[OS X Mountain Lion 10.8] Ervaring & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 35 Laatste
Acties:
  • 240.499 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Heej net een 2e ML up-to-date code ontvangen...
Foutje Apple? ;)

(ik had het aanvraag form 2x ingevuld vorige week nadat de 1e aanvraag 3 dagen duurde en ik nog niks gehoord had)

Maar een vriend blij mee maken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
ppl schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:51:
[...]

Dat komt omdat je bij het am/pm systeem niet verder kan dan 1 t/m 12 (het is handig als je weet hoe dat systeem werkt, uit je verhaal maak ik op dat je dat niet weet). Die 15 ligt daar overduidelijk buiten dus pakt ie dat wel goed (het ligt dan wel weer binnen de range van de 24-uursklok).

Het probleem wordt duidelijk als je graag in wil stellen dat je om 6 uur 's ochtends wil opstaan. In het 24-uursformaat is dat 06.00, in het am/pm formaat is dat 6.00am. Stel dat je dit 's middags invult, zeg, om een uur of 1. Dat is dus 13.00 of 1.00pm. Hij rekent vanaf het moment dat je invult, dus vanaf de huidige tijd. Als ik nou die afspraak invoer als "vroeg opstaan om 6 uur op zaterdag" dan zet hij hem neer op zaterdag met als tekst "vroeg opstaan" maar op tijdstip 18.00. Waarom? Omdat het pm is wanneer we het invullen en als we dan 6 uur roepen wordt dat automatisch 6.00pm oftewel 18.00. Hij rekent in de achtergrond alles in am/pm om en kijkt vanaf de huidige tijd. Dat is wat het probleem is. Bij een tijdstip als 15.00 uur kan hij dat niet omdat niet voorkomt in het am/pm systeem maar wel in het 24-uurssysteem en dan gaat het wel goed.

De aangegeven fix werkt totaal niet. Als je in de Language & Text settings onder Region de optie voor Nederland neemt dan vult hij dat 1-24 al automatisch overal in. Het weghalen van het am/pm verhaal heeft geen enkele invloed. Er is dus geen fix zoals een Google search ook al had geleerd :( Zoals ik al zei kun je dingen instellen tot je een ons weegt maar niets zal helpen. Het zit 'm denk ik ergens in de broncode zelf.
Ja, hoe het AM/PM-systeem werkt, dat vat ik wel. En de diepere gedachte van het invullen gaat er ook nog in. Waar het bij mij fout loopt, is waarom Calendar/Agenda überhaupt op de AM/PM-systemen werkt, terwijl je als Nederlander daar geen fluit mee te maken hebt. Ik heb nog een oude MacBook liggen die nog op de originele installatie loopt (wel geupgrade), maar die ik in de VS heb opgepikt en dus origineel heeft gewerkt onder het AM/PM-systeem. Maar ook daar loopt het niet fout, nadat ik het omzet in het 24-uurs-systeem.
ppl schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 02:40:
*zucht* bij deze trek ik al mijn opmerkingen over Gatekeeper in... Ik denk leuk iets met Freemind of yEd te kunnen doen dus ik die downloaden en installeren. Helaas, mijn ML versie vindt dat ze damaged zijn. Ik op mijn ML vm geprobeerd met de stock installatie en jawel, daar werkte het zonder gedoe. Wat met java lopen klootviolen aangezien beiden daar op leunen maar helaas geen verschil. Ik zat al aan Filevault te denken totdat ik bij wat search results redelijk vaak Gatekeeper tegen kwam. Die eens op "Anywhere" gezet en de error was ineens weg. Het bekende exclusion trucje (ctrl-klik -> open) werkt in dit geval totaal niet want ook dan krijg je de melding dat de app damaged is.

Dit lijkt me in ieder geval een bug want a. hij moet bij blokkade van Gatekeeper niet gaan roepen dat het damaged is maar dat ie 'm blokkeert, b. het werkt in een stock ML installatie in mijn vm waar Gatekeeper op dezelfde setting staat als ik op de Mac met problemen had en c. die exclusion werkt niet. Helaas is het geen bug maar precies zoals het hoort. Apple legt het hier uit: Mountain Lion: About Gatekeeper. Gelukkig blijven de apps na het weer inschakelen van de standaard Gatekeeper setting werken...tot dusver. Blijf ik het alleen vreemd vinden dat het in mijn vm wel gewoon werkte. Early adaptor perikelen zullen we het maar noemen dan :?
Hij blijft werken omdat je de applicaties al gestart hebt en dus zijn gewhitelist voor Gatekeeper. Ook al is Gatekeeper niet ingeschakeld, het wordt wel bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 15:07

n8n

meer mensen last van Java dat om het half uur vraagt het te downloaden? Heb online gekeken en daar werd gesuggereerd dat het aan de facebook videochat plug-in kon liggen dus die heb ik verwijderd. Nu is het geval dat de vraag nog steeds te pas en te onpas verschijnt. Weet iemand hier of en hoe je kan achterhalen welke app de boosdoener is? Zover ik weet gebruik ik namelijk geen apps die Java vereisen (vrijwel alles uit de App store).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:41
n8n schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:55:
meer mensen last van Java dat om het half uur vraagt het te downloaden? Heb online gekeken en daar werd gesuggereerd dat het aan de facebook videochat plug-in kon liggen dus die heb ik verwijderd. Nu is het geval dat de vraag nog steeds te pas en te onpas verschijnt. Weet iemand hier of en hoe je kan achterhalen welke app de boosdoener is? Zover ik weet gebruik ik namelijk geen apps die Java vereisen (vrijwel alles uit de App store).
Bezoek je een internet pagina waar zich een Java applet op bevind? Java uitschakelen in je browser kan helpen (in Safari staat het default uit, FF & Chrome weet ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 15:07

n8n

Ik gebruik Safari. Heb java zojuist uitgeschakeld in Safari, zien of het helpt.dankjewel

[ Voor 6% gewijzigd door n8n op 01-08-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
lo3k schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:59:
Heej net een 2e ML up-to-date code ontvangen...
Foutje Apple? ;)

(ik had het aanvraag form 2x ingevuld vorige week nadat de 1e aanvraag 3 dagen duurde en ik nog niks gehoord had)

Maar een vriend blij mee maken dan :)
Ik ook, maar de 2e code is identiek aan de eerste.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
me_mrtn schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:01:
Ja, hoe het AM/PM-systeem werkt, dat vat ik wel.
Waarom vul je dan in hemelsnaam een tijd in die alleen maar in het 24-uursformaat voorkomt? Dat is niet testen op de bug. Hij ontstaat nou net wanneer je een tijdstip gebruikt wat zowel in am/pm als in 24-uursformaat voorkomt zoals eerder genoemde 6 uur. Alle getallen groter dan 12 hebben geen zin.
Waar het bij mij fout loopt, is waarom Calendar/Agenda überhaupt op de AM/PM-systemen werkt, terwijl je als Nederlander daar geen fluit mee te maken hebt. Ik heb nog een oude MacBook liggen die nog op de originele installatie loopt (wel geupgrade), maar die ik in de VS heb opgepikt en dus origineel heeft gewerkt onder het AM/PM-systeem. Maar ook daar loopt het niet fout, nadat ik het omzet in het 24-uurs-systeem.
Dat is dus nou exact het probleem: het hoort niet met am/pm te werken maar datgene wat je in de Region settings hebt ingesteld te gebruiken. Dat doet het al een hele tijd niet (reproduceerbaar op diverse Macs met Lion en Mountain Lion) en is gewoon een dikke bug. De workaround is gebruik maken van de am/pm notatie en dat is lastig als je dat systeem niet gewoon bent.
Hij blijft werken omdat je de applicaties al gestart hebt en dus zijn gewhitelist voor Gatekeeper. Ook al is Gatekeeper niet ingeschakeld, het wordt wel bijgehouden.
Hier ging het dan ook niet om apps die al gestart zijn maar om een nieuwe app. De melding die je krijgt is totaal niet te rijmen met Gatekeeper maar juist met een corrupted download. Dat is de gebruiker op het verkeerde spoor zetten. Daarnaast werkt de standaard whitelist methodiek niet voor deze melding. De enige remedie is om tijdelijk even de boel op Anywhere te zetten, app te installeren en eenmalig te starten. Daarna onthoud hij inderdaad dat de app in orde is en kun je de Gatekeeper setting terugzetten.

Het probleem waar ik echter tegenaan loop is dat hij dit niet consistent doet. Op de ene installatie weigert Gatekeeper hem, op de andere doet ie er niks mee. Dat is een bug en imo is de melding die je krijgt ook een bug omdat er niet bij wordt vermeld dat Gatekeeper 'm blokkeert.

Het helpt als je voor je ergens op reageert uberhaupt moeite doet en iemand z'n reactie leest. Uit je reply kan ik opmaken dat je dat helemaal niet gedaan hebt. Kijk eens naar de link die ik mee heb gestuurd bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:19

Underworld

+1 Inzichtvol

Gebruikt er hier iemand Air Display (maar dan van Mac naar Mac?) Nadat ik Air Display heb uitgeschakeld krijg ik een grijs bureaublad erbij (het grijze venster wat je ziet als je Mission Control opent) die ik ook niet kan verwijderen. Lijkt mij een bug van Berg Leeuw. Vroeg me af of meerdere dit al gehad hadden of bij andere applicaties.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
ppl schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:52:
[...]

Waarom vul je dan in hemelsnaam een tijd in die alleen maar in het 24-uursformaat voorkomt? Dat is niet testen op de bug. Hij ontstaat nou net wanneer je een tijdstip gebruikt wat zowel in am/pm als in 24-uursformaat voorkomt zoals eerder genoemde 6 uur. Alle getallen groter dan 12 hebben geen zin.
Omdat ik het probleem van Jouke74 niet helemaal vatte toen en zoals ik het toen begreep, maakte het geen hol uit wat je invulde, omdat iCal/Calendar gewoon AM/PM-tijden alleen aanhield.
[...]

Dat is dus nou exact het probleem: het hoort niet met am/pm te werken maar datgene wat je in de Region settings hebt ingesteld te gebruiken. Dat doet het al een hele tijd niet (reproduceerbaar op diverse Macs met Lion en Mountain Lion) en is gewoon een dikke bug. De workaround is gebruik maken van de am/pm notatie en dat is lastig als je dat systeem niet gewoon bent.
Ik heb er nog nooit van gehoord/last gehad.
[...]

Hier ging het dan ook niet om apps die al gestart zijn maar om een nieuwe app. De melding die je krijgt is totaal niet te rijmen met Gatekeeper maar juist met een corrupted download. Dat is de gebruiker op het verkeerde spoor zetten. Daarnaast werkt de standaard whitelist methodiek niet voor deze melding. De enige remedie is om tijdelijk even de boel op Anywhere te zetten, app te installeren en eenmalig te starten. Daarna onthoud hij inderdaad dat de app in orde is en kun je de Gatekeeper setting terugzetten.

Het probleem waar ik echter tegenaan loop is dat hij dit niet consistent doet. Op de ene installatie weigert Gatekeeper hem, op de andere doet ie er niks mee. Dat is een bug en imo is de melding die je krijgt ook een bug omdat er niet bij wordt vermeld dat Gatekeeper 'm blokkeert.

Het helpt als je voor je ergens op reageert uberhaupt moeite doet en iemand z'n reactie leest. Uit je reply kan ik opmaken dat je dat helemaal niet gedaan hebt. Kijk eens naar de link die ik mee heb gestuurd bijvoorbeeld...
Dim eens even met die beschuldigingen. Ik heb je reactie wel gelezen, maar ik zet niet bij elke post een heel epistel neer. Waar ik op doelde was het feit dat als je Gatekeeper uitzet, de whitelist wordt bijgehouden. Precies zoals je herhaalt en had kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:22
ymoona schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 19:54:
Ik heb sinds de upgrade dat mijn contacts zijn verdwenen uit mijn contacten. Hoe ik ook probeer, mijn contacten zijn verdwenen en komen niet meer terug. Ik heb geconfigureerd zoals: http://www.lukefitzgerald...-google-in-mountain-lion/ Maar zie mijn contacten niet meer, zoals dat wel zag onder SL
Iemand hier geen last van? Zal het komen omdat ik google apps for domain gebruik?
Ik heb van het weekend ook mijn iMac geupdated. Deze wil ook geen contacten meer syncen. Zelfde domain ander adres.

Ook last van https://discussions.apple.com/message/19052013#19052013
Steeds vallen mijn windows shares om als ik er veel data heen kopieer.

Irritante upgrade tot nu toe. Voegt te weinig toe om de bugs te rechtvaardigen...

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen weet iemand hoe je updates voor LM kan negeren? Er staan nl weer een heel pakket aan Emily en Ellen voice updates klaar in de App store waar ik totaal geen behoefte aan heb en die GIG kan ik wel ergens anders aan besteden.

In de oude methode kon je makkelijk dit soort updates onzichtbaar maken maar hoe doe je dit in de App store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:00:
Mensen weet iemand hoe je updates voor LM kan negeren? Er staan nl weer een heel pakket aan Emily en Ellen voice updates klaar in de App store waar ik totaal geen behoefte aan heb en die GIG kan ik wel ergens anders aan besteden.

In de oude methode kon je makkelijk dit soort updates onzichtbaar maken maar hoe doe je dit in de App store?
Vreemd ik krijg die updates gelukkig (nog) niet :9, ik snap de overgang naar de AppStore wel, alles op één plaats maar ik kan nu ook niet meer vinden waar de geïnstalleerde updates staan, vroeger zag je daar nog een lijstje van. Of staat dat nu ook ergens anders?

@Benito100, Oh ik weet het misschien al, in Systeemvoorkeuren:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.osxdaily.com/wp-content/uploads/2012/07/stop-automatic-app-downloads-updates.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Underworld op 01-08-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:05:
[...]

Vreemd ik krijg die updates gelukkig (nog) niet :9, ik snap de overgang naar de AppStore wel, alles op één plaats maar ik kan nu ook niet meer vinden waar de geïnstalleerde updates staan, vroeger zag je daar nog een lijstje van. Of staat dat nu ook ergens anders?

@Benito100, Oh ik weet het misschien al, in Systeemvoorkeuren:
[afbeelding]
Voornaamste reden van die app store is illegale software tegen te gaan daar mis je nu dan alle updates van. Vreemd dat jij die voice updates nog niet hebt ik heb ze er al een dikke week in staan.

Edit: nee dat zijn de voorkeuren mbt automatisch binnenhalen en installen. Hij laat nu die voices zien en bijvoorbeeld updates voor iphoto en imovie.... maar die voices mot ik niet hebben nie.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:16:
[...]

Voornaamste reden van die app store is illegale software tegen te gaan daar mis je nu dan alle updates van. Vreemd dat jij die voice updates nog niet hebt ik heb ze er al een dikke week in staan.

Edit: nee dat zijn de voorkeuren mbt automatisch binnenhalen en installen. Hij laat nu die voices zien en bijvoorbeeld updates voor iphoto en imovie.... maar die voices mot ik niet hebben nie.
Hebben losse apps nu dan geen auro-update feature meer dan? Denk aan VLC, Transmission, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smultie schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:22:
[...]

Hebben losse apps nu dan geen auro-update feature meer dan? Denk aan VLC, Transmission, etc.
Dat zijn geen Apple apps. Final Cut pro, Aperture etc ben je nu punked met illegale zooi op je Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Laatst online: 09:22
Hier meer problemen met google contacs sync: https://productforums.goo...#!topic/gmail/uL0qOcEoWnE

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Threster be
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02:19

Threster be

Do or do not, there is no try

Ik heb sinds de install van ML geen audio meer op mijn mac. Het opstartgeluid is er wel, maar daarna niets meer. Volumeregeling is grijs, zie onderstaande afbeelding. Het vreemde is dat ik in VLC wel geluid heb, in eender welke andere app (itunes, chrome...) niet. Wie kan me helpen? 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.driesbeyens.be/dump/audiooutput.jpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Threster be schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:34:
Ik heb sinds de install van ML geen audio meer op mijn mac. Het opstartgeluid is er wel, maar daarna niets meer. Volumeregeling is grijs, zie onderstaande afbeelding. Het vreemde is dat ik in VLC wel geluid heb, in eender welke andere app (itunes, chrome...) niet. Wie kan me helpen? 8)7
Ik zou even checken of alles onder Utilities -> Audio MIDI Setup wel goed staat (Sorry ik weet niet hoe dit heet op de Nederlandse versie).

Toen ik problemen had met mijn geluid stond er daar iets verkeerd. Je kan daar namelijk per channel (links/rechts) het volume regelen, en het kan ook zijn dat je uitgang niet op 44.1kHz staat.

Ik heb even een screenshot gemaakt van hoe het hoort te staan (alleen hoe hard je je master volume wil hebben moet je zelf weten natuurlijk). Tweede screenshot is van 'Configure Speakers'.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eR55hTmSPiAtwFkybTX3JSdn/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/89zvsTomwPjPSr6dPclnKSR7/full.png

[ Voor 27% gewijzigd door GekkePrutser op 01-08-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Threster be

Threster be

GekkePrutser schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:39:
[...]

Ik zou even checken of alles onder Utilities -> Audio MIDI Setup wel goed staat (Sorry ik weet niet hoe dit heet op de Nederlandse versie).

Toen ik problemen had met mijn geluid stond er daar iets verkeerd. Je kan daar namelijk per channel (links/rechts) het volume regelen, en het kan ook zijn dat je uitgang niet op 44.1kHz staat.

Ik heb even een screenshot gemaakt van hoe het hoort te staan (alleen hoe hard je je master volume wil hebben moet je zelf weten natuurlijk). Tweede screenshot is van 'Configure Speakers'.
Ik heb het even nagekeken, als ik bij configure speakers op de aparte luidsprekers klik, klinkt er wel ruis. Dus ze zijn zeker niet stuk ;)
In het algemeen venster is de master wel grijs, zoals op onderstaand beeld.

Afbeeldingslocatie: http://driesbeyens.be/dump/audioconfig.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Threster be schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:53:
[...]
Ik heb het even nagekeken, als ik bij configure speakers op de aparte luidsprekers klik, klinkt er wel ruis. Dus ze zijn zeker niet stuk ;)
In het algemeen venster is de master wel grijs, zoals op onderstaand beeld.

[afbeelding]
Vreemd, bij jou zijn de 2 afzonderlijke uitgangen weer niet grijs, zoals ze bij mij wel zijn.

Als je rechts-klikt (of control-klikt) op "Ingebouwde uitgang" links, krijg je dan de optie "Use this device for sound output" of iets dergelijks te zien? Bij mij staat er nog een speakertje achter namelijk, om te laten zien dat ik die gebruik. (En een finder icoontje voor sound effects) Anders zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is bij mij hetzelfde.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:03
[...]

Heb een niet zo echte Aperture draaien en die kon ik gewoon via de App Store updaten en daarna gebruiken...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 07:15
Ik kan het volgende bevestigen:

- Airplay Mirroring werkt wanneer er 20GB vanaf een NAS naar de iMac gestreamd worden om vervolgens het beeld te mirroren! HALLELUIA!
- Potje Fifa12 ook geen probleem. Chapeau Apple. Jullie hebben zojuist de beste mediaplayer gecreëerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 11:01

itlee

Gas erop!

mogelijk probleempje gevonden:

Synology dsm 4.0.2228 build, icm moutain lion. AFP shares kan je wel username en password invullen maar je kan niet meer connecten met de share.

dus appeltje K: afp://ipadres/share
(username: password)
(foutmelding scherm: Er heeft zich een probleem voorgedaan bij de verbinding met de server 'ipadres' share bestaat niet bla bla,...

ik zal is een ticket inschieten bij synology....

let wel; smb://ip/share werkt wel. dus zal wel iets in het afp protocol zitten bij synology. heb dit ook al gehad bij qnap (laatste build.) en dat was met Lion.....(niet eens met moutain lion)

[ Voor 18% gewijzigd door itlee op 02-08-2012 10:01 . Reden: tekst toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

itlee schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:00:
mogelijk probleempje gevonden:

Synology dsm 4.0.2228 build, icm moutain lion. AFP shares kan je wel username en password invullen maar je kan niet meer connecten met de share.

dus appeltje K: afp://ipadres/share
(username: password)
(foutmelding scherm: Er heeft zich een probleem voorgedaan bij de verbinding met de server 'ipadres' share bestaat niet bla bla,...

ik zal is een ticket inschieten bij synology....

let wel; smb://ip/share werkt wel. dus zal wel iets in het afp protocol zitten bij synology. heb dit ook al gehad bij qnap (laatste build.) en dat was met Lion.....(niet eens met moutain lion)
Ik draai Synology DSM 4.0 2233 build icm Mountain Lion en ik ondervind geen problemen (en ik gebruik het erg vaak). Dit op een DS 212J en een Retina MBP en een Mac Mini 2011. :)

En ja ik gebruik AFP en niet SMB. :)

[ Voor 2% gewijzigd door Step op 02-08-2012 10:04 . Reden: Toevoeging dat ik ook AFP gebruik ]

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Threster be schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:34:

..
Ik had hetzelfde, maar na even mijn macbook pro uitgezet te hebben en weer aangezet werkte het weer als vanouds. Herstarten hielp niet overigens.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Anders even het proces coreaudiod force quitten.
Dit hielp mij in ieder geval bij soortgelijke problemen bij OSX 10.7.x

[ Voor 42% gewijzigd door Smultie op 02-08-2012 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

mikevdzanden schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:21:
Ik kan het volgende bevestigen:

- Airplay Mirroring werkt wanneer er 20GB vanaf een NAS naar de iMac gestreamd worden om vervolgens het beeld te mirroren! HALLELUIA!
- Potje Fifa12 ook geen probleem. Chapeau Apple. Jullie hebben zojuist de beste mediaplayer gecreëerd!
Gaaf! Helemaal geen vertraging dan? Als dat zo is ga ik ook een Apple TV aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuz schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 07:04:
[...]

Heb een niet zo echte Aperture draaien en die kon ik gewoon via de App Store updaten en daarna gebruiken...
Dat komt misschien omdat Aperture op naam geregistreerd staat..bij jou dus middels een crack en bijvoorbeeld Final Cut Pro niet. Het is idd wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
TheAshcat schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:39:
[...]

Gaaf! Helemaal geen vertraging dan? Als dat zo is ga ik ook een Apple TV aanschaffen :)
Als ik een 720p MKV'tje via een SMB in VLC afspeel via AirPlay werkt het nog niet helemaal soepel op een Air 2011. Dit via een WRT610n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:40
Ik las dat hier nog iemand last had van een password protected PDF. Weet iemand daar het wachtwoord al van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
superbig91 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:52:
Ik las dat hier nog iemand last had van een password protected PDF. Weet iemand daar het wachtwoord al van?
Nee, want die krijg je in een ander mailtje toegestuurd.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Ik ben ook zeer tevreden over ML. Niet revolutionair, maar wel stukken sneller en smoother. Waar ik voorheen soms wat haperingen had (Safari, iTunes, uit Sleep halen). Had codes/PDF's afgelopen weekend binnen een dag.

Ik dacht dat iOS6 nodig was om iMessage van iPhone en Macbook te kunnen syncen, maar dat werkt nu al zie ik. Hele chat vanaf alle apparaten is op alle apparaten (iPhone 4s, iPad 2, MacBook Pro) zichtbaar en wordt steeds gesynct.

[ Voor 15% gewijzigd door Jo-re-mi op 02-08-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

me_mrtn schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:47:
[...]

Als ik een 720p MKV'tje via een SMB in VLC afspeel via AirPlay werkt het nog niet helemaal soepel op een Air 2011. Dit via een WRT610n.
Hmm jammer, iemand nog andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:40
TheAshcat schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:59:
[...]

Dat werkt hier inderdaad ook niet goed... Kan aan mijn WIFI liggen (die heeft al moeite met 2 MB/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Heb zojuist Mountain Lion ook geinstalleerd op mijn VMware vSphere server. Werkt prima, maar grafische drivers zijn duidelijk nog niet helemaal lekker.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

In hoeverre heeft het zin om deze stappen uit te voeren onder ML?

http://linuxtoosx.blogspo...x-for-ssd-drives.html?m=1

Ze zijn bedoeld om je SSD langer mee te laten gaan.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
CrashOne schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:28:

14.3%

[ontopic]
Het verlaagt met name het aantal schrijfacties op de schijf. Hoe minder er wordt geschreven, hoe langer de schijf meegaat. Hoeveel precies is koffiedik kijken.
[/ontopic]

Spotlight disablen is wel een flinke aderlating wat mij betreft hoor. De overige acties heb ik allemaal bij het installeren van m'n SSD anderhalf jaar geleden ingesteld.

[ Voor 35% gewijzigd door Smultie op 02-08-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit

Aangezien de prijzen van de SSD's dusdanig snel afnemen lijkt het me onnodig om hier aandacht aan te besteden. Zelfs de SSD's van de MBA en rMBP zijn te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
[...]

Betreft wel een ATV2 en het feit dat die MKV al van een andere schijf draadloos naar m'n MacBook gaat om dan weer draadloos te worden verzonden naar de ATV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het ligt er een beetje aan wat voor router je er tussen hebt zitten, en ook de laptop hardware.
Volgens Engadget ( Link ) heb je in ieder geval minstens 2011 spul nodig om het vloeiend te kunnen draaien.
Bij mij draait het ook soepeltjes, Youtube, Spotify etc probleemloos, echter een 1080p film is niet echt een aanrader, er blijft een kleine lag inzitten. Spelletjes geen idee, lijkt me dat je door WiFi altijd een lag zal blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:09:
[...]

Het ligt er een beetje aan wat voor router je er tussen hebt zitten, en ook de laptop hardware.
Volgens Engadget ( Link ) heb je in ieder geval minstens 2011 spul nodig om het vloeiend te kunnen draaien.
Bij mij draait het ook soepeltjes, Youtube, Spotify etc probleemloos, echter een 1080p film is niet echt een aanrader, er blijft een kleine lag inzitten. Spelletjes geen idee, lijkt me dat je door WiFi altijd een lag zal blijven houden.
Alleen modellen vanaf 2011 hebben ondersteuning voor Intel QuickSync en dus AirPlay Mirroring. Een andere optie voor Mac's die het niet ondersteunen is AirParrot, maar dat verhoogt het CPU-gebruik enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 19:55
Zijn er meer mensen waarbij de batterijduur minder is geworden na de update. Ook viel het me net op dat de mogelijkheid weg is om de batterijtijd naast het icoon te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Kan iemand voor mij het volgende testen:

Als ik een mail binnenkrijg via gmail in de mail.app dan verschijnt deze netjes in het notification center aan de rechterkant van het scherm. Echter als ik een mail via mijn iCloud-mail (naam@me.com) binnenkrijg in de mail.app verschijnt hij niet in notification center.

Is dit bij jullie ook zo?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funk-e schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:50:

Als ik een mail binnenkrijg via gmail in de mail.app dan verschijnt deze netjes in het notification center aan de rechterkant van het scherm. Echter als ik een mail via mijn iCloud-mail (naam@me.com) binnenkrijg in de mail.app verschijnt hij niet in notification center.

yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
funk-e schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:50:

Dat komt omdat het me.com adres in de 'ik-contactkaart' staat. Mailtje die ML detecteert als 'naar jezelf' worden niet getoond. Op zich wel iets voor te zeggen, maar dan moeten ze het ook in iOS6 doen anders wordt het verwarrend (net zoals de eerdere discussie over Safari en bijlagen die ik niet opnieuw ga oprakelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

Het merendeel van dat lijstje heeft geen enkele zin onder geen enkel OS. Een ssd koop je om de snelheid en dingen als swap, sleepimages en Spotlight hebben grote voordeel bij snelle storage zoals een ssd. De kans dat je ssd defect gaat door geheugencellen die aan het eind van hun Latijn zijn is heel wat kleiner dan de kans dat je ssd defect gaat door een defecte controller of ander onderdeel van je ssd.

Het uitzetten van de sleepimage zorgt dat je Mac sneller in slaapstand gaat en je hebt wat meer schijfruimte.
Het uitzetten van de SMS voorkomt in sommige gevallen een conflict met de ssd wat zich vaak uit in een wat stotterend systeem (volgens mij komt dat inmiddels niet meer voor).
Uitzetten van Spotlight levert meer nadelen dan voordelen op en dat noatime is totaal niet merkbaar.

Beste advies wat iemand je kan geven: ssd gebruiken als een hdd en genieten van de snelheid. Vooral geen rare toeren doen als continu benchmarken en allerlei rare "tweaks" gaan uitvoeren want dat is pure verspilling van je tijd en energie. Apple doet ook niks met haar eigen ssd's, waarom zou dat nou toch zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:23
Dafuq, start net m'n mac mini op, open safari en ik heb eens een 'mystart' startpagina? Wtf, waar komt dat vandaan.

edit: vanmorgen 'fastest free youtube downloader' geinstalleerd.
Niet doen dus... uninstall.

[ Voor 29% gewijzigd door SquareOne op 02-08-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb nog steeds met het probleem dat mijn iMac (eind 2009) standaard crashed als ik hem in de sluimer/sleep stand zet. Gek genoeg komt dit niet voor als ik vooraf m'n bluetooth toetsenbord en magic mouse uitschakel, dus hier zal het ongetwijfeld mee te maken hebben. Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fliqlo werkt niet meer onder Mountain Lion, iemand tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Foxl schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:06:
Ik heb nog steeds met het probleem dat mijn iMac (eind 2009) standaard crashed als ik hem in de sluimer/sleep stand zet. Gek genoeg komt dit niet voor als ik vooraf m'n bluetooth toetsenbord en magic mouse uitschakel, dus hier zal het ongetwijfeld mee te maken hebben. Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Mocht er toch nog iemand hetzelfde probleem hebben, zojuist de oplossing gevonden:
We have more information. The above description is accurate if you have this option enabled on your Mac: Allow Bluetooth Devices To Wake Your Computer. It’s on by default. If you turn that option off (in System Preferences > Bluetooth > Advanced), the system will kernel panic even if you don’t turn off the Bluetooth devices.
So if the above workaround isn’t effective for you, make sure this option is turned on.
Ik had "Sta toe dat Bluetooth-apparaten deze computer uit de sluimerstand halen" uitgeschakeld, nu deze weer aan staat crasht m'n mac niet meer in de sluimerstand.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Even een vraag voor de mensen met de MBA 2010 (13", 4gb) die Mountain Lion ook hebben geinstalleerd: bij mij is de battery life toch wel een stuk naar beneden gegaan, met licht browsen en scherm op 50% schat de laptop nu het 6 uur en 30 minuten uit te houden. Onder deze omstandigheden haalde ik onder Lion toch wel zo'n 8 uur. Ik kom ook ergere verhalen tegen van battery life die ineens per minuuut 2-3% daalt, zo erg is het hier niet maar is er ook iemand dezelfde ervaringen?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Iemand enig idee hoe ik mijn WiFi uit monitoring mode krijg?

Afbeeldingslocatie: http://agosto.nl/dir/dump/Screen%20Shot%202012-08-03%20at%2004.19.07.png

Rebooten heeft geholpen :)

[ Voor 8% gewijzigd door MoietyMe op 03-08-2012 04:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 21:13

Maverick2001

Never look back

Maverick2001 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:08:
Ik heb in mail verschillende account met verschillende handtekeningen.

Nu merk ik dat ik bij het wisselen van mijn standaard account naar een andere account de handtekening van de standaard account blijft staan en daaronder de andere handtekening wordt weergegeven,.

Bij Lion had ik hier geen last van. Iemand anders ook deze ervaring? Ik kan het ook niet vinden bij de instellingen.
Iemand hier nog een oplossing voor gevonden?

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanouk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:12
Ik heb een Macbook eind 2009, kom van Snow Leopard via Lion nu bij Mountian Lion. En nu merk ik ook dat de accu in Mountain Lion in anderhalf uur zo'n 35% verbruikt met alleen wat surfen en scherm op 45%. Ik heb telefonisch contact gehad met Apple en e.a. doorlopen aan instellingen, batterij gegevens, activiteiten weergave enz. Alles normaal. Enige verdere geadviseerde actie is een clean install. Jammer want én veel werk én m'n Macbook loopt net ze lekker...... Iemand enige andere suggestie? Of heeft iemand met een clean install een zelfde probleem met snel leeglopende accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 13:49
GS2K1 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:06:
Hmm... na de update naar Mountain Lion op mijn Retina Macbook Pro krijg ik geen signaal meer op m'n 24" LED Cinema Display. Power geeft ie gewoon nog wel door, maar beeld blijft zwart (usb ook niet). Heb nog wat getest met mijn vorige Macbook Pro, maar daar krijg ik nog gewoon beeld mee...

Als ik de mini-displayport kabel in m'n RMPB stop komt er wel even het blauwe scherm, maar er gebeurd verder niets. Als ik mijn laptop reboot krijg ik op mijn RMBP die grijze pattern achtergrond, dus hij gebruikt dan eigenlijk wel de LED Cinema Display, maar het beeld blijft daarop zwart...

PRAM reset e.d werkt niet :|

Iemand een idee?
Vandaag werkte het opeens... beetje raar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Threster be

Threster be

Smultie schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:31:
Anders even het proces coreaudiod force quitten.
Dit hielp mij in ieder geval bij soortgelijke problemen bij OSX 10.7.x
Dat fixt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:31:
Fliqlo werkt niet meer onder Mountain Lion, iemand tips??
Dat vroeg ik me ook af, ik zit nu ook in screensaver-limbo. ik heb van ellende "word of the day" maar actief. :/

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

[...]

Dat dacht ik dus eerst ook, gezien dat bij iOS wel het geval is...
Totdat ik gewoon updates van iPhoto, Keynote, Pages en Numbers binnenkreeg in ML, die ik voor mijn nieuwe MBA'12 nog niet legaal had (of wel, want zou kunnen dat ze op mijn Snow Leopard Dvd staan, maar ik gebruikte altijd een dmg gedownload van een torrentwebsite).
Sluuz schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 07:04:
[...]

Zelfde verhaal dus.
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:43:
[...]

Dat komt misschien omdat Aperture op naam geregistreerd staat..bij jou dus middels een crack en bijvoorbeeld Final Cut Pro niet. Het is idd wel vreemd.
Ik denk niet dat dit de insteek van Apple is geweest, je kan de updates immers ook gewoon downloaden van de support pagina. Het is wel zo dat je de programma's (indien aangeschaft of mee gekregen bij een nieuwe computer) gewoon kan downloaden wat imho een groot voordeel is.
Ik denk persoonlijk dat Apple het geen reet interesseert dat ze inkomsten missen door dat kleine aandeel dat de programma's van internet af haalt die toch een computer gebruikt van Apple, die al dan niet voorgaande versies ook bij het systeem legaal hebben gekregen. Een ander verhaal is iWork, Apperture, FinalCutPro maar goed die update ie dus ook gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:03
Final Cut Pro update hij bij mij dan weer niet :) Dus heb die laatst gewoon aangeschaft. Aperture inmiddels ook btw voordat de moraalridders langskomen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickertsnaak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Vandaag een clean install gedaan van ML op m'n Mid 2012 Macbook Pro. Als ik nu via Safari naar Youtube ga, laadt ie ongeveer 90% van de filmpjes niet. Er staat dat de video niet beschikbaar is.. Meer dit probleem na een clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:50
rickertsnaak schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 18:49:
Vandaag een clean install gedaan van ML op m'n Mid 2012 Macbook Pro. Als ik nu via Safari naar Youtube ga, laadt ie ongeveer 90% van de filmpjes niet. Er staat dat de video niet beschikbaar is.. Meer dit probleem na een clean install?
Dat is normaal je hebt nl nog geen flash geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:59

World Citizen

FreeReef.nl

En ik kreeg net mijn allereeste GSOD in ML (allereerste ooit sinds mijn overstap 3 jaar geleden.)

Speelde Portals 2 alles legaal en origineel...

Na de verplichte herstart krijg ik 2 meldingen waarin IK blijkbaar mijn computer heb gerestart... "You restarted..."

:|, Ik.... :F

[ Voor 11% gewijzigd door World Citizen op 03-08-2012 21:04 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, jij. De computer liep alleen maar vast. Het rebooten deed jij.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyrusOne schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 21:02:
[...]

Ik had dat vanmorgen ook. Bleek nog versie 11.4.zoveel te hebben, dus even de nieuwste versie (11.5) er overheen gezet. Daarna werkte het de hele dag feilloos.
Citrix heeft deze week een 11.6 eruit gegooid en deze lijkt uitstekend te werken. Fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

CyBeR schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 21:56:
Ja, jij. De computer liep alleen maar vast. Het rebooten deed jij.
Nee, want ik kreeg een grijs scherm waarin stond dat hij na X seconden ging rebooten...

GSOD aka Green screen of death...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Een grijs scherm dat groen is..ja ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit :P

Dat grijze scherm is vaak een kernel panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 21:37
World Citizen schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 23:09:
[...]

Nee, want ik kreeg een grijs scherm waarin stond dat hij na X seconden ging rebooten...

GSOD aka Green screen of death...
Green or Grey, het is idd een kernel panic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bon..iedereen heeft dus wel iets over ML en ik dus ook: Ik heb 'm niet gekocht
daar het te weinig interessante dingen heeft die een upgrade rechtvaardigen.
SF 6.0 is leuk maar dat is het dan voor mij. Blijf lekker bij mijn huidige OSX
worden mijn Mac's verder ook niet meer belast. (elk nieuw OSX vergt meer
van je machine) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou niet willen zeggen dat het meer vergt van je machine. Laat ik het anders zeggen, mijn systeem is erop vooruit gegaan met ML in snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:01

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 10:47:
Bon..iedereen heeft dus wel iets over ML en ik dus ook: Ik heb 'm niet gekocht
daar het te weinig interessante dingen heeft die een upgrade rechtvaardigen.
SF 6.0 is leuk maar dat is het dan voor mij. Blijf lekker bij mijn huidige OSX
van je machine) 8)
Bizar genoeg lijkt dat bij ML anders te zijn. In ons huishouden (3 Macbook Pro's, 2008, early 2011 en late 2011) voelt het OS op alle computers veel sneller aan.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 10:47:
Blijf lekker bij mijn huidige OSX
van je machine) 8)
Je zit er ver naast. Alleen de behoorlijke snelheidsboost is me die 16 euro al dik waard. Zowel thuis met een iMac 2011 met SSD, als met m'n machine op het werk (iMac 2009 met harddisk).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Ik ben deze week overgestapt van Windows naar OSX en heb alles goed draaien op mijn macbook. Een ding echter waar ik niet uit kom zo 1-2-3.
Ik heb een externe monitor aangesloten op de laptop en die staat achter mijn laptop. Ik heb dus 2 schermen actief. Laptop werk ik op en het 2e scherm hangt er boven. Nu heb ik in de settings ook gezet dat het 2e scherm boven mijn laptop scherm hangt en dat werkt goed. Alleen, het lukt me niet om een programma dan van het ene scherm naar het andere te slepen. Dat lukt me alleen als ik de monitor in de settings links of rechts zet. Hoe doe ik dat?
2e vraag. Als ik dan een applicatie op de andere monitor heb staan, dan blijft het menu op de 1e monitor staan. ik zou graag de menu balk ook op de 2e monitor hebben met het menu van de actieve applicatie op die monitor.

Is dit simpel te doen of moet ik trukken uithalen?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Ik heb even gezocht en niet kunnen vinden excuses als het wel ergens staat.

Moet ik perse eerst Lion installeren op een Mac Mini en dan upgraden naar ML.
Of kan ik ook direct ML installeren.
Er staat nu alleen Windows op en ik zou graag direct een schone install van ML uitvoeren.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 14:16
Xanion schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:18:
Ik heb dus 2 schermen actief. Laptop werk ik op en het 2e scherm hangt er boven. Nu heb ik in de settings ook gezet dat het 2e scherm boven mijn laptop scherm hangt en dat werkt goed. Alleen, het lukt me niet om een programma dan van het ene scherm naar het andere te slepen. Dat lukt me alleen als ik de monitor in de settings links of rechts zet. Hoe doe ik dat?
Dit probleem heb ik inderdaad ook in Lion en Mountain Lion, iemand die hier een fix voor weet?
Bij sommige programmas lukt het wel om "naar boven" te slepen andere niet (de meeste niet), lijkt alsof ze blijven hangen tegen de balk vanboven op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
siskos schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:28:
[...]

Dit probleem heb ik inderdaad ook in Lion en Mountain Lion, iemand die hier een fix voor weet?
Bij sommige programmas lukt het wel om "naar boven" te slepen andere niet (de meeste niet), lijkt alsof ze blijven hangen tegen de balk vanboven op het scherm.
Ik ben al een stukje verder. Na het nodige Googlen erachter gekomen dat je de menubalk kunt slepen. Als je naar Settings-->Beeldschermen-->Rangschikking gaat zie je tussen de twee beeldschermen in een witte balk.
Niemand die volgens mij ooit snapt standaard dat dit je menubalk is, maar die kun je dus oppakken en naar je 2e monitor slepen.. 8)7
Dan kun je dus wel programma's omhoog slepen naar je andere monitor. Blijft natuurlijk het probleem dat je applicatie menu altijd op het bovenste scherm staat, ook als je app open staat op de onderste app. Maar goed, dit is al iets makkelijker werken.

Kom wel gelijk met de volgende vraag, want over multi-screen hebben ze bij Apple volgens mij echt niet goed nagedacht. Maar, is het mogelijk 2 apps tegelijkertijd full-screen te hebben??? Nu geeft het andere scherm dus altijd de grijze achtergrond. Is niet bepaald de reden waarom ik met 2 schermen wil werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Xanion schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:37:
[...]
Kom wel gelijk met de volgende vraag, want over multi-screen hebben ze bij Apple volgens mij echt niet goed nagedacht. Maar, is het mogelijk 2 apps tegelijkertijd full-screen te hebben??? Nu geeft het andere scherm dus altijd de grijze achtergrond. Is niet bepaald de reden waarom ik met 2 schermen wil werken...
Nee, dat is helaas nog steeds niet mogelijk. Ik snap het zelf ook niet :) Ik heb ook 2 schermen en zou ze ook willen kunnen gebruiken in full screen (of liefst 1 in full screen en dan op mijn andere de desktop). Ik heb er ook geen third-party tools voor gevonden. Ze hebben het in ML wel wat beter gemaakt, nu kan je het scherm kiezen, vroeger pakte hij altijd die met je Dock, dus wellicht dat ze het nog gaan verbeteren in een volgende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
GekkePrutser schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:49:
[...]

Nee, dat is helaas nog steeds niet mogelijk. Ik snap het zelf ook niet :) Ik heb ook 2 schermen en zou ze ook willen kunnen gebruiken in full screen (of liefst 1 in full screen en dan op mijn andere de desktop). Ik heb er ook geen third-party tools voor gevonden. Ze hebben het in ML wel wat beter gemaakt, nu kan je het scherm kiezen, vroeger pakte hij altijd die met je Dock, dus wellicht dat ze het nog gaan verbeteren in een volgende versie.
Idd, 1 scherm full-screen app en de andere gewoon je desktop. Dat zou ideaal zijn en zoals ik eigenlijk bedacht had :(
Het is wel even zoeken zeg, ben net echt een uur bezig geweest om mijn wifi printer toegevoegd te krijgen in ML om er na veel gepruts en gezoek dus achter te komen dat mijn firewall aan stond... Firewall uitgezet en het was gebeurd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Even een tip voor de mensen die een clean install willen doen en ze komen vanaf Lion.

Doe geen moeite met het maken van een sd of dvd.
Installeer gewoon mountain lion en boot vervolgens van de recovery HD. Formatteer je HD en laat de recovery assistent een schone kopie van ML downloaden. Installeren en voilà: een schone installatie.

let op: werkt niet op hele oude macs, maar mijn imac uit 2007 doet dit prima.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
funk-e schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:40:
Even een tip voor de mensen die een clean install willen doen en ze komen vanaf Lion.

Installeer gewoon mountain lion en boot vervolgens van de recovery HD. Formatteer je HD en laat de recovery assistent een schone kopie van ML downloaden. Installeren en voilà: een schone installatie.

Ja maar dan kan je de hele procedure 2x uitvoeren :) Beetje hetzelfde idee als bij de clean install van Windows 7 met de upgrade editie.

Ik wilde dit in eerste instantie ook doen, maar volgens mij moet je dan tijdens de recovery all data files van de Apple servers downloaden. Dat duurde me te lang.

[ Voor 10% gewijzigd door tarlitz op 04-08-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
tarlitz schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:42:
[...]

Ja maar dan kan je de hele procedure 2x uitvoeren :) Beetje hetzelfde idee als bij de clean install van Windows 7 met de upgrade editie.

Ik wilde dit in eerste instantie ook doen, maar volgens mij moet je dan tijdens de recovery all data files van de Apple servers downloaden. Dat duurde me te lang.
Misschien wel handig om erbij te vertellen dat ik een 100MB-glasvezelverbinding heb. Ik kan me voorstellen dat dit met een ADSL-lijntje wel erg lang duurt ;)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

funk-e schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:40:

Ik ben teruggestapt van Lion naar Snow Leopard van de USB stick en heb daar vervolgens Mountain Lion overheen gezet. Dat functioneert ook als clean install, hoewel ik het eigenlijk deed om Warcraft 3 te kunnen patchen naar de Intel architectuur ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
  • Laatst online: 22-12-2022
Hoi, ik heb weer een domme vraag.......

Als ik ML over lion ga installeren ben ik dan alles kwijt? Moet ik alle programma`s opnieuwe installeren?
Sorry maar dit is de eerste keer dat ik dit bij een mac ga doen.
Via google kom ik daar niet echt veel over te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:36
the tempter schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 14:46:
Hoi, ik heb weer een domme vraag.......

Als ik ML over lion ga installeren ben ik dan alles kwijt? Moet ik alle programma`s opnieuwe installeren?
Sorry maar dit is de eerste keer dat ik dit bij een mac ga doen.
Via google kom ik daar niet echt veel over te weten.
Je huidige Lion installatie wordt bijgewerkt naar Mountain Lion. Je zou niets kwijt moeten raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
Bedankt voor je reactie.
Maar ik kan werkelijk nergens vinden hoe dit werkt.
er staat alleen uitgelegd hoe je een clean install moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Heel simpel, koop Mountain Lion in de app-store. de rest wijst zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
Ok, ga ik doen.
Ik heb een code voor het up-to-date programma.
Vanavond dan maar meteen installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

the tempter schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 14:54:
Bedankt voor je reactie.
Maar ik kan werkelijk nergens vinden hoe dit werkt.
er staat alleen uitgelegd hoe je een clean install moet doen.
Eerst backuppen* dan gewoon Mountain Lion downloaden uit de App Store. Als die download klaar is, krijg je een schermpje waar je gewoon de stapjes moet volgen. Moeilijker dan dat is het niet. :)

*dit moet eigenlijk niet maar het is wel aan te raden ondanks dat er weinig kan fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Offtopic:

Amac shop eindhoven heuvel galerie heeft 10% korting op alle macs inclusief macbook pro retina :)Tot 5 uur :)

Vriend van me heeft die net opgepikt, nog genoeg retina's op voorraad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
Alleen 8GB modellen lijkt me?
Ach, de mijne komt maandag/dinsdag binnen. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

ppl schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 23:28:
Een grijs scherm dat groen is..ja ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit :P

Dat grijze scherm is vaak een kernel panic.
|:( |:( daar ging ik mis :)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Rivanov schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 16:02:
Alleen 8GB modellen lijkt me?
Ach, de mijne komt maandag/dinsdag binnen. :)
Alleen 8GB modellen ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 08:05

RnB

Het is me opgevallen dat ML een stuk meer geheugen gebruikt dan voorgaande versies. Zijn er mensen waarbij dit ook is opgevallen?

Nu vind ik het niet heel erg dat mijn geheugen gebruikt wordt, maar ik heb momenten gehad dat ie moest swappen en daar wordt ik niet vrolijk van. Dat heb ik op Lion nooit meegemaakt met 8GB werkgeheugen.

Safari is hierbij de grootste gebruiker (net als op Lion), maar ik heb het idee dat achtergrond processen ook een boel gebruiken (loginwindow is een keer 1,31GB geweest!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen_V
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 20:32
Ik merk niks van meer geheugen gebruik eerder nog minder eigenlijk. Safari is bij mij ook wel de grootste gebruiker maar ik heb geen last van swappen. MBP eind 2008 met 8 GB geheugen.

Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
alwaysleft schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 15:42:
Offtopic:

Amac shop eindhoven heuvel galerie heeft 10% korting op alle macs inclusief macbook pro retina :)Tot 5 uur :)

Vriend van me heeft die net opgepikt, nog genoeg retina's op voorraad :)
Die krengen zijn zo duur dat het niet bepaald een impuls aankoop is en ze de winkel uitvliegen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:23
RnB schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 17:17:
Het is me opgevallen dat ML een stuk meer geheugen gebruikt dan voorgaande versies. Zijn er mensen waarbij dit ook is opgevallen?

Nu vind ik het niet heel erg dat mijn geheugen gebruikt wordt, maar ik heb momenten gehad dat ie moest swappen en daar wordt ik niet vrolijk van. Dat heb ik op Lion nooit meegemaakt met 8GB werkgeheugen.

Safari is hierbij de grootste gebruiker (net als op Lion), maar ik heb het idee dat achtergrond processen ook een boel gebruiken (loginwindow is een keer 1,31GB geweest!).
Viel mij ook op. Had net een mac mini gekocht met 2GB maar dat werkte écht niet! Ondertussen zit er 8GB in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:38
Net voor het eerst in 6 jaar (!) gehad dat m'n MacBook opeens afsloot, opnieuw opstartte en de melding gaf:

'mac is onverwachts gestopt, druk op een toets om verder te gaan met opstarten of wacht x seconden'

Geen kernel panic of wat dan ook, maar dit was wel heel vreemd. Hij sloot overigens af na het laden van de een Flash pagina.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Wat betreft geheugen of korte accuduur. Tweakers weten toch ook best dat een in dit geval 10.8.1 een hoop zal oplossen? Gewoon wachten dus en geen paniek.

Verbaast me hoeveel onnodige bezorgdheid hier geplaatst wordt.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

THE_BASE schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 09:50:
Wat betreft geheugen of korte accuduur. Tweakers weten toch ook best dat een in dit geval 10.8.1 een hoop zal oplossen? Gewoon wachten dus en geen paniek.

Verbaast me hoeveel onnodige bezorgdheid hier geplaatst wordt.
Zonder die bezorgdheid had Apple ook geen enquete verstuurd naar alle mensen die hier last van hebben.
Zonder die bezorgdheid gaat Apple dus ook geen maatregelen ondernemen. ;)

Dus zo slecht is het helemaal niet; En misschien komen wij GoT's wel tot een goede (tijdelijke) oplossing.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:04
Een mindere accu duur is mij nog niet opgevallen, ik zal er eens op gaan letten al heb ik het gevoel dat dit ook weer een opgeklopt verhaal lijkt te worden.

Verder ben ik nog steeds erg tevreden met ML, snelheid is zichtbaar toegenomen. Ook safari is veel lijkt stabieler, nagenoeg geen beachballs meer. Dat was met Lion nog wel eens anders, soms tot frustraties aan toe. Enige wat me soms opvalt is dat pagina's met veel foto's half geladen lijken te worden als je te snel door de pagina scrolt.
Pagina: 1 ... 27 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.