[OS X Mountain Lion 10.8] Ervaring & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 35 Laatste
Acties:
  • 240.490 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:08:
[...]

Als je veel Mac's voor klanten moet installeren dan moet aardig wat uit het dock slepen.
Zoiets valt toch te automatiseren tot op zekere hoogte?

Je kunt de icons ook naar het prullenbakje slepen trouwens. Dat lijkt wat directer te gaan. Die hoogte is ook niet een probleem, je geeft gewoon een goeie zwieper. Je zult naast die hoogte ook het icoontje langer daar op z'n plek moeten houden en dat levert volgens mij veel meer ongemak op.
Pyrone89 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:13:
Mail kan niet meer 1 mailtje per regel laten zien in de maillijst, waardoor er heel weinig mail in 1 scherm past.
--> dit kan door de klassieke weergave te activeren in voorkeuren
Dat hoeft niet eens. Je kunt ook een paar opties lager kijken en de default van 2 lines op 0 zetten. Als je dan ook nog de usericons uitschakelt heb je weer het nodige aan mails op je scherm staan. Voor wie wel dat widemail verhaal wil hebben is dit een betere optie. Als je helemaal naar het oude terug wilt dan de "klassieke weergave" natuurlijk.

Daarbij moet ik zeggen dat ik het een beetje een domme uitspraak vindt dat je niet al je mails ziet. Natuurlijk niet, dat wordt beperkt door de fysieke afmetingen van je scherm. Met een hele waslijst aan mails krijg ik het op mijn 30" met een reso van 2560x1600 niet eens voor elkaar.
Xanion schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:27:
is het mogelijk om als de macbook in powernap zit om het geluid uit te zetten?
Vindt de powernap best handig op zich, alleen die geluidjes steeds bij nieuwe mail zou hij dan achterwege mogen laten.
Enige wat ik aan instelmogelijkheid heb gezien is beperkt tot de opties "aan" en "uit". Misschien als je voor het slapen gaan het volume op "mute" zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:51
HardCoreGamer schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:32:
[...]

Maar ik snap het niet, waarom is OSX ineens zo populair; Terwijl het een paar jaar terug nog maar door enkelingen gebruikt werd?
Apple is gewoon beter >:)

Nee, even zonder flauwekul. Zoals hierboven al gezegd wordt denk ik dat het succes van de iPod, iPhone en iPad mensen bekend hebben gemaakt met het merk Apple. Daarnaast zijn er de laatste jaren enorm veel resellers bijgekomen in de steden en is de prijs-kwaliteitverhouding in mijn optiek de laatste jaren ook toegenomen bij de Macs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 21:31
w00t, 1080p AirPlay via de AppleTV op de beamer is sweet! Er zit een kleine vertraging in van scherm v/d laptop tov op de beamer: ca. 1/2 sec. Beeld en geluid komen echter mooi en goed gesync'ed op de beamer / speakers terecht. w00t!

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:49

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Arathorn8 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 23:40:
w00t, 1080p AirPlay via de AppleTV op de beamer is sweet! Er zit een kleine vertraging in van scherm v/d laptop tov op de beamer: ca. 1/2 sec. Beeld en geluid komen echter mooi en goed gesync'ed op de beamer / speakers terecht. w00t!
Ik baal ook hard dat het eerst wel voor de MBA 2010 werkte, en nu toch ineens weer niet. Jammer voor Apple want nu haal ik dus geen Apple TV...

youtube.com/@hisrep

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Arathorn8 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 23:40:
Ik vind dit ook echt de killer feature van ML ware het niet dat...... Airplay Mirroring maar maximaal stereo geluid doet. Als 5.1 ook ondersteund werd dan kocht ik nu meteen een Apple TV.

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:54
filenox schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:35:
De iPhone en de iPad hebben er de laatste tijd voor gezorgd dat het merk Apple veel bekender is onder de mens. Vroeger was dat ook al met de iPod zo. :)
Dat, maar volgens miij ook meer dat een Macbook van een accesoires van de 'elite' is verschoven naar een accesoires van de 'hipsters'. Ik zie bij mij in de colleges meestal mensen die, als ze een Macbook hebben, deze vooral als soort van statusitem hebben. Ze pronken ermee.

Reden voor mij om mijn MBA overal mee naar toe te nemen, behalve school. Stel je voor dat ze denken dat ik net zo'n sukkel ben 8)7

(I know, het lijkt de freaking 90-ies highschool wel)

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Muldert schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:58:
[...]

Dat, maar volgens miij ook meer dat een Macbook van een accesoires van de 'elite' is verschoven naar een accesoires van de 'hipsters'. Ik zie bij mij in de colleges meestal mensen die, als ze een Macbook hebben, deze vooral als soort van statusitem hebben. Ze pronken ermee.

Reden voor mij om mijn MBA overal mee naar toe te nemen, behalve school. Stel je voor dat ze denken dat ik net zo'n sukkel ben 8)7

Vervolgens hebben ze natuurlijk nog steeds geen enkel idee hoe ze met zo'n machine/OS om moeten gaan. Voor de meerderheid maakt het echt niks uit of ze Windows/OS X/Linux draaien, als het maar geen problemen geeft en ze maar een browser, office pakket en chat hebben.

Verwijderd

Een van de redenen is ook dat mensen gefrustreerd geraakt zijn van Windows hoor. Ik hoor op m'n werk bij nieuwe OSX gebruikers 9 / 10 keer mensen klagen over Windows. Ze hebben reeds al een iPhone / iPad en dat bevalt zo goed dat ze de overstap naar MAC willen maken. Veel gebruikers zijn in het begin bang dat ze dan niet hun documenten kunnen bewerken, maar als je aangeeft dat er office for mac bestaat dan is het meestal al goed. Echte power users zijn er maar weinig, meeste doen maar wat internetten / foto's opslaan / muziek luisteren that's it :) En veel mensen kopen het idd voor het design en status symbool.

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:54

Licko

ZVDK

[...]

Not sure if serious ;o

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
tarlitz schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:17:
[...]

Vervolgens hebben ze natuurlijk nog steeds geen enkel idee hoe ze met zo'n machine/OS om moeten gaan. Voor de meerderheid maakt het echt niks uit of ze Windows/OS X/Linux draaien, als het maar geen problemen geeft en ze maar een browser, office pakket en chat hebben.
Ja want een Macbook/OSX is echt verschrikkelijk moeilijk om te gebruiken :P

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

Vroeger hadden mn ouders een windows computer. Nu een Mac OS. Om de zoveel tijd moest ik eens langsgaan omdat ze een probleem hadden. Nu is het slechts héél sporadisch dat ze me nodig hebben, en dan is het meestal voor: "ja, er wil hier iets installeren... mag dat?"

Ze vinden het gewoon heel prettig om met OS X te werken

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

[...]

Ik zal maar eerlijk zijn, ik durf niet eens met een MacBook over straat te lopen.
Waarom? Zo'n apparaat kost al gauw €1000 tot €2280,- euro; Wat denk je als een crimineel dat ziet?
Dan wordt de MacBook meteen gejat (Met misschien grof geweld van toepassing), en dan zul je net zien... keert de verzekering niets uit omdat de dader nog niet gepakt is of iets dergelijks... :P

An  a day keeps the doctor away.

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
HardCoreGamer schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:29:
[...]

Ik zal maar eerlijk zijn, ik durf niet eens met een MacBook over straat te lopen.
Waarom? Zo'n apparaat kost al gauw €1000 tot €2280,- euro; Wat denk je als een crimineel dat ziet?
Dan wordt de MacBook meteen gejat (Met misschien grof geweld van toepassing) en keert de verzekering niks uit omdat de dader nog niet gepakt is of dergelijk...
Als je zo angstig bent, kun je je beter niet op straat vertonen. Je huis is ook hermetisch afgeschermd, omdat er misschien wel zichtbaar een LCD/plasma staat, of wat dan ook? Hier hangt best wel kunst in het zicht, m'n MacBook's zitten gewoon in een sleeve in m'n backpacks en m'n dSLR's zijn ook herkenbaar aan de grote Nikon-logo's. Als ik op een terrasje zit en ik leg m'n Rayban-hoesje neer, moet ik dan ook bang zijn? Als ze willen jatten, jatten ze maar. Backups zijn er, ga niet moeilijk doen mochten ze aandringen, de verzekering keert wel uit. Je moet wel een beetje blijven leven hé, je bent er maar één keer.

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

me_mrtn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:32:
[...]

Als je zo angstig bent, kun je je beter niet op straat vertonen. Je huis is ook hermetisch afgeschermd, omdat er misschien wel zichtbaar een LCD/plasma staat, of wat dan ook? Hier hangt best wel kunst in het zicht, m'n MacBook's zitten gewoon in een sleeve in m'n backpacks en m'n dSLR's zijn ook herkenbaar aan de grote Nikon-logo's. Als ik op een terrasje zit en ik leg m'n Rayban-hoesje neer, moet ik dan ook bang zijn? Als ze willen jatten, jatten ze maar. Backups zijn er, ga niet moeilijk doen mochten ze aandringen, de verzekering keert wel uit. Je moet wel een beetje blijven leven hé, je bent er maar één keer.
Het is niet dat ik angstig ben om mijzelf te vertonen op straat of zelfs in huis.
Het gaat om een senario waarin een crimineel een MacBook van je wilt jatten.

En natuurlijk, op een terrasje zal niemand iets proberen te jatten; Integendeel nog. (Op je portefeuille na :9)
Maar wanneer je met zo'n apparaat over straat loopt, is het risico alleen groter. Dat is alleen wat ik hiermee duidelijk wilde maken. En wat ik dan niet snap is dat studenten die zo met hun Macbook staan te pronken, dit soort senarios zelf nog niet doorzien hebben.

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:53
HardCoreGamer schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:39:
[...]

Het is niet dat ik angstig ben om mijzelf te vertonen op straat of zelfs in huis.
Het gaat om een senario waarin een crimineel een MacBook van je wilt jatten.

En natuurlijk, op een terrasje zal niemand iets proberen te jatten; Integendeel nog. (Op je portefeuille na :9)
Maar wanneer je met zo'n apparaat over straat loopt, is het risico alleen groter. Dat is alleen wat ik hiermee duidelijk wilde maken. En wat ik dan niet snap is dat studenten die zo met hun Macbook staan te pronken, dit soort senarios zelf nog niet doorzien hebben.
Misschien omdat elke Mac te tracen is via iCloud?

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Dan wordt de MacBook meteen gejat
Die laatste zin is een aanname van jou. Iets wat tussen je oren zit. Ik zou zeggen: ga eens over straat met je Macbook, en nog een keer, en nog eens, en nog eens. En je zult zien dat je gewoon blijft leven en dat niemand aan je Macbook komt. Man, als je zo moet gaan leven dan heb je geen leven meer :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
[...]

Dan wordt de MacBook meteen gejat (Met misschien grof geweld van toepassing), en dan zul je net zien... keert de verzekering niets uit omdat de dader nog niet gepakt is of iets dergelijks... :P
Heb je hem niet in een tas zitten dan, waarvan niemand kan zien wat er in zit? Of loop je met de MacBook letterlijk in je handen over straat?

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:46:
[...]

Die laatste zin is een aanname van jou. Iets wat tussen je oren zit. Ik zou zeggen: ga eens over straat met je Macbook, en nog een keer, en nog eens, en nog eens. En je zult zien dat je gewoon blijft leven en dat niemand aan je Macbook komt. Man, als je zo moet gaan leven dan heb je geen leven meer :)
In welk links sprookjesbos woon jij dan?

Verwijderd

HardCoreGamer schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:32:
[...]

Maar ik snap het niet, waarom is OSX ineens zo populair; Terwijl het een paar jaar terug nog maar door enkelingen gebruikt werd?
Ik schat in dat OSX na de release van Windows 8 nog veeeeeeeeeeel populairder gaat worden eind dit jaar.

• GioStyle
  • Nu online
Exirion schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:46:
[...]

Ik denk niet dat je in de Bijlmer hoeft rond te lopen met een MacBook onder je armen. Dan ben je je MacBook kwijt inclusief je armen.
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:00:
[...]

Ik schat in dat OSX na de release van Windows 8 nog veeeeeeeeeeel populairder gaat worden eind dit jaar.
Nah, denk het niet. De meeste mensen die Windows 8 niets vinden, blijven bij Windows 7 hangen.

[ Voor 22% gewijzigd door GioStyle op 16-08-2012 13:02 ]

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Conscience NL schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:43:
[...]

Misschien omdat elke Mac te tracen is via iCloud?
Ik kan je vertellen, de helft van de tijd kan ik de locatie van mijn iPhone of iPad nog niet eens traceren. :P

En trouwens, misschien is dit een 'soort van' beginners angst. Mijn eerste Macbook krijg ik binnen 3 weken, en dat is dan geen simpele 11" Air of iets dergelijks, maar een MacBook Pro Retina waarvoor ik een half jaar voor heb moeten sparen. ;)

Verwijderd

En als er een clean install gedaan wordt dan is hij helemaal niet meer te traceren lijkt me. Aangezien je een Apple ID moet invoeren bij iCloud. Lijkt me sterk dat de dief jou Apple-id zou blijven gebruiken.

• me_mrtn
GioStyle schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:01:
[...]

Ik denk niet dat je in de Bijlmer hoeft rond te lopen met een MacBook onder je armen. Dan ben je je MacBook kwijt inclusief je armen.
Gelukkig is dat niet representatief voor 95% van Nederland.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:37

Osxy

Holy crap on a cracker

HardCoreGamer schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:02:
[...]

Ik kan je vertellen, de helft van de tijd kan ik de locatie van mijn iPhone of iPad nog niet eens traceren. :P

En trouwens, misschien is dit een 'soort van' beginners angst. Mijn eerste Macbook krijg ik binnen 3 weken, en dat is dan geen simpele 11" Air of iets dergelijks, maar een MacBook Pro Retina waarvoor ik een half jaar voor heb moeten sparen. ;)
http://preyproject.com

Die werkt wel ;-)

Overigens maak ik me er niet zo'n zorgen om. Ik loop al sinds met 16e dagelijks met een laptop in rugtas rond. Sinds 2008 de duurdere klasse.
Heb gewoon een nette crumpler tas die wel herkenbaar is als laptop tas maar niet buitengewoon.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• GioStyle
  • Nu online
me_mrtn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:46:
[...]

Ja, maar het is een grote illusie om te denken dat niemand aan je MacBook komt als je over straat loopt.

• me_mrtn
GioStyle schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:08:
[...]

Ja, maar het is een grote illusie om te denken dat niemand aan je MacBook komt als je over straat loopt.
Je draait het nu om, het is een illusie dat iedereen aan je spullen komt als je er mee over straat loopt. Dat er nooit gejat wordt, zeg ik niet. Maar wat HCG net zei was gewoon overdrijven.

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Je zou een app moeten hebben dat als ze je macbook jatten je gewoon op een kop drukt en dat heel de batterij ineens losgelaten wordt op de case :) Die laat die wel los :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Verwijderd

me_mrtn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:46:
[...]

Tja Rotterdam Zuid, Utrecht, Amsterdam West, Gouda, Apeldoorn.. zeg maar die wijken die door PVDA uitgeroepen zijn als "kansenwijken". Niets aan de hand joh..doorlopen. :X

Verwijderd

multipasser schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:36:
Je zou een app moeten hebben dat als ze je macbook jatten je gewoon op een kop drukt en dat heel de batterij ineens losgelaten wordt op de case :) Die laat die wel los :)
Maar dan leg jij al met een 9mm op de grond. 8)

• me_mrtn
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:07:
[...]

Tja Rotterdam Zuid, Utrecht, Amsterdam West, Gouda, Apeldoorn.. zeg maar die wijken die door PVDA uitgeroepen zijn als "kansenwijken". Niets aan de hand joh..doorlopen. :X
Ach, het enige wat ik nalaat is m'n iPhone meenemen naar festivals, omdat ik het jammer zou vinden als ik hem daar in een totaal bezopen bui zou kwijtraken of beschadigen. Utrecht en Apeldoorn heb ik geen problemen mee om mij te vertonen met spullen hoor.

Enfin, over ML; ik merk wel dat de Finder nog best instabiel is met betrekking tot SMB en dan nog wel eens keihard wil crashen. En dat heb ik al sinds de DP's en ook na schone installaties.

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:09:
[...]

Maar dan leg jij al met een 9mm op de grond. 8)
Zit je nog met je verstand in de jaren 90 rapscene? Cribs vs Bloods? :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:12
Ik heb mijn MacBook Pro in clamshell modus via HDMI aan een beeldscherm hangen. Nu geeft mijn HDMI-adapter ook geluid door maar ik laat mijn geluid gewoon uit de MacBook komen.

Telkens als ik het beeldscherm uit zet en even later weer aan, verandert de sound output van de MacBook naar het scherm (welke geen speakers heeft, ergo heb ik geen geluid).

Hoe kan ik Mac OS dwingen om de ingebouwde speakers altijd te gebruiken zonder dat telkens handmatig te moeten doen?

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/3S2M46220D1s0k3j0Y35/Screen%20Shot%202012-08-16%20at%2016.36.20.png

• GioStyle
  • Nu online
me_mrtn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:13:
[...]

Je draait het nu om, het is een illusie dat iedereen aan je spullen komt als je er mee over straat loopt. Dat er nooit gejat wordt, zeg ik niet. Maar wat HCG net zei was gewoon overdrijven.
Ik draai het inderdaad om, omdat ik realistisch denk en niet naïef ben om te denken dat er niets kan gebeuren.

• me_mrtn
J.Appleseed schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:39:
Ik heb mijn MacBook Pro in clamshell modus via HDMI aan een beeldscherm hangen. Nu geeft mijn HDMI-adapter ook geluid door maar ik laat mijn geluid gewoon uit de MacBook komen.

Telkens als ik het beeldscherm uit zet en even later weer aan, verandert de sound output van de MacBook naar het scherm (welke geen speakers heeft, ergo heb ik geen geluid).

Hoe kan ik Mac OS dwingen om de ingebouwde speakers altijd te gebruiken zonder dat telkens handmatig te moeten doen?

[afbeelding]
Nieuw apparaat instellen, werkt dat?

• BleuZ
me_mrtn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 17:24:
[...]

Nieuw apparaat instellen, werkt dat?
Hoe bedoel je dat precies?

• me_mrtn
Kijk eens bij Audio/Midi-configuratie (te vinden via Spotlight).

• BleuZ
me_mrtn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 18:02:
[...]

Kijk eens bij Audio/Midi-configuratie (te vinden via Spotlight).
Wat moet ik daar precies doen?

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/0W3T3P081o2m1Z1c262h/Screen%20Shot%202012-08-16%20at%2018.19.29.png

[ Voor 15% gewijzigd door BleuZ op 16-08-2012 18:21 ]

• assembler
  • Niet online
[...]

Als je nou even uitlegt hoe hij het moet doen, want hier schieten we ook niks mee op.

Met 4 vingers omhoog swipen is het niet meer mogelijk om het bureaublad te laten zien (behalve met BetterTouchTool) --> dit is nu een grijpgebaar met 4 vingers
Het grijpgebaar kreeg ik niet echt lekker onder de knie, maar het is vooral irritant dat het niet is in te stellen.
[...]
Mail kan niet meer 1 mailtje per regel laten zien in de maillijst, waardoor er heel weinig mail in 1 scherm past.
--> dit kan door de klassieke weergave te activeren in voorkeuren
Met de klassieke weergave is het weer niet mogelijk om het preview-venster rechts van de maillijst te hebben, en gek genoeg zorgt het op nul zetten van het aantal preview-regels nog steeds voor een overzicht met meerdere regels per mail.
(Onder SL kon dit met Letterbox)

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

assembler schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 18:27:
[...]

Het grijpgebaar kreeg ik niet echt lekker onder de knie, maar het is vooral irritant dat het niet is in te stellen.

[...]

Met de klassieke weergave is het weer niet mogelijk om het preview-venster rechts van de maillijst te hebben, en gek genoeg zorgt het op nul zetten van het aantal preview-regels nog steeds voor een overzicht met meerdere regels per mail.
(Onder SL kon dit met Letterbox)
Hier lijkt het toch goed te werken:

Afbeeldingslocatie: http://agosto.nl/dir/dump/Screen%20Shot%202012-08-16%20at%2018.50.19.png

Afbeeldingslocatie: http://agosto.nl/dir/dump/Screen%20Shot%202012-08-16%20at%2018.50.57.png

• me_mrtn
Zoals je ziet is je BoomDevice je audio-output. Klik eens even wat in het rond, we zitten op Tweakers hé. Zoveel opties heb je er nu ook weer niet.

• BleuZ
me_mrtn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 19:41:
[...]

Zoals je ziet is je BoomDevice je audio-output. Klik eens even wat in het rond, we zitten op Tweakers hé. Zoveel opties heb je er nu ook weer niet.
Dat is 't 'm juist. Ook al klik ik Internal Speakers aan, toch springt 'ie dan weer op Boom en die bepaalt dan alles. Ik denk dan dat het aan dat programma ligt en die heb ik verwijderd.

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:26
J.Appleseed schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 19:50:
[...]

Dat is 't 'm juist. Ook al klik ik Internal Speakers aan, toch springt 'ie dan weer op Boom en die bepaalt dan alles. Ik denk dan dat het aan dat programma ligt en die heb ik verwijderd.
Klik op plus, samengevoegd apparaat en kies daar voor zowel je hdmi als je laptop uitgang. Nu komt het geluid over beide en kan je die van je tv / monitor muten.

• BleuZ
yeehaw schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 19:56:
[...]

Klik op plus, samengevoegd apparaat en kies daar voor zowel je hdmi als je laptop uitgang. Nu komt het geluid over beide en kan je die van je tv / monitor muten.
Nope, elke keer springt 'ie weer terug op die verdomde Boom. Ik denk dat ik die maar gewoon deïnstalleer.

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Vraagje: ondersteund OSX inmiddels ZIP64 of moet je nog steeds oppassen dat files niet groter dan 4GB zijn?

• Pyrone89
me_mrtn schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:32:
[...]

Nieuws voor je: de verzekering keert niet uit, tenzij je op een georganiseerde reis bent in welk geval het onder de reisverzekering kan vallen.

Tenzij het uit je huis gestolen wordt, dan valt het onder de inboedel.

Dit is het bekende syndroom waarbij men er van uitgaat dat 'de verzekering wel betaalt'. In de praktijk valt dit zeer tegen (blijven commerciële instellingen hè).

[ Voor 12% gewijzigd door Pyrone89 op 16-08-2012 22:31 ]

• assembler
  • Niet online
Good Fella schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 18:55:
[...]

Hier lijkt het toch goed te werken:

[afbeelding]
[...]
Ja, dat kreeg ik ook, maar dat zijn meerdere regels per mailtje. Op die manier passen er hooguit 16 mails op 1 scherm.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pyrone89 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:26:
[...]

Nieuws voor je: de verzekering keert niet uit, tenzij je op een georganiseerde reis bent in welk geval het onder de reisverzekering kan vallen.

Dit is het bekende syndroom waarbij men er van uitgaat dat 'de verzekering wel betaalt'. In de praktijk valt dit zeer tegen (blijven commerciële instellingen hè).
Je kan je overal tegen verzekeren. Het klopt dat een inboedelverzekering niet uitkeert als je hem onderweg ergens verliest. Maar ik heb m'n MacBook Pro ook gewoon verzekerd voor dat soort gevallen. En dat ga ik met m'n Retina van 3K zeker ook doen :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Pyrone89
fsfikke schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 23:07:
[...]

Je kan je overal tegen verzekeren. Het klopt dat een inboedelverzekering niet uitkeert als je hem onderweg ergens verliest. Maar ik heb m'n MacBook Pro ook gewoon verzekerd voor dat soort gevallen. En dat ga ik met m'n Retina van 3K zeker ook doen :P
Welke verzekering ga je nemen? Ben namelijk benieuwd voor een eventuele toekomstige aankoop van een portable Mac.

De verzekeringen die ik tegenkom hebben dusdanige uitsluitingen dat de genoemde situaties er niet onder vallen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:58:
In welk links sprookjesbos woon jij dan?
In Eindhoven, een paar keer de 'crimineelste stad van Nederland' genoemd. Niet dat je daar wat van merkt, maar goed. Maar ik kom uit Amsterdam en heb daar 25 jaar dagelijks rondgelopen. Er wordt gedaan alsof je meteen van alles wordt beroofd als je met iets duurs rondloopt. Als dat zo was dan had ik o.a. m'n fiets, telefoon, notebook en horloges waarschijnlijk allemaal niet meer gehad :P Onzin dus.
GioStyle schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:01:
Nee, maar welke gek gaat er ook zo los met een notebook rondlopen? Dat is zeker in de drukte niet handig, afgezien van diefstal. Als dat ding in een rugzak of tas zit dan durf ik er zo mee door de Bijlmer te lopen. Ben er ooit geboren en ben er nog heel vaak geweest. Er doen de wildste verhalen over de Bijlmer maar het valt allemaal wel mee, tenzij je 's avonds laat tussen de flats de dealers en junks gaat opzoeken, maar dan ben je niet handig ;) Je weet dat angst en onwetendheid hand in hand gaan?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• GioStyle
  • Nu online
Mwah, je hoeft mij niets te vertellen. Ik heb in een supermarkt gewerkt waar agressie eerder normaal dan abnormaal is. Van verbaal, tot spugen, tot fysiek geweld. Ik kan zeggen dat ik wel iets gewend ben. :+

• me_mrtn
Pyrone89 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:26:
[...]

Hoe weet jij hoe ik mijn zaken heb verzekerd? Mijn spullen zijn wel degelijk verzekerd, thank you very much. Net zoals ik wel degelijk op de hoogte ben over bestuurders in oldtimers, daar gaat nog veel meer mee mis.

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 19:56

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Zullen we voor de rest van die discussie maar het 'Hoe ben jij verzekerd?' topic aanmaken? Het heeft weinig meer met ML te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

Gister clean install proberen uit te voeren van mountain-lion, krijg ik tegen het einde van de installatie deze melding:

"Extra onderdelen voor de osx installatie kunnen niet worden gedownload"

Waarna de installatie stopt en ik met niks zit ;(

System specs:
-Imac 24" 2.66GHz (midden 2009)
-8gb geheugen
-GeForce 9400M

Iemand die mij verder kan helpen?

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Mon0lith schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 08:19:
Gister clean install proberen uit te voeren van mountain-lion, krijg ik tegen het einde van de installatie deze melding:

"Extra onderdelen voor de osx installatie kunnen niet worden gedownload"

Waarna de installatie stopt en ik met niks zit ;(

System specs:
-Imac 24" 2.66GHz (midden 2009)
-8gb geheugen
-GeForce 9400M

Iemand die mij verder kan helpen?
Voor de hand liggend, maar heb je een internetverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

J.Appleseed schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 08:44:
[...]

Voor de hand liggend, maar heb je een internetverbinding?
Jah, gewoon via utp, en internet viel niet uit of wat dan ook dus ik snap niet waarom er geen verbinding zou zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Mon0lith schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 08:46:
[...]

Jah, gewoon via utp, en internet viel niet uit of wat dan ook dus ik snap niet waarom er geen verbinding zou zijn :?
Heb je de installatie nog eens opnieuw laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

3x zelfs, waarvan 2x geprobeerd door de hele schijf te wissen en 1x alleen op desbetreffende partitie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Heb je toevallig os x lino server geinstalleerd gehad ? want dan wil hij dus ws updaten naar de server versie van ml ? ik had exact deze melding toen ik mijn 2009 mac mini server wilde upgraden naar lion, pas na het kopen idd van lion server destijds ging hij wel verder.
Andere optie is booten met een usbstick, en dan de partitie indeling van je schijf opnieuw maken, dan weet hij niet meer dat er een server versie op stond. (werkte in elk geval met de mac mini server wel op deze manier)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Nee ik had alleen Lion geinstalleerd.
Heb na de mislukte installatie Lion weer geinstalleerd (hierbij helemaal geen problemen) en ga vanmiddag indd maar een usb-stick creëren met mountain-lion erop.

btw, hoe kan de installatie nou die fout geven dat ik moet updaten als ik m'n hele HD gewist heb :?

[ Voor 20% gewijzigd door Mon0lith op 17-08-2012 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Als je de hd wist weet ik niet of je rescue partitie ook gewist wordt ? als je hem partitioneert in elk geval wel nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

LoneWolf schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:15:
Als je de hd wist weet ik niet of je rescue partitie ook gewist wordt ? als je hem partitioneert in elk geval wel nl.
Dus een nieuwe partitie aanmaken en daar mountain-lion op proberen te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Of Mountain Lion Internet Recovery gebruiken. Dat is de beste optie en ook de enigste optie als je HDD echt helemaal leeg / verpest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Pyrone89 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:38:
Of Mountain Lion Internet Recovery gebruiken. Dat is de beste optie en ook de enigste optie als je HDD echt helemaal leeg / verpest is.
Verpest is de HD niet, want draai nu gewoon weer Lion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Mon0lith schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:27:
[...]

Dus een nieuwe partitie aanmaken en daar mountain-lion op proberen te installeren?
idd, nieuwe partitie aanmaken, maar dus wel alle andere partities dus wissen....
heb zelf toen gekozen voor 2 partities maken, en daarna nog een keer doen, en dan 1 partitie maken en dan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
GioStyle schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 17:07:
Ik draai het inderdaad om, omdat ik realistisch denk en niet naïef ben om te denken dat er niets kan gebeuren.
Dan heb je echt boter op je hoofd. Als ik je replies zo lees ben je eerder alle realiteitszin kwijt dan rijk. Jij meet nu iedereen x-ray vision aan waarbij men exact kan zien wat er aan producten in een tas zitten. Dat is totaal niet realitisch. Zolang je de tas dicht laat is het gissen naar wat er allemaal aan spullen in zit. Als men iets jat dan is het domweg de gehele tas ongeacht wat voor inhoud deze heeft. Men neemt gewoon de gok. Een junk o.i.d. gaat echt niet na zitten denken wat je er in hebt zitten en hoeveel het kan opleveren. Die lui zijn al blij als ze 3 tientjes voor een laptop krijgen. Zolang ze maar hun shotje kunnen betalen vinden ze het best.

De kans dat je overvallen wordt of dat er iets gejat wordt is aanwezig. De kans dat een onbekende miljonair naar je toe komt en je 3 miljoen euro doneert omdat je haar zo mooi in de wind wappert ook. Vraag je liever af hoe reeel die kans eigenlijk is. De buurt is daarin wel een factor die je mee moet nemen. In een slechte buurt is de kans wat groter dan in een goede buurt natuurlijk.

Op werk wordt ook bij het leven gejat ondanks bewaking. Dat komt door dingen als insluiting maar ook doordat het een open gebied is waar veel mensen in en uit gaan. Dat is erg moeilijk te controleren. De dief wacht dan ook gewoon af en is erg onopvallend bezig. Als je er met een sporttas rondloopt val je niet zo op maar daar past wel een computer o.i.d. in. Het gaat alleen veel te ver om iedereen met een sporttas maar als verdachte aan te merken, laat staan dat het uitvoerbaar zou zijn. Je kunt je er wel tegen bewapenen door je personeel bewuster van dit soort dingen te maken en te zorgen dat de deur niet alleen dicht gaat maar ook op slot. Ook al ga je eventjes weg, men heeft maar een paar seconden nodig.

Zoals men wel eens zegt: etaleren is begeren. Als je nou gewoon niet etaleert....
Pyrone89 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 23:13:
Welke verzekering ga je nemen? Ben namelijk benieuwd voor een eventuele toekomstige aankoop van een portable Mac.

De verzekeringen die ik tegenkom hebben dusdanige uitsluitingen dat de genoemde situaties er niet onder vallen.
Al eens naar een kostbaarhedenverzekering gekeken? Dit is een aanvulling op je inboedelverzekering en dekt aardig wat zaken buitenshuis. Erg handig voor items als smartphones, notebooks en camera's. Enfin, hierover is genoeg info te vinden elders op het forum (bijv. in het fotografie subforum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Weet iemand hoe je ervoor kan zorgen dat Apple niet continue om een ww vraagt in iTunes en de App Store. Met name voor gratis updates is dit nogal onzinnig. Zowel voor iOS als OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:03
Dat is er gelukkig in iOS 6 uit gehaald, maar tot die tijd zal je het wachtwoord moeten invullen. In iTunes kan je het vinkje "bewaar ww" aanvinken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
stormfly schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:49:
Dat is er gelukkig in iOS 6 uit gehaald, maar tot die tijd zal je het wachtwoord moeten invullen. In iTunes kan je het vinkje "bewaar ww" aanvinken toch?
Ja, maar om de een of andere reden moet ik toch elke keer dat ik mijn Mac reboot (gelukkig niet zo heel vaak) 2x het WW invoeren, waaronder 1x voor automatische downloads.

In iOS6 was het in beta 3 verwijderd, maar in beta 4 hebben ze het weer teruggedraaid volgens de berichten op 9to5Mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Laatst online: 19:01
Pyrone89 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:28:
[...]

Ja, maar om de een of andere reden moet ik toch elke keer dat ik mijn Mac reboot (gelukkig niet zo heel vaak) 2x het WW invoeren, waaronder 1x voor automatische downloads.

In iOS6 was het in beta 3 verwijderd, maar in beta 4 hebben ze het weer teruggedraaid volgens de berichten op 9to5Mac
Apps die je al eens hebt geïnstalleerd kun je zonder het wachtwoord in te voeren opnieuw installeren.

Gratis Apps die je nog nooit hebt geïnstalleerd moet je het wachtwoord voor opgeven. Zo is het op dit moment in iOS6 Beta 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:11
ik wil een macbook air voor school. Ik heb nu 2 versies op het oog. Allebei 11 inch, maar de ene is met 4GB ram en de andere met 2GB RAM. Het prijsverschil is 100 euro, maar de macbook met 4GB heeft ook 128GB SSD

Ik ga er echt alleen maar licht school werk op doen. dus aantekeningen, misschien presentatie maken, digitaal lesmatriaal gebruiken. dus geen zware grafische dingen

wat raden jullie aan voor Mountain Lion? 2GB of 4 GB ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
4GB, alleen al omdat je het later niet kan aanpassen en je Macbook zo dus meer restwaarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:37

RnB

4GB sowieso, ik merk met mijn 8GB dat zelfs dat op sommige momenten te weinig is.

En die momenten zijn geen heavy loads. Dan staat Safari (grootverbruiker!), iTunes en Sparrow open. Pak ik een andere app erbij en mijn systeem gaat swappen.

[ Voor 49% gewijzigd door RnB op 18-08-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 18:36
Dan zou ik eens het een en ander nakijken want met die 3 apps ga je nooit aan 8 GB komen tenzij je een paar honderd tabs open hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
edwinkuipers89 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:55:
Apps die je al eens hebt geïnstalleerd kun je zonder het wachtwoord in te voeren opnieuw installeren.

Gratis Apps die je nog nooit hebt geïnstalleerd moet je het wachtwoord voor opgeven. Zo is het op dit moment in iOS6 Beta 4.
Dat klinkt ook heel logisch omdat Apple je aankopen (gratis of tegen een zeker bedrag) aan je AppleID koppelt Daar heb je natuurlijk je wachtwoord voor nodig. Voor het installeren en updaten is dat minder van belang, je hebt toch al betaald en het is al gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
sjaak81 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:05:
ik wil een macbook air voor school. Ik heb nu 2 versies op het oog. Allebei 11 inch, maar de ene is met 4GB ram en de andere met 2GB RAM. Het prijsverschil is 100 euro, maar de macbook met 4GB heeft ook 128GB SSD

Ik ga er echt alleen maar licht school werk op doen. dus aantekeningen, misschien presentatie maken, digitaal lesmatriaal gebruiken. dus geen zware grafische dingen

wat raden jullie aan voor Mountain Lion? 2GB of 4 GB ram
Ik zou voor een MacBook Pro gaan (actie dit weekend van MM, MyCom en BCC waarbij je 100 euro korting hebt), en even voor €40 het werkgeheugen vol laten gooien. Ben je met minder dan €1200 klaar en heb je de MacBook Pro ipv de Air. OSX laat programma's in een slaapstand draaien waardoor je met een HDD gewoon goede prestaties haalt (hoef je op Windows tegenwoordig niet mee te proberen, daar is een SSD echt een noodzaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Pyrone89 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 21:13:
[...]

Ik zou voor een MacBook Pro gaan (actie dit weekend van MM, MyCom en BCC waarbij je 100 euro korting hebt), en even voor €40 het werkgeheugen vol laten gooien. Ben je met minder dan €1200 klaar en heb je de MacBook Pro ipv de Air. OSX laat programma's in een slaapstand draaien waardoor je met een HDD gewoon goede prestaties haalt (hoef je op Windows tegenwoordig niet mee te proberen, daar is een SSD echt een noodzaak).
Ik krijg het idee dat je niet echt weet waar je het over hebt. Kan je me een voorbeeld geven waarvoor een SSD voor Windows 7 een 'noodzaak' is? Het is niet alsof OS X de heilige graal is onder OS'en is. Elke computer gaat er met een SSD gewoon flink op vooruit.

4 GB geheugen is natuurlijk voldoende voor de gemiddelde gebruiker. Dit is genoeg voor games, video, internet, tekstverwerken, muziek, etc, alhoewel meer altijd aan te raden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Dubbel... :X

[ Voor 97% gewijzigd door RnB op 18-08-2012 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
tarlitz schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 22:57:
[...]

Ik krijg het idee dat je niet echt weet waar je het over hebt. Kan je me een voorbeeld geven waarvoor een SSD voor Windows 7 een 'noodzaak' is? Het is niet alsof OS X de heilige graal is onder OS'en is. Elke computer gaat er met een SSD gewoon flink op vooruit.

4 GB geheugen is natuurlijk voldoende voor de gemiddelde gebruiker. Dit is genoeg voor games, video, internet, tekstverwerken, muziek, etc, alhoewel meer altijd aan te raden is.
Ik krijg het idee dat sommigen hier echt totaal niks kunnen hebben.

Ken je dat plaatje? 'I cannot come to bed, somebody is wrong on the internet'.

Bij Windows starten en sluiten programma's allemaal voleldig af, bij OSX blijven deze idle in het werkgeheugen (en hoeven ze dus niet telkens van de schijf te worden geladen). Dat is simpelweg een feit. Daarmee is een SSD voor de user experience veel belangrijker onder Windows dan OSX (ik heb zowel een Windows PC met SSD, Mac met SSD, Mac met HDD en voorgeen Windows PC met HDD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Simon Shipperd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 14:26:
Dan zou ik eens het een en ander nakijken want met die 3 apps ga je nooit aan 8 GB komen tenzij je een paar honderd tabs open hebt.
Als jij mij kan vertellen wat ik kan nakijken, graag. ;)
Safari neemt bij mij (zonder tabs, ik stop altijd mijn sessies met de Top sites) toe naar meer dan 1GB, Sparrow neemt iets van 300MB in beslag en iTunes gaat zo nu en dan richting de 600MB. Dan heb ik kernel_task die wel eens naar de 1GB gaat en allerlei kleinere systeemprocessen waardoor ie gaat swappen wanneer ik een game of iPhoto open en ga importeren.

Dit trouwens met verscheidene clean installaties. Ik heb het idee dat ML gewoon meer gebruikt dan Lion, want onder Lion swapte mijn systeem nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

Raar, ik heb al een hele dag Safari* openstaan (nu met 5 tabs) en Safari gebruikt in totaal 529Mb geheugen (dat is Safari + Web Contents proces + Flash plugin). Ik kan ook niet echt zeggen dat ik in de problemen kom met 4Gb geheugen. Heb momenteel Safari, XChat Azure, VLC Media player met 720p materiaal, Mail en XCode open. Heb zelf nog 800Mb free memory volgens Activity Monitor. :D

*Safari versie 6.0 (8536.25)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Laatst online: 09:58
He jongens,

heb de laatste dagen gemerkt dat als ik via iMessage chat op facebook dat alle berichten die ik mensen naar mij sturen terwijl ik offline ben gegaan niet meer aan krijg. Als ik dan echt facebook open zie ik dat ik nog nieuwe berichten heb gekregen. Via iMessage mis ik dus een paar berichten.

Is dit een foute instelling van mij oid of een bug? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iMessage & facebook, hoe doe je dat ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

LoneWolf schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:06:
[...]

idd, nieuwe partitie aanmaken, maar dus wel alle andere partities dus wissen....
heb zelf toen gekozen voor 2 partities maken, en daarna nog een keer doen, en dan 1 partitie maken en dan installeren.
Het probleem is inmiddels verholpen :)
Heb ML opnieuw uit de appstore gedownload en nu op een usb gezet ipv dvd, en dit werkte prima!

Vaag dat dit wel werkte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemW85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-07 10:41
Ik heb een schone installatie van ML op mijn iMac gezet. Bijna alles werkt goed, maar ik heb een stom probleem met de wallpapers. Elke keer als er van gebruiker wordt gewisseld verdwijnt de wallpaper van de account waarop ik inlog. Meer mensen die dit probleem hebben of weten waaraan het kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 22:29
Bij Windows starten en sluiten programma's allemaal voleldig af, bij OSX blijven deze idle in het werkgeheugen (en hoeven ze dus niet telkens van de schijf te worden geladen). Dat is simpelweg een feit. Daarmee is een SSD voor de user experience veel belangrijker onder Windows dan OSX (ik heb zowel een Windows PC met SSD, Mac met SSD, Mac met HDD en voorgeen Windows PC met HDD).
Niet dat ik nu veel op heb met windows maar volgens mij is al lang niet meer zo, windows 7 gaat voor zover ik weet nu ook intelligenter om met zn geheugen (net als osx en linux), een SSD levert je ook in OSX nog steeds veel op vanwege de accesstijd (applicaties in het geheugen laden is echt niet het enige waar je je hd voor gebruikt).
Gisteren overigens 10.8 geinstalleerd op mn mac pro 1.1, waarom apple het toch zo moeilijk maakt om 10.8 zonder aanpassing op oudere mac pro's te installeren snap ik niet: ze hebben nog steeds geen fatsoenlijke vervanger in de aanbieding.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Laatst online: 14-09 08:54
JochemW85 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:26:
Ik heb een schone installatie van ML op mijn iMac gezet. Bijna alles werkt goed, maar ik heb een stom probleem met de wallpapers. Elke keer als er van gebruiker wordt gewisseld verdwijnt de wallpaper van de account waarop ik inlog. Meer mensen die dit probleem hebben of weten waaraan het kan liggen?
Wat bedoel je precies? Het is normaal dat wanneer je van gebruiker wisselt dat diens voorkeuren worden aangehouden. Dat houdt dus in dat de wallpaper veranderd naar hoe die staat ingesteld bij ieder account. Wil je de wallpaper hetzelfde houden zal je op beide accounts de wallpaper op dezelfde afbeeldingen moeten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyrone89 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:54:
[...]
Bij Windows starten en sluiten programma's allemaal volledig af, bij OSX blijven deze idle in het werkgeheugen (en hoeven ze dus niet telkens van de schijf te worden geladen).
Net zoiets als Windows Superfetch? Het slimmer gebruiken van het beschikbare RAM geheugen doen beide OS-en nu al een tijdje hoor..

http://nl.wikipedia.org/wiki/SuperFetch

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:54
Sinds het updaten van Lion naar Mountain Lion is de batterijduur van mijn MBA na volledig opladen nog 3,5 uur, terwijl deze onder Lion 7 uur was.

Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 07:57:
iMessage & facebook, hoe doe je dat ??
Google jabber Facebook imessage

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
blouweKip schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:50:
[...]

Niet dat ik nu veel op heb met windows maar volgens mij is al lang niet meer zo, windows 7 gaat voor zover ik weet nu ook intelligenter om met zn geheugen (net als osx en linux), een SSD levert je ook in OSX nog steeds veel op vanwege de accesstijd (applicaties in het geheugen laden is echt niet het enige waar je je hd voor gebruikt).
Gisteren overigens 10.8 geinstalleerd op mn mac pro 1.1, waarom apple het toch zo moeilijk maakt om 10.8 zonder aanpassing op oudere mac pro's te installeren snap ik niet: ze hebben nog steeds geen fatsoenlijke vervanger in de aanbieding.
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:29:
[...]

Net zoiets als Windows Superfetch? Het slimmer gebruiken van het beschikbare RAM geheugen doen beide OS-en nu al een tijdje hoor..

http://nl.wikipedia.org/wiki/SuperFetch
Nee, dat is het pre-cachen. Bij OSX blijven de programma's daadwerkelijk open tenzij je expliciet zegt dat ze moeten stoppen.

Natuurlijk helpt een SSD zowel onder Windows als OSX, echter, door dit bovengenoemde gedrag is het onder Windows nog veel nuttiger dan onder OSX.

Persoonlijk hoop ik dat SSD nog wat sneller doorontwikkeld wordt, want er zijn toch nog wat betrouwbaarheid en levensduur issues (met name bij Sandforce controllers).

[ Voor 56% gewijzigd door Pyrone89 op 20-08-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:53
JimmyJoness schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:47:
Sinds het updaten van Lion naar Mountain Lion is de batterijduur van mijn MBA na volledig opladen nog 3,5 uur, terwijl deze onder Lion 7 uur was.

Hebben hier meer mensen last van?
Is een bekend probleem: nieuws: Mountain Lion-gebruikers klagen over verminderde accuduur

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemW85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-07 10:41
Stef42 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:58:
[...]

Wat bedoel je precies? Het is normaal dat wanneer je van gebruiker wisselt dat diens voorkeuren worden aangehouden. Dat houdt dus in dat de wallpaper veranderd naar hoe die staat ingesteld bij ieder account. Wil je de wallpaper hetzelfde houden zal je op beide accounts de wallpaper op dezelfde afbeeldingen moeten instellen.
Ik bedoel dat ik elke keer dat ik van account wissel tegen een egaal blauwe achtergrond aankijk en opnieuw een afbeelding moet instellen. Iedere gebruiker heeft zijn eigen wallpaper, maar deze worden dus niet onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Pyrone89 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:54:
Het snelheidsverschil tussen ssd en hdd is veel te groot om softwarematig op te lossen. Ja, OS X doet een aantal dingen met de hdd slim maar no way dat je in de buurt komt van ssd prestaties op welk platform dan ook. Sinds 7200rpm rond het jaar 2000 (!) staat de technologische ontwikkeling van de hdd als het gaat om snelheid nagenoeg stil, wat perfectionalisering na daargelaten. Kan je nagaan hoe lang programmeurs al de tijd hebben om software te optimaliseren; de verschillen tussen OS'en is daar dus zo goed als nihil.

Het is zelfs precies het tegenovergestelde van wat jij beweert: juist in os x zit al veel meer optimalisatie voor ssd dan in Windows, wat overigens met windows 8 wel weer redelijk gelijk getrokken wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door DeNachtwacht op 20-08-2012 11:19 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 22:29
Nee, dat is het pre-cachen. Bij OSX blijven de programma's daadwerkelijk open tenzij je expliciet zegt dat ze moeten stoppen.
Ik denk dat je bedoeld dat als je in windows een venster sluit het vaak gelijk is aan het sluiten van een applicatie (itt tot op osx), dat kun je overigens ook bij windows doen, gewoon apps minimaliseren (bij OSX blijven ze immers ook gewoon in de dock draaien), daarnaast maakt het simpelweg te weinig verschil.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyrone89 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:57:
[...]
Dat is dus niet perse waar. De design guidelines voor OS X applicaties zijn (waren?) dusdanig dat (idealiter) applicaties die zonder window eigenlijk niets meer doen (omdat ze niet nog zaken in de achtergrond doen zoals sync-en e.d.) volledig afgesloten worden als je de view window sluit. Applicaties die dat wel doen (zoals bijv. iTunes die nog muziek doorspeelt) mogen echter wel zonder window door blijven draaien omdat ze nog wel degelijk iets aan het doen zijn, tenzij je expliciet quit met command-Q uiteraard.

Overigens vind ik het niet volledig afsluiten van een applicatie niet een voordeel van OS X, wat jij nu als voordeel ziet kun je in principe dus ook op Windows doen door al je applicaties te starten en te minimaliseren. De processen blijven in beide gevallen in de achtergrond lopen en gebruiken zowel CPU als geheugen.

Wat wel nuttig zou zijn (en wat een beetje lijkt op wat jij als voordeel ziet) is als de OS applicaties dus echt bevriest (suspend) en daarna weer snel terug kan halen (resume), een beetje deze feature van OS X Lion: http://www.newspress.me/c...how-it-will-probably-work. Ik weet echter niet hoeveel dat gebruikt wordt. Windows 8 kan dat trukje overigens ook :) Het overgrote voordeel hiervan is dat applicaties op deze manier niet onnodig nog CPU gebruiken en ook naar de SSD of harddisk gesuspend kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Laatst online: 24-08 16:41
In de mini heb ik een SSD geplaatst en ik merk vooral verschil met het booten. Dat is nu een seconde of 6-8 waar dit 20-30 seconden was. De applicaties lijken meer 'snappy' te zijn maar om nu te zeggen dat ik het in OSX zelf echt merk, nee dat niet. Wel zie ik in OSX zelf weer veel meer profijt van een flinke berg RAM. In Windows gebruik je vaak niet meer dan 2-3 gb bij huis tuin en keuken apps maar bij OSX schiet je bij het minste of geringste al naar 4-6 en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
Jpjedi schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:19:
In de mini heb ik een SSD geplaatst en ik merk vooral verschil met het booten. Dat is nu een seconde of 6-8 waar dit 20-30 seconden was. De applicaties lijken meer 'snappy' te zijn maar om nu te zeggen dat ik het in OSX zelf echt merk, nee dat niet. Wel zie ik in OSX zelf weer veel meer profijt van een flinke berg RAM. In Windows gebruik je vaak niet meer dan 2-3 gb bij huis tuin en keuken apps maar bij OSX schiet je bij het minste of geringste al naar 4-6 en hoger.
En hoeveel RAM zit er in je mini? OSX gebruikt namelijk wat er voor handen is. Niet gebruikt RAM is eigenlijk zonde en daar is OSX dan ook op ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ik merk in mijn Mac ook vooral een boost van de RAM, niet van de SSD. Wat niet betekent dat er geen boost in zit hoor. Ik hoop dat binnen 1 a 2 jaar de SSD's wat verder ontwikkeld zijn, met name op het gebied van levensduur, betrouwbaarheid en opslagcapaciteit , waaronder SLC ipv MLC cellen. Ik denk dat je dan pas de grote overgang van HDD naar SSD zult gaan zien.
DeNachtwacht schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:06:
[...]

Het snelheidsverschil tussen ssd en hdd is veel te groot om softwarematig op te lossen. Ja, OS X doet een aantal dingen met de hdd slim maar no way dat je in de buurt komt van ssd prestaties op welk platform dan ook. Sinds 7200rpm rond het jaar 2000 (!) staat de technologische ontwikkeling van de hdd als het gaat om snelheid nagenoeg stil, wat perfectionalisering na daargelaten. Kan je nagaan hoe lang programmeurs al de tijd hebben om software te optimaliseren; de verschillen tussen OS'en is daar dus zo goed als nihil.

Het is zelfs precies het tegenovergestelde van wat jij beweert: juist in os x zit al veel meer optimalisatie voor ssd dan in Windows, wat overigens met windows 8 wel weer redelijk gelijk getrokken wordt.
Er zijn onder OSX juist nog wat problemen met SSD's, met name TRIM voor non-Apple SSD's (lees: als je betaalbaar wilt upgraden). Daarnaast is het zo dat SSD's naarmate ze ouder en voller worden langzamer worden. Gekoppeld aan het feit dat je door de nieuwe schijf een schone, verse installatie doet, krijg je een versterkt 'wow' effect t.o.v. de HDD waar soms al jaren geen schone installatie is gedaan.

Even ter verduidelijking voor dat iedereen hier weer gaat roepen: een SSD is sneller, echter er zitten wat nuances in het verhaal en er zitten nog flink wat haken en ogen aan het SSD vs HDD verhaal --> daar moeten nieuwe kopers zich van bewust zijn, niet alleen van de voordelen die breed uitgemeten worden.

[ Voor 78% gewijzigd door Pyrone89 op 20-08-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Pyrone89 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:17:

Er zijn onder OSX juist nog wat problemen met SSD's, met name TRIM voor non-Apple SSD's (lees: als je betaalbaar wilt upgraden). Daarnaast is het zo dat SSD's naarmate ze ouder en voller worden langzamer worden. Gekoppeld aan het feit dat je door de nieuwe schijf een schone, verse installatie doet, krijg je een versterkt 'wow' effect t.o.v. de HDD waar soms al jaren geen schone installatie is gedaan.

Even ter verduidelijking voor dat iedereen hier weer gaat roepen: een SSD is sneller, echter er zitten wat nuances in het verhaal en er zitten nog flink wat haken en ogen aan het SSD vs HDD verhaal --> daar moeten nieuwe kopers zich van bewust zijn, niet alleen van de voordelen die breed uitgemeten worden.
Flink wat haken en ogen vind ik sterk overdreven. De laatste generatie SSD's zijn al flink verbeterd t.o.v. eerdere generaties. Daarnaast worden de SSD's steeds goedkoper. Ik ga ervan uit dat mijn SSD minimaal een aantal jaar meegaat. Een ouderwetse HDD geeft ook geen garantie dat deze probleemloos blijft draaien.

Het enige minpunt is vaak de volume vs prijs verhouding. Een SSD is gewoon een hele lekkere upgrade voor een systeem. Goed voor het reduceren van geluid, gewicht, warmte en batterijverbruik. TRIM wordt ook steeds minder belangrijk met de huidige generatie SSD's. Tuurlijk standaard zet Apple dit aan op hun SSD's, maar de meeste werken inmiddels prima zonder TRIM.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Pyrone89 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:17:

Even serieus, ik zie je in best veel topics dingen posten en ik waardeer je inzet, maar het is echt _zo_ on-onderbouwd wat je zegt.

1.Apple heeft sinds de MBA 2010 OS X keihard geoptimaliseerd voor SSD's, dat is de reden dat OS X op deze machines in 11-15 seconden opstart, terwijl een windows 7 pc op een SSD er +/- 30 seconden over doet. (Ter herinnering: een standaard hdd +/- 1 minuuut 20).

2.Daarnaast wil je als gebruiker snelle lees- en schrijfsnelheden zodat programma's snel starten en laden. Op dat gebied zijn SSD's 10-15x sneller dan een traditionele hdd. Dat een SSD wat trager wordt als hij voller wordt is maar procentenwerk en gaat het apparaat nooit langzamer maken dan een hdd.

3. Je schone installatie effect ga ik maar niet eens op in, probeer zelf eens te bedenken wat mijn antwoord hierop zou kunnen zijn :)

4. Er zijn alleen wat problemen met een klein aantal SSD's die niet standaard in je mac zitten maar je zelf inbouwt. Dat kan je ook wijten aan slechte firmware van de SSD fabrikanten en doet helemaal niks af aan de algemene optimalisatie voor SSD's in OS X. Er zijn trouwens ook legio voorbeelden te vinden van SSD's die in Windows 7 voor (grotere) problemen zorgen. De meeste van deze kinderziektes zijn trouwens van een jaar of 2-3 geleden en bij nieuwe generatie SSD's al lang opgelost. Kortom je argument dat je onder windows 7 meer snelheidsverbetering merkt van een SSD dan in OS X vind ik slecht onderbouwd en dus duimzuigerij.

Wat betreft SSD snelheid; dit is de reden dat al een jaar geleden tomshardware zei:
quote: Tomshardware
SSDs aren't typically in consideration as an upgrade for older machines. Processors, graphics cards, and memory are certainly more common choices. But if you're spending most of your time in office productivity apps, browsing the Internet, or watching video/listening to music, an older Core 2 setup is still respectable. <...>

So long as you're running at least an Athlon 64 X2 or Core processor and at least a couple gigabytes of memory, an SSD could end up being the most significant upgrade available to you.
Dit sluit ook mooi aan op een ander topic waarin je mensen die een pc voor standaardwerk zoeken bloedserieus afraadt een Air te kopen maar voor de Macbook Pro te gaan terwijl juist voor deze doeleinden de SSD in een Macbook Air veel sneller is dan de HDD in en MBP. De Pro koop je als je CPU intensieve zaken wil doen en is voor alleen desktopwerk mijns inziens een miskoop.

Daar lees ik ook dat volgens jou een Macbook Air 11 maximaal 750 euro zou moeten kosten als je naar de hardware kijkt, wat apple bashers ook al jaren roepen. En al jaren veegt de praktijk de vloer met ze aan want alle Windows ultrabooks die uitkomen zijn net zo duur of zelfs duurder dan een Macbook Air. De Samsung Series 9 die net uit zijn vind ik eigenlijk de eerste concurrent waar Apple serieus bang voor moet zijn als je kijkt naar prijs/kwaliteit. Kortom wederom een slecht onderbouwd standpunt. Ik weet niet of je hier gewoon een beetje zit te trollen om mensen op het verkeerde been te zetten of dat het onwetendheid is, maar ik vind dat je zo mensen die op zoek zijn naar een goed advies in verwarring brengt. En dan nu graag weer ontopic.

[ Voor 6% gewijzigd door DeNachtwacht op 20-08-2012 15:53 ]

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1 ... 31 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.