[OS X Mountain Lion 10.8] Ervaring & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 35 Laatste
Acties:
  • 240.484 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:33
me_mrtn schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:50:
Toch vraag ik mij af wat die "ontbrekende ondersteuning" voor programma's dan precies is. Ik bedoel, er is genoeg tijd geweest tijdens de DP's om al aan het één en ander te werken. Want ik zie niet in waarom het aan ML zou liggen dat bepaalde programma's het niet doen?
Helemaal met je eens. Vaak ligt het aan de programma-ontwikkelaars dat apps het niet goed doen onder een nieuw OS, niet eens aan de fabrikant zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
J.Appleseed schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:53:
[...]

Helemaal met je eens. Vaak ligt het aan de programma-ontwikkelaars dat apps het niet goed doen onder een nieuw OS, niet eens aan de fabrikant zelf.
Een ook een moment voor bedrijven om een nieuwe (betaalde) versie van de software beschikbaar te maken. Goed voorbeeld is VMware Fusion. Gisteren de upgrade naar Fusion 5 gekocht. Geschikt voor de hoge resolutie.

Hopelijk komt Microsoft met een Retina geschikte versie van Office. Rest van mijn software is inmiddels geschikt of werkt prima met de "Low Res" setting.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Zware Unit schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:11:
[...]

Een ook een moment voor bedrijven om een nieuwe (betaalde) versie van de software beschikbaar te maken. Goed voorbeeld is VMware Fusion. Gisteren de upgrade naar Fusion 5 gekocht. Geschikt voor de hoge resolutie.

Hopelijk komt Microsoft met een Retina geschikte versie van Office. Rest van mijn software is inmiddels geschikt of werkt prima met de "Low Res" setting.
Kun je met fusion 5 een bootcamp partitie koppelen en deze suspenden?
4 kon je wel een bootcamp partitie koppelen maar niet suspenden. Hoop dat dat met 5 wel kan.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Jouel schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:48:
[...]
....Er zijn genoeg issues bekend voor Apple om zich in het zweet te werken voor een update die naar behoren functioneert. Het hoort er nou eenmaal even bij. Eerste versies bevatten nou eenmaal de meeste fouten zoals PBP ook terecht aangeeft.
Vind het altijd typisch dat mensen met dezelfde hardware met dezelfde software een verschillende gebruikservaring kunnen hebben. Natuurlijk wordt er niet altijd dezelfde interne hardware gebruikt (Samsung vs LG schermen, Samsung vs Toshiba SSD, etc). Kan natuurlijk ook simpel een productie fout betreffen. Toch zijn er mensen met software issues met de rMBP en mensen (zoals hier) waar het gewoon perfect werkt.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pyrone89 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:35:
[...]

Net zolang tot Apple hun producten goed maakt zoals hun reputatie betaamt, zeker gezien de absurde prijzen (die niet absurd zijn als de kwaliteit van hun vroegere reputatie wordt gehaald).

Wen er maar vast aan..
Nee, ik wens daar niet aan te wennen.
Richt je maar tot Apple op hun forums, of mail Tim Cook maar.
Ik heb geen zin om in elk topic over Apple/OSX/Macbooks jouw negatieve gezever aan te horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Smultie schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:24:
[...]

Ik heb geen zin om in elk topic over Apple/OSX/Macbooks jouw negatieve gezever aan te horen...
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:46

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

[...]

Net zolang tot Apple hun producten goed maakt zoals hun reputatie betaamt, zeker gezien de absurde prijzen (die niet absurd zijn als de kwaliteit van hun vroegere reputatie wordt gehaald).

Wen er maar vast aan, gezien het feit dat Apple blijkbaar dit niet doet, zelfs niet met hun paradepaardje.
Dan doe jij ondertussen jouw manier van reageren.

PS: bij non-Apple producten die een vermogen kosten ben ik ook kritisch, dus het is niet iets specifiek gericht op Apple maar op fabrikanten als geheel die de kantjes eraf lopen en desondanks een godvermogen rekenen voor hun stuff.
Hahaha hou nou toch eens op man. Zoals ik al eerder zei staat iedereen die beweert dat Apple te duur is in z'n hemd sinds de introductie van de ultrabooks. "Ja wat is die macbook air belachelijk duur met slechts een simpel processortje dit, klein geheugen dat" was wat je vaak hoorde toen er nog geen vergelijkbare machines te koop waren. "Hij is wel dun maar er zit helemaal niks in!"

En wat blijkt nu zo ongeveer elke zichzelf respecterende pc-boer Apple gaat nadoen (laten we dat ook niet vergeten): de prijs van ultrabooks ligt net zo hoog of soms zelfs hoger dan die van een vergelijkbare macbook air. En nu jij weer

PS En ga dan geen ultrabooks noemen zonder een standaard ssd, want ja die zijn goedkoper maar niet vergelijkbaar
_/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door DeNachtwacht op 24-08-2012 17:54 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Zware Unit schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:18:
[...]

Vind het altijd typisch dat mensen met dezelfde hardware met dezelfde software een verschillende gebruikservaring kunnen hebben.
De hard- en software mag dan identiek zijn, de mensen, en dus het gebruik en de verwachtingen, zijn dat zeker niet
Natuurlijk wordt er niet altijd dezelfde interne hardware gebruikt (Samsung vs LG schermen, Samsung vs Toshiba SSD, etc). Kan natuurlijk ook simpel een productie fout betreffen. Toch zijn er mensen met software issues met de rMBP en mensen (zoals hier) waar het gewoon perfect werkt.
Kijk eens naar de patchnotes van 10.8.1, één van de problemen die aangepakt is zijn de werking van exchange accounts. Dat betekend dat iemand die een exchange account gebruikt wellicht issues had, terwijl het bij iemand met een gmail of icloud account perfect werkte. Hele kleine verschillen kunnen heel wat uitmaken.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

DeNachtwacht schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:54:
[...]
En wat blijkt nu zo ongeveer elke zichzelf respecterende pc-boer Apple gaat nadoen (laten we dat ook niet vergeten): de prijs van ultrabooks ligt net zo hoog of soms zelfs hoger dan die van een vergelijkbare macbook air. En nu jij weer
Je hebt helemaal gelijk, maar vergeet niet dat "ultrabooks" al jaren geleden te koop waren en toen ook al veel kosten. Toen noemde men het alleen geen ultrabook maar sub-notebooks.
De Portégé R100 is een mooi voorbeeld, met 1,1 kg zelfs lichter dan de eerste air, en wel 4 jaar eerder op de markt, met een prijs van ruim 2000 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Zer0 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:54:
De hard- en software mag dan identiek zijn, de mensen, en dus het gebruik en de verwachtingen, zijn dat zeker niet
Dat begrijp ik wel, maar er zijn zaken zoals opstart problemen, grafische problemen met basis functies, etc die echt niet aan de verwachtingen liggen... Natuurlijk zijn mensen kritisch (ik ook), maar regelmatig zie ik basic issues voorbij komen bij een clean install waarvan weinig mensen last hebben en die niemand kan verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
[...]

Dan negeer je toch lekker mijn posts.

Ik heb bijvoorbeeld geen zin om aan te horen dat alles perfect en in order is, terwijl notabene er genoeg mensen zeggen dat ze problemen hebben. Noem je die mensen dan leugenaars?

Ohh en Apple hun forums al gezien? Dan ben ik nog bescheiden. Apple mailen kun je ook wel vergeten, net als met de feedbackmeldingen vegen ze hun reet daarmee af.

Feit is dat er simpelweg nog veel te veel problemen zijn voor zulke dure machines. Dat jullie dat willen accepteren is jullie keuze, niet die van iedereen.

[ Voor 10% gewijzigd door Pyrone89 op 24-08-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Pyrone89 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:30:
[...]

Dan negeer je toch lekker mijn posts joh.

Ik heb bijvoorbeeld geen zin om aan te horen dat alles perfect en in order is, terwijl notabene er mensen zeggen dat ze problemen hebben. Noem je die mensen dan leugenaars?

Ohh en Apple hun forums al gezien? Dan ben ik nog bescheiden. Apple mailen kun je ook wel vergeten, net als met de feedbackmeldingen vegen ze hun reet daarmee af.

Feit is dat er simpelweg nog veel te veel problemen zijn voor zulke dure machines. Dat jullie dat willen accepteren is jullie keuze, niet die van iedereen.
Je zult vast gelijk hebben (ik heb nooit problemen met mijn apparatuur, maar dat zal dan wel weer aan mij liggen) maar het wordt écht vervelend om dag in dag uit hetzelfde riedeltje van je te horen. We kennen je mening, maar dit is niet het podium om het continue te ventileren. Het is goed zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Smultie op 24-08-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Smultie schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:33:
[...]

Je zult vast gelijk hebben (ik heb nooit problemen met mijn apparatuur, maar dat zal dan wel weer aan mij liggen) maar het wordt écht vervelend om dag in dag uit hetzelfde riedeltje van je te horen. We kennen je mening, maar dit is niet het podium om het continue te ventileren. Het is goed zo.
Dat is al een heel andere insteek.

Ik zal het proberen te beperken en niet in herhaling vallen als het al genoemd is. Grote kans dat je anders ook alleen maar op fouten wordt gewezen die je zelf nog niet had gezien. Ik heb ook wel positieve zaken te melden. Zo vind ik OSX als geheel echt geweldig: onder Windows 7 met een HDD wordt ik gek, onder OSX met een HDD kan ik zeer snappy en vlot werken en zaken starten (van de week komt er een SSD in, dus dan wordt het helemaal vliegen).

Nou, om weer on-topic te gaan: zijn er inmiddels al meer verborgen fixes ontdekt (net zoals de batterijverbetering niet vermeld was) in 10.8.1?

[ Voor 39% gewijzigd door Pyrone89 op 24-08-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik las gisteren ergens (helaas vergeten waar, het was een nieuws site) dat de TRIM hack niet meer werkt sinds 10.8.1. Is er iemand hier die daar al tegenaan gelopen is? Ik heb een vrij oude Intel X-25M en vertrouw liever niet alleen op de GC uit die tijd om lege blokken op te ruimen.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Digistorm schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:52:
Ik las gisteren ergens (helaas vergeten waar, het was een nieuws site) dat de TRIM hack niet meer werkt sinds 10.8.1. Is er iemand hier die daar al tegenaan gelopen is? Ik heb een vrij oude Intel X-25M en vertrouw liever niet alleen op de GC uit die tijd om lege blokken op te ruimen.
Hier geen problemen met een Samsung 830. Wel is het zo dat je 'm na een OS X-update vaak opnieuw moet activeren. Vervolgens even rebooten en de TRIM-functie zou weer volledig moeten werken.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
IT-Pro schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:03:
[...]

Hier geen problemen met een Samsung 830. Wel is het zo dat je 'm na een OS X-update vaak opnieuw moet activeren. Vervolgens even rebooten en de TRIM-functie zou weer volledig moeten werken.
En ook de permissies herstellen

Over de batterij performance: die is inderdaad flink verbeterd volgens de laatste testen (maar nog altijd significant minder dan OSX 10.7.4)

http://www.macrumors.com/...es-battery-life-somewhat/

[ Voor 34% gewijzigd door Pyrone89 op 24-08-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 12:46

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zer0 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:03:
Je hebt helemaal gelijk, maar vergeet niet dat "ultrabooks" al jaren geleden te koop waren en toen ook al veel kosten. Toen noemde men het alleen geen ultrabook maar sub-notebooks.
De Portégé R100 is een mooi voorbeeld, met 1,1 kg zelfs lichter dan de eerste air, en wel 4 jaar eerder op de markt, met een prijs van ruim 2000 dollar.
Haha je hebt gelijk, die herinner me ik ineens weer nu je het zegt :) vader van een vriend van me had die en o wat waren we jaloers.. :P

maar die was wel een stukje kleiner hoor, ik meen 12" scherm en sowieso overal even dik dus wel een andere feel dan de macbook air.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Off-topic: Eerste laptop van mij was een Sony Vaio 12" uit het jaar 1999 van bijna 5.000 gulden. Geen DVD speler, super portable en degelijke specs.

Ultra Book is natuurlijk weer leuke marketing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Zware Unit schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:49:
Off-topic: Eerste laptop van mij was een Sony Vaio 12" uit het jaar 1999 van bijna 5.000 gulden. Geen DVD speler, super portable en degelijke specs.

Ultra Book is natuurlijk weer leuke marketing...
5.000 gulden? Was je toen actief als drugsdealer ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luck
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 14:29
Goede avond,

nadat ik mijn macbook pro update naar 10.8.1 werkt chrome niet meer, ook niet bij het opnieuw installeren van chrome.

Heeft iemand dit ook? en is hiervoor een oplossing?

LP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
luck schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:32:
Goede avond,

nadat ik mijn macbook pro update naar 10.8.1 werkt chrome niet meer, ook niet bij het opnieuw installeren van chrome.

Heeft iemand dit ook? en is hiervoor een oplossing?

LP
Heb je al geprobeerd met AppCleaner? Als je namelijk handmatig Chrome verwijderd blijft er veel achter (nare eigenschap van Chrome).

Vervolgens even handmatig de allernieuwste stable van de eigen Google Chrome site halen.

Als dat nog niet werkt even switchen naar de beta of dev als je echt niet even tijdelijk Safari (extreem verbeterd sinds Mountain Lion) kunt gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Pyrone89 op 24-08-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Pyrone89 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:28:
[...]

5.000 gulden? Was je toen actief als drugsdealer ofzo :+
Valt mee. Is maar iets meer dan 2200 euro.

Dat leg je nu voor een rMBP neer maar ik herinner me nog de PowerBooks van mijn pa die voor 11k NLG over de toonbank gingen. (Toen laptops nog alleen weggelegd waren voor zakelijk gebruik omdat ze voor privé nog veel te duur waren.)

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 24-08-2012 20:39 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
SacreBleu schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:40:
Gisteren de stap gewaagd naar ML, eerst voordat de update uitkwam. Daarna weer terug naar Lion want mijn batterij ging inderdaad wat korter mee. Gisteren nadat de update was vrijgegeven toch maar weer de upgrade uitgevoerd en tot nu toe gaat alles goed.

Ik heb er nog niet echt heel lang achter kunnen zitten dus of alles nu beter gaat, geen idee. Ik heb mijn Mac ook nog maar twee dagen nu. Als ik wat vind dan zal ik dat vanzelfsprekkend hier gaan posten.
Hoe kun je dan in hemelsnaam weten dat je accuduur onder het ene OS beter is dan onder het andere? Precies, totaal niet. Het enige wat je waarschijnlijk hebt gedaan is kijken wat dat batterij-icoontje in de menubar voor getalletje als tijd gaf. Dat is een hele ruwe schatting. Als je het echt wil weten zul je het met een stopwatch moeten doen en op z'n minst al een week gaan testen. In die 2 dagen zit je vaak ook nog eens vast aan het feit dat de boel nog een beetje op gang moet komen. Het is allemaal nog net nieuw, fris in elkaar gezet. Dat heeft wat tijd nodig om te settlen. Daarom wordt er ook vaak een burn-in periode gedaan in het bedrijfsleven.

Wat ik merk met mijn MBA 2012 qua accuduur is helemaal niets. Ik zie geen verschil tussen Lion en Mountain Lion en ook niet tussen 10.8.0 en 10.8.1. Accuduur is hier gemiddeld nog steeds een uur of 7. Ik controleer dit echter niet aan de hand van dat batterij-icoontje maar aan de hand van de wandklok en mijn horloge. Wat me weer wel opvalt zijn mijn gestures. Met 10.8.0 had ik nog wel eens dat OS X niet op de gestures reageerde, met 10.8.1 lijkt het vooralsnog wel goed te gaan. Ik kijk het nog even aan voor ik "victorie" brul ;)
Tja, het is opvallend hoe de houding is van mensen vandaag de dag tov een jaar of 10 geleden. Men waant zich nu keizer (met de nadruk op wanen want ze zijn het niet en zullen het ook nooit zijn!) en kent zijn/haar plek niet meer. Daardoor ontstaan er allerlei absurde wensen en eisen en worden bedrijven de meest absurde en onrealistische reputaties aangemeten. Je houdt in deze met heel veel dingen geen rekening en daar ben je niet de enige in.

Iets anders wat me opvalt en wat ik hier al eens eerder heb aangehaald is de mentaliteit van mensen: die lippen gaan maar op en neer, net als die vingers op het toetsenbord maar zoeken naar een oplossing voor het probleem? Nee hoor, er moet en zal gal gespuwd worden. Dat moge dan wel opluchten maar het probleem wordt er niet anders door. Zuur dat er iets stuk is en/of niet voldoet aan je verwachtingen maar doe er dan ook iets aan ipv alleen maar lopen klagen. Oplossingsgericht denken dus.
Jouel schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:48:
Eerste versies bevatten nou eenmaal de meeste fouten zoals PBP ook terecht aangeeft.
Kinderziektes kun je ze ook noemen. Probleem is alleen dat veel mensen gewoon zonder nadenken maar gaan lopen upgraden en updaten met als gevolg dat ze de boel weer stuk maken. Het is van hetzelfde niveau als naar het tankstation kijken en er een willekeurige slang in mikken. Pas als de auto stuk is en de ANWB komt kijken komt men er pas achter dat ze de verkeerde brandstof hebben getankt. Heel veel van die kinderziektes e.d. kun je al vermijden door een beetje huiswerk te doen. Een afwachtende houding (pas upgraden bij versie .3 ofzoiets) kan daarin ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:49

Exirion

Gadgetfetisjist

J.Appleseed schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:53:
Bekijk het praktisch. Als je een bedrijf hebt dan koop je een test-Mac en installeer je de nieuwste zooi om alles te kunnen testen voordat het gereleased wordt. Als je hobby-developer bent die op z'n werkkamer ontwikkelt, dan is de kans groot dat iemand geen tweede machine wil kopen of dat ie z'n werkmachine niet van potentieel instabiele software wil voorzien. Nou kun je tegenwoordig OSX in een virtual machine draaiend krijgen, maar dat is ook nog niet zo heel lang mogelijk. M.a.w., het is een beetje kort door te bocht om te stellen dat developers te lui zijn om te testen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:33
Exirion schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:52:
[...]

Bekijk het praktisch. Als je een bedrijf hebt dan koop je een test-Mac en installeer je de nieuwste zooi om alles te kunnen testen voordat het gereleased wordt. Als je hobby-developer bent die op z'n werkkamer ontwikkelt, dan is de kans groot dat iemand geen tweede machine wil kopen of dat ie z'n werkmachine niet van potentieel instabiele software wil voorzien. Nou kun je tegenwoordig OSX in een virtual machine draaiend krijgen, maar dat is ook nog niet zo heel lang mogelijk. M.a.w., het is een beetje kort door te bocht om te stellen dat developers te lui zijn om te testen.
Ik zeg ook niet dat ze te lui zijn, ik heb nooit een specifieke reden genoemd. Feit blijft dat de fabrikant (in dit geval Apple, in andere gevallen Microsoft of bijvoorbeeld Google) niet per se verantwoordelijk is voor instabiele third-party apps op een systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luck
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 14:29
Pyrone89 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:38:
[...]

Heb je al geprobeerd met AppCleaner? Als je namelijk handmatig Chrome verwijderd blijft er veel achter (nare eigenschap van Chrome).

Vervolgens even handmatig de allernieuwste stable van de eigen Google Chrome site halen.

Als dat nog niet werkt even switchen naar de beta of dev als je echt niet even tijdelijk Safari (extreem verbeterd sinds Mountain Lion) kunt gebruiken.
Super voor je snelle reactie.. je stappen heb ik gedaan.. werkt nog niet. download via www.google.com/chrome gedaan.

Kan je mij aangeven waar de beta version staan? (heb ik hier gehaald, https://www.google.com/landing/chrome/beta/)

Heb je een optie voor een deinstall zodat ik terug kan naar 10.8 of nog andere idee?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadylog
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:29
luck schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:38:
[...]

Super voor je snelle reactie.. je stappen heb ik gedaan.. werkt nog niet. download via www.google.com/chrome gedaan.

Kan je mij aangeven waar de beta version staan? (heb ik hier gehaald, https://www.google.com/landing/chrome/beta/)

Heb je een optie voor een deinstall zodat ik terug kan naar 10.8 of nog andere idee?

thanks
Probeer de app "Chromatic" te downloaden. Die kan je gebruiken om te kiezen of je beta's of canary's wil hebben. Het installeert dan wel "Chromium" wat precies hetzelfde is, maar zonder het tracken van google ;)

Ik zit zelf op de laatste canary build van chromium (gister) en die werkt fantastisch. Sterker nog werkt super-smooth.
Als je dan in google naar de url "about:flags" gaat, en gpu-acceleratie enabled en threading ook aanzet dan gaat ie als een droom. ZEKER als je een macbook retina hebt.

Ik heb helemaal geen problemen met 10.8.1. Ik merk alleen dat de batterij minder is sinds mountain lion.

Edit:
Hier kun je Chromatic downloaden: http://www.macupdate.com/app/mac/32856/chromatic
Werkt fantastisch :)

[ Voor 5% gewijzigd door shadylog op 24-08-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
luck schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:38:
[...]

thanks
Zoals hieronder gezegd kun je Chromium gebruiken of je kunt in de Chrome Release Blog (dat letterlijk Google gooien) elke link vinden voor zowel stable, beta, dev en canary (in volgorde van stabiliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Exirion schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:52:
[...]

Bekijk het praktisch. Als je een bedrijf hebt dan koop je een test-Mac en installeer je de nieuwste zooi om alles te kunnen testen voordat het gereleased wordt. Als je hobby-developer bent die op z'n werkkamer ontwikkelt, dan is de kans groot dat iemand geen tweede machine wil kopen of dat ie z'n werkmachine niet van potentieel instabiele software wil voorzien.
Zelfs de grote jongens wachten de GM versie af of zelfs de versie die de consumenten kunnen verkrijgen. Dat doen ze niet omdat ze lui zijn of er geen geld voor hebben maar domweg omdat ze dan hetzelfde product in handen hebben als hun klanten. Er kunnen geen dingen meer gewijzigd worden en als ze worden gewijzigd dan geldt dat voor alle gebruikers, dus ook hun klanten. Dat geeft een bepaalde mate van zekerheid. Het komt namelijk vrij vaak voor dat tijdens het ontwikkeltraject nog wel eens dingen worden toegevoegd en weggelaten. Als je dan als ontwikkelaar daar gebruik van gaat maken is dat complete verspilling van tijd en resources. Een heel kostbaar uitstapje die geen enkel bedrijf wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
ppl schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:29:
[...]

Zelfs de grote jongens wachten de GM versie af of zelfs de versie die de consumenten kunnen verkrijgen. Dat doen ze niet omdat ze lui zijn of er geen geld voor hebben maar domweg omdat ze dan hetzelfde product in handen hebben als hun klanten. Er kunnen geen dingen meer gewijzigd worden en als ze worden gewijzigd dan geldt dat voor alle gebruikers, dus ook hun klanten. Dat geeft een bepaalde mate van zekerheid. Het komt namelijk vrij vaak voor dat tijdens het ontwikkeltraject nog wel eens dingen worden toegevoegd en weggelaten. Als je dan als ontwikkelaar daar gebruik van gaat maken is dat complete verspilling van tijd en resources. Een heel kostbaar uitstapje die geen enkel bedrijf wil maken.
Daarom zou het helpen als Apple in het vervolg in de eerste of hooguit 2e beta alle features toevoegt en zich vervolgens volledig gaat toeleggen op bugfixes. Voor onthullingen zijn mijn inziens beta's niet bedoeld, daar hebben ze genoeg events voor.

Apple heeft ook het 'nadeel' dat ze volledig digitaal verspreiden. Zodra de GM klaar is kan deze gereleased worden. Om ontwikkelaars nog enigzins wat tijd te geven met de volledige versie lassen ze daarom een kunstmatige periode in van 2 a 3 weken tussen de GM en de consumenten release.

Bij MS moeten daadwerkelijk miljoenen DVD's gemaakt worden. Hierdoor zitten er tussen de beschikbaarheid van de GM / RTM en de consumenten release 2 maanden. Inmiddels kan iedereen behalve de particuliere consument daarom al 2 maanden voordat de eerste consument het in handen krijgt de uiteindelijke versie draaien, daar aan wennen en eventuele software die hij/zij uitgeeft gedurende 2 maanden perfectioneren. Als we het dus eerlijk willen vergelijken moeten we kijken waar de compatibility van apps voor OSX staat rond half september (rond 2 maanden na de GM).

[ Voor 32% gewijzigd door Pyrone89 op 24-08-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supestw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
HerrJasper schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:09:
Ik krijg steeds de melding dat het winkelkrediet tijdelijk niet beschikbaar is. Iemand enig idee hoe dit komt?
Ik heb dit probleem dus ook. Ik heb 15 euro krediet op Apple ID staan maar is telkens niet beschikbaar. Nu kan ik wel met creditcard kopen maar ik juist een Itunes card gekregen voor mijn verjaardag om Mountain Lion te kopen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Laatst online: 09:58
He mensen, sinds in icloud voor mail heb geactiveerd krijg ik telkens 2x dezelfde mail aan. Omdat ik mijn @telenet.be mailadres heb moeten forwarden naar dat van icloud. Hoe kan ik dit oplossen? :)

Of moet ik gewoon mijn @telenet.be adres niet meer gebruiken? :)

[ Voor 14% gewijzigd door blubbers op 25-08-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Iemand een tip voor een goede gratis adblocker voor Safari? Met name om advertenties uit filmpjes te weren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

bram1984 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:10:
Iemand een tip voor een goede gratis adblocker voor Safari? Met name om advertenties uit filmpjes te weren.
Gewoon Adblock plus? en anders glimmerblocker?

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Sorry, ik vergeet te melden dat AdBlock er al op staat. Die doet echter geen reet. Als ik op Dumpert een filmpje kijk, krijg ik nog steeds vervelende 15 seconden durende reclamefilmpjes, alvorens het echte filmpje begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja hallo, die "doet echter geen reet" omdat 'ie één ad niet filtert |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Zoals ik al zei gaat het me erom dat filmpjes direct afspelen. Ik ben verder niet thuis in dergelijke programma's, dus vandaar dat ik hier even binnen val. Een bannertje boeit me niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:09
Een ad blocker werkt door links van bepaalde websites (waarvan geweten is dat deze reclame versprijden) niet te tonen.
De reclames in streams zijn geen losse links die geladen worden, maar deze zijn geïntegreerd in de stream. Het lijkt me dus zeer straf dat er een ad blocker bestaat die dergelijke dingen kan filteren.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Laatst online: 09-09 22:32
Wie heeft er ervaring met Growl in combinatie met Hiss.
Ik zet bij opties dat ze alle bij opgestart moeten worden bij herstart.
Alleen geeft Hiss foutmelding bij opnieuw starten van het systeem dat dat ik eerst Growl moet afsluiten en dan Hiss moet opstarten en dan weer Growl.

Wie heeft er een manier gevonden zo dat ik die foutmelding niet meer krijg bij opnieuw opstarten van me imac.

Sebastian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Havelock schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:47:
Wie heeft er ervaring met Growl in combinatie met Hiss.
Ik zet bij opties dat ze alle bij opgestart moeten worden bij herstart.
Alleen geeft Hiss foutmelding bij opnieuw starten van het systeem dat dat ik eerst Growl moet afsluiten en dan Hiss moet opstarten en dan weer Growl.

Wie heeft er een manier gevonden zo dat ik die foutmelding niet meer krijg bij opnieuw opstarten van me imac.

Sebastian
Gewoon Growl niet laten opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Sterker nog, je kunt Growl er helemaal afmieteren ;)
bram1984 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:19:
Zoals ik al zei gaat het me erom dat filmpjes direct afspelen. Ik ben verder niet thuis in dergelijke programma's, dus vandaar dat ik hier even binnen val. Een bannertje boeit me niet zoveel.
Probeer eens de filters van Easylist toe te voegen:
http://easylist.adblockplus.org/en/

[ Voor 79% gewijzigd door Smultie op 25-08-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:58

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Zer0 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:03:
[...]

Apple heeft ook nooit beweerd de eerste te zijn geweest. Apple zei wel bij de introductie dat je bij zulke laptops concessies moet doen op bepaalde gebieden, maar dat de concessies die Apple deed veel beter uitpakten dan die van andere fabrikanten.

En die keuzes zijn vervolgens inderdaad min of meer de standaard geworden waar anderen zich tegenwoordig aan spiegelen.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Laatst online: 13-09 08:59

flexje

got-father

Heeft er iemand enig idee hoe je in Safari de refresh van een website bij het gaan naar de vorige pagina kunt uitzetten?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Laatst online: 09-09 22:32
Smultie schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:55:
Sterker nog, je kunt Growl er helemaal afmieteren ;)
Bedankt voor jullie hulp ik heb nu wat ik wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Even een vraagje, ik kan me herinneren dat je kon instellen wanneer je laptop uitviel op batterij percentage. Maar ik kan het nergens meer terugvinden?

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel_Elessar op 25-08-2012 14:58 ]

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Daniel_Elessar schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:48:
Even een vraagje, ik kan me herinneren dat je kon instellen wanneer je laptop uitviel op percentage. Maar ik kan het nergens meer terugvinden?
Het is helaas niet mogelijk je laptop te gebruiken als de accu leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:09
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:58:
[...]

Het is helaas niet mogelijk je laptop te gebruiken als de accu leeg is.
Dat is niet de vraag, de vraag is of je het percentage wat je Mac aanhoudt wanneer het in slaapstand gaat kunt wijzigen. Misschien dat hij/zij wilt dat de laptop bij 1% pas op slaapstand gaat of al bij 10%.

Wanneer je Mac uitgaat is de accu namelijk nog niet helemaal leeg.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
SacreBleu schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:09:
[...]

Dat is niet de vraag, de vraag is of je het percentage wat je Mac aanhoudt wanneer het in slaapstand gaat kunt wijzigen. Misschien dat hij/zij wilt dat de laptop bij 1% pas op slaapstand gaat of al bij 10%.

Wanneer je Mac uitgaat is de accu namelijk nog niet helemaal leeg.
Juist, dat je een lege niet kunt gebruiken snapt iedereen wel. En is natuurlijk heel leuk om te melden/zeggen :+

Maar ja, ik dacht dat je kon instellen wanneer hij uitviel, met hoeveel resterend nog. Maar is dat niet meer zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:58

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Daniel_Elessar schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:13:
[...]

Juist, dat je een lege niet kunt gebruiken snapt iedereen wel. En is natuurlijk heel leuk om te melden/zeggen :+

Maar ja, ik dacht dat je kon instellen wanneer hij uitviel, met hoeveel resterend nog. Maar is dat niet meer zo?
System Preferences/Systeemvoorkeuren > Energy Saver/Energiestand -> Battery/Batterij

Edit: Never mind, verkeerd begrepen ...

[ Voor 4% gewijzigd door gday op 25-08-2012 18:09 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Daniel_Elessar schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:48:
Even een vraagje, ik kan me herinneren dat je kon instellen wanneer je laptop uitviel op batterij percentage. Maar ik kan het nergens meer terugvinden?
Dat is nooit instelbaar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
CyBeR schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:31:
[...]

Dat is nooit instelbaar geweest.
Oke, dankjewel. Dan ben ik echt in de war met iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Pyrone89 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:44:
[...]

Daarom zou het helpen als Apple in het vervolg in de eerste of hooguit 2e beta alle features toevoegt en zich vervolgens volledig gaat toeleggen op bugfixes. Voor onthullingen zijn mijn inziens beta's niet bedoeld, daar hebben ze genoeg events voor.
Dat zou inderdaad ook fijn zijn. Het is trouwens niet alleen Apple die dit soort dingen doet. Microsoft doet het ook. Als ik echter kijk naar de open source wereld dan is dat allemaal niet zo. Die hebben een code freeze waarna de beta's beginnen. Functionaliteit veranderd niet, worden alleen bugs weggewerkt. En zo hoort het ook imo.
Apple heeft ook het 'nadeel' dat ze volledig digitaal verspreiden. Zodra de GM klaar is kan deze gereleased worden. Om ontwikkelaars nog enigzins wat tijd te geven met de volledige versie lassen ze daarom een kunstmatige periode in van 2 a 3 weken tussen de GM en de consumenten release.
Dat zie ik nou juist niet als een nadeel maar een voordeel. Devs hebben nu een week of 2 gekregen om snel dingen te checken en nieuwe versies te submitten (voor wie via de MAS publiceert) tot de consument het nieuwe OS kan bemachtigen. Voor de devs geeft dit als voordeel dat hun apps vrij rap compatible zijn met het nieuwe systeem wat ze weer een positief imago geeft.
Bij MS moeten daadwerkelijk miljoenen DVD's gemaakt worden. Hierdoor zitten er tussen de beschikbaarheid van de GM / RTM en de consumenten release 2 maanden.
Dat is tegenwoordig ook al lang niet meer zo. Sinds Windows 7 en Office 2010 heeft Microsoft de digitale distributie ook prima voor elkaar. Voor de devs zelf was het al langer digitaal.
Inmiddels kan iedereen behalve de particuliere consument daarom al 2 maanden voordat de eerste consument het in handen krijgt de uiteindelijke versie draaien, daar aan wennen en eventuele software die hij/zij uitgeeft gedurende 2 maanden perfectioneren. Als we het dus eerlijk willen vergelijken moeten we kijken waar de compatibility van apps voor OSX staat rond half september (rond 2 maanden na de GM).
Nou nee. Ik denk dat je beter een x tijd na officiële release van het OS moet gaan kijken en daarna nog een keer weer een x tijd later dus 2 evaluaties. Dat geeft een beter beeld hoe snel apps beschikbaar worden voor het nieuwe OS en hoe snel gebruikers naar het nieuwe OS omschakelen. De cijfers van afgelopen jaren laten zien dat OS X gebruikers sneller zijn dan Windows gebruikers. Dan komen we bij het meest interessante stukje aan: waarom is dat nou zo? Ik vermoed dat het gewoon een stukje cultuur is. Veel OS X mensen zijn gewoon rap in het omschakelen naar iets nieuws terwijl veel Windows mensen wat meer van de kat uit de boom kijken zijn. Datzelfde gaat ook op voor de ontwikkelaars: men zit gewoon in een bepaalde cultuur en doen dingen daarom op een bepaalde manier.
Daniel_Elessar schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:40:
Oke, dankjewel. Dan ben ik echt in de war met iets.
Met de UPS instellingen waarschijnlijk want daar kun je wel instellen wanneer de machine afgesloten moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
ppl schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:07:
[...]

Dat zou inderdaad ook fijn zijn. Het is trouwens niet alleen Apple die dit soort dingen doet. Microsoft doet het ook. Als ik echter kijk naar de open source wereld dan is dat allemaal niet zo. Die hebben een code freeze waarna de beta's beginnen. Functionaliteit veranderd niet, worden alleen bugs weggewerkt. En zo hoort het ook imo.
Het probleem is dat features geheimhouden tot je ze introduceert niet compatible is met dat ontwikkelingsmodel. Al die features worden gewoon keihard getest, alleen niet extern. Het externe testen heeft ook weinig te maken met stresstesten van de nieuwe features, maar juist vooral voor compatibility van apps van derden met de nieuwe versie van bestaande features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
10.8.1 heeft bij mij nog niks opgelost qua accuduur. Hoe zit dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

ppl schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:07:
[...]

Dat zou inderdaad ook fijn zijn. Het is trouwens niet alleen Apple die dit soort dingen doet. Microsoft doet het ook. Als ik echter kijk naar de open source wereld dan is dat allemaal niet zo. Die hebben een code freeze waarna de beta's beginnen. Functionaliteit veranderd niet, worden alleen bugs weggewerkt. En zo hoort het ook imo..
Helemaal mee eens dat dat de beste methode is, maar het is afhankelijk van de developer, niet van het soort licentie. Ook in de Open Source wereld komt het voor dat men geen feature freeze doet, en in de closed source wereld komt het voor dat men het wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Jasper Janssen schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:49:
Het probleem is dat features geheimhouden tot je ze introduceert niet compatible is met dat ontwikkelingsmodel. Al die features worden gewoon keihard getest, alleen niet extern.
Dat klopt en dat is ook de reden waarom veel ontwikkelaars op z'n minst de GM versie afwachten. Daarvan weten ze in ieder geval zeker dat ie feature complete is.
Zer0 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 18:33:
Helemaal mee eens dat dat de beste methode is, maar het is afhankelijk van de developer, niet van het soort licentie. Ook in de Open Source wereld komt het voor dat men geen feature freeze doet, en in de closed source wereld komt het voor dat men het wel doet.
Yup. Ik noemde open source alleen maar omdat het daar een heel stuk gangbaarder is (vrijwel iedereen doet het zo). Dat is niet zo heel erg raar als je naar de opzet van het open source zijn bekijkt. Op een gegeven moment moet er een stop zijn met code toevoegen en moet men de focus verleggen naar domweg alleen maar bugs opsnorren en pletten. Het is door het open karakter een ietwat andere manier van werken maar niet zo heel erg gek veel anders. Uitzonderingen zullen er echter altijd zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:05
Onder moutain lion lukt het me niet om bestanden te delen met mijn WD TV mediaplayer. Krijg de hele tijd de error no current media in this folder. Nu is mijn vraag, welke mediaplayer gebruiken jullie icm macbook/mountain lion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
Pfff flash draait nog steeds niet goed op OSX dus.. Kan kernel panics gewoon voorspellen wanneer ze komen. Paar keer gehad in het laatste half uur bij een flash video. Dramatisch.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Erulezz schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:00:
Pfff flash draait nog steeds niet goed op OSX dus.. Kan kernel panics gewoon voorspellen wanneer ze komen. Paar keer gehad in het laatste half uur bij een flash video. Dramatisch.
Dus dat wordt nog geen The Daily Show kijken voor mij? :'(

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:26
Erulezz schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:00:
Ik heb nog werkelijk nooit kernel panics gehad, niet met Flash of wat dan ook.
M'n fans moeten flink aan de slag om te koelen als ik Flash kijk (Nu al een uur of 5 MLG livestream aan staan), maar m'n Mac houdt het prima uit. Ik zou dan toch eens terug gaan met je Mac als je continu kernel panics krijgt, dit ligt niet alleen aan Flash.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
HardCoreGamer schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:02:
[...]

Dus dat wordt nog geen The Daily Show kijken voor mij? :'(
Heb "ClickToFlash" draaien. Deze zet Flash om in HTML5. Werkt erg goed.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bNZkLzMG3KWyQq2kIcGMDWjC/medium.png

[ Voor 23% gewijzigd door Zware Unit op 25-08-2012 22:46 . Reden: +Image ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Daniel_Elessar schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:13:
[...]

Dat is Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Zware Unit schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:43:
[...]

[afbeelding]
Isn't it worth to lose a couple of people just to know that your peanut butter is dragon bone free? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zware Unit schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:43:
Correctie:

ClickToFlash laad flash on-demand, dus alleen op het moment dat je het nodig acht.
Bij bijv. youtube zal het proberen de h.264 versie af te spelen met flash als fallback.

Hij zet verder niets "om".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
Hmm net weer 2 kernel panics.. Alle 2 in XCode. MBP zit aan z'n einde denk ik zo :o
Had dit vroeger ook wel eens onder Leopard, ook toen bij een flash video. Elke keer bij een bepaald punt in de video, hop weer een kernal panic. :/

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Erulezz schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 10:16:
Hmm net weer 2 kernel panics.. Alle 2 in XCode. MBP zit aan z'n einde denk ik zo :o
Joh, je moet gewoon niet van die baggercode schrijven :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 09:10:
[...]

Correctie:

ClickToFlash laad flash on-demand, dus alleen op het moment dat je het nodig acht.
Bij bijv. youtube zal het proberen de h.264 versie af te spelen met flash als fallback.

Hij zet verder niets "om".
Correctie2: ClickToFlash heeft meer functies dan het on-demand serveren van Flash content.

Replacing plug-ins by HTML5 (link)
Additional functions of the media player
Source selection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik wil graag twee dmg bestanden die ik heb gekopieerd naar mijn NAS verwijderen alleen er word aangegeven dat ik hiervoor niet bevoegd ben terwijl ik wel ingelogd ben als hoofdgebruiker op mijn NAS en andere bestanden wel gewoon kan verwijderen.

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

EDIT (oplossing):
Ik heb een nieuwe user aangemaakt op mijn NAS (Sitecom MD-254) en heb hier ook dezelfde permissies aan toegekend als bij de andere die ik al had. Ik ben toen via OS X opnieuw verbinding gaan maken met die nieuwe user en toen lukt het wel om de DMG bestanden te verwijderen.

Ik had al van alles via terminal geprobeerd en textedit maar het lukte maar niet :S

[ Voor 40% gewijzigd door LIMIT-AR op 26-08-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:56

BombaAriba

Ondertitel

Nou ik heb de eerste update (10.8.1) ook geïnstalleerd. Ik had toch op wat meer verbetering gehoopt qua accutijd. Ik haal nu nog maar iets van 5 uur accutijd en ik verlang toch echt terug naar de 7+.

Tijd om weer verder te hopen voor 10.8.2 :P

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een wat vreemde ervaring met Mission Control (ik gebruik overigens OS X 10.8.1) dat zich maar af en toe voordoet. Ik heb bijvoorbeeld Safari, Calendar en Mail openstaan en dan switch ik van de ene app naar de ander en soms reageert Mail of Safari dan niet. Ik klik dan bijvoorbeeld op Mail en dan springt hij ongewenst terug naar Safari (of andersom). Ook via het dock kom ik dan niet in de gewenste app. Ik moet deze dan sluiten en heropenen.

Overigens wordt er niet aangegeven dat het programma niet reageert maar ik kom er niet meer in. Enig idee wat ik hier mogelijk aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Kan iemand mij vertellen hoe ik standaard in Finder kan instellen dat alle bestanden op type worden gerangschikt en ook worden gesorteerd op naam?

Wat ik al geprobeerd heb is dit in de view options in te stellen en vervolgens op de knop "use as defaults" te klikken. Echter zorgt dit ervoor dat alleen de specifieke map waar ik op dat moment in zat deze instellingen behoudt. Ik zou dit graag standaard willen hebben in alle mappen in Finder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Cache schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:02:
Kan iemand mij vertellen hoe ik standaard in Finder kan instellen dat alle bestanden op type worden gerangschikt en ook worden gesorteerd op naam?

Wat ik al geprobeerd heb is dit in de view options in te stellen en vervolgens op de knop "use as defaults" te klikken. Echter zorgt dit ervoor dat alleen de specifieke map waar ik op dat moment in zat deze instellingen behoudt. Ik zou dit graag standaard willen hebben in alle mappen in Finder.
Lukt je niet in standaard finder, ik kan je totalfinder http://totalfinder.binaryage.com/ aanraden om aan te schaffen.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:05

RnB

Iedere map langsgaan....
Ik doe dat bij iedere herinstallatie, ben het inmiddels zo gewend dat ik al mijn (meest gebruikte) mappen op Type en Name heb ingesteld binnen 5min. 8)7
Als het makkelijker kan, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 09:58
Dennischo schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:49:
10.8.1 heeft bij mij nog niks opgelost qua accuduur. Hoe zit dat bij jullie?
Bij mij is het ook nog steeds dramatisch :(
Ik ben heel hard aan het twijfelen of ik niet terug zal gaan naar Lion..

edit: ook macbook air uit late 2011 trouwens

[ Voor 7% gewijzigd door Staatslot op 28-08-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Macbook Air late 2011: Ik BEN terug gegaan naar Lion om de battery issues, maar ook omdat ML uiteindelijk niets extra toe voegt wat ik echt nodig heb. Gemiddeld steek ik per week 4x extra de lader in het stopcontact. Na redelijk uitgebreid testen lijkt het er op dat ML in alle gevallen meer energie gebruikt. Zowel idle (ongeveer 1.5 Watt voor de 8.1 update) tot (ongeveer ~0.2-0.5 Watt extra na de 8.1 update) gemeten vanaf de battery sensor met Istat. Echter wanneer je met programma's gaat beginnen nemen ze stug allemaal net iets meer enegie op (0.5-4 Watt) dan onder Lion, grote offender is de browser Google chrome, maar ook interne tools zoals de finder en preview. De enige uitzondering op de regel is Quicktime waar de hardware accelleratie er voor zorgt dat de gemiddelde mp4 nu iets minder slurpt.

Daarnaast is Mail laten we zeggen in sommige gevallen grafisch is een beetje buggy met de zogenaamde data velden markeren, en heb ik er nu al een hekel aan gekregen dat ik bij elke genoemde datum een markup krijg of ik deze in mijn agenda wil zetten.

Ik heb niets met Imessage, nog met de hele notification center (de mails die binnen komen zie ik wel aan de rode counter boven het icoon).

Grafish ziet ML er ietsje beter uit, maar het is niet noemenswaardig. Het enige wat ik echt mis van ML is de scrollbars, die zijn echt wel iets makkelijker in gebruik geworden.

Enfin, ML staat klaar op de Time Machine, dus als Apple een goede update uit brengt om eventueel nog power issues en grafische glitches op te lossen dan ben ik ook zo weer terug op ML.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:03
Heeft iemand ook het probleem dat je screencolor wijzigt als je bepaalde apps draait? Zodra ik Autocad open krijg ik een blauwe waas.. Zo ook met Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebusta
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 20:01
Nismod schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:37:
Heeft iemand ook het probleem dat je screencolor wijzigt als je bepaalde apps draait? Zodra ik Autocad open krijg ik een blauwe waas.. Zo ook met Photoshop.
Hier heb ik ook last van als ik vlc of aperture gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Vreemd is dat niet, die applicaties gebruiken een ander kleur profiel dan OSX standaard gebruikt. Je kunt bij systeemvoorkeuren > Beeldschermen > Kleur alle kleurprofielen zien die er op je systeem aanwezig zijn, je kunt ze allemaal aanpassen, dus even kijken welke de betreffende applicaties gebruiken en deze naar je wensen aanpassen.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersb
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-11-2024
Sebusta schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:12:
[...]

Hier heb ik ook last van als ik vlc of aperture gebruik.
Kan ook te maken hebben met een afwijkend kleurprofiel tussen de integrated en discrete kaart waartussen een programma als gfxCardStatus switcht bij het starten van een programma als PS of AutoCad. Had het zelf ook een keer onder ML zonder dat ik me kon herinneren iets aangepast te hebben. Per kaart dus even het standaard kleuren-lcd profiel selecteren.

*Typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als bepaalde mappen een andere view gebruiken, dan komt dit door de .DS_store file in die map.

Slimste is om alle .DS_store files te verwijderen (daar staan de settings in beschreven van de folder) en dan de defaults 1x te zetten, dan werkt het weer zoals je hoopte.

code:
1
find /het/pad/ -name .DS_Store -delete

of met dot_clean: (man dot_clean - dit haalt alle .< files > weg - kan risico met zich mee brengen)
code:
1
dot_clean /het/pad/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

net update 10.8.1 binnen gehaald :) stond alleen niks over een batterij duur fix..

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

spartacusNLD schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 08:13:
net update 10.8.1 binnen gehaald :) stond alleen niks over een batterij duur fix..
Bij mij lijkt het juist alsof ik minder tijd heb na de 10.8.1, had geen problemen in 10.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 09:58
Staatslot schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:51:
[...]

Bij mij is het ook nog steeds dramatisch :(
Ik ben heel hard aan het twijfelen of ik niet terug zal gaan naar Lion..

edit: ook macbook air uit late 2011 trouwens
Ik heb inmiddels ontdekt dat mijn problemen verder gingen dan alleen ML.
Na bellen met Apple en later langsgaan bij een servicepunt is gebleken dat mijn accu toch echt hardwarematig defect was. Deze wordt vrijdag/maandag vervangen, waarna ik als het goed is in ieder geval weer kan gaan genieten van mijn Macbook, al dan niet met ML dat moet ik nog maar eens overwegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
Ik ervaar met 10.8.1 op mijn Mini (2010) nu een 'raar' probleem. De Air (2012) heeft nergens last van (zelfde settings)

Ik heb een aantal NFS mounts draaien hier op waaronder ook de Time Machine. Nu gaat dat op de Air allemaal vlekkeloos, maar de Mini heeft na 10.8.1 opeens na verloop van tijd problemen met het backuppen. Hij doet het een tijdje goed, daarna gaat hij af en toe mis en als ik hem dan handmatig aanzet werkt het wel en daarna gaat hij helemaal niet meer.

Hij lijkt dan de Time Machine drive (synology NAS) niet te kunnen mounten...... nu is het wel zo dat de Mini na een reboot het weer prima doet.

Mini zit bekabeld op 1Gbit aangesloten en voor zover ik weet had ik geen problemen met 10.8

Iemand een ideetje waar het aan zou kunnen liggen?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:43
@webcare,

Kan ik nog wat tegen jullie aanhouden?

[ Voor 12% gewijzigd door debom op 29-08-2012 15:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
debom schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:29:
@webcare,

Nog ik weer wat tegen jullie aanhouden?
???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:43
Hoezo '???'
Als ik een prive kwestie heb en de mening van iemand wil, dan kun je dit op deze manier zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
debom schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:36:
[...]

Hoezo '???'
Als ik een prive kwestie heb en de mening van iemand wil, dan kun je dit op deze manier zeggen.
Op een openbaar forum met een (in eerste instantie, je hebt 'm later aangepast zie ik) compleet onleesbare zin?

Los daarvan

a) wie is webcare, bedoel je daar iedereen in dit topic mee?
b) waarom stel je niet gewoon je vraag, als je een vraag hebt?

[ Voor 16% gewijzigd door Smultie op 29-08-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
TheAshcat schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 08:49:
[...]

Bij mij lijkt het juist alsof ik minder tijd heb na de 10.8.1, had geen problemen in 10.8
Dat zie ik hier ook. De schatting geeft nu al vrij snel een uur tot een half uur minder aan dan dat hij eerst deed. Ze hebben daar kennelijk wat aan zitten tweaken of zo. Ik kan nou niet zeggen dat ik er in de praktijk wat van merk. Accuduur lijkt vanaf de eerste dag dat ik mijn MBA met 10.7.4 kreeg t/m nu met 10.8.1 onveranderd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik stoor me aan de klokweergave. Ik heb hem op 24 uur staan in osx, maar als ik osx lock (via lockmenow app, brengt je feitelijk naar het login scherm waar je eventueel als een andere user zou kunnen inloggen) of in sleep zet dan is de klokweergave omgezet naar 12uur met am en pm.

Voor het lock scherm had ik al een truck gevonden om dit te fixen:

code:
1
sudo defaults write /Library/Preferences/.GlobalPreferences AppleLocale en_GB

Maar als ik mn macbook in sleep zet (dicht klap) en daarna uit sleep haal is de klokweergave nog steeds 12 uur am/pm.

Let op: In beide schermen moet in inloggen met een password.

Iemand een idee?
[edit]
Aha, deze moet dus ook:

code:
1
sudo defaults write /var/root/Library/Preferences/.GlobalPreferences AppleLocale en_GB

En dan even rebooten en de clock is op het lock scherm en na een sleep ook in 24 uurs format!

[ Voor 44% gewijzigd door Tristan op 29-08-2012 23:21 . Reden: zelf opgelost ]

• RnB

RnB

Ik had een tijdje terug de opmerking gezet dat ik ML enorm veel geheugen vind gebruiken. Ik heb altijd 3 applicaties actief en dat zijn Safari, Sparrow en iTunes (en wat achtergrondprocessen). Tussendoor zal ik nog wat andere applicaties starten, maar wanneer ik hierin klaar ben, stop ik deze.

Ik heb op het moment weer een enorm geheugengebruik met alleen maar de eerder genoemde 3 applicaties open staan:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eKV5oHFEaXBvXq6l4FJa7Y6g/full.png

Nu valt vooral kernel_task op, met zijn 1,09GB geheugen in gebruik.

Wanneer ik nu iPhoto en binnen iPhoto bijvoorbeeld Pixelmator open, zal mijn systeem gaan swappen. Met 8GB is dat natuurlijk enorme bullshit, gezien de weinige applicaties die echt open staan.

Nu heb ik dit vaker, ook wanneer kernel_task niet zo'n enorme geheugenvreter is.

Is dit meer mensen opgevallen?

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:38

Osxy

Holy crap on a cracker

RnB schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:09:
Ik had een tijdje terug de opmerking gezet dat ik ML enorm veel geheugen vind gebruiken. Ik heb altijd 3 applicaties actief en dat zijn Safari, Sparrow en iTunes (en wat achtergrondprocessen). Tussendoor zal ik nog wat andere applicaties starten, maar wanneer ik hierin klaar ben, stop ik deze.

Ik heb op het moment weer een enorm geheugengebruik met alleen maar de eerder genoemde 3 applicaties open staan:

[afbeelding]

Nu valt vooral kernel_task op, met zijn 1,09GB geheugen in gebruik.

Wanneer ik nu iPhoto en binnen iPhoto bijvoorbeeld Pixelmator open, zal mijn systeem gaan swappen. Met 8GB is dat natuurlijk enorme bullshit, gezien de weinige applicaties die echt open staan.

Nu heb ik dit vaker, ook wanneer kernel_task niet zo'n enorme geheugenvreter is.

Is dit meer mensen opgevallen?
Zolang je page-in en page-outs laag blijven is er NIETS aan de hand, hij swapt dan namelijk niet of nauwelijks. Os X gaat gewoon heel anders om met geheugen dan windows.

Overigens heb ik met mijn 8GB geheugen regelmatig tegen de 8GB swap zonder dat ik er vertraging van ondervind. Ben dan wel een echte zware gebruiker met vrijwel de gehele Adobe CS suite open met documenten.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Pyrone89
Osxy schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:21:
[...]

Zolang je page-in en page-outs laag blijven is er NIETS aan de hand, hij swapt dan namelijk niet of nauwelijks. Os X gaat gewoon heel anders om met geheugen dan windows.

Overigens heb ik met mijn 8GB geheugen regelmatig tegen de 8GB swap zonder dat ik er vertraging van ondervind. Ben dan wel een echte zware gebruiker met vrijwel de gehele Adobe CS suite open met documenten.
Inderdaad, en dan vooral de swaps.

Page-ins kunnen nog best een GB zijn (heb ik bijvoorbeeld bij machines met 16GB waar ik alleen op aan het surfen ben al).

Swaps en page-outs zijn bij mij, na lange up-time nog steeds 0 bytes.

[ Voor 5% gewijzigd door Pyrone89 op 30-08-2012 21:49 ]

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Een GB? Ik heb er 35 :') (met 8GB RAM)

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Volgens mij heb ik nog nooit 0 MB swap gehad (maakt OS X niet standaard 2 MB aan ofzo :+ ? ). Ik stoor mij er echter ook niet aan, want de verhouding tussen de page-ins en outs is helemaal in orde (6GB IN, 30MB OUT).

Je moet pas naar je geheugen gebruik kijken als je ook echter vertraging ondervindt bij het wisselen van Applicatie. In de meeste andere gevallen sta je ergens anders op te wachten. :)

• ppl
  • Niet online
De tijd tussen reboots is ook van belang. Als je steeds je systeem sluimert dan zullen die getallen ook steeds groter worden. Dat is normaal en betekent verder ook niets. Kortom, wil je wat wijs worden uit die getallen in de Activiteitenweergave zul je toch echt aardig wat dingen van het systeem moeten weten (hoe lang staat het al aan, wordt er gesluimerd of niet, worden er geheugenintensieve applicaties gedraaid, hebben deze applicaties bekende problemen met het geheugen, worden ze gelijktijdig gedraaid, enz. enz.).

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik snap dat mensen graag het idee van controle hebben, maar laat dat geheugenbeheer nou gewoon lekker met rust. Het werkt prima, en doet precies wat het moet doen. Meetgegevens interpreteren is leuk, maar uiteindelijk is het bij een computer pas relevant als ie niet doet wat ie moet doen. Het is niet alsof je van tevoren een 'RAM-probleem' kan gaan oplossen. Het is gewoon simpel: als ie het doet, niets aan veranderen. Stel dat je ergens last van hebt, bijv. out of memory achtige problemen of een volle schijf en een OOM-killer achtige situatie waarbij alles dood gaat, tsja, dan is het de moeite waard om te gaan kijken. Maar andere windows achtige praktijken waarbij je moet lopen tweaken en controleren, dat is echt niet van belang. Net als de rare 'log files wissen maakt alles sneller' en Cleaner-app achtige dingen. Je Mac is niet 'vies', hoeft ook niet 'schoongemaakt' te worden, en Mac OS X is gebouwd om gewoon prima zichzelf te onderhouden. "Een handje helpen" bestaat ook niet. Dus gewoon lekker werken, en bij problemen meetgegevens opzoeken en interpreteren.

En als er dan nog mensen zijn die graag als nog posten dat er iets 'raars' is qua geheugen management (of bijv. een VM size van 300GB interpreteren als een swapfile van 300GB), dan heb je altijd nog de zoekfunctie om lekker op te zoeken wat alles betekent, want het is zeker al tientalle keren langs geweest.

• RnB

RnB

Ik weet heel goed waar ik het over heb, dus laat de belerende toon maar achterwege.

Wanneer ie aan het swappen is, is de verhouding Page ins/Page outs naar de 1:1 aan het gaan. Maar omdat ik het door heb op dat moment, laat ik het niet zo ver komen en reboot ik mijn systeem.

En daarnaast heeft het wel degelijk impact op mijn systeem, niet zozeer in vertragingen bij de applicaties zelf, maar meer in de hele OS X ervaring. Mission Control werkt dan helemaal niet meer vloeiend, dan zit er een vertraging in het beeld totdat ie bij het uiterste van de animatie is.

Ik heb Lion niet zolang gebruikt op dit specifieke systeem, maar ik weet wel bijna zeker dat Lion minder geheugen gebruikte in dezelfde situaties en dus op performance bleef.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:38

Osxy

Holy crap on a cracker

RnB schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:44:
Ik weet heel goed waar ik het over heb, dus laat de belerende toon maar achterwege.

Wanneer ie aan het swappen is, is de verhouding Page ins/Page outs naar de 1:1 aan het gaan. Maar omdat ik het door heb op dat moment, laat ik het niet zo ver komen en reboot ik mijn systeem.

En daarnaast heeft het wel degelijk impact op mijn systeem, niet zozeer in vertragingen bij de applicaties zelf, maar meer in de hele OS X ervaring. Mission Control werkt dan helemaal niet meer vloeiend, dan zit er een vertraging in het beeld totdat ie bij het uiterste van de animatie is.

Ik heb Lion niet zolang gebruikt op dit specifieke systeem, maar ik weet wel bijna zeker dat Lion minder geheugen gebruikte in dezelfde situaties en dus op performance bleef.
1:1 is heel normaal, pas als het naar 1:10 gaat moet je je zorgen maken.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Pyrone89
RnB schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:44:

Ik heb (door een SSD upgrade) net een clean install gedaan van Mountain Lion.

Ik merk ineens dat heel veel kleine probleempjes weg zijn, en dat de performance een stuk beter is qua geheugengebruik (en ja, natuurlijk ook van de SSD upgrade :+ ).

Ik zou dat dan ook aanraden. En met clean bedoel ik echt helemaal clean, dus ook geen Time Machine gebruiken. Het is even wat werk, maar je zult zien dat het het waard is.

De dagen dat je zonder enkel probleem of prestatieverlies OSX kon upgraden (waar Windows altijd om wordt uitgelachen) liggen denk ik achter ons, daarvoor beginnen bepaalde zaken toch te verweven te raken om zomaar te kunnen upgraden zonder problemen.
Pagina: 1 ... 33 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.