[OS X Mountain Lion 10.8] Ervaring & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 35 Laatste
Acties:
  • 240.488 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
DeNachtwacht schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:37:
[...]

Even serieus, ik zie je in best veel topics dingen posten en ik waardeer je inzet, maar het is echt _zo_ on-onderbouwd wat je zegt.

1.Apple heeft sinds de MBA 2010 OS X keihard geoptimaliseerd voor SSD's, dat is de reden dat OS X op deze machines in 11-15 seconden opstart, terwijl een windows 7 pc op een SSD er +/- 30 seconden over doet. (Ter herinnering: een standaard hdd +/- 1 minuuut 20).

2.Daarnaast wil je als gebruiker snelle lees- en schrijfsnelheden zodat programma's snel starten en laden. Op dat gebied zijn SSD's 10-15x sneller dan een traditionele hdd. Dat een SSD wat trager wordt als hij voller wordt is maar procentenwerk en gaat het apparaat nooit langzamer maken dan een hdd.

3. Je schone installatie effect ga ik maar niet eens op in, probeer zelf eens te bedenken wat mijn antwoord hierop zou kunnen zijn :)

4. Er zijn alleen wat problemen met een klein aantal SSD's die niet standaard in je mac zitten maar je zelf inbouwt. Dat kan je ook wijten aan slechte firmware van de SSD fabrikanten en doet helemaal niks af aan de algemene optimalisatie voor SSD's in OS X. Er zijn trouwens ook legio voorbeelden te vinden van SSD's die in Windows 7 voor (grotere) problemen zorgen. De meeste van deze kinderziektes zijn trouwens van een jaar of 2-3 geleden en bij nieuwe generatie SSD's al lang opgelost. Kortom je argument dat je onder windows 7 meer snelheidsverbetering merkt van een SSD dan in OS X vind ik slecht onderbouwd en dus duimzuigerij.

Wat betreft SSD snelheid; dit is de reden dat al een jaar geleden tomshardware zei:

[...]

Dit sluit ook mooi aan op een ander topic waarin je mensen die een pc voor standaardwerk zoeken bloedserieus afraadt een Air te kopen maar voor de Macbook Pro te gaan terwijl juist voor deze doeleinden de SSD in een Macbook Air veel sneller is dan de HDD in en MBP. De Pro koop je als je CPU intensieve zaken wil doen en is voor alleen desktopwerk mijns inziens een miskoop.

Daar lees ik ook dat volgens jou een Macbook Air 11 maximaal 750 euro zou moeten kosten als je naar de hardware kijkt, wat apple bashers ook al jaren roepen. En al jaren veegt de praktijk de vloer met ze aan want alle Windows ultrabooks die uitkomen zijn net zo duur of zelfs duurder dan een Macbook Air. De Samsung Series 9 die net uit zijn vind ik eigenlijk de eerste concurrent waar Apple serieus bang voor moet zijn als je kijkt naar prijs/kwaliteit. Kortom wederom een slecht onderbouwd standpunt. Ik weet niet of je hier gewoon een beetje zit te trollen om mensen op het verkeerde been te zetten of dat het onwetendheid is, maar ik vind dat je zo mensen die op zoek zijn naar een goed advies in verwarring brengt. En dan nu graag weer ontopic.
Misschien moet je eens even naar de topics over SSD ervaringen gaan kijken. Een en al drama met SSD's die het begeven of die onder Apple computers veel problemen geven met fans die keihard beginnen te blazen. Waarbij alleen de Samsung serie gespaard blijft, en laat nou juist net die niet in een Apple zitten zonder zelf in te bouwen (waarbij je jezelf weer problemen met de fans op de hals haalt, onder andere).

Een schone installatie is wel degelijk een belangrijk punt, aangezien bij een HDD fragmentatie nog een belangrijke rol speelt. Je moet dus wel een schone, gedefragmenteerde HDD vergelijken met een SSD, wat velen niet doen. Op die manier kunnen we ook de SSD en HDD volgooien en dan gaan vergelijken. Kortrom: het moet een gemiddelde zijn. Als je dezelfde bronnen gebruikt die je hier loopt te posten zou je dat ook weten. Maar goed, zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent.

En volgens mij let jij niet helemaal goed op: ik zeg duidelijk dat een SSD beter is, MAAR het is niet een en al zonneschijn. Als je mensen gaat adviseren een SSD te nemen moet je dat ook eerlijk vertellen, voordat ze in de problemen komen, zeker als het geen Tweakers zijn. DAT vind ik juist kwalijk, niet dat ik iemand die een Air wil nemen ook wijs op de mogelijkheden van een MacBook Pro. Ohh en over dat verhaal, zie ArsTechnica: http://arstechnica.com/ap...ok-pro-vs-13-macbook-air/

[ Voor 3% gewijzigd door Pyrone89 op 20-08-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Pyrone89 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 16:46:
[...]

Misschien moet je eens even naar de topics over SSD ervaringen gaan kijken. Een en al drama met SSD's die het begeven of die onder Apple computers veel problemen geven met fans die keihard beginnen te blazen. Waarbij alleen de Samsung serie gespaard blijft, en laat nou juist net die niet in een Apple zitten zonder zelf in te bouwen (waarbij je jezelf weer problemen met de fans op de hals haalt, onder andere).
Grappig, mijn indruk is juist dat daar voornamelijk berichten staan dat een SSD zoveel verschil maakt in positieve zin en dat er redelijk weinig problemen zijn met de inbouw van een SSD. De problemen die ik lees gaan over iMac's en optibays.
[...]
Een schone installatie is wel degelijk een belangrijk punt, aangezien bij een HDD fragmentatie nog een belangrijke rol speelt. Je moet dus wel een schone, gedefragmenteerde HDD vergelijken met een SSD, wat velen niet doen. Op die manier kunnen we ook de SSD en HDD volgooien en dan gaan vergelijken. Kortrom: het moet een gemiddelde zijn. Als je dezelfde bronnen gebruikt die je hier loopt te posten zou je dat ook weten. Maar goed, zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent.
Fragmentatie speelt bij een HDD inderdaad een rol. Een schone installatie is van korte duur en binnen no-time loop je tegen fragmentatie aan. Niet echt een realistische situatie dus. Een SSD loopt ook na een jaar gebruik gewoon soepel. Tegenwoordig kun je een SSD redelijk volgooien met data zonder dat het noemenswaardige problemen oplevert.

Maar ik stel voor om de discussie dan ook in dat topic voort te zetten :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:49

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Als je mensen gaat adviseren een SSD te nemen moet je dat ook eerlijk vertellen, voordat ze in de problemen komen, zeker als het geen Tweakers zijn. DAT vind ik juist kwalijk, niet dat ik iemand die een Air wil nemen ook wijs op de mogelijkheden van een MacBook Pro. Ohh en over dat verhaal, zie ArsTechnica: http://arstechnica.com/ap...ok-pro-vs-13-macbook-air/
Goed dan, één quote uit het artikel dat je zelf als bron ziet:
While core clock speed is significantly lower, for most day-to-day use, the Air will on average feel about as fast as the comparable Pro.
En dat klopt nog niet eens ook want zoals gezegd is de Air zelfs sneller met bijvoorbeeld opstarten (11 seconden vs 30) omdat de Pro standaard geen SSD aan boord heeft.

[ Voor 36% gewijzigd door DeNachtwacht op 20-08-2012 17:52 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
DeNachtwacht schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:35:
[...]

Goed dan, één quote uit het artikel dat je zelf als bron ziet:

[...]

En dat klopt nog niet eens ook want zoals gezegd is de Air zelfs sneller met bijvoorbeeld opstarten (11 seconden vs 30) omdat de Pro standaard geen SSD aan boord heeft.
Quote je ook even de rest van het artikel, met name over het scherm dat je superieur achtte? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Pyrone89 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:43:
Quote je ook even de rest van het artikel, met name over het scherm dat je superieur achtte? ;)
Kerel je zit verschrikkelijk offtopic onzin te produceren hier die ook nog eens mensen de verkeerde kant op zet. Ik weet niet waar jij mij hebt horen zeggen dat een MBA een superieur scherm heeft? Je haalt er constant andere en verwarrende argumenten bij omdat je het enige dat ik zeg niet onderuit kan halen: voor desktop- en officegebruik is een MBA de betere keus, voor zwaardere taken MBP. Dat de MBP beter is heeft niemand hier ooit gezegd omdat het afhangt van je wensen.

En wat betreft SSD's: het enige wat ik zeg is dat alle nadelen die jij noemt al lang achterhaald zijn of gewoon onzin (als er 1 banaan rot is wil dat niet zeggen dat alle bananen rot zijn). Toms Hardware gaf al in 2011 aan dat de meeste verstandige investering in je systeem tegenwoordig een SSD is. Enige nadeel blijft de prijs, maar dat is met elke hardware vernieuwing het geval.

[ Voor 25% gewijzigd door DeNachtwacht op 20-08-2012 17:56 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
DeNachtwacht schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:49:
[...]

Kerel je zit verschrikkelijk offtopic onzin te produceren hier die ook nog eens mensen de verkeerde kant op zet. Ik weet niet waar jij mij hebt horen zeggen dat een MBA een superieur scherm heeft? Je haalt er constant andere en verwarrende argumenten bij omdat je het enige dat ik zeg niet onderuit kan halen: voor desktop- en officegebruik is een MBA de betere keus, voor zwaardere taken MBP. Dat de MBP beter is heeft niemand hier ooit gezegd omdat het afhangt van je wensen.

En wat betreft SSD's: het enige wat ik zeg is dat alle nadelen die jij noemt al lang achterhaald zijn of gewoon onzin (als er 1 banaan rot is wil dat niet zeggen dat alle bananen rot zijn). Toms Hardware gaf al in 2011 aan dat de meeste verstandige investering in je systeem tegenwoordig een SSD is. Enige nadeel blijft de prijs, maar dat is met elke hardware vernieuwing het geval.
Kun je stoppen met roepen over 'onzin' aub. Komt heel kinderachtig over. We hebben een meningsverschil, meer niet. Over het superieure scherm: daar heb je gelijk in, dat was een ander, sorry daarvoor.

Qua SSD adoptie: ik denk dat veel afhangt van de nieuwe iMac: op dit moment is het voor de doorsnee consument gewoonweg veel te duur om een SSD in die modellen te doen zonder te knutselen en geen garantie te verliezen. Ook zou het helpen als de SSD's nog even net wat verder worden doorontwikkeld en grotere capaciteiten gaan krijgen. En over betrouwbaarheid: de SSD's met Sandforce controllers (en dat zijn er heel veel) sneuvelen toch echt met bosjes hoor. Dat staat los van het feit of ze in een Apple of een Windows PC zitten. Dat is nog niet iets van het verleden (helaas). Ligt niet zozeer aan de SSD zelf, maar aan de controller. Voor de gebruiker maakt dat echter niet uit: kapot is kapot. De prijs is dus lang niet het enige nadeel, aantal schrijfacties, capaciteiten en gemak (in het geval van de iMac) zijn ook belangrijk. Tom's hardware richt zich vooral op de performance: daar is hun lezersgroep ook vooral in geinteresseerd. Die is bij een SSD inderdaad beter, maar dat maakt niet dat er aan het totaalplaatje geen nuances zitten. In 2013 en verder zullen de SSD's ongetwijfeld verder verbeteren om ook de laatste nadelen weg te nemen (en even afwachten of Apple ook realistische prijzen gaat vragen in non-Air modellen). Tot die tijd moet je echter zowel van de voor- en nadelen bewust zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Pyrone89 op 20-08-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 22:29
1.Apple heeft sinds de MBA 2010 OS X keihard geoptimaliseerd voor SSD's, dat is de reden dat OS X op deze machines in 11-15 seconden opstart, terwijl een windows 7 pc op een SSD er +/- 30 seconden over doet. (Ter herinnering: een standaard hdd +/- 1 minuuut 20).
Ik neem aan dat je tijden zonder SSD zijn (anders is er toch iets mis met je pc), ik blijf bij zowel windows, linux als osx onder de 10 sec op dezelfde machine...

//edit: overigens lijkt me rebooten of starten niet echt relevant, op osx en linux gebruik ik altijd de sleep functie)

[ Voor 12% gewijzigd door blouweKip op 20-08-2012 18:45 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

blouweKip schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 18:43:
[...]

Ik neem aan dat je tijden zonder SSD zijn (anders is er toch iets mis met je pc), ik blijf bij zowel windows, linux als osx onder de 10 sec op dezelfde machine...

//edit: overigens lijkt me rebooten of starten niet echt relevant, op osx en linux gebruik ik altijd de sleep functie)
Ik dacht dat wel duidelijk was dat ik het over nanosecondes had?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

DeNachtwacht schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 20:31:
[...]

Ik dacht dat wel duidelijk was dat ik het over nanosecondes had?
wow.... alleen de seektime van de gemiddelde SSD is al meer dan 10-15 nanoseconden... Dus ik denk dat je een eenheidsfoutje maakt... ;)

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

LuCarD schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 20:55:
[...]

wow.... alleen de seektime van de gemiddelde SSD is al meer dan 10-15 nanoseconden... Dus ik denk dat je een eenheidsfoutje maakt... ;)
:X

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pyrone89 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 21:13:
OSX laat programma's in een slaapstand draaien waardoor je met een HDD gewoon goede prestaties haalt (hoef je op Windows tegenwoordig niet mee te proberen, daar is een SSD echt een noodzaak).
Nee dat doet OS X helemaal niet. Je verwart nu een groot aantal zaken. Bij de slaapstand is het over het algemeen zo dat alles in slaapstand gaat, ook je netwerkverbindingen. Het werkt wat complexer dan ik nu uitleg en is sinds Mountain Lion gewijzigd waardoor het ineens totaal anders werkt en apps weer geupdate moeten worden. De slaapstand is juist iets waar een ssd weer veel beter werkt dan een hdd omdat het makkelijker dingen weg kan schrijven van geheugen naar schijf en vice versa. Hier speelt de snelheid van de schijf een grote rol. Dit is echter wel afhankelijk van welke slaapstand modus je neemt. De versie waarbij er geen image wordt weggeschreven en hij het geheugen alleen onder stroom houdt heeft weer geen baat bij een snelle schijf omdat ie daar niets mee doet.

Waar jij hier op doelt is de caching van apps in het geheugen. Als je apps start wordt er wat geheugen gereserveerd. Afhankelijk van de hoeveelheid beschikbare geheugen kan dit vrij ruim zijn of juist alleen maar het broodnodige. Op moment dat je de applicatie afsluit blijft dit beetje in het geheugen hangen. Daar wordt niets mee gedaan totdat iets anders aanspraak maakt op geheugen en het verder geen geheugen meer beschikbaar heeft. Oud geheugen wordt dan gerecycled. Kortom, in plaats van direct al het geheugen weer vrij te geven wordt daar mee gewacht totdat geheugen nijpend wordt. Voordeel is dat applicaties hierdoor weer sneller zijn opgestart. Je krijgt een zogenaamde hot start. Een ssd of een hdd zal hier ook geen verschil in maken. Dit systeem is gemeengoed binnen de UNIX wereld. Windows 7 kan dit inmiddels in zekere mate ook maar nog niet echt zo goed als de UNIX wereld (die hebben dan ook een fikse voorsprong op dit vlak). Het is dit verhaal wat je eigenlijk bedoelt.

Met Lion hebben ze echter weer iets nieuws. Applicaties waarvan je de vensters kunt sluiten maar waarbij de applicatie in de achtergrond blijft draaien worden na verloop van tijd opgeruimd. Dit is een vergelijkbaar systeem als met het geheugen. Het wordt pas gedaan wanneer system resources nijpend zijn. In Mountain Lion is dat verder aangescherpt. Dit geldt natuurlijk niet voor applicaties die meteen afsluiten zodra je het venster wegklikt (denk aan System Preferences, Reminders, etc.). Dit systeem heet overigens automatic termination.

Voor een mooi overzicht van bovenstaande features zie de review van Arstechnica over Mountain Lion: powermanagement & automatic termination.
Pyrone89 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:17:
Ik merk in mijn Mac ook vooral een boost van de RAM, niet van de SSD.
Dat kan. Het is afhankelijk of de dingen die je gebruikt afhankelijk zijn van het geheugen of een snellere schijf. Er zijn dan ook zat mensen die weinig tot niks merken van een ssd omdat ze geen snelle schijftoegang nodig hebben.
Er zijn onder OSX juist nog wat problemen met SSD's, met name TRIM voor non-Apple SSD's (lees: als je betaalbaar wilt upgraden). Daarnaast is het zo dat SSD's naarmate ze ouder en voller worden langzamer worden.
Dat laatste is iets wat voor iedere ssd van toepassing is en wordt zeer zeker niet door TRIM en GC opgelost. Daarbij komt dat TRIM zeer zeker geen vereiste is aangezien GC dezelfde doelstelling heeft en hetzelfde weet te bereiken. De manier waarop het gaat is feitelijk het enige verschil tussen TRIM en GC. Dat TRIM verhaal is niets meer dan een spookverhaal wat maar over het internet blijft rondzingen. Jammer want mensen worden daardoor totaal op het verkeerde been gezet en onnodig de kast op gejaagd.

De enige problemen met ssd's onder OS X is het kunnen flashen van de firmware. Dat probleem heb je helaas met ieder non-Windows systeem. Ssd fabrikanten hebben vooral flashtools voor DOS/Windows omgevingen hoewel je soms nog met een Linux live cd uit de voeten kunt.
Lees ditmaal nu eerst zelf maar eens die topics en daarna enorm schamen in een hoekje. De problematiek met de fans heeft helemaal niets met ssd's te maken. Dat komt omdat bepaalde type iMacs nogal nukkig zijn met de temp. sensor. Als je schijf geen temp. via de weg die de iMac verwacht doorgeeft kun je het schudden: fans gaan in veiligheidsmodus (aka voluit draaien). Geldt dus ook voor hdd's. Niet alle iMacs hebben dit. Andere Macs hebben dit al helemaal niet, die doen het gewoon. De crashende Macs hebben ook weer een gemeenschappelijke deler met hun Windows/Linux/etc. concurrenten: de Sandforce controller die nogal buggy is wat betreft de slaapstand. Er lijkt iets op timing gebied niet goed te gaan waardoor de slaapimage niet weggeschreven kan worden. Vinden computers niet zo erg leuk. De Samsung, Crucial en ieder ander die geen Sandforce gebruikt heeft dat probleem niet en werkt dan ook gewoon.

Ergo: je bedient je nogal veel van spookverhalen door slecht huiswerk. Het zou enorm helpen als je niet continu een ander probeert te verbeteren.

[ Voor 15% gewijzigd door ppl op 20-08-2012 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Pyrone89 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 18:26:
[...]

Kun je stoppen met roepen over 'onzin' aub. Komt heel kinderachtig over. We hebben een meningsverschil, meer niet. Over het superieure scherm: daar heb je gelijk in, dat was een ander, sorry daarvoor.

Qua SSD adoptie: ik denk dat veel afhangt van de nieuwe iMac: op dit moment is het voor de doorsnee consument gewoonweg veel te duur om een SSD in die modellen te doen zonder te knutselen en geen garantie te verliezen. Ook zou het helpen als de SSD's nog even net wat verder worden doorontwikkeld en grotere capaciteiten gaan krijgen. En over betrouwbaarheid: de SSD's met Sandforce controllers (en dat zijn er heel veel) sneuvelen toch echt met bosjes hoor. Dat staat los van het feit of ze in een Apple of een Windows PC zitten. Dat is nog niet iets van het verleden (helaas). Ligt niet zozeer aan de SSD zelf, maar aan de controller. Voor de gebruiker maakt dat echter niet uit: kapot is kapot. De prijs is dus lang niet het enige nadeel, aantal schrijfacties, capaciteiten en gemak (in het geval van de iMac) zijn ook belangrijk. Tom's hardware richt zich vooral op de performance: daar is hun lezersgroep ook vooral in geinteresseerd. Die is bij een SSD inderdaad beter, maar dat maakt niet dat er aan het totaalplaatje geen nuances zitten. In 2013 en verder zullen de SSD's ongetwijfeld verder verbeteren om ook de laatste nadelen weg te nemen (en even afwachten of Apple ook realistische prijzen gaat vragen in non-Air modellen). Tot die tijd moet je echter zowel van de voor- en nadelen bewust zijn.
Sneuvelen met bosjes? Kom je dan eens even met wat onderbouwing. De hoeveelheid onzin die jij de laatste weken op GoT loopt te verkondigen loopt de spuigaten uit. Dat het niet de meest betrouwbare controllers zijn, dat klopt.

Oh en wat ppl hierboven zegt over iMac's en hun sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
Dit topic is bedoeld voor discussie over Mountain Lion. Graag weer ontopic :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Misschien moet je zelf die topics nog eens doorlezen zonder je gekleurde bril op te hebben. Zelfs de gewraakte Sandforce SSD's crashen niet "bij bosjes". Ze hebben een iets hogere failure rate dan de andere SSD's, maar ik kan je zeggen dat ik er 3 in huis heb waarvan er 2 bijna 2 jaar oud zijn, en geen centje pijn geven. M'n Vertex 2 en Vertex 3 in 2 verschillende iMacs draaien razend snel. Dat de fan van een iMac op hol slaat heeft met het SMC van Apple te maken en NIET met SSD's in het algemeen. Als je er een 3rd party harddisk in zet gebeurt er precies hetzelfde. Oftewel, ken de feiten en lul niet zomaar wat zonder zelf ervaring te hebben.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Erg blij met ML. Stabiel, snel en paar leuke nieuwe dingen. Nog steeds jammer dat het niet echt vernieuwend is, maar aan de andere kant is het "maar" een OS. Zat gisteren eens na te denken welke zaken ik graag in het volgende OS (10.9) wil hebben.

i) Mis nog steeds de mogelijkheid om ongebruikte talen te verwijderen
ii) Geen iCloud drive voor storage (echter niet echt een OS beperking)
iii) Tijdens installatie geen optie om zaken weg te laten (Photo Booth, Automator, etc)
iv) Een verbeterde versie van Messages. Merk nu dat het niet altijd lekker werkt. Sommige berichten doen er veel te lang over. Validatie van de ontvangen werkt ook niet altijd
v) iCloud backup voor zaken als Aperture, iPhoto, etc

Eigenlijk gewoon erg tevreden met ML. Er zijn vast wel andere zaken die ik graag in 10.9 zie verschijnen, naar momenteel is mijn lijstje nog erg beperkt. Idee van een goed OS is dat het licht, snel, veilig en betrouwbaar is.

Off-topic: Heb inmiddels succesvol SSD's ingebouwd in drie iMac's, 4 MacBooks (Pro), 1 Mac Mini's en 1 Mac Pro en nog nooit issues gehad. Gebruik altijd de SSD's van Crucial (eerst C300 en nu M4).

[ Voor 10% gewijzigd door Zware Unit op 21-08-2012 14:21 . Reden: Reactie op geneuzel van Pyrone89 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Zware Unit schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:17:
ii) Geen iCloud drive voor storage (echter niet echt een OS beperking)
Ik denk niet dat dit er ooit zal komen. iCloud is niet een variant op Dropbox voor hiërarchische data-storage, het is gemaakt om applicaties te synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:21:
[...]

Ik denk niet dat dit er ooit zal komen. iCloud is niet een variant op Dropbox voor hiërarchische data-storage, het is gemaakt om applicaties te synchroniseren.
De vraag is natuurlijk of het over een aantal maanden nog nodig is. Gebruik nu Dropbox enkel voor datasync toepassingen (icm encryptie want vertrouw ze voor geen meter). Echter merk ik dat de applicaties langzaam worden aangepast om de sync via iCloud te laten lopen.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Laatst online: 24-08 16:41
Blijf problemen houden met het behouden van een sharemount. Dagelijks verliest mijn mini wel eens de mount...

Ik heb mountwatcher geprobeerd maar die crashed bij opstarten in ML. De support van de fabrikant reageert niet helaas.

Zijn er alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Zware Unit schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:17:
iv) Een verbeterde versie van Messages. Merk nu dat het niet altijd lekker werkt. Sommige berichten doen er veel te lang over. Validatie van de ontvangen werkt ook niet altijd
Werk je dan met iOS5 of 6? Met 6 zijn er echt veel verbeteringen in iMessage toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 17:26

Bosmonster

*zucht*

DeNachtwacht schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:37:
[...]

Huh.. nu ben ik geen Windows-fan, maar heb hier een Windows-bak met SSD voor gamen en die start toch echt in < 10 seconden op.

Sneller volgens mij dan mijn Mac's met SSD, al start ik die eigenlijk zelden opnieuw op.

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 21-08-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Bosmonster schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:55:
[...]

Huh.. nu ben ik geen Windows-fan, maar heb hier een Windows-bak met SSD voor gamen en die start toch echt in < 10 seconden op.

Sneller volgens mij dan mijn Mac's met SSD, al start ik die eigenlijk zelden opnieuw op.
Mijn W7 gamebak op SSD doet er ook geen 10 seconden over inderdaad. Denk dat mijn mini ietsjes sneller is maar mijn MBA en de rMBP zeker niet sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:47
Mensen die problemen hebben met batterijduur van hun MacBook onder ML.
Het lijkt onder 10.8.1 te zijn opgelost.

Developer Confirms OS X 10.8.1 Update Significantly Improves MacBook Battery Life
“Until I installed 10.8.1, my MacBook was showing 4h:05m after a full charge,” he told Softpedia, referring to the amount of time his MacBook had before the battery needed charging again.
“After installing 10.8.1 it’s showing over 8h,” he said. “I’m now able to use my Mac throughout the day again without having to carry my charger.”
CultofMac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
  • Laatst online: 22-12-2022
Hoi,

Hebben jullie ook de update nog steeds last van traag afsluiten.
Ook bij het opstarten loopt mijn mbpr wel eens vast. Alhoewel ik denk dat alleen het scherm zwart wordt.
Als ik hem dan opnieuwe opstart doet hij het weer.
Maar vooral het afsluiten duurt erg lang. Lijkt wel windows....

Is daar iets tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Laatst online: 19-08 20:40
the tempter schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:28:
Hoi,

Ook bij het opstarten loopt mijn mbpr wel eens vast. Alhoewel ik denk dat alleen het scherm zwart wordt.

Ik heb een Hackintosh dus durf niet te zeggen dat we hetzelfde probleem hebben, maar het afsluiten duurt inderdaad erg lang hier. Je scherm wordt grijs, en je ziet het laad-icoontje ronddraaien. Dit duurt soms meer dan 10 seconden. Daarna gaat het beeld op zwart en duurt het 5 seconden voor de stroom er echt af is.

Ik heb een SSD.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Hoi,

Voor de eerste keer mijn rMBP uitgezet om te testen hoelang dit duurde. Hier ongeveer 25 seconden. Mijn Mac's zet ik nooit uit. Enkele reboots ivm systeem updates, maar Mac's blijven lekker werken zonder reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Zware Unit schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:28:
[...]

De vraag is natuurlijk of het over een aantal maanden nog nodig is. Gebruik nu Dropbox enkel voor datasync toepassingen (icm encryptie want vertrouw ze voor geen meter). Echter merk ik dat de applicaties langzaam worden aangepast om de sync via iCloud te laten lopen.
Stukje gevonden hoe je iCloud kan gebruiken als Dropbox alternatief.

http://www.businessinside...ake-icloud-like-dropbox-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Hoi,

Heb je dat Resume standaard aan staan toevallig? If so dan kon dat trage afsluiten en ook opstarten door dat Resume komen. Duurt dan even voordat ie alles heeft weggeschreven of juist weer ingeladen (wat ook weer in een bepaalde volgorde gebeurd, login items zijn bijv. het laatste in het rijtje en das verrekte vervelend; deed ie in Lion ook al btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Is het probleem al opgelost met Mountain Lion icm KPN Experia box? Ik heb mijn router nu op 54mbit ingesteld :(

[ Voor 4% gewijzigd door Squ1zZy op 21-08-2012 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Daedalus: Mijn held :)
Blijkt al te zijn opgelost. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 22:18
Sinds ik Mountain Lion heb geinstalleerd, moet ik telkens na een reboot mijn wachtwoord intypen. Ik heb al bij Instellingen gekeken en niets staat aangevinkt...

Ook is hij 2 keer zo traag geworden met alles en draait de fan veel sneller op maximaal. Ik heb een 2010 Air. met 4 GB. Zit weer na te denken om terug te gaan naar Lion, daar deed hij het wel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
kx22 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 07:42:
Sinds ik Mountain Lion heb geinstalleerd, moet ik telkens na een reboot mijn wachtwoord intypen. Ik heb al bij Instellingen gekeken en niets staat aangevinkt...

Ook is hij 2 keer zo traag geworden met alles en draait de fan veel sneller op maximaal. Ik heb een 2010 Air. met 4 GB. Zit weer na te denken om terug te gaan naar Lion, daar deed hij het wel perfect.
Hier een 2011 model, maar ook datzelfde gevoel met de fan. Die draait merkelijk meer dan vroeger... Altijd eens gaan kijken in de activiteitenweergave en daar is het afwisselend mail, iTunes of Safari die veel vragen...

Wachtwoord moet ik ook te pas en te onpas invullen bij herstart... Soms wel, soms niet... Snap er ook niet veel van...

Verder merk ik niet dat de MBA trager is geworden...

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08

Quakie

quakelen

Ik merk alleen dat ML veel meer geheugen vraagt en swapt. Ik merk het niet echt in performance. Dit is ook met een MBA 2011.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 17:26

Bosmonster

*zucht*

Zware Unit schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:50:
[...]

Stukje gevonden hoe je iCloud kan gebruiken als Dropbox alternatief.

http://www.businessinside...ake-icloud-like-dropbox-4
Mjah, maar dan zonder de dropbox voordelen zoals shared folders, public url's, local syncing, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Exirion schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:07:
[...]

Misschien moet je zelf die topics nog eens doorlezen zonder je gekleurde bril op te hebben. Zelfs de gewraakte Sandforce SSD's crashen niet "bij bosjes". Ze hebben een iets hogere failure rate dan de andere SSD's, maar ik kan je zeggen dat ik er 3 in huis heb waarvan er 2 bijna 2 jaar oud zijn, en geen centje pijn geven. M'n Vertex 2 en Vertex 3 in 2 verschillende iMacs draaien razend snel. Dat de fan van een iMac op hol slaat heeft met het SMC van Apple te maken en NIET met SSD's in het algemeen. Als je er een 3rd party harddisk in zet gebeurt er precies hetzelfde. Oftewel, ken de feiten en lul niet zomaar wat zonder zelf ervaring te hebben.
Verandert NIKS aan het feit dat zelf klooien aan je Mac's schijf dus wel degelijk problemen kan opleveren. DAT is mijn punt.

Qua Sandforce: serieus, ik heb die topics doorgelezen en het is toch echt een flink probleem, zeker aangezien die controllers wijdverspreid zijn. Zeker bij een iMac kun je dan weer de gehele operatie opnieuw doen (die toch al niet zo tof was). Omdat er hier iemand is die er geen problemen mee heeft bestaat het probleem ineens niet? Dat is hetzelfde als zeggen dat ik mijn Mac geen dode pixels heeft dus er bestaat geen Mac zonder dode pixel.

Dit is het laatste wat ik over dit onderwerp ga zeggen want we gaan hier toch niet uitkomen.Ik wacht zelf wel tot er betere SSD's zijn, fatsoenlijke prijzen van Apple, daadwerkelijk een SATA 3 aansluiting in de betreffende Mac (iMac) fatsoenlijke firmware zonder geklooi met Linux of Windows en vooral grotere opslag. Als jullie nu al ermee aan de slag willen gaan moet je dat vooral doen, maar doe niet alsof er geen risico's verbonden zitten aan deze nieuwe techniek die nog in de kinderschoenen staat qua consumentenmarkt.

[ Voor 44% gewijzigd door Pyrone89 op 22-08-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Pyrone89 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:59:
Verandert NIKS aan het feit dat zelf klooien aan je Mac's schijf dus wel degelijk problemen kan opleveren. DAT is mijn punt.
Dat kan bij elke computer problemen opleveren. Heb je de topics in OM wel eens doorgelezen?
Qua Sandforce: serieus, ik heb die topics doorgelezen en het is toch echt een flink probleem. Omdat er hier iemand is die er geen problemen mee heeft bestaat het ineens niet?
Statistieken... Ooit van gehoord? Dat er op fora veel problemen met produkt X worden besproken wil nog niet zeggen dat produkt X slecht is, of in ieder geval zo rampzalig als je uit het aantal gemelde problemen gevoelsmatig zou kunnen afleiden.
Dit is het laatste wat ik over dit onderwerp ga zeggen want we gaan hier toch niet uitkomen.
Nee. Ik ben in ieder geval wel een beetje klaar met jouw ik-kraak-apple-af-maar-ik-mag-dat-omdat-ik-heul-veul-apple-spullen-in-huis-heb houding hier. Als je Apple kut vindt, verkoopt die troep dan gewoon.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Exirion schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:05:
[...]

Dat kan bij elke computer problemen opleveren. Heb je de topics in OM wel eens doorgelezen?

[...]

Statistieken... Ooit van gehoord? Dat er op fora veel problemen met produkt X worden besproken wil nog niet zeggen dat produkt X slecht is, of in ieder geval zo rampzalig als je uit het aantal gemelde problemen gevoelsmatig zou kunnen afleiden.

[...]

Nee. Ik ben in ieder geval wel een beetje klaar met jouw ik-kraak-apple-af-maar-ik-mag-dat-omdat-ik-heul-veul-apple-spullen-in-huis-heb houding hier. Als je Apple kut vindt, verkoopt die troep dan gewoon.
Ja, dat mag ik omdat ik heel veel spullen van ze heb. Zou jij ook eens moeten doen, kritisch zijn op de leverancier die voor duizenden euro's aan hardware aan je levert. Mensen zoals jij zijn de reden dat Apple alles kan flikken omdat jij toch wel alles koopt wat ze naar je toegooien, die blijven als makke schapen alles van ze verdedigen. Tenzij je dik in de aandelen Apple zit loop je alleen maar jezelf te naaien met zo'n houding. Een beetje zoals voetbalclubs zo diep verankerd zitten in de hersenen van sommige lieden dat ze elkaar vermoorden omdat ze van een andere partij zijn. Dus ja, ik ben zeer kritisch op een bedrijf dat computerspullen verkoopt voor een veel hogere prijs dan de concurrent. Daar gelden inderdaad maatstaven voor.

Dit gaat uitdraaien op de eeuwige MS vs Apple oorlog, en daar gaan we niet aan beginnen. Dag! :w

[ Voor 10% gewijzigd door Pyrone89 op 22-08-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Pyrone89 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:09:
Ja, dat mag ik omdat ik heel veel spullen van ze heb. Zou jij ook eens moeten doen, kritisch zijn op de leverancier die voor duizenden euro's aan hardware aan je levert. Mensen zoals jij zijn de reden dat Apple alles kan flikken omdat jij toch wel alles koopt wat ze naar je toegooien.
Aannames, aannames. Omdat ik het niet met jou eens ben schaar je me meteen onder de kritiekloze Apple-hippies. Als je goed oplette zou je regelmatig kritiek van mijn kant zien, maar wel gefundeerde. Dat kan ik van jouw trolls niet zeggen, want je zit soms oeverloos te zwammen en niemand snapt wat nou precies je punt is, of je zit te overdrijven over wat er volgens jou allemaal niet deugt. Dat noem ik geen kritiek maar gezeik om het zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Exirion schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:12:
[...]

Aannames, aannames. Omdat ik het niet met jou eens ben schaar je me meteen onder de kritiekloze Apple-hippies. Als je goed oplette zou je regelmatig kritiek van mijn kant zien, maar wel gefundeerde. Dat kan ik van jouw trolls niet zeggen, want je zit soms oeverloos te zwammen en niemand snapt wat nou precies je punt is, of je zit te overdrijven over wat er volgens jou allemaal niet deugt. Dat noem ik geen kritiek maar gezeik om het zeiken.
Voor een computertje van enkele honderden euro's zou je gelijk hebben. We hebben het hier over computers van meerdere duizenden euro's. Daar is niet zoiets als overdrijven als er fouten in zitten. Heel simpel, stommigheden van het eerste uur horen daarin niet thuis. Er gelden veel hogere eisen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:33
Een Apple van Duizenden euro's? Volgens mij stelt Apple die eisen zelf vast hoor. Niet jij, noch iemand anders hier.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Pyrone89 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:15:
Voor een computertje van enkele honderden euro's zou je gelijk hebben. We hebben het hier over computers van meerdere duizenden euro's. Daar is niet zoiets als overdrijven als er fouten in zitten. Heel simpel, stommigheden van het eerste uur horen daarin niet thuis. Er gelden veel hogere eisen voor.
Software is tegenwoordig veel te complex om ook maar de perceptie van bugvrijheid te kunnen wekken. Dat probleem hebben alle producenten en Apple is daarop geen uitzondering. Sommige bugs zijn knullig en zouden eerder opgemerkt moeten worden, maar het hoort ook een beetje bij het Internet-update tijdperk: bugs zijn veel makkelijker naderhand op te lossen dus worden er vanzelf meer gemaakt. Daar staat tegenover dat er vrij hoog tempo aan uitbreidingen van feature sets wordt gewerkt. Lion heb ik zelf nooit geinstalleerd omdat ik het een slechte OSX release vond, maar het deed tegelijk erg veel aan Windows ME en Windows Vista denken. Tot nu toe vind ik Mountain Lion een erge soepele upgrade vanaf Snow Leopard. M'n vriendin heeft 2 keer een harde crash gehad met haar iMac 2008 model, maar dat zal nog wel opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Exirion schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:25:
[...]

Software is tegenwoordig veel te complex om ook maar de perceptie van bugvrijheid te kunnen wekken. Dat probleem hebben alle producenten en Apple is daarop geen uitzondering. Sommige bugs zijn knullig en zouden eerder opgemerkt moeten worden, maar het hoort ook een beetje bij het Internet-update tijdperk: bugs zijn veel makkelijker naderhand op te lossen dus worden er vanzelf meer gemaakt. Daar staat tegenover dat er vrij hoog tempo aan uitbreidingen van feature sets wordt gewerkt. Lion heb ik zelf nooit geinstalleerd omdat ik het een slechte OSX release vond, maar het deed tegelijk erg veel aan Windows ME en Windows Vista denken. Tot nu toe vind ik Mountain Lion een erge soepele upgrade vanaf Snow Leopard. M'n vriendin heeft 2 keer een harde crash gehad met haar iMac 2008 model, maar dat zal nog wel opgelost worden.
Juist dat laatste punt is eentje waar ik me zorgen over maak. Onder Lion dachten we van allerlei bugs ook wel dat die zouden worden opgelost, niet dus.

Gelukkig is ML echt een heel stuk beter, maar er zitten toch nog genoeg dingen in die veel handiger gekund hadden. Ondertussen zitten alle mensen die naar ML mochten vanwege de nieuwe 64-bit only EFI zichzelf zien te helpen.

Wat dat betreft begin je soms de arrogantie van MS uit de jaren '90 bij Apple hedendaags te zien: zij beslissen wel even welke bugs ze wel of niet willen oplossen, de andere blijven je probleem. Dat is precies het tegenovergestelde van de oorspronkelijke waarden van Apple, namelijk dat ze altijd perfectie nastreven. Wat is er met die waarde gebeurd?

[ Voor 3% gewijzigd door Pyrone89 op 22-08-2012 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Pyrone89 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:59:
[...]Dit is het laatste wat ik over dit onderwerp ga zeggen want we gaan hier toch niet uitkomen.Ik wacht zelf wel tot er betere SSD's zijn, fatsoenlijke prijzen van Apple, daadwerkelijk een SATA 3 aansluiting in de betreffende Mac (iMac) fatsoenlijke firmware zonder geklooi met Linux of Windows en vooral grotere opslag. Als jullie nu al ermee aan de slag willen gaan moet je dat vooral doen, maar doe niet alsof er geen risico's verbonden zitten aan deze nieuwe techniek die nog in de kinderschoenen staat qua consumentenmarkt.
Ah, je bent dus kwaad omdat mensen zelf een halve iMac uit elkaar halen (de glasplaat verwijderen vind ik niet onder het kleine onderhoud horen namelijk), een SSD plaatsen die a) misschien een slechtere controller heeft en b) een sensor die daar dus fabrieksaf geen rekening mee hoeft te houden? Omdat een iMac in de duurdere categorie valt, had Apple daar maar rekening mee moeten houden? Kom op zeg, doe eens volwassen. Ik zit te wachten op je epistel over het feit dat Apple het bedrijf is wat inconsistentie als motto en visie heeft en dat ten uiting brengt door geen universele URL/zoekbalk in Safari Mobile te implementeren. Ik ga je negeren in ieder geval en ik hoop dat ik niet de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
me_mrtn schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:40:
[...]

Ah, je bent dus kwaad omdat mensen zelf een halve iMac uit elkaar halen (de glasplaat verwijderen vind ik niet onder het kleine onderhoud horen namelijk), een SSD plaatsen die a) misschien een slechtere controller heeft en b) een sensor die daar dus fabrieksaf geen rekening mee hoeft te houden? Omdat een iMac in de duurdere categorie valt, had Apple daar maar rekening mee moeten houden? Kom op zeg, doe eens volwassen. Ik zit te wachten op je epistel over het feit dat Apple het bedrijf is wat inconsistentie als motto en visie heeft en dat ten uiting brengt door geen universele URL/zoekbalk in Safari Mobile te implementeren. Ik ga je negeren in ieder geval en ik hoop dat ik niet de enige ben.
Succes ermee.

Als je mijn posts eens goed leest had je geweten dat hetgeen je daarboven zegt echt totaal niet is wat ik heb gezegd.

Consider yourself on my ignore list to.

[ Voor 8% gewijzigd door Pyrone89 op 22-08-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89

• Pyrone89
Sinds 10.8 is Contacten 'foto toevoegen' onhandiger geworden in mijn ogen. Ik krijg in geen enkele mogelijkheid een foto erin behalve een paar standaard sjablonen en je eigen foto (al dan niet via de camera).

Ik wil echter gewoon een foto van een bedrijf erin en krijg die simpelweg niet erin. Ik zie geen enkele optie het te doen. Ook de foto erheen slepen direct vanaf de website (wat vroeger werkte) kan ineens niet meer.

Edit: het is gelukt door het bestandje eerst te downloaden en er vervolgens heen te slepen. Ik vond de pre-ML manier echter handiger.

[ Voor 18% gewijzigd door Pyrone89 op 23-08-2012 16:49 ]

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
10.8.1 is beschikbaar. :)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:53
Hier meer info: http://9to5mac.com/2012/0...released-get-downloading/

[ Voor 18% gewijzigd door Conscience NL op 23-08-2012 17:23 ]

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• me_mrtn
Heerlijk die delta-updates, maar 7MB.

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:53
Er wordt trouwens met geen woord gerept over batterijproblemen in de update :?

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• Pyrone89
Conscience NL schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 17:24:
Er wordt trouwens met geen woord gerept over batterijproblemen in de update :?
Dat is geen probleem, dat is een feature :+

Het probleem met iMessages is nog gewoon aanwezig (je moet vaak even op het rode uitroeptekentje klikken en opnieuw proberen voordat hij het doet).

[ Voor 23% gewijzigd door Pyrone89 op 23-08-2012 17:46 ]

• PBP
Sommige mensen melden dat batterijproblemen wel zijn opgelost, waarom Apple het dan niet vermeld geen idee.

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:59

flexje

got-father

Weet iemand of het mogelijk is om je mac in te stellen om alleen 802.11n te gebruiken?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• me_mrtn
flexje schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 18:21:
Weet iemand of het mogelijk is om je mac in te stellen om alleen 802.11n te gebruiken?
Waarom stel je dat niet in bij je router? Het is volgens mij wel te doen, maar je moet in de Terminal aan de gang gaan.

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Sinds de 10.8.1 update verdwijnt mijn safari als ik met 3 vingers naar boven swipe...

Klik op het plaatje voor de grotere versieAfbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1208/17288/vJ2n.jpg

Dat kleine streepje rechts is de browser. Als ik ergens in de buurt daarvan klik opent mijn browser wel. Beetje jammer :P Met alle andere applicaties werkt het wel gewoon... Anderen ook last van? Heb een MBA 1,7 2011 256gb..

[ Voor 5% gewijzigd door LesCacques op 23-08-2012 19:05 ]

je ne sais cacques

• Pyrone89
Hier geen last van.

Heb zojuist voor het eerst sinds OSX 10.8 upgrade alle Onyx opties gedaan (handmatig, niet via Automation want die pakt alleen de meest gebruikte) en mijn Mac voelt echt beduidend sneller aan. Alles start razendsnel op en reageert veel snappier.

Aanrader voor mensen die dat nog niet hadden gedaan.

Blijkbaar heeft de upgrade toch wel degelijk impact op de schoonheid van je SSD / HDD (niet zo erg als bij Windows, maar toch).

[ Voor 16% gewijzigd door Pyrone89 op 23-08-2012 19:25 ]

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Ik heb trouwens nogmaals paar keer restartje gedaan en nu lijkt het week allemaal te werken.. Geen idee wat het was maar dat maakt nu ook niet meer uit..

[ Voor 6% gewijzigd door LesCacques op 23-08-2012 19:29 ]

je ne sais cacques

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 21:15
Wat is apple toch echt af en toe een %$%#@ bedrijf. Had ML clean geintalleerd en geen problemen. Voor de clean install had ik Lion->ML upgrade uitgevoerd en kreeg toen veel grafische problemen (glitches, judder, etc). Toen dus maar voor een clean install gekozen. Alles supervloeiend en schokvrij. Grafisch helemaal goed.

Nu draai ik dus de 10.8.1 update, reboot en jawel hoor, de grafische glitches zijn terug! :( Openen van notification centre gaat schokkerig. Sterker nog, bijna alle animaties gaan schokkerig of vertonen glitches.

Ik kan hier zo kwaad om worden. Maar goed, ff mijn gal spuien. Zet nu wel een TM backup terug en blijf mooi van 10.8.1 af...

Sorry voor deze rant... maar ik snap niet hoe Apple zijn software test. Op internet zijn meer mensen met grafische issues in ML (voor 10.8.1).

BTW: Ik heb een 2011 iMac, 27" met ATI graphics (512MB).

Zie deze link voor het effect dat ik ook heb: YouTube: Screen Flickering on iMac 27" after Mountain Lion OS X Install

[ Voor 13% gewijzigd door Anteros op 23-08-2012 21:03 ]

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:19
flexje schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 18:21:
nope kan je alleen in je router instellen, macos laat het niet toe.

• flexje

flexje

got-father

stormfly schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 20:32:
[...]

nope kan je alleen in je router instellen, macos laat het niet toe.
Hmm, in mijn Experiabox van KPN is niet specifiek 802.11n in te stellen..alleen een mix, vandaar dat ik het vroeg. Mja is het wel mogelijk om te zien welke de mac gebruikt?

• me_mrtn
flexje schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 20:46:
[...]

Hmm, in mijn Experiabox van KPN is niet specifiek 802.11n in te stellen..alleen een mix, vandaar dat ik het vroeg. Mja is het wel mogelijk om te zien welke de mac gebruikt?
Option+klikken op het WiFi-icoon. Onder PHY-modus.

• Pyrone89
Anteros schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 20:21:
Wat is apple toch echt af en toe een %$%#@ bedrijf. Had ML clean geintalleerd en geen problemen. Voor de clean install had ik Lion->ML upgrade uitgevoerd en kreeg toen veel grafische problemen (glitches, judder, etc). Toen dus maar voor een clean install gekozen. Alles supervloeiend en schokvrij. Grafisch helemaal goed.

Nu draai ik dus de 10.8.1 update, reboot en jawel hoor, de grafische glitches zijn terug! :( Openen van notification centre gaat schokkerig. Sterker nog, bijna alle animaties gaan schokkerig of vertonen glitches.

Ik kan hier zo kwaad om worden. Maar goed, ff mijn gal spuien. Zet nu wel een TM backup terug en blijf mooi van 10.8.1 af...

Sorry voor deze rant... maar ik snap niet hoe Apple zijn software test. Op internet zijn meer mensen met grafische issues in ML (voor 10.8.1).

BTW: Ik heb een 2011 iMac, 27" met ATI graphics (512MB).

Zie deze link voor het effect dat ik ook heb: YouTube: Screen Flickering on iMac 27" after Mountain Lion OS X Install
Probeer eens Onyx te draaien en alle onderhoudsopties te doen. Dat maakte bij mij echt een enorm verschil zoals ik boven al zei.

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 21:15
@Pyrone89: Heeft niks geholpen. Net voor de 10.8.1 install was alles oke. Vloeiend en snel. Meteen na de 10.8.1 install was het ^$#%.

Niemand deze problemen?

• me_mrtn
Anteros schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:23:
@Pyrone89: Heeft niks geholpen. Net voor de 10.8.1 install was alles oke. Vloeiend en snel. Meteen na de 10.8.1 install was het ^$#%.

Niemand deze problemen?
PRAM al geprobeerd?

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Anteros schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:23:

Niemand deze problemen?
Vreemd probleem, en als ik je specs zie ik dat je een behoorlijk goede desktop hebt die dit soort dingen niet hoort te doen.

Probeer anders eens contact op te nemen met Apple morgen?

An  a day keeps the doctor away.

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Duurt bij jullie het afsluiten ook zo lang? ik heb bij beide macs een tijd lang een scherm met een rondje draaien. in Lion had ik dit nooit.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Batterij verbruik:

OSX Lion: gemiddeld ~5.92 Watt Idle gemeten over 10 minuten.
OSX Mountain Lion 10.8.0: ~8.11 Watt Idle gemeten over 10 minuten.
OSX Mountain Lion 10.8.1: ~6.24 Watt Idle gemeten over 10 minuten.

Het wordt weer beter, maar is nog niet helemaal zo als het was.

De performance grafisch is echter aanzienlijk beter, en op mijn Macbook Air is het beeld somehow aanzienlijk scherper geworden (text).

Programma's: er zijn er twee (Monkey Island, SPSS) die niet geheel afsluiten.

Mail: Ik mis een beetje de kringeltjes die laten zien of er mail opgehaald wordt.

Save as: Gaat nog steeds fout, zowel het nieuwe document als het oude worden veranderd in Apple programma's (Textedit, preview etc) :-( Dus eerst een kopie maken en die aanpassen!

"That was left handed..." - JJH

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anteros schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 20:21:

Mijn idee is dat 10.8.1 een kleine update is om de eerste bugs te verhelpen. En 10.8.2 daarentegen een grote update wordt voor een goed en stabiel werkend systeem.

Daarbij wil ik ook zeggen dat mijn systeem met 10.8.1 prima werkt. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• flexje

flexje

got-father

me_mrtn schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 20:51:
[...]

Option+klikken op het WiFi-icoon. Onder PHY-modus.
wow cool, thanks!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Jouke74 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:30:
Mail: Ik mis een beetje de kringeltjes die laten zien of er mail opgehaald wordt.
Ah, ik ben dus niet de enige. Ik vind het ook wel hinderlijk dat je even op mails moet blijven staan om ze als gelezen gemarkeerd te krijgen. Vroegah kon ik gewoon snel door de lijst scrollen om de ongelezen mails weg te werken.

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Had vandaag voor het eerst de kans om eens AirDrop te gebruiken. Zit er inmiddels al weer een tijdje in, maar hoor er niet zoveel over. Ik moest wat data hebben van een collega en die had natuurlijk geen NTFS driver geinstalleerd (al mijn USB spul is NTFS). Dus, ik dacht laten we eens AirDrop proberen! Werkte verassend goed, het duurde even voordat onze macs elkaar vonden, waarschijnlijk omdat we in een conferentiezaal zaten met ongeveer 40 andere macbooks in de omgeving, maar ging allemaal behoorlijk vlot en zonder enkele moeite. En het was niet echt duidelijk waar de bestanden terecht kwamen (Downloads map), maar toch erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb weer netjes mn oude 7 uur batterijduur terug na het updaten naar 10.8.1! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Jouke74 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:30:
Save as: Gaat nog steeds fout, zowel het nieuwe document als het oude worden veranderd in Apple programma's (Textedit, preview etc) :-( Dus eerst een kopie maken en die aanpassen!
Dat is echt wel een extreme fout zeg.

Als je dus niet oplet heb je dus verneukte documenten.

Helpt het als je in Systeemvoorkeuren --> Algemeen--> Vraag voor bewaren wijzigingen aanzet?

[ Voor 11% gewijzigd door Pyrone89 op 24-08-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
Pyrone89 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:04:
[...]

Probeer eens Onyx te draaien en alle onderhoudsopties te doen. Dat maakte bij mij echt een enorm verschil zoals ik boven al zei.
Met programmatjes als Onyx moet je wel oppassen. Het kan ook dingen om zeep helpen. Nadat ik een soortgelijk programma gedraaid had (ik kwam net van Windows en dacht ach wat kan het kwaad), had ik alleen maar problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
PBP schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:53:
[...]

Met programmatjes als Onyx moet je wel oppassen. Het kan ook dingen om zeep helpen. Nadat ik een soortgelijk programma gedraaid had (ik kwam net van Windows en dacht ach wat kan het kwaad), had ik alleen maar problemen.
Point taken, Onyx heeft echter een zeer goede reputatie en is dé tool onder Maccers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Laatst online: 09:58
Ik merk na de update dat in safari naar de vorige pagina, de pagina niet meer gerefreshed wordt. Is wel een pak fijner. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
blubbers schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:10:
Ik merk na de update dat in safari naar de vorige pagina, de pagina niet meer gerefreshed wordt. Is wel een pak fijner. :)
Hier doet hij dat nog wel met 4tabs open. Hoeveel tabs heb je open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
PBP schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:13:
[...]

Hier doet hij dat nog wel met 4tabs open. Hoeveel tabs heb je open?
Merk nu ook op dat hij het soms nog wel doet. Heb 3 tabs open. Soms merk ik op dat de safari balk niet meer gaat laden na een swipe naar vorige pagina. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 20:11
Ik heb de laatste tijd enorm veel issues gehad met mijn week oude macbook pro 13" uit 2012. Nu ik goed terugdenk begonnen die allemaal na de installatie van Mountain Lion...

Voornamelijk boot en grafisch gerelateerde issues. Ben ermee terug gegaan naar de Apple store inclusief een filmpje waar ik de issues had opgenomen en heb daar een nieuwe macbook gekregen. Het vermoeden van hen was harddrive problemen. Ikzelf vermoedde al problemen met het RAM geheugen of compatibiliteit met mijn externe monitor, maar nu ik op internet lees over Mountain Lion bugs en sommige reacties hier, denk ik dat het daaraan lag.

Ik laat dus mooi Lion erop staan totdat ML met een mooie fix/update komt voor (in ieder geval het merendeel van) deze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
En welke bugs zijn het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Verminderde batterij duur. Bij 100% staat er nu op Lion een geschatte batterij tijd van 6 uur 45 minuten. bij ML was dit ongeveer 2,5 uur. Ik heb tevens gelezen over grafische problemen voornamelijk i.c.m. externe schermen (waar ik dus ook last van ondervond). wifi problemen en ontbrekende ondersteuning voor sommige programma's, waardoor deze minder functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
Tja, je moet er wel rekening mee houden dat hier over het algemeen alleen de problemen worden gepost. Bij de meeste mensen (inclusief mijzelf) werkt mountain lion prima. Ik ben er eigenlijk alleen maar op voorruit gegaan.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Dat klopt ook. Ik wil ML ook helemaal niet zwartmaken of afkraken, maar ik wacht liever nog eventjes. Het is altijd goed als er mensen zijn die aan de bel trekken dat er iets mis is naar mijn mening. Maar je hebt gelijk, op internet vind je vooral op review gebied meer negatief nieuws dan positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornelisprul schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:14:
Tja, je moet er wel rekening mee houden dat hier over het algemeen alleen de problemen worden gepost. Bij de meeste mensen (inclusief mijzelf) werkt mountain lion prima. Ik ben er eigenlijk alleen maar op voorruit gegaan.
Inderdaad, hier ook geen problemen met ML..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

En 10.8.1 is uit: meuk: Apple Mac OS X 10.8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Dat stond hier vorig weekend al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Jpjedi schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:11:
[...]

Dat stond hier vorig weekend al ;)
Dat is ook knap, hij is pas sinds gister officieel uit. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
cornelisprul schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:14:
Toch heb ik van de 4 macs hier in huis, met 1 mac ook niets dan gezeik, sinds ML random hangups etc. Helaas nog niet toe gekomen om te reinstallen (geen tijd/zin), dus nu iedere keer hard reboot en dan na een dagje maar weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:09
Gisteren de stap gewaagd naar ML, eerst voordat de update uitkwam. Daarna weer terug naar Lion want mijn batterij ging inderdaad wat korter mee. Gisteren nadat de update was vrijgegeven toch maar weer de upgrade uitgevoerd en tot nu toe gaat alles goed.

Ik heb er nog niet echt heel lang achter kunnen zitten dus of alles nu beter gaat, geen idee. Ik heb mijn Mac ook nog maar twee dagen nu. Als ik wat vind dan zal ik dat vanzelfsprekkend hier gaan posten.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
  • Laatst online: 28-07 17:04
Gister update geïnstalleerd maar heb nog steeds van een raar probleem; als ik youtube playlist afspeel.... geen probleem. Maar als ik in een andere tab werk gaat hij niet automatisch door naar de volgende. Moet dan de Youtubetab openen en dan gaat hij gelijk naar de volgende... bekend probleem met safari? Of mis ik wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Jouel schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:31:
[...]
. Ik heb tevens gelezen over grafische problemen voornamelijk i.c.m. externe schermen (waar ik dus ook last van ondervond). wifi problemen en ontbrekende ondersteuning voor sommige programma's, waardoor deze minder functioneren.
Idd, ik heb extern scherm eraan hangen (rMBP) en dan heb je constant artifacten op je notebook scherm.
Verder heb ik in de 3 weken dat ik de retina nu heb al zeker 5 keer de laptop hardhandig moeten uitschakelen omdat hij nergens meer op reageerde. (powerknop x sec ingedrukt houden dus)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
En dat bij een laptop van meer dan 2 ruggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
Pyrone89 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:28:
Hoevaak ga je dat nog herhalen , begint een beetje irritant te worden nu :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Xanion schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:26:
[...]

Idd, ik heb extern scherm eraan hangen (rMBP) en dan heb je constant artifacten op je notebook scherm.
Verder heb ik in de 3 weken dat ik de retina nu heb al zeker 5 keer de laptop hardhandig moeten uitschakelen omdat hij nergens meer op reageerde. (powerknop x sec ingedrukt houden dus)
Ja ik had iets soortgelijks op mijn 13" 2012 Pro, maar bij mij voornamelijk bij de boot. Kreeg meerdere muiscursoren en bleef hangen op het boot/appel scherm. Kon niets anders doen dan hem handmatig uitzetten... Ik verdenk ML er steeds meer van, hoe meer verhalen ik lees.
Pyrone89 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:28:
Ik moet je wel een klein beetje gelijk geven, dat is wel erg zuur is als je net zo'n bedrag hebt uitgegeven, maar als het puur software is, komt er vast snel een update met daarin een goede fix. Dit kan Apple niet maken bij zijn klanten en niet voor zichzelf als het zijn reputatie wil behouden.

[ Voor 25% gewijzigd door Jouel op 24-08-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
PBP schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:29:
[...]

Hoevaak ga je dat nog herhalen , begint een beetje irritant te worden nu :')
Net zolang tot Apple hun producten goed maakt zoals hun reputatie betaamt, zeker gezien de absurde prijzen (die niet absurd zijn als de kwaliteit van hun vroegere reputatie wordt gehaald).

Wen er maar vast aan, gezien het feit dat Apple blijkbaar dit niet doet, zelfs niet met hun paradepaardje.
Dan doe jij ondertussen jouw manier van reageren.

PS: bij non-Apple producten die een vermogen kosten ben ik ook kritisch, dus het is niet iets specifiek gericht op Apple maar op fabrikanten als geheel die de kantjes eraf lopen en desondanks een godvermogen rekenen voor hun stuff.

[ Voor 8% gewijzigd door Pyrone89 op 24-08-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
Pyrone89 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:35:
[...]

Net zolang tot Apple hun producten goed maakt zoals hun reputatie betaamt, zeker gezien de absurde prijzen (die niet absurd zijn als de kwaliteit van hun vroegere reputatie wordt gehaald).

Wen er maar vast aan, gezien het feit dat Apple blijkbaar dit niet doet, zelfs niet met hun paradepaardje.
Dan doe jij ondertussen jouw manier van reageren.

PS: bij non-Apple producten die een vermogen kosten ben ik ook kritisch, dus het is niet iets specifiek gericht op Apple maar op fabrikanten als geheel die de kantjes eraf lopen en desondanks een godvermogen rekenen voor hun stuff.
Dus een Apple product mag nooit fouten/bugs bevatten omdat het duur is? Onderhand raak ik wel gewend aan het gezeik op 10.x.0 en 10.x.1 versies aangezien die altijd meer fouten bevatten dan bijv een 10.x.4.

Zodra ook maar iemand problemen heeft zie ik vaak jouw reacties, wat me opvalt. Ik zeg niet dat je geen kritiek mag hebben op Apple en ik ben ook zeker niet over alles te spreken (Lion bijv.). Maar het valt gewoon op :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Noem eens een softwar.. uhm nee noem überhaupt eens een bedrijf wat alles in een keer goed doet? Van fouten wordt geleerd en zo werkt het nou eenmaal. Ik ben met je eens dat het nooit netjes is en dat het nog eens wordt versterkt door het feit dat de apparaten duur zijn.
Als ik een website programmeer test ik hem 100 keer, maar iemand anders die er 1 keer op zit, ontdekt meteen iets doms waardoor de hele pagina verkloot word, dat word dan gemaakt en er word weer getest. Net zo lang tot alle (of zoveer mogelijk merkbare) fouten eruit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Pyrone89 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:35:
[...]

Net zolang tot Apple hun producten goed maakt zoals hun reputatie betaamt, zeker gezien de absurde prijzen (die niet absurd zijn als de legendarische kwaliteit wordt gehaald).
Beetje overdreven reactie, maar zijn we inmiddels van je gewend. Kwaliteit van de rMBP is prima. De problemen die we hier zien terug komen (grafische issues, display issues, etc) raken maar een klein deel van de gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Zware Unit schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:45:
[...]

Beetje overdreven reactie, maar zijn we inmiddels van je gewend. Kwaliteit van de rMBP is prima. De problemen die we hier zien terug komen (grafische issues, display issues, etc) raken maar een klein deel van de gebruikers.
Dit vind ik dan weer iets te veel bagatelliseren.. Er zijn genoeg issues bekend voor Apple om zich in het zweet te werken voor een update die naar behoren functioneert. Het hoort er nou eenmaal even bij. Eerste versies bevatten nou eenmaal de meeste fouten zoals PBP ook terecht aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Toch vraag ik mij af wat die "ontbrekende ondersteuning" voor programma's dan precies is. Ik bedoel, er is genoeg tijd geweest tijdens de DP's om al aan het één en ander te werken. Want ik zie niet in waarom het aan ML zou liggen dat bepaalde programma's het niet doen?
Pagina: 1 ... 32 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.