[OS X Mountain Lion 10.8] Ervaring & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 35 Laatste
Acties:
  • 240.494 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Froggle schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:06:
Zelfde build? Er zitten nog bugs in, en ga er toch wel vanuit dat die er in de final uit zijn gehaald. Het is alleen wel dat het versienummer waarschijnlijk het zelfde blijft. Maar ik kan Mountain Lion gewoon opnieuw installeren en een reservekopie terugzetten van m'n Time Capsule. Maar die weg is wat omslachtiger..
'Bugs' zullen er altijd in (blijven) zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:39
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:25:
[...]

Ach bij Windows betaal je een paar honderd euro voor een nieuw OS. Ga jij nou mekkeren over 16 euro?
is dit wel een eerlijke vergelijking? van xp naar vista of vista naar win7 is toch niet te vergelijken met lino naar mountain lion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Froggle schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:06:
Zelfde build? Er zitten nog bugs in, en ga er toch wel vanuit dat die er in de final uit zijn gehaald. Het is alleen wel dat het versienummer waarschijnlijk het zelfde blijft. Maar ik kan Mountain Lion gewoon opnieuw installeren en een reservekopie terugzetten van m'n Time Capsule. Maar die weg is wat omslachtiger..
Het versienummer wel (10.8 tenslotte) maar het build nummer blijft absoluut niet hetzelfde.

En de GM is de final. Anders was er al lang een tweede GM geseed.
JimmyJoness schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:35:
[...]

is dit wel een eerlijke vergelijking? van xp naar vista of vista naar win7 is toch niet te vergelijken met lino naar mountain lion?
Hoezo niet? Het zijn allemaal opvolgende OS releases.

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 24-07-2012 22:37 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:48
Apple confirms: OS X Mountain Lion available tomorrow on the Mac App Store for $19.99

[ Voor 42% gewijzigd door PBP op 24-07-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayrton
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 11:21
Underworld schreef op maandag 23 juli 2012 @ 08:51:
[...]

Dat is wel vreemd ja, ik had ze er ook gelijk uit geknikkerd, en ze zijn ook niet meer terug gekomen
misschien (lijkt me niet) staan ze bij gebruikers en groepen --> inloggen?
Heb het issue op MBP en MBA, andere user accounts, snap niet waarom reminders en notes terug blijven keren in de dock. Snap er niks van.

The yellow helmet has gone now. All that remains are the tyre tracks on the asphalt. A void in our hearts and the memories...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Hoe zit het met de overal prestaties van ML, is dat weer een klap zwaarder voor je systeem zoals bij Lion het geval was?

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 08:03
CyBeR schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:36:
[...]

Het versienummer wel (10.8 tenslotte) maar het build nummer blijft absoluut niet hetzelfde.

En de GM is de final. Anders was er al lang een tweede GM geseed.
GM is dus niet de final, als het build nummer wijzigt. De GM is gewoon de benaming dat er geen nieuwe features meer worden toegevoegd of gewijzigd. Bugs eruit halen kunnen ze nog gewoon doen.

Maar ik ga het wel zien. Bij een ander build nummer ga ik eens kijken hoe ik die nieuwe erop zet.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:32
http://www.apple.com/pr/l...hird-Quarter-Results.html daar zie ik staan dat 25 juli (morgen) Mountain Lion losgelaten wordt :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
NielsTn schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:13:
http://www.apple.com/pr/l...hird-Quarter-Results.html daar zie ik staan dat 25 juli (morgen) Mountain Lion losgelaten wordt :)
Kijk is een paar posts boven je ;).

Als het op dezelfde manier als Lion gaat zal het rond 13:00-14:00 uur uitkomen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Delerium schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:43:
[...]

Je bent niet verplicht te betalen. Je bent zelfs niet verplicht om het te kopen. Dus wat is je probleem precies?
Ik heb volgens mij op een paar Apple teentjes getrapt want de backflash komt met shitladingen tegelijk.

Leg mij eens uit waarom OSX wel betaald moet zijn en iOS niet, zeker aangezien de eerste is gebonden aan apparaten die veel duurder zijn.

Tuurlijk ga ik het kopen, alleen vind ik dit zo iets onlogisch en kinderachtig bij zogenaamde premium producten. Windows hoort niet thuis in deze discussie: zij verdienen niet aan de hardware verkopen en moeten dus alles halen uit de software.

Als je de laatste earnings call had meegekregen had je ook kunnen zien dat het geld tegen de plinten klotst en dat ze dus net als iOS ook OSX gewoon gratis kunnen leveren, al is het maar vanwege de absurd hoge marges op producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:32
PBP schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:17:
[...]

Kijk is een paar posts boven je ;).

Als het op dezelfde manier als Lion gaat zal het rond 13:00-14:00 uur uitkomen hier.
:F sorry! iets te enthousiast ;)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

PBP schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:55:
[...]

Dan ziet hij het als 'geïnstalleerd'
dus als je al Moutain Lion MG zit, kan je morgen niet de final versie van ML downloaden?
dus moet je eerst weer terug naar Lion?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
spartacusNLD schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:34:
[...]

dus als je al Moutain Lion MG zit, kan je morgen niet de final versie van ML downloaden?
Die kans zit er dik in ja. Of Apple moet het inmiddels veranderd hebben. Als je Lion geinstalleerd heb kan je na aanschaf wel opnieuw Lion downloaden (dat kon eerst niet). Geen idee hoe dat morgen zit als bij een niet aangeschafte GM versie :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 17:51
spartacusNLD schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:34:
[...]

Als het goed is zit daar geen verschil in, ik heb vorig jaar ook Lion GM geïnstalleerd en die draaide tot de upgrade naar Mountain Lion GM nog steeds met alle updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Jeroen Sack schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:38:
[...]

Als het goed is zit daar geen verschil in, ik heb vorig jaar ook Lion GM geïnstalleerd en die draaide tot de upgrade naar Mountain Lion GM nog steeds met alle updates.
dus je bent van Lion GM ''normaal'' via de app store naar de final Lion gegaan?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:07
Ik ga morgen mijn mac ook upgraden naar mountain lion, maar moet ik van te voren eerst een backup maken met timemachine? En gaat de upgrade gewoon vanuit de appstore? Hoef verder geen dvd te branden of iets dergelijks om mountain lion te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 17:51
spartacusNLD schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:40:
[...]

dus je bent van Lion GM ''normaal'' via de app store naar de final Lion gegaan?
Lion GM was exact dezelfde build als de release, ik heb toen van de GM een DVD gebakken voor een fresh install, maar aangezien de code die uit het developer portaal komt direct in de AppStore is ingevuld mag dat geen verschil maken met het kopen vanuit de AppStore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Pyrone89 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:18:
[...]

Ik heb volgens mij op een paar Apple teentjes getrapt want de backflash komt met shitladingen tegelijk.

Leg mij eens uit waarom OSX wel betaald moet zijn en iOS niet, zeker aangezien de eerste is gebonden aan apparaten die veel duurder zijn.

Tuurlijk ga ik het kopen, alleen vind ik dit zo iets onlogisch en kinderachtig bij zogenaamde premium producten. Windows hoort niet thuis in deze discussie: zij verdienen niet aan de hardware verkopen en moeten dus alles halen uit de software.

Als je de laatste earnings call had meegekregen had je ook kunnen zien dat het geld tegen de plinten klotst en dat ze dus net als iOS ook OSX gewoon gratis kunnen leveren, al is het maar vanwege de absurd hoge marges op producten.
Het is nu eenmaal een commercieel bedrijf. Je kunt Apple moeilijk kwalijk nemen dat het aan winstmaximalisatie doet (andersom wel). Dat Apple zulke bizarre marges kan draaien is alleen maar mogelijk door de zwakke concurrentie en het feit dat Apple een monopolie heeft op goed doordachte totaalproducten. Fabrikanten zoals Dell en HP maken tientallen laptopmodellen maar er zit niets bij waar mensen nu echt warm voor lopen, terwijl men elkaar helemaal gek maakt met speculaties over nieuwe MacBooks. Het is niet makkelijk om te concurreren met een bedrijf dat zo'n sterke positie heeft als Apple tegenwoordig maar de concurrentie kan zeker beter zijn best doen om hoogwaardige producten te leveren die eenvoudig zijn in gebruik. Zelfs simpele dingen zoals de unboxing experience krijgen ze niet voor elkaar.

Het is jarenlang de norm geweest om fors te betalen voor upgrades van het besturingssysteem. Apple heeft de prijzen al enorm omlaag getrokken. Ik denk dat Apple wel een woedeuitbarsting bij Steve Ballmer heeft uitgelokt toen de upgrade naar Lion voor het schamele bedrag van 29 dollar werd aangekondigd. Daar ging Ballmer's businessmodel om upgrades voor >200 euro in de winkelschappen te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Froggle schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:52:
[...]

GM is dus niet de final, als het build nummer wijzigt.
Wat het niet gaat doen.
De GM is gewoon de benaming dat er geen nieuwe features meer worden toegevoegd of gewijzigd. Bugs eruit halen kunnen ze nog gewoon doen.
Nee. GM staat voor Gold Master. Dat heeft tegenwoordig weinig letterlijke betekenis meer (aangezien er alleen een download beschikbaar komt) maar het betekent zoveel als 'dit is wat we op de CD gaan zetten'. Vroeger toen CD's (en DVD's) nog gebruikt werden, namelijk, moest je daar een master van maken. Het proces is een tikkie anders dan thuis een cd'tje fikken.

De GM is de final versie. En als daar een show-stopper bug in tevoorschijn komt die absoluut gefixt moet worden, komt er een 2e GM. Dat is echter bij mijn weten nog maar eenmaal gebeurd en dat was een iOS release (met een wifi-bug.)

Wat jij beschrijft heet een feature freeze.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 24-07-2012 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:45:
Ik ga morgen mijn mac ook upgraden naar mountain lion, maar moet ik van te voren eerst een backup maken met timemachine? En gaat de upgrade gewoon vanuit de appstore? Hoef verder geen dvd te branden of iets dergelijks om mountain lion te installeren?
Je kunt gewoon updaten vanuit de appstore. Kwestie van downloaden en 30min wachten op installatie. Een backup maken met timemachine is geen slecht idee. Mocht er iets mis gaan heb je altijd een backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Maar blijven mijn huidige geinstalleerde programma's dan staan? Of moet ik deze overnieuw erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:53:
Maar blijven mijn huidige geinstalleerde programma's dan staan? Of moet ik deze overnieuw erop zetten?
Alles blijft behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Super dan gaan we ML gelijk binnenhalen morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog altijd geen ML te vinden.. Hopelijk morgen dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 19:56

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:59:
Nog altijd geen ML te vinden.. Hopelijk morgen dan maar
Het is dan nog geen 25 juli in Amerika ;)

[ Voor 16% gewijzigd door ankhie op 25-07-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
Wat ik al zei, Lion werd vorig jaar zo rond 13uur Nederlandse tijd hier uitgebracht. Verwacht dus ook weer zo iets in die richting. Vraag me wel af of we voor die tijd nog wat iWork updates krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Pyrone89 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:18:
[...]

Waarschijnlijk omdat iOS een volledig nieuw platform was waarin tijdens de introductie nog niet alles aanwezig was wat ze voor ogen hadden om het een succes te maken. Voor Apple was het belangrijk dat het een groot marktaandeel kreeg (om de App Store een succes te maken en ontwikkelaars aan te trekken) en mensen dus de laatste iOS versie draaiden. Zie ook de (bij introductie erg scherpe) prijsstelling van de iPad, daar hebben ze ook marktaandeel 'gekocht' waar ze nu profijt van hebben.
OS X is een volwassen OS waar altijd flinke bedragen voor neergeteld moesten worden. De consument vind (vond) dat ook normaal. Er is geen reden om functionaliteit weg te geven. Alleen zaken waar ze zelf belang bij hebben (zoals een iCloud en App Store) pushen ze wel gratis. Dat bindt gebruikers namelijk aan je platform en laat ze minder makkelijk naar de concurrent overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik vind de prijs van 19,99 euro echt een zeer nette prijs en ben bereid dat te betalen.

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Mac nieuws, is de prijs bekend voor OS X Mountain Lion en zou gaan kosten: € 15,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Remko.me schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 00:33:
Ik vind de prijs van 19,99 euro echt een zeer nette prijs en ben bereid dat te betalen.
Zeker als je hem 5x mag installeren.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tom schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 00:08:
[...]

Waarschijnlijk omdat iOS een volledig nieuw platform was waarin tijdens de introductie nog niet alles aanwezig was wat ze voor ogen hadden om het een succes te maken. Voor Apple was het belangrijk dat het een groot marktaandeel kreeg (om de App Store een succes te maken en ontwikkelaars aan te trekken) en mensen dus de laatste iOS versie draaiden. Zie ook de (bij introductie erg scherpe) prijsstelling van de iPad, daar hebben ze ook marktaandeel 'gekocht' waar ze nu profijt van hebben.
OS X is een volwassen OS waar altijd flinke bedragen voor neergeteld moesten worden. De consument vind (vond) dat ook normaal. Er is geen reden om functionaliteit weg te geven. Alleen zaken waar ze zelf belang bij hebben (zoals een iCloud en App Store) pushen ze wel gratis. Dat bindt gebruikers namelijk aan je platform en laat ze minder makkelijk naar de concurrent overstappen.
iOS kan gratis zijn door de manier waarop ze boekhoudkundig omgaan met iOS devices. Vroeger deden ze dat niet met iPod touches en raad eens? iOS updates daarvoor waren toen ook niet gratis.

Ik zei niet voor niets 'sox', net. Da's kort voor Sarbanes-Oxley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Ayrton schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:40:
[...]

Heb het issue op MBP en MBA, andere user accounts, snap niet waarom reminders en notes terug blijven keren in de dock. Snap er niks van.
Gezien je vraag niet beantwoord hier op GOT, zou ik het is op het Macrumors forum proberen te vragen, ik blijf het raar vinden. Misschien PRAM, SMC reset? (lijkt me niet maar je kan het proberen). Lijkt wel een probleem van het RAM geheugen ofzo, niet dat daar wat mee is maar dat hij die instellingen daar bewaard.

@Pyrone89
Ik snap je punt wel, als je een jaar ervoor een heel duur systeem hebt gekocht, waarom dan weer voor een OS betalen? Zo redeneerde ik eigenlijk ook altijd. Totdat de forse prijsdaling van Snow Leopard voor 29,99. wat ik een redelijke prijs vond voor een nieuw OS.

Daarnaast is 15,99 voor een release een prijs die voor een consument redelijker is dan 129,- dan voor bijvoorbeeld Leopard als voorbeeld de reactie van Remko.me;
Remko.me schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 00:33:
Met andere woorden je koopt zoiets eerder dan dat je hem gewoon via torrent binnenhaalt (zoals ik altijd met Windows distributies deed en me daar nooit schuldig over heb gevoeld want die releases waren toch altijd kut). Daarnaast ken ik zat mensen die niet op GOT zitten die nog gewoon Tiger of Leopard draaien op hun Mac en die makkelijk Lion aan kunnen, mijn baas bijv. draait Leopard). Hell, als ik er niet was geweest had mijn moeder ook nog Tiger op haar MacBook gehad. :D

Voor Android hoeft je toch ook niet te betalen als consument? btw.... dat doe je overigens echt wel want dat zit gewoon net als iOS in de prijs van het toestel. Daarnaast wordt iOS al heel lang voor oudere apparaten ondersteund.
Helaas is dat niet echt het geval voor OS X (Berg Leeuw is alleen 64 bits, maar dat is een andere discussie) Hetzelfde geld voor één van de eerste Android devices die ook maar tot een bepaalde versie gaan.
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 01:59:
Volgens Mac nieuws, is de prijs bekend voor OS X Mountain Lion en zou gaan kosten: € 15,99
No shit Sherlock, dat staat een aantal post boven je ook.

[ Voor 17% gewijzigd door Underworld op 25-07-2012 06:03 . Reden: aanvullende info ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:13
Eindelijk is Mountain Lion er en nog 2 dagen voor mijn vakantie! Kan ik het helemaal fresh installeren met de apps erop. Heb er zin in! Als ik het goed hebt werkt Airplay niet op een Late MacBook 2010, klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Haha. Same here. Ga er vanavond eens goed voor zitten en alles opnieuw installeren. Als ik terug kom van vakantie weer een lekker systeem.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:23

4POX

Everybody is wired

Caneezy schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 07:31:
Eindelijk is Mountain Lion er en nog 2 dagen voor mijn vakantie! Kan ik het helemaal fresh installeren met de apps erop. Heb er zin in! Als ik het goed hebt werkt Airplay niet op een Late MacBook 2010, klopt?
Airplay geluid werkt standaard op elke Mountain lion machines. Alleen Airplay met beeld werkt alleen op de nieuwste machines.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik kreeg zojuist de eerste facebook meldingen via berichtencentrum binnen. Ik ben er alleen nog niet over uit of ik Growl fijner vind.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
Ik wacht even tot elk programma via berichtencentrum loopt en dan dump ik Growl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

PBP schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:33:
Ik wacht even tot elk programma via berichtencentrum loopt en dan dump ik Growl.
Dit is voor mij de reden dat ik Growl nog niet aangeschaft heb. HardwareGrowler heb ik wel gekocht want die laat zaken zien die nooit in het berichtencentrum zullen komen. :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Aardige app om growl notifications in notification center te krijgen
Nog niet getest overigens, ik heb nog geen ML ;)

http://osxdaily.com/2012/...r-in-os-x-10-8-with-hiss/

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 00:19

Toppe

Oké ✅

Iemand al enig idee van de release tijd?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Laatst online: 21:40
Toppe schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:11:
Iemand al enig idee van de release tijd?
waarschijnlijk of rond 13:00 (lino release vorig jaar) of anders 19:00 uur 's avonds (10:00 Apple tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
Lion was vorig jaar in de middag, ik meen ergens tussen 1 en 3. Dus zal wel zo iets worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Zou mooi zijn, anders heb ik voor niets een dag vrij genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
releasen ze niet (bijna) altijd alles om 10 uur? dat zou 19uur onze tijd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Ayrton schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:40::
[...]

[...]

Hoe gooi jji notes en reminders uit je dock dan? Prullenbak of sleep je ze in je desktop tot aan de "plop"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
JimmyJoness schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:17:
releasen ze niet (bijna) altijd alles om 10 uur? dat zou 19uur onze tijd zijn.
Dat klopt, maar met Lion vorig jaar niet. Ik denk om de druk op de server wat te verdelen. Als de Amerikanen wakker worden hebben wij hem al een paar uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PBP schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:33:
Dan hoop ik dat je niet Tweetdeck gebruikt want die (laatste nwe versie) laat geen notificatie popups meer zien in LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
PBP schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:20:
[...]

Dat klopt, maar met Lion vorig jaar niet. Ik denk om de druk op de server wat te verdelen. Als de Amerikanen wakker worden hebben wij hem al een paar uur.
Oke! het is mijn eerste mac (na mijn iphone 4s en ipad 2) dus ik het nog geen ervaringen met het updaten ervan, je redenatie klinkt goed en ik hoop dat ze hem zo uitvoeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

PBP schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:20:
[...]

Inderdaad, maar zal 80% hem niet rond 1900 binnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:39
Hoop iig dat ie er al eerder is (dus rond middaguur), aangezien ik vanavond moet werken.
En als ik hem morgen pas kan downloaden is het ook geen ramp.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Toppe schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:17:
Een dag vrij nemen? Zo spannend zijn de features toch niet? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Haha ik doe dat graag...:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Vrij nemen voor een OSX update? Jeetje, waarom dat dan?

Als je zo nieuwsgierig bent dan knal je er toch de GM op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Beneden te lui om dan €99 voor een developer account te betalen... Ik wacht netjes af...:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Toppe schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:52:
Beneden te lui gierig om dan €99 voor een developer account te betalen... Ik wacht netjes af...:-)
There, fixed it :P

(p.s. ben zelf ook te gierig om een developer account te kopen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jpjedi schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:51:
Vrij nemen voor een OSX update? Jeetje, waarom dat dan?

Als je zo nieuwsgierig bent dan knal je er toch de GM op?
Inderdaad zwaar overdreven hilariteit.

Misschien een appeltje eten tegen de koorts? Man man man.

Straks ook nog alle vakantiedagen opnemen om alle features van LM uit te proberen. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Joh, laat iedereen vooral lekker doen wat ie wilt.
Veel te warm om je daar druk om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 19:49
Nog over de prijs op de Duitse site staat ook gewoon 15,99 EU

http://www.apple.com/de/osx/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:54:
[...]

Inderdaad zwaar overdreven hilariteit.

Misschien een appeltje eten tegen de koorts? Man man man.

Straks ook nog alle vakantiedagen opnemen om alle features van LM uit te proberen. :+
Voor de keynote neem ik ook altijd vrij, soms een dag en soms ga ik uur eerder weg?.. Eerst live alle blogs volgen en dan s avonds de film kijken☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 15:41

BioHazard

*\o/*

Als iemand het waard vind om daar vrij voor te nemen, dan moet diegene dat vooral doen. Ieder zo zn ding hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Iedere gek z'n gebrek😁 😏

[ Voor 14% gewijzigd door Toppe op 25-07-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:57:
[...]

Voor de keynote neem ik ook altijd vrij, soms een dag en soms ga ik uur eerder weg?.. Eerst live alle blogs volgen en dan s avonds de film kijken☺
Ik sla ook wel een keertje de sportschool over om een keynote van Apple te zien. Maar om hier vrij te vragen van mijn werk. Ik zie mij al aankomen bij mijn baas. Dat krijg je niet eens voor elkaar als je in een Apple store werkt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:22
Voor de mensen die het nog niet wisten, Albert Heijn geeft deze week 20% korting op iTunes cadeaukaarten. Kan je nog meer ML kopen voor hetzelfde geld ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Muncher schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:00:
Kan je evenveel ML kopen voor minder geld ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er van de week twee van €25 gehaald, heb ook nog wat andere software nodig :) €50 tegoed voor €40, geen slechte deal dus ;)

Let wel op dat de kassamevrouw je een extra bon geeft waarop staat dat de kaart geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Stond er nog mee in m'n hand... Maarja heb eigelijk voor de rest niets nodig dus is het ook weer zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Toppe schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:17:
Ja, met dat kutweer van vandaag zou ik ook balen als m'n OS geen update krijgt :X

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Waar kopen jullie ML eigenlijk voor? Ik heb net de Apple site gekeken, maar ik zie alleen maar iOS applicaties die naar OSX verhuizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Vindt de extra laag beveiliging van Gatekepper wel lekker, notification center is erg handig, ben groot iMessage gebruiker en Safari 6.

[ Voor 4% gewijzigd door Ronwiel op 25-07-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Laatst online: 00:16
zAo schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:55:
Waar kopen jullie ML eigenlijk voor? Ik heb net de Apple site gekeken, maar ik zie alleen maar iOS applicaties die naar OSX verhuizen?
Ik gebruik momenteel SL dus een update op z'n tijd mag wel. Voornamelijk om Safari 6, iCloud integratie etc.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ok, helder. Ik gebruik alleen iOS op mijn iPad en verder geen Safari, dus ik ga er maar eens over (proberen ;)) te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:55:
Beetje verder kijken dan je neus lang is dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Voor mij is er ook geen 'killer feature' bij, al lijkt het notification center me wel handig. En de nieuwe Safari trouwens (al hoop ik dat die ook voor Lion komt, want ik heb nog een MacBook die niet meer mee kan naar Mountain Lion).

En natuurlijk om gewoon het nieuwste OS te hebben. Er zitten altijd zat nieuwe handigheidjes in die gewoon prettig zijn om te hebben.

Edit: Ah, en ze hebben zo te zien het eindelijk zo gemaakt dat je je tweede scherm kan gebruiken in fullscreen mode: Bron. Dat alleen is voor mij al genoeg om te upgraden.
Go full screen on any display

If you have a secondary display connected to your Mac, you can take an app full screen on either display. Drag the window to the desired display and click the full-screen button.

[ Voor 40% gewijzigd door GekkePrutser op 25-07-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:04
Je kan kiezen op welk scherm hij full-screen gaat, het is niet zo dat het andere scherm dan bruikbaar wordt volgens mij. Maar daar kan ik naast zitten.

Hoop iig dat de App Store zo is aangepast voor ML dat ik gewoon de updates kan ophalen van applicaties van mijn 'oude account'. Nu moet ik voor de updates de hele tijd wisselen tussen mijn iCloud en oude account, iets wat op iOS niet hoeft.

[ Voor 53% gewijzigd door ZpAz op 25-07-2012 13:21 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:16:
Voor mij is er ook geen 'killer feature' bij, al lijkt het notification center me wel handig. En de nieuwe Safari trouwens (al hoop ik dat die ook voor Lion komt, want ik heb nog een MacBook die niet meer mee kan naar Mountain Lion).

En natuurlijk om gewoon het nieuwste OS te hebben. Er zitten altijd zat nieuwe handigheidjes in die gewoon prettig zijn om te hebben.

Edit: Ah, en ze hebben zo te zien het eindelijk zo gemaakt dat je je tweede scherm kan gebruiken in fullscreen mode: Bron. Dat alleen is voor mij al genoeg om te upgraden.

[...]
Alles loopt gewoon vloeiender met ML. Als voorbeeld: "geef alle vensters weer" functie ging bij mij in Lion altijd met een 3/4 seconde vertraging (16 gig geheugen)...dat loopt nu gesmeerd in ML. Safari is ook een enorme stap voorruit...gaat veel vloeiender en de swipe-tab functie is ook erg handig. En voor mij persoonlijk ben ik blij dat internetsharing via WIFI vanuit de Mac nu eindelijk WEL werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:22:
[...]
Alles loopt gewoon vloeiender met ML. Als voorbeeld: "geef alle vensters weer" functie ging bij mij in Lion altijd met een 3/4 seconde vertraging (16 gig geheugen)...dat loopt nu gesmeerd in ML. Safari is ook een enorme stap voorruit...gaat veel vloeiender en de swipe-tab functie is ook erg handig. En voor mij persoonlijk ben ik blij dat internetsharing via WIFI vanuit de Mac nu eindelijk WEL werkt.
Als de performance echt zo verbeterd is, is het een ander verhaal. De voorbeelden die je geeft heb ik alleen totaal geen last van (iMac 2011, 12GB, SSD). Ik ga de benchmarks even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
ZpAz schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:20:
Je kan kiezen op welk scherm hij full-screen gaat, het is niet zo dat het andere scherm dan bruikbaar wordt volgens mij. Maar daar kan ik naast zitten.
Oh, dat zou jammer zijn, dus het niet-actieve scherm is nog steeds gereduceerd tot een plaatje van een linnenmotiefje? :'( Ik heb het nog niet geprobeerd, heb de GM niet, ik wacht wel tot hij gewoon uit is vanavond.

Maar inderdaad, onder Lion pakt hij altijd het scherm waar je dock op zit als fullscreen. Dus daar kan het ook op slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Laatst online: 03-04 19:54
Heeft er iemand al een goed idee hoe de batterij duur is ten opzichte van Lion?

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Weten jullie of Ars Technica weer een uitgebreide review doet, zoals vorig jaar met Lion? Kan er op hun eigen site niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Anandtech niet goed genoeg voor je ? Hier een voorlopige DP review.

http://www.anandtech.com/...in-lion-developer-preview

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:41
ZpAz schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:20:
Dat klopt helaas nog steeds. Ik zit steeds tegen 2 linnen doeken aan te kijken als ik een applicatie maximaliseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Destianto schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:48:

Die had ik niet gezien, ga ik even lezen. Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

offtopic:
Denk ga even een back-up maken van m'n iPad, waarom weet ik alleen niet.. Blijkbaar heb ik te veel vrije tijd... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Dat gaat toch automatisch via iCloud (A) Heb mijn iOS apparaten nooit meer aan mijn mac. Nja, behalfe tijdens het devven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ TS en mede auteur me_mrtn,

Wordt er nog iets aan de OP gedaan ? Ziet er nog steeds erg karig uit, alle hoogstandjes zijn inmiddels bekend, dus wat pracht en praal mag er wel van af ;)

Het zal vast ook wel weer 100 x worden gevraagd hoe je een Bootable USB maakt voor de Clean Instal freaks, een link of tutorial in de OP kan daarom ook geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Destianto schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:48:
Die gaat nog wel over DP1 he... Dat is al heel lang geleden. Safari 6 zat er toen ook nog niet in.

Waarschijnlijk komen de reviews van de GM al heel snel nadat die uit is, Anandtech en Ars hebben de GM natuurlijk allang, maar ze mogen de reviews dacht ik pas publiceren zodra hij uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Daarom zei ik ook voorlopige DP review ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ZpAz schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:08:
Dat gaat toch automatisch via iCloud (A) Heb mijn iOS apparaten nooit meer aan mijn mac. Nja, behalfe tijdens het devven.
Inderaad, alleen bezig met het opruimen van m'n bureau voor m'n 'iPad' houders (Die ronde cirkels die je bij de Apple Store altijd ziet liggen) omdat daar nu geen plek meer voor was :)

Zit de hele dag al op de appstore een beetje rond te dwalen, sinds de laaste paar minuten is deze toch gigantisch traag... Zal het een goed teken zijn?:-)

[ Voor 15% gewijzigd door Toppe op 25-07-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:29
Toppe schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:20:
[...]

Inderaad, alleen bezig met het opruimen van m'n bureau voor m'n 'iPad' houders (Die ronde cirkels die je bij de Apple Store altijd ziet liggen) omdat daar nu geen plek meer voor was :)

Zit de hele dag al op de appstore een beetje rond te dwalen, sinds de laaste paar minuten is deze toch gigantisch traag... Zal het een goed teken zijn?:-)
Toenet werkte die ook niet. Nu weer wel.. Komt er nu wel aan denk ik :9

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Hoop ik. Word gewoon gek van me zelf! :-D wat heb ik toch medelijden met m'n vriendin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 10:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Er is een fout opgetreden... meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:07
Ik krijg de melding dat het artikel tijdelijk niet beschikbaar is in de AppStore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Het topic hoeft natuurlijk niet vol te worden gepropt met voor de hand liggende foutmeldingen.

Indien de servers zijn overbelast, probeer het dan later gewoon nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
De Ars technica review is ook online, dat is snel :P

http://arstechnica.com/apple/2012/07/os-x-10-8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:31
Overigens kan je hem blijkbaar gewoon kopen op een GM installatie!

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Laatst online: 31-07 10:23
Snel? De GM is al x aantal dagen uit :P

Edit: wow 24 pagina's is wel érg uitgebreid _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door filenox op 25-07-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Grrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:10

Hoite

Goed verhaal

Stiekem ben ik vreselijk gefrustreerd dat ik de hele tijd foutmeldingen krijg, eigenlijk best kansloos, dit zat er natuurlijk aan te komen, maar dan toch vind ik het jammer dat dit nooit vlekkeloos kan.

Lekker kort.

Pagina: 1 ... 12 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.