[OS X Mountain Lion 10.8] Ervaring & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 35 Laatste
Acties:
  • 240.510 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
WTM schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:01:
Power Nap gebeuren na install van ML werkt nog niet op een rMBP. MB Air gebruikers al een test kunnen doen? Vooral TimeMachine kunnen draaien is wel fijn. Dan pakt hij in de nacht gewoon de verbinding :-).

SMC moet geupdate worden, zie deze pagina van Apple: http://support.apple.com/kb/HT5394
Als ik mijn laptop openklap heeft hij nooit langer dan een uur geleden een TimeMachine backup gemaakt. Dus het lijkt erop dat het bij mijn Air (2011) gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:32
Ik wil vanaf 10.8 ook gewoon safari gaan gebruiken, enigste gemis voor mij is dat ik met cmd 1,2,3 etc van tab wil wisselen, maar dat hij dan naar mijn bladwijzers springt. Is dit aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
kraades schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:18:
[...]

Werkt het zo dat als ik ML aanschaf op mijn Apple ID dan voortaan Internet Recovery ook ML i.p.v. Lion installeert?

Edit: Ik heb er nu alleen Windows op staan en wil ML proberen.

Hmm:
http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_mac/software
Geeft pagina niet gevonden als je voor ML kiest...

En nog een grote hmmmm:
Internet Recovery Unlike OS X Recovery, Internet Recovery relies on your Mac’s firmware, which isn’t updated when you install a newer version of the OS. This means that if your Mac model was released prior to Mountain Lion, you have the Lion version of Internet Recovery, even if you upgrade your Mac’s operating system to Mountain Lion. If you purchase a Mac model released after Mountain Lion’s debut, Internet Recovery will install Mountain Lion. (It’s possible that Apple could release firmware updates for older Macs to give them the Mountain Lion version of Internet Recovery, but it hasn’t happened yet.)
Bovenstaand suggereert dat internet recovery afhankelijk is van de firmware van de Mac. Als ik het goed begrijp zorgt internet recovery er op bijvoorbeeld een MBP late 2011 voor, dat Lion gerecovered wordt i.p.v. Mountain Lion.

Jammergenoeg staat er geen bronvermelding bij. Ik kijk het nog even aan voordat ik een clean install ga proberen via internet recovery.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:43:
[...]

Bovenstaand suggereert dat internet recovery afhankelijk is van de firmware van de Mac. Als ik het goed begrijp zorgt internet recovery er op bijvoorbeeld een MBP late 2011 voor, dat Lion gerecovered wordt i.p.v. Mountain Lion.

Jammergenoeg staat er geen bronvermelding bij. Ik kijk het nog even aan voordat ik een clean install ga proberen via internet recovery.
Die had ik nog niet gezien. Duidelijk. Ik moet dus steeds ML via de appstore downloaden :(
Dat is wel klote. Duurde een eeuwigheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Squ1zZy schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:45:
[...]

Die had ik nog niet gezien. Duidelijk. Ik moet dus steeds ML via de appstore downloaden :(
als je het over 3 weken probeert zal dat wel anders zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
matty___ schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:48:
[...]

Ik hoop het. Ik heb 100mbit glas, maar het downloaden van ML duurt op dit moment 48 minuten. Met het herinstalleren van je OS ben je 2 uur verder. Geen ramp, maar kan sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

Squ1zZy schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:50:
[...]

Ik hoop het. Ik heb 100mbit glas, maar het downloaden van ML duurt op dit moment 48 minuten. Met het herinstalleren van je OS ben je 2 uur verder. Geen ramp, maar kan sneller :)
Het OS zelf herinstalleren duurt hooguit een uurtje hoor. :) De configuratie achteraf om alles weer zoals voorheen te laten werken duurt wel wat langer.

Mijn download heeft trouwens 7 uur in beslag genomen. :P (4Mbit ftw <.<) Heb er mooi een bootable usb drive van gemaakt want zo'n dingen download ik liever geen tweemaal. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
  • Laatst online: 21:47
Niet om het één of ander, maar als je netjes recht heb op een kopie, dan kun je ML toch alvast een torrent of van een andere bron binnenhalen. Later even de code invullen en je hebt hem ook tussen je aankopen. Apple koppelt geen keys/ID's aan het OS, als je verschillende installaties met elkaar vergelijkt zijn ze identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:11

Underworld

+1 Inzichtvol

Squ1zZy schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:45:
[...]

Het lijkt mij wat Matty zegt, dat hij via een recovery ML download in plaats van Lion, zou dat anders wel heel raar vinden van Apple. Zij denken juist over dit soort zaken na.
matty___ schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:48:
[...]

N-Freak schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:53:
Niet om het één of ander, maar als je netjes recht heb op een kopie, dan kun je ML toch alvast een torrent of van een andere bron binnenhalen. Later even de code invullen en je hebt hem ook tussen je aankopen. Apple koppelt geen keys/ID's aan het OS, als je verschillende installaties met elkaar vergelijkt zijn ze identiek.
Inderdaad vind ik ook... al denk ik dat de meeste hem voor de zekerheid via de Appstore willen downloaden.
Ik kan ze bij deze zeggen dat de torrent versie naast mijn 'legale' installatie net zo goed werkt.

[ Voor 34% gewijzigd door Underworld op 27-07-2012 15:55 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:38
ik zal maar een positief verhaaltje plaatsen ipv al die mensen die al een eeeeeeuwigheid zitten te wachten om hun "gratis' download key.

bleek dat mijn oude iMac toch kon updaten :)
download duurde 10 minuutjes, en installatie ongeveer 35 min, waarna de iMac weer opstartte en weer als een zonnetje werkt, totaal geen problemen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kon vandaag ook eindelijk Mountain Lion installeren wat an sich prima ging tot ik met de cli bezig ging. Hij had een aantal files weer overschreven dus ik miste wat settings die ik nu weer terug heb gezet (gewoon weer opnieuw invoeren, ga ik ze niet voor uit de backup halen :)). Voor de rest is het weinig spektakel, het zijn vooral kleine verbeteringen. Blij dat de upgrade bij mijn MBA 2012 zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 20:43
Woensdag meteen gesubmit en nog steeds geen code binnen. Heb een MBPr van eind juni, zou toch onderhand gelukt moeten zijn. Misschien komt het omdat mijn mail waarop ik de laptop besteld heb (werk) afwijkt van mijn standaard adres? Heb in ieder geval ook een invoice moeten uploaden, hoop dat het dit weekend wel geregeld is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:15

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb mijn update verzoek rond 12 uur vanmiddag ingezonden en heb m'n upgrade code een half uur geleden gekregen. Het kan dus wel snel.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Ik snap niet dat het zo willekeurig is dan, heb het ook vanochtend wederom( al eerder woensdag) gestuurd en nog niks gekregen ... -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
badbadpresident schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:27:
Ik snap niet dat het zo willekeurig is dan, heb het ook vanochtend wederom( al eerder woensdag) gestuurd en nog niks gekregen ... -.-
Blijkbaar niet geheel willekeurig. Van wat ik gezien heb zijn alle aanvragen tussen woensdag ~2 uur tot vanochtend of gisteravond(?) vertraagd. Zelf heb ik m'n aanvraag woensdagmiddag ingestuurd en nog steeds ontvangen. Inmiddels heb ik ML maar ergens van het internet geplukt en gisteren geinstalleerd. Daar ga ik echt niet moeilijk over zitten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorig jaar, had mijn imac net gekocht met SL, ook code en bon gemaild enzo, duurde bij mij toen meerdere dagen, misschien wel een week voor ik de code voor Lion had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Als ik gewoon upgrade van Lion naar Mountain Lion blijven mijn Mail instellingen gewoon ongewijzigd? En mijn parallels etc? Of moet ik alle programma's opnieuw configureren?

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:41:
[...]

Moet jij 65 dollar betalen om Parallels naar de geschikte versie voor ML (7.0.15) te updaten?
Vrij normale gang van zaken voor Parallels. Ik heb ooit betaald voor een upgrade die niet op mijn hardware bleek te werken. De oplossing? Twee maanden wachten en weer betalen voor nog een upgrade die misschien wel zou werken.

Ik ben toen overgegaan op VirtualBox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:06

RnB

Voor de mensen die ML gekocht hebben en denken een refund te krijgen: als je er een krijgt, ben je een lucky bastard!
Ik heb 3x gebeld met de Applecare waar mijn code nou blijft en de laatste keer gevraagd of ik ML niet gewoon kan kopen en later een refund kan krijgen (met een zielig verhaaltje, Macbook al leeggehaald, dagen wachten), maar dit kon echt niet. Voor de zekerheid nog nagevraagd bij iemand boven hem, maar refund was een nogo.
De man verzekerde me dat ik uiterlijk morgenavond de activatiecode per mail krijg en anders moet ik maandag gelijk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Het is maar een OS hoor, die code krijg je sowieso... Gewoon wat geduld hebben is de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Crap, als je op Lion al Xquartz geinstalleerd had staan kun je na de upgrade naar ML het opnieuw gaan installeren. Doe je dat niet dan wil hij steeds X11 openen. Die app staat nog in /Applications/Utilities en laat je dat Xquartz downloaden (nou ja, opent de Xquartz site waar je dan zelf kunt downloaden). Bij de installatie van Xquartz wordt deze in de Utilities map geinstalleerd en wordt X11 eruit geknikkerd. Onder Lion zette hij het in /Applications.

Ander nadeel is dat de Lion Server app niet meer werkt wat nogal logisch is op zich maar het heeft wel de nare bijsmaak dat je daardoor ook niet de app kunt gebruiken om je Lion server te managen. Apple wil op dit vlak dus wel heel erg hard iedereen naar Mountain Lion pushen. Misschien toch maar OS X Server aanschaffen dan (Profile Manager 2 is nice, daar kun je tenminste echt wat mee).

[ Voor 30% gewijzigd door ppl op 27-07-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Bij mij werkte na de upgrade bluetooth niet meer (hardware niet gevonden). SMC reset was de oplossing, mochten er meer mensen last van krijgen.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
RnB schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:48:
Voor de mensen die ML gekocht hebben en denken een refund te krijgen: als je er een krijgt, ben je een lucky bastard!
Ik heb 3x gebeld met de Applecare waar mijn code nou blijft en de laatste keer gevraagd of ik ML niet gewoon kan kopen en later een refund kan krijgen (met een zielig verhaaltje, Macbook al leeggehaald, dagen wachten), maar dit kon echt niet. Voor de zekerheid nog nagevraagd bij iemand boven hem, maar refund was een nogo.
De man verzekerde me dat ik uiterlijk morgenavond de activatiecode per mail krijg en anders moet ik maandag gelijk bellen.
Maandag? Lekker dan nog een keer 24 uur ... ik mag toch hopen sneller een oplossing te hebben.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:14
Het helpt voor Apple ook niet echt als mensen hun dingen 4x gaan inzenden lijkt me :P. Wees gewoon geduldig als Apple zegt binnen 72uur.. zo bijzonder is ML nou ook weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:12
Ik heb hem maar gewoon gekocht, verkoop die actiecode wel aan mijn pa oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezjell
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-09 20:43
Zijn er meer mensen die sinds de upgrade van mountain lion een 'luidruchtigere' iMac hebben?

Heb zelf het gevoel dat sinds de upgrade mijn fans veel harder blazen dan voorheen. Even gekeken hoe hard de fan daadwerkelijk draait en dat is op 1900 rpm. Ik heb voorheen nooit gekeken hoe hard mijn fan draaide omdat ik hem nooit hoorde. Kan iemand wiens iMac nog wel stel is mij vertellen hoe hard jullie fans draaien?

Hoor namelijk graag of hier het probleem ligt of dat ik nog even verder moet zoeken!

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Laatst online: 19:12
Hij gaat al je files opnieuw indexeren, wanneer dat klaar is gaan de fans weer op normale snelheid draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:11

Underworld

+1 Inzichtvol

jostefa schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:11:
Ik heb hem maar gewoon gekocht, verkoop die actiecode wel aan mijn pa oid.
familieleden laten betalen voor een licentie van 16 euro :D
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:31:
Vorig jaar, had mijn imac net gekocht met SL, ook code en bon gemaild enzo, duurde bij mij toen meerdere dagen, misschien wel een week voor ik de code voor Lion had.
ah, vraag beantwoord :) ik dacht al zoiets te herinneren.
jhuiting schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:21:
Woensdag meteen gesubmit en nog steeds geen code binnen. Heb een MBPr van eind juni, zou toch onderhand gelukt moeten zijn. Misschien komt het omdat mijn mail waarop ik de laptop besteld heb (werk) afwijkt van mijn standaard adres? Heb in ieder geval ook een invoice moeten uploaden, hoop dat het dit weekend wel geregeld is :)
Lijkt mij dat het niets moet uit maken, ik zelf heb voor de zekerheid wel de code op het e-mailadres besteld waarbij ik mijn MBA ook mee had besteld.
Ze hebben gewoon een te grootte aanvraag en moeten waarschijnlijk veel handmatig nakijken in hun database.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:14
Wat er ook mee te maken kan hebben is waar je hem hebt gekocht.

Koop je hem direct via Apple dan wordt het serienummer meteen in hun database geregistreerd. Koop je je Mac bij een APR dan gaat er minimaal 1 week en misschien wel langer overheen voordat het serienummer geregistreerd wordt.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
RobbieB schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:36:
Wat er ook mee te maken kan hebben is waar je hem hebt gekocht.

Koop je hem direct via Apple dan wordt het serienummer meteen in hun database geregistreerd. Koop je je Mac bij een APR dan gaat er minimaal 1 week en misschien wel langer overheen voordat het serienummer geregistreerd wordt.
Ik heb mijn rMBP online bij Apple gekocht, maakt dus niet uit.
Daarnaast al gebeld vanmorgen om 8:30 was hij approved nog steeds geen mail.

Mijn ontgaat echt hoe dit zo moeilijk kan zijn. Inmiddels 50,5 uur geleden ...

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezjell
jostefa schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:25:
Hij gaat al je files opnieuw indexeren, wanneer dat klaar is gaan de fans weer op normale snelheid draaien ;)
Heb ik inderdaad meer gelezen, nu heeft mijn iMac sinds de installatie al ruim 24 uur aan gestaan.
Dus je zou denken dat dat dan wel voorbij zou moeten zijn.. :)

Misschien heeft die het wel gewoon echt warm de afgelopen dagen, temperaturen buiten zijn natuurlijk ook niet misselijk.. Ik wacht wel ff af tot morgen.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkoesMark
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Heeft iemand Time Machine alweer werkend gekregen naar een SMB share?
Het "backupd_anyafp" truckje werkt nu niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi1983
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06-2021
Miezjell schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:16:
Zijn er meer mensen die sinds de upgrade van mountain lion een 'luidruchtigere' iMac hebben?

Heb zelf het gevoel dat sinds de upgrade mijn fans veel harder blazen dan voorheen. Even gekeken hoe hard de fan daadwerkelijk draait en dat is op 1900 rpm. Ik heb voorheen nooit gekeken hoe hard mijn fan draaide omdat ik hem nooit hoorde. Kan iemand wiens iMac nog wel stel is mij vertellen hoe hard jullie fans draaien?

Hoor namelijk graag of hier het probleem ligt of dat ik nog even verder moet zoeken!

Thnx
900RPM 27" iMac Mid 2011

Overigens kan het zijn dat spotlight nog aan het indexen is, dit wil daar nog weleens voor zorgen, gewoon even uurtje iets anders gaan doen dan moet het weer over zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Yoshi1983 op 27-07-2012 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Miezjell schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:16:

Thnx
Is je Spotlight niet opnieuw aan het indexeren geslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi1983
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06-2021
Smultie schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 18:17:
[...]

Is je Spotlight niet opnieuw aan het indexeren geslagen?
Offtopic: Corgi's RULE!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezjell
Yoshi1983 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 18:16:
[...]

900RPM 27" iMac Mid 2011

Overigens kan het zijn dat spotlight nog aan het indexen is, dit wil daar nog weleens voor zorgen, gewoon even uurtje iets anders gaan doen dan moet het weer over zijn.
Dat is gewoon de helft zo langszaam als die van mij.. Jeetje..

Zoals ik hierboven al aangaf heeft mijn iMac al ruim 24 uur aangestaan na de installatie, dus denk niet dat die nog steeds aan het indexeren is.

Voorheen was het enige geluid dat ik hoorde mijn hardeschijf die soms ratelde, helaas.

Ik ga nog even verder zoeken wat het kan zijn!

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Miezjell schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 18:37:
[...]

Dat is gewoon de helft zo langszaam als die van mij.. Jeetje..

Zoals ik hierboven al aangaf heeft mijn iMac al ruim 24 uur aangestaan na de installatie, dus denk niet dat die nog steeds aan het indexeren is.

Voorheen was het enige geluid dat ik hoorde mijn hardeschijf die soms ratelde, helaas.

Ik ga nog even verder zoeken wat het kan zijn!

thnx
Excuses, had je verhaal net hierboven niet gelezen; lijkt me inderdaad niet het indexeren.

Kijk eens in je Activity Monitor of er een bepaald proces veel resources vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de dag na de release van Mountain Lion mijn redeem code voor mij RMBP aangevraagd en ze net gekregen. Ben hem aan het downloaden. Wat overigens wel vrij lang duurt maar voor 4 GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:17:
Heb de dag na de release van Mountain Lion mijn redeem code voor mij RMBP aangevraagd en ze net gekregen. Ben hem aan het downloaden. Wat overigens wel vrij lang duurt maar voor 4 GB?
ik snap echt totaal niet waar ze nou mee bezig zijn met de uitrol van die codes, ik heb hem woensdag om half 4 aangevraagd en nogsteeds niets..:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmvoorza75
  • Laatst online: 29-07 08:09
Ik heb woensdagmiddag mijn update aangevraagd bij Apple en zit nog steeds te wachten op een mail met de codes. Laptop (rMBP) in juli gekocht bij iFactors in Breda. Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustavson
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:36
Heb inmiddels mijn tweede redeem code gekregen voor het up-to-date programma. Deze werkt wel. Omdat ik geen zin had om lang te wachten had ik intussen ook al via de app-store mountain lion gekocht voor 15.99.

Zonde natuurlijk, daarom vandaag naar apple mailtje gestuurd of ze mijn aankoop niet konden retourneren. En ja hoor, heb de 15.99 teruggestort gekregen op mijn account!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 07:59
pmvoorza75 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:24:
Ik heb woensdagmiddag mijn update aangevraagd bij Apple en zit nog steeds te wachten op een mail met de codes. Laptop (rMBP) in juli gekocht bij iFactors in Breda. Iemand dezelfde ervaring?
Niet helemaal het zelfde maar wel vergelijkbaar. Ook woensdagmiddag een update code aangevraagd en zit ook nog steeds te wachten. Heb het in de tussentijd nog 2x extra gedaan maar heeft helaas niet geholpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:35
Iemand die me kan voorzien met het juiste emailadres van de klantenservice van Apple? Niet erg makkelijk te vinden als je het mij vraagt... Wil eens een mailtje sturen ivm het up-to-date programm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:27
Zojuist 10.8 geïnstalleerd, doet echt wonderen op een MBPr
Aantal dingen en bepaalde websites voelde laggy aan (mensen met een MBPr snappen wel wat ik bedoel toch?)
Dat is dus nu helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voila, ben ook geupdate.. Geen lifechanger.. Maar gratis dus. Een gegeven paard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:51
Is er geen manier om iets te kopen in de app store zonder creditcard? Overschrijving, Maestro... M'n Macbook kon ik prima bestellen met een overschrijving, maar in de App store kan ik dat niet terug vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
NjitsSs schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 20:43:
Is er geen manier om iets te kopen in de app store zonder creditcard? Overschrijving, Maestro... M'n Macbook kon ik prima bestellen met een overschrijving, maar in de App store kan ik dat niet terug vinden...
Het is mogelijk via een clicktobuy account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
NjitsSs schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 20:43:
Tip: ga even een itunes giftcard halen bij de de AH. Daar zijn ze nu met 20% korting te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyrusOne
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 17:50
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 08:39:
Citrix Receiver crasht bij mij constant. Dat is ongemakkelijk werken zo. Ff speuren of ze een patch of update hebben. Lastig werken als je om de 5 minuten opnieuw moet inloggen.
Ik had dat vanmorgen ook. Bleek nog versie 11.4.zoveel te hebben, dus even de nieuwste versie (11.5) er overheen gezet. Daarna werkte het de hele dag feilloos.

Groeten, Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:51
Eduardboon schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 20:48:
[...]

Het is mogelijk via een clicktobuy account.
Zucht... Weeral ergens een account aanmaken... Er is niets universeler dan een bankoverschrijving... Dat Apple altijd zo moeilijk moet doen. Een Albert Heijn ligt hier niet, dus koop 't wel in de fysieke Apple store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
NjitsSs schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 21:44:
[...]

Zucht... Weeral ergens een account aanmaken... Er is niets universeler dan een bankoverschrijving... Dat Apple altijd zo moeilijk moet doen. Een Albert Heijn ligt hier niet, dus koop 't wel in de fysieke Apple store.
Waar moet je wonen om wél een Apple store te hebben, maar géén AH???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:07
[...]

Toevallig was vanmiddag in de Devschuur zelfde discussie bezig!
Nederland is zo'n beetje als enige 'apart' door niet met Creditcards te werken.

Want ja, bankoverschrijvingen zijn echt niet universeel (ik maak zelf de software voor banken), en dat is best lastig hoor. Vooral met aparte soorten API's/Interfaces/Communicatie tussen de banken, en dan dat je zit met de BIC-code van buitenlandse betalingen.

Snap dat het lastig is om iets te kopen in de App Store zo, maar dit ligt dus NIET aan Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Laatst online: 05-08 22:18
[...]

Ja, en dat een bankoverschrijving zo 3 dagen kan duren tot het over is gemaakt en verwerkt. 3 dagen wachten op een appvan 99 cent, ja da's lekker!

Gewoon credit card of click2buy eenmalog aanmaken. Kun je geen credit card aanvragen, dan kan je ook gebruik maken van virtuele credit cards en daar gewoon geld op over maken via iDeal/Paypal.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Viss schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:26:
[...]

Erg lang m.i. heb het verzoek woensdagmiddag ingediend, nog steeds geen reactie. Maar gewoon gedownload dus.
MrJayMan schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:03:
Iemand al reactie gehad na een aanvraag voor het OS X Mountain Lion Up-to-Date-programma?

afgelopen woensdag kreeg ik de aanvraagbevestiging maar nog steeds geen code per email ontvangen.
itsme schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 07:51:
41 uur verder, nog geen code of bevestiging gehad ... helemaal geen communicatie.
Maar even gebeld, hij is al goedgekeurd ... fijn daar heb ik ML nog niet mee ... zucht
Ik had hetzelfde probleem. Heb helpdesk van Apple gebeld. Zij hebben het toen zelf via een intern systeem ingevuld en ingediend en had een dag later de code binnen (vandaag dus) * Workaholic is happy!

PS: Mijn apple is VOOR 11 juni gekocht ;-) Ze zijn dus niet zo streng. Scheelt weer 15 euro ;).

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
GoTCoast schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 21:52:
[...]

Toevallig was vanmiddag in de Devschuur zelfde discussie bezig!
Nederland is zo'n beetje als enige 'apart' door niet met Creditcards te werken.

Want ja, bankoverschrijvingen zijn echt niet universeel (ik maak zelf de software voor banken), en dat is best lastig hoor. Vooral met aparte soorten API's/Interfaces/Communicatie tussen de banken, en dan dat je zit met de BIC-code van buitenlandse betalingen.

Snap dat het lastig is om iets te kopen in de App Store zo, maar dit ligt dus NIET aan Apple!
Dan weet je vast ook dat die problemen binnenkort met SEPA verleden tijd zouden moeten zijn. :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:07
BillSpaarbank schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:07:
[...]

Dan weet je vast ook dat die problemen binnenkort met SEPA verleden tijd zouden moeten zijn. :)
Jep, binnenkort.
Ben bezig software ervoor aan het aanpassen. En daarnaast is dat alleen Europa, maar dan zit je nog met het buitenland. Maar hoeven ze tenminste iets minder te ondersteunen dan bijna iedere land apart.

Maar het gaat nu om de huidige situatie, en dan snap ik Apple's keuze om Creditcards & ClickAndBuy te accepteren i.p.v. de specifieke Nederlandse iDeal.

[ Voor 15% gewijzigd door Ryur op 27-07-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
  • Laatst online: 24-02 10:31
Kreeg net reactie van apple na eergisteren een aanvraag ingediend te hebben (wel via de us site blijkbaar)

Dear Apple Customer,

Thank you for your recent OS X Mountain Lion Up-To-Date order. We want to thank you for your interest in Apple products and services.

We are unable to process your request for OS X Mountain Lion because of the following:

Purchases must be through an authorized reseller

Het mooie is dat ik mijn macbook retina bij de switch in antwerpen kocht, en dat hun eigen site die winkel zelfs herkende met autocomplete -_-"
Heb nu een nieuwe aanvraag gestuurd via de belgische site. Als ik nu geen code krijg gaan ze toch eens een boze telefoon krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Waarom niet gewoon direct bellen? ze zijn aan de telefoon erg relaxed/coulant en hebben zoals je hierboven kunt lezen mij zelfs een code gegeven terwijl ik er eigenlijk geen recht op heb volgens de voorwaarden..

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwight1986
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-10-2022
Brm-G schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:42:
Iemand die me kan voorzien met het juiste emailadres van de klantenservice van Apple? Niet erg makkelijk te vinden als je het mij vraagt... Wil eens een mailtje sturen ivm het up-to-date programm.
ik kan geen mail adres vinden, maar je kan hier wel een mail sturen en je gegeven invullen misschien dat dit kan helpen.

http://www.apple.com/nl/s...AppStoreAccountandBilling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

beele schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:12:
Kreeg net reactie van apple na eergisteren een aanvraag ingediend te hebben (wel via de us site blijkbaar)

Dear Apple Customer,

Thank you for your recent OS X Mountain Lion Up-To-Date order. We want to thank you for your interest in Apple products and services.

We are unable to process your request for OS X Mountain Lion because of the following:

Het mooie is dat ik mijn macbook retina bij de switch in antwerpen kocht, en dat hun eigen site die winkel zelfs herkende met autocomplete -_-"
Heb nu een nieuwe aanvraag gestuurd via de belgische site. Als ik nu geen code krijg gaan ze toch eens een boze telefoon krijgen!
Dus omdat Apple's website met jouw auto-complete informatie de Switch herkent is het meteen goed :?

Volgens de website van Switch zijn ze wel een Apple Premium Reseller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
Workaholic schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:14:
Waarom niet gewoon direct bellen? ze zijn aan de telefoon erg relaxed/coulant en hebben zoals je hierboven kunt lezen mij zelfs een code gegeven terwijl ik er eigenlijk geen recht op heb volgens de voorwaarden..
Naar welk nummer heb je dan gebeld? kan ik dat morgen ook even doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
Good Fella schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:30:
[...]

Dus omdat Apple's website met jouw auto-complete informatie de Switch herkent is het meteen goed :?

Volgens de website van Switch zijn ze wel een Apple Premium Reseller.
Euhm niet "mijn" autocomplete, als je start met typen stelt de site zelf een aantal winkels voor die valid zijn, de switch winkel waar ik hem kocht stond daar tussen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Zojuist mijn Apple Mountain Lion up-to-date code ontvangen. Net gebruikt in de App Store en de code werkte. Draai al 2 weken ML GM, maar toch leuk om nu ook de officiële licentie te hebben. Doe meestal ook een clean install op het moment dat 10.x.1 komt van het OS.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Mijn code is ondertussen ook binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:34
Geen mailtje gehad dat aanvraag ontvangen was of zo. Je moet gewoon wachten net code binnen gehad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 12:16
Overigens maakt het weinig verschil waar je je mac hebt gekocht. Die van mij is afkomstig van de online store, en ook ik heb na een ruime 55 uur nog geen code mogen ontvangen.

Op zich is het geen probleem dat dit zo lang duurt, het is wel jammer dat je ondertussen van Apple helemaal niks te horen krijgt. Geen bevestiging bij het indienen van je aanvraag, geen uitleg over waarom het zo lang duurt... For all I know ligt mijn aanvraag ergens bij Apple in de prullenbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:32
2 vraagjes, is er een addblock die ook gewoon de reclames blocked, zoals op dumpert? of kan ik een aparte browser gaan gebruiken voor dumpert? want add block voor safari blocked dumpert niet goed. en 2, is er een manier om cmd 1,2,3 etc van tabbladen te laten veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

swoutr schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:56:
en 2, is er een manier om cmd 1,2,3 etc van tabbladen te laten veranderen?
Je kan altijd CTRL+TAB gebruiken om te browsen door tabs. En CTRL+SHIFT+TAB voor de andere richting. Ik weet dat het niet helemaal is wat je bedoelt maar misschien toch het vermelden waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Er is toch ook icloud sync voor tabbladen in ML? Waar zit die functie? Dacht links boven naast de search balk maar daar zit die niet meer? Gebruik Safari 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:17
Muchachooo schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:54:
Overigens maakt het weinig verschil waar je je mac hebt gekocht. Die van mij is afkomstig van de online store, en ook ik heb na een ruime 55 uur nog geen code mogen ontvangen.

Op zich is het geen probleem dat dit zo lang duurt, het is wel jammer dat je ondertussen van Apple helemaal niks te horen krijgt. Geen bevestiging bij het indienen van je aanvraag, geen uitleg over waarom het zo lang duurt... For all I know ligt mijn aanvraag ergens bij Apple in de prullenbak.
Inderdaad net 3 PDF's ontvangen met drie verschillende wachtwoorden, geen enkele combinatie werkt, gaat lekker daar. Net dus maar gekocht, is die code aan je Apple ID gekoppeld of kan ik hem ook aan iemand anders geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
beele schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:12:

Dear Apple Customer,

Niet zo gek he als je het via de US site doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
NotSoSteady schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 23:06:
[...]

Niet zo gek he als je het via de US site doet.
Had het te laat gemerkt :( En eigenlijk wel vrij gek want je geeft toch duidelijk je land op in het begin, dus waarom kunnen ze dat dan niet correct herkennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag de clean install gedaan; ben nog geen issues tegengekomen.
Imac lijkt wel iets sneller geworden.

Wel moest itunes opnieuw autoriseren. Syncen met de ipad ging ook niet vlekkeloos, kwam met de melding dat tie gesynchronsieerd is met een andere computer. Iphone ging daarna wel in één keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
beele schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 23:08:
[...]

Had het te laat gemerkt :( En eigenlijk wel vrij gek want je geeft toch duidelijk je land op in het begin, dus waarom kunnen ze dat dan niet correct herkennen...
Controleer in vervolg altijd even de link

http://www.apple.com/osx/uptodate/

En maak er dan gewoon van

http://www.apple.com/nl/osx/uptodate/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
DNS bij WiFi werkt blijkbaar niet met de witte ZTE KPN modems. Lekker, aangezien er daar honderdduizenden van in Nederland staan.

Het was schijnbaar in de DP al bekend, maar vreemd dat Apple hier geen oplossing voor heeft.

Verder was het initiële menu ook fors buggy, deed er zeker een minuut om elke keer naar het volgende scherm te gaan. Bij het selecteren van WiFi moest ik zelfs geforceerd rebooten. En nadat alles klaar was bleek ook nog eens de topbar er niet te zijn.

Terug naar Lion. Over een half jaartje nog maar eens proberen. Jammer. Kan ik een refund doen in de App Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

wo. aangevraagd en net de pdf beveiligd met een wachtwoord ontvangen,
en een niet werkend wachtwoord in een apart mailtje

:')

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ik kreeg ook 3 mailtjes achter elkaar. De eerste code werkte met de laatste PDF-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 23:26:
Verder was het initiële menu ook fors buggy, deed er zeker een minuut om elke keer naar het volgende scherm te gaan. Bij het selecteren van WiFi moest ik zelfs geforceerd rebooten. En nadat alles klaar was bleek ook nog eens de topbar er niet te zijn.

Terug naar Lion. Over een half jaartje nog maar eens proberen. Jammer. Kan ik een refund doen in de App Store?
Denk dat je eerder eens naar je machine moet kijken. Dit zijn geen normale problemen.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Na de update ook nu Power Nap op mijn Retina MBP. :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Mm eindelijk 4 google calenders die ik op 5 macs run en deel met 2 iphones en m'n vrouw, op icloud gezet.
Daarvoor was het niet mogelijk om die via me zo te sharen. Nu werkt alles perfect met push, nice.

Spijtig dat apple nog steeds geen 'Pro' user account heeft op icloud waar je @eigennaam.com kan gebruiken. Dat zou toppie zijn.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
afterburn schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 00:11:
[...]

Denk dat je eerder eens naar je machine moet kijken. Dit zijn geen normale problemen.
Dit heeft allemaal te maken met WiFi, dus zo gek is het nog niet. In feite zit de machine eindeloos te wachten totdat de DNS resolved is. De time-out ligt zo te zien op meer dan een minuut.

Toch jammer dat het elke keer raak is. Bij de upgrade naar Leopard, Snow Leopard, Lion én Mountain Lion was er elke keer weer iets waardoor ik het systeem niet in productie kon gebruiken. En op de één of andere manier installeer ik het toch telkens weer zodra het uit is. Meestal moet er een servicepack of twee overheen voordat alles stabiel is.

Mijn 2009 iMac heeft onder Lion een geleende Airport kernel extension van Snow Leopard nodig om uberhaupt van WiFi gebruik te kunnen maken. Dat voelt niet echt premium aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th_mas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 19:35
Had geen zin meer om langer te wachten op een bericht van Apple, terwijl ik recht had op die gratis update, maar whatever, die 16 euro betaald, update relatief snel en zonder problemen binnengehaald en tot nu toe vooral onder de indruk van de snelheid van Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aileron
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-05 02:11
Zijn er mensen die hebben meegemaakt dat mdworker gek gaat doen in Mountain Lion?

Sporadisch loopt mdworker geheugen gebruik op naar 5GB en virtual mem naar meer dan 7GB. Mac reageert bijna nergens meer op en na 10 minuten werkt alles weer prima.

specs van mijn macbook:
MacBook 5,1 (late 2008)
8GB geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 15-09 17:26

Bosmonster

*zucht*

mdworker is toch de service die zorgt voor het indexeren van je Mac? Kan me voorstellen dat dat, zeker op een oude Mac uit 2008 wel voor een vertraging kan zorgen als die opnieuw indexeert na een nieuwe installatie (oude hdd, trage cpu, gloednieuw OS)

Zou vanzelf weg moeten gaan, al kan een nieuwe Macbook na 4 jaar ook geen kwaad natuurlijk ;)

Overigens snap ik zelf de wifi problemen niet zo goed. Heb inmiddels 4 MacBooks (Airs en Pro's) geupdate met zowel Lion en Mountain Lion en nog nooit problemen gehad op verschillende wifi-netwerken. Maar ik zal wel mazzel gehad hebben denk ik...

[ Voor 31% gewijzigd door Bosmonster op 28-07-2012 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

aileron schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 00:57:
Zijn er mensen die hebben meegemaakt dat mdworker gek gaat doen in Mountain Lion?

Sporadisch loopt mdworker geheugen gebruik op naar 5GB en virtual mem naar meer dan 7GB. Mac reageert bijna nergens meer op en na 10 minuten werkt alles weer prima.

specs van mijn macbook:
MacBook 5,1 (late 2008)
8GB geheugen
mdworker is de Spotlight indexering, dus lijkt me normaal als ie bezig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09-2024
Nog meer mensen die bij iStat pro onder de tab processes niets meer zien? Bij mij staan er 5 lege blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Wifi deed ook raar op macbook 3,1 die ik geupdated heb naar ML.
Ik kreeg 10 minuten geen connectie. Hij bleeft 192,168,1,1 als ip nemen, terwijl dat van de router is.
Alles heb ik meermaals reset en plots werkte het. Dit heb ik nog nooit voorgehad.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 23:26:
DNS bij WiFi werkt blijkbaar niet met de witte ZTE KPN modems. Lekker, aangezien er daar honderdduizenden van in Nederland staan.
De beruchte KPN Experiaboxes. Je kunt je beter af gaan vragen wanneer die krengen het nou eindelijk eens gaan doen want settings verliezen en port forwards compleet negeren zijn ze nog altijd heel erg goed in. Dat ze niet met Mountain Lion werken was ook wel te verwachten. Nou niet bepaald een ML probleem, eerder een KPN Experiabox probleem. Wat een gelazer zijn die dingen :X Ik heb daarom maar lekker alles achter mijn eigen router gehangen, dat werkt tenminste fatsoenlijk maar als het contract afgelopen is gaan we wel weer naar een provider die aan fatsoenlijke modems doet.
</rant>

On a side note...ML gooit wederom mijn kleurprofiel voor mijn Dell scherm in de war dus morgen maar eens opnieuw kalibreren en zien wat dat geeft. Gelukkig doet mijn MBA het gewoon goed :) Dat AirPlay is nog best leuk ook (mits de netwerverbinding goed is uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 08:03
Kjid schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 01:13:
Nog meer mensen die bij iStat pro onder de tab processes niets meer zien? Bij mij staan er 5 lege blokjes.
Klopt, was in de beta's al, en nu nog steeds. Moeten ze bij iStat even fixen.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ontgoocheling, net geïnstalleerd, op enkele kleine leuke details is er toch niet veel veranderd, moeten ze daarvoor 10.8 uit de kast halen? het enige voordeel vind ik persoonlijk de airplay uitbreiding.

berichtencentrum, mss intressant als je twitter hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 01:45:
ontgoocheling, net geïnstalleerd, op enkele kleine leuke details is er toch niet veel veranderd, moeten ze daarvoor 10.8 uit de kast halen? het enige voordeel vind ik persoonlijk de airplay uitbreiding.

berichtencentrum, mss intressant als je twitter hebt...
Je hebt het over een update van 15 euro, ML is sneller, geweldige iCloud integratie, AirPlay, Notificaties, GateKeeper, Power Nap, iMessage als je alleen een Mac hebt is het misschien niet geweldig, maar persoonlijk vind ik het een betere update dan Lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florissant
  • Laatst online: 12-09 18:40
Korte vraag, ik wil een clean install doen. Maar kan ik dan gewoon enkele documenten van de TimeMachine afhalen? Of kan ik met TimeMachine enkel het hele systeem terug halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mss was ik te voorbarig, ik heb 2 mac's, maar geen iphone of ipad, mss dat ik daardoor niet alles handig vind, heb al sinds een tijd een evernote account, dus die herinneringen en notificaties vind ik vrij basic.

en zolang icloud niet werkt met android....

maar oké, er zitten enkele toffe nieuwe zaken zoals vip in mail etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

Heeft iemand ook abrupte quit (geen errormessages ofzo, applicatie stopt gewoon) bij Safari als je een paar keer manueel een tab aanmaakt? (File ->New Tab)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
Gisteren ochtend de finale versie geinstalleerd, merk amper verschil eerder 10.7.x waardig dan 10.8 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
NotSoSteady schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 01:58:
[...]

Je hebt het over een update van 15 euro, ML is sneller, geweldige iCloud integratie, AirPlay, Notificaties, GateKeeper, Power Nap, iMessage als je alleen een Mac hebt is het misschien niet geweldig, maar persoonlijk vind ik het een betere update dan Lion.
Wat op zich al aantoont hoe erg het met apple gesteld is qua desktop dezer dagen . Zie de panther tiger leopard updates en zie nu . De laatste versies heeft apple amper nieuwigheden erin gestoken . Persoonlijk vind ik windows 7 op bepaalde vlakken stukken makkelijker en met 10.8 en OSX zal dat dus het eerst komende jaar niet veranderen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je weet dat Windows 8 er aan komt, en dat huidige Windows 7 (en lager) gebruikers er niet blij mee zijn?
Daarnaast heb je dit jaar 10.8, maar volgend jaar 10.9, en dan een jaar later 11.0, misschien dat dat je 'grote verandering' wordt die je nodig hebt voor het update-placebo-gevoel.

Ik snap dat iedereen denkt: update! dus er moet visueel wel heel veel anders zijn! maar dat is niet wat update betekent he... de woordencombinatie die dat meer aanduid is Complete Visual Overhaul. En dat is gewoon niet iets waar een OS nou echt direct beter van wordt. Een betere kernel wel, beter geheugenbeheer, betere sanboxing en aslr, betere beveiligingsmethodes enz. ook. Het is beter dan dat het was, en als je dat niet wil, had je het gewoon niet moeten kopen. Je wist het toch van tevoren? Of koop je altijd alles blind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Nee, die van mij doet het gewoon (iStat menus 2, heb nooit de behoefte gehad om de betaalde versie 3 te nemen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
En fix staat hier:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1407448

Nothing to see here

Pagina: 1 ... 22 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.