Werkt faccebook chat met messages? Ik heb wel het een en ander ingesteld maar hij disconnect steeds direct.
Werkt hier prima, uitleg over instellingen heb ik hier in het forum ergens gevonden.badbadpresident schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:49:
Werkt faccebook chat met messages? Ik heb wel het een en ander ingesteld maar hij disconnect steeds direct.
Ik ben van een standaardduur van de batterij van 7 uur naar 5 uur gegaan op een MBA 2010 met clean install van mountain lion. Er is echt wel iets niet helemaal in orde...Miki schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:43:
Een mindere accu duur is mij nog niet opgevallen, ik zal er eens op gaan letten al heb ik het gevoel dat dit ook weer een opgeklopt verhaal lijkt te worden.
Merken jullie trouwens veel van het Notification Area? Ik heb in de 3 dagen dat ik het geinstalleerd heb letterlijk nog geen bericht voorbij zien komen? Agenda, mail en contactpersonen staan wel gewoon ingesteld in Mail. Wat doe ik fout?
youtube.com/@hisrep
Sinds ik ML heb gaan mijn externe HDDs regelmatig aan als mijn iMac in sleep is. Ze gaan aan en later weer uit. En ik weet niet of de HD van mijn iMac dit ook doet.
Behoord dit tot een van de nieuwe features? Wat gebeurt er en hoe zet ik dit uit?
Behoord dit tot een van de nieuwe features? Wat gebeurt er en hoe zet ik dit uit?
Ik ben tot nu toe zeer te spreken over ML. Safari is enorm verbeterd qua snelheid. Ook fijn dat Notes gewoon los te gebruiken is ipv via mail.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Verwijderd
ik gebruik het nu een tijdje en het bevalt me perfect, alleen binnekort als het geheugen goedkoper word mn laptop en mn mac upgraden naar 16 gig ofzo
DDR3 geheugen is juist in prijs weer wat aan het stijgenVerwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 17:18:
ik gebruik het nu een tijdje en het bevalt me perfect, alleen binnekort als het geheugen goedkoper word mn laptop en mn mac upgraden naar 16 gig ofzo
Powernap misschien?FerdiV schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 16:57:
Sinds ik ML heb gaan mijn externe HDDs regelmatig aan als mijn iMac in sleep is. Ze gaan aan en later weer uit. En ik weet niet of de HD van mijn iMac dit ook doet.
System Pref -> Energy Saver
Staat er niet bij, alleen:
- Put hard disks to sleep when possible JA
- Wake for internet access JA
- Allow power button to put the computer to sleep JA
- Start up automatically after a power failure NEE
Met aangegeven wat ik wel of niet aangevinkt heb staan. Geen power nap. Wel vreemd dat ik toch wat hoor aangaan en weer afsluiten midden in de nacht. Ik zal eens kijken welke schijf dit dan is, waar het geluid dus vandaan komt.
Met aangegeven wat ik wel of niet aangevinkt heb staan. Geen power nap. Wel vreemd dat ik toch wat hoor aangaan en weer afsluiten midden in de nacht. Ik zal eens kijken welke schijf dit dan is, waar het geluid dus vandaan komt.
Sinds kort in het bezit van een MBP retina, en direct geupgrade naar mountain lion met het up-to-date programma.
Ik heb alleen last van een vervelend probleem. Wanneer ik mijn laptop opstart, krijg ik na het inloggen altijd een zwart scherm. Ik kan dan niks meer doen en moet mijn laptop hard rebooten.
Dit schijnt een bug te zijn wat met name optreed als je de resolutie zet op een stand anders dan "retina optimal". Ik kan op internet meer mensen vinden die dit probleem hebben: https://discussions.apple.../4143957?start=0&tstart=0
Wanneer ik "Automatic graphics switching" uitzet bij "energy settings" heb ik er geen last meer van. Maar hierdoor gaat de batterij wel sneller leeg.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik heb alleen last van een vervelend probleem. Wanneer ik mijn laptop opstart, krijg ik na het inloggen altijd een zwart scherm. Ik kan dan niks meer doen en moet mijn laptop hard rebooten.
Dit schijnt een bug te zijn wat met name optreed als je de resolutie zet op een stand anders dan "retina optimal". Ik kan op internet meer mensen vinden die dit probleem hebben: https://discussions.apple.../4143957?start=0&tstart=0
Wanneer ik "Automatic graphics switching" uitzet bij "energy settings" heb ik er geen last meer van. Maar hierdoor gaat de batterij wel sneller leeg.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart
Wow, wat een timing. Ik heb er sinds vanochtend last van gehad en ik ben er sinds net (denk ik) achter wat de oorzaak ervan is. Het gekke is dat ik geen wijzigingen aan mijn systeem heb gevoerd, maar sinds ik mijn rMBP vanochtend opstart, krijg ik dat zwarte scherm.
Ik vermoed het grafische switchen, omdat ie wel normaal opstart met de stroom eraf. Alleen snap ik dus niet waarom dat pas sinds vanochtend is, aangezien ik ML 3 dagen na de launch draai.
Ik gebruik trouwens gfxstatus met de instelling om automatisch alleen de Nvidea te gebruiken wanneer ik de Mac aan het net heb hangen en om alleen de Intel HD4000 te gebruiken op de accu.
Ik vermoed het grafische switchen, omdat ie wel normaal opstart met de stroom eraf. Alleen snap ik dus niet waarom dat pas sinds vanochtend is, aangezien ik ML 3 dagen na de launch draai.
Ik gebruik trouwens gfxstatus met de instelling om automatisch alleen de Nvidea te gebruiken wanneer ik de Mac aan het net heb hangen en om alleen de Intel HD4000 te gebruiken op de accu.
[ Voor 17% gewijzigd door RnB op 05-08-2012 19:17 ]
Die 95 euro is in mijn ogen spotgoedkoop.Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 17:18:
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Is ook goedkoop, maar een tijdje terug was het nog €80,- euro. (We zijn tenslotte Nederlanders hè?)
Ik heb zelf voor mijn desktop een half jaar terug nog €140,- euro moeten neerleggen voor mijn 16GB kit.
An a day keeps the doctor away.
Vanmiddag m'n Mac mini Server ook even bijgewerkt naar Mountain Lion Server.
Ging weer moeiteloos!
Ging weer moeiteloos!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Airpay naar mijn Pioneer vsx-527 receiver gaat ook naadloos.
F*ck AppleTv, nu kan ik streamen wat ik wil.
F*ck AppleTv, nu kan ik streamen wat ik wil.
Apple begint ondertussen zwaar men voeten uit te hangen!
Op 13 juli kocht ik een Retina macbook pro bij de switch in antwerpen. Op de factuur stond toen al dat er later die maand een up to date programma is.
- De avond dat het up to date programma uitkwam direct een aanvraag gedaan. Dit wel via de US site, moest toen meteen kopij van men factuur mee uploaden want ze herkenden men serial no niet -_-"
- 2 dagen laten denial gekregen met volgende melding : Purchases must be through an authorized reseller, Dit is wel vreemd aangezien de reseller zelf door hun site werd aangevuld.
- Dag later tweede aanvraag ingediend, dit keer via de belgische website, moest weer men factuur uploaden, deze keer omdat de serial al gebruikt was.
- Ik bel ook eens naar applecare om het probleem uit te leggen. De man aan de telefoon zegt dat ik er inderdaad recht op heb, hij past wat dingen aan en zegt dat het binnen de 72 uur in orde zou komen.
- Enkele dagen later wederom denied met volgende reden: Uit de bon blijkt niet dat het product is betaald en ontvangen.
- Ik bel terug naar applecare, de mevrouw aan de telefoon zegt wederom dat ik er inderdaad recht op heb, en dat het ronduit belachelijk is dat het denied is omdat de factuur geen geldige reden van betaling is. er wordt mij wederom vertelt dat alle in orde gaat komen binnen de 72 uur, voor de volledigheid moest ik ook nog een mail sturen naar hun up to date email support met een casenummer dat zei mij gaf.
- dag nadien krijg ik een reply van hun email support : een lege email, zit niets in buiten mijn origineel bericht -_-", ik reply hierop dat hun email leeg is, verder geen antwoord meer ontvangen.
- nu zijn we weer 4 dagen verder, zonder vooruitgang, seffens bel ik nogmaals naar hun support, en ga niet van de lijn tot dit in orde is. Want een ronduit schandalige aanpak van apple!
Op 13 juli kocht ik een Retina macbook pro bij de switch in antwerpen. Op de factuur stond toen al dat er later die maand een up to date programma is.
- De avond dat het up to date programma uitkwam direct een aanvraag gedaan. Dit wel via de US site, moest toen meteen kopij van men factuur mee uploaden want ze herkenden men serial no niet -_-"
- 2 dagen laten denial gekregen met volgende melding : Purchases must be through an authorized reseller, Dit is wel vreemd aangezien de reseller zelf door hun site werd aangevuld.
- Dag later tweede aanvraag ingediend, dit keer via de belgische website, moest weer men factuur uploaden, deze keer omdat de serial al gebruikt was.
- Ik bel ook eens naar applecare om het probleem uit te leggen. De man aan de telefoon zegt dat ik er inderdaad recht op heb, hij past wat dingen aan en zegt dat het binnen de 72 uur in orde zou komen.
- Enkele dagen later wederom denied met volgende reden: Uit de bon blijkt niet dat het product is betaald en ontvangen.
- Ik bel terug naar applecare, de mevrouw aan de telefoon zegt wederom dat ik er inderdaad recht op heb, en dat het ronduit belachelijk is dat het denied is omdat de factuur geen geldige reden van betaling is. er wordt mij wederom vertelt dat alle in orde gaat komen binnen de 72 uur, voor de volledigheid moest ik ook nog een mail sturen naar hun up to date email support met een casenummer dat zei mij gaf.
- dag nadien krijg ik een reply van hun email support : een lege email, zit niets in buiten mijn origineel bericht -_-", ik reply hierop dat hun email leeg is, verder geen antwoord meer ontvangen.
- nu zijn we weer 4 dagen verder, zonder vooruitgang, seffens bel ik nogmaals naar hun support, en ga niet van de lijn tot dit in orde is. Want een ronduit schandalige aanpak van apple!
Niet dat je er veel aan hebt maar ik heb dit ook. Ik had het al onder Lion zelfs.FerdiV schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:46:
Staat er niet bij, alleen:
Eerste twee op nee veranderd daar niks aan. Ik gaf toen WD software de schuld en heb niet verder gezocht omdat ze ook weer gelijk gaan slapen.
Ik teken nergens meer voor
Gast, we hebben het over 15 euro. Tamelijk bizar dat je je daar zo druk om kan maken...beele schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:24:
Apple begint ondertussen zwaar men voeten uit te hangen!
[ Voor 49% gewijzigd door Hans op 06-08-2012 10:27 ]
15 euro _NEGENENNEGENTIG_!Hans schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:27:
[...]
Gast, we hebben het over 15 euro. Tamelijk bizar dat je je daar zo druk om kan maken...
Dat is bijna 16 euro!
"Gast" het gaat het om het principe ! in de winkel alles zeggen van ja gratis upgrade binnenkort, apple die zelf nog mails stuurt over hun up-to-date programma, en als puntje bij paaltje komt krijg ik dit!Hans schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:27:
[...]
Gast, we hebben het over 15 euro. Tamelijk bizar dat je je daar zo druk om kan maken...
Het gaat mij helemaal niet om die luttele 15 euro.
Je hebt volgens mij ook heel erg pech beele. Het gros van de mensen had binnen 3 dagen hun upgrade wel binnen. Neemt niet weg dat Apple dit de volgende keer best wat beter mag organiseren.
Heeft iemand anders hier ook, dat als je onder Energy Saver "automatic graphics switching" UIT zet op de rMBP, dat het na een reboot of opnieuw inloggen spontaan weer aan staat?
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Ik zou dat vinkje sowieso niet gebruiken, maar gfxCardStatus installeren:
http://codykrieger.com/gfxCardStatus
Daarmee heb je veel meer controle over welke GPU gebruikt wordt.
Mocht je daar niets mee willen dan zou ik eens een SMC reset proberen.
http://codykrieger.com/gfxCardStatus
Daarmee heb je veel meer controle over welke GPU gebruikt wordt.
Mocht je daar niets mee willen dan zou ik eens een SMC reset proberen.
Tesla Model Y RWD (2024)
SMC reset heb ik al eens gedaan, en gfxCardStatus gebruik ik ook. Die reset zichzelf ook na een reboot/login. Verder heb ik niet zoveel controle nodig; ding moet gewoon op de nvidia draaien en blijven draaien, anders wordt ik redelijk gestoord van het gestotter in de gui. gui performance is echt ruk op de retina.
Computer specs
Draai je al Mountain Lion? Kan niet echt zeggen dat ik in de GUI verschil merk tussen de Intel en NVIDIA GPU. Het vinkje gebruiken als je gfxCardStatus gebruikt lijkt me trouwens niet de bedoeling. Ik zou in de Advanced settings van gfxCardStatus power source-based switching aanzetten en beide opties op Discrete zetten.
Tesla Model Y RWD (2024)
Ja, sinds dag 1. Expose en vergelijkbare window animaties gaan gewoon schokkerig op auto. Voor de rest is alles perfect, ook scrollen (waar lion een serieus issue mee had)
Computer specs
Ik gebruik op mijn retina macbook voornamelijk alleen de intel GPU en moet zeggen dat ik toch totaal geen last heb van GUI stotteringen. Net nog even getest met Expose, launchpad etc. en ik zie geen enkele stottering of UI lag.
Geen idee wat er bij jou verkeerd gaat maar ik heb nergens last van.
(Draai overigens mountain lion)
Geen idee wat er bij jou verkeerd gaat maar ik heb nergens last van.
(Draai overigens mountain lion)
[ Voor 5% gewijzigd door Nickster! op 06-08-2012 11:14 ]
Misschien dat je niet native 2880x gebruikt maar een van de echte hoge resos? de 1920x1200-alike mode rendert dus net iets meer pixels dan quadHD (3840x2400) die daarna geschaald worden naar de 2880x1800 resolutie. Daarvan zeggen alle reviews ook dat dat merkbaar heavy is.
[ Voor 12% gewijzigd door Jasper Janssen op 06-08-2012 11:23 ]
Verwijderd
Wat een onzin zeg ze worden alleen maar duurder nu. Dus even in je tijdmachine stappen en terug de tijd in of een tientje meer neerleggen nu voor 16 gig.Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 17:18:
Klopt, gebruik de 1920-like modus en dus ook vandaar mijn wens om gewoon op de nvidia te draaien. Neemt niet weg dat de UI snelheid gewoon ruk is, en sinds Leopard alleen maar naar beneden is gegaan:
Leopard (10.5.6): 411.22 (nvidia 9600GT)
Snow Leopard (1.6.6): 337.79 (nvidia 9600GT)
Lion (10.7.4): ~122 (nvidia GT650M)
Mountain Lion (10.8.0): 89.10 (nvidia GT650M, ongeacht welke display setting)
(xbench scores)
Leopard (10.5.6): 411.22 (nvidia 9600GT)
Snow Leopard (1.6.6): 337.79 (nvidia 9600GT)
Lion (10.7.4): ~122 (nvidia GT650M)
Mountain Lion (10.8.0): 89.10 (nvidia GT650M, ongeacht welke display setting)
(xbench scores)
Computer specs
Wat is de eenheid van de getallen die je post?
N.v.m. las erlangs.... ><
N.v.m. las erlangs.... ><
[ Voor 23% gewijzigd door Smultie op 06-08-2012 11:55 ]
Net even bijgevoegd
Computer specs
Ik heb trouwens nog steeds de bug dat grote mails die ik verstuur ook na versturen gewoon in concepten blijven staan. Had wel verwacht dat een jaar tijd genoeg is om dit op te lossen.
Je kunt het uittesten door een mail te maken met grote bijlagen en die te versturen: vaak blijft er dan ook na succesvol versturen een concept staan.
Je kunt het uittesten door een mail te maken met grote bijlagen en die te versturen: vaak blijft er dan ook na succesvol versturen een concept staan.
Principes zijn zo leeg. Als je daadwerkelijk in aanmerking komt, komt het heus wel goed. Maak je niet zo druk.beele schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:33:
[...]
"Gast" het gaat het om het principe ! in de winkel alles zeggen van ja gratis upgrade binnenkort, apple die zelf nog mails stuurt over hun up-to-date programma, en als puntje bij paaltje komt krijg ik dit!
Het gaat mij helemaal niet om die luttele 15 euro.
Verwijderd
Weet er iemand een commando om 'toon programmavensters' (geen mission control) animatie iets sneller te zetten?
Ondanks mijn 16 gig zit er toch nog af en toe een kleine hick up in. Had ik met Lion meer last van dan met ML nu moet ik er wel bij zeggen.
Ondanks mijn 16 gig zit er toch nog af en toe een kleine hick up in. Had ik met Lion meer last van dan met ML nu moet ik er wel bij zeggen.
Een hick up? Misschien let ik er niet op, maar nog nooit last van gehad, niet op mijn 2011 MBP, niet op mijn vriendins 2011 MBA en niet op mijn huidige 2012 MBA. Lion, Mountain Lion inclusief.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:29:
Weet er iemand een commando om 'toon programmavensters' (geen mission control) animatie iets sneller te zetten?
Je bedoelt toch de 'nieuwe' exposé? (vier-vingers swipe naar beneden)
Hallo Medetweakers 
Misschien een noob vraag maar (en ja ik heb gegoogled maar het is me nog niet geheel duidelijk)......
....., gisteren heb ik een clean install gedaan van ML nadat mijn MBPro heel traag was nu een "dirty" install van Lion naar ML.
Machine is nu heerlijk snel en.... ik heb ook weer geleerd hoe dit moest.
Wat ik helaas niet wist was dat metname iPhoto niet meer in de software bundel zit van ML (mijn machine is geleverd destijds met Snow Leopard).
Moet ik nou iPhoto gaan aanschaffen of heb ik nog recht op een gratis versie omdat destijds mijn machine geleverd werd met iPhoto?
Of kan ik het gewoon nog ergens legaal downloaden oid?
Please let me know en alvast dank voor jullie hulp!
Misschien een noob vraag maar (en ja ik heb gegoogled maar het is me nog niet geheel duidelijk)......
....., gisteren heb ik een clean install gedaan van ML nadat mijn MBPro heel traag was nu een "dirty" install van Lion naar ML.
Wat ik helaas niet wist was dat metname iPhoto niet meer in de software bundel zit van ML (mijn machine is geleverd destijds met Snow Leopard).
Moet ik nou iPhoto gaan aanschaffen of heb ik nog recht op een gratis versie omdat destijds mijn machine geleverd werd met iPhoto?
Please let me know en alvast dank voor jullie hulp!
Verwijderd
Nee gewoon de "Toon vensters" functie ik weet niet of dit vroeger "expose" heette want ik ben sinds Lion ingestapt in het Mac gebeuren. Dus bijvoorbeeld als ik toon vensters doet van Safari krijg ik allemaal miniaturen van alle geopende safari vensters te zien...hier zit soms wel eens een kleine hick up in. iMac 2011 met 16 gig.Muldert schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:32:
[...]
Een hick up? Misschien let ik er niet op, maar nog nooit last van gehad, niet op mijn 2011 MBP, niet op mijn vriendins 2011 MBA en niet op mijn huidige 2012 MBA. Lion, Mountain Lion inclusief.
Je bedoelt toch de 'nieuwe' exposé? (vier-vingers swipe naar beneden)
Heb je bij aanschaf van de mac geen iLife-dvd gekregen?MrMGeeIsTheName schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:47:
Hallo Medetweakers
Please let me know en alvast dank voor jullie hulp!![]()
![]()
Ik heb gewoon een dmg gedownload (maar je vroeg om een legale manier
Ik vind dat je er recht op hebt
...less is more
Heb je al de search functie gebruikt in dit topic, je vraag is namelijk al een paar keer voorbij gekomen. De MBP die je hebt is in een periode geleverd dat je ook een cdtje erbij kreeg met de ilife suite. Je zult dus opzoek moeten gaan naar dat cdtje of anders voor €12 de nieuwere versie van iPhoto moeten kopen. Mocht je een iPad of een iPhone hebben dan is dat zeker raadzaam vanwege iCloud(Photostream).MrMGeeIsTheName schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:47:
Hallo Medetweakers
Please let me know en alvast dank voor jullie hulp!![]()
![]()
Volgens mij heb ik 2 DVD's gehad, 1 met Snow Leopard de ander met allerlei softwarefunk-e schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:01:
[...]
Heb je bij aanschaf van de mac geen iLife-dvd gekregen?
Ik heb gewoon een dmg gedownload (maar je vroeg om een legale manier)
Ik vind dat je er recht op hebt
Daar kan ik nog wel even op kijken ja.
Thanks, niet aan gedacht, krijg je van het steeds aanschaffen van software in de AppStore
Maar hoe hebben anderen dit gedaan?
http://www.cultofmac.com/...-feel-snappier-os-x-tips/Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:29:
Computer specs
Verwijderd
Uhm contacten jullie Apple zelf wel eens ? Of kijken op de support site ? Enorm veel informatie te vinden.
Zo ook over iLife restore na een clean install.
If you erase install OS X Lion or OS X Mountain Lion on a new Mac that shipped with OS X Lion or OS X Mountain Lion installed, you can download iPhoto, iMovie, and GarageBand from the Mac App Store.
After installation, start (up) from OS X.
Double-click the App Store icon in the dock.
Enter your Apple ID and password.
Click Purchases.
If you haven't previously accepted your bundled iLife applications within the Mac App Store, you should see your iLife applications appear in the Accept portion of the screen. Click Accept.
You may be asked for your Apple ID and password once again. Your iLife applications now move to the Purchased section. These applications are part of the software that came with your Lion based computer. Your account will not be charged for them. Click Install to complete installation of your applications.
Verwijderd
Als je een MBP of Imac in 2011 had gekocht zitten er geen cd-tjes meer bij voor iLife suite etc allemaal pre installed. Maar dit staat toch gekoppeld aan je app store account?Miki schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:03:
[...]
Heb je al de search functie gebruikt in dit topic, je vraag is namelijk al een paar keer voorbij gekomen. De MBP die je hebt is in een periode geleverd dat je ook een cdtje erbij kreeg met de ilife suite. Je zult dus opzoek moeten gaan naar dat cdtje of anders voor €12 de nieuwere versie van iPhoto moeten kopen. Mocht je een iPad of een iPhone hebben dan is dat zeker raadzaam vanwege iCloud(Photostream).
Nope, guilty as chargedVerwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:07:
Uhm contacten jullie Apple zelf wel eens ? Of kijken op de support site ? Enorm veel informatie te vinden.
[...]
Ik ben pas een Mac gebruiker sinds early 2011, dus vandaar dat ik dit niet wist.
Helaas heb ik ook niet "accepted your bundled iLife applications within the Mac App Store".... dus dat moet ik dan maar eens gaan doen.
Mijn iMac (ook early 2011) draait nog netjes op Lion met daarop de gehele iLife suite (iPhoto, iMovie, iWeb, iDvd etc).
Dus als ik het goed begrijp is het een kwestie van op die Machine naar de AppStore gaan en dan "see your iLife applications appear in the Accept portion of the screen. Click Accept."???
Ik kan het mis hebben maar volgens mij gaat dat pas op bij Mac's die geleverd werden met Lion, daar is de Appstore mandatory en gekoppeled aan het recovery proces.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:19:
[...]
Als je een MBP of Imac in 2011 had gekocht zitten er geen cd-tjes meer bij voor iLife suite etc allemaal pre installed. Maar dit staat toch gekoppeld aan je app store account?
[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 06-08-2012 15:47 ]
Verwijderd
Klopt. Maar als ik nu een clean install zou doen van ML kan ik iLife via App store weer herinstalleren. Recovery process doe ik dan niets mee. Dit zit toch gekoppeld aan je Apple id mailadres of ben ik nou gek?Miki schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:46:
[...]
Ik kan het mis hebben maar volgens mij gaat dat pas op bij Mac's die geleverd werden met Lion, daar is de Appstore mandatory en gekoppeled aan het recovery proces.
arghh... ik loop echt tegen zo veel kleine dingen aan die niet netjes afgewerkt zijn.
Dit was bij de vorige releases niet zo erg... maar ik moet toch bekennen met de vuist op tafel te hebben geslagen. Potverdorie... slordige fouten.
Dit was bij de vorige releases niet zo erg... maar ik moet toch bekennen met de vuist op tafel te hebben geslagen. Potverdorie... slordige fouten.
FreeReef.nl
Ik zal het maar even doen: Tegen welke kleine dingen loop je aan?World Citizen schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:14:
arghh... ik loop echt tegen zo veel kleine dingen aan die niet netjes afgewerkt zijn.
Verwijderd
+1NvM schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:52:
[...]
Ik zal het maar even doen: Tegen welke kleine dingen loop je aan?
moeilijk uit te leggen... Vandaar ook dat ik ze wegliet... Ik kwam dit voorheen niet tegen, en zie dit soort dingen nu verschijnen. Echt hard onderbouwen is moeilijk.. zonder complete test procedure.. Maar als "ervaren" nerd valt dit snel op...NvM schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:52:
[...]
Ik zal het maar even doen: Tegen welke kleine dingen loop je aan?
Maar bv het omgaan met fullscreen video. Op zich werkt het allemaal goed, maar als je 2 schermen hebt, en in 1 scherm een browser met filmpje start.. Vervolgens klik je dit filmpje in de player op fullscreen (dus niet de fullscreen functie van Apple), dan ben ik af en toe de muisaanwijzer op het 2e scherm kwijt. Ongeacht het merk player....
In sl had je zo het dubbeltap zoom probleem. Als je een filmpje had in je browser en je dubbeltapd op je muis of trackpad voor zoom.. dan deed het filmpje het niet meer. Dit hebben ze later opgelost.
In SL kwam ik dit soort dingen echter weinig tegen... Nu vallen er in enkele dagen al flink wat op.
Het zijn allemaal van dit soort kleine dingen. Dus testen of alles werkt, maar niet dieper testen in verschillende scenarios. Als ik er meer vind laat ik het je weten.
FreeReef.nl
Nu moet ik zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben over Mountain Lion, maar het hele fullscreen verhaal is inderdaad een ramp.World Citizen schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:25:
[...]
moeilijk uit te leggen... Vandaar ook dat ik ze wegliet... Ik kwam dit voorheen niet tegen, en zie dit soort dingen nu verschijnen. Echt hard onderbouwen is moeilijk.. zonder complete test procedure.. Maar als "ervaren" nerd valt dit snel op...
Maar bv het omgaan met fullscreen video. Op zich werkt het allemaal goed, maar als je 2 schermen hebt, en in 1 scherm een browser met filmpje start.. Vervolgens klik je dit filmpje in de player op fullscreen (dus niet de fullscreen functie van Apple), dan ben ik af en toe de muisaanwijzer op het 2e scherm kwijt. Ongeacht het merk player....
Ik ben tegen hetzelfde aangelopen. als ik in mijn 2de scherm iets maximaliseer of fullscreen in de app, dan verbergt hij ook regelmatig de dock etc in het hoofdscherm. door weer in het hoofdscherm te klikken komt de boel weer terug. Dat de muis niet zichtbaar is herken ik ook.
Wat mij betreft mogen ze wel eens flink aan de slag met deze fullscreen modes.
Het zou toch fijn zijn dat je de gewone fullscreen mode in 1 scherm kan gebruiken terwijl je in het andere scherm normaal door kan werken.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Dat is volgens mij echt de numero uno klacht over Lion+ van mensen met meer dan een scherm aan hun computer. Ik vind 't ook hoogst hinderlijk.OkselFris schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:46:
[...]
Het zou toch fijn zijn dat je de gewone fullscreen mode in 1 scherm kan gebruiken terwijl je in het andere scherm normaal door kan werken.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Airplay Mirroring werkt bij mij op zich goed. Ik heb de Thunderbolt <-> Gigabit Ethernet verloopstukje voor mijn MBA (een mid-2011 11") en daarmee is de verbinding heel stabiel en kan ik zelfs zonder problemen films (of de Olympische spelen-streams) naar mijn AppleTV (3rd gen) sturen, door ze op de desktop te bekijken, met bijvoorbeeld VLC.
Tot zover halleluja.
Waar ik echter wel gek van begin te worden is hoe ontzettend random het meesturen van geluid is. Ik dacht daar een truc voor te hebben gevonden, maar het is ontzettend "hit-and-miss": soms gaat het geluid van een film wel naar de TV, soms niet en komt het uit mijn laptop speakertjes. Soms helpt een herstart van VLC, soms van AppleTV, maar ik kan er maar geen pijl op trekken onder welke omstandigheden wel en onder welke niet het geluid naar de juiste plek wordt gestuurd.
Herkent iemand anders dit probleem? Heeft iemand een oplossing?
Tot zover halleluja.
Waar ik echter wel gek van begin te worden is hoe ontzettend random het meesturen van geluid is. Ik dacht daar een truc voor te hebben gevonden, maar het is ontzettend "hit-and-miss": soms gaat het geluid van een film wel naar de TV, soms niet en komt het uit mijn laptop speakertjes. Soms helpt een herstart van VLC, soms van AppleTV, maar ik kan er maar geen pijl op trekken onder welke omstandigheden wel en onder welke niet het geluid naar de juiste plek wordt gestuurd.
Wanneer ik OS Lion naar OS ML update, blijven dan alle programma's werkend en geïnstalleerd? Ik ben namelijk met een fotoboek bezig en zou het niet leuk vinden als ik helemaal opnieuw moet beginnen.
Hangt er vanaf welk programma.robbert0612 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:24:
Wanneer ik OS Lion naar OS ML update, blijven dan alle programma's werkend en geïnstalleerd? Ik ben namelijk met een fotoboek bezig en zou het niet leuk vinden als ik helemaal opnieuw moet beginnen.
Gewoon de CD met applicaties erbij gepakt en deze geinstalleerd.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:19:
[...]
Als je een MBP of Imac in 2011 had gekocht zitten er geen cd-tjes meer bij voor iLife suite etc allemaal pre installed. Maar dit staat toch gekoppeld aan je app store account?
Probleem opgelost
Maar ik kan niet de apps ergens Accepten (of ik kijk met de neus, dus als iemand me kan vertellen waar dan heel graag
De beste man had een MBP met SL dus dan zul je hoe dan ook moeten teruggrijpen op je DVD met iLife. Alleen als de iLife suite was gebundeld met een Lion MBP, dan kun je via de Apple store je iLife apps gratis ophalen.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:59:
[...]
Klopt. Maar als ik nu een clean install zou doen van ML kan ik iLife via App store weer herinstalleren. Recovery process doe ik dan niets mee. Dit zit toch gekoppeld aan je Apple id mailadres of ben ik nou gek?
Zo ie zo is het raadzaam om een volledige backup te maken zodat je altijd bij het bestand kan met de data betreffende je fotoboek. Verder moet als het goed is, alles werken nadat je een upgrade hebt uitgevoerd. Ik heb nu twee keer probleemloos een update gedaan, van SL > L >ML. Maar misschien is het raadzamer om eerst even het vakantieboek af te maken en dan te switchen naar MLrobbert0612 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:24:
Ik zou, zoals al geadviseerd is, gewoon je fotoboek afmaken en daarna hier gaan kijken of de programma's waar jij mee werkt wel of niet compatible zijn. Oftewel wel of niet werken onder Mountain Lion.robbert0612 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:24:
Have Fun Funske
Dat is mission control EN app expose. Daar had je het wel over.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:22:
[...]
Dat is mission control. Daar had ik het dus niet over.
Computer specs
Mijn Macbook Air 2012 sluit nu wel wat langzamer af ongeveer 10 sec
Opstarten gaat iets trager dan met Lion.
Opstarten gaat iets trager dan met Lion.
Voor diegene die Subler gebruiken om films en tv series om te zetten voor iTunes,
subler geeft met Mountain Lion een error, the Audio converter not found.
dit geeft de oplossing
subler geeft met Mountain Lion een error, the Audio converter not found.
dit geeft de oplossing
Here's a fixed (?) a52codec.component.
https://dl.dropbox.com/u/34821905/A52Codec.component.zip
It should replace the one in /Library/Audio/Plug-Ins/Components or ~/Library/Audio/Plug-Ins/Components (the Library folder in your Home folder).
Heb ik hier ook al gemerkt op mijn MBP 15" 2010. Lijkt alsof ze nu extra dingen nog vlug willen doen voor het afsluiten. Nu krijg ik eerst een wit scherm met draaiend cirkeltje voordat ie uitvalt, dat had ie vroeger niet (SL), gewoon op afsluiten tikken en binnen 2 à 3 seconden stond ie af.RonXP schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:34:
Mijn Macbook Air 2012 sluit nu wel wat langzamer af ongeveer 10 sec
Maar niet echt een issue voor mij, buiten dat ik niet meer kan stoefen met heel snel mijn laptop afzetten.
Zijn er meer ervaringen met slaapproblemen bij ML? Mijn Macbook Pro werkt naar behoren maar mijn Mac Pro 3,1 wil maar af en toe goed in slaap gaan. Vaak geeft de led aan dat hij slaapt maar gaat de fan van de grafische kaart sneller draaien. De Mac Pro wil hierna ook niet meer uit de slaapstand komen. ML staat geïnstalleerd op een SSD met 3 overige HDD's met SL in Raid en WinXP en Win7. Enkele ML heeft hier last van, het veranderen van de pmset parameter geeft geen oplossing.
Verder is ML al een flinke verbetering over Lion maar Snow Leopard blijft nog steeds de beste versie. Zeker nu ze bruikbare functies beginnen te schrappen (RSS safari, mail, spaces, save as, etc., etc.) en prullerige iOS stukjes toe gaan voegen wat al begon met de leatherlook in iCal
Verder is ML al een flinke verbetering over Lion maar Snow Leopard blijft nog steeds de beste versie. Zeker nu ze bruikbare functies beginnen te schrappen (RSS safari, mail, spaces, save as, etc., etc.) en prullerige iOS stukjes toe gaan voegen wat al begon met de leatherlook in iCal

[ Voor 23% gewijzigd door Maartenvs op 06-08-2012 21:23 ]
Waarschijnlijk nergens, want ik gok dat de versie die je op cd hebt een oudere versie van iLife is dan de versie in de appstore(?) met ouder bedoel ik dan ECHT ouder dus niet een .1 ofzo...MrMGeeIsTheName schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:46:
[...]
Gewoon de CD met applicaties erbij gepakt en deze geinstalleerd.
Probleem opgelost
Maar ik kan niet de apps ergens Accepten (of ik kijk met de neus, dus als iemand me kan vertellen waar dan heel graag
Verwijderd
Thanks dan ga ik het alsnog even bestuderen.afterburn schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:17:
[...]
Dat is mission control EN app expose. Daar had je het wel over.

Iemand ervaring/snelheidsproblemen met een externe NTFS schijf? Schijf is aangesloten via esata (pci express ding in macbookpro). Voor ML werkte dit behoorlijk snel.. film van 4gb in 3 minuten. Maar nu lijkt die transfer om de x tijd steeds te pauzeren. Waardoor nu dezelfde transfer 10min kan duren. Ik hoor/zie dat de schijf steeds pauzeert.
Nu even een bestand van 8gb. Meteen na 58mb pauzeert het.. halve minuut later hoor ik de schijf ff pruttelen en dan hangt hij bij weer bij 260mb... aa ik word gek. Dit bestand gaat helemaal slecht, elke halve minuut? werkt hij zo'n 2/3seconde en komt er zo'n 200 mb bij... de rest van de tijd lijkt er niets te gebeuren.
Verder lijkt alles net iets soepeler op ML
Nu even een bestand van 8gb. Meteen na 58mb pauzeert het.. halve minuut later hoor ik de schijf ff pruttelen en dan hangt hij bij weer bij 260mb... aa ik word gek. Dit bestand gaat helemaal slecht, elke halve minuut? werkt hij zo'n 2/3seconde en komt er zo'n 200 mb bij... de rest van de tijd lijkt er niets te gebeuren.
Verder lijkt alles net iets soepeler op ML
[ Voor 3% gewijzigd door Vuvuzela op 07-08-2012 13:42 ]
I served in a company of heroes.
M.b.t. nieuwsbericht op de frontpage: Heb nu al drie keer achter elkaar batterydrain tot 0% gehad in dichtgeklapte slaapstand. Erg vervelend..
iWork ondersteund (nog) geen retina scherm.
Computer specs
Bij mij gebeurt er ook zoiets, maar dan voornamelijk omdat de Synology Cloudstation de shutdown probeert de aborten. Merk ik normaal niet veel van natuurlijk, omdat ik het deksel dichtklapGhehe schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:49:
Nu krijg ik eerst een wit scherm met draaiend cirkeltje voordat ie uitvalt, dat had ie vroeger niet (SL), gewoon op afsluiten tikken en binnen 2 à 3 seconden stond ie af.
Probeer het uit zou ik zeggen. Of heb je nog geen rMBP?Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:08:
Hoe is iWorks op Mountain Lion met Retina?
Ik zal iWork straks even installeren, ik ben wel benieuwd hoe iWork is ivm MSO 2011. Ik ben daar wel tevreden over, maar MSO is nog niet gereed voor de rMBP.
Verwijderd
Neeheb hem nog niet... hij is al wel gearriveerd in NL mja.....RnB schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:06:
[...]
Probeer het uit zou ik zeggen. Of heb je nog geen rMBP?
Ik zal iWork straks even installeren, ik ben wel benieuwd hoe iWork is ivm MSO 2011. Ik ben daar wel tevreden over, maar MSO is nog niet gereed voor de rMBP.
Oké, iWork is geïnstalleerd en geüpdatet en ik heb even wat documentjes geopend en gemaakt en voor zover ik kan zien, draait de nieuwste iWork (9.2) best wel lekker op de rMBP.
Ontopic:
Ik heb dat zwarte scherm bij het opstarten ''gefixt'' dmv het automatisch login aangezet. Niet een goede fix, maar voor nu werkt het.
Ontopic:
Ik heb dat zwarte scherm bij het opstarten ''gefixt'' dmv het automatisch login aangezet. Niet een goede fix, maar voor nu werkt het.
Ik haat de 'versions' in iWork/preview/textedit. Ik wil gewoon Save/Save As terug.
Nu moet je eerst duplicate doen, wat een onnozele functie.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Verwijderd
Wanneer je alt/option inhoudt wanneer je op Bestand klikt krijg je de functie Opslaan als terugmultipasser schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 16:37:
Ik haat de 'versions' in iWork/preview/textedit. Ik wil gewoon Save/Save As terug.
Dan moet er ook een Tweak/terminal command zijn om dit definitief te bewerkstelligen.Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 16:39:
[...]
Wanneer je alt/option inhoudt wanneer je op Bestand klikt krijg je de functie Opslaan als terug
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Goeie!Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 16:39:
[...]
Wanneer je alt/option inhoudt wanneer je op Bestand klikt krijg je de functie Opslaan als terug
Het irriteerde mij ook al mateloos
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Ik weet niet of het al eerder in deze topic langs is gekomen maar hierbij alsnog...
Na het updaten van Lion naar ML op mijn MBP kon ik het internet niet op via een verbinding met de persoonlijke hotspot functie op mijn Iphone. Hij maakte wel netjes verbinding met mijn telefoon via WIFI maar geen internet mogelijkheid.
Wat ik als oplossing heb gevonden is als volgt:
- Ga Systeem Voorkeuren;
- Open Netwerk;
- Locaties -> Wijzig locaties;
- Maak een nieuwe locatie aan;
- Verwijder alle 'voorzieningen' in het linker vak behalve WIFI;
- Schakel over naar je nieuwe locatie en maak nu verbinding met je Iphone!
Volgens mij gaat het namelijk niet echt goed met de bluetooth oid maar zo werkt het iig weer wel bij mij...
Na het updaten van Lion naar ML op mijn MBP kon ik het internet niet op via een verbinding met de persoonlijke hotspot functie op mijn Iphone. Hij maakte wel netjes verbinding met mijn telefoon via WIFI maar geen internet mogelijkheid.
Wat ik als oplossing heb gevonden is als volgt:
- Ga Systeem Voorkeuren;
- Open Netwerk;
- Locaties -> Wijzig locaties;
- Maak een nieuwe locatie aan;
- Verwijder alle 'voorzieningen' in het linker vak behalve WIFI;
- Schakel over naar je nieuwe locatie en maak nu verbinding met je Iphone!
Volgens mij gaat het namelijk niet echt goed met de bluetooth oid maar zo werkt het iig weer wel bij mij...
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Gewoon CMD+D als je het bestand geselecteerd hebt.
Anders: http://www.tuaw.com/2012/...-menu-easily-and-without/
Anders: http://www.tuaw.com/2012/...-menu-easily-and-without/
Verwijderd
Sinds Mountain Lion heb ik erg veel moeite om via thuisdeling muziek/films in iTunes af te laten spelen op mijn iPad/iPhone/ATV 3.
Opnieuw opstarten (iMac/AppleTV/iPhone/iPad) en installeren (AppleTV) helpt niks. Cache cleanen op iMac ook niet. Korte tv-shows (<500Mb) en Airplay gaan an sich prima, maar grote HD films (>4Gb) willen domweg niet starten.
Firewall staan uit en ook HandsOff heeft geen verbindingen geblokkeerd.
Meerdere mensen hier last van?
Opnieuw opstarten (iMac/AppleTV/iPhone/iPad) en installeren (AppleTV) helpt niks. Cache cleanen op iMac ook niet. Korte tv-shows (<500Mb) en Airplay gaan an sich prima, maar grote HD films (>4Gb) willen domweg niet starten.
Firewall staan uit en ook HandsOff heeft geen verbindingen geblokkeerd.
Meerdere mensen hier last van?
Ik merk op de website van facebook dat scrollen heel laggy gaat als er veel foto's in de startpagina staan. Is dit iets typisch van Safari?
Nergens last van hier. Heb je al eens geprobeerd Safari te resetten?blubbers schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:33:
Ik merk op de website van facebook dat scrollen heel laggy gaat als er veel foto's in de startpagina staan. Is dit iets typisch van Safari?
Even Chrome downloaden en kijken of die het ook doet. Zo niet, ja, dan is het typisch van Safari...blubbers schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:33:
*Trial & Error FTW!
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Denk dat het een bug is van Mountain Lion of ism met mijn nieuwe macbook air want m'n mac mini met lion op heeft hier helemaal geen last van.
Mijn macbook duurt heel lang over afsluiten in vergelijking met lion. Meer mensen met dit probleem? schijnt door parallels te komen... maar ik heb geen parallels erop staan.
Verwijderd
Same here, wordt er ook helemaal naar van. Hoop dat er iemand met een oplossing komt.Keypunchie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:12:
EDIT: Oplossing: option+click op geluidsicoontje in menubar en dan output selecteren.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2012 08:55 ]
Ik heb dit ook vaak op mijn macbook air 2011.blubbers schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:33:
Het is enkel bij facebook, op alle andere sites werkt safari wel gewoon echt goed.
LOLsweebee schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 08:32:
Mijn macbook duurt heel lang over afsluiten in vergelijking met lion. Meer mensen met dit probleem? schijnt door parallels te komen... maar ik heb geen parallels erop staan.
Mijn MacBook doet het niet meer. Het schijnt omdat hij in het water is gevallen…maar hij is niet in het water gevallen.
Wat bedoel je precies? Het duurt lang om hem af te sluiten, en je zegt dat dat door parallels schijnt te komen. Maar vervolgens zeg je dat je er geen parallels op hebt staan….DUS komt het niet door parallels!
Hoe zorg ik ervoor dat links bijvoorbeeld standaard in een nieuw venster geopend worden ipv in een tabblad?
Hij zegt toch dat zn Macbook er lang over doet om af te sluiten. Hij heeft op internet gevonden dat het kan komen door Parallels. Maar hij heeft helemaal geen Parallels, dus vraagt die zich af of iemand weet wat het verder kan zijn. Zo moeilijk is het niet hoor.DaSaN schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:35:
[...]
LOL
Mijn MacBook doet het niet meer. Het schijnt omdat hij in het water is gevallen…maar hij is niet in het water gevallen.
Wat bedoel je precies? Het duurt lang om hem af te sluiten, en je zegt dat dat door parallels schijnt te komen. Maar vervolgens zeg je dat je er geen parallels op hebt staan….DUS komt het niet door parallels!
Persoonlijke voorkeur heet datSmultie schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:01:
Waarom je 't zou willen, ontgaat me compleet.
Dit topic is gesloten.