Kijk, dit wordt dus bedoeld met je woordgebruik. Dit is nogal een ferme uitspraak die totaal niet onderbouwd is en die je ook zeer zeker niet kunt onderbouwen. Apple blaast niet hoog van de toren, ze vertellen hoogstens de positieve dingen, de vernieuwingen die in 10.8 zitten. Ik kan daar eerlijk gezegd weinig "hoog van de toren geblaas" aan ontdekken. Ze zitten er gewoon in en ze doen het gewoon. Gezien de polls op diverse websites zijn de meeste mensen eerder positief dan negatief over ML. De reviews overigens ook. Vrijwel iedereen lijkt het er over eens te zijn dat Lion zoal had moeten zijn.
Uiteraard zullen er altijd mensen zijn met problemen en een bugvrij stuk software bestaat niet. Software kun je maar beperkt testen, je kunt niet alle mogelijke combinaties die er maar zijn testen. Dat ontslaat je als gebruiker er echter niet van om vooraf ook even wat onderzoek te doen: draait alles wel onder ML, zo niet wat moet ik daar voor doen? Dat gebeurd bij een aantal mensen niet omdat ze veel te ongeduldig zijn. Kijk maar eens naar het aantal mensen wat de gratis upgrade naar ML heeft en ML maar heeft gekocht omdat ze niet konden wachten op hun code (die uiteindelijk wel kwam).
Daarbij tellend de ogenschijnlijke onwil van Apple om deze knulligheden op te lossen (al meerdere OS versies lang) veroorzaakt deze backflash, juist omdat ze zelf nogal arrogant lopen te roepen hoe goed en geavanceerd het wel niet is. Lijkt wel de Obama / Romney campagne waarbij de waarheid vaak het eerste slachtoffer is.
Een schromelijk overdreven anti-USA stukje wat zich beter past in het Midden Oosten. Er zijn inderdaad wat knulligheden maar of dat nou bugs zijn die Apple niet wil wijzigen of dat het dingen zijn die ik graag anders wil zien durf ik niet echt te zeggen. Iedereen kijkt weer anders naar het systeem en Apple moet maar zien te beslissen welke zienswijze ze nemen. Bij bepaalde dingen zijn ze wel wat nalatig zoals het updaten van Java maar dat is nu overgedragen aan Oracle. Laten we hopen dat daarmee ook de updates sneller komen (helaas is Oracle zelf nou ook niet altijd snel met dit soort dingen). De colour profiles zijn ook een mooi voorbeeld. Op de een of andere manier hebben ze dat met Snow Leopard volledig stuk gemaakt en modderen ze sindsdien nogal wat aan. Ze hebben het in SL op een gegeven moment weer aardig opgelost gekregen, met Lion is dat wat doorgekabbeld en met ML is het weer totaal stuk (Finder gebruikt andere profile waardoor het Dock oversaturrated kleuren heeft of juist weer veel te weinig kleur). Er zijn echter ergere dingen.
Overigens hebben ze volledig gelijk dat het OS geavanceerd is maar dat geldt ook voor Windows, FreeBSD en noem ze maar op. De leus hebben ze overigens woord voor woord van Sun over genomen. Sun gebruikte het voor haar eigen UNIX OS genaamd Solaris (leuk detail: OS X is net als Solaris en AIX ook UNIXv3 gecertificeerd).
Clean install werkt niet, zoals ik al heb gezegd (de adviezen die ik krijg heb ik wel degelijk allemaal getest).
Heb je dan ook iets met Time Machine teruggezet of alles echt helemaal from scratch opnieuw opgebouwd (dus zonder een backup terug te zetten)?
Je hebt misschien wel gelijk dat ik bij jullie aan de verkeerde deur aan het klagen ben, daar zal ik op proberen te letten in het vervolg, omdat jullie misschien dan juist ook deze fouten opmerken (what has been seen cannot be unseen).
Tot dusver lukt je dat bij mij in ieder geval niet maar hier werkt het ook prima

Veel dingen zijn ook gewoon een kwestie van houding. Je kunt over het minste en geringste helemaal door het lint gaan en iedereen en alles uitfoeteren. Je kunt het ook wat positiever bekijken: de problemen doorgeven aan Apple en afwachten op een update die het oplost. In de tussentijd kun je er vaak wel omheen werken. Knulligheden zijn niet meer dan dat: knullig. Het is niet het einde van de wereld.
Silver7 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:03:
Het gaat goed tot ik foutmelding krijg waar ik niet veel mee kan vinden op Google.
Foutmelding is:
Fout tijdens terugzetten er kan geen geheugen worden toegewezen
Is usb-stick van 8GB te klein of speelt er een ander rol?
De Nederlandstalige versie zul je inderdaad niet snel vinden, meesten gebruiken Engels (en daarmee impliceer ik niet dat de meeste Nederlandse gebruikers hem in het Engels zetten, nee, er zijn simpelweg meer Engelstaligen dan Nederlandstaligen in de wereld). De Engelse variant vindt je veelvuldig op het internet waarbij gemeld wordt dat je de melding gewoon moet negeren. De stick zal zonder problemen werken. Dat laatste kan ik bevestigen, heb het ook zelf gehad maar daar prima een machine mee kunnen installeren. Pas bij AppleTips wel op want die artikelen missen vaak dit soort kleine dingetjes terwijl het origineel ze er wel bij vermeld. Goede guide die je wel kunt gebruiken is die van Arstechnica:
How to create a bootable, backup Mountain Lion install disk. Een wat technischere en handmatige aanpak vindt je op MacRumors:
[GUIDE] Creating a **good** Mountain Lion USB.
De foutmelding zou je kunnen vermijden door de stick eerst opnieuw te partitioneren (als GUID met 1 partitie) en te formatteren. Daarna de .dmg mounten en het geopende restoren. Bij mij leverde dat alsnog dezelfde foutmelding op dus YMMV. Zoals gezegd zal de stick het gewoon doen, foutmelding of geen foutmelding.