My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Jep, geen probleem verderVerwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:55:
[...]
Heb 8 GB besteld. Maar het werkt dus prima als ik die 8 GB erin heb zitten? Mijn CPU draait Mountain Lion net zo als dat Snow Leopard nu draait?
Ziet er allemaal goed uit. Safari crasht alleen vaak. Als ik een nieuwe tab open en iets in de url-balk tip dan crasht hij keer op keer...
Bij mij crash safari als ik in de url balk rw intyp.The-Dude schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:42:
Ook net de update gedaan.
Ziet er allemaal goed uit. Safari crasht alleen vaak. Als ik een nieuwe tab open en iets in de url-balk tip dan crasht hij keer op keer...
Ook weer wat mooie nieuwe wallpapers erin, zien er goed uit.
Dictation werkt best goed, heb het even getest in Mail en Texedit en als je een beetje fatsoenlijk Engels spreekt neemt ie het netjes over
Enige wat ik nog mis is dat je in Mail nog altijd niet in HTML kunt componeren.
Ik ben benieuwd naar de beheer mogelijkheden van Filevault via de commandline tool, zou dan ook met 3rd party tools gebruikt kunnen worden zodat we hopelijk Symantec PGP af kunnen schaffen, evenals McAfee AV hopelijk, als GateKeeper fatsoenlijk werkt.
ik heb hem uiteindelijk aan de praat gekregenDonstil schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:56:
[...]
Ja erg vervelend. DMG naar een Externe schijf wil ook niet.
Ik ben nu bezig met een Torrent (Liever niet maar oke), kijken of ik die aan de praat krijg vanavond.Donnie Darko schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:25:
[...]
ik heb hem uiteindelijk aan de praat gekregenwas wel een pram reset voor nodig.
Ik las dat het starten van de installer vanuit de DMG wel meer problemen geeft dus ik ga straks ff proberen om de App uit die DMG te trekken. Bij mijn officiele developer Download vraagt hij dan op een AppleID welke niet gevalideerd kan worden gek genoeg.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
In ADCTHE_BASE schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:45:
Iemand een idee waar ik die extra Facebook-plugin vandaan haal voor 10.8? Schijnt pas in de herfst te komen, maar wel al als los bestand aangeboden te worden aan developers.
Mijn Engels is blijkbaar niet al te goed te verstaan, ik wou zeggen:
ML maakt er van:Hello my name is Michiel and I'd like to introduce you to a few new features in Mac OS X Mountain Lion.
Vooral Mac OS X Monkey moest ik wel even smakelijk om lachenHello my name is Hugo and I'd like to interview shoot to a few new features in Mac OS X monkey.
[ Voor 40% gewijzigd door MoietyMe op 14-06-2012 16:02 ]
Kan straks ook met Mountain Lion beeld naar mijn Reveiver gestreamt worden? Zodat voor mij een Apple TV overbodig wordt?
Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?
Bij developer.apple.com, dan Mac Dev Center, dan Downloads.THE_BASE schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:45:
Iemand een idee waar ik die extra Facebook-plugin vandaan haal voor 10.8? Schijnt pas in de herfst te komen, maar wel al als los bestand aangeboden te worden aan developers.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Edit: Jawel, verstopt met kleine letters onder de grote download knop
[ Voor 58% gewijzigd door carpebios op 14-06-2012 17:45 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Verwijderd
draaien van 8GB kan pas sinds Snow Leopard met een bepaalde firmware.
Die 8GB werkt toch nog wel als ik update naar Mountain Lion?
Verwijderd
Ik zie niet in waarom dat ineens niet meer zou werken ...Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:20:
Die 8GB geheugen draait nu lekker op mijn Macbook 5,1. Maar het kunnen
draaien van 8GB kan pas sinds Snow Leopard met een bepaalde firmware.
Die 8GB werkt toch nog wel als ik update naar Mountain Lion?
bij mijn onofficiele download zat hij er bij in.THE_BASE schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:45:
OkeDonnie Darko schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:52:
[...]
bij mijn onofficiele download zat hij er bij in.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Aha youtube:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=sdJJ_Fks-Cg]
[ Voor 27% gewijzigd door lasharor op 14-06-2012 21:49 ]
Je moet het eerst aanzetten bij systeemvoorkeuren en dan standaard 2x de FN toets indrukkenlasharor schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:48:
Wat mot ik doen om dat dictation te activeren? Ik zie nergens een knopje? Is er een sneltoets voor ofzo?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Werkt keurig, je komt er oa door verder uit te zoemen dan mogelijk.

Ooh ik heb alleen de live blog's gelezen en had het daardoor ff gemist denk ik.DaSaN schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 00:18:
Dit is gedemonstreerd tijdens de WWDC hoor ;-)
Dit bedoel ik dus. Dan maar hopen dat het in de uiteindelijke versie zit.CyBeR schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:58:
De vorige keer dat ik dat probeerde in ML werkte het bijna zoals je verwacht: namelijk dat het scherm gebruikt wordt waar de app op staat op dat moment. Maar het andere scherm wordt dan nog wel grijs.
Even checken of dat gefixt is, maar ik ga er niet van uit.
Edit: nope, nog steeds niet gefixt
Zo is het wel vrij zinloos inderdaad.BamBamBam59 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:55:
[...]
Dit bedoel ik dus. Dan maar hopen dat het in de uiteindelijke versie zit.
Ik vind nog wel dat de Reader functie soms maar een klein stuk tekst pakt en niet zoals ze zeggen de hele pagina, of ligt dat ergens aan een instelling bij mij?
Verder ziet het er gewoon netjes uit weer, ben benieuwd naar de uiteindelijke versie.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Verwijderd
Verwijderd
Vind ik echt een hilarische opmerking. Waar heb je anders meer geheugen voor gekocht?Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 14:12:
Sinds ik een upgrade van 2GB naar 8GB heb gedaan verbruikt mijn Macbook ook meer geheugen. Is dat normaal?

Oja? Vroeger had ik 4 gig barstensvol zitten, waardoor ie verschrikkelijk traag werd... Nu zit er 8 gig vol en blijft ie nog steeds verschrikkelijk traag omdat ie voortdurend zit te swappen. (Open apps: Firefox, aMSN, iTunes & Keynote)Muthas schreef op zondag 17 juni 2012 @ 14:35:
Ja, normaal gedrag. Als OS X meer geheugen krijgt, gaat het dat ook gebruiken, het komt immers de prestaties ten goede
Memory management van OSX is niet echt wat je er van zou mogen verwachten...
Memory management sinds Lion is aangepast en schijnt geoptimaliseerd te zijn voor SSD's. Maar om nu te zeggen dat het "niet is wat je er van moet verwachten".NjitsSs schreef op zondag 17 juni 2012 @ 17:13:
[...]
Oja? Vroeger had ik 4 gig barstensvol zitten, waardoor ie verschrikkelijk traag werd... Nu zit er 8 gig vol en blijft ie nog steeds verschrikkelijk traag omdat ie voortdurend zit te swappen. (Open apps: Firefox, aMSN, iTunes & Keynote)
dow intyp in met search/address bar crash safari
Verder draait ML hier heel goed, alle apps die ik heb zijn compatible enzo.
Ik teken nergens meer voor
Verwijderd
Draaien die al iOS 6?Quakie schreef op zondag 17 juni 2012 @ 23:47:
Ik zie geen tabs terug onder de iCloud button van safari 6. Moet ik dat nog ergens activeren? Ik heb nl ook een iPad en iPhone nl.
Ik heb hetzelfde probleem hierNjitsSs schreef op zondag 17 juni 2012 @ 17:13:
[...]
Oja? Vroeger had ik 4 gig barstensvol zitten, waardoor ie verschrikkelijk traag werd... Nu zit er 8 gig vol en blijft ie nog steeds verschrikkelijk traag omdat ie voortdurend zit te swappen. (Open apps: Firefox, aMSN, iTunes & Keynote)

Edit: zo, dat gaat snel! Dikke 5+ mb/s
[ Voor 32% gewijzigd door carpebios op 18-06-2012 22:41 ]
Verwijderd
OS X zegt dat ie is verbonden met mijn Wi-Fi-netwerk, maar het blijkt echter dat er geen enkele connectiviteit plaatsvindt, want Safari, App Store, etc. kunnen niks laden en zeggen dat ik geen verbinding heb.
-edit- handmatig instellen IP-adres in plaats van DHCP al geprobeerd, maar heeft geen zin.

[ Voor 10% gewijzigd door stephenophof op 19-06-2012 00:10 ]
[ Voor 80% gewijzigd door carpebios op 19-06-2012 00:11 ]
Ik had hier en daar nog wat engelse teksten ook al had ik hem op NL staan maar dat is nu ook gefixed. Het begint nu echt op een GM te lijken.
Bug in Safari is ook opgelost
[ Voor 8% gewijzigd door PBP op 19-06-2012 00:15 ]
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Hier wel, vloeiender kan niet. Bij DP3 ging het vloeiend en bij DP4 ineens niet meer. Met de GM zal het wel weer traag zijn danTHE_BASE schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 00:35:
Hoop dat de spaces weer vloeiend schuiven!
Safari was een behoorlijke memory hog tot nu toe, met vastlopers na een halve dag werken. Ik hoop dat het met de update van gisteren beter is, anders ga ik Safari en WebProcess wel weer in 32 bit draaien.
Dat ziet er GM-achtig uit. Ik was al bang dat mijn Air van vorig jaar ineens geen ML zou kunnen trekken!PBP schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 00:39:
[...]
Hier wel, vloeiender kan niet. Bij DP3 ging het vloeiend en bij DP4 ineens niet meer. Met de GM zal het wel weer traag zijn dan
aha, zeer logisch
Ik teken nergens meer voor
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
werkt hier prima (icm Nokia E7), bluetooth dun heb ik nog niet geprobeerdwhitehouse schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 08:31:
Lion heeft nogal moeite met Bluetooth verbindingen. Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe met Mountain Lion's Bluetooth ?
kazuka schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 19:12:
De Facebook integratie moet in deze DP nog apart van de Apple Developer site gehaald worden maar werkt goed, op dezelfde manier als de Twitter integratie.
[...]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Sinds de DP4 update zit Facebook integratie er standaard in (geen aparte download meer nodig).
Er is ook voor DP4 nog een standalone Facebook DP.robin1979 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:48:
[...]
Sinds de DP4 update zit Facebook integratie er standaard in (geen aparte download meer nodig).
Geeft je meer opties dan die standaard al in DP4 zitten.
Dat is mooi. Maar in DP4 update zit dat dus al ingebakken.Donstil schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:22:
[...]
Er is ook voor DP4 nog een standalone Facebook DP.
Geeft je meer opties dan die standaard al in DP4 zitten.
( Zie hier bijv.: http://9to5mac.com/2012/0...ok-notification-settings/ )
Lek opgelost !Zygivt schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:04:
Iemand die Opera gebruikt op dp4? Ik heb namelijke gigantisch cpu gebruik door Opera op volledig geupadate dp3.
Is dat wel zo ? In je Link staat nergens dat de standalone Facebook DP in de update gebakken zit.robin1979 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:50:
[...]
Dat is mooi. Maar in DP4 update zit dat dus al ingebakken.
( Zie hier bijv.: http://9to5mac.com/2012/0...ok-notification-settings/ )
Zonder deze losse update kon ik namelijk niet rechtstreeks foto's uploaden naar Facebook, iets wat met die losse update wel kan.
Deze werkt bij mij nog niet lekker (als in crasht om de zoveel tijd). Genoeg reden voor mij om 10.8 nog niet als main OS te gebruiken.
Zolang je niet je logingegevens van facebook invult komt het in ieder geval niet terug in je notification center.ppl schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 20:03:
Zolang het alleen maar daar staat vind ik het best. Het moet niet zo zijn als op iOS waarbij je er altijd mee lastig wordt gevallen ongeacht of je het nou gebruikt of niet. Jammer want het doet afbreuk aan het minimalisme wat ze normaliter hanteren (alleen datgene weergeven wat nodig is; als je geen Facebook en geen Twitter gebruikt moet je dat dus verder ook niet zien).
Hieronder zie je in je knoppen om een nieuw bericht te posten op facebook/twitter. Maar als je fb account niet heb ingevuld zijn die knoppen er dus ook niet.

Verwijderd
lasharor schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 17:23:
Er zit zeer beperkte integratie van facebook in dp4 zonder die download. Volgens mij komt het 1x terug in de settings van het notificatie gebeuren.
Nee uitgeschakeld al gebruik ik outlook en geen mail van OSXRnB schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 06:43:
Heb je Powernap ingeschakeld? Die haalt mail en andere kleine dingetjes op wanneer je Macbook zich in slaapstand bevind. Dat verbruikt natuurlijk mee stroom.
- Geluid gaat niet helemaal vloeiend eruit. Er zitten nog veel tikjes en onderbrekingen in het geluid.
- Safari houdt regelmatig op met werken. Dan verdwijnt die zonder foutmelding. Soms heb ik geluk en heeft de browser alle tabbladen onthouden. Maar er zijn ook momenten dat die alles kwijt is.
- Te snel scrollen door safari gaat ook niet goed. Je zit dat die stukken mist.
- Vensters die openen op de dashboard.
- Vensters die ik buiten het beeld kan slepen door de bovenste menu balk heen.
- Time Machine die niet meer werkt naar een QNAP NAS
- Sinds ik de Apple facebook software heb geinstalleerd kan ik de twitter en facebook post knoppen niet meer gebruiken in de notification gedeelte
- Veel apps doen er lang over om te starten. Maar ik denk dat er veel monitoringsoftware op de achtergrond meedraaien voor debugging.
- Geen bug. Meer eerder frusty. Oude software/utils wil niet meer starten door gatekeeper. Ik mis een uitzonderingsknop om oude software een uitzondering te geven.
- Met twee vingers moet je de notifications kunnen openen. Maar dit werkt niet altijd.
- Uitnodigingen voor ical in de mail gaan niet altijd meteen goed. Ik moet echt naar de datum toe zoeken om een afspraak te bevestigen.
Control inhouden als je een app wil starten en GateKeeper maakt een uitzondering.4POX schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 10:41:
- Geen bug. Meer eerder frusty. Oude software/utils wil niet meer starten door gatekeeper. Ik mis een uitzonderingsknop om oude software een uitzondering te geven.
Want... een browser is onlosmakelijk verbonden met het OS? Installeer gewoon een andere browser en wacht tot het probleem met Safari opgelost is. Een heel OS afkeuren omdat de browser nog niet 100% is gaat wel erg verRnB schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 20:18:
Hoe ervaren mensen het surfen met Safari 5.2?
Deze werkt bij mij nog niet lekker (als in crasht om de zoveel tijd). Genoeg reden voor mij om 10.8 nog niet als main OS te gebruiken.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik denk dat het ook mogelijk gaat worden. Naar trimenebler zullen we misschien playenabler krijgen (klinkt beide als vrouwen tools)sweebee schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 10:59:
is het mogelijk met behulp van een tool ofzo, om airdisplay mirroring aan te zetten op MacBooks voor 2011?
Ah, dat is mooi om te weten want dat is iets wat me echt heel erg stoorde in iOS5. Toch lief die bergleeuwPBP schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 20:26:
[...]
Zolang je niet je logingegevens van facebook invult komt het in ieder geval niet terug in je notification center.
Hieronder zie je in je knoppen om een nieuw bericht te posten op facebook/twitter. Maar als je fb account niet heb ingevuld zijn die knoppen er dus ook niet.
dus maar 8 GB besteld voor 50,-
I am the great Cornholio!
Dan ben ik benieuwd wat je in iOS5 hebt gezien van Twitter en überhaupt Facebook als je je credentials niet hebt ingevuld. Namelijk niets, 10.8 werkt hetzelfde als iOS5 en 6. Vul je niets in, dan zie je niets.ppl schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 14:55:
[...]
Ah, dat is mooi om te weten want dat is iets wat me echt heel erg stoorde in iOS5. Toch lief die bergleeuw
Voorbeeld: druk maar eens op de deel knop in de foto's app en lees eens heel goed wat er van boven naar beneden aan opties tussen zit. Tweet is er eentje van ongeacht of jij nou een twitter account hebt ingevuld of niet. Die optie zou er niet tussen moeten zitten als je geen twitter gebruikt. Klikken op tweet geeft de melding dat er geen twitter-accounts zijn en dat ik die in instellingen kan toevoegen of aanmaken.
[ Voor 50% gewijzigd door ppl op 23-06-2012 16:42 ]
Ik draai iOS6 mét FB en Twitter ingeschakeld. Als je dan geen Facebook of Twitter hebt, komen de buttons in ieder geval niet terug in het Notification Center.ppl schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 16:39:
Dat is dus pertinent onjuist. Als je niks aan twitter invult dan heb je overal nog de deel via twitter opties tussen zitten. Facebook integratie is er nog niet, dat is pas vanaf iOS 6 welke in de herfst uit moet komen.
Voorbeeld: druk maar eens op de deel knop in de foto's app en lees eens heel goed wat er van boven naar beneden aan opties tussen zit. Tweet is er eentje van ongeacht of jij nou een twitter account hebt ingevuld of niet. Die optie zou er niet tussen moeten zitten als je geen twitter gebruikt. Klikken op tweet geeft de melding dat er geen twitter-accounts zijn en dat ik die in instellingen kan toevoegen of aanmaken.
[ Voor 4% gewijzigd door PBP op 23-06-2012 17:38 ]
Doe ik nu iets fout (als in moet ik ergens een instelling wijzigen) of heeft iedereen dit? Vind het wel handig om snel te switchen omdat ik me macbook als secundair scherm gebruik...
Dat is maar 1 ding in het hele OS. Waar het mij gaat is dat het nergens in het OS terug komt. In zowel iOS als OS X waar het in dit draadje om gaat.me_mrtn schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 16:57:
[...]
Ik draai iOS6 mét FB en Twitter ingeschakeld. Als je dan geen Facebook of Twitter hebt, komen de buttons in ieder geval niet terug in het Notification Center.
@PBP: thanks, je wordt er dus helaas steeds weer mee lastig gevallen. Als dat gedoe zo doorgaat begint Windows minder irritant te worden... Waarom doen ze het niet gewoon als service, die kun je naar eigen gelang in- of juist uitschakelen?!
[ Voor 8% gewijzigd door ppl op 24-06-2012 01:05 ]
In de Finder/Preview etcetera heb je ook een deelknop en daar staat Twitter niet tussen als je je account niet heb ingevuld. Lijkt dus alleen bij Safari te zijn. Maar die deelknop kan je gewoon verwijderen dus ik zie het probleem niet zoppl schreef op zondag 24 juni 2012 @ 01:04:
[...]
@PBP: thanks, je wordt er dus helaas steeds weer mee lastig gevallen. Als dat gedoe zo doorgaat begint Windows minder irritant te worden... Waarom doen ze het niet gewoon als service, die kun je naar eigen gelang in- of juist uitschakelen?!
Werkt hier ook niet meerGluten Parody schreef op zondag 24 juni 2012 @ 05:46:
Mijn ergernis: backspace doet het niet meer in Safari! Alleen appeltje-pijlnaarlinks.
Ik gebruik gewoon heel dat Safari al niet dus als het echt alleen in Safari zit vind ik het zeker geen probleem. Achter een knopje is ook niet zo heel erg. Het is meer het principe wat me een beetje zorgen baart. Facebook integratie gaat inmiddels al dusdanig ver dat sommige diensten/apps alleen maar werken met een FB account waar ik geen trek in heb.PBP schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:12:
[...]
In de Finder/Preview etcetera heb je ook een deelknop en daar staat Twitter niet tussen als je je account niet heb ingevuld. Lijkt dus alleen bij Safari te zijn. Maar die deelknop kan je gewoon verwijderen dus ik zie het probleem niet zo
Nevermind, zie het al bij "Mail, agenda's en contacten".
[ Voor 24% gewijzigd door xoniq op 25-06-2012 12:54 ]
Uiteraard was dat niet het enige wat me weer terug naar Lion heeft gebracht, maar het was wel mijn grootste ergernis aangezien ik niets anders dan Safari wil gebruiken.Exirion schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 11:11:
[...]
Want... een browser is onlosmakelijk verbonden met het OS? Installeer gewoon een andere browser en wacht tot het probleem met Safari opgelost is. Een heel OS afkeuren omdat de browser nog niet 100% is gaat wel erg ver
Ik heb het ook onder Lion hoor (de 5.2 beta 4 for Lion), dus vroeg me af of er meer last van hebben gehad.
Dit topic is gesloten.