[OS X Mountain Lion 10.8] Ervaring & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 35 Laatste
Acties:
  • 240.489 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
GekkePrutser schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:48:
[...]

Weten jullie eigenlijk of Safari 6 ook voor Lion gaat komen? Ik heb op dit moment een 2011 Mac Mini als hoofd systeem dus dat wordt geen probleem, maar mijn portable is nu een 2007 MacBook die niet met Mountain Lion gaat werken.

Nou ga ik de meeste nieuwe functies van ML daarop toch niet missen, maar de safari klinkt wel goed (en de iCloud tabs ook).

Maar ik heb nog niets gevonden over de vraag of Safari 6 ook voor Lion gaat komen, ik heb het wel opgezocht maar er staat alleen dat hij samen met Mountain Lion uit komt, niet of hij exclusief voor ML wordt.
Aangezien Safari ook voor Windows komt zou het me verbazen als het niet ook voor Lion komt.

Alhoewel, we hebben kunnen zien wat Apple heeft gedaan met iCloud: niet voor SL maar wel voor het besturingssyteem van de grote concurrent MS. Je weet het dus nooit met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
Nou de wifi vind ik nog steeds een drama, daar is niks aan veranderd.

[ Voor 45% gewijzigd door Deef_K op 12-07-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 18:36
Met de wifi scheelt toch niets? Werkt hier toch perfect en heeft ook meteen verbinding na sluimerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:03
ML GM geinstalleerd. Perfect gegaan. Merk alleen dat ik veel screen-tearing en af en toe flickering heb als ik van desktops wissel (swipen op de muis of via CONTROL-left/right). Gaat schokkeriger en met flicker-artifacten dan Lion op mijn iMac mid 2011. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Weerz schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:51:
[...]

Thanks, ik heb de volgende code

code:
1
2
3
tell application "Finder"
    mount volume "afp://username:password@server"
end tell

Hij mount wel, koppeling staat op desktop en kan er ook gewoon in.
Alleen in finder stond deze ook altijd bij devices onder Macintosh HD in Lion.
In mountain lion komt hij er niet bij te staan....
Iemand wellicht nog een idee hiervoor? _/-\o_

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Weerz schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:52:
[...]

Iemand wellicht nog een idee hiervoor? _/-\o_
Kun je niet via Gebruikers & Groepen en dan Inloggen een share toevoegen? Zo doe ik het ook met smb-shares namelijk. Overigens merkte ik dat bij Systeemvoorkeuren het "Gebruikers & Groepen" totaal vastslaat als ik het vergrendeld hebt. Haal ik de vergrendeling van het hangslot eraf, dan kan ik het wel gewoon bewerken. Iets met CoreServices die het via ASN blokkeert, volgens Console.

[ Voor 6% gewijzigd door me_mrtn op 12-07-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 15:41

BioHazard

*\o/*

me_mrtn schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:06:
[...]

Kun je niet via Gebruikers & Groepen en dan Inloggen een share toevoegen? Zo doe ik het ook met smb-shares namelijk. Overigens merkte ik dat bij Systeemvoorkeuren het "Gebruikers & Groepen" totaal vastslaat als ik het vergrendeld hebt. Haal ik de vergrendeling van het hangslot eraf, dan kan ik het wel gewoon bewerken.
Dan popt er zon irritant popup omhoog elke keer als je boot en/of inlogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Heeft iemand het al ervaren (net als ik) dat je onder ML indien je programma's automatisch laat opstarten en verbergen, dat het verbergen gewoon niet werkt? Alles start nog gewoon op midden op het scherm.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

BioHazard schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:06:
[...]

wachtwoord Keychainen?

[ Voor 81% gewijzigd door CyBeR op 12-07-2012 21:07 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
[...]

Credentials kun je gewoon ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

me_mrtn schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:07:
[...]

Credentials kun je gewoon ingeven.
Ik heb het over het finder venster. Dat verschijnt en laat de inhoud zien van het volume dat je mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Zo, Mountain Lion GM ook maar eens geïnstalleerd.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
BioHazard schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:12:
[...]

Ik heb het over het finder venster. Dat verschijnt en laat de inhoud zien van het volume dat je mount.
Daarvoor hebben we de optie "Verbergen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

me_mrtn schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:16:
[...]

Verbergen blijkt niet te werken bij mij, bij jou wel? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Bij werkt dat ook niet. Zowel bij Lion als bij ML komt het finder venster tevoorschijn als je boot en automatisch een share mount. Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Nu online
Het script staat daar al in, Als ik opstart zie ik ook dat het script gestart wordt.
Geen popup gezien er een vinkje staat bij Hide. Mount wordt netjes gedaan/gemaakt.

Het is ook niet dat het script dus niet werkt, alleen onder Finder staat hij niet bij devices.
Ook niet bij shares trouwens, daar staat wel de NAS en die kan ik gewoon openen.
Als ik bij devices "(User)MacBook Pro" aan klik staan alle partities daar incl. de mount net zoals hij op de desktop staat.

Het is dus of een bug of er is iets veranderd in mountain lion....
In Lion was het hetzelfde script, en zag je hem netjes ook in Finder onder devices staan met daarnaast de mooie eject button zoals bij een dmg die mount.
Als ik een dmg mount staat deze er trouwens wel bij devices 8)7

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Step schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:16:
[...]

Verbergen blijkt niet te werken bij mij, bij jou wel? :/
Ik geloof het wel, ik let er niet zo op want mocht ik in Finder zitten dan heb ik ook bijna direct de share nodig. Maar mocht het wel zo zijn, dan is het de afweging sowieso wel waar. Hoe vaak start jij je Mac opnieuw op dan?
PBP schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:06:
Handige nieuwe feature ontdekt net. Als je een dmg mount/installeert en je start het programma vervolgens op. Word de dmg automatisch geunmount d:)b
Niet hier.

[ Voor 25% gewijzigd door me_mrtn op 12-07-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Dubbel gepost, m'excuzi.

[ Voor 93% gewijzigd door me_mrtn op 12-07-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

me_mrtn schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:16:
[...]

Bij mij heeft die optie dus nooit geholpen, want hij kwam elke keer keihard tevoorschijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb nu Mountain Lion GM draaien. Maar m'n Remote Desktop werkt nu niet meer. Ik wil 'm updaten naar 3.6 die ik gedownload heb van de Developer Portal, maar dan krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/0K3U2W1K1S0r0g1Z0a1r/Screen%20Shot%202012-07-12%20at%2021.24.27.png

Iemand een oplossing hiervoor toevallig? Want in de App Store staat natuurlijk geen update.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:49
Kan je het standaard aanwezige VNC systeem niet gebruiken? (Weet niet precies wat remote doet). cmd-k in de finder en dan vnc://ip-adres-hier:5901 oid.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nee, in Remote Desktop zitten nogal wat opgeslagen computers van o.a. klanten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

me_mrtn schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:17:
[...]

Ik geloof het wel, ik let er niet zo op want mocht ik in Finder zitten dan heb ik ook bijna direct de share nodig. Maar mocht het wel zo zijn, dan is het de afweging sowieso wel waar. Hoe vaak start jij je Mac opnieuw op dan?

[...]

Niet hier.
Ik redelijk veel i.v.m. Boot Camp. :) Ook Terminal komt te voorschijn automatisch terwijl ik op Verbergen heb geklikt. Hopelijk fixen ze dit binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik lees nu aardig wat reacties dat Safari sneller is geworden in ML, maar waarom zou je uberhaupt het willen gebruiken ipv Chrome of Firefox? He enige voordeel wat ik me kan voorstellen is de bookmarks sync met Safari op de iPad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:33
Nou Apple tv werkt eindelijk perfect met airplay mirroring :D

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Slashdotter schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:13:
Ik lees nu aardig wat reacties dat Safari sneller is geworden in ML, maar waarom zou je uberhaupt het willen gebruiken ipv Chrome of Firefox? He enige voordeel wat ik me kan voorstellen is de bookmarks sync met Safari op de iPad
Ik gebruik Safari omdat ik

1) lui ben en gewoon er niet over hoef na te denken
2) het werkt idd naadloos samen met iPhone/iPad en met andere programma's op de Mac
3) een hekel heb aan FireFox (puur emotioneel tegenwoordig, al jaren niet meer aangeraakt)
4) Chrome werkte in de tijd dat ik overstapte naar de Mac nog niet optimaal. Ik heb het er nu wel op voor 1 site: Tinkercad.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Firefox was de laatste tijd niet echt een fijn programma op de Mac. Het was een enorme resources vreter waardoor je hele Mac niet lekker soepel meer aan voelde. Safari had weinig invloed op je systeem. Daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Maar safari heeft nog steeds niet de mogelijkheid om bij elke download te vragen waar deze gesaved moet worden :(. Iedere andere browser heeft dat wel (en ik gebruik dat ook omdat ik diverse download locaties gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ik heb vroeger Chrome gebruikt, maar vind Safari veel beter en draai dat ook op al mijn Windows machines. Chrome blijft naar mijn ervaring maar een paar maanden snel, daarna wordt het om een of andere reden telkens langzamer (ja, geen extensies en ruim netjes shit op). Daarnaast werken heel veel sites van bijv. MS alleen goed in IE en Safari, zoals Outlook Webmail.

Daarnaast ook nog eens syncen bookmarks (ultra belangrijk voor me) en reading list (ook super handig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Anteros schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:33:
Maar safari heeft nog steeds niet de mogelijkheid om bij elke download te vragen waar deze gesaved moet worden :(. Iedere andere browser heeft dat wel (en ik gebruik dat ook omdat ik diverse download locaties gebruik).
Daar is de logische map 'downloads' voor, waar uit je het vervolgens naar de juiste bestemming kan zetten. Juist handig, vol rammen op alle linkjes zonder telkens te hoeven bevestigen (onder Windows jammer genoeg nog wel) werkt lekker snel. Maar ze zouden idd de optie kunnen geven. Maar mocht je het nog niet weten: bij heel veel zaken is Apple daar niet zo van: het is hun weg of de snelweg (vrij vertaald :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:03
[...]

Hiermee is dat opgelost. Je had ook gewoon even terug kunnen lezen. Even een appje van maken in Automator en toevoegen aan je opstartlijstje.

Wat het dus exact doet. Mounten met je netwerk schijf. Als dat niet werkt, probeert ie 'm extern te verbinden (mocht je dat niet hebben ingesteld, dan haal je dat stuk er gewoon uit. Lijkt me niet zo'n probleem als je de code leest). Dan geeft ie je daarvoor 5 seconden. Verbonden? Prima, Finder sluit. Niet verbonden, een pop-upje dat je geen verbinding hebt met je server, en weet je dus dat er iets loos is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
    try
        mount volume "afp://gebruiker:ww@<SCHIJFNAAM>._afpovertcp._tcp.local/<SHARENAAM>"
    on error

end try

end tell

disk "Volumes/<SCHIJFNAAM>/" exists
    if false then
        mount volume "afp://<IP>:21/"
    end if
end tell

delay 5

close every window

end tell

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

Pyrone89 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 23:00:
[...]het is hun weg of de snelweg (vrij vertaald :D )
Vertaal dit soort dingen alsjeblieft niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Froggle schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 00:02:
[...]

Hiermee is dat opgelost. Je had ook gewoon even terug kunnen lezen. Even een appje van maken in Automator en toevoegen aan je opstartlijstje.

Wat het dus exact doet. Mounten met je netwerk schijf. Als dat niet werkt, probeert ie 'm extern te verbinden (mocht je dat niet hebben ingesteld, dan haal je dat stuk er gewoon uit. Lijkt me niet zo'n probleem als je de code leest). Dan geeft ie je daarvoor 5 seconden. Verbonden? Prima, Finder sluit. Niet verbonden, een pop-upje dat je geen verbinding hebt met je server, en weet je dus dat er iets loos is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
    try
        mount volume "afp://gebruiker:ww@<SCHIJFNAAM>._afpovertcp._tcp.local/<SHARENAAM>"
    on error

end try

end tell

disk "Volumes/<SCHIJFNAAM>/" exists
    if false then
        mount volume "afp://<IP>:21/"
    end if
end tell

delay 5

close every window

end tell
Ja dit heb ik nu ook lol, een soortgelijk script. Ik reageerde alleen even op de poster die zei dat je gewoon een Share kan slepen naar je loginitems. Dat kan inderdaad, maar dan popte de finder dus. Dat bedoelde ik.

Mijn automator geval werkt in ieder geval prima, en doet exact wat het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Ow dat is prima dan! Maar er waren nog meer die daarmee zaten las ik, dus dan ook gelijk voor hun. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Laatst online: 10:45
Chrome werkt nog niet lekker op ML i.c.m. MBPr ... Enige reden waarom ik nu safari gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Jouw redenering is een beetje de wereld op z'n kop. Een wedervraag: waarom zou je Chrome of Firefox willen gebruiken terwijl je Safari standaard met OSX meekrijgt en dit al jaren een geweldig fijne browser is?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja, Chrome is nog wel ok (vooral incognito mode, wat handiger werkt dan safari's private browsing imo) maar firefox vind ik echt een kutbrowser. Toen 't nog phoenix of firebird heette was 't ok, maar sindsdien is 't alleen bergafwaarts gegaan.

* CyBeR gebruikt Safari al sinds versie 1 naar volle tevredenheid.

Op een ding na, trouwens: sinds Lion heeft apple de "weet je zeker dat je wilt quitten?" vraag eruit gehaald omdat ze denken dat dat een goed idee is. Dus nu heb ik best vaak dat ik perongelijk cmd-q ipv cmd-tab. Chrome heeft daar ook wel een geinige fix voor trouwens.

M.a.w. mijn huidige default browser: Safari. Alternatief: Chrome. En firefox alleen als 't nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
TheAshcat schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 00:12:
[...]
Vertaal dit soort dingen alsjeblieft niet :P
Ik secundeer dat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Tabmanagement in Safari vind ik kut. Onder OS X en Windows kan ik via CMD+<cijfer> (of CTRL+<cijfer>) snel een tab kiezen. Maar Safari houdt daar liever bookmarks voor en via CMD+SHIFT+{ of } vind ik niet lekker navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Grappig dat je TextEdit nu kan gebruiken om documenten naar iCloud te verplaatsen, maar hadden ze niet beter net zoals Dropbox en Google Drive een linkje in de Finder sidebar kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Slashdotter schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 00:56:
Grappig dat je TextEdit nu kan gebruiken om documenten naar iCloud te verplaatsen, maar hadden ze niet beter net zoals Dropbox en Google Drive een linkje in de Finder sidebar kunnen zetten?
Omdat iCloud geen extern FS is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:40
Hoi,

ik ben een Mac newbie en heb dan ook pas sinds 2 weken een MacBook Pro met 10.7.4
Er was mij verteld dat ik, mits er binnen 2 maanden een update uit zou komen, recht zou hebben op een gratis update (naar Mountain Lion / 10.8). Ik zou me dan wel eerst moeten registreren.

Ehm.....waar? Hoe werkt dit precies? Ik heb op http://www.apple.com/nl/osx/uptodate/ gekeken, maar wordt daar ook niet veel wijzer.

Kan iemand mij kort uitleggen of ik iets moet doen, of dat ik straks gewoon een update op mijn MacBook kan binnenhalen? Alvast bedankt :)

Verder volg ik dit topic aandachtig ivm. de gevonden bugs.... :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heretic
  • Niet online
Er staat op de site dat je terug moet komen zodra de officiële release er is.

Iemand ook last van het feit dat het Thunderbolt display niet meer "ontwaakt" na een sleep van in mijn geval een MBP? Onder Lion heb ik dat ook gehad, maar daar was het op te lossen door de auto adjust brightness uit te zetten, maar onder ML werkt dit niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Heretic schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:25:
Er staat op de site dat je terug moet komen zodra de officiële release er is.
Dat was me wel duidelijk ja. Het gaat mij erom: moet ik me ergens registreren om die gratis update tegen die tijd te bemachtigen of is dat niet nodig en wordt er automatisch gedetecteerd dat mijn systeem in aanmerking komt voor deze gratis update?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heretic
  • Niet online
Bij de upgrade naar Lion moest je diverse gegevens invullen (o.a. serienummer en een scan van je factuur) en als je een creditcard hebt kun je direct downloaden (geen kosten) of wanneer je geen CC hebt, wachten tot je een code krijgt voor de AppStore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
M.v.Veelen schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:32:
[...]

Dat was me wel duidelijk ja. Het gaat mij erom: moet ik me ergens registreren om die gratis update tegen die tijd te bemachtigen of is dat niet nodig en wordt er automatisch gedetecteerd dat mijn systeem in aanmerking komt voor deze gratis update?
Zodra 10.8 uit is kun je op die site je Serienummer invullen. Die wordt dan gevalideerd en krijg je ML op je AppleID.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Donstil schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:57:
[...]

Zodra 10.8 uit is kun je op die site je Serienummer invullen. Die wordt dan gevalideerd en krijg je ML op je AppleID.
Zo simpel :) ? Helder en duidelijk. Bedankt!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Nu online
BioHazard schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 00:15:
[...]

Ja dit heb ik nu ook lol, een soortgelijk script. Ik reageerde alleen even op de poster die zei dat je gewoon een Share kan slepen naar je loginitems. Dat kan inderdaad, maar dan popte de finder dus. Dat bedoelde ik.

Mijn automator geval werkt in ieder geval prima, en doet exact wat het moet doen.
Staat de aangemaakte mount dan in Finder onder "Devices" of onder "Shares" met de mount naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Weerz schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:20:
[...]

Staat de aangemaakte mount dan in Finder onder "Devices" of onder "Shares" met de mount naam?
Ik weet het zo even niet direct. En juist vandaag heb ik mn Macbook thuis laten liggen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:12

Grin

Ride si sapis.

Sinds eergisteren ML GM draaien @ 2011 MBA maar volgens mij mis ik iets, Power Nap.
Bij mij is onderstaande -rood omlijnde- optie niet aanwezig terwijl mijn MBA compatibel is (zou moeten zijn(?)), iemand een idee?
Afbeeldingslocatie: http://zuiderv.home.xs4all.nl/OSX/PN.jpg

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Grin schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:51:
Sinds eergisteren ML GM draaien @ 2011 MBA maar volgens mij mis ik iets, Power Nap.
Bij mij is onderstaande -rood omlijnde- optie niet aanwezig terwijl mijn MBA compatibel is (zou moeten zijn(?)), iemand een idee?
[afbeelding]
Heb ik ook niet, terwijl als ik er op zoek het wel naar voren komt. MBA 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

me_mrtn schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:02:
[...]

Heb ik ook niet, terwijl als ik er op zoek het wel naar voren komt. MBA 2011.
Wat bedoel je met "als ik er op zoek het wel naar voren komt"?
Zou je dat willen verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Grin schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:04:
[...]

Wat bedoel je met "als ik er op zoek het wel naar voren komt"?
Zou je dat willen verduidelijken?
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2rxir0k.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
Ik vermoed dat er eerst nog een bios update moet komen mijn Air van mid 2012 heeft het ook geen Power Nap met de GM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Mijn macbook Air, geeft die wel gewoon weer. GM build. Macbook Air is een mid 2011. Ook zonder zoekopdracht.

[ Voor 13% gewijzigd door carpebios op 13-07-2012 10:18 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat is vreemd, op mijn Air 2010 is de optie wel aanwezig

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

stormfly schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:12:
Ik vermoed dat er eerst nog een bios update moet komen mijn Air van mid 2012 heeft het ook geen Power Nap met de GM.
Dan zou inderdaad kunnen, gezien wij allemaal dit probleem hebben zal het wel worden opgelost (door een firmware upadate). Thanks voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Hebben jullie de GM over de DP4 geïnstalleerd (zoals ik), of nog een keer fris vanaf een externe usb of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ik heb een clean install gedaan van de eerste DP en ben zo aan het updaten geweest. Voor de release wipe ik m'n systemen toch nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

* Grin Clean install van de ML GM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:21
CyBeR schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 00:51:
Mja, Chrome is nog wel ok (vooral incognito mode, wat handiger werkt dan safari's private browsing imo) maar firefox vind ik echt een kutbrowser. Toen 't nog phoenix of firebird heette was 't ok, maar sindsdien is 't alleen bergafwaarts gegaan.

Op een ding na, trouwens: sinds Lion heeft apple de "weet je zeker dat je wilt quitten?" vraag eruit gehaald omdat ze denken dat dat een goed idee is. Dus nu heb ik best vaak dat ik perongelijk cmd-q ipv cmd-tab. Chrome heeft daar ook wel een geinige fix voor trouwens.

M.a.w. mijn huidige default browser: Safari. Alternatief: Chrome. En firefox alleen als 't nodig is.
Wat is die fix van Chrome dan? Want ik las je post... druk op Cmd + Q... browser weg :p

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb de GM over DP4 geïnstalleerd, ging vlekkeloos.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ik denk dat daar het verschil dus inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
XyritZz schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:24:
[...]

Wat is die fix van Chrome dan? Want ik las je post... druk op Cmd + Q... browser weg :p
Er is een instelling óf bij de normale Chrome instellingen óf bij about:flags waar je kunt aangeven dat je langer dan normaal CMD+Q in moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Mountain lion draait inderdaad erg strak op mijn Mbp mid 2010. Enige waar ik een bug of iets kan vinden is als ik mission control opstart met wat programma's open. Dan zie ik niks op de plaats waar safari zou moeten staan , kan er wel klikken en dan krijg ik netjes safari te zien maar in het overzicht houd hij zich dus schuil. Meer mensen met dat probleem?

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

XyritZz schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:24:
[...]

:D

Je moet eerst in de application menu 'warn before quitting' aanzetten. Om de een of andere reden staat 't standaard uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Als ik op Power Nap zoek op m'n MBP mid 2010 dan geeft hij wel mooi aan dat het in Energy Saver zou moeten zitten. Maar als ik daar in ga dan zie je natuurlijk niets, want het ondersteund het niet.

Foei Apple! Niet netjes! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 13:08
Ben een OSX gebruiker sinds 10.7. Ik ga natuurlijk ook over op 10.8, maar wil graag weten of er voor-/nadelen zijn voor een update versus een clean install. Ik lees er verschillende dingen over. Wat is jullie mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai sinds kort Mountain Lion en in Lion was ik gewend om mijn accuduur in minuten te zien. Ik krijg het met Mountain Lion echter niet voor elkaar. De optie ontbreekt gewoon weg. Meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:41:
Draai sinds kort Mountain Lion en in Lion was ik gewend om mijn accuduur in minuten te zien. Ik krijg het met Mountain Lion echter niet voor elkaar. De optie ontbreekt gewoon weg. Meer mensen dit?
Die is er niet, daar zul je even op het item in de menubar moeten klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, als dat het enige is :-). Voor de rest nog geen gekke dingen meegemaakt met Mountain Lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:52:
Je moet eerst in de application menu 'warn before quitting' aanzetten. Om de een of andere reden staat 't standaard uit.
Gouden tip, heb al een paar keer per ongeluk CMD+Q ipv CMD+W gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Simon Shipperd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:49:
Met de wifi scheelt toch niets? Werkt hier toch perfect en heeft ook meteen verbinding na sluimerstand.
Same here, ik had bij Lion dat wifi op random momenten eruit tviel, nu met ML nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
me_mrtn schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:45:
[...]
Die is er niet, daar zul je even op het item in de menubar moeten klikken.
Ja, de 10.7.4 versie van de retina pro heeft dit ook niet meer, las ik.. Maar met ML is het dus voor alle modellen zo dat je het niet meer in de menubalk kan zien.

Ik snap niet helemaal wat Apple hier nou zo'n probleem aan vindt dat ze het er helemaal uit gehaald hebben, nadat het 10 jaar in het OS gezeten heeft :S Ik hou het altijd wel een beetje in de gaten, vooral als ik iets zwaars opstart :) Maargoed onoverkomelijk is het natuurlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
GekkePrutser schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:00:
[...]

Ja, de 10.7.4 versie van de retina pro heeft dit ook niet meer, las ik.. Maar met ML is het dus voor alle modellen zo dat je het niet meer in de menubalk kan zien.

Ik snap niet helemaal wat Apple hier nou zo'n probleem aan vindt dat ze het er helemaal uit gehaald hebben, nadat het 10 jaar in het OS gezeten heeft :S Ik hou het altijd wel een beetje in de gaten, vooral als ik iets zwaars opstart :) Maargoed onoverkomelijk is het natuurlijk ook niet.
De MBPR draait dan ook op een speciale build van Lion. Maar waarom is een grote vraag. Misschien dat percentages positiever geïnterpreteerd worden dan tijden? Ik vind het jammer, maar er zijn altijd nog alternatieve batterijmeters te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi1983
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06-2021
Eigenlijk vind ik het wel logisch want de accuduur in minuten zegt namelijk niet zoveel, heb je nog 3 uur tijdens het browsen dan heb je misschien nog maar 1 uur om een DVD te kijken. Dit is TE algemeen, vind het dus wel goed dat ze nu gewoon aangeven hoeveel % je batterij nog vol zit net zoals dit ook op de iPad en iPhone het geval is (daar zal het ook mee te maken hebben natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
Ik heb hier blijkbaar wel weer last met de (in mijn ogen) meest irritante functie die er sinds Lion in steekt, die resume optie.

Afbeeldingslocatie: http://i1063.photobucket.com/albums/t520/Sienna-Skies/Schermafbeelding2012-07-13om184829.png

Dit zou er toch voor moeten zorgen dat, als ik herstart of afsluit en de dag erna m'n mbp terug opzet, dat hij gewoon clean begint, niet? Want niets is zo irritant dan een hele tijd te moeten wachten omdat ML alle software terug opstart, al helemaal als het hier niet over de lichtste software gaat (zoals photoshop, illustrator,..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

CyBeR schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 00:51:

Ik vind Opera nog altijd een heel fijn alternatief. Volgens mij ben ik een van de weinige die dat een fijne snelle alternatieve browser vind.
FireFox sucks balls indeed. Onder Windows preferrer ik tegenwoordig ook liever Chrome. Al hoef ik gelukkig voor mijn werk ook niet meer met Windows te werken, dus dat scheelt... C1000.

Ontopic: Snow Leopard vind ik qua features nog altijd het beste OS van Mac OS X.
Ben benieuwd waar ze volgend jaar mee komen

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Simon Shipperd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:51:
Ik heb hier blijkbaar wel weer last met de (in mijn ogen) meest irritante functie die er sinds Lion in steekt, die resume optie.

[afbeelding]

Dit zou er toch voor moeten zorgen dat, als ik herstart of afsluit en de dag erna m'n mbp terug opzet, dat hij gewoon clean begint, niet? Want niets is zo irritant dan een hele tijd te moeten wachten omdat ML alle software terug opstart, al helemaal als het hier niet over de lichtste software gaat (zoals photoshop, illustrator,..)
Wat staat er als je op de Power-button drukt? Misschien overrule je het daar nu mee namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
Ik gebruik m'n powerbutton nooit om m'n laptop af te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Simon Shipperd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:07:
Ik gebruik m'n powerbutton nooit om m'n laptop af te zetten.
Dat vraag ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
"open vensters opnieuw bij opnieuw inloggen" stond nog aangevinkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Nu online
Ben erachter waarom de mount niet bij devices kwam te staan.
smb:// en dan staat hij er netjes bij...afp:// en komt er niks bij devices. :X

Het jammere is dat door smb:// de snelheid gehalveerd wordt, 13MB/s en bij afp:// gaat hij netjes tot 31MB/s voor bestanden overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duchaantje
  • Laatst online: 21-06-2023
Bij herinneringen kun je in het notificationcenter instellen dat je een badge appsymbool wil hebben. Wel aangevinkt maar wordt niet weergegeven. Wie weet hoe dit werkt of is dit nog een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Dat auto-unmounten werkt blijkbaar niet bij alle .dmg's, geen idee waar dat dan weer aan ligt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
PBP schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:05:
Dat auto-unmounten werkt blijkbaar niet bij alle .dmg's, geen idee waar dat dan weer aan ligt :?
Geen idee, er werd hier melding van gemaakt, maar ik heb het nog nergens gemerkt. Zowel DMG's van Apple als van derden werden niet verwijderd of ge-unmount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online
me_mrtn schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:09:
[...]

Geen idee, er werd hier melding van gemaakt, maar ik heb het nog nergens gemerkt. Zowel DMG's van Apple als van derden werden niet verwijderd of ge-unmount.
Die melding maakte ik ja, bij sommige werd hij automatisch geunmount nadat je het programma start. Alleen nu dus gek genoeg niet meer. Weet ook niet meer bij welke programma's dat nou was :X

EDIT: Bij dropbox 1.5.8 beta build (met mountainlion support)

[ Voor 6% gewijzigd door PBP op 14-07-2012 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
PBP schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:30:
[...]

Die melding maakte ik ja, bij sommige werd hij automatisch geunmount nadat je het programma start. Alleen nu dus gek genoeg niet meer. Weet ook niet meer bij welke programma's dat nou was :X

EDIT: Bij dropbox 1.5.8 beta build (met mountainlion support)
Hé, verrek! Bij Dropbox 1.5.8 is dat inderdaad zo. Heb Finder open gehouden om te zien of de unmount ook plaats vond. Bij het starten van het programma werd de DMG netjes weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online
me_mrtn schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 13:56:
[...]

Hé, verrek! Bij Dropbox 1.5.8 is dat inderdaad zo. Heb Finder open gehouden om te zien of de unmount ook plaats vond. Bij het starten van het programma werd de DMG netjes weggehaald.
Ja precies, waarschijnlijk iets dat developers moeten gaan inbouwen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Waarschijnlijk wel.

PS: Me_martin, ik word weer de ganze dag gek van de meldingen over file in use als ik een PDF wil deleten. Er zit dus toch echt iets in Lion (en daarvoor) wat bepaalde files in Preview in use laat, wat dus gezien jouw ervaringen moet zijn verholpen in Mountain Lion. Goed om dit even scherp in de gaten te houden, want ik wordt er gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ik heb net weer een complete system freeze gehad, terwijl ik bezig was met een productreview in Safari. Verder stonden iTunes, Activiteitenweergave en Last.fm open. In de Console was (zoals gebruikelijk) nog niets te herkennen. Hopelijk komt dit niet zo vaak voor als tijdens de DP's.
PBP schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 13:57:
[...]

Ja precies, waarschijnlijk iets dat developers moeten gaan inbouwen ofzo
Zou wel een prima toevoeging zijn ja. Ga ik later nog eens even induiken.
Pyrone89 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:31:
Waarschijnlijk wel.

PS: Me_martin, ik word weer de ganze dag gek van de meldingen over file in use als ik een PDF wil deleten. Er zit dus toch echt iets in Lion (en daarvoor) wat bepaalde files in Preview in use laat, wat dus gezien jouw ervaringen moet zijn verholpen in Mountain Lion. Goed om dit even scherp in de gaten te houden, want ik wordt er gek van.
Ik heb er in ML geen last van. Ik kan straks nog even kijken op een ouder systeem van mij wat net een verse installatie heeft gekregen van Lion.

Geen Martin alsjeblieft, dat is niet mijn naam. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online
Gister ook wat problemen gehad. Teksverwerker liep vast, haalde Finder onderuit en kreeg overal draaiende balletjes in Finder. Dacht even dat mijn HDD was overleden. Powerknop in moeten houden om hem uit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvdL
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-12-2021
Chillco schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:27:
Ik heb hetzelfde probleem als wat ik ook al met DP3 en DP4 had. Ik krijg wel verbinding met mijn wifi netwerk maar het internet is ver te zoeken. Op andere wifi netwerken werkt het wel gewoon. Dit probleem doet zich voor bij twee verschillende macbooks dus het is duidelijk dat het aan mijn wifi ligt (aan draad werkt het ook gewoon).
Er waren hier meerdere mensen die hetzelfde probleem hadden. Iemand dit al opgelost? Of heeft iemand anders suggesties? Ik vind dit maar een vreemd probleem omdat er geen enkel probleem is onder Lion en alle telefoons etc. hier hebben ook nergens last van.
Exact hetzelfde probleem hier op twee Macbook pro's 13" early 2011. Zowel bij update als clean install. Ik heb ondertussen voor de zekerheid al een ander modem/router gebruikt (KPN Experia Box), zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 14-09 22:14
Mijn wifi kakt ook regelmatig in, terwijl al mijn amdere apparatuur probleemloos functioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
PBP schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:48:
Gister ook wat problemen gehad. Teksverwerker liep vast, haalde Finder onderuit en kreeg overal draaiende balletjes in Finder. Dacht even dat mijn HDD was overleden. Powerknop in moeten houden om hem uit te krijgen.
Laatst problemen gehad. Mail.app liep vast, waarna de helft van de knoppen niet meer werkte. Enige wat er nog op zat was de Powerknop inhouden, ik hoorde het klikje, maar er gebeurde niets. Stekker eruit heeft geen zin, want de accu ging nog zo 6 uur mee. Uiteindelijk. Klep dichtgedaan en na een halve minuut weer open. Hèhè, Mail.app gestopt.

Daarna niet meer van dit soort akelige momenten meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillco
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:42
RalphvdL schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 19:04:
[...]
Exact hetzelfde probleem hier op twee Macbook pro's 13" early 2011. Zowel bij update als clean install. Ik heb ondertussen voor de zekerheid al een ander modem/router gebruikt (KPN Experia Box), zonder resultaat.
Na wat Google-werk vond ik één ander iemand die hetzelfde probleem had. Diegene had ook een KPN Experia Box (heb ik dus ook). Hij had het probleem opgelost met de volgende instellingen:
IEEE 802.11g only
Channel op 7 (Als deze maar niet op automatisch staat)
Enable WMM QoS (Uitgezet)
Bij mij werkt het nu ook prima. Toch vreemd dat dit nodig moet zijn en ben benieuwd hoeveel geklaag er gaat komen van KPN klanten wanneer ML straks officieel uitgebracht wordt.

iOS 6 schijnt precies hetzelfde te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Ben al een 'minpuntje' tegengekomen van ML, video's op m'n geheugenkaart worden tegenwoordig gezien als een groot bestand genaamd PRIVATE (van het type AVCHD) gezien terwijl het in Lion nog gewoon een folderstructuur was van: AVCHD > BDMV > STREAM > m'n filmpjes.

Om die filmpjes eruit te halen moet ik vanaf PRIVATE nu dus 3x view package content doen om erbij te komen.
Ik kan dit geen verbetering tov Lion noemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Slashdotter op 16-07-2012 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
Ja en ik zit gisteren te stoeien met mijn sony camcorder en ervaar exact hetzelfde, vreemd gedrag. Je kunt nu niet even snel je filmpjes per datum ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 19:48
Ondertussen toch wat meer irritante bugjes tegen gekomen, lijkt specifiek in Safari.. Bij het typen van tekst zie ik vaak dat de cursor stopt en het laatste teken steeds vervangen wordt (alsof je in een textbox waar een character limit op staat typt). Zodra ik op enter druk verschijnt de volledige tekst zoals ik die eigenlijk getypt hebt gewoon. Daarnaast worden bewegende dingen erg vaag weergeven, bijvoorbeeld in de carrousel hier op tweakers, als ik hier met de muis overheen ga laat dit een heel spoor achter. Idem bij enkele andere sites.

Heb van beide issues al een bugreport ingestuurd, meerdere mensen die deze bugs tegen zijn gekomen?
Pagina: 1 ... 9 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.