In TM kan je gewoon slepen wat je nog wilt hebben. Dus je hoeft niet perse alle crap over te zetten :-)Weerz schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:54:
Vraagje over time machine gezien ik (nog)geen kennis hiervan heb.
Ik ga nu volledig over naar een new install van mountain lion GM.
Draai nu primair Lion, nog geen time machine backup gedraaid. (heb een 1 op 1 kopie van HD)
Als ik deze draai en daarna clean install van mountain lion doe en dan back-up terugzet:
- Kan dit?
- Komt dan ook alle zooi(troep die ik niet meer wil) mee naar mountain Lion?
Alvast dank voor de hulp.
Ps.
Heb al gezocht, maar kon niet echt een ante vinden die me gerust stelde
Het voelt allemaal wat sneller aan. Meer mensen met deze ervaring (Safari bijvoorbeeld)
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Wat mij opvalt in Mountain Lion, en ik in de tree structuur bestanden selecteer, en dan die bestanden verwijder, dan selecteert ie het bovenste bestand, wat ik erg fijn vind omdat ik door bestanden browse met de pijltjes, en dan snel verwijder, en dan weer verder druk.
In Lion was het nog zo, als je bestanden selecteert, en je verwijderd die, had je helemaal geen selectie meer, dus als je in een submap niveau 3 zat ofzo, en je verwijderde iets, was er geen selectie, maar nu blijft de selectie binnen de juiste map.
In Lion was het nog zo, als je bestanden selecteert, en je verwijderd die, had je helemaal geen selectie meer, dus als je in een submap niveau 3 zat ofzo, en je verwijderde iets, was er geen selectie, maar nu blijft de selectie binnen de juiste map.
http://arstechnica.com/ap...hes-golden-master-status/ <- Is dit nou de final release worden er toch nog aanpassingen gedaan in de tijd tot de echt release?
4.950KW; 18*275Wp Talesun Full Black;Trannergy TRB9000TL@155° Zuid-Oost;Live PVOutput
Verwijderd
Tenzij er echt kritieke bugs gevonden worden is dit hoogst waarschijnlijk de final release.detonatic schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:39:
http://arstechnica.com/ap...hes-golden-master-status/ <- Is dit nou de final release worden er toch nog aanpassingen gedaan in de tijd tot de echt release?
GM= final of er moeten ernstige bugs worden gevonden maar dat is (naar mijn weten) nog niet gebeurd in het verleden.
Verwijderd
Er worden altijd wel ernstige bugs gevonden in de loop der tijd. Oplossing: update-tje.PBP schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:41:
GM= final of er moeten ernstige bugs worden gevonden maar dat is (naar mijn weten) nog niet gebeurd in het verleden.
Dat gaat nooit komen.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:05:
Kan je nu eindelijk bestanden knippen en plakken?
Waar blijft een bestand als je het knipt? Juist, nergens. Of het blijft staan maar dan klopt het niet met wat knip in de rest van het systeem doet.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Met XtraFinder kun je wel knippen en plakken dmv cmd+x en cmd+v. Erg handig http://www.trankynam.com/xtrafinder/Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:05:
Kan je nu eindelijk bestanden knippen en plakken?
Miste het ook erg toen ik van Windows kwam
Verwijderd
Nergens? In het geheugen.CyBeR schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:07:
[...]
Dat gaat nooit komen.
Waar blijft een bestand als je het knipt? Juist, nergens. Of het blijft staan maar dan klopt het niet met wat knip in de rest van het systeem doet.
Dat zijn vaak geen game-breaking bugsVerwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:06:
[...]
Er worden altijd wel ernstige bugs gevonden in de loop der tijd. Oplossing: update-tje.
Totalfinder kan je wel knippen en plakken.
Verwijderd
Thanks gonna try it out.ybysaia schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:09:
[...]
Met XtraFinder kun je wel knippen en plakken dmv cmd+x en cmd+v. Erg handig http://www.trankynam.com/xtrafinder/
Miste het ook erg toen ik van Windows kwam
Dat hoeft natuurlijk geen enkel probleem te zijn, het bestand kan gewoon blijven staan waar het staat, alleen niet zichtbaar voor de gebruiker. Pas na het plakken update je de file alloc table en laat je het bestand op de nieuwe locatie zien. Juist voor dat soort zaken zijn er filesystems uitgevonden.CyBeR schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:07:
[...]
Dat gaat nooit komen.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Je kon in Lion allang knippen en plakken zonder extra tools.
- Kopieer het te verplaatsen bestand
- Ga naar de locatie waar het bestand moet komen
- Rechtsklikken
- Kijk naar "plak onderdeel hier"
- Druk op alt/option
- Zie dat het verandert in "verplaats onderdeel hier"
- Klik
Tadaaaaa
- Rechtsklikken
- Druk op alt/option
- Klik
Tadaaaaa
PSN: Sluuz
Dat ken ik inderdaad, maar ik vind CMD+X wat makkelijkerSluuz schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:45:
Je kon in Lion allang knippen en plakken zonder extra tools.
- Rechtsklikken
- Druk op alt/option
- Klik
Tadaaaaa
Handig, als je een file van 35GiB probeert te kopieren op je machine met 4GiB geheugen.
Dus als je daarna de file niet plakt, ben je 'm a) voor altijd kwijt want niet vindbaar en b) de ruimte voor altijd kwijt want de originele file wordt nooit deallocate.Zer0 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:21:
[...]
Dat hoeft natuurlijk geen enkel probleem te zijn, het bestand kan gewoon blijven staan waar het staat, alleen niet zichtbaar voor de gebruiker. Pas na het plakken update je de file alloc table en laat je het bestand op de nieuwe locatie zien. Juist voor dat soort zaken zijn er filesystems uitgevonden.
Ook handig, zeg.
Nee, doe 't maar gewoon zoals 't is.
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 10-07-2012 12:26 ]
het bestand staat dan ook met * in het geheugen he.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Verwijderd
Je zegt het zelf al: "probeert te kopiëren" Ik had het over knippen en plakken.CyBeR schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:25:
[...]
Handig, als je een file van 35GiB probeert te kopieren op je machine met 4GiB geheugen.
[...]
En zoals Zero al terecht opmerkte (voor grotere files die niet geheugen passen)
Pas na het plakken update je de file alloc table en laat je het bestand op de nieuwe locatie zien. Juist voor dat soort zaken zijn er filesystems uitgevonden.
Indien je niet plakt wordt deze file gewoon weer zichtbaar. Welke gek gaat iets knippen en doet daarna de pc uit? Dan ben je toch niet lekker? En dan nog; na opstarten is deze betreffende file gewoon weer zichtbaar en dus niet foetsie.Dus als je daarna de file niet plakt, ben je 'm a) voor altijd kwijt want niet vindbaar
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2012 12:43 ]
Als er niet geplakt wordt maak je de file weer zichtbaar bij de volgende selectie actie. Zo verdraaid moeilijk is dat niet, een beetje programmeur kan daar best een methode voor verzinnen.CyBeR schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:25:
Dus als je daarna de file niet plakt, ben je 'm a) voor altijd kwijt want niet vindbaar en b) de ruimte voor altijd kwijt want de originele file wordt nooit deallocate.
Ook handig, zeg.
Nee, doe 't maar gewoon zoals 't is.
Even afkijken bij Windows 7 zou ook kunnen, daar wordt de file deels onzichtbaar gemaakt bij de knip-actie, plak je niet dan wordt de file weer volledig zichtbaar bij de volgende actie die je doet.
Microsoft heeft gewoon een krom paradigma geïndoctrineerd bij de gebruikers. Je moet het eigenlijk zien zoals vroeger in Norton Commander / PC Tools. Je selecteert bestanden, je markeert ze voor kopiëren / verplaatsen, je gaat naar het doel, en je geeft opdracht voor kopiëren of verplaatsen.
Wat Windows doet ís namelijk geen knippen en plakken, maar markeren voor verplaatsen en aangeven van bestemming. Door dit te koppelen aan knippen en plakken ontstaat een illusie die niet opgaat, immers bestanden worden niet in het geheugen geladen.
In OS X markeer je bestanden voor kopiëren / verplaatsen met command-C (of kopieren) en op de plaats van bestemming kun je plakken (dat is kopiëren) of option indrukken, dat is verplaatsen.
Toegegeven, de methode van OS X is ook niet ideaal, maar dat vind ik die van Windows persoonlijk ook niet.
Wat Windows doet ís namelijk geen knippen en plakken, maar markeren voor verplaatsen en aangeven van bestemming. Door dit te koppelen aan knippen en plakken ontstaat een illusie die niet opgaat, immers bestanden worden niet in het geheugen geladen.
In OS X markeer je bestanden voor kopiëren / verplaatsen met command-C (of kopieren) en op de plaats van bestemming kun je plakken (dat is kopiëren) of option indrukken, dat is verplaatsen.
Toegegeven, de methode van OS X is ook niet ideaal, maar dat vind ik die van Windows persoonlijk ook niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Digistorm op 10-07-2012 12:54 ]
Hier stond achterhaalde informatie…
Zelfs dat is geen enkel probleem, in principe is het onzichtbaar zijn voor een knip actie maar een vlaggetje in het filesystem, of zelfs alleen maar in een versie van het filesystem in het geheugen. In het eerste geval kun je bij het opstarten gewoon alle " onzichtbaar door knip actie" vlaggen weg halen en de file is weer zichtbaar. In het tweede geval kun je gewoon de vlaggen niet naar het echte filesysteem wegschrijven en alleen in het geheugen houden. Na een crash of reboot zijn de files dan gewoon zichtbaar.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:41:
Indien je niet plakt wordt deze file gewoon weer zichtbaar. Welke gek gaat iets knippen en doet daarna de pc uit? Dan ben je toch niet lekker? En dan nog; na opstarten is deze betreffende file gewoon weer zichtbaar en dus niet foetsie.
Verwijderd
Door dit te koppelen aan knippen en plakken ontstaat een illusie die niet opgaat, immers bestanden worden niet in het geheugen geladen.
Het is geen "illusie" want bestand verplaats zich van ene naar andere plek en dupliceert niet. En nu blijkt dat dit in OSX dmv alt/opt dus ook kan, een omslachtige manier dus.
Het is geen "illusie" want bestand verplaats zich van ene naar andere plek en dupliceert niet. En nu blijkt dat dit in OSX dmv alt/opt dus ook kan, een omslachtige manier dus.
Verwijderd
Zeer omslachtig dus, de optie "bestand knippen" in je rechtermuismenu was 10x makkelijker geweest.RnB schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:06:
Je kan gewoon knippen en plakken dmv ctrl+c en alt+ctrl+v.
Wat ook omslachtig is om al je reacties in verschillende posts te zetten. Je kan je laatste bericht gewoon aanpassen
.
Dus rechtermuisknop 'Knippen' -> Naar mapje toe browsen, rechtermuisknop 'Plakken' zijn wat meer acties dan 2 maal een toetsencombinatie. Dan hoef je ook niet ergens op te klikken, maar een selectie maken, dan een toersencombinatie, dan naar het venster, en weer toetsencombo, heel simpel, en een stuk sneller dan met de muis.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:10:
[...]
Zeer omslachtig dus, de optie "bestand knippen" in je rechtermuismenu was 10x makkelijker geweest.
Verwijderd
Ik ben van plan om een schone installatie te doen naar ML, ik zit nu op Lion. Omdat ik geen externe harde schijf heb waarmee ik alles in een keer over kan zetten, of een time machine back-up kan maken moet ik een andere oplossing zoeken.
Kan ik gewoon ML installeren op een nieuwe partitie, en dan alles van de ene naar de andere partitie verplaatsen, als het moet via een externe harde schijf van 500GB?
Kan ik gewoon ML installeren op een nieuwe partitie, en dan alles van de ene naar de andere partitie verplaatsen, als het moet via een externe harde schijf van 500GB?
Precies.Digistorm schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:52:
Microsoft heeft gewoon een krom paradigma geïndoctrineerd bij de gebruikers.
Ik zie niet waarom andere OS'en zich aan de rariteiten van Microsoft moeten onderwerpen.
Dat is niet omslachtig. Dat zal jij omslachtig vinden omdat je op de windows manier denkt. Probeer het maar een aantal x uit zonder star te zijn en je zult zien dat het heerlijk werkt.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:10:
[...]
Zeer omslachtig dus, de optie "bestand knippen" in je rechtermuismenu was 10x makkelijker geweest.
Wil je iets kopiëren hoef je namelijk niet terug te gaan, dan doe je de ctrl+v, wil je knippen doe je ctrl+alt+v. Veel beter dan de windows manier.
[ Voor 16% gewijzigd door RnB op 10-07-2012 14:03 ]
Wat maakt het voor de gewone gebruiker uit wat er met een filesysteem gebeurt als je knipt en plakt?
ctrl+x en ctrl+v
of
cmd+c en cmd+alt+v
Het is even de juiste toetscombinatie onthouden voor de gewone gebruiker. No big deal lijkt me.
ctrl+x en ctrl+v
of
cmd+c en cmd+alt+v
Het is even de juiste toetscombinatie onthouden voor de gewone gebruiker. No big deal lijkt me.
Ik zie niet in wat er raar is aan het knippen/plakken principe.CyBeR schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:58:
[...]
Precies.
Ik zie niet waarom andere OS'en zich aan de rariteiten van Microsoft moeten onderwerpen.
Kan dit niet worden afgesplitst in een apart topic?
Verwijderd
+1000tiguan schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:06:
[...]
Ik zie niet in wat er raar is aan het knippen/plakken principe.
Maargoed, een MAC gebruiker die nog nooit met Windows gewerkt heeft zal dit blijkbaar nooit toegeven.
Nu maar weer ontopic: Mountain Lion.
Ik wil de GM versie clean installeren. Maar als ik een Bootable DVD of USB aan wil maken via deze methode:
http://www.appletips.nl/o...latie-usb-stick-aanmaken/
Dan zit er geen SharedSupport map meer in de contents map, dus is ook de InstallESD.dmg file onvindbaar.
Alsjemenou?

Bij mij zit er wel gewoon een installes.dmg bij, alleen past hij niet op dvdVerwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:20:
[...]
+1000
Maargoed, een MAC gebruiker die nog nooit met Windows gewerkt heeft zal dit blijkbaar nooit toegeven.
Nu maar weer ontopic: Mountain Lion.
Ik wil de GM versie clean installeren. Maar als ik een Bootable DVD of USB aan wil maken via deze methode:
http://www.appletips.nl/o...latie-usb-stick-aanmaken/
Dan zit er geen SharedSupport map meer in de contents map, dus is ook de InstallESD.dmg file onvindbaar.
Alsjemenou?
Je kan als je de GM geïnstalleerd hebt, hem opstarten en naar je recovery partitie gaan en hem via internet helemaal schoon op een geformatteerde schijn installeren.
Word ik oud? Maar ik kan toch moeilijk nog enthousiast raken over een nieuwe osx release.
http://www.apple.com/nl/osx/
twitter facebook notes reminders blabla Dit kon allemaal al.
Ik had bv bij 10.2 naar 10.3 wel het idee dat er nuttige functies bijkwamen. De rek lijkt er nu wel uit. Waarschijnlijk ook de reden dat apple maar 20 dollar durft te vragen.
Ik had bv bij 10.2 naar 10.3 wel het idee dat er nuttige functies bijkwamen. De rek lijkt er nu wel uit. Waarschijnlijk ook de reden dat apple maar 20 dollar durft te vragen.
Verwijderd
dus met Lion OsX was "de rek" er ook al uit aangezien die ook niet meer dan 20 dollar kost?lowfi schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:34:
Word ik oud? Maar ik kan toch moeilijk nog enthousiast raken over een nieuwe osx release.
Je kan gewoon de DMG met disk utility op een usb stick zetten. Dan vanaf de usb stick de installatie in Lion starten. Wil je een schone installatie doe je na de installatie van mountain lion opstarten met de recovery partitie
Als je naar de recovery partitie gaat heb je wel een geldig Apple ID nodig waar ML op is gekocht als het goed issuperbig91 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:40:
Je kan gewoon de DMG met disk utility op een usb stick zetten. Dan vanaf de usb stick de installatie in Lion starten. Wil je een schone installatie doe je na de installatie van mountain lion opstarten met de recovery partitie
Ik kwam dit trucje om bestanden te knippen een keer tegen en zag hem niet zo snel ertussen staan.
Als je bestanden versleept van ene map naar de andere kan je ook gewoon cmd inhouden dan verplaatst die de bestanden inplaats er een copy van te maken.
Als je bestanden versleept van ene map naar de andere kan je ook gewoon cmd inhouden dan verplaatst die de bestanden inplaats er een copy van te maken.
potverdepotver wat nu weer, krijg elke keer de volgende melding bij start van installeren ML GM:
Er heeft zich een fout voorgedaan bij het voorbereiden van de installatie. Voert dit programma opnieuw uit.
Er heeft zich een fout voorgedaan bij het voorbereiden van de installatie. Voert dit programma opnieuw uit.
Verwijderd
Kijk even in Console of je kan zien wat er misgaat.Jpjedi schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:03:
potverdepotver wat nu weer, krijg elke keer de volgende melding bij start van installeren ML GM:
Verwijderd
ik heb mountain lion erop staan nu,meer mensen opgevallen dat het geheugenverbruik omhoog is gegaan??
Ik heb hetzelfde probleem als wat ik ook al met DP3 en DP4 had. Ik krijg wel verbinding met mijn wifi netwerk maar het internet is ver te zoeken. Op andere wifi netwerken werkt het wel gewoon. Dit probleem doet zich voor bij twee verschillende macbooks dus het is duidelijk dat het aan mijn wifi ligt (aan draad werkt het ook gewoon).
Er waren hier meerdere mensen die hetzelfde probleem hadden. Iemand dit al opgelost? Of heeft iemand anders suggesties? Ik vind dit maar een vreemd probleem omdat er geen enkel probleem is onder Lion en alle telefoons etc. hier hebben ook nergens last van.
Er waren hier meerdere mensen die hetzelfde probleem hadden. Iemand dit al opgelost? Of heeft iemand anders suggesties? Ik vind dit maar een vreemd probleem omdat er geen enkel probleem is onder Lion en alle telefoons etc. hier hebben ook nergens last van.
Hoe weet je dat zo zeker?CyBeR schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:56:
[...]
Nee, en die gaat niet komen ook.
Je kunt wel AirParrot gebruiken.
🌞🍃
Klopt. ML GM kan niet runnen vanaf je local disk. Met disk utility naar een usb disk schrijven en dan vanaf de usb openen.Jpjedi schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:03:
Ach op deze manier kan Apple bij versie 10.9 zeggen dat ze weer een gave innovatie hebben: Cut and paste. Beetje zoals met iOS 3 dat was.tiguan schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:06:
[...]
Ik zie niet in wat er raar is aan het knippen/plakken principe.
🌞🍃
Ik word er eerlijk gezegd niet wijzer vanVerwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:11:
[...]
Kijk even in Console of je kan zien wat er misgaat.
Jul 10 15:34:38 MacBook-Air-van-Pcm com.apple.launchd[1] (com.apple.applepushserviced[94]): The following job tried to hijack the service "com.apple.applepushserviced" from this job: com.apple.apsd
Jul 10 15:34:38 MacBook-Air-van-Pcm apsd[838]: *** Assertion failure in -[APSDaemon init], /SourceCache/ApplePushService/ApplePushService-127/APSDaemon.m:203
Jul 10 15:34:38 MacBook-Air-van-Pcm apsd[838]: *** Terminating app due to uncaught exception 'NSInternalInconsistencyException', reason: 'Unable to bootstrap_check_in() to com.apple.applepushserviced'
*** First throw call stack:
(
0 CoreFoundation 0x00007fff8932cc96 __exceptionPreprocess + 198
1 libobjc.A.dylib 0x00007fff884d3444 objc_exception_throw + 43
2 CoreFoundation 0x00007fff8932cad8 +[NSException raise:format:arguments:] + 104
3 Foundation 0x00007fff877f5835 -[NSAssertionHandler handleFailureInMethod:object:file:lineNumber:description:] + 189
4 apsd 0x0000000100ac4a22 apsd + 23074
5 apsd 0x0000000100ac3e72 apsd + 20082
6 libdyld.dylib 0x00007fff8db827e1 start + 0
)
Jul 10 15:34:39 MacBook-Air-van-Pcm ReportCrash[826]: failed looking up LS service ( scCreateSystemService returned MACH_PORT_NULL, called from SetupCoreApplicationServicesCommunicationPort, so using client-side NULL calls.
Jul 10 15:34:39 MacBook-Air-van-Pcm ReportCrash[826]: LaunchServices/5123589: Unable to lookup coreservices session port for session 0x186a0 uid=0 euid=0
Jul 10 15:34:39 MacBook-Air-van-Pcm ReportCrash[826]: failed looking up LS service ( scCreateSystemService returned MACH_PORT_NULL, called from SetupCoreApplicationServicesCommunicationPort, so using client-side NULL calls.
Jul 10 15:34:39 MacBook-Air-van-Pcm ReportCrash[826]: LaunchServices/5123589: Unable to lookup coreservices session port for session 0x186a0 uid=0 euid=0
Jul 10 15:34:39 MacBook-Air-van-Pcm com.apple.launchd[1] (com.apple.apsd[838]): Job appears to have crashed: Abort trap: 6
Jul 10 15:34:39 MacBook-Air-van-Pcm com.apple.launchd[1] (com.apple.apsd): Throttling respawn: Will start in 10 seconds
Jul 10 15:34:39 MacBook-Air-van-Pcm ReportCrash[826]: Saved crash report for apsd[838] version 127 to /Library/Logs/DiagnosticReports/apsd_2012-07-10-153439_MacBook-Air-van-Pcm.crash
Jul 10 15:34:39 MacBook-Air-van-Pcm ReportCrash[826]: Removing excessive log: file://localhost/Library/Logs/DiagnosticReports/apsd_2012-07-10-153107_MacBook-Air-van-Pcm.crash
Omdat AirPlay Mirroring gebruik maakt van Intel QuickSync. En dat is een hardware feature in de CPU die gewoonweg niet aanwezig is in oudere Macs.
Helder, dank jeCyBeR schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:43:
[...]
Omdat AirPlay Mirroring gebruik maakt van Intel QuickSync. En dat is een hardware feature in de CPU die gewoonweg niet aanwezig is in oudere Macs.
🌞🍃
Dan mogen ze QuickTime ook wel even geschikt maken, want god wat vind ik dat nog een ondergeschoven kindje sinds X.CyBeR schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:43:
[...]
Al bekend of je met Airplay Mirroring ook beeld via een Reveiver (die Airplay ondersteund) naar een TV kan streamen. Of kan dit alleen met een Apple TV 2?
Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?
Dat hebben ze ook gedaanme_mrtn schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:01:
[...]
Dan mogen ze QuickTime ook wel even geschikt maken, want god wat vind ik dat nog een ondergeschoven kindje sinds X.
Dev center.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:09:
Waar is Facebook integratie? Kan alleen Twitter vinden.
Ah, ik gebruik QuickTime niet zo veel aangezien ik het nog gewoon nog niet af vind ten opzichte van de oude 7 Pro. Wat ik heb gemerkt tijdens de laatste DP3 was in ieder geval dat de CPU-load nog steeds belachelijk hoog was.
De CPU load blijft bij 't encoden ook hoog. Ik heb hier net op een 2.3GHz i5 de 1080p big buck bunny geencode naar 720p in ongeveer 4 minuten.
Door die origele 1080p video heen scrubben gaat overigens ook ongeloveloos snel, en decoderen (gewoon afspelen) lijkt niet echt significant invloed te hebben op de cpu stats.
Door die origele 1080p video heen scrubben gaat overigens ook ongeloveloos snel, en decoderen (gewoon afspelen) lijkt niet echt significant invloed te hebben op de cpu stats.
Via USB stick de DMG geopend en daarin de esd dmg geopend. Dan kan je vanaf USB installeren.
Upgrade ging perfect.
Gelijk een uefi update voor mijn MBA via de app store, ging ook goed.
Upgrade ging perfect.
Gelijk een uefi update voor mijn MBA via de app store, ging ook goed.
En dan? Kan het ook zo 123 niet vinden. Moet je daarvoor echt ontwikkelaar zijn dus?
Lijkt mij wel hé. Dat is nu eenmaal het concept van beta's en GM's.Reverb_ schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:41:
[...]
En dan? Kan het ook zo 123 niet vinden. Moet je daarvoor echt ontwikkelaar zijn dus?
Dan wacht ik daar nog wel ff op. Dacht dat de GM hetzelfde is als de retail.me_mrtn schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:43:
[...]
Lijkt mij wel hé. Dat is nu eenmaal het concept van beta's en GM's.
Dude, wacht gewoon twee weken tot je hem legaal kan kopen. Of jij koopt je spul altijd?
Verwijderd
Is dit illegaal dan? Ohnee wacht....carpebios schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:45:
Dude, wacht gewoon twee weken tot je hem legaal kan kopen. Of jij koopt je spul altijd?

't is meer dat dat nog niet af is en pas in de herfst komt. Waarschijnlijk tegelijk met iOS 6, wat zo'n beetje dezelfde functies heeft qua facebook.Froggle schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:45:
Is ook, maar Apple blokkeert nu nog een aantal functies.
Volgens de voorwaarden van Apple is het niet kosjer nee. Of download jij OS X gewoon omdat je toch geen key nodig hebt bij de installatie? Zelfde principe. Van mijn part mag de Facebook melding ook wel in de topic waarschuwing.
Oja, dat is wel wat waarschijnlijker inderdaad.CyBeR schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:50:
[...]
't is meer dat dat nog niet af is en pas in de herfst komt. Waarschijnlijk tegelijk met iOS 6, wat zo'n beetje dezelfde functies heeft qua facebook.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Ik wacht gewoon lekker tot over 2 weken met een CI. DP5 draait prima, nu even niks aan doen.
#$%^& wat duurt het weer idioot lang om die GM te downloaden. Had ik het nou maar gisteravond gedaan, nu is de hele wereld 10.8 aan het binnenhalen.
In de tussentijd maar even kijken naar:
30 New OS X Mountain Lion Features In 2 Minutes
YouTube: 30 New OS X Mountain Lion Features In 2 Minutes
In de tussentijd maar even kijken naar:
30 New OS X Mountain Lion Features In 2 Minutes
YouTube: 30 New OS X Mountain Lion Features In 2 Minutes
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Ik heb weer het zelfde prohleem als met de laatste DP. Officiele Dmg gedownload, installer begint, wil.opnieuw starten maar daarna niets. Kom na een Reboot gewoon weer in Lion terug.
Iemand.dit.ook?
Iemand.dit.ook?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Volgens mij heb je nog een probleem.Donstil schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:03:
Iemand.dit.ook?
Iemand heeft je spatiebalk en je punt-toets verwisseld.
Whaha. roflSmultie schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:10:
[...]
Volgens mij heb je nog een probleem.
Smultie schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:10:
[...]
Moet Donstil niet gewoon een partitie maken of iets?
Hij moet waarschijnlijk filevault even uitzetten.
Nou ik ben na 5 jaar iPhone's op een Android telefoon over (HTC one X) maar daar zit de punt een beetje op een vervelende plek. Dat moet ik duidelijk nog even afleren.Smultie schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:10:
[...]
Ooh dat was het ja, had het bij de eerdere DP's ook maar wist niet meer wat het was.CyBeR schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:19:
Thnx!
[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 10-07-2012 19:32 ]
Verwijderd
Het is volgens Apple niet kosjer als je via je Developers account de GM download?me_mrtn schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:54:
[...]
Volgens de voorwaarden van Apple is het niet kosjer nee. Of download jij OS X gewoon omdat je toch geen key nodig hebt bij de installatie? Zelfde principe. Van mijn part mag de Facebook melding ook wel in de topic waarschuwing.
Dat zal ook wel de reden zijn waarom ze hem aanbieden zeker?
Neem er nog eentje.
GM op mijn mid-2009 mbp 13" gezet. Draait geweldig. Stukken beter dan Lion
Reverb_ heeft de GM maar kan schijnbaar niet in het dev gedeelte komen. Dan heb je hem inderdaad illegaal. Hoef je niet zo raar over te doen hoor. Neem nog een fristi
[ Voor 6% gewijzigd door carpebios op 10-07-2012 19:59 ]
Verwijderd
Draait erg prima, die GM. Mooi werk van Apple. Alleen kan ik bij full-screen Pages mijn werkbalk niet meer zien.
Hopelijk bij de daadwerkelijke release gelijk iWork updates.
Hopelijk bij de daadwerkelijke release gelijk iWork updates.
Heeft helaas niet geholpen. Machine's komen na reboot gewoon weer in LionCyBeR schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:19:
Ik heb al eens een developer preview op mijn MacBook Air 2011 geïnstalleerd en vandaag de GM , bij beide versies heb ik wel wifi en netwerk maar krijg met geen mogelijkheid internet op mijn Air , vrees dat dit dus ook in de Final zo zal zijn
Probeer is een andere geheugenstick/ext. HD te gebruiken... Maybe helpt dat.Donstil schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:19:
[...]
Heeft helaas niet geholpen. Machine's komen na reboot gewoon weer in Lion
Heb je btw. al gegoogled op het probleem (ik had zelf ook nog ff gecheckt maar kon zo gauw niets vinden)
Ja had er op gezocht, afgelopen keer was het idd Filevault maar lijkt nu niet echt te lukken.
M'excuzi, ik dacht dat je die andere had gequote die over de Facebook add-on vroeg.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:53:
[...]
Het is volgens Apple niet kosjer als je via je Developers account de GM download?
Dat zal ook wel de reden zijn waarom ze hem aanbieden zeker?
Neem er nog eentje.
zojuist ook GM eroverheen gezet, geen problemen. Normaal gebruik ik altijd het programma Mirage om het Dock gewoon transparant te maken, zodat je alleen de iconen nog ziet. Na het installeren van de GM, wilde ik het weer eens terugzetten naar origineel, maar krijg ik het volgende:

is dit nieuw bij de GM, of is dat enkel bij mij (vanwege gebruiken van Mirage)?
Of kan ik ergens de originele dock bestanden nog vinden?

is dit nieuw bij de GM, of is dat enkel bij mij (vanwege gebruiken van Mirage)?
Of kan ik ergens de originele dock bestanden nog vinden?
Ik heb dus precies hetzelfde. Er zijn een handjevol mensen te vinden met dezelfde problemen maar niemand heeft een oplossing. Op één ander netwerk geprobeerd en daar werkte het wel. Je zou dus zeggen dat het aan mijn eigen wifi netwerk ligt, maar verder zijn daar dus totaal geen problemen mee. Ook niet onder Lion.cardwizard schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:23:
Ik heb al eens een developer preview op mijn MacBook Air 2011 geïnstalleerd en vandaag de GM , bij beide versies heb ik wel wifi en netwerk maar krijg met geen mogelijkheid internet op mijn Air , vrees dat dit dus ook in de Final zo zal zijn
ik heb hier helaas ook last van. het probleem lijkt ietsjes minder vaak voor te komen nu ik de MTU op handmatig 1280 heb gezet en de Airport Express enkel op N 5GHz heb ingesteld. Maar ideaal is het inderdaad niet. Airport utility geeft soms alles prima aan, maar kan dan voor bijv. 1 of 2 minuten geen sites openen...Chillco schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:49:
[...]
Ik heb dus precies hetzelfde. Er zijn een handjevol mensen te vinden met dezelfde problemen maar niemand heeft een oplossing. Op één ander netwerk geprobeerd en daar werkte het wel. Je zou dus zeggen dat het aan mijn eigen wifi netwerk ligt, maar verder zijn daar dus totaal geen problemen mee. Ook niet onder Lion.
GM staat er nu net op, dus even kijken of het vanavond ook nog een keer voorkomt

Cut/paste van bestanden zit er al in sinds Lion.
1. Bestanden selecteren
2. CMD+C
3. Naar andere map gaan
4. CMD+OPTION+V
1. Bestanden selecteren
2. CMD+C
3. Naar andere map gaan
4. CMD+OPTION+V
Hm, zodra ik Mail opende kreeg ik de error dat hij geen toestemming had om naar zijn library te schrijven. Als je dus een alias had in Lion naar de Mail lib op een andere partitie gaat het stuk.
Ik ben 10.8 GM aan het binnen hengelen, ben benieuwd hoe deze versie draait. Tot en met DP4 draaide niet helemaal lekker op zowel mijn MBP 13'' als op mijn huidige rMBP. Kleine bugs die grote irritaties tot gevolg hadden.
Hopelijk zijn deze opgelost.
Hopelijk zijn deze opgelost.
Is allang aangegeven.sorted.bits schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:22:
Cut/paste van bestanden zit er al in sinds Lion.
1. Bestanden selecteren
2. CMD+C
3. Naar andere map gaan
4. CMD+OPTION+V
[ Voor 32% gewijzigd door RnB op 10-07-2012 21:37 ]
Dit topic is gesloten.