Wordt Mountain Lion standaard met Safari 6 geleverd? Ik heb hetzelfde probleem onder Lion. Best vervelend!
JepJohnvh schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:37:
[...]
Wordt Mountain Lion standaard met Safari 6 geleverd?
Als ik dit topic zo doorlees zijn er nog bergen bugs die Apple moet wegwerken voordat ze Mountain Lion kunnen releasen. Valt me een beetje tegen, zeker na de frustratie die Lion is.
Ja, ik hoop niet dat dit de nieuwe koers van Apple is: jaarlijks een half af OS releasen.Pyrone89 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:08:
Als ik dit topic zo doorlees zijn er nog bergen bugs die Apple moet wegwerken voordat ze Mountain Lion kunnen releasen. Valt me een beetje tegen, zeker na de frustratie die Lion is.
Ik hoop binnenkort echt een stabiel ML als vervanger voor m'n SL te kunnen installeren.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Snap ik jullie niet of snappen jullie het niet, er is toch geen golden master dus alles is toch nog beta? En jullie zijn nu teleurstellingen over een beta OS aan het posten op het forum....of het ooit nog goed komt.

[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 25-06-2012 19:26 ]
Ik lees erg veel over Lion-ergernissen, waar hebben we het dan over? Dat het soms als Vista wordt vergeleken, wil wel zeggen dat er iets goed mis is (of de mensen zijn huilies).
Ik vind Lion het beste wat Apple tot nu toe geleverd heeft, zowel qua features als in het gebruik. Oftewel ik heb nergens last van, geen bugs of gekkigheden. Alles loopt ook als boter. Dus ik snap echt niks van die negatieve uitspraken over Lion.
Ik vind Lion het beste wat Apple tot nu toe geleverd heeft, zowel qua features als in het gebruik. Oftewel ik heb nergens last van, geen bugs of gekkigheden. Alles loopt ook als boter. Dus ik snap echt niks van die negatieve uitspraken over Lion.
Snow Leopard liep toch een aardig stukje vlotter en lichter dan Lion. Bovendien is Lion veel minder robuust, gezien het aantal klachten over Kernel Panics en andere problemen. Ik gebruik zelf ook Lion, maar ik heb ten opzichte van Snow Leopard 1,5 uur accutijd moeten inleveren.
Woo hoo, zal wel als vloeken in de kerk zijn, maar Vista was gewoon een heel stabiel OS. Dat het aan die halfbakken leveranciers en het gebrek aan drivers lag, is een ander verhaal. Enfin, ik vind dat er ook over Lion wel wat overdreven wordt. Zeker, het was niet zo stabiel als SL, maar in de tijd dat ik Lion heb gebruikt op meerdere Mac's, heb ik mij nog nooit zo geërgerd. Mountain Lion is met de laatste DP aardig op weg om gewoon stable te zijn.RnB schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:30:
Dat het soms als Vista wordt vergeleken
Nou, Vista was niet bepaald stabiel op mijn systeem. Geïnstalleerde bloatware en het gebrek aan drivers was bij mij toen niet het geval. SP2 deed wonderen, maar toen ik W7 ging gebruiken, zag ik hoe slecht Vista werkelijk was.
Ik draaide het op een toen snelle Lenovo met C2D 2,53GHz, 4GB en een ssd.
Mijn overgang van SL naar Lion was zonder problemen. Ik hoefde ook geen accutijd in te leveren en ik heb in al die maanden maar 1 kernel panic gehad, waarschijnlijk wegens de hitte. Qua workflow vind ik Lion ook lekkerder werken.
Kan aan het verschil in systeem liggen natuurlijk, ik heb nooit minder dan 8GB ram gehad en ik draai mijn systemen sinds het begin met een ssd.
Ik draaide het op een toen snelle Lenovo met C2D 2,53GHz, 4GB en een ssd.
Dan verschillen onze ervaringen.Aloys schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:38:
Snow Leopard liep toch een aardig stukje vlotter en lichter dan Lion. Bovendien is Lion veel minder robuust, gezien het aantal klachten over Kernel Panics en andere problemen. Ik gebruik zelf ook Lion, maar ik heb ten opzichte van Snow Leopard 1,5 uur accutijd moeten inleveren.
Mijn overgang van SL naar Lion was zonder problemen. Ik hoefde ook geen accutijd in te leveren en ik heb in al die maanden maar 1 kernel panic gehad, waarschijnlijk wegens de hitte. Qua workflow vind ik Lion ook lekkerder werken.
Kan aan het verschil in systeem liggen natuurlijk, ik heb nooit minder dan 8GB ram gehad en ik draai mijn systemen sinds het begin met een ssd.
[ Voor 48% gewijzigd door RnB op 25-06-2012 20:50 ]
Ik heb eigenlijk het idee dat m'n accuduur er sinds Lion 10.7.2 op vooruit is gegaan. Daarvoor was het idd niet zo geweldig. Ik denk dat ik dus ook een paar maanden wacht met upgraden tot 10.8.2 uit is.Aloys schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:38:
Daarnaast vind ik juist Mission Control en de multi-touch gebaren een grote vooruitgang.
Disclaimer: Ben OSX gebruiker sinds 10.3
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Dat ben ik allemaal niet met je eens. Onder SL was bij mij de combi MBP + SSD een stuk suckender. Ook heb ik met Lion nul kernelpanics gehad met SL een aantal keer in het jaar. Met exact dezelfde hardware als wat ik nu nog gebruik. Ook start(en sluit af) Lion bij mij sneller op icm een SSD dan met SL.Aloys schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:38:
Lion een slecht OS vinden, vind ik persoonlijk erg overdreven.
Ik denk dat het ligt aan wat voor applicaties je gebruikt en hoe die zijn afgestemd op het OS en voor het laatst zijn geüpdatet.
Ja Mission control is één grootte bullshit om nog maar te zwijgen over launchpad. Dat is waarschijnlijk als marketing actie gedaan om iOS gebruikers makkelijker over te laten stappen naar Macintosch. Maar wordt het OS er slechter op? Nee. Het presteert nog altijd even goed, ook als je die onzin niet gebruikt. Dat kan je van al die Windows troep door de jaren heen niet zeggen, zowel op mobile als PC gericht. (bijvoorbeeld widgets op het bureaublad die je PC zo verschrikkelijk traag maakten).
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Nieuwe (beveiligings)update via de Appstore van 1.16gb, schijnt ook een nieuwe build te zijn.
Van 12A248 naar 12A256
Van 12A248 naar 12A256
Flinke update voor alleen security patches.
Net gedownload dus ga zo installeren. Ben benieuwd.
Zijn er trouwens meer mensen waar de Mac direct hangt als je Google Chrome opstart? Ik heb voor 1 pagina chrome nodig maar zodra ik binnen chrome een URL wil intikken hangt de machine gelijk, surfen op de laatste pagina (was toevallig Facebook) gaat prima.
Edit: Net geïnstalleerd, het is idd een nieuwe build.
Is wel wat meer als security update's, installeert ook pas als de machine opnieuw is opgestart.
Net gedownload dus ga zo installeren. Ben benieuwd.
Zijn er trouwens meer mensen waar de Mac direct hangt als je Google Chrome opstart? Ik heb voor 1 pagina chrome nodig maar zodra ik binnen chrome een URL wil intikken hangt de machine gelijk, surfen op de laatste pagina (was toevallig Facebook) gaat prima.
Edit: Net geïnstalleerd, het is idd een nieuwe build.
Is wel wat meer als security update's, installeert ook pas als de machine opnieuw is opgestart.

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 26-06-2012 00:40 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Hier geen problemen met Chrome:

Wel een probleem met mijn HDD

/me Doet nieuwe bestellen..

Wel een probleem met mijn HDD

/me Doet nieuwe bestellen..
[ Voor 39% gewijzigd door MoietyMe op 26-06-2012 00:46 ]
Top Chrome werkt op de laatste build hier ook weer!
@Hierboven.
Oei S.M.A.R.T. Fail, snel backupen idd.
@Hierboven.
De data schijf is mijn TM. Belangrijke dingen staan daar al op gelukkigDonstil schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 00:58:
Top Chrome werkt op de laatste build hier ook weer!
@Hierboven.
Wel grappig om te zien dat iedereen loopt te klagen dat een DP niet perfect werkt... Het is toch wel duidelijk dat het geen release is? Geen golden master, geen rtm, geen open beta, maar een preview... voor developers, zodat met de technologie gewerkt kan worden. Natuurlijk gaat het gegarandeerd niet lekker werken voor eindgebruikers! 
Ik heb 'm ook draaien, en dan voor development, en het werkt prima voor het ontwikkelen van MT compatible software. Ik zie het probleem met de DP niet echt.
Ik heb 'm ook draaien, en dan voor development, en het werkt prima voor het ontwikkelen van MT compatible software. Ik zie het probleem met de DP niet echt.
Je moet het niet zien als klagen maar meer een manier om onder elkaar te melden wat er fout gaat. Althans dat is de reden waarom ik foutjes plaats.
En die HDD heeft natuurlijk niks met ML te maken.
Dat weet je maar nooit helemaal zeker, er waren met SL ook heel veel mensen die ineens de battery service meldingen kregen terwijl dat nog lang niet aan de orde was.Good Fella schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 01:48:
En die HDD heeft natuurlijk niks met ML te maken.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je rustig door moet gaan op die hdd... ABSOLUUT niet, zowiezo ff backuppen en een tooltje die niet van Apple is downloaden waarmee je de smart status kunt uitlezen.
[ Voor 24% gewijzigd door HaterFrame op 26-06-2012 09:28 ]
I am the great Cornholio!
Hij begint te stotteren en kan geen films meer openen. Dus ik denk toch echt dat hij er mee ophoud binnenkortMetaFrame schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:26:
[...]
Dat weet je maar nooit helemaal zeker, er waren met SL ook heel veel mensen die ineens de battery service meldingen kregen terwijl dat nog lang niet aan de orde was.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je rustig door moet gaan op die hdd... ABSOLUUT niet, zowiezo ff backuppen en een tooltje die niet van Apple is downloaden waarmee je de smart status kunt uitlezen.
Ik zal nog eens een ander tooltje gebruiken.
Hmmm dat lijkt idd niet goed te zijn...
I am the great Cornholio!
Als ik deze week een Mac koop (ook al is het een 2011 model) kom ik dan in aanmerking voor een gratis versie van Mountain Lion? Waarschijnlijk kost het maar iets van 15 euro maar gratis is altijd mooi meegenomen.
15 euro zie ik als gratis hoor
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
http://www.apple.com/nl/osx/uptodate/Brm-G schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:33:
Als ik deze week een Mac koop (ook al is het een 2011 model) kom ik dan in aanmerking voor een gratis versie van Mountain Lion? Waarschijnlijk kost het maar iets van 15 euro maar gratis is altijd mooi meegenomen.
The OS X Mountain Lion Up-to-Date upgrade will be available at no additional charge from the Mac App Store to all customers who purchase a qualifying new Mac system from Apple or an Apple Authorised Reseller on or after 11 June 2012.
[ Voor 36% gewijzigd door djeck op 26-06-2012 13:53 ]
Ja, dan kom je in aanmerking en is 't gratis. Die paar euro was vroeger omdat 't toen op fysieke media gedistrueerd werd. Maar nu met electronische distributie via de app store zijn de kosten voor distributie nagenoeg nul.Brm-G schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:33:
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dan verkoop ik je 10.000 "gratis" updates
Tof, net dit gevonden. Een leuke toevoeging aan de iTunes Album Cover screensaver:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=g921B6bnCv8]
Sorry voor de slechte kwaliteit, mijn iPhone 4 is weg ter reparatie
Even een screencapture gemaakt
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vHLhLg1uPm4]
[ Voor 46% gewijzigd door MoietyMe op 26-06-2012 18:33 ]
@good fella, je moet zoiets wel lezen als 1 * 15 euro zie ik als gratis he. Dan is 10.000 keer wel een significante vergroting. Maar dat snap je zelf ook wel natuurlijk
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
In Lion zit dat play knopje inderdaad ook, was me nooit opgevallen (gebruik geen screensaver) in ML zat het volgens mij nog niet.
O was me nooit opgevallen in LionRnB schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 19:12:
Wat moet ik eraan zien? Ziet er weinig anders uit dan de iTunes cover screensaver in Lion.

Het is je vergeven, ik zie: the best off Underworld staanGood Fella schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:19:
[...]
Dan verkoop ik je 10.000 "gratis" updates
Tof, net dit gevonden. Een leuke toevoeging aan de iTunes Album Cover screensaver:
[video]
Sorry voor de slechte kwaliteit, mijn iPhone 4 is weg ter reparatie
Anywayzz
Net ML op een externe HD gezet, en merk gelijk de overgang van SSD naar HD
Maar goed, loopt verder soepel en wat ik tot nog toe erg fijn vind is de Safari zoekbalk zowel de search feature als het blauwe gedeelte wat mee laadt.
Ik ben benieuwd hoeveel updates er nog komen voordat het de GM wordt.
En daarnaast ben ik benieuwd of ze dit er nog in gaan verwerken:
ido in "[OS X Mountain Lion 10.8] Ervaring & Discussie"
Buiten dat hebben we de discussie over de map icons al gehad. ik ben alleen benieuwd.
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Ik ben een Windows gebruiker die nog zit te wachten op zijn RMBP, dus weet nog niet exact hoe je dit op OSX doet Maar kun je onder OSX ook nieuwe versies proberen met bijv. VMWare? Kun je de nieuwe Mountain Lion daar dus in draaien op een Lion systeem?
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Ja geen probleem.Xanion schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:13:
Ik ben een Windows gebruiker die nog zit te wachten op zijn RMBP, dus weet nog niet exact hoe je dit op OSX doet Maar kun je onder OSX ook nieuwe versies proberen met bijv. VMWare? Kun je de nieuwe Mountain Lion daar dus in draaien op een Lion systeem?
Je kunt ook met bootcamp, een 2e installatie maken..
FreeReef.nl
Een beta van een compleet OS dat deze maand uit moet komen, dus ja dat is zeer zeker zorgelijk.stormfly schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:26:
Snap ik jullie niet of snappen jullie het niet, er is toch geen golden master dus alles is toch nog beta? En jullie zijn nu teleurstellingen over een beta OS aan het posten op het forum....of het ooit nog goed komt.
Als het nou een half jaar voor release was geweest had je een punt gehad.
Als je als fabrikant 3x de prijs vraagt voor je spullen t.o.v. de concurrent en continue loopt te blaten 'it just works' komen daar ook de bijbehorende verwachtingen bij.
Zelf vind ik Launchpad en Mission Control juist prima, ik erger me meer aan de verouderde finder met ontbrekende context acties en aan allerlei foutjes / niet goed doordachte zaken in apps zoals Mail (omgang met bijlagen, trage sync met iCloud) en iCal (slepen en weergeven van agenda-items, probleem dat als je taken op een iDevice 'aan elkaar sleept' er op de iMac wel ineens een gat van een kwartier tussen de events opduikt, regelmatig niet willen verwijderen van events etc.)
Kortom: de verwachtingen zijn afgestemd op de eigen houding van Apple en de prijs die ze vragen voor hun producten. Zeker als je dan na Lion weer met een OS komt dat een maand voor release nog veel fouten bevat moet je toch eens achter je oren gaan krabben of je houding / prijzen wel te rechtvaardigen zijn.
[ Voor 48% gewijzigd door Pyrone89 op 30-06-2012 23:47 ]
Het is geen beta, en het is zelfs niet de staat van het OS op het moment dat jij de update krijgt. Het is een preview voor developers zodat zij hun software kunnen testen. Het is niet perse een OS dat al helemaal klaar is om te consumeren. Het gaat er bij zo'n preview om dat developers hun software kunnen testen.
Het is dan wel de bedoeling dat er geen bugs zijn die de software van een developer laten crashen.
De beta versie van OS X komt trouwens pas uit bij de .0 release, dat is toch algemeen bekend?
Het is dan wel de bedoeling dat er geen bugs zijn die de software van een developer laten crashen.
De beta versie van OS X komt trouwens pas uit bij de .0 release, dat is toch algemeen bekend?
Hier stond achterhaalde informatie…
Meer mensen die laste hebben van het bezoeken van bepaalde website's?
In elke browser kan ik bijvoorbeeld een site als bol.com niet benaderen. Het lijkt in het wifi systeem te zitten.
In elke browser kan ik bijvoorbeeld een site als bol.com niet benaderen. Het lijkt in het wifi systeem te zitten.
carpebios schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:15:
Meer mensen die laste hebben van het bezoeken van bepaalde website's?

Ach laten we met z'n allen pas zeiken als de golden master uit is. Als het goed is komt hij zeer snel. Apple update vaak zondags toch
? Lion GM kwam op 1 juli en release was op 20juli.
Bugvrij zou hij nooit zijn, als het maar niet zo ernstig is als met Lion.

Bugvrij zou hij nooit zijn, als het maar niet zo ernstig is als met Lion.
@good fella hahahaha. Snap, betrapt!
Nou, dat wifi probleem vind ik toch vrij ernstig
Zag op het developer forum dat er ook meer mensen zijn met het probleem.
Nou, dat wifi probleem vind ik toch vrij ernstig
Zag op het developer forum dat er ook meer mensen zijn met het probleem.
Gebruikt er iemand met Mountain Lion ook Mail.app icm GMail? En werkt dat nu wel eindelijk naar behoren, in de zin dat als je op 'Archive' drukt je het ook kan instellen dat hij het gewoon in GMail onder 'All Mail' neerzet in plaats van een eigen IMAP folder 'Archive' daar voor aanmaakt? Dat (en paar andere kleine dingen) is nu de reden dat ik Sparrow gebruik als mailclient, maar vraag me af of dit in ML nu eindelijk verbeterd is.
Verwacht het niet. Apple en Google zijn zo ongeveer in oorlog, dus lijkt me de kans dat ze dit willen fixen nihil. Remember afgelopen najaar dat Google Agenda ineens niet meer werkte met iCal. Volgens mij is dat nu nog niet opgelost.Keeper schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:50:
Gebruikt er iemand met Mountain Lion ook Mail.app icm GMail? En werkt dat nu wel eindelijk naar behoren, in de zin dat als je op 'Archive' drukt je het ook kan instellen dat hij het gewoon in GMail onder 'All Mail' neerzet in plaats van een eigen IMAP folder 'Archive' daar voor aanmaakt? Dat (en paar andere kleine dingen) is nu de reden dat ik Sparrow gebruik als mailclient, maar vraag me af of dit in ML nu eindelijk verbeterd is.
Nope Archive werkt nog steeds hetzelfde. Google Agenda werkt niet met iCal? Nooit problemen mee gehad
Als je op delete drukt doet hij dat toch, alles wat ik delete gaat direct naar de All Mail folder en blijft jaren bewaard (archived)Keeper schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:50:
Gebruikt er iemand met Mountain Lion ook Mail.app icm GMail? En werkt dat nu wel eindelijk naar behoren, in de zin dat als je op 'Archive' drukt je het ook kan instellen dat hij het gewoon in GMail onder 'All Mail' neerzet in plaats van een eigen IMAP folder 'Archive' daar voor aanmaakt?
Snap niet helemaal waar het bij jou mis gaat als het bij mij default instellingen zijn?
http://support.google.com...&topic=1668961&ctx=topic#
[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 02-07-2012 22:40 ]
Omdat hij echt de archive functie gebruikt en niet delete. Delete zou suggeren dat hij in de bin beland.
Maar als hij delete gaat gebruiken is zijn probleem toch weg?
True (als ik jou mag geloven)
Apple to Announce 3Q 2012 Earnings on July 24
Vorig jaar kwam Lion 1 dag na de financial results, releasedate ML op 25 juli
?
Vorig jaar kwam Lion 1 dag na de financial results, releasedate ML op 25 juli
Ok, dat moet dus nog steeds zo. Vind dat zo onlogisch, jammer.stormfly schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:37:
Als je op delete drukt doet hij dat toch, alles wat ik delete gaat direct naar de All Mail folder en blijft jaren bewaard (archived)
Ik vroeg me af of meer mensen last hebben van het feit dat hun apple systeem zelf afsluit/crasht?
Ik heb nl al een stuk of drie x gehad dat mijn iMac uitstaat ipv sluimer stand. Het is een crash want iphoto en itunes doet een check of de bibliotheek nog correct is. Het lijkt dus op een stroomstoring, maar geen enkele andere apparaten op hetzelfde stekkerblok hebben hier last van:S
Nu is het lastig om ML DP4 de schuld te geven, omdat ik een nieuwe SSD in mijn iMac heb gebouwd en daarna ML geïnstalleerd plus back-up data terug gezet.
Nu is mijn kennis van console nihil, maar dit is wat console zegt onder system.log:
De vorige keer zag ik ïTunes en AMDevide ook terug komen.. ik hoop dat het iTunes is en niet mijn AMD kaart.
Ik heb nl al een stuk of drie x gehad dat mijn iMac uitstaat ipv sluimer stand. Het is een crash want iphoto en itunes doet een check of de bibliotheek nog correct is. Het lijkt dus op een stroomstoring, maar geen enkele andere apparaten op hetzelfde stekkerblok hebben hier last van:S
Nu is het lastig om ML DP4 de schuld te geven, omdat ik een nieuwe SSD in mijn iMac heb gebouwd en daarna ML geïnstalleerd plus back-up data terug gezet.
Nu is mijn kennis van console nihil, maar dit is wat console zegt onder system.log:
Jul 3 15:56:07 --- last message repeated 1 time --- |
Jul 3 15:56:20 iMac.local com.apple.usbmuxd[64]: _SendAttachNotification (thread 0x7fff73210180): sending attach for device 10:40:f3:b7:af:cc@fe80::1240:f3ff:feb7:afcc._apple-mobdev._tcp.local.: _GetAddrInfoReplyReceivedCallback matched. |
Jul 3 15:56:20 iMac.local usbmuxd[64]: _AMDeviceConnectByAddressAndPort (thread 0x100781000): IPv4 |
Jul 3 15:56:20 iMac.local ath[436]: _AMDDeviceAttachedCallbackv3 (thread 0x7fff73210180): Device 'AMDevice 0x1045133a0 {UDID = 44e118938f08074ef5762476dbdf3f4702fa28d4, device ID = 273, FullServiceName = 10:40:f3:b7:af:cc@fe80::1240:f3ff:feb7:afcc._apple-mobdev._tcp.local.}' attached. |
Jul 3 15:56:20 iMac.local ath[410]: _AMDDeviceAttachedCallbackv3 (thread 0x7fff73210180): Device 'AMDevice 0x1010b94c0 {UDID = 44e118938f08074ef5762476dbdf3f4702fa28d4, device ID = 273, FullServiceName = 10:40:f3:b7:af:cc@fe80::1240:f3ff:feb7:afcc._apple-mobdev._tcp.local.}' attached. |
Jul 3 15:56:20 iMac.local iTunes[403]: _AMDDeviceAttachedCallbackv3 (thread 0x1136ce000): Device 'AMDevice 0x7fef7a603090 {UDID = 44e118938f08074ef5762476dbdf3f4702fa28d4, device ID = 273, FullServiceName = 10:40:f3:b7:af:cc@fe80::1240:f3ff:feb7:afcc._apple-mobdev._tcp.local.}' attached. |
Jul 3 15:56:20 iMac.local ath[436]: _AMDDeviceAttachedCallbackv3 (thread 0x7fff73210180): Device 'AMDevice 0x10444e470 {UDID = 44e118938f08074ef5762476dbdf3f4702fa28d4, device ID = 273, FullServiceName = 10:40:f3:b7:af:cc@fe80::1240:f3ff:feb7:afcc._apple-mobdev._tcp.local.}' attached. |
Jul 3 15:56:30 iMac.local com.apple.usbmuxd[64]: _SendDetachNotification (thread 0x7fff73210180): sending detach for device 10:40:f3:b7:af:cc@fe80::1240:f3ff:feb7:afcc._apple-mobdev._tcp.local.: _BrowseReplyReceivedCallback got bonjour removal. |
Jul 3 15:56:30 iMac.local iTunes[403]: _AMDDeviceDetached (thread 0x1136ce000): Device 'AMDevice 0x7fef7a603090 {UDID = 44e118938f08074ef5762476dbdf3f4702fa28d4, device ID = 273, FullServiceName = 10:40:f3:b7:af:cc@fe80::1240:f3ff:feb7:afcc._apple-mobdev._tcp.local.}' detached. |
Jul 3 15:56:30 iMac.local ath[410]: _AMDDeviceDetached (thread 0x7fff73210180): Device 'AMDevice 0x1010b94c0 {UDID = 44e118938f08074ef5762476dbdf3f4702fa28d4, device ID = 273, FullServiceName = 10:40:f3:b7:af:cc@fe80::1240:f3ff:feb7:afcc._apple-mobdev._tcp.local.}' detached. |
Jul 3 15:56:30 iMac.local iTunes[403]: _NotificationSocketReadCallbackGCD (thread 0x7fff73210180): Unexpected connection closure... |
Jul 3 15:56:30 iMac.local ath[436]: _NotificationSocketReadCallbackGCD (thread 0x7fff73210180): Unexpected connection closure... |
De vorige keer zag ik ïTunes en AMDevide ook terug komen.. ik hoop dat het iTunes is en niet mijn AMD kaart.
Ik teken nergens meer voor
Wat dacht je ervan, ten eerste, om dat 's niet in zo'n irritante tabel te proppen?
Ten tweede: als 'ie uitstaat is dat meestal niet omdat er een crash was. Dan zou 'ie aanstaan met de crash in beeld. Wel mogelijk: oververhit of een stroomhiccup.
Ten tweede: als 'ie uitstaat is dat meestal niet omdat er een crash was. Dan zou 'ie aanstaan met de crash in beeld. Wel mogelijk: oververhit of een stroomhiccup.
Nou was bedoeld om het leesbaarder te maken ipv lap tekst neer te kwakken.
Je tweede punt lijkt me raar aangezien er nog meer apparaten op aangesloten zijn en deze dus gewoon nog aan staan. Dit is te merken omdat ze hun settings niet bewaren als ze van stroom gaan. Oververhitting is ook niet het geval, want de fans zijn nog nooit harder gaan draaien, ook niet onder 100% CPU load. En dit voor uren achter elkaar, omdat ik hem gebruik voor videobewerking.
Je tweede punt lijkt me raar aangezien er nog meer apparaten op aangesloten zijn en deze dus gewoon nog aan staan. Dit is te merken omdat ze hun settings niet bewaren als ze van stroom gaan. Oververhitting is ook niet het geval, want de fans zijn nog nooit harder gaan draaien, ook niet onder 100% CPU load. En dit voor uren achter elkaar, omdat ik hem gebruik voor videobewerking.
Ik teken nergens meer voor
Wel, gefeliciteerd want je hebt precies het tegenovergestelde gedaan. De cmd of code tags zijn hier fijner voor.Quakie schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 21:47:
Nou was bedoeld om het leesbaarder te maken ipv lap tekst neer te kwakken.
Wel, bij een hiccup hoeft niet elk apparaat uit te gaan. Sommige apparaten kunnen er beter tegen.Je tweede punt lijkt me raar aangezien er nog meer apparaten op aangesloten zijn en deze dus gewoon nog aan staan. Dit is te merken omdat ze hun settings niet bewaren als ze van stroom gaan. Oververhitting is ook niet het geval, want de fans zijn nog nooit harder gaan draaien, ook niet onder 100% CPU load. En dit voor uren achter elkaar, omdat ik hem gebruik voor videobewerking.
En als je fans nooit aangaan is dat mischien juist het probleem.
In elk geval zijn er nog wel meer opties dan alleen dat.
Zojuist Mountain Lion (preview 4 met updates) op mijn nieuwe rMBP geïnstalleerd. Wat een verschil met Lion. Safari is enorm veel sneller. Lekker ook dat ze MobileMe eruit hebben gesloopt (logisch). Notes en reminder integratie is ook handig. Notification systeem is ook grappig. Kan niet wachten op de final release.
[ Voor 0% gewijzigd door Zware Unit op 05-07-2012 20:58 . Reden: typo ]
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Hoop dat iCloud nu ook beter werkt. Met name Mail vindt ik enorm traag met ophalen van nieuwe mail in Lion, terwijl dit bij iOS (en Android) razendsnel gaat.Zware Unit schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:59:
Zojuist Mountain Lion (preview 4 met updates) op mijn nieuwe rMBP geïnstalleerd. Wat een verschil met Lion. Safari is enorm veel sneller. Lekker ook dat ze MobileMe eruit hebben gesloopt (logisch). Notes en reminder integratie is ook handig. Notification systeem is ook grappig. Kan niet wachten op de final release.
Kan iemand dit testen in DP4 OSX 10.8? Alvast bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door Pyrone89 op 08-07-2012 20:13 ]
is er al duidelijkheid over de release date van mountain lion?
Eind juli. Ik vermoed ergens rond de 28ste.JimmyJoness schreef op zondag 08 juli 2012 @ 11:59:
Er is niks gezegd. Theoretisch gezien kan het morgen zijn, het kan ook 31 juli zijn.JimmyJoness schreef op zondag 08 juli 2012 @ 11:59:
Wat ze wel hebben gezegd is dat het in juli is, en itt tot andere bedrijven is Apple (zolang ik hun volg) niet een bedrijf dat afwijkt van eenmaal gegeven releasedata.
De Golden Master zou aankomende week moeten komen en dan 2/3weken daarna de final. Final zal wel laatste week van Juli worden.
Nope. Dan was er al een GM geweest.
Zolang er geen GM is, is 't op z'n vroegst pas na twee weken.
[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 08-07-2012 20:51 ]
Bron? Kan namelijk elke dag van aankomende week zijnVerwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 21:08:
GM wordt dinsdag verwacht
Heb inmiddels een reeks kernel errors gehad met ML preview 4 icm de rMBP. Voornamelijk Safari icm HTML5 en Quicktime geven de problemen. Lijkt me dat het aan de grafische drivers ligt.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Eind juli? Mooi, dat is precies wanneer ik mijn nieuwe Macbook Air kan gaan inwijden
Waarom moet er nog worden gewacht na een GM? Aangezien alles digitaal gedistribueerd wordt zou het in principe 1 minuut na de GM kunnen. Tenzij ik de Gold Master verwar met een Release Candidate.CyBeR schreef op zondag 08 juli 2012 @ 20:50:
[...]
Nope. Dan was er al een GM geweest.
Zolang er geen GM is, is 't op z'n vroegst pas na twee weken.
Omdat bij Apple GM == RC. Waarna er nog twee weken aan QA volgt.Pyrone89 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 00:39:
[...]
Waarom moet er nog worden gewacht na een GM? Aangezien alles digitaal gedistribueerd wordt zou het in principe 1 minuut na de GM kunnen. Tenzij ik de Gold Master verwar met een Release Candidate.
[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 09-07-2012 00:44 ]
Zit safe sleep nog in ML?
Denk dat je met powernap, resume en versions er nog weinig aan hebt en het een redelijk irritante functie kan zijn.
Denk dat je met powernap, resume en versions er nog weinig aan hebt en het een redelijk irritante functie kan zijn.
GM is toch doorgaans de final? GoldMaster is wat vroeger 'ter perse' ging om de CD's/DVD's van te persen. Tot dusver weken de buildnummers van de GM en Final ook nooit af. (alhoewel, misschien is dat alleen voor iOS het geval).CyBeR schreef op maandag 09 juli 2012 @ 00:43:
[...]
Omdat bij Apple GM == RC. Waarna er nog twee weken aan QA volgt.
Ik kijk vooral erg naar Mt. Lion Server. Lion (client) werkt bij mij prima, maar ik heb een lange tijd iedere avond met Apple in Ierland aan de lijn gehangen (zij belden mij gelukkig) in verband met de problemen in Lion Server. Zitten sowieso wat nare bugs in die met 10.8 gefixed zijn, die ze met 10.7 niet makkelijk konden oplossen.
Ja. Dus ook nog's voor de situatie dat er maar 1 RC isarjankoole schreef op maandag 09 juli 2012 @ 06:52:
[...]
GM is toch doorgaans de final? GoldMaster is wat vroeger 'ter perse' ging om de CD's/DVD's van te persen. Tot dusver weken de buildnummers van de GM en Final ook nooit af. (alhoewel, misschien is dat alleen voor iOS het geval).
Uiteraard zit Safe Sleep er nog in, kijk zelf maar in de Terminal viaEduardboon schreef op maandag 09 juli 2012 @ 00:58:
Zit safe sleep nog in ML?
code:
1
| pmset -g | grep hibernatemode |
Krijg je een 3 terug, heb je Safe Sleep als default. Dat is namelijk de systemdefault en staat vooralsnog los van Powernap aangezien die ook alleen voor specifieke systemen zijn.
Zo, DP4 al gedownload. Morgen direct installeren op de MBPr (draai nu DP3).
DP3 had nog best veel fouten / bugs erin zitten. Benieuwd als deze in DP4 opgelost zijn (vooral de kernel panics zijn een ramp).
Stiekem benieuwd hoe de MBPr presteert i.c.m. BF3
Enige spelletje wat ik een beetje speel
De MBP 15" early '11 draait het op medium eigenlijk maar net en schokt zo nu en dan behoorlijk.
DP3 had nog best veel fouten / bugs erin zitten. Benieuwd als deze in DP4 opgelost zijn (vooral de kernel panics zijn een ramp).
Stiekem benieuwd hoe de MBPr presteert i.c.m. BF3
DP4 is al lang uit, waarom kom je daar zo laat pas mee? En draai je nu een DP op je main systeem? Want ik neem aan dat je niet in het team zit dat updates uit moet brengen voor BF3?
Is Boot Camp al verbeterd door Mountain Lion? Of draagt Boot Camp precies hetzelfde versie nummer? Binnenkort krijg ik ook mijn Retina MBP en ben erg benieuwd hoe het daar op draait, (ook met het ook op BF3 zoals superbig91 ook aangeeft).
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Version 5.0.0 (444) heeft bootcamp nu. Ik weet niet of dat hetzelfde is als onder Lion, daar ik boot camp zelf niet gebruik.
Lion zit op dit moment op versie 4.0, dus er zijn wel aanpassingen verricht. Ben benieuwd welke.
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Parallels werkt nog steeds niet onder DP4.. Zal wel op update wachten en is volgens mij niet DP4 gerelateerd.
Na elke update parallels opnieuw installerenJpjedi schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:15:
Parallels werkt nog steeds niet onder DP4.. Zal wel op update wachten en is volgens mij niet DP4 gerelateerd.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Ze hebben dat wel eerder gedaan.. Bijvoorbeeld bij Leopard. Die was aangekondigd voor Juni en kwam pas in Oktober vanwege problemen. Als de kwaliteit in het geding komt dan heeft Apple er geen problemen mee om het te vertragen (en ik kan ze daar geen ongelijk in geven).Pyrone89 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 20:12:
[...]
Wat ze wel hebben gezegd is dat het in juli is, en itt tot andere bedrijven is Apple (zolang ik hun volg) niet een bedrijf dat afwijkt van eenmaal gegeven releasedata.
Oke, ik volg ze pas sinds 2009, dus wist dat niet.GekkePrutser schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:10:
[...]
Ze hebben dat wel eerder gedaan.. Bijvoorbeeld bij Leopard. Die was aangekondigd voor Juni en kwam pas in Oktober vanwege problemen. Als de kwaliteit in het geding komt dan heeft Apple er geen problemen mee om het te vertragen (en ik kan ze daar geen ongelijk in geven).
Zal vast komen omdat Parallels OSX kernel extensies gebruikt, Fusion precies hetzelfde verhaal. Dus bij elke update is de kans groot dat het niet meer werkt.ASNNetworks schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:25:
[...]
Na elke update parallels opnieuw installerenParallels stopt namelijk met werken bij elke update, bij mij iig. Door het opnieuw te installeren (gewoon eroverheen, geen nood om eerst te verwijderen) werkt het weer
Daarom zijn wij ook zo blij met het verplichte PGP pakket op de zaak...zucht
Is dat ook zo bij een service pack?kazuka schreef op maandag 09 juli 2012 @ 20:42:
[...]
Zal vast komen omdat Parallels OSX kernel extensies gebruikt, Fusion precies hetzelfde verhaal. Dus bij elke update is de kans groot dat het niet meer werkt.
Daarom zijn wij ook zo blij met het verplichte PGP pakket op de zaak...zucht
Dus van 10.7.3 naar 10.7.4 (niet beta's dus)
Want dat zou echt enorm irritant worden.
bij PGP was het inderdaad bij bijna elke Lion update wel raak ja, resulteerde in niet bootende Macs. wel simpel te verhelpen met een PGP Recovery disc maar toch erg irritant.
Apple raad zelf aan om de kernel met rust te laten maar ze verbieden het niet, Parallels en Fusion benaderen de kernel om hun product fatsoenlijk te laten werken (GPU acceleratie, NIC bridgen, etc), met het risico dat bij een update je VM pakket het niet meer doet of een re-install vereist.
Interessant leesvoer:
https://developer.apple.c...amming/Extend/Extend.html
En om te zien welke software kernel extensies draait op je huidige OSX installatie doe je:
kextstat | grep -v com.apple
Apple raad zelf aan om de kernel met rust te laten maar ze verbieden het niet, Parallels en Fusion benaderen de kernel om hun product fatsoenlijk te laten werken (GPU acceleratie, NIC bridgen, etc), met het risico dat bij een update je VM pakket het niet meer doet of een re-install vereist.
Interessant leesvoer:
https://developer.apple.c...amming/Extend/Extend.html
En om te zien welke software kernel extensies draait op je huidige OSX installatie doe je:
kextstat | grep -v com.apple
Hopelijk volgt de release dan inderdaad deze maand nogPBP schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:16:
Mountain Lion Golden Master is uit

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dat is nu wel zeker, meestal 2weken na de GMExirion schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:19:
[...]
Hopelijk volgt de release dan inderdaad deze maand nog
19 juli. Was al bekend sinds WWDC.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Volgens mij stond er nog helemaal geen datum vast. Alleen dat het (waarschijnlijk) juli zou worden.Rivanov schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:20:
19 juli. Was al bekend sinds WWDC.
Waarom zit ik met de 19de in m'n hoofd dan..
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Klopt geen datum bekend alleen July. Lion kwam 1 dag na de kwartaalcijfers, dat zou nu dus 25juli betekenen.
Deze GM is niet zomaar te installeren zoals de DP's neem ik aan?
Jawel. GM is gewoon de final.
Ik bedoel meer, kan je dit ook zomaar installeren, al ben je geen developer? Dat heb ik met DP3 wel gedaan, maar ik vraag me gewoon af of het nu ook kan. Dan kan ik op mn MacMini alvast testen wat ik straks op mn Macbook moet verwachten.Rivanov schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:26:
Jawel. GM is gewoon de final.
Joh..
Ja kopen doe ik hem sowieso, vind de upgrades nooit duur.PBP schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:29:
[...]
Al de voorgaande jaren wel, dus waarschijnlijk nu ook. Ik koop hem achteraf altijd nog wel. Mocht je moeten recoveren heb je wel een Apple ID nodig geloof ik.
[ Voor 39% gewijzigd door BioHazard op 09-07-2012 23:30 ]
Al de voorgaande jaren wel, dus waarschijnlijk nu ook. Ik koop hem achteraf altijd nog wel. Mocht je moeten recoveren heb je wel een Apple ID nodig geloof ik.BioHazard schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:28:
[...]
Ik bedoel meer, kan je dit ook zomaar installeren, al ben je geen developer? Dat heb ik met DP3 wel gedaan, maar ik vraag me gewoon af of het nu ook kan. Dan kan ik op mn MacMini alvast testen wat ik straks op mn Macbook moet verwachten.
Jammer dat die releases altijd zo laat i n de avond komen, nu moet ik het morgen op het werk weer gaan zitten installeren enz
Morgen thuis ook gelijk al mijn OSX machines upgraden, ben nu al zo tevreden met de laatste de namelijk.

Morgen thuis ook gelijk al mijn OSX machines upgraden, ben nu al zo tevreden met de laatste de namelijk.
Ongeacht welke beveiligingen Apple in hun developer previews stopt, de GM is bit-voor-bit wat er aan klanten gedistribueerd wordt die 't na release kopen.BioHazard schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:28:
[...]
Ik bedoel meer, kan je dit ook zomaar installeren, al ben je geen developer?
Vraagje over time machine gezien ik (nog)geen kennis hiervan heb.
Ik ga nu volledig over naar een new install van mountain lion GM.
Draai nu primair Lion, nog geen time machine backup gedraaid. (heb een 1 op 1 kopie van HD)
Als ik deze draai en daarna clean install van mountain lion doe en dan back-up terugzet:
- Kan dit?
- Komt dan ook alle zooi(troep die ik niet meer wil) mee naar mountain Lion?
Alvast dank voor de hulp.
Ps.
Heb al gezocht, maar kon niet echt een ante vinden die me gerust stelde
Ik ga nu volledig over naar een new install van mountain lion GM.
Draai nu primair Lion, nog geen time machine backup gedraaid. (heb een 1 op 1 kopie van HD)
Als ik deze draai en daarna clean install van mountain lion doe en dan back-up terugzet:
- Kan dit?
- Komt dan ook alle zooi(troep die ik niet meer wil) mee naar mountain Lion?
Alvast dank voor de hulp.
Ps.
Heb al gezocht, maar kon niet echt een ante vinden die me gerust stelde
Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3
Nee, en die gaat niet komen ook.Datafeest schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:54:
Is er al een hack waardoor AirPlay mirroring ook op oudere Macs werkt?
Je kunt wel AirParrot gebruiken.
[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 09-07-2012 23:56 ]
Dit topic is gesloten.