[OS X Mountain Lion 10.8] Ervaring & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 35 Laatste
Acties:
  • 240.475 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Het aantal page-outs zegt niet alles over de hoeveelheid RAM. OS X zal ook RAM gebruiken om data bestanden te cachen. Dat komt (ook) tevoorschijn als inactive RAM. Heb je minder RAM, dan zal er minder gecached worden. Als ik een beetje met grote bestanden aan het werk ben (audio of video) dan is bijna het hele werkgeheugen in gebruik. Daardoor gaan edits sneller omdat het niet elke keer van de harde schijf gehaald hoeft te worden. Dus zelfs als de software in je RAM past, kan meer RAM helpen om de prestaties te verbeteren.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

Je verhaal wil niet echt lopen, wat wil je ermee vertellen?

Eerst kom je met ''page outs zeggen niet alles over de hoeveelheid RAM'' en dan begin je over inactive geheugen...

Hoe ik de support pagina van Apple lees is heel simpel: page outs heb je alleen wanneer er geheugen tekort is. En dat zie ik in mijn eigen gebruik ook, pas bij <100MB free memory krijg ik page outs. Ook wanneer ik een uptime van meerdere dagen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Ik bedoel het andersom. Zelfs als je geen page-outs hebt kun je baat hebben bij meer geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Digistorm schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 22:15:
Ik bedoel het andersom. Zelfs als je geen page-outs hebt kun je baat hebben bij meer geheugen.
Ik heb met 24 GB RAM echt nooit page outs, en m'n mac staat altijd aan met tussen de 8 en 15 GB in gebruik. Page ins is ongeveer 4-5 GB per dag, volgens mij zijn page ins zeer gebruikelijk bij normaal geruik. Voorheen had ik 8 GB geheugen en daar had ik toch vaak veel page outs. Met name als er een VM openstond, merkte ik dat de computer trager werd als het hele geheugen vol zat en er geswapt moest worden.

Gerelateerd: Ik had laatst een grappige bug met Time Machine, waarbij er nooit gestopt werd met de backup. Ik kwam er op maandag achter dat er 2 TB aan data verstuurd was over het netwerk en dat er ook iets van __2 TB__ (ja... tera byte) aan page ins waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gdzr schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 10:13:
Zit echt met een super irritant probleem. Elke keer als ik een PDF open met Adobe Reader, en ik klik in de tekst gaat het super langzaam. Zodra ik dan ergens anders in de tekst heb geklikt wordt alles van de eerste klik tot de tweede klik geselecteerd. Dit probleem heb ik ook in Illustrator, daar klik ik op een object, gaat het ook langzaam, klik ik nog een keer ergens anders wordt dit object daar heen verplaatst. Weet iemand hoe dit zou kunnen?

Owja: Het is met de trackpad en met de Logitech Performance MX.

Dit gebeurt pas sinds ik ML en Adobe CS6 heb!
Je kunt natuurlijk altijd de helpdesk van Adobe bellen. Maar als je vriend google had gebruikt dan had je kunnen weten dat je niet de enige bent met deze problemen. Er is eergisteren een update is uitgekomen.
The Adobe Photoshop 13.0.1 update includes many critical fixes improving security, stability and performance while also addressing a number of high priority bugs with 3D, Crop, Type, Painting, Paths, and Shapes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:12

Osxy

Holy crap on a cracker

RnB schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 20:54:
Je verhaal wil niet echt lopen, wat wil je ermee vertellen?

Eerst kom je met ''page outs zeggen niet alles over de hoeveelheid RAM'' en dan begin je over inactive geheugen...

Hoe ik de support pagina van Apple lees is heel simpel: page outs heb je alleen wanneer er geheugen tekort is. En dat zie ik in mijn eigen gebruik ook, pas bij <100MB free memory krijg ik page outs. Ook wanneer ik een uptime van meerdere dagen heb.
Je wilt duidelijk niets aannemen van anderen.

Zelfs bij vrij geheugen kan je page-ins en page-outs krijgen, dit is hoe het OS werkt.
Voorbeeldje:
Maandag 09:00, je start iPhoto op, deze zet wat spullen in je geheugen. Nadat je iPhoto stopt te gebruiken blijven deze spullen in je geheugen staan als inactief. Pas na verloop van tijd, of als je computer vind dat je dit deel van het geheugen nodig hebt word dit naar je hardschijf geschreven.
Dit kan dus dezelfde dag zijn of letterlijk dagen later. Page-in dus.

Vrijdag 10:00, inmiddels heeft je OS het restant data van iPhoto allang naar de HD geschreven. Nu ga jij verder met iPhoto, ondanks dat je nooit echt geheugen te kort hebt gehad en actief aan swappen bent geweest gaat het OS nu data van je HD pagefiles inlezen naar z'n geheugen.

Het geheugen management van OSX is erg ingewikkeld en de cijfers zeggen voor een leek erg weinig. Pas zodra je merkt dat je computer traag word bij gebruik van veel applicaties tegelijk (beachballs etc) heb je echt geheugen te kort. Tuurlijk als je meer geheugen hebt zal het OS dit niet of minder doen, maar dit betekend niet dat zodra je iets van page-ins ziet je ook echt meer geheugen nodig hebt.
tarlitz schreef op zondag 02 september 2012 @ 00:21:
[...]

Ik heb met 24 GB RAM echt nooit page outs, en m'n mac staat altijd aan met tussen de 8 en 15 GB in gebruik. Page ins is ongeveer 4-5 GB per dag, volgens mij zijn page ins zeer gebruikelijk bij normaal geruik. Voorheen had ik 8 GB geheugen en daar had ik toch vaak veel page outs. Met name als er een VM openstond, merkte ik dat de computer trager werd als het hele geheugen vol zat en er geswapt moest worden.
Vrij logisch, VM's reserveren een enorm blok aan geheugen waar het OS niets mee kan doen. Stuk minder flexibel dus.

[ Voor 20% gewijzigd door Osxy op 02-09-2012 09:46 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 19:38
Heel fijn nadat installatie van Mountain Lion mijn batterijduur al meer dan halveerde sinds gisteren ook de melding service battery erbij gekregen. Gelukkig is mijn applecare ook net afgelopen juli uit de dekking :-(

Nu hopen dat de update naar 10.8.2 deze problemen wat kan verhelpen want anders ga ik terug naar Lion. Kan je trouwens een time machine van Mountain Lion naar Lion zetten voor de files en programma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Osxy schreef op zondag 02 september 2012 @ 09:42:
[...]

Je wilt duidelijk niets aannemen van anderen.

Zelfs bij vrij geheugen kan je page-ins en page-outs krijgen, dit is hoe het OS werkt.
Voorbeeldje:
Maandag 09:00, je start iPhoto op, deze zet wat spullen in je geheugen. Nadat je iPhoto stopt te gebruiken blijven deze spullen in je geheugen staan als inactief. Pas na verloop van tijd, of als je computer vind dat je dit deel van het geheugen nodig hebt word dit naar je hardschijf geschreven.
Dit kan dus dezelfde dag zijn of letterlijk dagen later. Page-in dus.

Vrijdag 10:00, inmiddels heeft je OS het restant data van iPhoto allang naar de HD geschreven. Nu ga jij verder met iPhoto, ondanks dat je nooit echt geheugen te kort hebt gehad en actief aan swappen bent geweest gaat het OS nu data van je HD pagefiles inlezen naar z'n geheugen.

Het geheugen management van OSX is erg ingewikkeld en de cijfers zeggen voor een leek erg weinig. Pas zodra je merkt dat je computer traag word bij gebruik van veel applicaties tegelijk (beachballs etc) heb je echt geheugen te kort. Tuurlijk als je meer geheugen hebt zal het OS dit niet of minder doen, maar dit betekend niet dat zodra je iets van page-ins ziet je ook echt meer geheugen nodig hebt.

[...]

Vrij logisch, VM's reserveren een enorm blok aan geheugen waar het OS niets mee kan doen. Stuk minder flexibel dus.
Wow. Jij kan duidelijk niet goed lezen.
Ik ga sowieso geen dingen aannemen van anderen als ik al weet dat het niet klopt. Dat zou betekenen dat ik een schaap ben en dat ben ik niet.

Ik geef aan dat ik UIT ERVARING gemerkt heb dat ik NOOIT page-outs heb wanneer mijn geheugen gebruik binnen de perken blijft, ook niet wanneer mijn systeem een week uptime heeft. Oftewel, jouw verhaal klopt van geen kanten, want dat zou betekenen dat ik wel degelijk page outs zou hebben.

Ik heb de page outs wanneer IK ZIE dat mijn geheugengebruik oploopt tot aan de grens van 8GB en hij dus moet schrijven naar de schijf. Dit is ook wat ik geciteerd heb uit de link die ppl gaf.

Dus kom met goede informatie, dan neem ik het graag aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
Havelock schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 10:07:
Ik vroeg me een ding af.
Als ik of een ander op alt drukt bij op starten zo dat ik partities kan kiezen en ik kies voor recovery en kies schijf hulp programma en formatteer daar mee me harde schijf waar mountain lion op staat.
Dan kan iedereen die achter me computer zit gewoon alles opnieuw installeren lekker dan als me computer is gestolen is.... Is hier een oplossing voor ?

Sebastian
Je kan via filevault je hdd coderen en dan kun je niet zomaar je hdd formatteren. Dan moet hij eerst met een speciale code gedocodeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

LIMIT-AR schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:41:
[...]

Je kan via filevault je hdd coderen en dan kun je niet zomaar je hdd formatteren. Dan moet hij eerst met een speciale code gedocodeerd worden.
Ech nie.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:31
LIMIT-AR schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:41:
[...]

Zie ook http://www.drake.org.uk/2...age-encrypted-disk-issue/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:37:
Dus kom met goede informatie, dan neem ik het graag aan.
Wat een gezanik over pagein/outs. lees anders even de documentatie van Apple zelf, het is een complex verhaal, maar deze partij weet exact hoe het in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik heb een Macbook Pro Retina en een Netgear WNDR3700 router, weet er iemand of je ook 300 Mbit kan halen door te verbinden met de 2.4ghz band ipv de 5ghz and? Want de 5ghz band levert wel 300 Mbit netwerksnelheid op maar de effectieve internetsnelheid is wel minder door het zwakkere signaal van de 5ghz band.

De 2,4ghz heeft wel een heel sterk signaal en levert wel een zeer goede internetsnelheid alleen de netwerksnelheid is maar 144Mbit. 2.4ghz moet toch ook gewoon 300 Mbit aankunnen?

Op mijn windows computer die altijd op de dezelfde plek heeft gestaan in het huis haalde ik ook altijd 270 tot 300 Mbit via de 2.4ghz band.

Dus het moet wel kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 13:36:
[...]

Wat een gezanik over pagein/outs. lees anders even de documentatie van Apple zelf, het is een complex verhaal, maar deze partij weet exact hoe het in elkaar steekt.
Bedankt daar voor, leuk artikel :) Het is dus eigenlijk vrij simpel. Page ins krijg je dus als een applicatie virtueel geheugen reserveert en een adres in dat geheugen oproept dat nog niet gemapt is naar het physieke geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Volgens dit artikel: http://forums.appleinside...s-improving-file-renaming

Kun je nu in Mountain Lion vanuit een open/save dialoog bestandsnamen aanpassen. Bij mij werkt deze optie echter niet: als ik dubbel klik op een bestandsnaam wordt het bestand gewoon direct geopend.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

Sinds ik ML heb geinstalleerd kan ik geen voorvertoning meer doen met spatie bij bijv. videos (de afbeelding is dus het voorbeeld waarbij ik het nog wel kon in Lion)

Bij Lion kon ik dat wel, weet iemand of dit nog steeds kan bij ML of dat het gewoon een instelling is??

Afbeeldingslocatie: http://img.gawkerassets.com/img/17xi8okxyeklhjpg/xlarge.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Mon0lith op 03-09-2012 08:40 ]

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

Mon0lith schreef op maandag 03 september 2012 @ 08:39:
Sinds ik ML heb geinstalleerd kan ik geen voorvertoning meer doen met spatie bij bijv. videos (de afbeelding is dus het voorbeeld waarbij ik het nog wel kon in Lion)

Bij Lion kon ik dat wel, weet iemand of dit nog steeds kan bij ML of dat het gewoon een instelling is??

[afbeelding]
Quick look kan - volgens mijn ervaring - alleen dezelfde videos openen als Quicktime (dus als QT het kan, kan QL het ook en omgkeerd). Als je Perian installeert bovenop Quicktime, kan je veel meer met Quicktime afspelen en dus ook met Quick Look.

Edit: Heb het zelf net ook weer geïnstalleerd en ik kan nu inderdaad veel meer bekijken in Quick Look.

http://perian.org

[ Voor 6% gewijzigd door Ghehe op 03-09-2012 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

Ghehe schreef op maandag 03 september 2012 @ 08:47:
[...]

Quick look kan - volgens mijn ervaring - alleen dezelfde videos openen als Quicktime (dus als QT het kan, kan QL het ook en omgkeerd). Als je Perian installeert bovenop Quicktime, kan je veel meer met Quicktime afspelen en dus ook met Quick Look.

Edit: Heb het zelf net ook weer geïnstalleerd en ik kan nu inderdaad veel meer bekijken in Quick Look.

http://perian.org
Had het dus eerst dat ik altijd .AVI en .FLV als preview kon bekijken maar sinds ML kan ik dat dus niet meer, wel de MPG quicktime bestanden wat vreemd is :?

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had je iets geïnstalleerd dat dat mogelijk maakte (bijv dus Perian), want standaard ondersteund OSX die formaten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:58
nadd schreef op zondag 02 september 2012 @ 10:44:
Heel fijn nadat installatie van Mountain Lion mijn batterijduur al meer dan halveerde sinds gisteren ook de melding service battery erbij gekregen. Gelukkig is mijn applecare ook net afgelopen juli uit de dekking :-(

Nu hopen dat de update naar 10.8.2 deze problemen wat kan verhelpen want anders ga ik terug naar Lion. Kan je trouwens een time machine van Mountain Lion naar Lion zetten voor de files en programma's?
Al ML helemaal opnieuw geinstaleerd?

Ik merkte dat met de update los erop het niet weg was,dat het baterij meter erg snel bleef terug lopen
Maar na een reinstall van ML(via internet recovery) is nu de batterijverbruik van mijn late 2011 MBP 13inch weer in orde.

Apart maar ik kan er niet anders van maken.

Verder,hoe oud is je mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

LIMIT-AR schreef op zondag 02 september 2012 @ 15:10:
Ik heb een Macbook Pro Retina en een Netgear WNDR3700 router, weet er iemand of je ook 300 Mbit kan halen door te verbinden met de 2.4ghz band ipv de 5ghz and? Want de 5ghz band levert wel 300 Mbit netwerksnelheid op maar de effectieve internetsnelheid is wel minder door het zwakkere signaal van de 5ghz band.

De 2,4ghz heeft wel een heel sterk signaal en levert wel een zeer goede internetsnelheid alleen de netwerksnelheid is maar 144Mbit. 2.4ghz moet toch ook gewoon 300 Mbit aankunnen?

Op mijn windows computer die altijd op de dezelfde plek heeft gestaan in het huis haalde ik ook altijd 270 tot 300 Mbit via de 2.4ghz band.

Dus het moet wel kunnen lijkt me.
Dat gaat helaas niet omdat Apple de 2.4GHz WiFi band op bandbreedtes van 20 Mhz forceert, waar de meeste Windows laptop ook 40 MHz breedte kunnen gebruiken. Waarom? Ik heb geen flauw idee...

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
40MHz maakt de nogal drukke 2.4GHz band ook nog drukker.

Hier wat achtergrond info: http://www.smallnetbuilde...mhz-mode-in-24-ghz-part-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:54

World Citizen

FreeReef.nl

... uhm.. ik word niet blij vandaag

Sinds ML ben ik overgestapt naar Documents in the Cloud.... Geweldige dienst die al 2 weken nu zijn nuttigheid bewijst.

Echter vanmorgen was alles weg... leeg! Geen enkel document meer te vinden!!!

Heb 2 Apples met 1 iCloud account, niets veranderd.. en hoppa weg.

We zijn nu aan het bellen....

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

World Citizen schreef op maandag 03 september 2012 @ 10:40:
... uhm.. ik word niet blij vandaag

**knip**

We zijn nu aan het bellen....
We hebben een incident nummer.. er word aan gewerkt. Volgens mijn contactpersoon word het via America gedaan.

(jammer dan weer het vragen lijstje... 7 vragen over OS versie, Beta versies... enz... en dan als laatste. "heeft u een Mac?" ... nee joh!)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

World Citizen schreef op maandag 03 september 2012 @ 18:01:
[...]

We hebben een incident nummer.. er word aan gewerkt. Volgens mijn contactpersoon word het via America gedaan.

(jammer dan weer het vragen lijstje... 7 vragen over OS versie, Beta versies... enz... en dan als laatste. "heeft u een Mac?" ... nee joh!)
Heb je timemachine? Dan zou je in ieder geval je documenten terug kunnen halen vanuit ~\Bibliotheek\Mobile Documents\

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 20:45:
Sinds update naar Mountain Lion stopt Safari steeds vaker onverwacht. Melding komt dan "Safari webinhoud onverwacht gestopt"

Reeds opgezocht en diverse meldingen als :legen van cache , verwijderen van pluginns zou de storing moeten verhelpen.

Zijn er meer mensen die deze ervaring delen, of is het "bad luck" . Ik ben ieg erg verbaasd omdat de eerste keer is dat ik een programma crash/stop heb met mn Mac na 1 1/2 jaar
Het is niet zo zeer dat ik een melding krijg dat Safari onverwacht is gestopt maar soms lijkt Safari geen enkele javascript functie te verwerken. Het enige wat rest is volledig afsluiten van Safari en dan opnieuw opstarten. Het lijkt erop alsof het net allemaal teveel wordt voor mijn MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet toevallig een flash plugin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
Die kans acht ik zeer klein al kan ik het niet zo op voorhand uitsluiten. Het is dus niet zo dat het systeem vertraagt bij flash objecten, het is eerder dat Safari spontaan ergens op lijkt te crunchen en geen javascript meer kan afhandelen.
Anyway ik zal flash verwijderen en een paar dagen surfen, wellicht kan ik het dan pin-pointen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
Safari crasht bij mij ook regelmatig.
Ik heb alle DP's van ML gedraaid en nu de officiele en in alle versies crashte safari.
Flash heb ik niet geïnstalleerd. Wel enkele plugins zoals bv adblock.

Het gebeurt vaak als ik een link heb geopend in een nieuwe tab.
Opeens stopt safari en zijn alle vensters weg. Gelukkig is er de "reopen windows from last session".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Laatst online: 02-12-2024
Die safari crashen heb ik ook, vooral bij nieuwe tabs openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
RnB schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 20:30:
Goed, dat is niet het enige wat je zei, maar je hebt dus gezegd dat het ouderwets is en dat zijn dus niet mijn woorden. Even goed onthouden wat je allemaal zegt. ;)
Joh en dat ontken ik ook niet zoals je hebt kunnen lezen ;) Dat laat dus maar weer eens zien hoe slecht jij de boel leest. Lees het nou nog eens een keertje rustig door, ook met alle nuances erin.
En dan jouw citaat, dat is inderdaad wat page in/page out inhoud. Het verplaatsen van data van het geheugen naar de hd (page out) en andersom (page in). En dan lees je verder dat page outs alleen voorkomen bij een tekort aan memory, oftewel dat citaat van mij.
Nee dat staat er dus niet. Zoals ik al zei dien je goed te lezen wat er staat. Je leest hier namelijk volledig over een belangrijk stukje heen: er staat namelijk ook dat het toevoegen van meer geheugen misschien (met de nadruk op misschien want dat lees je niet) het probleem oplost. Dat staat weer totaal haaks op een tekort aan fysiek geheugen waar jij maar op blijft hameren. Zie ook hier onder.
Ik zie nergens in de link staan dat er page outs voorkomen zonder dat het werkgeheugen vol zit. Waar jij het over hebt is het swap geheugen, maar als jij activity monitor goed in de gaten houd, zie jij de grootte van de swap veranderen zonder dat er page outs ontstaan.
Dat lees je weer uitgebreid in de developer link die eerder is gegeven (waar je ook leest dat het niet om fysiek geheugen gaat maar om beschikbare pages oftewel geheugenadressen). De term swap geheugen bestaat niet, we hebben het over swap of een pagefile (lees de developer link). Dat laatste klopt op mijn Macs in ieder geval niet. Er staan hier altijd page ins, page outs en zo nu en dan swap. Hoe langer de machine aan staat zonder reboot des te groter de page ins/outs en swap worden. Als je die developer link leest en nadenkt is dat ook allemaal niet zo heel erg gek.
En met je may, er staat dat de page outs verminderd KAN (may) worden met het vergroten van het geheugen. Dat wil dus niet zeggen dat wanneer jij van 4GB naar 8GB gaat de page outs verminderen, omdat je bijvoorbeeld aan 8GB nog te weinig heb. Dat is wat er staat. Niks meer, niks minder. Dus even goed lezen wil je. ;)
Met mijn Engels en leeskunsten is niks mis, met die van jou zo te zien wel. Je bent er met deze uitleg bijna want wat staat er nou eigenlijk echt? Dat het ophogen van het geheugen het probleem misschien oplost. Dat is wat er staat en niets anders! Wat je hier echter ook moet doen is nadenken. Wat zorgt er voor dat iets geheugen gaat gebruiken en waarom nou precies die hoeveelheid? Wat gebeurd er nou als je het weer afsluit? Wat nou als een applicatie een bug heeft? En ga zo maar door. Dit soort vragen en nadenkwerk mis ik bij jou (hoezo iets willen leren...). Het is dus helemaal geen kwestie van bijv. 4GB vs 8GB. De getallen zijn indicatief wat betekent dat ze niks meer zeggen dan "hee, je moet ff kijken naar je geheugengebruik want misschien is dat niet helemaal lekker en heb je ergens een probleem". Aan jou de taak om te achterhalen wat er nou aan de hand is en wat de oplossing kan zijn.
Pyrone89 schreef op zondag 02 september 2012 @ 20:54:

Kun je nu in Mountain Lion vanuit een open/save dialoog bestandsnamen aanpassen. Bij mij werkt deze optie echter niet: als ik dubbel klik op een bestandsnaam wordt het bestand gewoon direct geopend.

Wat doe ik fout?
Niks. De applicaties moeten dat wel ondersteunen. Ik weet niet wat er precies ondersteund moet worden maar het lijkt er verdacht veel op dat dit Versions is. Apple's eigen applicaties hebben dit vaak wel, 3rd party applicaties daarentegen niet. Dat komt omdat er nog best veel weerstand is tegen de werking van Versions. Dat duplicate en save as hebben we ook aan dat Versions te danken en werkt ook niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 12:21
alfaleader schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:04:
Die safari crashen heb ik ook, vooral bij nieuwe tabs openen
Safari is bij mij sinds de 10.8.1 update totaal onstabiel geworden, unresponsive helft van de tijd, crashes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

OkselFris schreef op maandag 03 september 2012 @ 18:42:
[...]

Heb je timemachine? Dan zou je in ieder geval je documenten terug kunnen halen vanuit ~\Bibliotheek\Mobile Documents\
Nee helaas, is ook wel vreemd om een backup van je cloud uit je TimeMachine te halen... toch?

En die mappen waren leeg...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn meer mensen die deze problemen hebben (gehad) maar ik lees geen recente issues.
heb je dit soort dingen bekeken ? (/Library and ~/Library kan een groot verschil zijn als je iets zoekt op je systeem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 08:22:
er zijn meer mensen die deze problemen hebben (gehad) maar ik lees geen recente issues.
heb je dit soort dingen bekeken ? (/Library and ~/Library kan een groot verschil zijn als je iets zoekt op je systeem).
Yup,

Ze zijn er wel, maar alle mappen zijn leeg, Zowel op de iMac als de Macbook Pro..

Ik heb nog niets gehoord over het incident btw/

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:29
Safari is bij mij sinds de 10.8.1 update totaal onstabiel geworden, unresponsive helft van de tijd, crashes...
Safari is ook redelijk onstabiel bij mij, nu gebruik ik het niet veel maar als ik het gebruik dan crasht het meestal minstens 1x per sessie (bij normaal gebruik kan dat al meedere crashes per uur zijn), alleen safari geeft problemen, de rest is enorm stabiel (en dat op een hackintosh).
Nog wel een ander probleem wat ik kan reproduceren in 10.8 en 10.8.1: als ik met truecrypt een volume selecteer vanaf een ntfs partitie (RO standaard) dan krijgt ik meteen een KP of een reboot (speelde niet bij 10.7)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een upgrade van Lion naar Moungtain (geen clean install dus) veel problemen o.a.:
  • veel strandballen; maakt niet uit in welke toepassing
    Met geen mogelijkheid een draadloze HP photosmart aan de praat te krijgen
    processorbelasting vaak boven de 50% terwijl alleen Chrome openstaat.
    Met name QuickTime services die veel resources vragen.
    Harddisk die maar blijft ratelen.
Gisteren clean install gedaan; eerst backup gemaakt ;)
Na restore lijkt alles goed te werken; maar.....
Iets vreet geheugen....na een koude start en alleen Chrome, Skype en Outlook, zie je na verloop van tijd de hoeveelheid vrij geheugen zakken tot ongeveer 1,5 Gb; er zit 16 Gb (af fabriek) in deze iMac 27" late 2011.
Het overzichtje uit Activiteitenweergave laat zien dat er 4,25 GB actief is (dat is normaal) en bijna 9 (!) Gb inactief.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een aantal weken een iMac.
Nou is het even wennen geweest als diehard Windows gebruiker maar het valt me allemaal niet tegen.
De leercurve war redelijk eenvoudig en alles wijst voor zich alleen zijn bepaalde toets combinaties net even anders.

Maar, nou komt. Ik heb mijn wallpaper settings zodanig ingesteld dat deze om de 5 minuten moet veranderen. Dat zou allemaal automatisch gebeuren. Dat gaat ook allemaal goed en naar wens. Maar, als ik een reboot van de iMac geef zijn de settings nog wel steeds ingevuld maar krijg ik de default wallpaper van OSX te zien en deze verandert niet.

Dus na iedere reboot ben ik mijn wallpaper settings kwijt. Het zijn de default wallpapers waar deze moet roeleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 19:57:
Ik heb sinds een aantal weken een iMac.
Nou is het even wennen geweest als diehard Windows gebruiker maar het valt me allemaal niet tegen.
De leercurve war redelijk eenvoudig en alles wijst voor zich alleen zijn bepaalde toets combinaties net even anders.

Maar, nou komt. Ik heb mijn wallpaper settings zodanig ingesteld dat deze om de 5 minuten moet veranderen. Dat zou allemaal automatisch gebeuren. Dat gaat ook allemaal goed en naar wens. Maar, als ik een reboot van de iMac geef zijn de settings nog wel steeds ingevuld maar krijg ik de default wallpaper van OSX te zien en deze verandert niet.

Dus na iedere reboot ben ik mijn wallpaper settings kwijt. Het zijn de default wallpapers waar deze moet roeleren.
Dit is een bekende bug in OS X 10.8 en 10.8.1, ik zou er op googlen. Ik heb hier het antwoord ook al eens voorbij zien komen. :)

En dan zie ik net je nickname.... zucht... ;(

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:54
Gdzr schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 10:13:
Zit echt met een super irritant probleem. Elke keer als ik een PDF open met Adobe Reader, en ik klik in de tekst gaat het super langzaam. Zodra ik dan ergens anders in de tekst heb geklikt wordt alles van de eerste klik tot de tweede klik geselecteerd. Dit probleem heb ik ook in Illustrator, daar klik ik op een object, gaat het ook langzaam, klik ik nog een keer ergens anders wordt dit object daar heen verplaatst. Weet iemand hoe dit zou kunnen?

Owja: Het is met de trackpad en met de Logitech Performance MX.

Dit gebeurt pas sinds ik ML en Adobe CS6 heb!
Oke, nu heb ik op OMT een tip gekregen om het te testen met een ander user account. Hier werkt het wel gewoon naar behoren. Waar kan dit hem in zitten?

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Waarschijnlijk een corrupte file ergens in je profiel onder ~/Library

Als het alleen met Adobe apps is, zou je eens kunnen proberen om ~/Library/Application Support/Adobe weg te gooien. Ben je wel je settings kwijt, maar die kun je zo weer aanmaken.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn safari (6.0) vult niet meer automatisch aan. Bij de instellingen staat alles nog juist en bij wachtwoorden staat ook alles waarvan ik wil dat het aangevuld wordt. Heb ook al in keychain 'safari-webformulieren' verwijderd, dat stond ergens beschreven dat dat de oplossing is, maar helaas.. Iemand enig idee hoe ik dit weer werkend krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-08 18:40
Weet iemand welke USB Wifi dongle out-of-the-box werkt met ML? Er staat een stalen kast tussen m'n laptop en het access point :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:46

paQ

het zal vast wel ergens in deze tig pagina's voorbij zijn gekomen, maar met wat zoeken vind ik het niet terug (so forgive me :P )

Is het nou echt zo dat wil je een bericht krijgen in het berichtencentrum, de applicatie in kwestie zelf ook actief / open moet zijn? zo ja, wat de fok heb je dan in hemelsnaam aan het berichtencentrum :?

De facebook developers install krijg ik ook voor elkaar en ik kan ook netjes iets posten of tweeten. Maar ondanks dat alles staat aangevinkt bij facebook, krijg ik geen enkele melding retour. klopt dit?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Pyrone89 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:34:

Je moet niet dubbel klikken maar 2 keer klikken ;) Met een seconde er tussen zeg maar.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
BillSpaarbank schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:39:
[...]

Je moet niet dubbel klikken maar 2 keer klikken ;) Met een seconde er tussen zeg maar.
Dat heb ik ook geprobeerd, en werkt ook niet. Het werkt alleen in Finder zelf, niet in de open/save schermpjes, wat volgens deze link juist eindelijk in ML zou moeten zitten (handig als je datums in de bestandsnaam zet en die, logischerwijs, direct wilt aanpassen bij het opslaan van een nieuwe versie).

Moet je misschien ergens eerst een instelling anders zetten?

Overigens heb ik nog een probleem: een van mijn HDD gaat telkens op het verkeerde pad en nestelt zich tussen mijn favorieten ipv in het hoekje met apparaten in Finder. Telkens zeg ik 'verwijder uit navigatiekolom' maar hij blijft terugkomen op deze plek..

[ Voor 45% gewijzigd door Pyrone89 op 05-09-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:57
Pyrone89 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:20:
[...]

Dat heb ik ook geprobeerd, en werkt ook niet. Het werkt alleen in Finder zelf, niet in de open/save schermpjes, wat volgens deze link juist eindelijk in ML zou moeten zitten (handig als je datums in de bestandsnaam zet en die, logischerwijs, direct wilt aanpassen bij het opslaan van een nieuwe versie).

Moet je misschien ergens eerst een instelling anders zetten?

Overigens heb ik nog een probleem: een van mijn HDD gaat telkens op het verkeerde pad en nestelt zich tussen mijn favorieten ipv in het hoekje met apparaten in Finder. Telkens zeg ik 'verwijder uit navigatiekolom' maar hij blijft terugkomen op deze plek..
Kun je wel renamen als je op het bestand gaat staan en op 'enter' drukt?

Ik kom er overigens net achter dat Inklet voor mijn Pogo Sketch niet werkt in Mountain Lion. Lekker dan :(

[ Voor 6% gewijzigd door BleuZ op 05-09-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
afterburn schreef op woensdag 05 september 2012 @ 10:07:
Waarschijnlijk een corrupte file ergens in je profiel onder ~/Library

Als het alleen met Adobe apps is, zou je eens kunnen proberen om ~/Library/Application Support/Adobe weg te gooien. Ben je wel je settings kwijt, maar die kun je zo weer aanmaken.
Gedaan, maar werkt helaas niet. Ik merk dat heel mijn mac wat trager is tijdens het probleem. Als ik tijdens dit probleem op CMD + TAB druk dan verschuift het ineens en krijg ik dat dingetje te zien. Dus dan zit het misschien bij een ander probleem? Of zit er nu niks anders op dan even een reinstall van Mountain Lion te maken?

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
J.Appleseed schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:46:
[...]

Kun je wel renamen als je op het bestand gaat staan en op 'enter' drukt?

Ik kom er overigens net achter dat Inklet voor mijn Pogo Sketch niet werkt in Mountain Lion. Lekker dan :(
Nee, dan opent hij het bestand direct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Gdzr schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:59:
[...]

Gedaan, maar werkt helaas niet. Ik merk dat heel mijn mac wat trager is tijdens het probleem. Als ik tijdens dit probleem op CMD + TAB druk dan verschuift het ineens en krijg ik dat dingetje te zien. Dus dan zit het misschien bij een ander probleem? Of zit er nu niks anders op dan even een reinstall van Mountain Lion te maken?
Het zit ergens in je profiel, want een andere user heeft er geen last van. Opnieuw installeren hoeft dus ook niet. Kijk eens in console wat er voor logging voorbij komt als je dit doet.

In het meest extreme geval zou je je huidige gebruiker kunnen weggooien en opnieuw aanmaken.

[ Voor 5% gewijzigd door afterburn op 05-09-2012 16:17 ]

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/u791s.png

Dit is vanaf het openen van Illustrator, tot en met de "fout". Wat mij opvalt is de 4e regel. Fail to create accelerator instance.

En deze regel:

05-09-12 16:24:41,662 Adobe Illustrator[7736]: objc[7736]: Object 0x10a0e49a0 of class NSConcreteMapTable autoreleased with no pool in place - just leaking - break on objc_autoreleaseNoPool() to debug

[ Voor 37% gewijzigd door Gdzr op 05-09-2012 16:27 ]

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Zijn er trouwens meer mensen waarbij iconen telkens uit hun Launchpad map gaan (bijvoorbeeld Sophos Anti-Virus) en waarbij in de Finder zaken in de sidebar telkens zich op de verkeerde plek zetten (zoals mijn 2e interne HDD, die zowel bij Apparaten staat als bij Favorieten, terwijl ik toch echt zeg dat hij alleen bij Apparaten hoort).

Edit: dit laatste blijkt te liggen aan Dropbox: als je die in je favorieten hebt wordt ook automatisch de bovenliggende map daarin gezet.

[ Voor 17% gewijzigd door Pyrone89 op 05-09-2012 18:04 ]

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ligt het nu aan mij of kan ik nergens mijn Primary monitor instellen?

Ik heb dus een scherm aan mijn Macbook... en dat wil ik asl primary monitor instellen. Waardoor het ingebouwde scherm van de macbook de secondary word....

Iemand?

FreeReef.nl

• Magic
  • Niet online
World Citizen schreef op donderdag 06 september 2012 @ 08:41:

Ik heb dus een scherm aan mijn Macbook... en dat wil ik asl primary monitor instellen. Waardoor het ingebouwde scherm van de macbook de secondary word....

Iemand?
Als je bij "beeldscherm", tabblad "rangschikking" het bovenste witte balkje naar je andere scherm sleept, wordt dit je primaire monitor. True, je moet het even weten, maar als je het eenmaal weet vergeet je het niet meer :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Smultie
  • Niet online

Iemand?
http://lmgtfy.com/?q=how+to+set+primary+monitor+mac+os+x

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Iemand?
In het venstertje waar je de rangschikking ziet: sleep de menubalk van ene scherm naar gewenste scherm. Voilá!

• ppl
  • Niet online
Pyrone89 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:34:

Dan heeft die app wellicht niet de nieuwe save/open dialog voor dat iCloud verhaal geïmplementeerd en/of maak je geen gebruik van documenten opslaan in je iCloud omgeving. Er staat namelijk vrij duidelijk:
Along with the new, graphical document selector for iCloud, Preview also shows off two features that resolve a long standing irritation with the complication of renaming files.

• Pyrone89
ppl schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:27:
[...]

Dan heeft die app wellicht niet de nieuwe save/open dialog voor dat iCloud verhaal geïmplementeerd en/of maak je geen gebruik van documenten opslaan in je iCloud omgeving. Er staat namelijk vrij duidelijk:

[...]
Ik heb het telkens in Preview geprobeerd.

Kun jij eens kijken of het bij jou wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Het rename verhaal lijkt inderdaad alleen op te gaan voor je iCloud bestanden. Ik kan in de cloud bestanden van naam veranderen, en lokaal (in mijn downloads) niet. Dit in Preview en Teksteditor.
Ze moesten haast wel toestaan dat je de bestanden in de cloud van naam kunt wijzigen, omdat je er anders niet goed bij kunt vanaf je Mac. Je kunt er in theorie ook bij vanaf je library folder, alleen als je dan iets doms doet kun je de hele synchronisatie stuk maken (las dat laatst op tuaw.com).
Ik vind het wel jammer en een beetje flauw van Apple dat ze het niet door hebben getrokken naar de lokale bestanden (how hard can it be?) maar ze hebben er vast usability redenen voor (???).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Thanks mensen!

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Pyrone89 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:14:
[...]

Ik heb het telkens in Preview geprobeerd.

Kun jij eens kijken of het bij jou wel werkt?
Ik gebruik dat iCloud verhaal niet voor het opslaan van files dus ik heb de oude dialog nog waarin het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
ppl schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:51:
[...]

Ik gebruik dat iCloud verhaal niet voor het opslaan van files dus ik heb de oude dialog nog waarin het niet werkt.
Ik gebruik ook iCloud niet, maar had juist die nieuwe dialoog wel fijn gevonden. Flauw van Apple dat ze dit weer niet doortrekken. Krijg altijd het idee dat ze dingen door je strot willen duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit de behoefte gehad om mijn filenames in die dialogs te wijzigen. Meestal geef ik ze al direct de juiste naam en locatie. Mocht dat niet zo zijn dan is daar Finder zelf waarmee ik de wijzigingen aanbreng. Het enige wat ik er gebruik is quick look voor een snelle check wanneer de filename me niet zoveel zegt (komt nog wel eens voor bij spul wat ik niet gemaakt heb).

Wat trouwens weer wel zonder iCloud werkt is het renamen van de file wanneer je 'm geopend hebt in Preview. Renamen kan dan op dezelfde plek als het maken van een duplicaat, terughalen van een bepaalde versie, enz.

Btw, het doet me wel weer denken aan wat Windows gebruikers die bijv. MS Word niet alleen gebruikten voor het maken van documenten. Nee, de open dialog werd ook gebruikt als Windows Verkenner. Het allerstomste was nog wel dat het ook gewoon zo werkte, je kon vrijwel alles wat je in de Windows Verkenner ook al kon. De rest van de wereld opent de bestanden vanuit de filemanager ipv dat men een willekeurig programma als filemanager inzetten.

[ Voor 26% gewijzigd door ppl op 07-09-2012 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Pyrone89 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 18:54:
[...]

Ik gebruik ook iCloud niet, maar had juist die nieuwe dialoog wel fijn gevonden. Flauw van Apple dat ze dit weer niet doortrekken. Krijg altijd het idee dat ze dingen door je strot willen duwen.
Dat valt mee, maar er is niet echt een andere plek om dat te doen dus 't moest wel daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ben sinds vanochtend even helemaal klaar met Mountain Lion / Apple Mail. Ineens zonder reden, rare belasting of wat dan ook vond ik een lege inbox op mijn Macbook. Alle 3 mijn iMap inboxen leeg, ook op de server. Uiteraard schrikken, dus gelijk op iMac kijken, identiek, mijn Macbook had het echt grondig verpest.

Via Timemachine geprobeerd terug te zetten, maar geen succes, ondanks dat de restore goed leek te gaan gebeurde er toch niks. Vervolgens op de iMac wel succes en daar normaal aan de slag. Maar zodra ik op mijn macbook Mail weer opende flikkerde hij mijn inbox weer leeg, inclusief op de server. Uiteindelijk maar even gereboot, geen oplossing. Toen disk util gedraaid die vond dat mijn schijf corrupt was, dat gefixed en daarna het probleem verholpen.

Erg raar gedrag en vreemd dat er ineens corruptie op mijn schijf kan zijn. Beide HDDs hadden hier overigens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
ppl schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 20:53:
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit de behoefte gehad om mijn filenames in die dialogs te wijzigen. Meestal geef ik ze al direct de juiste naam en locatie. Mocht dat niet zo zijn dan is daar Finder zelf waarmee ik de wijzigingen aanbreng. Het enige wat ik er gebruik is quick look voor een snelle check wanneer de filename me niet zoveel zegt (komt nog wel eens voor bij spul wat ik niet gemaakt heb).

Wat trouwens weer wel zonder iCloud werkt is het renamen van de file wanneer je 'm geopend hebt in Preview. Renamen kan dan op dezelfde plek als het maken van een duplicaat, terughalen van een bepaalde versie, enz.

Btw, het doet me wel weer denken aan wat Windows gebruikers die bijv. MS Word niet alleen gebruikten voor het maken van documenten. Nee, de open dialog werd ook gebruikt als Windows Verkenner. Het allerstomste was nog wel dat het ook gewoon zo werkte, je kon vrijwel alles wat je in de Windows Verkenner ook al kon. De rest van de wereld opent de bestanden vanuit de filemanager ipv dat men een willekeurig programma als filemanager inzetten.
Ik gebruik het vaak omdat ik backups maak van bijvoorbeeld internetfavorieten en het dan 120907 - Internetfavorieten noem. Idem voor allerlei andere bestanden waar je permanent wilt kunnen zien wanneer het is opgeslagen (de datum in Finder of Windows Verkenner is niet betrouwbaar, omdat die wordt gereset zodra je het verplaatst omdat je dan technisch het aan het bewerken bent). Nu ben ik telkens dubbele acties aan het doen.

Windows kan dit al zolang ik me kan herinneren. Moet niet zo'n punt zijn om zulke standaardfuncties in te bouwen in een OS in 2012.

In Windows is dit gewoon slim gedaan zodat je niet 2x handelingen hoeft te doen (opslaan en vervolgens ook nog eens in Finder helemaal naar de bewuste plek om de naam aan te passen). Als je flink aan het opslaan bent hakt dit in je productiviteit.

[ Voor 6% gewijzigd door Pyrone89 op 07-09-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Pyrone89 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 22:58:
[...]

Ik gebruik het vaak omdat ik backups maak van bijvoorbeeld internetfavorieten en het dan 120907 - Internetfavorieten noem. Idem voor allerlei andere bestanden waar je permanent wilt kunnen zien wanneer het is opgeslagen (de datum in Finder of Windows Verkenner is niet betrouwbaar, omdat die wordt gereset zodra je het verplaatst omdat je dan technisch het aan het bewerken bent). Nu ben ik telkens dubbele acties aan het doen.
Je kunt ook gewoon naar de aanmaak/creatie datums kijken in plaats van de bewerkingsdatum. (en die laatste wijzigt ook niet bij verplaatsen)
Zelfs bij een kopieer-actie worden geen van beide aangepast in OSX. Windows past de creatie datum aan van een kopie, maar laat de berwekingsdatum ongemoeid.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Merk trouwens dat de naam 'iCloud' voor je bewaarmappen in de Mail.app ongelukkig is gekozen.

Het is namelijk allemaal iCloud, zowel postbussen als de bewaarmappen. Op iCloud.com maken ze niet de ongelukkige woordkeuze en noemen ze het gewoon mappen.

Door deze verwarring had ik al die tijd mijn bewaarmappen in het archief geplaatst, terwijl dat weer ergens anders voor is blijkbaar. Je moet daar namelijk geen mappen in zetten (zie iCloud.com, in Archief kun je geen mappen maken maar alleen losse mails, waardoor het nut van deze postbus me een beetje ontgaat).

[ Voor 18% gewijzigd door Pyrone89 op 08-09-2012 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Pyrone89 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 22:58:
[...]

Hoezo? Je kunt toch backups maken met in de filename gewoon de datum? Bij Firefox gebeurd dat zelfs automatisch. Bij andere apps waar je handmatig de backups maakt door iets op te slaan kun je ook prima de filename en daarna locatie aangeven. Kan me voorstellen dat dit niet voor alles geldt maar waarom zou je daar dan in de open/save dialog die dingen gaan wijzigen? Finder lijkt mij een betere plek om dat te doen.
Windows kan dit al zolang ik me kan herinneren. Moet niet zo'n punt zijn om zulke standaardfuncties in te bouwen in een OS in 2012.
De vraag zal eerder zijn of dat gedrag ook wenselijk is. Het kan ook een bepaalde verwarring geven bij een gebruiker en dat moet je niet hebben. Dat een systeem iets wel/niet doet wil niet altijd zeggen dat het goed is en alle andere systemen het ook maar op die manier moeten doen.
In Windows is dit gewoon slim gedaan zodat je niet 2x handelingen hoeft te doen (opslaan en vervolgens ook nog eens in Finder helemaal naar de bewuste plek om de naam aan te passen). Als je flink aan het opslaan bent hakt dit in je productiviteit.
Nee hoor want als je zelf kunt opslaan kun je ook filenames invoeren. Gewoon in 1x goed doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
ppl schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 23:47:
[...]

Hoezo? Je kunt toch backups maken met in de filename gewoon de datum? Bij Firefox gebeurd dat zelfs automatisch. Bij andere apps waar je handmatig de backups maakt door iets op te slaan kun je ook prima de filename en daarna locatie aangeven. Kan me voorstellen dat dit niet voor alles geldt maar waarom zou je daar dan in de open/save dialog die dingen gaan wijzigen? Finder lijkt mij een betere plek om dat te doen.

[...]

De vraag zal eerder zijn of dat gedrag ook wenselijk is. Het kan ook een bepaalde verwarring geven bij een gebruiker en dat moet je niet hebben. Dat een systeem iets wel/niet doet wil niet altijd zeggen dat het goed is en alle andere systemen het ook maar op die manier moeten doen.

[...]

Nee hoor want als je zelf kunt opslaan kun je ook filenames invoeren. Gewoon in 1x goed doen ;)
Daar ben ik het toch niet met je eens. Het is heel gewoon om dit tijdens het opslaan te doen. Hoe dit voor verwarring kan zorgen is mij onduidelijk. En als dat echt de reden zou zijn, dan heeft Apple wel veel urgentere zaken aan te pakken qua verwarring (zie bijv. mijn post erboven).

Net zoals dat je ook kunt zeggen: laten we alles in 1 plek opslaan, want je kunt het daarna met Finder op de juiste plek zetten. Is ook onhandig. Hoe je het ook bekijkt kost het toch extra tijd en handelingen.
Ik heb een tijdje Default Folder X gebruikt, maar onder ML heeft dat onverwacht gedrag. En ook vind ik het eigenlijk raar dat ik plug-ins moet installeren voor zoiets.

Zijn geen wereldschokkende dingen, maar wel zaken waarvan ik denk: dit had echt beter gekund. Net zoals de consistentie die ik noemde in Mail. Je ziet daaraan af dat de mensen van iOS, iCloud.com en OSX autonoom werken, gezien de vele verschillen in terminologie, manieren waarop met weergaves wordt gewerkt (bijlagen, conversatie view) en de afhandeling van bijv. meldingen in agenda etc.

Ik vraag me trouwens af wat er nu met iCloud.com is gebeurd: in oktober 2011 is het gelanceerd en sindsdien is er echt niks aan veranderd (itt Google die continue blijft verbeteren). Laatst hadden ze een beta waar wat kleine toevoegingen in werden gedaan (geen noemenswaardige zaken) maar daar heb ik niks meer van vernomen.

Ik hoop echt dat ze na de release van iOS6 eens goed met de bezem door alle terminologie, interfaces en inconsistenties gaan. Dat zou de flow tussen de verschillende producten ten goede komen.

Tot slot ben ik benieuwd naar de Facebook integratie en hoop dat ze ook snel dat voor LinkedIn doen. Dat lijkt me echt ideaal. Worden je contacten perfect bijgewerkt en kun je rechtstreeks vanuit je OS je persoonlijke (FB) en zakelijke (LinkedIn) contacten onderhouden. Wat dat betreft heeft Apple wel een voorsprong gepakt op Windows. Die begonnen destijds met de plug-in voor Outlook, maar dat vond ik toch een stuk minder geslaagd dan deze uitwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Pyrone89 schreef op zondag 09 september 2012 @ 00:36:
Daar ben ik het toch niet met je eens. Het is heel gewoon om dit tijdens het opslaan te doen. Hoe dit voor verwarring kan zorgen is mij onduidelijk. En als dat echt de reden zou zijn, dan heeft Apple wel veel urgentere zaken aan te pakken qua verwarring (zie bijv. mijn post erboven).
Dat zeg ik dus ook: als je iets opslaat heb je de mogelijkheid om de naam direct mee te geven. Als je dat in 1x gewoon goed doet hoef je dat ook niet achteraf aan te passen. Die verwarring waar ik op doelde zit hem in het feit dat je overal en nergens hetzelfde kunt doen en mensen ineens het open file scherm van bijv. Word gaan gebruiken als filemanager. Zie daar maar eens remote support op te doen... Daarnaast levert dit ook problemen op wanneer men een andere applicatie gaat gebruiken die het net even ietsjes anders doet. Dan is het moord en brand en mag de helpdesk het weer oplossen.
Net zoals dat je ook kunt zeggen: laten we alles in 1 plek opslaan, want je kunt het daarna met Finder op de juiste plek zetten. Is ook onhandig.
Dat is het ook, daarom kun je alles ook beter in 1x gewoon goed doen want dan hoef je die extra onhandige handeling ook niet uit te voeren ;) Aangezien je veel meer met files zou willen doen (kopiëren naar een usb stick bijv.) heb je daar een filemanager voor (aka Finder). Als je zoiets toch al hebt...
En ook vind ik het eigenlijk raar dat ik plug-ins moet installeren voor zoiets.
Tja, OS X doet het meer op z'n UNIX: ze verwachten dat de gebruiker over enige intelligentie beschikt en gewoon de eerste keer de filename goed invoert. Zo niet dan is er een fallback via de filemanager. Het enige probleem in dit verhaal zijn dan apps die je niet toestaan om filenames op te laten geven of geautomatiseerde exports waarbij dit niet mogelijk is. Dat is echter geen probleem van OS X maar van de applicatie (en dus ook de maker van die app) zelf. Een OS behoort dit soort fouten niet op te vangen en op te lossen, dat is de taak van de softwaremaker.

De hele reden waarom je bij de iCloud dialogs dit allemaal wel kunt is doodeenvoudig: dit is op dit moment de enige interface die je hebt met je documenten. Er is niet een aparte filemanager waarin je dat kunt en Finder heeft deze mogelijkheid niet. Apple lijkt met iCloud een beetje van het idee van files op een filesystem die je beheert middels een filemanager af te stappen. Je bent bezig met content in een bepaalde app dus ligt het ook voor de hand om het beheer van die content in diezelfde app te doen. Vanuit die optiek past het kunnen renamen e.d. van die files in de open dialogs weer wel.
Ik vind het alleen geen handige aanpak omdat dit niet bepaald past bij de manier waarop mensen nu al sinds jaar en dag met bepaalde zaken bezig zijn. Als ik met een schoolopdracht bezig ben dan werk ik aan een soort van dossier waarbij ik allerlei soorten informatie heb. Je ziet dit ook goed terug in de tools die er zijn voor het schrijven van bijv. een boek of een scriptie. Je zit dus met plaatjes, links naar websites, bepaalde tijdschriften, boeken, tekstdocumenten, spreadsheets en ga zo maar door. De manier waarop dat iCloud nu werkt sluit hier totaal niet bij aan omdat je geen mogelijkheid hebt om de verschillende soorten files in 1 map te stoppen zodat je alles voor je project, scriptie, boek, enz. bij elkaar hebt. De huidige manier met files op een filesystem die je met een filemanager beheert geeft je die mogelijkheid wel. Je kunt het wel doortrekken naar cloud computing maar je zult uiteindelijk hetzelfde resultaat hebben als met de ouderwetse manier. Die cloud levert in dat opzicht dan ook geen enkele meerwaarde. Enig voordeel is dat middels zo'n cloud je spullen op diverse apparaten toegankelijk zijn. Dat is de meerwaarde in het verhaal.
Ik vraag me trouwens af wat er nu met iCloud.com is gebeurd: in oktober 2011 is het gelanceerd en sindsdien is er echt niks aan veranderd (itt Google die continue blijft verbeteren). Laatst hadden ze een beta waar wat kleine toevoegingen in werden gedaan (geen noemenswaardige zaken) maar daar heb ik niks meer van vernomen.
Dat cloud verhaal speelt al veel langer. Vroeger had je .Mac wat toen MobileMe is geworden en wat tegenwoordig iCloud is. Dat laatste heeft een hele andere visie gekregen waarbij het van belang is dat de apparaten er mee geïntegreerd worden. Daar zie je sinds oktober 2011 dan ook de ontwikkeling. Het is ook erg fijn dat eerst dit soort dingen goed gedaan worden en men er voor zorgt dat alles naar behoren werkt met een goede snelheid alvorens ze als een gek gaan lopen uitbreiden in features. Google wil hierin nog wel eens doorschieten waardoor je nog wel eens het idee hebt dat je in een continue beta test zit.
Ik hoop echt dat ze na de release van iOS6 eens goed met de bezem door alle terminologie, interfaces en inconsistenties gaan. Dat zou de flow tussen de verschillende producten ten goede komen.
Ik denk dat je dat ook wel kunt verwachten. Met iOS 6 en 10.8 en straks 10.8.2 brengen ze de boel veel meer op 1 lijn. Apple doet dit heel erg gefaseerd dus verwacht in de toekomst wat meer van die kleine verbeteringen.
Tot slot ben ik benieuwd naar de Facebook integratie en hoop dat ze ook snel dat voor LinkedIn doen. Dat lijkt me echt ideaal. Worden je contacten perfect bijgewerkt en kun je rechtstreeks vanuit je OS je persoonlijke (FB) en zakelijke (LinkedIn) contacten onderhouden. Wat dat betreft heeft Apple wel een voorsprong gepakt op Windows. Die begonnen destijds met de plug-in voor Outlook, maar dat vond ik toch een stuk minder geslaagd dan deze uitwerking.
Die integratie is prima voor wie dat wil maar de groep die dat absoluut niet wil moet men niet vergeten. Met andere woorden, zorg er voor dat het optioneel is en niet in de weg zit. Wil je er gebruik van maken dan prima, dan mag het ook overal in zitten. Wil je dat niet dan moet je er ook niet mee lastig worden gevallen. Dat laatste zorgt er ook voor dat er een waslijst aan social media spul ondersteund kan worden zonder dat je door een waslijst moet scrollen. Alleen datgene wat je hebt ingeschakeld staat er in zodat je door de bomen nog wel het bos kunt zien. Op dit moment is dat helaas niet zo, iets wat je vooral ziet bij de Quicktime Player (7 opties waarvan ik er maar 3 gebruik...). Die plug-in voor Outlook is dus eigenlijk hoe het wel moet en dus is het juist Microsoft die hier op voor loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcPower
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-08 18:24
Mountain Lion voelt echt vloeiender aan in menu's en dagelijks gebruik. animaties zijn echt snappy ivm snow leopard (op de Intel gpu) op mijn MBP eind 2010. al met al ben ik er zeer tevreden mee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:21

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb al sinds de release van mountain lion geen software updates meer binnen gehad op 10.8.1 na. Dan heb ik het dus over java updates, update voor iTunes enz enz dus niet alleen systeemupdates. Klopt dit of is er iets verkeerd ingesteld bij mijn synchronisatie-instellingen?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je toch checken in appstore > updates ?
beetje makkelijke vraag dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:56

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

DeNachtwacht schreef op maandag 10 september 2012 @ 08:57:
Ik heb al sinds de release van mountain lion geen software updates meer binnen gehad op 10.8.1 na. Dan heb ik het dus over java updates, update voor iTunes enz enz dus niet alleen systeemupdates. Klopt dit of is er iets verkeerd ingesteld bij mijn synchronisatie-instellingen?
Heb je je instellingen op automatisch installeren staan? In dat geval zie je namelijk niets meer voorbij komen en installeert hij ze stilletjes op de achtergrond :)

Er zijn ook niet heel veel updates nog geweest, zit nu te twijfelen of er wel of niet al 1 is langsgekomen maar ik vond het ook zo verdacht rustig dat ik automatisch uitgezet heb. Weet ik in elk geval wanneer er iets langskomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 20:47
Even als nieuwe OSX gebruiker een eenvoudige vraag voor de experts hier :)

Heb gisteren ontdekt dat je in de finder aan de linkerkant je ''favorieten'' kan uitbreiden met je eigen snelkoppelingen.
Nu heb ik een synology NAS waar ik een aantal ''shared folders'' op heb staan welke ik allemaal netjes nu bij finder heb toegevoegd...op 1 na die niet werkt.

Deze folder heet ''downloads'' ..

Kan ik deze snelkoppeling nu niet maken omdat er al een ''downloads'' map is die verwijst naar je lokale gebruikersprofiel en dan de folder ''downloads''..of..?
Gaat enige oplossing nu zijn dat ik de shared folder ga hernoemen op de NAS of heeft iemand een betere tip?

Excuus alvast voor het eventueel verkeerd benoemen van de namen in de finder/OSX...ben nog een windows persoontje die nu thuis de omschakeling leert maken naar OSX :) (welke tot heden erg goed bevalt!)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:53
Zelfde naam moet niet uitmaken, het is een andere locatie dus moet het geen problemen geven. Althans hier niet. Denk dat het probleem ergens anders ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
dat leek mij idd ook geen probleem moeten zijn. Des te vreemder dat alle andere koppelingen wel prima gaan :) ..ter info: het is een volledig schone installatie, geen upgrade over Lion heen geweest.

Moment dat ik hem toevoeg zie de koppeling verschijnen en ook direct weer verdwijnen.
Tips hoe ik dit kan uitzoeken/vervolgstappen die ik kan ondernemen? (hier komt mn OSX rookie naar voren :))

In ieder geval zal ik in de Synology even kijken of de rechten goed staan. (wat wel geval lijkt gezien ik via de NAS rustig bij de folder kom en er alles acties kan uitvoeren /lezen/schrijven/verwijderen/bestand/map aanmaken)

[ Voor 22% gewijzigd door yonexfreak op 10-09-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik kan ook idd de share niet in mn favo`s plaatsen, een map uit die share dan weer wel... Beetje wazig maar ik het idee dat het daar mee te maken heeft.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
idd een beetje wazig :)
Zal als ik vanavond met wat geluk tijd heb eens een nieuwe share aanmaken op de nas met de naam ''DOWNLOAD'' (zonder de S) om te zien of die dan wel aan de favorieten gekoppeld kan worden in Finder

leuk als OSX newbie meteen een ''wazig'' probleem te ontdekken, just my luck ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
yonexfreak schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:32:
idd een beetje wazig :)
Zal als ik vanavond met wat geluk tijd heb eens een nieuwe share aanmaken op de nas met de naam ''DOWNLOAD'' (zonder de S) om te zien of die dan wel aan de favorieten gekoppeld kan worden in Finder

leuk als OSX newbie meteen een ''wazig'' probleem te ontdekken, just my luck ;)
Zal niet de laatste zijn.

OSX doet heel veel dingen beter als Windows, maar helaas ook veel dingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:29:
kan je toch checken in appstore > updates ?
beetje makkelijke vraag dit.
Helemaal niet. Voorheen kon je heel mooi zien of je die updates hebt geinstalleerd. Sinds Mountain Lion bestaat die optie niet meer en moet je zelf aan de knutsel door in bepaalde files te snuffelen. De meest handige files zijn /private/var/log/install.log en /Library/Receipts/InstallHistory.plist (handig als je deze laatste in een gewone texteditor bekijkt ipv in Xcode/plist editor, leest en zoekt wat makkelijker).
MetaFrame schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:14:
Ik kan ook idd de share niet in mn favo`s plaatsen, een map uit die share dan weer wel... Beetje wazig maar ik het idee dat het daar mee te maken heeft.
Je kunt niet de server zelf naar de favo's verplaatsen, wel een map (aka share) op die server. Zodra je de connectie met de share/server eruit gooit verdwijnt ook de map uit je favo lijstje. Maak je weer verbinding dan verschijnt ie ook weer netjes in je lijstje. Dat heb ik ook eens op een andere Mac geprobeerd maar daar wil dat niet lekker. De share is ook binnen een halve seconde dat je 'm in de favo lijst plaatst verdwenen. Kennelijk werkt dat nog een beetje buggy in 10.8.1. Tot die tijd maar even cmd-k in Finder blijven gebruiken (= "connect to server" schermpje).

[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 10-09-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Sinds vandaag ben ik erachter gekomen dat mijn Superdrive van mijn MacBookPro6,2 niet meer goed werkt sinds Mountain Lion. Als eerste wilde de MBP de DVD niet accepteren. Ik kon er een DVD inschuiven maar het mechanisme op hem op te pakken werd niet geactiveerd. Vervolgens heb ik de PRAM en SMC gereset. Na een paar keer rebooten kon de MBP de DVD inladen. Nu wil dezelfde DVD er alleen niet meer uit. Als ik de DVD eject dan spint de DVD down, maar het eject geluid omt niet. In plaats daarvan wordt de DVD opnieuw gemount. SMC, PRAM, Muisknop ingedrukt houden, diskutility, DVD eject app, niets heeft tot nu toe geholpen. :(

Edit: Zal je net zien. Als last resort de MBP op zijn kant gehouden. Ontkoppelt de SD wel goed. X|

[ Voor 7% gewijzigd door Oyster op 10-09-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ik heb de afgelopen dagen constant crashes op mijn iMac. Zojuist weer toen ik in Safari op een link klikte.

Begint bijzonder irritant te worden. Ik heb notabene onlangs nog een clean install gedaan.

Wel heb ik onlangs 2 corrupte preference files verwijderd via OnyX. Zou dat echt kunnen zorgen voor kernel panics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Als ik er weer 1 heb zal ik even de technische details posten, misschien wordt daar meer uit duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:20:
[...]

Helemaal niet. Voorheen kon je heel mooi zien of je die updates hebt geinstalleerd.
ik weet het niet maar ik installeer updates handmatig via de Appstore ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Modbreak:Inmiddels wordt het misschien eens tijd voor een nieuw deel. Wil je de TS gaan maken? Stuur ons even een DM! :)

En we hebben een vrijwilliger! me_mrtn gaat aan de slag voor een nieuwe TS! :)

[ Voor 23% gewijzigd door Whieee op 10-09-2012 23:25 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 12:21
Pyrone89 schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:50:
Ik heb de afgelopen dagen constant crashes op mijn iMac. Zojuist weer toen ik in Safari op een link klikte.

Begint bijzonder irritant te worden. Ik heb notabene onlangs nog een clean install gedaan.

Wel heb ik onlangs 2 corrupte preference files verwijderd via OnyX. Zou dat echt kunnen zorgen voor kernel panics?
Had ik ook last van, toen weer netjes overgestapt op chrome (sowieso fijner), dat scheelde crashende links, voor de rest van me problemen Sophos anti-virus ding gedeïnstalleerd. (las ergens dat dat problemen opleverde met mountain lion op 't moment)
Lijkt voor sleep & traagheid problemen so far te helpen.

Andere mensen met problemen na de 10.8.1 update?
Voorheen nooit strandballen of volgevreten memory, tegenwoordig heel vaak.
1 lullig flash filmpje fullscreen en mijn mac mini's fan staat te blazen.

[ Voor 19% gewijzigd door Impstoker op 11-09-2012 08:13 . Reden: Meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:59
Impstoker schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 08:10:
[...]
Dit ken ik, word er ook een beetje gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Impstoker schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 08:10:
[...]

Had ik ook last van, toen weer netjes overgestapt op chrome (sowieso fijner), dat scheelde crashende links, voor de rest van me problemen Sophos anti-virus ding gedeïnstalleerd. (las ergens dat dat problemen opleverde met mountain lion op 't moment)
Lijkt voor sleep & traagheid problemen so far te helpen.

Andere mensen met problemen na de 10.8.1 update?
Voorheen nooit strandballen of volgevreten memory, tegenwoordig heel vaak.
Ik merk dat het switchen tussen de IGP en de DGP niet lekker werkt. Ook niet met gfxCardstatus. Ik heb ingesteld dat wanneer ie aan het net hangt, ie altijd de Nvidea gebruikt en wanneer ie op de batterij werkt, ie de Intel IGP gebruikt. Nu werkt deze instelling al niet naar behoren (opstarten aan het net blijft ie op Dynamic switching), maargoed.. Dan forceer ik dat ding maar handmatig.

Maar nu bemerk ik voor de tweede keer dat mijn Mac uit sleep en werkend op de accu, toch nog de Nvidea gebruikt. Dan forceer ik de IGP, maar ik zie dat de Nvidea stroom gebruikt (dmv iStat menus en de lage werktijd). Reboot helpt, maar om dat ding nou steeds te rebooten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

RnB schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:15:
[...]

Ik merk dat het switchen tussen de IGP en de DGP niet lekker werkt. Ook niet met gfxCardstatus. Ik heb ingesteld dat wanneer ie aan het net hangt, ie altijd de Nvidea gebruikt en wanneer ie op de batterij werkt, ie de Intel IGP gebruikt. Nu werkt deze instelling al niet naar behoren (opstarten aan het net blijft ie op Dynamic switching), maargoed.. Dan forceer ik dat ding maar handmatig.

Maar nu bemerk ik voor de tweede keer dat mijn Mac uit sleep en werkend op de accu, toch nog de Nvidea gebruikt. Dan forceer ik de IGP, maar ik zie dat de Nvidea stroom gebruikt (dmv iStat menus en de lage werktijd). Reboot helpt, maar om dat ding nou steeds te rebooten...
Op de website van gfxCardStatus staat dit ook als bug gemeld, de ontwikkelaar heeft tevens aangekondigd de feature eruit te slopen als oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Wat staat als bug gemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 17:23
Hebben meer mensen er last van dat als je op snooze drukt bij de iCal pop-ups van het berichtencentrum, er niet gesnoozed wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Power based switching door gfxCardStatus, staat Macrumors ook vol mee op het forum daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Zijn er overigens meer mensen die het probleem hebben dat Agenda niet goed update.

Vlak na het starten werkt het prima, maar na een stukje wil hij niet meer bijwerken (en doet dit ook niet automatisch) en moet je het gehele programma stoppen om de Agenda te laten bijwerken. Dit bijwerken gebeurt alleen niet vanaf iOS of iCloud.com richting OSX. Andersom blijft het wel werken.

Daarnaast vindt of iCloud of iOS of OSX het blijkbaar nodig om ongevraagd een agenda-melding in te stellen bij terugkerende items die 35791394 minuten na het item afgaat (iets van 80 jaar over nu dus). Iemand enig idee waar dat nu weer op slaat?

Al deze problemen nooit gehad onder Lion.

[ Voor 43% gewijzigd door Pyrone89 op 11-09-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dus, de energieproblemen lijken te worden opgelost. Maar hoe zit het met de afsluit/shutdown die zo lang duurt?
code:
1
2
sudo kextcache -system-prelinked-kernel
sudo kextcache -system-caches

Dit lijkt soms even te helpen, maar enkele shutdowns later is het alweer 20 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Laatst online: 12-09 17:27
En een nieuw deel is aangemaakt. Ik zal vanavond en anders morgen de startpost bijwerken en fraaier maken.

[OS X Mountain Lion 10.8] Ervaring & Discussie - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

^^ daar dus verder :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1 ... 34 35 Laatste

Dit topic is gesloten.