“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
[ Voor 4% gewijzigd door TheAshcat op 28-07-2012 09:26 . Reden: van de accu natuurlijk :) ]
Je bedoelt van de accu? Ja, dat vind ik ook wel jammer dat dat niet meer in beeld staat. Met het restpercentage kan ik niet zo veel....TheAshcat schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 08:56:
Heeft er iemand een oplossing voor het verdwijnen van je resterende tijd in de menubalk, niet zeggen dat ik kan klikken, dat wil ik niet.
Groeten, Edwin
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Groeten, Edwin
Maar Apple is daar niet van. Zie iOS: al sinds de eerste release vrijwel hetzelfde. Functies worden toegevoegd, maar het idee blijft hetzelfde. Zie iPhone: om de twee jaar een lichte design update. Zie de Mac-hardware. Zo kan ik nog even doorgaan.
Apple gaat hiermee een trend zetten. Want updates gaan niet altijd over de buitenkant, maar wel onder de motorkap en wat nieuwe handige functies.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Dat ligt dus aan KPN, aangezien de rest geen probleem heeft. Apple maakt veel fuck ups, maar dit is er absoluut niet een van.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 23:26:
DNS bij WiFi werkt blijkbaar niet met de witte ZTE KPN modems. Lekker, aangezien er daar honderdduizenden van in Nederland staan.
Het was schijnbaar in de DP al bekend, maar vreemd dat Apple hier geen oplossing voor heeft.
Verder was het initiële menu ook fors buggy, deed er zeker een minuut om elke keer naar het volgende scherm te gaan. Bij het selecteren van WiFi moest ik zelfs geforceerd rebooten. En nadat alles klaar was bleek ook nog eens de topbar er niet te zijn.
Terug naar Lion. Over een half jaartje nog maar eens proberen. Jammer. Kan ik een refund doen in de App Store?
Ik had toch voor kort ook KPN en had er alleen maar problemen mee, ongeacht of ik Windows of OSX had. Ook mijn PS3 had telkens NAT3.
Heb hetzelfdeKjid schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 01:13:
Nog meer mensen die bij iStat pro onder de tab processes niets meer zien? Bij mij staan er 5 lege blokjes.
iCloud gaat nooit werken met Android. Apple haat Android remember.Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 02:03:
mss was ik te voorbarig, ik heb 2 mac's, maar geen iphone of ipad, mss dat ik daardoor niet alles handig vind, heb al sinds een tijd een evernote account, dus die herinneringen en notificaties vind ik vrij basic.
en zolang icloud niet werkt met android....
maar oké, er zitten enkele toffe nieuwe zaken zoals vip in mail etc..
Ja, maar niets helpt.Pyrone89 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 08:50:
[...]
Heb je al AppCleaner gebruikt om te zorgen dat vorige versies echt opgeruimd zijn?
VLC (welke versie dan ook) blijft na +- 5sec na start vastlopen op Mountain Lion (10.8).
Dit probleem doet zich alleen voor bij network streams (dreambox, webcam, etc...) niet bij het afspelen van files vreemd genoeg.
Ik dacht aanvankelijk dat het aan de netwerk configuratie lag, heb nog gekeken of IPv6 wel uit stond, maar dat was niet het probleem....
Verder nog suggesties?
Naar mijn mening gewoon een ML probleem en niet zozeer te wijten aan de Experiabox.ppl schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 01:39:
[...]
De beruchte KPN Experiaboxes. Je kunt je beter af gaan vragen wanneer die krengen het nou eindelijk eens gaan doen want settings verliezen en port forwards compleet negeren zijn ze nog altijd heel erg goed in. Dat ze niet met Mountain Lion werken was ook wel te verwachten. Nou niet bepaald een ML probleem, eerder een KPN Experiabox probleem. Wat een gelazer zijn die dingenIk heb daarom maar lekker alles achter mijn eigen router gehangen, dat werkt tenminste fatsoenlijk maar als het contract afgelopen is gaan we wel weer naar een provider die aan fatsoenlijke modems doet.
</rant>).
Met zowel mijn iMac als ook mijn nieuwe Mac Mini welke onder de TV staat is wireless connecten met de Experia box geen enkel probleem. Pas toen ik de Macbook Pro had ge-upgrade begon het gedonder en moest alles van Wireless N af en terug gezet worden naar Wireless G.
Alle Wireless apparaten functioneren hier verder prima in huis behalve de Macbook Pro met Mountain Lion. Lijkt mij dat dan de Experia box (waar ik overigens nooit gezeur of gezeik mee heb maar dat terzijde) daar dan niet de schuldige van is maar dat Apple gewoon een steek heeft laten vallen ;-)
Ben het volledig met je eens. Toen ik > 5 jaar terug (verplicht; baas betaalde) internet via KPN had, niets dan ellende met die Experiabox en toen was er alleen nog maar Windows hier in huis. Achter mijn Experiabox had ik een Linksys router gezet. DMZ tussen Experiabox en Linksys; alle routing, NAT en firewall features in Experiabox uitgezet zodat die echt alleen maar signaal aan Linksys doorgaf - Linksys handelde alle WAN<>LAN verkeer af en zorgde DHCP, DNS etc. Dat werkte als een speer.Pyrone89 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:08:
[...]
Dat ligt dus aan KPN, aangezien de rest geen probleem heeft. Apple maakt veel fuck ups, maar dit is er absoluut niet een van.
Ik had toch voor kort ook KPN en had er alleen maar problemen mee, ongeacht of ik Windows of OSX had. Ook mijn PS3 had telkens NAT3.
Groeten, Edwin
Poeh, ik gebruik zelf nooit websources dus kan je hier niet mee helpen. Ik zou even het VLC forum hitten om de vraag te stellen.ZakHooi schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:16:
[...]
Ja, maar niets helpt.
VLC (welke versie dan ook) blijft na +- 5sec na start vastlopen op Mountain Lion (10.8).
Dit probleem doet zich alleen voor bij network streams (dreambox, webcam, etc...) niet bij het afspelen van files vreemd genoeg.
Ik dacht aanvankelijk dat het aan de netwerk configuratie lag, heb nog gekeken of IPv6 wel uit stond, maar dat was niet het probleem....
Verder nog suggesties?
Dan mag jij uitleggen waarom alleen mensen met een Experiabox hier klagen over WiFi issues....Reind schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:16:
[...]
Naar mijn mening gewoon een ML probleem en niet zozeer te wijten aan de Experiabox.
Ik heb er zelf totaal geen last van, thuis niet en elders niet (inmiddels, buiten huis, op 5 verschillende plekken WiFi gebruikt - zonder enig probleem).
Groeten, Edwin
Op zich is dat niet gek, aangezien Apple het domein me.com zelf bezit. Om een @eigennaam.com account te kunnen krijgen moet je eigennaam.com als domein bezitten en om dat nou aan elke klant te kunnen beloven gaat wel erg ver. In mijn geval zou het al niet kunnen aangezien ik dit domein zelf bezit.multipasser schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 00:18:
Spijtig dat apple nog steeds geen 'Pro' user account heeft op icloud waar je @eigennaam.com kan gebruiken. Dat zou toppie zijn.
Denk meer dat je je eigen domein kan configureren er op, zodat je icloud ook gebruikt om vanuit je eigen domein te kunnen e-mailen.Muchachooo schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:21:
[...]
Op zich is dat niet gek, aangezien Apple het domein me.com zelf bezit. Om een @eigennaam.com account te kunnen krijgen moet je eigennaam.com als domein bezitten en om dat nou aan elke klant te kunnen beloven gaat wel erg ver. In mijn geval zou het al niet kunnen aangezien ik dit domein zelf bezit.
Ik heb er met zowel de iMac als ook de Mac Mini geen enkel probleem mee (en ook de iPad1 en de laatste variant + de iPhone 4 connecten moeiteloos wanneer de Experia box op Wireless N only staat), vriend van me met een Retina Macbook Pro had het probleem ook niet (althans dat was zijn bewering toen ik hem er over belde)... Maar mijn Macbook Pro weigert dienst wanneer alles op Wireless N wordt gezet, terugzetten naar Wireless G is dan de enige oplossing die wel werkt.CyrusOne schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:19:
[...]
Dan mag jij uitleggen waarom alleen mensen met een Experiabox hier klagen over WiFi issues....
Dat jij op andere plekken moeiteloos kan connecten heeft misschien te maken met het feit dat de boel daar niet op Wireless N only draait? Ik kan namelijk moeiteloos connecten met de Experia box van de buren maar die draaien ook alles onder Wireless G
Als er dus uit een handvol apparaten maar 1 apparaat is wat weigert te werken met de Experia box dan lijkt het mij waarschijnlijker dat het probleem eerst maar eens bij de Macbook gezocht moet gaan worden en daarna bij de Experia box.
Overigens kwam ik net op de Apple fora soortgelijke draadjes tegen dus het zal linksom of rechtsom wel weer een keer opgelost worden. De Mac Mini onder de TV die het gros van de GB's binnen moet halen heb ik maar even aan de kabel gelegd ;-)
[ Voor 21% gewijzigd door R2D2 op 28-07-2012 10:34 ]
Een amiga 500 met 512 kb ram !
iCloud werkt prima met Android, tenminste met de calender en contacten. SmoothSync voor calendar en contacts werkt als een tierelier.Pyrone89 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:11:
[...]
iCloud gaat nooit werken met Android. Apple haat Android remember.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Fud. iCloud werkt met CalDAV, CardDAV en IMAP. Waarom zou dat niet onder Android werken?Pyrone89 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:11:
[...]
Edit: Ik was vergeten dat Android out-of-the-box niet met open Cloud protocollen werkt, je zult er dus wel een applicatie voor moeten installeren.
Het gaat om de witte ZTE H220N Experiabox. Die heeft overigens geen N-only stand, dus ik denk dat jij een andere hebt.Reind schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:26:
[...]
Ik heb er met zowel de iMac als ook de Mac Mini geen enkel probleem mee (en ook de iPad1 en de laatste variant + de iPhone 4 connecten moeiteloos wanneer de Experia box op Wireless N only staat), vriend van me met een Retina Macbook Pro had het probleem ook niet (althans dat was zijn bewering toen ik hem er over belde)... Maar mijn Macbook Pro weigert dienst wanneer alles op Wireless N wordt gezet, terugzetten naar Wireless G is dan de enige oplossing die wel werkt.
Dat jij op andere plekken moeiteloos kan connecten heeft misschien te maken met het feit dat de boel daar niet op Wireless N only draait? Ik kan namelijk moeiteloos connecten met de Experia box van de buren maar die draaien ook alles onder Wireless G
Als er dus uit een handvol apparaten maar 1 apparaat is wat weigert te werken met de Experia box dan lijkt het mij waarschijnlijker dat het probleem eerst maar eens bij de Macbook gezocht moet gaan worden en daarna bij de Experia box.
Overigens kwam ik net op de Apple fora soortgelijke draadjes tegen dus het zal linksom of rechtsom wel weer een keer opgelost worden. De Mac Mini onder de TV die het gros van de GB's binnen moet halen heb ik maar even aan de kabel gelegd ;-)
En ik weet genoeg van firmware elende om te weten dat het 100% in de Experiabox zit. Die dingen hebben door KPN aangepaste firmware, en bij elke Experiabox die ik heb gehad (Speedtouch, Thomson, ZTE) was er wel iets wat niet lekker ging. En op de non-KPN versie had niemand last van dat soort problemen.
Wireless-G is voor mij overigens geen optie. Zo kan ik niet gamen of video's kijken.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2012 10:44 ]
Je hebt gelijk... geen Wireless N only maar mixed mode. Mijn fout dus.Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:41:
[...]
Fud. iCloud werkt met CalDAV, CardDAV en IMAP. Waarom zou dat niet onder Android werken?
Edit: Ik was vergeten dat Android out-of-the-box niet met open Cloud protocollen werkt, je zult er dus wel een applicatie voor moeten installeren.
[...]
Het gaat om de witte ZTE H220N Experiabox. Die heeft overigens geen N-only stand, dus ik denk dat jij een andere hebt.
Maar ik heb er dus met geen enkel ander apparaat dan de Macbook Pro last mee. Ik ben begonnen met de iMac, toen de Mac Mini en als laatste de Macbook Pro en toen kreeg ik het probleem pas. Ik was mezelf na de iMac al in de handjes aan het wrijven omdat ik al aan het denken was dat ik de dans zou ontspringen (ik had namelijk al mensen horen klagenEn ik weet genoeg van firmware elende om te weten dat het 100% in de Experiabox zit. Die dingen hebben door KPN aangepaste firmware, en bij elke Experiabox die ik heb gehad (Speedtouch, Thomson, ZTE) was er wel iets wat niet lekker ging. En op de non-KPN versie had niemand last van dat soort problemen.
Mac Mini waar ik alles mee binnen haal heb ik na Wireless N uitgezet te hebben maar gewoon even aan de kabel gehangen, i.c.m 100/100 glasvezel lijntje hoe dan ook een betere optie.Wireless-G is voor mij overigens geen optie. Zo kan ik niet gamen of video's kijken.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Groeten, Edwin
VirtualBox bevalt eigenlijk wel goed. De migratie heb ik gedaan door VMWare Fusion te installeren als trial. Daarmee kan je de Parallels-virtuele machines importeren. De VMWare Fusion-VM's kan je openen, de VMDK (geloof ik) eruit snaaien, en die naar VirtualBox gooien.
Parallels en Fusion verwijderd. XP geheractiveerd, en we gaan lekker verder waar we mee bezig waren
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Groeten, Edwin
Ik durf er nog steeds geld op te zetten dat het aan de ZTE ligt, gezien het track-record van KPN.Reind schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:53:
[...]
Maar ik heb er dus met geen enkel ander apparaat dan de Macbook Pro last mee. Ik ben begonnen met de iMac, toen de Mac Mini en als laatste de Macbook Pro en toen kreeg ik het probleem pas. Ik was mezelf na de iMac al in de handjes aan het wrijven omdat ik al aan het denken was dat ik de dans zou ontspringen (ik had namelijk al mensen horen klagen) en niet tegen problemen aan zou lopen maar helaas.
Kijk ook eens naar Vodafone, die hadden problemen met iPhones die spontaan uitvielen. Bleek er dus aan te liggen dat er een batch SIM-kaarten was die niet 100% aan de specificaties voldeed. Dan kun je zeggen dat het aan de iPhone ligt, omdat alleen de iPhone er last van had, maar het was toch echt de SIM-kaart die problematisch was.
Apple had tijdens de beta-fase KPN onder druk moeten zetten om de ZTE te voorzien van nieuwe firmware. Ze hebben genoeg achter de hand om dat te kunnen.
Nou over 3 uur koop ik hem toch vrolijk en eis ik een refund
Je kan best eisen, maar het staat in de voorwaarden dat ze je niks HOEVEN te vergoedden.JimmyJoness schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 12:12:
Ik heb gister wat gemailed met apple omdat ik over 3,15 uur officieel 72 uur zit te wachten op mijn code voor mountain lion. Ik had gevraagd of ik hem gewoon kon kopen en een refund krijgen en daar zij ze zit op : According to the iTunes Store terms of sale, all sales are final, so I do not recommend that you purchase it in the hopes for a refund. Additionally, once Mountain Lion is refunded, you can no longer update it from the MacApp Store. This means that you would need to redeem your provided code, and go through the steps to download it again from the MacApp Store.
Nou over 3 uur koop ik hem toch vrolijk en eis ik een refund
En als je het zo leest, zou ik maar wachten voordat je weer App Store gezeik krijgt dat je geen updates meer kan krijgen.
Als ze het toch doen, is het mooi meegenomen.
[ Voor 6% gewijzigd door Ryur op 28-07-2012 12:24 ]
Zelfde ellende met wireless, problem solved:
WIFI uitgezet (je krijgt er een mooi blauw led je voor terug "eco"

Airport Extreme er aan gehangen, klaar nooit geen problemen meer gehad, nergens meer mee iPhone enz.
Wel een dure oplossing, maar wanneer alles weer probleemloos werkt is dat ook wel lekker.
Ik heb een Macbook Pro (begin '11) en sinds twee dagen Mountain Lion erop staan. Alles goed en wel, werkt allemaal prima.
Als ik 'm echter uit de sluimerstand haal, gaat het inloggen nog wel goed, maar ik heb geen wifi meer. Sterker nog, als ik met m'n muis over de menubar hoover, draait de beachball heftig rond, over de gehele menubar, behalve als ik bij 't appeltje kom (links), dan kan ik dat menu wel tevoorschijn krijgen. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Het gebeurt dus alleen bij uit de sluimer komen, verder geen problemen met WIFI. Heb al even op internet rondgekeken, maar kan weinig nuttigs vinden (tot nu toe).
Quick edit: Het stopt ook niet meer, die beachball, krijg dus ook geen WIFI meer, dus opnieuw opstarten is constant vereist.
[ Voor 8% gewijzigd door GKD op 28-07-2012 12:39 ]
Verwijderd
Verwijderd
Vond persoonlijk ML erg prettig, Airplay, notifications, alles net wat sneller, finder wat prettiger, nieuwe swipes echt een aanrader voor die 20 euro.
Overigens hier een een leuke review over ML waarin de meeste nieuwe punten worden besproken :
http://www.engadget.com/2...ountain-lion-10-8-review/
Verwijderd
zo is het browsen een stuk beter geworden en het ziet er grafisch wat mooier uit...
verder berichten centrum.... leuk grappig maar eigelijk niet echt een toegevoegde waarde aanzien je je mail app zo wie zo open moeten hebben staan..... om het te laten werken dat extra popupje voegt geen waarde toe we hadden growl tenslotte ook nog..... verder vind ik het browsen in safari... iets trager dan in lion..... voor de mensen die nog moeten of gaan overstappen.... ik zou toch even wachten op wat meer updates zo zit facebook intergratie er niet in maar komt pas met de volgende update.... het ziet er vrijwel het zelfde uit als lion dus zo veel veschil is er niet, gatekeeper heeft ook niet echt een toegevoegde waarde even als powernap..... wat ook geen waarde toevoegd! als je je mac dicht klapt.... betekend dat je met andere dingen bezig bent of gaat je ontvang je mail ook op je iphone tenslote.... airplay is op zich wel nice gedaan maar moet je dan wel gebruik van maken zo als ik gebruik het nooit dus jaja al weer geen waarde voor mij
icloud is echter wel enorm verbeterd.... en werkt ook vlekkeloos..... notitie in type op je mac huppa meteen op je iphone heb je hem geweldig dit werk ook met iwork etcetc erg nice.... maar aan de andere kant....... tjaaaa leuk maar verder?
kort om vind het niet zo heel vernieuwd ten op zichte van lion en veel dingen zijn met apps ook te verkrijgen in lion.... die toch op een hoop meer macs draait...
Verwijderd
is dit echt zo?Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 13:33:
ps voor de mensen die problemen onder vinden na instal van mountain lion dit is heel simpel op te lossen.....de download uit de appstore zorgt er voor dat je een upgrade doet...werkt goed maar niet alles werkt daarna even goed.....zo dra je hem gedownload heb openen... ga op zoek naar het bestand instal esd kopieer deze na je buroblad... en zet hem ( raad aan op een usb stick minimaal 8 gb) en doe een complete clean instal dus je hd volledig formateren en het volledig op nieuw er op te zetten branden kan maar via dvd duurt instal nog al wat lang via usb had ik het binnen 15 een clean instal alles werkt perfect!!! zo hou je geen evt achter bleven rommel van lion over
Een clean install levert vrijwel altijd minder problemen op. Is niks nieuws.JimmyJoness schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 13:36:
is dit echt zo?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik denk dat hij sarcastisch was.Exirion schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 13:39:
[...]
Een clean install levert vrijwel altijd minder problemen op. Is niks nieuws.
Verwijderd
moet nog wel toevoegen dat mijn accu wel langer mee gaat met ml
nee ik was serieus. ik ben pas nieuw in de mac wereld en moet nog veel leren;) maar ik heb al veel verschillende meningen gehoord over het wel of niet doen van een clean install en het voor/nadeel daarvan!
*edit : ik heb mijn mba nu 4 weken dus zoveel staat er nog niet op, ik kan me voorstellen dat als je je macbook al jaren hebt dat een clean install sowieso beter is door vervuiling met de tijd.
[ Voor 21% gewijzigd door JimmyJoness op 28-07-2012 13:50 ]
Verwijderd
en een nadeel als je upgrade dat je toch wel wat problemen kan tegen komen zo als hier staat wifi problemen las ik al safari rete traag ( is wel op te lossen door een terminal comando te geven) tis ma wat men zelf wil ik verkies zo wie zo clean instal.... wat makkelijker om je schijf te delen etcetc
Verwijderd
JimmyJoness schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 13:45:
[...]
nee ik was serieus. ik ben pas nieuw in de mac wereld en moet nog veel leren;) maar ik heb al veel verschillende meningen gehoord over het wel of niet doen van een clean install en het voor/nadeel daarvan!
*edit : ik heb mijn mba nu 4 weken dus zoveel staat er nog niet op, ik kan me voorstellen dat als je je macbook al jaren hebt dat een clean install sowieso beter is door vervuiling met de tijd.
Doe je een clean install, dan kun je daarna al je programma's weer gaan installeren, backups van documenten terugzetten etc. Doe je een update dan ben je in een uurtje klaar. Alles werkt, alles staat op de plaats waar je het gewend bent, alle programma's staan er nog op, al je instellingen zijn er nog.
Mocht je na een update nu onoverkomelijke problemen tegenkomen dan kan het handig zijn om een clean install uit te voeren, maar ik zou het zeker niet als eerste optie kiezen.
Zelf heb ik wel een clean install gedaan. Zo forceer ik mijzelf om nieuwe dingen te proberen en stil te staan bij de settings zoals ik ze gebruik. Als ik een upgrade doe ben ik meestal lui en "laat ik het lekker allemaal zo staan", waardoor ik nieuwe settings en features nooit ontdek.
Daarnaast vind ik het makkelijker om van rommel af te komen door een clean install in plaats van het één voor één weg te gooien.
Echt, je praat onzin. Het heet misschien geen register, maar OSX heeft net als elk ander OS een zooitje faciliterende files en temp files die her en der over je systeem verspreid staan. Het is niet voor niks dat een upgrade nogal wat problemen kan opleveren, omdat alles vernieuwd moet worden en tegelijk moet blijven werken met oude configuratiefiles en datafiles. En dat is nog simplistisch uitgedrukt.Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:06:
Een clean install is met OS X niet nodig. Het is immers geen Windows met een register wat op een gegeven moment te groot wordt, of een enorme bulk aan tempfiles.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
update van ilife etcetc duurd wel ff maar ach....... tijd voor koffie:p
en de instellingen van bijvoorbeeld de SSD? ik heb een 2011 MBA, en als ik een clean install van ML doe staan de instellingen dan nog optimaal etc?Exirion schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:10:
[...]
Echt, je praat onzin. Het heet misschien geen register, maar OSX heeft net als elk ander OS een zooitje faciliterende files en temp files die her en der over je systeem verspreid staan. Het is niet voor niks dat een upgrade nogal wat problemen kan opleveren, omdat alles vernieuwd moet worden en tegelijk moet blijven werken met oude configuratiefiles en datafiles. En dat is nog simplistisch uitgedrukt.
Dat zegt toch niks? Ik merk er helemaal niets van dat mijn systeem langzaam zou zijn. Met Mountain Lion is het zelfs sneller dan Lion, en dat met een update ;-)Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:10:
dus kortom? clean is beter ja het op nieuw instaleren dat is wel waar... maar ja je systeem is wel sneller vind ik
Ben een Apple fan, maar valt me toch op dat OS X vaker last heeft van kernel panics dan Windows.
[ Voor 3% gewijzigd door AppTux op 28-07-2012 14:25 ]
En juist omdat OS X die configuratiefiles en datafiles zo perfect gescheiden heeft van de rest van het systeem is een upgrade geen enkel probleem.Exirion schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:10:
[...]
Echt, je praat onzin. Het heet misschien geen register, maar OSX heeft net als elk ander OS een zooitje faciliterende files en temp files die her en der over je systeem verspreid staan. Het is niet voor niks dat een upgrade nogal wat problemen kan opleveren, omdat alles vernieuwd moet worden en tegelijk moet blijven werken met oude configuratiefiles en datafiles. En dat is nog simplistisch uitgedrukt.
Ik doe vrij geavanceerde dingen met OS X, tot aan klieren met kext files en de /Library directory aan toe, maar ik heb nooit problemen met upgrades gehad.
Als je de sparebundle volledig verwijderd en dan opnieuw probeert te connecten moet het normaal weer werken. Tenminste dat had ik met mijn houtje touwtje oplossing zo gedaan.AppTux schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:24:
Gisteren dus OS X Mountain Lion geïnstalleerd. Ik was al lang van plan om mijn MacBook Pro te upgraden met de Seagate Momentus XT en 16GB geheugen, dus eerst dat erin gezet en een verse installatie van ML gedaan. De installatie ging zeer vlot, tegen mijn verwachting in aangezien ik veel mensen heb gezien waar het ~1 uur duurde. Ging bij mij in zo'n 20 minuten, geen enkel probleem. Voor de rest werkt Mountain Lion net zo stabiel als Snow Leopard (heb Lion overgeslagen). Het grootste punt waar ik nu mee zit is dat m'n Time Machine niet meer werkt. Ik heb een Seagate BlackArmor NAS 110, maar Seagate lijkt te lui of te druk om de firmware te updaten naar een Time Machine die compatibel is met Mountain Lion. Heb dus mijn oude schijf via USB aan de laptop gehangen, dat ging gelukkig zonder enig probleem. De update is de €15,99 zeker waard. Gaat als een speer.
iCloud is een compleet platform zoals Android dat ook is. Dat platform is bedoeld als basis voor 2 andere platformen (iOS en OS X) zodat deze beter op elkaar aan sluiten. Van dat iCloud platform zullen een aantal dingen dan ook alleen met die platformen werken, een aantal zijn echter losse services zoals de e-mail en agenda. Als Android netjes IMAP en CalDAV ondersteund is er dan ook niets aan het handje en kun je deze iCloud services wel op je Android apparaatje gebruiken. Echter, op dit moment biedt Exchange de beste support, dat kun je vrijwel op ieder apparaat en in ieder OS gebruiken.Pyrone89 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:11:
Die redenatie zorgt er ook voor dat een eigen domeinnaam gebruiken ook nogal lastig gaat met iCloud.
Dan ben je dus totaal niet bekend met KPN en de diverse Experiaboxes. Zoek maar eens wat rond op internet en je zult heel veel uiteenlopende problemen tegenkomen. KPN loopt deze apparaten aan de lopende band te vervangen. Dat die wireless van de Experiabox uberhaupt werkt mag je al als een wonder beschouwen. Er zijn teveel apparaten die er gewoon echt niet mee overweg kunnen laat staan dat die Experiaboxes stabiel kunnen draaien (wegvallende verbindingen en rebootende Experiaboxes zijn helaas doodnormaal en de reden waarom KPN ze aan de lopende band vervangt).Reind schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:16:
Naar mijn mening gewoon een ML probleem en niet zozeer te wijten aan de Experiabox.
Met zowel mijn iMac als ook mijn nieuwe Mac Mini welke onder de TV staat is wireless connecten met de Experia box geen enkel probleem. Pas toen ik de Macbook Pro had ge-upgrade begon het gedonder en moest alles van Wireless N af en terug gezet worden naar Wireless G.
Om over rare firmware instellingen van de Experiaboxes maar helemaal te zwijgen. Dat je een deel van ICMP blockt is tot daar aan toe maar ping...ronduit onhandig want daardoor werken bepaalde zaken niet ("hee, geen ping terug dus die is down, dan doe ik ook lekker niks").
Gelukkig kun je die Experiabox bij glasvezel omzeilen doordat KPN 3 vlans gebruikt. Daar kun je ook zelf wel een leuk routertje mee bouwen. Met als gevolg dat velen dat dan ook direct doen en heel die Experiabox niet eens uitpakken.
Een hond mag dan wel 4 poten hebben maar iets wat 4 poten heeft is daarmee nog altijd niet meteen een hond! Kortom, de conclusie die je trekt is nogal dom doordat er niet verder gekeken wordt dan je neus lang is. Zoek eerst maar eens uit wat er nou fout gaat ipv direct met je vingertje te wijzen. Heb je veel meer aan omdat je daar ook daadwerkelijk het probleem mee kunt oplossenAlle Wireless apparaten functioneren hier verder prima in huis behalve de Macbook Pro met Mountain Lion. Lijkt mij dat dan de Experia box (waar ik overigens nooit gezeur of gezeik mee heb maar dat terzijde) daar dan niet de schuldige van is maar dat Apple gewoon een steek heeft laten vallen ;-)
KPN is groot in Nederland, daarbuiten stelt het geen ene zak voor en zeker nu niet meer nadat ze veel onderdelen al hebben verkocht. Dat soort partijen springen dan ook niet snel in je ogen als de gehele wereld je markt is.Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 12:10:
Apple had tijdens de beta-fase KPN onder druk moeten zetten om de ZTE te voorzien van nieuwe firmware. Ze hebben genoeg achter de hand om dat te kunnen.
Duh. Het is een notificatieCENTRUM, je weet wel, zo'n iets waar alles samenkomt. Voorheen moest je alle apps af om je notificaties te achterhalen want hooguit de melding dat je een notificatie had kreeg je niet. Dat notificatiecentrum is gewoon 1 lijst van alle notificaties waarbij je ook een stukje van de inhoud te zien krijgt en daardoor beter kunt beslissen wat je er mee wilt doen. Door een systeem a la Growl te integreren heb je ook meteen iets wat je op de hoogte stelt dat een taak die je in de achtergrond aan het doen bent afgerond is. Het zorgt er dus voor dat jij als gebruiker minder actief achter je notificaties aan moet gaan. Het mooiste is nog wel de optie om het tijdelijk uit te schakelen. Als je je ergens op wil concentreren hoef je niet eerst alles af te sluiten om die notificaties te stoppen, gaat met 1 schuifje.Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 13:25:
verder berichten centrum.... leuk grappig maar eigelijk niet echt een toegevoegde waarde aanzien je je mail app zo wie zo open moeten hebben staan
Er is inmiddels genoeg OS X malware geweest die aantoont dat gatekeeper erg veel toegevoegde waarde heeft. Dit is ook meer iets waarvan je wil dat je daar geen gebruik van wil maken. Zie het als een brandblusser.gatekeeper heeft ook niet echt een toegevoegde waarde
Dan nog is het onzin wat je zegt. Die datafiles en configfiles kunnen wel leuk op een andere plek staan, maar ze worden wel GEBRUIKT door de nieuwe code die de oude code vervangt. Dus het probleem blijft hetzelfde. Elke configuratie is anders en niet elke situatie is voorzien dus bij een upgrade kan heel veel fout gaan, en de praktijk is ook dat er heel veel vage dingen kunnen optreden. Van dingen die simpelweg niet lekker werken tot rare vertragingen met beachballs.Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:28:
En juist omdat OS X die configuratiefiles en datafiles zo perfect gescheiden heeft van de rest van het systeem is een upgrade geen enkel probleem.
Leuk voor jou, maar de praktijk is bij veel systemen anders. En ik ontwikkel al een tijdje software voor allerlei platformen dus weet ook waar het onder de motorkap allemaal fout kan gaan.Ik doe vrij geavanceerde dingen met OS X, tot aan klieren met kext files en de /Library directory aan toe, maar ik heb nooit problemen met upgrades gehad.
inderdaad...filenox schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:12:
Turbowtje, misschien moet je wat meer gebruik gaan maken van hoofdletters en leestekens. Op dit moment zijn je reacties niet echt aantrekkelijk om te lezen
Wat nog irritanter is is jouw schrijfwijze te lezen... daarnaast post je informatie die allang al in dit topic staat.Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:17:
nou beste, zal er aan denken. type ik gelijk een stuk langzamer!
irri:p haha
Zoals iedereen hier; Na elke punt begin je weer een hoofdletter, het is hier geen fok forum of iets dergelijks.
Back ontopic...
Als iemand jarig is op Facebook (of gewoon een agenda item) blijft bij jullie die melding dan ook gewoon staan in beeld? met Growl verdwijnt het naar van loop van tijd. Ik kan niet echt een instelling vinden waarbij je de tijd kan instellen, het berichtencentrum voelt op een of andere manier voor mij nog niet helemaal af.
Tja wou er nu geen windws vs osx van maken, maar draai windows 8 al meer dan een maand op een computer voor de kindjes en ik zie het nut er zeer zeker van in. Voor de gemmidelde gebruiker zal dit voor simpeler zijn.johnkeates schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 02:16:
Je weet dat Windows 8 er aan komt, en dat huidige Windows 7 (en lager) gebruikers er niet blij mee zijn?
De volledige versie is trouwens nog niet uit zou mij dus verbazen dat jij al weet dat "de" windows 7 gebuiker er niet tevreden mee is.
Visueel anders? Nee hoor daar heb ik het totaal niet over.Daarnaast heb je dit jaar 10.8, maar volgend jaar 10.9, en dan een jaar later 11.0, misschien dat dat je 'grote verandering' wordt die je nodig hebt voor het update-placebo-gevoel.
Ik snap dat iedereen denkt: update! dus er moet visueel wel heel veel anders zijn! maar dat is niet wat update betekent he... de woordencombinatie die dat meer aanduid is Complete Visual Overhaul. En dat is gewoon niet iets waar een OS nou echt direct beter van wordt. Een betere kernel wel, beter geheugenbeheer, betere sanboxing en aslr, betere beveiligingsmethodes enz. ook. Het is beter dan dat het was, en als je dat niet wil, had je het gewoon niet moeten kopen. Je wist het toch van tevoren? Of koop je altijd alles blind...
Ik heb het over echt bruikbare nieuwe functies . Wat kernel updates ed is zoals ik al zei een kleine update niks 10.x waardig. Apple heeft gewoon in de laatste versies amper iets nieuw voor de gebruiker geintroduceerd . Zoals ik al zei vergelijk da met voorgaande updates zoals tiger panther en leopard
Verwijderd
Safari werkt zoals velen al aangaven inderdaad echt top!
Gezien jouw schrijfwijze, grammatica en spelling denk ik dat mijn expertise wel een stuk verder gaat dan dat van jou met acht post hier op het forum.Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:59:
nou beste underword.. probeer eens maar eens osx te leren kennen en dan bedoel ik niet slapjes apps installeren... als dat gelukt is hoef je die vragen niet stellen hier
Agenda staat standaard op 'Alerts'. Deze gaan pas weg als je ze dismissed. Als je wilt dat ze vanzelf weg gaan dan moet je voor 'Banners' kiezenUnderworld schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:57:
Als iemand jarig is op Facebook (of gewoon een agenda item) blijft bij jullie die melding dan ook gewoon staan in beeld? met Growl verdwijnt het naar van loop van tijd. Ik kan niet echt een instelling vinden waarbij je de tijd kan instellen, het berichtencentrum voelt op een of andere manier voor mij nog niet helemaal af.

Niet op de manier zoals ze nu bezig zijn en dat is spijtig want ik gebruik graag apple spul.multipasser schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:30:
Vele zijn teleurgesteld maar na paar keer met ML te werken merk je dat er veel onder de motorkap veranderd is en dat alles toch soepeler loopt. Nieuwe visuele elementen is niet het enige wat telt. Ik ben blij dat ze blijven werken aan de kernel. Binnen enkele jaren loopt windows weer mijlen achter.
Zowel OSX en Windows draaien allebei heel stabiel tegenwoordig, iets vlotter is handig meegenomen maar niet echt het grote verschil hoor.
Apple heeft nu beperkt ingebouwd wat andere al lang aanbieden en cross platform, sorry weeral niet het grote verschil hoor.Gewoon omdat bij osx nu alles wel in sync begint te lopen.
Zo'n zaken verwacht ik idd, met alle settings dan natuurlijk. ALhoewel laat ze dan eerst gewoon de update even goed maken als een nieuwe installatie en dit een noodprocedure als er iets kapot/gestolen is .Tegen dat 11 uit komt moeten we bij een fresh install maar gewoon inloggen in de appstore en alles wordt mooi automatisch geinstalleerd. Een ware droom zou het zijn. Fresh install en apps install op minder dan een uur bv.
Ik had de meeste al op Banners gezet inderdaad, denk dat ik Agenda gewoon vergeten was. Is kijken of dit beter bevalt, thanksGood Fella schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:09:
[...]
Agenda staat standaard op 'Alerts'. Deze gaan pas weg als je ze dismissed. Als je wilt dat ze vanzelf weg gaan dan moet je voor 'Banners' kiezen![]()
[afbeelding]
Bedankt voor de reactie maar het maakt het probleem wat erger. Ik heb de Time Machine uitgezet en verwijderd (kreeg tussendoor de beruchte 'click of death'. Is nu niet meer, vertrouw het niet). Helpt niets. Heb nog wat zitten rondneuzen op de fora en naar de reputatie van Seagate op NAS gebied zal het een aantal maanden duren voordat ze het updaten. Wat ik wel weet is dat dit mijn eerste en laatste NAS van Seagate is.superbig91 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:28:
[...]
Als je de sparebundle volledig verwijderd en dan opnieuw probeert te connecten moet het normaal weer werken. Tenminste dat had ik met mijn houtje touwtje oplossing zo gedaan.
Je hebt misschien wel gelijk dat tot leopard meer functies geïntroduceerd werden per update.k995 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:58:
[...]
Visueel anders? Nee hoor daar heb ik het totaal niet over.
Ik heb het over echt bruikbare nieuwe functies . Wat kernel updates ed is zoals ik al zei een kleine update niks 10.x waardig. Apple heeft gewoon in de laatste versies amper iets nieuw voor de gebruiker geintroduceerd . Zoals ik al zei vergelijk da met voorgaande updates zoals tiger panther en leopard
Het enige wat eigenlijk "raar" is, is dat ze het versienummer met 0.1 verhogen, terwijl ze minder introduceren.
De prijs en de release-cycle zijn namelijk beiden lager dan "vroeger".
Apple wil meer naar een iOS-achtige release cycle, waarin elk jaar een "kleinere" update verschijnt die dus ook goedkoper is.
blij? dat stond gewoon in de voorwaarden, en eerst 24 uur en toen 72 uur. zo moeilijk kan het toch niet zijn om mensen te helpen die een laptop voor een fortuin hebben aangeschaft?filenox schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:30:
Een klacht? Tjonge jonge, je mag al blij zijn dat je een gratis OS krijgt... Heb gewoon wat geduld.
Die kun je op de volgende wijze terug krijgen:
- Stel voor de opdracht (hier dus "Geschiedenis -> Vorige") een toetscombinatie naar keuze in in de Systeemvoorkeuren
- Ga naar de map ~/Bibliotheek/Preferences en open het bestand com.apple.Safari.plist
- Zoek de sleutel NSUserKeyEquivalents
- Vervang wat er daar staat (de toetscombinatie die je ingesteld hebt) door deze: "⌫" (ik vermoed zonder de aanhalingstekens, trouwens)
[ Voor 6% gewijzigd door Nachtapotheker op 28-07-2012 15:34 ]
Valt ook wel mee die scheiding. Hij doet gewoon wat veel andere systemen ook al doen: systeem spul en user spul gescheiden houden. Wijzigingen die je in de systeem spullen maakt zijn altijd risicovol bij updates en upgrades want ze kunnen overschreven worden. Bij Linux zie je dat de updater nog wel eens de user daarmee confronteert en vraagt wat ie er mee moet doen. Bij diverse andere systemen wordt het gewoon overschreven. Ik moest na de ML upgrade ook weer een paar UNIX files aanpassen.Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:28:
En juist omdat OS X die configuratiefiles en datafiles zo perfect gescheiden heeft van de rest van het systeem is een upgrade geen enkel probleem.
Ik doe vrij geavanceerde dingen met OS X, tot aan klieren met kext files en de /Library directory aan toe, maar ik heb nooit problemen met upgrades gehad.
k995 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:58:
Apple heeft gewoon in de laatste versies amper iets nieuw voor de gebruiker geintroduceerd . Zoals ik al zei vergelijk da met voorgaande updates zoals tiger panther en leopard
Dit is totaal niet uniek aan Apple, dit is iets waar softwareontwikkeling op dit moment naartoe gaat. Steeds meer ontwikkelaars switchen van lange releaseperioden naar veel kortere met weinig grote wijzigingen. Dat heeft als voordeel dat bepaalde zaken sneller bij de gebruiker terechtkomen maar ook dat deze een stuk volwassener zijn. Dat levert een veel stabieler en beter werkend product op dan wat je kreeg bij de oude manier. De wijzigingen waren zo gigantisch veel dat het lastig te testen is en wat heel fragiel is. Kleine dingen kunnen ineens een grote impact hebben omdat ze op diverse fronten problemen veroorzaken (domino idee). Als we even kijken naar wat andere voorbeelden dan komen we bij software als GNOME, Firefox, Chrome, LibreOffice, Ubuntu, etc. uit. Van een aantal liggen de releasecycli nog korter, namelijk een half jaar ipv een jaar. Het heeft dus niet zozeer met iOS te maken, wel met hoe softwareontwikkeling op dit moment gaat.XiN-eViL schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:22:
Apple wil meer naar een iOS-achtige release cycle, waarin elk jaar een "kleinere" update verschijnt die dus ook goedkoper is.
Zie mailadres in het mailtje met het wachtwoord. Daarnaast kun je ook via de gangbare wegen je beklag bij Apple doen.JimmyJoness schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:28:
na 72 uur wachten nogsteeds geen code voor ML. heeft iemand al eens een klacht ingediend bij apple en via welke weg?
Ik leef erg met je mee hoor, nu je bijna een levensbedreigende ziekte heb, als je dat OS niet binnen 72 uur hebt.
Moeten we een fonds voor je oprichten?
Mensen, ga werken, je vriendin verwennen, iets leuks doen. Die mail komt echt vanzelf.
Wat kunnen mensen zich toch druk maken om werkelijk niets.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Jaguar , Panther , Tiger allemaal ongeveer een jaar, leopard duurde langer maar had de hele intel transitie.XiN-eViL schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:22:
[...]
Je hebt misschien wel gelijk dat tot leopard meer functies geïntroduceerd werden per update.
Het enige wat eigenlijk "raar" is, is dat ze het versienummer met 0.1 verhogen, terwijl ze minder introduceren.
De prijs en de release-cycle zijn namelijk beiden lager dan "vroeger".
Denk dat ze eerder moeite hebben het hele ecosysteem op elkaar af te stemmen.
Was hetzelfde aan het denken, maar heb er al gezien die het 10.8 nog eens betaalde via app store omdat ze geen code kregen binnen de dag, tja ...carpebios schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:35:
Je hebt hem toch niet aangeschaft voor een gratis upgrade.
Ik leef erg met je mee hoor, nu je bijna een levensbedreigende ziekte heb, als je dat OS niet binnen 72 uur hebt.
Mensen, ga werken, je vriendin verwennen, iets leuks doen. Die mail komt echt vanzelf.
24 uur is 24 uur, 72 uur is 72 uur. Als mijn macbook defect is en ze sturen een nieuwe en ik zeg ik wil hem nog een maand hebben zeggen ze ook niet ah joh, we zien hem wel komen!carpebios schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:35:
Grootste vraag: Scheelt het veel in snelheidetc?
Mijn Qnap werkte in eerste instantie ook niet meer, na het uitvoeren van de dit weer als een treinAppTux schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:24:
Gisteren dus OS X Mountain Lion geïnstalleerd. Ik was al lang van plan om mijn MacBook Pro te upgraden met de Seagate Momentus XT en 16GB geheugen, dus eerst dat erin gezet en een verse installatie van ML gedaan. De installatie ging zeer vlot, tegen mijn verwachting in aangezien ik veel mensen heb gezien waar het ~1 uur duurde. Ging bij mij in zo'n 20 minuten, geen enkel probleem. Voor de rest werkt Mountain Lion net zo stabiel als Snow Leopard (heb Lion overgeslagen). Het grootste punt waar ik nu mee zit is dat m'n Time Machine niet meer werkt. Ik heb een Seagate BlackArmor NAS 110, maar Seagate lijkt te lui of te druk om de firmware te updaten naar een Time Machine die compatibel is met Mountain Lion. Heb dus mijn oude schijf via USB aan de laptop gehangen, dat ging gelukkig zonder enig probleem. De update is de €15,99 zeker waard. Gaat als een speer.
Zo'n zwart / wit denker moet erg moeilijk zijn om mee samen te leven. Succes met het wachten!
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ok, koel! Maar geldt dat ook voor zo'n oud beessie, dat misschien niet heel erg veel voordeel heeft van allerlei nieuwe slimmigheidjes omdat hij er gewoonweg niet de hardware voor heeft om het te ondersteunen?filenox schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:40:
De meeste mensen spreken over een snelheidswinst dus een upgrade is zeker de moeite
[ Voor 6% gewijzigd door filenox op 28-07-2012 15:43 ]
Heb een 2008 unibody MacBook en daar merk ik wel snelheidswinst onder ML, dus ik zeg doenM_V schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:41:
[...]
Ok, koel! Maar geldt dat ook voor zo'n oud beessie, dat misschien niet heel erg veel voordeel heeft van allerlei nieuwe slimmigheidjes omdat hij er gewoonweg niet de hardware voor heeft om het te ondersteunen?

In de praktijk heel veel vage dingen kunnen optreden? Vraag is hoe groot die kans is. Ik gok dat 99% van de mensen die nu Mountain Lion kopen gewoon de upgrade via de App Store uitvoeren en ik lees eigenlijk geen klachten die te wijten zijn aan een upgrade (hooguit bugs die in een volgende update verholpen worden, maar staat los van clean install of upgrade). Daaruit kun je toch wel concluderen dat het totaal onzinnig is om bij elke versie weer een clean install te doen?Exirion schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:38:
[...]
Elke configuratie is anders en niet elke situatie is voorzien dus bij een upgrade kan heel veel fout gaan, en de praktijk is ook dat er heel veel vage dingen kunnen optreden.
Maar goed, ik ben geen tweaker meer... als ik het screenshot topic doorneem zie ik ook veel mensen met utility's om alles van het systeem (processen, accu etc.) in de gaten te houden... waarbij ze al in de paniek schieten als de health van de accu een procent omlaag springt... clean install doen zal ook een soort angst zijn dat het systeem niet optimaal is... die tijd heb ik wel achter mij gelaten en dat geeft veel meer rust
Je mag gewoon een torent installeren, vervolgens download je daarna als je je code eenmaal hebt ML in de App store en je bent volledig legaal bezig
Helaas, werkt ook niet.Nachtapotheker schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:40:
[...]
Mijn Qnap werkte in eerste instantie ook niet meer, na het uitvoeren van de dit weer als een trein
Error:
Incompatible file system type: smbfs (error 45)
The backup destination could not be set.
Hoe zit het dan als je ML download uit de App Store? Je hebt hem inmiddels toch al draaiend? Moet je dan een clean install doen? Daar zit ik namelijk niet op te wachten.Brm-G schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:51:
Voor diegene die hun ML update code nog niet gekregen hebben:
Je mag gewoon een torent installeren, vervolgens download je daarna als je je code eenmaal hebt ML in de App store en je bent volledig legaal bezigZo heb ik het ook gedaan totdat ik mijn code kreeg.
Er zijn heel veel mensen die een 'fortuin' hebben betaald voor een laptop. Get in the line, stuur een vraag en wacht het antwoord af.JimmyJoness schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:31:
[...]
blij? dat stond gewoon in de voorwaarden, en eerst 24 uur en toen 72 uur. zo moeilijk kan het toch niet zijn om mensen te helpen die een laptop voor een fortuin hebben aangeschaft?
Ik moest het installatieproces opnieuw doen toen ik ML downloade uit de App Store. Beetje dubbelop maarja, boeie?Muchachooo schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:58:
[...]
Hoe zit het dan als je ML download uit de App Store? Je hebt hem inmiddels toch al draaiend? Moet je dan een clean install doen? Daar zit ik namelijk niet op te wachten.
Dan ga je toch Windows draaien op je Mac, ik ben juist blij dat er amper aanpassingen worden gedaan qua gebruikers interface. Verder ben ik het met je eens dat Windows 7 ook prima is, maar iets wat jij graag ziet, een hoop veranderingen bij Windows 8, is in mijn ogen het grootste drama wat ik in de afgelopen jaren heb geprobeerd. Bij Windows 8 krijg ik echt het voel van dat Microsoft iets speciaals moest doen, niet omdat het beter is of fijner werkt, maar gewoon omdat het moest. En dat is in mijn ogen de slechtste reden die je kan bedenken.k995 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 02:13:
[...]
Wat op zich al aantoont hoe erg het met apple gesteld is qua desktop dezer dagen . Zie de panther tiger leopard updates en zie nu . De laatste versies heeft apple amper nieuwigheden erin gestoken . Persoonlijk vind ik windows 7 op bepaalde vlakken stukken makkelijker en met 10.8 en OSX zal dat dus het eerst komende jaar niet veranderen .
Het begint best irritant te worden als ze je 3x een PDF toe sturen met drie verschillende wachtwoorden die allemaal niet werken.carpebios schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:35:
Als alles werkt is het prima, lekker zo laten. Met de Tiger->Leopard en Leopard->SL heb ik problemen gehad, en m'n vriendin bij Leopard->SL ook. Een clean install heeft dat opgelost, en eigenlijk is een opschoonactie elke 1 of 2 jaar niet eens zo verkeerdTom schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:48:
In de praktijk heel veel vage dingen kunnen optreden? Vraag is hoe groot die kans is. Ik gok dat 99% van de mensen die nu Mountain Lion kopen gewoon de upgrade via de App Store uitvoeren en ik lees eigenlijk geen klachten die te wijten zijn aan een upgrade (hooguit bugs die in een volgende update verholpen worden, maar staat los van clean install of upgrade). Daaruit kun je toch wel concluderen dat het totaal onzinnig is om bij elke versie weer een clean install te doen?
Maar goed, ik ben geen tweaker meer... als ik het screenshot topic doorneem zie ik ook veel mensen met utility's om alles van het systeem (processen, accu etc.) in de gaten te houden... waarbij ze al in de paniek schieten als de health van de accu een procent omlaag springt... clean install doen zal ook een soort angst zijn dat het systeem niet optimaal is... die tijd heb ik wel achter mij gelaten en dat geeft veel meer rust
En als je eenmaal een beetje aan je Apple gewend bent, gebruik je daarvoor swipe naar rechts op je Magic Mouse of Magic Trackpad.Nachtapotheker schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:32:
Als Windows gebruiker (sinds win95) mist ik meteen bij Safari 6 de "backspace" om terug te gaan.
Die kun je op de volgende wijze terug krijgen:
- Stel voor de opdracht (hier dus "Geschiedenis -> Vorige") een toetscombinatie naar keuze in in de Systeemvoorkeuren
- Ga naar de map ~/Bibliotheek/Preferences en open het bestand com.apple.Safari.plist
- Zoek de sleutel NSUserKeyEquivalents
Klaar!
- Vervang wat er daar staat (de toetscombinatie die je ingesteld hebt) door deze: "⌫" (ik vermoed zonder de aanhalingstekens, trouwens)
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Ah je probeert de NAS via smb te benaderen, via afp:// gaat het waarschijnlijk wel werken.AppTux schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:54:
[...]
Helaas, werkt ook niet.
Error:
Incompatible file system type: smbfs (error 45)
The backup destination could not be set.
Ik vraag me af in hoeverre jij echt met OSX _werkt_ als je met droge ogen druft te beweren dat er weinig functionaliteit is bijgekomen/uitgebreid/verbeterd. Ik zou zeggen: als je de nieuwe dingen nog nooit ontdekt hebt, lees eens wat over de vernieuwingen van de laatste OSX versies. En ja, net als andere mensen hier ben ook ik blij dat de user interface niet teveel overhoop is gegooid. Ik vind de OS'en van nu zo goed als uitontwikkeld. En laten we wel wezen, hoeveel zijn Windows 7 en Windows Vista nou zoveel anders dan Windows XP? Dat was het probleem van Microsoft ook: XP was al een vrijwel uitontwikkeld OS. Apple heeft in OSX nog nieuwe bedieningsconcepten en ander file management geintroduceerd (iets wat Vista al had moeten hebben, maar wat nooit de eindstreep heeft gehaald), en nog een hele lijst features waarvan sommige zelfs door Microsoft zijn overgenomen.k995 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:58:
Dat doe ik ook regelmatig jaHerko_ter_Horst schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 16:08:
[...]
En als je eenmaal een beetje aan je Apple gewend bent, gebruik je daarvoor swipe naar rechts op je Magic Mouse of Magic Trackpad.
Dit topic is gesloten.