[OS X Mountain Lion 10.8] Ervaring & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 35 Laatste
Acties:
  • 240.487 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Raar genoeg werkt de installer in een download van Usenet wel.

Ach ik heb het georobeerd via de legale manier zullen we maar zeggen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Vreemd. Die zouden toch identiek moeten zijn.

Hier moest ik FileVault echt heel erg uitzetten trouwens-- ik heb op m'n ssd twee partities, een met en een zonder crypto. Ik heb FV uitgezet, toen werkte 't nog niet. Daarna heb ik gewacht tot het decrypten klaar was en heb ik die resterende partitie ook omgezet naar een normale niet-corestorage partitie (met 'diskutil cs revert'). Toen pas wilde de installer booten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 21:23
Draai GM, moet zeggen wel wat verbeteringen. Vooral Safari :9
Wel alleen het probleem dat ik bij Finder onder devices mijn netwerkshare naar mijn synoligy in Lion had staan, maar die krijg ik daar met geen mogelijkheid meer terug.
Heb een script die mount, en op de desktop staat hij ook netjes...
Maar wil hem ook bij devices hebben staan.
(preferences nagelopen, alles staat aan)

Iemand een idee of dat verandert is in mountain lion?

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:03
@Weerz: Mijn WD My Book Live laat ik ook dmv een opstart script verbinden. Werkt nog steeds perfect onder Mountain Lion.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
tell application "Finder"
    try
        mount volume "afp://gebruiker:ww@<SCHIJFNAAM>._afpovertcp._tcp.local/<SHARENAAM>"
    on error

end try

end tell

disk "Volumes/<SCHIJFNAAM>/" exists
    if false then
        mount volume "afp://<IP>:21/"
    end if
end tell

delay 5

close every window

end tell

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spammerboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09-2020
Wanneer ik nu de GM installeer, hoe gaat het dan wanneer ML officieel uitkomt? Krijg ik dan problemen met updates enzovoorts of gaat dat gewoon zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Laatst online: 08:03
Ik begin nu iets te missen. Ik deed eerder een geforceerde handshake als ik van scherm switchte, dat deed ik bij Lion met Cmd+F2. Echter werkt deze optie nu niet meer. Heeft iemand al ontdekt waar die nu onder staat bij ML?

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik lees her en der dat veel meer mensen het probleem hebben van wel WiFi maar geen internet zowel met Mountain Lion als ook met iOS 6 , als er een Airport Express op de router aangesloten word dan werkt internet via WiFi wel weer (via de AIrport Exress uiteraard) het kan niet waar zijn dat dit een oplossing moet zijn ? Fijn als je buiten de deur gebruik maakt van WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Lion nooit WIFI share via ethernet voor elkaar gekregen op mijn iMac. Nu met ML gaat het flawless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Hmm, no Xcode for ML atm.

Afbeeldingslocatie: http://dir.agosto.nl/dump/Screen%20Shot%202012-07-11%20at%206.45.02%20AM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je kopen als ML uit is gozer... je kan 'm ook wel vinden op de manier dat je deze GM vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Spammerboy schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 00:46:
Wanneer ik nu de GM installeer, hoe gaat het dan wanneer ML officieel uitkomt? Krijg ik dan problemen met updates enzovoorts of gaat dat gewoon zonder problemen?
Nou de GM is gewoon te updaten naar 10.8.1 enz. Het nadeel is alleen dat je hem niet meer kunt kopen in de Sore omdat je dan een melding krijgt hem al te hebben draaien.

Daarom zal je 1 machine nog op Lion moeten houden zodat je hem nog kunt kopen.
CyBeR schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 22:51:
Vreemd. Die zouden toch identiek moeten zijn.

Hier moest ik FileVault echt heel erg uitzetten trouwens-- ik heb op m'n ssd twee partities, een met en een zonder crypto. Ik heb FV uitgezet, toen werkte 't nog niet. Daarna heb ik gewacht tot het decrypten klaar was en heb ik die resterende partitie ook omgezet naar een normale niet-corestorage partitie (met 'diskutil cs revert'). Toen pas wilde de installer booten.
Nou dat was het bij mij naar DP4 dus ook. Hier kreeg ik het niet lekker voor elkaar.
Ik heb 4 Machines waar ik de GM op ging zetten en het is pas bij 2 gelukt. 1 met de orginele Dev download (iMac 2011) en 1 juist met een download via Usenet (MBP 2011). Een MacMini (2011) en een Mbp (2009) willen nog niet echt, 1 daarvan heeft nooit zijn ssd in filevault gehad maar wilde toch niet installeren.

Raar gebeuren is het, hoop voor Apple dat ze het oplossen voor de officiele Download beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:33
Gek, maar als je ML hebt draaien, heb je toch ook gewoon toegang tot de Xcode die hier bij hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:00

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dan moet je wel de laaste uit de dev. downloaden...

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:45
Wat mij opvalt is het gene links onder.
Afbeeldingslocatie: http://f25.img-up.net/ScreenShot3a8b.png

[ Voor 4% gewijzigd door carpebios op 11-07-2012 09:35 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
carpebios schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:34:
Wat mij opvalt is het gene links onder.
[afbeelding]
Via Jabber is MSN gewoon in te stellen. Al sinds iChat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ah, vandaar. Dat wist ik niet. Althans kan me niet herinneren dat ik dit bewust gedaan hebt :)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
carpebios schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:37:
Ah, vandaar. Dat wist ik niet. Althans kan me niet herinneren dat ik dit bewust gedaan hebt :)
Messages neemt dat over van iChat. Zo staat mijn GTalk er ook in, terwijl ik dat binnen Messages nooit heb ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Bedankt! Weer wat geleerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:40
RnB schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:36:
Ik ben 10.8 GM aan het binnen hengelen, ben benieuwd hoe deze versie draait. Tot en met DP4 draaide niet helemaal lekker op zowel mijn MBP 13'' als op mijn huidige rMBP. Kleine bugs die grote irritaties tot gevolg hadden.
Hopelijk zijn deze opgelost.

[...]

Is allang aangegeven.
Bij mij werkt de CUT optie niet meer na ik ben upgrade naar 10.8 GM. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

sorted.bits schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:19:
[...]

Gek, maar als je ML hebt draaien, heb je toch ook gewoon toegang tot de Xcode die hier bij hoort?
Klopt. Gisteren na veel te weinig slaap begonnen met installeren. En ik wou alles lekker via de App Store doen, maar even vergeten dat je Xcode uit de ADC moet halen.

@Common.Sense: wow, vanwaar alle haat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Hij heeft wel gelijk, je kan hem vinden (in de ADC) waar je ook ML vond (ook in de ADC :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er kwam gisterenavond een update van Claire haar stem binnen. Wat er veranderd of verbeterd is? Dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Is er iemand hier met een developer account die de InstallESD.dmg direct van Apple kan shasummen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Laatst online: 10:45
Ik heb de Mountain Lion GM geinstalleerd. Ik had al langer (vanaf DP2 / 3) last ervan dat timemachine niet meer wilt. Ik krijg constant de melding dat de disk corrupt is en hij opnieuw wilt backuppen. Gezien ik nu mijn MBPr binnen heb en vanaf de timemachine backups wil terugzetten op deze nieuwe macbook is dat erg vervelend allemaal.
Ik heb gelezen dat er nieuwe beveiligingen zijn ingebouwd en denk dat dat mij de nek omdraait. Is het echter mogelijk dat ik direct op de sparebundle mijn bestanden / programma's terughaal?

* _Piwi_ gaat maar eens uitzoeken hoe ik mijn eigen TM brouwsel met ML aan de gang krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Kan iemand mij vertellen of de Safari versie in ML wel weer het activity venster heeft zoals deze in alle voorgaande Safari versies wel zat. De beta die ik laatst geïnstalleerd had had dit venster namelijk niet meer en die miste ik behoorlijk met mijn werk.

Afbeeldingslocatie: http://www.thewwwblog.com/images/apple/safari-activity-video.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Splendid schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:15:
Kan iemand mij vertellen of de Safari versie in ML wel weer het activity venster heeft zoals deze in alle voorgaande Safari versies wel zat. De beta die ik laatst geïnstalleerd had had dit venster namelijk niet meer en die miste ik behoorlijk met mijn werk.

[afbeelding]
CMD+Option+A werkt in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:56:
Is er iemand hier met een developer account die de InstallESD.dmg direct van Apple kan shasummen?
Ik heb de orginele InstallEDS.dmg maar moet je me heel ff uitleggen wat "shasummen" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Donstil schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:06:
[...]

Ik heb de orginele InstallEDS.dmg maar moet je me heel ff uitleggen wat "shasummen" is.
Een SHA1 checksum genereren en deze hier even posten oid. Kwestie dat andere mensen, die vermoedelijk de GM via non-apple sources hebben vastgekregen, kunnen nagaan of hun kopie wel the real deal is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Direct uit de app store?

shasum InstallESD.dmg in terminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:47
e5dd2bf5560033cade7dd7d7da5ceec49f701b0e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Weer wat geleerd ;)

shasum /users/stil/desktop/InstallESD.dmg
SHA1(/users/stil/desktop/InstallESD.dmg)= e5dd2bf5560033cade7dd7d7da5ceec49f701b0e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ok. Dat klopt met wat ik had dus iemand die stelde dat dat niet klopte liep alleen maar paniek te zaaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zitten we nou allemaal ook op macrumors? ;)

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Toch een aantal bugs tegen gekomen icm. third party apps:
Chrome, gaat ineens uit zichzelf naar beneden lopen scrollen op pagina's (kan ik nog inkomen, third party)
(Totall) Finder loopt soms, kan ik nergens klikken alleen (rood balletje) afsluiten (ik gooi dat voor nu ook op third party)

Maar ook normale bugs:
Twitter, logt niet automatisch in, en geeft melding over iCloud die die eigenlijk maar één keer hoeft te geven en niet elke keer als ik wil inloggen op Twitter. (= wat mij betreft een bug)

Voor de rest, Safari vind ik op dit moment het fijnst werken van het hele OS.
Google in de browserbalk is een verademing!
Mijn opstart tijd (icm. SSD) is van 12 seconden op Lion naar 19 seconden gegaan (kan komen dat ik geen clean install heb gedaan, maar vind het toch nadelig). Afsluiten duurt ook langer.

Berichtencentrum, ik doe er eigenlijk nog geen reet mee...af en toe even leuk op klikken, maar verder zie ik het nut er nog niet van in. Ik vind het een iOS feature en begrijp heel goed Apple's marketing strategie erachter om iOS users op de Mac te krijgen.

Dicteer functie, is ook best uber: (twee keer Fn toets):
just me sir man where can I find the post office
had moeten zijn:
Excuse me sir, madam, where can i find the post office?
best netjes dus..

I don't American Express contorting the
had moeten zijn:
excuseer mij, waar kan ik het postkantoor vinden?
Maar das logisch, want dicteerfunctie is vooralsnog alleen Engels, Duits en nog een paar talen.

Ik geef Mountain Lion op dit moment als cijfer een 6-.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Underworld schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:00:
Toch een aantal bugs tegen gekomen icm. third party apps:
Chrome, gaat ineens uit zichzelf naar beneden lopen scrollen op pagina's (kan ik nog inkomen, third party)
(Totall) Finder loopt soms, kan ik nergens klikken alleen (rood balletje) afsluiten (ik gooi dat voor nu ook op third party)

Maar ook normale bugs:
Twitter, logt niet automatisch in, en geeft melding over iCloud die die eigenlijk maar één keer hoeft te geven en niet elke keer als ik wil inloggen op Twitter. (= wat mij betreft een bug)

Voor de rest, Safari vind ik op dit moment het fijnst werken van het hele OS.
Google in de browserbalk is een verademing!
Mijn opstart tijd (icm. SSD) is van 12 seconden op Lion naar 19 seconden gegaan (kan komen dat ik geen clean install heb gedaan, maar vind het toch nadelig). Afsluiten duurt ook langer.

Berichtencentrum, ik doe er eigenlijk nog geen reet mee...af en toe even leuk op klikken, maar verder zie ik het nut er nog niet van in. Ik vind het een iOS feature en begrijp heel goed Apple's marketing strategie erachter om iOS users op de Mac te krijgen.

Dicteer functie, is ook best uber: (twee keer Fn toets):
just me sir man where can I find the post office
had moeten zijn:
Excuse me sir, madam, where can i find the post office?
best netjes dus..

I don't American Express contorting the
had moeten zijn:
excuseer mij, waar kan ik het postkantoor vinden?
Maar das logisch, want dicteerfunctie is vooralsnog alleen Engels, Duits en nog een paar talen.

Ik geef Mountain Lion op dit moment als cijfer een 6-.
Welke Chrome channel draai je dan? Met de normale als de beta heb ik geen problemen met rare scrollacties. Over het berichtencentrum, ik vind het juist enorm fijn. Helemaal in combinatie met de Twitter/Facebook integratie. Snel even kijken of ik niets vergeten ben, meldingen komen netjes binnen. Dicteerfunctie werkt niet echt briljant, maar dat lijkt mij nog niet zo'n al te groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ik vind de dicteerfunctie juist geniaal werken! Ik heb er al best veel gebruik van gemaakt. Ik ben niet zo goed in spelling, dus nu kan ik gewoon mijn zin opzeggen en het staat er 6 van de 10 keer prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

me_mrtn schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:07:
[...]

Welke Chrome channel draai je dan? Met de normale als de beta heb ik geen problemen met rare scrollacties. Over het berichtencentrum, ik vind het juist enorm fijn. Helemaal in combinatie met de Twitter/Facebook integratie. Snel even kijken of ik niets vergeten ben, meldingen komen netjes binnen. Dicteerfunctie werkt niet echt briljant, maar dat lijkt mij nog niet zo'n al te groot probleem.
Versie 20.0.1132.47

Oh... kan blijkbaar ook updaten met Chrome zelf, wist ik veel :X
Wellicht helpt het al...
Bijwerken bijna voltooid. Start Google Chrome opnieuw om de update te voltooien.
Dicteerfunctie vind ik ook chill, ben benieuwd of ze het ook gaan uitbreiden later en Siri toepassingen erin gaan verwerken. Kan best handig zijn met het oog op multitasking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
Ze hebben ook iets aan de standaard kleurinstelling gedaan of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:23
PBP schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:40:
Ze hebben ook iets aan de standaard kleurinstelling gedaan of ligt dat aan mij?
T.o.v. Lion wel, t.o.v. de andere DP's niet zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
RVE_NL schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:41:
[...]

T.o.v. Lion wel, t.o.v. de andere DP's niet zover ik weet
Heb het op mijn MacBook niet zo heel erg doorgehad. Maar op mn iMac spettert het van het scherm, voelt bijna of ik een nieuwe iMac gekocht heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 19:48
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:09:
Waar is Facebook integratie? Kan alleen Twitter vinden.
Dit is enkel los in het developer portal te downloaden en komt pas in de herfst (vermoedelijk samen met iOS 6) als standaard onderdeel van Mountain Lion.

Vind ML over het algemeen lekker draaien, voelt soepeler aan dan Lion. Documents in the Cloud werkt heerlijk, nu nog even wachten tot ML in de App Store komt zodat ook iWork een update krijgt. Toch ook aantal dingetjes die nog niet lekker werken, waaronder:

- Gelezen mail verdwijnt niet altijd uit Notification Center
- Na het aansluiten van mijn externe monitor blijven de icoontjes op mijn bureaublad soms op de oude plek staan (op laptop rechts in de hoek staat op extern dan ineens halverwege)
- Xcode crashed als bij het debuggen van een iOS app de iOS app crashed, geen idee of dat aan ML of de GM van Xcode 4.4 ligt)
- Zo nu en dan freezed een app even compleet, voor +- 1 a 2 seconden o.a. met TextEdit en Mail gehad.

Vooralsnog bijna geen apps tegen gekomen dit problemen geven onder ML, hier alleen Dropbox: Recent files bekijken doet niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
Jannis schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:48:
[...]

Vooralsnog bijna geen apps tegen gekomen dit problemen geven onder ML, hier alleen Dropbox: Recent files bekijken doet niets meer.
Hiervoor is inmiddels een beta uitgebracht voor ML. Wel gebruiken op eigen risico en een backup maken voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Dictation is een prachttool! Gebruik het bijna overal voor en hij moet nog een fout maken :). Werkt echt heerlijk. Nooit verwacht dat ik het zo vaak zou gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Eduardboon schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:00:
Dictation is een prachttool! Gebruik het bijna overal voor en hij moet nog een fout maken :). Werkt echt heerlijk. Nooit verwacht dat ik het zo vaak zou gebruiken
Dan spreek je wel foutloos en accentloos Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 21:23
Froggle schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 00:14:
@Weerz: Mijn WD My Book Live laat ik ook dmv een opstart script verbinden. Werkt nog steeds perfect onder Mountain Lion.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
    try
        mount volume "afp://gebruiker:ww@<SCHIJFNAAM>._afpovertcp._tcp.local/<SHARENAAM>"
    on error

end try

end tell

disk "Volumes/<SCHIJFNAAM>/" exists
    if false then
        mount volume "afp://<IP>:21/"
    end if
end tell

delay 5

close every window

end tell
Thanks, ik heb de volgende code

code:
1
2
3
    mount volume "afp://username:password@server"
end tell

Hij mount wel, koppeling staat op desktop en kan er ook gewoon in.
Alleen in finder stond deze ook altijd bij devices onder Macintosh HD in Lion.
In mountain lion komt hij er niet bij te staan....

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kan je in Mountain Lion nu eigenlijk ook full screen gebruiken in combinatie met meerdere schermen? Met Lion krijg je dan een prachtig linnenpatroon te zien op je externe scherm :) Ik weet dat. De meeste mensen daar niks aan hebben maar dit zou voor mij wel verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannis
GekkePrutser schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:14:
Kan je in Mountain Lion nu eigenlijk ook full screen gebruiken in combinatie met meerdere schermen? Met Lion krijg je dan een prachtig linnenpatroon te zien op je externe scherm :) Ik weet dat. De meeste mensen daar niks aan hebben maar dit zou voor mij wel verschil maken.
Nee, als je een app fullscreen draait is het andere scherm nog steeds onbruikbaar. Wel jammer inderdaad, gebruik zelf mijn externe monitor als primair scherm en zou het bij full screen gebruik ook wel prettig vinden als ik mijn tweede scherm gewoon kon blijven gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Jannis op 11-07-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
GekkePrutser schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:14:
Helaas niet, dit is het scherm van mijn MBA als ik hem heb gekoppeld aan een externe monitor, waarop Full screen de Mac App Store draait.

Shit, toch eens wat sneller met de upload aan de gang. :P

[ Voor 5% gewijzigd door me_mrtn op 11-07-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Shit ik kom er net achter dat in Mountain Lion GM Cheetah niet meer werkt.
Best wel balen aangezien ik net mijn machines allemaal heb geupdate.

Er is niet heel toevallig hier iemand die daar een oplossing voor heeft he? Op Google vind ik uiteraard nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Backup terug zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Terug naar Lion bedoel je?
Ik heb geen recente Timemachine van deze mac dus terug is helaas geen optie.

Heb ML trouwens ovr Lion geinstalleerd als upgrade dus alles staat er nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannis
Die uit de App Store? Wachten tot ML publiekelijk beschikbaar is dan... Pas sinds de GM uit is kunnen ontwikkelaars versies voor ML inzenden voor publicatie.

@PBP: Tnx, beta net even geinstalleerd, die lost het probleem inderdaad op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Kan iemand controleren of Preview in 10.8 niet meer het legen van de prullenbak blokkeert.

In voorgaande OSX versies moest je Preview sluiten als je iets wilde verwijderen dat je pas nog hebt geopend met preview of moest je veilig verwijderen gebruiken (duurt 7x zo lang als normaal verwijderen).

Dit is wat mij betreft nog steeds 1 van de grootste irritatiepunten en productiviteitskillers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Pyrone89 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:33:
Kan iemand controleren of Preview in 10.8 niet meer het legen van de prullenbak blokkeert.

In voorgaande OSX versies moest je Preview sluiten als je iets wilde verwijderen dat je pas nog hebt geopend met preview of moest je veilig verwijderen gebruiken (duurt 7x zo lang als normaal verwijderen).

Dit is wat mij betreft nog steeds 1 van de grootste irritatiepunten en productiviteitskillers.
Geen enkel probleem. Wel de Prullenbak via de Dock geleegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jannis schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:29:
Die uit de App Store? Wachten tot ML publiekelijk beschikbaar is dan... Pas sinds de GM uit is kunnen ontwikkelaars versies voor ML inzenden voor publicatie.
AppStore? Nee ik bedoelde Cheetah template.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
me_mrtn schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:36:
[...]

Geen enkel probleem. Wel de Prullenbak via de Dock geleegd.
Ok, dat zou mooi zijn. Ik leeg hem ook altijd via Dock. Je hebt niet per ongeluk Preview gesloten, Veilig legen aanstaan of een file gebruikt die je een tijdje niet meer hebt geopend in Preview? Dan treed het namelijk sowieso niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannis
Oh ok, never mind dan :).

@hierboven: Hier ook geen last van. Maar weet je zeker dat het aan Preview ligt? Heb onder Lion wel vaker gehad dat bestanden 'in use' waren bij het legen van de prullenbak, maar daar zaten ook files tussen die uberhaupt niet met Preview geopend kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:09
Ik heb enorme problemen met de Mail app i.c.m. een Exchange server. Als Mail wordt geopend dan is er niets aan de hand en worden de berichten van de Exchange server in de inbox getoond maar switch ik naar andere folders, inboxen, outboxen en ik ga weer terug naar de inbox van Exchange dan wordt er niets meer getoond.

Moet dan Mail afsluiten en weer opnieuw opstarten. Had het al in DP4 en nu ook in GM.

Zonet alles opnieuw ingesteld, eerst via System Preference maar dat is een ramp (wel een inbox maar geen mail). Daarna in Mail zelf en lijkt het allemaal goed te gaan totdat Mail crashed en alles weer terug bij af is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:32
Of ik zie iets over het hoofd, maar als ik de Dictator functie activeer gebeurd er niks.
Ik hoor wel het geluidje ervan, maar that's it.

Or am i being stupid? 8)7

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Gelijk die bug doorgeven!

Je moet wel een box geactiveerd hebben waarin je kan typen, en dan 2x op fn drukken.

[ Voor 63% gewijzigd door carpebios op 11-07-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:32
carpebios schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:01:
Gelijk die bug doorgeven!

Je moet wel een box geactiveerd hebben waarin je kan typen, en dan 2x op fn drukken.
Ah, dankjewel!
ik dacht eerst aan soort siri idee, maar nu werkt 't! :)

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Pyrone89 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:40:
[...]

Ok, dat zou mooi zijn. Ik leeg hem ook altijd via Dock. Je hebt niet per ongeluk Preview gesloten, Veilig legen aanstaan of een file gebruikt die je een tijdje niet meer hebt geopend in Preview? Dan treed het namelijk sowieso niet op.
Preview was niet geopend en prullenbak leeg. Vervolgens een schermafbeelding gemaakt, geopend in Preview, vervolgens geheel afgesloten en Preview weer geopend. Schermafbeelding naar de Prullenbak gesleept en daarna geleegd. Daarna Preview afgesloten. Veilig legen staat niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Jannis schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:52:
[...]

Oh ok, never mind dan :).

@hierboven: Hier ook geen last van. Maar weet je zeker dat het aan Preview ligt? Heb onder Lion wel vaker gehad dat bestanden 'in use' waren bij het legen van de prullenbak, maar daar zaten ook files tussen die uberhaupt niet met Preview geopend kunnen worden.
Het zijn bij mij vaak afbeeldingen en PDF bestanden. Als ik dan Preview sluit is het direct opgelost. Ook als ik Google kom ik vaak Preview als hoofdschuldige tegen, waarbij het al sinds 10.4 wordt genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
me_mrtn schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:16:
[...]

Preview was niet geopend en prullenbak leeg. Vervolgens een schermafbeelding gemaakt, geopend in Preview, vervolgens geheel afgesloten en Preview weer geopend. Schermafbeelding naar de Prullenbak gesleept en daarna geleegd. Daarna Preview afgesloten. Veilig legen staat niet aan.
Met volledig afgesloten bedoel je dan rode kruisje of bedoel je iets anders? Ik werk namelijk altijd met het rode kruisje.

PS: bedenk me net pas dat je avatar dat geweldige jochie uit Modern Family is dat veeeeel te vroeg volwassen is _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Pyrone89 op 11-07-2012 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Pyrone89 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:19:
[...]

Met volledig afgesloten bedoel je dan rode kruisje of bedoel je iets anders? Ik werk namelijk altijd met het rode kruisje.

PS: bedenk me net pas dat je avatar dat geweldige jochie uit Modern Family is dat veeeeel te vroeg volwassen is _/-\o_
Volledig afgesloten is dus CMD+Q en geen rood kruisje. Stoplicht gebruik ik eigenlijk nooit.

Ja, Manny, geweldig joch. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
me_mrtn schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:25:
[...]

Volledig afgesloten is dus CMD+Q en geen rood kruisje. Stoplicht gebruik ik eigenlijk nooit.

Ja, Manny, geweldig joch. :P
Oke, kun je het nog eens herhalen maar dan met rood kruisje, misschien zit daar het verschil. In Safari bijv. is CMD + Q zo ingesteld dat ook het programma wordt gesloten (en dat willen we sowieso juist niet in deze test :D)

[ Voor 15% gewijzigd door Pyrone89 op 11-07-2012 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Pyrone89 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:28:
[...]

Oke, kun je het nog eens herhalen maar dan met rood kruisje, misschien zit daar het verschil. In Safari bijv. is CMD + Q zo ingesteld dat ook het programma wordt gesloten (en dat willen we sowieso juist niet in deze test :D)
Geen enkel verschil en de Prullenbak wordt gewoon geleegd. Ben het trouwens tijdens de verschillende DP's ook niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Pfew wat is die browser (op het gevoel) veel sneller dan die van Lion zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
sebastius schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:44:
Pfew wat is die browser (op het gevoel) veel sneller dan die van Lion zeg!
ML Safari is sneller dan Lion Safari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Beduidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Iemand hier al VLC Player of Youtube met ATV mirroring geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Laatst online: 24-08 16:41
Ja maar dat werkt niet optimaal. Beeld kwaliteit gaat verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

jorank schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:01:
Of ik zie iets over het hoofd, maar als ik de Dictator functie activeer gebeurd er niks.
Ik hoor wel het geluidje ervan, maar that's it.

Or am i being stupid? 8)7
Bij ons op kantoor op ons interne netwerk werkt dictation ook niet maar op een open internet verbinding weer wel. Dus wellicht maken ze verbinding met dezelfde Siri server als op iOS, over poorten die mogelijk dicht zitten bij de wat meer dichtgetimmerde zakelijke netwerken of achter een proxy.

Mail icm Exchange werkt bij mij trouwens prima, hoewel ik nog steeds baal dat ik geen HTML mail kan composen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik kan niet meer drag-selecten in Mail. Best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Slashdotter schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 03:24:
Iemand hier al VLC Player of Youtube met ATV mirroring geprobeerd?
VLC gaat best vloeiend hier met 720p bestanden om via AirPlay Mirroring, maar kleuren zijn niet goed lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:08

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Hoorde dat de Facebook integratie niet werkt. Klopt dat?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Erhnam schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:16:
Die komt later in het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Erhnam schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:16:
sebastius schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:19:
[...]

Die komt later in het jaar.
Hoezo werkt het niet?
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2naohll.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13
Waar ik het meeste van baal is dat mijn macbook pro 13 / 2010 niet ondersteund wordt voor airplay mirroring. Pff, heeft iemand misschien een omweg? Want ik wil hier speciaal een Apple TV voor halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:19
Maar hoe zetten wij dat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Appo schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:34:
Waar ik het meeste van baal is dat mijn macbook pro 13 / 2010 niet ondersteund wordt voor airplay mirroring. Pff, heeft iemand misschien een omweg? Want ik wil hier speciaal een Apple TV voor halen..
Een 2011-of-later laptop kopen.

Of AirParrot gebruiken. Maar da's minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Appo schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:34:
Als je even had gezocht of een paar pagina's had teruggelezen, had je gezien dat CyBeR het heeft uitgelegd omdat hiervoor QuickSync nodig is. Zie: CyBeR in "[OS X Mountain Lion 10.8] Ervaring & Discussie"
stormfly schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:36:
[...]

Maar hoe zetten wij dat aan?
Zie Dev Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Blijf het raar vinden dat ze FB eruit laten voor launch. Krijg toch een beetje het gevoel als met Lion en iCLoud. Uiteindelijk later integreren werkt toch minder goed voor mijn idee (of zit het erin maar gewoon uitgeschakeld totdat een update komt, dat zou minder erg zijn maar alsnog vreemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Pyrone89 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:55:
Blijf het raar vinden dat ze FB eruit laten voor launch. Krijg toch een beetje het gevoel als met Lion en iCLoud. Uiteindelijk later integreren werkt toch minder goed voor mijn idee (of zit het erin maar gewoon uitgeschakeld totdat een update komt, dat zou minder erg zijn maar alsnog vreemd).
uitgeschakeld...
Maar daar had je ook achter gekomen als je het hele topic had gelezen
of op het woord facebook had gezocht in dit topic
Daarnaast kunnen dev's de dmg gewoon dowloaden, dus ik snap het probleem niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ergens een overzicht waarop je kunt zien welke Macs airplay ondersteunen? Op http://www.apple.com/nl/osx/ staat nl. niks hierover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:20:
Is er ergens een overzicht waarop je kunt zien welke Macs airplay ondersteunen? Op http://www.apple.com/nl/osx/ staat nl. niks hierover..
Als het afhankelijk is van QuickSync dan zijn het alle sandy bridge modellen (dus 2011 modellen) of hoger.

Edit: Gevonden: http://www.apple.com/osx/specs/ (en dan onder 'Feature-Specific System Requirements'). Dus inderdaad 2011 of nieuwer..

De Mac Pro 2012 wordt trouwens ook niet ondersteund, ook wel logisch want die heeft ook nog steeds geen Sandy Bridge processor.

[ Voor 26% gewijzigd door GekkePrutser op 12-07-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:21:
[...]

Als het afhankelijk is van QuickSync dan zijn het alle sandy bridge modellen (dus 2011 modellen) of hoger.
Ik vreesde al zoiets :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13
Top mensen. Ik ga AirParrot proberen anders hou ik het wel bij hdmi.

Safari Is echt super snel nu, wat een verschil :)

[ Voor 28% gewijzigd door Appo op 12-07-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 03:10:
[Safari 6 sneller dan 5 Discussie]
Beduidend.
Weten jullie eigenlijk of Safari 6 ook voor Lion gaat komen? Ik heb op dit moment een 2011 Mac Mini als hoofd systeem dus dat wordt geen probleem, maar mijn portable is nu een 2007 MacBook die niet met Mountain Lion gaat werken.

Nou ga ik de meeste nieuwe functies van ML daarop toch niet missen, maar de safari klinkt wel goed (en de iCloud tabs ook).

Maar ik heb nog niets gevonden over de vraag of Safari 6 ook voor Lion gaat komen, ik heb het wel opgezocht maar er staat alleen dat hij samen met Mountain Lion uit komt, niet of hij exclusief voor ML wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tieske1988
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 19:09
Alles gaat goed in Mountain Lion behalve de plugin van Safari Omnibar die nog aanwezig was. Ik krijg steeds bij het opstarten van Safari een fout melding. Alle mogelijkheden die ik op internet heb gevonden om dit te verwijderen werken alleen in Lion.

Dat is dus wel heel erg irritant. Heeft iemand misschien een oplossing om die foutmelding gewoon niet te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

GekkePrutser schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:21:
[...]

En inderdaad, het is afhankelijk van quick sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

tieske1988 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:51:
Alles gaat goed in Mountain Lion behalve de plugin van Safari Omnibar die nog aanwezig was. Ik krijg steeds bij het opstarten van Safari een fout melding. Alle mogelijkheden die ik op internet heb gevonden om dit te verwijderen werken alleen in Lion.

Dat is dus wel heel erg irritant. Heeft iemand misschien een oplossing om die foutmelding gewoon niet te tonen.
Net opgezocht.

Finder - > Ga -> ga naar map -> /Bibliotheek/Application Support/SIMBL/Plugins/

Daar de plugin wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Edit: Never mind

[ Voor 80% gewijzigd door Donstil op 12-07-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 18:36
De GM lopen sinds gisteren en vind 'm toch een pak vlotter lopen dan Lion, heb terug het Snow Leopard vlotheid gevoel dat ik niet had bij Lion.

Ben wel een bug tegen gekomen maar weet niet of 't aan ML ligt of aan firefox:

http://i1063.photobucket....ing2012-07-11om152028.png

Als ik over een foto hover krijg ik voor een fractie van een seconde een complete warboel van een andere site te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tieske1988
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 19:09
sebastius schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:30:
[...]

Net opgezocht.

Finder - > Ga -> ga naar map -> /Bibliotheek/Application Support/SIMBL/Plugins/

Daar de plugin wissen.
Ja maar na het installeren van Mountain Lion is de map SIMBL niet meer aanwezig. Ook de commando's die in terminal te gebruiken zijn werken niet. Ik bedoel daar het commando mee dat op internet werd aangegeven om de plugin te verwijderen.

[ Voor 10% gewijzigd door tieske1988 op 12-07-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 21:15
Ik heb in dit topic gezocht en op google maar kon het niet zo snel vinden. Als je ML GM developers edition installeert, kan je daarna gewoon de updates ontvangen van ML via de app store als deze beschikbaar komt voor het grote publiek? Of moet je deze de-installen (kan dat eigenlijk wel?) om vervolgens de publieke versie te kopen/installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Anteros schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:09:
Ik heb in dit topic gezocht en op google maar kon het niet zo snel vinden. Als je ML GM developers edition installeert, kan je daarna gewoon de updates ontvangen van ML via de app store als deze beschikbaar komt voor het grote publiek? Of moet je deze de-installen (kan dat eigenlijk wel?) om vervolgens de publieke versie te kopen/installeren?
Beter zoeken, staat er wel degelijk hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 21:15
@me_mrtn: Excuses. Gedaan en gevonden. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
Handige nieuwe feature ontdekt net. Als je een dmg mount/installeert en je start het programma vervolgens op. Word de dmg automatisch geunmount d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
PBP schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:06:
Handige nieuwe feature ontdekt net. Als je een dmg mount/installeert en je start het programma vervolgens op. Word de dmg automatisch geunmount d:)b
Eindelijk!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Pagina: 1 ... 8 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.