat OS X, na 8 versies wel wat groter is geworden. En het groeit daarmee mee met de hardware.
Daarnaast wordt Windows op den duur (paar maanden) al vreselijk traag met het opstarten van applicaties. Bij OS X is dat pas na een jaar ofzo. (is wel beetje appels met peren vergelijken, maar heb met Linux al jaren niets meer gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Het duurt gelukkig niet altijd 5 seconden, zo startte het nu op in een seconde, mijn punt is gewoon dat Windows in bijna elke situatie snappier is dan OSX :)

'Daarnaast wordt Windows op den duur (paar maanden) al vreselijk traag met het opstarten van applicaties'

Start - msconfig - Opstarten en klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb eigen de tegenovergestelde ervaring. Ik vind juist windows trager in veel dingen en heb juist het idee dat OS X snappier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Mijn OSX is icm een SSD veel sneller in dingen als mijn Windows bak met SSD. En die is pas ook vers geinstalleerd. Ach ja, elk OS heeft zn voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:48
Bij Notification center en Gatekeeper moet je sowieso wachten tot Mountain Lion officieel uit is want developers moeten het nog in hun apps stoppen. Dus die mag je wel wegstrepen van je lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Er zijn toch al genoeg Developer Previews geweest? Tijd zat voor de developers om dit te integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
PBP schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:22:
Bij Notification center en Gatekeeper moet je sowieso wachten tot Mountain Lion officieel uit is want developers moeten het nog in hun apps stoppen. Dus die mag je wel wegstrepen van je lijstje.
Xcode en NZBVortex maken hier allebei gebruik van, dus het is niet zo dat Apple apps tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:12
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:19:
[...]

Ik heb eigen de tegenovergestelde ervaring. Ik vind juist windows trager in veel dingen en heb juist het idee dat OS X snappier is.
op mijn werk zit ik de hele dag met windows machines van desktops, laptops tot servers te rotzooien.
ik vind het een verademing om in mijn vrije tijd niet met dat logge trage os te hoeven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
filenox schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:36:
Er zijn toch al genoeg Developer Previews geweest? Tijd zat voor de developers om dit te integreren.
Sommige apps maken er inmiddels ook al gebruik van. Het is niet zo dat als DP1 uit is dat developers gelijk hun apps aanpassen. Er kwamen ook features bij na verloop van tijd, dus misschien wachten sommige developers op de GM. Alleen ML is nog niet officieel uit dus is het niet zo gek dat het niet bij alle apps al gebruikt word he...Apple heeft developers gevraagd hun apps te publishen naar de Appstore zodat ze met de release uit kunnen komen. En dan nog duurt het wel even voordat alle developers hun apps hebben aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Donnie Darko schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:41:
[...]

op mijn werk zit ik de hele dag met windows machines van desktops, laptops tot servers te rotzooien.
ik vind het een verademing om in mijn vrije tijd niet met dat logge trage os te hoeven werken.
Geen idee welke specs die machines heb maar ik haal mijn ervaringen gewoon uit een dualboot systeem, same hardware, other OS (Wind7).
PBP schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:49:
[...]

Sommige apps maken er inmiddels ook al gebruik van. Het is niet zo dat als DP1 uit is dat developers gelijk hun apps aanpassen. Er kwamen ook features bij na verloop van tijd, dus misschien wachten sommige developers op de GM. Alleen ML is nog niet officieel uit dus is het niet zo gek dat het niet bij alle apps al gebruikt word he...Apple heeft developers gevraagd hun apps te publishen naar de Appstore zodat ze met de release uit kunnen komen. En dan nog duurt het wel even voordat alle developers hun apps hebben aangepast.
Het doel van deze DP is net dat developers hun software kunnen aanpassen voor de release van het OS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
Waar zeg ik dat het niet zo is dan? Ik zeg alleen dat het niet zo is als dat als Apple met hun vingers knipt gelijk alle developers alle features erin gooien. Gatekeeper zat niet in de eerste developer previews. Bij de GM stonden alle features pas vast. Het duurt gewoon even voordat iedereen 'over' is. Zelfde gebeurde met Lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
[...]

Ik snap precies wat je bedoelt want ik heb ook die ervaring. Ik heb (eigenlijk had) Lion en bootcamp. Windows bootcamp was snappier dan OSX. Starten van chrome, settings menu, Lightroom, enz ging allemaal (wat) sneller met Windows dan onder OSX. Mijn algehele gevoel was idd OSX is minder snappy dan Windows 7 (dit had ik al vanaf het begin van mijn OSX avontuur).

Echter.... Enkele dagen geleden ML GM geinstalleerd en behalve de vervelende grafische glitches die ik nu heb, is een stuk snappier dan Lion. Je merkt dat met settings en ook bv de App store. Dat vond ik al een mooie (en nodige) verbetering.

Wat het nog een stuk, een heel stuk, snappier maakt, is genoeg RAM. Ik ben van 4GB in mijn 27" iMac mid 2011 gegaan naar 20GB en dat maakt echt een erg! groot verschil. Ik ga zelfs twijfelen of ik wel een SSD ga plaatsen want ik zie er de voordelen niet echt (meer) van. Lightroom start zowat instant op. Zelfde met settings, app store, Google chrome, Photoshop, enz. Ik heb een hele andere machine ervoor terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Werkt Samba terug onder ML? Met SL kon je perfect samba shares maken voor je mediaplayers , maar dat lukt niet meer in Lion. Dat moet nu via een NFS share maar dat wil ik niet. Ik haat het als apple zo'n dingen ineens skipt.

Net als die kleurtjes in de zijkant van de finder en ook het flippen van de netwerkshares/drives vs favoriten. Waarom doe je zo'n dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
filenox schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:36:
Jep en je vraagt je af waarom ze daar dan geen gebruik van maken en daarin ben je niet de enige. Een aantal heeft aangegeven dat ze weliswaar wel ontwikkelen maar geen beschikking hebben over de beta releases. Je hoeft namelijk niet die 99 dollar per jaar (of wat was de prijs ook alweer?) te betalen om apps voor OS X te kunnen ontwikkelen. Als je een Mac met Xcode hebt is dat al genoeg. Die groep heeft dus niet de beschikking over de beta versies noch de GM en moeten net als de gewone consument de officiële release afwachten. Vaak zijn dit de kleine developers/apps. Er is ook nog een andere groep die wel de beschikking heeft over die beta's maar er heel bewust niets mee doet want er kan nog van alles wijzigen. Deze groep gaat pas met de GM aan de slag omdat hierin echt de definitieve wijzigingen zitten. Het is namelijk wel vaker voor gekomen dat in de GM nog allerlei dingen zitten die er eerder niet in zaten. En tot slot de kleine groep devs die wel meteen beginnen bij de eerste de beste beta. Die zijn er dan ook vaak op tijd klaar voor.

Ervaring leert dat je de eerste paar weken na de officiele release heel erg veel updates aan apps en drivers zult zien en er op dat moment steeds meer apps gebruik gaan maken van specifieke features zoals dat Notification Center.

Het Gatekeeper verhaal is niet helemaal correct. Dat is iets wat je voordat er uberhaupt sprake was van een Mountain Lion ook al regelen want het is een verplichting om in de MAS te mogen komen. Moeilijk is het ook niet, je hoeft het alleen te signen met je dev certificaat en klaar. Er zijn dan ook al zat niet-MAS applicaties die het inmiddels ook al lang en breed gedaan hebben. De apps waarbij dit niet zo is kun je tijdelijk excluden zodat je ze alsnog kunt installeren. Dat Gatekeeper vormt dus helemaal geen obstakel.
multipasser schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:01:
Werkt Samba terug onder ML? Met SL kon je perfect samba shares maken voor je mediaplayers , maar dat lukt niet meer in Lion. Dat moet nu via een NFS share maar dat wil ik niet. Ik haat het als apple zo'n dingen ineens skipt.
Dan heb je wel heel erg lopen slapen. SMB/CIFS ondersteuning zit gewoon in Lion en werkt ook. Ze hebben bij de point releases (10.7.1 t/m 10.7.4) wel het nodige aangepast om het goed werkend te krijgen. Als je de release notes van al die releases leest zul je het ook diverse malen tegenkomen. Zelf gebruik ik op mijn Mac Pro wat shares voor dingen als software en daarvoor gebruik ik nou juist SMB/CIFS omdat zowel OS X als Windows als Linux en diverse anderen daar raad mee weten itt AFP.
Net als die kleurtjes in de zijkant van de finder en ook het flippen van de netwerkshares/drives vs favoriten. Waarom doe je zo'n dingen?
Die kleurtjes hebben ze inderdaad weggehaald en zitten ook niet meer in ML heb ik me laten vertellen. Het flippen van die networkshares/drives wat je hier nu noemt gecombineerd met je eerdere relaas over SMB dat niet werkt doet mij eerder denken aan problemen met je installatie. Ik zou dat eerst eens na gaan kijken.

[ Voor 24% gewijzigd door ppl op 19-07-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Laatst online: 06-03-2023
ken-dj schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:03:
[...]

Of net niet ?
Met 8gig ram kan je perfect zowat alle apps die je frequent gebruikt laten opstaan. Ram is nog steeds veel sneller dan een ssd, dus eens de apps in je ram zitten, welke baat heb je dan nog van een ssd ?

Ik sluit zelden apps echt af en ik kan mij de laatste keer niet herinneren dat ik mijn laptop heb uitgezet. Bijgevolg zitten alle apps ook steevast in mijn ram en gaat alles dus ontzettend snel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

ppl schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:28:
[...]

Dan heb je wel heel erg lopen slapen. SMB/CIFS ondersteuning zit gewoon in Lion en werkt ook. Ze hebben bij de point releases (10.7.1 t/m 10.7.4) wel het nodige aangepast om het goed werkend te krijgen. Als je de release notes van al die releases leest zul je het ook diverse malen tegenkomen. Zelf gebruik ik op mijn Mac Pro wat shares voor dingen als software en daarvoor gebruik ik nou juist SMB/CIFS omdat zowel OS X als Windows als Linux en diverse anderen daar raad mee weten itt AFP.
Krijg via samba toch geen connectie meer met Xtreamer. Hij blijft error geven op Passw/login. Moet je in terminal liggen kloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Ligt het nu aan mij of is er nergens een optie voor Wake-on-lan te vinden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Dat ligt aan jou:

Afbeeldingslocatie: http://agosto.nl/dir/dump/Screen%20Shot%202012-07-19%20at%2015.55.30.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Mmmm ik had er al gekeken maar in het Nederlands klinkt het niet "wake-on-lan-achtig" dus ik heb er gewoon over gekeken... De functie heet Schakel sluimerstand uit voor netwerktoegang.. Stom van me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

The-Dude schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:39:
[...]

Of net niet ?
Met 8gig ram kan je perfect zowat alle apps die je frequent gebruikt laten opstaan. Ram is nog steeds veel sneller dan een ssd, dus eens de apps in je ram zitten, welke baat heb je dan nog van een ssd ?

Ik sluit zelden apps echt af en ik kan mij de laatste keer niet herinneren dat ik mijn laptop heb uitgezet. Bijgevolg zitten alle apps ook steevast in mijn ram en gaat alles dus ontzettend snel :-)
bedoelde eigenlijk meer dat naar mij idee de mensen die 8gb of meer in hun mac plaatsen ook ssd hebben geplaatst in hun mac.

maar blijkbaar heb ik me daar dus in vergist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Eh nee, toen ik 8GB in mijn Mac propte had ik niet zoiets van, laat ik er ook een SSD bij zetten. Ik zou dan nog eerder voor een Seagate hybrid schijf gaan van 500GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
tiguan schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:14:
Eh nee, toen ik 8GB in mijn Mac propte had ik niet zoiets van, laat ik er ook een SSD bij zetten. Ik zou dan nog eerder voor een Seagate hybrid schijf gaan van 500GB.
Die SSD scheelt zó veel meer dan 8gb hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Smultie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:16:
[...]

Zoals ik een paar posts eerder postte, vraag ik me af of SSD zoveel meer toevoegd. Ik heb een windows systeem met een SSD gehad en op mijn werk heb ik ook een SSD met windows. Ik weet dus wat het voordeel van SSD is. Echter...

Sinds mijn 20GB intern geheugen mis ik het (nog) niet echt. OSX cached veel apps in memory waardoor opstarten ook instant is. Sterker nog, soms sneller dan met SSD. Mijn iMac slaapt altijd en omdat 20GB meer dan genoeg is, paged OSX ook niks naar de HDD. Het voordeel van een SSD verdwijnt dan ook een beetje. Op den duur zit er zoveel in de cache (idle memory) dat de HDD niks meer hoeft te doen behalve af en toe de write back cache legen.

Er is een SSD in je mac topic en een iemand had aangegeven dat hij zijn SSD niet veel vond toevoegen. Het viel hem wat tegen. Ook hij had veel intern geheugen in zijn Mac en had niet echt het gevoel dat zijn nieuwe SSD echt iets toevoegde.

Al met al wacht ik nog met een SSD aanschaf omdat ML + 20GB tot nu toe erg snappy werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Het antwoord op je vraag is in ieder geval: ja, het voegt nog heel veel toe.
Veel RAM is leuk, maar werkt sowieso pas als het programma al minimaal 1 keer is opgestart, om maar een voorbeeld te noemen. Dan is het namelijk pas gecachet in je RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@Smultie: Ja, klopt. En ik geloof ook wel dat een cold-start van Photoshop langer duurt op een Mac met veel RAM, maar het is geen wereld van verschil. Photoshop CS5 start bij mij ook op in 4 a 6 seconden (snel genoeg). Een warm start nog veel sneller. Omdat je altijd slaapt als je je mac uitzet, blijft Photoshop dus gecached in mem waardoor alle volgende starts gewoon razend snel gaan. Zelfde met allerlei andere apps/panels (system settings, Lightroom, Chrome, enz). Het voordeel van een SSD wordt dus langzaam minder naarmate je langer werkt met OSX. En zeker met ML want ik merk toch wel een flinke performance verbetering tov Lion.

Of het dan de investering van een SSD (zowel kosten als inbouw effort (iMac)) waard is hangt natuurlijk per persoon af. Eind conclusie is natuurlijk simpel. Een Mac met SSD is theoretisch altijd sneller dan een Mac zonder SSD.

[ Voor 15% gewijzigd door Anteros op 19-07-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraagje. Zit op de nieuwe Macbook Pro (Retina) al automatisch Mountain Lion? Of moeten die ook nog geupgrade worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08 22:02
Anteros schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:00:
[...]
Echter.... Enkele dagen geleden ML GM geinstalleerd en behalve de vervelende grafische glitches die ik nu heb, is een stuk snappier dan Lion. Je merkt dat met settings en ook bv de App store. Dat vond ik al een mooie (en nodige) verbetering.
Ik heb gemerkt op een oudere MacBook van een kennis dat die na upgraden naar Lion ook grafische glitches vertoonde (vooral bij switchen tussen bureaubladen en bij handelingen in Mission Control). Ik ben zeer tevreden van mijn MacBook Pro 13" (8.1, jan 2011) en zou graag upgraden, maar ik wil de soepele graphics niet opgeven.

Zijn er nog mensen die grafische haperingen of gelijk wat ondervinden bij recente hardware na hun upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 18:02:
Ik had een vraagje. Zit op de nieuwe Macbook Pro (Retina) al automatisch Mountain Lion? Of moeten die ook nog geupgrade worden?
Wat denk je zelf?
Als hij nog niet uit is, staat hij er ook nog niet op he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 18:02:
money money money

tuurlijk niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
ken-dj schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 18:18:
[...]

money money money

tuurlijk niet !
Je kan gewoon gratis updaten naar ML straks als je nu een nieuwe mac koopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

carpebios schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 18:11:
[...]

Wat denk je zelf?
Als hij nog niet uit is, staat hij er ook nog niet op he.
Dat hoeft niet perse... Als hij nu een rMBP zou bestellen is de kans groot dat Apple nu al bezig is met het installeren van ML. ik ben ook benieuwd of dat met mijn bestelde MBA is die tussen de 26e en 30e geleverd word. Ik kan me herinneren dat er vorig jaar ook mensen waren waarbij ML al geïnstalleerd was, net voor de officiële release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Eswip schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 18:23:
[...]

Je kan gewoon gratis updaten naar ML straks als je nu een nieuwe mac koopt..
Mijn mb is ook pas 6maanden oud krijg ik em dan ook gratis ?

denk het niet ..wel jmmr maar wel goed dat ze em gratis geven je betaald ook een hoop

[ Voor 14% gewijzigd door ken-dj op 19-07-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

ken-dj schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 18:37:
[...]

Mijn mb is ook pas 6maanden oud krijg ik em dan ook gratis ?

denk het niet ..wel jmmr maar wel goed dat ze em gratis geven je betaald ook een hoop
Nee, aankopen vanaf een bepaalde datum in Juni komen in aanmerking.

edit: Om precies te zijn, als je je Mac gekocht heb op of na 11 Juni.

[ Voor 9% gewijzigd door BioHazard op 19-07-2012 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
http://www.apple.com/osx/uptodate/

"Customers who purchase a qualifying Mac between June 11, 2012 and the date when Mountain Lion is available in the Mac App Store will have 30 days from the date Mountain Lion becomes available to make their Up-To-Date request."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
multipasser schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:44:
Krijg via samba toch geen connectie meer met Xtreamer. Hij blijft error geven op Passw/login. Moet je in terminal liggen kloten?
Nee niet meteen. Begin eerst eens met Console om te achterhalen waarom hij die error geeft (weten welke error het is, is ook handig). Zorg er ook voor dat je op beide apparaten alle updates binnen hebt, kan zijn dat er een incompatibility is die ze later met een update hebben opgelost.
Smultie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:16:
Als je meer met i/o doet wel ja. Doe je meer met geheugen dan scheelt die 8GB toch echt meer. Mooiste is om beiden te hebben, heb je alles :)

@JimmyJoness: simpel gezegd: heb je een nieuwe Mac tussen 11 juni en de release van ML gekocht en zit er geen ML bij dan heb je een gratis upgrade naar ML en moet je deze binnen 30 dagen na het uitkomen van ML claimen. Heb je een Mac gekocht na de release van ML en zit er geen ML bij dan moet je binnen 30 dagen van aankoop ML claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Underworld schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 18:30:
[...]

Dat hoeft niet perse... Als hij nu een rMBP zou bestellen is de kans groot dat Apple nu al bezig is met het installeren van ML. ik ben ook benieuwd of dat met mijn bestelde MBA is die tussen de 26e en 30e geleverd word. Ik kan me herinneren dat er vorig jaar ook mensen waren waarbij ML al geïnstalleerd was, net voor de officiële release.
Vroeger kreeg je vlak na de release van een nieuwe OSX upgrade-dvd's mee in de doos terwijl het oude OS er op stond geïnstalleerd. Ik gok dus dat je nu een USB-stick er bij krijgt (wat best leuk zou zijn) of dat je gewoon een key krijgt waarmee je 'm zelf kan downloaden (minder leuk maar meer waarschijnlijk) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat laatste idd. Apple heeft al aangegeven geen fysieke distributie van ML te gaan doen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Oke ik heb eindelijk een pluspunt gevonden tov Lion, het blauwe scherm dat tevoorschijn komt als je een extern scherm aansluit gaat nu véél sneller weg, in Lion duurde dat soms tot 5sec, nu duurt het slechts een dikke seconde d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Laatst online: 08:03
filenox schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 20:56:
Oke ik heb eindelijk een pluspunt gevonden tov Lion, het blauwe scherm dat tevoorschijn komt als je een extern scherm aansluit gaat nu véél sneller weg, in Lion duurde dat soms tot 5sec, nu duurt het slechts een dikke seconde d:)b
Nadeel wat betreft externe schermen is dat Cmd + F2 niet meer werkt. Om dus een nieuwe handshake te doen met het scherm.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Een nieuwe handshake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Laatst online: 24-08 16:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Laatst online: 08:03
Dat ie opnieuw herkent met welk scherm die te maken heeft.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Zoals bekend is wordt 10.8 niet meer ondersteund op bepaalde oudere Mac hardware omdat de OpenGL ondersteuning niet goed genoeg meer is voor de 3d acceleratie.
Merken jullie daar ook iets mee in de praktijk?
Gaan schermovergangen en animaties nu nog vloeiender?

Ben wel benieuwd wat je in de praktijk met deze nieuwe ontwikkeling ervaart :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Wat bedoel je nu precies?

Je zegt dat oude laptops vanwege de 3d acceleratie geen 10.8 kunnen draaien. (staat los van je vraag?)
En je vraag is of we iets merken van de overgangen en zo?

Als het dat laatste is, nee ik merk daar niet veel van. Het gaat zoals het altijd gaat, vloeiend. (heb een macbook air mid 2011 model) en een imac van 1.5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08 22:02
Anteros schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:00:
[...]Echter.... Enkele dagen geleden ML GM geinstalleerd en behalve de vervelende grafische glitches die ik nu heb, is een stuk snappier dan Lion. Je merkt dat met settings en ook bv de App store. Dat vond ik al een mooie (en nodige) verbetering.
Blijkbaar zijn er op sommige recente macs wel grafische mankementen, misschien vandaar zijn vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ah zo. Ik merk zelf niks. Maar heb dan ook geen "recente" mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe gaat het eigenlijk met het updaten van apps die niet via de app store gekocht zijn als mountain lion uit is? iLife stond bijvoorbeeld al op mijn MacBook toen ik hem kocht, maar staan niet in de lijst van aankopen in de App store. Komen die apps alsnog bij aankopen staan, blijven ze updaten via de app store terwijl ze niet bij aankopen staan of worden ze niet meer geüpdatet?
Pagina: 1 ... 10 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.