[OS X Mountain Lion 10.8] Ervaring & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 35 Laatste
Acties:
  • 240.476 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:43
Mede-auteur:
  • me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27

me_mrtn

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/11/446174.jpg

Het zal jullie wellicht niet ontgaan zijn dat de eerste Mountain Lion 10.8 Developers Release is uitgebracht. Nu heb ik er een tijd mee gespeeld, maar ik zie zelf niet in om over te stappen van Lion naar Mountain Lion (ML). Los van de extra ipad toevoeging is er weinig voor een eindgebruiker veranderd:

- Notifications
- Reminder App (zoals in IOS5)
- Notities App (zoals op de iPhone en iPad)

Wat mij wel is opgevallen is dat het 'natuurlijk scrollen' weer ongedaan is gemaakt. Deze is nog wel te selecteren.

[ Voor 9% gewijzigd door debom op 29-02-2012 11:36 . Reden: afbeelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 10:28
Deze is alleen te downloaden als je developer bent voor osx of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
Klopt en als je heel goed zoekt op het internet kom je hem ook wel tegen.

De ervaring is overigens goed, het voelt wat sneller.
Ja ik heb ook een clean install van lion gedaan die getest maar Mountain Lion voelde toch echt wat sneller.

En dat kwam niet alleen door de mooie achtergrond ahaha.

[ Voor 60% gewijzigd door Kavaa op 29-02-2012 12:25 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36
Binnenkort misschien ook maar eens op externe schijf installeren. Sommige functies overgenomen uit iOS lijken me wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 13:04
Bij Mountain Lion veranderd er nog iets, namelijk dat als je ML installeert, dan gaat deze vragen om je iCloud gegevens, zodra je deze invoert, wordt op dat moment je App Store, Addressenboek, iCal, Mail, FaceTime en de hele meuk voor je geconfigureerd waardoor alles gelijk werkt.

Daarnaast wordt iMessage toegevoegd, voor het ontvangen van iMessage berichten op zowel iOS en OSX.

Tevens wordt ook GateKeeper toegevoegd, die je kan instellen op 3 niveaus:

- Alleen 'App Store' apps toestaan
- Alleen 'App Store' en gesigneerde apps toestaan
- Alle apps toestaan

Ook komt er een Twitter integratie, toegang tot Gamecenter en kan je OSX mirroren tegen je AppleTV door middel van AirDisplay.
En dan hebben we ook nog het delen van diverse dingen binnen het OS met externe bronnen. Zoals foto's vanuit Photo Booth delen met social media e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
CRXDelSol schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:57:
Bij Mountain Lion veranderd er nog iets, namelijk dat als je ML installeert, dan gaat deze vragen om je iCloud gegevens
Maar deze stap is, zoals ik zelf ook heb gedaan, over te slaan. Het hoeft dus niet gedaan te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Heb nu ook al een kleine 2 (of zelfs 3) weken Mountain Lion. En ik moet je zeggen, wat een verademing, en dat zelfs nog met een Dev preview. Wel wat bugs tegengekomen, Mail die vastloopt als je een tijdje afwezig bent geweest etc.

Maar alles gaat zoveel soepeler, dat nieuwe App open systeem door middel van pinchen heeft geen lag meer, evenals Expose. iMessage is een hele dikke +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:10

Hoite

Goed verhaal

2 weken geleden mijn macbook geupgrade naar MLdev en ik moet zeggen dat dat feilloos verliep, had uiteraard wel een TimeMachine backup gemaakt, maar bleek gelukkig niet nodig te zijn.
Notification Center vind ik verreweg de beste nieuwe functie, maar Messages is een mooie aanvulling, kan ik lekker snel berichten typen ipv priegelen op mn iPhone.

Inderdaad nog wel wat kleine bugs, maar daar mag je niet over zeuren bij een dev preview.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:23
Ik kijk er nu al naar uit! Met name naar Airplay Mirroring! Mkv's FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Ik ben nog niet zo huiverig omdat ik de stabiliteit nodig heb van me macbook dus ik draai hem nog virtueel net zoals de gewone versie van lion maar het is zeker een verbetering.
Ook iMessage enz. werken echt super.
En ja notificatie centrum gewoon geweldig, wat zullen hier later mooie tweakjes voor uitkomen hopelijk.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
iMessage werkt echt geniaal, super handig. Thuis gewoon lekker messagen via de mac en onderweg via je iPhone. Kan niet makkelijker. Ook zijn groepsgesprekken nu mogelijk, wat naar mijn weten voorheen niet ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Ik mis alleen nog in iMessage de mogelijkheid om images te versturen, of is het gewoon zo van image erin slepen en gaan:P nog niet geprobeerd:$

NeverMind, heb het geprobeerd en het is inderdaad, gewoon een image erin plaatsen en dan lekker verzenden... Stom dacht dat we nog moeten wachten op een knopje ofzo zoals bij IOS...

[ Voor 40% gewijzigd door Kavaa op 29-02-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 13:04
*knip*

Het downloaden van Mountain Lion kan via Apple zelf, we staan geen linkjes daarbuiten toe.

[ Voor 94% gewijzigd door Hoedje op 29-02-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/bfy9c.png

Nieuwe feature ontdekt, heerlijk. :)
Aan het verplaatsen, nu zie je ook echt wat er gebeurt.

[ Voor 23% gewijzigd door The Great HooD op 29-02-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik draai 10.8 Puma nu ook sinds release en ben er eigenlijk wel blij mee.
Tot nu toe alleen de slechte Safari waar ik echt last van heb (tijdelijk maar even Chrome geinstalleerd) en de updates die steeds terug komen.

Verder nog geen grote bug's ontdekt maar het staat ook niet op een Mac die ik heel uitvoerig gebruik.
The Great HooD schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:05:
[afbeelding]

Kwam ik gister ook achter toen ik wat films verschoof, ziet er idd fraai uit.
djkavaa schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:24:
Klopt en als je heel goed zoekt op het internet kom je hem ook wel tegen.
Heel goed? Staat gewoon op Usenet en daar zeg ik niet eens iets mee wat niet zou mogen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Het lijkt hier prima te werken, ben tot nu toe 2 kleine dingen tegen gekomen:
1: safari die niet altijd mee wil werken (zo ook toen ik hier wilde posten, kon niets invullen)
2: mail die zo nu en dan vast loopt

Voor de rest een prima dev. preview :)
En idd een prima nieuw feature van dat verplaatsen, ziet er mooi uit en het is ook nog eens handig.

[ Voor 16% gewijzigd door HaterFrame op 29-02-2012 22:39 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Mountain Lion kun je toch ook gewoon installeren als je geen developer bent toch? Of worden er gegevens naar Apple gestuurd waar je later problemen mee krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Brm-G schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:41:
Mountain Lion kun je toch ook gewoon installeren als je geen developer bent toch? Of worden er gegevens naar Apple gestuurd waar je later problemen mee krijgt?
Ja ze komen je halen als je geen DEV account hebt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
The Great HooD schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:05:
[afbeelding]

Das echt super vet, moet je dan op meer details klikken ofzo nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Brm-G schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:41:
No Worry`s, ik test ze al jaren zonder Dev account :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-08 15:05
Heeft iemand al de mirroring van je scherm via AppleTV geprobeerd? Dit is zeker een feature waar ik al heel lang op wacht!

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
azt33 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 08:22:
Heeft iemand al de mirroring van je scherm via AppleTV geprobeerd? Dit is zeker een feature waar ik al heel lang op wacht!
Ja werkt goed zelfs virtueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-08 15:05
djkavaa schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:13:
[...]

Ja werkt goed zelfs virtueel.
En .mkv afspelen gaan ook goed neem ik aan dan? Het gaat er mij meer om dat ik dan (eindelijk) draadloos kan streamen vanaf mijn MBP naar mijn TV.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Dat heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd.
En ik denk dat er ook wel wat compressie plaats vindt k gebruik zelf gewoon een jb op me apple tv en dan xbmc werkt wat makkelijker zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-09 12:55
Ik heb hier zelf ook al ermee gewerkt, maar ik vindt hem opvallend stabiel en bug-vrij in tegenstelling tot de toenmalige vroege testversies van Lion (10.7).

Ik vindt persoonlijk de verbeteringen wel goed en ben ook al helemaal weg van het Notification Center, ook op de manier hoe ze dat hebben ingebakken.

iMessage vindt ik op zich ook een erg goed product, en het werd inderdaad hoog tijd dat er met iChat weer eens stappen worden gezet, of dat er een opvolger uitkwam. Ook deze voelt erg stabiel aan en werkt perfect. Wel mis ik hier de feature van schermdeling (mac <> mac) die nu in iChat zit en wat ik ook erg vaak gebruik om op afstand een collega even snel iets te laten zien of bij problemen even snel via de iChat mee te kunnen kijken.

Waar ik wel van geschrokken ben is GateKeeper, zeker met de standaardinstelling. Ik heb de proef op de som genomen en inderdaad worden diverse populaire apps op deze manier geblokkeerd. Mijn idee is juist dat als ik niet wil dat een gebruiker iets kan installeren dat ik die dan geen beheerdersrechten geef. Daarnaast ben ik ook bang ervoor dat dit slechts stap 1 is waarbij in de toekomst hopelijk niet de optie wordt weggehaald om ervoor te kunnen kiezen om dit systeem uit te schakelen.

Wat ik overigens wel had verwacht is dat Apple iets ging doen met iBooks als applicatie, maar dat kan natuurlijk altijd ook later komen of los van dit OS, ik hoop tenminste dat dit wel in ontwikkeling is bij Apple.

Om alles samen te vatten vindt ik het een mooi OS waar wel nog wat werk in zit (wat kleine bugjes en brakke vertalingen), maar wat straks zeker wel wat kan toevoegen. Los daarvan vindt ik het wel zeer jammer dat die Gatekeeper is toegevoegd, zeker met de huidige standaard instelling.

To Apple or not to Apple? That's the banana!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Hoe moet je Mountain Lion installeren in VMware Fusion? Eerst nog een keer OS X Lion installeren en daaroverheen mountain Lion installeren? Of kun je de dmg gewoon in VMware installeren want dat wil tot nu toe niet lukken.

edit: volgens dit filmpje hoeft het niet, maar bij mij blijft ML vast hangen bij het apple logo.
YouTube: How to Install Mountain Lion beta 1 on VMware 4.1.1

[ Voor 32% gewijzigd door SquareOne op 01-03-2012 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Bij mij blijft die laden maar het schermpje waar ik de taal kan selecteren komt niet in beeld. De download is wel volledig afgerond. Kan het komen omdat ik VMware v4.0.1 gebruik?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Pu3NBJGyX4EBYRI1BpdawHhf/medium.png

edit: ik draai OS X Lion met de achtergrond van Lion Mountain, mocht de achtergrond jullie verwarren.

[ Voor 13% gewijzigd door SquareOne op 01-03-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:14
Brm-G schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:59:
Bij mij blijft die laden maar het schermpje waar ik de taal kan selecteren komt niet in beeld. De download is wel volledig afgerond. Kan het komen omdat ik VMware v4.0.1 gebruik?

[afbeelding]

edit: ik draai OS X Lion met de achtergrond van Lion Mountain, mocht de achtergrond jullie verwarren.
Deze probleem had iemand anders ook met parralels. Update van het applicatie had het verholpen voor hem.
Ik vind hem stabiel genoeg voor dagelijk gebruik. Sinds twee weken dat ik hem heb draaien, pas 1 vastlopen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Xmoo schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:22:
[...]

Deze probleem had iemand anders ook met parralels. Update van het applicatie had het verholpen voor hem.
Ik vind hem stabiel genoeg voor dagelijk gebruik. Sinds twee weken dat ik hem heb draaien, pas 1 vastlopen gehad.
Dat was inderdaad het probleem. Nu werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
mac-er schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:47:
Waar ik wel van geschrokken ben is GateKeeper, zeker met de standaardinstelling. Ik heb de proef op de som genomen en inderdaad worden diverse populaire apps op deze manier geblokkeerd. Mijn idee is juist dat als ik niet wil dat een gebruiker iets kan installeren dat ik die dan geen beheerdersrechten geef. Daarnaast ben ik ook bang ervoor dat dit slechts stap 1 is waarbij in de toekomst hopelijk niet de optie wordt weggehaald om ervoor te kunnen kiezen om dit systeem uit te schakelen.
Verwachting is dat de meeste dev's dan ook gewoon een certificering nemen. Dus dan lijkt mij GateKeeper geen probleem te worden voor de standaard gebruiker. En juist de poweruser gebruikt GateKeeper niet en dus zal er ook weinig mis zijn met dit systeem. Een pluspunt voor, bijvoorbeeld, mijn ouders die weinig van de digitale kaas hebben gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
  • Laatst online: 12-09 14:09
na 2 weken had ik er genoeg van, wat een bugs, snel weer terug naar de "oude" lion
1 kon geen mail meer versturen vanuit aperture met foto's met bijlage
2 notes in mail was verdwenen
3 vmware werkte niet meer
4 Skype screen sharing doet het ook niet
5 time machine en mail back up werkt niet meer
6 radio streamen via browser deed het niet
enz enz enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Laatst online: 13:10

Hoite

Goed verhaal

Daar is het ook een preview voor, om te testen, niet als main OS.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
me_mrtn schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:57:
[...]

Verwachting is dat de meeste dev's dan ook gewoon een certificering nemen. Dus dan lijkt mij GateKeeper geen probleem te worden voor de standaard gebruiker. En juist de poweruser gebruikt GateKeeper niet en dus zal er ook weinig mis zijn met dit systeem. Een pluspunt voor, bijvoorbeeld, mijn ouders die weinig van de digitale kaas hebben gegeten.
Ja, maar ik zie toch niet zo direct alle (open-source vooral) pakketten overstappen op certificaten omdat Apple dat leuk vindt. Bovendien kun je het nu nog uitschakelen, maar kan dat over enkele jaren nog altijd?

Bovendien vindt ik het eigelijk ook onzin als ik naar zakelijke gebruikers kijk, als ik op het werk een softwarepakket heb gebouwd en dit intern ga uitrollen, dan is het toch belachelijk dat Apple dit goed moet vinden en mij daar een certificaat voor moet geven, terwijl dit nu al beveiligd is met certificaten van onze eigen certificaatserver.

Dan heb je aan de ene kant gelijk over dat verhaal van je ouders, maar vergeet niet dat je ook met een certificaat "troep" kan bouwen die dan wel vertrouwd worden door de Mac wat een stukje valse veiligheid met zich meebrengt. Bovendien is voor dat soort gebruikers nog altijd de standaard gebruiker uitgevonden die beperkt in rechten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
mac-er schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:19:
[...]

Ja, maar ik zie toch niet zo direct alle (open-source vooral) pakketten overstappen op certificaten omdat Apple dat leuk vindt. Bovendien kun je het nu nog uitschakelen, maar kan dat over enkele jaren nog altijd?

Bovendien vindt ik het eigelijk ook onzin als ik naar zakelijke gebruikers kijk, als ik op het werk een softwarepakket heb gebouwd en dit intern ga uitrollen, dan is het toch belachelijk dat Apple dit goed moet vinden en mij daar een certificaat voor moet geven, terwijl dit nu al beveiligd is met certificaten van onze eigen certificaatserver.

Dan heb je aan de ene kant gelijk over dat verhaal van je ouders, maar vergeet niet dat je ook met een certificaat "troep" kan bouwen die dan wel vertrouwd worden door de Mac wat een stukje valse veiligheid met zich meebrengt. Bovendien is voor dat soort gebruikers nog altijd de standaard gebruiker uitgevonden die beperkt in rechten is.
Hoeveel bedrijven draaien nu echt op opensource en gratis pakketten als ik vragen mag? Een beetje bedrijf wil wel consistentie over zowel Mac als Windows en zal sneller een Office-pakket draaien. Een browser als Firefox heeft nog niet of nog niet zo lang fatsoenlijke deployment sets. Daarnaast kost een dev certificering $99.-. Dat is peanuts ook voor de distributie voor de Mac App Store. In een business omgeving wil je sowieso niet dat standaard gebruikers als superuser werken, dus wat dat betreft komt Gatekeeper sowieso niet ongelegen (MAC Defender iemand?). Daarnaast, als je het intern wilt uitrollen zonder certificatie, geen enkel probleem. Dan zet je toch Gatekeeper uit als je de standaard instellingen aanpast (standaard is Mac App Store en elke bron daarnaast). Voorlopig is er geen sprake van dat Apple dit zou inperken en bovendien ook niet gewild. Over misbruik maken van die certificering; nee, dat heeft Apple al ingedekt. Mocht er misbruik worden gemaakt (malware, et cetera), dan zal het certificaat worden ingetrokken et voila, nieuwe installaties zijn niet meer mogelijk. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ben niet echt gecharmeerd van de OP.

Wellicht dat de TS er nog wat extra aandacht in kan steken, en er grafisch een mooie tintje aan toevoegt.

Bij gebrek aan inspiratie zie:

[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 3

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Zou iemand kunnen checken of je de scrollrichting van de trackpad en de muis nu apart kan instellen?

In Lion kon dit niet. Velen, waaronder ik, willen dat de trackpad scrolled zoals op de iPad ('natuurlijk' scrollen of wegduwen van pagina's) maar dat muizen gewoon wel 'ouderwets' blijven scrollen. Zeker als je geen Magic Mouse gebruikt maar bijvoorbeeld een hoogwaardige gaming muis (zoals ik, de G5) is het zeer raar om ineens inversed te scrollen met een scroll ball (bij de Magic Mouse schuif je tenminste nog, dat lijkt nog een beetje op een trackpad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
me_mrtn schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:41:
[...]

Hoeveel bedrijven draaien nu echt op opensource en gratis pakketten als ik vragen mag? Een beetje bedrijf wil wel consistentie over zowel Mac als Windows en zal sneller een Office-pakket draaien. Een browser als Firefox heeft nog niet of nog niet zo lang fatsoenlijke deployment sets. Daarnaast kost een dev certificering $99.-. Dat is peanuts ook voor de distributie voor de Mac App Store. In een business omgeving wil je sowieso niet dat standaard gebruikers als superuser werken, dus wat dat betreft komt Gatekeeper sowieso niet ongelegen (MAC Defender iemand?). Daarnaast, als je het intern wilt uitrollen zonder certificatie, geen enkel probleem. Dan zet je toch Gatekeeper uit als je de standaard instellingen aanpast (standaard is Mac App Store en elke bron daarnaast). Voorlopig is er geen sprake van dat Apple dit zou inperken en bovendien ook niet gewild. Over misbruik maken van die certificering; nee, dat heeft Apple al ingedekt. Mocht er misbruik worden gemaakt (malware, et cetera), dan zal het certificaat worden ingetrokken et voila, nieuwe installaties zijn niet meer mogelijk. Ideaal.
Wat de persoon denk ik probeert te zeggen: zoals Apple het nu wil aanpakken is het goed, maar Apple heeft er nogal een handje van om inderdaad ineens opties of zaken eruit te slopen en dus eigenlijk te zeggen: vanaf nu doe je het zo. Kijk maar eens naar het geval met het verwijderen van SAMBA en het helpen van telecoms in het blokkeren van tetheren (oftewel dubbel betalen voor dezelfde data). Er is dus de vrees dat de volgende stap zal zijn dat alleen nog maar Mac App store apps mogen worden gebruikt, zoals nu al op iOS het geval is.Gezien het feit dat Apple vaak apps eruit haalt puur alleen omdat ze hun positie kunnen bedreigen (zoals Siri achtige applicaties) is dit een punt waar mensen Apple niet vertrouwen (getuige het vele aantal jailbreaks). Ik zie het al voor me dat VLC, TinkerTool etc worden verboden.

Juist bedrijven (maar ook consumenten) zitten er niet op te wachten dat iemand in Californië ineens beslist dat je iets niet meer mag wat altijd gewoon goed ging. Daar heb je juist met Windows weer geen last van (oke, die slopen soms dingen onbewust :9 ).

[ Voor 12% gewijzigd door Pyrone89 op 02-03-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Pyrone89 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:09:
[...]

Wat de persoon denk ik probeert te zeggen: zoals Apple het nu wil aanpakken is het goed, maar Apple heeft er nogal een handje van om inderdaad ineens opties of zaken eruit te slopen en dus eigenlijk te zeggen: vanaf nu doe je het zo. Kijk maar eens naar het geval met het verwijderen van SAMBA en het helpen van telecoms in het blokkeren van tetheren (oftewel dubbel betalen voor dezelfde data). Er is dus de vrees dat de volgende stap zal zijn dat alleen nog maar Mac App store apps mogen worden gebruikt, zoals nu al op iOS het geval is.Gezien het feit dat Apple vaak apps eruit haalt puur alleen omdat ze hun positie kunnen bedreigen (zoals Siri achtige applicaties) is dit een punt waar mensen Apple niet vertrouwen (getuige het vele aantal jailbreaks). Ik zie het al voor me dat VLC, TinkerTool etc worden verboden.

Juist bedrijven (maar ook consumenten) zitten er niet op te wachten dat iemand in Californië ineens beslist dat je iets niet meer mag wat altijd gewoon goed ging. Daar heb je juist met Windows weer geen last van (oke, die slopen soms dingen onbewust :9 ).
Ja, dat snap ik. Maar dat zal Apple voorlopig nog echt niet doen. Dat zou immers de doodsteek zijn. Wat ik wel verwacht is dat Apple op zoek gaat naar een goede en werkbare combinatie van beide opties, zowel Mac App Store als programma's van "buiten". Apple haalt trouwens geen Siri-achtige apps uit de App Store, maar is momenteel in gesprek met de ontwikkelaars van Evi. Het aantal jailbreaks valt in principe ook nog erg mee. bron. In drie dagen ongeveer 3%.Jammer genoeg draait het merendeel hier ook nog om Installous ook. Enfin, Mac OS is iets heel anders dan een iOS. En gelukkig maar. Geef mij maar Gatekeeper over UAC anytime! Overigens, kijk de voorwaarden voor de Microsoft Store (of hoe die Windows 8 specifieke winkel heet) en kijk hoe streng die voorwaarden zijn. Is de MAS niets bij.

[ Voor 4% gewijzigd door me_mrtn op 02-03-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
me_mrtn schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:06:
[...]

Ja, dat snap ik. Maar dat zal Apple voorlopig nog echt niet doen. Dat zou immers de doodsteek zijn. Wat ik wel verwacht is dat Apple op zoek gaat naar een goede en werkbare combinatie van beide opties, zowel Mac App Store als programma's van "buiten". Apple haalt trouwens geen Siri-achtige apps uit de App Store, maar is momenteel in gesprek met de ontwikkelaars van Evi. Het aantal jailbreaks valt in principe ook nog erg mee. bron. In drie dagen ongeveer 3%.Jammer genoeg draait het merendeel hier ook nog om Installous ook. Enfin, Mac OS is iets heel anders dan een iOS. En gelukkig maar. Geef mij maar Gatekeeper over UAC anytime! Overigens, kijk de voorwaarden voor de Microsoft Store (of hoe die Windows 8 specifieke winkel heet) en kijk hoe streng die voorwaarden zijn. Is de MAS niets bij.
Gelukkig zijn we dan ook nog lang niet zo ver.
Het punt tussen Microsoft en Apple: we weten dat Apple die richtlijnen daadwerkelijk handhaaft. Microsoft heeft nogal de reputatie dat ze richtlijnen maken maar eigenlijk veel gedogen.

UAC was altijd 1 van de eerste zaken die ik uit zette op Windows PC's. Wat een drama is dat zeg.

Nou maar hopen dat Apple het vertrouwen niet beschadigd.

PS: als jij Mountain Lion draait, kun je dan ook nog even mijn post over de scrolling verifieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Pyrone89 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:48:
[...]
PS: als jij Mountain Lion draait, kun je dan ook nog even mijn post over de scrolling verifieren?
Nee, ik heb alleen m'n Air bij mij en daar heb ik geen 10.8 op. En het duurt nog wel even voordat ik wel bij m'n andere machine zit. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door me_mrtn op 02-03-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
Destianto schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:09:

Wellicht dat de TS er nog wat extra aandacht in kan steken, en er grafisch een mooie tintje aan toevoegt.

I know. Zodra ik meer tijd heb, zal ik zeker aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
me_mrtn schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:50:
[...]

Nee, ik heb alleen m'n Air bij mij en daar heb ik geen 10.8 op. En het duurt nog wel even voordat ik wel bij m'n andere machine zit. ;)
Ik kan wachten. Is meteen iets voor de topic starter. Ik heb een lijstje met aandachtspunten vanuit Lion, meerdere zijn al voorbijgekomen in het Lion topic waar de mensen zaten. Die vragen + antwoord kunnen we in een FAQ op de eerste pagina verwerken.

Paar voorbeelden:

*Agenda events komen nu naar voren bij werken in iCal zoals op de iPad en iPhone
*iCloud is beter geïntegreerd met daardoor waarschijnlijk minder foutmeldingen zoals in Mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
debom schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:03:
[...]

I know. Zodra ik meer tijd heb, zal ik zeker aanpassen.
Voeg anders meerdere auteurs toe. Ik wil er ook wel wat aan doen, mocht je dat willen.
Pyrone89 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:05:
[...]

Ik kan wachten. Is meteen iets voor de topic starter. Ik heb een lijstje met aandachtspunten vanuit Lion, meerdere zijn al voorbijgekomen in het Lion topic waar de mensen zaten. Die vragen + antwoord kunnen we in een FAQ op de eerste pagina verwerken.

Paar voorbeelden:

*Agenda events komen nu naar voren bij werken in iCal zoals op de iPad en iPhone
*iCloud is beter geïntegreerd met daardoor waarschijnlijk minder foutmeldingen zoals in Mail
Niet te vergeten Samba-protocol i.c.m. NAS'n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
me_mrtn schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:09:
[...]

Voeg anders meerdere auteurs toe. Ik wil er ook wel wat aan doen, mocht je dat willen.

[...]

Niet te vergeten Samba-protocol i.c.m. NAS'n.
Samba is nu weer correct? Onder Lion is het nog steeds een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Destianto schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:09:

Ach het uitwisselen van ervaring is toch het belangrijkste doel? Het is wel handig als je info kan vinden in de ts, maar met een beetje googelen heb je dezelfde info ook zo gevonden.
Pyrone89 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:05:
Zou iemand kunnen checken of je de scrollrichting van de trackpad en de muis nu apart kan instellen?

In Lion kon dit niet. Velen, waaronder ik, willen dat de trackpad scrolled zoals op de iPad ('natuurlijk' scrollen of wegduwen van pagina's) maar dat muizen gewoon wel 'ouderwets' blijven scrollen. Zeker als je geen Magic Mouse gebruikt maar bijvoorbeeld een hoogwaardige gaming muis (zoals ik, de G5) is het zeer raar om ineens inversed te scrollen met een scroll ball (bij de Magic Mouse schuif je tenminste nog, dat lijkt nog een beetje op een trackpad).
Nee is in deze preview nog niet mogelijk

*nieuwtje: Updates van het os vind je nu in de app-store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
Pyrone89 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:48:
[...]

Gelukkig zijn we dan ook nog lang niet zo ver.
Het punt tussen Microsoft en Apple: we weten dat Apple die richtlijnen daadwerkelijk handhaaft. Microsoft heeft nogal de reputatie dat ze richtlijnen maken maar eigenlijk veel gedogen.

UAC was altijd 1 van de eerste zaken die ik uit zette op Windows PC's. Wat een drama is dat zeg.

Nou maar hopen dat Apple het vertrouwen niet beschadigd.

Probleem is dat het mij niet verbaast als straks plotseling die optie eruit is verdwenen (ook al is dat volgens sommigen de doodsteek voor Apple). Het lijkt mij persoonlijk zelfs meer voor de hand liggend dat we die optie niet meer krijgen binnen 5 a 6 jaar dan dat die optie er dan wel nog is!

Een goed voorbeeld hiervan is wat Apple met de servers heeft gedaan, wij hebben hier nu van het werk allemaal nog "good-old" xserve's in de racks hangen, maar ook die zullen ooit vervangen moeten worden. Vraag is dan natuurlijk of wij dan overstappen op de Mac Pro serverversie (als die dan uberhaupt nog bestaat) of dat we maar naar een concurent van Apple moeten gaan kijken.

Even een algemene vraag, klopt het nu inderdaad dat RAID niet meer beschikbaar is in Mountain Lion of kijk ik nu ergens overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Voor iedereen die Parallels gebruikt voor virtuele machines: een half uur geleden is een update de deur uit gedaan die ondersteuning toevoegd voor Mountain Lion en Windows 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
me_mrtn schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:09:
[...]
[...]
Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Zijn er inmiddels al nieuwtjes gevonden (of belangrijke fixes)?

De laatste tijd is het door al het iOS geweld weer stilletjes geworden rond de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Pyrone89 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 01:17:
Zijn er inmiddels al nieuwtjes gevonden (of belangrijke fixes)?

De laatste tijd is het door al het iOS geweld weer stilletjes geworden rond de Mac.
Nee, het is gewoon wachten tot de volgende DP uitkomt. Wat ik heb opgemerkt is dat ML nog steeds niet zo consistent is met de GUI. De scheiding tussen de tabs boven in GameCenter en de rest van ML is compleet anders. De fade mist er gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreytigch
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 09:07
Wat ik mij afvraag, is of het met Gatekeeper mogelijk is om uitzonderingen te maken. Er zullen vast, vooral in het begin, apps zijn die nog geen signature hebben (of is dat al voor Lion onderhuids geregeld?), maar ik vind het wel prettig om de Gatekeeper op "Mac App Store en signed apps" te houden, en vanaf daar zelf te kiezen of ik een unsigned app vertrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Bowy3r schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:43:
Wat ik mij afvraag, is of het met Gatekeeper mogelijk is om uitzonderingen te maken. Er zullen vast, vooral in het begin, apps zijn die nog geen signature hebben (of is dat al voor Lion onderhuids geregeld?), maar ik vind het wel prettig om de Gatekeeper op "Mac App Store en signed apps" te houden, en vanaf daar zelf te kiezen of ik een unsigned app vertrouw.
Natuurlijk, control+klikken en dan wordt GateKeeper tijdelijk buitenspel gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Vraagje?

Heeft ML nu wel de beschikking over een iscsi client ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
4POX schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:00:
Vraagje?

Heeft ML nu wel de beschikking over een iscsi client ?
Nope, zat niet in Lion en zit ook niet in Mountain Lion. Moet je nog steeds iSCSI Initiator voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Iemand hier vmware Fusion al aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Kunnen jullie eens kijken of Mail.app inmiddels verbeterd is (en wat het versienummer is)

*Wordt in Lion geregeld om iCloud password gevraagd, zelfs als die al lang in de Keychain staat
*Veel langzamer met ophalen berichten dan iOS
*Als je in de 'aan' balk een naam begint te tikken wordt in Lion alleen namen van personen voorgesteld. Dus contactkaarten van bedrijven die een bedrijfsnaam hebben in de kaart (en geen voornaam / achternaam) worden niet voorgesteld. Daarvoor moet je apart naar het adresboek in Mail gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Zygivt schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:35:
Iemand hier vmware Fusion al aan de praat gekregen?
Nope. Heb ik geprobeerd maar wilde niet lukken.. Je moet VMware fusion in ieder geval updaten naar de laatste versie maar als ik ML dan had geïnstalleerd kreeg ik na de setup een inlogschermpje terwijl ik nog helemaal geen account had aangemaakt. Paar keer geprobeerd maar wilde niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Brm-G schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:21:
[...]

Nope. Heb ik geprobeerd maar wilde niet lukken.. Je moet VMware fusion in ieder geval updaten naar de laatste versie maar als ik ML dan had geïnstalleerd kreeg ik na de setup een inlogschermpje terwijl ik nog helemaal geen account had aangemaakt. Paar keer geprobeerd maar wilde niet lukken.
beide zijn bij mij volledig geupdate, maar nog steeds werkt het niet.

Het ligt dus niet aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 12:21
Pyrone89 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 19:14:
Kunnen jullie eens kijken of Mail.app inmiddels verbeterd is (en wat het versienummer is)

*Wordt in Lion geregeld om iCloud password gevraagd, zelfs als die al lang in de Keychain staat
*Veel langzamer met ophalen berichten dan iOS
*Als je in de 'aan' balk een naam begint te tikken wordt in Lion alleen namen van personen voorgesteld. Dus contactkaarten van bedrijven die een bedrijfsnaam hebben in de kaart (en geen voornaam / achternaam) worden niet voorgesteld. Daarvoor moet je apart naar het adresboek in Mail gaan
Dat password probleem had ik ook regelmatig. Soms zelfs aantal keer achter elkaar opnieuw invoeren. Geen last meer van gehad in Mountain Lion.
Ook berichten ophalen lijkt vlotter te gaan. Ik zal wel even een testje doen door de icloud account te deleten en alles opnieuw binnen te halen.
Zal morgen ook even kijken hoe dat met bedrijfsnamen in het 'aan' vak zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net Mountain Lion geïnstalleerd, ging de eerste keer niet zoals gewild,
Dacht installeert er std schoon overheen maar was dus niet het geval..
Over het algemeen zeer te vrede, af en toe wil safari vervelend doen,
daarom maar gelijk chrome geïnstalleerd om std mee te surfen

verder had ik nog een vraag over hoe iMessages werkt?
bij de setup moet je inloggen met je apple id, dan kan ik 1x op verder klikken
dan kom je bij het 2e scherm waar je apple id staat met daar onder een check box
Die ik niet kan aanvinken, dus kan ik niet inloggen?

Daar onder zit een vakje waar je dus je een ander email adres kan invullen.
Als ik dan een email adres invul (ook een apple id email adres) dan zegt die niet gecontroleerd
en kan ik als nog niet inloggen (komt het omdat ik geen iphone heb ofzo?)

als iemand dat kan uitleggen/helpen? graag

Ook heb ik gemerkt dat de app iSnap het niet direct doet bij Mountain Lion.
je krijgt dat dit scherm te zien: link
Je moet een instelling veranderen wil je gebruik kunnen maken van deze app.
Bij: System Preferences -> Accessibility -> Enable access for assistive devices
Vink die aan en dan werkt die perfect!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2012 04:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Een renderbug bij Systeemvoorkeuren.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2vcibg4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:53
Ben benieuwd wanneer de nieuwe build komt, zal deze maand nog wel gebeuren neem ik aan? Meestal toch maandelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Impstoker schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 01:56:
[...]

Dat password probleem had ik ook regelmatig. Soms zelfs aantal keer achter elkaar opnieuw invoeren. Geen last meer van gehad in Mountain Lion.
Ook berichten ophalen lijkt vlotter te gaan. Ik zal wel even een testje doen door de icloud account te deleten en alles opnieuw binnen te halen.
Zal morgen ook even kijken hoe dat met bedrijfsnamen in het 'aan' vak zit...
Thanks!

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
De Trial van iWork '09 is zelf nog niet gesigned door Apple en dus wordt het (met beperkingen) door GateKeeper niet geaccepteerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Email ophalen lijkt wel degelijk veel vlotter te gaan. 10 tallen emailtjes stromen in straf tempo binnen.
Helaas kan je in het 'aan' vak van een emailtje nog steeds geen bedrijfsnamen typen. Moet zeggen dat dit me nu pas is opgevallen dat dit niet kon. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Impstoker schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:13:
[...]

Email ophalen lijkt wel degelijk veel vlotter te gaan. 10 tallen emailtjes stromen in straf tempo binnen.
Helaas kan je in het 'aan' vak van een emailtje nog steeds geen bedrijfsnamen typen. Moet zeggen dat dit me nu pas is opgevallen dat dit niet kon. Vreemd.
Thanks. En is bij jou nu ook het constant vragen om een iCloud ww weg in Mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Pyrone89 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 18:45:
[...]

Thanks. En is bij jou nu ook het constant vragen om een iCloud ww weg in Mail?
Had dit probleem ook, is nu ook weg bij mij. Lag volgens mij niet aan Mail maar aan de iCloud. Ik had zelf het gevoel dat die er gewoon de hele tijd uit lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
Developer Preview 2 is uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Developer Preview 2 is uit! Ik heb nog geen notificatie gezien dat die te downloaden is om te updaten, jullie tweakers??

http://thenextweb.com/app...2%20to%20Mac%20developers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
jij al update gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
Ben nu Mountain Lion op externe disk aan het starten :P. Soms duurt het even voordat alles er door is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
PBP schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:13:
Ben nu Mountain Lion op externe disk aan het starten :P. Soms duurt het even voordat alles er door is
Jij hebt ook nog geen update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
alwaysleft schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:18:
[...]

Jij hebt ook nog geen update?
Nee nog niet, staat in de developer center. Vaak komt het via software updates ietsje later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
PBP schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:21:
[...]

Nee nog niet, staat in de developer center. Vaak komt het via software updates ietsje later.
Hoop het:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hier ook nog niet, nog steeds de zelfde 3 update's die er al vanaf het begin staan :P (Bug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Is er al een oplossing om Xcode werkend te krijgen op Mountain Lion?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:48
Ik kreeg ook een mail dat hij uit was.

Mountain Lion Developer Preview 2 and Xcode 4.4 Developer Preview 2 are now available through the Mac Dev Center. Explore Game Center, Notification Center, Documents in the Cloud, Gatekeeper, new sharing capabilities, and much more.

Ik zie dat je weer een redemption code moet aanvragen.

OS X Mountain Lion Developer Preview 2

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Known Issues
▪ - Installing OS X 10.8 over 10.7.2 or earlier with FileVault turned on may fail
▪ - Upgrades over Lion Server will offer to migrate data again in Setup Assistant even though an in place migration has already succeeded.
▪ - Entering your Apple ID in the Setup Assistant does not sign into iCloud
▪ - Migration does not migrate RADIUS configurations
▪ - Creating an iCloud account using a non-me.com address in the Setup Assistant requires verification before it can be used in Mail, Contacts, and Calendars.
▪ - Some Apple menu items such as Restart may not work when a sandboxed app is in the foreground
▪ - Twitter accounts added in Developer Preview 1 will need to be re-added after installing Developer Preview 2
▪ - The first time an unsigned or unidentified app is launched when "Mac App Store" or "Mac App Store and identified developers" is selected in the Security & Privacy pref pane, the exception mechanism may fail. Subsequent attempts to run the application with an exception will work as expected.
▪ - iTunes no longer syncs Notes
▪ - Notes shared via Messages may not include note content
▪ - After quitting and reopening Messages, the message window is blank. Continuing a conversation will bring the data back.
▪ - TextEdit may hang after enabling Documents & Data in iCloud preferences
▪ - Screen Sharing in Messages does not work
▪ - Screen Sharing sometimes fails when no users are logged in
▪ - Mail's photo browser cannot access the iPhoto library
▪ - VoiceOver cannot access the Notification Center on some machines
▪ - Documents stored in iCloud cannot be renamed in the open panel by setting an insertion point and typing. The document can be renamed only by overwriting the entire name.
▪ - Back to My Mac doesn't work for the first 5 minutes after rebooting
▪ - Find My Mac is not enabled if checked in Setup Assistant iCloud setup
▪ - To enable Find My Mac, turn on Find My Mac in iCloud preferences and then close and reopen the preference panel.
▪ - DVD Player may not launch after inserting a DVD on some systems
▪ - Some Nvidia GPUs limit the resolution on an external HD display to 1280x800
▪ - Some AppleScript applets may not run when Gatekeeper is set to Mac App Store or Mac App Store and identified developers
▪ - Selecting Open PDF from the Print Dialog displays the message "Error while printing"
▪ - Network scanning does not work in Developer Preview 2
▪ - The system may hang after several hours when an external drive is connected
▪ - After entering your redemption code, the Mac App Store may not show download progress on the Purchases tab. Quitting and re-launching the Mac App Store will show download progress as expected.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
De focus lijkt op Gamecenter te liggen. Het laatste wat in de seed note staat is:

Game Center
▪ - In this seed, Game Center applications may only access the Sandbox environment. In the Sandbox environment:
⁃ - Game & Friend Recommendations are not supported
⁃ - Friends can view games in common but not friends' other games
⁃ - Photos are not supported
⁃ - Email addresses are not verified during sandbox account creation, allowing multiple test accounts to be created
⁃ - Out-of-network friend requests are not supported
⁃ - Game matchmaking versioning restrictions are more relaxed
▪ - If you've never set up a Game Center Sandbox account, you will need to create one. You may continue to use a previously set up Sandbox account. Note that when using Setup Assistant to create a GameCenter account, the account will be created in the Sandbox environment.
▪ - To use Game Center in your game on OS X:
⁃ - You must include the "com.apple.developer.game-center" entitlement in your Xcode project.
⁃ - The app must be signed, in order for the entitlement to take effect.
⁃ - You must install a provisioning profile that enables Game Center for your app.
▪ - Code signing, entitlements, and provisioning profiles are all described in detail in Tools Workflow Guide for Mac.
▪ - Multiplayer gaming with Game Center between iOS and OS X is not available in this seed.
▪ - In the Game Center app, game detail information such as game provider, pricing, etc. is not displayed.
▪ - In the Game Center app, search is not functional
▪ - The local peer-to-peer GameKit API (GKSession, GKPeerPickerController, and related classes) is not supported
▪ - APIs related to in-game UI (GKAchievementPanel, GKLeaderboardPanel, etc) have changed
⁃ - The new API is not compatible with the previous seed
- Games in development must be updated and recompiled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
HardCoreGamer schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:15:
Is er al een oplossing om Xcode werkend te krijgen op Mountain Lion?
4.4 installeren die ook nu uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

@Carpebios bedankt!
----
Het ziet er naar uit dat ik Mountain Lion beta 1 beter als primair OS kan blijven gebruiken, omdat ik momenteel weinig last heb van bugs.

Als ik de lijst van beta 2 zo zie, kan ik het risico beter vermijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jongens dat is een flinke lijst, zitten ook een aantal bug's bij die ik nu onder beta1 helemaal niet heb.
Ik heb geen verstand van het ontwikkelen van een os maar ik vraag me altijd af waarom bepaalde goed werkende onderdelen soms slechter worden naarmate de bèta's vlotten.

Dingen die geen extra features krijgen dan, anders zou het daar nog aan kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Donstil schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 00:45:
Jongens dat is een flinke lijst, zitten ook een aantal bug's bij die ik nu onder beta1 helemaal niet heb.
Ik heb geen verstand van het ontwikkelen van een os maar ik vraag me altijd af waarom bepaalde goed werkende onderdelen soms slechter worden naarmate de bèta's vlotten.

Dingen die geen extra features krijgen dan, anders zou het daar nog aan kunnen liggen.
Nou het kan natuurlijk dat bepaalde stukken code elkaar bijten, vandaar dat je dan in eens heel raar gedrag krijgt in een voorheen goed werkende app.

▪ - The system may hang after several hours when an external drive is connected
Ik denk dat ik deze nog even niet installeer, bovenstaande bug lijkt voor mij ff een showstopper omdat ik 2 externe schijven 24/7 heb draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doen jullie clean install of over DP1 heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Heeft iemand hem draaien onder Parallels? Ik had preview 1 draaien en die werkte erg goed onder parallels, nu een upgrade gedaan maar preview 2 slaat continue vast.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Beetje linke soep om nu die dev. 2 update te gaan installeren, heb mountain lion hier zo goed als buggloos draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Impstoker schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:33:
Beetje linke soep om nu die dev. 2 update te gaan installeren, heb mountain lion hier zo goed als buggloos draaien...
Inderdaad, ik ook...

Zijn er al mensen die beta 2 geïnstalleerd hebben?
Al last van (nieuwe) bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Volgens mij komt er geen Software update en moet je een install doen. Ik ga hem dus ook maar even downloaden, morgen maar eens installeren.

Heb nu totaal geen bugs onder 10.8 DP1 trouwens, gebruik de MBP waar hij op staat niet super veel dus duik er gewoon vol vertrouwen in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
DP2 draait als een zonnetje hier.. maar ik doe dan ook verder niets spannend op mijn Air ;-)
Draai hem ook pas een dagje en tot nu toe ben ik al heel happy dat de safari bug opgelost lijkt waarbij je niet meer kon typen in een tekstveld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Chaser2600 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:34:
DP2 draait als een zonnetje hier.. maar ik doe dan ook verder niets spannend op mijn Air ;-)
Draai hem ook pas een dagje en tot nu toe ben ik al heel happy dat de safari bug opgelost lijkt waarbij je niet meer kon typen in een tekstveld
Echt waar?
Dan moet ik beta 2 ook maar eens snel installeren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Dat was wel een irritante bug idd. Ik ga hem zometeen installeren, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ik heb nu Mountain Lion Developer Preview 1, ik zie nergens hoe ik moet updaten naar deel 2. Ook in software update komt die niet tevoorschijn. Wie helpt me wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Chaser2600 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:34:
Hij draait ook wat vlotter dacht ik te merken,

Safari bug was idd erg vervelend, begon bijna aan Firefox te wennen, ben blij dat ik weer terug kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier nog mensen die DP2 willen installeren via vmware 4.1.1 maar dat het trackpad en keyboard niet werkt? de muis van de vm beweegt wel mee maar voor de rest gebeurt er niets. Ik heb een macbook pro early 2011 17" 2.2Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Donstil schreef op zondag 18 maart 2012 @ 17:18:
[...]
Hij draait ook wat vlotter dacht ik te merken,
DP2 nu ook aan het draaien, lijkt ook vlot te werken. Nog niet genoeg mee gewerkt om er echt een mening over te hebben verder. Dat laat ik van de week nog wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

DP2 hier op een dualboot draaien op mn MBP mid-2010, draait duidelijk wat soepeler als DP1.

Twitter integratie via Notification Center ziet er goed uit.
Safari bug met tekstinvoer is inderdaad opgelost.
Reminder o.b.v. Location is ook geinig.
Even afwachten of ik nog steeds grafische glitches krijg zoals in DP1 (Geforce GT330M).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hmm...
Wanneer ik DP2 wil installeren, dan zegt mijn MBA dat er een fout is opgetreden bij het voorbereiden van de installatie.

De laptop is aangesloten aan de oplader, en DP2 wil ik installeren via een externe HDD (net zoals ik al deed bij DP1)

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Al eens gechecked of de DMG wel goed is?

Overigens lijkt het alsof DP2 een stukkie sneller is, daarnaast voelt Safari ook een heel stuk sneller aan!

[ Voor 59% gewijzigd door HaterFrame op 19-03-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Opgelost!

Het installatie bestand die in de .DMG zit kopieren en plaatsen op het bureaublad.
Dan installeren en klaar.

Hier loopt DP2 ook soepel, maar wanneer ik inzoom en dan scroll in Safari dan duurt het wel een eeuwigheid wanneer ik onderaan de pagina ben. Vervelende bug...

Pagina: 1 2 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.