Laat de ontwikkelaars maar meer aan de videocard drivers en opengl ondersteuning werken.RobbieB schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:22:
[...]
ík zit daar op te wachten en je hóeft het ook niet aan te zetten. Zelfde geldt voor launchpad, icloud en alle andere dingen die er sinds Lion ingezet zijn.
Haha, ik kreeg weer email van die medewerker bij Apple, ik gaf aan dat ik steeds met een 100 error zit.
Over de vraag wat er gebeurt als ML niet zou bevallen ik dan opnieuw lion moest kopen (Mailtje is verstuurd in de tijd dat Lion niet meer zichtbaar was) gaf hij aan een refund te doen op ML.
Dus nu ML binnen én een refund.
Over de vraag wat er gebeurt als ML niet zou bevallen ik dan opnieuw lion moest kopen (Mailtje is verstuurd in de tijd dat Lion niet meer zichtbaar was) gaf hij aan een refund te doen op ML.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Verwijderd
Wordt gekoppeld aan ID, gebruik je 2 ID's dan moet je hem dus twee keer aanschaffen. Daarom beter om één ID te grbuiken, want andere aanschafte apps kunnen ook op de andere machine gedownload worden.Nachtapotheker schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:23:
Hoe werkt het eigenlijk licentie technisch.. wij hebben in huis 2 macs die gekoppeld zijn met 2 verschillende apple id's. Moeten we nu voor allebei ML los aanschaffen? Of mag/kan het op meedere mac's geinstalleerd worden?
voor lion was een family pack.Nachtapotheker schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:23:
Hoe werkt het eigenlijk licentie technisch.. wij hebben in huis 2 macs die gekoppeld zijn met 2 verschillende apple id's. Moeten we nu voor allebei ML los aanschaffen? Of mag/kan het op meedere mac's geinstalleerd worden?
Maar je kunt het img gewoon op de andere mac zetten en installeren.
Haha, hier duurt het nog 1 dag en 11 uren
Snelle Mountain Lion
Everything Can Help!
Je mag het op 5Macs installeren. Dus gewoon inloggen met de Apple ID waarmee je ML gekocht hebtNachtapotheker schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:23:
Nope. Je mag het als consument op zoveel Macs installeren als waarop je Apple ID geautoriseerd is. Dus gewoon op al je thuiscomputers inloggen met je ID waar je ML mee hebt aangekocht en lekker installeren.PBP schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:26:
[...]
Je mag het op 5Macs installeren. Dus gewoon inloggen met de Apple ID waarmee je ML gekocht hebt
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Hij staat nu te installeren, ik her-download hem wel zodra deze goed geïnstalleerd is. Ook maar meteen even de demo versie van ASW downloaden :-)
Bij mij werkte dat destijds niet (Lion) dus gewoon gekocht. Ben op het moment ook Mountain Lion aan het downloaden, ben toch wel benieuwd.Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:23:
[...]
Je moet het serienummer ook meesturen, daaraan kunnen ze zien wanneer hij verkocht is.
En je Apple ID kan je als het goed is dus weer aan max 5 Macs hangenRobbieB schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:26:
[...]
Nope. Je mag het als consument op zoveel Macs installeren als waarop je Apple ID geautoriseerd is. Dus gewoon op al je thuiscomputers inloggen met je ID waar je ML mee hebt aangekocht en lekker installeren.
Dat maakt niet veel uit, de hele /System folder wordt toch overschreven.tiswat schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:27:
[...]
Bij mij werkte dat destijds niet (Lion) dus gewoon gekocht. Ben op het moment ook Mountain Lion aan het downloaden, ben toch wel benieuwd.Eerst ff testen en daarna een SSD kopen voor een verse installatie. Lijkt mij niet ideaal - Snow Leopard - Lion - Mountain Lion.
Nee hoor, je kunt op een onbeperkt aantal Macs inloggen met je AppleID als je maar zorgt dat je bij de andere uitlogt.PBP schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:28:
[...]
En je Apple ID kan je als het goed is dus weer aan max 5 Macs hangen, dus kan je het op 5 Macs installeren.
Laatst bij ons in de winkel updates van iMovie/iPhoto e.d. zitten draaien op 6 iMacs tegelijkertijd met dezelfde account.
[ Voor 35% gewijzigd door RobbieB op 25-07-2012 16:31 ]
ook nog niets ontvangen helaasVerwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:29:
Werkt bij iemand de Up-To-Date code al?
En dan heb je de installatie nog niet meegemaaktMichaelK1985 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:25:
Haha, hier duurt het nog 1 dag en 11 urenSnelle Mountain Lion
De upgrade is begonnen.
Hoe gaat dat op de Air als je een complete reinstall doet via WiFi? Pakt die automatisch Mountain?
Hoe gaat dat op de Air als je een complete reinstall doet via WiFi? Pakt die automatisch Mountain?
Verwijderd
argh ik zie de updtae nog in in de app store staankan iemand dat bevestigen??
Ik heb wel een code aangevraagt,maar helaas nog niets ontvangen,maar ik zie al dat er al een aantal zijn die een uur wachten,daar zit ik nog niet aan...
Ik heb wel een code aangevraagt,maar helaas nog niets ontvangen,maar ik zie al dat er al een aantal zijn die een uur wachten,daar zit ik nog niet aan...
vast wel. Anders probeer je het uit en deel je je bevindingenSaturnus schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:33:
De upgrade is begonnen.
Je neemt wel een dag vrij, maar 16€ is te veel van het goede?Toppe schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:24:
Haha, ik kreeg weer email van die medewerker bij Apple, ik gaf aan dat ik steeds met een 100 error zit.
Uurtje geleden aan gevraagd, had em binnen 10 minuten :-)Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:29:
Werkt bij iemand de Up-To-Date code al?
doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh
^^ super wakker....! ík vind hem leuk ;-)Smultie schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:37:
[...]
Je neemt wel een dag vrij, maar 16€ is te veel van het goede?
Op de 2012 Airs misschien, maar ik neem aan dat de 2011's nog steeds Lion installeren via de internet recovery. Anders zou je een gratis upgrade krijgenmatty___ schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:37:
[...]
vast wel. Anders probeer je het uit en deel je je bevindingen
Zo, en een klein half uurtje later staat ie er op en alles (de essentials) lijkt op het eerste oog goed en snappy te werkenMagic schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:10:
[...]
Inderdaad, nadat ik de mac opnieuw had gestart, en app store had gestart, kwam ie vanzelf al. ik hoop dat het bedrag niet 10x van mijn rekening is geschreven
edit:
90mbit/s download op een 100mbit lijn
Trim staat wel weer uit, even wachten op een fix
[ Voor 6% gewijzigd door Magic op 25-07-2012 16:43 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Niet op ingaan, lokt alleen maar rare reacties uit weet ik inmiddelsSmultie schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:37:
[...]
Je neemt wel een dag vrij, maar 16€ is te veel van het goede?
de 2011 airs krijgen ene gratis upgradeGekkePrutser schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:39:
[...]
Op de 2012 Airs misschien, maar ik neem aan dat de 2011's nog steeds Lion installeren via de internet recovery. Anders zou je een gratis upgrade krijgen
Inderdaad, daar moet dus sowieso een Apple ID tussen komen, maar ik kan mij niet meer herinneren dat ik dat ooit heb moeten invullen vooraf aan een herinstallatie.GekkePrutser schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:39:
[...]
Op de 2012 Airs misschien, maar ik neem aan dat de 2011's nog steeds Lion installeren via de internet recovery. Anders zou je een gratis upgrade krijgen
Tnx all, morgen maar eens ff kijken/upgraden
Verwijderd
Oke dus ML registreert je dus niet begrijp ik?Jpjedi schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:06:
[...]
Werkte voor mij gewoon met de DP versies en aangezien je ook apps kan installeren buiten de appstore om zal het geen issue zijn.
Maarrrrr Apple software producten kan je dan nu niet meer updaten.
Verwijderd
En wat verandert er dan?Jpjedi schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:44:
Hij installeert netjes over GM heen.
Denk dat support ( software updates ) dan blijvend is, en bij de GM, die er op een gegeven moment niet meer is.
Correct me if im wrong.
[ Voor 35% gewijzigd door Greatsword op 25-07-2012 16:48 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Nee GM is exact dezelfde build als final. Je krijgt dus gewoon updates. Ik heb hem wel netjes gekocht net. Mocht ik de recovery willen gebruiken heb je wel een Apple ID nodig met een gekochte ML.Destianto schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:47:
Denk dat support ( software updates ) dan blijvend is, en bij de GM, die er op een gegeven moment niet meer is.
Correct me if im wrong.
Als je die na 11 juni 2012 hebt weten te kopen.
na 11 juni 2012, en dat heb ik idd gedaanBosmonster schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:48:
[...]
Als je die na 1 juli 2012 hebt weten te kopen.
Ja maar dat is alleen als je hem sinds 12 Juni hebt gekocht. Niet alle 2011 modellen.
Edit: Sorry te laat, dit topic gaat SNEL!
[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 25-07-2012 16:50 ]
Een 2011 Air?JimmyJoness schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:49:
[...]
na 11 juni 2012, en dat heb ik idd gedaan
Enige die daaronder vallen zijn Refurbished modellen misschien en dat had je er dan wel even bij mogen zeggen ipv "de 2011 Air krijgt gratis update". ...
[ Voor 30% gewijzigd door Bosmonster op 25-07-2012 16:51 ]
we hadden het hier sowieso toch over de MacBooks die na 11 juni 2012 zijn gekocht?GekkePrutser schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:49:
[...]
Ja maar dat is alleen als je hem sinds 12 Juni hebt gekocht. Niet alle 2011 modellen.
Oh dat zou kunnen, ik dacht dat het ging over alle modellen die internet recovery hadden. Dit topic gaat zo snel, kan het amper bijhoudenJimmyJoness schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:50:
[...]
we hadden het hier sowieso toch over de MacBooks die na 11 juni 2012 zijn gekocht?
Nee je had het over de Air '11 in het algemeen, maar je bedoelde refurbished Air '11 gekocht na 11 juni 2012. Je vergat een paar eigenschappen die redelijk relevant zijnJimmyJoness schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:50:
[...]
we hadden het hier sowieso toch over de MacBooks die na 11 juni 2012 zijn gekocht?
[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 25-07-2012 16:53 ]
oké nee het was onderhand wel duidelijk dat je recht hebt op een upgrade na aankoop op 12 juni 2012, dacht ik tenminste.Bosmonster schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:51:
[...]
Nee je had het over de Air '11 in het algemeen.
maar even een rectificatie, ook de 2011 macbook airs die gekocht zijn na 11 juni 2012 komen in aanmerking voor de gratis upgrade!
nee ik bedoelde een nieuweBosmonster schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:51:
[...]
Nee je had het over de Air '11 in het algemeen, maar je bedoelde refurbished Air '11 gekocht na 11 juni 2012. Je vergat een paar eigenschappen die redelijk relevant zijn
Verwijderd
Aperture, Keynote, Pages, iPhoto, iMovie --> allemaal een ML update
... en Retina Support :-))))
Kon je die nog kopen na 11 juni dan?
En waarom zou je die willen kopen overigens als de nieuwe er ook is.. tenzij je 50% korting kreeg ofzo
Verwijderd
Toch maar de update gekocht, het wachten duurde mij te lang!
En anders kan de update ook niet worden gezet op mn macbook, dan had ik hem daarvoor alsnog moeten kopen... Downloaden gaat enorm snel met een simpele telfort-lijn!
Binnen in 20 minuten!
En anders kan de update ook niet worden gezet op mn macbook, dan had ik hem daarvoor alsnog moeten kopen... Downloaden gaat enorm snel met een simpele telfort-lijn!
Binnen in 20 minuten!
hier in 15 minuten binnen

Nikon, Fujifilm en Apple zooi
Ineens rustig hier, iedereen aan het installeren zeker
Installeren duurt al bijna een half uur volgens mij. Ging net ook weer ~ 30% terug en van 10 min resterend weer naar 18
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Jup. Zit nu vanaf m'n iPad rustig toe te kijken hoe de minuten minder worden. Toch altijd een beetje spannend.
sorry, kan het topic niet actief volgen helaas hier vanaf het werkt, ik zit nu op een GM ML is het nu slim om up te daten naar de final of niet?
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Hoe staat het inmiddels met de up-to-date programma? Mensen al een mailtje gehad? Ik neig bijna naar het formulier nog een keer invullen, maar dat komt puur door mijn ongeduld.
Dan nog even laten indexeren wat ook vrij lang kan duren. En dan pas gebruiken he
.
Mn MacBook stijgt altijd op als hij aan het indexeren is..
Verwijderd
Downloaden duurt bij mij echt een eeuwigheid. Tenzij mijn verschrikkelijke internetprovider (die van dat muziektheater bij de Amsterdam Arena) weer eens storing heeft, zoals zo vaak....
Geen SSD zeker?PBP schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:04:
Dan nog even laten indexeren wat ook vrij lang kan duren. En dan pas gebruiken he.
[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 25-07-2012 17:05 ]
Verwijderd
Niks meer vernomen van Apple, geven ook geen reacties op emails.RnB schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:04:
Hoe staat het inmiddels met de up-to-date programma? Mensen al een mailtje gehad? Ik neig bijna naar het formulier nog een keer invullen, maar dat komt puur door mijn ongeduld.
Dus ik wacht er niet meer op, maar heb besloten om hem zelf maar aan te schaffen.
Verwijderd
Heb m al voor de 2e keer ingevuld... geen effectRnB schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:04:
Het downloaden van iMovie, iPhoto ... updates duren langer dan het downloaden + installeren van ML in totaal

[ Voor 7% gewijzigd door MichelG op 25-07-2012 17:07 ]
Verwijderd
Ik heb het binnen maar mijn code werkt niet, deze is schijnbaar al eens gebruikt.RnB schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:04:
Sinds kort wel, zal zo is kijken of hij dan niet opstijgt. Met Lion en een HDD begon hij te blazen als een gek.
Verwijderd
Al eens gebruikt?Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:06:
[...]
Ik heb het binnen maar mijn code werkt niet, deze is schijnbaar al eens gebruikt.
Dat meen je niet?
*zie alle 100 posts hierboven ;)*
Final is byte voor byte gelijk aan de GM.spartacusNLD schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:04:
sorry, kan het topic niet actief volgen helaas hier vanaf het werkt, ik zit nu op een GM ML is het nu slim om up te daten naar de final of niet?
Right mouse, options, remove from dock. Werkt voor alle andere, behalve nu met reminder en notes.Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:20:
[quote]Ayrton schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:40::
[...]
Heb het issue op MBP en MBA, andere user accounts, snap niet waarom reminders en notes terug blijven keren in de dock. Snap er niks van.
[...]
Hoe gooi jji notes en reminders uit je dock dan? Prullenbak of sleep je ze in je desktop tot aan de "plop"?
The yellow helmet has gone now. All that remains are the tyre tracks on the asphalt. A void in our hearts and the memories...
Oké top, dan wacht ik nog even.
Desnoods tot morgen, zoveel haast heeft het nou ook weer niet. Vind het zonde om ML aan te schaffen als ik gewoon een gratis upgrade kan krijgen.
Desnoods tot morgen, zoveel haast heeft het nou ook weer niet. Vind het zonde om ML aan te schaffen als ik gewoon een gratis upgrade kan krijgen.
HOLY CRAP..
Safari is SNEL!
Installatie ging ook prima, nu ff wat updates draaien van iWork en Aperture
.
Safari is SNEL!
Installatie ging ook prima, nu ff wat updates draaien van iWork en Aperture
Hoe zijn de ervaringen met Mountain Lion icm Adobe CS4? Voorgaande versies had ik wat last van bugs in het begin die een overgang belemmerde. Waardoor ik standaard 3 maanden na de release pas overging naar de volgende versie van Mac OSX. Maar ik zie nu weinig klachten op Google..?
Als je bij iCal een maand verder ging kreeg je bij Lion altijd zo'n papier-omslag animatie. Die is verdwenen zo te zien
Verwijderd
Duuuurrrttttt lang zeg!! Downloaden van 4gb ging nog vrij vlot maar 32min om het te installeren gaat traag.
Precies het zelfde probleem. Applecare heeft geen oplossing.Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:06:
[...]
Ik heb het binnen maar mijn code werkt niet, deze is schijnbaar al eens gebruikt.
Ook een nieuw laadt balkje in safari!
Die is er enkel nog bij een swipe beweging, mooie verbetering, nu gaat het ten minste wat vooruitPBP schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:16:
Als je bij iCal een maand verder ging kreeg je bij Lion altijd zo'n papier-omslag animatie. Die is verdwenen zo te zien
Best grappig dat jullie Safari allemaal snel vinden, hebben jullie nog nooit van Chrome gehoord? Die gaat al jaren zo snel
[ Voor 16% gewijzigd door filenox op 25-07-2012 17:19 ]
Notificaties komen hier in elk geval niet door..:-(
Ja die kon je nog kopen. Ik kreeg 350€ korting. en over idioot verschillen meningen vaakBosmonster schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:55:
[...]
Kon je die nog kopen na 11 juni dan?
En waarom zou je die willen kopen overigens als de nieuwe er ook is.. tenzij je 50% korting kreeg ofzoDa's redelijk idioot.
Hier ook niet ..Toppe schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:22:
Notificaties van?Toppe schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:22:
Ik mag hem niet eens kopen...
Wij konden uw aankoop niet voltooien
Het productdistributiebestand kan niet worden gecontroleerd. Het is mogelijk beschadigd of is niet ondertekend.
27-inch, medio 2010
Processor 2,93 GHz Intel Core i7
Wij konden uw aankoop niet voltooien
Het productdistributiebestand kan niet worden gecontroleerd. Het is mogelijk beschadigd of is niet ondertekend.
27-inch, medio 2010
Processor 2,93 GHz Intel Core i7
[ Voor 13% gewijzigd door erikafoort op 25-07-2012 17:25 ]
Hier is hij nog aan het installeren op m'n Macbook en nog aan het downloaden op mn iMac, het installeren duurt gewoon langer dan het downloaden, heel frustrerend.
Ik vraag me af of dat allemaal goed gaat namelijk bij een upgrade-installatie.
Heb je je accounts ook ingesteld via het mooie accountsscherm? of werkt het vanaf je upgradeinstallatie.Toppe schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:23:
mailtjes ed
Ik vraag me af of dat allemaal goed gaat namelijk bij een upgrade-installatie.
[ Voor 48% gewijzigd door Hoite op 25-07-2012 17:25 ]
Lekker kort.
Hmm, iMessage berichten komen bij mij wel binnen. Mail gaat via Sparrow, dus die komt sowieso niet via berichtencentrum, maar ik zit er aan te denken om weer terug te gaan naar Mail.app, nadeel is alleen dat Gmail labels en archiveren zo ruk werkt in Mail.app..
Verwijderd
Nee hoor als je een andere maand en dag aanklikt linksonder zit die bladzijde animatie er nog gewoon in.filenox schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:19:
[...]
Die is er enkel nog bij een swipe beweging, mooie verbetering, nu gaat het ten minste wat vooruit
Best grappig dat jullie Safari allemaal snel vinden, hebben jullie nog nooit van Chrome gehoord? Die gaat al jaren zo snel
Ik heb een MBP (mid2010) waar ik Lion op draai (niet mijn eigen licentie). Ik heb nu wel ML gekocht in de appstore. De MBP is geleverd met snow leopard. Er zit een Samsung 830 SSD in m'n MBP.
Vraag: Is het beter om een verse install met snow leopard te doen en vervolgens ML erover heen te gooien, of maakt het niet uit en kan ik net zo goed vanuit m'n huidige systeem naar ML updaten?
Indien het beter is om een verse install snow leopard -> ML te doen, maakt het nog uit welke manier van formatteren ik gebruik?
Vraag: Is het beter om een verse install met snow leopard te doen en vervolgens ML erover heen te gooien, of maakt het niet uit en kan ik net zo goed vanuit m'n huidige systeem naar ML updaten?
Indien het beter is om een verse install snow leopard -> ML te doen, maakt het nog uit welke manier van formatteren ik gebruik?
Gewoon een clean install van ML doen, zie het nut niet in van eerst nog eens SL te gaan installeren.
Verwijderd
Werkt alleen met Apple Mail he....fyiToppe schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:23:
mailtjes ed
Gelukkig.
EndNote X4 werkt nog icm Word 2011.. phieuw, het enige waar ik bang voor was. Had wel een backup gemaakt in het geval niet zou werken (nu met m'n eindscriptie bezig), maar het is toch fijn dat het werkt
EndNote X4 werkt nog icm Word 2011.. phieuw, het enige waar ik bang voor was. Had wel een backup gemaakt in het geval niet zou werken (nu met m'n eindscriptie bezig), maar het is toch fijn dat het werkt
Mijn macbook pro 2.8 C2D is dringend aan een nieuwe software update toe :
Ik heb ooit de DVDburner door een SSD vervangen maar sinds een paar maanden is het moederbord niet goed meer waardoor hij de originele HDD niet meer ziet (enkel nog die SSD). Een technicus heeft dat bevestigd.
Ik ervaar enorm veel rare issues nu, de finder crasht behoorlijk vaak, de instellingen worden vaak vergeten, en hij wordt erg heet (activiteitenweergave meldt niets vreemds) oh, en de audio-uit doet het plotseling niet meer. En elke keer dat ik opstart zie ik de firmware balk in het grijze scherm.
Is het zinvol om deze toch erg fijne MBP te upgraden naar mountain lion? Zou dat de opstartproblemen en crashes verhelpen? (ik krijg morgen een retina MBP vn het werk, maar goed, deze c2d is nog snel en mooi, en zou ik graag aan mijn familie geven.
Ik heb ooit de DVDburner door een SSD vervangen maar sinds een paar maanden is het moederbord niet goed meer waardoor hij de originele HDD niet meer ziet (enkel nog die SSD). Een technicus heeft dat bevestigd.
Ik ervaar enorm veel rare issues nu, de finder crasht behoorlijk vaak, de instellingen worden vaak vergeten, en hij wordt erg heet (activiteitenweergave meldt niets vreemds) oh, en de audio-uit doet het plotseling niet meer. En elke keer dat ik opstart zie ik de firmware balk in het grijze scherm.
Is het zinvol om deze toch erg fijne MBP te upgraden naar mountain lion? Zou dat de opstartproblemen en crashes verhelpen? (ik krijg morgen een retina MBP vn het werk, maar goed, deze c2d is nog snel en mooi, en zou ik graag aan mijn familie geven.
ICT & Reizen
Verwijderd
Misschien een open deur voor sommigen, maar als je de .dmg uit de install package sloopt kun je deze ook gewoon installeren als Parallels VM. Misschien leuk om even te testen voordat je hem daadwerkelijk installeert
ok, maar wat is het voordeel van een clean instal t.o.v. updaten? kheb m'n systeem net flex ingericht
Enkel door te proberen zal je het echt zeker wetenPZOOO schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:28:
Mijn macbook pro 2.8 C2D is dringend aan een nieuwe software update toe :
Sommige zijn dat die dan stabieler werkt maar daar zijn nog geen "bewijzen" voor gevondenpizzle schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:28:
ok, maar wat is het voordeel van een clean instal t.o.v. updaten? kheb m'n systeem net flex ingericht
Hier zijn de meningen over verdeeld, ikzelf hanteer altijd: updaten... heb ik daarna rare problemen of loopt de boel niet naar mijn zin kan ik altijd nog een verse installatie doenpizzle schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:28:
Wat zou je dan nog moeten testen?Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:28:
Misschien een open deur voor sommigen, maar als je de .dmg uit de install package sloopt kun je deze ook gewoon installeren als Parallels VM. Misschien leuk om even te testen voordat je hem daadwerkelijk installeert
Het is overigens wel gek om het spotlight popup menu niet helemaal aan de rechterkant te zien
Verwijderd
Als jij Lion op je HD hebt staan en je zet er ML overheen via upgrade dan krijg je toch in het geval van recovery Lion weer terug ipv ML?Yoshi1983 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:30:
[...]
Hier zijn de meningen over verdeeld, ikzelf hanteer altijd: updaten... heb ik daarna rare problemen of loopt de boel niet naar mijn zin kan ik altijd nog een verse installatie doen
#dtv
Verwijderd
In mijn geval een aantal Homebrew brews en de developmentversie van SWI-Prologfilenox schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:30:
[...]
Wat zou je dan nog moeten testen?Het merendeel van de programma's werkt gewoon hoor (met uitzondering van Parallels in het begin maar dat is ook opgelost)
Nee. De ML installer vervangt ook de recovery partitie.Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:31:
[...]
Als jij Lion op je HD hebt staan en je zet er ML overheen via upgrade dan krijg je toch in het geval van recovery Lion weer terug ipv ML?
#dtv
Launching containers into space
Dit topic is gesloten.