O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik heb dit sinds een week, enkele dagen nadat ik mountain hebt geïnstalleerd.
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Dit heb ik zo af en toe met mijn MPB. In DP4 gebeurde dit heel erg vaak maar nu met GM zo af en toe. Moet meerdere malen op een knop drukken om hem wakker te krijgen.merlin1201 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:46:
Heeft iemand al eens last van dat zijn imac langzaam uit de sluimerstand komt?
Ik heb dit sinds een week, enkele dagen nadat ik mountain hebt geïnstalleerd.
Dit lijkt ook niet meer zo nodig te zijn, tenzij jouw ervaring anders is natuurlijk. Maar waar mijn MBP 2010 voorheen nog wel eens moeite had een scherm in 1 keer te herkennen, of dat het scherm van m'n MBP zelf ineens zwart bleef, lijkt dit nu bij ML niet meer voor te komen.Froggle schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 22:51:
Dat ie opnieuw herkent met welk scherm die te maken heeft.
Tesla Model Y RWD (2024)
Maar ik heb intussen een oplossing gevonden. Gewoon wat langzamer het knopje indrukken, waardoor die kort niet verbonden is met een scherm.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Ja dat bedoel ikcarpebios schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:55:
Wat bedoel je nu precies?
Je zegt dat oude laptops vanwege de 3d acceleratie geen 10.8 kunnen draaien. (staat los van je vraag?)
En je vraag is of we iets merken van de overgangen en zo?
Als het dat laatste is, nee ik merk daar niet veel van. Het gaat zoals het altijd gaat, vloeiend. (heb een macbook air mid 2011 model) en een imac van 1.5 jaar oud.
Daarbij, Apple heeft in het verleden ook gpu's ondersteund die onder de maat presteerden. De GMA 950 bijv. is sinds 10.5 Leopard al zo laggy als de pest terwijl dat in 10.4 Tiger niet zo was. Dat is dus zeker geen reden waarom bepaalde gpu's niet meer ondersteund zijn in 10.8.
[ Voor 33% gewijzigd door Frietsaus op 22-07-2012 22:16 ]
Dat is onjuist, ook oudere mac's met hardware waar osx 10.8 prima op kan draaien worden kunstmatig buiten de updates gehouden, bij videokaarten betreft het alleen kaarten waar geen 64 bit kext's voor aanwezig zijn dus je zult weinig gaan merken van snelheidsverbeteringen.Zoals bekend is wordt 10.8 niet meer ondersteund op bepaalde oudere Mac hardware omdat de OpenGL ondersteuning niet goed genoeg meer is voor de 3d acceleratie.
Merken jullie daar ook iets mee in de praktijk?
Gaan schermovergangen en animaties nu nog vloeiender?
Ik baal er iig van dat ik nu met legacy boot + chameleon moet gaan klooien op mn mac, ik heb ipv van een nieuwe mac maar een hackintosh in elkaar gezet (er is nog geen echte update van de mac pro serie dus veel keuze had ik niet).
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Toch?
Nope. Is ook niet iets wat Apple moet veranderen, maar Adobe...daniel_ev schreef op zondag 22 juli 2012 @ 23:24:
Kan iemand al iets zeggen over hoe Flash draait onder Mountain Lion? Onder Leopard, Snow Leopard en Lion resulteerde zelf het kortste Youtube-filmpje al in een opstijgende notebook... Is dat nu eindelijk anders?
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Toch?
Als het gaat als vorig jaar dan moet je wachten tot woensdag.BioHazard schreef op maandag 23 juli 2012 @ 00:47:
We naderen het einde van juli. Ben benieuwd wanneer die nou officieel op de markt gaat komen.
Verwijderd
Iemand anders hier ook al last mee gehad icm ML?
Iemand een idee?
The yellow helmet has gone now. All that remains are the tyre tracks on the asphalt. A void in our hearts and the memories...
Vreemd, zelfs zonder SSD is het bij mij niet meer dan 2 (even speciaal geboot vanaf een externe FW800 disk). Op exact dezelfde machine als jij (ook 8GB, MBP 2011). Op m'n iMac is het instant (zit een SSD in...). Mijn Windows 7 machine op het werk is niet veel anders, snel. Ik merk het niet als ik thuis achter m'n Mac ga zitten dat alles traag aanvoelt.filenox schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:40:
[...]
In mijn ogen is OSX nog steeds veel trager dan Windows (7). Zo is het geen uitzondering dat het meer dan 5sec duurt om Systeemvoorkeuren op te starten (om een voorbeeld te geven). In Windows gaat alles wat 'snappier' imho. (13" Macbook Pro voorjaar 2011, 8GB RAM)
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Dat is wel vreemd ja, ik had ze er ook gelijk uit geknikkerd, en ze zijn ook niet meer terug gekomenAyrton schreef op maandag 23 juli 2012 @ 07:23:
Sinds ML staat notes en reminders in mijn dock. Die haal ik dus weg. Maar naar elke reboot komen ze netjes terug. Ik heb nog nergens kunnen vinden waarom ze terug komen. Iemand een idee? Ik herstart en kies niet voor de optie reopen windows when logging back on.
Iemand een idee?
misschien (lijkt me niet) staan ze bij gebruikers en groepen --> inloggen?
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Wat voor antieke Mac heb je dan? Op mijn rMBP en mijn vorige Sandy Bridge MBP kon ik verscheidene youtube filmpjes bekijken zonder dat ie lawaai maakte. CPU kwam ook maar tot 20% max.daniel_ev schreef op zondag 22 juli 2012 @ 23:55:
Mja. Toch lijken Macs tegenwoordig de enige apparaten die niet in staat zijn Flash-files af te spelen zonder naar de 89% CPU-load te schieten. Het was prettig geweest als dan wel Apple, dan wel Adobe hier in de afgelopen tien jaar iets aan had gedaan.
Nou nou, Macs van voor Sandy Bridge antiek noemen, is wel erg kort door de bocht hè....RnB schreef op maandag 23 juli 2012 @ 09:11:
[...]
Wat voor antieke Mac heb je dan? Op mijn rMBP en mijn vorige Sandy Bridge MBP kon ik verscheidene youtube filmpjes bekijken zonder dat ie lawaai maakte. CPU kwam ook maar tot 20% max.
Heb zelf een Core2Duo die, zeker met een SSD, voor mij prima voldoet.
En ja, een simpel Youtube filmpje (720p) zorgt er binnen no-time voor dat de ventilatoren gaan loeien.
Een 1080p film in VLC gaat prima. Dat is gewoon een klote-plugin, dus.
Ik laat weten dat ik op mijn huidige rMBP en mijn vorige Sandy Bridge MBP prima youtube filmpjes kon kijken zonder dat het cpu gebruik >20% kwam. Zo werd ie wel warm, maar ging ie niet blazen.
Dus ik vroeg me af wat voor antieke Macbook hij heeft, dat zijn cpu wel naar de 89% gaat en dus gaat blazen.
Dat is inderdaad bij mij ook nog altijd het geval (MBP'09) Flash/html5 zorgt nog altijd voor dat hij heel erg heet word en de fan harder gaat draaien, ondanks ssd en 8 gb geheugen.Smultie schreef op maandag 23 juli 2012 @ 09:21:
[...]
Nou nou, Macs van voor Sandy Bridge antiek noemen, is wel erg kort door de bocht hè....
Heb zelf een Core2Duo die, zeker met een SSD, voor mij prima voldoet.
En ja, een simpel Youtube filmpje (720p) zorgt er binnen no-time voor dat de ventilatoren gaan loeien.
Een 1080p film in VLC gaat prima. Dat is gewoon een klote-plugin, dus.
Films via MplayerX/Movist/Vlc is geen probleem.
Verwijderd
Ik vroeg mij al af waar het probleem lag maar ik ben dus gelukkig niet de enigste.. Als ik langer dan 5min op youtube zit dan begint die te blazen als een bezetene.Underworld schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:27:
[...]
Dat is inderdaad bij mij ook nog altijd het geval (MBP'09) Flash/html5 zorgt nog altijd voor dat hij heel erg heet word en de fan harder gaat draaien, ondanks ssd en 8 gb geheugen.
Films via MplayerX/Movist/Vlc is geen probleem.
Of je enig bent weet ik niet, laat staan de enigste.Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:04:
[...]
Ik vroeg mij al af waar het probleem lag maar ik ben dus gelukkig niet de enigste.. Als ik langer dan 5min op youtube zit dan begint die te blazen als een bezetene.
Maar je bent iig niet de enige met dit verhaal.
Wat je kunt doen is clicktoflash of clicktoplugin installeren. Dan krijg je in plaats van flash een htm5 speler.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik was daar bij Windows absoluut tegen omdat je met een heel deel .dll's en config files zat van de vorige OS. En ik weet dat Microsoft sowieso niet nauwkeurig genoeg is om de geupgrade OS ook zeer vlot te laten draaien. Dus het was altijd een clean install op windows. Die gedachtegang is wel gebleven en ik probeer ook altijd een clean install te doen op Osx maar met 4 computers die Adobe suites runnen en een aantal plugins is dat veel installatie werk!
Denken jullie dat een upgrade van Lion naar ML even clean te noemen is dan een clean install?
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Ik ben van Leopard>Snow Leopard>Lion gegaan en heb nooit verschil gemerkt dan met een clean install. Dus ook dit keer upgrade ik gewoon. Mochten er problemen ontstaan zou je altijd nog een clean install kunnen doen.multipasser schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:11:
Wat is jullie mening van het upgraden van een OS?
Ik was daar bij Windows absoluut tegen omdat je met een heel deel .dll's en config files zat van de vorige OS. En ik weet dat Microsoft sowieso niet nauwkeurig genoeg is om de geupgrade OS ook zeer vlot te laten draaien. Dus het was altijd een clean install op windows. Die gedachtegang is wel gebleven en ik probeer ook altijd een clean install te doen op Osx maar met 4 computers die Adobe suites runnen en een aantal plugins is dat veel installatie werk!
Denken jullie dat een upgrade van Lion naar ML even clean te noemen is dan een clean install?
Dat is het eerste wat ik gecontrolleerd heb. Daar zag ik niks staan.Underworld schreef op maandag 23 juli 2012 @ 08:51:
[...]
Dat is wel vreemd ja, ik had ze er ook gelijk uit geknikkerd, en ze zijn ook niet meer terug gekomen
misschien (lijkt me niet) staan ze bij gebruikers en groepen --> inloggen?
The yellow helmet has gone now. All that remains are the tyre tracks on the asphalt. A void in our hearts and the memories...
Met je nummer was dat geloof ik niet het geval.
Dat hebben ze als het goed is nu ook gefixed. Maar ik weet niet zeker of dat afhing van ML of van iOS6.RnB schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:14:
Wel als je je e-mailadres gebruikt voor iMessages op je iPhone.
Dit is in iOS 6 anders: iOS 6 Unifies your Apple ID and phone number for iMessage and FaceTimeRnB schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:14:
Wel als je je e-mailadres gebruikt voor iMessages op je iPhone.
Niiiiiice! Mooie ontwikkeling. Maar dus naast Mountain Lion ook wachten op iOS6.Good Fella schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:18:
[...]
Dit is in iOS 6 anders: iOS 6 Unifies your Apple ID and phone number for iMessage and FaceTime
Een mid-2011 MacBook Air: 4GB geheugen, SSD en een 2.13 Ghz Core2Duo processor. Op de mid-2008 MacBook Pro die ik daarvoor had was het niet veel anders.RnB schreef op maandag 23 juli 2012 @ 09:11:
Wat voor antieke Mac heb je dan? Op mijn rMBP en mijn vorige Sandy Bridge MBP kon ik verscheidene youtube filmpjes bekijken zonder dat ie lawaai maakte. CPU kwam ook maar tot 20% max.
Het is het enige wat me sinds mijn overstap op OS X echt heeft gestoord: een Androidtelefoon van 100 euro kan wél probleemloos Flash afspelen; een notebook van 2000 euro niet. Dat moet anno 2012 toch anders kunnen.
Toch?
Hm, die heeft ook Sandy Bridge als het goed is toch? Dat is geen antieke Mac. Apart dat ie zo'n hoge cpugebruik heeft met Flash.daniel_ev schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:34:
[...]
Een mid-2011 MacBook Air: 4GB geheugen, SSD en een 2.13 Ghz Core2Duo processor. Op de mid-2008 MacBook Pro die ik daarvoor had was het niet veel anders.
Het is het enige wat me sinds mijn overstap op OS X echt heeft gestoord: een Androidtelefoon van 100 euro kan wél probleemloos Flash afspelen; een notebook van 2000 euro niet. Dat moet anno 2012 toch anders kunnen.
Welke browser gebruik je? Misschien dat ie toch wat meer moeite heeft met Flash als de MBP's.
Same here. Zelfs dezelfde installatie op een andere MBP via Time Machine. Werkt allemaal perfectPBP schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:27:
[...]
Ik ben van Leopard>Snow Leopard>Lion gegaan en heb nooit verschil gemerkt dan met een clean install. Dus ook dit keer upgrade ik gewoon. Mochten er problemen ontstaan zou je altijd nog een clean install kunnen doen.
Safari. Heb ook Chrome geprobeerd, maar dat leek niet veel uit te maken, en ook FLV's in VLC afspelen resulteert ook in een schaalmodel hovercraft. KlotepluginRnB schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:09:
Hm, die heeft ook Sandy Bridge als het goed is toch? Dat is geen antieke Mac. Apart dat ie zo'n hoge cpugebruik heeft met Flash.
Welke browser gebruik je? Misschien dat ie toch wat meer moeite heeft met Flash als de MBP's.
Toch?
Zolang ik geen problemen heb ga ik nooit voor een clean install. Volgens mij is het ook gewoon puur 'gevoel' en een Windows dingetje wat is blijven hangen bij sommige. Zolang je niet tegen vreemde problemen aanloopt na een upgrade dan..Tom schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:29:
Mountain Lion zal nu wel dichtbij zijn, deze week misschien?
[...]
Same here. Zelfs dezelfde installatie op een andere MBP via Time Machine. Werkt allemaal perfect
Deze week komt ML zeker. Applecare representatives hebben inmiddels hun ML gekregen. Wat vorig jaar 2dagen voor de release van Lion gebeurde. Apple maakt dinsdag zijn cijfers bekend. Vorig jaar kwam 1dag na de cijfers Lion uit. Oftewel woensdag is goed mogelijk
25 juli is het gerucht.Tom schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:29:
Mountain Lion zal nu wel dichtbij zijn, deze week misschien?
Precies, zit bij veel mensen tussen de oren. Voor mij juist reden om voor Apple te kiezen, geen omkijken naar want het werkt gewoon.PBP schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:06:
[...]
Zolang ik geen problemen heb ga ik nooit voor een clean install. Volgens mij is het ook gewoon puur 'gevoel' en een Windows dingetje wat is blijven hangen bij sommige. Zolang je niet tegen vreemde problemen aanloopt na een upgrade dan..
Sluit me daar wel bij aan, heb beide gepraktiseerd.PBP schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:06:
[...]
Zolang ik geen problemen heb ga ik nooit voor een clean install. Volgens mij is het ook gewoon puur 'gevoel' en een Windows dingetje wat is blijven hangen bij sommige.
Wat me enigzins wel opviel, is dat er zelfs bij een upgrade extra schijf ruimte vrijkwam.
Het OS wordt daarom wel echt herschreven, en niet geupgrade in de zin van dat beide OS-en erop blijven staan. ( Denk aan windows old map)
De enige reden waarom ik het nog wel doe, is dat ik af en toe mijn prioriteiten wil herzien. ( welke programma's en media heb ik nog nodig, clean instal / opnieuw instaleren, configureren en een nieuwe frisse Time Machine Back-Up.
[ Voor 16% gewijzigd door Greatsword op 23-07-2012 17:29 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Gezien het feit de vorm van distrubitie via de Mac Appstore verkeerd, lijkt me er geen enkele acceptabele reden om 19,99 EUR = 24.20 USD te rekenen.
Kan iemand dit argument nog tegenspreken ?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Wie zegt er dan dat het 19,99 Euro wordt?Destianto schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:53:
19,99 USD = 16.51 EUR.
Gezien het feit de vorm van distrubitie via de Mac Appstore verkeerd, lijkt me er geen enkele acceptabele reden om 19,99 EUR = 24.20 USD te rekenen.
Ik ga er nog steeds vanuit dat het gewoon 15,99 euro wordt, net als de andere apps op de $19.99 tier.
Al is het wel verwonderlijk dat Apple op de US Mountain Lion pagina gewoon de prijs aangeeft en die op de Nederlandse in het midden laat. Maar ik heb nog nergens gelezen dat ze van de normale prijsniveaus af gaan wijken. Het zou kunnen dat ze de prijzen gaan bijstellen omdat ze nu wat laag zijn voor de stand van de dollar.
Het zal me ook niet boeien als het 19,99 wordt trouwens, ik heb in de tijd van Leopard en Tiger nog 129 euro uitgegeven dus ik ben allang blij dat ze zo ver gezakt zijn met de prijs
[ Voor 50% gewijzigd door GekkePrutser op 23-07-2012 18:25 ]
Mensen die deze afgelopen maand een Mac aangeschaft hebben kunnen inmiddels hun ML code claimen.
EDIT: geen idee of deze site US only is ?
[ Voor 5% gewijzigd door PBP op 23-07-2012 18:35 ]
Wat een onzin... er zit echt wel veel verschil tussen een clean install en geen clean install. Ik heb het zelf getest bij twee macs waarvan er eentje normaal geüpgraded was en de ander een clean install betrof (allebei normale HD's).Tom schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:24:
[...]
Precies, zit bij veel mensen tussen de oren. Voor mij juist reden om voor Apple te kiezen, geen omkijken naar want het werkt gewoon.
En bij de clean install heb je echt wel snelheidswinst met zowel opstarten als afsluiten. En zelfs bepaalde applicaties liepen lekkerder. De laatste keer dat ik dit teste was overigens wel met Snow Leopard.
Apple & Flash is helaas niet zo'n goede combi. Gelukkig leeft Flash ook niet heel lang meer straks met html5. max 10 jaar schat ik zo.Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:04:
[...]
Ik vroeg mij al af waar het probleem lag maar ik ben dus gelukkig niet de enigste.. Als ik langer dan 5min op youtube zit dan begint die te blazen als een bezetene.
Ja hoor, dat kun je met 1 woord tegenspreken: eurocrisis. Dat wil zo her en der nog wel eens prijzen en rentes opdrijven.Destianto schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:53:
19,99 USD = 16.51 EUR.
Kan iemand dit argument nog tegenspreken ?
@PBP: volgens mij betrof dat alleen wat intern gebeuren bij Apple. De pagina op apple.nl geeft nog altijd aan dat je terug moet komen wanneer ML uitgebracht is.
[ Voor 15% gewijzigd door ppl op 23-07-2012 20:19 ]
Kun je het ook verklaren dan?Underworld schreef op maandag 23 juli 2012 @ 18:40:
[...]
Wat een onzin... er zit echt wel veel verschil tussen een clean install en geen clean install. Ik heb het zelf getest bij twee macs waarvan er eentje normaal geüpgraded was en de ander een clean install betrof (allebei normale HD's).
En bij de clean install heb je echt wel snelheidswinst met zowel opstarten als afsluiten. En zelfs bepaalde applicaties liepen lekkerder. De laatste keer dat ik dit teste was overigens wel met Snow Leopard.
Bij Windows heb je het registry dat groeit en groeit, en bij een uninstall blijven er meestal zaken achter die wel in het geheugen geladen worden. Ook heb je DLL's die achter blijven op het systeem en telkens geladen worden, terwijl ze misschien niet meer nodig zijn (maar door meerdere programma's gebruikt worden en dus is het onbekend of het weg kan).
OS X is een kernel, daarop een GUI, er draaien wat daemons (backup, logging, fonts, spotlight etc.) die redelijk opzichzelfstaand zijn en zelfs je dock is eigenlijk een applicatie. En die applicaties zijn meer op zichzelf staand. Ze kunnen zaken in de library zetten maar dat neemt alleen schuifruimte in beslag. Sinds de App Store draaien applicaties zelfs in een eigen sandbox met de nodige restricties als het om je systeem gaat.
Applicaties kunnen natuurlijk wel vanzelf opstarten en op de achtergrond draaien, maar het is heel makkelijk om te zien om welke het gaat en na het verwijderen blijft er in principe ook niks achter.
Omdat het vrij overzichtelijk is moet het voor Apple ook goed te doen zijn om een upgrade goed te laten verlopen.
Eens wat betreft Windows.Tom schreef op maandag 23 juli 2012 @ 20:47:
[...]
Kun je het ook verklaren dan?
Bij Windows heb je het registry dat groeit en groeit, en bij een uninstall blijven er meestal zaken achter die wel in het geheugen geladen worden. Ook heb je DLL's die achter blijven op het systeem en telkens geladen worden, terwijl ze misschien niet meer nodig zijn (maar door meerdere programma's gebruikt worden en dus is het onbekend of het weg kan).
OS X is een kernel, daarop een GUI, er draaien wat daemons (backup, logging, fonts, spotlight etc.) die redelijk opzichzelfstaand zijn en zelfs je dock is eigenlijk een applicatie. En die applicaties zijn meer op zichzelf staand. Ze kunnen zaken in de library zetten maar dat neemt alleen schuifruimte in beslag. Sinds de App Store draaien applicaties zelfs in een eigen sandbox met de nodige restricties als het om je systeem gaat.
Applicaties kunnen natuurlijk wel vanzelf opstarten en op de achtergrond draaien, maar het is heel makkelijk om te zien om welke het gaat en na het verwijderen blijft er in principe ook niks achter.
Omdat het vrij overzichtelijk is moet het voor Apple ook goed te doen zijn om een upgrade goed te laten verlopen.
Het voordeel wat betreft OS X is dat die niet zo'n klote register heeft, maar er blijven wel degelijk logs, back-up files, etc en login items (kan je uitzetten/verwijderen i know) op het systeem.
Probeer maar eens een programma als MainMenu , die is met bepaalde zaken een kwartier bezig met verwijderen van oude files.
Bijvoorbeeld het trager worden van een Mac, dat komt echt niet van spyware/virussen/malware gericht op de mac. Het lijkt me gewoon logisch dat als je een apparaat dag in dag uit gebruikt hij trager wordt, maar om daar dan weer een nieuwe versie overheen te zetten. Zou ik toch echt kiezen voor een clean install.
Johnvh schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:06:
Kijk voor de grap eens in het mapje Library op je Mac. Daar staat me na een paar jaar een hoop onzinnige meuk en of het nu aan die bestanden ligt of niet, je Mac wordt er naarmate je hem jaren gebruikt absoluut niet sneller op
Meer bestanden op je schijf maakt je systeem niet trager zolang ze niet allemaal ingeladen worden. Hooguit als je schijf tot de nok toe volstaat en er veel fragmentatie is. Of is een MP3 afspelen van een aardig volle harddisk trager dan een bijna lege harddisk? Het maakt niet uit... ik heb hier een NAS vol meuk en die is niet trager omdat er tegenwoordig veel op staat. Pas als ik het allemaal ga inladen is het trager.Underworld schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:06:
[...]
Eens wat betreft Windows.
Het voordeel wat betreft OS X is dat die niet zo'n klote register heeft, maar er blijven wel degelijk logs, back-up files, etc en login items (kan je uitzetten/verwijderen i know) op het systeem.
Veel data weggooien is veel schrijfacties. Dat duurt altijd even.Probeer maar eens een programma als MainMenu , die is met bepaalde zaken een kwartier bezig met verwijderen van oude files.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Verwijderd
Beide werkten onder SL nog prima met onze time capsule, nu niet meer. Ik krijg steevast een foutmelding dat de server unavailable is. Ze zien hem wel, maar bij het connecten loopt het ergens mis.
Als je alles uit je Time Machine backup terugzet gebeurd dat ook. Dus zo clean is het dan nietXyritZz schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:00:
Het grote nadeel van OSX vind ik altijd dat ik met een clean install het idee heb dat met het terug zetten van m'n Time Machine backup ook gewoon de 'troep' terug wordt gezet door Time Machine en dat je op die manier dus je performance ook geen boost kunt geven.
Als je via de recovery partitie een volledige Time Machine restore doet, dan wordt het uiteraard een ander verhaal. In dit geval zet je een complete backup inclusief OS terug, inclusief alle mogelijke problemen die je had.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Bedenk wel dat bij de release van de nieuwe macbooks een aantal modellen in de US 100 dollar goedkoper werdern, terwijl ze in de NL store juist duurder zijn geworden. Apple heeft haar europrijzen dus de nek omgedraaid, wie weet gebeurt dat met de software nu ook.RobbieB schreef op maandag 23 juli 2012 @ 20:46:
Ik verwacht zelf gewoon dat die $19,99 gelijk wordt gesteld aan €15,99 zoals alle apps in de AppStore. Die prijzen worden wereldwijd geautomatiseerd (Als in de US een developer de prijs op $19,99 zet kan hij er niet voor kiezen het hier duurder te maken), dus ik verwacht niet dat Apple hier nu speciaal een aparte weg in slaat.
De fysieke markt is een hele andere voor Apple. Daar ronden ze prijzen veel meer af in hun voordeel, en ook heffingen, belastingen, transportkosten (olieprijs) spelen mee in het totaalplaatje.
Hier stond achterhaalde informatie…
Nou Apple heeft helemaal niets gedaan, de koers heeft dat gedaan.Muchachooo schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:26:
[...]
Bedenk wel dat bij de release van de nieuwe macbooks een aantal modellen in de US 100 dollar goedkoper werdern, terwijl ze in de NL store juist duurder zijn geworden. Apple heeft haar europrijzen dus de nek omgedraaid, wie weet gebeurt dat met de software nu ook.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Gaude et aude
Dat is het tegenovergestelde van een clean install.Erik-1980 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 20:37:
Vraagje: als je een nieuwe macbook ontvangt, en je zet alles terug met migratie assistent, is dit dan hetzelfde als een clean install?
Zeker weten doen we het niet, maar het is waarschijnlijk.badbadpresident schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:42:
Klopt het dat de officiële release waarschijnlijk morgen is?
edit: Vraagje voor degene die nu al Mountain Lion draaien, zijn de problemen met Launchpad nu gefixt? Dus random volgorde telkens, en dat bij elke update van de apps er weer een leeg stukje is op je launchpad? Ik heb dit nu telkens met Lion, en erger me er een beetje aan.
[ Voor 36% gewijzigd door BioHazard op 24-07-2012 11:49 ]
Overigens voor mensen die iTunes kaarten kopen als Store-tegoed. Deze week (tm zondag) bij de Albert Heijn 20% korting op iTunes kaarten. Gelijk maar even 25euro kaartje aangeschaft voor 20euro
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Ooh dat heb ik ook, erg vervelend.Cum Grano Salis schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:34:
Ik heb nog steeds een probleempje, af en toe verdwijnt mijn cursor tijdens het surfen. Ligt dit aan Safari, ik zie wel wat berichten staan bij Google, maar geen komt met een oplossing op de proppen.
Beweeg ik hem weer en klik ik een beetje rond en dan ineens is hij er weer.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Waar is dat bekend gemaakt? En ook wanneer hij live gaat?PBP schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 14:38:
Prijs van Mountain Lion is inmiddels bekend, zoals verwacht 15,99
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
http://www.icreatemagazine.nl/nieuws/mac/prijs-mountain-lion-bekend-e-1599/58402/DennusB schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 14:38:
[...]
Waar is dat bekend gemaakt? En ook wanneer hij live gaat?
Voor als nog lijkt mij 25 juli... op een gegeven moment is het geen juli meer namelijk...
Dat is ook in Lion het geval, dat is zodat de cursor niet over tekst heen valt bij het lezen.Donstil schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 14:34:
[...]
Ooh dat heb ik ook, erg vervelend.
Beweeg ik hem weer en klik ik een beetje rond en dan ineens is hij er weer.
Zou ze sieren om het helemaal gratis te doen, buiten dat het hunzelf helpt om iedereen op de nieuwste versie te hebben (veel aantrekkelijker voor ontwikkelaars die maar voor 1 of 2 versies hun software hoeven te maken).
Verwijderd
Ach bij Windows betaal je een paar honderd euro voor een nieuw OS. Ga jij nou mekkeren over 16 euro?Pyrone89 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:15:
Ik vraag me uberhaupt af waarom we moeten betalen. iOS is ook gratis en de Macs zijn ook nog eens veel duurder in aanschaf.
Zou ze sieren om het helemaal gratis te doen, buiten dat het hunzelf helpt om iedereen op de nieuwste versie te hebben (veel aantrekkelijker voor ontwikkelaars die maar voor 1 of 2 versies hun software hoeven te maken).
Verwijderd
.....Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:25:
[...]
Ach bij Windows betaal je een paar honderd euro voor een nieuw OS. Ga jij nou mekkeren over 16 euro?
Bovendien denk ik dat de aandeelhouders er niet blij mee zijn dat ze al dat werk verzetten zonder er geld voor te vragen. Ik las ook ergens dat dat wel moest om boekhoudkundige redenen, al is het een symbolisch bedrag, net als in het begin met de iPod Touch. Maar daar weet ik verder ook niet veel van
Oh en zoals ik al zei kostte het vroeger wel grof geld (en toen waren de Macs nog relatief duurder ook) dus ik ben allang blij. 16 euro is een schijntje, en je hebt nu zelfs de server versie goedkoop, vroeger kostte die 500 euro!
[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 24-07-2012 19:43 ]
Je bent niet verplicht te betalen. Je bent zelfs niet verplicht om het te kopen. Dus wat is je probleem precies?Pyrone89 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:15:
Ik vraag me uberhaupt af waarom we moeten betalen. iOS is ook gratis en de Macs zijn ook nog eens veel duurder in aanschaf.
sox.Pyrone89 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:15:
Lalala ik kom unit Nederland dus alles moet gratis.Pyrone89 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:15:

Pff. Een paar jaar geleden moest ik nog 129 euro neerleggen voor een Leopard upgrade. Dit betaal je overigens nog steeds voor een Windows licentie, dus ik ben wel blij met de spotgoedkope upgrade.
Die 16 euro voor het OS is wisselgeld
iOS is gratis en helemaal super, zelfs na 2-3 jaar krijg je nog nieuwe features voor je telefoon. Dat doen weinig andere merken... daar mag je blij zijn dat ze na een jaar nog bugs eruit halen.
En anders kan ie ook nog zijn iTunes kaart deze week bij de AH kopen met 20% korting. Kost Lion je zelfs maar 12,50euro.GekkePrutser schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:41:
Het is voor Apple ook handig als mensen leren hoe ze met de Mac App store om gaan natuurlijk. Opwaardeer kaartje kopen, minimaal 25 euro dus mensen hebben 9 euro over om aan andere dingen uit te geven. Zo stimuleren ze het hele ecosysteem. (En op third-party apps pakken ze ook 30% dus dat is ook handig voor ze) Of ze koppelen hun credit card, nog handiger voor apple want het verlaagt de drempel tot aankopen doen.
Bovendien denk ik dat de aandeelhouders er niet blij mee zijn dat ze al dat werk verzetten zonder er geld voor te vragen. Ik las ook ergens dat dat wel moest om boekhoudkundige redenen, al is het een symbolisch bedrag, net als in het begin met de iPod Touch. Maar daar weet ik verder ook niet veel van
Oh en zoals ik al zei kostte het vroeger wel grof geld (en toen waren de Macs nog relatief duurder ook) dus ik ben allang blij. 16 euro is een schijntje, en je hebt nu zelfs de server versie goedkoop, vroeger kostte die 500 euro!
Sta ik dan met mijn anderhalf jaar oude iPad 1... U zei??iOS is gratis en helemaal super, zelfs na 2-3 jaar krijg je nog nieuwe features voor je telefoon. Dat doen weinig andere merken... daar mag je blij zijn dat ze na een jaar nog bugs eruit halen.
[ Voor 10% gewijzigd door Xanion op 24-07-2012 20:35 ]
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Die heb ik ook. De iPad 1 is sinds april 2010 op de markt (echter in Nederland in juli van dat jaar). iOS 6 komt pas in het najaar uit. Dat is zo'n 2,5 jaar. Vind ik niet slechtXanion schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:33:
[...]
Sta ik dan met mijn anderhalf jaar oude iPad 1... U zei??
Hoe gaat dat trouwens met het downloaden van ML als je ML GM er al op hebt staan?
Dan ziet hij het als 'geïnstalleerd'Froggle schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:54:
Hoe gaat dat trouwens met het downloaden van ML als je ML GM er al op hebt staan?
Die bugs worden er pas bij 10.8.1 uitgehaald hoor. Deze release is prima om uit te brengen.Froggle schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:06:
Zelfde build? Er zitten nog bugs in, en ga er toch wel vanuit dat die er in de final uit zijn gehaald. Het is alleen wel dat het versienummer waarschijnlijk het zelfde blijft. Maar ik kan Mountain Lion gewoon opnieuw installeren en een reservekopie terugzetten van m'n Time Capsule. Maar die weg is wat omslachtiger..
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
GM betekent dat ontwikkelaars hun software hierop kunnen bouwen en testen. GM betekend dat in CHINA de fabrieken de software alvast op de computers kan installeren. Het is wel een traditie dat binnen een paar weken wel de 10.8.1 uitkomt met de eerste bugfixes. Als je echt van stabiel houdt dan is wachten op 10.x.2 de beste keus.Froggle schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:06:
Zelfde build? Er zitten nog bugs in, en ga er toch wel vanuit dat die er in de final uit zijn gehaald. Het is alleen wel dat het versienummer waarschijnlijk het zelfde blijft. Maar ik kan Mountain Lion gewoon opnieuw installeren en een reservekopie terugzetten van m'n Time Capsule. Maar die weg is wat omslachtiger..
Je kunt het als bedrijf niet maken om ontwikkelaars hun programma's de afgelopen weken laten testen om op de release dag iets te veranderen.
Dit topic is gesloten.