To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Heb helaas maar 1 MacGood Fella schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:30:
Je kunt dmv 't' ingedrukt te houden in target disk mode komen. Moet je wel een FW-kabel en een andere mac hebben.
Hoe start ik de recovery partitie? Option-key indrukken tijdens boot toch?OkselFris schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:30:
[...]
Als je nog van de recovery partitie kan starten dan kan je met het schijf hulpprogramma nog een disk controle doen.
Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.
Dank, ben hem nu aan het booten in Recovery HD. Wordt vervolgd..
Edit: typos die nog niet allemaal zijn verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door RRCreations op 25-07-2012 20:37 ]
Gaat ook niet om je video kaart, maar op je CPURRCreations schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:36:
Ik baal heel erg dat mijn iMac van 2010 geen airplay mirroring ondersteund. Snap niet dat het niet kan omdat ik wel een redelijk goede videokaart heb. Ati 4850, die zou toch wel sneller zijn dan alle macbook airs en die kunnen het wel aan. Jammer Apple jammer. Voor de rest een goed update!
Edit: typos die nog niet allemaal zijn verwijderd
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
"Ongeldige nodestructuurnalufrank schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:35:
[...]
Dank, ben hem nu aan het booten in Recovery HD. Wordt vervolgd..
Het volume 'Macintosh HD' kan niet helemaal worden controleerd.
Fout: Deze schijf moet worden hesteld. Klik op 'Herstel Schijf'."
Dus ik klik op Herstel Schijf
"Schijfhulpprogramma kan deze schijf niet herstellen. Maak een reservekopie van zo veel mogelijk bestanden, formatteer de schijf opnieuw en zet de reservekopie van uw bestanden terug."
Maar ik kan niet meer in mijn systeem. Hoe nu de bestanden te backuppen?
Oef... Heb je nog een backup harddisk en oude laptop ofzo om Linux in te gooien? Bijvoorbeeld Ubuntu heeft de mogelijkheid om HFS+ te lezen (mits je de file systeem ondersteuning hiervoor installeert). Start je Mac dan op in Target mode en koppel via die manier je apparaat voor een laatste red-middel recovery.nalufrank schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:42:
[...]
"Ongeldige nodestructuur
Het volume 'Macintosh HD' kan niet helemaal worden controleerd.
Fout: Deze schijf moet worden hesteld. Klik op 'Herstel Schijf'."
Dus ik klik op Herstel Schijf
"Schijfhulpprogramma kan deze schijf niet herstellen. Maak een reservekopie van zo veel mogelijk bestanden, formatteer de schijf opnieuw en zet de reservekopie van uw bestanden terug."
Maar ik kan niet meer in mijn systeem. Hoe nu de bestanden te backuppen?
Erg vaag dat je schijf niet wilt herstellen trouwen.
I've visited the Mothership @ Cupertino
Nee heb alleen mijn MBP en deze windows machine..VisionMaster schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:45:
[...]
Oef... Heb je nog een backup harddisk en oude laptop ofzo om Linux in te gooien? Bijvoorbeeld Ubuntu heeft de mogelijkheid om HFS+ te lezen (mits je de file systeem ondersteuning hiervoor installeert). Start je Mac dan op in Target mode en koppel via die manier je apparaat voor een laatste red-middel recovery.
Erg vaag dat je schijf niet wilt herstellen trouwen.
Ik heb nog een Time Machine backup (laatste backup was een maand geleden ofzo), maar het lijkt mij dat ik die niet kan inladen/uitlezen in een fresh install van Mountain Lion, toch?
Verwijderd
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Mirror op de TV met Apple TV loopt ook soepel!
De TimeMachine (van wanneer dan ook) kan je altijd als basis gebruiken voor een installatie. Maar... dat betekent dat alles wat er nu op staat wordt overschreven, mits je je user account aan de kant schuift op je MBP. Dat kan altijd nog in single user mode booten. Maar ja... dan raad ik je wel aan om stevig in je schoenen te staan voor je naar dat soort stappen gaat kijken.nalufrank schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:49:
[...]
Nee heb alleen mijn MBP en deze windows machine..
Ik heb nog een Time Machine backup (laatste backup was een maand geleden ofzo), maar het lijkt mij dat ik die niet kan inladen/uitlezen in een fresh install van Mountain Lion, toch?
Bottomline: Zolang je dat ding kan booten kan je je data er uit halen zonder schroevendraaier ;-)
Verder heb je nog als opties:
- De HFS+ driver voor Windows, kost geld, maar er is waarschijnlijk een trial optie.
- Boot Linux van een USB stick op je Windows back en installeer daar een HFS+ driver. (gratis).
- Voodoo uit single user mode
- Installer/recovery tools voor de gek houden
- Terminal.app op de recovery/installer gebruiken.
- Een andere Mac van $iemand
[ Voor 19% gewijzigd door VisionMaster op 25-07-2012 21:03 ]
Vreemd dat ik nu 7 gig meer schijfruimte heb na de installatie van Moutain Lion
MacBook Air met SSD
Bedankt voor de info! Ik ga ff kijken of ik er uit komVisionMaster schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:00:
[...]
De TimeMachine (van wanneer dan ook) kan je altijd als basis gebruiken voor een installatie. Maar... dat betekent dat alles wat er nu op staat wordt overschreven, mits je je user account aan de kant schuift op je MBP. Dat kan altijd nog in single user mode booten. Maar ja... dan raad ik je wel aan om stevig in je schoenen te staan voor je naar dat soort stappen gaat kijken.
Bottomline: Zolang je dat ding kan booten kan je je data er uit halen zonder schroevendraaier ;-)
Verder heb je nog als opties:
- De HFS+ driver voor Windows, kost geld, maar er is waarschijnlijk een trial optie.
- Boot Linux van een USB stick op je Windows back en installeer daar een HFS+ driver. (gratis).
- Voodoo uit single user mode
- Installer/recovery tools voor de gek houden
- Terminal.app op de recovery/installer gebruiken.
- Een andere Mac van $iemand
Hier ook hoor, na zal wel. Alleen maar lekker!RonXP schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:07:
Net de update gedaan wat loopt het smooth.
Vreemd dat ik nu 7 gig meer schijfruimte heb na de installatie van Moutain Lion
MacBook Air met SSD
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
DNS instellen, een beetje tweaker komt er met die woorden wel uit (en met google).s.spronkmans schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:12:
Zojuist de upgrade naar 10.8 uitgevoerd (Macbook Pro, mid-2009). Ook hier geen internet over de WiFi verbinding. Bestandsdeling en het delen van de iTunes muziekbibliotheek gaat wel over WiFi.
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Really? De DNS uit de DHCP plukken is stuk in Mountain Lion? Ik heb er op mijn preview versies geen last van gehad. Ik snap dat niet helemaal. Ik draai afaik de versie vlak voor de golden version.Step schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:12:
[...]
DNS instellen, een beetje tweaker komt er met die woorden wel uit (en met google).
Als diagnose zou ik toch aanraden om even te kijken naar de appraat volgorde in de System Preference->Network. Daar ook gluren of je wel IP, gateway en DNS hebt. Dan in de Terminal.app effe ping $router_IPadres en daarna iets als ping www.tweakers.net of ping 213.239.154.20 (zie "host www.tweakers.net" voor het IP resolven).
[ Voor 29% gewijzigd door VisionMaster op 25-07-2012 21:17 ]
Of zou het komen doordat Mountain Lion zelf nog aan het downloaden is? Misschien zie je hem pas als hij geinstalleerd is?
[ Voor 71% gewijzigd door GekkePrutser op 25-07-2012 21:20 ]
Werkt het zo dat als ik ML aanschaf op mijn Apple ID dan voortaan Internet Recovery ook ML i.p.v. Lion installeert?Saturnus schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:44:
[...]
Inderdaad, daar moet dus sowieso een Apple ID tussen komen, maar ik kan mij niet meer herinneren dat ik dat ooit heb moeten invullen vooraf aan een herinstallatie.
Edit: Ik heb er nu alleen Windows op staan en wil ML proberen.
Hmm:
http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_mac/software
Geeft pagina niet gevonden als je voor ML kiest...
En nog een grote hmmmm:
Internet Recovery Unlike OS X Recovery, Internet Recovery relies on your Mac’s firmware, which isn’t updated when you install a newer version of the OS. This means that if your Mac model was released prior to Mountain Lion, you have the Lion version of Internet Recovery, even if you upgrade your Mac’s operating system to Mountain Lion. If you purchase a Mac model released after Mountain Lion’s debut, Internet Recovery will install Mountain Lion. (It’s possible that Apple could release firmware updates for older Macs to give them the Mountain Lion version of Internet Recovery, but it hasn’t happened yet.)
[ Voor 54% gewijzigd door technorabilia op 25-07-2012 21:26 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
OS X server zoeken... Als je kijkt naar de release datum sataat die ook op vandaagGekkePrutser schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:18:
Zien jullie Mountain Lion Server wel in de app store? Ik zie hem niet...
Of zou het komen doordat Mountain Lion zelf nog aan het downloaden is? Misschien zie je hem pas als hij geinstalleerd is?
[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 25-07-2012 21:19 ]
Schrale troost: ik heb er eentje maar die doet het niet dus nu wacht ik op eentje die het wel doet. Kan er eerlijk gezegd niet zo mee zitten, komt vanzelf wel goedWTM schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:15:
Zucht, ik wacht op de redeem code. Wil de rMBP ook draaien op ML :-).
Ja bedankt, ik zocht op 'Mountain Lion Server' maar hij heet nu 'OS X Server', dus zonder de aanduiding 'Mountain Lion'. Vreemd, bij Lion was dit nog wel zo. Maar kopen kan inderdaad nog niet omdat ik nog op 10.8 wacht.Toppe schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:19:
[...]OS X server zoeken... Als je kijkt naar de release datum sataat die ook op vandaag
Hmmm, ik ook, vanmiddag aangevraagd maar tot nu toe nog nix ...WTM schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:15:
Zucht, ik wacht op de redeem code. Wil de rMBP ook draaien op ML :-).
Werkt helaas niet! In mijn geval tenminste.VisionMaster schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:15:
[...]
Als diagnose zou ik toch aanraden om even te kijken naar de appraat volgorde in de System Preference->Network. Daar ook gluren of je wel IP, gateway en DNS hebt. Dan in de Terminal.app effe ping $router_IPadres en daarna iets als ping www.tweakers.net of ping 213.239.154.20 (zie "host www.tweakers.net" voor het IP resolven).
[ Voor 196% gewijzigd door Jay-7AC op 25-07-2012 21:30 ]
- Reminder, notes, messages (allen via iCloud) zijn welkome toevoegingen, erg fijn hoe die integratie over alles van Apple verloopt. Geen omkijken naar.
- Safari: razendsnel geworden. Zoeken vanaf de location bar is fijn. Die iCloud knop (om te zien wat er op je iPhone/iPad open staat) lijkt hier niet te werken?
- Dock vind ik net wat strakker en duidelijker zo.
- Social network integratie: voor mij geen must om zoiets in het OS te bakken, maar het is niet verkeerd dat het altijd binnen bereik zit.
- iCloud ipv file system scherm: ook mooi, ik geloof wel in de cloud mits de voorwaarden voor de gebruiker gunstig zijn. Groot nadeel blijf ik wel vinden dat je geen mappen in mappen kunt aanmaken.
- Notification center: je hebt er nog niet veel aan, maar het concept is geweldig. Had Apple al eerder moeten doen. Hopelijk volgen er snel updates van apps met ondersteuning ervoor, dan kan Growl eraf. Mis wel een gesture om het vanaf de Magic Mouse te openen.
Ik ben dus positief, mooie verbeteringen
Bedankt voor de tip, maar helaas lukt het nog steeds niet...StealthBlade schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 18:38:
[...]
Die melding kreeg ik ook....je moet de cookies van de appstore wissen dan kun je hem installeren (of wachten tot de cookie verloopt).
In terminal -> defaults write com.apple.appstore ShowDebugMenu -bool true
Dan in de appstore bovenin Debug->Cookies wissen
Edit: heb hier de oplossing gevonden: https://discussions.apple.com/message/19017488#19017488
[ Voor 9% gewijzigd door chainzz op 25-07-2012 21:42 ]
Het lijkt erop dat er geen DNS wordt opgehaald vanaf de router. Een ping versturen naar het IP adres van de router geeft overigens ook een time-out. IP adres is gewoon toegekend, gateway is ook bekend.VisionMaster schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:15:
[...]
Really? De DNS uit de DHCP plukken is stuk in Mountain Lion? Ik heb er op mijn preview versies geen last van gehad. Ik snap dat niet helemaal. Ik draai afaik de versie vlak voor de golden version.
Iemand nog tips?
Hoe kan je het meest effectief de update uitvoeren? Ik denk aan
1. Backup
2. ML installeren
3. Alle programma's weer zelf installeren
4. Documenten etc. van de backup halen
Kan dit makkelijker?
iCloud knop in Safari werkt meen ik alleen samen met iOS6. Maar pin me er niet op vast.Tom schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:29:
Zojuist geinstalleerd en mee zitten spelen.
- Safari: razendsnel geworden. Zoeken vanaf de location bar is fijn. Die iCloud knop (om te zien wat er op je iPhone/iPad open staat) lijkt hier niet te werken?
- Notification center: je hebt er nog niet veel aan, maar het concept is geweldig. Had Apple al eerder moeten doen. Hopelijk volgen er snel updates van apps met ondersteuning ervoor, dan kan Growl eraf. Mis wel een gesture om het vanaf de Magic Mouse te openen.
Ik ben dus positief, mooie verbeteringen
Kon je niet via een 2-finger swipe naar links op de desktop het Notification Center tevoorschijn halen? Of werkt dat alleen vanaf een Trackpad?
Welke ding had geholpen? 1 van die tooltjes knutselen of de volgorde wisselen? Normaal hoort de volgorde standaard te wisselen met dat wat er actief is. Oeps, verkeerd gelezen.
Hou dat menu maar open in je System Preferences en gooi je Wifi uit en trek je ethernet stekker uit, en wissel dat af. Dan zie je de items wisselen in het overzicht.
Het gaat hier om het preferente device, die kan je geforceerd op de ethernet hebben, maar alleen verbinding werkend hebbende via de Wifi. Dus, dan prefereert je Mac nog steeds verbindingen via de ethernet en lopt het stuk. Dit kan je vrij wisselen/omdraaien. Ik heb bijvoorbeeld een Bluetooth netwerk/tethering preferent op alles. Dat is handiger voor mijn gebruik.
Zie: http://upload.ictwebsolut.../55554214802244471146.png
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Serieus?Muldert schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:36:
Nu wachten op mijn redeem code.
1. Backup
2. ML installeren
Kan dit makkelijker?
Ik ben het exact zo van plan, vergeet niet je disk te formateren in stap 2a. Anders is het alsnog een upgrade.Muldert schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:36:
Nu wachten op mijn redeem code.
1. Backup
2. ML installeren
Kan dit makkelijker?
Ja, het lijkt erop. Alleen vreemd dat die knop er al in zit, het is niet dat iOS 6 volgende week uit komt. Voor dat dat het geval is zullen er wel tussentijdse OS X updates zijn.kazuka schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:37:
[...]
iCloud knop in Safari werkt meen ik alleen samen met iOS6. Maar pin me er niet op vast.
Via de trackpad kan dat wel. Via de muis zo te zien niet. Het komt ook niet voor bij die filmpjes in je system preferences.Kon je niet via een 2-finger swipe naar links op de desktop het Notification Center tevoorschijn halen? Of werkt dat alleen vanaf een Trackpad?
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Cancybar besloot het niet meer te doen sinds de update naar ML.
Deze moest uit:
[ Voor 13% gewijzigd door Hoteldebotel op 25-07-2012 21:53 ]
Verwijderd
We kunnen nu gewoon ZOEKEN in de adresbalk
Eindelijk niet meer rechts in de googlebalk iets invoeren, maar net als bij IE en CH in de adresbak :-)
Ben weer helemaal blij met mn mac's!
MLupdate is aan te bevelen.
Precies het zelfde probleem!s.spronkmans schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:12:
Zojuist de upgrade naar 10.8 uitgevoerd (Macbook Pro, mid-2009). Ook hier geen internet over de WiFi verbinding. Bestandsdeling en het delen van de iTunes muziekbibliotheek gaat wel over WiFi.
Heb experia box van KPN.
Wat heb ik geprobeerd?
Restart laptop
Restart Experia Box
DCHP lease renewed
Net work diagnostics lijkt vast te lopen bij ISP Failed
internet Failed
server failed
DCHP leace renewed
Het rare is is dat ik mijn NAS wel gewoon kan benaderen.
Via mijn back up router ( die verbonden is aan mijn experia box) kom ik wel gewoon op internet
Iemand al een oplossing of een idee ?
[ Voor 15% gewijzigd door Matthewhay op 25-07-2012 22:04 ]
Verwijderd
Lijkt wel alsof Apple wifi nooit helemaal aan de praat kan krijgen..
ik denk dat ze echt gokken op heel veel mensen die niet kunnen wachten en er 16 euro tegenaan gooienMuchachooo schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:10:
Ook ik ben in afwachting van mijn redeem code voor ML. Stom eigenlijk dat Apple daar zo moeilijk over doet. De App Store kan toch zien aan mijn hardware dat ik een 2012 Macbook Air bezit, die nooit voor 11 juni aangeschaft kan zijn aangezien hij pas vanaf die datum wordt verkocht? Waarom moet ik dan alsnog die survey invullen, mijn factuur meesturen en urenlang wachten op mijn code?
Ik sinds half 6.Brm-G schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:10:
Heb al rond 19:00 een aanvraag voor m'n gratis kopie ingediend. Ondertussen nog steeds niks... Duurt lang. Meer mensen die al sinds die tijd ongeveer wachten?
Verwijderd
Echter heb ik nu een probleem met m'n dual screen. Heb een monitor aan mijn macbook pro 15" Early 2011 aangesloten. De monitor staat boven m'n macbook, wat ook zo staat ingesteld in de voorkeuren. Als ik nu een venster van boven naar beneden sleep is dat geen probleem, echter als ik het van beneden (macbook) naar boven (beeldscherm) sleep is dit niet mogelijk. Beetje irritant!
Verwijderd
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ja erg vervelend!Spike_wolf schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:27:
Weet iemand of het mogelijk is om de grootte van de tabbladen in Safari 6 weer terug te zetten naar wat ze waren? Die big ass tabs die de hele breedte van je scherm in nemen vind ik niet bepaald prettig, zal wel wennen zijn, maar als ik terug kan naar fixed size of kleiner als het er te veel worden, heel graag.
rss is zó 2011.RonXP schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:12:
Wat gebruiken jullie nu om rss feeds te lezen?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ja, ik heb er niet direct last van, maar vond de vorige tab weergave inderdaad fijner.Spike_wolf schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:27:
Weet iemand of het mogelijk is om de grootte van de tabbladen in Safari 6 weer terug te zetten naar wat ze waren? Die big ass tabs die de hele breedte van je scherm in nemen vind ik niet bepaald prettig, zal wel wennen zijn, maar als ik terug kan naar fixed size of kleiner als het er te veel worden, heel graag.
Ja.swoutr schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:32:
Hoe zit het met trim enabler werkt deze gewoon op mountain lion?
ik ook sinds een uur of 4. ik heb me er nu bij neergelegd dat ik hem voor het weekend nog niet kan downloadentarlitz schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:26:
[...]
Ik sinds 4 uur. Ben hem nu maar op een andere manier aan het downloaden
Je moet hem wel weer even aanzetten.swoutr schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:32:
Hoe zit het met trim enabler werkt deze gewoon op mountain lion?
allrighty, ik meen me te herinneren dat er hier laatst wat problemen mee bleken te zijn. Maar niet dus?
Trek daar maar 10 jaar van afCyBeR schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:29:
rss is zó 2011.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Zoek even op "facebook" in dit topic. Ik had dezelfde vraag als jij, en het antwoord is al veelvuldig gegeven.Quinoky schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:35:
Hoe zit het met Facebook-integratie? Klopt het dat we dat pas in de herfst te zien krijgen? In alle reviews komt het namelijk als duidelijk pluspunt naar boven, erg vreemd als dat pas zo veel later echt toegevoegd wordt. Ik kan het in ieder geval nog nergens vinden in de system preferences.
Quinoky schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:35:
Hoe zit het met Facebook-integratie? Klopt het dat we dat pas in de herfst te zien krijgen? In alle reviews komt het namelijk als duidelijk pluspunt naar boven, erg vreemd als dat pas zo veel later echt toegevoegd wordt. Ik kan het in ieder geval nog nergens vinden in de system preferences.
39
Verwijderd
Kwartiertje later binnen gekregen.
Toen ik deze avond deze wou gebruiken, kreeg ik de foutmelding dat deze al gebruikt is.
Apple mailtje gezonden en afwachten (te lezen op macrumors fora).
Kak zeg.. die notities via icloud zag ik echt naar uit.
Verwijderd
Als ik het goed heb begrepen werkt die alleen met iOS 6. Nog even wachten dus of de beta installerenTom schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:29:
Dit probleem hadden ik (en meerdere met mij) al met alle Developer Previews en de GM. Ik huiverde al voor alle KPN klanten die na release geen internet meer zouden hebben en nu lijkt dat nog te gebeuren ook.
Om het probleem 'op te lossen' de volgende instellingen in de router:
IEEE 802.11g only
Channel op 7 (Als deze maar niet op automatisch staat)
Enable WMM QoS (Uitgezet)
Dit zou uiteraard niet moeten hoeven maar ik heb op nog geen enkele andere manier internet kunnen krijgen. iOS6 schijnt exact hetzelfde te hebben.
VirtualBox ook niet meerLightStar schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:41:
Hmm leuke update enkel werkt mijn VmWare Fusion nu niet meer
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Heb het nu maar opgelost door te syncen via gmail..Gersomvg schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:45:
Notes syncen lukt niet met iphone... Iedere keer als ik het aanzet op m'n macbook en het later weer bekijk, is het vinkje verdwenen. Bovendien kan ik het op m'n iPhone geeneens aanzetten, want dan moet ik een @me e-mailadres aanmaken..
Kak zeg.. die notities via icloud zag ik echt naar uit.
Als je de nieuwste versie download en installeert dan werkt deze (bij mij) weer.
Verwijderd
Werkt als een trein! Hartelijk bedankt!Chillco schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:50:
Voor de mensen die met een KPN Experiabox nu geen internet meer hebben via wifi:
Dit probleem hadden ik (en meerdere met mij) al met alle Developer Previews en de GM. Ik huiverde al voor alle KPN klanten die na release geen internet meer zouden hebben en nu lijkt dat nog te gebeuren ook.
Om het probleem 'op te lossen' de volgende instellingen in de router:
IEEE 802.11g only
Channel op 7 (Als deze maar niet op automatisch staat)
Enable WMM QoS (Uitgezet)
Dit zou uiteraard niet moeten hoeven maar ik heb op nog geen enkele andere manier internet kunnen krijgen. iOS6 schijnt exact hetzelfde te hebben.
Wat ik wel mis is het aantal uren dat ik nog kan doen met mn accu in de statusbar. Is dit op een of andere manier nog aan te zetten? kan alleen voor percentage kiezen.
.
Verwijderd
Vind ik ook zeer vervelend dat dit niet mogelijk is.AkroBatik schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 23:05:
Mountain Lion is super! Wifi is eindelijk weer snel online na open klappen van de macbook. Dit is in Lion nooit goed gegaan (SL wel) enne safari is helemaal top!.
Wat ik wel mis is het aantal uren dat ik nog kan doen met mn accu in de statusbar. Is dit op een of andere manier nog aan te zetten? kan alleen voor percentage kiezen.
Scherm problemen was opgelost na enkele reboots, hopelijk blijft het nu wel werken
Zie je nog wel als je de voeding loskoppelt en het submenu'tje opent..AkroBatik schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 23:05:
Mountain Lion is super! Wifi is eindelijk weer snel online na open klappen van de macbook. Dit is in Lion nooit goed gegaan (SL wel) enne safari is helemaal top!.
Direct na de update zal je machine trager aanvoelen, komt doordat Spotlight helemaal opnieuw gaat indexeren.
OS voelt "snappier" aan dan Lion, lijkt net of alles nét een beetje sneller en soepeler gaat.
Nog niet heel veel mee kunnen spelen, maar zag direct al een (voor mij) heel grote verbetering: iCal geeft weeknummers weer!!! (@Apple: nu ook nog even in iOS, graag!). En die Verder zien de graphics er net weer wat strakker uit, dock is mooi zo met een iets duidelijker voorrand, waar nu het lichte bolletje in brandt om aan te geven dat een app actief is.
Berichtencentrum lijkt mij wel een mooie toevoeging, maar aan de andere kant is het ook een doublure van Growl. Ben benieuwd of Apple in de toekomst nog meer services aan het Berichtencentrum gaat toevoegen, of dat er toch ruimte blijft voor Growl.
Oh, en X11.app zit er standaard niet meer in, is vervangen door ZQuartz. Mijn Wine-port van een aantal (niet cruciale) Windows-progjes zoals MP3Tag werken vooralsnog even niet. Hoop dat Wine goed met XQuartz gaat werken.
Groeten, Edwin
Ook als je gewoon op accu werkt, dan kan je dit zien in het menu. In Lion had ik het echter naast het batterijindicatie icoontje staan. Dat kan in ML niet. (or so it seems..)Gersomvg schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 23:08:
[...]
Zie je nog wel als je de voeding loskoppelt en het submenu'tje opent..
.
Nee klopt, maar je kan er op accu dus nog wel bij. Je moet er ook niet teveel op letten.. het is vooral handig om af en toe even te checken of je huidige programma's niet teveel slurpen..AkroBatik schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 23:10:
[...]
Ook als je gewoon op accu werkt, dan kan je dit zien in het menu. In Lion had ik het echter naast het batterijindicatie icoontje staan. Dat kan in ML niet. (or so it seems..)
Ja en dat gebeurt nog wel eens. Dankzij een of ander slecht gecode programma die zo nodig niet genoeg heeft aan de intel videokaart. Zoals firefox of (schandalig!!) de apple airport applicatie.Gersomvg schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 23:12:
[...]
Nee klopt, maar je kan er op accu dus nog wel bij. Je moet er ook niet teveel op letten.. het is vooral handig om af en toe even te checken of je huidige programma's niet teveel slurpen..
Edit: Die laatste lijkt gefixxed in ML
[ Voor 4% gewijzigd door AkroBatik op 25-07-2012 23:16 ]
.
Even zoeken op de VMWare faqLightStar schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:41:
Hmm leuke update enkel werkt mijn VmWare Fusion nu niet meer
http://blogs.vmware.com/t...-x-mountain-lion-faq.html
Welke versie draai je?
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Dit topic is gesloten.
![]()