Bovenstaande werkt perfect! Maar wel debiel dat ik dit zo moet instellen om het te laten werken. Hopelijk word dit alsnog hersteld naar "normaal"(zoals het op Lion werkte)Chillco schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:50:
IEEE 802.11g only
Channel op 7 (Als deze maar niet op automatisch staat)
Enable WMM QoS (Uitgezet)
Die Wifi-problemen kunnen bijna niet anders dan het gevolg zijn van de combinatie Mac - router. Ik gebruik een Time Capsule en totaal geen wifi-issues.
Groeten, Edwin
Airport extreme hier, ook geen problemen. Als het aanhoudt zou ik de WiFi van m'n Fritz!box eens kunnen afstoffen, kijken of die wel problemen kent.
Bij mijn inlogvenster staat alles op Engels. Het hele OS zelf is Nederlands. Ik kan in de instellingen nergens iets vinden om dit aan te passen. Iemand een idee?
Verwijderd
Ik heb glasvezel via KPN. Daar heb ik een wifi router bijgekregen en daaraan heb ik mijn Airport extreme aan gekoppeld. Alle draadloze verbindingen hier in huis lopen via de Airport en ik heb geen enkel probleem eigenlijk. Ook nooit gehad met KPN.
De command line tools voor xcode 4.4 lijken nog niet beschikbaar?
Macports stelt er altijd prijs op.
Iemand hier ook het probleem dat als je het scherm van bv. een iMac uitschakelt (dmv een hot-corner-actie), dat hij weer kort oplicht als er een notificatie binnen komt? En is hier een optie voor om dit uit te schakelen? Ik vind het maar irritant namelijk.
Zie je ze niet staan bij Downloads in het Xcode preferences venster? Heb ze zelf vanuit Xcode 4.5 geinstalleerd dus ga het zelf niet proberen maar zie em er in Xcode 4.4 wel gewoon tussen staan, een 115.1MB grote download.bouwfraude schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 23:37:
De command line tools voor xcode 4.4 lijken nog niet beschikbaar?
Er is een Up-to-Date programma opgesteld. Ingevuld en al, maar de code laat op zich wachten.
Ik kan het niet opnieuw proberen met dezelfde serialnumber omdat ik dat van mijn Mac de eerste keer al gebruikt had. Mijn computer had ik binnen de termijnen van de actie gekocht. Hebben anderen hier ook last van en is er een oplossing voor?
Ik kan het niet opnieuw proberen met dezelfde serialnumber omdat ik dat van mijn Mac de eerste keer al gebruikt had. Mijn computer had ik binnen de termijnen van de actie gekocht. Hebben anderen hier ook last van en is er een oplossing voor?
Vanavond met veel genoegen Mountain Lion geinstalleerd op mijn iMac en MacBook Pro. Vind het erg prettig geworden.
Ik lees veel van tweakers die de icloud-tab-knop niet snappen in Safari, omdat deze nog niet zou werken.
Hier doet deze het prima. Wanneer ik op de knop klik op de iMac, krijg ik keurig te zien welke bladen er op de MacBook Pro open staan.
Met de iPhone (iOS 6.0) had ik iets meer moeite, maar daar bleek het te liggen aan de privacymodus van Safari. Eenmaal uitgezet, kon ik op de beide Macs precies zien welke tabbladen er op de iPhone open stonden.
Wellicht dat deze info voor sommigen helpt!
Ik lees veel van tweakers die de icloud-tab-knop niet snappen in Safari, omdat deze nog niet zou werken.
Hier doet deze het prima. Wanneer ik op de knop klik op de iMac, krijg ik keurig te zien welke bladen er op de MacBook Pro open staan.
Met de iPhone (iOS 6.0) had ik iets meer moeite, maar daar bleek het te liggen aan de privacymodus van Safari. Eenmaal uitgezet, kon ik op de beide Macs precies zien welke tabbladen er op de iPhone open stonden.
Wellicht dat deze info voor sommigen helpt!
Praktisch iedereen heeft hier last van, en niet alleen in Nederland. De enige optie is om te wachten; Apple geeft zelf aan dat het tot 72 uur (!) kan duren.Damian_Homoet schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 23:47:
Er is een Up-to-Date programma opgesteld. Ingevuld en al, maar de code laat op zich wachten.
Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...
Verwijderd
Hier heb ik de code wel gekregen, toen ik ze wilde gebruiken gaf hij de foutmelding dat de code al gebruikt isNielZ schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 23:50:
[...]
Praktisch iedereen heeft hier last van, en niet alleen in Nederland. De enige optie is om te wachten; Apple geeft zelf aan dat het tot 72 uur (!) kan duren.
Ook dat is een bekend probleem; Apple heeft in het verleden al codes naar (tech-)journalisten etc verstuurd, en heeft deze nu per ongeluk opnieuw gebruikt.Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 23:51:
[...]
Hier heb ik de code wel gekregen, toen ik ze wilde gebruiken gaf hij de foutmelding dat de code al gebruikt is
Er zit ook niets anders op dan te wachten, helaas.
Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...
Verwijderd
Mijn launchpad werkt sinds mountain lion een stuk minder soepel, het vegen tussen pagina's gaat erg houterig terwijl het op Lion helemaal niet het geval was. Aan m'n macbook kan het niet liggen wat deze is nog van 2012 (intel HD3000 versie)
Bedankt voor deze waardevolle informatie. Wel een beetje jammer dat dit dan nog steeds niet gefixed is. Maar deze workaround werkte prima voor mij.Chillco schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:50:
Voor de mensen die met een KPN Experiabox nu geen internet meer hebben via wifi:
Dit probleem hadden ik (en meerdere met mij) al met alle Developer Previews en de GM. Ik huiverde al voor alle KPN klanten die na release geen internet meer zouden hebben en nu lijkt dat nog te gebeuren ook.
Om het probleem 'op te lossen' de volgende instellingen in de router:
IEEE 802.11g only
Dit zou uiteraard niet moeten hoeven maar ik heb op nog geen enkele andere manier internet kunnen krijgen. iOS6 schijnt exact hetzelfde te hebben.
{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen
Euhh, da's even jammer, VmWare & Parallels doen 't niet meer.. Dat wordt updaten
[ Voor 20% gewijzigd door Hoteldebotel op 26-07-2012 00:17 ]
VMWare doet het anders nog prima hier.Hoteldebotel schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 00:16:
Euhh, da's even jammer, VMware & Parallels doen 't niet meer..
Blijkbaar heb ik nog een versie die dateert uit de prehistorie
Inderdaad, hier hetzelfdeLightStar schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:41:
Hmm leuke update enkel werkt mijn VmWare Fusion nu niet meer
Maar nu 4.1.3 geinstalleerd en het werkt gelukkig weer! Alleen is nu wel de mogelijkheid weg om Snow Leopard te draaien
Ik vind die nieuwe dock mooi trouwens! Alleen die 'lichtjes' om te laten zien welke apps draaien hadden wat feller gemogen. Nu is het nog minder duidelijk dan met Leopard t/m Lion. Maargoed ik begreep dat Apple er allang af wou dus ik ben al blij dat ik het uberhaupt nog kan zien
[ Voor 38% gewijzigd door GekkePrutser op 26-07-2012 00:26 ]
Parallels was ik ook vergeten te updaten. Op mijn iMac deed hij het niet maar op m'n MacBook Pro werkte hij wel. Die versie was blijkbaar nog vers genoegHoteldebotel schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 00:16:
Euhh, da's even jammer, VmWare & Parallels doen 't niet meer.. Dat wordt updaten
Install downloaden en opnieuw installeren deed de truuk overigens prima. Draait nu weer als een zonnetje hier.
Die iMessage sync werkt echt voor geen meter. Ik heb overal ingesteld dat ik op een en hetzelfde adres bereikbaar ben, maar de berichten komen dan weer binnen op de Mac en dan weer op de iPhone. Beetje heel erg irritant.
Ik krijg helemaal geen meldingen in het notification center. Alleen een paar afspraken van mijn agenda staan erin. Op mijn oude MBP krijg ik er imessage meldingen in maar op mijn nieuwe MBA helemaal niks.
Als ik een e-mail aan mezelf stuur zou die er toch in moeten komen te staan? Op beide macbooks niks.... Alle instellingen staan volgens mij goed.
Als ik een e-mail aan mezelf stuur zou die er toch in moeten komen te staan? Op beide macbooks niks.... Alle instellingen staan volgens mij goed.
ik kreeg net wel notifications van imessage d'r in toen iemand op facebook me een bericht stuurde. als ik kijk naar push notifications vanuit de iCloud, dan komen die niet aan. Niet op m'n MBP, niet op m'n iPhone en niet op m'n iPad.maXXzz schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 00:37:
Ik krijg helemaal geen meldingen in het notification center. Alleen een paar afspraken van mijn agenda staan erin. Op mijn oude MBP krijg ik er imessage meldingen in maar op mijn nieuwe MBA helemaal niks.
Maar m'n iPad 3 draait iOS 6, en staat in nacht modus, dus dat kan opzich kloppen.
[ Voor 5% gewijzigd door arjankoole op 26-07-2012 00:52 . Reden: info over iOS 6 ]
Toevallig stoor mij niet ingeschakeld?maXXzz schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 00:37:
Ik heb precies hetzelfde, dikke lag in launchpad(15fps lijkt het). Was ook al met de GM versie, hoopte dat het inmiddels zou zijn aangepast.Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 23:59:
Mijn launchpad werkt sinds mountain lion een stuk minder soepel, het vegen tussen pagina's gaat erg houterig terwijl het op Lion helemaal niet het geval was. Aan m'n macbook kan het niet liggen wat deze is nog van 2012 (intel HD3000 versie)
Verder lijkt notification center nutteloos, ik krijg helemaal geen berichten. En als ik wel berichten krijg dan is dit als ik op het Mail icoon heb geklikt in de dock.
Echt een verbetering is ML tot nu toe niet echt...
[ Voor 3% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 26-07-2012 01:36 ]
Wat lees ik toch een hoop klachten. Hier werkt alles echt top. Alle animaties werken vloeiend, NC is makkelijk te configureren met de apps waarvan je op de hoogte wil blijven, nieuwe iCloud toepassingen werken goed (iWork-pakket, Notities, Herinneringen), Launchpad is stukken verbeterd met die ingebakken zoekfunctie. Kwestie van je vingers pinchen op je Trackpad en beginnen met typen. Dat doe ik sneller dan Cmd + Spatie indrukken.
Enige wat ik niet zo tof vind is dat Power Nap enkel werkt op de MBP met ingebouwde flash-chips en niet ook beschikbaar is voor MBP's met SSD (of je die er nou zelf of door Apple in hebt laten zetten).
Enige wat ik niet zo tof vind is dat Power Nap enkel werkt op de MBP met ingebouwde flash-chips en niet ook beschikbaar is voor MBP's met SSD (of je die er nou zelf of door Apple in hebt laten zetten).
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Euh, 2 finger tap voor rechtsmuisklik werkt niet in ML ?
MacBookPro8,3. Het staat geactiveerd bij trackpad.
Trouwens de trackpad is inderdaad laggy..
Mm je moet tap with 1 finger aanzetten en dan werkt het wel. strange
MacBookPro8,3. Het staat geactiveerd bij trackpad.
Trouwens de trackpad is inderdaad laggy..
Mm je moet tap with 1 finger aanzetten en dan werkt het wel. strange
[ Voor 19% gewijzigd door multipasser op 26-07-2012 02:40 ]
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Hey allemaal,
Ik heb net ML op mijn MacbookPro3,1 geïnstalleerd, het werkt heerlijk! Vooral met mijn vandaag aangeschafte 256GB Samsung 830 SSD wil het allemaal nog wel. Wat me erg opvalt waar ik blij verrast mee ben is dat mijn trackpad, wat in Leopard / Snow Leopard afgeschreven was als 'ouderwets' en niet met gestures overweg kon, nu ineens wel een hoop gestures met (meer dan) 2 vingers aankan!
Ik heb net ML op mijn MacbookPro3,1 geïnstalleerd, het werkt heerlijk! Vooral met mijn vandaag aangeschafte 256GB Samsung 830 SSD wil het allemaal nog wel. Wat me erg opvalt waar ik blij verrast mee ben is dat mijn trackpad, wat in Leopard / Snow Leopard afgeschreven was als 'ouderwets' en niet met gestures overweg kon, nu ineens wel een hoop gestures met (meer dan) 2 vingers aankan!
"I don't always test my code, but when I do, I test on production."
Zeer irritant dat ze de spotlight opgeschoven hebben rechtsboven. Ik klikte er blindelings op om te zoeken :((
Nu heb je die stomme notifications daar. Grrr.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Klikken voor Spotlight? Ik gebruik altijd Cmd + space.multipasser schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 02:42:
Zeer irritant dat ze de spotlight opgeschoven hebben rechtsboven. Ik klikte er blindelings op om te zoeken :((
Vraagje; Het mail programma, is die hetzelfde gebleven of zitten daar ook allemaal nieuwe dingen in?
Grappig, volgens dit topic is de Mountain Lion foto een tribute aan Steve Jobs:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1326466

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1326466

[ Voor 17% gewijzigd door Slashdotter op 26-07-2012 03:44 ]
Verwijderd
Compleet hetzelfde gebleven voor zover ik kan zien.Martine schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 02:53:
[...]
Klikken voor Spotlight? Ik gebruik altijd Cmd + space.
Vraagje; Het mail programma, is die hetzelfde gebleven of zitten daar ook allemaal nieuwe dingen in?
En inderdaad, Cmd+Space!
Safari is wel echt heerlijk geworden, het kan eindelijk de concurrentie met Chrome aan.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2012 05:48 ]
Bij mij bevalt het tot nu toe prima. Ook fijn dat ze gelijk een update uitgebracht hebben om powernap te activeren voor mijn Air uit 2011.
Persoonlijk zie ik nog geen toegevoegde waarde voor het Berichtencentrum. Maar wat niet is kan nog komen.
Persoonlijk zie ik nog geen toegevoegde waarde voor het Berichtencentrum. Maar wat niet is kan nog komen.
Ik heb TRIM weer aangezet via de hack die ook voor 10.7.4 werkte. Vooralsnog geen problemen en systeeminfo toont netjes dat TRIM enabled is.
Zou dit verder nog kwaad kunnen omdat er onder water misschien toch wat dingen gewijzigd zijn t.o.v. 10.7.4?
Zou dit verder nog kwaad kunnen omdat er onder water misschien toch wat dingen gewijzigd zijn t.o.v. 10.7.4?
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Volgens mij werkt dat pas vanaf de launch van iOS 6 feilloos. Nu heb je op een iOS ene mobiel nummer én e-mailadres en op je Mac nog alleen je e-mailadres.BioHazard schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 00:31:
Die iMessage sync werkt echt voor geen meter. Ik heb overal ingesteld dat ik op een en hetzelfde adres bereikbaar ben, maar de berichten komen dan weer binnen op de Mac en dan weer op de iPhone. Beetje heel erg irritant.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Verwijderd
klein vraagje, gisterennacht 23u mijn code aangevraagd (rmbp), hoelang is het wachten? doen ze dat tijdens de kantooruren hier onze tijd ofzo?
Dat weet niemand, iedereen wacht nog op de code.
Gisteren rond 15.30 uur een code aangevraagd en al vrij snel een mail met pdf waar de code in zou moeten staan. Er werd vermeld dat er nog een mail zou volgen met daarin het wachtwoord voor die pdf. Tot nu toe nog niet ontvangen. Meer mensen die al wel een mail met code hebben, maar nog niet bij die code kunnen?
Misschien kunnen vragen en opmerkingen over de code's en dergelijke in een apart topic? Ik wil niet de moderator gaan spelen, maar dat zou dit topic wel overzichtelijker houden.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Iemand al een update gedraaid van L->ML met een SSD / HDD config waarbij een aantal home folders gesymlinked zijn naar de HDD?
Ben benieuwd of alles in tact blijft als ik ML er simpelweg overheen installeer. Met een clean install ben ik weer een hele avond zoet…
Ben benieuwd of alles in tact blijft als ik ML er simpelweg overheen installeer. Met een clean install ben ik weer een hele avond zoet…
Ik heb geen symlink naar de homefolder, maar gewoon via geavanceerde opties voor de gebruiker (CTRL-Klik op de username) de homefolder op de HDD gezet. En dat werkt nog primaShiverzz schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 08:23:
Iemand al een update gedraaid van L->ML met een SSD / HDD config waarbij een aantal home folders gesymlinked zijn naar de HDD?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
http://support.apple.com/...insight%2FKqJb+(The+Loop)
hier kan je de update voor de Air 2012 binnenhalen voor power nap. Ik krijg hem nog niet te zien in software update.
hier kan je de update voor de Air 2012 binnenhalen voor power nap. Ik krijg hem nog niet te zien in software update.
Jeeeh nieuwe key binnen gekregen. Nadat de eerste al "gebruikt" was. Zo eens even testen of ie werkt
Hm sommige al een tweede code en andere nog helemaal geen
ik krijg het niet voor elkaar mijn lion te updaten naar mountain lion, zelfde probleem als hier
https://discussions.apple.com/thread/4136860 (Recovery file could not be created and to visit http://www.apple.com/support/no-recovery)
ik heb al de rechten op de disk hersteld, ik heb geen raid.
ik heb ook al een tijdje geen bootcamp meer, maar die heeft er wel op gestaan.
wat is nu de beste volgorde, ik heb een time machine backup.
1 - mac osx lion clean install
2 - upgraden naar mountain lion
3 - time machine backup terug zetten.
of moeten stap 2 en 3 omgedraaid worden?
https://discussions.apple.com/thread/4136860 (Recovery file could not be created and to visit http://www.apple.com/support/no-recovery)
ik heb al de rechten op de disk hersteld, ik heb geen raid.
ik heb ook al een tijdje geen bootcamp meer, maar die heeft er wel op gestaan.
wat is nu de beste volgorde, ik heb een time machine backup.
1 - mac osx lion clean install
2 - upgraden naar mountain lion
3 - time machine backup terug zetten.
of moeten stap 2 en 3 omgedraaid worden?
Ik heb ML op een externe FW drive geinstalleerd, maar m'n imac kan er niet vanaf booten. Heeft iemand anders dit ook gehad?
cmd-V geeft geen info @ boot, en de drive verschijnt ook niet tussen bij de startup manager @ boot (wel via sysprefs).
cmd-V geeft geen info @ boot, en de drive verschijnt ook niet tussen bij de startup manager @ boot (wel via sysprefs).
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Verwijderd
Ook ik heb op mijn MBP mid 2010 wi-fi problemen in combinatie met KPN experia box. Alles geprobeerd ook naar het g netwerk toe zetten. Niets hielp.
Vervolgens KPN gebeld, die konden niet helpen want alles was goed. Apple gebeld, die wilde aanvankelijk 49.99 omdat ik buiten de care viel. Uiteindelijk kon de man aan de telefoon mij tegemoet komen , hij wist de oplossing voor mijn probleem en zou mij een documentje mailen.
Geacht,
U kunt naar de Finder toegaan dan alsvolgt
Library/Prefrences/Systemconfiguration die kunt u naar de desktop plaatsen.
Mac 10sec uitzetten daarna herstarten.
Dan zou het moeten doen.
Ik kan bovenstaande niet toepassen omdat er geen library map te vinden is op mijn computer?
Vervolgens KPN gebeld, die konden niet helpen want alles was goed. Apple gebeld, die wilde aanvankelijk 49.99 omdat ik buiten de care viel. Uiteindelijk kon de man aan de telefoon mij tegemoet komen , hij wist de oplossing voor mijn probleem en zou mij een documentje mailen.
Geacht,
Dan zou het moeten doen.
Ik kan bovenstaande niet toepassen omdat er geen library map te vinden is op mijn computer?
Dan moet je even alle bestanden weergeven zoals hier uitgelegd:
http://www.macworld.com/article/1051830/showallfinder.html
Dat staat in de root van je harddisk als het goed is wel de map Library.
http://www.macworld.com/article/1051830/showallfinder.html
Dat staat in de root van je harddisk als het goed is wel de map Library.
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Ik zit momenteel in de bus met m'n MBA via personal hotspot, valt me op dat ook safari hierin ontzettend snel blijft.
Tot op heden was ik teleur gesteld in de snelheid van Safari zodra je via je iPhone verbinding maakt met het internet maar zo te zien heeft Apple er alles aan gedaan om dit ook een stuk sneller te maken.
Het maken van de verbinding gaat nu overigens soepeler dan ooit! Mountain Lion heeft zeker een paar goede pluspunten die ik bij Lion nog miste!
Tot op heden was ik teleur gesteld in de snelheid van Safari zodra je via je iPhone verbinding maakt met het internet maar zo te zien heeft Apple er alles aan gedaan om dit ook een stuk sneller te maken.
Het maken van de verbinding gaat nu overigens soepeler dan ooit! Mountain Lion heeft zeker een paar goede pluspunten die ik bij Lion nog miste!
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
ik heb nog steeds niks... Wacht al sinds 19:00 gisteravond
Als je geen terminal commands wilt gebruiken kan je ook op Go klikken in de menubalk van finder, alt/option ingedrukt houden en dan verschijnt de user library ookVerwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:00:
Ook ik heb op mijn MBP mid 2010 wi-fi problemen in combinatie met KPN experia box. Alles geprobeerd ook naar het g netwerk toe zetten. Niets hielp.
Geacht,
Dan zou het moeten doen.
Verwijderd
Oh En thanks nu ik de library gevonden heb, en system configuration weg heb gehaald, werkt alles weer PRIMA
Dus voor alle mensen met problemen! Good luck
Dus voor alle mensen met problemen! Good luck
Heeft er iemand al ervaring met het updaten van Lion server naar Mountain Lion server.
Ik heb gisteren Mountain Lion geinstalleerd en vervolgens OS X server eroverheen.
Geus what? /Library/Server/Web is vervangen met standaard content.
Mijn site?
Weg!
WTF?!
Ik heb gisteren Mountain Lion geinstalleerd en vervolgens OS X server eroverheen.
Mijn site?
Weg!
WTF?!
Ik denk dat dit de reden is dat iedereen in 't topic schreeuwt maak een back-up, het is inderdaad raar dat ze vanaf Lion wel een upgrade mogelijk maken met behoud van data en dat dit bij de server versie niet aanwezig is...debom schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:20:
Heeft er iemand al ervaring met het updaten van Lion server naar Mountain Lion server.
Mijn site?
Weg!
WTF?!
ff uit je backup/time machine terug zetten?debom schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:20:
Mijn site?
Weg!
WTF?!
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Gelukkig heb ik dat ook gedaan.
[ Voor 1% gewijzigd door debom op 26-07-2012 09:30 . Reden: typo ( het is nog vroeg ) ]
@debom, je klinkt nu een beetje als Master Yoda;-)
D'r staat me iets bij dat dat pad veranderd is…debom schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:20:
Mijn site?
Weg!
WTF?!
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik zie dat er hier mensen zijn met de server versie, ik draai nu Lion + Server kan ik deze ook upgraden naar mountain lion maar dan de server versie niet upgraden?
Of werkt het geheel dan niet meer?
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line
Probleem is dat je eerst naar Mountain Lion (desktop versie) moet upgraden voordat je de extra add-on OS X Server kan installeren. Van LServer direct naar MLServer upgraden kan dus niet.ronaldmathies schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:33:
Ik zie dat er hier mensen zijn met de server versie, ik draai nu Lion + Server kan ik deze ook upgraden naar mountain lion maar dan de server versie niet upgraden?
Code voor ML nog steeds niet ontvangen. Wel al Safari geupdate. Het werkt inderdaad heerlijk! Ik was nog even aan het afwachten tot Safari 6 voordat ik ging overwegen over te stappen op Chrome, maar alle redenen om dat te doen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen!
Wat ik overigens ook heerlijk vind is dat als je in de adresbalk klikt de huidige URL meteen geselecteerd wordt. Dat deed de vorige Safari niet en daar ergerde ik me best wel aan.
Wat ik overigens ook heerlijk vind is dat als je in de adresbalk klikt de huidige URL meteen geselecteerd wordt. Dat deed de vorige Safari niet en daar ergerde ik me best wel aan.
Wie klikt er ook in de adresbalk? Cmd-L ftw.
Wel fijn om te zien dat Safari nu functionaliteiten heeft die andere browsers al tijden hebben
Ik bedoel ook eigenlijk andersom, dus OSX Lion -> OSX Mountain Lion maar de OSX Lion Server gewoon laten staan en niet upgraden naar OSX Mountain Lion Serverdebom schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:36:
[...]
Probleem is dat je eerst naar Mountain Lion (desktop versie) moet upgraden voordat je de extra add-on OS X Server kan installeren. Van LServer direct naar MLServer upgraden kan dus niet.
Is dit mogelijk? Of werkt OSX Lion Server niet met OSX Mountain Lion?
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line
Precies...ronaldmathies schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:42:
[...]
Of werkt OSX Lion Server niet met OSX Mountain Lion?
Bij mij werkt het ook weer update gedaan naar 4.1.3 en alles werkt weer goed.
Ik had wel een review van Tweakers verwacht van Mountain Lion vandaag. Had het beter moeten weten aangezien Apple smerig is en niet voor inkomsten zorgt bij tweakers.
Je mag best opbouwende kritiek leveren op de redactie, maar als je je kritiek op de verkeerde plaats uit, en ook nog eens in de vorm van een kansloze flame, zou ik er niet al te hard van uitgaan dat er iets mee gedaan wordt...
Je mag best opbouwende kritiek leveren op de redactie, maar als je je kritiek op de verkeerde plaats uit, en ook nog eens in de vorm van een kansloze flame, zou ik er niet al te hard van uitgaan dat er iets mee gedaan wordt...
[ Voor 42% gewijzigd door Whieee op 26-07-2012 16:31 ]
Waar slaat dat nu weer op? Komt het ook in je kop op dat reviews tijd kosten om te doen? Je moet daadwerkelijk reviewen en daarna het verhaal schrijven...Bigg Balls schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:00:
Ik had wel een review van Tweakers verwacht van Mountain Lion vandaag. Had het beter moeten weten aangezien Apple smerig is en niet voor inkomsten zorgt bij tweakers.
Wordt zelf even redacteur hier, goed?
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Gezien de grote hoeveelheid nieuws op de fp over apple-gerelateerde zaken zou ik dat niet willen zeggen.Bigg Balls schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:00:
Het zijn de bezoekers waar dat mis gaat.
Verwijderd
Staan notificaties wel aan ?q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 01:36:
[...]
Verder lijkt notification center nutteloos, ik krijg helemaal geen berichten. En als ik wel berichten krijg dan is dit als ik op het Mail icoon heb geklikt in de dock.
Swipe down in de notifications:

Sowieso handig om de review van ars technica door te nemen.
Klein tipje; om notificaties te zien: op de rechterkant/rand van je trackpad 2 vingers swipe van rechts naar links.
Ik dacht al dat er vast wel zo'n shortcut moest zijn, heb alleen nooit geweten welkeCyBeR schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:42:
Wie klikt er ook in de adresbalk? Cmd-L ftw.
Je maakt een snelkoppeling op de desktop en dan zou wifi goed moeten werken?Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:00:
Geacht,
Dan zou het moeten doen.
Ik had gisteren ook problemen met wifi maar dat begon al in Lion toen ik ML wilde downloaden. Ik heb de standaard modem/router van Ziggo (Ubee).
Verwijderd
Heb ML al een tijd (GM), maar de code heb ik nog niet ontvangen voor mijn gratis versie... Duurt vrij lang voor het mailtje aankomt...... Zijn er nog die al een dag wachten?
Hou je taalgebruik even fatsoenlijk zeg. Dit is wat ik vind en ik heb geen ambitie om redacteur te worden hier en ik denk ook niet dat mijn kwaliteiten daar liggen.Xanion schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:05:
[...]
Waar slaat dat nu weer op? Komt het ook in je kop op dat reviews tijd kosten om te doen? Je moet daadwerkelijk reviewen en daarna het verhaal schrijven...
Wordt zelf even redacteur hier, goed?
De meeste grote techsites hebben al een uitgebreide review online weten te zetten naar aanleiding van de GM of van wat ze van Apple gekregen hebben. Het valt mij gewoon tegen dat Apple vaak niet op de eerste plaats komt bij tweakers. Ook wordt ik altijd gek van de antipathie van veel medetweakers naar Apple toe en het altijd maar ophemelen van Samsung hier op de FP.
[ Voor 4% gewijzigd door Bigg Balls op 26-07-2012 10:27 ]
Verwijderd
Onderstaande werkte perfect voor mij:Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:00:
Geacht,
Dan zou het moeten doen.
Chillco schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:50:
Voor de mensen die met een KPN Experiabox nu geen internet meer hebben via wifi:
Dit probleem hadden ik (en meerdere met mij) al met alle Developer Previews en de GM. Ik huiverde al voor alle KPN klanten die na release geen internet meer zouden hebben en nu lijkt dat nog te gebeuren ook.
Om het probleem 'op te lossen' de volgende instellingen in de router:
IEEE 802.11g only
Dit zou uiteraard niet moeten hoeven maar ik heb op nog geen enkele andere manier internet kunnen krijgen. iOS6 schijnt exact hetzelfde te hebben.
Bij mij ging het ook fout met de code, was al gebruikt. Gelijk een mailtje gestuurd, maar moet nog antwoord krijgen. Heel on-Nederlands gisteravond besloten dat mijn tijd en frustratie hiermee minder waard zijn dan de 16 euro voor ML in de app store, dus gewoon gekocht en gelijk alle mac geupdate. Ik ga echt geen dagen zitten etteren met Apple om een miezerige 16 euro uit te sparen.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Ik zit ook op een code te wachten, gisteren middag rond half 5 het formulier ingevuld. Hoelang duurt het ongeveer?
Pffff, 72 uur ongeveer. Soms wat sneller.rdvl schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:37:
Ik zit ook op een code te wachten, gisteren middag rond half 5 het formulier ingevuld. Hoelang duurt het ongeveer?
Een eigen topic zou echt geen kwaad kunnen.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
In Windows alt-D, in OS X inderdaad CMD-L. CMD-T voor een nieuw tabblad en CMD-D om een favoriet te maken.Muchachooo schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:15:
[...]
Ik dacht al dat er vast wel zo'n shortcut moest zijn, heb alleen nooit geweten welke
Sorry, maar waar is zijn taalbebruik niet fatsoenlijk?Bigg Balls schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:25:
[...]
Hou je taalgebruik even fatsoenlijk zeg. Dit is wat ik vind en ik heb geen ambitie om redacteur te worden hier en ik denk ook niet dat mijn kwaliteiten daar liggen.
De meeste grote techsites hebben al een uitgebreide review online weten te zetten naar aanleiding van de GM of van wat ze van Apple gekregen hebben. Het valt mij gewoon tegen dat Apple vaak niet op de eerste plaats komt bij tweakers. Ook wordt ik altijd gek van de antipathie van veel medetweakers naar Apple toe en het altijd maar ophemelen van Samsung hier op de FP.
[ Voor 52% gewijzigd door bram1984 op 26-07-2012 10:42 ]
Even een vraagje.. Heeft iemand al ervaring met het batterijgebruik onder ML? Ben benieuwd of dit beter/slechter is geworden.
Stay young forever!
En nu als je gewoon werkt met tobo/muis?Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:09:
[...]
Klein tipje; om notificaties te zien: op de rechterkant/rand van je trackpad 2 vingers swipe van rechts naar links.
Wil er een toetsenbord shortcut aan hangen, maar dat heb ik nog even niet gevonden...
edit: ah, gevonden.. gewoon bij keyboard->keyboard shortcuts
Gast, anders begin je zelf even fatsoenlijk... Met je "Apple is smerig"-onzin en aantijgingen richting T.NET dat je review niet binnen 12 uur online staat.. en dan ook nog natuurlijk omdat T.NET daar niks aan verdient en dat dat de reden is..Bigg Balls schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:25:
[...]
Hou je taalgebruik even fatsoenlijk zeg.
Doe ff normaal..
[ Voor 40% gewijzigd door Bosmonster op 26-07-2012 10:50 ]
sowieso gaat die nu sneller in sleep.Rosto schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:43:
Even een vraagje.. Heeft iemand al ervaring met het batterijgebruik onder ML? Ben benieuwd of dit beter/slechter is geworden.
Misschien wist je dit allang, maar je moet er volgens mij ook voor zorgen dat je gesprekspartners hun berichten naar jouw mailadres (Apple ID) sturen, en niet naar je 06-nummer. Anders ontstaan er inderdaad twee verschillende gesprekken, ook al heb je je nummer en Apple ID gekoppeld.BioHazard schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 00:31:
Dat klopt, alleen vanaf versie 6 (IOS) kun je telefoonnummers koppelen aan je Apple ID.jelle. schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:45:
[...]
Misschien wist je dit allang, maar je moet er volgens mij ook voor zorgen dat je gesprekspartners hun berichten naar jouw mailadres (Apple ID) sturen, en niet naar je 06-nummer. Anders ontstaan er inderdaad twee verschillende gesprekken, ook al heb je je nummer en Apple ID gekoppeld.
Verwijderd
De redeem code werkt nog steeds niet.
Nu een apple support (mac store) gecontacteerd ipv dat email adres dat op die email stond.
Nu een apple support (mac store) gecontacteerd ipv dat email adres dat op die email stond.
Ik heb m'n code nog steeds niet...
Gister gelijk toen de pagina up was aangevraagd (14:00 ofzo?)
Gister gelijk toen de pagina up was aangevraagd (14:00 ofzo?)
Mountain Lion is gisteravond succesvol bij mij geinstalleerd, voelt allemaal weer wat sneller aan. Safari voelt ook weer snappier (hoe vaak ik dat wel niet bij een ios update gehoord heb
). Heeft trouwens iemand hier al een backup gemaakt met timemachine? Heb een externe schijf eraan hangen en ML geeft al bijna 3 uur de melding "Preparing backup..."
Na alle slowchat van gisteren... 
Omtrent voucher codes met nieuwe Macs:
Ik heb zojuist van Apple via de mail 2 mailtjes gehad; 1 met een PDF met de voucher code en een met het wachtwoord voor de PDF.
De voucher code werkt nu prima, ik ben aan het downloaden.
Gisteren ook een voucher code ontvangen op dezelfde manier, maar deze was volgens het systeem in gebruik.
Al met al goed afgelopen
Ik heb zojuist van Apple via de mail 2 mailtjes gehad; 1 met een PDF met de voucher code en een met het wachtwoord voor de PDF.
Gisteren ook een voucher code ontvangen op dezelfde manier, maar deze was volgens het systeem in gebruik.
Al met al goed afgelopen
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Haha Dagen etteren....Tja, ik heb gisteravond nog even genoten van het weer, en vanochtend de nieuwe code onvangen. Dus het is maar hoe je het bekijkt. €16 bespaard en genoten van het weerafterburn schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:35:
Bij mij ging het ook fout met de code, was al gebruikt. Gelijk een mailtje gestuurd, maar moet nog antwoord krijgen. Heel on-Nederlands gisteravond besloten dat mijn tijd en frustratie hiermee minder waard zijn dan de 16 euro voor ML in de app store, dus gewoon gekocht en gelijk alle mac geupdate. Ik ga echt geen dagen zitten etteren met Apple om een miezerige 16 euro uit te sparen.
Heb je een tweede code aangevraagd bij Apple?iichel schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:03:
Na alle slowchat van gisteren...
Al met al goed afgelopen
Het hinderlijke is, ik heb verongeluk gisteravond in de US variant van de apple site verzoek voor redeemcode voor ML gevraagd. Maar zag bij versturen te laat dat het us variant was (woonplaats ook USA wat niet klopt).
Daarna via NL gedeelte nogmaals geprobeerd maar daar gaf ie aan dat serial al gebruikt was.
Heb helemaal geen code gehad. ook niet een niet werkende... Zucht ;-)
Daarna via NL gedeelte nogmaals geprobeerd maar daar gaf ie aan dat serial al gebruikt was.
Heb helemaal geen code gehad. ook niet een niet werkende... Zucht ;-)
In tegenstelling tot anderen wacht ik graag om 16 eu te besparen. Zo heel boeiend is ML nou ook weer niet.
Boeiend inderdaad niet echt, maar so far vind ik het wel een stap vooruit. Net of ze de scherpe randjes van Lion eraf hebben gehaald.badbadpresident schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:14:
In tegenstelling tot anderen wacht ik graag om 16 eu te besparen. Zo heel boeiend is ML nou ook weer niet.
Mensen, misschien een overbodige vraag maar voor de zekerheid; ik heb Mountain Lion op een USB stick boot voor bootable installatie gemaakt. Als ik hem op mijn macbook installeer, kan ik hem daarna ook nog op mijn mac mini installeren? Ze werken onder dezelfde AppleID.
Of moet ik hem 2 keer aanschaffen? Dat laatste verwacht ik namelijk wel...
Inderdaad, het is een beetje te vergelijken met Android ICS -> JB. Iets soepeler en een paar handige extra features.Magic schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:17:
[...]
Boeiend inderdaad niet echt, maar so far vind ik het wel een stap vooruit. Net of ze de scherpe randjes van Lion eraf hebben gehaald.
Ik zie dat er een boel nieuwe opties zijn om foto's als screensaver in te stellen. Is er toevallig ook een mogelijkheid om deze automatisch bij Flickr explore of 500px op te halen?
Je mag hem op alle systemen installeren waar je je appleid aan gekoppeld hebt. geen enkel probleem dus.nrdnmg schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:19:
Mensen, misschien een overbodige vraag maar voor de zekerheid; ik heb Mountain Lion op een USB stick boot voor bootable installatie gemaakt. Als ik hem op mijn macbook installeer, kan ik hem daarna ook nog op mijn mac mini installeren? Ze werken onder dezelfde AppleID.
[ Voor 61% gewijzigd door Magic op 26-07-2012 11:28 ]
Ik moet zeggen dat het allemaal een stukje sneller werkt, Safari is helemaal af nu. Zoekopdrachten in dezelfde balk als de URL, dat miste ik nog.badbadpresident schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:14:
Dit topic is gesloten.