Citrix Receiver crasht bij mij constant. Dat is ongemakkelijk werken zo. Ff speuren of ze een patch of update hebben. Lastig werken als je om de 5 minuten opnieuw moet inloggen.
ik ben hem nu aan het installeren
Heeft iemand al een manier gevonden om in Messages het groeperen van de chats in het "Messages" venster uit te schakelen? Ik wil alleen maar de losse chat vensters en een buddy list, niet dat gegroepeerde venster zoals in iChat mogelijk was.
ik heb inmiddels mountain lion er op, tijdrovende klus.thalantis schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 08:59:
ik krijg het niet voor elkaar mijn lion te updaten naar mountain lion, zelfde probleem als hier
https://discussions.apple.com/thread/4136860 (Recovery file could not be created and to visit http://www.apple.com/support/no-recovery)
ik heb al de rechten op de disk hersteld, ik heb geen raid.
ik heb ook al een tijdje geen bootcamp meer, maar die heeft er wel op gestaan.
wat is nu de beste volgorde, ik heb een time machine backup.
1 - mac osx lion clean install
2 - upgraden naar mountain lion
3 - time machine backup terug zetten.
of moeten stap 2 en 3 omgedraaid worden?
1 - time machine backup gemaakt op een usb disk (ongeveer 5 uren)
2 - mac osx lion clean install (ongeveer 45 min inc alle updates)
3 - mountain lion erop (ongeveer een uur met downloaden en installeren)
4 - time machine backup terug zetten met migration (ongeveer 3 uur)
en toen had ik een werkende mountain lion
Heb je al AppCleaner gebruikt om te zorgen dat vorige versies echt opgeruimd zijn?ZakHooi schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 08:11:
[...]
Ik heb al verschillende vlc versies geprobeerd (1.x en 2.x en 3.x waaronder ook 2.0.2)
Maar het probleem blijft.
Wie weet raad?
Heb vanavond ook ML geïnstalleerd, alleen contacten via iCloud worden niet gesynchroniseerd. Heb al meerdere malen van iCloud uitgelogd en weer ingelogd, contacten synchroniseren uit/aan gezet, opnieuw opgestart, maar 't mag allemaal niet baten. Iemand hier een idee wat ik kan doen?
Verwijderd
Handmatig is een idee. Dank.Magic schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:39:
Time machine is inderdaad weinig instelbaar, daarom is het ook zo makkelijk. Je kunt het helemaal handmatig laten verlopen door hem uit te zetten, en af en toe "maak nu reservekopie" te klikken. Als je het toch automatisch wil laten verlopen is er wel een programma om het aan te passen, maar daar ben ik de naam van kwijt. (en ik weet ook niet of die al onder ML werkt).
Aan de andere kant is het wel raar dat je systeem merkbaar trager wordt. Wat voor mac heb je het op draaien?
Ik heb een oud beestje die ik toch zeker nog wel een jaar of 2 wil gebruiken. Een iMac 2.66 GHz Core 2 Duo met 2 GB SDRAM.
Ik zat er al over te denken om voor Aperture het geheugen te vervangen voor 4 GB. Wellicht moet ik dat deze week eens gaan doen.
Nu 2 dagen op Mountain Lion aan 't draaien, en mijn bevindingen zijn zeker positief.
De snelheid van Safari is ongelofelijk te noemen, de tijd die hij nodig heeft voor het openen van een nieuwe tab of het sluiten van een tab is ongelofelijk.
't zoeken in de URL balk is een functie die ik ontzettend miste, ben dan ook blij dat Apple deze functie er nu ingezet heeft.
Met Lion had ik het idee dat zodra ik mijn MBA open deed het langer duurde voordat ik kon inloggen, met Mountain Lion doe ik hem open en vraagt hij direct op mijn wachtwoord, ook hierin zie ik dus een gigantische snelheids boost.
Messages gebruikte ik al, alleen sync't deze bij mij niet lekker met iPhone & iPad, waarom weet ik nog niet maar zal binnenkort alle berichten eens weg gooien en deze conversaties opnieuw starten, kijken of ze dan wel door gezet worden op de iOS apparaten.
Overigens heeft een collega van mij ook een update uitgevoerd en die zegt niets anders dan problemen te hebben, MBP blijft hangen op een wit scherm na het opstarten (Logo etc komen wel in beeld), waarneer hij klaar is met laden springt hij normaliter over naar het inlog scherm, bij hem word het dus wit en gebeurt er niets meer.
Disk er uitgehaald en disk utility er over heen gegooid, die vind gek genoeg geen problemen...
De snelheid van Safari is ongelofelijk te noemen, de tijd die hij nodig heeft voor het openen van een nieuwe tab of het sluiten van een tab is ongelofelijk.
't zoeken in de URL balk is een functie die ik ontzettend miste, ben dan ook blij dat Apple deze functie er nu ingezet heeft.
Met Lion had ik het idee dat zodra ik mijn MBA open deed het langer duurde voordat ik kon inloggen, met Mountain Lion doe ik hem open en vraagt hij direct op mijn wachtwoord, ook hierin zie ik dus een gigantische snelheids boost.
Messages gebruikte ik al, alleen sync't deze bij mij niet lekker met iPhone & iPad, waarom weet ik nog niet maar zal binnenkort alle berichten eens weg gooien en deze conversaties opnieuw starten, kijken of ze dan wel door gezet worden op de iOS apparaten.
Overigens heeft een collega van mij ook een update uitgevoerd en die zegt niets anders dan problemen te hebben, MBP blijft hangen op een wit scherm na het opstarten (Logo etc komen wel in beeld), waarneer hij klaar is met laden springt hij normaliter over naar het inlog scherm, bij hem word het dus wit en gebeurt er niets meer.
Disk er uitgehaald en disk utility er over heen gegooid, die vind gek genoeg geen problemen...
[ Voor 0% gewijzigd door Toppe op 27-07-2012 09:23 . Reden: uitgehaald ipv uigehaald ]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Verwijderd
Iets anders. Waarom staat er vanaf nu een laadbalkje onder programma's? Ik ben niets aan het installeren en alles is up to date.

En als je de applicatie folder opent, staat dan nergens z'n balkje onder? Anders even je mac opnieuw opstarten met de kans dat het dan weg is?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Waarschijnlijk een bug, het hoort er alleen te staan als je iets aan het installeren bent.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:23:
Iets anders. Waarom staat er vanaf nu een laadbalkje onder programma's? Ik ben niets aan het installeren en alles is up to date.
[afbeelding]
Vorige maand een mba aangeschaft, gisteren upgrade aangevraagd voor mountain lion. Iemand enig idee hoelang het duurt voordat mijn verzoek is goedgekeurd?
Ook na 11 juni je mba gekocht? Vraag hier een upgrade aan: http://www.apple.com/nl/osx/uptodate/
Ook na 11 juni je mba gekocht? Vraag hier een upgrade aan: http://www.apple.com/nl/osx/uptodate/
Verschillen wij toch in mening, ik hoor gewoon helemaal niets. Geen ontvangstbevestiging, niets.NvM schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 08:12:
[...]
Het komt mij als ontzettend verwend over. Een paar dagen wachten en ontevreden omdat je niet gelijk krijgt wat je wil. Jeetje.
Dat ze het er gratis bijdoen is niet omdat ze sinterklazen zijn hoor.
Is een onderdeel van hun marketingsstrategie. Veel mensen kochten al een nieuwe Mac voordat Mountain Lion uitkwam omdat ze toch gratis kunnen updaten. Kassa!
Begrijp me niet verkeert, dit is mijn 2e Mac, ik heb zowel een iPad als een iPhone, dus ik vind het prima producten. Maar ik vind dat dit gewoon onnodig stroperig loopt.
Het rare is dat ik van veel mensen hoor dat wanneer ze het opnieuw proberen ze een melding krijgen dat het serienummer al eerder ingevoerd is. Ik heb zojuist voor de derde keer een aanvraag in kunnen dienen, alsof hij helemaal niet bij Apple aan komt of zo...
Wow, bedankt voor de tipjostefa schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:04:
Vorige maand een mba aangeschaft, gisteren upgrade aangevraagd voor mountain lion. Iemand enig idee hoelang het duurt voordat mijn verzoek is goedgekeurd?
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
En dit heb je ook als je MBA langer dan een uur slaapt? Je MBA ontwaakt dan nog steeds razend snel?Toppe schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:23:
Ik vond het bij Lion altijd extreem lang duren nl. Ik zag altijd instant het beeld van moment van slapen, maar het duurde zeker 2 a 3 seconden voordat ik mijn MBA kon gebruiken. Dit is met ML niet verbeterd. Nu vind ik het niet erg persoonlijk, omdat ik dan wel weet dat deep sleep werkt. Ik blijf het indrukwekkend vinden dat het er maar 3 a 5% batterij af gaat op een dag standby.
Ik vind ook dat Safari super snel werkt, maar ik vind het nog beter dat Safari nog zuiniger is. Ik had gisteren aardig lang geinternet maar toen ik stopte was er ongeveer 12% batterij verbruikt.. Ik had hem toch bijna 2 uur gebruikt. Dit gevoel van zuinigheid had ik niet onder Lion.
Ik teken nergens meer voor
Ik zal eens kijken, want hoewel ik de oude SSD heb vervangen en toen clean install deed heb ik daarna mijn oude volume gekopieerd naar de nieuwe SSD en dat zou het probleem geweest kunnen zijn.ppl schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:44:
[...]
Ook ooit eens gehad, bleek dat er nog ergens een pref file met de naam van de applicatie rond te slingeren. Nadat ik die ook verwijderd had werkte het weer als vanouds. Dat al eens geprobeerd?
"I don't always test my code, but when I do, I test on production."
iemand ervaringen met connecten naar Windows netwerk shares ? (NSTS) als ik connect naar mijn server (met gebruikers naam ww) dan krijg ik alleen "/" te zien, waar ik op lion altijd al mijn gesharde mappen te zien krijg.
Andersom werkt trouwens wel gewoon, ik kan wel vanaf mijn server de macdrives benaderen
Andersom werkt trouwens wel gewoon, ik kan wel vanaf mijn server de macdrives benaderen
Precies, dat gevoel dat hij wat zuiniger is geworden had ik dus ook nadat ik gisteren even 2 uur had geinternet. Is hier trouwens ook officieel iets over geroepen?Quakie schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:27:
[...]
En dit heb je ook als je MBA langer dan een uur slaapt? Je MBA ontwaakt dan nog steeds razend snel?
Ik vond het bij Lion altijd extreem lang duren nl. Ik zag altijd instant het beeld van moment van slapen, maar het duurde zeker 2 a 3 seconden voordat ik mijn MBA kon gebruiken. Dit is met ML niet verbeterd. Nu vind ik het niet erg persoonlijk, omdat ik dan wel weet dat deep sleep werkt. Ik blijf het indrukwekkend vinden dat het er maar 3 a 5% batterij af gaat op een dag standby.
Ik vind ook dat Safari super snel werkt, maar ik vind het nog beter dat Safari nog zuiniger is. Ik had gisteren aardig lang geinternet maar toen ik stopte was er ongeveer 12% batterij verbruikt.. Ik had hem toch bijna 2 uur gebruikt. Dit gevoel van zuinigheid had ik niet onder Lion.
Ben hem nu aan het installeren.
Wat ik nu wel afvraag;
Blijft je mac nu stroom gebruiken als je hem uit zet? of is er een verschil tussen "powernap" en echt uitschakelen?
Wat ik nu wel afvraag;
Blijft je mac nu stroom gebruiken als je hem uit zet? of is er een verschil tussen "powernap" en echt uitschakelen?
Verwijderd
http://www.appletips.nl/b...an-time-machine-aanpassenVerwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:38:
Kan iemand mij helpen met timemachine?
Hij back-upt elk uur en 1 maal per dag of zelfs 1 maal per week is voor mij meer dan voldoende. Het systeem loopt namelijk trager als hij back-upt. Hoe ga ik dat instellen? Kan het niet vinden bij de normale instellingen van timemachine.
Of met een tooltje
http://www.appletips.nl/w...met-timemachinescheduler/
Woensdag meteen m'n Mac geupdate van Lion naar ML. Op het eerste gezicht ging alles perfect, maar als ik de mac in de sluimer stand zet krijg ik een "kernel_task"(?) crash en start het beest opnieuw op. Na een rondje google meer mensen met ogenschijnlijk hetzelfde probleem tegen gekomen, welke blijkbaar allemaal hopen dat dit binnenkort opgelost wordt met een bug fix.. Iemand een idee wat er echt aan de hand is?
I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...
Powernap werkt alleen tijdens sleep en wanneer je aan stroom zit. Wanneer je machine uit staat doet hij dus niks.Rorylaforge schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:49:
Ben hem nu aan het installeren.
Wat ik nu wel afvraag;
Ook als je niet aan het stroom zit (met laptop)
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Kleine correctie, het werkt ook op de batterij. Echter moet je dit zelf aanzetten onder energie settings.
Misschien overbodig, maar het werkt alleen op apple's met ingebouwde default SSDs ala MBAs en rMBPs.
Misschien overbodig, maar het werkt alleen op apple's met ingebouwde default SSDs ala MBAs en rMBPs.
gebruik je smb of cifsleftdevil schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:44:
iemand ervaringen met connecten naar Windows netwerk shares ? (NSTS) als ik connect naar mijn server (met gebruikers naam ww) dan krijg ik alleen "/" te zien, waar ik op lion altijd al mijn gesharde mappen te zien krijg.
bv cifs://192.168.1.1/h$
Erg lang m.i. heb het verzoek woensdagmiddag ingediend, nog steeds geen reactie. Maar gewoon gedownload dus.jostefa schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:04:
Ik heb net opnieuw mijn aanvraag kunnen indienen.. Ik kreeg eerst de melding dat mijn serial al in gebruik was maar na 3x klikken kwam ik er wel doorheen.. toen kwam ik wel op de pagina waar je je bon moet uploaden (was ik voorheen nooit geweest... wel code gehad dat de aanvraag gedaan was) Nu dus wel de bon geüpload. Ik ben benieuwd of ik nu sneller bericht krijg..
Verwijderd
tja heeft meer software nu last van op ML. Maar is updaten dan echt zo moeilijk?DiedX schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:28:
Over en "over". Het werkt prima. Van leopard => Lion => SL. Ik denk dat ik wel een nieuwe HDD ga kopen, en dan daar een clean install op ga doen.
Nog geen echt gekke dingen tegengekomen. Ik heb het idee dat alles sneller is. Alleen een oude versie van Parallels wordt nu als incompatible beschouwd. Jammerdebammer
Nee hoor, maar als software goed werkt, waarom zou ik dan $65,-- betalen?Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:31:
[...]
tja heeft meer software nu last van op ML. Maar is updaten dan echt zo moeilijk?
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Verwijderd
Moet jij 65 dollar betalen om Parallels naar de geschikte versie voor ML (7.0.15) te updaten?DiedX schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:39:
[...]
Nee hoor, maar als software goed werkt, waarom zou ik dan $65,-- betalen?
Verwijderd
Hebben jullie ML over Lion heen geinstalleerd, of een clean install gedaan ?
Of is een clean install niet nodig?
Ik heb een upgradeinstallatie gedaan en heb het idee dat het clean genoeg isVerwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:47:
Lekker kort.
Verwijderd
Veel mensen hebben een upgrade gedaan. Persoonlijk heb ik een clean install gedaan. De reden hiervoor was omdat ik problemen had ondervonden met de upgraden van SL naar Lion. Lion was bij mij toen stukken sneller na een clean install dan na een upgrade.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:47:
Ook was het weer een goede reden om weer eens met een verse machine te beginnen, uiteindelijk heb je na een jaar altijd wel wat troep erop zitten.
Verwijderd
Per definitie gaat ML als upgrade over Lion heen.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:47:
Als je hem binnenhaalt via de App store krijg je echt geen keuze "upgrade" of "clean install"
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2012 11:51 ]
Gister mijn upgrade aanvraag ingediend maar nog geen mail van Apple, hoelang duurde dit bij jullie?
Pardon? Ik dacht toch echt gelezen te hebben dat je een bootable USB installer kunt maken die gewoon een clean install doet hoor. Zou ook belachelijk zijn als dat niet kon met een OS.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:50:
Per definitie gaat ML als upgrade over Lion heen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dit duurt bij iedereen langer dan verwacht, meer als wachten kan je niet doenOCTiMod schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:55:
Gister mijn upgrade aanvraag ingediend maar nog geen mail van Apple, hoelang duurde dit bij jullie?
Ik heb ooit ook flink wat geld uitgegeven voor mijn Mac. Maakt het uit dat het een paar jaar geleden was, of dat ik hem pas recent zou hebben aangeschaft?duncanvdlinden schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 06:01:
[...]
Aanstellers? Mensen die een hoop geld uitgeven voor een nieuwe Mac, om zodoende weer het nieuwste OS te kunnen draaien, kunnen toch best teleurgesteld zijn als ze een paar dagen moeten wachten tot ze kunnen updaten?
Via cifs gaat het inderdaad wel .. is er wat gewijzigd ?thalantis schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:22:
[...]
gebruik je smb of cifs
bv cifs://192.168.1.1/h$
gebruikte eerder altijd smb
Oke bedankt, ik wacht verderfilenox schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:00:
[...]
Dit duurt bij iedereen langer dan verwacht, meer als wachten kan je niet doen
Ik vraag me af of het mogelijk is programma's toe te voegen aan notifications, mij is het nog niet gelukt.
Draai nu notifications en growl naast elkaar waardoor ik soms dubbele meldingen krijg...
Is het iemand anders wel gelukt programma's aan notifications te koppellen?
Draai nu notifications en growl naast elkaar waardoor ik soms dubbele meldingen krijg...

Hiss kan Growl forwarden naar het Notification Center.SilentNL schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:09:
Ik vraag me af of het mogelijk is programma's toe te voegen aan notifications, mij is het nog niet gelukt.
Draai nu notifications en growl naast elkaar waardoor ik soms dubbele meldingen krijg...![]()
ik ga het proberen, bedankt!me_mrtn schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:16:
[...]
Hiss kan Growl forwarden naar het Notification Center.
Verwijderd
Je zegt het zelf al "je kunt een bootable USB installer maken" Dit dient Apple zelf niet aan en zal je zelf moeten maken. Ook voor deze methode dient Apple geen instructies voor aan.Exirion schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:00:
[...]
Pardon? Ik dacht toch echt gelezen te hebben dat je een bootable USB installer kunt maken die gewoon een clean install doet hoor. Zou ook belachelijk zijn als dat niet kon met een OS.
Ik had het ook over het "per definitie" gedeelte. Je download ML en dan krijg je echt geen keuze "clean install" of "upgrade" aangedient...waarom? Omdat het per definitie een upgrade is. Snap je het nou? Mooi.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2012 12:28 ]
Ja, want jij kan gewoon 16 euro uitgeven en gewoon direct naar Mountain Lion updaten. Zonder gezeur! Het gaat mij niet om het geld, het is mij meer een princiepekwestie.tiguan schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:02:
[...]
Ik heb ooit ook flink wat geld uitgegeven voor mijn Mac. Maakt het uit dat het een paar jaar geleden was, of dat ik hem pas recent zou hebben aangeschaft?
Ik vind de gang van zaken gewoon heel onhandig.
Dan zie ik liever dat ze zeggen dat iedereen hem aan kan schaffen en dan een refund krijgt na een aantal dagen. Ik heb hier in het topic gelezen dat dat ook wel waarschijnlijk kan, als ik hem vandaag nog niet krijg, dan is dat de weg die ik ook maar ga bewandelen.
[ Voor 12% gewijzigd door duncanvdlinden op 27-07-2012 12:45 ]
Werkt inderdaad uitstekend. Gebruikt het voornamelijk voor Dropbox en Utorrent.me_mrtn schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:16:
[...]
Hiss kan Growl forwarden naar het Notification Center.
Welke programma's hebben jullie doorverwezen naar Notification Center ?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Is dit nou een ervaringen topic of een "ik heb nog geen bevestiging van Apple"-topic?
*knip*Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:26:
Je zegt het zelf al "je kunt een bootable USB installer maken" Dit dient Apple zelf niet aan en zal je zelf moeten maken. Ook voor deze methode dient Apple geen instructies voor aan.
Ik had het ook over het "per definitie" gedeelte. Je download ML en dan krijg je echt geen keuze "clean install" of "upgrade" aangedient...waarom? Omdat het per definitie een upgrade is. Snap je het nou? Mooi.
Een DVD installer maken is doodsimpel: http://eggfreckles.net/notes/installing-mountain-lion-clean/
Snap je nou dat je mensen op het verkeerde been zet? Mooi.
Dat kan allemaal wel wat vriendelijker.
[ Voor 17% gewijzigd door Hoedje op 27-07-2012 15:55 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Iemand ervaring met het bekijken van Facebook foto's dat je witte flitsen krijg op je scherm? Dit gebeurd bij mij namelijk met het bewegen van de muis als je naar een foto zit te kijken.
Edit: ML heb ik als clean install geïnstalleerd
Edit: ML heb ik als clean install geïnstalleerd
[ Voor 12% gewijzigd door s1ck op 27-07-2012 12:58 ]
Ik zit zelf ook te twijfelen over een clean install. Ik heb tegen mijzelf gezegd dat ik wacht op een issue wat ik een beetje kan linken aan problemen door upgrades.. Tot nu toe is dit nog niet het geval.
SL 10.6 tot 10.6.8 -> L -> ML DP2 -> ML DP3 -> ML DP4 -> SSD Crash -> L -> TM backup terug naar ML DP4 -> updated ML DP4 -> ML GM
Ik denk dat dit wel aangeeft dat het werkt
Enige wat ik mee heb gemaakt is dat ik wat teveel Beach Balls heb, zonder errors verder.... tja als dat het enige is weet ik niet of wel opnieuw moet beginnen...
SL 10.6 tot 10.6.8 -> L -> ML DP2 -> ML DP3 -> ML DP4 -> SSD Crash -> L -> TM backup terug naar ML DP4 -> updated ML DP4 -> ML GM
Ik denk dat dit wel aangeeft dat het werkt
Enige wat ik mee heb gemaakt is dat ik wat teveel Beach Balls heb, zonder errors verder.... tja als dat het enige is weet ik niet of wel opnieuw moet beginnen...
Verwijderd
Ik ben voor de zekerheid een bootable dvd aan het branden, ik ga een clean intall doen, voor de zekerheid.
Dat hadden m'n vriendin en ik ook allebei met onze iMac 3 jaar geleden. Toen clean install gedaan en het liep allemaal een stuk soepeler zonder beachballs. Voor mij reden genoeg om altijd een clean install te doen bij een nieuw OS.Quakie schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:55:
Hier een goeie instructie om een bootable USB-drive te maken om een clean install te kunnen doen:Exirion schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:51:
[...]
Kun je wel meteen een bijdehandte smoel opentrekken, maar je houdt er een aparte opvatting over 'per definitie' op na. Je suggereert er namelijk mee dat de upgrade vanaf Lion de enige mogelijke optie is, wat dus gewoon nergens op slaat.
Een DVD installer maken is doodsimpel: http://eggfreckles.net/notes/installing-mountain-lion-clean/
Snap je nou dat je mensen op het verkeerde been zet? Mooi.
http://www.macworld.com/a...n_lion_install_drive.html
geen idee of er wat gewijzigd is maar cifs was onder lion altijd al een stuk sneller vandaar dat ik dat gebruikte t.o.v. smbleftdevil schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:04:
[...]
Via cifs gaat het inderdaad wel .. is er wat gewijzigd ?
gebruikte eerder altijd smb
Onder de procedure voor de DVD staat ook een beschrijving voor een USB installer, bij de link die ik gaf. Ziet er wat beknopter uit dan het hele verhaal van macworldJo-re-mi schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:05:
Hier een goeie instructie om een bootable USB-drive te maken om een clean install te kunnen doen:
http://www.macworld.com/a...n_lion_install_drive.html
Het update proces naar Mountain Lion is toch ook een ervaring? Op het moment is dit topic een half slowchat topic geworden en veel mensen vragen zich af hoe het up to date programma van Apple bij anderen is verlopen, aangezien je bij het indienen van je verzoek geen enkele bevestiging van Apple ontvangt, maar gewoon dagenlange radiostilte.TranceSetter schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:45:
Is dit nou een ervaringen topic of een "ik heb nog geen bevestiging van Apple"-topic?
Mocht het je echt storen, doe dan gewoon een TR en laat het aan de modjes over...
Clean install gedaan op de macbookpro en een upgrade op de iMac. Beide runnen goed. De iMac kan wel een cleane gebruiken maar dat is nu nog te veel werk.
Op de macpro's wacht ik nog tot er misschien toch wat problemen met Adobe opduiken. Een macpro krijgt een upgrade en de andere wordt een cleane install
Clean installs zijn natuurlijk sneller opgestart maar dat verandert snel eenmaal je programma's begint te installeren.
Op de macpro's wacht ik nog tot er misschien toch wat problemen met Adobe opduiken. Een macpro krijgt een upgrade en de andere wordt een cleane install
Clean installs zijn natuurlijk sneller opgestart maar dat verandert snel eenmaal je programma's begint te installeren.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Is het mogelijk om Mountain Lion in de App Store te kopen, te rebooten met CMD+R en via de recovery vervolgens niet Lion maar Mountain Lion clean te installeren?
Een clean install zou ik wel handig vinden, ik heb namelijk het e.e.a. niet correct gedeinstalleerd en en dan ik ook gelijk van oude plist en cache files af.
Een clean install zou ik wel handig vinden, ik heb namelijk het e.e.a. niet correct gedeinstalleerd en en dan ik ook gelijk van oude plist en cache files af.
http://arstechnica.com/ap...untain-lion-install-disk/Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:19:
Is het mogelijk om Mountain Lion in de App Store te kopen, te rebooten met CMD+R en via de recovery vervolgens niet Lion maar Mountain Lion clean te installeren?
heb hem zelf op USB staan nu zodat ik straks met mijn nieuwe ssd's het zo weer kan instaleren.
Na de update op mijn mac air 2012 heb ik geen wifi meer. Alles lijkt in orde, maar hij wil geen pakketjes versturen naar het internet. Tot mijn router gaat het goed. Alle andere apparaten doen het wel. Nu zie ik meer mensen met dit probleem, maar nog geen oplossing? Meer mensen last van?
Edit: iets groter probleem. Net een reinstall geprobeerd omdat ik dat toch wilde doen. Nu lukt dit niet omdat ik niet op internet kom met lion. Wist niet dat dit via de installer ook een probleem gaf.
Help
Edit: iets groter probleem. Net een reinstall geprobeerd omdat ik dat toch wilde doen. Nu lukt dit niet omdat ik niet op internet kom met lion. Wist niet dat dit via de installer ook een probleem gaf.
Help
[ Voor 27% gewijzigd door Squ1zZy op 27-07-2012 13:48 ]
Eerder in dit topic staat wel een oplossing icm KNP xperia box oid...
Je moet hem eerste installeren alvorens je hem kan clean installen via de download methode. Dit komt omdat hij eerst je recovery disk moet installeren over die van lion heen.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Router instellen dus
[ Voor 89% gewijzigd door Squ1zZy op 27-07-2012 13:55 ]
Verwijderd
Opstarten met CMD+R, via die disk utility je harddisk formatteren en vervolgens kun je een OS X clean install doen (waarbij hij de nieuwste versie van het OS weer gaat downloaden).Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:19:
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2012 14:01 ]
Power Nap gebeuren na install van ML werkt nog niet op een rMBP. MB Air gebruikers al een test kunnen doen? Vooral TimeMachine kunnen draaien is wel fijn. Dan pakt hij in de nacht gewoon de verbinding :-).
SMC moet geupdate worden, zie deze pagina van Apple: http://support.apple.com/kb/HT5394
SMC moet geupdate worden, zie deze pagina van Apple: http://support.apple.com/kb/HT5394
Alleen kun je de recovery partitie toch niet verwijderen? Dus is het niet helemaal 'clean'. Die partitie zal toch maar midden op je schijf staan... Maakt voor SSD natuurlijk weinig uit.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:00:
[...]
Opstarten met CMD+R, via die disk utility je harddisk formatteren en vervolgens kun je een OS X clean install doen (waarbij hij de nieuwste versie van het OS weer gaat downloaden).
Can een MacBook Pro van 2010 ook Powernap gebruiken? Als ik zo kijk naar de link hierboven ga ik van uit van niet...
Nee, alleen modellen die standaard met een SSD zijn uitgerust ondersteunen Power Nap. Macbook Air modellen vanaf 2011 en de Retina Macbook Pro zijn de enige modellen tot nu toe die het ondersteunen, maar misschien wordt dat nog uitgebreid naar Macbook Pro's die uitgerust zijn met een SSD.
Ik heb mijn oude vertrouwde rechtermuisknop niet meer. Oftewel twee vingers op trackpad en rechtsonder klikken.
Doe ik wat fout, of is dit ergens in MAC OS 10.8 aan te zetten?
Net de code van Apple gekregen. Had reeds al een gedownloade versie (andere apple id) ingestalleerd. Nu redeem code ingevoerd, en hij geeft aan dat ML al geinstalleerd is en of ik het toch wil downloaden. Gedaan. Neem aan dat nu ook aan deze apple id ML zo goed gekoppeld is ?
System Preferences => TrackpadPSP123 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:16:
Ik heb mijn oude vertrouwde rechtermuisknop niet meer. Oftewel twee vingers op trackpad en rechtsonder klikken.
Heeft iemand al geprobeerd om websites toegang te geven tot notification center? Ik heb dit met Gmail geprobeerd, maar ik krijg geen notifications binnen.
Via Safari > Preferences > Notifications zie ik wel dat mail.google.com toegang heeft om notifications te plaatsen en in m'n Gmail settings staat het ook aan.
Via Safari > Preferences > Notifications zie ik wel dat mail.google.com toegang heeft om notifications te plaatsen en in m'n Gmail settings staat het ook aan.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Volgens mij krijg je alleen notifications als je daadwerkelijk de betreffende tab ook open hebt staan in de browser.XyritZz schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:23:
Heeft iemand al geprobeerd om websites toegang te geven tot notification center? Ik heb dit met Gmail geprobeerd, maar ik krijg geen notifications binnen.
De rechtermuisknop optie staat er niet tussen, of zie ik hem nu over het hoofd?
PSP123 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:29:
[...]
De rechtermuisknop optie staat er niet tussen, of zie ik hem nu over het hoofd?

Vaag, heb vanochtend via de mail voor het up to date programma een wachtwoord voor het openen van het bestand met de contentcode gekregen?? Dit terwijl ik helemaal geen mail heb gehad met dat bestand...
Zijn er hier meer mensen die dit ook hebben gehad? Zo ja, wat hebben jullie gedaan om toch zsm dat bestand te krijgen?
Er stond wel iets genoemd over als ik dat bestand nog niet had gekregen dat ik dan kon mailen naar uptodatesupport-nl@apple.com , dus dat heb ik gedaan. Maar dat is ook alweer 5 uur geleden...en wederom radiostilte.. grrr zou toch vanavond wel graag willen upgraden..
Zijn er hier meer mensen die dit ook hebben gehad? Zo ja, wat hebben jullie gedaan om toch zsm dat bestand te krijgen?
Er stond wel iets genoemd over als ik dat bestand nog niet had gekregen dat ik dan kon mailen naar uptodatesupport-nl@apple.com , dus dat heb ik gedaan. Maar dat is ook alweer 5 uur geleden...en wederom radiostilte.. grrr zou toch vanavond wel graag willen upgraden..
Als je een reinstall doe dat moet je Mountain Lion iedere keer weer opnieuw installeren? Die gaat niet mee op de recovery disk?
Yup. Ik heb een oude versie. Ze willen geld zien.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:41:
[...]
Moet jij 65 dollar betalen om Parallels naar de geschikte versie voor ML (7.0.15) te updaten?
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Uhm ik kon kiezen voor 10.7 (Lion) of 10.8 Mountain Lion) ik heb een usb stick gemaakt voor 10.8 dus ga er van uit dat ik direct kan instaleren van USBSqu1zZy schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:38:
Als je een reinstall doe dat moet je Mountain Lion iedere keer weer opnieuw installeren? Die gaat niet mee op de recovery disk?
Bij de recovery? Ik heb een Air uit 2012. Ik doe het via cmd+r dus. Ik heb een herinstall gedaan, maar kom terug bij Lion. Zou bij een restore wel Mountain Lion terug willen zien.LightStar schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:43:
[...]
Uhm ik kon kiezen voor 10.7 (Lion) of 10.8 Mountain Lion) ik heb een usb stick gemaakt voor 10.8 dus ga er van uit dat ik direct kan instaleren van USB
Ik heb blijkbaar minder geluk.
mountain lion installation failed - Macinstosh HD is damaged and cannot be repaired.
Ik lees veel gelijkaardige meldingen op internet, en ik vraag me af of dit wel klopt. Vanavond maar even een checkdisk doen...
mountain lion installation failed - Macinstosh HD is damaged and cannot be repaired.
Ik lees veel gelijkaardige meldingen op internet, en ik vraag me af of dit wel klopt. Vanavond maar even een checkdisk doen...
Klopt het dat de recovery ML alleen word aangemaakt als je ML installeerd met USB? Dus wanneer je via de app store ML installeerd er geen recovery partitie word aangemaakt?
Wat je ook doet, er zal altijd een recovery worden aangemaakt
Dan klopt er iets niet. Wanneer ik cmd+r ingedrukt hou tijdens het opstarten dan kan ik alleen Lion installeren en niet ML. Ik wil bij een reinstaqll ML terug en niet nog eens later ML moeten downloaden via de app store.filenox schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:05:
Wat je ook doet, er zal altijd een recovery worden aangemaakt
Hopsa...
13.00 MacBook Air binnen
13.30 aanvraag voor Berg Leeuw
14.50 Goedkeuringsmail met download code
15.00 Niets aan de hand, gewoon downloaden
13.00 MacBook Air binnen
14.50 Goedkeuringsmail met download code

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Vreemd.. Hoe heb jij OSX geinstalleerd dan? Via USB?Squ1zZy schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:09:
[...]
Dan klopt er iets niet. Wanneer ik cmd+r ingedrukt hou tijdens het opstarten dan kan ik alleen Lion installeren en niet ML. Ik wil bij een reinstaqll ML terug en niet nog eens later ML moeten downloaden via de app store.
Ik heb m'n Gmail tab altijd open staan in Safari, alleen niet altijd als actieve tab. Zou dat ook nog nodig zijn dan? Als dat zo is is heel die feature 100% nutteloos natuurlijkZpAz schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:28:
[...]
Volgens mij krijg je alleen notifications als je daadwerkelijk de betreffende tab ook open hebt staan in de browser.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Lekker voor jou! Veel plezier met je apparaat! Mijn key is nog niet binnen helaas, lijkt er op dat je reseller moet toekennen dat jouw apparaat inderdaad verkocht is na datum x. Ik heb mijn apparaat bij de Mycom gekocht, jij waarschijnlijk in Amsterdam in de officielle winkel daarom zal jou process sneller verlopen. Dit is de enige reden die ik kan bedenken;)Underworld schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:10:
Hopsa...
13.00 MacBook Air binnen
14.50 Goedkeuringsmail met download code![]()
Voor de duidelijkheid: Je draait nu al Mountain Lion? Ik neem aan als je over Lion Mountain Lion installeert en erna recoverd dat hij netjes ML via internet gaat downloaden.Squ1zZy schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:09:
[...]
Dan klopt er iets niet. Wanneer ik cmd+r ingedrukt hou tijdens het opstarten dan kan ik alleen Lion installeren en niet ML. Ik wil bij een reinstaqll ML terug en niet nog eens later ML moeten downloaden via de app store.
Ja ik hou normaal gesproken ook niet zo van die 'baat' reacties en nou doe ik het zelfjostefa schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:13:
[...]
Lekker voor jou! Veel plezier met je apparaat! Mijn key is nog niet binnen helaas, lijkt er op dat je reseller moet toekennen dat jouw apparaat inderdaad verkocht is na datum x. Ik heb mijn apparaat bij de Mycom gekocht, jij waarschijnlijk in Amsterdam in de officielle winkel daarom zal jou process sneller verlopen. Dit is de enige reden die ik kan bedenken;)

Ik heb hem inderdaad via de Online Store besteld en dat is dus denk ik de hele reden waarom het zo snel ging bij mij. Hopelijk gaat het de komende dagen ook wat sneller voor de rest van de mensen.
Nope, appstore. Ik draai ML. Als ik recovery wil doen dan installeerd hij lion en moet ik ML weer opnieuw downloaden via de appstore. Duurt een eeuwigheid dan bij elke recovery.filenox schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:11:
[...]
Vreemd.. Hoe heb jij OSX geinstalleerd dan? Via USB?
Ik bedoelde het niet negatief hoor! Toch alleen maar lekker dat jij je nieuwe apparaat meteen kan voorzien van de nieuwe software.Underworld schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:16:
[...]
Ja ik hou normaal gesproken ook niet zo van die 'baat' reacties en nou doe ik het zelfMaar werd afgelopen dagen beetje gek van die meldingen dat mensen nog steeds hun code niet binnen hadden.
Ik heb hem inderdaad via de Online Store besteld en dat is dus denk ik de hele reden waarom het zo snel ging bij mij. Hopelijk gaat het de komende dagen ook wat sneller voor de rest van de mensen.
Verwijderd
*snip* dat kan ook zonder te schelden
[ Voor 93% gewijzigd door Daedalus op 27-07-2012 15:34 ]
Kinderen!
Reageer dan niet op elkaar als jullie beiden moeten schelden.
DM lijkt me meer op zijn plaats
Reageer dan niet op elkaar als jullie beiden moeten schelden.
DM lijkt me meer op zijn plaats
[ Voor 84% gewijzigd door carpebios op 27-07-2012 15:28 ]
Nee weet ik manjostefa schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:19:
[...]
Ik bedoelde het niet negatief hoor! Toch alleen maar lekker dat jij je nieuwe apparaat meteen kan voorzien van de nieuwe software.
*snip* 't is hier niet de HK.
[ Voor 86% gewijzigd door Daedalus op 27-07-2012 15:34 ]
En Snow Leopard was ook al een drama met pre-orders die veel te laat werden bezorgd. Conclusie; Apple is slecht in de distributie van OSXUnderworld schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:28:
[...]
Nee weet ik manTrue, maar het zou chill zijn als de rest het ook kon. Ik kan me namelijk vorig jaar niet herinneren dat het met Lion ook zo'n drama was. Ik heb hem toen zelf gekocht, dus geen idee hoe dat bij de rest verliep.
Wat dacht je van de distributie van iPhones, die elke versie weer op zijn na 1 dag
Houden we de discussie wel netjes? Elkaar gaan lopen uitmaken voor rotte vis schiet niemand wat mee op, en zorgt er alleen maar voor dat dit topic ontspoort. Als je het niet met iemand eens bent kun je dat ook netjes verwoorden, of een TR aanmaken en de mods het laten afhandelen.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Dit topic is gesloten.