[OS X Mountain Lion 10.8] Ervaring & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 35 Laatste
Acties:
  • 240.503 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Femme schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:39:
Volgens Analytics maakte 45 procent van de Mac-gebruikers op Tweakers.net gisteren al gebruik van Mountain Lion. De adoptie gaat dus razendsnel dankzij de lage prijs en het eenvoudige upgraden via de App Store.
Ik moet ook zeggen dat dit qua issues en performance de meeste smoothe OS upgrade is die ik heb meegemaakt, op MS-DOS upgrades na misschien :P Blijkbaar hebben ze de stripping/cleaning sinds Snow Leopard echt doorgezet om het geheel een stuk resourcevriendelijker te maken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Chris5488 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:44:
[...]

Zorgen dat TimeMachine zij icoontje in de menubalk bovenaan weergeeft.
Dan klik je daarop en kan je kiezen voor "Zoek op andere reservekopieschijven".
Kies dan je TimeMachine-backupschijf en TimeMachine zal deze gewoon verdergebruiken in plaats van compleet te wissen. Nu kan je je backup raadplegen :)
Mocht dit niet werken (ik heb hier ook problemen mee gehad) dan moet je eens op deze pagina kijken:
http://pondini.org/TM/B6.html

Hier staan ongeveer alle scenarios omschreven, en hoe je weer "verder" kunt met backuppen op een harddisk in plaats van je historie weggooien en opnieuw beginnen. Zelf had ik het probleem dat ik bij de configuratie van TM niet de vraag heb gekregen of ik mijn oude backups wilde behouden ("inherit"), en dit dus achteraf handmatig heb moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Volgens Analytics maakte 45 procent van de Mac-gebruikers op Tweakers.net gisteren al gebruik van Mountain Lion. De adoptie gaat dus razendsnel dankzij de lage prijs en het eenvoudige upgraden via de App Store.
Die cijfers zijn niet echt representatief, tenzij er maar een kleine 7 miljoen OSX gebruikers zijn, aangezien er volgens Apple 3 miljoen aankopen van ML gedaan zijn (http://www.apple.com/pr/l...ds-Top-Three-Million.html)
OMT zit op 11% (http://www.onemorething.n...er-verkocht-11-omt-is-om/)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

mataklap schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:32:
Ik heb ook ML draaien sinds twee dagen, goede update het maakt mijn air 2011 weer iets 'snappier' zoals sommigen ook zeggen.

Heb alleen 1 ergernis, die ik altijd al bij Mac OS X heb gehad. de Mail applicatie is verschrikkelijk traag. Altijd als ik mail heb weggeklikt en weer open dan duurt het 1-3 seconde voor dat ik een mailtje kan aanklikken of wat dan ook... Er staat dan boven in de window van Mail 'Inbox (XXXX Messages)' die langzaam per ongeveer 1000 berichten oploopt.. en aangezien ik er 15000 heb op m n computer duurt dit echt lang!
Heb je die traagheid ook op een systeem met een ssd? Ik heb 45.000 emails in mijn inbox in Thunderbird en dat draait gewoon snel (data staat wel op een ssd).

Weet ik in ieder geval dat ik niet moet proberen over te stappen op Mail.
Zer0 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:51:
[...]

Die cijfers zijn niet echt representatief, tenzij er maar een kleine 7 miljoen OSX gebruikers zijn, aangezien er volgens Apple 3 miljoen aankopen van ML gedaan zijn (http://www.apple.com/pr/l...ds-Top-Three-Million.html)
Het zal ongetwijfeld niet representatief zijn voor de gemiddelde Mac-gebruiker in Nederland, maar dan nog is het een indrukwekkend percentage. Het gaat immers om aanzienlijke aantallen, gisteren 270.000 visits waarvan ruim 34.500 door Mac-gebruikers. Daarvan zaten er ruim 15.500 op Mountain Lion.

Exact twee jaar geleden zat 46 procent van de Windows-gebruikers op Windows 7, negen maanden na de lancering van Windows 7. Mountain Lion haalt dat percentage bij ons in vier dagen.

[ Voor 5% gewijzigd door Femme op 30-07-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
[...]

:? Femme suggereert toch ook helemaal geen representatieve cijfers? Natuurlijk upgraden Tweakers sneller/eerder enz dan de doorsnee OSX gebruiker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:26

Bosmonster

*zucht*

jelle. schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:58:
[...]

:? Femme suggereert toch ook helemaal geen representatieve cijfers? Natuurlijk upgraden Tweakers sneller/eerder enz dan de doorsnee OSX gebruiker...
Dat doet ie wel. Hij suggereert namelijk dat het bevestigt dat de adoptie razendsnel verloopt. Maar dat is met deze set niet aantoonbaar. Maar goed, dat is wel miereneuken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:08

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik zou graag met mijn upgrade naar ML in 1x een clean install willen doen in plaats van een upgrade van lion af. Weet iemand of dit kan? Dit om te voorkomen dat ik straks een vinkje over het hoofd zie en de hele installatie 2x kan draaien

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Femme schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:57:
Het zal ongetwijfeld niet representatief zijn voor de gemiddelde Mac-gebruiker in Nederland, maar dan nog is het een indrukwekkend percentage. Het gaat immers om aanzienlijke aantallen, gisteren 270.000 visits waarvan ruim 34.500 door Mac-gebruikers. Daarvan zaten er ruim 15.500 op Mountain Lion.

Exact twee jaar geleden zat 46 procent van de Windows-gebruikers op Windows 7, negen maanden na de lancering van Windows 7. Mountain Lion haalt dat percentage bij ons in vier dagen.
Leuke cijfers:) Ik ben benieuwd hoe het update process voor niet-tweakers is. Mijn zusje heeft ook een Macbook, maar die zie ik echt niet zo snel haar OS updaten als ik haar niet vertel dat ze dat moet doen. Mountain Lion gaat volledig langs haar heen. Volgens mij zit ze nog op 10.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:14:
Ik zou graag met mijn upgrade naar ML in 1x een clean install willen doen in plaats van een upgrade van lion af. Weet iemand of dit kan? Dit om te voorkomen dat ik straks een vinkje over het hoofd zie en de hele installatie 2x kan draaien
Direct vanaf Lion kan alleen met USB stick (of dvd). Check deze guide voor het maken van een USB install stick zonder foutmeldingen: http://osxdaily.com/2012/...n-lion-usb-install-drive/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 06:40
[...]

Daarom zegt Femme ook op Tweakers en niet in Nederland. Daar zit een groot verschil tussen. :)

Dat maakt de context van zijn opmerking dus:

De adoptie van ML onder bezoekers van Tweakers met OS X gaat razendsnel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
tarlitz schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:15:
[...]

Leuke cijfers:) Ik ben benieuwd hoe het update process voor niet-tweakers is. Mijn zusje heeft ook een Macbook, maar die zie ik echt niet zo snel haar OS updaten als ik haar niet vertel dat ze dat moet doen. Mountain Lion gaat volledig langs haar heen. Volgens mij zit ze nog op 10.6.
Mijn moeder die al moeite heeft om een bijlage in haar mail te stoppen, is het ook gelukt. Nadat ik haar had gezegd dat ze naar de App Store moest gaan in haar Dock, de MacBook aan de lading te doen en voor de rest goed lezen wat er stond. Koekjestijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heb je die traagheid ook op een systeem met een ssd? Ik heb 45.000 emails in mijn inbox in Thunderbird en dat draait gewoon snel (data staat wel op een ssd).

[...]
Ik heb Postbox draaien met een even groot aantal mails en ook probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Bosmonster schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:03:
[...]

Dat doet ie wel. Hij suggereert namelijk dat het bevestigt dat de adoptie razendsnel verloopt. Maar dat is met deze set niet aantoonbaar. Maar goed, dat is wel miereneuken :P
Ook met cijfers die gebaseerd zijn op een tech savvy doelgroep durf ik de stelling wel aan dat de adoptie van Mountain Lion razendsnel gaat vergeleken met andere desktopbesturingssystemen. Er is nu eenmaal geen ander desktop besturingssysteem dat het zo simpel maakt om te upgraden als Mountain Lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Notifications wordt toch alleen voor App Store apps ondersteunt? Ik zie namelijk Chrome wel vermeld staan, werkt dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:31

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik heb last van een proces wat op 100% blijft hangen en me mac mini laat blazen als een turbine motor :(

Ik heb echt geen idee wat het is, google levert nog niet veel op aangezien mountain lion net uit is.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-TWHg6KgdZ1w/UBa-oOsssCI/AAAAAAAAAwU/hhGEIuAI-dU/s640/Schermafbeelding%25202012-07-30%2520om%252019.00.56.png\

Het merkwaardige is als ik het proces stop, dat de printer mijn laatste uitgeprinte document begint te printen ;(

Zou het de HP printer driver zijn ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
ronwiel schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:28:
Notifications wordt toch alleen voor App Store apps ondersteunt? Ik zie namelijk Chrome wel vermeld staan, werkt dit ook?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat alleen iCloud-shynchronisatie exclusief is voor App store apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:07:
Ik heb last van een proces wat op 100% blijft hangen en me mac mini laat blazen als een turbine motor :(

Ik heb echt geen idee wat het is, google levert nog niet veel op aangezien mountain lion net uit is.

[afbeelding]\

Het merkwaardige is als ik het proces stop, dat de printer mijn laatste uitgeprinte document begint te printen ;(

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=437234

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Psycho_Mantis schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:07:

[afbeelding]\

Maakt dat wat uit dan? :/
https://www.google.be/web...42d38e31&biw=1680&bih=929

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
ronwiel schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:28:
Applicaties die in de App Store staan kunnen gebruik maken van Notification Center. Maar bepaalde applicaties als Hiss kunnen dat ook (niet in de App Store), dus ik ben wel benieuwd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik een tijd heb moeten wachten op mijn redeem code heb ik drie gratis downloads in itunes gekregen... hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Metalman schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:49:
[...]

Mocht dit niet werken (ik heb hier ook problemen mee gehad) dan moet je eens op deze pagina kijken:
http://pondini.org/TM/B6.html

Hier staan ongeveer alle scenarios omschreven, en hoe je weer "verder" kunt met backuppen op een harddisk in plaats van je historie weggooien en opnieuw beginnen. Zelf had ik het probleem dat ik bij de configuratie van TM niet de vraag heb gekregen of ik mijn oude backups wilde behouden ("inherit"), en dit dus achteraf handmatig heb moeten doen.
Die vraag heb ik helaas ook niet gekregen. Ik heb de methode van Chris geprobeerd en met alt ingedrukt en vervolgens op het TM logo in mijn werkbalk gedrukt, daarna ''zoek op andere reserverkopie'' gedrukt alleen dan komt er helemaal niks in de lijst te staan :| ..

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 23:12
gisteren 270.000 visits waarvan ruim 34.500 door Mac-gebruikers. Daarvan zaten er ruim 15.500 op Mountain Lion.
Hoe lagen de verhoudingen vorige week, voordat ML uit was? Ben wel benieuwd naar het aantal 'developers' ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Tom schreef op maandag 30 juli 2012 @ 01:59:
[...]

Dat doe ik. Ik open een nieuwe mail, ik sleep er een berg attachments in en klik op versturen. En dat werkt. Bij het ontvangen hetzelfde, ik zie in de mail, kan ze individueel opslaan of allemaal opslaan. Voldoet aan alle eisen die ik eraan stel. Dat Apple niet met icoontjes maar de inhoud laat zien is hun keus en vind ik prima. Waren het icoontjes geweest: ook prima. Ik vind het een onbenullig iets. Ongetwijfeld staat er iets in de App Store die het wel met iconen doet.
Het is iets wat systeemspullen aanpast dus dat mag niet in de MAS. Er is echter wel iets dat het oplost en het heet Attachment Tamer. Het weergeven van de inhoud is niet altijd even handig omdat het heel erg verwarrend kan werken en Mail ook aardig kan vast doen lopen. Dat zijn voor mij twee redenen geweest om dat Attachment Tamer te gaan gebruiken. Het maakt het vaak ook een stuk makkelijker om bepaalde attachments op te slaan. Mail heeft namelijk bij foto's de neiging om ze te embedden in de html mail zelf. De ontvanger kan de plaatjes dan alleen bekijken en niet ergens opslaan en in een document gebruiken ongeacht of ze nou wel of geen Mail als client gebruiken. Er zijn dus wel degelijk grote problemen met Mail en attachments, daar heeft ie zeer zeker een goed punt te pakken. Het is niet voor niets als sinds jaar en dag een terugkerende klacht van heel erg veel gebruikers. Dit is eigenlijk nog erger dan TNEF van Outlook.

Een ander uitermate knullig probleem is het toevoegen van nieuwe afspraken in Calendar. Het maakt geen sikkepit uit in welke taal/regio settings je OS X hebt geinstalleerd en welke taal/regio settings de user staat: Calender verwacht dat je de tijd op z'n Amerikaans invult dus met am/pm. De 24-uursklok die elders in de wereld wordt gebruikt snapt ie niets van. Was helaas ook al in Lion zo.

Kleurprofielen blijken sinds Snow Leopard ook minder aandacht te krijgen of zo, ze hebben het in 10.6 verkloot, in 10.7 is het iets verbeterd en met 10.8 hebben ze het wederom verkloot. Dock is enorm oversaturrated vergeleken met de rest en weer andere dingen zijn een stuk grauwer geworden. Ik zie het met de default profile en na kalibratie op 2 verschillende Macs waarvan eentje met een Dell scherm en een ander met z'n eigen interne scherm van Apple (het is een MBA). Op internet heb ik een aantal mensen daarover ook al zien klagen waarvan een aantal wat succes hebben weten te boeken met een tool genaamd Colorfaker. Hier helaas niet, die tool maakt het zelfs erger.

Qua performance, resource gebruik, accuduur, etc. zie ik geen enkel verschil met Lion. Het is gewoon snel en het werkt.
PBP schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:33:
Het 'probleem' met Gatekeeper nu vlak na de release is dat veel developers hun apps nog niet hebben geupdate met code-signing. Daarom krijg je nu constant meldingen bij elke install. Daarom heb ik het voor nu ook even uitgezet en zet ik het over een tijdje wel weer aan. Denk dat pas echt werkt bij 10.9 als alle developers het hebben geïmplementeerd.
Ik heb het tegenovergestelde als ervaring. Vrijwel alles werkt en is gesigned, ik heb alleen de git installer en nog een applicatie moeten excluden omdat die niet gesigned waren. De meeste apps zijn het inmiddels gewoon. Niet zo raar want het is iets waar men al meer dan 2 jaar mee bezig is. Dan is het nu wel eens een keer tijd dat developers er ook echt mee gaan werken. Het aantal apps die gesigned zijn is gelukkig wel stijgende en met de standaard Gatekeeper setting zullen ze eigenlijk ook wel moeten (stok achter de deur) :) Er zullen altijd nog veel apps zijn (met name oudere apps) die niet signed zijn maar die kun je dus excluden.
Vergeet de gratis upgrade niet voor wie mee mag doen aan het uptodate programma. Zij hebben een gratis upgrade naar ML voor al hun Macs, dat tikt ook wel aan. Hoe zit het bij Linux, zien jullie daar ook dit soort cijfers als bijv. Ubuntu met een nieuwe versie uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Ik vind Mail een stuk fijner dan Thunderbird, en ik heb van bovenstaand probleem nooit last. Met SSD en in totaal 49k emails in m'n unified inbox (waarvan 42k in één ervan.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:52:
Omdat ik een tijd heb moeten wachten op mijn redeem code heb ik drie gratis downloads in itunes gekregen... hmm
Tomtom, Final Cut Pro en Logic? Of niet in die prijsklasse :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Jouke74 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:44:
Power: Voor zover ik kan zien is er niet bijster veel meer of minder power gebruik. De gemiddelde gebruik met Istat menus op de battery in Watts is ruwweg 7.3 als ik alleen wat typ en surf hier op deze website. Dit had ik met Lion ongeveer ook. Misschien dat Lion zelfs nog ietsiepietsie zuiniger was (gem 7.0 watts), maar dat kan ook aan de lichtsterkte van het scherm liggen omdat het nu vol zomer is en het ding zich automatisch aan past.

(Macbook Air late 2011, ML clean install en EFI ML update for powernap vs. laatste Lion) .

Het grote verschil zit in het gebruik van Quicktime voor het afspelen van MP4's. Dit wordt nu hardwarematig gedaan en scheelt een hele berg aan CPU cycles (en daarom Watts).

Ook lijkt het erop dat, gegeven dat het gehele systeem in een flink minder aantal GB's past dat het uitlezen van systeem bestanden wat sneller gaat. Misschien dat de snelheidswinst voornamelijk hierin zit. Ik merk hier zelf nauwelijks iets van omdat de SSD zo een beetje al het lezen heel soepel maakt.

Verevelender gevolgen voor mij van Mountain Lion so far:
- Bluetooth lijkt een beetje gammel, alhoewel het bij weer werkt nadat ik de SMC had gereset.
- Gatekeeper, geeft me momenteel toch een beetje het Windows Vista UAC gevoel (hier doe ik het te kort mee, dat weet ik)
- Sommige programma's lijken af en toe wat moeite hebben met afsluiten in eerste instantie: VirtualBox, SPSS, GVim, Texteditor, Quicktime.
- Ben niet zo een fan van de Appstore, dus ook niet voor updates (maar goed dit is geen drama).
Ik vind de BT juist zeer verbeterd. Het lijkt erop dat er nu eindelijk volledige ondersteuning is voor o.a. het versturen van bestanden (niet dat we dit anno 2012 nog via BT doen maar ja, het gaat om het idee :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
mataklap schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:32:
Ik heb ook ML draaien sinds twee dagen, goede update het maakt mijn air 2011 weer iets 'snappier' zoals sommigen ook zeggen.

Heb alleen 1 ergernis, die ik altijd al bij Mac OS X heb gehad. de Mail applicatie is verschrikkelijk traag. Altijd als ik mail heb weggeklikt en weer open dan duurt het 1-3 seconde voor dat ik een mailtje kan aanklikken of wat dan ook... Er staat dan boven in de window van Mail 'Inbox (XXXX Messages)' die langzaam per ongeveer 1000 berichten oploopt.. en aangezien ik er 15000 heb op m n computer duurt dit echt lang!

Is hier een oplossing voor? Thanks!
Je kunt in de instellingen aangeven wat hij al moet laden voordat je daadwerkelijk op een bericht klikt. Ook kun je bij Accounts --> iCloud --> geavanceerd aangeven dat hij een lokale kopie met bijlagen moet bewaren. Als je dat aanzet is hij slechts 1x bezig met het ophalen en is het daarna telkens alleen de nieuwe ophalen die nog niet lokaal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 19:46
bartkoper schreef op zondag 29 juli 2012 @ 20:26:
Mijn muis beweegt wel over het scherm kan er echter niets mee aanklikken. Herkent ieman dit en heeft er iemand eventueel een oplossing? Gaat om het touchpad op mijn mbp

Edit mijn rechtermuisknop doet t ineens wel...

edit2
na een herstart werkt t weer... vreemd echt nog nooit gehad dit :S de muisaanwijzer blijft wel ' tintelen' op t scherm...

Edit 3 hij doet t weer niet... Backspace ging ook ineens een eigen leven leiden.. Snap er niks meer van??? Gewoon werkend weggelegd
iemand nog andere suggesties? het probleem dook net weer op na het uit de sluimerstand halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronwiel schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:44:
[...]

Tomtom, Final Cut Pro en Logic? Of niet in die prijsklasse :).
lezen : itunes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanouk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:12
Hallo. Ik heb inmiddels ook Mountain Lion draaien op mijn macbook. En het loopt als een zonnetje. Het enige waar ik gek van wordt is dat in Safari alles wat met de muis aangewezen wordt meteen een geel label met uitleg tekst oplevert. Hoe kan ik dit uitschakelen? Kan me niet herinneren dit in Lion te hebben gezien???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heretic
  • Niet online
Ik ben dit alleen nog tegengekomen op het foruk van Fok. Heb je het overal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 23:58

Quakie

quakelen

Mmm, ik dacht laat ik toch maar beginnen met een clean install.

ik heb gewoon mijn imac afgesloten, partitie verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Uiteraard ingelogd met iCloud.

En wat schets mijn verbazing, ik heb mijn tabbladen van vorige installatie onder Safari.. die blijven natuurlijk altijd open staan.. enig idee hoe ik dit weg kan krijgen? Ik zie nu tabs van 2 iMacs en mijn MBA. Hiervoor zag ik alleen mijn MBA, wat logisch is.

[ Voor 5% gewijzigd door Quakie op 30-07-2012 22:38 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
iPhone App Store zit technisch gezien in iTunes 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:01
Weet niet of het de juiste plek is maar een nieuwe topic openen leek me ook niet nodig.

Ik heb aan m'n mac mini een Western Digital Mybook hangen voor time machine backups en externe opslag (films en foto's). Het probleem is dat de externe schijf zich constant opnieuw opstart en weer uitzet terwijl de mac gewoon in sluimerstand is. De externe schijf is aangesloten met USB en volgens mij draaien er geen processen terwijl de mac in sluimerstand is.

Iemand die het opspinnen van de externe schijf kan verklaren? Het is af en toe namelijk behoorlijk irritant als ik net wil gaan slapen. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Quakie schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:38:
Mmm, ik dacht laat ik toch maar beginnen met een clean install.

ik heb gewoon mijn imac afgesloten, partitie verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Uiteraard ingelogd met iCloud.

En wat schets mijn verbazing, ik heb mijn tabbladen van vorige installatie onder Safari.. die blijven natuurlijk altijd open staan.. enig idee hoe ik dit weg kan krijgen? Ik zie nu tabs van 2 iMacs en mijn MBA. Hiervoor zag ik alleen mijn MBA, wat logisch is.
(kon het eerst niet zo gauw vinden, maar van de apple support site)

Removing Tabs from the Tab List

To remove a tab from the list of iCloud Tabs, you must close that tab in Safari on the Mac you used to browse that website. Quitting Safari, putting your Mac to sleep, or shutting it down will not remove the tab from the list. If you no longer have access to the Mac that that you used to browse that tab, the tab will automatically be cleared from the list after 7 days if not updated.

Kunnen we dit ook eens gelijk testen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

ppl schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:23:
[...]

Vergeet de gratis upgrade niet voor wie mee mag doen aan het uptodate programma. Zij hebben een gratis upgrade naar ML voor al hun Macs, dat tikt ook wel aan. Hoe zit het bij Linux, zien jullie daar ook dit soort cijfers als bijv. Ubuntu met een nieuwe versie uitkomt?
Het aandeel gebruikers die in de afgelopen maand een nieuwe Mac hebben gekocht lijkt me niet zoveel groot, bovendien ontvingen velen van hen pas vannacht hun redemption code. De grootste aanwas van ML-gebruikers was op woensdag t/m vrijdag.

Ubuntu komt niet voor in de besturingssystemen die Google Analytics laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook hier staat ML erop. vooral safari 6 vind ik echt awesome!!! maar ben ik de enige die het vreemd vind dat er geen nieuwe background is gekomen van een dier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

Over het aanvragen van die update-code: vandaag om 17.00 aangevraagd en om 17:14 de juiste gegevens in mijn inbox. Zo kan het dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:17
NvM schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 00:07:
Over het aanvragen van die update-code: vandaag om 17.00 aangevraagd en om 17:14 de juiste gegevens in mijn inbox. Zo kan het dus ook.
Ik wacht al vanaf woensdag, twee pdf's ontvangen, drie verschillende wachtwoorden, niks werkt, niet dat het veel uitmaakt had hier al een kopie van de GM liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaag224
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-02-2022
ik heb nadat lion mountain uitkwam de gok genomen om het eens direct te gaan installeren beetje dom want bij alle andere versie,s waren wel wat problemen.
maar ik dacht ik doe de gok .en zie het wel, laat ik ook eens de lul wezen.
nu mijn ervaring over het stuurprogramma:
werkt bij mij soepel op mijn imac 2010 met 8 gig geheugen maar weet niet of alle functie,s er wel opzitten ik begreep dat bij de wat oudere modellen wat weggelaten word maar of dat klopt weet ik niet zeker.
waar ik me wel aan stoor is dat ik outlook gebruik voor mail gewoon omdat dit altijd lekker werkte en ik kon het office parket goedkoop aanschaffen via de school van mijn dochter.
het ging weleens mis maar nu met mountain ben ik er mee gestopt want het crasht nu 10x op een dag.
ook vervelend is dat launchpad niet werkt hier ,als ik het start staat ie op pagina 5 (je zou verwachten op 1) als je terug klikt zie je wel even die iconen staan maar vervolgens gaat ie direct weer naar pagina 5 en je heb niet de kans om ook maar ergens op te klikken.
of het trager is dan lion dat denk ik niet hier maar zeker ook niet sneller als Lion voor de rest kan ik weinig zien wat er verandert is op icloud na dan maar dat werkt dus ook niet en heb ik geen bal aan.
met alles doet ie het maar mail slaat ie niet op en kan ik dus ook niet instellen want dan krijg ik de melding dat ik mails moet wegdoen om ruimte te krijgen of ik moet meer gig gaan kopen bij appel.
nu staan er heel weinig mails bij mij op de pc en ik heb op icloud 4,2 gig over dus ik begrijp het niet helemaal.
al met al vlekkeloos is het niet maar was van de week even op de partitie met Windows 7 en zag dat er opeens slotjes op verschillende bestanden waren gekomen ,en ben nu al uren en uren bezig om ze weg te krijgen maar helaas niets helpt en toen dacht ik wel weer dat heb ik bij appel nu eigenlijk nooit dat gezeik dat je uren op internet aan het zoeken ben voor een oplossing.
ook de mensen die vinden dat je weinig mag veranderen bij apple nou met al die slotjes op de bestandsmappen ben je nog veel beperker :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Heretic schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:18:
Ik ben dit alleen nog tegengekomen op het foruk van Fok. Heb je het overal?
Forum.fok.nl is dan ook één grote bende.
Quakie schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:04:
[...]

(kon het eerst niet zo gauw vinden, maar van de apple support site)

Removing Tabs from the Tab List

To remove a tab from the list of iCloud Tabs, you must close that tab in Safari on the Mac you used to browse that website. Quitting Safari, putting your Mac to sleep, or shutting it down will not remove the tab from the list. If you no longer have access to the Mac that that you used to browse that tab, the tab will automatically be cleared from the list after 7 days if not updated.

Kunnen we dit ook eens gelijk testen :+
Dat werkt, de 7 suspended periode.
Femme schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:37:
[...]

Het aandeel gebruikers die in de afgelopen maand een nieuwe Mac hebben gekocht lijkt me niet zoveel groot, bovendien ontvingen velen van hen pas vannacht hun redemption code. De grootste aanwas van ML-gebruikers was op woensdag t/m vrijdag.

Ubuntu komt niet voor in de besturingssystemen die Google Analytics laat zien.
Tijdens de DP-periode, wat was toen het aandeel dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:17
plaag224 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 00:33:
ik heb nadat lion mountain uitkwam de gok genomen om het eens direct te gaan installeren beetje dom want bij alle andere versie,s waren wel wat problemen.
werkt bij mij soepel op mijn imac 2010 met 8 gig geheugen maar weet niet of alle functie,s er wel opzitten ik begreep dat bij de wat oudere modellen wat weggelaten word maar of dat klopt weet ik niet zeker.
waar ik me wel aan stoor is dat ik outlook gebruik voor mail gewoon omdat dit altijd lekker werkte en ik kon het office parket goedkoop aanschaffen via de school van mijn dochter.
het ging weleens mis maar nu met mountain ben ik er mee gestopt want het crasht nu 10x op een dag.
ook vervelend is dat launchpad niet werkt hier ,als ik het start staat ie op pagina 5 (je zou verwachten op 1) als je terug klikt zie je wel even die iconen staan maar vervolgens gaat ie direct weer naar pagina 5 en je heb niet de kans om ook maar ergens op te klikken.
of het trager is dan lion dat denk ik niet hier maar zeker ook niet sneller als Lion voor de rest kan ik weinig zien wat er verandert is op icloud na dan maar dat werkt dus ook niet en heb ik geen bal aan.
met alles doet ie het maar mail slaat ie niet op en kan ik dus ook niet instellen want dan krijg ik de melding dat ik mails moet wegdoen om ruimte te krijgen of ik moet meer gig gaan kopen bij appel.
nu staan er heel weinig mails bij mij op de pc en ik heb op icloud 4,2 gig over dus ik begrijp het niet helemaal.
al met al vlekkeloos is het niet maar was van de week even op de partitie met Windows 7 en zag dat er opeens slotjes op verschillende bestanden waren gekomen ,en ben nu al uren en uren bezig om ze weg te krijgen maar helaas niets helpt en toen dacht ik wel weer dat heb ik bij appel nu eigenlijk nooit dat gezeik dat je uren op internet aan het zoeken ben voor een oplossing.
ook de mensen die vinden dat je weinig mag veranderen bij apple nou met al die slotjes op de bestandsmappen ben je nog veel beperker :( :( :( :( :(
Outlook werkt hier prima, maak je wel gebruik van SP2? LaunchPad werkt hier trouwens ook prima, net zoals Mail zonder iCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
plaag224 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 00:33:
Werken leestekens wel goed? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Weet iemand ook een alternatief voor Perian in Mountain Lion? Dat ik bijvoorbeeld DivX/Xvid en x264 formaat Quick Look en thumbnails kan zien vanuit de finder? Als speler gebruik ik nog wel gewoon steeds Movist, dat werkt uitstekend. Gaat mij meer om de ondersteuning vanuit de Finder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
  • Laatst online: 24-02 10:31
Weet er iemand het support telefoon nummer dat ik kan bellen ivm het up to date programma, Aanvraag voor men retina macbook pro is nu al 2 keer afgewezen en op men mail die ik stuurde antwoorden ze blijkbaar niet! Net bedrijf apple :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:56
Hmm... na de update naar Mountain Lion op mijn Retina Macbook Pro krijg ik geen signaal meer op m'n 24" LED Cinema Display. Power geeft ie gewoon nog wel door, maar beeld blijft zwart (usb ook niet). Heb nog wat getest met mijn vorige Macbook Pro, maar daar krijg ik nog gewoon beeld mee...

Als ik de mini-displayport kabel in m'n RMPB stop komt er wel even het blauwe scherm, maar er gebeurd verder niets. Als ik mijn laptop reboot krijg ik op mijn RMBP die grijze pattern achtergrond, dus hij gebruikt dan eigenlijk wel de LED Cinema Display, maar het beeld blijft daarop zwart...

PRAM reset e.d werkt niet :|

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 10:34
beele schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:45:
Weet er iemand het support telefoon nummer dat ik kan bellen ivm het up to date programma, Aanvraag voor men retina macbook pro is nu al 2 keer afgewezen en op men mail die ik stuurde antwoorden ze blijkbaar niet! Net bedrijf apple :@
http://www.apple.com/nl/support/contact/
0900-7777-703

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

me_mrtn schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 00:38:

Tijdens de DP-periode, wat was toen het aandeel dan? :)
Vlak voor de release van ML waren er zo'n 2500 visits per dag van ML DP-gebruikers. Inmiddels is dat gestegen naar 17.500 per dag. Totaal Mac is zo'n 40.000 per dag. De DP zat dus op ongeveer 6 procent (wat ik erg hoog vind maar dat is wat Analytics ervan bakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:47
duncanvdlinden schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 07:49:
Weet iemand ook een alternatief voor Perian in Mountain Lion? Dat ik bijvoorbeeld DivX/Xvid en x264 formaat Quick Look en thumbnails kan zien vanuit de finder? Als speler gebruik ik nog wel gewoon steeds Movist, dat werkt uitstekend. Gaat mij meer om de ondersteuning vanuit de Finder.
Als je perian opnieuw installeert doet hij het weer onder ML. Of wil je per se iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:49
Of 0800 0200 570 -> Optie 2 kiezen

Dan wordt je via een gratis nummer doorverbonden naar de AppleCare lijn en betaal je dus geen 10 cent per minuut :)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
Ik zat net even te denken, ik heb mijn imac ter reparatie aangeboden (iamstore vroeg € 100,- om stofvrij te maken en te kijken) omdat deze bij de fan geluid maakte en linksbovenin soms een knetterend geluid wanneer de imac uit stond.

Is het nu een probleem dat er Mountain Lion GM op staat? Of kijken ze daar niet eens naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Neefdave schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:56:
Ik zat net even te denken, ik heb mijn imac ter reparatie aangeboden (iamstore vroeg € 100,- om stofvrij te maken en te kijken) omdat deze bij de fan geluid maakte en linksbovenin soms een knetterend geluid wanneer de imac uit stond.

Is het nu een probleem dat er Mountain Lion GM op staat? Of kijken ze daar niet eens naar?
waarom zou het? En dan nog moet die van je data afblijven. En misschien ben je wel developer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Hebben meer mensen last van het feit dat niet alle schermen op de voorgrond komen?

Stil ik zit in full screen (bijv Safari) en ik klik Finder aan dan zie ik de Finder schermen bijv achter activiteitenweergave, of notities.. zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:48

Maverick2001

Never look back

Ik heb in mail verschillende account met verschillende handtekeningen.

Nu merk ik dat ik bij het wisselen van mijn standaard account naar een andere account de handtekening van de standaard account blijft staan en daaronder de andere handtekening wordt weergegeven,.

Bij Lion had ik hier geen last van. Iemand anders ook deze ervaring? Ik kan het ook niet vinden bij de instellingen.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:08
Maverick2001 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:08:
Ik heb in mail verschillende account met verschillende handtekeningen.

Nu merk ik dat ik bij het wisselen van mijn standaard account naar een andere account de handtekening van de standaard account blijft staan en daaronder de andere handtekening wordt weergegeven,.

Bij Lion had ik hier geen last van. Iemand anders ook deze ervaring? Ik kan het ook niet vinden bij de instellingen.
Heb ook dat bij selecteren van een andere handtekening, de eerste blijft staan. Dit wel onder dezelfde account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppTux
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-11-2024
Nu na een paar dagen heb ik een beter beeld van Mountain Lion. Helaas zijn er regelmatig graphical freezes (alleen de muis werkt nog, voor de rest draait wel alles door, maar het beeld staat 'vast'). Dit lijkt alleen te gebeuren na ik de laptop (MacBook Pro 13" Early 2011) uit slaapstand haal. Nu weet ik niet of het een probleem van Mountain Lion is of dat het aan de nieuwe harde schijf of het geheugen ligt. Ik zal eens de Hardware Test uitvoeren. Ik vraag me af of er anderen zijn met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 10:34
AppTux schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:35:
Nu na een paar dagen heb ik een beter beeld van Mountain Lion. Helaas zijn er regelmatig graphical freezes (alleen de muis werkt nog, voor de rest draait wel alles door, maar het beeld staat 'vast'). Dit lijkt alleen te gebeuren na ik de laptop (MacBook Pro 13" Early 2011) uit slaapstand haal. Nu weet ik niet of het een probleem van Mountain Lion is of dat het aan de nieuwe harde schijf of het geheugen ligt. Ik zal eens de Hardware Test uitvoeren. Ik vraag me af of er anderen zijn met hetzelfde probleem.
Dit gebeurde mij gisteren ook meermaals nadat ik WebGL aangezet had in Safari en de vector-versie van Google Maps bekeek. Toen ik WebGL uitzette werkte m'n laptop weer gewoon normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Laatst online: 03-04 19:54
Een ander uitermate knullig probleem is het toevoegen van nieuwe afspraken in Calendar. Het maakt geen sikkepit uit in welke taal/regio settings je OS X hebt geinstalleerd en welke taal/regio settings de user staat: Calender verwacht dat je de tijd op z'n Amerikaans invult dus met am/pm. De 24-uursklok die elders in de wereld wordt gebruikt snapt ie niets van. Was helaas ook al in Lion zo.

Is wel een oplossing voor hoor: http://www.macworld.com/article/1132049/ical24hr.html

Eerste hit op google met "Ical 24 hour clock"....

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Hipska schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:09:
[...]

Heb ook dat bij selecteren van een andere handtekening, de eerste blijft staan. Dit wel onder dezelfde account.
Gebeurt idd ook bij het selecteren van een andere handtekening bij dezelfde account.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Jouke74 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:34:

Is wel een oplossing voor hoor: http://www.macworld.com/article/1132049/ical24hr.html

Eerste hit op google met "Ical 24 hour clock"....
Dit vat ik even niet. Als ik een afspraak toevoeg in Agenda, bijvoorbeeld "Tent plakken om 15.00 uur", dan pakt Agenda het automatisch van 15.00 tot 16.00 uur. Dan heb je nog wel het probleem dat "15.00" uit je afspraak wordt gefilterd.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/14bt6ad.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 15-09 17:26

Bosmonster

*zucht*

Is 15.00 uur niet ook een beetje rare/niet bestaande notatie?

15:00 is al gewoon "drie uur". Alleen in het leger zeggen ze volgens mij 1500 uur, maar dan schrijf je ook nog steeds "15:00".

[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 31-07-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-09 13:06
Ik heb met ML het probleem dat de animatie tussen het verschuiven van spaces, met 3 vingers op de trackpad, een stuk trager zijn geworden. Vroeger duurde het ongeveer 1 seconde om van scherm te wisselen, nu is dat meer dan 2 naar mijn gevoel. Is hier wat aan te doen?

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:39
Als ik in Game Center wil inloggen, krijg ik steeds de melding 'Could not connect to server'.
Als ik dan op create Apple ID klik, krijg ik de melding 'Game Center services are currently unavailable'.
Meer mensen met dit probleem? Heb het al enkele dagen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Laatst online: 03-04 19:54
me_mrtn schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:48:
[...]

Dit vat ik even niet. Als ik een afspraak toevoeg in Agenda, bijvoorbeeld "Tent plakken om 15.00 uur", dan pakt Agenda het automatisch van 15.00 tot 16.00 uur. Dan heb je nog wel het probleem dat "15.00" uit je afspraak wordt gefilterd.

[afbeelding]
Yep, daar heb je dan weer een vinkje voor om bij de preferences ook het laten zien van de tijd(en) aan te zetten.

Het is trouwens handiger om dan te typen 15:00-18:00 Tent pakken, dan vult hij ook gelijk automagisch de eindtijd in... :+

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 18:17
truegrit schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:55:
Ik heb met ML het probleem dat de animatie tussen het verschuiven van spaces, met 3 vingers op de trackpad, een stuk trager zijn geworden. Vroeger duurde het ongeveer 1 seconde om van scherm te wisselen, nu is dat meer dan 2 naar mijn gevoel. Is hier wat aan te doen?
Een beetje flauw antwoord, maar sneller met je vingers bewegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 21:37
Maverick2001 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:48:
[...]

Gebeurt idd ook bij het selecteren van een andere handtekening bij dezelfde account.
Dat gebeurde bij mij onlangs ook, maar ik zit nog op Lion :?
Overigens ging het de keer erna wel gewoon goed. Vreemd hikje ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

dcl! schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:07:
[...]

Dat gebeurde bij mij onlangs ook, maar ik zit nog op Lion :?
Overigens ging het de keer erna wel gewoon goed. Vreemd hikje ineens.
Het gebeurt hier constant. Niet echt een hikje, en nu ook al een paar dagen.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Bosmonster schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:51:
Is 15.00 uur niet ook een beetje rare/niet bestaande notatie?

15:00 is al gewoon "drie uur". Alleen in het leger zeggen ze volgens mij 1500 uur, maar dan schrijf je ook nog steeds "15:00".
Ik gebruik altijd deze tijdsaanduiding, maar dat zal wel aan mij liggen. Maar als ik de normale "drie uur" gebruik, pakt ie ook de 15.00 uur.
Jouke74 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:19:
[...]

Yep, daar heb je dan weer een vinkje voor om bij de preferences ook het laten zien van de tijd(en) aan te zetten.

Het is trouwens handiger om dan te typen 15:00-18:00 Tent pakken, dan vult hij ook gelijk automagisch de eindtijd in... :+
Die optie heeft daar niets mee te maken, het woordje "uur" blijft gewoon in de titel staan. Je moet gewoon uur niet in de titel gebruiken, zoals je zegt. Maar ik snap je probleem nu nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
VincentG schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:17:
Als ik in Game Center wil inloggen, krijg ik steeds de melding 'Could not connect to server'.
Als ik dan op create Apple ID klik, krijg ik de melding 'Game Center services are currently unavailable'.
Meer mensen met dit probleem? Heb het al enkele dagen.
Check je /etc/hosts even, toen ik die leeg haalde werkte het wel. Daarna alle entries er weer in en het bleef werken.

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
World Citizen schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:41:
Ik vind het zo prettig dat ALLES meegaat naar de nieuwe versie... als je nog tabbladen open had staan in Lion dan openen die ook gewoon weer in Mountain...

Enkel 1 keer mijn wachtwoord moeten ingeven bij het openen van email..

Nu kan ik met een gerust hart iedereen in mijn omgeving gewoon blind laten updaten...
Totdat ze opnieuw opstarten en niet gesigneerde apps niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:41
bouwfraude schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:09:
[...]

Totdat ze opnieuw opstarten en niet gesigneerde apps niet meer werken.
Wat een onzin. Dat gebeurt helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
PBP schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:19:
[...]

Als je perian opnieuw installeert doet hij het weer onder ML. Of wil je per se iets anders?
Ah ok, dacht dat het helemaal niet meer werkte onder ML, maar het werkt dus wel (half) merk ik.
AVI (Xvid/DivX) kan ik zowel in Quick Look als via thumbnails zien. X264 filmpjes echter alleen via Quick Look en niet via thumbnails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriessenDev
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-09 13:56
Mijn uTorrent downloads en App Store downloads lopen niet door als ik m'n iMac lock.
Vreselijk irritant, heeft hier iemand al een workaround voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 08:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Vandaag de iMac 8,1 van m'n vriendin ook een upgrade gegeven. Alles werkt OK, maar 1 irritant probleem: hij komt niet meer uit een sleep en moet dan hard gereset worden. Meer mensen met dit probleem, en liever nog: een oplossing?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Over het Experiaboxprobleem:

https://twitter.com/KPNwebcare/status/230317833882587136

Lijkt erop dat er volgende week een firmwareupdate komt (helaas garanderen ze niets).

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Exirion schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:58:
Vandaag de iMac 8,1 van m'n vriendin ook een upgrade gegeven. Alles werkt OK, maar 1 irritant probleem: hij komt niet meer uit een sleep en moet dan hard gereset worden. Meer mensen met dit probleem, en liever nog: een oplossing?
Ik heb dit probleem ook op een iMac 21,5" medio 2010
En na een sleep werkt mijn externe Toshiba Touro Desk 2TB (met USB 3.0) niet meer.
Krijg een error -50 bij kopieren van files / time capsule.

Als ik de iMac niet meer laat slapen, gaat het goed.
Hopelijk snel een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 13:46
Momenteel constant melding mbt exchange items in Calendar zzz.
"De genodigen kunnen niet op de server gevonden worden", dat klopt er zijn namelijk geen genodigden ...

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik heb een refund gekregen en tevens een code voor de Mac App Store om Mountain Lion te kopen..

dus uiteindelijk geld teruggekregen wat ik betaald had aan ML en inmiddels de code voor de App Store.

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Huh de post waar ik op reageerde is opeens weg? Laat maar dan.

[ Voor 69% gewijzigd door GekkePrutser op 31-07-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:19

Underworld

+1 Inzichtvol

Exirion schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:58:
Wat je zelf al zeer waarschijnlijk geprobeerd hebt...maar ik meld het toch maar
PRAM reset?

[ Voor 3% gewijzigd door Underworld op 31-07-2012 20:02 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Brm-G schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:43:
Weet niet of het de juiste plek is maar een nieuwe topic openen leek me ook niet nodig.

Ik heb aan m'n mac mini een Western Digital Mybook hangen voor time machine backups en externe opslag (films en foto's). Het probleem is dat de externe schijf zich constant opnieuw opstart en weer uitzet terwijl de mac gewoon in sluimerstand is. De externe schijf is aangesloten met USB en volgens mij draaien er geen processen terwijl de mac in sluimerstand is.

Iemand die het opspinnen van de externe schijf kan verklaren? Het is af en toe namelijk behoorlijk irritant als ik net wil gaan slapen. Meer mensen hier last van?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:39
Buzzin Hornet schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:41:
[...]

Check je /etc/hosts even, toen ik die leeg haalde werkte het wel. Daarna alle entries er weer in en het bleef werken.
Kan zo snel de juiste folder/file niet vinden. |:(
Wel via terminal, maar dat vind ik niet zo fijn werken. Staat een flinke lijst in (127... Adobe...), die ik niet regel voor regel eruit wil halen en terug wil zetten (in 1x hele rij knippen pakte ie niet).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

File leegmaken in Terminal is gewoon
code:
1
2
3
> /path/path/path/file.txt
of
> file.txt

Je kan ook vanuit de Terminal een file openen met TextEdit:
code:
1
 open /Applications/TextEdit.app/ /path/path/file.txt

Plakken werkt normaal wel in de Terminal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Ghehe schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:33:
File leegmaken in Terminal is gewoon
code:
1
2
3
> /path/path/path/file.txt
of
> file.txt

Je kan ook vanuit de Terminal een file openen met TextEdit:
code:
1
 open /Applications/TextEdit.app/ /path/path/file.txt

Plakken werkt normaal wel in de Terminal. :)
Pro tip:
Applicaties in /Applications zijn te openen met "open -a $applicatie":

code:
1
open -a TextEdit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
VincentG schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:19:
[...]

Kan zo snel de juiste folder/file niet vinden. |:(
Wel via terminal, maar dat vind ik niet zo fijn werken. Staat een flinke lijst in (127... Adobe...), die ik niet regel voor regel eruit wil halen en terug wil zetten (in 1x hele rij knippen pakte ie niet).
Foei, je mag Adobe CS niet piraten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Even off-topic: hoe vinden jullie dat het nieuwste Apple OS (grappig genoeg 10.8) zich verhoudt tot Windows 8 zoals we tot op heden kunnen zien? Zijn er bepaalde zaken van Windows 8 die echt in OSX moeten of andersom?

Persoonlijk ben ik onder de indruk van de manier waarop de Microsoft-account geintegreerd is: je kunt alles laten zoals het is en dan is het simpel, maar als je het wilt aanpassen dan kan dat ook en werkt het perfect, in tegenstelling tot de implementatie van de Apple ID waar je bijvoorbeeld niet je eigen bestaande @me.com adres kan gebruiken als ID naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
NvM schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 00:07:
Daarin ben je niet de enige hoor. De meesten die op 25 juli meteen dat up to date hebben ingevuld kregen het op die manier. Het enige probleem was dat die code niet geldig was want hij was al een keer gebruikt. Het verkrijgen van de juiste code daarentegen bleek een heel avontuur waarbij de ene 'm binnen 24 uur kreeg, een ander binnen 48, weer een ander zo rond de 72 uur en er zijn er nog altijd een aantal die tot op dit moment nog steeds in afwachting van de juiste code zijn. Zelf had ik 'm binnen 36 uur zoals vele anderen. Het is echt zo'n gevalletje "het kan vriezen, het kan dooien".
me_mrtn schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:48:
Dat komt omdat je bij het am/pm systeem niet verder kan dan 1 t/m 12 (het is handig als je weet hoe dat systeem werkt, uit je verhaal maak ik op dat je dat niet weet). Die 15 ligt daar overduidelijk buiten dus pakt ie dat wel goed (het ligt dan wel weer binnen de range van de 24-uursklok).

Het probleem wordt duidelijk als je graag in wil stellen dat je om 6 uur 's ochtends wil opstaan. In het 24-uursformaat is dat 06.00, in het am/pm formaat is dat 6.00am. Stel dat je dit 's middags invult, zeg, om een uur of 1. Dat is dus 13.00 of 1.00pm. Hij rekent vanaf het moment dat je invult, dus vanaf de huidige tijd. Als ik nou die afspraak invoer als "vroeg opstaan om 6 uur op zaterdag" dan zet hij hem neer op zaterdag met als tekst "vroeg opstaan" maar op tijdstip 18.00. Waarom? Omdat het pm is wanneer we het invullen en als we dan 6 uur roepen wordt dat automatisch 6.00pm oftewel 18.00. Hij rekent in de achtergrond alles in am/pm om en kijkt vanaf de huidige tijd. Dat is wat het probleem is. Bij een tijdstip als 15.00 uur kan hij dat niet omdat niet voorkomt in het am/pm systeem maar wel in het 24-uurssysteem en dan gaat het wel goed.

De aangegeven fix werkt totaal niet. Als je in de Language & Text settings onder Region de optie voor Nederland neemt dan vult hij dat 1-24 al automatisch overal in. Het weghalen van het am/pm verhaal heeft geen enkele invloed. Er is dus geen fix zoals een Google search ook al had geleerd :( Zoals ik al zei kun je dingen instellen tot je een ons weegt maar niets zal helpen. Het zit 'm denk ik ergens in de broncode zelf.
tarlitz schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:44:
Pro tip:
Applicaties in /Applications zijn te openen met "open -a $applicatie":

code:
1
open -a TextEdit
Dat kan nog korter: open -e :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:04
Tooltje HDAPM al getest? OSX en bepaalde WD schijven gaan niet samen, de schijfkoppen worden "te" agressief geparkeerd.
Pyrone89 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:48:
Even off-topic: hoe vinden jullie dat het nieuwste Apple OS (grappig genoeg 10.8) zich verhoudt tot Windows 8 zoals we tot op heden kunnen zien? Zijn er bepaalde zaken van Windows 8 die echt in OSX moeten of andersom?

Persoonlijk ben ik onder de indruk van de manier waarop de Microsoft-account geintegreerd is: je kunt alles laten zoals het is en dan is het simpel, maar als je het wilt aanpassen dan kan dat ook en werkt het perfect, in tegenstelling tot de implementatie van de Apple ID waar je bijvoorbeeld niet je eigen bestaande @me.com adres kan gebruiken als ID naam.
Ik vind het ook wel bijzonder maar hopelijk wordt het wel snel gefixed. Bestaande mobileme en iCloud gebruikers van het eerste uur kunnen niet hun @me.com account als Apple ID instellen terwijl nieuwe gebruikers die bijvoorbeeld via hun iPhone een Apple ID aanmaken hebben wel hun @me.com account als Apple ID.

[ Voor 67% gewijzigd door Miki op 31-07-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Miki schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:57:
[...]

Tooltje HDAPM al getest? OSX en bepaalde WD schijven gaan niet samen, de schijfkoppen worden "te" agressief geparkeerd.

[...]

Ik vind het ook wel bijzonder maar hopelijk wordt het wel snel gefixed. Bestaande mobileme en iCloud gebruikers van het eerste uur kunnen niet hun @me.com account als Apple ID instellen terwijl nieuwe gebruikers die bijvoorbeeld via hun iPhone een Apple ID aanmaken hebben wel hun @me.com account als Apple ID.
zojuist gedownload. Ga het eens testen :) Thanks voor je input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
Pyrone89 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:48:
Ik zou graag de verborgen menu's en moeilijk te vinden power-off knop in OSX willen zien :+

Even een 'klacht' over iCloud. Je kan Herrineringen niet apart syncen. Het is Agenda's en Herrineringen. Maar ik heb mijn agenda al gesynct met Google. In iOS zitten Agenda en Herinneringen wel los van elkaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:06

WTM

ik zou ook graag herinneringen (taken eigenlijk?) via Google willen syncen. Iemand een suggestie hoe dat te doen? Google brengt me geen goede info. Voor de agenda / ical kan ik dat wel mooi instellen en krijg ik alles gesynced met o.a. de ipad en een android phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
PBP schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:34:
[...]

Ik zou graag de verborgen menu's en moeilijk te vinden power-off knop in OSX willen zien :+

Even een 'klacht' over iCloud. Je kan Herrineringen niet apart syncen. Het is Agenda's en Herrineringen. Maar ik heb mijn agenda al gesynct met Google. In iOS zitten Agenda en Herinneringen wel los van elkaar :?
In het kalender programma even naar de voorkeuren gaan, accounts, iCloud en daar het vinkte uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Heb bovenstaande gedaan maar er is geen sync van taken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:02:
[...]

In het kalender programma even naar de voorkeuren gaan, accounts, iCloud en daar het vinkte uitschakelen.
In Agenda app staat mijn Gmail account. Want ik gebruik Google Agenda. En ik wil alleen Herrineringen via iCloud laten lopen. Alleen als je naar iCloud instellingen in systeemvoorkeuren gaat krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/3N130p3j2o3x2n1H3a0y/Schermafbeelding%202012-07-31%20om%2023.14.02.png

Je moet dus dan iCloud agenda syncen, wat ik niet wil want ik heb al een Google Agenda gesynct. Bij iOS is Agenda en Herinneringen wel een losse optie met vinkje

[ Voor 4% gewijzigd door PBP op 31-07-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

ik snap het probleem niet echt. Als je beide aan laat en onder iCal de iCloud calenders uitvinkt ben je er toch? Je ziet dan alleen je Google agenda terug in iCal. En als je die als default instelt kan het ook nooit in iCloud komen. Hier werkt dat gewoon. Mail, Agenda via Google rest via Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
Quakie schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:22:
ik snap het probleem niet echt. Als je beide aan laat en onder iCal de iCloud calenders uitvinkt ben je er toch? Je ziet dan alleen je Google agenda terug in iCal. En als je die als default instelt kan het ook nooit in iCloud komen. Hier werkt dat gewoon. Mail, Agenda via Google rest via Apple.
Oke ik was even bang dat hij dan m'n hele Google Agenda ging overzetten of verkloten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Miki schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:57:

[...]

Vreemd, Ik gebruik als mn mobileme sinds juni 08 en het @me.com account is ook mijn primaire appleID. wat wel vervelend is dat ik nog steeds niet mn account kan verifyeren.. Appstore op mn iphone als op mn mac blijven aangeven dat mn e-mail adress nog niet gevyrified is.. sinds april al heen en weer aan het mailen met apple hierover.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:04
To_Tall schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:40:
[...]

Vreemd, Ik gebruik als mn mobileme sinds juni 08 en het @me.com account is ook mijn primaire appleID. wat wel vervelend is dat ik nog steeds niet mn account kan verifyeren.. Appstore op mn iphone als op mn mac blijven aangeven dat mn e-mail adress nog niet gevyrified is.. sinds april al heen en weer aan het mailen met apple hierover.
https://discussions.apple.../4026710?start=0&tstart=0
https://discussions.apple.../3892317?start=0&tstart=0
https://discussions.apple.../3405464?start=0&tstart=0

Bovenstaande is zomaar een greep uit het Apple forum. Tot heden is het niet mogelijk om je Apple ID zo aan te passen dat je @me.com adres je primaire ID is.
Zal ooit wel eens gefixed gaan worden maar bar irritant als je alles aan het overhevelen bent naar iCloud en dan toch blijkt dat je nog gebruik moet maken van je oude cloud omgeving. Ik heb dus ooit een Apple ID aangemaakt met een gmail account maar dit kan ik dus niet wijzigen naar een @me.com account.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 31-07-2012 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
*zucht* bij deze trek ik al mijn opmerkingen over Gatekeeper in... Ik denk leuk iets met Freemind of yEd te kunnen doen dus ik die downloaden en installeren. Helaas, mijn ML versie vindt dat ze damaged zijn. Ik op mijn ML vm geprobeerd met de stock installatie en jawel, daar werkte het zonder gedoe. Wat met java lopen klootviolen aangezien beiden daar op leunen maar helaas geen verschil. Ik zat al aan Filevault te denken totdat ik bij wat search results redelijk vaak Gatekeeper tegen kwam. Die eens op "Anywhere" gezet en de error was ineens weg. Het bekende exclusion trucje (ctrl-klik -> open) werkt in dit geval totaal niet want ook dan krijg je de melding dat de app damaged is.

Dit lijkt me in ieder geval een bug want a. hij moet bij blokkade van Gatekeeper niet gaan roepen dat het damaged is maar dat ie 'm blokkeert, b. het werkt in een stock ML installatie in mijn vm waar Gatekeeper op dezelfde setting staat als ik op de Mac met problemen had en c. die exclusion werkt niet. Helaas is het geen bug maar precies zoals het hoort. Apple legt het hier uit: Mountain Lion: About Gatekeeper. Gelukkig blijven de apps na het weer inschakelen van de standaard Gatekeeper setting werken...tot dusver. Blijf ik het alleen vreemd vinden dat het in mijn vm wel gewoon werkte. Early adaptor perikelen zullen we het maar noemen dan :?

[ Voor 37% gewijzigd door ppl op 01-08-2012 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Quakie schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:22:
Maar je kunt op deze manier nog niet de herinneringen (taken) met Google laten syncen....
Pagina: 1 ... 26 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.