[OS X Mountain Lion 10.8] Ervaring & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 35 Laatste
Acties:
  • 240.507 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:26

Bosmonster

*zucht*

bram1984 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:32:
[...]

Ik moet zeggen dat het allemaal een stukje sneller werkt, Safari is helemaal af nu. Zoekopdrachten in dezelfde balk als de URL, dat miste ik nog.
Safari 6 is er ook voor Lion ;) Gratis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:17
iMessage werkt erg handig, maar ik merk dat ik het vervelend vind dat mijn berichten die ik op mijn mac verstuur ook op mijn iPhone en iPad komen (gebruik dezelfde apple account email adres).
Weet iemand hoe ik dit uit kan zetten, zonder een nieuw e-mailadres te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
nrdnmg schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:19:
Mensen, misschien een overbodige vraag maar voor de zekerheid; ik heb Mountain Lion op een USB stick boot voor bootable installatie gemaakt. Als ik hem op mijn macbook installeer, kan ik hem daarna ook nog op mijn mac mini installeren? Ze werken onder dezelfde AppleID.
Of moet ik hem 2 keer aanschaffen? Dat laatste verwacht ik namelijk wel...
Kan gewoon onder hetzelfde account. Hoeft hem niet 2x aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:24
Bosmonster schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:39:
[...]

Hoe krijg je die update op Lion dan?

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
Aangezien ik een clean install wilde hebben heb ik heb vanmorgen even een bootje ML installer op een USB stick gemaakt. Echter heb ik een (noob) foutje gemaakt door daarna via de disk utility mijn partie op de 'Macintosh HD' te verwijderen en een nieuwe partitie aan te maken (journal, encrypted als ik me niet vergis).

Ik krijg echter nu tijdens de installatie mijn disk niet meer te zien. Deze zie ik wel in de Disk utility waarbij ik ook kan klikken op 'repair'of 'verify' (geen foutmeldingen overigens), echter zie ik bij tab Partition de melding: 'This partition contains a locked disk and can not be resized until it is unlocked' - Ik heb echter nergens die optie om hem te unlocken. Kortom mijn disk is niet meer benaderbaar...

Weet misschien iemand raad hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:26
Conscience NL schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:46:
[...]

Hoe krijg je die update op Lion dan?
Gewoon met Software updates.. Gister ook gedaan aangezien ik moet wachten op mijn code.
Safari 6 kan je met de software update dus gewoon downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Ik kan de zoekbalk in Launchpad niet gebruiken (als je tikt komt er niks) en ik kan opeens niet meer de namen van mappen in Launchpad aanpassen (kon gisteren nog wel).

Zitten helaas dus nog wel wat bugs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jannis schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 23:46:
[...]
Zie je ze niet staan bij Downloads in het Xcode preferences venster? Heb ze zelf vanuit Xcode 4.5 geinstalleerd dus ga het zelf niet proberen maar zie em er in Xcode 4.4 wel gewoon tussen staan, een 115.1MB grote download.
Jawel, maar hij wilde niet downloaden.
Ik heb MountainLion gekocht, ($19,39) geïnstalleerd, XCode 4.4 geüpdatete en hij balkte over iets van developer dinges.
Inmiddels werkt het wel. Ergens achter de schermen zal wel een vinkje goed gezet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezjell
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-09 20:43
Is het verstandig om voor de clean-install time machine even los te koppelen? of maakt dit niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 17:35
Sinds ML Server heb draaien is er een process dat om de 15 minuten CPU opeet (~90%).
Dit process heet CalenderAgent. Op hetzelfde moment snoept ServerUI nog eens ~25% van de CPU.
Ervaren andere mensen dit ook? En hoe dit uit te zetten? Server software geeft al aan dat alleen de webserver draait.

Voor nu opgelost door in /System/Library/LaunchAgents, com.apple.CalendarAgent.plist te hernoemen naar .old.

[ Voor 16% gewijzigd door debom op 26-07-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bouwfraude schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:56:
[...]

Jawel, maar hij wilde niet downloaden.
Ik heb MountainLion gekocht, ($19,39) geïnstalleerd, XCode 4.4 geüpdatete en hij balkte over iets van developer dinges.
Inmiddels werkt het wel. Ergens achter de schermen zal wel een vinkje goed gezet zijn.
gcc lijkt met xcode 4.4 niet mee te gaan in de installatie. Ik vond een installer op github die het weer aan de praat krijgt (dit kan ook zonder xcode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
Katseviool schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:46:
Aangezien ik een clean install wilde hebben heb ik heb vanmorgen even een bootje ML installer op een USB stick gemaakt. Echter heb ik een (noob) foutje gemaakt door daarna via de disk utility mijn partie op de 'Macintosh HD' te verwijderen en een nieuwe partitie aan te maken (journal, encrypted als ik me niet vergis).

Ik krijg echter nu tijdens de installatie mijn disk niet meer te zien. Deze zie ik wel in de Disk utility waarbij ik ook kan klikken op 'repair'of 'verify' (geen foutmeldingen overigens), echter zie ik bij tab Partition de melding: 'This partition contains a locked disk and can not be resized until it is unlocked' - Ik heb echter nergens die optie om hem te unlocken. Kortom mijn disk is niet meer benaderbaar...

Weet misschien iemand raad hoe ik dit kan oplossen?
Gefixed :) voor de geintresseerden:
http://derflounder.wordpr...t-2-encrypted-boot-drive/

Via de internet recovery kon ik de schijf weer opnieuw formateren en dit keer zonder encryptie.

[ Voor 4% gewijzigd door Katseviool op 26-07-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Mooi dat het nu mogelijk is widgets meerdere malen open te hebben. Alleen de geselecteerde content is na reboot helaas wel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

iJack schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:07:
[...]

Haha Dagen etteren....Tja, ik heb gisteravond nog even genoten van het weer, en vanochtend de nieuwe code onvangen. Dus het is maar hoe je het bekijkt. €16 bespaard en genoten van het weer 8)
Ik kreeg daarstraks ook een nieuwe, maar je weet het nooit met Apple. Het zou niet de eerste keer zijn dat er iets fout gaat en het dagen duurt voordat het opgelost is. Voor die 16 euro wilde ik niet daar niet op wachten; de retina mbp draait gewoon een stuk beter met ML. Drink van het weekend wel 2 biertjes minder. ;) Heb um op het werk binnen gehengeld en 15 minuten later draaide de boel (gaat erg snel op de retina), en daarna 's-avonds ook lekker in de tuin van het weer genoten.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Bosmonster schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:39:
[...]

Ah, wist ik niet. Wellicht is 'ie alsnog sneller in ML dan. ;)

Maar het gaat mij ook om de Facebook integratie (helaas nog niet beschikbaar), Messages, berichtencentrum en notities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb gisteren ook maar gewoon 16 euro gedokt voor de upgrade naar ML op mijn rMBP. De redemption code heb ik gisteren om 15.00u aangevraagd maar tot op heden heb ik geen code ontvangen. Vanavond maar eens uitproberen of ML zonder haperingen werkt met de MacBook aangesloten op 2x 30 inch. Tot nu draait het een stuk vlotter dan Lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Weet iemand of Wireshark nog werkt? Ik las dat x11.app weg is en die gebruikt hij toch echt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:12:
[...]

gcc lijkt met xcode 4.4 niet mee te gaan in de installatie. Ik vond een installer op github die het weer aan de praat krijgt (dit kan ook zonder xcode).
Volgens mij stapt Apple helemaal af van GCC in het voordeel van LLVM. Ik denk dat hij daardoor niet meer meegeleverd wordt.

Overigens irriteerde het me wel dat xCode 4.3 niet meer werkt onder Lion :'( 4.4 werkt ook wel maar ik wou nog niet overstappen.

En inderdaad, zoals iemand gisteren zei, die full screen aanpassingen betekeken alleen dat je nu het actieve scherm kan veranderen, maar je kan nog steeds maar 1 scherm tegelijk gebruiken in full screen. Best jammer, ik zou bijv. graag XCode in full screen willen hebben en dan de iDevice simulator op het scherm ernaast bijvoorbeeld.
bjck schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:13:
Weet iemand of Wireshark nog werkt? Ik las dat x11.app weg is en die gebruikt hij toch echt.
X11 wordt nu on demand geinstalleerd net zoals Java (en Rosetta onder Snow Leopard bijvoorbeeld). Dus het kan nog steeds gewoon.

Maar of Wireshark weet ik niet, meestal hebben ze ongeveer 3 kwart jaar nodig voordat het eindelijk eens werkt onder een nieuwe OS X versie..

[ Voor 41% gewijzigd door GekkePrutser op 26-07-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Laatst online: 13-09 22:48
Zit er nog een verschil tussen de GM en final?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

X11 app weg? :o Die gebruik ik om de XFCE installatie op m'n QNAP op het scherm te krijgen :{

Oh, gelukkig is er wel XQuartz :)

[ Voor 5% gewijzigd door Exirion op 26-07-2012 13:17 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
GekkePrutser schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:14:
[...]

Volgens mij stapt Apple helemaal af van GCC in het voordeel van LLVM. Ik denk dat hij daardoor niet meer meegeleverd wordt.

Overigens irriteerde het me wel dat xCode 4.3 niet meer werkt onder Lion :'( 4.4 werkt ook wel maar ik wou nog niet overstappen.

[...]

X11 wordt nu on demand geinstalleerd net zoals Java (en Rosetta onder Snow Leopard bijvoorbeeld). Dus het kan nog steeds gewoon.

Maar of Wireshark weet ik niet, meestal hebben ze ongeveer 3 kwart jaar nodig voordat het eindelijk eens werkt onder een nieuwe OS X versie..
X11 is niet meer sinds lion verkrijgbaar. Nog wel via http://xquartz.macosforge.org/landing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
debom schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:17:
[...]
X11 is niet meer sinds lion verkrijgbaar. Nog wel via http://xquartz.macosforge.org/landing/
Oh sorry, ik dacht dat ik in de Ars Technical review had gelezen dat hij on demand was, sorry...
darksnake88 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:16:
Nee, is precies dezelfde build.

[ Voor 24% gewijzigd door GekkePrutser op 26-07-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:41
Als je X11.app probeert op te starten, word je doorverwezen naar een downloadlink voor XQuartz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:56

Toppe

Oké ✅

darksnake88 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:16:
Nee, geen verschil

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 22:12

iichel

Gazoooo

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/a35EG.png

uh, what? :P

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Maar is het wel geïnstalleerd? Na de upgrade krijg ik een installatie melding als ik een X11-app start, ook al staat X11 wel in mijn apps lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
X11 verwijderen kon op Lion ook niet.
Je kan wel een andere X11 versie gebruiken (na installatie van xorg-server of xorg-server-devel van macports)
met: $ sudo port -f deactivate xinit && sudo port activate xinit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hmm, ik zie net dat de wereldklok widget in Dashboard niet meer helemaal doet wat hij moet doen. Ik had er daar altijd meerdere staan, nu is er nog maar één die werkt, de rest geeft allemaal Nederlandse tijd aan en kan niet aangepast worden. Als ik m'n muis boven de ene hover dan verschijnt er een 'i' om hem aan te passen, de andere krijgen dit niet...

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Even weggooien en opnieuw aanmaken?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Nee, de niet werkende heb ik al weg gegooid maar alle nieuwe zijn nutteloos, net voor de zekerheid die ene goeie ook even weg gegooid, maar die ben ik nu ook kwijt :P Beetje jammer.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijnt gewoon te werken onder ML.
Een handige site om de compatibiliteit van apps voor ML te checken is http://roaringapps.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ik krijg tot nu toe het gevoel dat heel veel bugfixes ook prima in Lion hadden gekund. Zoals het feit dat nu eindelijk in Agenda een event naar voren komt als je erop klikt (in plaats zich te verschuilen achter een ander event die het overlapt) of de constante melding van Preview dat een file in gebruik is.

Ik ben blij dat die bugs weg zijn, maar vind het jammer dat Apple het niet ook fixed in Lion. In die trend is het te verwachten dat bugs in Mountain Lion misschien ook pas grotendeels in 10.9 worden opgelost…

Nu hoop ik dat Apple ook goed kijkt naar iOS 6 en ervoor zorgt dat er niet opnieuw UI verschillen ontstaan (zoals: het lijkt er door vooralsnog op dat ze de oude safari indeling aanhouden met gescheiden balk voor url en zoeken, ook heb ik in Agenda op iOS nog geen weeknummers gezien….).

Tot slot werkt de Twitter integratie in OSX niet goed: stel je wilt @AppleStore een tweet sturen, dan toont hij zodra je met @A begint 3 resultaten en past deze niet aan naarmate je de naam verder tik. Ook als ik bijvoorbeeld @AppleS heb getikt dan laat hij nog steeds dezelfde 3 suggesties zien als voor @A, in mijn geval bijvoorbeeld @Alonso etc.

Ik vind dat zoooo jammer van Apple. Het zijn constant bugs die je kunt ontdekken door simpelweg kort dingetjes te testen, zoals ik nu doe. Het is niet alsof hun bugs diep verborgen zitten en je daar echt op moet stuiten (zoals ik vaak wel bij Microsoft heb). Ik snap dan ook niet hoe zoiets door hun QA heen komt. Zulke extreem overduidelijke bugs / UI fouten.

[ Voor 30% gewijzigd door Pyrone89 op 26-07-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th_mas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 19:35
Het zou wel eens tijd worden voor een hands-on @twaekers redactie.. Het gaat toch om een nieuw besturingssysteem lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
dreuzel78 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 23:47:
Vanavond met veel genoegen Mountain Lion geinstalleerd op mijn iMac en MacBook Pro. Vind het erg prettig geworden.

Ik lees veel van tweakers die de icloud-tab-knop niet snappen in Safari, omdat deze nog niet zou werken.
Hier doet deze het prima. Wanneer ik op de knop klik op de iMac, krijg ik keurig te zien welke bladen er op de MacBook Pro open staan.

Met de iPhone (iOS 6.0) had ik iets meer moeite, maar daar bleek het te liggen aan de privacymodus van Safari. Eenmaal uitgezet, kon ik op de beide Macs precies zien welke tabbladen er op de iPhone open stonden.

Wellicht dat deze info voor sommigen helpt!
Moet je IOS 6.0 hebben staan op de iPhone / iPad om icloud-tab-knop te gebruiken op een MBA met ML?

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen met timemachine?
Hij back-upt elk uur en 1 maal per dag of zelfs 1 maal per week is voor mij meer dan voldoende. Het systeem loopt namelijk trager als hij back-upt. Hoe ga ik dat instellen? Kan het niet vinden bij de normale instellingen van timemachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Th_mas schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:16:
Het zou wel eens tijd worden voor een hands-on @twaekers redactie.. Het gaat toch om een nieuw besturingssysteem lijkt me zo.
Hoewel ik blij ben met ML zie ik het toch meer als een Service Pack dan een echt nieuw besturingsysteem.
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:38:
Hij back-upt elk uur en 1 maal per dag of zelfs 1 maal per week is voor mij meer dan voldoende. Het systeem loopt namelijk trager als hij back-upt. Hoe ga ik dat instellen? Kan het niet vinden bij de normale instellingen van timemachine.
Time machine is inderdaad weinig instelbaar, daarom is het ook zo makkelijk. Je kunt het helemaal handmatig laten verlopen door hem uit te zetten, en af en toe "maak nu reservekopie" te klikken. Als je het toch automatisch wil laten verlopen is er wel een programma om het aan te passen, maar daar ben ik de naam van kwijt. (en ik weet ook niet of die al onder ML werkt).

Aan de andere kant is het wel raar dat je systeem merkbaar trager wordt. Wat voor mac heb je het op draaien?

[ Voor 56% gewijzigd door Magic op 26-07-2012 14:43 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

MTBS schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:25:
[...]

Moet je IOS 6.0 hebben staan op de iPhone / iPad om icloud-tab-knop te gebruiken op een MBA met ML?
iOS 6 is toch nog niet uit ofwel?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
multipasser schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:41:
[...]

iOS 6 is toch nog niet uit ofwel?
Nee... Sommigen hebben het echter al geïnstalleerd staan...

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 18:14
Femme schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:10:
Ik heb gisteren ook maar gewoon 16 euro gedokt voor de upgrade naar ML op mijn rMBP. De redemption code heb ik gisteren om 15.00u aangevraagd maar tot op heden heb ik geen code ontvangen. Vanavond maar eens uitproberen of ML zonder haperingen werkt met de MacBook aangesloten op 2x 30 inch. Tot nu draait het een stuk vlotter dan Lion.
Idem hier... maar nog niets gekocht.. Lijkt eerder een actie van extra omzet genereren... veel mensen kunenn niet wachten en kopen.. en ja.. dan heb je niets meer aan die code.

Kortom zeer slordige actie van Apple, geeft teveel ruimte voor speculatie (of gewoon erg slim, extra omzet)

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
Voor zover ik weet kun je het tijdschema niet aanpassen. Misschien is Crashplan wat voor jouw. Of als je wat handiger bent in Unix, lbackup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi1983
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06-2021
debom schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:43:
[...]

Voor zover ik weet kun je het tijdschema niet aanpassen. Misschien is Crashplan wat voor jouw. Of als je wat handiger bent in Unix, lbackup
Dit of gewoon je externe Harddisk uitzetten :)
Een andere optie is gewoon timemachine zelf (binnen MacOS) uitzetten en 1 keer in de week inschakelen.

Persoonlijk zou ik echter gewoon de default optie gebruiken, een backup duurt meestal maar een minuut ofzo en kan nog weleens van pas komen. (Ik merk overigens eigenlijk niet dat hij een backup aan het maken is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
debom schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:10:
Sinds ML Server heb draaien is er een process dat om de 15 minuten CPU opeet (~90%).
Dit process heet CalenderAgent. Op hetzelfde moment snoept ServerUI nog eens ~25% van de CPU.
Ervaren andere mensen dit ook? En hoe dit uit te zetten? Server software geeft al aan dat alleen de webserver draait.

Voor nu opgelost door in /System/Library/LaunchAgents, com.apple.CalendarAgent.plist te hernoemen naar .old.
Waarschijnlijk is hij jouw calendar aan het synchroniseren met iCloud/gmail/whatever je hebt ingesteld. Dat duurt de eerste keer best lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:14
Pyrone89 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:14:
Tot slot werkt de Twitter integratie in OSX niet goed: stel je wilt @AppleStore een tweet sturen, dan toont hij zodra je met @A begint 3 resultaten en past deze niet aan naarmate je de naam verder tik. Ook als ik bijvoorbeeld @AppleS heb getikt dan laat hij nog steeds dezelfde 3 suggesties zien als voor @A, in mijn geval bijvoorbeeld @Alonso etc.
Hmm, dat is vreemd, want bij mij werkt dit wel gewoon precies zoals je verwacht.
Ik vind dat zoooo jammer van Apple. Het zijn constant bugs die je kunt ontdekken door simpelweg kort dingetjes te testen, zoals ik nu doe. Het is niet alsof hun bugs diep verborgen zitten en je daar echt op moet stuiten (zoals ik vaak wel bij Microsoft heb). Ik snap dan ook niet hoe zoiets door hun QA heen komt. Zulke extreem overduidelijke bugs / UI fouten.
Het probleem met een dergelijke gigantische uitrol is dat er altijd 1 op de miljoen gevallen zijn waar het net iets anders is. Vergis je er niet in dat ML 4 beta's heeft gehad waar al gigantisch veel bugs zijn uitgehaald, maar op het moment dat je iets massaal uitrolt er altijd nieuwe bugs naar voren zullen komen. Dit is bij ieder besturingssysteem zo, anders zouden updates als 10.x.1, 10.x.2 (of zelfs ServicePacks op Windows) nooit meer nodig zijn omdat een besturingssysteem perfect is.

Sterker nog, ik vind het bij Mountain Lion juist echt gigantisch meevallen met bugs en compatibiliteitsproblemen. Ik ben begonnen met Apple toen Tiger (10.4) er was. Ik heb alle updates gedraaid, van Leopard, Snow Leopard, Lion tot nu Mountain Lion.
En dit is de eerste keer dat ik oprecht mensen aanraad om direct te upgraden. Bij andere upgrades raadde ik mensen altijd aan te wachten tot 10.x.1 of soms zelfs 10.x.2, maar in dit geval heb ik nergens het idee dat dit nodig is. Al mijn programma's werken nog en heb ik nog geen bugs kunnen ontdekken.

Als je dit dus al 'jammer' vind ben ik blij voor je dat je geen eerdere major OS X updates hebt meegemaakt.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
robin1979 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:50:
[...]

Waarschijnlijk is hij jouw calendar aan het synchroniseren met iCloud/gmail/whatever je hebt ingesteld. Dat duurt de eerste keer best lang.
En dat lukt waarschijnlijk niet, omdat ik hier achter een proxy zit. Daarbij wil ik dit ook niet ne heb het bij deze uitgezet. Het zal ook niet de eerste keer zijn dat iCould een verkeerde sync heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

sudo defaults write /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.backupd-auto StartInterval -int 14400

14400 -> interval in seconden, in dit geval dus 4 uur

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
RobbieB schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:51:
[...]

Hmm, dat is vreemd, want bij mij werkt dit wel gewoon precies zoals je verwacht.

[...]

Het probleem met een dergelijke gigantische uitrol is dat er altijd 1 op de miljoen gevallen zijn waar het net iets anders is. Vergis je er niet in dat ML 4 beta's heeft gehad waar al gigantisch veel bugs zijn uitgehaald, maar op het moment dat je iets massaal uitrolt er altijd nieuwe bugs naar voren zullen komen. Dit is bij ieder besturingssysteem zo, anders zouden updates als 10.x.1, 10.x.2 (of zelfs ServicePacks op Windows) nooit meer nodig zijn omdat een besturingssysteem perfect is.

Sterker nog, ik vind het bij Mountain Lion juist echt gigantisch meevallen met bugs en compatibiliteitsproblemen. Ik ben begonnen met Apple toen Tiger (10.4) er was. Ik heb alle updates gedraaid, van Leopard, Snow Leopard, Lion tot nu Mountain Lion.
En dit is de eerste keer dat ik oprecht mensen aanraad om direct te upgraden. Bij andere upgrades raadde ik mensen altijd aan te wachten tot 10.x.1 of soms zelfs 10.x.2, maar in dit geval heb ik nergens het idee dat dit nodig is. Al mijn programma's werken nog en heb ik nog geen bugs kunnen ontdekken.

Als je dit dus al 'jammer' vind ben ik blij voor je dat je geen eerdere major OS X updates hebt meegemaakt.
De "bugs" die Pyrone89 noemt, kan ik ook niet nabootsen. Waar ik wel veel last van heb met de GM-build is dat het soms wel vijf seconden duurt voordat m'n MacBook Air uit slaap komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
me_mrtn schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:01:
[...]
De "bugs" die Pyrone89 noemt, kan ik ook niet nabootsen. Waar ik wel veel last van heb met de GM-build is dat het soms wel vijf seconden duurt voordat m'n MacBook Air uit slaap komt.
Hmm, mijn MBP komt juist veel sneller uit z'n slaap. Iets dat ook door veel reviews genoemd wordt als 1 v/d voordelen van ML. John Gruber schreef daarover:
I’ve noticed that wake-from-sleep times have gotten faster over the course of the beta period. And the MacBook Air woke from sleep just fine on Lion, by the historical standards of Apple notebooks waking from sleep. But “faster” isn’t fast enough, and the Air now feels like it’s getting pretty close to the instant-on wake-from-sleep feel of an iOS device.
Misschien even een PRAM-reset uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ik ga denk ik binnenkort maar een clean install doen, want dit is een ramp. Nu werkt notificatie centrum niet, terwijl ik wel alles goed heb ingesteld, er worden alleen agenda items getoond, notabene de zaken die niet eens een melding horen te zijn. Contactfoto's zijn compleet verpest (negeren de zoominstelling die ik had gegeven continue). Twitter-integratie werkt zoals gezegd niet goed. Na lang klooien eindelijk Time Machine aan de praat gekregen. Na 3x opnieuw opstarten en PRAM resets kan ik eindelijk eens iets tikken in de zoekbalk van launchpad.

Er is dus wel degelijk een verschil tussen clean install en upgrade (mag ik hopen, want iets anders kan het niet verklaren).

De reden dat Apple alles dichttimmert zou moeten voorkomen dat '1 op de miljoen' net wat anders is. Ik heb echt geen gekke dingen gedaan of met beta software lopen klooien.

Nu is het bij elke keer opstarten de vraag wat er nu weer stuk is of juist weer werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Pyrone89 op 26-07-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Pyrone89 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:06:
De reden dat Apple alles dichttimmert zou moeten voorkomen dat '1 op de miljoen' net wat anders is. Ik heb echt geen gekke dingen gedaan of met beta software lopen klooien.
Het is altijd vervelend als net jij die '1 op de miljoen' bent. Ik hoop dat een clean install voor je werkt. Ik had bij Lion het probleem dat na de upgrade alles 'fucked up' was en een clean install heeft toen wél geholpen, maar nu bij ML is alles na de gewone upgrade ook goed. Ik was hier vrij bang voor dat het 'weer' fout zou gaan, dus van alles een backup gemaakt.

Echter maakt het natuurlijk niks uit of je iets dichttimmert of niet (OS X is net zo "dichtgetimmert" als Windows btw, het enige dat nu veranderd is is Gatekeeper die je volledig uit kunt zetten), hoe goed je ook iets test, controleert, beveiligd etc. er zijn altijd uitzonderingsgevallen waarop je niet kunt anticiperen.

In ieder geval succes met je clean install en laat hier even weten of je problemen daarna verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 21:42

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Over 1 op de miljoen gesproken, ik had dus gisteren ML clean geïnstalleerd op een nieuwe 830 SSD en nu is de GPU (waarschijnlijk) doorgebrand. Lekkere timing.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik zou graag mijn telefoon koppelen aan iMessage - Zodat wanneer ik een sms ontvang ik deze ook op mijn Mac ontvang, en andersom. Nu lijkt dit nog niet te lukken hoewel ik wel op mijn iPhone "Receive at: 2 addresses" > 06xxxx & mail-adres gebruik.

Moet ik dit ook ergens in ML zo instellen? Kan nergens vinden waar ik een tweede account (06-nr) kan toevoegen..

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:18:
Over 1 op de miljoen gesproken, ik had dus gisteren ML clean geïnstalleerd op een nieuwe 830 SSD en nu is de GPU (waarschijnlijk) doorgebrand. Lekkere timing.
Dat is balen,nu is het ook slecht weer voor computers met die warmte,maar dat is wel echt stom toeval dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
Canaria schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:57:
[...]

sudo defaults write /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.backupd-auto StartInterval -int 14400

14400 -> interval in seconden, in dit geval dus 4 uur
Dat werkt niet meer in ML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pronk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 21:26

Pronk

Koffie?

Heb net even het notification center ingesteld. Ik dacht nu een notification te zien als de mensen die ik follow een tweet de wereld in sturen. Dat gebeurt niet.

Heb ik nu iets over het hoofd gezien of werkt het anders?

Ja lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Pronk schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:42:
Heb net even het notification center ingesteld. Ik dacht nu een notification te zien als de mensen die ik follow een tweet de wereld in sturen. Dat gebeurt niet.

Alleen als jij een direct bericht of wordt vermeld krijgt.

Ik kan het helaas niet verder testen voor je, aangezien ik zoals gezegd op dit moment grote problemen heb met notificatiecentrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:17

tomk94

Developer

Pronk schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:42:

Haha, dat is voor de meeste mensen wat te veel(mijn timeline bevat gem. 2 tweets per minuut dus die wil ik echt allemaal in mijn notification center zien) en dus ook niet mogelijk geloof ik. Je krijgt alleen melding als iemand je mentiont of je een dm krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pronk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 21:26

Pronk

Koffie?

tomk94 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:48:
[...]

Haha, dat is voor de meeste mensen wat te veel(ik ontvang gem 5 tweets per minuut dus die wil ik echt allemaal in mijn notification center zien) en dus ook niet mogelijk geloof ik. Je krijgt alleen melding als iemand je mentiont of je een dm krijgt.
Ah duidelijk, thx. Ik ben zelf geen grote twitter gebruiker. Er komen ongeveer 10 a 20 tweets per dag in mijn timeline voorbij, dus voor mij zou het ideaal zijn. Jammer, dan gaat dat hele notification center voor mij geen toegevoegde waarde zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Pronk op 26-07-2012 15:53 ]

Ja lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ik heb deels het probleem met de notificatiecentre ontdekt: in tegenstelling tot iOS5 worden mails die je aan jezelf stuurt niet getoond in notificatiecentrum. Dat was een deel van de verwarring. Hopelijk wordt dit ook in iOS6 gedaan anders krijg je (net als met Safari) weer verschillende user experiences. Blijf echter nog steeds problemen houden met @Twitter namen: ik heb ontdekt dat hij niet alle mensen die ik volg herkend, waardoor ik bijvoorbeeld bij de e maar 2 mensen krijg, terwijl ik toch echt minstens 10 mensen heb beginnend met een e. Het staat compleet los van het adressenboek, want de mensen die hij wel toont heb ik niet in mijn adressboek. Het lijkt er dus op dat niet alle Twitteraars die ik volg goed worden geimporteerd

[ Voor 32% gewijzigd door Pyrone89 op 26-07-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Ik hoop hier straks ook ML te kunnen installeren! Voor de zekerheid de InstallESD van Lion wel even plukken uit de recovery partitie, dat ik desnoods nog terug kan, moest ML niet bevallen :p Waarom haalt Apple deze ook uit de App Store? Ik heb die toch ook gewoon gekocht, durr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 18:17
Pyr0wl schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:02:
Ik hoop hier straks ook ML te kunnen installeren! Voor de zekerheid de InstallESD van Lion wel even plukken uit de recovery partitie, dat ik desnoods nog terug kan, moest ML niet bevallen :p Waarom haalt Apple deze ook uit de App Store? Ik heb die toch ook gewoon gekocht, durr.
Lion staat inmiddels (bij mij in elk geval) weer in de store en is gewoon te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42

scorpie

Supra Addict

Zou je ook zo makkelijk kunnen downgraden dan? Lijkt mij van niet..

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezjell
Kak,

Ben misschien iets te voorbarig geweest door een clean-install te doen voor ML.
Kom ik nu tot de conclusie dat mijn iLife pakket weg is.. :(

Morgen maar eens even langs de applestore, kijken wat de mogelijkheden zijn..

Baal er goed van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
Miezjell schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:14:
Kak,

Baal er goed van..
Heb je je originele install DVD's nog. Daar staat iLife ook op. Misschien lukt het om deze daarvan vanaf te installeren om vervolgens de updates eroverheen te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezjell
debom schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:18:
[...]

Heb je je originele install DVD's nog. Daar staat iLife ook op. Misschien lukt het om deze daarvan vanaf te installeren om vervolgens de updates eroverheen te gooien.
Goede tip!

Thnx, ik ga even zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
N-Freak schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:05:
[...]

Lion staat inmiddels (bij mij in elk geval) weer in de store en is gewoon te downloaden.
Ik kan hem anders toch niet vinden? Of zou die misschien pas te vinden zijn als je ML draait? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Miezjell schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:14:
Kak,

Baal er goed van..
Die krijg je tegenwoordig toch gratis bij OSX Lion en OSX Mountain Lion (en kun je dus vinden op de App Store)?

Mijn eerste Mac kwam pre-installed met OSX Lion, dus kan het niet met zekerheid zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
Pyrone89 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:24:
[...]

Die krijg je tegenwoordig toch gratis bij OSX Lion en OSX Mountain Lion (en kun je dus vinden op de App Store)?

Mijn eerste Mac kwam pre-installed met OSX Lion, dus kan het niet met zekerheid zeggen.
iLife wordt meegeleverd met een nieuwe mac. Niet met een nieuw OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezjell
Pyrone89 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:24:
[...]

Ik dacht dat dat inmiddels ook al wel aan mijn AppStore account zou zijn gekoppeld, maar ik mag iPhoto gewoon tegen €11,99 kopen.

Inmiddels cd's gevonden en aan het installeren, even kijken hoe het verder gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 18:17
Pyr0wl schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:21:
[...]

Ik kan hem anders toch niet vinden? Of zou die misschien pas te vinden zijn als je ML draait? :P
Het enige dat ik zeker weet is dat hij gister even volledig weg was uit de store, maar gisteravond stond hij al weer netjes tussen mijn gekochte onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
debom schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:27:
[...]

iLife wordt meegeleverd met een nieuwe mac. Niet met een nieuw OS.
Ik heb een Macbook Pro die met Lion geleverd werkt, na het opstarten van de Mac App Store kreeg ik een melding of ik het iLife pakket aan m'n Apple Account wilde koppelen. Ik heb op die manier gratis het iLife pakket in m'n purchase history staan van de App Store, en kan de apps weggooien en opnieuw installeren wanneer ik wil.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

iLife zal je tot op een bepaald punt blijven upgraden totdat er een nieuwe grote versie uitkomt (iLife '11). Die moet je dan kopen in de App Store om bij te blijven. Ik heb een MBP uit 2010 en mijn iLife-pakket ('09) is te oud en staat dus niet als 'purchased' in de store. :( (Niet dat het mij kan schelen, ik gebruik geen iPhoto, iMovie of GarageBand)

PS: Ik heb iPhoto '09, als je iPhoto '11 hebt, moet je het normaal wel hebben in de App Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ghehe schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:32:
iLife zal je tot op een bepaald punt blijven upgraden totdat er een nieuwe grote versie uitkomt (iLife '11). Die moet je dan kopen in de App Store om bij te blijven. Ik heb een MBP uit 2010 en mijn iLife-pakket ('09) is te oud en staat dus niet als 'purchased' in de store. :( (Niet dat het mij kan schelen, ik gebruik geen iPhoto, iMovie of GarageBand)

PS: Ik heb iPhoto '09, als je iPhoto '11 hebt, moet je het normaal wel hebben in de App Store.
In de store heet het bij mij gewoon iMovie, Garageband en iPhoto zonder versienummer. Ik hoop dan ook niet dat Apple gaat werken met betaalde updates in de App Store (ze staan dat immers ook niet toe voor andere software).

Zeker aangezien iCloud bijvoorbeeld afhankelijk is van iPhoto voor Photostream.

[ Voor 5% gewijzigd door Pyrone89 op 26-07-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 15-09 15:21
Overigens; ik zie net dat ik na het installeren van Mountain Lion de updates van iLife ook weer aan m'n account mag koppelen.

Gewoon door naar het tabje 'Aankopen' in de App Store te gaan.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gluten Parody schreef op zondag 24 juni 2012 @ 05:46:
Mijn ergernis: backspace doet het niet meer in Safari! Alleen appeltje-pijlnaarlinks.
Is hier al een workaround voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Laatst online: 16-12-2020
Is met niet opgevallen gisteren en heb de hele avond zitten surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Laatst online: 12-08 00:24
ja: http://pastebin.com/Cew9Vmyg

(disclaimer: zelf niet getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
N-Freak schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:28:
[...]

Het enige dat ik zeker weet is dat hij gister even volledig weg was uit de store, maar gisteravond stond hij al weer netjes tussen mijn gekochte onderdelen.
Check. Daar staat ie inderdaad tussen :) Ik kan er echter niets mee doen, App Store weet me te zeggen dat dit item voorlopig niet beschikbaar is in de Belgische store. Hier zal in de komende dagen wel verandering in komen dus ik moet niet expiciet een backup van de install media zien te regelen, yaay!

Edit: Heb ondertussen Lion kunnen downloaden, wat best gek is aangezien die zogezegd niet beschikbaar is in België. Anyway, let the upgrade commence!

[ Voor 11% gewijzigd door Pyr0wl op 26-07-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:24
Pyr0wl schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:21:
[...]

Helpt dit misschien?
http://www.macrumors.com/...n-from-the-mac-app-store/

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
scorpie schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:07:
Zou je ook zo makkelijk kunnen downgraden dan? Lijkt mij van niet..
Een Macmini 2011 niet echt makkelijk, ik had met de try before buy versie (GM) gespeeld.
Een internet restore wou ook weer ML installeren.

Na de schijf helemaal leeg gemaakt te hebben in mijn laptop (de verborgen restore partitie eraf) werd Lion er weer opgezet via het net. Een voordeel is wel dat je de recentste versie krijgt (van Lion in dit geval)
niet zoals met Windows dat er nog een kleine 100 updates achteraan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"No results found for 'NSUserKeyEquivalents'."

Komt niet in het bestand 'com.apple.Safari.plist' voor, dus helaas werkt deze workaround bij mij niet (ML).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:44:
[...]

dat viel mij dus ook gelijk op ik gebruikte dat ook elke dag en nu heeft hij ook geen functie hadden ze best wel mogen laten en cmd+[ is een alternatief

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Ik heb vanmiddag even gebeld met Applecare voor de up-to-date programma, aangezien ik die gistermiddag had aangevraagd, maar nog geen mail heb ontvangen.
De medewerker wist me te vertellen dat mijn systeem al approved is, hij zou de mail voor de zekerheid nog een keer verzenden, maar dit zou tot 24u nog kunnen duren, gezien de problemen.
Ik ben benieuwd, heb tot op heden nog niks ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16
bouwfraude schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:58:
[...]

Een Macmini 2011 niet echt makkelijk, ik had met de try before buy versie (GM) gespeeld.
Een internet restore wou ook weer ML installeren.

Na de schijf helemaal leeg gemaakt te hebben in mijn laptop (de verborgen restore partitie eraf) werd Lion er weer opgezet via het net. Een voordeel is wel dat je de recentste versie krijgt (van Lion in dit geval)
niet zoals met Windows dat er nog een kleine 100 updates achteraan komen.
Hoe werkt dat, zo'n internet restore? Moet je Mac daarvoor ondersteuning hebben, of kunnen alle Macs dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseV
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Net als vele heb ik gistermiddag een al gebruikte inwisselcode gekregen, nu heb ik vanochtend een mailtje gestuurd naar Apple en zojuist een tweede code gekregen.
Die werkt wel in de App Store maar vervolgens blijkt dat het een code is van OS X server, waar ik niks mee zal doen, en die ik ook niet kan installeren omdat ik Mountain Lion nog niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

Ik heb dus Air-play thuis ,maar als ik me muziek afspeel ,en ik over het wi-fi symbool ga stopt de muziek, ga ik er weer af speelt het verder ,geen super groot probleem maar wel raar .

*knip*

[ Voor 29% gewijzigd door Whieee op 26-07-2012 22:49 ]

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-02 10:31
Heb gisterenavond ook een up to date request gedaan van men macbook retina. Ze vonden men serialnumber niet en moest foto's van de factuur uploaden. Heb nog steeds niets ontvangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

tiguan schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:19:
[...]

Hoe werkt dat, zo'n internet restore? Moet je Mac daarvoor ondersteuning hebben, of kunnen alle Macs dit?
Een volledige internet restore vereist ondersteuning in de firmware van de mac inderdaad. Dat is voor als je de hdd vervangt, zegmaar. Voor de situatie waar je gewoon wilt reinstallen zit er een recovery partitie verstopt op je hdd. Die werkt gewoon op elke mac natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Er is een nieuwe stable versie uit van Dropbox compatible met ML. Kan je ook gelijk zien dat hij nu auto-unmount na het installeren doet :P

Download Dropbox 1.4.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
PBP schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:33:
Er is een nieuwe stable versie uit van Dropbox compatible met ML. Kan je ook gelijk zien dat hij nu auto-unmount na het installeren doet :P

Download Dropbox 1.4.12
Maar deze versie schijnt voor de MBPr weer wat issues te hebben, dus wijs is het daarvoor weer de beta's te volgen van Dropbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 12:16
Zijn tot nu toe de enige mensen die een werkende code gekregen hebben de mensen die gisteren een foutieve code ontvingen? Ik heb tot nu toe nog helemaal niks ontvangen en het is inmiddels meer dan 24 uur geleden sinds ik hem heb aangevraagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurp5
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 08:28
Messages heeft blijkbaar ook nog wat bugjes 8)7
Afbeeldingslocatie: http://dump.jurriaanpruis.nl/Screen%20Shot%202012-07-26%20at%2018.15.07.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 20:32
Iemand enig idee hoe je ML kunt kopen vanaf een "unsupported" mac? de store blijft maar zeuren dat ik deze niet mag aanschaffen.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
blouweKip schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 18:19:
Iemand enig idee hoe je ML kunt kopen vanaf een "unsupported" mac? de store blijft maar zeuren dat ik deze niet mag aanschaffen.
Niet, denk ik dan. Waarom zou je het willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 20:32
Gewoon, omdat apples ondersteuning van oudere osx versies nogal pover is en de kunstmatige beperking te omzeilen is met een bootloader zoals chameleon

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
Dan zou ik gaan zoeken naar de Golden Master...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:44:
[...]

Doet het hier gewoon.

Lijkt wel alsof iedereen andere symptomen heeft met kleine probleempjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 19:07

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Voor de liefhebbers, Messages is ook te gebruiken met:
- Facebook Chat: http://www.hongkiat.com/blog/facebook-chat-macosx/
- MSN/Live: http://cocoon.drinkbrainjuice.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Die Cocoon voor MSN/Live is voor iChat toch? Dat is de voorloper van Messages.
Maar ik zie dus dat Messages Jabber ondersteund, dus dan staan alle mogelijkheden wel open voor IM protocollen, er zijn namelijk ook MSN > Jabber gateways.
jurp5 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 18:18:
Messages heeft blijkbaar ook nog wat bugjes 8)7
[afbeelding]
whaha, je hebt 2 berichten te weinig gehad betekend dat :p

[ Voor 24% gewijzigd door duncanvdlinden op 26-07-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:04
Mijn MacBook 2008 kan het helaas niet meer draaien, da's toch een kleine tegenvaller. Dus dat blijft Lion voor mij.
Pagina: 1 ... 19 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.