Waarom vul je dan in hemelsnaam een tijd in die alleen maar in het 24-uursformaat voorkomt? Dat is niet testen op de bug. Hij ontstaat nou net wanneer je een tijdstip gebruikt wat zowel in am/pm als in 24-uursformaat voorkomt zoals eerder genoemde 6 uur. Alle getallen groter dan 12 hebben geen zin.
Waar het bij mij fout loopt, is waarom Calendar/Agenda überhaupt op de AM/PM-systemen werkt, terwijl je als Nederlander daar geen fluit mee te maken hebt. Ik heb nog een oude MacBook liggen die nog op de originele installatie loopt (wel geupgrade), maar die ik in de VS heb opgepikt en dus origineel heeft gewerkt onder het AM/PM-systeem. Maar ook daar loopt het niet fout, nadat ik het omzet in het 24-uurs-systeem.
Dat is dus nou exact het probleem: het hoort niet met am/pm te werken maar datgene wat je in de Region settings hebt ingesteld te gebruiken. Dat doet het al een hele tijd niet (reproduceerbaar op diverse Macs met Lion en Mountain Lion) en is gewoon een dikke bug. De workaround is gebruik maken van de am/pm notatie en dat is lastig als je dat systeem niet gewoon bent.
Hij blijft werken omdat je de applicaties al gestart hebt en dus zijn gewhitelist voor Gatekeeper. Ook al is Gatekeeper niet ingeschakeld, het wordt wel bijgehouden.
Hier ging het dan ook niet om apps die al gestart zijn maar om een nieuwe app. De melding die je krijgt is totaal niet te rijmen met Gatekeeper maar juist met een corrupted download. Dat is de gebruiker op het verkeerde spoor zetten. Daarnaast werkt de standaard whitelist methodiek niet voor deze melding. De enige remedie is om tijdelijk even de boel op Anywhere te zetten, app te installeren en eenmalig te starten. Daarna onthoud hij inderdaad dat de app in orde is en kun je de Gatekeeper setting terugzetten.
Het probleem waar ik echter tegenaan loop is dat hij dit niet consistent doet. Op de ene installatie weigert Gatekeeper hem, op de andere doet ie er niks mee. Dat is een bug en imo is de melding die je krijgt ook een bug omdat er niet bij wordt vermeld dat Gatekeeper 'm blokkeert.
Het helpt als je voor je ergens op reageert uberhaupt moeite doet en iemand z'n reactie leest. Uit je reply kan ik opmaken dat je dat helemaal niet gedaan hebt. Kijk eens naar de link die ik mee heb gestuurd bijvoorbeeld...