Niemand van mijn vrienden of familie, ook niet met iphone, gebruikt het. Iedereen op Whatsapp.funk-e schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:57:
Even een vraagje over jullie ervaring met iMessage.
Ik gebruik het dus niet op mijn Macs omdat maar een klein percentage van mijn contactpersonen een iPhone heeft. Om het mezelf gemakkelijk te maken heb ik dus voornamelijk contact via WhatsApp.
Ik neem aan dat veel meer mensen in deze situatie zitten. Ik kan me daarom niet voorstellen dat iMessage op de Mac veel gebruikt wordt.
Hoe zit dat bij jullie>?
Gebruik het totaal niet. Ten eerste omdat er niet goed wordt gesynced (komt pas met iOS6) en ten tweede omdat het beperkt is tot Apple. Iedereen die ik ken gebruikt Whatsappfunk-e schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:57:
Ik gebruik het dus niet op mijn Macs omdat maar een klein percentage van mijn contactpersonen een iPhone heeft. Om het mezelf gemakkelijk te maken heb ik dus voornamelijk contact via WhatsApp.
Ik neem aan dat veel meer mensen in deze situatie zitten. Ik kan me daarom niet voorstellen dat iMessage op de Mac veel gebruikt wordt.
Hoe zit dat bij jullie>?
Maar als 2 mensen met iPhones elkaar SMSen wordt het automatisch gebruikt toch? Dat doet hij bij mij in elk geval wel.Jpjedi schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:01:
[...]Niemand van mijn vrienden of familie, ook niet met iphone, gebruikt het. Iedereen op Whatsapp.
Ik heb nog nooit whatsapp gebruikt trouwens maar dat komt vooral omdat ik toch al zat gratis SMSjes heb.
Ja dat wel, als je dataverbinding hebt gaat hij zelf over op een blauw berichtje.GekkePrutser schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:20:
[...]
Maar als 2 mensen met iPhones elkaar SMSen wordt het automatisch gebruikt toch? Dat doet hij bij mij in elk geval wel.
Ik heb nog nooit whatsapp gebruikt trouwens maar dat komt vooral omdat ik toch al zat gratis SMSjes heb.
WA kent wat meer mogelijkheden als groepen en multimedia versturen. Ik heb bijvoorbeeld 2 vriendengroepen, 2 familie groepen, een voetbal groep en een Raspberry Pi WA groep.
Ik kan ermee 'SMS-en' met de iPhone van mijn vriendin, daarnaast heb ik facebookchat ingesteld, werkt veel prettiger dan de chat op facebook zelf.funk-e schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:57:
Hoe zit dat bij jullie>?
Dat kan ook met iMessage, al is die groepsfunctionaliteit niet zo heel goed uitgewerkt (later toevoegen van contactpersonen kan bijvoorbeeld niet).Jpjedi schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:32:
WA kent wat meer mogelijkheden als groepen en multimedia versturen.
Ik gebruik iMessage zowel op iOS als OSX redelijk veel. Meeste mensen in mijn omgeving hebben ook een iPhone en dan schakel ik regelmatig over naar mijn Mac. Vind het ook handig met iPad gebruikers
Ik gebruik iMessage natuurlijk ook wel als ik een sms verstuur naar iemand met een iPhone.
Ik heb zelf elke maand 300 smsjes in mijn bundel waar ik er ongeveer 3 van verbruik. Ik kan iedereen wel gaan sms-en, maar als iedereen mij terug WhatsAppt dan gebruik ik zelf natuurlijk ook liever WhatsApp. Zo houd ik mijn conversaties centraal in 1 app.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zou weten hoe Apple dit kan oplossen. Misschien kunnen ze WhatsApp toelaten in iMessage, maar dat zie ik niet gebeuren
Ik heb zelf elke maand 300 smsjes in mijn bundel waar ik er ongeveer 3 van verbruik. Ik kan iedereen wel gaan sms-en, maar als iedereen mij terug WhatsAppt dan gebruik ik zelf natuurlijk ook liever WhatsApp. Zo houd ik mijn conversaties centraal in 1 app.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zou weten hoe Apple dit kan oplossen. Misschien kunnen ze WhatsApp toelaten in iMessage, maar dat zie ik niet gebeuren
...less is more
iMessage zie ik vooral als een heel handige messenger voor de computer. Google Talk en Facebook Chat heb ik erin staan, en nu MSN zo goed als dood is, functioneert dat prima. Dat ik dan ook nog berichten kan sturen en videogesprekken voeren met iPhones zie ik alleen maar als een extra handigheidje. Ik weet niet vanaf welk programma jij berichten gratis naar telefoon stuurt (naast mail)?funk-e schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:57:
[ Voor 12% gewijzigd door DeNachtwacht op 13-08-2012 12:24 ]
youtube.com/@hisrep
Ze moeten gewoon Whatsapp overkopen. Vervolgens hebben Apple gebruikers een betere variant (iMessage verrijkt met Whatsapp tech) en kunnen ze toch communiceren met andere gebruikers, die hebben alleen een minder geavanceerde client.
Apple maakt ten slotte ook iCloud voor Windows, dus het is ze niet geheel vreemd om hun ecosysteem grens te verleggen.
Tot die tijd heeft iMessage denk ik beperkt succes, zeker aangezien er voor chatten veel betere programma's zijn zoals Adium. Daarbij zie ik niet hoe jullie FB chat integreren, aangezien ik die niet zie staan in de lijst met ondersteunde services.
Apple maakt ten slotte ook iCloud voor Windows, dus het is ze niet geheel vreemd om hun ecosysteem grens te verleggen.
Tot die tijd heeft iMessage denk ik beperkt succes, zeker aangezien er voor chatten veel betere programma's zijn zoals Adium. Daarbij zie ik niet hoe jullie FB chat integreren, aangezien ik die niet zie staan in de lijst met ondersteunde services.
[ Voor 17% gewijzigd door Pyrone89 op 13-08-2012 12:34 ]
Facebook chat komt waarschijnlijk van de herfst met de Facebook-integratie. Tot die tijd kunnen mensen gebruikmaken van de developer preview.Pyrone89 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:32:
Ze moeten gewoon Whatsapp overkopen. Vervolgens hebben Apple gebruikers een betere variant (iMessage verrijkt met Whatsapp tech) en kunnen ze toch communiceren met andere gebruikers, die hebben alleen een minder geavanceerde client.
Facebook chat werkte bij mij in iChat al via jabber. Mountain Lion heeft die instellingen overgenomen, en daar werkt 't ook.J.Appleseed schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:52:
Facebook chat komt waarschijnlijk van de herfst met de Facebook-integratie. Tot die tijd kunnen mensen gebruikmaken van de developer preview.
Ik betwijfel of Apple ook Android apps wil gaan ondersteunen/uitgeven...Pyrone89 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:32:
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Verwijderd
ter informatie voor zij die een gratis mountain lion licentie willen.
ik heb juist mijn nieuwe macbook air ontvangen maar uit voorzorg omdat ik dacht dat ik mountain lion nog ging moeten installeren heb ik maar op voorhand via de apple site de code voor een gratis update naar mountain lion gevraagt en ontvangen.
nu kijk ik op mijn laptop en zie dat mountain lion 10.8 al geïnstalleerd is.
dus mensen die een nieuwe mac ontvangen met 10.8 kunnen een gratis licentie code ontvangen om een andere mac te updaten. wel nog niet geprobeert of de code ook echt werkt maar zal wel veronderstel ik
ik heb juist mijn nieuwe macbook air ontvangen maar uit voorzorg omdat ik dacht dat ik mountain lion nog ging moeten installeren heb ik maar op voorhand via de apple site de code voor een gratis update naar mountain lion gevraagt en ontvangen.
dus mensen die een nieuwe mac ontvangen met 10.8 kunnen een gratis licentie code ontvangen om een andere mac te updaten. wel nog niet geprobeert of de code ook echt werkt maar zal wel veronderstel ik
Mail is wel wat trager als voorheen vind ik. Vooral na het versturen van de mail, dan komt je nieuwe mail erboven te staan. Vaak sleep ik hem daarna gelijk naar een mapje (afgehandeld)... maar dat gaat niet zo vlot als ik zou willen.
Verwijderd
Voor degene die ook graag MSN willen gebruiken in iMessage: http://cocoon.drinkbrainjuice.com
Zal niet werken, alleen serienummers van Macs die op de lijst staan zullen werken.Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:04:
ter informatie voor zij die een gratis mountain lion licentie willen.
Verwijderd
Hier op mijn nieuwe MBA 2012 heb ik blijkbaar problemen met Launchpad of Safari? Ik draai Mountain Lion en heb al een paar keer gehad dat als ik launchpad activeer (met 3 vingers) dat ik dan niet naar Safari kan terwijl deze er wel tussen staat. Alleen als ik alles sluit en opnieuw open werkt het weer? Enig idee misschien?
Hier ook. Gaat helemaal lekker!Jo-re-mi schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:08:
Even voor de statistieken t.o.v. mensen die verwijzen naar "allemaal" of "heel veel mensen" die problemen hebben met OSX 10.8: ik heb echt 0,0 problemen met installeren én functioneren van Mountain Lion op een MBP begin '11.
Installatie met USB-bootable-disk, over Lion heen, zonder backup/recovery.
Al m'n applicaties, syncs, etc werken top. Uit sleep halen gaat sneller.
Fijne update! Vooral iMessage, incl sync met m'n iPhone en iPad is grote vreugde!
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Verwijderd
ja weer ik maar mensen die recentelijk nu dus een mac kopen kunnen nog een extra licentie bekomen zo voor vrienden/familie.Pyrone89 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:58:
[...]
Zal niet werken, alleen serienummers van Macs die op de lijst staan zullen werken.
Ik werk dan weer niet met grote pdf bestanden. Het merendeel van de machines waarop Safari hier crasht gebruikt niet eens filevault, er is maar eentje die dat doet en daar gaat het ook vaak mis. Volgens mij is het ook echt zo'n YMMV verhaal of zo.Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:27:
Het crashen van Safari heb ik sinds Filevault is ingeschakeld, heb het nu uitgeschakeld.
Zodra die met decrypten klaar is zal ik het nog eens proberen.
Kan er ook mee te maken hebben dat ik met grote pdf bestanden in safari bezig was. Voorheen heeft safari altijd prima bij mij gewerkt namelijk. Vind firefox alleen fijn voor de plugins, maar het scrollen, vorige / volgende pagina vind ik fijner werken in safari. Vandaar dat ik die liever gebruik
Volgens mij is het meer het nodige aan de serverkant dat moeten worden aangepast dan dat het een iOS 6 verhaal is. Met de introductie van iOS 6 zullen ze het ongetwijfeld wel gaan implementeren. Wat je nu hebt is dat notificaties gewoon overal op binnen komen en het alleen op dat apparaat als gelezen wordt gemarkeerd, dus ook op Mountain Lion machines.Pyrone89 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:16:
Gebruik het totaal niet. Ten eerste omdat er niet goed wordt gesynced (komt pas met iOS6) en ten tweede omdat het beperkt is tot Apple. Iedereen die ik ken gebruikt Whatsapp
Als je iMessage aan hebt staan wel en dat is standaard het geval. Zet je het uit dan wordt gewoon sms. Als je echter toch alleen maar Whatsapp gebruikt dan maakt het niet uit of het aan of uit staat want die Berichten app in iOS zul je dan toch niet gebruiken.GekkePrutser schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:20:
Maar als 2 mensen met iPhones elkaar SMSen wordt het automatisch gebruikt toch? Dat doet hij bij mij in elk geval wel.
Apple controleert de aanvragen en keurt ze af wanneer ze niet voldoen. Ze zullen ongetwijfeld wel hebben geregistreerd welk OS standaard bij je Mac komt en kunnen op basis daarvan ook de boel afwijzen. Ik acht de kans klein dat het je lukt.Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:10:
ja weer ik maar mensen die recentelijk nu dus een mac kopen kunnen nog een extra licentie bekomen zo voor vrienden/familie.
Omdat ik Windows 8 niet uit kan staan, heb ik mijn PC omgetoverd tot een hackintosh met Mountain Lion. Ben erg tevreden met het OS, iMessage en Facetime werken erg goed en de iCloud integratie is erg welkom, hoewel ik me wel een beetje irriteer aan de opdringerigheid om het te gebruiken.
Textedit was vroeger een app die je startte en waar je meteen kon typen, net als Notepad in Windows. Nu moet ik telkens knoppen indrukken om een nieuw document aan te maken. Maar over het algemeen wegen de voordelen op tegen de nadelen
.
Morgen ontvang ik mijn Magic Trackpad, zonder zo'n apparaat (of een Magic Mouse) is de besturing een stuk minder 'natuurlijk' in Mountain Lion. Notificatiecenter open ik momenteel nauwelijks, mede omdat ik geen gesture kan doen nog.
In ieder geval ben ik blij dat ik momenteel Mountain Lion gebruik i.t.t. Windows. Met de tijd koop ik ooit nog wel eens een iMac, maar zoals mijn systeem momenteel draait is dat simpelweg niet nodig. Alles werkt zoals dat zou moeten.
Textedit was vroeger een app die je startte en waar je meteen kon typen, net als Notepad in Windows. Nu moet ik telkens knoppen indrukken om een nieuw document aan te maken. Maar over het algemeen wegen de voordelen op tegen de nadelen
Morgen ontvang ik mijn Magic Trackpad, zonder zo'n apparaat (of een Magic Mouse) is de besturing een stuk minder 'natuurlijk' in Mountain Lion. Notificatiecenter open ik momenteel nauwelijks, mede omdat ik geen gesture kan doen nog.
In ieder geval ben ik blij dat ik momenteel Mountain Lion gebruik i.t.t. Windows. Met de tijd koop ik ooit nog wel eens een iMac, maar zoals mijn systeem momenteel draait is dat simpelweg niet nodig. Alles werkt zoals dat zou moeten.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Verwijderd
weet ik maar het is al gelukt ik heb een MBA met mountain lion en een gratis licentie gekregen...ppl schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:29:
[...]
Apple controleert de aanvragen en keurt ze af wanneer ze niet voldoen. Ze zullen ongetwijfeld wel hebben geregistreerd welk OS standaard bij je Mac komt en kunnen op basis daarvan ook de boel afwijzen. Ik acht de kans klein dat het je lukt.
Dat heb je TextMate voor of SublimeDannydekr schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:59:
Textedit was vroeger een app die je startte en waar je meteen kon typen, net als Notepad in Windows. Nu moet ik telkens knoppen indrukken om een nieuw document aan te maken. Maar over het algemeen wegen de voordelen op tegen de nadelen.
Hackintosh is de way to go. Bespaart je veel geld en levert je ook nog eens hogere specs op.Dannydekr schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:59:
Omdat ik Windows 8 niet uit kan staan, heb ik mijn PC omgetoverd tot een hackintosh met Mountain Lion. Ben erg tevreden met het OS, iMessage en Facetime werken erg goed en de iCloud integratie is erg welkom, hoewel ik me wel een beetje irriteer aan de opdringerigheid om het te gebruiken.
Textedit was vroeger een app die je startte en waar je meteen kon typen, net als Notepad in Windows. Nu moet ik telkens knoppen indrukken om een nieuw document aan te maken. Maar over het algemeen wegen de voordelen op tegen de nadelen.
Zoals je zelf al zegt: tot de tijd dat het niet meer werkt (bijv. actief tegenwerken door Apple) zou ik gewoon lekker de Hackintosh gebruiken, een echte Mac biedt ten opzichte van een goede Hackintosh alleen maar nadelen (hogere kosten en lagere specs).
Msn is zo dood als wat;)Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:56:
Voor degene die ook graag MSN willen gebruiken in iMessage: http://cocoon.drinkbrainjuice.com
Verwijderd
Dus jij kan nooit zelf ervaren hebben hoe goed of slecht iMessage op dit moment gesynched wordt met iOs5. Geen enkel probleem dus.Pyrone89 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:16:
[...]
Gebruik het totaal niet. Ten eerste omdat er niet goed wordt gesynced (komt pas met iOS6) en ten tweede omdat het beperkt is tot Apple. Iedereen die ik ken gebruikt Whatsapp
Als je een de iMessage berichten wil syncen tussen iPad, iPhone en Mac kan dat prima als je aan het contactpersoon in je adresboek het e-mail adres toevoegd in het adresboek. Je kunt namelijk als je een nieuw bericht maakt vanuit iMessage in ML namelijk kiezen of je diegene iMessaged op basis van e-mail adres of 06 nummer. Op basis van 06 nummer komt alleen aan op je iPhone. Vandaar dat je soms ook wel eens 2 berichtvensters met personen hebt in iMessage. Stuurt iemand op basis van je mail adres een iMessage dan ontvang je het ook op 3 devices. Gewoon afspreken met de fanatieke Apple gebruikers die je kentPyrone89 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:16:
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door duncanvdlinden op 14-08-2012 01:10 ]
Voor mij is het gewoon werken zonder gepruts en het zorgeloos kunnen updaten een groot voordeel hoor.Pyrone89 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:31:
[...]
een echte Mac biedt ten opzichte van een goede Hackintosh alleen maar nadelen (hogere kosten en lagere specs).
[ Voor 59% gewijzigd door GekkePrutser op 14-08-2012 02:03 . Reden: ingekort aangezien het offtopic is ]
Gedeeltelijk mee eens. Ik heb mjin hardware echter gekozen op basis van wat goed werkte met OSX. Draai nu bijna native Mountain Lion, waar ik enkel voor de audio een licht aangepaste driver gebruik. Updaten van het OS is tegenwoordig erg gemakkelijk en kost bijna geen extra tijd als je weet wat je doet en de juiste tool gebruik. Dit is natuurlijk per systeem anders, maar in mijn geval betekent dit dat ik enkel de audio driver opnieuw toe moet voegen, wat met multibeast een paar seconden werk is..GekkePrutser schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 01:53:
[...]
Voor mij is het gewoon werken zonder gepruts en het zorgeloos kunnen updaten een groot voordeel hoor.
Op het gebied van powermanagement doet een Hackintosh erg onder voor een echte Mac. De videokaart draait op volle toeren evenals de CPU. Levert een bloedsnel systeem op, maar naar vermoed ik ook een hoge stroomrekening
Uiteindelijk zal ik volledig overstappen op de Mac, maar met de stabiliteit die ik nu ervaar is het overbodig..
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Dan doe je het niet goed. Mijn i7 heeft volledig powermanagement en mijn 6870 ook.Dannydekr schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 02:14:
Op het gebied van powermanagement doet een Hackintosh erg onder voor een echte Mac. De videokaart draait op volle toeren evenals de CPU. Levert een bloedsnel systeem op, maar naar vermoed ik ook een hoge stroomrekeningook hier zijn allerlei aanpassingen mogelijk om dat beter te managen, maar dan moet je toch goed weten wat je doet, gezien de schade die je aan kunt richten.
Vanaf de Z77 chip heb je een EFI bios en herkent ML alles zonder gepruts in DSDT. Werkt alles out of the box.
Koop je een nvidea 6xx videokaart en echt alles werkt zonder enig probleem
[ Voor 13% gewijzigd door matty___ op 14-08-2012 09:45 ]
In de afgelopen 2 jaar nog geen 1 keer een probleem gehad me updaten.GekkePrutser schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 01:53:
[...]
Voor mij is het gewoon werken zonder gepruts en het zorgeloos kunnen updaten een groot voordeel hoor.
En niet het idee dat ik met mijn rMBP nu ook met lagere specs werkGekkePrutser schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 01:53:
[...]
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Powermanagement is goed te doen, weet niet wat jij draait natuurlijk. Ik draaide een i7 die het out of the box deed op Lion. En inderdaad: bloedhemeltje snel. Maar uiteindelijk toch voor een echte mac gegaan. Het is toch anders, het gaat allemaal net iets minder soepel. (inderdaad het updaten) maar ik heb ook nooit sleep aan de praat kunnen krijgen bijvoorbeeld.Dannydekr schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 02:14:
[...]
Gedeeltelijk mee eens. Ik heb mjin hardware echter gekozen op basis van wat goed werkte met OSX. Draai nu bijna native Mountain Lion, waar ik enkel voor de audio een licht aangepaste driver gebruik. Updaten van het OS is tegenwoordig erg gemakkelijk en kost bijna geen extra tijd als je weet wat je doet en de juiste tool gebruik. Dit is natuurlijk per systeem anders, maar in mijn geval betekent dit dat ik enkel de audio driver opnieuw toe moet voegen, wat met multibeast een paar seconden werk is..
Op het gebied van powermanagement doet een Hackintosh erg onder voor een echte Mac. De videokaart draait op volle toeren evenals de CPU. Levert een bloedsnel systeem op, maar naar vermoed ik ook een hoge stroomrekeningook hier zijn allerlei aanpassingen mogelijk om dat beter te managen, maar dan moet je toch goed weten wat je doet, gezien de schade die je aan kunt richten.
Uiteindelijk zal ik volledig overstappen op de Mac, maar met de stabiliteit die ik nu ervaar is het overbodig..
Verwijderd
Nadat ik Filevault heb uitgeschakeld heb ik geen problemen meer ondervonden. Tot nu toe loopt het als een zonnetje. Enige wat hij nog steeds niet goed doet is met een extern scherm werken met mijn MBP. Ik kan het venster dan niet naar m'n monitor slepen. Hiervoor moet ik een reboot doen en de stekker tijdens het booten erin hebben.ppl schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:29:
Ik werk dan weer niet met grote pdf bestanden. Het merendeel van de machines waarop Safari hier crasht gebruikt niet eens filevault, er is maar eentje die dat doet en daar gaat het ook vaak mis. Volgens mij is het ook echt zo'n YMMV verhaal of zo.
Bevinden er zich hier meer mensen die problemen hebben met firefox sinds het installeren van ML? Ik gebruik 14.0.1, wekelijks (al dan niet vaker) laat die mijn systeem vastlopen.
Dat laatste is wel maf. Ik kan met een mini displayport -> HDMI wel gewoon "hot" swappen. Zelfs het geluid wordt automatisch doorgestuurd zonder dat ik instellingen hoef te veranderen.Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:04:
[...]
Nadat ik Filevault heb uitgeschakeld heb ik geen problemen meer ondervonden. Tot nu toe loopt het als een zonnetje. Enige wat hij nog steeds niet goed doet is met een extern scherm werken met mijn MBP. Ik kan het venster dan niet naar m'n monitor slepen. Hiervoor moet ik een reboot doen en de stekker tijdens het booten erin hebben.
@Koenbr:
Had Firefox op OS X niet ontzettend last van memory leaks?
[ Voor 5% gewijzigd door Tjoekie op 14-08-2012 11:47 ]
Heb een i5 750 die out of the box werk. CPU powermanagement werkt volgens de default driver van Apple(heb een DSDT), dus ga er van uit dat deze goed werkt. Speedstep (automatisch terugclocken bij weinig belasting) daarentegen, werkt niet bij mij..terwijl dat veel energie bespaart. Voor mijn GTX 465, welke ook out of the box werkt, geldt een soortgelijk verhaal denk ik. Dit is echter niet goed te controleren omdat er geen tool is die de temperatuur uit kan lezen (althans, 1 die werkt).matty___ schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:41:
[...]
Dan doe je het niet goed. Mijn i7 heeft volledig powermanagement en mijn 6870 ook.
Vanaf de Z77 chip heb je een EFI bios en herkent ML alles zonder gepruts in DSDT. Werkt alles out of the box.
Koop je een nvidea 6xx videokaart en echt alles werkt zonder enig probleem
Zou heel goed kunnen. Wat is HET alternatief? Ik vind Safari niet helemaal top (wil lang niet alle protocollen openen, heeft tevens veelal last van verbindingsproblemen), Chrome vind ik ook niet geweldig werken (af en toe rare uitlijning, onlogisch openen van venster etc).
edit: Oi, Firefox neemt zo'n 800MB geheugen in beslag.
[ Voor 9% gewijzigd door Koenbr op 14-08-2012 13:07 ]
"Wil niet alle protocollen openen" en "last van verbindingsproblemen"? Wat bedoel je daarmee?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Je kunt aan de fakesmc driver een aantal modules koppelen die je met het programma smcmonitor kunt uitlezen. Daarmee kun je voltage, temperatuur, fanspeed etc van je cpu en gpu uitlezen.Dannydekr schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:03:
[...]
Heb een i5 750 die out of the box werk. CPU powermanagement werkt volgens de default driver van Apple(heb een DSDT), dus ga er van uit dat deze goed werkt. Speedstep (automatisch terugclocken bij weinig belasting) daarentegen, werkt niet bij mij..terwijl dat veel energie bespaart. Voor mijn GTX 465, welke ook out of the box werkt, geldt een soortgelijk verhaal denk ik. Dit is echter niet goed te controleren omdat er geen tool is die de temperatuur uit kan lezen (althans, 1 die werkt).
Voor de speedstepping moet je wel in de plist van je bootloader aangeven dat hij de nodige waardes (C en P waardes) moet berekenen.
Er is een hackingtosh topic op got waar dit eigenlijk in hoord.
Dat ik binnen Safari vaker last heb van verbindingsproblemen dan met Firefox. Op mijn werkplek thuis is het WiFi bereik niet al te best.
Wat wordt niet goed gesynct dan? Ik heb Mountain Lion op m'n Mac en iOS5 op m'n 4S en iPad 2 en alles loopt synchroon, zowel ontvangen als verstuurde berichten.Pyrone89 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:16:
[...]
Tuurlijk is de beperking er van alleen Apple-gebruikers, maar dan nog vind ik het retehandig!
Verwijderd
Safari en Firefox zijn niet meer dan browsers. Die gaan niet over je WIFI verbinding.Koenbr schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:08:
Dat ik binnen Safari vaker last heb van verbindingsproblemen dan met Firefox. Op mijn werkplek thuis is het WiFi bereik niet al te best.
Opera werkt fantastisch op Mountain Lion.
Diehard opera users. Got to love them.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Zal voortaan in het Hackintosh topic posten, maar in ieder geval bedankt voor je tip! Heb nu HWmonitor met die FakeSMC plugins en zie dat mijn CPU dus wel degelijk terugclocked. CPU Multiplier veranderd, evenals de CPU Package welke schommelt tussen 1,20ghz en 2,79ghz(turbo).matty___ schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:07:
[...]
Je kunt aan de fakesmc driver een aantal modules koppelen die je met het programma smcmonitor kunt uitlezen. Daarmee kun je voltage, temperatuur, fanspeed etc van je cpu en gpu uitlezen.
Voor de speedstepping moet je wel in de plist van je bootloader aangeven dat hij de nodige waardes (C en P waardes) moet berekenen.
Er is een hackingtosh topic op got waar dit eigenlijk in hoord.
Mijn GPU is net zo warm als in Windows. De GTX465 heeft moeite met automatisch terugklokken wanneer er twee monitoren aanstaan, hierdoor loopt die altijd op volle toeren te draaien. Misschien dat ik wat wijzigingen moet doen in de AppleGPUpowermanement.kext, maar vooralsnog denk ik dat ik dit zo laat. In Windows was dit op te lossen met een 3rd party clock-tool, maar hierdoor kreeg ik last van een flikkerend scherm

Verwijderd
Hoofdzakelijk gebruik ik Safari omdat die het prettigst werkt met multi touch gestures. Echter gebruik ik ook FF omdat deze een aantal prettige plug-ins heeft (Ad Blocker - Video downloader).Koenbr schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:04:
Zou heel goed kunnen. Wat is HET alternatief? Ik vind Safari niet helemaal top (wil lang niet alle protocollen openen, heeft tevens veelal last van verbindingsproblemen), Chrome vind ik ook niet geweldig werken (af en toe rare uitlijning, onlogisch openen van venster etc).
Op Windows gebruikte ik altijd Opera, vond ik destijds de fijnste browser. Deze heb ik niet geinstalleerd omdat ik het liefst zo min mogelijk wil installeren. Geen zin om Safari / FF / Opera én Chrome te gebruiken terwijl alleen Safari meestal al voldoet.
Had liever Safari gebruikt, gestures zijn perfect, evenals de back-forward animaties e.d. De Adblock plugin is degelijk en daar zou ik mee kunnen leven
Chrome is echter de beste keuze, de synchronisatie binnen al je apparaten met je account, de Speed Dial plugin die ik gebruik, de vele updates die er uitkomen en gewoon de UI van hoe het werkt. Minimalistischer en voelt nog steeds sneller aan.
Chrome is echter de beste keuze, de synchronisatie binnen al je apparaten met je account, de Speed Dial plugin die ik gebruik, de vele updates die er uitkomen en gewoon de UI van hoe het werkt. Minimalistischer en voelt nog steeds sneller aan.
Is het al de moeite waard om mijn 2010 MBA13 te upgraden naar ML 10.8. Ik las ergens iets over kortere accutijden, of is dat al opgelost?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik heb er eigenlijk geen last meer van. Als de Air net van de lader is wordt de verwachte accutijd erg krap geschat (4 uur oid) maar in praktijk gaat hij gewoon net zo lang mee en herstelt de verwachte accuduur zich ook.Fiber schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:58:
Is het al de moeite waard om mijn 2010 MBA13 te upgraden naar ML 10.8. Ik las ergens iets over kortere accutijden, of is dat al opgelost?
youtube.com/@hisrep
Ik merk al dat Opera ook geen geschikte optie is, Facebook Chat werkt er voor geen meter op. Dan maar weer eens Safari proberen.Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:44:
[...]
Hoofdzakelijk gebruik ik Safari omdat die het prettigst werkt met multi touch gestures. Echter gebruik ik ook FF omdat deze een aantal prettige plug-ins heeft (Ad Blocker - Video downloader).
Op Windows gebruikte ik altijd Opera, vond ik destijds de fijnste browser. Deze heb ik niet geinstalleerd omdat ik het liefst zo min mogelijk wil installeren. Geen zin om Safari / FF / Opera én Chrome te gebruiken terwijl alleen Safari meestal al voldoet.
Wordt gek van die strandbal
Heb er alleen last van als ie net opgestart is, dan is mijn Macbook Pro Late 2011 enorrrrrm traag

Verwijderd
Resume ingeschakeld? Hij gaat dan alles opstarten zoals het was toen je de mac afsloot.Dennischo schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:29:
Wordt gek van die strandbalHeb er alleen last van als ie net opgestart is, dan is mijn Macbook Pro Late 2011 enorrrrrm traag
Je zou eens een PRAM reset kunnen uitvoeren, verhelpt vaak gekke dingen of disk permissions repairen.
Óf natuurlijk een SSD
Weet je zeker dat je harddisk niet langzaam stervende is...? Zo begon het voor mij ook.Dennischo schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:29:
Wordt gek van die strandbalHeb er alleen last van als ie net opgestart is, dan is mijn Macbook Pro Late 2011 enorrrrrm traag
Doe eens wat checks om dat uit te sluiten.
I've visited the Mothership @ Cupertino
Ik heb een clean install gedaan van ML en mijn accutijden zijn echt om te huilenFiber schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:58:
Als ik je zou adviseren zou ik nog even wachten tot de problemen eruit zijn, ik moet iedere 1.5 uur aan de stroom, erg zonde voor een duur product als de Macbook air.
Merk ook wel dat onder ML de accutijd lager is. Dat was op m'n 13" MBP maar nu ook op m'n Retina MacBook Pro. Wachten op 10.8.1
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Resume stond ingeschakeld ja, nu uitgevinkt. Daarna de hardeschijf gecheckt met de schijfhulpprogramma en bleek dat er een fout in zat. Opnieuw opgestart in recovery en schijf laten herstellen. Daarna een PRAM reset uitgevoerd.Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:35:
[...]
Resume ingeschakeld? Hij gaat dan alles opstarten zoals het was toen je de mac afsloot.
Je zou eens een PRAM reset kunnen uitvoeren, verhelpt vaak gekke dingen of disk permissions repairen.
Óf natuurlijk een SSD
Nu lijkt alles veel soepeler weer te lopen.
Ik wacht nog wel even, dank voor de informatie. Ik ga overigens geen clean install doen, maar 'gewoon' updaten via de app store.Staatslot schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:57:
[...]
Ik heb een clean install gedaan van ML en mijn accutijden zijn echt om te huilen
Als ik je zou adviseren zou ik nog even wachten tot de problemen eruit zijn, ik moet iedere 1.5 uur aan de stroom, erg zonde voor een duur product als de Macbook air.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Na een overstap vanaf Snow Leopard een paar weken geprobeerd, maar wat een ramp.
Allerlei functies zijn weg, en kunnen niet meer worden ingesteld.
Apple besluit dat vanalles op een bepaalde manier moet, en haalt dan de opties om het in te stellen weg!
Voorbeelden:
Apple besluit dat vanalles op een bepaalde manier moet, en haalt dan de opties om het in te stellen weg!
Voorbeelden:
- De resterende accutijd niet meer bovenaan in beeld.
- Macbook air scherm gaat op standby, en wordt alleen nog maar wakker door te klikken, niet meer met een muisbeweging.
- Macbook gaat op standby tijdens streamen naar TV, onder SL bleef hij dan wakker.
- Macbook met extern scherm wordt dichtgeklapt gloeiend heet, maar kan niet open zonder dat het interne scherm aangaat.
- Afsluiten duurt zeer lang, meer dan 1 minuut, opstarten is iets trager.
- Met 4 vingers omhoog swipen is het niet meer mogelijk om het bureaublad te laten zien (behalve met BetterTouchTool)
- Mail kan niet meer 1 mailtje per regel laten zien in de maillijst, waardoor er heel weinig mail in 1 scherm past.
- Opstartgeluid kan niet meer worden uitgezet.
- En nog veel meer...
[quote]assembler schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:37:
Na een overstap vanaf Snow Leopard een paar weken geprobeerd, maar wat een ramp.
Voorbeelden:
• Macbook met extern scherm wordt dichtgeklapt gloeiend heet, maar kan niet open zonder dat het interne scherm aangaat.
Verbetering imo, maar belangrijker dit was in Lion al.
[q]
• Mail kan niet meer 1 mailtje per regel laten zien in de maillijst, waardoor er heel weinig mail in 1 scherm past.
Euh, echt wel.
[q]
• Opstartgeluid kan niet meer worden uitgezet.
Euh, echt wel.
Voorbeelden:
• Macbook met extern scherm wordt dichtgeklapt gloeiend heet, maar kan niet open zonder dat het interne scherm aangaat.
[q]
• Mail kan niet meer 1 mailtje per regel laten zien in de maillijst, waardoor er heel weinig mail in 1 scherm past.
Euh, echt wel.
[q]
• Opstartgeluid kan niet meer worden uitgezet.
Euh, echt wel.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Van Snow Leopard naar Mountain Lion gegaan en tevens SSD in mijn MBP gezet. Werkt allemaal leuk en aardig, maar ik wordt helemaal gestoord door wifi-problemen. Ik ben nu out-of-options (muv een reinstall) en vraag jullie op suggesties.
Probleem:
Als de MBP uit sleep komt vind hij de wifi niet meer. Opmerkelijk is dat hij de SSID heel eventjes ziet, maar deze verdwijnt meteen. De SSIDs van de buren staan er wel tussen. Dit is bij alle accounts hetzelfde. Vooral dit vind ik heel erg vreemd en kan ik niet plaatsen.
Reboot werkt bijna altijd, maar soms is dit ook niet voldoende. Voorheen werkte de MBP altijd met dezelfde router. Alle andere (draadloze) apparatuur op deze router geeft geen problemen. Als de verbinding er eenmaal is dan is deze rock solid.
Config
MBP mid 2010.
Linksys e2000 router met WPA2 en SSID broadcast
Geprobeerde oplossingen
PRAM & NVRAM zap
Alle verbindingen verwijderd uit netwerk preferences. Daarna boot en opnieuw aanmaken.
SSID broadcast aan/uit
Verschillende accounts proberen
Alle relevante data uit de keychain halen
Misschien ben ik nog wel wat vergeten...
Probleem:
Als de MBP uit sleep komt vind hij de wifi niet meer. Opmerkelijk is dat hij de SSID heel eventjes ziet, maar deze verdwijnt meteen. De SSIDs van de buren staan er wel tussen. Dit is bij alle accounts hetzelfde. Vooral dit vind ik heel erg vreemd en kan ik niet plaatsen.
Reboot werkt bijna altijd, maar soms is dit ook niet voldoende. Voorheen werkte de MBP altijd met dezelfde router. Alle andere (draadloze) apparatuur op deze router geeft geen problemen. Als de verbinding er eenmaal is dan is deze rock solid.
Config
MBP mid 2010.
Geprobeerde oplossingen
PRAM & NVRAM zap
Alle verbindingen verwijderd uit netwerk preferences. Daarna boot en opnieuw aanmaken.
SSID broadcast aan/uit
Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd wat ie doet als je 'm weer aan zet. In sommige gevallen gaat het bij de upgrade niet helemaal goed met iets als filevault. Dat uit zetten en daarna weer aan doet nog wel eens wonderen. Je kunt het daarna altijd weer uitschakelen als het toch niet werktVerwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:04:
Nadat ik Filevault heb uitgeschakeld heb ik geen problemen meer ondervonden. Tot nu toe loopt het als een zonnetje.
Fullscreen mode icm meerdere beeldschermen is nogal een probleem sinds Lion. Mountain Lion heeft daar weinig tot niets aan veranderd. In niet-fullscreen modus moet het echter gewoon werken. Je zou dan vensters van het ene naar het andere beeldscherm moeten kunnen verslepen. Je kunt in OS X instellen aan welke kant zo'n scherm staat. Is deze volgorde wel goed? Je kunt het nakijken in de systeemvoorkeuren onder de beeldscherm opties.Enige wat hij nog steeds niet goed doet is met een extern scherm werken met mijn MBP. Ik kan het venster dan niet naar m'n monitor slepen. Hiervoor moet ik een reboot doen en de stekker tijdens het booten erin hebben.
Sinds heel wat versies al niet meer. Ik denk dat dit inmiddels al een jaar opgelost is. Het memshrink project is nu ook van focus veranderd. Ze richten zich met Firefox 15 (die in beta zit) op de extensions en weten daar al flink wat vooruitgang te boeken. Als je geheugengebruik bekijkt dan is op OS X Opera degene met het minste, daarna Firefox, dan iets van Chrome en pas daarna Safari.Tjoekie schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:46:
@Koenbr:
Had Firefox op OS X niet ontzettend last van memory leaks?
De notificaties van bijv. nieuwe berichten die je al gelezen hebt. Hij ziet ze op iedere device/Mac als zijnde nieuw.Jo-re-mi schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:28:
Wat wordt niet goed gesynct dan? Ik heb Mountain Lion op m'n Mac en iOS5 op m'n 4S en iPad 2 en alles loopt synchroon, zowel ontvangen als verstuurde berichten.
Hoe vaak of Apple dat wel niet heeft gehad en het weer ongedaan heeft gemaakt... Ik merkte het met 10.7.4 op mijn MBA 2012 maar ik moet zeggen dat ik het nu niet zo mis. Het is toch een uiterst ruwe schatting welke sterk afhankelijk is van wat je aan het doen bent op de machine. Dan kun je net zo goed het icoontje gebruiken. De tijd krijg je wel als je op dat icoontje klikt dus zo erg is het nou ook weer niet.assembler schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:37:
• De resterende accutijd niet meer bovenaan in beeld.
Yep, sinds Lion en dat is om te zorgen dat een tikje van de muis o.i.d. niet meteen weer je machine laat ontwaken. Je moet het nu veel bewuster activeren en dat maakt het prettiger imo.• Macbook air scherm gaat op standby, en wordt alleen nog maar wakker door te klikken, niet meer met een muisbeweging.
Dat deed hij altijd al, is gewoon energy saving settings en dat kun je uitzetten. Tip: installeer de gratis tool Caffeine zodat je tijdelijk die standby kunt uitschakelen (handig bij films).• Macbook gaat op standby tijdens streamen naar TV, onder SL bleef hij dan wakker.
Ik merk dat als mijn Air 2012 wakker wordt na een deep sleep dat hij na het inloggen een aantal seconden niet reageert. Als ik een programma wil openen gaat ie ze pas na enkele seconden echt openen.
Bekend?
Bekend?
Mountwatcher werkt niet meer in ML
. Ik gebruik het programma na sluimeren de netwerkshares beschikbaar te houden.
Iemand tips voor alternatief?
Verwijderd
Ik heb bewust een clean install gedaan en paar dagen geleden met filevault geprobeerd. Nu hoef ik mijn MBP toch nooit meer ergens heen te nemen, dus ik heb het maar gewoon uitgeschakeld.ppl schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:15:
[...]
Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd wat ie doet als je 'm weer aan zet. In sommige gevallen gaat het bij de upgrade niet helemaal goed met iets als filevault. Dat uit zetten en daarna weer aan doet nog wel eens wonderen. Je kunt het daarna altijd weer uitschakelen als het toch niet werkt
Verwijderd
Solved.Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:05:
Van Snow Leopard naar Mountain Lion gegaan en tevens SSD in mijn MBP gezet. Werkt allemaal leuk en aardig, maar ik wordt helemaal gestoord door wifi-problemen. Ik ben nu out-of-options (muv een reinstall) en vraag jullie op suggesties.
Probleem:
Config
MBP mid 2010.
Geprobeerde oplossingen
PRAM & NVRAM zap
SSID broadcast aan/uit
System preferences --> energy saver --> put hard disks to sleep when possible uitvinken bij batterij & power.
De link naar het niet meer kunnen vinden van het SSID van mijn thuisnetwerk -want bij andere routers werkte het wel- is mij niet duidelijk. Maar goed: Het werkt.

Dat is een betaald programma wat zegt de maker van het programma, lijkt me dat hij 10.8 moet gaan ondersteunen?Jpjedi schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:49:
Mountwatcher werkt niet meer in ML. Ik gebruik het programma na sluimeren de netwerkshares beschikbaar te houden.
Ja klinkt bekend, heb ik ook met een MBA 2011. Dit doet zich al voor sinds Lion. Na openen display duurt het zomaar 5 tot 10 seconden voordat er gereageerd wordt op muis/tobo input.blubbers schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:25:
Ik merk dat als mijn Air 2012 wakker wordt na een deep sleep dat hij na het inloggen een aantal seconden niet reageert. Bekend?
[ Voor 8% gewijzigd door C00KW4US op 15-08-2012 09:59 ]
Hier ookC00KW4US schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:58:
[...]
Ja klinkt bekend, heb ik ook met een MBA 2011. Dit doet zich al voor sinds Lion. Na openen display duurt het zomaar 5 tot 10 seconden voordat er gereageerd wordt op muis/tobo input.
Had ik ook, na een PRAM reset en een schijfbevoegdheid controle en herstel, had ik er geen last meer van...C00KW4US schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:58:
[...]
Ja klinkt bekend, heb ik ook met een MBA 2011. Dit doet zich al voor sinds Lion. Na openen display duurt het zomaar 5 tot 10 seconden voordat er gereageerd wordt op muis/tobo input.
Als ik een icoontje uit mijn dock sleep komt er geen wolkje en wordt hij niet verwijderd. Is dat een instelling of moet je in ML hem altijd naar je trash slepen?
Je moet het bij ML wat hoger uit de dock slepen.Muldert schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:22:
Als ik een icoontje uit mijn dock sleep komt er geen wolkje en wordt hij niet verwijderd. Is dat een instelling of moet je in ML hem altijd naar je trash slepen?
En dat is erg irritant.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Moet jij zo vaak iconen uit je dock slepen dan? Beter dan het voortdurend per ongeluk iconen er uit slepen.
Alleen bij de eerste installatie ben je even bezig alle meuk eruit te slepenGood Fella schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:13:
[...]
Moet jij zo vaak iconen uit je dock slepen dan? Beter dan het voortdurend per ongeluk iconen er uit slepen.
Inderdaad, daar had ik juist bij eerdere versies erg veel last van. Een verkeerde muisbeweging en poef! En dan na moeten denken welke er ook alweer mist in het rijtje. Uiteindelijk heb ik mijn dock maar gelockt (met een shell commando) maar dat was ook erg omslachtig.Good Fella schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:13:
[...]
Ik vind de nieuwe manier (expres extra hoog moeten slepen en even wachten voor hij verdwijnt) juist een goede bescherming tegen het per ongeluk verwijderen.
Ligt het aan mij, of komen er nu steeds meer AAA games naar de Mac?
Het lijkt wel dat, nu Windows 8 uitkomt, er steeds meer games & mensen overstappen naar OSX; Of lijkt dat alleen zo?
SimCity, Sims 3, Diablo III, Portal 2, Guild Wars 2 (?), Command & Conquer Generals 2 (?), StarCraft 2 en nog een aantal games verschijnen op OSX. En dan nog niet te vergeten, Origin verschijnt op OSX.
Wat denken jullie?
Het lijkt wel dat, nu Windows 8 uitkomt, er steeds meer games & mensen overstappen naar OSX; Of lijkt dat alleen zo?
SimCity, Sims 3, Diablo III, Portal 2, Guild Wars 2 (?), Command & Conquer Generals 2 (?), StarCraft 2 en nog een aantal games verschijnen op OSX. En dan nog niet te vergeten, Origin verschijnt op OSX.
Wat denken jullie?
An a day keeps the doctor away.
C&C Generals, heb je hier een bron van?
Iig met EA's origin zullen er meer games naar OSX gaan, iets wat ik enkel kan toejuichen. Zit zelf echt te wachten op SimCity en evt C&C.
Iig met EA's origin zullen er meer games naar OSX gaan, iets wat ik enkel kan toejuichen. Zit zelf echt te wachten op SimCity en evt C&C.
Heeft niets met Windows 8 te maken, OSX is gewoon populairder dan ooit waardoor er dus een hogere omzet mogelijk is
Verwijderd
Ja fuck. Nu wordt het nog vager: Uit een sleep wordt de SSID soms wel en soms niet gevonden. In het tweede geval heb ik dus geen wifi. Maar na een reboot doet hij het ook niet altijd. Soms wel, soms niet.Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 07:30:
[...]
Solved.
System preferences --> energy saver --> put hard disks to sleep when possible uitvinken bij batterij & power.
De link naar het niet meer kunnen vinden van het SSID van mijn thuisnetwerk -want bij andere routers werkte het wel- is mij niet duidelijk. Maar goed: Het werkt.
Het vreemde is dat mijn mac bij andere wireless routers geen problemen geeft en mijn wireless router geen problemen geeft bij andere systemen (of mijn mac met snow lion).
Iemand ideeën?
Heeft er iemand enig idee hoe je in Safari de refresh van een website bij het gaan naar de vorige pagina kunt uitzetten?
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Zou ik ook graag willen weten, best irritant..flexje schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 19:11:
Heeft er iemand enig idee hoe je in Safari de refresh van een website bij het gaan naar de vorige pagina kunt uitzetten?
Shit, me nooit aan gestoord tot je het zegt. Súper irritantflexje schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 19:11:

Als je veel Mac's voor klanten moet installeren dan moet aardig wat uit het dock slepen.Good Fella schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:13:
[...]
Tja, maar voor de gebruikert (ik) is het ideaal. Ik ergerde me altijd enorm aan mezelf als ik weer eens eens per ongeluk een icoontje er uit haalde. Enorm blij dat deze functie er nu in zit.Rivanov schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:08:
[...]
Als je veel Mac's voor klanten moet installeren dan moet aardig wat uit het dock slepen.
Maar ik snap het niet, waarom is OSX ineens zo populair; Terwijl het een paar jaar terug nog maar door enkelingen gebruikt werd?filenox schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:39:
Heeft niets met Windows 8 te maken, OSX is gewoon populairder dan ooit waardoor er dus een hogere omzet mogelijk is
An a day keeps the doctor away.
De iPhone en de iPad hebben er de laatste tijd voor gezorgd dat het merk Apple veel bekender is onder de mens. Vroeger was dat ook al met de iPod zo.
Ik heb het wel getest, en blijf vanwege die ervaringen bij Whatsapp.Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:37:
[...]
Dus jij kan nooit zelf ervaren hebben hoe goed of slecht iMessage op dit moment gesynched wordt met iOs5. Geen enkel probleem dus.
Verwijderd
Precies. Mensen kopen een iPhone/iPad en komen zo in aanraking met het merk Apple en sommigen besluiten dan om ook een mac computer te kopen.filenox schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:35:
De iPhone en de iPad hebben er de laatste tijd voor gezorgd dat het merk Apple veel bekender is onder de mens. Vroeger was dat ook al met de iPod zo.
Overigens wel goed dat er ook spellen naar de Mac komen, hoef ze niet allemaal te hebben maar een spelletje op zijn tijd is best leuk
Vraag ik me ook af. Een van de zaken waar ik juist wel dolenthousiast over ben is de compatibiliteit (sommige pagina's werkten tot voor kort alleen nog met IE of Safari), de features en snelheid van Safari.CyBeR schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:05:
"Wil niet alle protocollen openen" en "last van verbindingsproblemen"? Wat bedoel je daarmee?
Enige minpunt t.o.v. Chrome is dat Google de UI consistent houdt over alle apparaten en Apple dit helaas niet doet (unified search bar, tabblad balk, favorietenbalk etc.)
Ik merk vaak dat mensen niet snappen dat ze altijd me me.com adres moeten gebruiken. Dit is dus niet zozeer een bug maar meer een menselijk hiaat dat Apple hoopt op te lossen met het mergen van tel. nummer en e-mail contact.Jo-re-mi schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:28:
[...]
Wat wordt niet goed gesynct dan? Ik heb Mountain Lion op m'n Mac en iOS5 op m'n 4S en iPad 2 en alles loopt synchroon, zowel ontvangen als verstuurde berichten.
Tuurlijk is de beperking er van alleen Apple-gebruikers, maar dan nog vind ik het retehandig!
Daarnaast de eerder genoemde bug dat hij op elk apparaat denkt dat elk bericht nieuw is, ook als ik hem al ergens anders heb gelezen.
[ Voor 10% gewijzigd door Pyrone89 op 15-08-2012 22:15 ]
Als je nou even uitlegt hoe hij het moet doen, want hier schieten we ook niks mee op.CyBeR schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:55:
[...]
[...]
Euh, echt wel.
[...]
Euh, echt wel.
Met 4 vingers omhoog swipen is het niet meer mogelijk om het bureaublad te laten zien (behalve met BetterTouchTool) --> dit is nu een grijpgebaar met 4 vingers
Mail kan niet meer 1 mailtje per regel laten zien in de maillijst, waardoor er heel weinig mail in 1 scherm past.
--> dit kan door de klassieke weergave te activeren in voorkeuren
Niet alleen de iDevices, maar ook het constant verschijnen van Macs in films en TV series zorgt voor een boost in de verkoop. Kijk maar naar extreem populaire series zoals The Big Bang Theory, House en films als Mission Impossible, Iron Man, etc: allemaal bijna uitsluitend Macs te zien.HardCoreGamer schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:32:
[...]
Maar ik snap het niet, waarom is OSX ineens zo populair; Terwijl het een paar jaar terug nog maar door enkelingen gebruikt werd?
Oh, en in tegenstelling tot bv Microsoft en HP betaald Apple helemaal niets om hun producten in films en series te laten verschijnen. Bron
[ Voor 22% gewijzigd door Darkstar op 15-08-2012 22:28 ]
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Ach, dat was vroeger in GTST al zo met de iBook's. Tegenwoordig zijn Apple's producten betaalbaarder en "beter" verkrijgbaar. Door het hoge niveau en kwaliteit van iOS-apparaten is de drempel om MacBook's en iMac's te kopen ook véél kleiner.Darkstar schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:20:
[...]
Niet alleen de iDevices, maar ook het constant verschijnen van Macs in films en TV series zorgt voor een boost in de verkoop. Kijk maar naar extreem populaire series zoals The Big Bang Theory, etc: allemaal bijna uitsluitend Macs te zien.
is het mogelijk om als de macbook in powernap zit om het geluid uit te zetten?
Vindt de powernap best handig op zich, alleen die geluidjes steeds bij nieuwe mail zou hij dan achterwege mogen laten.
Vindt de powernap best handig op zich, alleen die geluidjes steeds bij nieuwe mail zou hij dan achterwege mogen laten.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Dit topic is gesloten.