[OS X Mountain Lion 10.8] Ervaring & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 35 Laatste
Acties:
  • 240.496 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:19

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Klein schopje van een vraag die ik eerder stelde maar nog niet beantwoord is, en een nieuwe vraag:

1. Waarom komen er nooit nieuwe berichten in mijn berichtencentrum? Ik heb GMail voor alles (contacten, mail, iMessage) ingesteld. Uberhaubt heb ik na 2 weken gebruik nog geen melding gezien daar. Wat doe ik fout?

2. Na het instellen van iMessage hoor ik constant geluidjes van mensen die zich aanmelden of weg gaan (zelfs als iMessage uit staat!). Maar hoe kan ik zien of mensen online zijn? Ik mis een overzicht van wie er aanwezig zijn. Momenteel heb ik Google Talk en Facebook erin staan.

alvast dank!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

DeNachtwacht schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:42:
Klein schopje van een vraag die ik eerder stelde maar nog niet beantwoord is, en een nieuwe vraag:

1. Waarom komen er nooit nieuwe berichten in mijn berichtencentrum? Ik heb GMail voor alles (contacten, mail, iMessage) ingesteld. Uberhaubt heb ik na 2 weken gebruik nog geen melding gezien daar. Wat doe ik fout?
Ik heb gewoon mijn gmail account in mail toegevoegd. Zolang je mail hebt aanstaan, krijg je voor elke nieuwe mail een 'bericht' in het berichtencentrum. :) Misschien kan je ook eens kijken bij System Prefs -> Notifications -> Mail. Ik heb dat op 'Banners staan en de drie dingen onderaan aangehinkt. :) Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
BioHazard schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:06:
[...]

Hij zegt toch dat zn Macbook er lang over doet om af te sluiten. Hij heeft op internet gevonden dat het kan komen door Parallels. Maar hij heeft helemaal geen Parallels, dus vraagt die zich af of iemand weet wat het verder kan zijn. Zo moeilijk is het niet hoor.
Dat zegt ie niet. Dat hij op internet heeft gevonden dat het door parallels kan komen is iets wat jij aanneemt. Uiteraard begrijp ik wat ie zegt, maar het kwam zo grappig over, vandaar de LOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:01
DaSaN schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:42:
[...]

Dat zegt ie niet. Dat hij op internet heeft gevonden dat het door parallels kan komen is iets wat jij aanneemt. Uiteraard begrijp ik wat ie zegt, maar het kwam zo grappig over, vandaar de LOL.
Mijn vraag was inderdaad of iemand wist waar dit nog meer door kan komen, aangezien ik geen parallels geïnstalleerd heb, dus dan moet het waarschijnlijk door een ander programma komen.

Misschien dat meer mensen hier met mountain lion dit probleem hebben die er geen parallels op hebben staan.

Ik krijg namelijk bij het afsluiten een wit scherm met zo'n rond draaiend icoontje (zonder apple logo) voor zo'n 16/20 sec

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/1166/ipodspinxx3.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05

Exirion

Gadgetfetisjist

BioHazard schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:06:
Hij zegt toch dat zn Macbook er lang over doet om af te sluiten. Hij heeft op internet gevonden dat het kan komen door Parallels. Maar hij heeft helemaal geen Parallels, dus vraagt die zich af of iemand weet wat het verder kan zijn. Zo moeilijk is het niet hoor.
Dan nog blijft het komisch. Er zijn tig oorzaken voor een traag bootende of afsluitende computer, en als iemand dan ergens leest dat het door X zou kunnen komen terwijl X inherent uitgesloten is, dan is dat een beetje lachwekkend om te noemen :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:40
Ghehe schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:17:
[...]

Ik heb gewoon mijn gmail account in mail toegevoegd. Zolang je mail hebt aanstaan, krijg je voor elke nieuwe mail een 'bericht' in het berichtencentrum. :) Misschien kan je ook eens kijken bij System Prefs -> Notifications -> Mail. Ik heb dat op 'Banners staan en de drie dingen onderaan aangehinkt. :) Werkt perfect.
Zo heb ik 't ook ingesteld, maar dat berichtending blijft leeg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Heeft iemand al een probleem voor de Twitternamen die door Twitter verkeerd in je Mountain Lion contacten worden gezet? In iOS werkt het wel gewoon. Hoe is dit in al die maanden met testen niet opgevallen :F

Zie ook: http://apple.stackexchang...ad-of-the-persons-real-na

[ Voor 14% gewijzigd door Pyrone89 op 08-08-2012 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

tiguan schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:16:
Er staat bij mij ook niks in. Alleen af en toe een XCode melding tijdens ontwikkelwerk. Ook blijft het "iCloud Tabs" dingetje in Safari bij mij leeg terwijl ik op alle apparaten iCloud ingesteld heb staan, en het zou moeten syncen. Beetje brak dus lijkt me.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Smultie schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:01:
Waarom je 't zou willen, ontgaat me compleet.
Omdat losse vensters mee worden genomen in Exposé en tabs juist niet.
DeNachtwacht schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:42:
2. Na het instellen van iMessage hoor ik constant geluidjes van mensen die zich aanmelden of weg gaan (zelfs als iMessage uit staat!). Maar hoe kan ik zien of mensen online zijn? Ik mis een overzicht van wie er aanwezig zijn. Momenteel heb ik Google Talk en Facebook erin staan.
Blader eens wat door de menu's in de menubalk (hint: windows/vensters) ;)
tiguan schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:16:
Laat je Mail dan ook open staan? Dat moet namelijk, anders wordt er niet op mails gecontroleerd en krijg je daar ook geen notificaties van.

@Exirion: voor zover ik heb begrepen is dat iCloud tabs een feature in iOS 6 en OS X v10.8. Dat eerste is nog in ontwikkeling (aka buggyness) en dat laatste is alweer een tijdje uit.

[ Voor 8% gewijzigd door ppl op 08-08-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Oh da's nep. Ik gebruik Mail helemaal niet. Ik dacht dat 't gewoon zo al zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
Sinds de upgrade naar Mountain Lion heb ik het probleem dat Time Machine onwijs traag backups maakt. Ik heb nog geen gedeelde netwerkschijf staan en ben niet veel thuis maar kan amper backuppen. Hij is nu een hele dag bezig geweest en er is slechts 756Kb opgeslagen...

Heeft iemand hier ook problemen mee?

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 07:15
Smultie schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:01:
Waarom je 't zou willen, ontgaat me compleet.
Omdat ik gewoon een venster wil wegklikken als ik hem niet meer gebruik. Ik klik nu alle tabbladen weg met sluiten. Bloedirritant. Daarnaast heb je de gesture met vier vingers waarin alle vensters die open staan overzichtelijk worden. Met tabbladen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
mikevdzanden schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:09:
[...]

Omdat ik gewoon een venster wil wegklikken als ik hem niet meer gebruik. Ik klik nu alle tabbladen weg met sluiten. Bloedirritant. Daarnaast heb je de gesture met vier vingers waarin alle vensters die open staan overzichtelijk worden. Met tabbladen niet.
Niet specifiek aan jou gericht, want ik kan me voorstellen dat dat prettig werkt om via mission control een overzicht van alle pagina's te hebben. Op m'n Nokia N9 is het precies hetzelfde, en dat werkt prima.

Zelf heb ik er een bloedhekel aan om tabs te sluiten via het kruisje. Met bettertouchtool heb ik ingesteld dat drie vingers naar boven swipen de huidige tab afsluit en drie vingers naar beneden opent een nieuwe tab. Het is helaas geen oplossing voor een snel overzicht van alle open tabs, maar voor het snel openen en sluiten van tabs werkt het echt heerlijk. Een drie vinger tap heb ik aan de middelste muisknop gebonden voor het openen van links en afsluiten van specifieke tabs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ook iemand die niet meer van Lion -> MountainLion kan screensharen ?
Er zijn er nog die het hebben.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 17:26

Bosmonster

*zucht*

tarlitz schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 23:22:
[...]

Niet specifiek aan jou gericht, want ik kan me voorstellen dat dat prettig werkt om via mission control een overzicht van alle pagina's te hebben. Op m'n Nokia N9 is het precies hetzelfde, en dat werkt prima.

Zelf heb ik er een bloedhekel aan om tabs te sluiten via het kruisje. Met bettertouchtool heb ik ingesteld dat drie vingers naar boven swipen de huidige tab afsluit en drie vingers naar beneden opent een nieuwe tab. Het is helaas geen oplossing voor een snel overzicht van alle open tabs, maar voor het snel openen en sluiten van tabs werkt het echt heerlijk. Een drie vinger tap heb ik aan de middelste muisknop gebonden voor het openen van links en afsluiten van specifieke tabs.
Wat is er mis met CMD-W voor het sluiten van tabs? Gestures zijn leuk voor sommige dingen, maar denk niet dat je alle honderden shortcuts met gestures wil gaan doen.

Overigens heeft Safari 6 ook een tab-overview (dat knopje rechts van je tabs, of CMD-SHIFT-\), waarmee je eenvoudig met gestures/keyboard door je tabs heen kunt browsen en ze ook direct met CMD-W kunt sluiten.

Verder tja.. als je dit soort features mist, is misschien Safari niet de juiste browser, of kun je eens zoeken naar extensies die doen wat je wilt. Firefox heeft een dergelijke tab overview al out-of-the-box.

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 08-08-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Bosmonster schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 23:33:
[...]
Wat is er mis met CMD-W voor het sluiten van tabs? Gestures zijn leuk voor sommige dingen, maar denk niet dat je alle honderden shortcuts met gestures wil gaan doen.

Overigens heeft Safari 6 ook een tab-overview (dat knopje rechts van je tabs, of CMD-SHIFT-\), waarmee je eenvoudig met gestures/keyboard door je tabs heen kunt browsen en ze ook direct met CMD-W kunt sluiten.

Verder tja.. als je dit soort features mist, is misschien Safari niet de juiste browser, of kun je eens zoeken naar extensies die doen wat je wilt. Firefox heeft een dergelijke tab overview al out-of-the-box.
Omdat ik niet constant een hand op m'n toetsenbord heb als ik aan het browsen ben. En sinds ik al jaren Opera op m'n desktop gebruik zitten deze gestures zo ingebakken. Bovendien gebruik ik dit zo vaak dat het een gesture waard is. Bovendien zijn deze gestures globaal toepasbaar. Drie vinger swipe naar boven is in feite gebonden aan cmd-w, wat me dus een makkelijke manier geeft om windows te sluiten. Middelklik is ook in meer situaties toepasbaar en drie vinger swipe naar beneden is minimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:53
Tests show Mountain Lion may indeed degrade battery life

http://arstechnica.com/ap...eed-degrade-battery-life/

Ik wacht daarom nog even met het installeren van ML.

[ Voor 14% gewijzigd door Conscience NL op 09-08-2012 10:49 ]

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:34
Ik ben zojuist tot de conclusie gekomen dat na het updaten van 10.7 naar 10.8 mijn bootcamp partitie is verdwenen. Hier baal ik natuurlijk enorm van. Onder apparaten is de bootcamp partitie zichtbaar en benaderbaar maar in de bootcamp assistent is deze niet meer zichtbaar. Ik kan dus niet booten naar Windows 7.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ditmar schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:23:
Ik ben zojuist tot de conclusie gekomen dat na het updaten van 10.7 naar 10.8 mijn bootcamp partitie is verdwenen. Hier baal ik natuurlijk enorm van. Onder apparaten is de bootcamp partitie zichtbaar en benaderbaar maar in de bootcamp assistent is deze niet meer zichtbaar. Ik kan dus niet booten naar Windows 7.

Iemand hier ervaring mee?
Wat gebeurd er als je option ingedrukt houd bij het opstarten? kan je dan wel bootcamp nog selecteren?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
Magic schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:25:
[...]

Wat gebeurd er als je option ingedrukt houd bij het opstarten? kan je dan wel bootcamp nog selecteren?
Nee is helemaal verdwenen. Ook uit mijn bootcamp assistent, staat alleen de OSX partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Ditmar schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:34:
[...]

Nee is helemaal verdwenen. Ook uit mijn bootcamp assistent, staat alleen de OSX partitie.
Je zou rEFIt kunnen proberen in deze situatie. Als ik het goed begrijp bestaat je partitie nog steeds. rEFIt zou deze moeten kunnen vinden en booten. Dit programma heeft mij ook al een paar keer uit de brand geholpen voor het booten van de windows 8 preview van de installatie CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
tarlitz schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:50:
[...]

Je zou rEFIt kunnen proberen in deze situatie. Als ik het goed begrijp bestaat je partitie nog steeds. rEFIt zou deze moeten kunnen vinden en booten. Dit programma heeft mij ook al een paar keer uit de brand geholpen voor het booten van de windows 8 preview van de installatie CD.
Bedankt voor de tip. Ben nu een nieuwe backup aan het maken om vervolgens rEFIt te proberen.

Update:

Werkt inmiddels weer met rEFIt.

[ Voor 4% gewijzigd door Ditmar op 09-08-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een optie dat als je bv op het bureaublad staat met de "rechtermuis" klikt en je de trackpad dan niet ingedrukt hoeft te houden om te kunnen scrollen, dit vind ik namelijk zeer irritant.

Als ik bv een bestand wil verwijderen en met 2 vingers dan klik, moet ik scrollen en blijven klikken tegelijk, dit gaat heel vaak fout Zou vast wel iets voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Laatst online: 05-08 22:18
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:16:
Is er ook een optie dat als je bv op het bureaublad staat met de "rechtermuis" klikt en je de trackpad dan niet ingedrukt hoeft te houden om te kunnen scrollen, dit vind ik namelijk zeer irritant.

Als ik bv een bestand wil verwijderen en met 2 vingers dan klik, moet ik scrollen en blijven klikken tegelijk, dit gaat heel vaak fout Zou vast wel iets voor zijn.
Ik heb gewoon tap ipv klik. Veel fijner en makkelijker vind ik zelf. Je kan dan slepen met 3 vingers, hoef je niks te klikken, enkel te tappen.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik doe slepen van bestanden met twee vingers. Een om de klik uit te voeren en de andere om het slepen te doen. In dit geval blijft de klik vinger dus op dezelfde plek zitten ;)

[ Voor 23% gewijzigd door tiguan op 09-08-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:59

World Citizen

FreeReef.nl

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:16:

Je moet denk ik even in het configuratie scherm door de instellingen van je "trackpad" heen lopen. Je kunt daar aanzetten "tap to click" ipv dus echt indrukken... Er zitten nog wat gestures bij die standaard uit staan.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rothenbach
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-08 08:23
Deze screenbug in Terminal kom ik zeer vaak tegen in Mountain Lion. Ben ik de enige of zijn er meer.
Afbeeldingslocatie: http://www.flickr.com/photos/84606577@N04/7746953460/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Is het mogelijk om in te stellen dat het dichtklappen van je Macbook altijd leid tot in slaap gaan van je systeem?
Ik werk met externe monitor eraan en als ik dus dicht klap gaat hij niet slapen totdat ik de 2e monitor ontkoppel. Wil graag hebben dat dicht = slapen always....

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

World Citizen schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:56:
[...]

Je moet denk ik even in het configuratie scherm door de instellingen van je "trackpad" heen lopen. Je kunt daar aanzetten "tap to click" ipv dus echt indrukken... Er zitten nog wat gestures bij die standaard uit staan.
Bedankt! het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Het probleem met herstellen van schermen uit Lion is terug: ondanks dat ik duidelijk heb aangegeven dat ik bij een herstart niet wil dat de schermen worden hersteld gebeurt dit toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:13
Pyrone89 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 19:02:
Het probleem met herstellen van schermen uit Lion is terug: ondanks dat ik duidelijk heb aangegeven dat ik bij een herstart niet wil dat de schermen worden hersteld gebeurt dit toch.
Bij mij juist vice versa, ik kan op het lege vakje vinken wat ik wil maar hij blijft uitgevinkt en hij blijft mijn schermen 'verwijderen'.

Nu is het geen heel groot punt, maar ik vind het een erg slechte zaak. Zeker als ik zie dat mensen het probleem anders ervaren verwacht ik dat het een wat groter probleem is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Muldert schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 19:14:
[...]

Bij mij juist vice versa, ik kan op het lege vakje vinken wat ik wil maar hij blijft uitgevinkt en hij blijft mijn schermen 'verwijderen'.

Nu is het geen heel groot punt, maar ik vind het een erg slechte zaak. Zeker als ik zie dat mensen het probleem anders ervaren verwacht ik dat het een wat groter probleem is..
Sowieso zijn er veel kleine issues die mijn inziens overduidelijk hadden moeten zijn tijdens testen. Daarnaast ook zaken die dus in Lion met een servicepack of patch waren gefixed, maar blijkbaar niet aan de Mountain Lion jongens zijn verteld (zie hier de nadelen van de geslotenheid van Apple, zelfs intern). Twee keer aan dezelfde steen stoten. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Pyrone89 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:17:
Twee keer aan dezelfde steen stoten. |:(
Twee keer aan de lion stoten _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:46
Ik heb last van wat een heel vervelende bug lijkt. At random freezed het systeem. Soms al voor het dock is opgestart, soms pas na een uur werken.
Vaak duurt het een seconde of 30 voor ik verder kan (beach ball) en het wil ook wel gebeuren dat een reset de enige oplossing is. Heel jammer dit. Ben er van overtuigd dat het een software bug is. SSD in mijn Macbook Pro doet het prima en ook hiervoor nooit problemen gehad. ML is een clean install met slechts 2 Apps: firefox en vlc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Pyrone89 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:17:
[...]

Sowieso zijn er veel kleine issues die mijn inziens overduidelijk hadden moeten zijn tijdens testen. Daarnaast ook zaken die dus in Lion met een servicepack of patch waren gefixed, maar blijkbaar niet aan de Mountain Lion jongens zijn verteld (zie hier de nadelen van de geslotenheid van Apple, zelfs intern). Twee keer aan dezelfde steen stoten. |:(
Dat ben ik met je eens, ik ondervind meer irritante problemen met Berg Leeuw dan met Leeuw destijds. Met name dat Safari er volledig mee uitscheidt op bepaalde momenten = zwaar irritant, daarnaast (tijdelijke) grijze schermen als mijn MacBooks uit sluimer komen. Hopelijk wordt die 10.8.1 snel gereleased.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:18

OMX2000

By any means necessary...

stijnos1991 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:56:
Ik heb last van wat een heel vervelende bug lijkt. At random freezed het systeem. Soms al voor het dock is opgestart, soms pas na een uur werken.
Vaak duurt het een seconde of 30 voor ik verder kan (beach ball) en het wil ook wel gebeuren dat een reset de enige oplossing is. Heel jammer dit. Ben er van overtuigd dat het een software bug is. SSD in mijn Macbook Pro doet het prima en ook hiervoor nooit problemen gehad. ML is een clean install met slechts 2 Apps: firefox en vlc...
Ik merkte dit vooral met Windows binnen VMWare Fusion 4. Maar heb een instelling aangepast, en nu lijkt het beter te lopen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Ik heb sinds ML dat het dock soms verdwijnt als ik van een full screen app terug slide naar mijn desktop. Gebeurt niet iedere keer, maar toch 1 op de 5 keer. Meer mensen die hier last van hebben?

Om mn dock weer terug te krijgen moet ik weer een paar keer sliden naar m'n andere spaces met fullscreen apps en weer terug naar m'n desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik lees bijna alleen maar positieve ervaringen, maar mijn heerlijk soepel draaiende Lion heb ik ingeruild voor een erg brak Mountain Lion.. :/
Het dock blijft soms hangen, als ik teksten typ op GoT, YT of waar dan ook, hapert hij soms en blijft het lang wit. Safari is nou een paar keer gecrasht en zo zijn er nog veel meer ergernissen.
Als ik volgende week tijd heb, maar eens een clean install proberen, anders ga ik lekker terug naar Lion. In tegenstelling tot velen, liep mijn Lion wèl vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Een clean install zal het probleem waarschijnlijk wel oplossen aangezien 98% vd gebruikers tevreden is over ML :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Iemand een idee hoe ik een NAS drive die ik in mijn netwerk heb van buitenaf kan benaderen? Heb Mountain Lion server draaien en de server verschijnt gewoon in m'n finder als ik extern ben, maar kan alleen maar de beide schijven van de server benaderen en die van de time capsule. Helaas niet de NAS die met ethernet kabel aan de Time Capsule hangt. Kan het gewoon niet of heb ik iets verkeerd geconfigureerd? Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
filenox schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:00:
Een clean install zal het probleem waarschijnlijk wel oplossen aangezien 98% vd gebruikers tevreden is over ML :)
Waar baseer jij die 98% op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
DaSaN schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:42:
Ik heb sinds ML dat het dock soms verdwijnt als ik van een full screen app terug slide naar mijn desktop. Gebeurt niet iedere keer, maar toch 1 op de 5 keer. Meer mensen die hier last van hebben?

Om mn dock weer terug te krijgen moet ik weer een paar keer sliden naar m'n andere spaces met fullscreen apps en weer terug naar m'n desktop.
Dit had ik ook al in Lion en nu ook in Mountain Lion. bij mij gebeurt het ook als de MBP aan mijn TV heeft gehangen en hij is in sleep gegaan.

-edit- even als aanvulling op de opmerking hierboven. Ik heb ML clean geïnstalleerd.

[ Voor 6% gewijzigd door BillSpaarbank op 10-08-2012 08:32 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Laatst online: 18:55
Is Mountain Lion qua installatie op de harde schijf een stuk groter dan Lion? Ik ben ineens +/- 15GB aan schijfruimte kwijt.. Nu vraag ik me af of dit aan de installatie van ML ligt maar dan kan ik dat iig uitsluiten.. Het betreft hier geen clean install. :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik heb een upgrade gedaan naar Mountain Lion en ben niets kwijt aan schijfruimte. Ook niets gewonnen ofzo.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 00:52
Ik ben juist 2GB minder kwijt.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:25

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik heb zo'n 30GB gewonnen. Met een clean install, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 00:52
Scott schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:41:
Ik heb zo'n 30GB gewonnen. Met een clean install, dat wel.
Ja oke, ik heb een upgrade gedaan :)
Doe eigenlijk altijd upgrades en als er dingen niet goed lopen een clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Zou iemand mij kunnen vertellen of het ook mogelijk om overige bestanden van verwijderde progamma's in Finder te vinden en verwijderen? Ik heb een progamma Wunderlist, waar de 2e keer waarschijnlijk iets verkeerd is gegaan met de instalatie. Maar elke keer als ik het progamma verwijder, en het opnieuw wil opstarten werkt het progamma niet. Mijn account staat ook direct er al in. Er moeten dus ergens nog bestanden van Wunderlist bevinden die dingen toch opslaan.

Iemand enig idee waar ik die terug kan vinden want via spotlight kan ik niks vinden..

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar elke keer als ik het progamma verwijder, en het opnieuw wil opstarten werkt het progamma niet.
Je verwijderd het en daarna start je het opnieuw op ?? mis ik iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:53:
[...]

Je verwijderd het en daarna start je het opnieuw op ?? mis ik iets ?
Hij bedoeld opnieuw installeren.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe
  • Laatst online: 18:36

BreeeZe

Devt

Richard! schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:50:
Zou iemand mij kunnen vertellen of het ook mogelijk om overige bestanden van verwijderde progamma's in Finder te vinden en verwijderen? Ik heb een progamma Wunderlist, waar de 2e keer waarschijnlijk iets verkeerd is gegaan met de instalatie. Maar elke keer als ik het progamma verwijder, en het opnieuw wil opstarten werkt het progamma niet. Mijn account staat ook direct er al in. Er moeten dus ergens nog bestanden van Wunderlist bevinden die dingen toch opslaan.

Iemand enig idee waar ik die terug kan vinden want via spotlight kan ik niks vinden..
Probeer AppCleaner eens : http://www.freemacsoft.net/appcleaner/
Die haalt als het goed is ook gerelateerde bestanden weg die niet mee gaan als je alleen de app delete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Ja ik heb Wunderlist een keer geïnstalleerd, en een tijd later weer eraf gehaald. Nu wil ik het programma er weer opnieuw opzetten. Als ik het dan installeer uit de App Store en het opstart wilt het maar half laden, ik kan op geen enkele knop drukken en als ik het wil afsluiten loopt het vast, ik moet hem dan geforceerd afsluiten.
Echter blijven er nog bestanden op mijn Mac staan heb ik het idee, want als ik het progamma verwijder en opnieuw installeer staat mijn Wunderlist account al wel direct ingevoerd.

Ik heb al opnieuw opgestart en ook met PRAM maar dat hielp niks.
Hier een screenshot van de situatie, zoals je ziet krijg ik alles maar half geladen, en kan ik op geen enkele knop drukken, de rollover effecten op de knoppen werken wel.
Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/3928/schermafbeelding2012081.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

Zou iemand mij kunnen vertellen of het ook mogelijk om overige bestanden van verwijderde progamma's in Finder te vinden en verwijderen?
Kan je niet zoeken in de Finder (of Terminal) naar Wunderlist directories? Ik zou zeker een kijkje nemen in ~/Library/, ~/Library/Application\ Support/, /Library/ en /Library/Application\ Support/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Ghehe schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:06:
[...]

Kan je niet zoeken in de Finder (of Terminal) naar Wunderlist directories? Ik zou zeker een kijkje nemen in ~/Library/, ~/Library/Application\ Support/, /Library/ en /Library/Application\ Support/.
Als ik in Finder zoek naar /Library/Application\ Support/ dan kom ik niet verder als /Library/ Application Support/ dus Application en Support als een map niet als gescheiden map. Voer ik /Library/Application\ Support/ in dan zegt Terminal wel dat het een directory is..
BreeeZe schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:58:
[...]

Probeer AppCleaner eens : http://www.freemacsoft.net/appcleaner/
Die haalt als het goed is ook gerelateerde bestanden weg die niet mee gaan als je alleen de app delete.
Net geprobeerd, daarna opnieuw opgestart maar nog steeds werkt Wunderlist niet, ik krijg niet de setup zoals ik hem bij de eerste keer kreeg en hangt nog steeds vast bij afsluiten. M'n email is er nu wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Richard! schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:24:
[...]

Als ik in Finder zoek naar /Library/Application\ Support/ dan kom ik niet verder als /Library/ Application Support/ dus Application en Support als een map niet als gescheiden map. Voer ik /Library/Application\ Support/ in dan zegt Terminal wel dat het een directory is..
Probeer de volgende mapjes eens:
  • ~/Library/
  • ~/Library/Application Support/
  • /Library/
  • /Library/Application Support/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:58

Quakie

quakelen

Voor de zekerheid en wellicht overbodig: appcleaner werkt en je hebt wunderlist verwijderd? Dan moet je nl een melding krijgen dat je overige files ook wilt verwijderen. Daarna opnieuw installeren.

In de toekomst kan je trouwens opnieuw opstarten achterwege laten. OS X geeft nadrukkelijk aan wanneer een herstart nodig is.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Smultie schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:34:
[...]

Probeer de volgende mapjes eens:
  • ~/Library/
  • ~/Library/Application Support/
  • /Library/
  • /Library/Application Support/
Net gezocht in alle vier de mappen gezocht, alle Wunderlist directories zijn verwijderd op die locaties.
Quakie schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:38:
Voor de zekerheid en wellicht overbodig: appcleaner werkt en je hebt wunderlist verwijderd? Dan moet je nl een melding krijgen dat je overige files ook wilt verwijderen. Daarna opnieuw installeren.

In de toekomst kan je trouwens opnieuw opstarten achterwege laten. OS X geeft nadrukkelijk aan wanneer een herstart nodig is.
Yes Appcleaner werkt, ik heb Wunderlist in de lijst geselecteerd en vervolgens erop geklikt, dan krijg ik deze mappen en bestanden te zien in Appcleaner:
Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/3928/schermafbeelding2012081.png

En waar zou ik die melding van de overige bestanden verwijderen dan moeten krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zijn de overige bestanden.

als ie niet start, open console en lees de berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Hij start wel op maar gaat dan direct raar doen. Als ik Wunderlist met CMD + Q afsluit gaat hij vasthangen. Klik ik gewoon op het kruisje linksboven sluit hij hem wel af zonder problemen.

Dit kreeg ik uit de console, niet veel spannends volgens mij?
Afbeeldingslocatie: http://img835.imageshack.us/img835/3928/schermafbeelding2012081.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Yes Appcleaner werkt, ik heb Wunderlist in de lijst geselecteerd en vervolgens erop geklikt, dan krijg ik deze mappen en bestanden te zien in Appcleaner:
[afbeelding]

En waar zou ik die melding van de overige bestanden verwijderen dan moeten krijgen?
in de war met apptrap, doet hetzelfde behalve dat je geen overzicht krijgt...

raar... en het werkt zeker weten onder Mountain Lion? Of werkte het onder Lion wel goed en probeer je hem nu nogmaals onder ML weer aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Nee hij deed het al een keer op Mountain Lion. Ik geef het op. Misschien dat het straks na een update verholpen is :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:06

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Volgens mij heeft Wunderlist ook best goede support. Je kan ze mailen of bericht sturen via twitter eventueel. http://support.wunderlist.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Op die geweldige support-site heb ik het volgende gevonden:

http://support.wunderlist...own-issues-mountain-lion-
Mac OSX 10.8 Mountain Lion

Wunderlist for Mac has a problem with the Dutch and Español latino language file right now. It results in showing a blank Wunderlist window without any items.
We recommend using the Web App on www.wunderlist.com as an alternative until we release an update.
If you want to fix the app on your own, there is a little workaround:

1. Quit Wunderlist completely.

2. In Finder, press CMD + SHIFT + G and type '~/Library/Wunderlist/'

3. Open the application.properties file in TextEdit (or any other text editor)

4. If you see 'language' in the file, change the value 'nl' into 'en' (or 'en-lt' to 'en')

5. If the file is empty, type: language: en

6. Save the file and relaunch Wunderlist

After upgrading to Mac OSX 10.8 (Mountain Lion) some people are reporting very high CPU usage of the Wunderlist Desktop App.
In that case, please try restarting the app. If the problem remains, try reinstalling Wunderlist.

We are working on a new version which will fix this issue, please stay tuned & thanks for your patience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Awesome!

Ik bedank jullie zeer heren :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

filenox schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:00:
Dat kun je inderdaad niet zo zeggen. Ik heb één clean install en één niet cleaninstall. En de niet cleaninstall draait momenteel zelfs lekkerder dan de cleaninstall. Alhoewel ik met beide heb dat Safari er dus regelmatig mee ophoudt.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Hier precies hetzelfde:

Schone install op een iMac mid 2010. Upgrade op een MBA 2011, waarvan Lion trouwens ook al beter draaide dan op een iMac. iMac heeft zelfs meer geheugen en snellere SSD maar is niet te merken. De MBA lijkt soepeler te draaien qua OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
http://9to5mac.com/2012/0...o-developers/#more-221236

10.8.1 is in beta. En wederom doet Apple of zijn neus bloedt door te zeggen 'no known issues'. Nou Apple, dat zeggen jullie ongeveer altijd en gezien het feit dat jullie servicepacks blijven uitgeven en forums zoals dit vol blijven staan met issues, is dat een zeer verkeerde assumptie en is het hoog tijd dat je kapt met zulke bullshit.
Blijkbaar is het reality distortion field wel blijven hangen bij de ontwikkelaars of degenen die deze berichten opstelt.

Je zou haast denken dat feedback die je via hun site instuurt rechtstreeks de prullenbak in gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Pyrone89 op 11-08-2012 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je zou het ook kunnen interpreteren dat er bug fixes zijn voor o.a. Active Directory, SMB, USB etc., en dat er op dit moment voor de update zelf geen 'known issues' zijn :>

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Een known issue is iets dat deze update specifiek kapot maakt. Die zijn er niet, dus geen known issues. Dat er bugs zijn die er niet mee opgelost worden staat er los van.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas vandaag behoorlijk wat problemen met ML. Safari loopt constant vast, nu zeker 6 keer in een paar minuten tijd. Straks ook een Screen Freeze gehad, muis bewoog nog en muziek speelde door maar ik kon verder niks meer. Nog geprobeerd met cmd + alt + esc om een application af te sluiten maar dat slikte die ook niet. Ook heb ik nog steeds het probleem dat als ik m'n monitor aansluit op m'n MBP dat ik de vensters niet naar m'n monitor kan slepen. Héél irritant dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyrone89 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 00:42:
http://9to5mac.com/2012/0...o-developers/#more-221236

10.8.1 is in beta. En wederom doet Apple of zijn neus bloedt door te zeggen 'no known issues'. Nou Apple, dat zeggen jullie ongeveer altijd en gezien het feit dat jullie servicepacks blijven uitgeven en forums zoals dit vol blijven staan met issues, is dat een zeer verkeerde assumptie en is het hoog tijd dat je kapt met zulke bullshit.
Blijkbaar is het reality distortion field wel blijven hangen bij de ontwikkelaars of degenen die deze berichten opstelt.

Je zou haast denken dat feedback die je via hun site instuurt rechtstreeks de prullenbak in gaat.
Stel je niet aan zeg, ik zie je alleen maar in negatieve zin iets posten. Je bent verder niet verplicht ML te draaien, installeren whatever. Ga lekker naar buiten, neem een biertje en relax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:36:
[...]

Stel je niet aan zeg, ik zie je alleen maar in negatieve zin iets posten. Je bent verder niet verplicht ML te draaien, installeren whatever. Ga lekker naar buiten, neem een biertje en relax.
Dus? lekker nutteloos om het constant te hebben over wat welk werkt, we zitten hier niet op de marketing afdeling van Apple.

Als je geen negatieve dingen wilt horen stel ik voor dat je lekker rond blijft hangen op de Apple website. Pas wel op dat je niet naar hun forums gaat want daar staat het ook vol met topics en reacties over zaken die niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyrone89 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:14:
[...]

Dus? lekker nutteloos om het constant te hebben over wat welk werkt, we zitten hier niet op de marketing afdeling van Apple.

Als je geen negatieve dingen wilt horen stel ik voor dat je lekker rond blijft hangen op de Apple website. Pas wel op dat je niet naar hun forums gaat want daar staat het ook vol met topics en reacties over zaken die niet werken.
Het gaat om de manier hoe je het hier schrijft. Net zoals je reactie nu.. Zo'n negatieve en irritante toon dat niemand zin heeft om je posts te lezen, laat staan te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Heb t er ook wel mee gehad ja.

[ Voor 100% gewijzigd door Smultie op 11-08-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Pyrone89 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 00:42:
Goh, datzelfde idee heb ik bij jou wat betreft alle adviezen en overige kritieken die je krijgt. Ik zie alleen maar gezeur van jou, verder geen enkel initiatief om te achterhalen of een probleem die je hebt veelvoorkomend is en hoe zoiets opgelost te krijgen valt. Al eens gedaan wat anderen hier ook gedaan hebben als ze aardig wat problemen hebben (een clean install dus)? Welke andere dingen heb je gedaan om je problemen op te lossen?
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 15:35:
Helaas vandaag behoorlijk wat problemen met ML. Safari loopt constant vast, nu zeker 6 keer in een paar minuten tijd.
Wat Safari betreft heb ik al sinds Leopard of zo de hoop opgegeven. Het enige wat het sindsdien nog lijkt te doen is system resources snoepen alsof er geen morgen meer komt, veelvuldig crashen (het heeft nu al de 7e dan in het crashen lijkt het), fonts krom weergeven en ga zo maar door. Opera en Firefox doen het hier zonder gemor en zijn vele malen zuiniger wat system resources betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Nu voor de 2de keer een spontane restart... heb ik met Lion nog niet meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Oh ik vaak genoeg. Bleek dat mijn geheugen defect was, ik iets stoms had gedaan, een of ander stuk software de boel ophing, enz. Kortom, kijk even waar het aan ligt want je hebt een waslijst aan mogelijke oorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 21:28

HaterFrame

Well... Poo came out!

maXXzz schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 01:33:
Iemand een idee hoe ik een NAS drive die ik in mijn netwerk heb van buitenaf kan benaderen? Heb Mountain Lion server draaien en de server verschijnt gewoon in m'n finder als ik extern ben, maar kan alleen maar de beide schijven van de server benaderen en die van de time capsule. Helaas niet de NAS die met ethernet kabel aan de Time Capsule hangt. Kan het gewoon niet of heb ik iets verkeerd geconfigureerd? Thanks.
cmd + k smb://servernaam of ipadres ?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:29:
[...]

Het gaat om de manier hoe je het hier schrijft. Net zoals je reactie nu.. Zo'n negatieve en irritante toon dat niemand zin heeft om je posts te lezen, laat staan te helpen.
Het gaat erom dat ze zelf heel hoog van de toren blazen over 10.8, terwijl heel veel mensen toch flink knullige fouten tegenkomen.
Daarbij tellend de ogenschijnlijke onwil van Apple om deze knulligheden op te lossen (al meerdere OS versies lang) veroorzaakt deze backflash, juist omdat ze zelf nogal arrogant lopen te roepen hoe goed en geavanceerd het wel niet is. Lijkt wel de Obama / Romney campagne waarbij de waarheid vaak het eerste slachtoffer is.

Clean install werkt niet, zoals ik al heb gezegd (de adviezen die ik krijg heb ik wel degelijk allemaal getest).

Je hebt misschien wel gelijk dat ik bij jullie aan de verkeerde deur aan het klagen ben, daar zal ik op proberen te letten in het vervolg, omdat jullie misschien dan juist ook deze fouten opmerken (what has been seen cannot be unseen).

[ Voor 4% gewijzigd door Pyrone89 op 12-08-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:12
Pyrone89 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 12:02:
[...]

Het gaat erom dat ze zelf heel hoog van de toren blazen over 10.8, terwijl heel veel mensen toch flink knullige fouten tegenkomen.
Daarbij tellend de ogenschijnlijke onwil van Apple om deze knulligheden op te lossen (al meerdere OS versies lang) veroorzaakt deze backflash, juist omdat ze zelf nogal arrogant lopen te roepen hoe goed en geavanceerd het wel niet is. Lijkt wel de Obama / Romney campagne waarbij de waarheid vaak het eerste slachtoffer is.

Clean install werkt niet, zoals ik al heb gezegd (de adviezen die ik krijg heb ik wel degelijk allemaal getest).

Je hebt misschien wel gelijk dat ik bij jullie aan de verkeerde deur aan het klagen ben, daar zal ik op proberen te letten in het vervolg, omdat jullie misschien dan juist ook deze fouten opmerken (what has been seen cannot be unseen).
"Heel veel mensen lopen tegen knullige fouten op terwijl Apple roept dat OS X goed en geavanceerd is."

Like dôh, alsof Apple gaat zeggen dat hun besturingssysteem een stuk stront is. Het is en blijft een commercieel bedrijf.
Met die stelling ben ik het overigens ook oneens. Ik denk dat jij erg veel generaliseert; heb je immers een bron waar die "heel veel mensen" worden uitgelicht? Een percentage of aantal o.i.d.?
Daar komt ook nog bij dat een geavanceerd besturingsssysteem vanzelfsprekend meer fouten bevat dan een simpel besturingssysteem. Wat je wil bereiken door dat aspect in een negatief daglicht (proberen) te stellen is mij dan ook een raadsel.

Ik heb verder nog nooit echt grote problemen gehad met OS X - niet in Tiger, niet in Leopard, niet in Lion en ook niet in Mountain Lion. En dit heeft zich afgespeeld over een viertal Macs, in leeftijd verschillend van 1999 tot 2012.

Ik wil niet voorbarig conclusies trekken maar als jij met alle besturingssysteem zo'n problemen ondervindt, waarom blijf je Mac OS dan gebruiken? Misschien ligt het probleem wel niet bij de computer maar bij een onkundige gebruiker.

[ Voor 13% gewijzigd door BleuZ op 12-08-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nergens issues mee. Net een nieuwe rMBP, migration assistant gestart icm iMac, een half uur later had ik een identiek systeem, inclusief m'n scripts/launchd settings en applicaties. Dit zie ik op geen ander systeem zo soepel gebeuren, blijf me positiefie verbazen over OSX. Verder met Mountain Lion geen rare dingen tegengekomen, moest alleen wat dingen aanpassen voor m'n NAS (smb > afp). Safari draait hier overigens als een zonnetje (geen flash geïnstalleerd).

iMac heeft daar een upgrade Lion > ML gekregen, en MB een clean install op ML. Merk geen verschil tussen beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
J.Appleseed schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 12:17:
[...]

"Heel veel mensen lopen tegen knullige fouten op terwijl Apple roept dat OS X goed en geavanceerd is."

Like dôh, alsof Apple gaat zeggen dat hun besturingssysteem een stuk stront is. Het is en blijft een commercieel bedrijf.
Met die stelling ben ik het overigens ook oneens. Ik denk dat jij erg veel generaliseert; heb je immers een bron waar die "heel veel mensen" worden uitgelicht? Een percentage of aantal o.i.d.?
Daar komt ook nog bij dat een geavanceerd besturingsssysteem vanzelfsprekend meer fouten bevat dan een simpel besturingssysteem. Wat je wil bereiken door dat aspect in een negatief daglicht (proberen) te stellen is mij dan ook een raadsel.

Ik heb verder nog nooit echt grote problemen gehad met OS X - niet in Tiger, niet in Leopard, niet in Lion en ook niet in Mountain Lion. En dit heeft zich afgespeeld over een viertal Macs, in leeftijd verschillend van 1999 tot 2012.
Het is gebaseerd op de ladingen van nieuwe topics en reacties op de eigen Apple website. Ik probeer ze niet perse in een negatief daglicht te stellen, wel probeer ik meer bewustzijn te krijgen zodat er hopelijk eindelijk eens geluisterd wordt. Misschien wordt er wel geluisterd als een shitload aan extra mensen een bugreport insturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:12
Pyrone89 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 12:23:
[...]

Het is gebaseerd op de ladingen van nieuwe topics en reacties op de eigen Apple website. Ik probeer ze niet perse in een negatief daglicht te stellen, wel probeer ik meer bewustzijn te krijgen zodat er hopelijk eindelijk eens geluisterd wordt. Misschien wordt er wel geluisterd als een shitload aan extra mensen een bugreport insturen.
Als ik zo eens op zowel de Apple-website als fora als MacRumors rondsnuffel kom ik vrij weinig topics met problemen tegen.

Ik denk dat dit hetzelfde 'probleem' is als het ghosting-probleem bij de rMBP. Er zijn weinig klanten die problemen ondervinden maar degene die dat wel hebben blazen het probleem dusdanig op dat het lijkt alsof elke rMBP last heeft van die ghosting.
Sowieso schreeuwen de klagers altijd harder dan degenen die geen problemen hebben, die gaan namelijk gewoon door waar ze mee bezig zijn en blijven niet zoeken naar extra problemen.

Als je als consument problemen gaat opzoeken heb je m.i. toch wel een erg negatieve instelling, jeetje zeg. Een fijn leven zal dat niet zijn.
Als er wat probleempjes zijn zal Apple daar echt wel van op de hoogte zijn, maak je daar niet druk om. Sommige dingen hebben echter meer prioriteit dan andere, dat kan ik me voorstellen.

[ Voor 22% gewijzigd door BleuZ op 12-08-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

wat zijn precies je issues dan ?
kleine hint: niemand luistert op deze manier naar je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

[...]

Maar jij gaat er van uit dat een release zonder problemen gepaard gaat. Als je de Apple website gaat bekijken kom je natuurlijk een geconcentreerd aantal klachten tegen. Niet dat je die zomaar moet wegwuiven, maar om het als maatstaaf te gebruiken kan een verkeerd beeld geven.
Als je dit soort problemen niet wilt hebben, dan moet je de 0 release van software overslaan. (niet alleen OSX)
Het is toch een algemene regel dat de 0 release van een product toch nog veel onvoorziene issues kan opleveren. Het is namelijk de eerste echte test is waar het werkelijk naar de gebruikers gaat.
Je ziet dit bij alle producten en is niet alleen iets voor OSX.

Op de release van Lion was enige kritiek terecht, deze hadden ze teveel gekoppeld aan de release van de Macbook Air en tijdsdruk is een slechte zaak.
Ik heb over het algemeen de indruk dat deze eerste versie van Mountain Lion veel beter presteert.
Als je geen grote issues wilt tegenkomen dan is altijd het advies " haastig spoed is zelden goed, en wacht dus op 10.8.1"
Je ziet het ook veel bij bedrijven. Vaak hebben deze een release policy waarin altijd gewacht wordt op SP1 van een product.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:25
Zojuist op vrije zonnige dag OS X Mountain Lion gedownload.

Ik probeer op usb-stick van 8Gb te zetten volgens de stappenplan van http://www.appletips.nl/1...latie-usb-stick-aanmaken/

Het gaat goed tot ik foutmelding krijg waar ik niet veel mee kan vinden op Google.

Foutmelding is:

Fout tijdens terugzetten er kan geen geheugen worden toegewezen

Is usb-stick van 8GB te klein of speelt er een ander rol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Silver7 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:03:
Foutmelding is:

Tip: stap van die ellendige Nederlandse taalinstelling af en zoek op de Engelse variant van de foutmelding. Nederland is maar een klein prutlandje en je zult een stuk meer hits vinden in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

Zojuist op vrije zonnige dag OS X Mountain Lion gedownload.

Ik probeer op usb-stick van 8Gb te zetten volgens de stappenplan van http://www.appletips.nl/1...latie-usb-stick-aanmaken/

Het gaat goed tot ik foutmelding krijg waar ik niet veel mee kan vinden op Google.

Foutmelding is:

Kreeg ik ook helemaal op het einde, gewoon ermee geboot en dat ging prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Pyrone89 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 12:02:
Kijk, dit wordt dus bedoeld met je woordgebruik. Dit is nogal een ferme uitspraak die totaal niet onderbouwd is en die je ook zeer zeker niet kunt onderbouwen. Apple blaast niet hoog van de toren, ze vertellen hoogstens de positieve dingen, de vernieuwingen die in 10.8 zitten. Ik kan daar eerlijk gezegd weinig "hoog van de toren geblaas" aan ontdekken. Ze zitten er gewoon in en ze doen het gewoon. Gezien de polls op diverse websites zijn de meeste mensen eerder positief dan negatief over ML. De reviews overigens ook. Vrijwel iedereen lijkt het er over eens te zijn dat Lion zoal had moeten zijn.

Uiteraard zullen er altijd mensen zijn met problemen en een bugvrij stuk software bestaat niet. Software kun je maar beperkt testen, je kunt niet alle mogelijke combinaties die er maar zijn testen. Dat ontslaat je als gebruiker er echter niet van om vooraf ook even wat onderzoek te doen: draait alles wel onder ML, zo niet wat moet ik daar voor doen? Dat gebeurd bij een aantal mensen niet omdat ze veel te ongeduldig zijn. Kijk maar eens naar het aantal mensen wat de gratis upgrade naar ML heeft en ML maar heeft gekocht omdat ze niet konden wachten op hun code (die uiteindelijk wel kwam).
Een schromelijk overdreven anti-USA stukje wat zich beter past in het Midden Oosten. Er zijn inderdaad wat knulligheden maar of dat nou bugs zijn die Apple niet wil wijzigen of dat het dingen zijn die ik graag anders wil zien durf ik niet echt te zeggen. Iedereen kijkt weer anders naar het systeem en Apple moet maar zien te beslissen welke zienswijze ze nemen. Bij bepaalde dingen zijn ze wel wat nalatig zoals het updaten van Java maar dat is nu overgedragen aan Oracle. Laten we hopen dat daarmee ook de updates sneller komen (helaas is Oracle zelf nou ook niet altijd snel met dit soort dingen). De colour profiles zijn ook een mooi voorbeeld. Op de een of andere manier hebben ze dat met Snow Leopard volledig stuk gemaakt en modderen ze sindsdien nogal wat aan. Ze hebben het in SL op een gegeven moment weer aardig opgelost gekregen, met Lion is dat wat doorgekabbeld en met ML is het weer totaal stuk (Finder gebruikt andere profile waardoor het Dock oversaturrated kleuren heeft of juist weer veel te weinig kleur). Er zijn echter ergere dingen.

Overigens hebben ze volledig gelijk dat het OS geavanceerd is maar dat geldt ook voor Windows, FreeBSD en noem ze maar op. De leus hebben ze overigens woord voor woord van Sun over genomen. Sun gebruikte het voor haar eigen UNIX OS genaamd Solaris (leuk detail: OS X is net als Solaris en AIX ook UNIXv3 gecertificeerd).
Heb je dan ook iets met Time Machine teruggezet of alles echt helemaal from scratch opnieuw opgebouwd (dus zonder een backup terug te zetten)?
Tot dusver lukt je dat bij mij in ieder geval niet maar hier werkt het ook prima :P Veel dingen zijn ook gewoon een kwestie van houding. Je kunt over het minste en geringste helemaal door het lint gaan en iedereen en alles uitfoeteren. Je kunt het ook wat positiever bekijken: de problemen doorgeven aan Apple en afwachten op een update die het oplost. In de tussentijd kun je er vaak wel omheen werken. Knulligheden zijn niet meer dan dat: knullig. Het is niet het einde van de wereld.

Foutmelding is:

De Nederlandstalige versie zul je inderdaad niet snel vinden, meesten gebruiken Engels (en daarmee impliceer ik niet dat de meeste Nederlandse gebruikers hem in het Engels zetten, nee, er zijn simpelweg meer Engelstaligen dan Nederlandstaligen in de wereld). De Engelse variant vindt je veelvuldig op het internet waarbij gemeld wordt dat je de melding gewoon moet negeren. De stick zal zonder problemen werken. Dat laatste kan ik bevestigen, heb het ook zelf gehad maar daar prima een machine mee kunnen installeren. Pas bij AppleTips wel op want die artikelen missen vaak dit soort kleine dingetjes terwijl het origineel ze er wel bij vermeld. Goede guide die je wel kunt gebruiken is die van Arstechnica: How to create a bootable, backup Mountain Lion install disk. Een wat technischere en handmatige aanpak vindt je op MacRumors: [GUIDE] Creating a **good** Mountain Lion USB.

De foutmelding zou je kunnen vermijden door de stick eerst opnieuw te partitioneren (als GUID met 1 partitie) en te formatteren. Daarna de .dmg mounten en het geopende restoren. Bij mij leverde dat alsnog dezelfde foutmelding op dus YMMV. Zoals gezegd zal de stick het gewoon doen, foutmelding of geen foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyrone89 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 02:11:
[...]

Waar baseer jij die 98% op?
Peiling van Maurice de Hond. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Ik heb echt totaal niet de problemen die hier gemeld worden (herstart etc.)
Loopt bij mij gewoon goed.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hij is leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:48:
[...]

Peiling van Maurice de Hond. :+
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat Safari betreft heb ik al sinds Leopard of zo de hoop opgegeven. Het enige wat het sindsdien nog lijkt te doen is system resources snoepen alsof er geen morgen meer komt, veelvuldig crashen (het heeft nu al de 7e dan in het crashen lijkt het), fonts krom weergeven en ga zo maar door. Opera en Firefox doen het hier zonder gemor en zijn vele malen zuiniger wat system resources betreft.
Het crashen van Safari heb ik sinds Filevault is ingeschakeld, heb het nu uitgeschakeld.
Zodra die met decrypten klaar is zal ik het nog eens proberen.
Kan er ook mee te maken hebben dat ik met grote pdf bestanden in safari bezig was. Voorheen heeft safari altijd prima bij mij gewerkt namelijk. Vind firefox alleen fijn voor de plugins, maar het scrollen, vorige / volgende pagina vind ik fijner werken in safari. Vandaar dat ik die liever gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met het Dock? Als ik normaal opstart of herstart is er niks aan de hand. Maar zodra ik uit Boot Camp (Windows 7) kom verschijnt het Dock niet bij het opstarten. Ik moet dan even snel schakelen naar Dashboard en dan komt 'ie weer omhoog.

Ik heb bijna nooit problemen met eerste releases van OS X, maar dit keer helaas dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Gebruik zelf "Lion DiskMaker" (link) voor het maken van de USB stick. Simpel en doet zijn werk goed.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Op het forum van AppleInsider wordt de tip gegeven om te controleren of er verlopen certificaten zijn, dit zou bijdragen aan enkele problemen, met name met betrekking tot de snelheid van Safari.

Je kunt dit vinden via Utilities > Keychain Access.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Even voor de statistieken t.o.v. mensen die verwijzen naar "allemaal" of "heel veel mensen" die problemen hebben met OSX 10.8: ik heb echt 0,0 problemen met installeren én functioneren van Mountain Lion op een MBP begin '11.
Installatie met USB-bootable-disk, over Lion heen, zonder backup/recovery.
Al m'n applicaties, syncs, etc werken top. Uit sleep halen gaat sneller.

Fijne update! Vooral iMessage, incl sync met m'n iPhone en iPad is grote vreugde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Even een vraagje over jullie ervaring met iMessage.

Ik gebruik het dus niet op mijn Macs omdat maar een klein percentage van mijn contactpersonen een iPhone heeft. Om het mezelf gemakkelijk te maken heb ik dus voornamelijk contact via WhatsApp.

Ik neem aan dat veel meer mensen in deze situatie zitten. Ik kan me daarom niet voorstellen dat iMessage op de Mac veel gebruikt wordt.

Hoe zit dat bij jullie>?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
funk-e schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:57:
Even een vraagje over jullie ervaring met iMessage.

Ik gebruik het dus niet op mijn Macs omdat maar een klein percentage van mijn contactpersonen een iPhone heeft. Om het mezelf gemakkelijk te maken heb ik dus voornamelijk contact via WhatsApp.

Ik neem aan dat veel meer mensen in deze situatie zitten. Ik kan me daarom niet voorstellen dat iMessage op de Mac veel gebruikt wordt.

Hoe zit dat bij jullie>?
Ja hoor. 90% van de collega's en merendeel van mijn vrienden gebruikt het. Plus het ondersteunt gtalk dus de android mensen kun je ook bereiken.
Pagina: 1 ... 29 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.