EDIT:
Ik vind die wild surge prachtig dat de enemy geplet wordt onder een koe.
[ Voor 35% gewijzigd door MazeMouse op 02-12-2012 17:38 ]
sudo apt-get rekt
De "Cowled Wizards" (een "cowl" is een mantel met een kap) werden door veel nieuwelingen misbegrepen als "Cow-led Wizards" (tovenaars die door koeien worden geleid).
Een onbedoelde gate was in BG2 vaak al een probleem, maar hier is het helemaal funest. Als dat buiten was gebeurd waren er waarschijnlijk wat quest nooit tot een einde gekomen (ook al had je het overleefd)
Stadia was beter....
Anoniem: 468960
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Verder vind ik de meeste nieuwe items goed in balans. Nu nog tijd hebben om te spelen.
Stadia was beter....
Stadia was beter....
Stadia was beter....

Tijd om een character te rollen!
Nu twijfel welke char, denk dat ik voor een Archer-like type ga
Alleen dan heb ik dus twee 'Imoen''s
[ Voor 73% gewijzigd door Ryur op 07-12-2012 10:18 ]
Wat Woutoud zegt. In BG is iedereen een archer, want dat is gewoon het effectiefst en veiligst (behalve dan misschien ééntje als tank met de beste armor en zo laag mogelijke AC). Een Archer (Ranger kit) met een longbow is trouwens een echte powerhouse in BG. En daar kan geen Imoen tegenop.GoTCoast schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:18:
Nu twijfel welke char, denk dat ik voor een Archer-like type ga
Alleen dan heb ik dus twee 'Imoen''s
Wss gewenning, maar toch, ben er niet over te spreken.
Tja - in BG1 is en blijft Charisma een dump-stat. Die score was in al mijn BG characters 3...Katsunami schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:38:
Een übermensch, maar wel lelijk en zonder gezond verstand
[ Voor 8% gewijzigd door Flozem op 07-12-2012 20:13 ]
Al komt daar hopelijk nog wel een automatische oplossing voor.
Ja, de experience wordt verdeeld over je party. Daarom is solo ook zo goed te doenD-rez schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:24:
Krijg je eigenlijk meer ervaring bij een kleinere groep?
Dat heeft me al een aantal keer gedwongen te reloaden...
Als je een melee-weapon in een van je slots hebt zitten en die pauze-instelling staat uit, dan schakelt het character op dat wapen over, en loopt het richting de vijand waarop eerst werd geschoten. (En ja, je vuisten zijn ook een melee-weapon.)
In elk geval, zo werkt de originele BG op de PC...
Kijk dus eens in de instellingen.
Tevens: Zet de Party-AI uit, zodat je character niet opeens plotseling onverhoopt achter vijanden gaat aanrennen of vanzelf overschakelt op een ander wapen, of een andere vijand uitkiest om op te schieten.
[ Voor 20% gewijzigd door Katsunami op 08-12-2012 22:35 ]
Ik speel trouwens op de iPad mini en dat gaat echt perfect. Het enige lastige is om soms ergens binnen/buiten te komen. Het exacte punt om te klikken is soms moeilijk te bepalen. Items oprapen en targeten heb ik geen moeite mee. Gewoon altijd net iets onder je target mikken.
Ik speel nu met een elven fighter/mage/thief. Ik kwam er alleen gisteren achter dat ik maximaal level 6/6/7(of8) kan worden. Dus maximaal level 3 spells.. Dat is wel balen, en het nadeel van een driemaal multiclass. Maar alsnog erg overpowered. Als ik wat meer spells heb, kan ik hem steeds meer gaan gebruiken als een arcane buffed stealth fighter. Nu op level 1/1/1 (xp gaat zoooo langzaam in het begin) blijft hij lekker achteraan ranged support te zijn.
Een Kensai mag geen armor dragen, net als een Mage, maar hij is een superzwaardvechter.
Dát was pas overpowered in BG2. Hoe een dergelijk Character op de lage levels in BG1 is: geen idee. Waarschijnlijk lange tijd onbruikbaar
Smiling as the shit comes down...
Algernon's cloak geeft je +2 charisma, niet 18 charisma (en unlimited charm!Orfu schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:00:
Voor de mensen die hun charisma op 18 zetten bij character creation.. In Feldpost's Inn in Beregost kun je op de eerste verdieping Algernon pickpocketen voor z'n cloak, die je charisma op 18 zet.
- Ring of Wizardry, voor extra spells: onder een denneboom, in een gaatje op de grond, rechts naast de poort van de Friendly Arm Inn. Je moet pixelprecies zijn.
- Ankegh armor aan de linkerkant van een veld; in Beregost of Nashkell. Vergeten.
(In elk geval, in de oude BG...)
Om te zien welke spell er achter een pictogram zit, moet je hoveren. Hoe je dat op de iPad doet, geen idee.
[ Voor 14% gewijzigd door Katsunami op 09-12-2012 18:59 ]
Niet aanklikken met je vinger maar je vinger er iets langer ophouden. Als je dan loslaat krijg je de info. Weet nog steeds niet hoe je moet unstackenPanthera schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:41:
Op de iPad krijg ik het niet voor elkaar om te zien wat de spells achter de icoontjes zijn (en wat ze dus doen.). Weet iemand hoe dat werkt?
Ik zie hem liggen maar krijg hem op de ipad met geen mogelijkheid opgepaktKatsunami schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:25:
Als we toch tips aan het geven zijn:
- Ring of Wizardry, voor extra speels: onder een denneboom, in een gaatje op de grond, rechts naast de poort van de Friendly Arm Inn.
Nashkel, inderdaad in een veld aan de linkerkant van de map. Zit ook een parel bij.Katsunami schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:25:
- Ankegh armor aan de linkerkant van een veld; in Beregost of Nashkell. Vergeten.
Snel dubbel tikken.gnauw schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:31:
Hoe kun je op de ipad unstacken, weet dat dat op de PC gaat met shift-click
Dit kan alleen in je spellbook en alleen als alle slots zijn ingevuld. Even ingedrukt houden en loslaten. Bij special abilities werkt dit niet, maar dit kan op de pc ook niet.Panthera schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:41:
Op de iPad krijg ik het niet voor elkaar om te zien wat de spells achter de icoontjes zijn (en wat ze dus doen.). Weet iemand hoe dat werkt?
Tip voor de iPad. Dit werkt ook uitstekend bij deuren die moeilijk te targeten zijn. Selecteer de hele party en pauzeer. Tik dan net zo lang ongeveer waar je moet zijn tot je maar 1 targeting rondje ziet. Dan weet je zeker dat je het item hebt of je de doorgang te pakken hebt.gnauw schreef op zondag 09 december 2012 @ 17:25:
[...]
Ik zie hem liggen maar krijg hem op de ipad met geen mogelijkheid opgepakt
Nog 2. De map onder friendly arms in, links bovenin, een gat in een steen. Ring of protection +1.Katsunami schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:25:
- Ring of Wizardry, voor extra spells: onder een denneboom, in een gaatje op de grond, rechts naast de poort van de Friendly Arm Inn. Je moet pixelprecies zijn.
Om te zien welke spell er achter een pictogram zit, moet je hoveren. Hoe je dat op de iPad doet, geen idee.
Naskel mines, helemaal links bovenin, in een gat in de dode boom. Wand of frost.
[ Voor 24% gewijzigd door voxxel op 09-12-2012 21:49 ]
Inmiddels trouwens net klaar met de nashkel mines. Gaat erg makkelijk allemaal. Sleep is echt te goed en doom + blind op sterke vijanden werkt ook perfect.
De iPad versie speelt echt heerlijk weg. Ok, de besturing op de pc wint het makkelijk. Maar dat ik BG nu overal kan spelen, maakt dit voor mij echt de beste versie ooit. Alle lastige dingen qua besturing ben ik nu aan gewend of daar heb ik goede workarounds voor.
De enige storende bug tot nu toe is dat er af en toe enorme zwarte blokken op het scherm verschijnen. Die krijg ik alleen weg door af te sluiten en opnieuw te laden. Oja, op Boo drukken geeft een instant crash.
[ Voor 96% gewijzigd door voxxel op 09-12-2012 22:54 ]
Wow. Meestal haal ik eerst de meeste characters op, en doe ik zoveel tussenliggende stukken dat ik vaak al level 4 ben als ik die mines in ga
Krijg de ring echt niet te pakken, geen idee wat ik anders zou moeten doenvoxxel schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:46:
Tip voor de iPad. Dit werkt ook uitstekend bij deuren die moeilijk te targeten zijn. Selecteer de hele party en pauzeer. Tik dan net zo lang ongeveer waar je moet zijn tot je maar 1 targeting rondje ziet. Dan weet je zeker dat je het item hebt.
/edit: toch gelukt, gewoon lang vingeren
[ Voor 6% gewijzigd door richards3 op 09-12-2012 23:31 ]
Ik ga altijd vrij snel naar de mijnen en ga daarna pas alle omliggende gebieden doen. Ik doe wel elke area die ik binnenkom volledig. Mijn groep bestaat uit Khalid, Jaheira, Imoen, Minsc en Neera. Onder weg heb ik wel wat tijdelijke party members gehad, maar dit blijft tot het eind de party.Katsunami schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:04:
Ben je al door de Nashkel mines heen?!
Wow. Meestal haal ik eerst de meeste characters op, en doe ik zoveel tussenliggende stukken dat ik vaak al level 4 ben als ik die mines in ga
De 2e playthrough ga ik een keer heel anders aanpakken, maar dat zie ik dan wel.
Wat ik me altijd afvraag is, hoe andere mensen dat doen. Indien mogelijk (dus niet als het een dungeon is) doorloop ik een gebied echt methodisch. Ik blijf aan de rand, en ga dan helemaal rond, tot ik weer bij het beginpunt ben, en dan herhaal ik dit weer aan de binnenkant, net op het randje van het zichbare gebied, net zolang tot ik in het midden uitkom.voxxel schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:40:
Ik ga altijd vrij snel naar de mijnen en ga daarna pas alle omliggende gebieden doen. Ik doe wel elke area die ik binnenkom volledig.
Eigenlijk kan ik zeggen dat ik op deze manier echt zelden dingen in BG heb gemist, behalve dan de "deze moet je echt weten"-items, zoals die Ring of Wizardry onder de boom in het veld van de FAI. Die kun je niet zien liggen, of die éne zwarte pixel onder die boom moet je als "heel vreemd" voorkomen.
Ik denk dan ook dat dit soort items zijn ontdekt via de area-editors van TeamBG destijds, en niet door het spelen van het spel zelf, of het moet echt toeval zijn. (Die ring zat er zelfs niet in, in de originele BG. Toen met TOTSC opeens wel, later na een patch niet meer, en met de final patch van TOTSC wel weer; of iets in die richting.)
Damn. Ik krijg weer zin om dit spel te spelen, maar ik heb nog een hele muziekbibliotheek te herbouwen in FLAC (lang leve 10 jaar ouwe MP3's, en herrippen van je CD's), veel bladmuziek te maken, en nog veel boeken te lezen. En oh ja... ik heb nog een tot 80% uitgespeelde Icewind Dalve op mijn HDD staan. Zoals zo vaak ben ik weer daarvan afgeleid.
[ Voor 12% gewijzigd door Katsunami op 09-12-2012 23:57 ]
BG2 doet dat veel beter. Elk gebied heeft wel een bepaald nut en huizen zijn meestal alleen begaanbaar als er iets te doen is.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die items alweer vergeten was, maar door gewoon continue op de tab knop op mijn ipad te rammen had ik ze allemaal al gevonden, behalve de diamand (toch?) in een boom op die kaart waar Gorion dood gaat. Vinden is het probleem niet op mijn ipad, het oppakken wel.... Wat een hel is dat... Het scheelt iets als je maximaal inzoomed, maar ik ben vaak heel lang bezig om loot op te pakken (of kisten te openen, of door deuren te lopen). De controls zijn echt heel slecht geport naar de ipad...Katsunami schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:56:
[...]
Ik denk dan ook dat dit soort items zijn ontdekt via de area-editors van TeamBG destijds, en niet door het spelen van het spel zelf, of het moet echt toeval zijn. (Die ring zat er zelfs niet in, in de originele BG. Toen met TOTSC opeens wel, later na een patch niet meer, en met de final patch van TOTSC wel weer; of iets in die richting.)
Toch is dat ook voor mij een euvel aan vele RPG's. Ik moet en zal alles zien en vinden. Ik merk zelfs dat na een keer spelen ik bij de tweede keer vaak een walkthrough zoek om zeker te zijn dat ik alles zie..voxxel schreef op maandag 10 december 2012 @ 07:04:
Ik doe het precies hetzelfde. Eerst een rondje om de rand en daarna steeds meer naar het midden cirkelen. Eigenlijk slaat het RP-wise nergens op, waarom zou je afwijken van het pad. Net als veel omliggende gebieden. Bij heel veel heb je echt geen reden om er te komen, toch kom je er en decimeer je de monster populatie. Of waarom zou je alle huizen in een dorp binnengaan? Dat kan je ook niet echt goedpraten
BG2 doet dat veel beter. Elk gebied heeft wel een bepaald nut en huizen zijn meestal alleen begaanbaar als er iets te doen is.
(Ik ging btw eigenlijk wachten met de aanschaf tot ie op android kwam, maar ik kon me niet inhouden)
Lucky you. De originele BG had geen Tab loot highlightCoca-Cola schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:57:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die items alweer vergeten was, maar door gewoon continue op de tab knop op mijn ipad te rammen had ik ze allemaal al gevonden, behalve de diamand (toch?) in een boom op die kaart waar Gorion dood gaat. Vinden is het probleem niet op mijn ipad, het oppakken wel.... Wat een hel is dat... Het scheelt iets als je maximaal inzoomed, maar ik ben vaak heel lang bezig om loot op te pakken (of kisten te openen, of door deuren te lopen). De controls zijn echt heel slecht geport naar de ipad...
Dat de controls op een tablet brak zijn tegenover de pc had ik je ook kunnen vertellen. Heb ik ongetwijfeld al tig keer voorspeld
Tja, ik denk eigenlijk dat het met wat kleine wijzigingen prima te doen is.Katsunami schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:41:
[...]
Lucky you. De originele BG had geen Tab loot highlight
Dat de controls op een tablet brak zijn tegenover de pc had ik je ook kunnen vertellen. Heb ik ongetwijfeld al tig keer voorspeldZodra je iets actiefs moet gaan doen op een tablet wordt het gewoon ergerlijk.
- Ze zouden gewoon iets intelligenter met interactieve elementen om moeten gaan (dus als je in de buurt klikt, hij met een marge van wat pixels, nog steeds 'raak' klikt)
- Option om de 'tab' knop aan/uit te zetten (permanent)
- Roteren implementeren (geen idee waarom ze dat niet meteen gedaan hebben...) zodat je je party ook kan roteren tijdens het lopen
Gewoon regelmatig op die tab knop drukken. Alleen bij hele kleine items zoom ik ff in.
Echt verslavend trouwens weer om dit te spelen. Gaat weer veel tijd in zitten
(Roteren van je party formatie zou overigens wel handig zijn)
[ Voor 9% gewijzigd door GibMaster op 11-12-2012 14:51 ]
Het spelen gaat een stuk fijner met een wacom bamboo in de hand...
We've just added smart radius to the iPad version in testing. It basically scans the immediate area you touched for enemies, objects, doors, area transitions and if something falls within the radius it chooses the nearest. This makes picking up daggers and clicking to enter buildings a whole lot easier.
-Trent
Dat is wel echt fantastisch nieuws want hoe vaak ik al niet heb gehad dat mn character iets moet oppakken maar er naartoe loopt en dom zit te kieken....
Ik hoop dat het snel door de testfase gaat. Dat ze dit zelf ook niet gemerkt hebben zeg...
Anoniem: 468960
Haha, bestaat die bug nog steeds, ik had daar bij vBG ook altijd last van. Momenteel ben ik nog niet zo ver, ben net in de FAI....Anoniem: 468960 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:36:
Pff zitten nog wel wat bugs in ook. Quest om Ankheg's te killen in the Fishing Village wil maar niet finishen en nu spawnen ze echt overal. Leuke exp, maar die beesten doen zoveel damage : <
Ik vind het wel allemaal verbeterd tot nu toe maar heb gewoon te weinig tijd.
Stadia was beter....
De originele BG2 ook niet. Dat is pas geïntroduceerd bij ToB. Ik mis het nog steeds iedere keer dat ik IWD2 opstart.Katsunami schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:41:
Lucky you. De originele BG had geen Tab loot highlight
Ben de bug eigenlijk nooit tegengekomen, maar ik heb dan ook de originele BG nooit ongemodificeerd gespeeld (alleen met Tutu).artificial_sun schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:10:
Haha, bestaat die bug nog steeds, ik had daar bij vBG ook altijd last van. Momenteel ben ik nog niet zo ver, ben net in de FAI....
Denk er wel aan dat je die Ankheg armor pas pakt nadát je deze zelf hebt gemaakt! Dit kun je later in het spel doen. Als je namelijk eerst de armor uit het veld pakt, dan kun je namelijk de set niet meer maken! Je kunt namelijk maar 1 set maken bij die kerel. Maar je kunt daarna nog wel de set uit het veld pakken en dan heb je er 2Katsunami schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:25:
(Dat is trouwens een beperking van Baldur's Gate, dat je bepaalde dingen zoals magical protections niet kunt stacken, want normaal kan dat in AD&D wel gewoon.)
[ Voor 9% gewijzigd door Katsunami op 24-12-2012 00:06 ]
"Vroeger" werd aangenomen dat die combinaties niet mogelijk waren om te zorgen dat het spel niet ongebalanceerd raakte. Als je een Full Plate +1 en Shield +2, een Amulet of Protection +2 en 2x Ring of Protection +2 kunt combineren met een character dat een Dex heeft van 18, dan word je AC wel superlaag. Je bent dan volgens mij onverslaanbaar voor welk melee-character dan ook.
Gooi er met een wizard en/of cleric nog wat Haste, Protection from Evil en Protection Against X overheen, en je bent onverslaanbaar voor alles en iedereen.
[ Voor 7% gewijzigd door Katsunami op 24-12-2012 00:08 ]
In principe valt het met de balancing issues dus nog wel mee, al is het ankheg armor nu wel een van de betere armors in het spel geworden en kun je het praktisch aan het begin van de game gratis ophalen.
Dit is niet meer het geval; althans ik heb er twee, terwijl ik de Ankheg armor eerst heb opgepaktNyarlathotep schreef op zondag 23 december 2012 @ 23:01:
[...]
Denk er wel aan dat je die Ankheg armor pas pakt nadát je deze zelf hebt gemaakt! Dit kun je later in het spel doen. Als je namelijk eerst de armor uit het veld pakt, dan kun je namelijk de set niet meer maken! Je kunt namelijk maar 1 set maken bij die kerel. Maar je kunt daarna nog wel de set uit het veld pakken en dan heb je er 2
In AD&D zijn heel veel magical protections juist niet stackbaar. Je kan bijvoorbeeld niet meerdere items ".. of protection +X" dragen.Katsunami schreef op zondag 23 december 2012 @ 23:35:
Dat klopt. Jammer genoeg heb je niet zo heel veel aan het Ankheg Armor. Het is, als ik het me goed herinner, hetzelfde als een Full Plate, maar dan lichter, en het is magisch. Iets ind e richting van Plate +1 dus. Als je een sterke fighter hebt, dan is een full plate handiger, omdat je die nog met +1 of +2 protections kunt combineren, en de Ankheg Armor niet.
(Dat is trouwens een beperking van Baldur's Gate, dat je bepaalde dingen zoals magical protections niet kunt stacken, want normaal kan dat in AD&D wel gewoon.)
Ik heb BG:EE inmiddels al bijna 2 weken niet meer gespeeld. Ik wil heel graag verder, maar ik wacht echt op de volgende patch op de ipad. De patch waardoor encounters gefixed zijn. Zonder de patch kom je te weinig monsters tegen. Helaas is de appstore nu even "frozen" tot na de feestdagen, dus de goedkeuring van de patch ligt stil.
Sowieso zijn er een stuk minder monsters in de BG:EE edition dan in de normale BG versie. Ze schijnen een heleboel 'vaste' monsters te hebben vervangen door scripted spawns, maar die werken nu niet (ook niet op de hoogste moeilijkheid...), Ik was net in Cloakwood en in die spinnen dungeon zaten maar een spin of 5 en in de Wyvern cave maar 2 wyverns... Ik vond het spel al zo makelijk, maar nu weet ik dus waarom. Helaas is de patch inderdaad niet optijd ingedient en dus dit jaar niet meer beschikbaar...voxxel schreef op maandag 24 december 2012 @ 08:54:
[...]
In AD&D zijn heel veel magical protections juist niet stackbaar. Je kan bijvoorbeeld niet meerdere items ".. of protection +X" dragen.
Ik heb BG:EE inmiddels al bijna 2 weken niet meer gespeeld. Ik wil heel graag verder, maar ik wacht echt op de volgende patch op de ipad. De patch waardoor encounters gefixed zijn. Zonder de patch kom je te weinig monsters tegen. Helaas is de appstore nu even "frozen" tot na de feestdagen, dus de goedkeuring van de patch ligt stil.
Weet je dat zeker? Vroeger was dat volgens mj bij onze DM geen probleem, en die ging toch wel prat op het kennen van de regels. Al zou je wel gelijk kunnen hebben en laat mijn geheugen me hier in de steek. Mijn laatste tabletop (A)D&D nerd-dagen zijn ondertussen al ruim 10 jaar geleden. Van 3.5E en 4E weet ik zelfs helemaal niks meer afvoxxel schreef op maandag 24 december 2012 @ 08:54:
In AD&D zijn heel veel magical protections juist niet stackbaar. Je kan bijvoorbeeld niet meerdere items ".. of protection +X" dragen.
Nu maak je me aan het twijfelenKatsunami schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:42:
[...]
Weet je dat zeker? Vroeger was dat volgens mj bij onze DM geen probleem, en die ging toch wel prat op het kennen van de regels. Al zou je wel gelijk kunnen hebben en laat mijn geheugen me hier in de steek. Mijn laatste tabletop (A)D&D nerd-dagen zijn ondertussen al ruim 10 jaar geleden. Van 3.5E en 4E weet ik zelfs helemaal niks meer af
3 en 3.5 hebben we overgeslagen en bij 4E ben ik afgehaakt.
[ Voor 4% gewijzigd door voxxel op 24-12-2012 10:45 ]
Het slechte nieuws is wel dat je genaaid wordt door de $=€-conversie van Steam
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Oh my gawd!anandus schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:21:
Goed nieuws, BGEE is nu ook te krijgen op Steam
Het slechte nieuws is wel dat je genaaid wordt door de $=€-conversie van Steam![]()
Nu nog ff wachten op de volgende Steam-sale, dan kan ik deze meenemen als ik klaar ben met mijn games van de vorige sale
Goed nieuws iig!
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
Haha, dat zijn toch de vaagste memories bij een spel eigenlijk he, maar wel iets heel levendigs bij Baldur's gate. Kan me ook nog die momenten herinneren waar ik pixels zat te speuren voor item, net voor dat spinnenweb ergens geloof ik >.<. En dan de volgende keer was ik ze kwijt, want dan weet je nog waar ongeveer maar niet precies ... agghhhKatsunami schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:25:
Mogelijk is de hele D&D Anthology zometeen op Steam, net als op Gamersgate. Dat is BG1&2, Icewind Dale 1&2, Planescape Torment, en T emple of Elemental Evil. Er zijn al game hubs voor blijkbaar.Ryceck schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:15:
[...]
Oh my gawd!
Nu nog ff wachten op de volgende Steam-sale, dan kan ik deze meenemen als ik klaar ben met mijn games van de vorige sale
Goed nieuws iig!
[ Voor 26% gewijzigd door Pheace op 17-01-2013 19:33 ]
Weh... als ik nu BG1, een van de andere Infinity Engine spellen, Neverwinter Nights, of Dragon Age speel, dan heb ik het gevoel dat ik "thuis" ben wat betreft gamen. Het is zo erg dat ik in sommige andere spellen instinctief op de spatiebalk timmer om te pauseren (wat dan dus niet werkt), of plotseling met mijn muis naar linksboven schiet om een scherm zoals Inventory te verlaten, in een spel met een compleet andere GUI.Pheace schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:32:
Haha, dat zijn toch de vaagste memories bij een spel eigenlijk he, maar wel iets heel levendigs bij Baldur's gate. Kan me ook nog die momenten herinneren waar ik pixels zat te speuren voor item, net voor dat spinnenweb ergens geloof ik >.<. En dan de volgende keer was ik ze kwijt, want dan weet je nog waar ongeveer maar niet precies ... agghhh
Dat krijg je als je dit spel al 15 jaar speelt...
Nu maar wachten of BeamDog het verstand heeft om het ook beschikbaar te maken op GoG.com.
Ik vraag me altijd af: Vroeger was de website van BG "www.baldurs.com", omdat iemand anders "www.baldursgate.com" en "www.baldurs-gate.com" al had geregistreerd. Wat zou er zijn gebeurd als ik *zelf* "www.baldursgate.com" had geregistreerd, toen ik een jaar of 5 geleden erover dacht om een AD&D retro-games website op te zetten? Misschien had ik tientallen miljoenen uit dat adres kunnen slaan.
Of niet natuurlijk

[ Voor 18% gewijzigd door Katsunami op 17-01-2013 20:03 ]
Atari heeft dat geregeld zonder dat Beamdog er iets vanaf wist.
Atari verdient nu per spel meer eraan dan dat Beamdog doet.
- Het update mechanisme loopt niet gelijk met die van steam, dus grote kans dat de steam versie erg achter loopt met updates.
- Bij beamdog zijn ze van plan om alle saves crossplatform te maken, dit gaat dus ook niet werken op steam.
Dus er zitten best wat haken en ogen aan...
Is dat niet Beamdog's eigen schuld?Remy!!!! schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:31:
Het is trouwens wel erg vreemd gegaan met BG:EE op steam.
Atari heeft dat geregeld zonder dat Beamdog er iets vanaf wist.
Atari verdient nu per spel meer eraan dan dat Beamdog doet.
Zij wilde het toch perse op hun eigen underground distributiekanaal doen?
Ik weet in ieder geval van aardig wat mensen die BGEE sowieso niet echt van plan waren om te kopen omdat het op Beamdog uitkwam, maar nu opeens wel overwegen om het te kopen omdat het op Steam te krijgen is.
Zoals ondergetekende
Dus wat dat betreft kan ik de strategie van Atari prima volgen
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik heb wel diverse berichten gelezen dat ze het aan het onderzoeken waren, omdat ze de boel qua updates en saves niet gelijk konden krijgen met hun wensen.
PhillipDaigle Posts: 403
July 2012
BG:EE will be available through the Beamdog client, and also independently of the Beamdog client. Regarding its availability on Steam, the game is temporarily exclusive to Beamdog.
July 2012
BG:EE will be available through the Beamdog client, and also independently of the Beamdog client. Regarding its availability on Steam, the game is temporarily exclusive to Beamdog.
July 2012
GOG is in the same boat as Steam. We can't make any comments regarding availability there in the future, but BG:EE is temporarily exclusive to Beamdog.
Aosaw Posts: 3,061
August 2012
More specifically, it's not coming on Steam "right now". No one has said that they will never release it on Steam ever; it's just a matter of when.
Of je gaat even naar GoG, daar staan ze allemaal ook al op. Vorig jaar een keer in een aanbieding samen met nog wat andere spellen (NWN diamond edition, bv) alles ook op GoG gekocht.Pheace schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:32:
Mogelijk is de hele D&D Anthology zometeen op Steam, net als op Gamersgate. Dat is BG1&2, Icewind Dale 1&2, Planescape Torment, en T emple of Elemental Evil. Er zijn al game hubs voor blijkbaar.
Ik bedoel de Mac App Store. En daar staat ie nog niet in nie de laatste keer dat ik keek. Ik ga toch even checken nu.Mr_Knight schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:59:
Hij zit toch al in de appstore? Ik heb hem al op de ipad in ieder geval.
/edit jullie hebben het over deze, voor de iPad: https://itunes.apple.com/...-edition/id515114051?mt=8
In de Mac App Store staat ie nog niet: https://itunes.apple.com/...el/id12214?mt=12&letter=B
ff opletten jongens
[ Voor 31% gewijzigd door page404 op 21-01-2013 13:56 ]
Het zou kunnen zijn dat als het spel eenmaal voor de Mac uitkomt, dat hij dan ook op de Mac te spelen is met SteamPlay. Maar geen idee... Als je het nu wilt spelen, koop het dan nu, als je wilt wachten, koop het dan voor de Macpage404 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:37:
[...]
Ik bedoel de Mac App Store. En daar staat ie nog niet in nie de laatste keer dat ik keek. Ik ga toch even checken nu.
/edit jullie hebben het over deze, voor de iPad: https://itunes.apple.com/...-edition/id515114051?mt=8
In de Mac App Store staat ie nog niet: https://itunes.apple.com/...el/id12214?mt=12&letter=B
ff opletten jongens
Edit: Het is een half-orc F/C geworden. Btw ze hebben met deze patch toegevoegd dat alle stat rolls automatisch bij elkaar worden opgeteld. Dus je ziet direct hoe goed je roll is. Ik had in no-time 90 totaal. Niet extreem hoog, maar meer dan goed genoeg.
[ Voor 35% gewijzigd door voxxel op 25-01-2013 22:12 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Gisteren voor het eerst The Black Pits doorgespeeld, dat was nog best leuk! Mijn eerste poging was redelijk kansloos, omdat ik voor m'n melee alleen slashing weapons had gekozen. Dat werd wat vervelend bij de Clay golems, haha. Nieuwe party samengesteld en toen ging het zelfs een stuk soepeler, alleen het laatste gevecht was echt een uitdaging. Voor de geinteresseerden, ik had de volgende samenstelling:
Dwarf Barbarian, quarterstaff
Half-elf Cleric/Ranger, dual flails
Elf Fighter/Thief, short sword
Elf Archer, composite long bow
Gnome Cleric/Illusionist, sling
Gnome Cleric/Illusionist, sling
Lekker veel spell power!
https://twitter.com/TrentOster/status/297883272074104832
[ Voor 88% gewijzigd door D-rez op 06-02-2013 11:09 ]
Ik heb 'm dus al aangeschaft en gedownload via Beamdog (20$, dus ruim 15€). Als het goed is kan ik 'm vrijdag activeren! YEAH!
De bugfixes komen redelijk vlot, en het spel is lekker moeilijk gebleven. Ik was al gewend om met kits te spelen (met bgt) maar ik vind de nieuwe UI, het zoomen, geen laadtijden enz al reden zat om het spel aan te schaffen.
Ben alleen door de Carnaval pas bij de eerste Mines

Ik speel trouwens een Half-elf Skald
Edit
Ik lees net dat er nog een Nieuwe NPC is toegevoegd met een patch, leuke verassing.
[ Voor 11% gewijzigd door artificial_sun op 19-02-2013 11:33 ]
Stadia was beter....
Maar het grote probleempunt is nog steeds, spells casten. Als er grote spells worden gecast, dan vertraagd de boel enorm.
Ik heb begrepen dat ze bezig zijn om de graphics engine te herschrijven, om dit probleem op te lossen.
Maar ik ben benieuwd.
Mijn huidige party is: Ik (Jester), Dorn, Rasaad, Viconia, Imoen, Neira.
Als het mogelijk is haal ik ook gelijk de nieuwe npc op van de patch, en waarschijnlijk gaat hij Imoen vervangen.
Offtopic: Tevens ben ik op de pc begonnen met een enorm gemodde Baldurs Gate Trilogy. Normaal is de installatie daarvan 2,5GB. Op dit moment is ie bij mij 18GB...
Op dit moment speel ik met een Half-Elf Wildmage/Cleric, ik heb Shadowkeeper gebruikt om mijn class aan te passen
Ik ben erg benieuwd of dat vlekkeloos gaat verlopen.